2019 uge 31 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=45) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40045

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2019 uge 30 (news samlet)
Date: Mon, 22 Jul 2019 10:06:38 +0200, GMT 08:06
21663 news:5d356e98$0$702$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/CFYUK15sRdE/1-EqvoE3DgAJ

-

I dag Mandag den 29. juli 2019 (dag 210 i året) er der 6103
dage til (16 år + 259 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Dog har nye DATA ændret på dette. Se evt. file 21.428 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-428

Men vi beholder tælleren, fordi der er en sammenhæng mellem
Templets opførsel (276) og Tunguska 1908 (150) og så dette
*dating*-tidspunkt (?), idet tælleren peger på 7-stjernen
(150+177=277,78) i år 2036 netop "tilfældigvis" samtidig med,
at asteroiden Apophis kommer relativt tæt forbi.

Og muligvis kommer der en atomkrig (startende i Mellemøsten
ved fx. at Iran angriber Israel med A-våben) om ca. ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

2378
dage til
Nuclearwar (see file 21.221)
(om ca. 6½ år, around 2026-01-31)

... ved mindre man - I TIDE - træffer sine modforanstaltninger
(og fx. opretter *brændbælter*, så ilden fra helvede IKKE
spredes)!

Og i dag er det også 2355 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Date: Wed, 6 Mar 2019 14:28:09 +0100, GMT 13:28
21286 news:5c7fcaec$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/goodwill/21-286
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/6VNBJw20BwAJ

> ET! Hvor meget står der på min goodwill-konto?...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
> der sagde:
> (2019-03-06, Wednesday, day no 65, CET 14:15, GMT 13:15)
> - "Masser!§"

Se tillige ...

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Found 30 and 196 -
Re: Found 115 -
Re: Found 50 and 78 at Chernobyl disaster 1986-04-26 -
Re: Tunguska: Found 78 -
Re: Meteor eksploderede over Sibirien 2019-04-06, GMT 12:00
(T-17 and 7 days) -
Re: 2019 uge 15 (news samlet)
Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
21390 news:5caeeb12$0$701$1472...@news.sunsite.dk
Chernobyl disaster (Tjernobylulykken)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/apophis/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-14/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-30/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-50/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-78/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-115/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-196/21-390
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1-pfgcv8r74/lFNV1Br7AgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/IhSuyrBDmF0/j0dI6RziBAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/yzeSkItbCs4/cxkWlA8ZCgAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/koRifFcgF9g/ggBb8KzVBwAJ

-

Tidens aktuelle litterære sætning:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 2:
Samfundet og vreden, side 18-25

side 20

Oprør mod autoriteterne

Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov
for kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede
komme til udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige
grund til respektløshed og anti-autoritære holdninger.

Kommentar:

Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

-

I denne uge vil de politiske hændelser blive indrapporteret her
under lovmusikken ...

Blessed Be The Name Of The Lord - Vineyard Music
Uploadet af bondservant007 den 16/04/2007
http://www.youtube.com/watch?v=RRbxEPn6khw

Og prøv også hebraisk lovsang ...
https://www.youtube.com/watch?v=chG6xRsX7ns&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk

Og som noget særlig for alle Jer muslimer *anbefales* denne
video ...

Muslim woman who hated the Jews
and ended up falling in love with their King - JESUS!
Offentliggjort den 1. feb. 2018
https://www.youtube.com/watch?v=wzfVAb4q8ZU
Se tillige ...
https://www.oneforisrael.org/

-

Underskriv:

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs ...
http://www.skrivunder.net/nej_tak_til_statens_salg_af_dong_til_goldman_sachs

(Det ér *snylteri* ikke at betale skat! Og det er ikke
nok bare at sige undskyld for at ha' medvirket til et
verdensomspændende økonomisk krak i 2008. Det er pyramidespil,
hvor vi, Verdensbefolkningen, bliver taberne! Og dét er unfair,
og skal forbydes ved lov!)

Afskaf kongehuset
http://www.skrivunder.net/afskaf_kongehuset

Alle har ret til liv
http://www.skrivunder.net/alle_har_ret_til_liv

Appel til regeringen - fordøm krigsforbrydelserne (i Aleppo)!
http://www.skrivunder.net/sanktioner_krigsforbrydelserne_i_aleppo

Underskriv (med tilsagn om økonomisk hjælp) ...
Boykot Banker kræver skyhøje renter for lån til økonomisk trængte
http://www.skrivunder.net/boykot_banker_kraver_skyhoje_renter_for_lan_til_okonomisk_trangte

Borgernes statsbank
https://www.skrivunder.net/borgernes_statsbank

Boykot Cannibalistan (China)
http://www.skrivunder.net/boykot_cannibalistan_china

Boykot Psykopatistan (Russia)
http://www.skrivunder.net/boykot_psykopatistan_russia
Psykopatistan (Russia) fortjener einem SMAT, nogen indvendinger ?
http://www.skrivunder.net/psykopatistan_russia_fortjener_einem_smat_nogen_indvendinger

Boykot Fanatistan
http://www.skrivunder.net/boykot_fanatistan

For tiden findes der desværre mange fanatiske lande, hvor
Menneskerettighederne krænkes. Heriblandt:
Libyen
Saudi Arabien
Afghanistan
Pakistan
Iran

Boykot Syrien
http://www.skrivunder.net/boycot_syria

Boykot Sminke
http://www.skrivunder.net/boykot_sminke

børn og unge max 37 timers arbejdsuge i skolen og weekenderne fri
http://www.skrivunder.net/born_og_unge_max_37_timers_arbejdsuge_i_skolen_og_weekenderne_fri

Danske Dommere skal oplyse, om de er medlem af Frimurerlogen
https://www.skrivunder.net/danske_dommere_skal_oplyse_om_de_er_medlem_af_frimurerlogen

Direkte demokrati nu
http://www.skrivunder.net/direkte_demokrati_nu

FINGRENE VÆK FRA LEJERNES PENGE
https://www.skrivunder.net/fingrene_vak_fra_lejernes_penge

Fokus på antibiotika
https://www.skrivunder.net/fokus_pa_antibiotika

Folkeafstemning om afskaffelse af politisk imunitet
https://www.skrivunder.net/folkeafstemning_om_afskffelse_af

For Ytringsfrihed på Facebook
https://www.skrivunder.net/for_ytringsfrihed_pa_facebook

Forbud mod Googles *hensynsløse* aggressive adfærd
https://www.skrivunder.net/forbud_mod_googles_hensynslose_aggressive_adfard

Forbud mod ikke-egnede bilister
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_ikke-egnede_bilister

Forbud mod pyramidespil herunder aktier
http://www.skrivunder.net/signatures/forbud_mod_pyramidespil_herunder_aktier/

Forbud mod utidige valg
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_utidige_valg

Gør straffen hårdere for udviste kriminelle (så de ikke tør
vende tilbage)
http://www.skrivunder.net/gor_straffen_hardere_for_udviste_kriminelle

Indfør Systembolaget for tobak og alkohol
http://www.skrivunder.net/indfor_systembolaget_for_tobak_og_alkohol

Ja tak til alle, der kan, skal i arbejde
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_alle_der_kan_skal_i_arbejde

Ja tak til, at det offentlige hjælper virksomheder igang
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_at_det_offentlige_hjalper_virksomheder_igang

Jøderne har ret til at tilbe' på Tempelbjerget
http://www.skrivunder.net/joderne_har_ret_til_at_tilbe_pa_tempelbjerget

Karantæne-reglerne SKAL overholdes mht. ebola
http://www.skrivunder.net/karantane-reglerne_skal_overholdes_mht_ebola

Nej til et moderne kontanthjælpsloft
http://www.skrivunder.net/nej_til_et_moderne_kontanthjalpsloft

Ophæv cølibatkravet
http://www.skrivunder.net/ophaev_coelibatkravet

Opret Forenede Demokratiske Nationer (FDN), United Democratic
Nations (UDN)
http://www.skrivunder.net/opret_forenede_demokratiske_nationer

Michail Chodorkovskij Ruslands repræsentant til De Forenede
Demokratiske Nationer
http://www.skrivunder.net/michail_chodorkovskij_russias_representative_to_united_democrati

"REKLAMER NEJ TAK" til postkassen burde være en selvfølge /miljøbevidsthed
https://www.skrivunder.net/reklamer_nej_tak_til_postkassen_burde_vare_en_selvfolge_miljobevidsthed

Send palæstinenserne hjem (til Sverige)
http://www.skrivunder.net/send_palastinenserne_hjem_til_sverige

Smid Ukraines ambassadør i Danmark ud af landet
http://www.skrivunder.net/smid_ukraines_ambassador_i_danmark_ud_af_landet
(Dette nu ikke længere aktuelt)

Stem på snUFO-partiet ...
http://www.skrivunder.net/stem_pa_snufo-partiet

Stop offentlig rygning, mennesker lider under passiv rygning ...
http://www.skrivunder.net/stop_offentlig_rygning_mennesker_lider_under_passiv_rygning

Støt israelsk medlemskab af NATO ...
http://www.skrivunder.net/stoet_israelsk_medlemskab_af_nato

Umyndiggjorte (handikappede) skal ha' ret til at stemme ...
https://www.skrivunder.net/umyndiggjorte-handikappede-skal-ha-ret-til-at-stemme

-

Jesu Krist Genkomst, Ja Tak
http://www.skrivunder.net/jesu_krist_genkomst_ja_tak

Interstellart bryllup, Ja tak
http://www.skrivunder.net/interstellart_bryllup_ja_tak

(Givetvis to sider af samme sag!)

-

Coming up world news:

UFO landed in Central Park ...

Eller måske rettere:

Above the hill of Zion!

Apropos ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2009-03-02/08-520

-

UFO-Evaluering:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-119
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-152b

2013-02-15-hændelsen above Russia:

Genstanden er for STOR til, at vi jordboere (herunder NASA) kan
*fuske* med den!

Ergo må den være *ægte*!

Found:

Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
[...]

Test dit kærlighedssprog ...
http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/

Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.

(Vælg en af følgende 2 muligheder:)

Nr. 1
Jeg er glad for at blive rost
Jeg kan lide at få et knus

Nr. 2
Jeg kan godt lide at ...

Last OUTPUT: 21600 news:5d0dd708$0$698$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/y4ew8mg5BwAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21674

Iran nöjt med kärnavtalsmöte + ET-break.
2378 days to Nuclearwar (± unknown).

File 21.675 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/21-xxx/21-675

Google-auto-translation:
From Danish to Persian (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=fa&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/21-xxx/21-675

Resten af året er der overtræk på klodens ressourcer. Løsningen er
familieplanlægning.

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zac+9&version=BPH

Zakarias 9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Dommen over Israels fjender

1
Det følgende er et profetisk ord ...

Og jeg vil slå lejr omkring mit folk og forhindre, at
fremmede hære kommer ind i landet. Jeg vil selv stå vagt om
min ejendom.”

Kongen kommer

Kongen leder sit folk i det endelige slag

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+12.38-42&version=BPH

Matthæus 12:38-42, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

De vantro vil blive dømt

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=He+9.1-14&version=BPH

Hebræerne 9:1-14, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Den gamle pagts syndofre sammenlignet med den nye pagt

1
I den første pagt mellem Gud og hans folk var der en række
forskrifter for, hvordan præsterne skulle tjene i den
jordiske helligdom,

2
som var et telt, der bestod af to rum. Det forreste rum
indeholdt guldlysestagen og det bord, hvor de hellige
brød lå.[a] Det rum kaldtes det hellige rum.

3
Bag det inderste forhæng var der et andet rum, som kaldtes
det allerhelligste rum.

4
Hertil hørte røgelsesalteret af guld og pagtens ark, som på
alle sider var overtrukket med ægte guld. Inde i arken lå
stentavlerne, som de ti bud var skrevet på, en guldkrukke
med manna og Arons stav, som engang havde fået blade og
blomster.[b]

5
Oven på arken var der to strålende keruber, hvis vinger var
bredt ud over arkens låg, der blev kaldt forsoningsstedet.
Men det kan jeg ikke gå nærmere ind på nu.

6
Efter at helligdommen var blevet indrettet på den måde og
gjort klar, udførte præsterne dagligt deres opgaver i det
forreste rum.

7
Det var kun ypperstepræsten, der havde lov til at gå ind i
det inderste rum, og kun én gang om året. Han havde altid
blod med som et forsoningsoffer til Gud for at bede om
tilgivelse for både sine egne og folkets uforsætlige
synder.

8
Helligånden viser os derved, at så længe det forreste rum
stadig er i brug, er der ikke almen adgang til det
allerhelligste rum.

9
Det er et billede på den nuværende tid, hvor præsterne
stadig bringer gaver og ofre, som dog ikke kan rense deres
samvittighed.

10
De følger en række regler for, hvad man må spise og drikke,
og de gennemgår de foreskrevne rituelle renselsesceremonier.
Det er alt sammen regler for en gudsdyrkelse, som skulle
gælde, indtil den nye pagt kom med en ny og bedre ordning.

11
Nu er Kristus så blevet ypperstepræst i den nye og bedre
ordning. Han er gået ind i den himmelske helligdom, som
ligger på et højere og fuldkomment plan. Den helligdom er
ikke bygget af mennesker, og den hører ikke med til den
jordiske verden.

12
Han gik én gang for alle ind i det allerhelligste rum i den
himmelske helligdom og stænkede blod på forsoningsstedet.
Men det var ikke blod fra gedebukke eller tyrekalve.[c] Det
var hans eget blod, og dermed har han skabt forsoning for
vores synder og sat os fri fra skyld for evigt.

13
Hvis det at blive stænket med blod fra gedebukke og
tyrekalve eller aske fra en kvie kunne give en ydre
renselse til mennesker, som var blevet urene,[d]

14
hvor meget mere vil da ikke Kristi blod rense vores
samvittighed fra nytteløse anstrengelser,[e] så vi kan
tjene den levende Gud. Kristus ofrede jo sig selv som et
fejlfrit offer under den evige Helligånds ledelse.

Footnotes:

9,2 Jf. 2.Mos. 25,30.

9,4 Jf. 4.Mos. 17,23.

9,12 Jf. 3.Mos. 16,14-15.

9,13 4.Mos. 19 giver regler for renselse efter at have
været i kontakt med døde mennesker. Asken fra en rød kvie
skal bruges.

9,14 Ordret: „døde gerninger”. Måske tænkes der på syndige
gerninger, som fører til død.

Kommentar:

Når der står skrevet, at Jesus ...

12
... gik én gang for alle ind i det allerhelligste rum i den
himmelske helligdom

... da tilkendegives dette symbolsk. ved at ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+27.45-51&version=BPH

Matthæus 27:45-51, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus dør

50
Da udstødte Jesus igen et højt råb og udåndede.

51
I det samme blev forhænget foran indgangen til det
allerhelligste rum i templet flænget i to dele fra øverst
til nederst. ...

Kommentar:

Normalt ville det ske omvendt, at et stofklæde vil blive
flænget fra nederst til øverst, hvor det er fastmonteret.

Det er bl.a. derfor, at den muslimske tro IKKE har noget at
tilbyde os kristne, fordi det - i realiteten - er et skridt
*tilbage* til noget lignende den gamle ordning i GT, hvor man
forsøger at gøre sig fortjent, skønt kravet her (om
fuldkommenhed) er uopnåelig og man derfor alligevel går fortabt
(selvom man efterlevede mere end 50% af kravene)! Mere om dette
- om Gud vil - i morgendagens tekst.

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2019-07-29

Gud accepterer dig i Kristus - så accept'er dig selv

"Gud så alt, hvad han havde skabt, og han så, hvor godt det
var ..."
1.Mos 1:31

... For at vandre med Gud, må du være enig med ham. ...

=== citat slut ===

Kommentar:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gen+5.24&version=DN1933

1 Mosebog 5:24, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

og Enok vandrede med Gud, og han var ikke mere, thi Gud tog
ham.

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2019-07-28, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

God is our refuge and strength, always ready to help in times
of trouble.
Psalms 46:1

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 31 (news samlet)
Date: Mon, 29 Jul 2019 07:52:08 +0200, GMT 05:52
21674 news:5d3e8991$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ppaFhvg0gRg/KavQvrEJEAAJ
> [...]

Iran nöjt med kärnavtalsmöte + ET-break

Resten af året er der overtræk på klodens ressourcer. Løsningen er

Matilde Kimer om masseanholdelse ved Moskva-demonstration: 'Putins parti
føler sig truet'
kl. 10:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/matilde-kimer-om-masseanholdelse-ved-moskva-demonstration-putins-parti-foeler-sig

-

DR S121 søn 28 jul 18:01:28
28.juli dr.dk/nyheder 12:28

IRAN: FLÅDEMISSION ER PROVOKERENDE
Et britisk forslag om at indføre en
europæisk flådemission i Den Persiske
Golf møder skarp kritik fra Iran.

En talsmand fra regeringen meddeler, at
det vil blive opfattet som en
provokation, hvis sådan en flåde skal
eskortere tankskibe i området.

- Vi har hørt, at de (europæiske lande,
red.) har i sinde at sende en europæisk
flåde til Den Persiske Golf, siger
talsmand Ali Rabiei ifølge det iranske
nyhedsbureau ISNA.

Storbritannien har foreslået en
alliance for at beskytte skibe, der
sejler igennem det uroprægede
Hormuzstræde.

Iran: Europæisk flådemission i Golfen er provokerende
kl. 12:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/iran-europaeisk-flaademission-i-golfen-er-provokerende

-

Trods konflikt med Iran: Lande vil kæmpe for at redde atomaftalen
28. Jul. 2019 kl. 19:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trods-konflikt-med-iran-lande-vil-kaempe-redde-atomaftalen

-

DR S134 man 29 jul 08:04:29
29.juli dr.dk/nyheder 07:10

OVERTRÆK PÅ KLODENS RESSOURCER
Verdens 7,7 milliarder mennesker bruger
langt flere ressourcer, end kloden kan
nå at genskabe. Mandag har
menneskeheden brugt dem alle, og resten
af året bliver der tæret på reserverne.

Det viser en ny rapport fra Global
Footprint Network. Dagen, kaldet "Earth
Overshoot Day", falder tre dage
tidligere i år end sidste år.

- Kigger man på, hvor mange ressourcer
kloden kan forny på et år, så har vi
brugt dem i dag. Så resten af året
tager vi af kontoen - bruger flere
fisk, end der kommer til, mere træ, end
der bliver tilføjet, siger
generalsekretær i WWF
Verdensnaturfonden Bo Øksnebjerg.

Resten af året er der overtræk på klodens ressourcer
kl. 07:10
https://www.dr.dk/nyheder/indland/resten-af-aaret-er-der-overtraek-paa-klodens-ressourcer

Kommentar:

Løsningen er - på længere sigt - *familieplanlægning*!

Men det NÆGTER politikerne at følge (dette råd)!

Da det først og fremmest er i u-landene, at befolkningen
FORTSAT vil vokse, da er det nok mest hensigtsmæssigt at satse
på at bremse væksten her!

Og det kan man gøre ved at tilbyde fattige sterilisering mod et
passende pengebeløb (fx. efter at de har sat 2 børn i verden).

Alternativet er "selvregulering" fx. i form af en global
atomkrig!

Men dét løsning vil jeg FRARÅDE - af "uforklarlige" grunde!

Trump overvejer at stemple Antifa som terrororganisation
28. jul. 2019, 05:45
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-28-trump-overvejer-at-stemple-antifa-som-terrororganisation

-

Putin leder flådeparade efter masseanholdelser i Moskva
28. jul. 2019, 13:11
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-28-putin-leder-fladeparade-efter-masseanholdelser-i-moskva

Ubåde, 43 skibe og 4000 tropper deltager i paraden, der er den
største russiske flådeparade, der har fundet sted i årevis. Det
skriver nyhedsbureauet AP.

-

Putin-kritiker er sendt på hospitalet med allergisk reaktion
28. jul. 2019, 14:55
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-28-putin-kritiker-er-sendt-pa-hospitalet-med-allergisk-reaktion

Overflytningen af oppositionslederen, der afsoner en
fængselsstraf på 30 dage, sker med begrundelse om, at han har
fået en allergisk reaktion.

Kommentar:

Psykopatus-Putin er en *massemorder*!

-

Militærbase fra Den Kolde Krig har bevæget sig under Indlandsisen
28. jul. 2019, 21:48
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-28-militaerbase-fra-den-kolde-krig-har-bevaeget-sig-under-indlandsisen

Isen har flyttet den tidligere hemmelige militærbase, som også
gemte på en atomreaktor under Den Kolde Krig.

232 meter på 60 år.

-

Efterretningschef trækker sig efter strid med Trump
28. jul. 2019, 22:56
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-28-efterretningschef-traekker-sig-efter-strid-med-trump

Opsigelsen kommer efter længere tids uenighed med præsidenten -
blandt andet på spørgsmålet om forholdet til Rusland.

Direktøren for den nationale amerikanske efterretningstjeneste,
Dan Coats trækker sig.

