2019 uge 30 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=45) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40045

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2019 uge 29 (news samlet)
Date: Mon, 15 Jul 2019 08:52:52 +0200, GMT 06:52
21650 5d2c22ce$0$703$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/qMWVWqGjtHw/R8IxwLdzDQAJ

-

I dag Mandag den 22. juli 2019 (dag 203 i året) er der 6110
dage til (16 år + 266 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Dog har nye DATA ændret på dette. Se evt. file 21.428 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-428

Men vi beholder tælleren, fordi der er en sammenhæng mellem
Templets opførsel (276) og Tunguska 1908 (150) og så dette
*dating*-tidspunkt (?), idet tælleren peger på 7-stjernen
(150+177=277,78) i år 2036 netop "tilfældigvis" samtidig med,
at asteroiden Apophis kommer relativt tæt forbi.

Og muligvis kommer der en atomkrig (startende i Mellemøsten
ved fx. at Iran angriber Israel med A-våben) om ca. ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

2385
dage til
Nuclearwar (see file 21.221)
(om ca. 6½ år, around 2026-01-31)

... ved mindre man - I TIDE - træffer sine modforanstaltninger
(og fx. opretter *brændbælter*, så ilden fra helvede IKKE
spredes)!

Og i dag er det også 2348 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Date: Wed, 6 Mar 2019 14:28:09 +0100, GMT 13:28
21286 news:5c7fcaec$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/goodwill/21-286
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/6VNBJw20BwAJ

> ET! Hvor meget står der på min goodwill-konto?...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
> der sagde:
> (2019-03-06, Wednesday, day no 65, CET 14:15, GMT 13:15)
> - "Masser!§"

Se tillige ...

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Found 30 and 196 -
Re: Found 115 -
Re: Found 50 and 78 at Chernobyl disaster 1986-04-26 -
Re: Tunguska: Found 78 -
Re: Meteor eksploderede over Sibirien 2019-04-06, GMT 12:00
(T-17 and 7 days) -
Re: 2019 uge 15 (news samlet)
Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
21390 news:5caeeb12$0$701$1472...@news.sunsite.dk
Chernobyl disaster (Tjernobylulykken)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/apophis/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-14/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-30/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-50/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-78/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-115/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-196/21-390
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1-pfgcv8r74/lFNV1Br7AgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/IhSuyrBDmF0/j0dI6RziBAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/yzeSkItbCs4/cxkWlA8ZCgAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/koRifFcgF9g/ggBb8KzVBwAJ

-

Tidens aktuelle litterære sætning:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 2:
Samfundet og vreden, side 18-25

side 20

Oprør mod autoriteterne

Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov
for kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede
komme til udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige
grund til respektløshed og anti-autoritære holdninger.

Kommentar:

Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

-

I denne uge vil de politiske hændelser blive indrapporteret her
under lovmusikken ...

Blessed Be The Name Of The Lord - Vineyard Music
Uploadet af bondservant007 den 16/04/2007
http://www.youtube.com/watch?v=RRbxEPn6khw

Og prøv også hebraisk lovsang ...
https://www.youtube.com/watch?v=chG6xRsX7ns&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk

Og som noget særlig for alle Jer muslimer *anbefales* denne
video ...

Muslim woman who hated the Jews
and ended up falling in love with their King - JESUS!
Offentliggjort den 1. feb. 2018
https://www.youtube.com/watch?v=wzfVAb4q8ZU
Se tillige ...
https://www.oneforisrael.org/

-

Underskriv:

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs ...
http://www.skrivunder.net/nej_tak_til_statens_salg_af_dong_til_goldman_sachs

(Det ér *snylteri* ikke at betale skat! Og det er ikke
nok bare at sige undskyld for at ha' medvirket til et
verdensomspændende økonomisk krak i 2008. Det er pyramidespil,
hvor vi, Verdensbefolkningen, bliver taberne! Og dét er unfair,
og skal forbydes ved lov!)

Afskaf kongehuset
http://www.skrivunder.net/afskaf_kongehuset

Alle har ret til liv
http://www.skrivunder.net/alle_har_ret_til_liv

Appel til regeringen - fordøm krigsforbrydelserne (i Aleppo)!
http://www.skrivunder.net/sanktioner_krigsforbrydelserne_i_aleppo

Underskriv (med tilsagn om økonomisk hjælp) ...
Boykot Banker kræver skyhøje renter for lån til økonomisk trængte
http://www.skrivunder.net/boykot_banker_kraver_skyhoje_renter_for_lan_til_okonomisk_trangte

Borgernes statsbank
https://www.skrivunder.net/borgernes_statsbank

Boykot Cannibalistan (China)
http://www.skrivunder.net/boykot_cannibalistan_china

Boykot Psykopatistan (Russia)
http://www.skrivunder.net/boykot_psykopatistan_russia
Psykopatistan (Russia) fortjener einem SMAT, nogen indvendinger ?
http://www.skrivunder.net/psykopatistan_russia_fortjener_einem_smat_nogen_indvendinger

Boykot Fanatistan
http://www.skrivunder.net/boykot_fanatistan

For tiden findes der desværre mange fanatiske lande, hvor
Menneskerettighederne krænkes. Heriblandt:
Libyen
Saudi Arabien
Afghanistan
Pakistan
Iran

Boykot Syrien
http://www.skrivunder.net/boycot_syria

Boykot Sminke
http://www.skrivunder.net/boykot_sminke

børn og unge max 37 timers arbejdsuge i skolen og weekenderne fri
http://www.skrivunder.net/born_og_unge_max_37_timers_arbejdsuge_i_skolen_og_weekenderne_fri

Danske Dommere skal oplyse, om de er medlem af Frimurerlogen
https://www.skrivunder.net/danske_dommere_skal_oplyse_om_de_er_medlem_af_frimurerlogen

Direkte demokrati nu
http://www.skrivunder.net/direkte_demokrati_nu

FINGRENE VÆK FRA LEJERNES PENGE
https://www.skrivunder.net/fingrene_vak_fra_lejernes_penge

Fokus på antibiotika
https://www.skrivunder.net/fokus_pa_antibiotika

Folkeafstemning om afskaffelse af politisk imunitet
https://www.skrivunder.net/folkeafstemning_om_afskffelse_af

For Ytringsfrihed på Facebook
https://www.skrivunder.net/for_ytringsfrihed_pa_facebook

Forbud mod Googles *hensynsløse* aggressive adfærd
https://www.skrivunder.net/forbud_mod_googles_hensynslose_aggressive_adfard

Forbud mod ikke-egnede bilister
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_ikke-egnede_bilister

Forbud mod pyramidespil herunder aktier
http://www.skrivunder.net/signatures/forbud_mod_pyramidespil_herunder_aktier/

Forbud mod utidige valg
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_utidige_valg

Gør straffen hårdere for udviste kriminelle (så de ikke tør
vende tilbage)
http://www.skrivunder.net/gor_straffen_hardere_for_udviste_kriminelle

Indfør Systembolaget for tobak og alkohol
http://www.skrivunder.net/indfor_systembolaget_for_tobak_og_alkohol

Ja tak til alle, der kan, skal i arbejde
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_alle_der_kan_skal_i_arbejde

Ja tak til, at det offentlige hjælper virksomheder igang
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_at_det_offentlige_hjalper_virksomheder_igang

Jøderne har ret til at tilbe' på Tempelbjerget
http://www.skrivunder.net/joderne_har_ret_til_at_tilbe_pa_tempelbjerget

Karantæne-reglerne SKAL overholdes mht. ebola
http://www.skrivunder.net/karantane-reglerne_skal_overholdes_mht_ebola

Nej til et moderne kontanthjælpsloft
http://www.skrivunder.net/nej_til_et_moderne_kontanthjalpsloft

Ophæv cølibatkravet
http://www.skrivunder.net/ophaev_coelibatkravet

Opret Forenede Demokratiske Nationer (FDN), United Democratic
Nations (UDN)
http://www.skrivunder.net/opret_forenede_demokratiske_nationer

Michail Chodorkovskij Ruslands repræsentant til De Forenede
Demokratiske Nationer
http://www.skrivunder.net/michail_chodorkovskij_russias_representative_to_united_democrati

"REKLAMER NEJ TAK" til postkassen burde være en selvfølge /miljøbevidsthed
https://www.skrivunder.net/reklamer_nej_tak_til_postkassen_burde_vare_en_selvfolge_miljobevidsthed

Send palæstinenserne hjem (til Sverige)
http://www.skrivunder.net/send_palastinenserne_hjem_til_sverige

Smid Ukraines ambassadør i Danmark ud af landet
http://www.skrivunder.net/smid_ukraines_ambassador_i_danmark_ud_af_landet
(Dette nu ikke længere aktuelt)

Stem på snUFO-partiet ...
http://www.skrivunder.net/stem_pa_snufo-partiet

Stop offentlig rygning, mennesker lider under passiv rygning ...
http://www.skrivunder.net/stop_offentlig_rygning_mennesker_lider_under_passiv_rygning

Støt israelsk medlemskab af NATO ...
http://www.skrivunder.net/stoet_israelsk_medlemskab_af_nato

Umyndiggjorte (handikappede) skal ha' ret til at stemme ...
https://www.skrivunder.net/umyndiggjorte-handikappede-skal-ha-ret-til-at-stemme

-

Jesu Krist Genkomst, Ja Tak
http://www.skrivunder.net/jesu_krist_genkomst_ja_tak

Interstellart bryllup, Ja tak
http://www.skrivunder.net/interstellart_bryllup_ja_tak

(Givetvis to sider af samme sag!)

-

Coming up world news:

UFO landed in Central Park ...

Eller måske rettere:

Above the hill of Zion!

Apropos ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2009-03-02/08-520

-

UFO-Evaluering:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-119
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-152b

2013-02-15-hændelsen above Russia:

Genstanden er for STOR til, at vi jordboere (herunder NASA) kan
*fuske* med den!

Ergo må den være *ægte*!

Found:

Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
[...]

Test dit kærlighedssprog ...
http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/

Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.

(Vælg en af følgende 2 muligheder:)

Nr. 1
Jeg er glad for at blive rost
Jeg kan lide at få et knus

Nr. 2
Jeg kan godt lide at ...

Last OUTPUT: 21600 news:5d0dd708$0$698$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/y4ew8mg5BwAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21663

IAEA:s chef död. Kanske der blev set igennem fingre med
"lidt" for meget iransk *fusk*, apropos
2385 days to Nuclearwar (± unknown).

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zac+2&version=BPH

Zakarias 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

De fire horn

Målebåndet

5
Derefter fik jeg endnu et syn. Jeg så en mand gå med et
målebånd i hånden.

6
„Hvor skal du hen?” spurgte jeg ham.

„Jeg skal ud og måle Jerusalems længde og bredde,” svarede
han.

[ ... ]

Et kald til at vende hjem og et løfte om Guds indgreb

12
Og englen fortsatte:[b] „Den almægtige Gud vil vise sin
herlighed og demonstrere sin magt over de folkeslag, som
udplyndrede jer, for de, der rører jer, rører hans
øjeæble.[c]

[ ... ]

Footnotes:

2,10-11 Landet mod nord er Babylonien, jf. Jer. 1,14; 6,22;
10,22.

2,12 Det er ikke klart, om det er englen eller Zakarias,
der taler.

2,12 Det vil sige det mest sårbare sted, noget, der er
dyrebart for en, jf. 5.Mos. 32,10; Sl. 17,8.

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+11.25-30&version=BPH

Matthæus 11:25-30, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus indbyder de trætte og overbebyrdede

(Jesus siger:)

29
... tag ved lære af mig,

Subject: Søn af Hitlers attentatmand: Man må følge sin
samvittighed, selvom det kan koste livet -
Re: 2019 uge 29 (news samlet)
Date: Sat, 20 Jul 2019 10:52:36 +0200, GMT 09:52
21660 news:5d32d65e$0$700$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/qMWVWqGjtHw/jKAPyNqcDQAJ

https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/soen-af-hitlers-attentatmand-man-maa-foelge-sin-samvittighed-selvom-det-kan-koste-livet

https://www.kristeligt-dagblad.dk/historie/den-kristne-tro-bidrog-til-forsoeget-paa-styrte-hitler

> [...]
> heri vandt djævelen jo (apropos magtsyge), så du må trælle for
> ham (fremfor Gud)!
>
> Som "arving" af Kaj Munk vil jeg derfor hellere ha' dig til at
> fokusere på ...
>
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Cor+13.7&version=DN1933
>
> 1 Korinterne 13:7, Dette er Biblen på dansk (DN1933)
>
> 7
> [Kærligheden] tåler alt, tror alt, håber alt, udholder alt.
>

> Kærligheden udholder alt, OGSÅ det at blive henrettet på et
> kors!
>
> Ja! Den dør måske, men hellere det end trælle for djævelen!

Jesus var *aldrig* voldelig, og havde Han været det, så tror
jeg nok, at jeg var gået min vej, fordi jeg *forventer*, at
Skaberen er god (modsat ond, herunder voldelig).

Og alle I andre, der tror på Paradiset (hvor alt er godt, og
vold derfor UDELUKKET)), bør have den samme forventning til
Skaberen, skønner jeg. Ellers er det hykleri!

At følge Jesus kan derfor ALDRIG inkludere terror, fordi
handlingen - som sagt - er ukærlig!

