Rusland bygger luftbase i Syrien, og hvilke konsekvenser får det så for flygtningestrømmen + ET-break ? - Re: 2015 uge 38 (news samlet)

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/eu/18-628
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/usa/18-628
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/courts/authorities-2/18-628

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, September 14, 2015, CET 06:16
Subject: 2015 uge 38 (news samlet)
18627 news:mt5hj5$jqr$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/5wl1mOaweIA/ja_m1PbHAgAJ

> [...]
> favorisering af eksilregeringer til erstatning for
> et ikke-demokratisk styre), og ulemperne er for få! ... :-)
>
> Det ville ændre Verden til det bedre med tiden,
> skønner jeg!
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?
> Last OUTPUT: 18499 news:559818e9$0$296$1472...@news.sunsite.dk
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 18627

Rusland bygger luftbase i Syrien, og hvilke konsekvenser får det så for flygtningestrømmen ? + ET-break

Mht. flygtningestrømmen

Vær ***realister***:

Rusland bevæbner Assads diktatur med bl.a. topmoderne
antiluftsskyts, som forhindrer - eller i hvert fald hæmmer -
opbygningen af flyforbundszoner i Syrien, hvis formål ellers
er at beskyttelse af civilbefolkningen!

Man er LIGEGLAD med menneskeliv (Man spiller skak på
***kynisk*** vis)! ... :-(

Ergo vil de henved allerede 7 millioner internt fordrevne
flygtninge i Syrien flygte mod bl.a. Europa.

Hvis vi fordelen denne kvote ligeligt mellem os giver det
ca. ...

7.000.000 * 5.000.000 / 500.000.000 = 70.000

... i alt 70.000 syriske flygtninge her i Danmark.

Hvis HELE befolkningen i Syrien flygter giver det ca. ...

22.000.000 * 5.000.000 / 500.000.000 = 220.000

... i alt 220.000 syriske flygtninge her i Danmark.

Men "venlig" hilsen Psykopatistan (og afguden bæ-på-dåse fra
afgrunden)! ... :-(

I bliver nødt til - med andre ord - at være ***realister***:

Hvorledes retter man en skude op, der er ved at synke ?

Hvorledes sætter man grænser for ondskab ?

Gør man det ved at vende ansigtet bort, eller ...

> Slås der ikke ned på forbryderen STRAKS,
> er det en indirekte opfordring til at
> følge hans eksempel.
>
> (Præd. 8,11)

Please ***remember***:

Det findes IKKE nogen genvej til Q"Paradis"

Det er et hårdt arbejde op ad bakkes, der skal udføres,
fordi ...

Lov og ret har været forsømt i al al for mange år på denne
planet Jeres, havde jeg nær sagt, hvis jeg var et rumvæsen
på besøg i Jeres solsystem...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2015-09-14, Monday, day no 257, CET 07:18, GMT 05:18)
- "Vous comprenez?"

Tak for dit bidrag, ET! LOVE YOU, my friend ... :-)

CET 07:26
- "Phone him (White House)."

Yes, Sir!

CET 07:27
- "That's an order."

Yes, Sir!

-

DR S174 lør 12 sep 16:48:13
12.september dr.dk/nyheder 14:34

F-16-FLY AFVISTE RUSSISKE BOMBEFLY
To russiske bombefly med mulighed for
at bære atomvåben fik torsdag danske F-
16-fly på vingerne over Nordsøen.
De russiske fly var af mærket Tupolev
Tu-160 og bliver kaldt "Blackjack". De
er i stand til at flyve to gange lydens
hastighed og kan medføre op til 16
atomsprænghoveder hver.

Flyene anses for at være de blandt de
ypperste bombefly i det russiske
arsenal og er verdens største kampfly.

- De to russiske fly var i
internationalt luftrum, men kom så tæt
på, at vi iværksatte vores sædvanlige
afvisningsberedskab, der sædvanligvis
består af to F-16-fly, siger Major Erik
Bøttger.