-

Skyderi på amerikansk festival - mindst tre dræbt
29. jul. 2019, 05:22 Opd. 29. jul. 2019, 07:39 ..

-

104 SVT Text Måndag 29 jul 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Dödlig skjutning på festival i USA 130
* Johnson försöker charma Skottland..131

* Kärv industri drar ner arbetstider 132
* Perus president öppnar för nyval...133

* Ny plan för Marsfärder på gång.....134
* Minst 20 döda i bombdåd i Kabul....135

Ryska politiker kvar i polisförvar 136
Rysk regimkritiker till sjukhus....137

Protestledare gripen i Hongkong....138
Nordkorea har släppt rysk fiskebåt 139

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 29 jul 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Jordreform föreslås i Sydafrika....140
65 döda i Boko Haram-attack........141

USA:s underrättelsechef byts ut....142
Iran nöjt med kärnavtalsmöte.......143

Rumänien: Hårdare straff övervägs..144

-

143 SVT Text Måndag 29 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 28 JULI

Iran nöjt med kärnavtalsmöte

De kvarvarande parterna i kärnenergi-
avtalet med Iran möttes på söndagen
i Österrikes huvudstad Wien i ett
försök att rädda överenskommelsen.

-Atmosfären var konstruktiv.
Diskussionerna var bra. Jag kan inte
säga att vi löste allt, men jag kan
säga att det finns många löften, sade
Irans vice utrikesminister Abbas
Araghchi efter mötet.

Utöver Araghchi deltog sändebud från
Frankrike, Tyskland, Kina, Ryssland
och Storbritannien. USA lämnade av-
talet 2018. Syftet med avtalet är att
undvika att Iran skaffar kärnvapen.

Kommentar:

2378 days to Nuclearwar (± unknown).

Hvorfor ikke indføre *demokrati* i Jeres land?

Så var der måske en chance for at overleve!

Er demokrati så forfærdeligt?

Hmm ...

Mht. det seneste ET-indicia ...

News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: ET-indicia:
Found 61 (Stor asteroide 2019 OK susede tæt forbi Jorden
næsten uden varsel). Warning til China, Russia and other! -
Re: 2019 uge 30 (news samlet)
Date: Sat, 27 Jul 2019 11:34:20 +0200, GMT 09:34
21670 news:5d3c1aa8$0$706$1472...@news.sunsite.dk
ET-indicia
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2019-07-25-a/21-670
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/61/21-670
Target
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/china/21-xxx/21-670
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/21-xxx/21-670
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-670
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-670
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/syria/21-xxx/21-670
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/CFYUK15sRdE/5AQ0Xal4DwAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/6Wbd8U30g2A/Vkrs7O62AwAJ

> Dette svarer til:
>
> 2019-07-25, GMT 01:21
>

> Hmm ...
>
> Man kan UNDRE sig lidt, fordi ...
>
> 25. juli
> https://da.wikipedia.org/wiki/25._juli
>
> 25. juli er dag 206 i året i den gregorianske kalender (dag
> 207 i skudår). Der er 159 dage tilbage af året.
[ ... ]
> Men forklaringen KUNNE også være, at der kanske er nogle andre
> oplysninger (som er MERE vigtige):

Mht. det seneste ET-indicia KUNNE måske følgende også en
betydning:

https://da.wikipedia.org/wiki/25._juli

> 1982 - I Beirut underskriver den palæstinensiske leder Yasser
> Arafat et dokument, hvori han accepterer FN's resolutioner om
> statens Israels ret til at eksistere.

Det vil i hvert fald aldrig skade sagen, skønner jeg!

Vi andre tror - som sagt - IKKE på Allah! Vi tror, at I er
blevet *bedraget*, og på grund af Jeres *kulturbaggrund*, hvor
autoriteter IKKE må anfægtes, TØR I ikke stille spørgsmålstegn
ved Koranens hadfyldte budskab om, at jøder skal myrdes,
endskønt det er antisemitisme!

Åh ... Gid jeg dog ku' tale Jer til fornuft!

Hvad ville I sige til, dersom jeg dyrkede en gud, der forlangte
alle arabere myrdet.

Ville I (der er arabere) ikke finde denne min religion en
"anelse" urimelig?...

(2019-07-29, Monday, day no 210, CET 08:50, GMT 06:50)
- "Svar mig!"

... blev der netop i det samme *råbt* fra Himlen!

(
Også i dette tilfælde, var røsten fra Himlen perhaps the voice
of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg i vort
solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden.
)

Nå da da!

Så må jeg (som postbud) ud med dette (godt nok *subjektive*)
budskab til Jer, fordi ...

Den, der intet vover, intet vinder!

NEXT 2304

09:04
- "Det skal du (copy Muslim World)."

04
- "Det gælder Jer alle (spørgsmålet CET 08:50)."

Ville I ikke finde denne min religion en "anelse" urimelig?

-

NRK:
28. juli 2019 kl. 07:56 - 29. juli 2019 kl. 06:23, error

29. juli 2019 kl. 08:28

-

NEXT BBC

Mystik om diagnose: Oppositionsleder indlagt på hospitalet.

2378 days to Nuclearwar (± unknown).

Date: Mon, 29 Jul 2019 07:52:08 +0200, GMT 05:52
> [...]

-

Mystik om diagnose: Oppositionsleder indlagt på hospitalet
kl. 08:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mystik-om-diagnose-oppositionsleder-indlagt-paa-hospitalet

Kommentar:

Psykopatus-Putin er - som sagt - en ækel *massemorder*!

2378 days to Nuclearwar (± unknown).

Just Eat fusionerer med konkurrent i kæmpe milliardhandel
29. jul. 2019, 08:46 ...

-

NRK:
29. juli 2019 kl. 08:28

-

Turkey's Erdogan: Whoever is on Israel's side, we are against them

Erdogan made the comments as he addressed senior provincial
officials from the ruling AKP party in Ankara.

By JERUSALEM POST STAFF
July 28, 2019 22:45
https://www.jpost.com/Middle-East/Erdogan-Whoever-is-on-Israels-side-we-are-against-them-597026

Subject: Iran nöjt med kärnavtalsmöte + ET-break -
2378 days to Nuclearwar (± unknown) -
Re: 2019 uge 31 (news samlet)
Date: Mon, 29 Jul 2019 09:07:11 +0200, GMT 07:07
21675 news:5d3e9b2a$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/21-xxx/21-675
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2019-07-25-a/21-675
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ppaFhvg0gRg/v5ntZsoNEAAJ

> [...]
> Og jeg vil slå lejr omkring mit folk og forhindre, at
> fremmede hære kommer ind i landet. Jeg vil selv stå vagt om
[ ... ]
> [...]
>
> 04
> - "Det gælder Jer alle (spørgsmålet CET 08:50)."
>
> Ville I ikke finde denne min religion en "anelse" urimelig?

Narcissistisk forstyrrede mennesker gavner desværre IKKE freden
i verden. TVÆRTIMOD!

Og så må der høstes, hvad man har sået:

2378 days to Nuclearwar (± unknown).

-

Iran admits to enriching 24 tons uranium since signing nuclear deal

Iran had claimed that they had limited their stock of enriched
uranium to 300 kilograms (about 600 pounds) as required by the
JCPOA.

By Tzvi Joffre
July 29, 2019 08:12
https://www.jpost.com/Middle-East/Iran-enriched-24-tons-of-enriched-uranium-since-signing-nuclear-deal-597039

Kannibalistan: Vesten bidrager til uro. Svar: Nej! Det er Jer, der bare
hidindtil er sluppet for billigt! + ET-break

File 21.677 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/china/21-xxx/21-677

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/china/21-xxx/21-677

"Other" news:
(2019-07-29, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

For ever since the world was created, people have seen the
earth and sky. Through everything God made, they can clearly
see his invisible qualities — his eternal power and divine
nature. So they have no excuse for not knowing God.
Romans 1:20

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 29 Jul 2019 07:52:08 +0200, GMT 05:52
> [...]

Kannibalistan: Vesten bidrager til uro. Svar: Nej! Det er Jer, der bare
hidindtil er sluppet for billigt! + ET-break

DR S140 man 29 jul 12:54:36
29.juli dr.dk/nyheder 11:55

KINA: VESTEN BIDRAGER TIL URO
Efter adskillige ugers store protester
i Hongkong langer Kina mandag ud efter
voldelige demonstranter og mod de
vestlige politikere, der ifølge den
kinesiske regering har været med til at
skabe uro i regionen.

Siden begyndelsen af juni har
hundredtusindvis af demonstranter været
på gaden i Hongkong. Det har flere
gange ført til sammenstød med politiet.

Og Yang Guang, der er talsmand ved den
kinesiske regerings Hongkong-kontor,
siger, at han undrer sig over Vestens
"underlige logik".

Ifølge ham har vestlige politikere
bakket op om "voldelige forbrydelser".

Kina fordømmer 'ondsindede radikale' i Hongkong og langer ud efter Vesten
kl. 11:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kina-fordoemmer-ondsindede-radikale-i-hongkong-og-langer-ud-efter-vesten

Kommentar:

Nej!

Det er Jer, der hidindtil bare er sluppet for billigt (for
Jeres ækle forbrydelser mod Mnenneskeheden) og derfor
fejlagtigt tror, at I nu kan tillade Jer alt!

Date: Sat, 27 Jul 2019 11:34:20 +0200, GMT 09:34
Men det kan der - som sagt - muligvis laves om på (med eller
uden ICJ- og ICC-domstolene i Haag).

Tro ikke fejlagtigt, at de onde (heriblandt altså Jer
kannibaler i Kina, der myrder *uskyldige* borgere bare for at
stjæle deres organer og sælge dem til andre) får lov til i al
evighed at tyrannisere os andre (der IKKE har begået den slags
VÆMMELIGE forbrydelser mod Menneskeheden)!

Down to hell with You!

Hvor meget står der på min *Goodwill-kontoi* hos Jer, ET?...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2019-07-29, Monday, day no 210, CET 13:15, GMT 11:15)
- "Meget."

Meget fint. Tusind tak.

Jeg vil nemlig gerne hæve et passende beløb til også at
irettesætte nogle slemme kannibaler!

Og det skal helst ske, INDEN vi alle er havnet i Afgrunder,
apropos ...

2378 days to Nuclearwar (± unknown).

For er vi først havnet i (Atom)-Afgrunden, så kan det jo være
ligemeget!

Det må selv kunstig Intelligens ku' indse, skønner jeg!

Time running out, ET!

Irettesæt *møgungen*!

Og gør det så eftertrykkeligt, at alle vi andre kan se røgfanerne
gå til vejrs!

Just Eat fusionerer med konkurrent i kæmpe milliardhandel
29. jul. 2019, 08:46 ...

-

NRK:
29. juli 2019 kl. 08:28

Reminder (?): 17 dræbt i flyulykke i Pakistan + ET-break

File 21.678 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/pakistan/21-xxx/21-678
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/reminder/21-678

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/reminder/21-678

"Other" news:

2377 days to Nuclearwar (± unknown).

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zac+10&version=BPH

Zakarias 10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herrens omsorg for sit folk

12
Jeg gør mit folk stærkt, og hvor de end kommer frem, vil de
vandre i min kraft, erklærer Herren.

Kommentar:

Sammenlign med ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Cor+12.9&version=BPH

2 Korinterne 12:9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Men [Gud] sagde til mig: „Min nåde er dig nok, for min
kraft når sit mål gennem magtesløshed.” ...

Det er denne hemmelighed, vi kristne har opdaget, at vi IKKE
skal kæmpe for Guds Rige med sværdet (således som mange af Jer
muslimer tror, at Skaberen ønsker I skal kæmpe for Ham med
sværdet).

Selve kraften (fra Gud) opnås bedst, når vi mennesker kommer
til kort (og ikke selv kan magte opgaven men må ty til Guds
hjælp).

Vi taler ligefrem (indenfor kristendommen) om sønderbrydelsen;
at vi mennesker må knækkes; eller rettere sagt: Vor stolthed,
egenkærlighed osv., således at Guds Ånd kan ta' bolig i vort
inde og ikke blot er parkeret i et kosteskab, hvor så mennesket
fortsat er herre i eget hus med dertil hørende synd, såsom hor
og utugt osv.!

'At vandre i Guds kraft' er således at følge Jesus (fremfor en
selv og ens egne begæringer osv.).

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+12.43-50&version=BPH

Matthæus 12:43-50, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Fra det dårlige til det værre

De, der gør Faderens vilje, hører Jesus til

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=He+9.15-28&version=BPH

Hebræerne 9:15-28, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

15
Formålet med, at Kristus formidlede en ny pagt, var, at han
gennem sin død kunne skabe forsoning for alle de synder,
der blev begået under den gamle pagt, så de mennesker, Gud
kalder på, kan få opfyldt det løfte om evige velsignelser,
som Gud havde givet.

16-17
For det er med pagten som med et testamente: Det kan først
træde i kraft, når den, som har oprettet det, er død.

18
Således kunne den første pagt heller ikke træde i kraft
uden blodsudgydelse.

19
Dengang Moses havde oplæst alle lovreglerne for hele
folket, tog han blodet fra de slagtede tyrekalve og
gedebukke, blandede det med vand og stænkede det både på
lovbogen og på hele folket.[a] Til bestænkningen brugte han
grene fra isopbuske og skarlagenrød uld.

20
Derefter sagde han: „Dette blod besegler den pagt, som Gud
har befalet jer at overholde.”

21
På samme måde stænkede han blod på åbenbaringsteltet og på
alle de redskaber, der blev brugt af præsterne.

22
Stort set alt under den gamle pagts forordninger blev
renset ved, at der blev stænket blod på det, og uden
blodsudgydelse var ingen tilgivelse mulig.

23
Derfor var det nødvendigt, at den jordiske helligdom, som
er et billede på den himmelske helligdom, blev renset med
blodet fra offerdyrene. Men den virkelige, åndelige
helligdom i Himlen krævede et andet og stærkere offer.

24
Kristus gik ikke ind i den helligdom, som er bygget af
mennesker, og som er et billede på den himmelske helligdom.
Nej, han gik ind i selve Himlen og kan nu træde frem for
Guds ansigt på vores vegne.

25-26
Ypperstepræsterne går år efter år ind i det allerhelligste
rum med offerblod, som dog ikke er deres eget. Hvis Jesus
skulle skabe forsoning for vores synder på tilsvarende
måde, så skulle han have ofret sig selv masser af gange
lige fra verdens grundlæggelse. Men nu har han åbenbaret
sig ved tidernes afslutning for ved sit offer at gøre ende
på synden én gang for alle.

27
Og ligesom det er ethvert menneskes lod én gang at dø og
senere blive stillet for Guds domstol,

28
sådan måtte Kristus dø én gang for at bære straffen for
utallige menneskers synder. Når han senere kommer tilbage,
er det ikke for at ofre sig selv igen, men for at frelse
alle dem, der med forventning ser frem til hans komme.

Footnotes:

9,19 Jf. 2.Mos. 24,1-8.

Kommentar:

Når der står skrevet ...

16-17
For det er med pagten som med et testamente: Det kan først
træde i kraft, når den, som har oprettet det, er død.

... da menes der også, at at Gud døde (på Golgathas kors),
hvorved hele Det Gamle testamente blev sat ud af kraft. Den ene
part i Pagten er jo afgået ved døden (ligesom i et ægteskab)!

Når der står skrevet ...

27
Og ligesom det er ethvert menneskes lod én gang at dø og
senere blive stillet for Guds domstol,

... da tilkendegives der, at vi mennesker KUN lever et biologisk
liv her på jorden én gang. Troen på reinkarnation (som den fx.
kommer til udtryk i New Age miljøer) er derfor úforenelig med
den kristne tro.

Amen ?

-

[...]

Ordet for 2019-07-30

Føler du dig truet?

"Da de havde bedt, rystedes det sted, hvor de var
forsamlet ..."
ApG 4:31

=== citat slut ===

-

Date: Mon, 29 Jul 2019 07:52:08 +0200, GMT 05:52
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21674

Reminder (?): 17 dræbt i flyulykke i Pakistan + ET-break

Russisk politikers ansigt svulmede op - tilhængere frygter brug af
'kemisk stof'

-

DR S147 man 29 jul 20:14:09
29.juli dr.dk/nyheder 15:35

CUBA TILLADER INTERNET I HJEMMET
Fra i dag kan Cubas indbyggere lovligt
koble sig på internettet fra deres eget
hjem.

Det er resultatet af en ny lov, der
træder i kraft i dag.

Det vil koste en dollar i timen - cirka
syv danske kroner - at være koblet på
internettet derhjemme, skriver
nyhedsbureauet AFP.

Cuba har haltet langt bagefter resten
af verden, når det kommer til
internetadgang. Indtil 2013 var
privatpersoners adgang til nettet
overvejende begrænset til
turisthoteller.

Nu kan cubanerne få internet i hjemmet: 'Et skridt mod et mere liberalt
Cuba'
kl. 15:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nu-kan-cubanerne-faa-internet-i-hjemmet-et-skridt-mod-et-mere-liberalt-cuba

-

DR S155 tir 30 jul 07:12:09
30.juli dr.dk/nyheder 04:40

17 DRÆBT I FLYULYKKE I PAKISTAN
17 personer er meldt dræbt i en
flyulykke i Pakistan natten til
tirsdag.

Det oplyser en kommunikationsenhed i
Pakistans militær i en pressemeddelelse
ifølge nyhedsbureauet Reuters.

Der skulle være tale om en militærfly,
der styrtede ned under en
træningsøvelse.

Alle om bord på flyet blev dræbt,
herunder fem besætningsmedlemmer og 12
civile.

Flyet styrtede ned i et beboelsesområde
ved storbyen Rawalpindi.

17 personer er meldt dræbt i flyulykke i Pakistan
kl. 04:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/17-personer-er-meldt-draebt-i-flyulykke-i-pakistan

Einem *rykker* (from Heaven)?

Fordi ...

Spørgsmålet lød:

Date: Mon, 29 Jul 2019 09:07:11 +0200, GMT 07:07

> [...]
>
> 04
> - "Det gælder Jer alle (spørgsmålet CET 08:50)."
>
> Ville I ikke finde denne min religion en "anelse" urimelig?

Man kan IKKE stikke af fra "regningen" ved at stikke fingrene i
ørene, fordi ...

Her er der IKKE tale om ... (input memory from) ...

Subject: Muhammeds had: Tilintetgørelse af byer
Date: Thu, 2 Feb 2017 08:26:45 +0100
19526 o6umsg$csj$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallfaith0/islam/sura/017/016-017
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab.religion/XC91tIozZnM/CU2yGqqsBQAJ

> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+9.53-55&version=BPH
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+9.53-55&version=DN1933
>
> Lukas 9:53-55, Dette er Biblen på dansk (DN1933)
>
> Men folk dér ville ikke tage imod ham (Jesus), fordi han var
> på vej til Jerusalem.
>
> Da hans disciple, Jakob og Johannes, så det, sagde de: "Herre!
> vil du, at vi skal byde ild fare ned fra Himmelen og fortære
> dem [således som Elias gjorde]?"*
>
> Men han vendte sig og satte dem i rette [og sagde: "I ved ikke,
> af hvad ånd I er. Thi Menneskesønnen er ikke kommen for at
> [...]

Her er der IKKE tale om, at nogle folk afviser at modtage et
budskab (fordi man synes, at dette budskab IKKE passer til ens
(religiøse) overbevisning).

At stikke af fra regningen vil sige, at man har gjort noget
galt men vil IKKE påtage sig ansvaret.

Det kan fx. være indædt had mod jøder og kristne, og som har
medført, at *uskyldige* er blevet ofret på dette
*afgudsofferalter*!

I må derfor *omvende* Jer fra denne *fanatisme*, hvor I
forfølger anderledestænkende!...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2019-07-30, Tuesday, day no 211, CET 08:21, GMT 06:21)
- "Det skal du (rette henvendelse til Pakistan ang. dette)."

Yes Sir!...

08:21
- "Nu!"

Yes Sir!

Med kopi til Muslim World (Pakistan er jo desværre IKKE det
eneste sted, hvor denne *afgudsdyrkelse* foregår med væmmelige
menneskeofringer)!

08:22
- "Ja!"

Russisk politikers ansigt svulmede op - tilhængere frygter brug af
'kemisk stof'
29. jul. 2019, 12:53
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-29-russisk-politikers-ansigt-svulmede-op-tilhaengere-frygter-brug-af-kemisk-stof

-

Dagens overblik: Russisk oppositionspolitiker blev arresteret - så fik
han en "allergisk reaktion"
29. jul. 2019, 20:44
http://nyheder.tv2.dk/2019-07-29-dagens-overblik-russisk-oppositionspolitiker-blev-arresteret-saa-fik-han-en-allergisk

-

NRK:
29. juli 2019 kl. 08:28

Operation Naughty Boy (?): Pakistan plane crashed

File 21.679 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/pakistan/21-xxx/21-679
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/operation-naughty-boy/21-xxx/21-679
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/reminder/21-679
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/objects/homestar-of-et/distance/21-679
Juridisk kønsskifte til transbørn
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sex/21-679

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/objects/homestar-of-et/distance/21-679

and ...

http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sex/21-679

Other news:

Operation Naughty Boy (?): Pakistan plane crashed

HRW head says no one questions Israel's right to exist as democratic state

Head of UN investigators: Put Islamic State members on trial like Nazis

Doctor: Russian opposition leader may have been poisoned

Juridisk kønsskifte til transbørn

Etiopien planter millioner af træer
Date: Mon, 29 Jul 2019 07:52:08 +0200, GMT 05:52
> [...]