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ki+12.2-22&version=BPH

Anden Kongebog 12:2-22, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Joash sætter templet i stand

Resten af Joash' tid som konge i Juda

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2019-07-22

Grund til taknemmelighed

"Sig tak under alle forhold; for dette er Guds vilje med
jer i Kristus Jesus."
1.Thess 5:18

=== citat slut ===

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2019-07-21, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

The LORD rules over the floodwaters. The LORD reigns as king
forever.
Psalms 29:10

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 30 (news samlet)
Date: Mon, 22 Jul 2019 10:06:38 +0200, GMT 08:06
21663 news:5d356e98$0$702$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/CFYUK15sRdE/1-EqvoE3DgAJ
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Maskerede mænd overfaldt demonstranter med køller i Hongkong

-

DR S121 søn 21 jul 17:20:02
21.juli dr.dk/nyheder 17:00

TÅREGAS AFFYRET I HONGKONG
Hundredtusinder af demonstranter er
søndag atter gået på gaden i Hongkong i
protest mod regeringen.

Politiet har brugt tåregas for at
sprede demonstranterne, efter at nogle
af dem har kastet æg og maling mod et
repræsentationskontor for det kinesiske
kommunistparti.

Nogle demonstranter trodsede politiets
ordrer og begav sig til det kinesiske
repræsentationskontor i Hongkong, hvor
de malede sikkerhedskameraer over med
spraymaling og lavede graffiti på
bygningen.

Hongkong er en tidligere britisk
koloni.

Politiet skød tåregas mod store demonstrationer i Hongkong
kl. 17:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/politiet-skod-taregas-mod-store-demonstrationer-i-hongkong

-

Vildt forslag: Snekanoner på Antarktis skal bremse oversvømmelser
kl. 19:31
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/vildt-forslag-snekanoner-paa-antarktis-skal-bremse-oversvoemmelser

-

DR S123 søn 21 jul 21:54:13
21.juli dr.dk/nyheder 20:35

SEJR TIL PRÆSIDENTEN I UKRAINE
Præsident Volodimir Zelenskijs parti
Folkets Tjener er vinderen af dagens
parlamentsvalg i Ukraine.

Det viser de første valgstedmålinger
ifølge nyhedsbureauet AP, der giver
partiet 43,9 procent af stemmerne ved
dagens parlamentsvalg.

Valgstedmålingerne tyder på en
udskiftning i Ukraines parlament, som
indtil nu har været domineret af
politikere, der er vokset op i det
daværende Sovjetunionen, og som støtter
den tidligere præsident Petro
Porosjenko.

Den gamle garde sendes ud ved parlamentvalg i Ukraine
kl. 20:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-gamle-garde-sendes-ud-ved-parlamentvalg-i-ukraine

-

Nasas plan: Månen skal være verdens første rum-tankstation
kl. 06:38
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/nasas-plan-maanen-skal-vaere-verdens-foerste-rum-tankstation

-

Storsejr til ukrainsk præsidentparti: Vi vil ikke forråde ukrainerne
kl. 09:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/storsejr-til-ukrainsk-praesidentparti-vi-vil-ikke-forraade-ukrainerne

Næsten helt land hacket - millioner af borgeres oplysninger lækket
21. jul. 2019, 16:45
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-21-naesten-helt-land-hacket-millioner-af-borgeres-oplysninger-laekket

Personlige oplysninger om fem millioner bulgarer - svarende til
stort set alle arbejdende indbyggere i landet – er blevet
lækket på internettet.

-

Irans flåde fanget på optagelse: Hvis I adlyder, sker der jer ikke noget
21. jul. 2019, 18:11
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-21-irans-flaade-fanget-paa-optagelse-hvis-i-adlyder-sker-der-jer-ikke-noget

Den sidste radiokommunikation, før et britisk olieskib blev
opbragt af Iran i fredags, er blevet lagt på nettet.

-

Maskerede mænd overfaldt demonstranter med køller i Hongkong
22. jul. 2019, 07:57
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-22-maskerede-maend-overfaldt-demonstranter-med-koller-i-hongkong

Kommentar:

Det var det samme, de gjorde i Iran i 2009. Typisk for et
*diktatur*!

-

Medie: Iran tilbageholder 17 påståede CIA-spioner
22. jul. 2019, 09:47
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-22-medie-iran-tilbageholder-17-pastaede-cia-spioner

-

104 SVT Text Måndag 22 jul 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Zelenskyj får majoritet i Ukraina..130
Fakta: Volodymyr Zelenskyj........175-

* Fortsatta bränder i Portugal.......131

* Demonstranter slogs blodiga........132

* Norge ska undervisa om Utöya.......133

* Partiledarstrid på upploppet.......134

* Dags för nytt indiskt månförsök....135

* Israel river palestinska hem.......136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 22 jul 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Brittiska flottan försökte avvärja 137
Svenska rederiet vädjar till Iran..138
Saudiarabien: Oacceptabelt av Iran 139

Omstridd guvernör backar...........140

Minst 17 civila döda i flygattack..141

Ryssland övervägde sälja Karelen...142

* Notiser: IAEA:s chef död...........148

-

139 SVT Text Måndag 22 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 21 JULI

Saudiarabien: Oacceptabelt av Iran

Iran måste inse att landets agerande,
inklusive beslaget av det
brittiskflaggade och svenskägda
fartyget Stena Impero, är totalt
oacceptabelt, anser Saudiarabiens
utrikesminister.

"Varje attack mot den fria sjöfarten
är ett brott mot internationell rätt",
skriver Adel al-Jubeir på Twitter,
rapporterar Reuters.

Den saudiske utrikesministern uppmanar
världssamfundet att agera för att
avskräcka Iran från dylika aktioner.

-

141 SVT Text Måndag 22 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 22 JULI

Minst 17 civila döda i flygattack

Minst 17 civila, varav en person som
arbetade för civilförsvars-
organisationen Vita hjälmarna, har
dödats i ett luftangrepp i Idlib-
provinsen i Syrien.

Enligt Syriska människorättsobservato-
riet (SOHR) dödades mannen, som bidrog
med material till nyhetsbyrån AFP, av
ryskt stridsflyg.

De övriga dödsoffren, sju av dem barn,
krävdes i byn Urum al-Jawz och i
Kfaruma. De angreppen utfördes av
regimen, enligt SOHR. Över 370 000
människor har dödats i kriget sedan
2011.

-

142 SVT Text Måndag 22 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 21 JULI

Ryssland övervägde sälja Karelen

Ryssland övervägde att sälja sin del
av Karelen till Finland efter Sovjet-
unionens upplösning i början av
1990-talet, skriver Hufvudstadsbladet.

Tidningen hänvisar till en intervju
med den dåvarande ryske vice utrikes-
ministern Andrej Fjodorov i Helsingin
Sanomat.

Försäljningssumman beräknades till 15
miljarder dollar. Enligt Fjodorov ska
den ryska statsledningen 1991 ha tagit
fram en lista på områden som skulle
kunna kräva autonomi och vars situa-
tion kunde behöva lösas. Planen om Ka-
relen hölls hemlig och avskrevs 1994.

-

148 SVT Text Måndag 22 jul 2019
VÄRLDEN I KORTHET 22 JULI

Österrike Yukiya Amano, chef för
Internationella atomenergiorganet
(IAEA), har avlidit, skriver
FN-organet i en uttalande till
medlemsstaterna. Den japanske
diplomaten Amano tillträdde sin tjänst
2009. Han blev 72 år.

Kommentar:

Yukiya Amano
https://en.wikipedia.org/wiki/Yukiya_Amano

Yukiya Amano (天野 之弥 Amano Yukiya, 9 May 1947 – 22 July
2019[1]) was a Japanese diplomat and the Director General
of the International Atomic Energy Agency (IAEA) (July
2009-2019). Amano previously served as an international
civil servant for the United Nations and its subdivisions.
On 22 July 2019, IAEA announced that Amano had died.[2]

Kanske der blev set igennem fingre (gennem årene) med "lidt"
for meget iransk *fusk*, apropos ...

2385 days to Nuclearwar (± unknown).

-

NRK:
21. juli 2019 kl. 10:59

'Hvor var politiet?': Maskerede mænd angriber Hongkong-demonstranter

Date: Sat, 20 Jul 2019 10:52:36 +0200, GMT 09:52
Date: Mon, 22 Jul 2019 10:06:38 +0200, GMT 08:06
> [...]

-

'Hvor var politiet?': Maskerede mænd angriber Hongkong-demonstranter
kl. 11:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hvor-var-politiet-maskerede-maend-angriber-hongkong-demonstranter

Kommentar:

Politiet er i lommen på det kinesiske kommunistparti og deres
*diktatur*. Og det var jo netop dem, der angreb Jer!

Eneste "medicin", der virker (overfor *psykopater*), er et lag
tæsk, ET, skønner jeg!

Kvinde faldt ned fra klatrevæg
22. jul. 2019, 11:25 ...

-

NRK:
21. juli 2019 kl. 10:59 - 22. juli 2019 kl. 09:01, error

22. juli 2019 kl. 09:46
IAEAs leder er død
https://www.nrk.no/nyheter/1.14633875

Yukiya Amano, lederen for internasjonale atomenergibyrået IAEA,
er død, 72 år gammel. IAEA oppgir i kunngjøringen mandag
formiddag ingen årsak til japanske Amanos bortgang.

-

22. juli 2019 kl. 10:59

-

Rapport afslører: Israel forsøger at skrive historien pæn
22. juli 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:19
Af Hanne Foighel
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/rapport-afsloerer-israel-forsoeger-skrive-historien-paen

Ifølge den officielle israelske historieskrivning flygtede
750.000 palæstinensere fra det nuværende Israel i foråret 1948,
fordi de arabiske lande opfordrede dem til det. Men allerede
samme sommer erkendte den nye stats efterretningstjeneste i et
dokument, at jødiske militæraktioner var med til at drive
palæstinenserne på flugt. Dette dokument blev dog i slutningen
af 1980’erne beordret fjernet fra et israelsk arkiv, og det er
fortsat låst væk. Her ses palæstinensere flygte fra dere

-

IAEA chief Yukiya Amano dies at 72

22 July 2019,
26 minutes ago, (time now CET 11:11, GMT 09:11)
https://www.bbc.com/news/world-49069832

The head of the global nuclear watchdog, Yukiya Amano, has died
at the age of 72, the agency announced.

He has led the International Atomic Energy Agency (IAEA) since
2009, and was due to step down in March because of an
unspecified illness.

-

International Atomic Energy Agency head Yukiya Amano passes away

He had been preparing to leave his position in March, well
before the end of his third four-year term, which ran until
Nov. 30, 2021.

By REUTERS
July 22, 2019 11:37
https://www.jpost.com/Breaking-News/International-Atomic-Energy-Agency-head-Yukiya-Amano-dies-596424

-

Saudi minister says Iran's actions are unacceptable

"Any attack on the freedom of navigation is a violation of
international law," Adel Aljubeir said in a Twitter post.

By REUTERS
July 21, 2019 22:57
https://www.jpost.com/Breaking-News/Saudi-minister-says-Irans-actions-are-unacceptable-596406

-

U.N. nuclear watchdog chief Amano dies aged 72
Reuters |Published: 07.22.19 , 11:51
https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-5555285,00.html

U.N. nuclear watchdog chief Yukiya Amano has died, the
International Atomic Energy Agency said on Monday, the day he
had been expected to announce he would step down early because
of an illness that visibly weakened him over the past year.

"The Secretariat of the International Atomic Energy Agency
regrets to inform with deepest sadness of the passing away of
Director General Yukiya Amano," the IAEA said in a statement.

Sydkoreansk varselsskud mod russisk bombefly.

2384 days to Nuclearwar (± unknown).

File 21.666 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-666
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/south-korea/21-666

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/south-korea/21-666

Other news:

New IAEA chief candidates could be in conflict with US, Israel on Tehran

UK fears Iran-backed terror cells could attack Europe in case of escalation

Kæmpejagt efter Loch Ness-uhyret

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zac+3&version=BPH

Zakarias 3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Ypperstepræstens nye dragt

8
Hør efter, Josva! Du er ypperstepræsten, og sammen med de
andre præster er du et symbol på den tjener, jeg vil sende
engang: Spiren.[a]

[ ... ]

Footnotes:

3,8 Eller: „Rodskuddet”. Der er tale om en profetisk
hentydning til Messias, og det samme ord forekommer bl.a. i
Jer. 23,5 og 33,15. Navnet „Josva/Jeshua” er det samme navn
som „Jesus” og betyder „Frelser”.

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+12.1-8&version=BPH

Matthæus 12:1-8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus er herre over sabbatten

(Jesus siger:)

5
Har I heller aldrig læst i Toraen, at de præster, der gør
tjeneste i templet, har lov til at arbejde på en sabbat?

Kommentar:

Jeg plejer at sige til mig selv (og Gud): Er det tilladt at
hive får op fra (atomafgrunds)-brønden (gerne INDEN de drukner)
på en helligdag?

Og så hænder det, at jeg (ligesom præsterne ved Tempeltjenesten)
arbejder på Herrens mark OGSÅ nogen gange på en helligdag!

Og jeg har fred i dette, fordi Sabbatsbuddet som Lov blev til
for menneskets skyld, at man ikke skulle knokle sig ihjel alle
ugens 7 dage (som slave i gamle dage), men kunne finde hvile i
hvert fald én dag om ugen.

Dernæst: Gud ønsker IKKE, at noget får går fortabt, men at alle
når til omvendelse. Sådan er Kærlighedens° natur jo: Den
*elsker* (endog det fortabte)! Og dette er langt vigtigere, end
om en religiøs Lov overholdes (hvor ikke nogen omkommer, dersom
der gøres undtagelser engang imellem.)

