2018 uge 17 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=27) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40027

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2018 uge 16 (news samlet)
Date: Mon, 16 Apr 2018 07:34:11 +0200, GMT 05:34
20535 news:5ad4357e$0$710$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/QAYVflKBLbs/ifJM4SItCgAJ

-

I dag Mandag den 23. april 2018 (dag 113 i året) er det 1893
dage siden, at en stor asteroide samt en meteor nær havde ramt
og udslettet Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Happy anniversary, ET (mon friend) ... :-)

-

Dagens litterære sætninger:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/det-er-kristendom

Det er kristendom
C. S. Lewis

Kapitel 5
Seksualmoral
side 94-101

... Hvis nogen siger, at seksualiteten i sig selv er noget ondt,
modsiger kristendommen ham med det samme. ...

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Job+26&version=BPH

Job 26, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jobs niende tale: Et svar til Bildad

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+11.1-10&version=BPH

Romerne 11:1-10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Flertallet faldt, en rest kom med

4
Men Gud svarede: „Jeg har stadig 7000 mænd, som ikke har
bøjet knæ for afguderne.”

Subject: Re: Heaven-Break: Boykot pga. *smittefare* disse
menigheder (der fordrejer Guds Ord)! -
Re: 2018 uge 16 (news samlet)
Date: Sun, 22 Apr 2018 10:47:01 +0200, GMT 08:47
20555 News:5adc4bb3$0$708$1472...@news.sunsite.dk
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-554
Udfordringen:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-554
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/QAYVflKBLbs/UJdUulyDBQAJ

> Og så kom jeg til at sige [i Åneden] til disse vranglærere:
>
> Gå dog hjem og ødelæg dig *egen* familie (fremfor min)...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden,
> men i dette specifikke tilfælde var det nu nok Gud Hamselv),
> der sagde:
> (2018-04-22, Sunday, day no 112, CET 10:43, GMT 08:43)
> - "Skulle jeg hilse og sige."

Tak Jesus, fordi ikke alle har bøjet knæ for denne hordæmon!

-

GårDagens Udfordring:

Få et *opmuntrende* skriftsted sendt til din email og mobil
hver morgen (som enhver frit kan abonnere på) ...
http://udfordringen.us5.list-manage.com/subscribe?u=24dafb0aadff1ca74568552be&id=8b467c7472

"Men nogle farisæere i folkemængden sagde til Jesus:
»Mester, sig dog til dine disciple, at de ikke må sige
sådan noget!« Jesus svarede: »Hvis de tier, vil stenene
råbe!«."

Luk. 19, 39-40 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Lukas19

-

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte 4
gange om året, og det er jo meget smart, hvis man er væk på
retræte eller noget andet.)

http://www.ucb.dk/dagensord/index.php?dato=04_23

=== citat start ===

Ordet for 2018-04-23

[ ... ]

En bedstemor, som fejrede sit guldbryllup, afslørede
hemmeligheden bag sit lange og lykkelige ægteskab: På min
bryllupsdag besluttede jeg at lave en liste over de ti af min
mands fejl, som jeg ville vælge at overse for vort ægteskabs
skyld. Jeg fik aldrig lavet den liste. Hver gang, han gjorde
noget, jeg ikke brød mig om, sagde jeg til mig selv: Heldigvis
for ham, er det en af de ti!" Det var jo en meget klog dame!

=== citat slut ===

News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Happy anniversary, ET -
ET-contact? -
Re: Breaking Kanzi-news: Found connection between 195 and
Psa 68 (He.12,22). Iran beskylder Trump for at ville
underminere atomaftale, men men men ... -
Re: 2017 uge 16 (news samlet)
Date: Sun, 23 Apr 2017 14:28:05 +0200, (CET 14:28, GMT 12:28)
19692 news:odi6eq$ge$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/0000/2017-04-23/19-692
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/DYVVs2h1Xz4/XFgfnlk8CgAJ

> Today is our day (23. april):
>
> xxx 20 (19)
>
> Happy anniversary, ET (mon friend) ... :-)
[ ... ]
> Abba - The Winner Takes It All
> https://www.youtube.com/watch?v=92cwKCU8Z5c
>
> Tak for det flotte "fyrværkeri" på himlen ... :-)

Today is our day (23. april):

xxx 21 (20)

Happy anniversary, ET (mon friend) ... :-)

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2018 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2018 uge 17 (news samlet)
Date: Mon, 23 Apr 2018 07:00:33 +0200, GMT 05:00
20557 news:5add681f$0$710$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/K8oCEJ4WLuQ/2vg3dpXFBQAJ

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Robotterne kommer! Fem ting vi krydser fingre for i den nye sæson af
Westworld
kl. 12:00
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/film/robotterne-kommer-fem-ting-vi-krydser-fingre-i-den-nye-saeson-af-westworld

-

Demonstrationer breder sig i Nicaragua: Over 20 meldes dræbt
kl. 17:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/demonstrationer-breder-sig-i-nicaragua-over-20-meldes-draebt

Kongeskibet Dannebrog leder efter savnet dykker
22. apr. 2018, 16:30 ...

-

NRK:
22. april 2018 kl. 10:59

Over 50 dræbt efter selvmordsbomber i Kabul: 'Mange af ofrene er kvinder
og børn' + Heaven-break

File 20.559 ...
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-559
Udfordringen:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-559
Terror (abuse of power):
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/files/20-559

Other news:

Date: Sun, 22 Apr 2018 10:47:01 +0200, GMT 08:47
> [...]

Dagens Udfordring:

Få et *opmuntrende* skriftsted sendt til din email og mobil
hver morgen (som enhver frit kan abonnere på) ...

"Tungen er nøglen til et godt eller dårligt liv, man må
leve med konsekvensen af sine ord."

Ordsp. 18, 21 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Ordsprogene18

-

Date: Sun, 23 Apr 2017 14:28:05 +0200, (CET 14:28, GMT 12:28)

Date: Mon, 23 Apr 2018 07:00:33 +0200, GMT 05:00

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20557

Over 50 dræbt efter selvmordsbomber i Kabul: 'Mange af ofrene er kvinder

World Leaders Congratulate Israel on 70 Years

-

DR S126 man 23 apr 06:58:16
22.april dr.dk/nyheder 17:23

STORE DEMONSTRATIONER I NICARAGUA
Over 20 mennesker er dræbt under
demonstrationer, der de seneste dage
har bredt sig i hele Nicaragua.

Det oplyser Det Nicaraguanske Center
for Menneskerettigheder, Cenidh.
Organisationen siger, at den stadig er
i gang med at bekræfte antallet.

Protesterne brød ud onsdag som svar på
regeringens planer om en
pensionsreform.

En journalist er blandt de dræbte i
Nicaragua. Miguel Angel Gahona filmede
lørdag et sammenstød mellem
demonstranter og politi i byen
Bluefields, da han blev ramt af et
skud.

Demonstrationer breder sig i Nicaragua: Mindst 24 meldes dræbt
22. Apr. 2018 kl. 17:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/demonstrationer-breder-sig-i-nicaragua-mindst-24-meldes-draebt

-

Over 50 dræbt efter selvmordsbomber i Kabul: 'Mange af ofrene er kvinder
og børn'
22. Apr. 2018 kl. 18:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/over-50-draebt-efter-selvmordsbomber-i-kabul-mange-af-ofrene-er-kvinder-og-boern

Kommentar:

HVIS denne *afgud* vitterlig var Gud, da måtte Gud være en ækel
*tyrannisk* og *kynisk* person (siden man ta'r børns liv; børn,
som er al for unge til at man kan gi' dem skylden for denne
verdens ondskab)!

Men gudskelov er Du, Gud, IKKE kynisk. Og tak at Du elskede os
så højt, at Du gik i døden på et kors for at redde os fra
fortabelsen.

Åh, vi beder Dig, Gud Helligånd, om at Du vil *overbevise*
verden om synd (så de må indse, at de må vende om hver især fra
deres ondskab).

Herre! OM vi så står på hovedet, kan vi ikke overbevise dem om
det, men Du kan!

Så vi beder om frelse for det fortabte. Åbenbar for dem, at de
står som den fiortabte søn i *svinestien*, at deres liv er
propfyldt med lort til halsen, så man brækker sig, apropos ...

Subject: Heaven-Break:
*Syndflod* af gylle på vej mod Udfordringen i Christiansfeld -
Re: 2018 uge 16 (news samlet)
Date: Fri, 20 Apr 2018 08:56:36 +0200, GMT 06:56
20551 news:5ad98ed5$0$715$1472...@news.sunsite.dk
Bruden:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/bride/20-551
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-551
Udfordringen:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-551
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/QAYVflKBLbs/B6Hgxy3gBAAJ

Kun Du kan overbevise verden om synd, Gud Helligånd...

(Det beder vi om i Jesu Kristi velsignede navn. Amen.)

[...]
der sagde:
(2018-04-23, Monday, day no 113, CET 08:02, GMT 06:02)
- "Jeg vil"

CET 08:02
- "udgyde"

02
- "Min Ånd"

02
- "over jorden"

02
- "så i kommer i syndenød"

03
- "alle sammen"

03
- "og se[r] hen til Ham"

03
- "i har korsfæstet"

03
- "med jeres synd:"

04
- "hor"

04
- "og dets lige,"

04
- "tyveri,"

04
- "bestikkelse,"

04
- "og mord"

04
- "på uskyldige"

CET 08:04
- "mennesker."

Jeg var herefter ved at forberede output og tænkte på, HVILKE
links der skulle tilføjes. Og da jeg kom til Udfordringen lød
ordet:

CET 08:13
- "Det skal du."

HVORFOR?

Fordi du *fortier* ting (og dermed *favoriserer* nogle fremfor
andre, apropos: "Bed om afsløring af løgne i medier og politik.
Bed for medierne, at de ikke fordrejer virkeligheden eller
lukker øjnene for uret")?...

08:20
- "Svar Mig!"

(08:20-Ordene blev udtalt i bydeform, som når man bliver kaldt
ind og skal stå skoleret overfor en *autoritet*!)

Og det var så en direkte tale til alle Jer på Udfordringens
redaktion.