Head of UN investigators: Put Islamic State members on trial like Nazis

Doctor: Russian opposition leader may have been poisoned

DR S154 tir 30 jul 08:51:06
30.juli dr.dk/nyheder 05:53

JURIDISK KØNSSKIFTE TIL TRANSBØRN
Det er rigtig godt, at et flertal i
Folketinget vil give børn ret til
juridisk kønsskifte.

Sådan lyder det fra Marie Elisabet
Lind-Thomsen, der er forperson i
Foreningen for Støtte til Transkønnede
Børn (FSTB).

- Vi regner med, at det er noget, som
der er nogle, der vil arbejde med efter
sommerferien, siger hun.

Udtalelsen kommer, efter at Kristeligt
Dagblad tirsdag skriver, at et politisk
flertal bestående af Enhedslisten, De
Radikale, Socialdemokratiet og Venstre,
vil tillade, at personer under 18 år
kan foretage et juridisk kønsskifte.

Politisk flertal: Transkønnede børn skal have ret til juridisk kønsskifte
kl. 05:53
https://www.dr.dk/nyheder/politik/politisk-flertal-transkonnede-born-skal-have-ret-til-juridisk-konsskifte

-

DR S157 tir 30 jul 08:51:06
30.juli dr.dk/nyheder 06:01

ETIOPIEN PLANTER MILLIONER AF TRÆER
I løbet af 12 timer mandag blev der i
Etiopien plantet over 350 millioner
træer, som på sigt skal medvirke til at
dæmpe konsekvenser af klimaforandringer
i det østafrikanske land.

Det skriver britiske BBC.

Flere skoler og statslige kontorer var
i dagens anledning lukket, så elever,
lærere og offentligt ansatte kunne
hjælpe med at få de mange millioner
kimplanter til nye træer sat i jorden.

Det oplyser Getahun Mekuria, der er
minister for innovation og teknologi.

Skal tackle klimaforandringer: Etiopien planter 350 millioner træer på
én dag
kl. 06:01
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/skal-tackle-klimaforandringer-etiopien-planter-350-millioner-traeer-pa-en-dag

Kommentar:

God ide ... :-)

-

FN: Knap 4000 civile er dræbt eller såret i Afghanistan i år
kl. 07:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-knap-4000-civile-er-draebt-eller-saret-i-afghanistan-i-ar

[...]

Politisk flertal vil give børn ret til juridisk kønsskifte: - Uhørt
30. jul. 2019, 05:57
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-07-30-politisk-flertal-vil-give-born-ret-til-juridisk-konsskifte-uhort

Debattør: - Det er uhørt

Det er dog ikke alle, der er lige positivt stemt over for
politiske flertals intentioner.

Mia Amalie Holstein, debattør, medlem af Det Etiske Råd og
velfærdspolitisk chef i den borgerlig-liberale tænketank Cepos,
kalder det ”uhørt”, hvis børn helt ned til seksårsalderen skal
have mulighed for juridisk kønsskifte.

- Den eneste, der kan afgøre, om man er landet i det rette køn,
er én selv, og jeg er i tvivl om, hvorvidt alle seksårige ved
det, siger hun.

Holstein udtrykker, at hun bedre ville kunne forstå en ændring
af aldersgrænsen til 15 år, da det er ved denne alder, en
person bliver lyttet til og taget med på råd i sundhedsvæsenet.

-

106 millioner ramt af hackerangreb mod amerikansk bank
30. jul. 2019, 09:48 Opd. 30. jul. 2019, 09:43
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-30-106-millioner-ramt-af-hackerangreb-mod-amerikansk-bank

-

Voldstiltalt rapper i retten - anklager mener, han brugte flaske
30. jul. 2019, 09:21 Opd. 30. jul. 2019, 10:27 ...

-

104 SVT Text Tisdag 30 jul 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Demonstranter stoppar morgontrafik 130
* Danmark häver flyktingstopp........131
* Afghanistan: Nära 4 000 civila dog 132

* Trump-veto om Saudivapen hävs inte 133
* 17 döda i flygkrasch i Pakistan....134
* Tre gripna efter guldkupp..........135

* Ny iskarta tio gånger exaktare.....136
Åttaåring knuffades framför tåg....137
Norge: Två döda i klättringsolycka 138

Många döda i busskrasch i Peru.....139
Upplopp i fängelse - över 50 döda..140

-

130 SVT Text Tisdag 30 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 30 JULI

Demonstranter stoppar morgontrafik

Hundratals personer blockerade delar
av kollektivtrafiken i Hongkong och
skapade kaos mitt under morgonrus-
ningen. Det är den senaste i raden av
protester mot styret i staden.

Spårtrafikoperatören MTR sade att
flera linjer hade påverkats och
uppmanade resenärer att söka
alternativ transport.

Protesterna i Hongkong, som pågått
under de senaste sju veckorna, är det
största tumult Hongkong skådat sedan
den f.d. brittiska kolonin åter föll
under kinesiskt styre för 22 år sedan.

-

134 SVT Text Tisdag 30 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 30 JULI

17 döda i flygkrasch i Pakistan

Minst 17 personer har omkommit när ett
militärplan störtade i Rawalpindi nära
Pakistans huvudstad Islamabad, uppger
räddningspersonal.

Planet störtade i ett bostadsområde
i staden, som ligger i anslutning till
huvudstaden och hyser bland annat
landets militärhögkvarter.

-Vi har mottagit 17 döda kroppar,
däribland tolv civila och fem
besättningsmedlemmar, säger räddnings-
tjänstens talesperson Farooq Butt.

Dessutom ska man ha tagit hand om
minst tolv skadade personer.

-

136 SVT Text Tisdag 30 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 30 JULI

Ny iskarta tio gånger exaktare

En ny karta över Antarktis visar isens
rörelser med tio gånger större
noggrannhet än tidigare varianter,
meddelar Nasa.

Rönen kan bland annat ge större
möjligheter att bedöma framtida
havsnivåer.

Det är forskare från Nasa och Univer-
sity of California som använt en typ
av radarinterferometri för att studera
satellitdata. I och med detta kan man
följa själva isen, medan man tidigare
tvingats ta fasta på stenar och andra
material som sitter fast i isen.

-

NRK:
29. juli 2019 kl. 08:28 - 30. juli 2019 kl. 08:12, error

30. juli 2019 kl. 09:37

-

Abbas truer med at annullere ”alle aftaler” efter ødelæggelse af bygninger
Af Anders Hjorth Vindum 29. July 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/abbas-truer-med-at-annullere-alle-aftaler-efter-oedelaeggelse-af-bygninger

Israel har påbegyndt ødelæggelse af palæstinensiske bygninger
ved sikkerhedshegnet. Det har medført international fordømmelse
og trusler fra Abbas

-

Politisk flertal vil give børn ret til juridisk kønsskifte
29. juli 2019, kl. 21:00
Af Frederik Fogde
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/politisk-flertal-presser-paa-juridisk-koensskifte-til-transkoennede-boern

Siden 2014 har det været lovligt for personer over 18 år at få
foretaget et juridisk kønsskifte.

I dag skal man være fyldt 18 år for juridisk at skifte køn, men
et politisk flertal vil give ikke-myndige personer samme
mulighed. Man kan dog ikke forvente, at mindre børn er
afklarede nok til at tage stilling til spørgsmålet, advarer
medlem af Det Etiske Råd

[ ... ]

Christian Borrisholt Steen, der er debattør og tidligere medlem
af Det Etiske Råd, er bekymret over ønsket om juridisk
kønsskifte blandt børn. Det er et resultat af tidens
identitetspolitiske bølge, mener han.

Subject: UK Mom Arrested for Calling Transgender Activist a Man -
Re: 2019 uge 07 (news samlet)
Date: Fri, 15 Feb 2019 09:59:52 +0100, GMT 08:59
21248 news:5c667f8b$0$699$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sex/21-248
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/21-248
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/4ajYYRga4kk/ooHeii7mAgAJ

Vi er her ude på et *skråplan*, fordi børn kan sagtens
acceptere, at de først er myndige, når de er fyldt atten år.

Og børn kan derfor også sagtens acceptere, at forældrene
bestemmer over dem, hvad de skal spise osv.!

Og børn har det jo med at prøve grænser af: Elsker du mig også,
når jeg har lavet bæ i min ble eller vil skifte køn?

Det er i hvert fald en berettiget mistanke, man som voksen bør
overveje.

Nå, men ...

Der er KUN tale om et *juridisk* kønsskifte, og det vil så sige,
at vedkommende kan skifte køn IGEN på et senere tidspunkt, så
skaden er IKKE ultimativ.

HVIS man derimod begynder at give mindreårige kønsskifte med et
kirurgisk indgreb er ugenoprettelig, hvorfor det *frarådes* på
det alvorlige, fordi ... (input memory from) ...

https://sites.google.com/site/kallfaith0/files/20-xxx/20-011

> Kirurg: Stadig flere fortryder deres kønsskifte-operation
> 6. oktober, 40, 2017 Bodil Lanting

https://udfordringen.dk/2017/10/kirurg-stadig-flere-fortryder-deres-koensskifte-operation/

Det er godt nok ikke helt nemt at være barn nu om dage, hvor
grænserne bliver alt for flydende!

Lyt til mit råd:

https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sex/21-248

> Så gå på opdagelse og find ud af, hvem du i grunden er.
>
> Det er der ALDRIG nogen, der har taget skade af!
>
> TVÆRTIMOD! ... :-)

Min påstand er nemlig, at det slet ikke er så vigtigt, OM vi
som personligheder er hunkøns- eller hankønsvæsener. Vor sande
personlighed indeholder/rummer *begge* siden, og begge sider
skal derfor udvikles, hvis vi skal nå frem til at blive
helstøbte personligheder.

-

Pakistan plane: Army aircraft crashes into residential area killing 17

49 minutes ago, (time now CET 09:47, GMT 07:47)
https://www.bbc.com/news/world-asia-49160416

How did the plane come down?

Witnesses at the scene said the aircraft crashed into a family
home in a residential area around 02:00 local time (07:00 GMT).

Kommentar:

De må ha' vrøvlet!

Der burde nok ha' stået:

... around 07:00 local time (02:00 GMT).

Se timezone Islamabad ...

https://www.timeanddate.com/worldclock/pakistan/islamabad

Current: PKT, Pakistan Standard Time
Current Offset: UTC/GMT +5 hours

Subject: Reminder (?): 17 dræbt i flyulykke i Pakistan + ET-break -
Re: 2019 uge 31 (news samlet)
Date: Tue, 30 Jul 2019 08:37:05 +0200, GMT 06:37
21678 news:5d3fe59d$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ppaFhvg0gRg/wbtmurpaEAAJ

Delta:
2019-07-29, 210, GMT 06:50
2019-07-30, 211, GMT 02:00
_____________________19:10

Out:
1910

Compare with ...

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

1908

Tallene minder lidt om hinanden

=>

(19 + (10/60) ) * 600/24
=
479,16...

Hmm ... (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/distance/21-447

> =>
>
> 6238 / 490 = 12,7206... (70 åruger * 7 = 490)
> 6238 / 489 = 12,7566.......................1
> 6238 / 483 = 12,915........................7
> 6238 / 482 = 12,942........................8
> 6238 / 481 = 12,9688................. +1 + 8
> 6238 / 480 = 12,9958................. +2 + 8
>
> =>
>
> 6238,003839 / 13
> =
> +479,8464491

Nå, ja:

Target (Homestar of ET)
Distance to us (Afstand til os):
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/distance

[ ... ]

I disse filer angives distancen til at være på:

48 * 50 (78-Platin-193, ½-life 50 år)
=
2400 lysår (lightyears)

=>

479,16... * 50/10
=
2395,83... (lysår fra os)

Hmm ...

Det må vi vist hellere lige lave et notat om:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/objects/homestar-of-et/distance/21-679

Nå da da!

Jeg faldt også lige over denne "James bond, agent 007"-counter:

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/objects/homestar-of-et/distance

700
dage siden
Deadline: The Gret flood (Operation Naughty Boy),
29. august 2017

Det må vi vist hellere også lige lave et notat om:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/operation-naughty-boy/21-xxx

-

HRW head says no one questions Israel's right to exist as democratic state

Roth added that "Israel can define itself any way it wants.
Lots of governments define themselves in nationalist terms."

By Tzvi Joffre
July 30, 2019 09:08
https://www.jpost.com/Israel-News/HRW-head-says-no-one-questions-Israels-right-to-exist-as-democratic-state-597129

-

Head of UN investigators: Put Islamic State members on trial like Nazis

High-profile hearings, like those in Nuremberg after World War
II, would ensure the jihadists’ ideology ‘debunked’ and their
victims heard, says leader of probe into IS crimes

By Sarah Benhaida Today, 3:29 pm
https://www.timesofisrael.com/head-of-un-investigators-put-islamic-state-members-on-trial-like-nazis/

-

Doctor: Russian opposition leader may have been poisoned

Alexei Navalny fell ill on Sunday while in detention for
calling an unsanctioned protest

By NATALIYA VASILYEVA Today, 1:35 pm
https://www.timesofisrael.com/doctor-russian-opposition-leader-may-have-been-poisoned/

ET-indicia (found 61 and 187): Kilden til mystisk radioaktivt
udslip 25-26 sep 2017 er blevet sporet: Mayak, Russia

File 21.680 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-680
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/accidents/21-680
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/61/21-680
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/187/21-680

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/61/21-680

Other news:
Date: Mon, 29 Jul 2019 07:52:08 +0200, GMT 05:52
> [...]

ET-indicia (found 61 and 187): Kilden til mystisk radioaktivt
udslip 25-26 sep 2017 er blevet sporet: Mayak, Russia

Kilden til mystisk radioaktivt udslip er blevet sporet
30.07.2019 kl. 10:29
https://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE11524178/Kilden-til-mystisk-radioaktivt-udslip-er-blevet-sporet/?utm_campaign=Nyhedsoverblik%2011.00&utm_content=2019-07-30&utm_medium=email&utm_source=jp

Ingen ville tage ansvaret, da man i 2017 i flere lande
opfangede spor af et stort radioaktivt udslip.

Dette kort blev den 10. november 2017 offentliggjort af INRS,
Institute for Radiological Protection and Nuclear Safety. Det
viser koncentrationerne af og hvor Ruthenium 106 er blevet
sporet og målt i Rusland og Europa.

[ ... ]

Nu har en gruppe forskere offentliggjort et omfattende
analysearbejde, der konkluderer, at det radioaktive udslip
fandt sted omkring den 25. eller 26. september i Rusland. Det
skriver Washington Post.

Ifølge forskere har det radioaktive udslip sandsynligvis fundet
sted på atomanlægget Majak, der blandt andet bliver brugt til
at behandle radioaktivt affald.

Kommentar:

Positionen er på ...

Mayak
https://en.wikipedia.org/wiki/Mayak

DMS 55° 42′ 45" N, 60° 50′ 53" E
Decimal 55.7125, 60.848056

Decimal 55,7125 60,848056

Compare with ...

Markpointer 61
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/61

Markør 61 er et ret vigtigt markørtal, fordi ... (input memory
from) ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/background/atomic-physics/english

=== citat start ===

A complete list of *all* known isotopes can be downloaded
from ...
En komplet liste over *alle* kendte isotoper kan downloades
fra ...
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_nuclides

From this table you can see, that ...
Fra denne tabel kan du se, at ...

1.
Proton-counter
Proton-tæller

Not all elements have stable isotopes at all.
Ikke alle grundstoffer har overhovedet stabile isotoper.

The exceptions are the atomic numbers ...
Undtagelserne er atom-numrene ...

43, 61, 84-111
(Total of 30 pieces)
(i alt 30 stk.)

=== citat slut ===

Det *afslører* kendskab til moderne atomfysik!

Hmm ...

Det må vi vist hellere lige gøre et notat om:

ET-indicia:
61
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/61/21-680
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/accidents/21-680

Mht. datoen:

2017-09-25, day number in the year 268
2017-09-26, day number in the year 269

Omregnet til et 600-tal-system fås:

600/360:

440,2464...
441,8891...

600/365,25:

446,6666...
448,3333...

Disse tale genkendes IKKE umiddelbart!

Men datoen kan jo også ha' været udvalgt på baggrund af en
counter, apropos ...

Re: 2019 uge 31 (news samlet)
Date: Tue, 30 Jul 2019 08:37:05 +0200, GMT 06:37

Subject: Operation Naughty Boy (?): Pakistan plane crashed -
Re: 2019 uge 31 (news samlet)
Date: Tue, 30 Jul 2019 10:49:19 +0200, GMT 08:49
21679 News:5d40049b$0$692$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ppaFhvg0gRg/HJxcC_JhEAAJ

Den MEST nærliggende counter ville her være:

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/fire-from-the-sky/15-206
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/I0YKzGo4NjU/IAjPH77tMm4J
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/I0YKzGo4NjU/-MKW2MicslIJ

Kommentar:

... (Apropos Sodoma!) ...

Delta:

2013-02-15, day no 46
2017-09-25, day no 268
___4_______________222

=>

4 * 365,25 + 222
=
1.683

Aha!

1683 / 187
=
9

Tallet er al, al for pænt afrundet, skønner jeg, til at det
blot kan være en tilfældighed (navnlig også set i lyset af
fundet af 61 markøren)!

Mht. valget af 187 (144 + 43), se fx. ...

Date: Mon, 13 May 2019 08:17:47 +0200, GMT 06:17
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/187/21-464

> [...]
> 86 (43+43)
> 104 (43+61)
> 122 (61+61)
>
> Men også her når man IKKE helt over Atlanterhavet, så ...
>
> Hvilke andre MULIGHEDER har vi så tilbage?
>
> 144 (1,44 Solmasser)
> 175 ............... distancen mellem Krateret og Templet
> 187 (43+144)
> 205 (61+144)
> 208 (43+61 + 43+61)
>

> Men disse tal KAN blive fór indviklede!
>
> Det var jo således først forleden dag, at tallet 187 blev opdaget,
> at det blev benyttet som et markør-tal (efter mange års

Vores midlertidige konklusion må derfor være, at nogen ("kanske"
designeren af Abraham-koden) havde kendskab til denne
187-*kryptering*-metode ALLEREDE henved 1½ år tidligere!

=>

ET-indicia:
187 (144 + 43)
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/187

Hmm ...

Der har åbenbart være MANGE uheld:

Mayak
https://en.wikipedia.org/wiki/Mayak
https://en.wikipedia.org/wiki/Mayak#Major_accidents_at_Mayak,_1953-1998

Contents

1 Location
2 Design and structure
3 History
3.1 Kyshtym disaster
3.2 Later history
3.3 2017 radiation release
4 Environmental impact
5 List of accidents
5.1 Major accidents at Mayak, 1953-1998
5.2 More recent major accidents
6 See also
7 References
8 External links

[ ... ]

Major accidents at Mayak, 1953-1998

Source:[27]

15/03/1953 - ...
13/10/1955 - ...
21/04/1957 - ...
29/09/1957 - Kyshtym disaster.
https://en.wikipedia.org/wiki/Kyshtym_disaster
02/01/1958 - ...
12/05/1960 - ...
26/02/1962 - ...
09/07/1962 - ...
16/12/1965 - ...
10/12/1968 - ...
11/02/1976 - ...
10/02/1984 - ...
16/11/1990 - ...
07/17/1993 - ...
08/02/1993 - ...
12/27/1993 - ...
04/02/1994 - ...
30/03/1994 - ...
07/07/1994 - ...
31/08/1994 - ...
24/03/1995 - ...
15/09/1995 - ...
21/12/1995 - ...
24/07/1995 - ...
14/09/1995 - ...
22/10/1996 - ...
20/11/1996 - ...
27/08/1997 - ...
06/10/1997 - ...
23/09/1998 - ...

More recent major accidents

In 2003, the plant's operating licence was revoked
temporarily due to liquid radioactive waste handling
procedures resulting in waste being disposed into open
water.[29]

In June 2007, an accident involving a radioactive pulp
occurred over a two-day period.[30]

In October 2007, a valve failure during transport of a
radioactive liquid resulted in spilling of a radioactive
material.[30]

In 2008, a repair worker was injured during a "pneumatic"
incident, involving a quantity of alpha emitter release.
The worker's hand was injured and the wound contaminated,
with the worker's finger amputated in a bid to minimise
further spread of alpha-particle emitters throughout his
body and subsequent radiological consequences.[31]

In September 2017, possible association with the airborne
radioactivity increase in Europe in autumn 2017. [22]
Russia confirms 'extremely high' readings of radioactive
pollution in Argayash, a village in the Chelyabinsk region
of the southern Urals.[32] Argayash is located 10 miles
south of the Mayak reactor. In January 2018, the French
Institute of Radioprotection and Nuclear Security (IRSN)
reported that Mayak could be the cause of the
contamination.[23]. The radioactivity was due to Ru-106
indicating release from a late stage in the reprocessing
(i.e. after the Ru-106 had been separated from other
isotopes) [33].

