2017 uge 43 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2017 uge 42 (news samlet)
Date: Mon, 16 Oct 2017 07:59:13 +0200, (CET 07:59, GMT 05:59)
20025 news:os1hri$oe0$2...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/a4svauutAp8/te1RHFlMAgAJ

-

I dag Mandag den 23. oktober 2017 (dag 296 i året) er det 1711
dage siden, at en stor asteroide samt en meteor nær havde ramt
og udslettet Psykopatistan (Rusland)! Se evt. ...

Found 7-stjernen (M45) at 2 Sam 12-13
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-046

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Sam+13&version=BPH

2 Samuel 13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Amnon voldtager sin søster Tamar

Absalom tager hævn over Amnon

23-24
Der gik to år. ...

Sådan gik det til, at Amnon blev myrdet.

[ ... ]

37-39
... i tre år. ...

Kommentar:

Hmm ... (input memory from) ...

Subject: Found perhaps 7-stjernen (M45) at 2 Sam 12 -
Re: 2017 uge 42 (news samlet)
Date: Sun, 22 Oct 2017 13:42:39 +0200, (CET 13:42, GMT 11:42)
20042 news:osi07h$nff$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-042
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/a4svauutAp8/NkfzWzDVAwAJ

https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/MrP3VUpSU70/ID1n-JicGy4J

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/MrP3VUpSU70/_3dyOSIjfL8J

> [...]
>
> Davids forhold til Batsheba
>
> 27
> Da sørgetiden var omme, sendte David bud efter hende og
> giftede sig med hende.
>

> Og de bliver gift!!!
>
> Og dette passer jo fint - symbolsk set - med Target. Her taler
> vi jo ligefrem om det såkaldte STORE *bryllup* (The BIG
> *wedding*) ... :-)
>

> Hmm ...
>
> Men det havde nu været meget smart, OM vi også kunne finde
> tallene, der karakteriserer M45 ...

> For finde vi dem, da har vi en *parallel* her (i 2 Sam 8-12) til

Og ...

> Men det havde nu været meget smart, OM vi også kunne finde
> tallene, der karakteriserer M45 ...

Den kommer så her:

[...]

3

Input memory from ...

> [...]
> som '60 miner' eller '360 sekel', hvilket forøvrigt minder "lidt"
> om de 360 grader, som vi bruger i astronomier, når vi opmåler

60 * 2/3 = 40

40 - Amnons død = 39

Compare with ...

> For finde vi dem, da har vi en *parallel* her (i 2 Sam 8-12) til
> Ester-koden.

Ester-koden var:

1
Cygnus A

2.
Target

3.
7-stjernen

De er sorteret efter deres galaktiske længdegrad startende med
den laveste på (og derefter de andre):

127 enheder, Cygnus A
195 enheder, Target (der hvor vi mener, ET kommer fra)
277 enheder, 7-stjernen

Og FORDI det er de *galaktiske* opmålingsværdier, der anvendes,
fremkommer spørgsmålet SELVFØLGELIG:

HVORDAN er de oplysninger havnet i Bibelen?

Folk dengang havde jo ikke kendskab til moderne astronomi!

De anede slet ikke, at vi befinder os i en galakse!

Derfor havde de heller ej mulighed for at opmåle himlen udfra
denne målestok!

Den ENESTE mulige *naturlige* forklaring vi kan fremskaffe, der
giver en *logisk* (og dermed *videnskabelig*) sammenhæng, er -
for mig at se - at der må havde været et besøg ude fra Rummet i
Oldtiden!

Længere er historien nok ikke!

Men er det i grunden ikke *FANTASTISK* i sig selv? ... :-)

Om det får politiske konsekvensen her på Jorden?

Tja ... (input memory from) ...

Date: Mon, 23 Oct 2017 07:37:02 +0200, (CET 07:37, GMT 05:37)
20044 news:osjv60$vvs$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/lplscH_hkkY/EcDLUNEPBAAJ

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

WHO dropper Mugabe som goodwill-ambassadør

-

DR S135 søn 22 okt 14:51:58
22.oktober dr.dk/nyheder 12:47

RUSSISK OPPOSITIONSLEDER LØSLADT
Aleksej Navalnij, den russiske
oppositionsleder og Putin-kritiker, er
blevet løsladt fra fængsel søndag efter
20 dage bag tremmer.