Hmm ...

HVIS jeg har ret (og dermed *mange* mennesker går fortabt pga.
denne hor-mig-her-og-der-og-alle-vegne-vranglære), BURDE I da
så ikke i det mindste også lade mindretallet komme til orde,
således at folk får en ærlig chance for at indse, at de måske er
på vej bort fra Gud i retning mod Fortabelsen?

Eller ...

Er I *smagsdommere*?

I så fald:
Sæt nu I har taget fejl!

Er I så ikke dermed måske på vej ind i hovmod?
(med MANGE menneskeliv på samvittigheden, fordi I ikke advarede
dem, skønt I kunne)?

"KANSKE" man burde løse problemet på en praktisk måde, ligesom
man gjorde på apostlenes tid, apropos ApG 6,1-7 ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+6.1-7&version=BPH

Fordi ...

Så forbliver du/I nemlig *objekjtiv*, hvilket jo er ret vigtigt
som journalist og avisudgiver (fremfor at feje skidtet ind
under gulvtæppet)!

Ja!

Det er korrekt, at der er tale om et *selvmål* (vi kristne er
jo på SAMME hold), og at dette hellere burde ordnes internt, så
andre ikke kan se vores beskidte vasketøj, men ...

Det forsøgte Paven også mht. pædofili, og hva' kom der ud af
det?

(Folk ønsker *ærlighed* fremfor alt)

(Fordi spørgsmålet melder sig jo: HVAD er der så ellers blevet
fortiet og fejet ind under gulvtæppet?)

Hmm ...

I denne sag vil jeg hellere ha', at alle kan se det beskidte
vasketøj, FREMFOR at risikere at mange sjæle går fortabt!

Så ...

CET 08:35
- "Hang on"

CET 08:35
- "Please."

Okay! Der kommer muligvis en *fortsættelse* ... :-)

Herre!

Vi beder, at Din vilje må ske på Jorden, som den sker i Himlen!
*Opdrag* os, at vi kan fremstå rene for Dit Åsyn på Dommedag°.
Og tak at vi kan renes i Dit blod, Herre Jesus!

Amen.

Meddelsen er nu færdig-redigeret, DADDY!

Output?...

CET 08:41
- "Det må du gerne."

-

DR S130 man 23 apr 06:03:55
22.april dr.dk/nyheder 21:12

MACRON:INGEN PLAN B TIL IRAN-AFTALE
Den franske præsident, Emmanuel Macron,
opfordrer USA til at overholde
atomaftalen med Iran. Til den
amerikanske tv-station Fox News, siger
Emmanuel Macron, at der ikke er noget
alternativ, hvis USA trækker sig fra
aftalen, som USA's præsident, Donald
Trump, flere gange har truet med.

- Er aftalen perfekt? Nej. Men hvad
angår atomprogrammet, er der en plan B?
Nej, jeg har ikke nogen plan B for
atomaftalen med Iran, siger den franske
præsident og fortsætter:

- Jeg er ikke tilfreds med situationen
med Iran, men lad være at forlade
aftalen, så længe vi ikke har et bedre
alternativ, siger Emmanuel Macron.

[...]

Apr 22, 2018
https://unitedwithisrael.org/world-leaders-congratulate-israel-on-70-years/

Trump to Netanyahu: Do you care about peace or not? Svar: Tilbyd dem et
NATO-medlemskab

File 20.560 ...
Israel:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/israel/20-xxx/20-560
USA:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/usa/20-xxx/20-560
International Courts:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/courts/f/20-xxx/20-560
NATO:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nato/20-xxx/20-560
Mideast Peace Process, Oslo Accords (OSLO-Fredsprocessen):
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/mideast-peace-p/20-xxx/20-560
Muslim World:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/muslim-world/20-xxx/20-560

Google-auto-translation:

From Danish to Arabic (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=ar&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/mideast-peace-p/20-xxx/20-560

From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/mideast-peace-p/20-xxx/20-560

From Danish to Hebrew (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=iw&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/mideast-peace-p/20-xxx/20-560

This file will be send to:

1.
Præsident Trump
Embassy of USA

2.
PM Netanyahu
Embassy of Israel

3.
Muslim World

4.
NATO

5.
International Court of Justice (ICJ) and Criminal Court (ICC)

Date: Sun, 23 Apr 2017 14:28:05 +0200, (CET 14:28, GMT 12:28)

Date: Mon, 23 Apr 2018 07:00:33 +0200, GMT 05:00

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20557

Trump to Netanyahu: Do you care about peace or not? Svar: Tilbyd dem et

Macron om atomaftalen med Iran: Vi har ikke nogen plan B
22. Apr. 2018 kl. 21:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/macron-om-atomaftalen-med-iran-vi-har-ikke-nogen-plan-b

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+49.34-&version=BPH

Jeremias 49:34-39, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Profeti imod Elam

34
Det følgende budskab om Elam gav Herren mig kort efter, at
Zidkija var blevet konge i Juda.

35
Herren, den Almægtige siger: „Jeg vil tilintetgøre Elams[a]
berømte bueskytter, som har givet dem mange sejre,

36
og bringe fjender over dem fra alle sider, så de spredes
for alle vinde. De bliver ført i fangenskab ud over hele
verden.

37
Jeg vil sørge for, at Elam gribes af frygt for deres
fjender. Min brændende vrede vil bringe ulykke over dem,
siger Herren. Jeg sender en hær imod dem, som helt vil
rasere deres land.

38
Jeg overtager magten i Elams rige, siger Herren, og styrter
deres konge og stormænd.

39
Men engang i fremtiden vil jeg genoprejse Elams folk.”

Footnotes:

49,35 Elam var et land med hovedstaden Susa, beliggende i
det nuværende sydvestlige Iran.

+

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+49.34-&version=DN1933

Jeremias 49:34-39, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

38
eg rejser min Trone i Elam og tilintetgør der både
Konge og Fyrster, lyder det fra HERREN.

39
Men i de sidste Dage vender jeg Elams Skæbne, lyder det fra
HERREN.

Kommentar:

Ordet 'HERREN' er på *original*-sproget 'JHVH' (Jahveh)

Men det har ET (og andre) måske/muligvis!

Faktisk er jeg begyndt daglig at bede om, at Gud Herren vil
rejse sin trone i Iran!

Fordi *profetien* er (vist nok) endnu ikke blevet opfyldt, så
vi har den endnu til gode!

-

Kvinder med muslimsk baggrund får flest aborter
kl. 06:01
https://www.dr.dk/nyheder/indland/kvinder-med-muslimsk-baggrund-far-flest-aborter

Den russiske Mark Zuckerberg blotter overkroppen og udfordrer Putin
22. apr. 2018, 21:14
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-04-22-den-russiske-mark-zuckerberg-blotter-overkroppen-og-udfordrer-putin

Det er alfahan kontra alfahan. 33-årig russisk it-milliardær har
taget kampen op imod myndighedernes forsøg på at lukke hans
populære beskedtjeneste.

-

Eksleder Karadzic kalder folkedrabsdom politisk før appelsag
23. apr. 2018, 08:59
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-04-23-eksleder-karadzic-kalder-folkedrabsdom-politisk-for-appelsag

Kommentar:

Det 6. bud lyder således:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ex+20.13&version=BPH

2 Mosebog 20:13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Du må ikke begå drab.

Og længere er historien ikke!

At andre, der ligeledes også har begået drab, endnu ikke er
efterlyst internationalt (herunder fx. Psykopatus-Putin), kan
jeg kun dybt beklage!

Subject: President Trump 'Understands the Power of Prayer,'
Franklin Graham Says + ET-break -
Re: 2018 uge 16 (news samlet)
Date: Tue, 17 Apr 2018 11:19:23 +0200, GMT 09:19
20541 news:5ad5bbc9$0$713$1472...@news.sunsite.dk
ET footsteps, Hvorfor træder ET ikke offentlig frem ?:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/hvorfor-traeder-et-ikke-offentlig-frem/20-541
USA:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/usa/20-xxx/20-541
Close Encounters of the Third Kind (Nærkontakt af 3. grad):
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/close-encounters-3-kind/20-xxx/20-541
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/QAYVflKBLbs/rYRB98GnAAAJ>

https://www.christianpost.com/news/president-trump-understands-the-power-of-prayer-franklin-graham-222969/

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/hvorfor-traeder-et-ikke-offentlig-frem/20-102

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/5IIsPjjbbE0/rPjcMPiiAgAJ

> Æh ...
>
> Hr. President,
>
> Jeg tror, at De har "pillet" ved *ankomst-datoen* deres ... :-)
>
> (no longer just a immature child.)
>
> 'Nice work' skal derfor nok opfattes "lidt" i relation til ...

> Du (and Your men) er dig dit *ansvar* bevidst, ...
>
> Det er dét, de "fremmede" godt kan li', skønner jeg ... :-)
>
> CET 11:18
> - "Good job"
>
> CET 11:19
> - "Mister President"
>
> -
>

> 20541

Men det kan der jo laves om på!

-

104 SVT Text Måndag 23 apr 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Högerman vann valet i Paraguay.....130

* Macron besöker Trump i tre dagar...131

* Ja till migrantlag efter 60 timmar 132

* Sydkoreansk propaganda tystnar.....133

* Ännu en död efter Gazaprotest......134

Minst 57 döda i sprängdåd i Kabul..135

Fyra sköts ihjäl på USA-restaurang 136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 23 apr 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Ny partiledare för tyska SPD.......137

Oppositionsledare greps i Armenien 138

Ortega backar om pensionsreform....139

Saudier skärper lag för drönare....140

Notiser: Elva migranter drunknade..148

-

133 SVT Text Måndag 23 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 23 APRIL

Sydkoreansk propaganda tystnar

Sydkoreas propagandasändningar längs
gränsen har tystnat, i hopp om en
bättre stämning inför toppmötet.

Det är första gången på över två år
som högtalarna på den södra sidan av
gränsen tystnar. I en liknande gest
sänkte Nordkorea nyligen volymen på
sina anläggningar, enligt Reuters.

Budskapen har bland annat bestått av
hårdvinklade nyheter och musik som ska
vara provocerande eller tankeväckande.

