Udlandsredaktør: Fire lande udgør den nye 'ondskabens akse' - News 2023-09-15

Udlandsredaktør: Fire lande udgør den nye 'ondskabens akse'

Ny vagthund i Ukraine: Den Internationale Straffedomstol åbner kontor

File 25.579
Hacker-attack (Hackerangreb)
https://sites.google.com/view/hacker-attack/files/25-xxx/25-5xx/25-579

Subject: Russisk flådefartøj under angreb fra ukrainske droner -
News 2023-09-14
Date: Thu, 14 Sep 2023 09:03:52 +0200
25577 <udub8p$2hm3v$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/eqDdFJROSrg/m/ji7DcZuwAQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

Forecast (Vejrudsigt):

Jerusalem

2023-09-15, Friday, 29° / 17°
2023-09-16, Saturday, 29° / 17°
2023-09-17, Sunday, 29° / 17°
2023-09-18, Monday, 30° / 17°
2023-09-19, Tuesday, 29° / 17°
2023-09-20, Wednesday, 28° / 17°
2023-09-21, Thursday, 29° / 18°
2023-09-22, Friday, 31° / 18°

=>

Abraham-code
https://sites.google.com/view/abraham-c

Desired Tourist Attractions (GPS Survey):
Ønskede Turistseværdigheder (GPS-opmåling):

(Atlit Yam)
Shiloh
Jericho
Temple, Jerusalem
Hebron
Sodom

Other places (Andre steder):
Giza (Sphinx, P1, P2, P3)

14. sep. 2023
NASA offentliggør resultater af ny UFO-rapport – se eller gense
pressemødet
https://videnskab.dk/kultur-samfund/foelg-med-live-nasa-offentliggoer-resultater-af-ny-ufo-rapport-kl-16/

Forskergruppe fra det amerikanske rumfartsagentur afslører
seneste nyt fra deres undersøgelser af uidentificerbare objekter
på et pressemøde.

-

14. sep. 2023
Efter NASA’s UFO-rapport:
Sådan bør de mystiske fænomener undersøges
https://videnskab.dk/kultur-samfund/efter-nasas-ufo-rapport-saadan-boer-de-mystiske-faenomener-undersoeges/

KOMMENTAR:
NASA’s pressemøde viste vejen frem for at undersøge fænomenerne,
som alt for ofte bliver vurderet med en skræmmende mangel på
kendskab til videnskab og kritisk sans.

DR S125 tor 14 sep 20:38:55
14.september dr.dk/nyheder 19:43

NY SANKTIONER FRA USA

I dag kl. 19:43
Ny sanktioner fra USA skal bremse salg af teknologi til russerne
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ny-sanktioner-fra-usa-skal-bremse-salg-af-teknologi-til-russerne

-

Putins kulturkrig: Storfilm viser russerne 'sandheden' om
Ukraine-krigen
I dag kl. 20:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/putins-kulturkrig-storfilm-viser-russerne-sandheden-om-ukraine-krigen

Rusland poster lige nu milliardbeløb i film, der viser russisk
storhed.

-

I dag kl. 20:16
FN: Varslingssystem kunne have reddet menneskeliv i Libyens
flodbølgekatastrofe
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fn-varslingssystem-kunne-have-reddet-menneskeliv-i-libyens-flodboelgekatastrofe

-

2023-09-14 kl 21.24
Ukraine har startet slaget om Krim – og det giver russerne nye
hovedbrud
Jacob Kaarsbo
Senioranalytiker i Tænketanken Europa og tidligere chefanalytiker i FE
16 min siden
https://nyheder.tv2.dk/2023-09-14-ukraine-har-startet-slaget-om-krim-og-det-giver-russerne-nye-hovedbrud

-

2023-09-14 kl 21.24
Ingen beviser for rumvæsener, siger NASA efter ny ufo-undersøgelse
6 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-09-14-ingen-beviser-for-rumvaesener-siger-nasa-efter-ny-ufo-undersoegelse

-

Udlandsredaktør: Fire lande udgør den nye 'ondskabens akse'
I går kl. 21:48
https://www.dr.dk/nyheder/politik/udlandsredaktoer-fire-lande-udgoer-den-nye-ondskabens-akse

Ifølge Weekendavisens udlandsredaktør Anna Libak, skal mødet ses
som en investering i en alliance, som hun betegner som den nye
'ondskabens akse'.

- Der er en kvadrille af lande - det er Kina, Iran, Nordkorea og
Rusland - som simpelthen har sluttet sig sammen. Man kunne
genoplive det gamle ondskabens akse eller du kan kalde det de
forfærdelige fire. Det er lande, som er overbevist om, at
forudsætningen for at de styrkes, er, at Vesten svækkes, lyder
det fra udlandsredaktøren.