Det fremgår af Navalnijs konto på det
sociale medie Instagram.

- Hej. Jeg er ude, står der under et
billede af politikeren på gaden.

Navalnij blev idømt en fængselsstraf
for at opfordre til demonstrationer
imod Ruslands præsident, Vladimir
Putin.

Oppositionslederen, der vil stille op
imod Putin til præsidentvalget i 2018,
siger, at han er "klar til at arbejde".

Russisk oppositionsleder og Putin-kritiker løsladt fra fængsel
kl. 12:47
http://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-oppositionsleder-og-putin-kritiker-loesladt-fra-faengsel

-

DR S137 søn 22 okt 14:51:58
22.oktober dr.dk/nyheder 14:02

NYT CYBERANGREB UNDER OPSEJLING
Endnu et omfattende cyberangreb kan
lure lige rundt om hjørnet.

Analytikere ved Check Point, der er et
af verdens største
cybersikkerhedsfirmaer, har siden
slutningen af september observeret,
hvordan hackere har tiltvunget sig
adgang til et stadigt voksende antal
internetopkoblede dimser som
webkameraer, køleskaber, routere,
overvågningskameraer og alarmsystemer.

- Vi anslår, at over en million
organisationer på verdensplan på
nuværende tidspunkt er berørt, herunder
i USA, Australien og alle steder
derimellem, oplyser Check Point.

It-eksperter advarer: Nyt cyberangreb er under opsejling
kl. 14:02
http://www.dr.dk/nyheder/indland/it-eksperter-advarer-nyt-cyberangreb-er-under-opsejling

-

WHO dropper Mugabe som goodwill-ambassadør
kl. 14:45
http://www.dr.dk/nyheder/udland/who-dropper-mugabe-som-goodwill-ambassadoer

Fem tidligere præsidenter gjorde fælles front - og begravede stridsøksen
for en stund
22. okt. 2017, 15:58
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-10-22-fem-tidligere-praesidenter-gjorde-faelles-front-og-begravede-stridsoeksen-for-en

-

17-årig pige forsøgt voldtaget under løbetur
22. okt. 2017, 16:54 ...

-

NRK:
22. oktober 2017 kl. 10:02

US said to ready nukes amid war of words with North Korea + ET-break
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/20-047
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/courts/f/20-047

-

US said to ready nukes amid war of words with North Korea + ET-break

USA vil have iranske militser hjem

Forsker fra svensk universitet dømt til døden i Iran

-

[...]

Dagens Udfordring fra den kristne ugeavis Udfordringen:

Få et *opmuntrende* skriftsted sendt til din email og mobil
hver morgen (som enhver frit kan abonnere på) ...
https://udfordringen.dk/2014/02/dagens-ord-paa-mail-og-mobil/

"Jesus har sendt Helligånden, og hvor hans Ånd er,
dér er der frihed."

2. Kor. 3, 17 (Læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/2.%20Korint3

-

Et Ord til Dagen ...
http://www.ccw.dk/dagensord/

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 23 Oct 2017 07:37:02 +0200, (CET 07:37, GMT 05:37)

> [...]

USA vil have iranske militser hjem

Forsker fra svensk universitet dømt til døden i Iran

DR S140 man 23 okt 09:32:17
22.oktober dr.dk/nyheder 21:09

PRÆSIDENTER I SJÆLDEN FORENING
Det var et sjældent syn, da alle fem
nulevende tidligere amerikanske
præsidenter i aftes var samlet i Texas
til indsamlingshowet 'Deep From the
Heart: The One America Appeal'.

Showet var til fordel for de tusindvis
af ofre for de seneste måneders
orkaner, der har hærget USA i
henholdsvis Texas, Florida og Caribien.

Med på sidelinjen var også den
nuværende præsident Donald Trump, der
havde sendt en videohilsen med en
særlig tak til de fem tilstedeværende
tidligere præsidenter Barack Obama,
Bill Clinton, George W. Bush, George
H.W. Bush og Jimmy Carter.