Danske F-16-fly afviste russiske bombefly over Nordsøen
kl. 14:34
http://www.dr.dk/nyheder/indland/danske-f-16-fly-afviste-russiske-bombefly-over-nordsoeen

-

Flere voldtægtsofre søger hjælp på hospitalet
kl. 08:00
http://www.dr.dk/p4nord/artikel/nyheder/2015/09/11/161123.htm

-

DR S128 søn 13 sep 09:03:12
13.september dr.dk/nyheder 08:59

SAUDI-KONGE SER PÅ MOSKÉ-TRAGEDIE
107 mennesker blev dræbt, mens 200
andre blev kvæstet, da en kran styrtede
ned i den kendte Masjid al-Haram-moské
i Mekka i Saudi-Arabien fredag. Nu
lover kong Salman, at årsagen til kran-
kollapset skal findes.

- Vi vil undersøge alle mulige årsager
og efterfølgende lægge resultaterne
frem for borgerne, siger kongen.

Kranen styrtede ned i den vigtige
moské, da den var proppet med muslimer
i forbindelse med fredagsbønnen. For
tiden er et stort byggeprojekt
undervejs for at øge moskéens område
med 400.000 kvadratmeter, hvilket vil
tillade 2,2 millioner mennesker der på
samme tid.

Saudi-konge vil kulegrave moské-tragedie
kl. 08:59
http://www.dr.dk/nyheder/udland/saudi-konge-vil-kulegrave-moske-tragedie

-

DR S140 man 14 sep 05:34:48
13.september dr.dk/nyheder 22:38

RUSLAND BYGGER LUFTBASE I SYRIEN
Rusland er ved at bygge en landingsbane
i Syrien, siger eksilgruppen Sohr.

- Russiske styrker bygger en lang
landingsbane, som vil være i stand til
at tage imod store fly. Den ligger ved
den militære flybase Hmaymeen i
Latakia-provinsen, oplyser oplyser
overvågningsgruppen Syriens
Observatorium for Menneskerettigheder.

Meldingen kommer samtidig med, at USA
beskylder Rusland for at opbygge en
militær tilstedeværelse i Syrien.

Der er øjensynligt var fokus på at
styrke en luftbase ved Latakia, som er
en af magtbaserne for regimet omkring
den syriske præsident, Bashar al-Assad.

Rusland bygger luftbase i Syrien
13. Sep. 2015 kl. 22:38
http://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-bygger-luftbase-i-syrien

-

DR S142 man 14 sep 06:24:19
14.september dr.dk/nyheder 05:30

STUDERENDE TAGER FOR LANGE BADE
Når de unge åbner for hanerne, så er de
blandt de største forbrugere af vand.
Men samtidig går mange af dråberne til
spilde og ryger direkte i kloakken.
Derfor lancerer Hovedstadsområdets
forsyningsselskab HOFOR nu en kampagne,
der skal sikre at de unge får lukket
for vandhanerne i tide.

Kampagnen vil sætte fokus på seks
kollegier i København, der i løbet af
de næste 10 uger skal konkurrere om at
spare mest muligt på vandet.

Ifølge HOFOR bruger hver borger i
gennemsnit 102 liter vand om dagen.
Unge mennesker bruger op imod 15-20
procent mere vand end en gennemsnitlig
borger.

Studerende står for længe i badet
kl. 05:30
http://www.dr.dk/nyheder/regionale/hovedstadsomraadet/studerende-staar-laenge-i-badet

Ni øjeblikke du måske ikke husker: Sådan tog vi mod flygtninge engang
Af Peter Møller
13. september 2015, 19:56
http://nyhederne.tv2.dk/2015-09-13-ni-oejeblikke-du-maaske-ikke-husker-saadan-tog-vi-mod-flygtninge-engang

-

Rusland bygger luftbase i Syrien
Af Ritzau
13. september 2015, 21:36
Opd. 13. september 2015, 21:47
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-09-13-rusland-bygger-luftbase-i-syrien