Hun vurderer at alliancens formål er, at skabe et modstykke til
den vestlige verdensorden.

[ ... ]

Se hele interviewet i Deadline på DRTV.
https://www.dr.dk/drtv/se/deadline_-putin-og-kim-_-rigtige-venner_408599

Kommentar:

I mit "hjemland" (Fil 3,20) er der for tiden 7-8 slyngelstater ...

https://sites.google.com/view/kall-p/topic
=>
Rogue States (Slyngelstater, Slyngel-banden)
https://sites.google.com/view/rogue-states

> Members of the Rouge-States:
>
> For tiden er der registreret 7 medlemmer:
>
> File 22.896
> https://sites.google.com/view/rogue-states/files/22-xxx/22-8xx/22-896

Taliban kan også komme på tale!

-

I dag kl. 00:00
Myanmar: Intern bekymring vokser for den afsatte leder Aung San
Suu Kyis helbred
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/myanmar-intern-bekymring-vokser-den-afsatte-leder-aung-san-suu-kyis-helbred

Eksplosionen skete i byen North Plate, ...

-

I dag kl. 00:44
Farlig røg efter kemieksplosion i Nebraska: Togvogn eksploderet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/farlig-roeg-efter-kemieksplosion-i-nebraska-togvogn-eksploderet

+

Train car carrying toxic perchloric acid explodes in Nebraska
rail yard: Evacuation orders issued for four mile radius as
huge plume of smoke fills sky above North Platte
Published:
20:03 BST, 14 September 2023 |
Updated: 07:41 BST, 15 September 2023
https://www.dailymail.co.uk/news/article-12519821/Nebraska-rail-car-explosion-cloud-heavy-toxic-smoke-seen-tracks-state-police-issue-urgent-evacuation-orders.html

'Explosion at Union Pacific Railroad Bailey Yards at
approximately 12:10 pm.' The fire was extinguished later on
Thursday evening, North Platte VFD later confirmed.

+

Explosion at world’s largest railyard in Nebraska prompts
evacuations because of heavy toxic smoke
Updated 12:33 AM CEST, September 15, 2023
https://apnews.com/article/union-pacific-railroad-railyard-fire-hazardous-materials-9527651cde6c629f18bb947f95ab9f42

The railroad said the fire had been extinguished by 5:30 p.m.
Thursday.

Kommentar:

Nebraska, Time-zone
https://www.timeanddate.com/time/zone/usa/north-platte

Current Offset: UTC/GMT -5 hours
Difference: 7 hours behind Copenhagen

=>

2023-09-14, local time 12:10
_______________________+7
CET____________________19:10

(
2023-09-14, _______GMT 17:30
_______________________+1
CET____________________18:30

?
)

Compare with ...

(

Memory on from ...

Subject: T+5: Russisk bombefly styrter ned under træning -
Re: ... News 2023-09-12
Date: Tue, 12 Sep 2023 22:29:23 +0200
25574 <udqhn4$1nka6$1...@news.eternal-september.org>
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/view/kall-russia/files/25-xxx/25-5xx/25-574
NATO
https://sites.google.com/view/kall-nato/files/25-xxx/25-5xx/25-574
Ukraine
https://sites.google.com/view/kall-ukraine/files/25-xxx/25-5xx/25-574
Hacker-attack (Hackerangreb)
https://sites.google.com/view/hacker-attack/files/25-xxx/25-5xx/25-574
Sodom warning (Sodoma advarsel)
https://sites.google.com/view/kall-sodom//files/25-xxx/25-5xx/25-574
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/WNYlK_MOlm8/m/f_G8wlLFBQAJ

> 2023-09-07, Thursdag, day no 250 (115 left), CET 08:26, GMT 06:26)
> 2023-09-12
> _________5

)

New hacker-impart came:
2023-09-14, Thursday, CET 21:59, GMT 19:59

Conclusion:

NOT guilty!

-

DR S135 fre 15 sep 08:02:53
15.september dr.dk/nyheder 03:03

NORDKOREANSK LEDER FORTSÆTTER BESØG

I dag kl. 03:03
Kampfly, flådebase og universitet: Nordkoreas Kim Jong-un
fortsætter besøg i Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kampfly-flaadebase-og-universitet-nordkoreas-kim-jong-un-fortsaetter-besoeg-i

-

DR S137 fre 15 sep 08:02:53
15.september dr.dk/nyheder 04:16

MUSK MØDER NETANYAHU EFTER KONFLIKT

... en konflikt
mellem Elon Musk og den jødiske
organisation Anti-Defamation League,
ADL, der har til formål at bekæmpe
jødehad. ...