Fem tidligere præsidenter i sjælden forening for orkanofre
22. Okt. 2017 kl. 21:09
http://www.dr.dk/nyheder/udland/fem-tidligere-praesidenter-i-sjaelden-forening-orkanofre

-

DR S142 man 23 okt 09:32:17
23.oktober dr.dk/nyheder 00:00

USA VIL HAVE IRANSKE MILITSER HJEM
Tiden er inde, til at de iranske
militser, der hjalp Irak med at bekæmpe
Islamisk Stat, tager hjem.

Det siger USA's udenrigsminister, Rex
Tillerson, der søndag mødtes med
lederne af to arabiske lande for at
drøfte Irans indflydelse i Mellemøsten.

- Iranske militser i Irak skal, nu hvor
kampen mod Islamisk Stat er ved at være
slut, tage hjem. De udenlandske krigere
skal tage hjem og lade det irakiske
folk få kontrollen igen, sagde han.

Han talte på en fælles pressekonference
med Iraks premierminister, Haider al-
Abadi, og den saudiarabiske kong
Salman.

USA beder arabiske allierede om hjælp til at isolere Iran
23. Okt. 2017 kl. 00:00
http://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-beder-arabiske-allierede-om-hjaelp-til-isolere-iran

-

Stem til kommunalvalget og kom gratis i svømmehallen
kl. 06:02

Kommentar:

Det var en smart måde at arrangere folk på ... :-)

-

DR S148 man 23 okt 09:32:18
23.oktober dr.dk/nyheder 08:04

KRITIK AF DR'S DANMARKSHISTORIE
Ifølge Søren Espersen, næstformand i
Dansk Folkeparti, var afslutningen på
DR's serie om danmarkshistorien "en
skandale".

- Det var ikke dokumentar, det vi så.
Det var en gang venstresnoet propaganda
i helt stor stil, siger han.

- For eksempel en beskrivelse af
modstandskampen uden Kaj Munk, uden
Christmas Møller og uden
modstandsgruppen Holger Danske, siger
Søren Espersen.

Søndag aften viste DR det sidste
afsnit. Flere historikere kritiserer
ifølge Kristeligt Dagblad seriens
afslutning for at være ensidig.

DF: Afslutningen på DR's danmarkshistorie var venstresnoet propaganda
kl. 08:04
http://www.dr.dk/nyheder/indland/df-afslutningen-paa-drs-danmarkshistorie-var-venstresnoet-propaganda

-

Kameraer på uniformen skal øge fængselsbetjentes sikkerhed
kl. 08:37
http://www.dr.dk/nyheder/indland/kameraer-paa-uniformen-skal-oege-faengselsbetjentes-sikkerhed

-

DR S153 man 23 okt 09:32:18
23.oktober dr.dk/nyheder 09:17

BRANDFOLK HAR ØGET RISIKO FOR KRÆFT
Når vores brandfolk har slukket en
ildebrand, risikerer de at have store
mængder af kræftfremkaldende
tjærestoffer på huden, i blodet og i
urinen. Det viser et nyt dansk studie.

Brandfolkenes Cancerforening ser meget
kritisk på den nuværende situation og
ønsker, at visse kræftformer anerkendes
som arbejdsskader, så brandfolkene er
sikrede, hvis de bliver syge.

Beskæftigelsesministeren har nedsat en
ekspertgruppe, der nu skal finde ud af,
om der er grundlag for at handle
politisk, ligesom han også har forelagt
problemstillingen for Folketinget.

Ny forskning: Brandfolk har markant øget risiko for kræft- og
hjertekarsygdomme
kl. 09:17
http://www.dr.dk/nyheder/regionale/syd/ny-forskning-brandfolk-har-markant-oeget-risiko-kraeft-og-hjertekarsygdomme

Forsker fra svensk universitet dømt til døden i Iran
22. okt. 2017, 23:06
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-10-22-forsker-fra-svensk-universitet-doemt-til-doeden-i-iran

Både de svenske myndigheder og Amnesty fordømmer Irans
beslutning om at henrette Ahmadreza Djalali.

[ ... ]

Den 45-årige iransk-fødte forsker blev i april 2016 anholdt
under en forelæsningstur i Iran, hvorefter han blev anklaget for
at have spioneret mod landet for den israelske stat.