Amen?

Hmm ...

En ting, man sjældent hører om nu om dage, er, at for jøderne
dengang havde de oplevet, at Gud allerede en gang havde smidt
dem ud af landet (år -722 Nordriget herunder Samaria samt år
-586 Sydriget Juda herunder Jerusalem) pga. vanhelligelse af
Hans Bud heriblandt Sabbatsbuddet!

Og set i lyset af det, kan man godt forstå, at nogle jøder var
betænkelige ved Jesu adfærd, fordi det måske i sin yderste
konsekvens kunne medføre (ifølge deres forståelse af Toraens
Bud), at de blev smidt ud af deres fædreland IGEN!

Gud var - i deres øjne - et autoritetsobjekt, man IKKE skulle
*krænke*!

Subject: Forbønnens magt: Færre bliver skilt: Stor interesse
for at redde ægteskabet med parterapi [ + Heaven-break] -
Re: 2019 uge 11 (news samlet)
Date: Mon, 11 Mar 2019 11:30:57 +0100, GMT 10:30
21303 news:5c8638e6$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/gudshaerssoldater/prayer/21-303
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prayer/21-303
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/vRpN9Wrgb_U/Ko1iGkkzCQAJ

> [...]
>
> Et af forbønsemnerne er:
>
> Herre!
>
> Vi beder om *tilgivelse* for, at vi som folk og nation har
> svigtet Dig ved at fordreje Dit Ord til uigenkendelighed, så
> mennesker nu fejlagtigt tror, at Du synes det er okay med hor
> og utugt!
>
> Herre!
>
> Gengæld os IKKE som forskyldt men udvis Nåde og Barmhjertighed
> og hjælp til syndserkendelse og omvendelse, at vi må få Din
> tilgivelse.
>
> Vi beder for præster og Kirker om *helhjertet* omvendelse.

(
Sidenda har jeg tilføjet til denne bøn:

Vi beder om *tilgivelse* for, at vi som folk og nation har
svigtet Dig ved at fordreje Dit Ord til uigenkendelighed, så
mennesker nu fejlagtigt tror, at Du synes det er okay med hor
og utugt og da alt for mange aborter, som om liv bare er noget,
man kan forholde sig til som slik i supermarkedet!
)

Gud er et autoritetsobjekt, man IKKE bør *krænke*!

Også vi kan risikere at blive smidt ud af vores Fædreland (fx.
gennem en altødelæggende atomkrig)!

Og vi har muligvis *krænket* Gud MEGET dybt, fordi ...

Et er at leve et liv i uoverensstemmelse med Hans vilje.

Noget helt andet - og MEGET værre - er at *fordreje* Hans Ord
(gennem løgn)!

Det finder KUN de færreste sig i, og "KANSKE" også Gud her
(ligesom os mennesker) har en tålmodighedens grænse!

Det er i hvert fald *læresætningen* fra GT (år -722 og år -586)!

Og "kanske" også i NT, apropos ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Galaterne+6%3A7&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Galaterne+6%3A7&version=DN1933

Galaterne 6:7, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Man høster, som man sår

7
Bedrag ikke jer selv. Tag ikke Guds godhed for givet, for
hvad et menneske sår, skal det også høste.

+

Galaterne 6:7, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

7
Farer ikke vild; Gud lader sig ikke spotte; thi hvad et
Menneske sår, det skal han også høste.

Kommentar:

Jeg huskede Skriftstedet som: Gud lader sig ikke spotte i
al evighed!

Counter now:
2384 days to Nuclearwar (± unknown).

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ki+13.1-9&version=BPH

Anden Kongebog 13:1-9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Afgudsdyrkelsen fortsætter i Nordriget, mens Jehus søn er
konge

-

[...]

Ordet for 2019-07-23

Et virkeligt udfordrende bud

"Dette er mit bud, at I skal elske hinanden, ligesom jeg
har elsket jer."
Joh 15:12

[ ... ]

Du behøver ikke at elske deres adfærd, men du skal elske dem på
trods af deres adfærd. ...
(2019-07-22, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

The LORD says, "I will guide you along the best pathway for
your life. I will advise you and watch over you."
Psalms 32:8

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 22 Jul 2019 10:06:38 +0200, GMT 08:06
> [...]

UK fears Iran-backed terror cells could attack Europe in case of escalation

DR S137 man 22 jul 17:37:17
22.juli dr.dk/nyheder 14:06

FORSVUNDET FRANSK UBÅD FUNDET
Et privat eftersøgningsskib har
lokaliseret en fransk ubåd, der
forsvandt uden spor i den vestlige del
af Middelhavet for 51 år siden.

Det oplyser den franske
forsvarsminister, Florence Parly,
mandag i en meddelelse på det sociale
medie Twitter.

- Det er en succes, en lettelse og en
teknologisk sejr, skriver ministeren.

Båden forsvandt 17. januar 1968 nær
havnen ved den sydlige by Toulon i
Frankrig, mens der var 52 sømænd om
bord. Trods utallige forsøg på at finde
ubåden er det ikke lykkedes før nu.

Forsvundet fransk ubåd fundet i Middelhavet efter 51 år
kl. 14:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/forsvundet-fransk-ubad-fundet-i-middelhavet-efter-51-ar

-

DR S139 man 22 jul 17:37:17
22.juli dr.dk/nyheder 16:15

KÆMPEJAGT EFTER LOCH NESS-UHYRET
- Storm Loch Ness, Nessie kan ikke
gemme sig fra os alle.

Sådan lyder det i en begivenhed på
Facebook, som forsøger at samle folk
til i fællesskab at lede efter det
berømte Loch Ness-uhyre - også kaldet
Nessie - i slutningen af september.

I skrivende stund deltager over 18.000
mennesker i begivenheden, og næsten
40.000 er interesserede.

Det har fået RNLI, Den Kongelige
Nationale Redningsbåd-Institution, som
er en velgørenhedsorganisation, der
redder liv på havet, til at advare om
farerne ved søens dybe vand.

Organisation advarer mod kæmpejagt efter Loch Ness-uhyret
kl. 16:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/organisation-advarer-mod-kaempejagt-efter-loch-ness-uhyret

-

DR S141 man 22 jul 17:37:18
22.juli dr.dk/nyheder 17:35

MANGE CIVILE DRÆBT I LUFTANGREB
Mindst 32 civile menes at være blevet
dræbt i en række luftangreb i det
nordvestlige Syrien i dag.

Nyhedsbureauet Reuters rapporterer, at
dødstallet er 32, mens franske AFP
skriver, at det er flere end 40.

De fleste af ofrene blev dræbt på en
travl markedsplads i byen Maaret al-
Numan i Idlib-provinsen.

Det var russiske fly, der stod bag
luftangrebet, oplyser Det Syriske
Observatorium for Menneskerettigheder
(SOHR) til nyhedsbureauet AFP.

Rusland afviser at stå bag
luftangrebene.

Mange civile dræbt i luftangreb mod marked i Syrien
kl. 17:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mange-civile-draebt-i-luftangreb-mod-marked-i-syrien

-

En rumvandring i klodser: Gå på opdagelse i fremtidens månebase
22. Jul. 2019 kl. 20:05
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/en-rumvandring-i-klodser-gaa-paa-opdagelse-i-fremtidens-maanebase

-

Storbritannien vil have europæiske lande til at beskytte skibe i
Hormuzstrædet
22. Jul. 2019 kl. 20:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/storbritannien-vil-have-europaeiske-lande-til-beskytte-skibe-i-hormuzstraedet

-

Udenrigsministeriet bekræfter: Danmark og Storbritannien drøfter
situationen i Hormuzstrædet
22. Jul. 2019 kl. 23:36
https://www.dr.dk/nyheder/indland/udenrigsministeriet-bekraefter-danmark-og-storbritannien-droefter-situationen-i

-

DR S148 tir 23 jul 07:48:05
23.juli dr.dk/nyheder 05:39

VARSELSSKUD MOD RUSSISK BOMBEFLY
Sydkoreanske kampfly har tirsdag
affyret varselsskud mod et russisk
bombefly, som to gange bevægede sig ind
i sydkoreansk luftrum i få minutter.

Det oplyser forsvarsministeriet i
Sydkorea ifølge nyhedsbureauet Yonhap.

Det russiske militærfly krænkede
Sydkoreas luftterritorium over Østhavet
ved øgruppen Dokdo, der ligger cirka
halvvejs mellem Sydkorea og Japan.

Det er ifølge Yonhap første gang, at et
russisk militærfly krænker sydkoreansk
suverænitet.

Sydkorea affyrer varselsskud mod russisk bombefly
kl. 05:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/sydkorea-affyrer-varselsskud-mod-russisk-bombefly

Subject: DK-JP: >365 days -
Re: 2398 days to Nuclearwar (± unknown) -
Re: 2019 uge 28 (news samlet)
Date: Tue, 9 Jul 2019 11:21:04 +0200, GMT 09:21
21642 news:5d245c8d$0$702$1472...@news.sunsite.dk
Count down to Nuclearwar
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/count-down-to-nuclearwar/21-642
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/LgzKcxcw0RM/XqbUM1OkCwAJ

News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Re: *ET-Copyright*: Found 104 and 78 -
Re: Found new *Tunguska-waring* (182) -
Re: 14 sømænd døde i brand i russisk undervandsfartøj.
Found 49 (*Tunguska-warning* ?) -
Re: 2019 uge 27 (news samlet)
Date: Tue, 9 Jul 2019 15:53:19 +0200, GMT 13:53
21644 news:5d249c5b$0$703$1472...@news.sunsite.dk
Beating (Tæv, tæsk, prygl, røvfuld)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/beating/21-64
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-644
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/O10eYmfghPQ/_Db1JQ4MCQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/3jbKrDGEiwg/hpTpgy6zCwAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/5y5u_HAPzHk/Ms1QNm24AQAJ

> Du har *gamblet* med vores liv, Russia, på den mest HENSYNSLØSE
> måde (som nu KUN psykopater kan finde på at gøre det), og derfor
> må du nu høste, hvad du har sået: *Undergang*!

Godt gået, Sydkorea, fordi *psykopater* forstår KUN magtens
sprog!

De normale spillerelationer os mennesker imellem er desværre
sat ud af kraft pga. *sindssygdommen* ...

Psychiatric diagnosis (Psykiatriske diagnoser)
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychiatry/diagnosis
https://sites.google.com/site/kallfiles1/science/psychology/psychiatric-diagnosis/psychopathy

Del VI
Borderline-personligheden og tidlige karakterforstyrrelser

27. Borderline-personligheden
28. Psykopati
Psychopathy (psykopati)

At gamble med Verdensfreden forekommer mig en "anelse"
*sygeligt*!

Det gør sunde, raske og normale mennesker bare ikke, fordi de
i modsætning til uansvarlige børn (og dermed umyndige) ta'r et
*medansvar* for vores fælles fremtid og dermed - om mulig -
sikrer artens overlevelse!

Det gør *psykopater* ikke. De drives af mere *primitive*
overlevelsesdrifter såsom instinkter i form af impulser fra
underbevidstheden: Magtsyge (som et dyr tænker)!

-

DR S155 tir 23 jul 10:39:55
23.juli dr.dk/nyheder 09:37

HONGKONG: SEKS ER TILBAGEHOLDT
Politiet har tilbageholdt seks mænd
efter et voldsomt angreb mod
demonstranter og andre ved en
metrostation i Hongkong.

Det siger Chan Tin-chu, en højtstående
ansat ved Hongkongs politi, mandag.

Han oplyser, at mændene er mellem 24 og
54 år. Nogle af dem har angiveligt
tilknytning til de såkaldte triader,
som er mafialignende kinesiske bander.

Det var angiveligt en gruppe personer
klædt i hvidt, der med metalrør og
træpæle gik til angreb mod
demonstranter og andre ved en
metrostation i Yuen Long i Hongkong. 45
blev såret - heraf én kritisk.

Efter angreb mod Hongkong-demonstranter: Seks tilbageholdt
kl. 09:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-angreb-mod-hongkong-demonstranter-seks-tilbageholdt

Iran påstår at have tilbageholdt 17 CIA-spioner
22. jul. 2019, 09:47 Opd. 22. jul. 2019, 15:33
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-22-iran-pastar-at-have-tilbageholdt-17-cia-spioner

-

Menneskets ødelæggelser sender flere dyrearter mod udryddelse
22. jul. 2019, 17:24
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-07-22-menneskets-odelaeggelser-sender-flere-dyrearter-mod-udryddelse

-

Storbritannien beder Danmark og andre lande om hjælp til at beskytte
skibe mod Iran
22. jul. 2019, 22:57
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-22-storbritannien-beder-danmark-og-andre-lande-om-hjaelp-til-at-beskytte-skibe-mod

-

Sydkorea affyrer varselsskud mod russisk bombefly
23. jul. 2019, 05:33
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-23-sydkorea-affyrer-varselsskud-mod-russisk-bombefly

-

Om kort tid afgøres det, hvem der skal føre Storbritannien ud af EU
23. jul. 2019, 10:24 ...