På fredag ska Sydkoreas president Moon
Jae-In och Nordkoreas diktator Kim
Jong-Un mötas i gränsbyn Panmunjom.

-

138 SVT Text Måndag 23 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 22 APRIL

Oppositionsledare greps i Armenien

Polisen i Armenien har gripit
oppositionsledaren Nikol Pashinian och
två andra politiker. De misstänks för
att ha organiserat olagliga protester,
uppger åklagaren enligt Reuters.

Ytterligare 200 personer har omhänder-
tagits av polisen, uppger nyhetsbyrån.

Tusentals människor har demonstrerat
i huvudstaden Jerevan under de senaste
tio dagarna. Tidvis har kravallpolis
drabbat samman med demonstranter.

Oppositionen protesterar mot att
expresidenten Serzj Sargsian utsetts
till premiärminister.

-

140 SVT Text Måndag 23 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 22 APRIL

Saudier skärper lag för drönare

Saudiarabien inför restriktioner för
drönare, dagen efter det att
säkerhetsstyrkor skjutit ner en
hobbydrönare nära kungens palats
i Riyad, skriver nyhetsbyrån Reuters.

Drönaren upptäcktes av en patrull, och
filmer på skottlossning som spridits
gav upphov till rykten om kuppförsök
i kungadömet. Kung Salman befann sig
inte i palatset och ingen skadades.

Inrikesdepartementets talesperson
säger att en ny lag för drönare kommer
och uppmanar drönarentusiaster att
skaffa tillstånd hos polisen för att
flyga på tillåtna områden.

-

NRK:
22. april 2018 kl. 10:59 - 23. april 2018 kl. 08:05, error

23. april 2018 kl. 09:14

-

Trump to Netanyahu: Do you care about peace or not?

Trump's direct and unscripted question to Israel's leader
shocked advisors present for the call.

By JPOST.COM STAFF, MAARIV ONLINE
April 23, 2018 08:38
http://www.jpost.com/Israel-News/Politics-And-Diplomacy/Trump-to-Netanyahu-Do-you-care-about-peace-or-not-552482

Kommentar:

Hr. Præsident!

Jeg tror, at israelerne har indset, at der bliver IKKE fred i
landet deres, OGSÅ SELVOM de forærer Judæa og Samaria bort
(skønt hele deres arkæologiske arv hovedsaglig befinder sig her)!

De har først og fremmest brug for *sikkerhed*. Iran truer dem
jo med atomkrig!

Dét, vi kan gøre, er at tilbyde dem et NATO-medlemskab, fordi
det kan give dem noget sikkerhed. Vi kan ALDRIG gardere os mod
religiøse galninge, der forsøger med atomvåben at starte op 3.
Verdenskrig.

Men mange af dem vil nok kunne tales til fornuft, skønner jeg,
fordi ...

Hele meningen med Koranen er ... at udrydde menneskeheden?

Hertil vil nok de fleste muslimer svare: "Nej, det var bestemt
IKKE meningen."

Og dermed har vi mulighed for at *samarbejde* om at gøre verden
til et bedre sted for os alle.

Bevares!

Så må vi også ha' en *upartisk* domstol, der kan dømme i alle
de sager, hvor folk er blevet uenige, apropos Karadzic und so
weiter.

Men først starter vi med det mest praktiske:

Israel har brug for sikkerhed, og den kan vi gi' dem i form af
et NATO-medlemskab.

HEREFTER kan man så spørge dem:

"Ønsker I fred eller ej?"

Underforstået:
Nu har du chancen UDEN at det kommer til at koste dig livet!

Russia to move air defenses to Syria 'soon,' warns Israel against
attack. Det bli'r din *undergang*, Russia

-

[...]

... Jeg tilstår, at de kristne principper er strengere end
andre, men så tror vi også, at man vil blive hjulpet til at
efterleve dem, hvilket ikke er tilfældet, når det drejer sig om
at efterleve de andre. ...

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Job+27&version=BPH

Job 27, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Job hævder fortsat sin uskyld

-

[...]

Romerne 11:11-24, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds plan for jøderne

21
Når Gud ikke skånede de grene, som naturligt hørte med på
træet, så vil han heller ikke skåne dig, hvis du er vantro.

22
Gud er både streng og nådig. De, som blev brækket af,
oplevede hans strenghed, men du har oplevet hans nåde. Bliv
endelig ved med at leve i tro på Guds nåde, ellers bliver
du også brækket af.

Kommentar:

Det forventes af en godsforvalter, at denne er sin herre tro.
Ønsker Herren° hvede på marken, da skal du IKKE som
godsforvalter så ukrudt, for gør du det, da ender det med, at
du ikke bliver skånet! Utroskab belønnes nemlig ikke!

-

[...]

"Vi blev ét med Jesus i dåben. Da vi altså er ét med ham i
en død, der ligner hans, skal vi også være ét med ham i et
liv, der ligner hans."

Rom. 6, 5 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Romerne6

-

Date: Mon, 23 Apr 2018 07:00:33 +0200, GMT 05:00

> [...]

Russia to move air defenses to Syria 'soon,' warns Israel against
attack. Det bli'r din *undergang*, Russia

Tre bortførte studerende er fundet opløst i syre i Mexico
24. apr. 2018, 08:37 ...

-

104 SVT Text Tisdag 24 apr 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Toronto: Ingen känd terrorkoppling 130

* Misstänkt journalistmördare gripen 131

* Skott mot asylboende i Danmark.....132

* Minst 18 döda i karaokebrand.......133

Kate och prins William fick en son 134

EU vill skydda visselblåsare.......135
EU:s visselblåsarförslag..........175-

Obama-tal vid Mandela-firande......136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 24 apr 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Misstänkt Nasvhille-skytt gripen...137

Armeniens premiärminister avgår....138

Paristerrorist får 20 års fängelse 139

Migranter attackerade på Lesbos....140

* Notiser: Bush den äldre på sjukhus 148

-

132 SVT Text Tisdag 24 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 24 APRIL

Skott mot asylboende i Danmark

En okänd gärningsman har skjutit med
hagelgevär mot ett asylboende
i Dronninglund i Danmark, rapporterar
flera danska medier.

Skotten gick igenom en glasruta till
ett av rummen på boendet. Larmet kom
in strax efter 02.30 natten mot
tisdagen, och när polisen kom till
platsen fann de två personer i rummet,
en yngre man och en yngre kvinna.

-Ingen av dem träffades, men det är
några personer som är chockade. De
har förts till sjukhus, säger Michael
Elkjaer vid Nordjyllandspolisen till
Danmarks radio.

-

NRK:
23. april 2018 kl. 09:14 - 24. april 2018 kl. 05:10, error

24. april 2018 kl. 08:16

-

Russia to move air defenses to Syria 'soon,' warns Israel against attack

“If Israel decides to carry out rocket strikes on the deployment
locations of the S-300, the consequences will be catastrophic
for all sides.”

By Anna Ahronheim
April 23, 2018 13:42
http://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/Russia-to-move-defenses-to-Syria-soon-warns-Israel-against-attack-552503

Kommentar:

Hvis du *forhindrer* jøderne i at forsvare sig, da kan det være,
at du får deres Gud Jahveh til *fjende*!

Og så vil det gå dig ligesom det gik Sovjetunionen eller det,
der er værre!

-

Gog, Magog, Russia, Syria and the Biblical End Times

By Billy Hallowell , Pureflix.com |
Apr 22, 2018 6:21 PM
https://www.christianpost.com/news/gog-magog-russia-syria-biblical-end-times-223234/

Grønlands løsrivelse (Greenland's detachment) ?

File 20.565 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/greenland/20-565

This file will be send to:

1.
Grønlands Selvstyre + Det Grønlandske Landsting

2.
PM of Denmark, Statsministeriet

3.
Folketinget + De politiske partier

4.
Embassy of USA

5.
Embassy of Canada

6.
NATO

Google-auto-translation:

From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/greenland/20-565

From Danish to Greenlandic (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=xx&u=...

Sorry, Greenlandic translation not online yet, ...
http://sermitsiaq.ag/node/196650

Other news:

Macron efter 'meget ærlig snak' med Trump: Jeg er klar til ny atomaftale
med Iran

Trump warns Iran against restarting nuclear program

-

Dagens litterære sætninger:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/det-er-kristendom

Det er kristendom
C. S. Lewis

Kapitel 4
Moral og psykoanalyse
side 89-93

... Men psykoanalyse er ... ikke på mindste måde i strid med
kristendommen ... men de følges ikke ad hele vejen, for det
drejer sig om to forskellige ting.

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Job+28&version=BPH

Job 28, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jobs tale fortsat:)

Menneskets viden og materielle ressourcer

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+11.25-36&version=BPH

Romerne 11:25-36, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Guds plan for jøderne, fortsat)

-

[...]

"Mange mirakler har du gjort for os, Herre. Du har
gennemført dine underfulde planer. Ingen var i stand til at
hindre dem. Jeg ville gerne fortælle om alle dine undere,
men de er for mange til at tælles."

Salme 40:6 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Salme40

-

Date: Mon, 23 Apr 2018 07:00:33 +0200, GMT 05:00

> [...]

med Iran

Trump warns Iran against restarting nuclear program

Kimer: Magtkampen i Armenien er ikke løst med premierminister-exit
kl. 16:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kimer-magtkampen-i-armenien-er-ikke-loest-med-premierminister-exit

-

DR S171 ons 25 apr 06:19:50
24.april dr.dk/nyheder 19:09

MACRON KLAR TIL NY IRAN-AFTALE
For blot to dage siden sagde den
franske præsident, Emmanuel Macron, at
han ikke havde nogen plan B for
atomaftalen med Iran. Men nu er han
alligevel klar til at forhandle en ny
aftale på plads med iranerne.

Det sagde han på et fælles pressemøde
med USA's præsident, Donald Trump.

Han mener, at USA og Frankrig skal
forpligte hinanden på at finde en
løsning på den iranske atomaftale.

- Det er den eneste måde, vi kan skabe
bæredygtig stabilitet. Frankrig er ikke
naiv, når det kommer til Iran.