I dag kl. 04:16
Elon Musk og Israels Netanyahu skal mødes efter konflikt mellem
Musk og jødisk organisation
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/elon-musk-og-israels-netanyahu-skal-moedes-efter-konflikt-mellem-musk-og-joedisk

-

I dag kl. 04:43
Ny vagthund i Ukraine: Den Internationale Straffedomstol åbner kontor
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/den-internationale-straffedomstol-aabner-kontor-i-kyiv

-

EU kan være villig til at optage problemfyldte lande i kampen
mod Rusland
55 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu/eu-kan-vaere-villig-til-optage-problemfyldte-lande-i-kampen-mod-rusland

Hvis den politiske vilje er til stede, kan landene hurtigt blive
optaget, forklarer lektor med EU-kendskab.

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 13:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6432940
Maja Lærke Maach
EU fjerner tre russere fra sanktionsliste

___________________________

(Time now CET 21.31)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.27
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-09-14-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 19.00
USA indfører nye sanktioner mod 150 personer og firmaer

Kl. 19.37
Medier deler video af omfattende skader på russisk krigsskib
efter missilangreb

Kl. 20.25
Medier: Ukraines præsident deltager i FN-møde

(Time now CET 21.31)

2023-09-15 kl 08.43
3 min. siden
Rigsarkivet finder logbog med 300 år gamle noder - kan føres tilbage til
Tordenskiolds skib

TV2:
2023-09-15 kl 08.43

( ... Sorry. Time out ... )

2023-09-14 kl 21.24
Ingen beviser for rumvæsener, siger NASA efter ny ufo-undersøgelse
6 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25579

Den Internationale Straffedomstol åbner kontor i Ukraine

Militært samarbejde mellem Nordkorea og Rusland går imod
FN-sanktioner

Britisk forsvarsministerium: Ukraine har påført russisk flåde
"katastrofale skader"

Subject: Udlandsredaktør: Fire lande udgør den nye 'ondskabens
akse' - News 2023-09-15
Date: Fri, 15 Sep 2023 09:27:25 +0200
25579 <ue110u$34tik$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/51RUSU8mP1w/m/q92VNGsQDQAJ
Der blev gjort væsentlige fund i ufo-rapport, siger astrofysiker
I går kl. 21.15
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-09-14-der-blev-gjort-vaesentlige-fund-i-ufo-rapport-siger-astrofysiker

-

Sikkerhedsstyrelsen anser iPhone 12-stråling for sikker
I går kl. 22.35
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-09-14-sikkerhedsstyrelsen-anser-iphone-12-straaling-for-sikker

-

Dansk stjernefotograf under massive anklager: - Så absurd
I dag kl. 08.57
Opd. I dag kl. 09.48
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-09-14-dansk-stjernefotograf-under-massive-anklager-saa-absurd

Fotografen Jan Grarup har allerede erkendt fejl i sin
Ukraine-dækning, men nu kommer der nye anklager. Og de har intet
på sig, understreger han

-

Gidseltagning:

I dag kl. 13:37
USA får lov til at besøge fængslet journalist i Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usa-lov-besoege-faengslet-journalist-i-rusland

-

I dag kl. 14:18
Datter af fængslet aktivist får ikke lov at rejse til Bahrain
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/datter-af-faengslet-aktivist-faar-ikke-lov-rejse-til-bahrain

+

Datter af fængslet aktivist nægtes indrejse til Bahrain
I dag kl. 14.26
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-09-15-datter-af-faengslet-aktivist-naegtes-indrejse-til-bahrain

-

I dag kl. 14:32
Kreml: Rusland og Nordkorea har ikke indgået nogen aftaler om
våben
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kreml-rusland-og-nordkorea-har-ikke-indgaaet-nogle-aftaler-om-vaaben

-

I dag kl. 18:50
Macron: Frankrigs ambassadør i Niger holdes som gidsel
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/macron-frankrigs-ambassadoer-i-niger-holdes-som-gidsel

-

Frankrigs ambassadør og ukendt antal diplomater holdes som
gidsler i Niger, siger Macron
I dag kl. 18.53
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-09-15-frankrigs-ambassadoer-og-ukendt-antal-diplomater-holdes-som-gidsler-i-niger-siger-macron

-

Forskere mener at have fundet forklaring på stor coronatragedie
i Bergamo
I dag kl. 18.54
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-09-15-forskere-mener-at-have-fundet-forklaring-paa-stor-coronatragedie-i-bergamo

Det er nemlig gener fundet i både neandertalere og borgerne i
Bergamo, der er skyld i massedøden i byen, konkluderer forskere
nu.