-

104 SVT Text Tisdag 23 jul 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Sydkorea sköt mot ryskt flyg.......130

* USA vill snabba på utvisningar.....131

* Nytt strömavbrott i Venezuela......132

* Oroligt efter val i Mauretanien....133

* Storvarsel från Huawei i USA.......134

* Iran vill inte ha konfrontation....135

Hunt: Fartyg ska få skydd mot Iran 136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 23 jul 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Iran: 17 CIA-spioner gripna........137

Många döda i flygräder i Syrien....138

EU fördömer Israels husrivningar...139

EU-förslag om flyktingar får stöd..140

* Bränder i Portugal sprids på nytt..141

Fransk ubåt hittad - försvann 1968 142

-

130 SVT Text Tisdag 23 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 23 JULI

Sydkorea sköt mot ryskt flyg

Sydkorea har skjutit varningsskott mot
ett ryskt militärflygplan som kommit
in över sydkoreanskt luftrum. Det
uppger landets försvarsdepartement.

Enligt Sydkorea kom tre ryska och två
kinesiska plan in över sydkoreanskt
luftrum tidigt under tisdagen, lokal
tid.

Efter att ha lämnat sydkoreanskt
luftrum ska det ryska planet ha kommit
tillbaka 20 minuter senare, vilket
fått Sydkorea att avfyra ännu ett
varningsskott. Moskva förnekar att
landets militär kränkt sydkoreanskt
territorium.

-

132 SVT Text Tisdag 23 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 23 JULI

Nytt strömavbrott i Venezuela

Stora delar av Venezuela är utan
ström, inklusive huvudstaden Caracas.
Elavbrottet har drabbat över hälften
av landets 23 delstater och är det
första som mörklagt huvudstaden sedan
mars.

Strömmen slogs ut klockan halv fem på
eftermiddagen, lokal tid, och hade vid
tiotiden på kvällen ännu inte kommit
tillbaka.

Efter ett stort strömavbrott den
7 mars har landet drabbats av en rad
omfattande avbrott och elektriciteten
ransoneras på flera ställen.

-

135 SVT Text Tisdag 23 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 23 JULI

Iran vill inte ha konfrontation

Iran vill tona ner retoriken kring
kvarhållna oljetankern Stena Impero.
Det säger utrikesminister Mohammad
Javad Zarif i ett uttalande riktat
till Storbritanniens trolige nästa
premiärminister.

-Det är viktigt att Boris Johnson när
han stiger in på 10 Downing förstår
att Iran inte söker konfrontation, att
Iran vill ha en normal relation,
baserad på ömsesidig respekt, säger
Zarif.

Britterna har krävt att Iran släpper
den svenskägda, brittiskflaggade
tankern.
Mer om Iran på nästa sida

-

136 SVT Text Tisdag 23 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 22 JULI

Hunt: Fartyg ska få skydd mot Iran

Fartyg som behöver ta sig genom
Hormuzsundet ska få militärt skydd,
i första hand i en gemensam europeisk
insats. Det sade Storbrbritanniens
utrikesminister Jeremy Hunt på mån-
dagen enligt Daily Telegraph.

-Vi ska nu försöka sätta samman en
europeiskledd marin skyddsinsats, sade
Hunt i underhuset efter ett krismöte
om den beslagtagna oljetankern. Han
avrådde också från passage i iranska
vatten och genom hela Hormuzsundet.

USA har tidigare försökt arrangera en
gemensam insats för att skydda sjö-
farten, något britterna har avvisat.
Mer om Iran på nästa sida

-

NRK:
22. juli 2019 kl. 10:59 - 23. juli 2019 kl. 07:29, error

23. juli 2019 kl. 10:10

-

South Korea fires warning shots at Russian military aircraft

30 minutes ago, (time now CET 10:17)
https://www.bbc.com/news/world-asia-49079719

However, South Korea said one of the Russian planes flew
further and entered the country's territorial airspace at
around 09:00 local time (00:00 GMT).

-

New IAEA chief candidates could be in conflict with US, Israel on Tehran

Sudden death of Yukiya Amano leaves question mark: Who will
take over and will this person carryout policies that put the
IAEA at odds with the Jewish State?

By Yonah Jeremy Bob
July 22, 2019 22:16
https://www.jpost.com/Middle-East/New-IAEA-chief-candidates-could-be-in-conflict-with-US-Israel-on-Tehran-596489

-

South Korea: We fired warning shot at Russian aircraft in our airspace

By REUTERS
July 23, 2019 10:30
https://www.jpost.com/Breaking-News/South-Korea-We-fired-warning-shot-at-Russian-aircraft-in-our-airspace-596529

-

UK fears Iran-backed terror cells could attack Europe in case of escalation

Intelligence agencies believe that Iran has organized and
funded sleeper terrorist cells throughout Europe, including the
UK.

By Tzvi Joffre
July 23, 2019 10:39
https://www.jpost.com/Middle-East/UK-fears-Iran-backed-terror-cells-could-attack-Europe-in-case-of-escalation-596543

-

Lithuanian FM: Israel’s rapprochement with Russia is ‘shortsighted’

Linas Linkevicius addresses his country’s efforts to ‘come
clean’ about Holocaust complicity, and why Vilnius won’t
recognize Hezbollah as a terrorist organization

By Raphael Ahren Today, 6:03 am
https://www.timesofisrael.com/lithuanian-fm-israels-rapprochement-with-russia-is-shortsighted/

Kommentar:

Det er korrekt, at Israels tilnærmelse til Rusland er "lidt"
'kortsynet', men ... (memory on from) ...

News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Re: Forecast (T-2) -
Re: Found 61 at Belojarsk-193. Kortslutning lukker reaktorer
på det russisk atomkraftværk Kalinin -
Re: 2019 uge 29 (news samlet)
Date: Sat, 20 Jul 2019 06:58:46 +0200, GMT 04:58
21658 news:5d329f8f$0$706$1472...@news.sunsite.dk
Gods punishment (Guds straf)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/gods-punishment/21-658
Beating (Tæv, tæsk, prygl, røvfuld)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/beating/21-658
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-658
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/qMWVWqGjtHw/qel6BBiQDQAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/52K2zYkkEb4/HLSStguDAgAJ

>>> https://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism_in_Argentina

Hezbollah ér altså en *terrororganisation*!

-

South Koreans fire warning shots at Russian jet

Confrontation comes after military aircraft breaches American
ally’s territorial sky

By AP and TOI staff Today, 8:45 am
https://www.timesofisrael.com/south-koreans-fire-warning-shots-at-russian-jet/

Atomkraftværker lukkes i Frankrig inden hedebølge

2383 days to Nuclearwar (± unknown).

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zac+4&version=BPH

Zakarias 4, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Templet skal bygges ved Guds Ånds kraft

6
... ‚Ikke ved magt og ikke ved styrke, men ved min Ånd!’
siger Herren, den Almægtige. ...

[ ... ]

Guldlysestagen med de to oliventræer

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+12.9-14&version=BPH

Matthæus 12:9-14, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus helbreder en mand på sabbatten

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ki+13.10-25&version=BPH

Anden Kongebog 13:10-25, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kong Joash af Israel

Elisas død

Israel vinder delvis sejr over aramæerne, som Elisa forudsagde

-

[...]

Ordet for 2019-07-24

Velsignelsen ved handling

"... jeg følger dine befalinger."
Sl 119,166
(2019-07-23, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

I prayed to the LORD, and he answered me. He freed me from all
my fears.
Psalm 34:4

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 22 Jul 2019 10:06:38 +0200, GMT 08:06
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21663

Atomkraftværker lukkes i Frankrig inden hedebølge

DR S163 tir 23 jul 21:48:17
23.juli dr.dk/nyheder 18:58

LGBT-AKTIVIST DRÆBT I RUSLAND
Den 41-årige Yelena Grigoryeva blev
søndag fundet død i nogle buske nær sit
hjem i Skt. Petersborg i Rusland med
flere sår efter knivstik på kroppen.

Grigoryeva var en lokal aktivist, der
ofte deltog i demonstrationer for en
række upopulære budskaber i Rusland -
herunder LGBT-rettigheder og frihed til
politiske fanger fra Ukraine.

Ifølge medaktivisten Dinar Idrisov
havde Grigoryeva modtaget volds- og
dødstrusler, som hun var gået til
politiet med. Politiet agerede dog ikke
på det.

LGBT-rettighedsforkæmper fundet dræbt i Rusland
kl. 18:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/lgbt-rettighedsforkaemper-fundet-draebt-i-rusland

-

DR S164 tir 23 jul 21:48:17
23.juli dr.dk/nyheder 19:13

KINAS TIDLIGERE PREMIERMINISTER DØD
Den tidligere kinesiske premierminister
Li Peng, der havde posten fra 1988 til
1998, døde mandag. Han blev 90 år
gammel.
Det skriver nyhedsbureauet Xinhua
ifølge AFP. Han er husket for at have
været premierminister under massakren
på Tiananmen-pladsen - Den Himmelske
Freds Plads - i Beijing 4. juni 1989.

Tusindvis af demonstranter var på gaden
gennem foråret for 30 år siden. Li Peng
valgte at indføre militær
undtagelsestilstand 20. maj 1989, og
det endte til sidst med, at militæret
blev sat ind og skød med skarpt mod
demonstranterne 4. juni. Det er stadig
uvist, hvor mange menneskeliv
militærets indgriben kostede.

Manden, der satte hæren ind mod Kinas studenteroprør, er død
kl. 19:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/manden-der-satte-haeren-ind-mod-kinas-studenteropror-er-dod

-

DR S165 tir 23 jul 21:48:17
23.juli dr.dk/nyheder 19:34

EKSPERT: NÆPPE MED I FLÅDESTYRKE
Det er meget usandsynligt, at Danmark
vil støtte en flådestyrke i
Hormuzstrædet.

Det mener Søren Schmidt, lektor ved
institut for kultur og globale studier
ved Aalborg Universitet.

- Jeg har svært ved at forestille mig,
at Danmark ren politisk og med den
regering, vi har, skulle ønske at
støtte den konfrontationsstrategi, som
USA har sat i gang overfor Iran, og som
nu støttes af Storbritannien.

I går diskuterede den danske
udenrigsminister, Jeppe Kofod (S), og
den britiske udenrigsminsiter, Jeremy
Hunt, situationen i Hormuzstrædet.

Ekspert: 'Danmark støtter næppe flådestyrke i Hormuzstrædet'
kl. 19:34
https://www.dr.dk/nyheder/indland/ekspert-danmark-stoetter-naeppe-flaadestyrke-i-hormuzstraedet

-

172 Frygt for ebola i Rwanda

Særlige kameraer, håndvaske og læger med termometer: Grænseovergang
sikrer sig mod ebola
kl. 07:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/saerlige-kameraer-haandvaske-og-laeger-med-termometer-graenseovergang-sikrer-sig-mod

Danmarks mest slagkraftige skib kan blive sat ind mod iransk pirateri
23. jul. 2019, 13:22
http://nyheder.tv2.dk/2019-07-23-danmarks-mest-slagkraftige-skib-kan-blive-sat-ind-mod-iransk-pirateri

-

Lukning af atomkraftværker og sundhedsadvarsler inden hedebølge
23. jul. 2019, 22:05
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-23-lukning-af-atomkraftvaerker-og-sundhedsadvarsler-inden-hedebolge

... Frankrig ...

Det er frygten for, at kraftværkerne i kombination med det
varme vejr vil overophede vandet i de nærliggende floder.
Vandet fra floderne anvendes til at nedkøle reaktorerne, og en
overophedning vil risikere at gå ud over flodernes dyreliv.

-

Forskere finder forandringer i amerikanske diplomaters hjerner
24. jul. 2019, 05:36
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-24-forskere-finder-forandringer-i-amerikanske-diplomaters-hjerner

-

FBI-direktør: Rusland vil blande sig i amerikansk valg igen
24. jul. 2019, 05:39
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-24-fbi-direktor-rusland-vil-blande-sig-i-amerikansk-valg-igen

-

Banker lukker kassen i for rejsevaluta
24. jul. 2019, 07:03 ...

-

104 SVT Text Onsdag 24 jul 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Extrem värmebölja i USA............130
* Rekordstort beslag av elfenben.....131

Storbritannien
* I dag tar Johnson över efter May...132
Johnson: Vi ska ingjuta energi.....133
Expert: Svår uppgift för Johnson...134

EU-länder redo delta i Iraninsats..135
Kinas tidigare ledare Li Peng död..136

Hotad rysk hbtq-aktivist mördad....137

-

135 SVT Text Onsdag 24 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 23 JULI

EU-länder redo delta i Iraninsats

Frankrike, Italien och Danmark har
givit sitt stöd till Storbritanniens
plan på en gemensam europeisk skydds-
insats för sjöfarten genom Hormuz-
sundet. Det uppger flera EU-källor
enligt nyhetsbyrån Reuters.

Att initiativet kommer från Stor-
britannien i stället för USA gör det
lättare för EU-länderna att sluta upp,
säger en anonym EU-diplomat.

Tyskland, Polen och Sverige uppges
också ha visat intresse, enligt
Reuters. Svenska UD uppger dock att
Sverige varken har fått frågan eller
själv anmält intresse.

-

NRK:
23. juli 2019 kl. 10:10 - 24. juli 2019 kl. 03:50, error

24. juli 2019 kl. 08:21

-

”Religiøs forfølgelse” får omstridt dansk præst til at søge asyl i USA
23. juli 2019, kl. 17:00, opdateret kl. 18:49
Af Evander Pedersen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/dansker-soger-asyl-i-usa

Den omstridte danske præst Torben Søndergaard har søgt om asyl
i USA, fordi han føler sig ”religiøst forfulgt” i Danmark. Der
er ikke tale om forfølgelse, lyder det fra biskop emeritus og
Institut for Menneskerettigheder

-

Russia expresses regret after South Korean airspace violation - Korean
officials

1 hour ago, (time now CET 09:04)
https://www.bbc.com/news/world-asia-49091523

Putin-kritiker fængslet i 30 dage.