-

Teleselskaber overvåger din mobil ulovligt
Af Natali Braagaard
14. september 2015, 04:56
http://nyhederne.tv2.dk/2015-09-14-teleselskaber-overvaager-din-mobil-ulovligt

-

05:18 interrupt-program on

-

104 SVT Text Söndag 13 sep 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Ukraina: "Överenskommelse nära"....130

* USA: Tre döda i fängelsebråk.......131

* Ny plan ska rädda isbjörnarna......132

* Exilregering bojkottar Jemensamtal 133

Egyptens regering avgår............134

Jeremy Corbyn ny Labourledare......135
Labours ledare senaste 20 åren.....176

Utegångsförbud hävs i Cizre........136

-

130 SVT Text Söndag 13 sep 2015
UTRIKES PUBLICERAD 13 SEPTEMBER

Ukraina: "Överenskommelse nära"

"Avsevärda framsteg" har gjorts mot en
lösning på konflikten mellan Ukraina
och Ryssland, säger tyske utrikes-
ministern Frank-Walter Steinmeier
efter ett möte med ryska, ukrainska
och franska kolleger i Berlin.

En överenskommelse är nära mellan
Ukraina och Ryssland om att dra
tillbaka vapnen från gränslinjen
i östra Ukraina.

Länderna har också enats om att inte
lägga ut fler minor, liksom om att
vapenvilan måste befästas ytterligare.
Ett toppmöte om Ukraina-konflikten ska
hållas i Paris den 2 oktober.

-

13. september 2015 kl. 20:12

-

Saudi official says high wind toppled Mecca crane

Civil defense authority head denies lightning felled the
massive crane or that some of the 107 victims died in a
stampede

By AP September 12, 2015, 3:14 pm
http://www.timesofisrael.com/saudi-official-says-high-wind-toppled-mecca-crane/

Sent: Monday, September 14, 2015, CET 08:58, GMT 06:58
Subject: Re: Rusland bygger luftbase i Syrien, og hvilke konsekvenser får det så for
18629 news:mt5r30$c87$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/5wl1mOaweIA/960Ffs7QAgAJ

More news:

-

Tyskland: Flygtninge bør ikke kunne vælge, hvor de vil bo
kl. 06:57
http://www.dr.dk/nyheder/udland/tyskland-flygtninge-boer-ikke-kunne-vaelge-hvor-de-vil-bo

Kommentar:

Uanset hvad bør der tages hensyn til familiesammenføring,
så mor og datter und so weiter kan blive genforenet.

Jeg var sammen med nogle flygtninge fra Syrien i går.
Moderen og en datter bor her i Danmark, en storesøster
søger asyl i Sverige helt oppe i Stockholm og en tredje
lillesøster bort fortsat ved Aleppo i en landsby hos
bedsteforældrene.

Det var hjerteskærende!

Hvis de skal ha' en jordisk chance for at komme gennem
krigstraumerne (og få et normalt liv igen), er genforening
en betingelse, skønner jeg.

-

DR S155 man 14 sep 09:22:21
14.september dr.dk/nyheder 08:39

TOG IGEN MELLEM ØSTRIG OG TYSKLAND
Togene triller igen på strækningen
mellem Tyskland og Østrig, bekræfter
det tyske togselskab Deutsche Bahn.

Forbindelsen mellem de to lande blev
indstillet i går klokken 17 efter ordre
fra de tyske myndigheder, som genind-
førte grænsekontrol på grund af de
store grupper flygtninge og migranter,
der i øjeblikket krydser grænsen.

Tog mellem MÜnchen og Salzburg er
fortsat aflyst, da en gruppe flygtninge
går på skinnerne.

Tyskland har modtaget 450.000
asylansøgere i år, og regeringen venter
i alt 800.000 inden året er omme.

Tog kører igen mellem Østrig og Tyskland efter asyl-kaos
kl. 08:39
http://www.dr.dk/nyheder/udland/tog-koerer-igen-mellem-oestrig-og-tyskland-efter-asyl-kaos

Kommentar:

Jeres andel af kvoten bliver på ca.

