Modoverføring

En klient kommer i konsultation hos dokter Freud.

Og netop som vedkommende skal til at fortælle doktoren om sit liv, afbryder
denne "navlebeskueren" med spørgsmålet:

- "Og hvorfor* er du så til ?"

Last OUTPUT: 8614 <news:49c681d2$0$90266$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8615

"Jesus-loves-you" skrev ...

8615 <news:49c6db81$0$90262$1472...@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.dk/group/dk.videnskab.psykologi/msg/3c24a57789661c6f>

> En klient kommer i konsultation hos dokter Freud.
>
> Og netop som vedkommende skal til at fortælle doktoren om sit liv,
> afbryder denne "navlebeskueren" med spørgsmålet:
>
> - "Og hvorfor* er du så til ?"

Hmm ...

Compare with ...

7674 <news:g5n28o$ijg$1...@newsbin.cybercity.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/43f31f8dc6bea3ba>

+

http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/30079abf736d60b3

> Ved mindre man selvfølgelig er *kunstig* og derfor forsker i livets
> opståen i Universet for herigennem prøver at finde en art selvforståelse;
> ja måske ligefrem en eksistensberettigelse.

Bist "Freud" einem robot ?

Last OUTPUT: 8616 <news:49c749ee$0$90271$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8617

JOB

"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg taler også med mig selv, men kun derhjemme....JOB

Den 23-03-2009 kl. 01:44 skrev Jesus-loves-you:

Subject: Modoverføring
Date: Mon, 23 Mar 2009 01:44:44 +0100, GMT 00:44
08615 news:49c6db81$0$90262$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.snak.vittigheder/qB3SLZQLkTw/bxxmiXelJDwJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab.psykologi/qB3SLZQLkTw/bxxmiXelJDwJ

> En klient kommer i konsultation hos dokter Freud.
>
> Og netop som vedkommende skal til at fortælle doktoren om
> sit liv, afbryder denne "navlebeskueren" med spørgsmålet:
>
> - "Og *hvorfor* er du så til ?"

En klients udsagn:

"Det er fint, at du kommer og hjælper, men der er IKKE megen
hjælp i, at du giver mig et hak i tuden (i form af, at du
påpeger mine fejl og mangler og så oven i købet i andres
ophør, så jeg bliver offentlig *ydmyget* og dermed også
*vanæret* og dermed *angrebet* på min selvagtelse og
selvrespekt)!
Det ér og bliver at kontrollere at andet menneske, og det
hedder *formynderi* på dansk (altså dét, vi forstår ved
tilsidesættelse af nogens ret til at træffe selvstændige
beslutninger ud fra en bedrevidende mening om hvad der er i
vedkommendes interesse)!"

HVAD skal doktor "Freud" hertil svare?

(
En tanke:

Kan det være *forklaringen* på, at nogle mennesker
nogen gange nærmest eksploderer i raseri; altså ukontrolleret
*vredesudbrud*, som når en vulkan går i udbrud tilsyneladende
UDEN forudgående varsel? - Disse mennesker *føler* sig
vanæret, hånet og ja måske ligefrem spottet!
I så fald er årsagen muligvis, at deres iboende (Jeg'ets)
ubevidste forsvarsmekanisme er kommet under angreb!

Last OUTPUT: 21800 news:5d8b1600$0$699$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/d4CjpU_XBAAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21808c

https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/hus/21-811
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/therapy/21-811
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/hus/21-811
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-811
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/defense-mechanisms/21-811

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/therapy/21-811

-

Den 30-09-2019 kl. 08:47 skrev Kall, Mogens:

Subject: Samtaleterapi hos doktor Freud -
Re: Modoverføring
Date: Sun, 29 Sep 2019 23:47:17 -0700 (PDT), CET 08:47, GMT 06:47
21808c news:af4dfc9f-e16f-4813...@googlegroups.com
Psychotherapy
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/hus/21-808c
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/therapy/21-808c
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/hus/21-808c
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-808c
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/defense-mechanisms/21-808c
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab.psykologi/qB3SLZQLkTw/U9qkMn33CQAJ
Doktor "Freud":

"
En lille fugl nævnte, at ... (input memory from) ...

Subject: Re: Forud for enhver *vækkelse* er der muligvis et
satanistisk angreb + Heaven-Break (Eksorcisme) -
Re: 2019 uge 39 (news samlet)
Date: Sun, 29 Sep 2019 08:01:54 +0200, GMT 06:01
21808b news:5d9048e0$0$705$1472...@news.sunsite.dk
Revival (Awakening, Vækkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/revival/21-808
Excorsismus (Eksorcisme, dæmon- og djævleuddrivelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/21-808
https://sites.google.com/site/snufo000/home/stem-paa/haengeroevspartiet/21-808b
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/8G01s8jm5-k/IIN6O-gzAgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/CozXybcfGOM/KJ3wzgT3BwAJ

[ ... ]
> Det bekom IKKE djævelen (og hans hængerøvsparti) særlig godt,
> denne åndelige efterretning, fordi så hændte der følgende:
>
> Hacker-attack came ...
> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack
> 2019-09-29, Sunday, day no 272, CET 07:35, GMT 05:35

+

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+4.1-31&version=BPH

Apostelenes gerninger 4:1-31, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Peter og Johannes for Det jødiske Råd

De to mænd blev pågrebet og sat i arresten ...

De to disciple blev ført frem, og forhøret begyndte.
„Hvem har givet jer ret til at gøre det, I gjorde her i
går?” lød det første spørgsmål.

Derfor sendte de alle ud af retssalen, så de kunne drøfte
sagen uforstyrret.

16
„Hvad skal vi stille op med dem?” spurgte de hinanden.

Men det må være muligt at lukke munden på dem. ... Vi må
forbyde dem at tale ...”

18
Så blev de to mænd kaldt ind for Rådet igen og fik besked
på, at de fra nu af aldrig mere måtte tale ...

19
„I mener altså, at vi skal adlyde jer i stedet for Gud?”
sagde Peter og Johannes.

20
„Nej, vi kan ikke holde op med at tale om det, vi har set
og hørt.”

[ ... ]

Menigheden beder om frimodighed og fyldes med Helligånden
igen

23
Så snart Peter og Johannes var blevet løsladt, vendte de
tilbage til de andre apostle og disciple ...

24
Da forsamlingen hørte det, forenede de sig i bøn:
„Mægtige Herre! ...

Dine fjender samlede sig ... for at bekæmpe din hellige
Tjener, Jesus,

Nu beder vi dig, Herre: Tag dig af deres trusler, og giv
dine tjenere frimodighed til at forkynde dit ord.

30
Send din helbredende kraft, og lad tegn og undere ske i
din hellige Tjeners, Jesu, navn.”

31
Da de havde bedt, rystede det sted, hvor de var forsamlet,
og de blev alle fyldt med Helligåndens kraft. Derefter
fortsatte de frimodigt med at tale Guds ord til folk.

Kommentar:

Teksten KAN forstås på den måde, at ...

1.
Djævelen *angriber* de kristne (ved at Peter og Johannes
*anholdes* (af nogle mennesker, der er under djævelens
influering) og komme i forhør).

2
Angrebet slår fejl. Formålet var ellers at lukke munden
på de kristne!

3
Det stik modsatte sker:
De kristne beder om frimodighed (så de kan tale og *vidne*
om al det *guddommelige*, de har oplevet) og fyldes med
Helligånden igen

*Føler* du, at det var din *frimodighed*, som kom under
beskidning ... øh ... beskydning?
"

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21811