Sydkorea: Der er affyret missiler fra Nordkorea.

Khamenei aide: No talks with U.S. under any circumstances.
Iran offers to return to nuclear deal even if U.S. doesn't.

Palestinian journalist tells how Hamas brings kids to front line to die.

2382 days to Nuclearwar (± unknown).

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zac+5&version=BPH

Zakarias 5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Den flyvende bogrulle

Kvinden i tønden

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+12.15-21&version=BPH

Matthæus 12:15-21, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus opfylder profetierne om Messias

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ki+14.1-14&version=BPH

Anden Kongebog 14:1-14. Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kong Amatzja af Juda

-

[...]

Ordet for 2019-07-25

Besvar disse to spørgsmål

"Håbets Gud fylde jer med al glæde og fred i troen ..."
Rom 15,13
(2019-07-24, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

Then I will rejoice in the LORD. I will be glad because he
rescues me.
Psalms 35:9

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 22 Jul 2019 10:06:38 +0200, GMT 08:06
> [...]

Iran offers to return to nuclear deal even if U.S. doesn't

Palestinian journalist tells how Hamas brings kids to front line to die

Kvinder er ikke bygget til at få menstruation hver måned
kl. 10:05
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/kvinder-er-ikke-bygget-til-faa-menstruation-hver-maaned

-

DR S122 tor 25 jul 07:42:23
25.juli dr.dk/nyheder 02:46

PUTIN-KRITIKER FÆNGSLET I 30 DAGE
Aleksej Navalnyj, der er russisk
oppositionsleder og stor kritiker af
Ruslands præsident, Vladimir Putin, er
onsdag blevet fængslet i 30 dage.

Fængslingen sker med påstand om, at
Navalnyj har opfordret til en
uautoriseret demonstration i Moskva på
lørdag, oplyser hans talskvinde Kira
Yarmysh.

Det skriver nyhedsbureauet Reuters.

Afgørelsen falder op til, at Navalnyj
skulle lede en protest imod, at
adskillige politiske kandidater fra
oppositionen udelukkes fra lokale valg
i september.

Putin-kritiker fængslet i 30 dage for at opfordre til protest
kl. 02:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/putin-kritiker-faengslet-i-30-dage-opfordre-til-protest

-

DR S124 tor 25 jul 07:42:23
25.juli dr.dk/nyheder 06:35

SYDKOREA: DER ER AFFYRET MISSILER
Nordkorea har tidligt torsdag morgen
lokal tid affyret to
kortdistancemissiler fra Wonsan-
området.

Missilerne fløj omkring 430 kilometer
og nåede en højde på 50 kilometer,
inden de faldt ned i Det Japanske Hav.

Det oplyser en embedsmand fra det
sydkoreanske militær ifølge
nyhedsbureauet Reuters.

Wonsan er en by i det sydøstlige
Nordkorea og ligger på kysten til Det
Japanske Hav.

Sydkorea: Nordkorea har affyret to missiler ud over havet
kl. 06:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/sydkorea-nordkorea-har-affyret-missiler-ud-over-havet

Trump bruger veto til at holde liv i våbensalg til saudiere
25. jul. 2019, 05:30
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-25-trump-bruger-veto-til-at-holde-liv-i-vabensalg-til-saudiere

-

SF vil forbyde fransk delikatesse: Det er barbarisk
25. jul. 2019, 10:05 ...

-

104 SVT Text Torsdag 25 jul 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Nordkorea ska ha avfyrat projektil 130

16 ministrar lämnar sina poster....131
Johnson formellt premiärminister...132
Löfven gratulerar Boris Johnson....133

May fick stående ovationer.........134

Miljardböter väntar Facebook.......135

Rysk oppositionell dömd............136

Mueller: Rapporten mitt vittnesmål 137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 25 jul 2019

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

Världen runt
Nike-skor såldes för 4 milj kr.....149

-

NRK:
24. juli 2019 kl. 08:21 - 25. juli 2019 kl. 06:46, error

25. juli 2019 kl. 08:56

-

Mit folk bliver sendt i koncentrationslejre i Kina. Danmark må gøre
noget, før det ender i folkedrab
25. juli 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:25
Turkan Mukhlissova
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens
egen holdning.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/mit-folk-bliver-sendt-i-koncentrationslejre-i-kina-danmark-maa-goere-noget-foer-det

På billedet ses porten til det, der officielt kaldes
”vocational skills education centre” – en ”erhvervsskole”.
Amnesty International har udtalt, at ”masseinterneringslejrene
primært er steder for straf og tortur og ikke læring”. Dette
center ligger i byen Dabancheng i Xinjiang Uighur-regionen i
Kina, og billedet er taget i september sidste år.

Hvis intet land blander sig i denne tragedie, kan
uighur-nationen og -kulturen simpelthen forsvinde i Kina,
skriver Turkan Mukhlissova

-

Khamenei aide: No talks with U.S. under any circumstances

Earlier on Wednesday, Iran's pragmatist president, Hassan
Rouhani said Iran was ready for "just negotiations" but not if
they mean surrender.

By REUTERS
July 24, 2019 19:51
https://www.jpost.com/Middle-East/Khamenei-aide-No-talks-with-US-under-any-circumstances-596721

-

Iran offers to return to nuclear deal even if U.S. doesn't

In Rouhani's alternative plan, Iran would not demand that the
US return to the JCPOA, but would expect sanctions on Iran's
oil exports and international banking to be revised.

By Tzvi Joffre
July 25, 2019 08:44
https://www.jpost.com/Middle-East/Iran-offers-to-return-to-nuclear-deal-even-if-US-doesnt-596774

-

Palestinian journalist tells how Hamas brings kids to front line to die

A Palestinian journalist has described in detail how Hamas
operatives take children in buses to protest against Israel on
the Gaza border.

By JERUSALEM POST STAFF
July 25, 2019 06:27
https://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/Palestinian-journalist-says-Hamas-brings-children-to-the-front-lines-596767

-

U.S. Navy warship sails through strategic Taiwan Strait

The warship sent to the 112-mile-wide (180-km) Taiwan Strait
was identified as the Antietam.

By REUTERS
July 25, 2019 03:55
https://www.jpost.com/Breaking-News/US-Navy-warship-sails-through-strategic-Taiwan-Strait-596753

-

North Korea fires suspected missiles into ocean, nuclear talks in doubt

The White House, Pentagon and U.S. State Department did not
immediately respond to requests for comment.

By REUTERS
July 25, 2019 06:43
https://www.jpost.com/Breaking-News/NKorea-fired-unidentified-projectile-from-around-Wonsan-SKorea-military-596746

Blackmail: Nordkoreansk missiltest var en advarsel til Sydkorea + Iran
test-fired medium-range missile

File 21.669 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/a-i/21-669
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/blackmail/21-669

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/a-i/21-669

Other news:

2381 days to Nuclearwar (± unknown).

Rusland: Opposition vil gå på gaden.

USA: Vil forhandle med taleban.

Global opvarmning unik i 2000 år.

Ukraine tilbageholder russisk skib.

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zac+6&version=BPH

Zakarias 6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

De fire vogne

Josvas krone

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+12.22-32&version=BPH

Matthæus 12:22-32, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Messias under falsk anklage

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Ki+14.15-29&version=BPH

Anden Kongebog 14:15-29, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Kong Amatzja af Juda, fortsat)

Kong Jeroboam II af Israel

-

[...]

Ordet for 2019-07-26

Skridt til helbredelse

"... Vil du være rask?"
Joh 5:6
(2019-07-25, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

Trust in the LORD and do good. Then you will live safely in the
land and prosper.
Psalms 37:3

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 22 Jul 2019 10:06:38 +0200, GMT 08:06
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Blackmail:
'Nordkorea: Missiltest var en advarsel til Sydkorea'
U.S. official: Iran test-fired medium-range missile

Rusland: Opposition vil gå på gaden

USA: Vil forhandle med taleban

Global opvarmning unik i 2000 år

Ukraine tilbageholder russisk skib

-

DR S133 tor 25 jul 17:50:12
25.juli dr.dk/nyheder 13:23

TUNESIENS PRÆSIDENT ER DØD
Tunesiens præsident, Beji Caid Essebsi,
er torsdag morgen død - 92 år, oplyser
det tunesiske præsidentkontor.

Essebsi kom til magten i 2014 - tre år
efter Det Arabiske Forår i 2011. Han
var landets første demokratisk valgte
præsident. Han blev onsdag aften
indlagt på hospitalet i Tunis.

Det var tredje gang inden for de
seneste uger, at den 92-årige leder
blev indlagt, skriver nyhedsbureauet
AP.

Han havde på forhånd meddelt, at han
ikke ville stille op ved det kommende
valg i november. Han mente, at en yngre
person skulle tage over.

Tunesiens første demokratisk valgte præsident er død
kl. 13:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tunesiens-forste-demokratisk-valgte-praesident-er-dod

-

DR S137 tor 25 jul 18:49:13
25.juli dr.dk/nyheder 15:08

UKRAINE TILBAGEHOLDER RUSSISK SKIB
Den ukrainske sikkerhedstjeneste, SBU,
har i dag beslaglagt et russisk
tankskib ved navn Neyma tæt ved Odessa-
regionen i det sydvestlige Ukraine. Det
oplyser SBU i et opslag på Facebook.

Den ukrainske sikkerhedstjeneste har ud
fra det såkaldte IMO-nummer (et
identifikationssystem, red.) på skibet
identificeret det russiske tankskib som
det, der blokerede tre ukrainske skibe
i konflikten i Kertj-strædet i
november.
Det russiske udenrigsministerium
oplyser til nyhedsbureauet Ria, at man
her er i gang med at undersøge sagen
nærmere for at kunne tage sine
forholdsregler.

Ukrainsk sikkerhedstjeneste tilbageholder russisk tankskib
kl. 15:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ukrainsk-sikkerhedstjeneste-tilbageholder-russisk-tankskib

-

DR S143 tor 25 jul 22:19:37
25.juli dr.dk/nyheder 20:02

GLOBAL OPVARMNING UNIK I 2000 ÅR
Kloden bliver varmere lige nu i en grad
og med en hastighed, som er uden
fortilfælde i 2000 år.

Sådan lyder konklusionenen i to
artikler, som to forskerhold har
publiceret i Nature og Nature
Geoscience i denne uge.

Forskerne har set på klimadata fra
fortiden til at undersøge hastigheden
og udbredelsen af opvarmning og
afkøling gennem to årtusinder.

De konkluderer, at klimahændelser som
"den lille istid" var regionale, mens
moderne klimaforandringer er globale og
derfor ikke kan forklares naturligt.

Glem naturlige udsving: Global opvarmning er uden fortilfælde i 2.000 år
kl. 20:02
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/glem-naturlige-udsving-global-opvarmning-er-uden-fortilfaelde-i-2000-aar

-

Russere løsladt fra Ukraine: 'Kraftig nedtrapning af en konflikt, der
fik mange til at holde vejret'
kl. 20:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russere-loesladt-fra-ukraine-kraftig-nedtrapning-af-en-konflikt-der-fik-mange-til

-

Rasmus Paludan er sigtet for forsøg på vold på festival
kl. 21:13
https://www.dr.dk/nyheder/indland/rasmus-paludan-er-sigtet-forsog-pa-vold-pa-festival

-

DR S146 tor 25 jul 22:19:37
25.juli dr.dk/nyheder 22:17

RUSLAND: OPPOSITION VIL GÅ PÅ GADEN
Flere russiske oppositionspolitikere
opfordrer til at gå på gaden på lørdag
i hovedstaden Moskva. Det sker på trods
af at flere i aftes har fået ransaget
deres hjem og er blevet afhørt.

Tidligere på dagen blev Aleksej
Navalnyj, der er en kendt kritiker af
præsident Vladimir Putin, anholdt og
idømt 30 dages fængsel for at have
opfordret til demonstrationen på
lørdag.

Amnesty International har taget afstand
fra fængslingen af oppositionslederen,
der protesterer mod, at flere
oppositionskandidater ikke har fået lov
at stille op til valget til bystyret
den 8. september.

Efter ransagninger og fængslinger: Russisk opposition opfordrer til
demonstration
kl. 22:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-ransagninger-og-faengslinger-russisk-opposition-opfordrer-til-demonstration

-

DR S147 fre 26 jul 06:30:15
26.juli dr.dk/nyheder 04:50

MISSILTEST EN ADVARSEL TIL SYDKOREA
Nordkoreas leder, Kim Jong-Un, siger,
at en missiltest torsdag var en
advarsel til Sydkorea.

Kim skulle have overværet
prøveaffyringen af missilerne, der var
en "ny type taktisk kontrollerede
våben".

Det skriver det nordkoreanske
statsmedie KCNA natten til fredag dansk
tid.

Torsdagens missiltests skal ses som en
advarsel til Sydkorea om at stoppe med
at importere højteknologiske våben og
afholde fælles militærøvelser, siger
Kim til KCNA.

Nordkorea: Missiltest var en advarsel til Sydkorea
kl. 04:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nordkorea-missiltest-var-en-advarsel-til-sydkorea

Kommentar:

*Vanvittige* krav! Kun en psykopat kan fremstille sådanne!

Stod det til mig, da havde jeg for længst *straffet* Jer for
Jeres ondskab bl.a. mod alle de kristne i landet, som I har
forfulgt og udryddet!