Se også ...

List of civilian nuclear accidents
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_civilian_nuclear_accidents

List of military nuclear accidents
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_military_nuclear_accidents

[...]

UFO-hunting (61, 187*9):
Wheresoever the carcase is, there will the vultures be gathered together.
Hvor ådslet er, dér flokkes gribbene!

File 21.681 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/hunter/hunters/21-681
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/usa/21-xxx/21-681

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/hunter/hunters/21-681

Other news:

Sigtelser mod demonstranter skaber nye protester i Hongkong

Nordkorea prøveaffyrer missiler

2376 days to Nuclearwar (± unknown).

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zac+11&version=BPH

Zakarias 11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Dom over Israel

De to hyrder

7
Så tog jeg et job som hyrde for en flok får, ... og jeg
vogtede fårene, som jeg havde fået besked på.

Ve den uduelige hyrde, som ikke vogter min hjord
ordentligt. ...

Kommentar:

Nøgleordene var:
...som jeg havde fået besked på.

HVIS du gerne vil være en Guds repræsentant (fx. en Præst eller
et talerør for Ham, apropos den *profetiske* nådegave), da gør
AL det, Herren be'r dig om (fremfor blot al det, DU synes)!

Han kan nemlig IKKE bruge en tjener, der -som et postbud
billedlig talt - KUN *nogengange* afleverer posten til kunderne
(når det passer postbuddet)!

Men brug lige samtidig selvfølgelig forstanden: Gud vil ALDRIG
be' dig om noget, som strider mod Hans Ord (fx. "Du må IKKE slå
ihjel" eller "Du må IKKE bedrive hor")!

Alting må måles og vejes udfra devisen: Hvad siger Guds Ord (i
sin helhed, og ikke blot nogle få Skriftsteder flået ud af
deres sammenhæng)?

Amen?

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+13.1-9%2C18-23&version=BPH

Matthæus 13:1-9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Billedet med jordbunden

Matthæus 13:18-23, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus forklarer billedet med jordbunden

En sædemand gik ud for at så, og han er ikke færdig endnu. Guds
mål er at redde mennesker hjem til sig, ...

[ ... ]

At være den gode jord handler ikke om iboende gode
kvaliteter, men om at høre efter og tage imod. Guds ord er en
gave, der rækker os, og som kan forvandle vores hjerte.

Kommentar:

Nøgleordene var:
Guds ord er en ... kan forvandle vores hjerte.
Hebræerne 10:1-18, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Den gamle pagts syndofre sammenlignet med den nye pagt,
fortsat)

1
Lovbogens regler om syndofre er kun et ufuldstændigt
billede på det langt bedre syndoffer, der senere skulle
foretages. De præster, der år for år bringer de samme ofre,
opnår derfor aldrig fuld tilgivelse.

2
Hvis de var blevet renset for deres synd én gang for alle,
så ville de ikke længere være sig deres synd bevidst, og så
ville de ikke fortsætte med at bringe ofre år efter år.

3
Men nu er de årlige ofre en stadig påmindelse om synd og
skyld.

4
Blod fra tyre og bukke kan nemlig umuligt udslette
menneskers synder.

5
Derfor sagde Kristus ved sin indtræden i denne verden:

„Det er ikke slagtofre og afgrødeofre, du ønsker,
men du har givet mig et legeme.

6
Brændofre og syndofre har du ikke behag i.

7
Da sagde jeg: Se, jeg er parat!
Der står skrevet om mig i bogrullen,
og jeg er kommet for at gøre din vilje, Gud.”[a]

8
Han sagde altså først: „Det er ikke slagtofre, afgrødeofre,
brændofre og syndofre du ønsker, og du har ikke behag i
dem.” Alle de ofre bliver ellers bragt efter lovbogens
påbud og forskrifter.

9
Derefter sagde han: „Se, jeg er kommet for at gøre din
vilje.” Han ophæver således den første ordning for at
etablere en ny.

10
Det er altså efter Guds vilje, at vi nu er blevet forsonet
med ham og renset for skyld, ved at Jesus Kristus ofrede
sit eget legeme én gang for alle.

11
Alle præsterne fortsætter dag efter dag med at bringe de
samme ofre, der dog aldrig kan forsone os med Gud og
udslette vores skyld.

12
Men efter at Kristus havde bragt ét eneste endegyldigt
syndoffer, satte han sig på tronen ved Guds højre hånd.

13
Og nu venter han på, at hans fjender skal blive besejret.

14
Gennem det ene offer har han for altid gjort alle, som
hører ham til, fuldkomne i Guds øjne.

15
Også Helligånden fortæller os om det i den førnævnte
profeti. For efter at have sagt:

16
„Den ny pagt, som jeg vil oprette med dem engang i
fremtiden, bygger på følgende løfte: Jeg vil lægge mine
love i deres sind og skrive dem på deres hjerter,”

17
fortsætter han med at sige: „Jeg vil slette deres synder
fra min hukommelse.”

18
Når al synd nu én gang for alle er blevet tilgivet, er der
jo ikke længere brug for syndofre.

Footnotes:

10,5-7 Sl. 40,7-9 efter LXX. Den hebraiske tekst i Sl. 40,7
siger: „du har givet mig ører”. Det græske ord for „legeme”
ligner ordet for „ører” og er sandsynligvis en fejl, som
har sneget sig ind i nogle kopier af den græske
oversættelse af GT.

Kommentar:

Det er måske noget, navnlig mange af Jer muslimer slet ikke har
tænkt på:

OGSÅ i den muslimske religion bringes der (ligesom i Den
Gamle Pagt Gud gjorde med Jødefolket) *dyreofre*!

(
Vi konstaterer, at denne praksis gør sig gældende i de fleste
(oldtids)-religioner!
)

Og HVORFOR nu det?

Idéen/tanken er, at man er strafskyldig overfor Guddommen, men
i stedet for at betale med sit eget blod (sit liv), gør man et
STEDFORTRÆDENDE offer (i håbet om, at man så kan "narre"
Guddommen).

Forstår I betydningen af dette?

Selvom Koranen prædiker op og ned af stolper om, at enhver må
selv bære sin egen skyld (og dertil hørende straf), så
praktiseres der dog det stik modsatte (gennem dyreofringerne):
En *byttehandel* med Gud, så Han får et offer (som BURDE ha'
været dit liv, men nu i stedet for er blever et
*erstatningsobjekt*), og du går til gengæld fri!

Ergo SAMTYKKER Koranen indirekte om et *stedfortrædende* offer
(apropos en syndebuk fx. i form af et *Guds Lam°*)!

-

[...]

Ordet for 2019-07-31

Indvi dig selv til Gud

"I skal hellige Jer, for i morgen vil Herren gøre undere
blandt Jer."
Josv 3:5

På tærsklen til Det Forjættede Land sagde Gud til sit folk: "I
skal hellige jer, for i morgen vil Herren gøre undere blandt
jer."

Når du indvier dig selv til Gud, vil han gøre ting i dig, med
dig, for dig og gennem dig, der vil forbløffe dig. Vi ønsker at
gøre store og fantastiske ting for Gud, og det virker ædelt.
Men det er lige omvendt. Gud ønsker at gøre fantastiske ting
for os. Det er hans job, ikke vores. Vores opgave er at indvie
os. Og indvielse er mere end at gå i kirke, holde de ti bud,
betale tiende, fortælle om sin tro, gentage synderens bøn, lave
frivilligt arbejde, løfte sine hænder i tilbedelse og tage på
missionsrejse. Det er alt sammen gode ting, men det er ikke det
samme som at indvie sig.

De redskaber, der blev brugt i templet til tilbedelse, blev
betragtet som 'indviede'. Med andre ord blev de reserveret til
brug for Gud alene. De var viet til hans tjeneste. Indvielse
betyder at sætte selvet til side og sætte Jesus på tronen som
Herre i sit liv.

Det er den fuldstændige udryddelse af al selviskhed. Det giver
Gud vetoret. Det er fuldstændig overgivelse af hele din
personlighed til ham. Det er en simpel erkendelse af, at hvert
sekund af din tid, hver en smule af din energi, og hver eneste
krone af dine penge er en gave fra Gud og til Gud. Indvielse er
en stadig dybere kærlighed til Jesus, en 'barnlig' tillid til
din himmelske Far og en blind lydighed over for Helligånden.

Så ordet til dig i dag lyder: Indvi dig selv til Gud.

=== citat slut ===

Kommentar:

Nøgleordene var:
Det giver Gud *vetoret*.

Et eksempel:

Jeg har i dag lyst til at gifte mig med naboens fraskilte
ægtefælle. Men Guds Ord siger (et af de 10 Bud): "Du må IKKE
bedrive hor." Og her skulle Gud så gerne få *vetoret* over dine
kødelige lyster (herunder dit begær)!

Et andet eksempel:

Jeg har lyst til at slå min nabo ihjel (fordi han/hun ikke vil
underkaste sig min (religions) vilje. Men Guds Ord siger (et af
de 10 Bud): "Du må IKKE slå ihjel." Og her skulle Gud så gerne
få *vetoret* over dine kødelige lyster (herunder dit magtbegær)!

=>

Giv Gud *vetoret* i dit liv! Og så vil du opleve det, som vi
alle higer efter: et liv hvor vi vandrer med Gud (ligesom Enok);
dét, at være Guds ven!

Det er vejen til *Åndens kraft*, hvor Guddomskraften udfolder
sig med konkrete undere og tegn.

Så ...

Giv Gud *vetoret* i dit liv!
(2019-07-30, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

Restore to me the joy of your salvation, and make me willing to
obey you.
Psalms 51:12

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 29 Jul 2019 07:52:08 +0200, GMT 05:52
> [...]

Hvor ådslet er, dér flokkes gribbene!

Sigtelser mod demonstranter skaber nye protester i Hongkong

Farligt at være aktivist: Mere end 160 miljøforkæmpere slået ihjel i 2018
30. Jul. 2019 kl. 20:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/farligt-vaere-aktivist-mere-end-160-miljoeforkaempere-slaaet-ihjel-i-2018

-

Trump lufter muligheden for Danmark-visit
30. Jul. 2019 kl. 21:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-lufter-muligheden-danmark-visit

Kommentar:

Trump says ahead of debates he thinks 'Sleepy Joe' Biden will be 2020
Democratic nominee
By Brooke Singman | Fox News
Published 17 hours ago, (time now CET 10:30)
https://www.foxnews.com/politics/trump-says-he-thinks-sleepy-joe-biden-will-be-2020-democratic-nominee-ahead-of-debates

=>

Sleepy Joe
https://en.wikipedia.org/wiki/Sleepy_Joe
https://nn.wikipedia.org/wiki/Sleepy_Joe

«Sleepy Joe» er ein song skriven av John Carter og Russell
Alquist, og framført av Herman's Hermits. Han nådde ... ,
61. plassen i USA ...

61 found!

(
2019-07-31, CET 10:30, GMT 08:30, ET 04:30
_______________-17________-17_______-17
2019-07-30, CET 17:30, GMT 15:30, ET 11:30
___________________________178,25
________________262,5______232,5
___________________________235,890625
___________________________387,5

Date: Sat, 27 Jul 2019 11:34:20 +0200, GMT 09:34

Subject: ET-indicia (found 61 and 187): Kilden til mystisk radioaktivt
Date: Tue, 30 Jul 2019 12:30:16 +0200, GMT 10:30
21680 news:5d401c44$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ppaFhvg0gRg/rmJHb3RnEAAJ

> [...]
> 2017-09-25, day no 268
> ___4_______________222
>
> =>
>
> 4 * 365,25 + 222
> =
> 1.683
>

> Aha!
>
> 1683 / 187
> =
> 9
>

> Tallet er al, al for pænt afrundet, skønner jeg, til at det
> blot kan være en tilfældighed (navnlig også set i lyset af
> fundet af 61 markøren)!
>
> Mht. valget af 187 (144 + 43), se fx. ...

Hmm ...

1 = Januar
9 = September

=>

Hvor ådslet er, dér flokkes gribbene!
(Matt. 24,28)

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+24.28&version=BPH

Matthæus 24:28, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jesus siger:)

Hvor gribbene samles, der er ådslet.[a]

Footnotes:

24,28 Selvom man ikke kan se ådslet, afslører de kredsende
gribbe, hvor det er. Det er et ordsprog, som sikkert
betyder, at når Jesus kommer igen, vil der være tegn, som
på lang afstand gør det klart.

Og sådan er det også mht. UFO-jagt, skønner jeg:

Flere og flere folk og interesseorganisationer (herunder
regeringer i Verden) har indset, at der måske er noget om
snakken:

Denne UFO-rapportering er *autentisk* (i modsætning til de
falske fx. Adamski):

(
"Melodi":
The GREATEST news in Mankind history!
)

The internal code is:

(
178,25
+ 9
=

187 (144 + 43)
+61
=

248:
https://da.wikipedia.org/wiki/5._september
https://en.wikipedia.org/wiki/September_5

September 5 is the 248th day of the year (249th in leap
years) in the Gregorian calendar. 117 days remain until the
end of the year.

2019-09-05

-

DR S170 ons 31 jul 07:56:38
31.juli dr.dk/nyheder 05:45

NORDKOREA PRØVEAFFYRER MISSILER
Tidligt onsdag morgen lokal tid har
Nordkorea affyret op til flere
ballistiske missiler ud over Det
Japanske Hav.

Det meddeler repræsentanter fra
Sydkoreas generalstab ifølge det
sydkoreanske nyhedsbureau Yonhap.

Missilerne, der blev affyret fra Hodo-
halvøen nord for byen Wonsan på den
nordkoreanske østkyst, fløj cirka 250
kilometer, før de styrtede i havet.

Ifølge Sydkoreas forsvarsminister,
Jeong Kyeong-doo, er der tale om en
anden type missiler, end de der blev
affyret sidste uge. Det skriver
nyhedsbureauet Reuters.

Nordkorea prøveaffyrer flere ballistiske missiler
kl. 05:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nordkorea-proveaffyrer-flere-ballistiske-missiler

Date: Sat, 27 Jul 2019 11:34:20 +0200, GMT 09:34

Date: Tue, 30 Jul 2019 12:30:16 +0200, GMT 10:30
21680 news:5d401c44$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ppaFhvg0gRg/rmJHb3RnEAAJ

(
Jeg ville også være bange, hvis jeg var dig! But ...
)

You are a *fool*!

(manglende evne til at læse "Skriften på væggen", om hvad vej
vinden blæser!)

Nå, men dét bli'r jo dit eget problem!

Kan du IKKE forstå en besked (med ord), da må du lære *lektien*
(som et uforstandigt barn) gennem eksemplets magt (apropos
ET-indicia (found 61 and 187) und so weiter)!

-

DR S171 ons 31 jul 07:56:38
31.juli dr.dk/nyheder 05:57

EFTER ET ÅR: 23 HAR FÅET BURKABØDER
Tildækningsforbuddet - også kendt som
burkaforbuddet - fylder torsdag et år,
og i den periode er der udsted i alt 23
bøder.

Det viser tal fra Rigspolitiet, skriver
Kristeligt Dagblad.

Forbuddet, der trådte i kraft den 1.
august sidste år, gør det ulovligt at
bære blandt andet de ansigtsdækkende
muslimske klædestykker niqab og burka i
offentligheden.

Forbuddet mod tildækning i det
offentlige rum blev sidste år vedtaget
af et politisk flertal.

Et år med burkaforbud: 23 har fået bøder
kl. 05:57
https://www.dr.dk/nyheder/politik/et-ar-med-burkaforbud-23-har-faet-boder

Mystisk radioaktivt udslip drev over Europa - nu kender forskere oprindelsen
30. jul. 2019, 15:46
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-30-mystisk-radioaktivt-udslip-drev-over-europa-nu-kender-forskere-oprindelsen

+

Mysterious 2017 radioactive cloud over Europe originated in Russia,
researchers say
By Rick Noack
July 29 at 3:37 PM
https://www.washingtonpost.com/world/2019/07/29/mysterious-radioactive-cloud-over-europe-was-covered-up-by-russia-researchers-say/

-

Sundhedspolitik udstillede demokraternes måske største udfordring
31. jul. 2019, 08:00 ...

-

104 SVT Text Onsdag 31 jul 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Boris Johnson besöker Nordirland...130
* Nordkoreas projektiler var robotar 131
* Demokrater gjorde upp i tv-debatt..132

* ACLU: Se över separationer.........133
* Myndigheter stäms efter Notre-Dame 134
* Minst 34 döda i dåd i Afghanistan..135

FN fördömer övervåld vid protester 136
Navalnyj får nej till frigivning...137

Manchesterbombares bror åtalas.....138
USA: Tyskland bör delta i insats...139
Bangladesh: Stor oro för tigerstam 140

-

136 SVT Text Onsdag 31 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 30 JULI

FN fördömer övervåld vid protester

Rysk polis verkar ha använt övervåld
mot demonstranter under helgens pro-
tester i Moskva, då över 70 personer
skadades, enligt FN:s människorätts-
kommissariat (OHCHR) i Geneve.

En talesperson uppmanar ryska myndig-
heter att respektera föreningsfriheten
och låta människor delta i fredliga
protestmöten utan inskränkningar.

Polisens våldsanvändning måste stå
i proportion till hotet, om det alls
finns något, säger en talesperson vid
en presskonferens, enligt Reuters.
Nästan 1 400 personer frihetsberövades
vid söndagens protester i Moskva.

-

137 SVT Text Onsdag 31 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 30 JULI

Navalnyj får nej till frigivning

En domstol i Moskva säger nej till
oppositionsledare Aleksej Navalnyjs
begäran att släppas fri tidigare av
hälsoskäl, rapporterar Reuters.

Navalnyj dömdes i förra veckan till
30 dagars fängelse för att ha uppmanat
till olovliga protester inför lokal-
valet i Moskva i september.

I söndags togs han in på sjukhus, av
oklara skäl. Enligt sjukhuset hade
Navalnyj drabbats av en allergisk
reaktion, men hans läkare misstänkte
att han kan ha blivit förgiftad.
Navalnyjs advokat har hänvisat till
att cellmiljön kan vara orsaken.

-

NRK:
30. juli 2019 kl. 09:37 - 31. juli 2019 kl. 08:28, error

31. juli 2019 kl. 09:48

-

Vil forbedre FN’s indsats mod Hizbollah i Libanon
Af Anders Hjorth Vindum 30. July 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/vil-forbedre-fns-indsats-mod-hizbollah-i-libanon

Konkrete trusler om angreb og afsløringen af forsøg på
rekruttering i Israel får ambassadør til at kræve øget indsats
fra FN

-

Sigtelser mod demonstranter skaber nye protester i Hongkong
31. juli 2019, kl. 7:38
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/sigtelser-mod-demonstranter-skaber-nye-protester-i-hongkong

-

Aldrig før er så mange børn dræbt i krig som i 2018
30. juli 2019, kl. 19:01
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/aldrig-er-sa-mange-born-draebt-i-krig-som-i-2018

-

China orders Arabic, Muslim symbols taken down in Beijing

Government workers from various offices told one manager of a
Beijing noodle shop to cover up the "halal" in Arabic on his
shop's sign, and then watched him do it.

By REUTERS
July 31, 2019 09:01
https://www.jpost.com/International/China-orders-Arabic-Muslim-symbols-taken-down-in-Beijing-597214

-

US ambassador to Israel: Trump peace plan will encourage Palestinian
‘autonomy’

David Friedman refrains from backing statehood for
Palestinians, praises Israel’s approval of Palestinian building
permits in West Bank

By TOI staff Today, 12:56 am
https://www.timesofisrael.com/us-envoy-trump-peace-plan-will-encourage-palestinian-autonomy/

-

US planning to roll out peace plan at meeting with Arab leaders – report

Israeli paper says invitations to be extended by Kushner during
Middle East trip, Netanyahu helped plan conference but unlikely
to attend

By TOI staff Today, 9:50 am
https://www.timesofisrael.com/us-planning-to-roll-out-peace-plan-at-meeting-with-arab-leaders-report/

Airforce Óne (?): The *city-killer* (Jonah 40)

File 21.683 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/hunter/hunters/21-683
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/usa/21-xxx/21-683
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/usa/21-xxx/21-681

Other news:

Nordkoreansk avhoppare till Seoul

Sibirisk skovbrand på størrelse med Jylland kan have klimakonsekvenser

Demonstranter risikerer ti års fængsel for optøjer i Hongkong

USA indfører sanktioner mod Iran.
Visse USA-sanktioner udskydes

Indien forbyder hurtig skilsmisse

2375 days to Nuclearwar (± unknown).