-

Historikere kalder finale i DR-drama ensidigt venstredrejet
23. okt. 2017, 00:25
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-10-23-historikere-kalder-finale-i-dr-drama-ensidigt-venstredrejet

-

Ekspræsident Jimmy Carter vil rejse til Nordkorea og mægle
23. okt. 2017, 02:45 Opd. 23. okt. 2017, 03:40
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-10-23-ekspraesident-jimmy-carter-vil-rejse-til-nordkorea-og-maegle

Kommentar:

Se tidligere kommentar desangående ...

Subject: Carter, 93, kan åka till Nordkorea, men men men ... -
Re: 2017 uge 42 (news samlet)
Date: Sun, 22 Oct 2017 11:57:03 +0200
20040 news:oshq1h$e7h$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/a4svauutAp8/ao32Rm3PAwAJ

+

Intern "update" 1:

News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Notat vedr. the deadline -
Re: Vous comprenez, ET-with-the-name-Queen-Esther? -
Re: Er ET en vatnisse? -
Re: Update: Counter now
T-134 (markør 144), T-94 (markør 104), T-30 (markør 40)
Date: Sun, 22 Oct 2017 23:50:41 +0200, (CET 23:50, GMT 21:50)
20043 news:osj3rj$b56$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/a-i/20-043
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/globe-destroyer/20-043
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/hvorfor-traeder-et-ikke-offentlig-frem/20-043
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/RVX6QWn7lnY/DW1toZJ4BAAJ

+

Intern "update" 2:

Subject: Found 7-stjernen (M45) at 2 Sam 12-13 -
Re: 2017 uge 43 (news samlet)
Date: Mon, 23 Oct 2017 08:34:58 +0200, (CET 08:34, GMT 06:34)
20046 news:osk2ik$j9h$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-046
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/lplscH_hkkY/4WeT2_oSBAAJ

-

Parti vil kun støtte borgmester, hvis halalkød forsvinder fra kommunen
23. okt. 2017, 09:20 ...

-

104 SVT Text Måndag 23 okt 2017

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Tokyo klarade sig undan stormen....130
Abe vinner valet i Japan...........131

* Självmordsbombare bakom Nigeriadåd 132
* Bebisluckor kan införas i Danmark..133

* Slut på striderna i Marawi.........134
* Argentinas president stärker makt..135

Norditalien vill ha mer självstyre 136
Ny regering på gång i Österrike....137

Pahor på väg ta hem presidentval...138
* Notiser: Kirchner tar senatsplats..148

-

NRK:
22. oktober 2017 kl. 10:02 - 23. oktober 2017 kl. 08:47, error

23. oktober 2017 kl. 10:13

-

US said to ready nukes amid war of words with North Korea

B-52 bombers outfitted with nuclear missiles for first time
since Cold War, report says; US general: 'The world is a
dangerous place'

By Sue Surkes Today, 9:32 am
https://www.timesofisrael.com/trump-says-us-prepared-for-anything-vs-north-korea/

US President Donald Trump said Sunday that his administration
was “prepared for anything” in connection with North Korea. “We
are so prepared like you wouldn’t believe,” he told Fox News.
“You would be shocked to see how totally prepared we are, if we
need to be.”

His comments came with the US Air Force reportedly making plans
to equip B-52 strategic bombers with nuclear weapons for the
first time since the Cold War and ready them for action.

Kommentar:

Vi vil under INGEN omstændigheder acceptere, at et diktatur
truer os på livet!

Så må disse *voldspersoner* om nødvendigt dø!

For det kan ALDRIG blive fair, at demokratiet (som jo
repræsenterer Menneskeheden; i hvert fald i forhold til anarki
og diktatur) udsættes for *blackmail*!

Så er det bedre, at de skyldige dør (så vi andre kan få fred og
leve en normalt liv)!

Vor grænser er blevet vildt overskredet, og den går altså bare
ikke i længden!

Vor tålmodighed er blevet opbrugt!

Så må denne onde eksistenstrussel *elimineres*!

Jo! Vi har ret til *selvforsvar*!

Du TRUER jo vor eksistens (skønt vi aldrig har gjort dig noget)!

Længere er historien altså bare ikke!

Åh, ET! ...

Hvad skal der til for at aktivere din solidaritet?

Det kan da ikke være din gode mening blot at stå som en art
observatør på Savannen og overvære dette drama UDEN AT INVOLVERE
DIG (om om du ingen medfølelse har), oder was!?