For hvis ikke den slags *magtsyge* bliver straffet, da ender
det med, at vi alle havner i afgrunden, apropos ...

2381 days to Nuclearwar (± unknown).

Så det klogeste er ABSOLUT, at den slags ting straffes, apropos
Nürnberg-Dommen ...

Nürnbergprocessen
https://da.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrnbergprocessen

Tiltalepunkter

(a) Forbrydelser mod freden (konspirations-anklagepunktet).
De anklagede personer og organisationer havde konspireret
om at udføre forbrydelser som aggressionskrig.

(b) Krigsforbrydelser. Overtrædelse af krigsloven, dårlig
behandling af civilbefolkningen, plyndringer og ødelæggelser
til lands, til vands eller i luften.

(c) Forbrydelser mod menneskeheden. Massedrab, slaveri,
deportationer til kz-og udryddelseslejre. Fjernelse af
politiske modstandere, udryddelse af trosretninger og racer.
Overgreb mod civilbefolkningen.

Ledere, organisationer eller medhjælpere, som deltog i
planer eller konspirationer i henhold til ovennævnte
paragraffer, blev i henhold til Charter of the
International Military Tribunal af 8. august 1945 (London
aftalen) anset for kollektivt ansvarlige.

Hvorfor ET endnu ikke har gjort det - skønt jeg har anmodet dem
herom efterhånden utallige gange (og muligvis har fortjent det,
apropos the goodwill-konto) - er mig ubegribeligt, fordi det jo
er *uansvarligt*, apropos Nürnberg-Dommen!
Kanske ET derfor er en illusion (på trods af de ellers
mange indicer i Bibelen), for KAN man være så ligeglad med os
mennesker? -

Det er i hvert fald IKKE ligefrem sådan, man forventer, at en
Brudgom vil opføre sig overfor sin kommende Brud, vel?

Hvorfor ikke?

Fordi det jo er *hjerteløst* gjort, og derfor INTET har at gøre
med kærlighed, som jo netop er det karakteristiske Brudgom og
Brud indhold!

Kan man være så *følelseskold*?

Ja! Det kan man godt, HVIS man ingen *ægte* følelser har
(apropos Kunstig Intelligens, A.I.)!

Det ku' så OGSÅ gi' en god forklaring på, HVORFOR vi ikke hører
mere fra Modercivilisationen (underforstået at den er uddød,
måske endog udryddet af denne Kunstige Intelligens, apropos
Hal i filmen 'Rumrejsen år 2001' ...
https://da.wikipedia.org/wiki/Rumrejsen_%C3%A5r_2001#%22Jupiter_Mission:_Eighteen_Months_Later%22
)!

-

DR S149 fre 26 jul 06:30:15
26.juli dr.dk/nyheder 05:58

VIL FORHANDLE MED TALEBAN
USA og Afghanistan er blevet enige om
at sætte fart på forhandlingerne om
fred og en afslutning på konflikten i
det krigshærgede land.

Og det indebærer blandt andet fornyede
samtaler med Taleban.

Det siger USA's udenrigsminister, Mike
Pompeo, og Afghanistans præsident,
Ashraf Ghani, i en fælles udtalelse
torsdag aften, skriver nyhedsbureauet
Reuters.

I udtalelsen står der, at de to blev
enige om den diplomatiske genstart i en
længere telefonsamtale torsdag.

USA og Afghanistan vil genoptage fredssamtaler med Taleban
kl. 05:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-og-afghanistan-vil-genoptage-fredssamtaler-med-taleban

Tunesiens præsident er død
25. jul. 2019, 12:54
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-25-tunesiens-praesident-er-dod

[...]

Otte dræbt på grund af falske rygter om børneofringer på sociale medier
25. jul. 2019, 12:57
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-25-otte-draebt-paa-grund-af-falske-rygter-om-boerneofringer-paa-sociale-medier

-

Krigsskib følger britiske skibe gennem Hormuzstrædet
25. jul. 2019, 23:04
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-25-krigsskib-folger-britiske-skibe-gennem-hormuzstraedet

-

LIGE NU
26. jul. 2019, 05:07

I dag, Kl. 07:42
Østrig efterlyser russisk officer i stor spionsag
http://nyheder.tv2.dk/2019-07-26-lige-nu

-

Lille by i centrum for jagt på drabsmistænkte teenagere
26. jul. 2019, 08:35 ...

-

104 SVT Text Fredag 26 jul 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Donald Trump besviken på Löfven....130
Regeringen vill inte kommentera....131

* USA återupptar federalt dödsstraff 132
* Flera ihjälskjutna i Los Angeles...133

* Tvååring drunknade i bassäng.......134
* Pompeo tror på nya Nordkoreasamtal 135

Svensk riskerar 37 års fängelse....136
Nya värmerekord i Europa...........137

Över 100 döda utanför Libyens kust 138
Ny fransk militär rymdstrategi.....139

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 26 jul 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Ukraina: Ryskt tankfartyg i beslag 140
Tunisiens president har avlidit....141

Ännu ingen regering i Spanien......142
* Notiser: 20 döda i jordskred.......148

Världen runt
Brädflygare störtade i kanalen.....149

-

135 SVT Text Fredag 26 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 26 JULI

Pompeo tror på nya Nordkoreasamtal

USA:s utrikesminister Mike Pompeo tror
fortfarande på en diplomatisk lösning
efter att Nordkorea har testskjutit en
ny typ av kortdistansrobotar.

-Vi vill att diplomati ska fungera. Vi
vill att ordförande Kim håller löftet
han gav president Trump, säger Pompeo
i en tv-intervju med Bloomberg.

Utrikesministern räknar med nya samtal
om "ett par veckor". Pyongyang-regimen
har varit skarpt kritisk till
Sydkoreas och USA:s kommande
militärövningar.

-

139 SVT Text Fredag 26 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 25 JULI

Ny fransk militär rymdstrategi

-Frankrike planerar att utveckla ett
så kallat rymdförsvar. Landet ska ta
fram vapen som kan användas mot andra
satelliter i självförsvar.

Det sade den franska försvarsministern
Florence Parly när hon på torsdagen
presenterade Frankrikes nya militära
rymdstrategi. Vid hot mot franska
satelliter ska man vara redo att
agera, rapporterar AFP.

-Vi förbehåller oss rätten att svara.
Det kan innebära användandet av
kraftfulla lasrar från våra satelliter
eller från patrullerande miniatyr-
satelliter, sade Florence Parly.

-

140 SVT Text Fredag 26 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 25 JULI

Ukraina: Ryskt tankfartyg i beslag

Ukraina har beslagtagit ett ryskt
tankfartyg i Svarta havet, enligt
landets säkerhetstjänst, skriver
TT-Reuters.

Fartyget var, enligt säkerhetstjänst-
en, inblandat i en sammandrabbning
i november i fjol då rysk militär
först öppnade eld mot och sedan
bordade tre ukrainska fartyg strax
utanför Krimhalvöns kust.

Besättningen på tankfartyget har
släppts, uppger ryska ambassaden till
den statligt kontrollerade nyhetsbyrån
Ria.

-

NRK:
25. juli 2019 kl. 08:56 - 26. juli 2019 kl. 05:51, error

26. juli 2019 kl. 08:18

-

USA: Overvældende flertal for resolution mod boykotbevægelse
Af Anders Hjorth Vindum 25. July 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/overvaeldende-flertal-for-resolution-mod-boykotbevaegelse

"BDS underminerer muligheden for en løsning på konflikten",
står der i ny resolution. En af de få modstandere sammenligner
med boykot af nazister under Anden Verdenskrig.

-

The long shadow cast by Chernobyl

By Richard Gray
http://www.bbc.com/future/story/20190725-will-we-ever-know-chernobyls-true-death-toll

-

U.S. official: Iran test-fired medium-range missile

The missile was reported to be a Shahab-3 missile that flew a
distance of 1,000km (Approx. 600 miles) to an area outside
Tehran.

By ALON EINHORN
July 26, 2019 05:40
https://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/US-official-Iran-test-fired-medium-range-missile-596863

Kommentar:

Se ovenfor under emnet 'Nordkorea: Missiltest var en advarsel
til Sydkorea'

ET-indicia:
Found 61 (Stor asteroide 2019 OK susede tæt forbi Jorden næsten uden
varsel). Warning til China, Russia and other!

File 21.670 ...
ET-indicia
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2019-07-25-a/21-670
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/61/21-670
Target
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/china/21-xxx/21-670
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/21-xxx/21-670
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-670
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-670
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/syria/21-xxx/21-670

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2019-07-25-a/21-670

Other news:

2380 days to Nuclearwar (± unknown).

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zac+7&version=BPH

Zakarias 7, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Opfordring til at vise retfærdighed og barmhjertighed

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+12.33-37&version=BPH

Matthæus 12:33-37, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Messias under falsk anklage, fortsat)

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+23.15-35&version=BPH

Ordsprogene 23:15-35, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

-

[...]

Ordet for 2019-07-27

Stræb efter nærhed i dit ægteskab

"En mand skal give sin hustru, hvad han skylder hende, og
en hustru ligeså sin mand."
1.Kor 7,39
(2019-07-26, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

He has given me a new song to sing, a hymn of praise to our God.
Many will see what he has done and be amazed. They will put
their trust in the LORD.
Psalms 40:3

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 22 Jul 2019 10:06:38 +0200, GMT 08:06
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21663

ET-indicia: Found 61 (Stor asteroide 2019 OK susede tæt forbi Jorden

Regeringen klar til at deltage i flådemission i Hormuzstrædet
kl. 10:36
https://www.dr.dk/nyheder/politik/regeringen-klar-til-deltage-i-flaademission-i-hormuzstraedet

-

Analytiker: Der venter en farlig mission i Hormuzstrædet
kl. 14:51
https://www.dr.dk/nyheder/indland/analytiker-der-venter-en-farlig-mission-i-hormuzstraedet

-

Stor asteroide susede tæt forbi Jorden næsten uden varsel
26. Jul. 2019 kl. 23:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/stor-asteroide-susede-taet-forbi-jorden-naesten-uden-varsel

Forskere er overraskede over, at en asteroide, der torsdag fløj
forbi Jorden, først blev opdaget få dage før.

Torsdag var Jorden omkring 73.000 kilometer fra at blive ramt
af en asteroide på mellem 57 og 130 meter i diameter.

Asteroiden blev først opdaget, få dage før den passerede så tæt
forbi, at forskere over for Washington Post og flere andre
medier udtrykker overraskelse og bekymring over, at den dukkede
op nærmest ud af ingenting.

[ ... ]

Til netmediet Vox fortæller han, at hvis asteroiden havde ramt
Jorden, ville det svare til "over 30 gange så meget energi som
ved Hiroshima-bomben" (den amerikanske atombombe over byen
Hiroshima i 1945, red.)

[ ... ]

Asteroiden med navnet "2019 OK" fløj forbi med en hastighed på
lidt under 10 kilometer i sekundet.

[ ... ]

I 2013 ramte et meteor - en sten, som er for lille til at blive
kaldt en asteroide - Jorden over Rusland og brækkede i mindre
stykker, før den ramte jorden.

Den sten var omkring 20 meter i diameter.

Den seneste sten på størrelse med "OK 2019", der ramte Jorden
var ifølge Michael Brown for over 100 år siden over Sibirien.
Da den ramte, skabte det en eksplosion, som jævnede 2000
kvadratkilometer skov med jorden.

Kommentar:

Det nøjagtige tidspunkt, hvor asteroiden var tættest på Jorden:

JPL Small-Body Database Browser
https://ssd.jpl.nasa.gov/sbdb.cgi
https://ssd.jpl.nasa.gov/horizons.cgi#results

=>

2019 OK ( 2019-07-25, GMT 01:21)
https://sites.google.com/site/kallast05/home/2019-ok/2019-07-27

Date__(UT)__HR:MN ... delta deldot
2019-Jul-25 01:21 ... 0.00047694158201 -0.0957131
2019-Jul-25 01:22 ... 0.00047700375537 0.4057361

Dette svarer til:

2019-07-25, GMT 01:21

Hmm ...

Man kan UNDRE sig lidt, fordi ...

25. juli
https://da.wikipedia.org/wiki/25._juli

25. juli er dag 206 i året i den gregorianske kalender (dag
207 i skudår). Der er 159 dage tilbage af året.

Compare with ...

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Re: Found time of Chicxulub crater (65 million) -
Re: Bethlehemstar = Apophis ? -
Re: ET-object G.lat (8,0491) -
Re: Found Apophis orbital period -
Re: Found Your *Copyright*, ET: ...Apophis 43730 ...-
Re: 2019 uge 18 (news samlet)
Date: Thu, 9 May 2019 22:21:50 +0200, GMT 20:21
21.450 news:5cd48be6$0$706$1472...@news.sunsite.dk
Encryption Key (Krypteringsnøgle):
https://sites.google.com/site/etbible/home/encryption-key/187/21-450
https://sites.google.com/site/etbible/home/encryption-key/205/21-450
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/187/21-450
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/205/21-450
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/QRy6GlTvuy4/zcTohNFTAgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/duzWYr4A72Q/aJ8u-vsiBAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/OMA9nJxHKlQ/Xtdh8Y8LAQAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/UvabqNdawkI/HvkImFwSAQAJ

https://sites.google.com/site/etbible/home/background/atomic-physics/english

> [...]
> hvorved en Supernova type 1A eksploderer.
>
> Se ...
>
> Chandrasekhar limit (Chandrasekhars grænsemasse):
> https://sites.google.com/site/etbible/home/background/chandrasekhar-limit
>

> I et andet solsystem, hvor Modrstjernen har en lidt anden
> vægt, bliver tallet 1,44 anderledes og derfor er tallet
> 1,44 IKKE anvendeligt, når vi vil kommunikere med andre
> civilisationer i verdensrummet!
>
> Ergo er koden ovenfor designet *specielt* for os Jordboere
> (og kan vedr. dette IKKE anvendes umiddelbart andre steder)!