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zac+12&version=BPH

Zakarias 12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Gud vil tilintetgøre Jerusalems fjender

2
„Engang vil nabolandenes folkeslag angribe Judas land og
belejre Jerusalem, men de vil få min vrede at føle, så de
bliver helt fortumlede.

3
Til den tid vil jeg gøre Jerusalem til en tung sten, som de
ikke kan løfte. Prøver de på det, kommer de til skade. Alle
jordens nationer vil samle sig imod mit folk.

4
Men da vil jeg gøre alle fjendens heste panikslagne og
rytterne vanvittige. Jeg vil stå vagt over mit folk og gøre
fjenderne blinde.

Til den tid vil jeg tilintetgøre alle de folkeslag, som
angriber Jerusalem.

Folket omvender sig

10
Til den tid vil jeg udgyde nådens og bønnens ånd over
Davids kongelige slægt og Jerusalems indbyggere, ...

Kommentar:

Denne profeti er muligvis endnu ikker blevet opfyldt, men vi
fornemmer, at tiden dertil er ved at blive moden.

For alle er efterhånden beflippede på, at forære jødisk ejendom
bort til fremmede folkeslag (der har besat Judæa og Samaria i
snart 1400 år)!

Men i virkeligheden er det jo et udtryk for *oprør* mod Guds
ordning (at Det Hellige Land tilhører jødefolket (endskønt det
OGSÅ står i Koranen, at Det Hellige Land er givet til
Jødefolket af Skaberen), mens hedninge har fået andre men
ligeså gode landområder på kloden fx. her i Danmark, hvor
jorden også kan brødføde os. Så vi BURDE ikke ha' noget at
brokke os over og *misunde* jødefolket)!

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+13.10-17&version=BPH

Matthæus 13:10-17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds riges mysterier forklares kun for disciplene

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=He+10.19-39&version=BPH

Hebræerne 10:19-39, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

En åben dør ind til Guds nærvær

Advarsel mod frafald

For hvis nogle på trods af at være nået til fuld forståelse
af sandheden alligevel med fuldt overlæg lever i synd,
findes der ikke noget andet offer, som kan rense dem for
synden.

27
De må leve med en frygtelig forventning om Guds dom og den
flammende ild, som vil fortære alle, der sætter sig op imod
Gud.

28
De, der under den gamle pagt satte sig op imod Guds lov,
blev uden barmhjertighed dræbt, hvis der var to eller tre
vidner til deres synd.

29
Hvor meget strengere straf venter da ikke dem, som tramper
på Guds Søn, som ringeagter den tilgivelse, de selv har
modtaget ved Jesu blod, og som viser foragt for nådens Ånd.

30
Vi kender jo ham, der sagde: „Det er mit ansvar at straffe
dem.” Han sagde også: „Herren vil dømme sit folk.”[a]

31
Det er frygteligt at komme under den levende Guds dom.

Om at have frimodighed og udholdenhed

32
Tænk på den første tid, da I lige havde modtaget sandhedens
lys. I holdt ud gennem forfølgelse og mange lidelser.

33
Somme tider blev I offentligt gjort til grin og mishandlet,
og andre gange stillede I jer solidarisk med dem, der
oplevede den slags ting.

34
I følte med dem, der blev kastet i fængsel, og I kunne med
sindsro se på, at alle jeres ejendele blev taget fra jer,
for I vidste, at noget bedre ventede jer i den kommende
verden, hvor de vedvarende værdier findes.

Kommentar:

Når der bl.a. står skrevet, at ...

26
For hvis nogle på trods af at være nået til fuld forståelse
af sandheden alligevel med fuldt overlæg lever i synd,
findes der ikke noget andet offer, som kan rense dem for
synden.

... da er det næppe for sjov.

At gengifte fraskilte (som var nået til fuld forståelse af
sandheden, dvs. at de var blevet personlig kristne) er derfor
dumt gjort, fordi det bygger på en *løgn*! Det ene bud lød jo:
"Du må IKKE bedrive hor", og Jesus har efterfølgende sagt, at
den, der gifter sig med en fraskilt, bedriver hor (Mat 19,9).

På tilsvarende vis mht. utugt (herunder sex udenfor ægteskabet
(som mange jo lever i nu om dage i disse "frigjorte" tider) og
praktisering af homoseksualitet)!

Og der findes desværre også andre former for synd, selv en
kristen (som er nået til fuld forståelse af sandheden) kan
falde i (fx. alkoholisme og stofmisbrug, magtbegær, *sygelig*
misundelse (fx. på det jødiske folk) osv.).

Det er og bliver at *ringeagte* og *vanære* den tilgivelse, som
Jesus har tilvejebragt (ved at ofre sit eget liv som en
løsesum) og vise foragt for nådens Ånd

Og det ender desværre med straf, hvis man ikke omvender sig,
apropos det er frygteligt at falde i den levende Guds Hænder!

Det er KUN et spørgsmål om tid, førend straffedommen indhenter
en!

Gud lader sig nemlig IKKE *vanære* i al evighed!

Så du lever på lånt tid, hvis du som kristen er faldet i denne
synd, og jeg vil opfordre dig hellere i dag end i morgen at
vende om fra denne Fortabelsens vej.

Betyd det jordiske liv så meget for dig, at du er villig til at
miste det evige liv hos Gud i Paradis?

Ja, vil en hel del hertil måske nok svare, fordi man har mistet
troen på, at der er et liv efter døden.

Og se, så er du nok slet ikke længere en kristen, skønner jeg!

Fordi ... (som dagens tekst OGSÅ indeholdt) ...

34
..., for I vidste, at noget bedre ventede jer i den kommende
verden, hvor de vedvarende værdier findes.

Men måske kan straffedommen få dig på andre tanker, for når
livet gør av, da bliver vi mennesker knap så hårdhjertede og
forstokkede i vores tankegang!

Så selve straffedommenKAN altså være et udtryk for Guds ønske
om, at du ikke går fortabt men omvender dig, mens tid endnu er!

Gå Gud Herren hjælpe dig til omvendelse!

Amen?

-

[...]

Ordet for 2019-08-01

Guds medicin mod depression

"Hvorfor er du fortvivlet, min sjæl? ..."
Sl 43:5
(2019-07-31, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

For everyone has sinned; we all fall short of God's glorious
standard.
Romans 3:23

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 29 Jul 2019 07:52:08 +0200, GMT 05:52
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Airforce Óne (?): Einem *city-killer* (Jonah 40)

[...]

Arktis: Isen smelter, gletsjere forsvinder, og ilden hærger
31.07.2019 kl. 20:45
https://jyllands-posten.dk/premium/indblik/Indland/ECE11526378/Arktis-Isen-smelter-gletsjere-forsvinder-og-ilden-h%C3%A6rger/

190 mia. tons vand smeltede i juli fra indlandsisen i Grønland.
Det svarer til 76 millioner olympiske svømmebassiner. Langt
inde på indlandsisen blev der tirsdag målt +1,3 grader i 2.700
meters højde. Forskere er bekymrede.

-

DR S115 ons 31 jul 19:03:00
31.juli dr.dk/nyheder 11:22

SELSKAB DØMT FOR TELEFONSALG
En bøde på 50.000 kroner. Det er, hvad
et nordjysk forsikringsselskab nu må
hoste op med.
Retten i Hjørring er nemlig kommet frem
til, at Forsikringsselskabet Vendsyssel
ulovligt har kontaktet syv personer,
som står på den såkaldte
'Robinsonliste', der beskytter
forbrugere mod at blive kimet ned af
telefonsælgere.

- Når en forbruger tilmelder sig
Robinsonlisten, ønsker han eller hun at
blive fri for enhver form for
telefonsalg. Det skal virksomhederne
respektere, siger forbrugerombudsmand
Christina Toftegaard Nielsen i en
pressemeddelelse.

Ulovligt telefonsalg: Selskab idømt bøde for at ringe til beskyttede numre
kl. 11:22
https://www.dr.dk/nyheder/penge/ulovligt-telefonsalg-selskab-idoemt-boede-ringe-til-beskyttede-numre

-

Populær kinesisk videoblogger afsløret efter teknisk fejl: Er i
virkeligheden en helt anden
kl. 11:47
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/populaer-kinesisk-videoblogger-afsloeret-efter-teknisk-fejl-er-i-virkeligheden-en

-

Regionsmedlem klager over læge: Han rådgiver muslimer til at vaske
djævlen ud
kl. 12:54
https://www.dr.dk/nyheder/indland/regionsmedlem-klager-over-laege-han-raadgiver-muslimer-til-vaske-djaevlen-ud

-

Fem grunde til, at Trump vil besøge Danmark
kl. 14:25
https://www.dr.dk/nyheder/indland/fem-grunde-til-trump-vil-besoege-danmark

1
Pleje af en nær allieret

Præsident-branding

Kalender-gymnastik

Grønland og Arktis

Transatlantisk balance

-

Post-its, kontant betaling og masker: Demonstranter i Hongkong finder
vej udenom overvågning
kl. 16:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/post-its-kontant-betaling-og-masker-demonstranter-i-hongkong-finder-vej-udenom

-

Sibirisk skovbrand på størrelse med Jylland kan have klimakonsekvenser
kl. 18:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/sibirisk-skovbrand-paa-stoerrelse-med-jylland-kan-have-klimakonsekvenser

-

Trump kommer til Danmark
31. Jul. 2019 kl. 21:16
https://www.dr.dk/nyheder/indland/trump-kommer-til-danmark

-

Demonstranter risikerer ti års fængsel for optøjer i Hongkong
31. Jul. 2019 kl. 22:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/demonstranter-risikerer-ti-aars-faengsel-optoejer-i-hongkong

-

DR S126 ons 31 jul 23:38:11
31.juli dr.dk/nyheder 23:37

USA INDFØRER SANKTIONER MOD IRAN
USA indfører sanktioner mod den iranske
udenrigsminister, Mohammad Javad Zarif.
Det meddeler det amerikanske
finansministerium på sin hjemmeside.

Finansministeriet oplyser, at det
indfører sanktioner mod Zarif for at
handle på vegne af den iranske leder,
Ayatollah Ali Khamenei.

- Javad Zarif udfører en hensynsløs
dagsorden for Irans leder og er
regimets primære talsperson rundt om i
verden, udtaler den amerikanske
finansminister Steven Mnuchin.

Mohammad Javad Zarif siger selv, at
sanktionerne ikke får nogen praktisk
betydning for ham.

Efter stigende spændinger: USA indfører sanktioner mod Irans
udenrigsminister
31. Jul. 2019 kl. 23:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-stigende-spaendinger-usa-indforer-sanktioner-mod-irans-udenrigsminister

-

DR S127 tor 01 aug 08:46:48
1.august dr.dk/nyheder 02:49

VISSE USA-SANKTIONER FORLÆNGES
USA forlænger sanktionsdispensationer
for lande, der samarbejder med Iran om
udvikling af atomkraft til civile
formål.

Det meddeler præsident Donald Trumps
nationale sikkerhedsrådgiver, John
Bolton, i et interview med Fox Business
Network.

Dispensationerne forlænges med 90 dage.

- Pointen er, at vi holder et meget tæt
øje med de atomaktiviteter. Så der er
tale om en kort forlængelse på 90 dage,
lød det fra Bolton.

USA udskyder sanktioner mod Irans atompartnere
kl. 02:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-udskyder-sanktioner-mod-irans-atompartnere

-

DR S130 tor 01 aug 07:47:55
1.august dr.dk/nyheder 06:09

BURKAFORBUD INDFØRES I HOLLAND
Torsdag træder et tildækningsforbud i
kraft i Holland. Det sker efter 14 års
intens politisk debat om emnet.

Forbuddet indebærer, at
beklædningsgenstande, der "dækker
ansigtet" - såsom burkaer og slør - fra
1. august ikke længere må bæres i
offentlige institutioner.

Forbuddet gælder således blandt andet
på hospitaler, i skoler,
regeringsbygninger og offentlige
transportmidler.

Det hollandske indenrigsministerium har
opfordret de lokale myndigheder i
landet til at håndhæve forbuddet.

Efter 14 års debat: Burkaforbud træder i kraft i Holland
kl. 06:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-14-ars-debat-burkaforbud-traeder-i-kraft-i-holland

130 indsatte har sultestrejket i mere end seks uger i egyptisk fængsel
31. jul. 2019, 05:35
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-31-130-indsatte-har-sultestrejket-i-mere-end-seks-uger-i-egyptisk-faengsel

-

Tyskland afviser at deltage i USA-ledet mission nær Iran
31. jul. 2019, 18:16
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-31-tyskland-afviser-at-deltage-i-usa-ledet-mission-naer-iran

-

Danmark kan få gavn af Trump-besøg – men der er en risiko, siger
tidligere udenrigsminister
31. jul. 2019, 20:28 Opd. 31. jul. 2019, 22:00
http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-07-31-danmark-kan-faa-gavn-af-trump-besoeg-men-der-er-en-risiko-siger-tidligere

Det vurderer tidligere udenrigsminister Per Stig Møller (K),
efter Donald Trump tirsdag fortalte, at han muligvis kommer til
Danmark til efteråret. Et besøg, der onsdag blev bekræftet.

[ ... ]

Når Donald Trump den 2. og 3. september kommer til Danmark, ...

-

Donald Trump kommer til Danmark
31. jul. 2019, 21:17 Opd. 31. jul. 2019, 22:31
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-31-donald-trump-kommer-til-danmark

Den amerikanske præsident vil efter planen opholde sig i
Danmark 2. og 3. september.

Den amerikanske præsident Donald Trump har sat kurs mod sit
første besøg i Danmark.

Det bekræfter Det Hvide Hus ifølge Reuters.

Kommentar:

2019-09-02

Labor Day
https://en.wikipedia.org/wiki/Labor_Day

Subject: UFO-hunting (61, 187*9): Wheresoever the carcase is,
Date: Wed, 31 Jul 2019 11:00:31 +0200, GMT 09:00
21681 news:5d4158b9$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/airport-matt-24-28/21-681
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/close-encounters-3-kind/21-xxx/21-681
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/ppaFhvg0gRg/nRz7uDN2EwAJ

> [...]
>
> September 5 is the 248th day of the year (249th in leap
> years) in the Gregorian calendar. 117 days remain until the

245-6:

246
-61
=
185

Compare with ...

185:
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/185-000
https://sites.google.com/site/etbible/home/pictures/g-maps/600-185-0
+
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/185-000/18-422/18-885

https://www.biblegateway.com/quicksearch/?quicksearch=185000&qs_version=DN1933

Kanske Præsidenten anmoder om assistance, ET.

-

USA fastholder militærøvelse i Sydkorea trods nordkoreanske missilaffyringer
01. aug. 2019, 05:34
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-01-usa-fastholder-militaerovelse-i-sydkorea-trods-nordkoreanske-missilaffyringer

-

Uhørt og konfliktoptrappende, hvis Mette Frederiksen er ærlig over for
Trump, siger tidligere rådgiver
31. jul. 2019, 20:28 Opd. 01. aug. 2019, 05:47
http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-07-31-uhoert-og-konfliktoptrappende-hvis-mette-frederiksen-er-aerlig-over-for-trump

-

Partier og organisationer: Det skal Mette Frederiksen sige til Trump
01. aug. 2019, 07:35
http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-08-01-partier-og-organisationer-det-skal-mette-frederiksen-sige-til-trump

Kommentar:

Greenland (Grønland) ...

Subject: Grønlands løsrivelse (Greenland's detachment) ? -
Re: 2018 uge 17 (news samlet)
Date: Wed, 25 Apr 2018 08:45:18 +0200, GMT 06:45
20565 news:5ae023ae$0$709$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/greenland/20-565
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/K8oCEJ4WLuQ/tMximGvkAQAJ

> [...]
> https://da.wikipedia.org/wiki/USA%27s_delstater
>
> Et alternativ hertil kunne være Canada
>
> Falder I i fjendens hænder, da kan det i sig selv udløse en
> global atomkrig pga. fór store ændringer i magtballancen,
> skønner jeg!
>
> Sorry, men sådan er virkelighedens verden altså bare ifølge mig:
> Jeg starter IKKE en global atomkrig op bare på grund af
> idealisme! På det *specifikke* punkt er jeg nok
> realpolitiker/pragmatiker, hvis jeg altså var politiker. Og jeg
> opfordrer Jer til ligeledes at bruge Jeres sunde *fornuft* ... :-)

-

Trump kommer på besøg - men det er slet ikke Danmark, han interesserer
sig for
01. aug. 2019, 08:57
http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-08-01-trump-kommer-paa-besoeg-men-det-er-slet-ikke-danmark-han-interesserer-sig-for

Det er nemlig Danmark, som fører udenrigspolitik på vegne af
Grønland.

Storpolitisk magtspil

Det nordatlantiske selvstyre har i årtier været i fokus i det
storpolitiske magtspil. Grønland hører geografisk til det
nordamerikanske kontinent, men politisk til Europa, blandt
andet på grund af tilknytningen til Danmark.

-

Campingplads oversvømmet i nat - ramt af 'helt vilde mængder regn'
01. aug. 2019, 09:42 ...

-

104 SVT Text Torsdag 01 aug 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Joe Biden i fokus i demokratdebatt 130
* USA: Kelly Craft ny FN-ambassadör..131

* Poliser dödade i attacker i Jemen..132
* Nordkoreansk avhoppare till Seoul..133

Tyskland nobbar USA:s Hormuzinsats 134
USA inför sanktioner mot Zarif.....135

USA:s centralbank sänker räntan....136
Norge: Man saknas efter jordskred..137

Boris Johnson besökte Nordirland...138
Sydkoreansk sektledare dömd........139

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 01 aug 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Indien förbjuder snabbskilsmässor..140
Danska partier: Häv burkaförbudet..141

Amerikansk tv: Bin Ladens son död..142
Reagan kallade afrikaner "apor"....143

Ytterligare en död i ebola i Goma..144
Sjukhus: Inget gift i Navalnyjprov 145

-

133 SVT Text Torsdag 01 aug 2019
UTRIKES PUBLICERAD 1 AUGUSTI

Nordkoreansk avhoppare till Seoul

En man har korsat gränsen mellan Nord-
och Sydkorea, uppger den sydkoreanska
militärledningen.

Mannen, vars identitet inte är känd,
befinner sig i Sydkoreas huvudstad
Seoul. Man vet inte varför eller hur
han tagit sig igenom den hårt bevakade
demilitariserade zonen som skiljer de
två länderna åt.

Enligt Sydkorea har omkring 30 000
nordkoreaner flytt till grannlandet
i söder sedan den koreanska halvön
delades upp i nord och syd för över
65 år sedan.

-

140 SVT Text Torsdag 01 aug 2019
UTRIKES PUBLICERAD 31 JULI

Indien förbjuder snabbskilsmässor

Indiens parlament beslöt på tisdagen
att förbjuda sk snabbskilsmässor, som
innebär att muslimska män kan skiljas
genom att uttala ordet "talaq" (skils-
mässa) tre gånger i snabb följd.

"En ålderdomlig och medeltida sedvänja
har äntligen förpassats till
historiens soptunna", skriver premiär-
minister Narendra Modi på Twitter.

Högsta domstolen förklarade redan 2017
att seden är oförenlig med grundlagen
och efterlyste ett direkt förbud.

Muslimska länder som Pakistan och
Bangladesh har också förbjudit seden.

-

142 SVT Text Torsdag 01 aug 2019
UTRIKES PUBLICERAD 31 JULI

Amerikansk tv: Bin Ladens son död

USA har fått underrättelserapporter om
att al-Qaidaledaren Usama bin Ladins
son och utpekade efterträdare är död.
Det uppger tv-kanalen NBC.

Uppgiften bygger enligt NBC på tre
icke namngivna myndighetskällor, men
har inte bekräftats officiellt. Presi-
dent Trump säger på en direkt fråga
att han inte vill ge någon kommentar.

Det är oklart vilken ställning Hamza
bin Ladin har haft i al-Qaida, men
dokument som hittades efter hans fars
död har tolkats som att han var till-
tänkt som ny ledare. Senast hördes han
av i ett antisaudiskt uttalande 2018.

-

145 SVT Text Torsdag 01 aug 2019
UTRIKES PUBLICERAD 31 JULI

Sjukhus: Inget gift i Navalnyjprov

Proverna som tagit på den fängslade
ryske oppositionsledaren Aleksej
Navalnyj visar inga spår av gifter.
Det rapporterar den ryska nyhetsbyrån
Interfax, skriver TT-Reuters.

Proverna har analyserats på ett
statligt sjukhus i Moskva.

Navalnyj frihetsberövades för en vecka
sedan efter att ha uppmanat till del-
tagande i en otillåten demonstration.

I söndags fördes han till sjukhus för
det som beskrevs som en allergisk
reaktion. Enligt hans personliga läka-
re och advokat kan han ha förgiftats.

