Den forbudte tanke

"Jesus-loves-you" skrev
6683 news:jBJgi.6$xk...@news.get2net.dk

[ ... ]

www.ucb.dk skriver i dag (i deres andagtshæfte 'Et ord til dagen') ...

=== citat start ===

Fredag 29. Juni (2007, red.)

Skil dig af med den gamle klædning!

"I skal aflægge det gamle menneske, ... " Ef. 4:22-24

Når vi leger med visse tanker helt inde i den mest personlige, private eller
hemmelige del af vores sind, kan vi måske fristes til at undskylde os selv
ved at sige: "Hvilken skade kan det dog gøre ?" Større skade end vi aner!
I sidste ende bliver vi alt, hvad vi i tanken opjolder os ved. Paulus
skriver: " ... vi gør enhver tanke til en lydig fange hos Kristus." 2. Kor.
10:5 Hold styr på dine tanker, eller de vil føre dig hen, hvor du ikke
ønsker at komme!
=== citat slut ====

Herefter kunne man så, som en god kristen (med et såkaldt "korrekt"
bibelsyn) fx. postulere følgende ...