Opsumering:

Tallene 187 og 205 KAN afsløre kendskab til atomfysik!

Så spørgsmålet er:

HVORFOR har man valgt tallet 206 (fremfor 205), HVIS asteroiden
2019 OK altså er kastet med fuld overlæg (som en sten ude fra
Rummet)?

1.
Forklaringen KUNNE være, at 206 ér *deres* tal, underforstået
at deres Moderstjerne vejer lidt mindre end vores, således at
den kritiske grænsemasse hos dem er på 1,45 solmasser (fremfor
vores på 1,44 solmasser)!

Men forklaringen KUNNE også være, at der kanske er nogle andre
oplysninger (som er MERE vigtige):

2.
Tidspunktet:
2019-07-24, EDT 21:21 (GMT-4, New York, Washington)
2019-07-25, GMT 01:21
2019-07-25, CET 03:21 (GMT+2, Central European (Summer) Time)
2019-07-25, IDT 04:21 (GMT+3, Jerusalem)

eller ...

3.
Ting, der endnu ikke er undersøgt til bunds:

https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/205/21-450

> M31, distance lightyears:
> (Andromeda, vor nærmeste nabo-galakse)
> 2.540.000 / 10420 = 243,762

eller ...

4.
2019 OK ( 2019-07-25, GMT 01:21)
https://sites.google.com/site/kallast05/home/2019-ok/2019-07-27

Date__(UT)__HR:MN R.A._(ICRF/J2000.0)_DEC APmag
2019-Jul-25 01:21 03 25 06.70 -25 22 38.3 10.14
2019-Jul-25 01:22 03 29 56.65 -24 55 43.1 10.20

Constellation:

Fornax (Kemiske own) ...
https://en.wikipedia.org/wiki/Fornax
https://da.wikipedia.org/wiki/Kemiske_Ovn

Se evt. ...
RA 03 25 06.70 Dec -25 22 38.3
https://sites.google.com/site/kallast05/home/2019-ok/2019-07-27/ra-03-25-dec--25-22

(Der er IKKE noget specielt at se i området)

Dette svarer til ...

360°
Galactic
Longitude 218,894836
Latitude -55,632958

600°
Galactic
Longitude 364,8247267
Latitude -92,7215967
Latitude 507,2784033

Heller ej her er der noget bemærkelsesværdigt!

Hmm ...

Opdagelsen af tallene 187 og 205 (in the-ET-Bible-code) kom i
forbindelse med fundet af krateret i Mexico (Abraham-coden).
Se evt. ..
https://sites.google.com/site/etbible/home/abraham-code

Tallet 205 stod således ud for, dengang Abraham var 75 år
gammel (Afstanden mellem Sydafrika og Afrika).

Hmm ...

[...]

Hvis London (GMT 01:21) repræsenterer et tal mellem krateret i
Mexico og Templet i Jerusalem (175), da kunne det være sjovt
at se, HVOR (ude i Atlanterhavet) tiden er 2019-07-25, 00:00

Mht. bueafstand-beregningerne. Se evt. ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/data/Temple%20049.sxc
)

(1 + (21/60)) / 24
=
0,05625

and ...

0,05625 * 360
=
20,25

20,25° vest for London
https://www.google.dk/maps/@48,-22,3z

=>

Bueafstand:
Crater-(20,25° vest for London) = 60,54717067 (360°)
Crater-(20,25° vest for London) = 100,91195112 (600°)

Temple-(20,25° vest for London) = 44,46463034 (360°)
Temple-(20,25° vest for London) = 74,10771724 (600°)

Hmm ...

60,547... ?

Compare with ...

Markpointer 61
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/61

Markør 61 er et ret vigtigt markørtal, fordi ... (input memory
[...]

From this table you can see, that ...
[...]

HVAD skulle tiden ha' været, dersom afstanden i buegrader over
til krateret var præcis på 61 grader?

Bueafstand:
Crater-(61 east from Crater) = 61,00003018 (360°)
Crater-(61 east from Crater) = 101,66671697 (600°)

Temple-(61 east from Crater) = 44,01177270 (360°)
Temple-(61 east from Crater) = 73,35295450 (600°)

=>

Position 47,7°N 19,5771°V

Dette svarer til (i tid vest fra London):

19,5771 * (24 / 360)
=
1,30514

or ...

GMT 01:18:18,504

Det oprindelige tidspunkt var:

2019-07-25, GMT 01:21

Delta ca. 2½ min.

Er det acceptabelt "unøjagtighed", når man kaster med så store
genstande (med "over 30 gange så meget energi som ved
Hiroshima-bomben)" ?

Ja, vil jeg skønne!

Men vi må SELVFØLGELIG undersøge det nærmere!

OM der så her er et varsel til "visse" personer og
*slyngelstater* om at opføre sig engle-dengse-artigt?

Ja, vil jeg skønne!

Og ...

BØR de konfronteres med dette dit budskab, ET?

Det gælder jo både ...

Cannibalistan (China)
Psykopatistan/Kleptokratistan (Russia)
Fanatistan (Iran)
Northkorea
Syria
... og sikkert også nogle flere!

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2019-07-27, Saturday, day no 208, CET 11:06, GMT 09:06)
- "Det må du godt."

11:09
- "Med hilsen fra mig."

Apropos ...
2380 days to Nuclearwar (± unknown).

?

11:12
- "Vi blander os!"

11:12
- "[Vi har ret til det]:"

11:13
- "Forsvar det gode - med næb og klør!"

Så er psykopat-festen (hvor det onde hærger planen vores
som pest) "vist nok" ved at være SLUT, "venner"!

30...

11:32
- "Ihukom"

?

11:33
- "hvorfra"

?

Stort flertal ser positivt på dansk bidrag til flådemission ud for Iran
26. jul. 2019, 12:30
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-26-stort-flertal-ser-positivt-paa-dansk-bidrag-til-flaademission-ud-for-iran

-

FN advarer: Hedebølge kan få indlandsisen til at skrumpe mere end nogensinde
26. jul. 2019, 18:05
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-07-26-fn-advarer-hedeboelge-kan-faa-indlandsisen-til-at-skrumpe-mere-end-nogensinde

-

17,5 millioner ton olie er truet af verdens 4. største flåde
26. jul. 2019, 20:12
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-07-26-175-millioner-ton-olie-er-truet-af-verdens-4-stoerste-flaade

Iran udnytter sin strategiske position lige til grænsen. Målet
for dem er ikke krig, men at provokere Vesten til
forhandlingsbordet, siger analytiker.

-

Her er højdespringerne: Se hvor snittet er steget mest
26. jul. 2019, 21:02 ...

-

NRK:
26. juli 2019 kl. 08:18

Kristne chikaneres i stigende grad i Tyrkiet.
(2019-07-27, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

Why am I discouraged? Why is my heart so sad? I will put my
hope in God! I will praise him again — my Savior and my God!
Psalms 43:5

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 22 Jul 2019 10:06:38 +0200, GMT 08:06
> [...]

Kristne chikaneres i stigende grad i Tyrkiet

Stor asteroide susede tæt forbi Jorden næsten uden varsel
26. jul. 2019, 23:49
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-26-stor-asteroide-susede-taet-forbi-jorden-naesten-uden-varsel

-

Voldsomme arktiske naturbrande vækker bekymring: - Det er uden fortilfælde
27. jul. 2019, 08:28
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-27-voldsomme-arktiske-naturbrande-vaekker-bekymring-det-er-uden-fortilfaelde

-

Tidligere svensk statsminister går i rette med Trump
27. jul. 2019, 10:46 ...

-

104 SVT Text Lördag 27 jul 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Demonstranter trotsar förbud.......130

* Två män avrättade i Bahrain........131

* Flera döda i skalv i Filippinerna..132

* USA:s HD godkänner murpengar.......133

* Polischef sparkad efter flickmord..134

* Turkiet kan börja leta stridsplan..135

* Massiv mördarjakt i vildmark.......136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 27 jul 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Ny studie: Fler träffas över nätet 137

* Värmeböljan norrut - oro för isar..138

Palestinier: Vi bryter med Israel..139

Stor asteroid passerade jorden.....140

Solberg ger Sverige sitt stöd......141

Iran frigav nio indiska sjömän.....142

Turkiets HD underkänner domar......143

Övriga rubriker 104

-

130 SVT Text Lördag 27 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 27 JULI

Demonstranter trotsar förbud

Demonstranter i Hongkong trotsar
polisens mötesförbud under lördagen.
De samlas i en protest mot de män som
förra helgen misshandlade flera demon-
stranter och som misstänks vara med-
lemmar i inflytelserika brottsyndikat.

Männen i vita t-tröjor, beväpnade med
käppar och batonger, attackerade
demonstranter och civila i Hongkong.
Runt 45 människor skadades och behövde
uppsöka sjukhus.

Hongkongpolisen har förbjudit
sammankomster under lördagen, då de
säger sig befara hämndaktioner mot
boende i området från demonstranter.

-

131 SVT Text Lördag 27 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 27 JULI

Två män avrättade i Bahrain

Två män, 24 och 25 år gamla, har
avrättats i Bahrain trots omfattande
protester och kritk från internatio-
nella människorättsorganisationer.

De två shiamuslimska männen anklagades
för att ha legat bakom formandet av en
terrorgrupp, som senare utfört en
serie väpnade attacker i kungadömet på
den arabiska halvön.

Männen dömdes till döden i januari i
fjol i en massrättegång med 58 andra
misstänkta, en rättegång som
omgärdades av anklagelser om tortyr.
Bahrain återupptog avrättningar 2017,
efter ett sju år långt moratorium.

-

139 SVT Text Lördag 27 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 26 JULI

Palestinier: Vi bryter med Israel

Den palestinska myndigheten (PA) ska
säga upp alla avtal med Israel.
Det sade president Mahmoud Abbas på
fredagen enligt tv-bolaget al-Jazeera.

Abbas uttalade sig efter ett extramöte
med PLO:s ledning om Israels skarpt
kritiserade rivning av flera
palestinska bostadshus nära muren
mellan Västbanken och Israel.

PA och Israel samarbetar på en rad
områden, bl.a. ekonomi och säkerhet.
En kommitté ska nu förbereda avveck-
lingen, enligt Abbas. Han har även
tidigare hotat att bryta med Israel,
uppger tv-bolaget BBC.

-

140 SVT Text Lördag 27 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 26 JULI

Stor asteroid passerade jorden

En ovanligt stor asteroid passerade
i torsdags nära jorden. Avståndet var
bara 73 000 kilometer, att jämföra med
avståndet till månen som ligger på
drygt 380 000 kilometer i genomsnitt.

Eftersom asteroiden flög mot jorden
från solens riktning upptäcktes den av
teleskop bara ett par dagar i förväg.
Den kunde ha utplånat en hel stad om
den träffat jorden, säger forskare.

Diametern uppmättes till 57-130 meter,
flera gånger större än asteroiden som
slog ned i Ryssland 2013. Så stora
asteroider passerar bara någon gång
per årtionde, skriver nyhetsbyrån TT.

-

NRK:
26. juli 2019 kl. 08:18 - 27. juli 2019 kl. 10:18, error

27. juli 2019 kl. 11:21
Aktivister anholdt i Moskva
https://www.nrk.no/nyheter/1.14639900

En rekke russiske aktivister er blitt anholdt av politiet i
Moskva, skriver Reuters. Dette skjedde i forkant av en protest
som skulle starte klokka elleve lokal tid. De ville demonstrere
mot utestengelsen av opposisjonskandidater i høstens valg.

-

27. juli 2019 kl. 12:07

-

Valg: Nye alliancer og partiledere ændrer ikke fastlåst status quo
Af Anders Hjorth Vindum 26. July 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/valg-nye-alliancer-og-partiledere-aendrer-ikke-fastlaast-status-quo

Spørgsmålet er ikke kun, hvem der bliver Israels næste
premierminister. Det er også, hvornår Israel får en ny
premierminister.

-

Kristne chikaneres i stigende grad i Tyrkiet
26. juli 2019, kl. 21:00
Af Jens From Lyng
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/kristne-chikaneres-i-stigende-grad-i-tyrkiet

”Der er desværre ikke noget, der tyder på, at presset på de
kristne vil mindskes i Tyrkiet. Det er en udvikling, der har
fundet sted gennem mange år, og efter kupforsøget i 2016 har
det taget yderligere fart," fortæller Henrik Ertner Rasmussen,
der er konsulent med mange års erfaring med arbejdet for
trosfrihed.

Heaven-break: Hvad sandhed er der i at lyve om hor og utugt?

File 21.672 ...
Wrong Doctrine (Vranglære)
Gud Helligånd has left the building!?
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-672

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-672

Andre nyheder:

2379 days to Nuclearwar (± unknown).

Russisk politi masseanholder demonstranter i Moskva.
Dumme svin. Down to hell med Jer!

Hongkong-politi bruger tåregas mod demonstranter.
Dumme svin. Down to hell med Jer!