-

NRK:
31. juli 2019 kl. 09:48 - 1. august 2019 kl. 08:02, error

1. august 2019 kl. 09:11

-

Lav arbejdsløshed – men ikke for ultraortodokse og arabere
Af Anders Hjorth Vindum 31. July 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/lav-arbejdsloeshed-men-ikke-for-ultraortodokse-og-arabere

Israel har en ”sund” arbejdsløshedsgrad på 4 procent, viser en
ny rapport fra det israelske beskæftigelsesministerium. Men der
er stor forskel på landets befolkningsgrupper

-

Mette Frederiksen vil diskutere sikkerhed med Trump under besøg
31. juli 2019, kl. 22:31
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/mette-frederiksen-vil-diskutere-sikkerhed-med-trump-under-besog

Statsministeren vil snakke arktiske spørgsmål og
sikkerhedspolitik med Donald Trump ved hans statsbesøg.

-

Medie: Osama bin Ladens søn meldes død
31. juli 2019, kl. 21:03
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/medie-osama-bin-ladens-son-meldes-dod

-

Russian army ordered to tackle massive wildfires

https://www.bbc.com/news/world-europe-49182554

-

Spanish Inquisition: 527 years ago, Jews in Spain made impossible choice

Today, some 200 million people may be descendant of the Spanish
and Portuguese communities forced to convert to Christianity.

By Ilanit Chernick
July 31, 2019 21:48
https://www.jpost.com/Diaspora/Spanish-Inquisition-527-years-ago-Jews-in-Spain-made-impossible-choice-597298

Kommentar:

Hmm ... (memory on vedr. *magtbegær* from) ...

> [...]
> falde i (fx. alkoholisme og stofmisbrug, magtbegær, *sygelig*
> misundelse (fx. på det jødiske folk) osv.).

At TVINGE nogen til at skifte tro er *fanatisk* og total
*manglende respekt* for det enkelte menneskes ret til selv at
bestemme over sit liv (når bare det ikke skader andre) og
derfor *uforeneligt* med kristendom!

-

Scientists blindsided by ‘city-killer’ asteroid that passed by Earth

Hunk of rock that streaked by the planet was detected mere hours
before flyby, ‘would have gone off like a very large nuclear
weapon’

By TOI staff Today [31/7-19], 6:08 pm
https://www.timesofisrael.com/scientists-blindsided-by-city-killer-asteroid-that-passed-by-earth/

Kommentar:

Nå ja! The *city-killer*:
> 2019-07-25, GMT 01:21
[ ... ]
> 25. juli er dag 206 i året

=>

+245-6
-206
=
39-40

Compare with ...

https://sites.google.com/site/kallfiles1/by-symbols

The file-index:

Files
By symbols
2304
Airforce Óne
AIRPORT de la MaTT 24,28
Jonah (40)
Michael
The sheriff of EL PASO
T-10
T-5
USS Nimitz, "USS Nimitz - verschollen ist"

Jonah (40):
https://sites.google.com/site/kallfiles1/by-symbols/jonah

> I det gamle Testamente nævnes en profet ved navn Jonas.
>
> Han blev sendt til datidens verdenscentrum, byen Nineve,
> med en advarsel om, at byen ville blive jævnet med jorden
> om 40 dage, hvis ikke menneskene der omvendte sig fra
> deres onde gerninger.
>

> Symbolet blev dannet udfra denne frist på 40 dage.

Hmm ...

Today [31/7-19], 6:08 pm

=>

18:08 Jerusalem
0,755... days
* 365,25
=
275,966...

17:08 CET
0,71388...
* 360,00 = 257
* 365,25 = 260,7479166...

16:08 London (summertime 2019)
0,6722...
* 360,00 = 242
* 365,25 = 245,529166... ................ Fokus

15:08 GMT
0,63055...
* 360,00 = 227
* 365,25 = 230,3104166...

Hmm

245 -> 0,670.... -> 16:05:15,18...
245½ -> 0,6721... -> 16:07:53,10...
246 -> 0,6735... -> 16:09:51,37577...

Her et godt eksempel på psykopati, ET, og HVORDAN problemet kan løses:
En for alle; alle for en!

File 21.684 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-684
=>
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/china/21-xxx/21-684
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/21-xxx/21-684
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-684
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/syria/21-xxx/21-684
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/psychopathy/21-684
Found UFO-hunter ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/hunter/hunters/21-684
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/21-xxx/21-684

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/psychopathy/21-684

"Other" news:

2374 days to Nuclearwar (± unknown).

Russisk oppositionsleder klager.

Saudiarabiske kvinder må nu rejse uden en mands tilladelse.

Syrien går med til våbenhvile.

Stora arealer brinner i Sibirien.

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zac+13&version=BPH

Zakarias 13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Israel skal renses for synd

En rest bliver renset som gennem ild

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+13.24-30%2C36-40&version=BPH

Matthæus 13:24-30, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Satan modarbejder Guds rige

24
Her er et andet billede, Jesus brugte for at forklare, hvad
der sker i Guds rige: „En landmand såede god hvede i sin
mark.

25
Men en nat, da folkene lå og sov, kom hans fjende og såede
ukrudt oven i hveden. Derefter forsvandt han.

26
Da hveden voksede op og begyndte at sætte aks, kunne man se
ukrudt over det hele.

27
Landmandens medhjælpere kom hen til ham og spurgte: ‚Du
såede jo god hvede i din mark, men nu er den fuld af
ukrudt! Hvordan kan det gå til?’

28
‚Det er min fjende, der har gjort det,’ svarede han. ‚Skal
vi rive ukrudtet op?’ spurgte de så.

29
‚Nej,’ sagde han, ‚så river I bare hveden med op.

30
Lad begge dele gro side om side indtil høsten. Så vil jeg
give høstfolkene besked på at sortere ukrudtet fra, så det
kan blive brændt, og vi kan bringe hveden i hus.’?”

Matthæus 13:36-40, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus forklarer billedet med hveden og ukrudtet

36
Så forlod Jesus folkemængden og gik hjem sammen med
disciplene. Da de var kommet indenfor, bad disciplene ham
forklare, hvad han mente med det, han lige havde fortalt om
hveden og ukrudtet.

37
„Den, der såede den gode hvede, er Menneskesønnen,” sagde
Jesus.

38
„Marken er verden, og hveden er de mennesker, der er med i
Guds rige. Ukrudtet er de mennesker, der følger den Onde,

39
og fjenden, der såede ukrudtet oven i hveden, er Djævelen.
Høsten er verdens ende, og høstfolkene er Guds engle.

40
Ligesom ukrudtet bliver sorteret fra og brændt, sådan
kommer det til at gå ved verdens ende.

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=He+11.1-16&version=BPH

Hebræerne 11:1-16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Trosheltene

1
Hvad er tro? Tro er grundlaget for vores håb, en
overbevisning om ting, der ikke kan ses.[a]

[ ... ]

Footnotes:

11,1 Kan også oversættes: „Troen gør det, som ikke kan ses,
til en synlig realitet.” Der er muligvis tale om, at en
usynlig, åndelig virkelighed bliver synlig ved troen. På
den måde får den usynlige tro konsekvenser i den synlige,
fysiske verden som i vers 3 og 7 samt flere andre steder i
kapitlet.

Tro er fast tillid til det, der håbes på.

-

[...]

Ordet for 2019-08-02

Betydningen af god kommunikation

"Hvad du har hørt af mig i mange vidners nærværelse, skal
du betro pålidelige mennesker, som vil være duelige til
også at undervise andre."
2.Tim 2:2

=== citat slut ===
(2019-08-01, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

But as for me, I will sing about your power. Each morning I
will sing with joy about your unfailing love. For you have been
my refuge, a place of safety when I am in distress.
Psalms 59:16

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+59.17&version=BPH

Salme 59:17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

17
Men jeg vil altid lovprise din magt,
hver morgen vil jeg synge om din trofaste kærlighed.

For du er min tilflugt,
min hjælp på nødens dag.

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 29 Jul 2019 07:52:08 +0200, GMT 05:52
> [...]

En for alle; alle for en!

Russisk oppositionsleder klager

Saudiarabiske kvinder må nu rejse uden en mands tilladelse

DR S135 tor 01 aug 20:02:59
1.august dr.dk/nyheder 11:10

EFTER EBOLA: RWANDA LUKKER GRÆNSE
Det centralafrikanske land Rwanda har
lukket grænsen til nabolandet Den
Demokratiske Republik Congo (DRCongo),
der er ramt af et ebolaudbrud.

Det oplyser det congolesiske
præsidentkontor torsdag.

Det sker, efter at et tredje tilfælde
af ebola er blevet opdaget i den
congolesiske by Goma, der ligger ved
grænsen til Rwanda.

Verdenssundhedsorganisationen (WHO) har
klassificeret ebolaudbruddet som en
international krisesituation for
folkesundheden.

Over 1700 personer har mistet livet.

Rwanda lukker grænsen til ebolaramte DRCongo
kl. 11:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rwanda-lukker-graensen-til-ebolaramte-drcongo

-

Blodbad i Yemen: Missil og selvmordsangreb dræber mange
kl. 14:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/blodbad-i-yemen-missil-og-selvmordsangreb-draeber-mange

-

Brandvarm kartoffel: Derfor vil Trump og Mette Frederiksen tale om
Arktis og Grønland
kl. 15:31
https://www.dr.dk/nyheder/indland/brandvarm-kartoffel-derfor-vil-trump-og-mette-frederiksen-tale-om-arktis-og

-

DR S144 tor 01 aug 20:03:00
1.august dr.dk/nyheder 18:55

RUSSISK OPPOSITIONSLEDER KLAGER
Den fængslede russiske oppositionsleder
Aleksej Navalnyj fastholder, at han
blev forgiftet søndag, mens han var i
myndighedernes varetægt.

Han har indgivet en officiel klage,
oplyser hans advokat, Vadim Kobsev,
torsdag på sociale medier.

Søndag blev Navalnyj bragt til
hospitalet med noget, der blev
beskrevet som en allergisk reaktion.
Han havde kraftige hævelser i ansigtet,
og huden var rød.

Men dagen efter blev han udskrevet fra
hospitalet og sendt tilbage til det
fængsel, hvor han i 30 dage skal være
frihedsberøvet.

Russisk oppositionsleder fastholder at han blev forgiftet
kl. 18:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-oppositionsleder-fastholder-han-blev-forgiftet

-

DR S147 tor 01 aug 21:33:53
1.august dr.dk/nyheder 21:32

SYRIEN GÅR MED TIL VÅBENHVILE
Syriens regering går med på en
våbenhvile i Idlib-provinsen gældende
fra torsdag aften.

Det meddeler regeringen ifølge det
statslige nyhedsbureau Sana, skriver
nyhedsbureauerne AP og AFP.

Der var ikke umiddelbart nogen
kommentar fra oprørernes side.

Våbenhvilen er fra syrisk side betinget
af, at en tyrkisk-russisk aftale om at
etablere en stødpudezone i Idlib
implementeres. Det siger en militær
kilde til Sana.

Syrisk regering klar til våbenhvile i oprørsk region
kl. 21:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/syrisk-regering-klar-til-vabenhvile-i-oprorsk-region

-

DR S149 fre 02 aug 06:27:47
2.august dr.dk/nyheder 06:15

SAUDIARABISKE KVINDER MÅ NU REJSE
Kvinder over 21 år i Saudi-Arabien får
mulighed for at rejse ud af landet,
uden først at skulle have tilladelse
fra en mandlig værge, oplyser det
saudiarabiske statsmedie Um Al-Qura.

Her fremgår det, at saudiarabiske pas
skal udstedes til enhver statsborger,
som ansøger om det, og at enhver person
over 21 år ikke behøver tilladelse til
at rejse.

Landet giver samtidig kvinder lov til
at registrere fødsler, ægteskab og
skilsmisser, de får mulighed for at få
forældremyndighed over børn under den
myndige alder og bedre muligheder for
at arbejde.

Saudiarabiske kvinder må nu rejse uden en mands tilladelse
kl. 06:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/saudiarabiske-kvinder-ma-nu-rejse-uden-en-mands-tilladelse

-

Global sandkrise: Sandtyveri og minedrift ødelægger strande og floder
kl. 06:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/global-sandkrise-sandtyveri-og-minedrift-oedelaegger-strande-og-floder

Byggerier verden over har brug for sand, men indvindingen kan
være ødelæggende for naturen.

Download-time
2019-08-02, CET 09:44

Trump besøger Danmark på særlig dag, og det kan give maksimal omtale
01. aug. 2019, 11:04 Opd. 01. aug. 2019, 11:42
http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-08-01-trump-besoeger-danmark-paa-saerlig-dag-og-det-kan-give-maksimal-omtale

2. september er nemlig Labor Day i USA - en national føderal
helligdag, der altid falder den første mandag i september.
Markeringen er til ære for den amerikanske arbejderbevægelse og
er pendant til Arbejdernes Internationale Kampdag herhjemme 1.
maj.

-

Houthier bomber militærparade i Yemen - 40 dræbt
01. aug. 2019, 12:13
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-01-houthier-bomber-militaerparade-i-yemen-40-draebt

-

Bin Ladens søn meldes død - men det kan være bluff, lyder det
01. aug. 2019, 18:34
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-01-bin-ladens-soen-meldes-doed-men-det-kan-vaere-bluff-lyder-det

-

Danmark i klemme mellem stormagter - Trump kan have to ønsker med til
Frederiksen
01. aug. 2019, 20:00 Opd. 01. aug. 2019, 20:11
http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-08-01-danmark-i-klemme-mellem-stormagter-trump-kan-have-to-oensker-med-til-frederiksen

-

Melania Trump vil også være på arbejde under statsbesøg i Danmark
01. aug. 2019, 22:44
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-01-melania-trump-vil-ogsaa-vaere-paa-arbejde-under-statsbesoeg-i-danmark

-

Motorcyklist alvorligt kvæstet efter kollision med bil
02. aug. 2019, 05:55 Opd. 02. aug. 2019, 07:27 ...

-

Download-time
2019-08-02, CET 09:44
2019-08-02, CET 09:49

-

Danske turister advares efter eksplosioner i Bangkok
02. aug. 2019, 07:58 Opd. 02. aug. 2019, 08:54 ...

-

104 SVT Text Fredag 02 aug 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Bombexplosioner i Bangkok..........130
* Sex ihjälskjutna i Zagreb..........131

* Japan går vidare med handelshot....132
Trump: Nya Kinatullar i september..133

* Nya planetgrannar upptäckta........134
* Kanada ska skydda Arktis hav.......135

* Jakt på trippelmördare skalas ned..136
Större frihet för saudiska kvinnor 137

Rwanda förnekar gränsstängning.....138
Engelsk stad utryms pga dammhot....139

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 02 aug 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Stora arealer brinner i Sibirien...140
Ryska böter hotar utländska medier 141

Jemen: General dog i paradattack...142
Korea: Man flydde genom gränszonen 143

Syriskt utspel om vapenvila........144
Fredsavtal i Mocambique............145

Somalia: Borgmästare död efter dåd 146

-

140 SVT Text Fredag 02 aug 2019
UTRIKES PUBLICERAD 1 AUGUSTI

Stora arealer brinner i Sibirien

Över 800 städer och mindre samhällen
i Sibirien har svepts in i brandrök
från de enorma skogsbränder som rasar
i området, uppger nyhetsburån Tass.

Den brandhärjade ytan omfattar mer än
tre miljoner hektar, uppger den
federala skogsmyndigheten. Arealen är
därmed något större än Småland.

Tio militärhelikoptrar och tio militä-
ra transportplan har sänts till Kras-
nojarsk för att delta i släckningen.

Merparten av bränderna får dock brinna
ut av sig själva, skriver New York
Times.

-

141 SVT Text Fredag 02 aug 2019
UTRIKES PUBLICERAD 1 AUGUSTI

Ryska böter hotar utländska medier

Ny lagstiftning i Ryssland ska göra
det möjligt att bötfälla utländska
medier som inte är opartiska i sin
bevakning.

Mediemyndigheten Roskomnadzor uppger
att ett lagförslag ska lämnas till
parlamentets underhus inom några
dagar, uppger nyhetsbyrån Reuters.

Förra veckan beslutade den brittiska
tillsynsmyndigheten Ofcom att bötfälla
det ryska tv-bolaget RT för partisk
rapportering, bl.a om Syrienkriget.

Enligt Roskomnadzor är den nya ryska
lagen ett svar på britternas agerande.

-

142 SVT Text Fredag 02 aug 2019
UTRIKES PUBLICERAD 1 AUGUST

Jemen: General dog i paradattack

Minst 36 personer dödades i en attack
mot en militärparad i den jemenitiska
hamnstaden Aden på torsdagen, uppger
inrikesministeriet enligt Reuters.

En av de döda var brigadgeneral Munir
al-Jaffee, uppger inrikesministeriet.

De Iranstödda Huthirebellerna, som
kontrollerar huvudstaden Sanaa, tar
på sig ansvaret för attacken. Deras
tv-kanal al-Masirah uppger att paraden
besköts med en medeldistansrobot.

Tidigare på dagen dödades 13 personer
i ett bombattentat vid en polisstation
i Aden, uppger inrikesministeriet.

-

143 SVT Text Fredag 02 aug 2019
UTRIKES PUBLICERAD 1 AUGUSTI

Korea: Man flydde genom gränszonen

En nordkoreansk soldat har flytt över
den hårt bevakade gränsen till Syd-
korea genom att flyta med strömmen
i floden Imjin, uppger tv-bolaget CNN.

Det är första gången sedan 2010 som en
nordkoreansk medborgare flytt via
floden, uppger Sydkoreas militär.

Mannen upptäcktes natten till torsdag
och meddelade att han ville hoppa av.
Myndigheterna försöker nu få hans
identitet bekräftad, uppger CNN.

De flesta som flyr från Nordkorea tar
sig över gränsfloden till Kina och
därifrån till Sydkorea.

-

NRK:
1. august 2019 kl. 09:11 - 2. august 2019 kl.

2. august 2019 kl. 03:25
Oppdaget mulig beboelig planet
https://www.nrk.no/nyheter/oppdaget-mulig-beboelig-planet-1.14646361

En gruppe forskere har oppdaget et nytt solsystem med en planet
som kan være beboelig. Planeten er 31 lysår unna, og det er
relativt nært til å være snakk om verdensrommet, sier Rafael
Luque fra Spanias institutt for astrofysikk til nyhetsbyrået AFP.

+

Mulig beboelig planet oppdaget i nytt solsystem
Publisert i dag kl. 03:17
https://www.nrk.no/viten/mulig-beboelig-planet-oppdaget-i-nytt-solsystem-1.14646363

Tre nye planeter har blitt oppdaget i bane rundt GJ 357, en
varm stjerne som er om lag en tredel av størrelsen av solen.

Kommentar:

http://simbad.u-strasbg.fr/simbad/sim-id?Ident=L++678-39&NbIdent=1

Gal coord. (ep=J2000) :
253.8846522468300
+22.0829668583157

Dette svarer til ...

Gal (360)
Longitude 253,8846522468300
Latitude +22,0829668583157

Gal (600)
Longitude 423,14108707805
Latitude 36,8049447638595

Tallene genkendes IKKE umiddelbart (i the-ET-Bible-code).

-

2. august 2019 kl. 07:49

-

Efter stor militærøvelse: Bevæbnet palæstinenser krydser grænsen
Af Anders Hjorth Vindum 01. August 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/efter-stor-militaeroevelse-bevaebnet-palaestinenser-krydser-graensen

Tre israelske soldater blev såret under et angreb fra en
palæstinensisk terrorist, som blev skudt og dræbt efter at have
kastet en granat

-

Juridisk kønsskifte til børn splitter eksperter
1. august 2019, kl. 21:00
Af Britta Søndergaard og Anders Redder
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/juridisk-koensskifte-til-boern-splitter-eksperter

”Som seksårig kan man ikke mærke sin seksualitet og sit køn på
samme måde, som man kan i puberteten. Det er først i
puberteten, at biologien så at sige ’indhenter’ det sociale
køn. Det kan være et argument for, at man ikke er klar til at
tage et endeligt valg så tidligt,” mener Katrine Zeuthen,
lektor i klinisk børnepsykologi.

-

Trumps besøg handler om Rusland og Kina
1. august 2019, kl. 20:00
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/trumps-besog-handler-om-rusland-og-kina

Lufthavne på Grønland bliver et af de vigtigste emner under
præsident Donald Trumps statsbesøg til september. Danmark skal
finde balancen, siger Arktis-ekspert.

-

N Korea conducts third weapons test in eight days

2 hours ago, (time now CET 08:01)
https://www.bbc.com/news/world-asia-49199157

The latest launches happened at 02:59 (17:59 GMT Thursday) and
03:23 local time from the Yonghung area in South Hamgyong
province into the Sea of Japan, also known as the East Sea,
according to South Korea's Joint Chiefs of Staff (JCS).

Kommentar:

Her et godt eksempel på psykopati, ET.

Psykopater er som dyr, hvor overlevelsesinstinktet kommer til
udtryk i form af opportunisme: De bli'r ved og ved og ved (som
en skrue UDEN ende) med hele tiden at prøve grænser af. Hvis
ikke de gjorde det, da ville de uddø (af sult, hvis man var/er
en rovdyr fx. løve)!

Så ...