-

I dag kl. 19:25
Demonstranter i Berlin raser over russisk operasangers optræden
som Lady Macbeth
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/demonstranter-i-berlin-raser-over-russisk-operasangers-optraeden-som-lady-macbeth

De mener ikke, at hun entydigt nok har taget afstand fra
præsident Putin og den russiske invasion af Ukraine.

-

I dag kl. 19:30
Ukraine planlægger at bruge halvdelen af næste års budget på forsvaret
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraine-planlaegger-bruge-halvdelen-af-naeste-aars-budget-paa-forsvaret

-

I dag kl. 19:32
USA's ambassadør i Rusland har besøgt fængslet amerikansk
journalist anklaget for spionage
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usas-ambassadoer-i-rusland-har-besoegt-faengslet-amerikansk-journalist-anklaget

-

Forsvunden minister understreger stort dilemma for Xi Jinping
Casper Wichmann
Asien-korrespondent
I dag kl. 20.02
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-09-15-forsvunden-minister-understreger-stort-dilemma-for-xi-jinping

Endnu en forsvunden kinesisk minister understreger, hvor
vanskeligt det er for udlandet at navigere i den sorte boks,
der omgiver politik i Kina.

-

I dag kl. 20:19
Lukasjenko foreslår alliance med Putin og Kim Jong-un
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/lukasjenko-foreslaar-alliance-med-putin-og-kim-jong-un

-

I dag kl. 20:43
Zelenskyj besøger Biden i Washington på torsdag
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-besoeger-biden-i-washington-paa-torsdag

-

Daniel Rye fik ondt af sin tidligere fangevogter, da de mødtes
igen
I dag kl. 21.18
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-09-15-daniel-rye-fik-ondt-af-sin-tidligere-fangevogter-da-de-moedtes-igen

Kommentar:

Stockholmsyndrom
https://da.wikipedia.org/wiki/Stockholmsyndrom

-

Kollegaer står frem med kritik af stjernefotograf: - Han har
taget det dyrebareste, vi har
I dag kl. 22.02
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-09-15-kollegaer-staar-frem-med-kritik-af-stjernefotograf-han-har-taget-det-dyrebareste-vi-har

... fotograf til Ukraine ...

-

2023-09-15 kl 23.41
Ukraine har generobret landsby: Kan åbne op for enorm russisk
ydmygelse, siger Tantholdt
15 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-09-15-ukraine-har-generobret-landsby-kan-aabne-op-for-enorm-russisk-ydmygelse-siger-tantholdt

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i går kl. 07:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6436718
Anna Danielsen Gille
Den Internationale Straffedomstol åbner kontor i Ukraine

i går kl. 07:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6436726
Anna Danielsen Gille
Ukraine generobrer landsby i Donetsk

i går kl. 08:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6436852
Birgitte Skovlund Asmussen
Zelenskyj besøger Joe Biden næste uge

i går kl. 08:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6436917
Birgitte Skovlund Asmussen
Militært samarbejde mellem Nordkorea og Rusland går imod
FN-sanktioner

i går kl. 09:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6436962
Birgitte Skovlund Asmussen
Nordkoreansk leder inspicerer et russisk kampfly

i går kl. 09:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6437074
Birgitte Skovlund Asmussen
Ny strafferetsdomstol i Ukraine kan være militært mål for Rusland

i går kl. 10:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6437165
Birgitte Skovlund Asmussen
Endnu et ukrainsk kornskib forlader havneby

i går kl. 10:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6437225
Birgitte Skovlund Asmussen
Rusland får under halvt så mange nye skibe som forventet

i går kl. 11:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6437590
Birgitte Skovlund Asmussen
Belarus er klar til at donere endnu mere brændstof til Rusland

i går kl. 12:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6437839
Birgitte Skovlund Asmussen
Putin: Rusland bryder ingen FN-sanktioner mod Nordkorea

Kommentar:

Jo!