Du KUNNE JO komme amerikanerne (og os andre i forkøbet) ved blot
at kaste en lille sten ude fra Rummer, der så "kirurgisk" fjerner
"kræftsvulsten", ikke sandt?...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2017-10-23, Monday, day no 296, CET 10:37, GMT 08:37)
- "Jo"

CET 10:37
- "Mine Herrer"

CET 10:37
- "og Damer"

CET 10:37
- "Skyldig"

CET 10:38
- "for Domstolen?"

Ordene blev sagt som et spørgsmål, underforstået at de spørger
Øvrigheder på jorden nu: Diktatoren i Nordkorea er skyldig for
Domstolen (set med vore øjne)! Enig?

Nå da da!

Så er der ET-Output!

Hmm ... (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/operation-naughty-boy

Counter = +50, 2017-10-18, day no 291 in the year, Wednesday

[ ... ]

Counter = +104, 2017-12-11, day no 345 in the year, Monday
............................ Focus

[ ... ]

Counter = +144, 2018-01-20, day no 20 in the year, Saturday
............................ Focus

Counter now around
T+56

=>

Counter now around
T-48
and ...
T-88

2. Sam 14 tilføjelser
https://sites.google.com/site/etbible/home/files-2/20-048

-

Ne partez pas sans moi, 2. Sam 14 tilføjelser

Japan skærper kurs mod Nordkorea

Mand stikker vært ned på radiostation i Moskva

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Sam+14&version=BPH

2 Samuel 14, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Absalom og David forsones

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Sam+14&version=DN1933

2 Samuel 14, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

17 Og din Trælkvinde tænkte: Min Herre Kongens Ord vil være
mig en Lindring; thi min Herre Kongen er som en Guds Engel
til at skønne over godt og ondt!

Men min Herre er viis som en Guds Engel, så han ved alle
Ting på Jorden!"

... vejede det 2OO Sekel efter kongelig Vægt.

27
... tre sønner og en datter

28
... 2 år ...

Kommentar:

Disse ord minder til forveksling om satans, da han frister Adam
og Eva i Edens Have:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gen+3.5&version=DN1933

1 Mosebog 3:5, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

men Gud ved, at når I spiser deraf, åbnes eders Øjne, så I
blive som Gud til at kende godt og ondt!"

Så måske siges der indirekte i teksten, at der nogengange kan
være er en parallel mellem begreberne ('Gud' og 'Guds engel').

Så når det senere hedder sig, at Enok vandrede med Gud og Gud
tog ham (se 1. Mos 5,25), da kan det faktisk godt være, at det i
virkeligheden var en Guds engel, der tog ham (op til himlen)

Herefter kommer teksten ind på noget angående en vægtenhed på
200 sekel, og "kanske" det skal tolkes i lyset af den forrige
vægtenhed på et talent.
Også de to efterfølgende tal på 2 og 3 kunne indikere dette.
idet syntaxet synes at være det samme:

Re: 2017 uge 43 (news samlet)
Date: Mon, 23 Oct 2017 08:34:58 +0200, (CET 08:34, GMT 06:34)
> 60 * 2/3 = 40

"Kanske" ordene, når vi sorterer dem efter størrelse, hjælper os
på vej

1 talent = 60 miner
1 mine = 60 sekel
1 sekel

=>

1 talent nævnes i teksten
x miner nævnes IKKE
200 sekel nævnes i teksten

x = target ?

=>

600 mine = en omdrejning (svarende til vores 360°)

600 * 60 = 36.000 sekel = en omdrejning (svarende til vores 360°)

36.000 / 200 = 180

200 sekel da lige med ca. 2 dage (ud af 360 dage)

Hmm ...

Tallet 200 minder ikke så lidt om den galaktiske længdegrad på
195,65 (hvis tallet er afrundet til nærmeste 10'er)

Og indirekte siges det herved, at sekel (og talent) skal
opfattes i tilknytning til dette (altså en længdegrads- eller
breddegradsopmåling).

Midlertidig konklusion:

Dagens tekst supplerer de forgående dages tekster ang. jagten på
Liv-2.

Men den dybere mening kommer nok først ved at undersøge
fortsættelsen i teksten.

De midlertidige holdepunkter er omtrent:

Counter = 0

1.