Macron efter 'meget ærlig snak' med Trump: Jeg er klar til ny atomaftale
med Iran
kl. 19:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/macron-efter-meget-aerlig-snak-med-trump-jeg-er-klar-til-ny-atomaftale-med-iran

-

Trump roser Nordkoreas Kim Jong-un: Han har været meget hæderlig
kl. 21:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-roser-nordkoreas-kim-jong-un-han-har-vaeret-meget-haederlig

-

I Armenien rydder de unge op efter sig selv, når de får afsat en
premierminister
24. Apr. 2018 kl. 22:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/i-armenien-rydder-de-unge-op-efter-sig-selv-naar-de-faar-afsat-en-premierminister

-

Grønlands to store partier står til markant tilbagegang
kl. 03:57
https://www.dr.dk/nyheder/indland/gronlands-store-partier-star-til-markant-tilbagegang

Kommentar:

Æh ...

Jeg ville ikke sige det til Jer, mens I holdt afstemning (for
ikke at påvirke Jer), men ...

Jeg har gjort mig nogle tanker om Jeres selvstændighed og
eventuelle løsrivelse fra Danmark:

Af principielle grunde synes jeg ikke, at vi her i Danmark som
kolonimagt kan tillade os at diktere hen over hovedet på Jer.

Ønsker I således løsrivelse, da har I ret til det, men ...

Der er en anden ting, som vi bliver nødt til at ta' hensyn til:

Jeres *geografiske* placering på planeten!

Under koldkrigen fik således USA lov til at ha' militærbaser på
Jeres ø, og det kan godt være, at du som venstreorienteret ikke
bryder dig om dette, men ...

Vi har nu engang valgt side, at vi vil tilhøre Vesten, og det
kan desværre blive højaktuelt igen at trække fronterne op mellem
Øst og Vest; ikke at vi ønsker det og opsøger det. Men
*realiteternes* verden er desværre bare sådan, at det desværre
måske ikke kan undgås (så længe planeten hærges af psykopater,
der fx. allerede har lavet angrebskrig på Georgien i aug. 2008
og nu igen i Ukraine).

Derfor synes jeg, hvis I ikke vil være sammen med os danskere
længere, da bør I blive medlem af USA (så området ikke kommer i
fjendens hænder). I vil således blive USAs 51. delstat ...
https://da.wikipedia.org/wiki/USA%27s_delstater

Et alternativ hertil kunne være Canada

Falder I i fjendens hænder, da kan det i sig selv udløse en
global atomkrig pga. fór store ændringer i magtballancen,
skønner jeg!

Sorry, men sådan er virkelighedens verden altså bare ifølge mig:
Jeg starter IKKE en global atomkrig op bare på grund af
idealisme! På det *specifikke* punkt er jeg nok
realpolitiker/pragmatiker, hvis jeg altså var politiker. Og jeg
opfordrer Jer til ligeledes at bruge Jeres sunde *fornuft* ... :-)

Bæltesvingende jødehader har sat fokus på antisemitismen i Tyskland
24. apr. 2018, 12:20
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-04-24-baeltesvingende-joedehader-har-sat-fokus-paa-antisemitismen-i-tyskland

-

Trump truer Iran - mens Macron forsøger at gyde olie på vandene
24. apr. 2018, 23:17
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-04-24-trump-truer-iran-mens-macron-forsoeger-at-gyde-olie-paa-vandene

-

Krohn kalder musketered for skamskudt: - Der er nogle, der ønsker konflikten
25. apr. 2018, 06:57
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-04-25-krohn-kalder-musketered-for-skamskudt-der-er-nogle-der-oensker-konflikten

Kommentar:

Tja ...

Det er også min vurdering! ... :-(

Jeg kan huske i 1980'erne, at man ville *tvinge* mig ind i HK,
endskønt formanden var kommunist. Så det nægtede jeg, og det
kom til at koste mig jobbet!

Men jeg har ALDRIG fortrudt det ... :-)

Kommunisterne i bl.a. Sovjet forfulgte de kristne og myrdede
dem i udryddelseslejre!

Det gør de fortsat desværre i Cannibalistan (China)!

Så nej! Kommunist bliver jeg ALDRIG, og jeg *brækker* mig over
alle Jer, der har støttet dem indirekte (pga. mammon-god or
You-name-it)!

-

Nye fotos fra Nordpolen undrer NASA
25. apr. 2018, 08:28
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-04-25-nye-fotos-fra-nordpolen-undrer-nasa

NASA's nyeste fotos, der viser de mystiske huller i isen i
Beauforthavet.

-

Forsvunden 2-årig legede på tog-skinner
25. apr. 2018, 08:37 ...

-

104 SVT Text Onsdag 25 apr 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Många kvinnor offer i Torontodåd...130
* 16 döda i dåd mot kyrka i Nigeria..131

* Tio omkom i oljebrand i Indonesien 132
* Pressfriheten försämrad i Europa...133

* USA kritiserar våld i Nicaragua....134
Trump vill ha nytt Iranavtal.......135

Tvåan i Paraguay begär omräkning...136

Grönland går till val..............137
Grönland ett danskt län sedan -53 175-

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 25 apr 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Tre självmordsattacker i Pakistan..138
Skåpbilsförare anhållen för attack 139

Judisk ledare avråder från kippa...140

Torontoföraren ville bli skjuten...141

Över 30 maoistiska rebeller dödade 142
Notiser: Bush den äldre på sjukhus 148

-

131 SVT Text Onsdag 25 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 25 APRIL

16 döda i dåd mot kyrka i Nigeria

Beväpnade män som misstänks tillhöra
ett herdefolk har dödat 16 personer,
inklusive två präster, i en attack
mot en kyrka i centrala Nigeria.

Hundratals människor har dödats i år
i sammanstötningar mellan herdefolk
och bönder. Våldet har sitt ursprung
i konflikter om betesmark, och
underblåses av etniska och religiösa
orsaker.

Herdefolket Fulani består mestadels
av muslimer medan bönderna i huvudsak
är kristna. Attacker har utförts från
båda sidor.

-

133 SVT Text Onsdag 25 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 25 APRIL

Pressfriheten försämrad i Europa

Pressfriheten är fortsatt hotad över
hela världen. I Europa går utveckling-
en snabbast nedåt, i jämförelse med
andra regioner.

Aldrig tidigare har det funnits så
många svarta länder - länder där
pressfriheten möter enorma problem -
på kartan, enligt Reportrar utan
gränsers (RUG) pressfrihetsindex.

I Europa har läget i länder som Malta,
Tjeckien, Serbien och Slovakien för-
sämrats markant. Malta och Slovakien,
där två journalister dödades inom
loppet av fem månader, lyfts av RUG
fram som de tydligaste exemplen.

-

134 SVT Text Onsdag 25 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 25 APRIL

USA kritiserar våld i Nicaragua

USA kommer med skarp kritik mot
Nicaraguas regering för hur
protesterna mot president Daniel
Ortega har slagits ned.

"Det motbjudande politiska våldet"
har chockat det internationella
samfundet, skriver Vita huset i ett
uttalande.

Totalt uppges 27 människor ha dödats
i det som började som demonstrationer
mot en pensionsreform men utvecklades
till en rörelse som kräver Ortegas
avgång. Säkerhetsstyrkor ska enligt
vittnen ha skjutit mot demonstranter.

-

142 SVT Text Onsdag 25 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 24 APRIL

Över 30 maoistiska rebeller dödade

Indiska säkerhetsstyrkor har dödat
över 30 maoistiska gerillasoldater
i samband med en insats mot gerillan
i distriktet Gadchiroli i delstaten
Maharashtra, uppger myndigheterna.

Insatsen inleddes i söndags. Efter
några timmars skottväxling hittades
16 rebeller döda och ytterligare ett
okänt antal sköts ihjäl när de
försökte fly, enligt polisen.

Den maoistiska gerillan, naxaliterna,
har rötter i ett bondeuppror i Väst-
bengalen i slutet av 1960-talet. Styr-
kan uppskattas till 6 500 personer.

-

NRK:
24. april 2018 kl. 08:16 - 25. april 2018 kl.

25. april 2018 kl. 07:38

-

Venstrefløjsparti lykønsker Siumut med valgsejr i Grønland
25. april 2018, kl. 6:35
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/venstrefloejsparti-lykoensker-siumut-med-valgsejr-i-groenland

-

Trump warns Iran against restarting nuclear program

"I am telling those in the White House that if they do not live
up to their commitments, the Iranian government will firmly
react," Rouhani said.

By REUTERS
April 24, 2018 11:18
http://www.jpost.com/Middle-East/Iran-News/Iran-warns-Trump-to-remain-in-nuclear-deal-or-face-severe-consequences-552584

Kommentar:

Altså:

HVIS først Iran får fat i atombomben, da vil de med ret stor
sandsynlighed i religiøs nidkærhed (læs: *vanvid*) detonere
atombomben over Jerusalem, hvilket opstarter 3. Verdenskrig,
hvor mennesket vil blive gjort sjældnere end guld under
atomvinteren!

Den kloge indser faren på forhånd og undgår den i tide.
Dumrianen derimod fortsætter og må bøde med sit liv!

-

Report: Israel presses Italy to stop blocking sanctions against Iran

The consent of all 28 member states of the European Union is
necessary in order to approve the new sanctions against the
Islamic republic, and Italy is the only country opposing the
program.

By Juliane Helmhold
April 24, 2018 18:28
http://www.jpost.com/Middle-East/Report-Israel-presses-Italy-to-stop-blocking-sanctions-against-Iran-552614

-

Germany says every state can name capital, but not Jerusalem

Replying to far-right MP's query, Berlin argues that Israel's
1980 declaration of the united city as its capital violated
international law

By Raphael Ahren 24 April 2018, 3:00 pm
https://www.timesofisrael.com/germany-says-every-state-can-name-capital-but-not-jerusalem/

Kommentar:

Du *lefler* for muslimerne! ... .-(

Jamen, så indtager jeg Berlin (i år 696 e.Kr.) og *forlanger*,
at det er *min* hovedstad forever; IKKE din!