Der er KUN én løsning på problemet for mig at se: De må bankes
på plads!

Hmm ... (memory on from dagens andagtstekst) ...

[...]

Og her er det IKKE så smart at vente til Dommedag, ET, fordi så
ér vi alle givetvis omkommet (i Atomafgrunden)!

(
Det er *læresætningen* fra 2. Verdenskrig; dengang hvor bl.a.
psykopaten Hitler hærgede vor planet!

Psykopater MANGLER nemlig *ansvarlighed* (ligesom små umyndige
børn)! De er ligeglade med alt andet end dem selv. *Egoister*,
som de er af natur!
)

Det håber jeg, at selv Kunstig Intelligens - OM det skulle være
tilfældet med Jer - kan indse!

Så ...

Hvor meget står der på min Goodwill-konto hos Jer?

Jeg vil FORTSAT MEGET GERNE hæve et passende beløb til at
statuere en eksempel til skræk og advarsel (apropos Sodoma)!

Please *understand*, friends!

Det handler om hele vor civilisations fremtid; OM vi
overhovedet overlever (vor egen iboende psykopat-gen)!

OM dette OGSÅ gør sig gældende i resten af Universet?

Aner det ikke, men ...

*Prognotisk* set ér der altså noget om snakken mht. Darwins
Evolutionsteori (herunder også Jungleloven om den stærkes ret).

Dog - please keep in mind - ...

Forskere mere, at vi mennesker (arten Homo Sapiens) udviklede
sig fra aber NETOP i kraft af, at hunnerne rottede sig samme
og kanøflede den domminerende (og psykopatiske) alfahan og så
valgte en mere blød han til at lede flokken!

Så ...

Kan vi ikke vente med den diskussion til en anden dag (ang.
prognosen for biologisk aktivitet i resten af Universet).

Lige nu er jeg som en hun, der har indset, at vi må kanøfle
denne psykopat, der med afpresning (blackmail) forsøger (for
117 gang) at blive den domminerende alfahan med sit diktatur
(på vores (d.v.s. demokratiets) *bekostning*)!

Please *understand*, friends:

En for alle; alle for en!

Amen?

HVAD ér det, vi eventuelt gør galt, siden du tilsyneladende
tøver?

(
Internal news-updating:

Old 149

New 151
)

WHERE is number 150 (and *WHY*)?

DR S150 man 15 jul 15:44:49
SIRENEVARSLING OG
BEREDSKABSMEDDELELSE

INFORMATION OM BEREDSKABSMEDDELELSER
I tilfælde af en større ulykke eller
katastrofe udsender politiet sirene-
skabsmeddelelse til DR, Radioavisen.

Denne information udsendes hurtigst
muligt i radio og tv - både i DR og
TV 2, samt på TEKST-TV på denne side.

Sirenerne afprøves hver nat uden lyd
og én gang om året med lyd - den
første onsdag i maj.

Det første signal betyder: Gå ind og
søg information på DR eller TV2. Det
andet signal betyder: Faren er forbi.

Læs om sirenevarsling på
www.beredskabsstyrelsen.dk

Page 150 download-times:
2019-08-02, CET 09:0x
2019-08-02, CET 09:30
2019-08-02, CET 09:44

*Beredskabs*-markøren!

Hmm ...

Et *hypotetisk* udsagn:

"Mig BANGE for de fremmede derude i Rummet!"

?

Nej! Det er nok IKKE lige dét, der (indirekte/skjult)
kommunikeres, men ..

*Beredskabs*-markøren signalerer noget EKSTRAORDINÆRT; altså
noget, man skal holde øje med!

Den har således *veto* over mange, MANGE andre informationer (i
vort samfund), fordi *menneskeliv* er på spil og kan gå tabt!

Man bør derfor lytte nøje efter, HVIS man altså har sit liv
kært!

Hmm ...

15. juli
https://da.wikipedia.org/wiki/15._juli

15. juli er dag 196 i året i den gregorianske kalender
(dag 197 i skudår). Der er 169 dage tilbage af året.

Okay!

Dén fattede jeg "vist nok".

Hmm ...

15:44:49

?

CET
15,746944444444444444444444444444 hours
0,65612268518518518518518518518519

Hmm ... (memory on from) ...

Target: Homestar of ET (ETs hjemstjerne)
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et
+
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lat/20-898

Moderstjernens position menes således at befinde sige på ca. ...

Galaktisk længdegrad 45-46 (i et 600-talsystem samt i
stjernekort-2 ud af 4, hver på 150 enheder)

600-tal-system:
Galaktisk
længdegrad 195,6518082
breddegrad + 8,049132769

360-tal-system:
Galaktisk
længdegrad 117,3910849°
breddegrad + 4,829479661°

Aha!

2019-01-01, ("local" time) 00:00, Counter = 0
2019-01-02, ("local" time) 00:00, Counter = 1,0

=>

Output:
195,65612268518518518518518518518519
195,65612268518518518518518518519

Delta:
195,65612268518518518518518518519
195,6518082
=
0,00431448518518518518518518519 days
0,10786212962962962962962962975 hours
6,471727777777777777777777785 min
388,3036666666666666666666671 sec

0d 06m 28s30366...

360:
Galactic
Longitude 117,39367361...
Compare with 117,3910849°
Delta___________0,002588711111111111111111111114
Delta___________0,00258871...

Hmm ...

1/0,00431448518518518518518518519
=
231,77736324920959626958625997925

231,77736324920959626958625997925 *360/600
=
139,06641794952575776175175598755
139,07

Hmm ...

Nå, men ...

(Vi må videre:)

Spørgsmålet lød:

(
En for alle; alle for en!

Amen?
)

HVAD ér det, vi eventuelt gør galt, siden du tilsyneladende
tøver, ET?

Er der noget, vi kan gøre anderledes ?

Er der noget (i vores adfærd), som du er skuffet over?

Du gider jo nok ikke være "barnepige" for os i al evighed!

Og KANSKE du er interesseret i en ligesindet?

Apropos ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gen+2.20&version=BPH

1 Mosebog 2:20, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Adam navngav så alle fuglene og de vilde og tamme dyr, men
han fandt ikke nogen passende ledsager iblandt dem.

Hmm ... (memory on from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+18.1-8&version=BPH

Lukas 18:1-8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Tab ikke modet

1
Jesus fortalte derefter disciplene en historie om
nødvendigheden af altid at bede og ikke miste modet:

2
„Der var engang en dommer, som ikke frygtede Gud og ikke
tog hensyn til folks rettigheder.

3
I byen boede også en enke, som blev ved med at opsøge ham.
‚Den, som har forbrudt sig imod mig, skal dømmes og
straffes,’ forlangte hun.

4
Længe afviste han at foretage sig noget, men til sidst
sagde han til sig selv: ‚Selv om jeg er ligeglad med Gud og
mennesker,

5
så må jeg nok hellere afsige en dom, siden hun bliver ved
med at besvære mig. Ellers ender det vel med, at hun
overfalder mig.’ ”

6
Og Jesus fortsatte: „Når den korrupte dommer siger sådan,

7
tror I så ikke den barmhjertige Gud vil lytte til sine
udvalgte, der råber til ham dag og nat, og dømme dem, der
mishandler dem?

8
Jo, han vil straffe de skyldige, og det vil ske i hast. Men
hvor mange vil holde fast ved troen, indtil Menneskesønnen
kommer tilbage?”

Hvor meget står der på min Goodwill-konto hos Jer, ET?

Jeg vil - som sagt - FORTSAT MEGET GERNE hæve et passende beløb
til at statuere en eksempel til skræk og advarsel (apropos
Sodoma)!

Vi er TVUNGET rtil det af omstændighederne, skønner jeg!

Tag et *medansvar*, anmoder jeg Jer om!

-

Trump plays down new apparent North Korea test, still open to talks

Unidentified short-range projectiles were fired at 2:59 a.m.
and 3:23 a.m. local time on Friday, South Korea's military
said.

By REUTERS
August 2, 2019 06:40
https://www.jpost.com/International/Trump-plays-down-new-apparent-North-Korea-test-still-open-to-talks-597475

-

US peace envoy: Israeli-Palestinian peace is Iran’s worst nightmare

Jason Greenblatt says Tehran’s aggression has brought Arab
nations and Israel together to an unprecedented degree, urges
global community to back Trump plan

By Stuart Winer 31 July 2019, 4:54 pm
https://www.timesofisrael.com/us-peace-envoy-israeli-palestinian-peace-is-irans-worst-nightmare/

Kommentar:

Og her endnu et eksempel på psykopati, ET!

Found perhaps 18 and 78 at Matt 13 + Heaven-break (irt. Zac. 14,
nuclearwar, Doomsday)

File 21.685 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/78/21-685
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/18/21-685

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etbible/home/isotope-evidence/78-pt-193/78/21-685
Doomsday/Nuclearwar ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/doomsday/21-xxx/21-685
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-685

+

From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-685

"Other" news:

2373 days to Nuclearwar (± unknown)

USA træder ud af atomvåbenaftale

Hedebølge rammer Grønland

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zac+14&version=BPH

Zakarias 14, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herren skal herske

1-2
Der vil komme en tid,[a] hvor Herren vil samle nationerne
til en sidste kamp mod Jerusalem. Byen vil blive indtaget,
husene plyndret, kvinderne voldtaget og halvdelen af
befolkningen sendt i eksil, mens den anden halvdel bliver i
byen.

½ (ordet 'halvdel')
½

3
Men da vil Herren skride til handling og nedkæmpe de
fjendtlige nationer, sådan som han gjorde i gamle dage.

4
Når han sætter sine fødder på Olivenbjerget øst for
Jerusalem, vil det kløves midt igennem fra øst til vest.
Bjergets ene halvdel vil bevæge sig mod nord og den anden
halvdel mod syd, så der dannes en stor dal imellem dem.

½ mod Nord
½ mod Syd

5
Gennem den dal skal I undslippe, for den når hele vejen til
Atzal.[b] I skal flygte, som man flygtede for jordskælvet
på kong Uzzija af Judas tid. Da skal Herren, vores Gud,
komme, og han har sine hellige med.[c]

6
Til den tid skal det naturlige lys forsvinde, for de
mægtige lysgivere på himlen skal smelte.

7
Det bliver helt enestående, og kun Herren ved, hvornår det
vil ske. Der skal ikke længere være dag og nat, for om
aftenen vil det være lige så lyst som midt på dagen.

8
Til den tid skal der strømme livgivende vand ud fra
Jerusalem, dels i retning af Dødehavet, dels i retning af
Middelhavet, og vandet skal strømme både sommer og vinter.

9
Da skal Herren være konge over hele jorden, og alle skal
erkende, at der ikke er nogen anden Gud.

10
Hele landet fra Geba i nord til Rimmon i syd skal sænkes,
så det bliver en mægtig slette, men Jerusalem skal ligge
hævet derover og dække arealet fra Benjamins Port over til
den gamle port og videre til Hjørneporten og Hananeltårnet
og til de kongelige vinperser.

11
Da kan de bo trygt i byen, for den vil aldrig igen opleve
Guds straf og blive ødelagt.

12
Herren vil sende en plage over de folk, som drog i krig mod
Jerusalem. De bliver som omvandrende lig. Deres krop
begynder at rådne, mens de endnu er i live, øjnene rådner i
øjenhulerne, og tungen rådner i munden på dem.

13
De bliver så panikslagne, at de griber fat i hinanden og
hugger hinanden ned.

14
Hele Judas befolkning skal gå ind i kampen for at forsvare
Jerusalem. De skal tage rigt bytte fra deres fjender,
mængder af guld, sølv og fornemt tøj.

15
Fjendernes heste, muldyr, kameler, æsler og alt deres kvæg
skal rammes af den samme frygtelige plage.

16
Men de overlevende fra de nationer, der angreb Jerusalem,
skal nu hvert år tage derhen for at tilbede Kongen, den
almægtige Herre, og fejre løvhyttefesten.

17
Hvis nogen nægter at komme til Jerusalem for at tilbede
Kongen, den almægtige Herre, vil de blive nægtet regn i
deres land.

18
Og hvis Egypten nægter at komme, vil Gud straffe landet med
en ny plage.

19
Sådan vil Herren straffe både Egypten og alle andre
nationer, som ikke vil drage op for at fejre
løvhyttefesten.

20
Til den tid skal hestenes bjælder have følgende indskrift:
„Indviet til Herren!” Kødgryderne i Herrens tempel skal
være lige så hellige som alterets offerskåle.

21
Ja, hver eneste gryde i hele Jerusalem og Juda skal være
indviet til Herren og til fri disposition for enhver, som
kommer for at ofre til Herren. Og der skal ikke mere være
nogen, der driver handel i Herrens tempel.

Footnotes:

14,1-2 Mange fortolkere mener, at der her er tale om den
7-årige trængselstid for det jødiske folk, jf. Åb. 4–18.

14,5 Sandsynligvis det samme som Bet-Etzel i Mika 1,11, et
sted tæt ved Jerusalem.

14,5 Se Jud. 14, Åb. 14,1.

Kommentar:

Når der står skrevet, at ...

6
Til den tid skal det naturlige lys forsvinde, for de
mægtige lysgivere på himlen skal smelte

... da KUNNE det godt antyde, at noget (ligesom Solen) skal
blive MEGET varmt (smelte), apropos atomvåben.

Og når der så endvidere står skrevet, at ...

[...]

... da ku' det meget vel være den radioaktive dødelige stråling,
der tænkes på...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2019-08-03, Saturday, day no 215, CET 09:12, GMT 07:12)
- "Ihukom."

14
- "hvad"

14
- "der"

14
- "er skrevet"

15
- "herom"

15
- "tidligere."

09:23
- Jeg kundgør"

23
- "jer3es"

23
- "kommende"

23
- "undergang,"

23
- "hvis I ikke"

24
- "vender om"

24
- "fra"

24
- "jeres"

24
- "iboende"

24
- "onde"

24
- "natur;"

24
- "kødets"

25
- "lyst"

25
- "til at herske"

25
- "over andre"

25
- "på bekostning"

25
- "af"

25
- " *uskyldige* "

25
- "mennesker."

26
- "Dommedag!"

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+13.31-35&version=BPH

Matthæus 13:31-35, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds rige vokser fra småt til stort

31
Jesus fortsatte med et andet billede på Guds rige: „Det er
som med et sennepsfrø, der bliver sået i en mark.

32
Det er det allermindste frø, men når det vokser, breder det
sig mere end de andre urter, ja, det bliver en stor busk,
hvor fuglene kan bygge rede i grenene.”

33
Jesus brugte endnu et billede: „Guds rige er som den lille
klump surdej, som en kvinde ælter i melet, når hun skal
bage brød. Surdejen gennemsyrer efterhånden det hele.”

Kommentar:

I den noget ældre autoriserede oversættelse fra 1931 står
der:

33
En anden Lignelse talte han til dem: "Himmeriges Rige
ligner en Surdejg, som en Kvinde tog og lagde ned i tre
Mål Mel, indtil det blev syret alt sammen."

3 mål

Om brugen af billedtale

34
Jesus brugte altid billeder, når han talte til folkeskaren.

35
Sådan opfyldtes det profetiske ord:

„Jeg vil tale i billeder,
fortælle om det, der har været ukendt fra verdens
begyndelse.”[a]

Footnotes:

13,35 Sl. 78,2.

Kommentar:

På grund af henvisningen til Salme 78, som vi i the-ET-Bible-code
nu ved KAN dække over *Målestokken* isotopet 78-Platin-193, er
det bemærkelsesværdigt, at der i selvsamme forbindelse lige
forinden tales om Guds Riget, apropos ...

https://sites.google.com/site/etbible/home

Jesus siger:

Med Himmeriget er det ligesom
med en skat, der var skjult i en
mark, og en mand finder den og hol-
der det hemmeligt, og af glæde over
den går han hen og sælger alt, hvad
har har, og køber den mark.

Matt. 13,144

Kunne det tænkes, at der tales om en meget håndgribelig
skat (foruden det religiøse) ?

Dette spørgsmål forsøges belyst udfra de foreliggende
indicier.

Inkluderer vi derfor de forrige dages andagtstekster, som OGSÅ
taler om Guds Rige,da fås bl.a. følgende oplysning:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+13&version=BPH

Matthæus 13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Billedet med jordbunden

Men noget af kornet faldt i god jord og gav 30, 60 eller
100 gange så meget, som der var sået.

Jesus forklarer billedet med jordbunden

Men nogle er som den gode jord. De hører ordet og tager det
til sig. Det bærer frugt i deres liv: 30, 60 eller 100
gange så meget, som der var sået.”

Tallene KAN (in the-ET-Bible-code) tolkes udfra
600-tal-systemet, og så fås følgende:

30 * 6 = 180
60 * 6 = 360
100 * 6 = 600

De 3 mål vers 33) bliver da til ...

3 * 6 = 18

Compare with ...

18 (180, 1800, 18.000):
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/18

See also ...

Det Periodiske Systems "fingeraftryk" = 43,61 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/background/atomic-physics

43 and 61 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/43

Midlertidig output:

https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/18/19-085

___ quote begin ___________________

[ ... ]

Men man kunne også ***kryptere*** sit kendskab (til tallene
61 og 43) ved at trække dem fra hinanden.

Og 61 - 43 giver tallet 18

Og det er dette tal, der er blevet fundet i tilknytning til
Jubelåret:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=num+29.1&version=BPH

4 Mosebog 29:1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Nytårsofferet

29 Den første dag i den syvende[a] måned skal I ...

and ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=num+29.7&version=BPH

4 Mosebog 29:7, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Ofre på forsoningsdagen

7 På den tiende dag i den syvende måned skal I atter ...

Baggrundsviden:

Forsoningsdagen blev afholdt hver 50 år på
***Forsoningsdagen***

and ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=num+29.12&version=BPH

4 Mosebog 29:12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Ofre under løvhyttefesten

12 På den 15. dag i den syvende måned skal I ...

and ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=num+29.13&version=BPH

4 Mosebog 29:13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

13 Det særlige brændoffer der skal bringes på den dag,
og som vil frembringe en liflig duft for Herren, består
af 13 unge tyre, ...

and ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=num+29.17&version=BPH

4 Mosebog 29:17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

17 På festugens anden dag skal der ofres 12 unge tyre, ...

and ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=num+29.20&version=BPH

4 Mosebog 29:20, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

20 På festugens tredje dag skal der ofres 11 unge tyre, ...

and ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=num+29.23&version=BPH

4 Mosebog 29:23-34, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

23-34 Sådan skal I fortsætte ugen ud. ...

Koden er meget simpel, idet man bare ...

10 sep Jubelåret
15 sep, 1 dag, 13 tyre
16 sep, 2 dag, 12 tyre
17 sep, 3 dag, 11 tyre

... skal læse baglæns:

17 sep, 11 tyre
16 sep, 12 tyre
15 sep, 13 tyre
14 sep, 14 tyre
13 sep, 15 tyre
12 sep, 16 tyre
11 sep, 17 tyre
10 sep, 18 tyre, Forsoningsdagen, og Jubelåret

Og voila! Herved opstår beviset:

Tallet 18 (61-43 krypteret) står altså ***UDFOR***
Jubelåret!

Det vil sige, at vi nu har fundet 2 steder i Bibelen, hvor
18-tallet kan knyttes til isotopet 78-Platin-193 karakteristiske
DATA:

1.
Et sted, hvor 50 indirekte nævnes,

samt ...

2.
Et andet sted, hvor 78 indirekte nævnes.

Og det er næppe nok nogen tilfældighed!

Hmm ..

Sammenkæder vi nu dette med den anden oplysning, vi fik:

(verse 8)

30 * 6 = 180
60 * 6 = 360
100 * 6 = 600

og ...

(verse 23)

30 * 6 = 180
60 * 6 = 360
100 * 6 = 600

... da minder det til forveksling "lidt" om *definitionen* på
bredde- og længdegrader (i et SETI-program), hvor himlen (the
Sky) opmåles:

3-D (Galaxic) "phone"-number -
https://sites.google.com/site/setiv103/home/extra/3d
https://sites.google.com/site/setiv103/home/extra/3d/06-747

Koden bliver da ...

Cirkel 1, symbol på Længdegrad (Longitude)
Cirkel 2, symbol på breddegrad (Latitude)
Afstand
[ ... cut 2019-08-03 ... ]

*Målestokken* (isotopet 78-Platin-193, ½-life = 50 år) skal
MULIGVIS bruges i forbindelse med noget tilsvarende, apropos ...

Target (Homestar of ET)
Distance to us (Afstand til os):
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/distance

Midlertidig antagelse:
Stjernen HIP 117987 the Motherstar

Notat
2018-10-04

I filerne ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/distance/20-905

https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/distance/20-908

https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/distance/20-911

I disse filer angives distancen til at være på:

48 * 50 (78-Platin-193, ½-life 50 år)
=
2400 lysår (lightyears)

Syntax-opbygningen i Matt. 13 er altså muligvis:

1 (verse 8)
600 (cirkels omkreds)

2 (verse 23)
600 (cirkels omkreds)

3
78-Platin-193 ( *Målestokken* )

Hmm ... (received interrupt from a UFO-hunter) ...