2.Sam 8
Target på 197 og 7

2.Sam 9,6
Target kongescepter

Counter = 197

2.Sam 9,10
300

Counter = 497 (197 + 300)

[ Rekonstruktion start ]

Hvis Counteren repræsenterer den galaktiske længdegrad (målt i
et 600-tal-system), da er der ikke flere objekter her fra
position 497 til 599. Og så er omdrejningen fuldendt og begynder
*forfra* med 0, der peger direkte ind i vor galakses centrum

[ END of Rekonstruktion ]

2.

2.Sam 10
Cygnus A

Counter = 127

3.

2.Sam 11,27
Target (bryllup)

Counter = 197

4.

2.Sam 12,6
4

2.Sam 12,18
7-stjernen

Counter = 277

Vi ser altså, at der en en opbygning i objekterne, der følger
den galaktiske opmåling, hvor sorteringen sker efter tallenes
størrelse!

At David og Batsebas søn (der er undfanget i hor) bliver født
(nævnt umiddelbart i forlængelse af bryllupet, se 2.Sam 11,27)
og derefter dør, KUNNE indikere - ligesom med Amnus (hvor
40 - Amnus = 39) - at der OGSÅ her skal trækkes 1 fra tallet.
Og så bliver regnestykket 197 - 1 = 196.

Og dette er i overensstemmelse med target afrundet til nærmeste
hele tal, idet ...

195,65 => 196

Og herved fremkommer der *logik* i hele 2.Sam-koden!

Dog må vi "vedstå", at tallene er *krypteret* (så de er skjult
for en såkaldt *autoscanning-without-a-brain), apropos ...

https://sites.google.com/site/etbible/home

Jesus siger:

Med Himmeriget er det ligesom
med en skat, der var skjult i en
mark, og en mand finder den og hol-
der det hemmeligt, og af glæde over
den går han hen og sælger alt, hvad
har har, og køber den mark.

Matt. 13,144

Kunne det tænkes, at der tales om en meget håndgribelig skat
(foruden det religiøse) ?

-

Dagens Udfordring fra den kristne ugeavis Udfordringen:

Få et *opmuntrende* skriftsted sendt til din email og mobil
hver morgen (som enhver frit kan abonnere på) ...
http://udfordringen.us5.list-manage.com/subscribe?u=24dafb0aadff1ca74568552be&id=8b467c7472

"Så langt som østen er fra vesten, har han fjernet vore
synder fra os. Som en far er barmhjertig mod sine børn,
er Herren barmhjertig mod dem, der ærer ham."

Salme 103, 12-13 (Læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Salme103

-

Interrupt came around CET 09:2x

Dagens sang:

Ne partez pas sans moi - eurovision 1988 - Celine Dion
https://www.youtube.com/watch?v=8pEYw8PcBas

Lyrics:
https://www.azlyrics.com/lyrics/celinedion/nepartezpassansmoi.html

Celine Dion Lyrics
"Ne Partez Pas Sans Moi"

Vous qui cherchez l'etoile
Vous qui vivez un reve
Vous heros de l'espace
Au coeur plus grand que la terre
Vous donnez moi ma chance
Emmenez-moi loin d'ici

You who are looking for the star
You who lives a dream
You hero from space
With a heart bigger than earth
You give me a chance
Take me far from here
Ne partez pas sans moi laissez-moi vous suivre
Vous qui volez vers d'autres vies laissez-moi vivre
La plus belle aventure les plus beaux voyages
Qui menent un jour sur des soleils sur des planetes d'amour

Don't leave without me, let me follow you
You who fly to other lives, let me live
The most beautiful adventure, the most beautiful trips
That lead someday to suns, to planets of love
Vous les nouveaux poetes
Vous les oiseaux magiques
Vous vous allez peut-etre trouver
De nouvelles musiques
Vous donnez-moi ma chance
Je veux chanter aussi

You the new poets
You the magic birds
You you'll probably find
New musics
You give me a chance
I want to sing also
Ne partez pas sans moi laissez-moi vous suivre
Vous qui volez vers d'autres vies laissez-moi vivre
Le bleu de l'infini la joie d'etre libre
Sur des rayons sur des soleils
Sur des chansons sur des merveilles
Et dans un ciel d'amour

Don't leave without me, let me follow you
You who fly to other lives, let me live
The blue of infinite, the joy of being free
On rays on suns
On songs on wonders
and in a sky of love
Le bleu de l'infini la joie d'etre libre
Vous qui cherchez une autre vie
Vous qui volez vers l'an 2 000
Ne partez pas sans moi

The blue of the infinite, the joy of being free
You who are looking for another life
You who are flying towards the year 2, 000
Don't leave without me

Kommentar:

Takker de af og rejser bort?