Synd med:

Monner, Monner über alles!

Did I heard a bell ring?:

Skal *tyveri* belønnes?

-

Christian Publisher: Google Blocked Our Ads Over Jesus, Bible References
By Samuel Smith , CP Reporter | Apr 24, 2018 12:05 PM
https://www.christianpost.com/news/christian-publisher-google-blocked-our-ads-over-jesus-bible-references-223311/

The head of a Lutheran publishing house has claimed Google will
no longer accept advertisements related to the organization's
website "because of the faith we express."

-

Christian Woman in Pakistan Dies after Being Set on Fire

Morning Star News Pakistan Correspondent |
Morning Star News | Monday, April 23, 2018
https://www.christianheadlines.com/blog/christian-woman-in-pakistan-dies-after-being-set-on-fire.html

A Christian woman in Pakistan died on Sunday night (April 22)
after a Muslim in the Sialkot area set her on fire for refusing
to convert to Islam and marry him, relatives said.

Fængselsdomme på op til syv år: Regeringskritiske journalister i Tyrkiet
straffet

Rusland vil lære af USA-missil

Armenien lægger op til nyvalg

-

[...]

... Psykoanalysens opgave er at fjerne de abnorme følelser, det
vil sige at give mennesket bedre råmateriale til dets valg; ...

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Job+29&version=BPH

Job 29, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jobs tale fortsat:)

Jobs tidligere lykkelige liv

17
Jeg vristede uskyldige ofre
ud af gabet på de gudløse.

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+12.1-8&version=BPH

Romerne 12:1-8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Den nye måde at tjene Gud og hinanden på

-

[...]

"Han døde i alles sted, for at alle, der lever, ikke længere
skal leve for sig selv, men for ham, som døde og opstod for
deres skyld. Derfor ser vi ikke på mennesker på samme måde
nu, som før vi blev kristne. Selv Kristus bedømte vi engang
ud fra et rent menneskeligt synspunkt, men det gør vi ikke
mere."

2. Kor. 5:15-16 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/2.%20Korint5

Kommentar:

Bemærk at der står "[at mennesker] ikke længere skal leve for
sig selv, men for ham" lige for nær det der mht. hor!

Eller ...

Hørte jeg en klokke ringe?

-

Date: Mon, 23 Apr 2018 07:00:33 +0200, GMT 05:00

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20557

Fængselsdomme på op til syv år: Regeringskritiske journalister i Tyrkiet

DR S176 ons 25 apr 15:43:54
25.april dr.dk/nyheder 09:15

ARMENIEN LÆGGER OP TIL NYVALG
I de seneste uger har demonstranter i
Armenien lykkes med at få landets
premierminister til at gå af med
fredelige protester. Nu kan de muligvis
også komme til at få det nyvalg, som
oppositionen kræver.
Sådan lyder meldingen i hvert fald fra
landets fungerende premierminister,
Karen Karapetian, ifølge nyhedsbureauet
Reuters.

Karapetian blev genindsat som
premierminister efter, at den nyvalgte
premierminister, Serzh Sargsjan, trådte
tilbage efter protester. Sargsjan havde
netop afsluttet en 10 år lang
embedsperiode som landets præsident.

Armeniens fungerende premierminister lægger op til nyvalg
kl. 09:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/armeniens-fungerende-premierminister-laegger-op-til-nyvalg

-

Peter Madsen skal i fængsel på livstid: Sagen ankes
kl. 13:01
https://www.dr.dk/nyheder/indland/peter-madsen-skal-i-faengsel-paa-livstid-sagen-ankes

-

DR S117 ons 25 apr 15:43:50
25.april dr.dk/nyheder 13:08

RUSLAND VIL LÆRE AF USA-MISSIL
Et amerikansk krydsermissil af typen
Tomahawk, som USA smed ned over Syrien
i april, men som ikke eksploderede, vil
blive undersøgt af Rusland, siger den
russiske general Sergej Rudskoj.

Tomahawk-missilet og et andet
præcisionsmissil er fragtet til Moskva,
fortæller generalen, som fremviser
billeder af våbnene.

- Resultatet af det arbejde vil blive
brugt til at forbedre russiske våben,
siger Rudskoj.

Missilerne blev skudt ind over Syrien i
forbindelse med et lynangreb 14. april,
som Rusland og Iran har fordømt.

Rusland fandt amerikansk missil i Syrien - nu vil de nærstudere det
kl. 13:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-fandt-amerikansk-missil-i-syrien-nu-vil-de-naerstudere-det

-

Matilde Kimer: Langt, sejt træk venter Armenien efter fløjsrevolution
kl. 17:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/matilde-kimer-langt-sejt-traek-venter-armenien-efter-floejsrevolution

-

Politiet vurderer: Op til 200 kan få erstatning i Tibetsagen
25. Apr. 2018 kl. 22:12
https://www.dr.dk/nyheder/indland/politiet-vurderer-op-til-200-kan-faa-erstatning-i-tibetsagen

-

Fængselsdomme på op til syv år: Regeringskritiske journalister i Tyrkiet
straffet
kl. 07:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/faengselsdomme-paa-op-til-syv-aar-regeringskritiske-journalister-i-tyrkiet-straffet

-

Forskere: Børn har udholdenhed som professionelle atleter
kl. 08:03
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/forskere-boern-har-udholdenhed-som-professionelle-atleter

Amerikansk diplomat: Aftale med Iran står ved magt
25. apr. 2018, 21:22
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-04-25-amerikansk-diplomat-aftale-med-iran-star-ved-magt

USA's forhandler om ikkespredning af atomvåben svarer på
spørgsmålet, om fransk præsident redder atomaftale.

-

Macron regner med amerikansk farvel til atomaftale med Iran
26. apr. 2018, 05:20
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-04-26-macron-regner-med-amerikansk-farvel-til-atomaftale-med-iran

-

Arkæologer finder beviser på massakre i Østersøen
26. apr. 2018, 07:32
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-04-25-arkaeologer-finder-beviser-paa-massakre-i-oestersoeen

-

104 SVT Text Torsdag 26 apr 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Macron tror Trump nobbar Iranavtal 130
* Trumps advokat tänker inte vittna..131

* Allt fler kvinnliga uppfinnare.....132

* Allvarlig skolbussolycka i Indien..133

* Paradisö stängd för städning.......134

Misstänkt seriemördare greps i USA 135

Utsläppsskandal allt dyrare för VW 136

Fängelse för turkiska journalister 137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 26 apr 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Nordkorea avfärdar kritik om brott 138

"Nordkoreansk anläggning raserad"..139

Man tände eld på kvinna i Peru.....140

-

137 SVT Text Torsdag 26 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 25 APRIL

Fängelse för turkiska journalister

Flera anställda vid den oppositionella
turkiska tidningen Cumhuriyet har
dömts till fängelse i mellan 2,5 och
7,5 år för att ha "bistått förbjudna
terrororganisationer", enligt
domstolen i Silivri utanför Istanbul.

Enligt Reuters dömdes 15 anställda
medan tre personer friades.

-Vi ser det här som ännu ett försök
för den auktoritära regimen att
försöka krossa en av de få sista
oberoende tidningarna som finns kvar,
säger Johannes Mosskin,
kommunikationschef vid Right
Livelihood-stiftelsen.

-

138 SVT Text Torsdag 26 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 25 APRIL

Nordkorea avfärdar kritik om brott

Nordkorea slår nu tillbaka efter
kritik från USA om landets brott mot
mänskliga rättigheter.

Amerikanska UD släppte nyligen en
rapport där man anklagar regimen för
att ligga bakom mord, offentliga
avrättningar, tortyr, övervakning,
fängslande av politiska motståndare
och kidnappning av utlänningar.

I en kommentar anklagar Nordkorea i
sin tur USA för att vara en drivbänk
för brott mot mänskliga rättigheter
och "all slags orättvisa", skriver
nyhetsbyrån AFP. Dessutom kallas USA:s
kritik för "löjlig".

-

139 SVT Text Torsdag 26 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 25 APRIL

"Nordkoreansk anläggning raserad"

Delar av testanläggningen Punggye-ri
där Nordkorea genomfört kärnvapenprov
har rasat samman, enligt kinesiska
seismologer. Raset inträffade efter en
sprängning i september i fjol.

Sprängningen registrerades först som
ett jordskalv med en beräknad magnitud
på 6,3. Enligt Nordkorea testade
landet en vätebomb, skriver nyhets-
byrån AFP.

"Det är nödvändigt att övervaka
eventuella radioaktiva läckor efter
händelsen", enligt forskare vid
University of Science and Technology
of China.

-

NRK:
25. april 2018 kl. 07:38 - 26. april 2018 kl. 07:09, error

26. april 2018 kl. 08:28

-

2018 har budt på mange antiarabiske angreb - og en fængselsdom
Af Anders Hjorth Vindum 25. April 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/2018-har-budt-paa-mange-antiarabiske-angreb-og-en-faengselsdom

Antallet af hadske angreb mod palæstinensere og arabere er taget
til i 2018

-

Report: Jordan to revoke citizenship of PA President Abbas

The officials who will lose their citizenship included
Palestinian Authority President Mahmoud Abbas, Chief Palestinian
negotiator Saeb Erekat and Palestinian Authority negotiator
Ahmed Qurei.

By Juliane Helmhold
April 25, 2018 14:26
https://www.jpost.com/Middle-East/Report-Jordan-to-start-revoking-Palestinian-leaderss-citizenship-552691?utm_source=newsletter&utm_campaign=25-4-2018&utm_content=report-jordan-to-start-revoking-palestinian-leaderss-citizenship-552691

-

U.S. intel: Arms shipments from Iran into Syria may be used against Israel

According to the CNN report, at least two flights by Syrian Air
Force IL-76 cargo jets as well as one Iranian cargo jet “caught
US attention.”

By Anna Ahronheim
April 25, 2018 13:07
https://www.jpost.com/Middle-East/US-intel-Arms-shipments-from-Iran-into-Syria-may-be-used-against-Israel-552686

Folketinget godkender: 200 Tibet-demonstranter kan få 20.000 kr. i
erstatning.
Svar: Vi lader os IKKE *bestikke* af sølle 4 millioner kroner!
Date: Mon, 23 Apr 2018 07:00:33 +0200, GMT 05:00

> [...]