7.000.000 * 80.000.000 / 500.000.000 = 1.120.000

... i alt 1.120.000 syriske flygtninge her i Danmark.

Hvis HELE befolkningen i Syrien flygter giver det ca. ...

22.000.000 * 80.000.000 / 500.000.000 = 3.520.000

Så I er godt på vej til allerede at ha' opfyldt Jeres andel
af kvoten. Vielen Dank ... :-)

Men andre har ikke råd, så derfor er mit forslag, at vi
deles om udgifterne, således at den, der har meget, også
økonomisk bærer en større andel end den, der ikke har så
meget.

Herved kan alle lande i EU bære deres andel af kvoten UDEN
at gå bankerot.

Is this a deal...

(Og minsandten om ikke igen, der kom en program-afbrydelse)

CET 09:46
- "Or what?"

Close Encounters of the Third Kind
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/matt-24-28/18-633
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/close-encounters-3-kind/18-633

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Prophet training (profet oplæring)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophet-training/18-635
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/matt-24-28/18-635

Note to the UFO-hunters
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/close-encounters-3-kind/18-633/18-635

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/syria/18-636
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/islamic-state/18-636

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, September 14, 2015, CET 06:16
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Updating:

Re: Informationfile de la Mogens Kall (including UFO-indicators), file 08867
> [...]

ET-break irt. Assad and Islamic State

-

DR S131 ons 16 sep 10:27:17
16.september dr.dk/nyheder 03:38

WWF: VERDENSHAVENE HAR DET SKIDT
Overfiskning, forurening og
klimaforandringer er skyld i, at
halvdelen af alt liv i verdenshavene er
forsvundet i løbet af de seneste 40 år.
Det viser en ny rapport fra
Verdensnaturfonden, WWF.

Af rapporten fremgår det for eksempel,
at bestandene af fisk som makrel og tun
er reduceret med 74 procent i perioden.

Samtidig bliver der færre koralrev,
mangrover og undersøiske enge af
havgræs, som alle understøtter
udbredelsen af fisk.

Halvdelen af alt liv i verdenshavene er forsvundet på 40 år
kl. 03:38
http://www.dr.dk/nyheder/udland/halvdelen-af-alt-liv-i-verdenshavene-er-forsvundet-paa-40-aar

-

DR S135 ons 16 sep 10:27:17
16.september dr.dk/nyheder 07:09

ASSAD: EUROPA SKYLD I MASSEFLUGT
Hvis Europas ledere gerne vil se en
ende på flygtningestrømmen fra Syrien
og andre lande i Mellemøsten, skal de
stoppe med at støtte de terrorister,
der er skyld i millioners flugt.

Det er beskeden fra Syriens præsident,
Bashar al-Assad, i et interview med
flere russiske medier.

Han mener, at Vestens støtte til den
såkaldte moderate opposition i landet
er den primære årsag til masseflugten
mod Europa.

- Hvis europæerne er bekymrede for
flygtningenes skæbne, bør de stoppe med
at støtte terroristerne, siger Assad
til blandt andet Russia Today og Tass.

Assad: Dobbeltmoralsk Europa selv skyld i flygtningestrøm
kl. 07:09
http://www.dr.dk/nyheder/udland/assad-dobbeltmoralsk-europa-selv-skyld-i-flygtningestroem

Kommentar:

Det er dig, der bærer skylden. Du er en massemorder, der
forsøger at klamre dig til magten, en rettighed du slet ikke
har krav på, da du IKKE er demokratisk valgt!

Og for denne ondskab skal du op og dingle i galgen (ligesom
Saddam Hussein og Gaddafi), hvis det står til mig at straffe,
at gengælde ondskab!

[...]
(Og kommer dette til at påvirke islamisk Stat og hele deres
magtstuktur ?)

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2015-09-16, Wednesday, day no 259, CET 10:4x-4, GMT 08:4x-4)
- "Jeg gør et sælsomt værk."