DATA-output:

-34
128,00...

=>

DATA-"korrigeret":

128
- 1
=
127 (Gal. lon. position of Cygnus A and 7-star)

=>

-34
+ 1
=
35 (verse 35: ... 3 Mål ... 78-Platin-193)

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+109.21-31&version=BPH

Salme 109:21-31, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

De forbander, men du velsigner.

-

[...]

Ordet for 2019-08-03

Guds nærvær skiller os ud

"... hvordan kan man overhovedet vide, at jeg og dit folk
har fundet nåde for dine øjne..."
2.Mos 33:16
(2019-08-02, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

And endurance develops strength of character, and character
strengthens our confident hope of salvation.
Romans 5:4

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 29 Jul 2019 07:52:08 +0200, GMT 05:52
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S159 fre 02 aug 19:53:21
2.august dr.dk/nyheder 16:15

USA TRÆDER UD AF ATOMVÅBENAFTALE
USA træder i dag ud af den såkaldte
INF-aftale, som blev indgået af den
amerikanske præsident Ronald Reagan og
den sovjetiske leder Mikhail Gorbatjov
tilbage i 1987.

INF-traktaten indebærer blandt andet,
at parterne ikke må udvikle
atommissiler med en rækkevidde på
mellem 500 og 5500 kilometer.

Tilbage i december gav USA Rusland 60
dage til at efterleve kravene i
aftalen, hvilket Rusland ikke gjorde.

- Verden vil miste en uvurdelig bremse
på atomkrig, siger FNs generalsekretær,
Antonio Gueterres.

Steffen Gram: Opløsningen af atomvåbenaftalen skaber frygt for oprustning
kl. 16:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/steffen-gram-oploesningen-af-atomvaabenaftalen-skaber-frygt-oprustning

-

DR S164 fre 02 aug 19:53:22
2.august dr.dk/nyheder 19:38

HEDEBØLGE RAMMER GRØNLAND
Den hedebølge, som plagede mange
europæere i sidste uge, har bevæget sig
nordpå.

De seneste dage har temperaturene været
så høje på Grønland, at DMI har kunnet
måle en rekord. Det er sket på deres
station i Summmit, der ligger midt på
Indlandsisen.

Men hedebølgen på Grønland kommer efter
flere måneder med varme. I april, maj
og juni har DMI målt en
gennemsnittemperatur på 3,2 grader
varmere end normalt.

Hos FN giver varmen også bekymring.

Du kan læse hele historien på dr.dk

Hedebølge rammer Grønland: DMI måler varmerekord
kl. 19:38
https://www.dr.dk/nyheder/vejret/hedeboelge-rammer-groenland-dmi-maaler-varmerekord

Rapperen A$AP Rocky løslades - dom falder 14. august
02. aug. 2019, 19:21 Opd. 02. aug. 2019, 19:45 ...

-

NRK:
2. august 2019 kl. 07:49

Sju maoister drept i India + ET-break

File 21.686 ...
Terror (abuse of power), Communism (fx Maoism, Stalinism)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/india/21-xxx/21-686
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/communism/21-686

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/communism/21-686

[...]

(2019-08-03, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

O God, you are my God; I earnestly search for you. My soul
thirsts for you; my whole body longs for you in this parched
and weary land where there is no water.
Psalms 63:1

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 29 Jul 2019 07:52:08 +0200, GMT 05:52
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

USA indfører nye sanktioner mod Rusland pga. mordforsøg på Sergej
Skripal med gift i Storbritannien

Stor Hongkong-demonstrasjon

Trumps udvalgte som efterretningschef trækker sig

-

DR S167 lør 03 aug 09:32:41
2.august dr.dk/nyheder 20:51

TRUMPS UDVALGTE TRÆKKER SIG
Det republikanske kongresmedlem John
Ratcliffe bliver alligevel ikke øverste
chef for USA's efterretningstjenester.

John Ratcliffe var udset til posten af
Donald Trump, men nu har han valgt at
trække sig, skriver præsidenten på
Twitter.

- John Ratcliffe bliver behandlet meget
unfair af LameStream (et ordspil på
"mainstream", red.) medier, skriver
Trump.

Han siger, at i stedet for at blive
trukket gennem måneder med "bagvaskelse
og injurier" har John Ratcliffe
besluttet sig for at blive i
Kongressen.

Trumps udvalgte som efterretningschef trækker sig
02. Aug. 2019 kl. 20:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trumps-udvalgte-som-efterretningschef-traekker-sig

USA indfører nye sanktioner mod Rusland
03. aug. 2019, 07:44
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-03-usa-indforer-nye-sanktioner-mod-rusland

USA indfører nye sanktioner mod Rusland som konsekvens af det
forsøgte mord på dissidenten Sergej Skripal i Salisbury i
Storbritannien.

-

Advarsel om lavt grundvandsniveau: Fortsætter tørken, kan vi få problemer
03. aug. 2019, 11:10 ...

-

104 SVT Text Lördag 03 aug 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Kraftig jordbävning i Indonesien...130
Facebook stängde saudiska konton...131

* Enighet om konstitutionen i Sudan..132
* Polen slopar skatt för unga........133

"Superbakterier" i Londons t-bana..134
Jättebeslag: Sojabönor var kokain..135

Förlorat mandat försvårar brexit...136

Mer amerikanskt kött till Europa...137
* Notiser: En död efter klippras.....148

-

131 SVT Text Lördag 03 aug 2019
UTRIKES PUBLICERAD 2 AUGUSTI

Facebook stängde saudiska konton

Facebooksidorna hyllade kronprins
Mohammad bin Salman, och attackerade
Iran, Qatar och Amnesty International.
De följdes av 1,4 miljoner människor.

Men bakom dem låg personer med nära
kopplingar till myndigheterna i
Saudiarabien, och nu har sidorna
stängts ner, meddelar Facebook.

Sidorna ska bl.a också ha spridit
positiv propaganda om den saudiska
armen, och gått till angrepp mot den
Qatar-baserade nyhetskanalen
Al-Jazeera. Sidorna var primärt
riktade mot användare i arabvärlden.

-

132 SVT Text Lördag 03 aug 2019
UTRIKES PUBLICERAD 3 AUGUSTI

Enighet om konstitutionen i Sudan

Sudans militärjunta och landets
proteströrelse har nått en överens-
kommelse om den så kallade konstitu-
tionella deklarationen, uppger medlare
från Afrikanska unionen.

-Jag tillkännager till den sudanes-
sudiska, afrikanska och
internationella allmänheten att de två
delegationerna helt har kommit överens
om den konstitutionella deklarationen,
säger medlaren Mohamed El Hacen
Lebatt.

Han sade även att man ska diskutera en
formell undertecknandeceremoni.

-

NRK:
2. august 2019 kl. 07:49 - 3. august 2019 kl. 08:23, error

3. august 2019 kl. 08:23
Stor Hongkong-demonstrasjon
https://www.nrk.no/nyheter/1.14647708

En stor demonstrasjon er planlagt i Hongkong lørdag. Politiet
ber deltakerne om å holde seg til rutene og tidspunktene som er
avtalt på forhånd. Oppfordringen kommer etter at lignende
protester har endt med sammenstøt mellom politi og
demonstranter.

-

3. august 2019 kl. 09:50
Sju maoister drept i India
https://www.nrk.no/nyheter/1.14647747

Indiske spesialstyrker drepte sju antatte maoist-opprørere i et
angrep på en leir i jungelen som varte i flere timer, skriver
AFP. De venstreradikale opprørerne er del av en konflikt som
har pågått siden 60-tallet og som har tatt livet av tusenvis.

Kommentar:

Indiens *demokrati* SKAL respekteres!

Hvor meget står der på min Goodwill-konto hos Jer, ET?

Jeg vil gerne hæve et passende beløb til at irettesætte disse
*magtmisbrugere* (som *undergraver* vores demokratier)!

Hvis du er utilfreds, så må du gå Rettens vej, og hvis det viser
sig, at det indiske demokrati på dette punkt fejler, da må du
gå Rettens vej internationalt (og jeg er sikker på, at *hvis*
der er noget om snakken, så vil fx. Amnesty International gerne
være behjælpelig), men at ta' sagen i egen hånd (selvtægt) er
og bliver af det onde og må derfor *fordømmes* og modarbejdes!

Og indse dog, at maoisme er og bliver kommunisme, der IKKE
respekterer demokratiet (og derfor er noget *dikatorisk* møg)!...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2019-08-03, Saturday, day no 215, CET 10:53, GMT 08:53)
- "Vil I"

53
- "følge mig"

54
- "og mine venner"

54
- "dernede"

54
- "på jeres"

54
- "jordklode"

57
- "eller"

57
- "...?"

Hmm ... (memory on from 'sen til vrede') ...

Noget tyder på, at de gi'r Jer ENDNU en chance!

Så kom nu til fornuft:

*Erkend* at du SKAL respektere andre mennesker og deres ret,
ligesom du også vil, at andre skal respektere dig og dine
rettigheder!

Vi kan IKKE leve som *egoister* på denne planet. Der MÅ og SKAL
tages hensyn til andre!

Forstået?

-

3. august 2019 kl. 11:05

-

Overblik: Sådan stiller partierne op 17. september
Af Anders Hjorth Vindum 02. August 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/overblik-saadan-stiller-partierne-op-17-september

Nu er brikkerne til det store partipuslespil, som vil finde
sted efter valget 17. september, blevet klar. Valget bliver
præget af rigtig mange nye alliancer.

-

Indvandrere og efterkommere bag halvdelen af al kriminalitet i Sverige
2. august 2019, kl. 21:00, opdateret 3. august, kl. 8:02
Af Johan Varning Bendtsen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/ny-rapport-personer-med-udenlandsk-baggrund-staar-nu-over-halvdelen-af-sveriges-kriminalitet

Date: Mon, 29 Jul 2019 09:07:11 +0200, GMT 07:07
> [...]
> alle arabere myrdet.
>
> Ville I (der er arabere) ikke finde denne min religion en

Problemet er nok (med denne kultur-baggrund fra Mellemøstens
muslimske lande), at hvis man IKKE anser den anden part som et
*autoritetsobjekt*, da vil man muligvis heller ikke
*respektere* denne (men kan måske ligefrem tillade sig fx. at
stjæle fra vedkommende)!

(
Det *konstaterede* Ahmed Akkari (og vi andre) under
Muhammed-krisen (eller efterfølgende)!

Se evt. ...

Tidligere imam fortryder sin rolle i Muhammed-krisen:
Nu forstår jeg tegningerne
29. jul. 2013 - 8.13
https://www.bt.dk/danmark/tidligere-imam-fortryder-sin-rolle-i-muhammed-krisen-nu-forstaar-jeg-tegningerne

Et eksempel på denne "with license to do EVERYTHING"-adfærd:

For noget tid siden var jeg undervejs i toget og havde sat
mig i en stillekupe, så jeg i fred og ro kunne læse i en
kristen bog og på den måde udnytte tiden konstruktivt.

3 teenagere med etnisk oprindelse et sted i Mellemøsten
kommer ind og snakker højlydt. Jeg be'r højligt dem om at
respektere, at det er en stillezone, men det vil de ikke!
Først da togføreren (iklædt sin *uniform*) kommer ind i
kupeen og be'r dem respektere reglerne, indordner de sig!

At underkaste sig blindt denne autoritetsinstans (UDEN altså
at gøre sig kritiske men dog konstruktive tanker) må nok anses
som et levn fra dyreriget, fx. en alfa-hans urimelige krav om
dominans, skønner jeg: Det er *mig*,m der skal bestemme! *Mig*
über alles!
)

Hvorimod vores kultur-baggrund er en *retfærdighedssans* udfra
selve adfærden. Man må således IKKE stjæle fra andre, ej heller
om denne skulle være et nemt bytte eller en fjende. Du må IKKE
stå din næste (fx. landsmand) efter livet, lyder Ordet i 3.
Mosebog 19,16 ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Lev+19.16&version=DN1933

-

King Abdullah refuses meeting with Netanyahu - Report

According to an Arab newspaper, King Abdullah refused Prime
Minister Netanyahu’s request for an in person meeting and a
phone conversation.

By Sydney Dennen
August 3, 2019 10:37
https://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/King-Abdullah-refuses-meeting-with-Netanyahu-Report-597525

-

Friedman: Failed Palestinian state is the last thing the world needs

During an interview with CNN’s Christiane Amanpour, US
Ambassador to Israel David Friedman explained why the Jewish
state is more concerned with security now than ever before.

By JERUSALEM POST STAFF
August 3, 2019 10:13
https://www.jpost.com/Israel-News/Ambassador-Friedman-Failed-Palestinian-State-is-last-thing-world-needs-597516

Kommentar:

Vi kommer ikke videre i fredsprocessen førend der kommer
ordnede forhold i Gaza: HAMAS må afvæbnes og magten gi's
tilbage til Det Palæstinensiske Selvstyre!

FN: Nordkoreanske fanger bliver henrettet offentligt efter flugtforsøg

Voldsomme demonstrationer: Oppositionsleder og flere hundrede anholdt i
Moskva

Demonstranter ignorerer politiets advarsler i Hongkong

Värmerekord på Grönlands inlandsis

2372 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mal+1&version=BPH

Malakias 1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Halvhjertet gudsdyrkelse

11
... Hvorfor foragter I mig? ...

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+19.1-10&version=BPH

Lukas 19:1-10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Zakæus kommer til tro på Jesus

9
Da udbrød Jesus: „I dag er frelsen kommet til dette hjem, ...

10
Menneskesønnen er jo netop kommet for at opsøge og frelse
de fortabte.”

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

Se ovenfor.

-

[...]

Ordet for 2019-08-04

Udvid dit tankemønster

"... 'Spis og drik,' siger han til dig, men hans hjerte er
ikke med dig..."
Ordsp 23:7

=== citat slut ===

-

Date: Mon, 29 Jul 2019 07:52:08 +0200, GMT 05:52
> [...]

Värmerekord på Grönlands inlandsis

-

FN: Nordkoreanske fanger bliver henrettet offentligt efter flugtforsøg
kl. 13:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-nordkoreanske-fanger-bliver-henrettet-offentligt-efter-flugtforsoeg

-

DR S174 lør 03 aug 17:58:13
3.august dr.dk/nyheder 14:50

DEMONSTRANTER IGNORERER POLITIET
Demonstranter i Mong Kok-området i
Hongkong ignorerer politiets advarsler
og strømmer forbi det udpegede
slutpunkt for demonstrationen i dag.

Politiet advarede tidligere på dagen
om, at de, der fortsatte forbi den
godkendte rute, ville bryde loven. De
opfordrede demonstranter til at holde
sig til udpegede ruter efter voldelige
sammenstød under en tidligere
demonstration i den sommerlange
protestbevægelse.

Ifølge politiet vil eventuelle
demonstrationer, der ikke er
forhåndsgodkendt, blive "ryddet"
eftersom de er ulovlige forsamlinger,
skriver nyhedsbureauet AP.

Demonstranter ignorerer politiets advarsler i Hongkong
kl. 14:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/demonstranter-ignorerer-politiets-advarsler-i-hongkong

-

USA advarede Sverige i brev: Fængsling af A$AP Rocky kan få 'negative
konsekvenser'
kl. 15:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-advarede-sverige-i-brev-faengsling-af-aap-rocky-kan-fa-negative-konsekvenser

-

Anden varmerekord på én uge: Aldrig er der målt højere temperaturer i
Grønland
kl. 16:26
https://www.dr.dk/nyheder/vejret/anden-varmerekord-paa-en-uge-aldrig-er-der-maalt-hoejere-temperaturer-i-groenland

-

DR S176 lør 03 aug 17:58:13
3.august dr.dk/nyheder 17:03

300 DEMONSTRANTER ANHOLDT I MOSKVA
Den russiske oppositionsleder Lyubov
Sobol nåede ikke mange meter væk fra
sit valgkontor i Moskva, før hun blev
anholdt af russisk politi i dag.

Hun havde sat sig i en taxa på vej mod
en demonstration i byen, da hun blev
hevet ud af taxaen og smidt ind i en af
politiets varevogne, mens hendes
støtter og hun selv råbte og skreg.

Billederne minder en hel del om sidste
weekend, hvor demonstranter også var på
gaden.

Voldsomme demonstrationer: Oppositionsleder og flere hundrede anholdt i
Moskva
kl. 17:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/voldsomme-demonstrationer-oppositionsleder-og-flere-hundrede-anholdt-i-moskva

-

Resistent hiv spreder sig i hele verden: ’Kan på sigt blive et stort
problem i Danmark’
kl. 07:05
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/resistent-hiv-spreder-sig-i-hele-verden-kan-paa-sigt-blive-et-stort-problem-i

30 procent har resistent hiv i Sydafrika og på Cuba

Løsningen er bedre behandling i fattige lande

Tantholdt i Hongkong: - Luften er tyk af tåregas
03. aug. 2019, 16:02 Opd. 04. aug. 2019, 05:15
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-03-tantholdt-i-hongkong-luften-er-tyk-af-taaregas

-

Oslo er ramt af store oversvømmelser efter massivt skybrud
04. aug. 2019, 06:06 ...
20 dræbt under skyderi i indkøbscenter i Texas
03. aug. 2019, 20:13 Opd. 04. aug. 2019, 06:21 ...

-

104 SVT Text Söndag 04 aug 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Skjutning misstänks vara hatbrott..130

Demonstranter gripna i Moskva......131
Navalnyj utreds för penningtvätt...132

Värmerekord på Grönlands inlandsis 133

* Ytterligare en död efter skalv.....134

Fem döda på polisstation i Mexiko..135

Iran: Nya steg från avtal..........136

Strandade valar dog på Island......137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 03 aug 2019

SVT Text

* = efter kl 18 Nyhetsrullen 188

Mocambique inför ebolakontroller...138

Sju maoistrebeller dödade i Indien 139

Fyra döda efter skalv i Indonesien 140

Indien utlämnar ex-vicepresident...141

* Nya sammandrabbningar i Hongkong...142

* Strandade valar dog på Island......143

Notiser: En död efter klippras.....148

-

131 SVT Text Söndag 04 aug 2019
UTRIKES PUBLICERAD 3 AUGUSTI

Demonstranter gripna i Moskva

Polisen har gripit över 800 personer
under den senaste i en rad av
oppositionella demonstrationer i
Moskva. Demonstranterna kräver fria
val.

Enligt polisens deltog omkring 1 500
personer i demonstrationen. Såväl
Reuters som nyhetsbyrån AFP rapporte-
rar dock att det verkliga antalet
sannolikt var betydligt större.

Protesterna grundar sig i att den
ryska valkommissionen beslutat att
ogiltigförklara flera oberoende
oppositionella politikers kandidatur
till Moskvas lokalval den 8 september.
Mer på nästa sida

-

132 SVT Text Söndag 04 aug 2019
UTRIKES PUBLICERAD 3 AUGUSTI

Oppositionell utreds för penningtvätt

Ryska myndigheter inleder en utredning
om penningtvätt riktad mot opposi-
tionsledaren Aleksej Navalnyjs
antikorruptionsstiftelse FBK.

Stiftelsen har enligt utredarna "tagit
emot en stor summa pengar från tredje
part med vetskap om att den hade
anskaffats på illegal väg".

Anställda på FBK ska sedan ha "tvättat
pengarna" genom en serie banköver-
föringar innan de slutligen nådde
stiftelsens konton. Totalt handlar det
enligt utredarna om en miljard rubel,
motsvarande 147 miljoner kronor.

-

133 SVT Text Söndag 04 aug 2019
UTRIKES PUBLICERAD 3 AUGUSTI

Värmerekord på Grönlands inlandsis

Det har varit ovanligt varmt på det
grönländska istäcket de senaste
dagarna. I torsdags sattes ett nytt
temperaturrekord, plus 2,7 grader
Celsius.

Redan på fredagseftermiddagen slogs
det när 4,7 grader noterades.
Siffrorna kommer från institutet DMI:s
väderstation vid Summit, på 3 202
meters höjd.

De höga temperaturerna betyder också
att stora mängder is smälter. Enligt
Danmarks TV2 har det de senaste
dagarna smält mellan tio och elva
miljarder ton is per dag.

-

142 SVT Text Lördag 03 aug 2019
UTRIKES PUBLICERAD 3 AUGUSTI

Nya sammandrabbningar i Hongkong

Polisen och proteströrelsen drabbar
samman på Hongkongs gator - för nionde
helgen i rad.

Maskerade demonstranter krossade
fönster på polisfordon medan polisen
gick till angrepp med batonger och
tårgas. Sammandrabbningarna ägde rum
i turistdistriktet Tsim Sha Tsui.

Under en halvtimme blockerade en del
av proteströrelsen en av Hongkongs
huvudtunnlar vilket orsakade
omfattande trafikstörningar

Arrangörerna uppger själva att runt
120 000 demonstrerat under lördagen.

-

NRK:
3. august 2019 kl. 11:05 - 4. august 2019 kl. 03:22, error

4. august 2019 kl. 06:25