Folketinget godkender: 200 Tibet-demonstranter kan få 20.000 kr. i
erstatning. Svar: Vi lader os IKKE *bestikke* af sølle 4 millioner kroner!

DR's korrespondent i Tyrkiet: Avis frygter mere selvcensur efter hårde
straffe
kl. 11:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/drs-korrespondent-i-tyrkiet-avis-frygter-mere-selvcensur-efter-haarde-straffe

-

DR S132 tor 26 apr 18:43:38
26.april dr.dk/nyheder 11:55

ARMENIEN: NY PREMIERMINISTER 1. MAJ
På tirsdag skal det armenske parlament
vælge ny premierminister. Det meddeler
parlamentsformand, Ara Babloyan.

Det sker i forlængelse af de seneste to
ugers politisk uro, hvor tidligere
præsident Serzh Sargsjan efter massivt
folkepres har trukket sig fra posten
som nytiltrådt premierminister.

Tusinder af armeniere har protesteret i
gaderne over regeringen og i
særdeleshed over Serzh Sargsjan.

Sargsjan, som var præsident fra 2008
til 2018, nåede at være premierminister
i fem dage, før han mandag trak sig fra
posten.

Armenien får ny premierminister i næste uge
kl. 11:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/armenien-far-ny-premierminister-i-naeste-uge

-

DR S137 tor 26 apr 15:24:11
26.april dr.dk/nyheder 14:38

GRØNT LYS TIL TIBET-ERSTATNINGER
Københavns Politi vurderer, at op mod
200 personer kan rejse erstatningskrav
i Tibet-sagen.

Derfor har Folketingets Finansudvalg nu
via et såkaldt aktstykke givet grønt
lys til, at der kan udbetales
erstatning i sager, hvor politiet har
krænket demonstranters rettigheder
efter både grundloven og Den Europæiske
Menneskerettighedskonvention.

Københavns Politi meddelte 18. april,
at man ville give otte demonstranter
20.000 kroner i erstatning hver. Det er
det samme beløb, som de øvrige op mod
200 demonstranter vil kunne få i
erstatning.

Folketinget godkender: 200 Tibet-demonstranter kan få 20.000 kr. i
erstatning
kl. 14:38
https://www.dr.dk/nyheder/politik/folketinget-godkender-200-tibet-demonstranter-kan-faa-20000-kr-i-erstatning

Kommentar:

Det giver ca. 4 millioner, og hvis nu et firma har tjent flere
milliarder, da har det jo været en ganske fin forretning, lige
bortset fra at man har *undergravet* demokratiet.

Så mangler vi blot at finde ud af, HVEM (i regeringen dengang)
de bestak for at kunne gøre handlen!

Indtil det er undersøgt af en *uvildig* instans, har man
*undergravet* vor tillid til statsmagten Danmark, underforstået:

Vi lader os IKKE *bestikke* af sølle 4 millioner kroner!

-

Mor til fængslet studerende i Tyrkiet: ’Han sagde bare sin mening’
kl. 19:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mor-til-faengslet-studerende-i-tyrkiet-han-sagde-bare-sin-mening

Nordkoreas atomcenter kan være ødelagt
26. apr. 2018, 13:57
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-04-26-nordkoreas-atomcenter-kan-vaere-oedelagt

-

Derfor har Netto rekord-regnskab, mens Fakta lukker butikker
26. apr. 2018, 19:36 ...

-

NRK:
26. april 2018 kl. 08:28

Venindes søster fundet sammen med sin ex-mand igen + Heaven-break

File 20.568 ...
Indsigelse mod kirkelig vielse af ... (hor) ...:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/20-568
Udfordringen:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/20-568
Litteratur, Skilt - men ikke fra Gud:
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/skilt-men-ikke-fra-gud/20-568

Other news:

Mor til fængslet studerende i Tyrkiet: ’Han sagde bare sin mening’

Bill Cosby kendt skyldig i sex-overgreb

-

Dagens litterære sætning:

[...]

... Uanset hvor meget man forbedrer et menneskes råmateriale,
er der stadig noget andet tilbage: menneskets virkelige, frie
valg, ...

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Job+30&version=BPH

Job 30, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jobs tale fortsat:)

Jobs nuværende elendighed

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+12.9-21&version=BPH

Romerne 12:9-21, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Velsign modstanderne og lev så vidt muligt i fred med alle

-

[...]

"For gennem Kristus er jeg blevet sat fri ved den Ånds
kraft, som bringer liv, og jeg lever ikke længere under
syndens lov, som bringer død."

Rom. 8:2 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Romerne8

-

[...]

April, Storbededag, fredag, 27.

Matt 7,7-14

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Matt+7.7-14&version=BPH

Matthæus 7:7-14, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jesus siger:)

Om at få som svar på bøn

Den gyldne regel

12
Sådan som I ønsker, at andre skal gøre mod jer,
sådan skal I gøre mod dem.
Det er Toraen og Profeterne i en nøddeskal.

Den snævre port

13
Gå ind gennem den snævre port. Vid er den port og bred den
vej, der fører til fortabelsen. Mange er de, der følger den.

14
Snæver er den port og smal den vej, der fører til livet.
Få er de, der finder den.

Kommentar:

Det har chokeret mig, hvor mange kristne, der i misforstået
kærlighed til sine medmennesker er gået på kompromis med Guds
Ord og således har bøjet knæ for utugts- og hordæmonen.

HVIS der er tale om en så stor vranglære, at de - reelt set -
mister deres frelse (apropos 'Frafaldet ved Endetiden', fordi de
jo ligesom en luder er deres Herre utro), da kan man rolig sige,
at kun ganske få finder livets vej!

Her lige nogle tanker til alle Jer, der går med sådanne
overvejelser:

https://udfordringen.dk/2004/03/fraskilt-hvordan-skal-jeg-forholde-mig/

Fraskilt: Hvordan skal jeg forholde mig?
Af Udfordringen, den 4. mar. 2004/10

Partnerskab og forældreskab

Det kommer bag på mange, at når partnerskabet ophører, så
fortsætter forældreskabet uanfægtet. I modsætning til
partnerskabet, så kan forældreskabet ikke annulleres.

Partnerskabets ophør betyder, at din eksmand har mistet
retten til at blande sig i din personlighed og dit
privatliv, og det samme gælder for dig i forhold til ham.
Du har mistet muligheden for aktivt at medvirke i hans liv.

Tænk lidt over det! Forældreskabet kan ikke annulleres, og du
er tvunget til fortsat at *samarbejde* med din ex-partner

"Kanske" du måske hellere bør ta' kampen op i tiltro til, at
"for Gud er INTET umuligt": Han° kan redde dit ægteskab og få
Jer begge tilbage til der, hvor I elskede hinanden UDEN en hel
masse betingelser, fordi det var sådan Han° skabte mennesket
oprindelig i Edens Have FØR syndefaldet. Og som kristen har du
jo modtaget Helligånden som panten på din arv: Evigt liv i
Paradiset sammen med Ham°, som du elsker, ikke sandt?

INTET er umuligt for Gud!

Jeg hørte - for øvrigt - i går en glædelig nyhed, at en venindes
(*1) søster har fundet sammen med sin ex-mand igen.

Tillykke med dette og må Herren° *velsinge* Jer heri ... :-)

*1:
Hende jeg berettede om forleden dag:

Subject: Heaven-Break: Boykot pga. *smittefare* disse menigheder
(der fordrejer Guds Ord)! -
Re: 2018 uge 16 (news samlet)
Date: Sun, 22 Apr 2018 10:39:37 +0200, GMT 08:39
20554 News:5adc49f9$0$711$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/QAYVflKBLbs/64j9uPWCBQAJ

Sent: Monday, May 28, 2012, CET 09:09, GMT 07:09
Subject: Ord, der skal ihukommes -
Was: Ikke alle præster har bøjet knæ for hor-afguden ...
Når Gud Helligånd taler ... !
14350 news:4fc32485$0$284$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/skilt-men-ikke-fra-gud/14-263/14-350
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/0c63cdb6e66c459f

> Mine understregninger:
> (ord, der skal ihukommes)
>
> Kapitlet ' Bibelens tekster om skilsmisse og nyt ægteskab'
> af Niels Jørgen Fogh (sognepræst)
[ ... ]
> s.35
> Afsnittet: Hvad siger Bibelen?
>
> Træder du ind i et nyt ægteskab, bliver forsoning og
> genoprettelse nemlig umulig.

Det er det bedste argument for, at præster skal sige nej til at
vie fraskilte, skønner jeg!

Du *forhindrer* at ex-parret forsones og får deres forhold
genoprettet!

Hmm ... (memory on from) ...

https://udfordringen.dk/2009/05/vier-ikke-fraskilte/

Vier ikke fraskilte
Af Udfordringen, den 14. maj. 2009/20

DR har foretaget en rundspørge blandt borholmske præster,
der viser, at 44 pct. afviser at vie fraskilte. Det er
uvist, hvor mange, der besvarede rundspørgen.

levi

Tak Jesus, at ikke alle præster har bøjet knæ for den hordæmon!...

[...]
der sagde:
(2018-04-27, Friday, day no 117, CET 08:25, GMT 06:25)
- "Og Jeg har også et budskab til jer:"

25
- "Hold ud"

26
- "Jeg kommer snart"

26
- "og ta'r jer bort"

26
- "fra jorden"

CET 08:27
- "(førend ondskaben ta'r over)"

(NB! Ordene i parentes er 100% sikre.)

Lad dig således IKKE *lokke* af djævelen til at stikke af fra
det hele ved at forlange skilsmisse!

Hvad Gud tænker?

Gud siger (i Hans Ord), at ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mal+2.16&version=BPH

Malakias 2:16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

„Jeg hader skilsmisse!” siger Herren, Israels Gud.
„Det er som at begå vold. Forstå, hvad der er Guds vilje,
og svigt ikke din hustru.”

Svigt derfor ikke din hustru og heller ej din mand!