Tak for din hjælp og assistance ... :-)

15. september 2015 kl. 09:07

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/18-637
ET-break mht. at psykopatistan fortjener en røvfuld
Kerry til Rusland: Støtte til Assad gør konflikten værre.
Atomaftale er en realitet - glæde og skepsis i Iran

-

DR S148 ons 16 sep 10:56:04
16.september dr.dk/nyheder 10:55

15-ÅRIG ANHOLDT FOR PAVEATTENTAT
De amerikanske myndigheder har anholdt
en 15-årig dreng, som mistænkes for at
have planlagt et terrorangreb mod pave
Frans under hans besøg i USA i næste
uge, rapporterer tv-stationen ABC.

Ifølge ABC foretog politiet allerede i
august en anholdelse af den 15-årige i
nærheden af Philadelphia, hvor et
massegudstjeneste under pavens ledelse
skal finde sted.

Politiet mener, at drengen er blevet
inspireret til terroranslaget af
Islamisk Stat.

Myndighederne oplyste i første omgang,
at den 15-årige havde planlagt et
angreb mod en "fremtrædende udlænding".

15-årig anholdt i USA for at planlægge paveattentat
kl. 10:55
http://www.dr.dk/nyheder/udland/15-aarig-anholdt-i-usa-planlaegge-paveattentat

-

Godt nyt fra Ukraine: Efter to uger holder våbenhvile
kl. 14:00
http://www.dr.dk/nyheder/udland/godt-nyt-fra-ukraine-efter-uger-holder-vaabenhvile

-

NASA bekræfter: Varmt ocean omslutter Saturn-måne
kl. 14:30
http://www.dr.dk/nyheder/viden/naturvidenskab/nasa-bekraefter-varmt-ocean-omslutter-saturn-maane

-

DR S161 ons 16 sep 21:37:06
16.september dr.dk/nyheder 14:38

MINISTER: PAVEN ER VIGTIG ALLIERET
Miljø- og fødevareminister Eva Kjer
Hansen (V) kalder pave Frans for en
"vigtig allieret" efter sit møde med
det katolske overhoved i Vatikanet.

Her var hun kaldt i audiens sammen med
ministerkollega, energi-, forsynings-
og klimaminister Lars Christian
Lilleholt (V), samt de andre klima- og
miljøministre i EU.

- Det er en pave, som er nærværende og
interesseret, og han var så stærk i sin
tale til os. Han talte meget om, at man
skal engagere sig og tage et personligt
ansvar for at hjælpe, siger Eva Kjer
Hansen med reference til kampen for et
bedre klima.

Miljøminister: Paven er en vigtig spiller i klimakampen
kl. 14:38
http://www.dr.dk/nyheder/indland/miljoeminister-paven-er-en-vigtig-spiller-i-klimakampen

-

Kerry til Rusland: Støtte til Assad gør konflikten værre
kl. 15:01
http://www.dr.dk/nyheder/udland/kerry-til-rusland-stoette-til-assad-goer-konflikten-vaerre

-

Iransk kvinde misser slutrunde: Manden inddrager passet
kl. 15:10
http://www.dr.dk/sporten/fodbold/iransk-kvinde-misser-slutrunde-manden-inddrager-passet

-

Satellitfoto: Kina provokerer USA med ny landingsbane
kl. 16:00
http://www.dr.dk/nyheder/udland/satellitfoto-kina-provokerer-usa-med-ny-landingsbane

Niloufar Ardalan kommer ikke til de asiatiske mesterskaber
i futsal, fordi hendes mand har inddraget hendes pas.