Carl Bildt: 'Nej, hr. Trump, jeg kunne heller ikke have løsladt A$AP Rocky'

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zac+8&version=BPH

Zakarias 8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herren lover at velsigne Jerusalem

13
Både Judas og Israels land har været et eksempel til skræk
og advarsel for andre folkeslag, men jeg vil frelse dem, så
de i stedet kan blive til velsignelse. Vær derfor ikke
bange, men tag mod til jer.

14-15
Ligesom jeg før i tiden satte mig for at straffe jeres
forfædre, når de vækkede min vrede, og jeg ikke ændrede
mening, sådan har jeg nu sat mig for at velsigne Jerusalem
og Judas folk. Vær derfor ikke bange.

16
Men I skal tale sandhed og lade retfærdigheden råde i jeres
retssager, så der bliver fred.

17
Læg ikke ondskabsfulde planer imod hinanden og sværg ikke
falsk, for den slags hader jeg, siger Herren.

Engang vil folk fra hele verden komme til jer, siger Herren,
den Almægtige.

21
De vil sige til hinanden: ‚Kom, lad os rejse til Jerusalem
og søge Herren, så han kan velsigne os! Jeg er parat til at
tage af sted!’

22
Selv mennesker fra de store nationer vil komme til
Jerusalem for at søge Herren og bede om hans velsignelse.

23
Til den tid vil ti mennesker fra alverdens nationer flokkes
om en enkelt jøde, tage ham i ærmet og sige: ‚Lad os få lov
at tage med dig, for vi har hørt, at Gud er med jer!’ ”

Mht. Ordet:

13
Både Judas og Israels land har været et eksempel til skræk
og advarsel for andre folkeslag, ...

Men I skal tale sandhed ...

Input memory from ...

Subject: Sydkoreansk varselsskud mod russisk bombefly.
2384 days to Nuclearwar (± unknown) -
Re: 2019 uge 30 (news samlet)
Date: Tue, 23 Jul 2019 10:43:46 +0200, GMT 08:43
21666 news:5d36c8ce$0$698$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/CFYUK15sRdE/iLqt2x2IDgAJ

> [...]

the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden,
men i dette specifikke tilfælde var det nu nok Gud Hamselv),
der sagde:
(2019-07-28, Sunday, day no 209, CET 06:58, GMT 04:58)
- "Spørger jeg."

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+5.20-26&version=BPH

Matthæus 5:20-26, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om forsoning i stedet for vrede

Guds lov

[ ... ]

... Vi har grund til at gøre Salmistens bøn til vor egen:
"Herre, sæt vagt ved min mund, vogt mine læbers dør!"
(Sl 141,3) ...

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

Se ovenfor

-

[...]

Ordet for 2019-07-28

Efterlad en arv

"... Godt, du gode og tro tjener ..."
Matt 25:21

=== citat slut ===

-

Date: Mon, 22 Jul 2019 10:06:38 +0200, GMT 08:06
> [...]

Dumme svin. Down to hell med Jer!

Carl Bildt: 'Nej, hr. Trump, jeg kunne heller ikke have løsladt A$AP Rocky'

Tusindvis trodser demonstrationsforbud i Hongkong: 'Politi og
bandemedlemmer er ens'
kl. 14:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tusindvis-trodser-demonstrationsforbud-i-hongkong-politi-og-bandemedlemmer-er-ens

-

Carl Bildt: 'Nej, hr. Trump, jeg kunne heller ikke have løsladt A$AP Rocky'
kl. 15:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/carl-bildt-nej-hr-trump-jeg-kunne-heller-ikke-have-loesladt-aap-rocky

Kommentar:

Det var ligesom dengang under Muhammed-krisen, hvor nogle
muslimske lande ikke kunne begribe, hvorfor vores
Statsministrer heller ej kunne diktere over aviser (hvad de
kunne tillade sig at skrive) landets domstole und so weiter!

Og det er skide godt
(undskyld udtrykket)

Længe leve *dcemokratiet* ... :-)

-

DR S172 lør 27 jul 18:32:49
27.juli dr.dk/nyheder 15:22

OVER 500 DEMONSTRANTER TILBAGEHOLDT
Det russiske politi i Moskva har
tilbageholdt 317 demonstranter under to
timer efter, demonstrationerne begyndte
i den russiske hovedstad.

Demonstrationen er ikke godkendt af
myndighederne.

Flere tusind demonstranter er mødt op i
dag, og de er utilfredse med at
politiske kandidater fra oppositionen
er blevet udelukket fra at stille op
til lokale valg til bystyret.

De russiske myndigheder begrunder
udelukkelsen med, at kandidaterne ikke
har samlet nok underskrifter til at
blive opstillingsberettiget.

Hundredvis af demonstranter anholdt under ulovlig demonstration i Moskva
kl. 15:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hundredvis-af-demonstranter-anholdt-under-ulovlig-demonstration-i-moskva

Hongkong-politi bruger tåregas mod demonstranter
27. jul. 2019, 14:52
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-27-hongkong-politi-bruger-taaregas-mod-demonstranter

Subject: ET-indicia:
Date: Sat, 27 Jul 2019 11:34:20 +0200, GMT 09:34
21670 news:5d3c1aa8$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/CFYUK15sRdE/5AQ0Xal4DwAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/6Wbd8U30g2A/Vkrs7O62AwAJ

Dumme svin. Down to hell med Jer!

-

Russisk politi masseanholder demonstranter i Moskva
27. jul. 2019, 15:34 Opd. 27. jul. 2019, 18:01
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-27-russisk-politi-masseanholder-demonstranter-i-moskva

Date: Sat, 27 Jul 2019 11:34:20 +0200, GMT 09:34
[...]

Nordsjællandsk skole står i kraftig brand
27. jul. 2019, 18:40 ...

-

NRK:
27. juli 2019 kl. 12:07

Date: Mon, 22 Jul 2019 10:06:38 +0200, GMT 08:06
> [...]

børn

Russisk politi masseanholder demonstranter i Moskva

DR S176 søn 28 jul 07:12:41
27.juli dr.dk/nyheder 20:23

11 DRÆBT I LUFTANGREB I SYRIEN
Mindst 11 civile, de fleste af dem
børn, er dræbt i et luftangreb mod en
markedsplads i byen Ariha i det
nordvestlige Syrien lørdag. Det oplyser
aktivister i byen samt Det Syriske
Observatorium for Menneskerettigheder,
der følger situationen i landet gennem
et netværk af kilder og aktivister.

Flere andre er såret i angrebet,
heriblandt en treårig pige, der har
mistet sit ben, fortæller Mohamad
Abrash, der er leder af det største
hospital i byen Idlib.

Pigen er i kritisk tilstand. Det samme
gælder en mand, der fik alvorlige
skader på overkroppen og blæren.

Mindst 11 dræbt i luftangreb på markedsplads i Syrien - de fleste af dem
børn
27. Jul. 2019 kl. 20:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mindst-11-draebt-i-luftangreb-pa-markedsplads-i-syrien-de-fleste-af-dem-born

-

VIDEO Matilde Kimer fanget midt i demonstration i Moskva: 'Måske de bare
anholder os allesammen'
27. Jul. 2019 kl. 21:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/video-matilde-kimer-fanget-midt-i-demonstration-i-moskva-maaske-de-bare-anholder-os

-

Bibelske sværme af græshopper invaderer Las Vegas
kl. 06:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/bibelske-svaerme-af-graeshopper-invaderer-las-vegas

Russisk politi masseanholder demonstranter i Moskva
27. jul. 2019, 15:34 Opd. 27. jul. 2019, 22:56
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-27-russisk-politi-masseanholder-demonstranter-i-moskva

Kommentar:

*Skindemokrati*!

-

Demonstrerer mod politiet - dræbt teenager ringede efter hjælp tre gange
28. jul. 2019, 06:59
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-28-demonstrerer-mod-politiet-draebt-teenager-ringede-efter-hjaelp-tre-gange

-

Over tusind passagerer reddet fra oversvømmet tog
28. jul. 2019, 08:26 ...

-

104 SVT Text Söndag 28 jul 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Flera döda i jordskred i Kina......130
* Förberedelser för avtalslös brexit 131

* Militär hjälper till vid polisjakt 132
* Kidnappningsfall fortsätter upprör 133

Ryssland
Över 1 000 gripna i Moskva.........134
Polisen stoppade tv-sändning.......135
Expert: Myndigheterna är nervösa...136

Sudan: Våldsrapport vållar ilska...137
Cyberattack mot journalistnätverk..138

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 28 jul 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Nya sammandrabbningar i Hongkong...139
Stena: Besättning vid god hälsa....140

Svalbardsrenar svälter ihjäl.......141
Brandrik sommar vid polcirkeln.....142

Värmeböljan kan drabba Grönlandsis 143

-

134 SVT Text Söndag 28 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 27 JULI

Över 1 000 gripna i Moskva

Mer än 1 000 personer greps under en
protestaktion i Moskva på lördagen,
enligt polis och massmedier.

Protesterna pågick i mer än sju timmar
och riktades mot valkommissionens
beslut att neka flera oppositions-
kandidater att ställa upp i lokalval.

Tusentals demonstranter samlades vid
stadshuset där kravallpolis använde
batonger för att skingra dem, skriver
Moscow Times.

Vittnen uppger att vissa av de gripna
verkar vara vanliga förbipasserande
som råkat befinna sig på fel plats.
Mer om protesterna på nästa sida

-

135 SVT Text Söndag 28 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 27 JULI

Polisen stoppade tv-sändning

Rysk polis gjorde även flera till-
slag mot tv-sändningar medan lördagens
protester pågick.

En Youtube-sändning om protesterna
stoppades av kravallpolis som också
grep programledaren Vladimir Milinov,
uppger nyhetsbyrån AP.

Studion drivs av anhängare till den
fängslade oppositionspolitikern Alexej
Navalnyj, en av dem som stoppats från
att ställa upp i valet i september.

Polisen genomsökte också internet-tv-
stationen Dozhds lokaler och beordrade
chefredaktören att låta sig förhöras.
Mer om protesterna på nästa sida

-

136 SVT Text Söndag 28 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 27 JULI

Expert: Myndigheterna är nervösa

Polisens tillslag mot demonstranterna
i Moskva är ovanligt omfattande, säger
Rysslandsexperten Martin Kragh till
Svenska Dagbladet.

-Den enorma polisiära närvaron visar
att myndigheterna varit nervösa, och
vill stoppa all typ av oppositions-
aktivitet för tillfället, säger han.

Förra helgen deltog mer än 20 000
människor i en liknande demonstration
i Moskva.

Kragh tror inte att protesterna kommer
att kunna påverka det kommande lokal-
valet eller stödet för regeringen.

-

137 SVT Text Söndag 28 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 28 JULI

Sudan: Våldsrapport vållar ilska

En officiell utredning om massakern
i Sudans huvudstad Khartum i juni
presenterades på lördagen, men ledde
omedelbart till nya protester. Arga
demonstranter skrek slagord och brände
bildäck, uppger nyhetsbyrån Reuters.

Utredaren Fath al-Rahman Saeed sade på
en presskonferens att 87 personer
dödades när säkerhetsstyrkor bröt upp
en demonstration. Tre officerare
anklagas för att ha brutit mot order
genom att kalla in en ökänd milis.

Militärjuntan har tidigare uppgett att
61 personer dog, medan oppositionen
hävdat att 127 dödsoffer krävdes.

-

138 SVT Text Söndag 28 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 28 JULi

Cyberattack mot journalistnätverk

Reportrar i nätverket Bellingcat, som
granskat den ryska underrättelse-
tjänsten GRU, utsattes i veckan för en
avancerad cyberattack.

Det rörde sig om sk nätfiske i syfte
att få tillgång till journalisternas
krypterade e-postkonton, skriver deras
e-postleverantör ProtonMail. Företaget
uppger dock att försöket misslyckades.

Enligt ProtonMail kan attacken spåras
till en rysk hackergrupp som kan ha
band till GRU. Bellingcat har bl.a.
undersökt GRU:s roll i giftattacken
mot den avhoppade agenten Sergej
Skripal och hans dotter i mars 2018.

-

139 SVT Text Söndag 28 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 27 JULI

Nya sammandrabbningar i Hongkong

Polis och demonstranter drabbade på
nytt samman i Hongkong på lördagen.

Tiotusentals personer trotsade
myndigheterna och tågade genom stads-
delen Yuen Long, som ligger vid
gränsen till fastlands-Kina.

Polisen använde tårgas för att skingra
demonstranterna. Senare sköt man även
gummikulor mot några hundra som
vägrade lämna platsen. Nio personer
skadades, uppger nyhetsbyrån AFP.

Protesten riktades mot förra helgens
överfall på demonstranter, utfört av
män som misstänks tillhöra maffian.

-

143 SVT Text Söndag 28 jul 2019
UTRIKES PUBLICERAD 27 JULI

Värmeböljan kan drabba Grönlandsis

Högtrycket som lett till värmerekord
på flera platser i Europa rör sig nu
mot Grönland, något som oroar FN:s
väderorganisation WMO.

Den varma luften kan orsaka att en
rekordmängd av inlandsisen smälter.

-Vi vet inte än om nivån på istäcket
kommer att sjunka till 2012 års nivå,
men det kan bli nära, säger Clare
Nullis, WMO:s talesperson, enligt SVT.

Hittills är sommarens avsmältning
större än genomsnittet, men inte
riktigt lika stor som 2012, enligt det
danska forskarnätverket Polar Portal.

-

NRK:
27. juli 2019 kl. 12:07 - 28. juli 2019 kl. 03:07, error

28. juli 2019 kl. 07:56