Har du brug for akut hjælp desangående, da er der måske nogle
kristne, der kan hjælpe dig:

https://udfordringen.dk/2009/11/fraskilte-starteraegteskabscenter/

Fraskilte starter ægteskabscenter
Af Svend Løbner, den 18. nov. 2009/47
https://udfordringen.dk/2009/11/fraskilte-starteraegteskabscenter/

Evy og Finn Birck Christensen fandt sammen efter 16 års
skilmisse. Nu vil de dele de dyrt købte erfaringer med andre
ægtepar i krise. Evy og Finn Birck Christensen var skilt,
men fandt sammen igen. Den erfaring vil de nu dele i
nyoprettet center for ægteskabsrådgivning.

Google-search:
https://www.google.dk/search?q=tv%C3%A6rkirkeligt+Center+for+%C3%86gteskaber+i+Krise&spell=1&sa=X&ved=0ahUKEwiTuvv26tnaAhUBiiwKHd10BVcQBQgkKAA&biw=1366&bih=673

Found:
https://www.kristeligt-dagblad.dk/familieliv/kirken-k%C3%A6mper-%C3%A6gteskabet

Kirken kæmper for ægteskabet
18. august 2012, kl. 1:01

Også leder af Center for Familieudvikling Annette Due
Madsen, der bestyrer Kristeligt Dagblads brevkasse Spørg om
livet, glæder sig over de kirkelige initiativer, men
understreger, at der kan gøres mere endnu.

Kontakt:

https://www.familieudvikling.dk/

Center for Familieudvikling

Østergade 5 (Strøget), 1.sal
1100 København K.

Søndergade 10, 2.sal
8000 Aarhus C

kon...@familieudvikling.dk.cut
tlf: 35 12 16 17

Og til dig, der står bag al dette onde, har jeg kun en ting at
sige:

Leave, in the name of the Father°!
(disse sjæle tilhører IKKE dig, din løgner, morder og bedrager)

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 23 Apr 2018 07:00:33 +0200, GMT 05:00

> [...]

Bill Cosby kendt skyldig i sex-overgreb

-

Mor til fængslet studerende i Tyrkiet: ’Han sagde bare sin mening’

I Tyrkiet er over 50.000 blevet fængslet for at støtte
kupforsøg eller terror. Men mange fængslinger er uretfærdige,
mener menneskerettighedsorganisationer.

-

Bataclan-angreb kostede 600.000 kr. - verdensledere erklærer økonomisk
krig mod islamister
26. Apr. 2018 kl. 19:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/bataclan-angreb-kostede-600000-kr-verdensledere-erklaerer-oekonomisk-krig-mod

Det internationale samfund er nødt til at samarbejde tæt for at
stoppe de massive pengestrømme til terrororganisationer som
Islamisk Stat og al-Qaeda.

Det er budskabet på konferencen 'No Money for Terror', som
afholdes i Paris i disse dage.

-

Bill Cosby kendt skyldig i sex-overgreb
26. Apr. 2018 kl. 20:02
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/bill-cosby-kendt-skyldig-i-sex-overgreb

-

Store protester i Spanien: Mænd frikendt for gruppevoldtægt
26. Apr. 2018 kl. 22:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/store-protester-i-spanien-maend-frikendt-gruppevoldtaegt

For første gang i 65 år sætter en nordkoreansk leder sine fødder i Sydkorea
26. apr. 2018, 21:50
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-04-26-for-foerste-gang-i-65-aar-saetter-en-nordkoreansk-leder-sine-foedder-i-sydkorea

-

Seriemorderen, der kom ind gennem vinduet, snød politiet i 42 år
27. apr. 2018, 06:16 ...

-

104 SVT Text Fredag 27 apr 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Kim vid toppmöte: En ny era........130
* Venezuela och Panama eniga igen....131
* Stora massgravar hittade i Rwanda..132

Första barnporrdomen i Pakistan....133
Pakistans utrikesminister avstängd 134
416 franska IS-finansiärer kända...135

Kongo-Kinshasa: Troliga massgravar 136
Nio omkom vid skyfall i Israel.....137
USA-föräldrar stämmer Nordkorea....138

Trump-erkännande om porrstjärnan...139
Bill Cosby fälld för sexövergrepp..140

-

132 SVT Text Fredag 27 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 27 APRIL

Stora massgravar hittade i Rwanda

Hundratals kroppar har hittats från
folkmordet 1994 i Rwanda. Kvarlevorna
hittades i en by i utkanten av
huvudstaden Kigali, enligt landets
minnescenter för folkmordet.

Upptäckten av fyra massgravar gjordes
i söndags av lokalbor som hade grävt
i flera dagar och kommit så djupt som
20 meter.

Omkring 800 000 människor mördades
i Rwanda mellan april och juli 1994
på anstiftan av huturegeringen. De
flesta av dem som dödades tillhörde
minoriteten tutsi.

-

133 SVT Text Fredag 27 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 26 APRIL

Första barnporrdomen i Pakistan

En pakistansk domstol har dömt en man
till sju års fängelse för barn-
pornografibrott. Det är första gången
någon döms i landet för att ha spridit
övergreppsbilder på barn.

Först i mars i fjol kriminaliserades
barnpornografi i Pakistan. Mannen
befanns skyldig till att ha varit
delaktig i ett globalt nätverk som
sträckte sig till Europa och USA.

Utredarna har beslagtagit över 650 000
bilder och filmer som skildrar över-
greppen och som mannen hade i sin ägo,
skriver nyhetsbyrån AFP.

-

138 SVT Text Fredag 27 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 26 APRIL

USA-föräldrar stämmer Nordkorea

Föräldrarna till den amerikanske
studenten Otto Warmbier, som dog bara
dagar efter han släpptes ur ett nord-
koreanskt fängelse, stämmer nu landet.
Det uppger nyhetsbyrån Reuters.

"Nordkorea, som är en skurkstat, tog
Otto som gisslan för sina egna ondske-
fulla planers skull och torterade och
mördade honom", enligt föräldrarna.

Warmbier fängslades i Nordkorea i
januari 2016 under en turistresa. Han
avled bara dagar efter det att han
fick återvända till USA i juni i fjol.
Diktaturen har nekat till anklagelser
om tortyr.

-

NRK:
26. april 2018 kl. 08:28 - 27. april 2018 kl. 04:42, error

27. april 2018 kl. 07:27

-

Tyskland bærer kippa: Mere end 2000 demonstrerer mod antisemitisme
Af Anders Hjorth Vindum 26. April 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/tyskland-baerer-kippa-mere-end-2000-demonstrerer-mod-antisemitisme

Muslimske kvinder var blandt mange demonstranter, der onsdag
bar kippa for at vise støtte til Tysklands jøder.

-

https://udfordringen.dk/2018/04/ulven-er-kommet/

... efter en skilsmisse. ...

=>

Udfordringen,
Search-string:
fraskilt

https://udfordringen.dk/?s=fraskilt

=>

NMI-Heaven-Break on!

Trump: Nordkorea skal presses indtil de afvikler atomvåben

Armeniens protestleder vil boykotte parlamentsvalg

-

Dagens litterære sætninger:
Kapitel 3
Samfundsmoral
side 84-88

... Det ny Testamentes gyldne regel ("Gør mod andre, som du vil,
at de skal gøre mod dig") er en sammenfatning af det, som alle
egentlig altid har erkendt som rigtigt. ...

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Job+31&version=BPH

Job 31, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jobs sidste tale fortsat:)

Job bedyrer igen sin uskyld

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+13.1-7&version=BPH

Romerne 13:1-7, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Vis respekt for myndighederne

Altså: Opfør dig som en lovlydig borger i det samfund, du lever
i, og støt det parti, du synes bedst tager hånd om godernes
fordeling. Vi har frihed til at tale og skrive, og den skal vi
benytte også som kristne, ja, måske netop som kristne. Gives der
love, der går på tværs af Guds lov, (abortloven, vielse af
homofile), skal vi adlyde Gud mere end mennesker. ...

Kommentar:

Men husk: Dette inkluderer IKKE selvtægt (men blot passiv civil
ulydighed)!

Vold rettet mod abortklinikker kan således ALDRIG retfærdiggøres,
men som læge, sygeplejske m.m. har du ret til at nægte et
arbejde, hvor du tvinges til at udføre abort.

Og dette gælder OGSÅ for Jer muslimer: Du har IKKE ret til at
begå vold, når/hvis du føler en lov går på tværs af islams love!

-

[...]

"Vær ikke bekymrede for noget, men sig altid Gud tak og læg
jeres ønsker frem for ham i bøn. Så vil I opleve, at Guds
fred, som overgår al menneskelig forstand, vil beskytte
jeres tanker og hjerter og bevare jeres tillid til Jesus
Kristus."

Fil. 4:6-7 (læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Filipperne4

Sent: Monday, May 28, 2012, CET 09:09, GMT 07:09

Date: Mon, 23 Apr 2018 07:00:33 +0200, GMT 05:00

> [...]

Trump: Nordkorea skal presses indtil de afvikler atomvåben

Armeniens protestleder vil boykotte parlamentsvalg

Fælles aftale klar: Nord- og Sydkorea vil sløjfe atomprogram
kl. 11:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/faelles-aftale-klar-nord-og-sydkorea-vil-sloejfe-atomprogram

-

Europæisk og amerikansk politi svækker Islamisk Stats medie
kl. 11:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/europaeisk-og-amerikansk-politi-svaekker-islamisk-stats-medie

-

Historisk håndtryk skaber håb i Sydkorea: 'Da de gav hånd, blev mine
øjne fyldt med tårer'
kl. 11:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/historisk-haandtryk-skaber-haab-i-sydkorea-da-de-gav-haand-blev-mine-oejne-fyldt-med

-

Armeniens protestleder vil boykotte parlamentsvalg
kl. 13:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/armeniens-protestleder-vil-boykotte-parlamentsvalg

-

Korea-kender opfordrer til skepsis: Sidste gang blev aftalen brudt
kl. 17:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/korea-kender-opfordrer-til-skepsis-sidste-gang-blev-aftalen-brudt

-

DR S152 lør 28 apr 07:02:26
27.april dr.dk/nyheder 18:18

140 OFREDE BØRN FUNDET I PERU
Arkæologer i Peru har fundet spor efter
den hidtil største kendte børneofring.
De har afdækket levn efter mere end 140
børn, som er blevet ofret sammen med
200 lamaer. Det skriver National
Geographic.