-

Atomaftale er en realitet - glæde og skepsis i Iran
kl. 08:00
http://www.dr.dk/nyheder/udland/atomaftale-er-en-realitet-glaede-og-skepsis-i-iran

Libanesisk minister advarer: To ud af 100 flygtninge er IS-krigere
Af Mikkel Secher
16. september 2015, 09:08
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-09-16-libanesisk-minister-advarer-to-ud-af-100-flygtninge-er-is-krigere

-

FN og USA: Løslad Burkina Fasos præsident nu
Af Ritzau
17. september 2015, 03:44
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-09-17-fn-og-usa-loeslad-burkina-fasos-praesident-nu

Det er budskabet fra blandt andet FN, FN's Sikkerhedsråd og
USA, efter at præsidentgarden i Burkina Faso onsdag har
tilbageholdt landets midlertidige præsident, premierministeren
og flere højtstående ministre.

- Denne hændelse er en åbenlys overtrædelse af Burkina
Fasos forfatning og aftalen om en overgangsregering, siger
FN's generalsekretær, Ban Ki-moon, i en pressemeddelelse.

104 SVT Text Onsdag 16 sep 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Färre flyktingar till Österrike....130

Desperation vid Ungerns gräns.....131-

38 dödades av raketer i Syrien.....133
Norsk varning för Petra............134

Bin Laden-företag under utredning..135
Skogsbränder stänger 2.000 skolor..136

"al-Assad kunde ha avsatts"........137
Putin vill ge al-Assad mer stöd....138

Sju döda i lavin franska Alperna...139

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 16 sep 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Dödssiffran stiger efter störtflod 140
* USA-bränder hotar "nationalträd"...141

* Statsministern håller tv-tal.......142

Världen runt
* Dömdes twittra ut straffet.........149

-

104 SVT Text Torsdag 17 sep 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Kraftigt jordskalv i Chile.........130

Ungern ska bygga fler stängsel.....131
Flyktingar tar vägen via Kroatien..132

* FN: Malariadöd ner med 60 procent..133

* Biljätten GM i miljardförlikning...134

* Trump dominerade tv-debatt i USA...135

FN vill ha domstol för Sri Lanka...136

Presidenten gripen i Burkina Faso..137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 17 sep 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Blött Norge väntar mer regn........138

Sipilä: Besk medicin måste tas nu..139

IS massexporterar kulturskatter....140

-

133 SVT Text Torsdag 17 sep 2015
UTRIKES PUBLICERAD 17 SEPTEMBER

FN: Malariadöd ner med 60 procent

Antalet dödsfall relaterade till den
fruktade sjukdomen malaria har minskat
med 60 procent sedan år 2000, uppger
världshälsoorganisationen WHO och FN:s
barnfond Unicef.

Orsakerna till den glädjande utveck-
lingen är enligt organisationerna
förbättrade diagnostiska metoder och
massdistribution av myggnät.

För 15 år sedan dödade malaria omkring
840.000 människor om året.

Motsvarande siffra för i år väntas
bli cirka 438.000.

-

136 SVT Text Torsdag 17 sep 2015
UTRIKES PUBLICERAD 16 SEPTEMBER

FN vill ha domstol för Sri Lanka

En särskild domstol bör inrättas för
att utreda krigsbrott och brott mot
mänskligheten under och efter
inbördeskriget på Sri Lanka, föreslår
FN:s människorättskontor (OHCHR).

Det 26 år långa kriget slutade 2009
men i OHCHR-rapporten talas om "mönst-
er av grova kränkningar" ända fram
till 2011. OHCHR vill att domstolen
ska bestå av internationella utredare,
advokater, åklagare och domare.

Rapporten pekar på att både
regeringssidan och rebellgruppen
Tamilska tigrarna utfört mycket svåra
övergrepp.

-

140 SVT Text Torsdag 17 sep 2015
UTRIKES PUBLICERAD 16 SEPTEMBER

IS massexporterar kulturskatter

Islamiska statens (IS) plundring av
kulturskatter i Syrien görs i en
"industriell skala". Det hävdar FN-
organet Unesco som med satellitbilder
visar hur tusentals olagliga utgräv-
ningar pågår i krigshärjade Syrien.

Unesco varnar för att plundringen
finansierar IS terrorism, och uppmanar
omvärlden att ytterligare skärpa
lagstiftningen för att försvåra
handeln med de stulna föremålen.