i går kl. 12:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6437865
Birgitte Skovlund Asmussen
Russisk krigsskib har ødelagt marinedrone

i går kl. 13:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6437940
Birgitte Skovlund Asmussen
Kreml: Rusland og Nordkorea har ikke lavet nogen militære aftaler

i går kl. 13:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6438009
Birgitte Skovlund Asmussen
USA må besøge fængslet journalist i Rusland

i går kl. 14:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6438191
Birgitte Skovlund Asmussen
Overblik over dagen indtil videre

i går kl. 14:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6438352
Birgitte Skovlund Asmussen
Wagner er nu officielt en terrorgruppe i Storbritannien

i går kl. 14:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6438398
Birgitte Skovlund Asmussen
Rusland har ødelagt to droner mere til søs

i går kl. 16:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6438954
Laura Kirkebæk-Johansson
Ukraine planlægger at bruge halvdelen af næste års budget på
forsvaret

i går kl. 17:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6439132
Laura Kirkebæk-Johansson
Litauen fratager olympisk skøjteløber statsborgerskab for støtte
til Rusland

i går kl. 17:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6439177
Laura Kirkebæk-Johansson
Rusland: Amerikansk ambassadør har nu besøgt fængslet journalist

i går kl. 18:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6439309
Laura Kirkebæk-Johansson
USA skruer op for produktionen af artillerigranater

i går kl. 18:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6439564
Laura Kirkebæk-Johansson
Ambassadør efter besøg hos fængslet journalist: 'Gershkovich er
fortsat stærk'

i går kl. 19:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6439847
Laura Kirkebæk-Johansson
EU forlænger ikke aftale om forbud mod Ukrainsk kornimport

i går kl. 19:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6439879
Laura Kirkebæk-Johansson
Polen forbyder selv import af korn fra Ukraine efter udløbet
aftale

i går kl. 19:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6439917
Laura Kirkebæk-Johansson
Ungarn forbyder import af 24 ukrainske landbrugsprodukter

i går kl. 20:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6439956
Laura Kirkebæk-Johansson
Det Hvide Hus bekræfter: Zelenskyj besøger Biden i Washington på
torsdag

i går kl. 20:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6440035
Laura Kirkebæk-Johansson
Slovakiet vil også selv fortsætte kornforbud

i går kl. 20:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6440135
Laura Kirkebæk-Johansson
Zelenskyj kalder EU's beslutning om kornimport 'ægte sammenhold'

i går kl. 20:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6440175
Tobias Leth Klinge
Lukasjenko foreslår alliance med Putin og Kim Jong-un

39 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6440820
Laura Kirkebæk-Johansson
Aftenoverblik

(Time now CET 00.22)

Medier: UkrainSeneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.20
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-09-15-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.21
Kim Jong-un besøger kampfly-fabrik i Rusland

Kl. 05.22
Den Internationale Straffedomstol åbner kontor i Kyiv

Kl. 07.12
Ukrainske styrker generobrer landsby

Kl. 08.55
Britisk forsvarsministerium: Ukraine har påført russisk flåde
"katastrofale skader"

Kl. 09.06
Danmarks bidrag til Ukraine overstiger en procent af den
samlede danske økonomi

Kl. 09.54
Rusland: Vi har "neutraliseret" flere hundrede spioner

Kl. 10.18
Generobret ukrainsk landsby jævnet med jorden af

Kl. 10.40
Lyn-analyse

Kl. 10.58
Ukraine har skudt 17 russiske droner ned

Kl. 12.04
Rusland: Vi har ikke underskrevet aftaler med Nordkorea

Kl. 12.12
Ruslands flåde får nye skibe – men færre end Putin lovede

Kl. 12.56
Rusland: Ukrainsk drone ødelagt i Sortehavet

Kl. 13.03
USA får lov at besøge fængslet journalist i Moskva

Kl. 13.34
Finland lukker grænsen for russiske biler

Kl. 14.04
Storbritannien terrorstempler Wagner-gruppen

Kl. 18.47
EU-Kommissionen forlænger ikke Ukrainsk importforbud

Kl. 19.13
Polen, Slovakiet og Ungarn laver deres egne kornforbud

Kl. 19.42
Biden og Zelenskyj skal mødes på torsdag

Kl. 20.11
Zelenskyj takker EU-Kommissionen for ophævelse af importforbud

Kl. 20.20
Det Hvide Hus: - Rusland og Nordkorea snakker om våbenaftale

Kl. 21.44
Femte skib forlader Odessa Havn efter opløsning af kornaftale

(Time now CET 00.22)

2023-09-16 kl 00.25
I går kl. 23:56
Dom i sag om terrorangreb i Bruxelles: Seks personer får mellem 20 års
fængsel og livstid

DR-news missing between 2023-09-15 kl 09.43-12.01, *idiots*!

TV2:
2023-09-16 kl 00.26
Ukraine har generobret landsby: Kan åbne op for enorm russisk ydmygelse,
siger Tantholdt
58 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25580