Offerpladsen er godt 550 år gammel.

Arkæologerne siger, at alle ofrene fik
brystet skåret op - formentligt fordi
man ville tage deres hjerter ud ved de
rituelle og meget systematiske
ofringer.

Børnene var mellem 5 og 14 år, da de
blev dræbt. De fleste var mellem 8 og
12 år. De blev alle vendt mod vest i
deres grave.

550 år gammel offerplads: Arkæologer finder 140 ofrede børn i Peru
27. Apr. 2018 kl. 18:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/550-ar-gammel-offerplads-arkaeologer-finder-140-ofrede-born-i-peru

-

Trump: Nordkorea skal presses indtil de afvikler atomvåben
27. Apr. 2018 kl. 21:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-nordkorea-skal-presses-indtil-de-afvikler-atomvaben

-

Israelsk luftangreb mod havn i Gaza afslutter blodig fredag
kl. 06:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israelsk-luftangreb-mod-havn-i-gaza-afslutter-blodig-fredag

-

Ni kinesiske børn stukket ihjel på vej hjem fra skole
kl. 06:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ni-kinesiske-born-stukket-ihjel-pa-vej-hjem-fra-skole

Rasmus Tantholdt: Derfor er det anderledes denne gang i Nord- og Sydkorea
27. apr. 2018, 22:52
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-04-27-rasmus-tantholdt-derfor-er-det-anderledes-denne-gang-i-nord-og-sydkorea

-

Meningsmåling: Ulven har flest venner i øst og flest fjender i vest
28. apr. 2018, 06:49 Opd. 28. apr. 2018, 07:45 ...

-

104 SVT Text Lördag 28 apr 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Merkel fick inget tullbesked i USA 130
* Process mot Trumps advokat pausas..131

Torontodåd: Åtta dödsoffer kvinnor 132
Bosättningar i Somalia förstörs....133

* Försiktig optimism efter toppmötet 134
Nord- och Sydkorea siktar på fred..135
Kim: Kanske kan gränsen försvinna..136

Wallström: Förtjänar beröm.........137

Flera döda i nya Gazavåldsamheter..138
17 döda i flyganfall i Damaskus....139

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 28 apr 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Rysslandrapport får ris och ros....140
Insektsgift förbjuds efter bidöd...141

* Risk för dansk strejk mindre.......142
Presidenten: Byt premiärminister...143

Nio barn dödades i knivdåd i Kina..144
Kongo: 40-tal drunknade vid flykt..145

Flera döda i tågolycka i Sydafrika 146

-

139 SVT Text Lördag 28 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 27 APRIL

17 döda i flyganfall i Damaskus

Minst 17 civila, bland dem sju barn,
har dödats i syriska granat- och flyg-
anfall mot det palestinska flykting-
lägret Yarmuk i södra Damaskus.

Området är den sista motståndsfickan
i huvudstadsområdet som ännu inte
tagits över av regeringsstyrkorna.

Regimen har sedan den 19 april attack-
erat de södra delarna av Damaskus för
att därifrån driva bort de sista
representanterna för Islamiska staten.

Anfallen intensifierades på fredagen,
enligt oppositionella Syriska
människorättsobservatoriet (SOHR).

-

NRK:
27. april 2018 kl. 07:27 - 28. april 2018 kl. 04:41, error

28. april 2018 kl. 07:51

USA: Sanktioner mot Iranrobotar

Nordkorea lukker sit atomanlæg om en måned

-

[...]

... De fleste af os nærmer os ikke dette emne for at finde ud
af, hvad kristendommen siger. Vi nærmer os det i håb om i
kristendommen at finde støtte for vort eget partis synspunkter. ...

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Job+32&version=BPH

Job 32, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Elihu blander sig i samtalen

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: jan., feb.
og marts), http://blr.dk/

Dagens tekst er fra ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+98&version=BPH

Salme 98, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Lovsang til Gud for hans frelse

-

Date: Mon, 23 Apr 2018 07:00:33 +0200, GMT 05:00

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20557

USA: Sanktioner mot Iranrobotar

Nordkorea lukker sit atomanlæg om en måned

Ekspert efter historisk fredsmøde: Japanerne frygter, at Trump ofrer dem
i farten
kl. 19:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-efter-historisk-fredsmoede-japanerne-frygter-trump-ofrer-dem-i-farten

-

Sydkorea: Kim Jong-un lukker atomanlæg i maj
kl. 06:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/sydkorea-kim-jong-un-lukker-atomanlaeg-i-maj

Nordkorea lukker sit atomanlæg om en måned
29. apr. 2018, 06:02
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-04-29-nordkorea-lukker-sit-atomanlaeg-om-en-maaned

-

Snart skal Trump og Kim Jong-un sidde overfor hinanden
29. apr. 2018, 06:56
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-04-29-snart-skal-trump-og-kim-jong-un-sidde-overfor-hinanden

-

104 SVT Text Söndag 29 apr 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Trump: Troligen Kim-möte snart.....130

* USA: Sanktioner mot Iranrobotar....131

* Ny chans för gruvbygge i Chile.....132

Ryskt kärnkraftverk bogseras.......133

Kina och Indien minskar spänningar 134

Över 100 hölls i en moské..........135

bin Laden:s läkare kan släppas.....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 29 apr 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Nytt avtal avvärjer dansk strejk...137

Grishjärnceller levde efter slakt..138

Opposition uppmanar till protester 139

Robotskjutning mot Saudiarabien....140

Huthirebeller anfölls - många döda 141

Palestinsk pojke dog av skottskada 142

Krav på nyval i Slovakien..........143

-

131 SVT Text Söndag 29 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 29 APRIL

USA: Sanktioner mot Iranrobotar

USA uppmanar sina allierade, både i
Europa och övriga världen, att införa
sanktioner mot Iran för att stoppa
landets robotprogram

Programet ses som ett hot mot
internationell fred och säkerhet
enligt amerikanerna.

-Vi manar länderna runtom i världen
att införa sanktioner mot alla
personer, företag och organisationer
som är kopplade till Irans robot-
program, säger Brian Hook, utrikes-
minister Mike Pompeos rådgivare.

-

133 SVT Text Söndag 29 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 29 APRIL

Ryskt kärnkraftverk bogseras

Ett flytande ryskt kärnkraftverk har
lämnat Sankt Petersburg. Det kommer i
helgen bogseras genom Östersjön och
passera utanför Sveriges kust.

Kärnkraftverket Akademik Lomonosov har
konstruerats i Baltijsk-varvet. Det
ska nu flyttas till Murmansk vid
Ishavet i nordvästra Ryssland, för att
där laddas med kärnbränsle.

Kärnkraftverket planeras att tas i
bruk 2019 i Tjuktjien, Rysslands
östligaste region, där det ska ge
ström till avlägsna oljeriggar och en
hamnstad, enligt AP.

-

134 SVT Text Söndag 29 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 28 APRIL

Kina och Indien ska minska spänningar

Kinas president Xi Jinping och Indiens
premiärminister Narendra Modi är eniga
om att försöka minska spänningarna vid
den omstridda gränsen mellan länderna.

Löftet gavs vid slutet på Modis besök
i kinesiska Wuhan, där han varit i två
dagar för att samtala med Xi Jinping.

I Kina ses mötet som en milstolpe
i relationen mellan länderna, som ofta
varit ansträngd. En stötesten är den
350 mil långa gränsen vars dragning på
sina håll är föremål för diskussion.

Länderna hyser tillsammans omkring
40 procent av jordens befolkning.

-

140 SVT Text Söndag 29 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 28 APRIL

Robotskjutning mot Saudiarabien

De Iranstödda Huthirebellerna i Jemen
har avfyrat åtta robotar mot staden
Jizan i södra Saudiarabien, enligt
rebellernas tv-bolag al-Masirah.

Dagen innan avfyrades en robot mot
samma mål från Jemen.

Enligt en talesperson för Jizans
civilförsvar dödades en person av
nedfallande delar från en robot,
rapporterar nyhetsbyrån AFP. Uppgiften
förnekas av den saudiska militären.

Saudiarabien hävdar att fyra robotar
har skjutits ned, men analytiker har
dock ifrågasatt påståendet.

-

141 SVT Text Söndag 29 apr 2018
UTRIKES PUBLICERAD 28 APRIL

Tiotals dog i attack mot Huthirebeller

Många Huthirebeller har dödats i ett
saudiskt luftangrepp i Jemens
huvudstad Sanaa, enligt saudisk tv.

Enligt al-Ekhbariya dödades över 50
människor, bland dem två höga befäl-
havare. al-Arabiya säger att attacken
riktades mot inrikesdepartementet i
Sanaa, som kontrolleras av rebellerna.

De Iranstödda Huthirebellerna har
bekräftat angreppet, men de går inte
in på några ytterligare detaljer.

Jemenitiska säkerhetsstyrkor uppger
att de dödat en hög IS-ledare i staden
Aden. En polis dödades i denna strid.

-

NRK:
28. april 2018 kl. 07:51 - 29. april 2018 kl. 01:08, error

29. april 2018 kl. 04:56

-

Liberman: If Iran strikes Tel Aviv, Israel will hit Tehran

Liberman said Israel is not interested in any wars, but will
pay any price to prevent an Iranian presence in Syria.

By Anna Ahronheim, Avraham Gold
April 26, 2018 12:02
https://www.jpost.com/Middle-East/Liberman-If-Iran-strikes-Tel-Aviv-Israel-will-hit-Tehran-552787

-

Haley: Hamas must stop using Gaza children as cannon fodder

Ambassador Haley also took ISIS, Iran and Houthi militants in
Yemen for their use of human shields and added that the practice
had reached epic proportions in the region.

By Tovah Lazaroff
April 26, 2018 20:34
https://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/Haley-Hamas-must-stop-using-Gaza-children-as-cannon-fodder-552832