Enligt Unesco-chefen Irina Bokova
exporteras kulturskatterna till hela
världen. IS har även systematiskt för-
stört viktiga fornlämningar i Syrien.

-

16. september 2015 kl. 16:32
Vil ha ny krigsforbryterdomstol
http://www.nrk.no/nyheter/1.12557366

Sri Lanka trenger en krigsforbryterdomstol, mener FN.
Aktivister og ofre støtter forslaget. Regjeringen i Colombo
er trolig mer skeptisk. Domstolen skal blant annet plassere
ansvar for massedrap på sivile tamiler under borgerkrigens
sluttfase i 2009.

-

17. september 2015 kl. 08:22

-

Så mange jødiske israelere læser i Bibelen
Onsdag den 16. september 2015
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=3884

Hele 95 % af de jødiske israelere har en bibel i deres hjem.
6 % af dem ved dog ikke, hvor den er. Dette er nogle af
resultaterne fra en spørgeundersøgelse, der blev gennemført
i forbindelse med sommerens årlige bibelkonference (Tanach
Conference) på »Herzog Academic College«.

Når der i undersøgelsen tales om »Bibelen«, menes der Det
Gamle Testamente - ikke Det Nye Testamente. Den hebraiske
bibel kaldes Tanakh. Toraen er en del af Tanakh, nemlig de
fem mosebøger. Ud over Toraen består Tanakh af Nevi'im
(profeterne) og Ketuvim (skrifterne).

Cirka 500 jødiske israelere har svaret på forskellige
spørgsmål om deres forhold til Bibelen. Resultaterne viser
blandt andet, at 42 % læser i Bibelen mindst en gang om ugen,
og at Moses er den person, der har påvirket flest. Her er en
oversigt over undersøgelsens resultater:

HVOR MANGE EJER EN BIBEL?
95 % ejer en bibel - 6 % ved dog ikke, hvor den er
Alle ultraortodokse og nationalreligiøse har en bibel
91 % af de »traditionelt religiøse« har en bibel
82,5 % af de sekulære har en bibel.

FORHOLDET TIL BIBELEN
68% siger, at Bibelen er »Den Hellige Bog« for dem (54% af de sekulære)
16 % siger, at det er en bog, der har formet deres jødiske identitet
9 % siger, at det er en gammel bog uden nogen betydning for deres liv
3,8 % siger, at det er en bog som en hvilken som helst anden inden for jødisk litteratur
3,4 % siger, at det bare er en bog, de modtog i militæret.

OM BIBELLÆSNING
42 % læser i Bibelen mindst en gang om ugen
30 % læser meget sjældent i Bibelen
15 % læser aldrig i Bibelen
13 % læser kun i Bibelen under store livskriser, hvor de
læser bibelske salmer (11,4 % af de sekulære).

BIBELSK PERSON MED STØRST PÅVIRKNING
Moses 19 %
David 13 %
Abraham 11 %
Salomo 8 %
Rakel 5 %
Sara 3 %
Josva 3 %
Ruth 1 %
22 % sagde, at ingen bibelsk person har påvirket dem.

-

Er golfstaterne hykleriske i flygtninge-debatten?

Af Tobias Stern Johansen
16. september 2015 16:30
http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/er-de-rige-golfstater-hykleriske-naar-de-beder-verden-hjaelpe-flygtninge-hykler-de-rige

De rige oliestater i Golfen, som længe er blevet kritiseret
for ikke at hjælpe syriske flygtninge, beder nu verden tage
mere ansvar i krisen. Det ligner dobbeltmoral, men landene
har faktisk gode argumenter, mener forskere

-

Muslimske flygtninge kalder på nye planer for integration

synspunkt
Af Saliha Marie Fetteh, Ekstern lektor i arabisk sprogfærdighed ved Center for Mellemøststudier, Syddansk Universitet
17. september 2015 06:16
http://www.religion.dk/synspunkt/flygtninge-kalder-paa-nye-loesninger-inden-integration

-

Next BBC
2015-09-17, CET 08:40

-

Ukraine crisis: Rebel election decision 'great danger' to peace

7 hours ago, idiot-time
http://www.bbc.com/news/world-europe-34275394

Kommentar:

Psykopatistan bør betænke sig, fordi denne ***egocentrerede***
indstilling kan få alvorlig bagslag! Fx. en en afstamning i
Tjetjenien medføre løsrivelse fra Rusland und so weiter. Er
man interesseret i det?

Du kan ikke både spytte og ha' mel i munden på samme tid!
Du kan ikke ha' et sæt regler for dig og så et andet og
knap så fordelagtige sæt regler for os andre.

Jo du kan MÅSKE for en tid få held med dette, men nok ikke
på længere sigt!

Folk bliver trætte dig og vender dig ryggen! Og det er jeg
langtfra sikker på gavner Rusland!

Men bevares!

Er man følelsesmæssig afstumpet og bare kynisk tænker på sig
selv, ligesom psykopaten hitler gjorde, da er man jo ligeglad!

Vi taler for døve øre!

Kun straf som kommunikationssprog forstår en psykopat,
desværre! ... :-(

(Det må selv en kunstig intelligens ha' indset!)

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/taleban/18-649
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/close-encounters-3-kind/symbols/uss-nimitz/18-649
https://sites.google.com/site/kallfiles1/by-symbols/uss-nimitz/18-649

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, September 20, 2015, CET 11:10, GMT 09:10
Subject: Opråb til Taliban (og andre hjernevaskede religiøse galninge) -
Re: 2015 uge 38 (news samlet)
18648 news:mtlt35$rlv$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/5wl1mOaweIA/mRH3iYOvBAAJ
> [...]
>
> Kommentar:
>
> Indse - TÅBER - at Jeres "paradis" mere ligner helvede på
> jord!
>
> Og spørgsmålet bliver derfor:
>
> Kan Gud vitterlig stå inde for dette ?
>
> Næppe!
>
> Hvad kommer der ud af foretagnet ?
>
> Frugten er jo pilrådden! ... :-(
>
> I tilbeder en gud, der hverken kan gå, se, høre eller tale!
>
> Den er - med andre ord - FALSK!
>
> Bevares!
>
> Jeg kunne MÅSKE forstå Jer (i al Jeres hjernevask), HVIS
> der havde været et utvetydigt tegn fra Himlen, fx. ved at

Og netop da i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige -
ikke blot det den syriske flygtningefamilie - men til alle Jer
flygtninge:
(2015-09-20, Sunday, day no 261, CET 09

CET 11:18
- "Svar mig!"

(Ordene blev udtalt i bydeform (med en truende stemme)!)

Hmm ...

The last warning ?...

CET 11:20
- "Det kan du lige tro"

Nå da da!

Så er der "diplomat"-post til Output til "kunde" nr. ... (which number do You prefer?) ...

Counter now around 947

(Ready for ***Copyright***)

And then I heard another voice said:

CET 11:28
- "You got green light"

CET 11:28
- "Sir!"

Maybe the voice came from ...

CET 11:29
- "Starship"

CET 11:29
- "Code"

CET 11:29
- "(Classifyed)"

See maybe illustration ...
https://sites.google.com/site/kallfiles1/by-symbols/uss-nimitz

Over-and-out

> [...]
> https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6SyIXJo-NmI/Tau5B-p4YZYJ

> The last warning
>
> -
>
> 120
> 07:12
>

> samt ...
>

> 19:48
>
> -
>
> 19. september 2015 kl. 19:08
>
> -
>

> 18648

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Opråb til Taliban (og andre hjernevaskede religiøse galninge) -
19649 news:mtlui9$np$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/5wl1mOaweIA/E5u5keKwBAAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/lkJFOeN7xik/IaeNyXTHCQAJ
Rettelse:
Der skulle selvfølgelig ha' stået:

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2015-09-20, Sunday, day no 261, CET 11:18, GMT 09:18)