Hmm ...

2017 - 1988 = 29 years

Hmm ... (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/distance

Max distance to target therefore *LOWER* that 15 years!

-

Et Ord til Dagen ...
http://www.ccw.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte 4
gange om året, og det er jo meget smart, hvis man er væk på
retræte eller noget andet.)

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 23 Oct 2017 07:37:02 +0200, (CET 07:37, GMT 05:37)

> [...]

Ne partez pas sans moi, 2. Sam 14 tilføjelser

Japan skærper kurs mod Nordkorea

Mand stikker vært ned på radiostation i Moskva

DR S156 man 23 okt 10:31:02
23.oktober dr.dk/nyheder 10:30

JAPAN SKÆRPER KURS MOD NORDKOREA
Efter en stor valgsejr til Japans
premierminister, Shinzo Abe, og hans
koalitionsregering søndag, skærper Abe
nu den hårde kurs mod Nordkorea.

På et pressemøde mandag understregede
han, at han ville diskutere Nordkorea
"grundigt" med USA's præsident Donald
Trump, når de to mødes i Japan i
november.

Besøget skal også bekræfte USA's løfte
om et samarbejde om håndteringen af
Nordkorea, sagde han.

Den japanske premierminister er også
klar til at ændre forfatningen, så
militæret ikke bare kan bruges til
forsvar, men også til at føre krig.

Shinzo Abe vil ”grundigt” diskutere Nordkorea med Trump
kl. 10:30
http://www.dr.dk/nyheder/udland/shinzo-abe-vil-grundigt-diskutere-nordkorea-med-trump

-

Islamist-gruppe nedkæmpet: USA roser filippinsk militær
kl. 11:55
http://www.dr.dk/nyheder/udland/islamist-gruppe-nedkaempet-usa-roser-filippinsk-militaer

-

Mand stikker vært ned på radiostation i Moskva
kl. 14:35
http://www.dr.dk/nyheder/udland/mand-stikker-vaert-ned-paa-radiostation-i-moskva

Ekho Moskvy er ofte blevet kaldt den eneste uafhængige
radiostation i Rusland.

[ ... ]

Hun er også kendt for at være aktivt engageret i oppositionens
protestmøder, og hun har tusindvis af følgere på Facebook.

Mindst 58 journalister dræbt siden 1992

Radiostationen er kritisk over for de ledende politikere, og den
inviterer ofte oppositionspolitikere i studiet. Den er også
kendt for at være kritisk mod det gigantiske selskab Gazprom,
som ellers har mange aktier i radioen.

-

FN-ambassadør: Myanmar forhindrer en løsning på rohingya-krisen
kl. 15:27
http://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-ambassadoer-myanmar-forhindrer-en-loesning-paa-rohingya-krisen

-

Sprængfarlig tegneserie spidder muslimsk dobbeltmoral med ærlighed og humor
kl. 16:00
http://www.dr.dk/nyheder/kultur/spraengfarlig-tegneserie-spidder-muslimsk-dobbeltmoral-med-aerlighed-og-humor

-

Jødisk leder advarer Østrig mod ny regering med højrefløjsparti
kl. 19:52
http://www.dr.dk/nyheder/udland/joedisk-leder-advarer-oestrig-mod-ny-regering-med-hoejrefloejsparti

Mand trænger ind på radiostation i Moskva og stikker vært ned
23. okt. 2017, 15:01
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-10-23-mand-traenger-ind-pa-radiostation-i-moskva-og-stikker-vaert-ned

Trusler mod journalister får som regel ingen følger, og angreb
på dem bliver ikke efterforsket.

-

Da gassen forsvandt, var teatersæderne fyldt med døde sorte enker
23. okt. 2017, 15:13
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-10-23-da-gassen-forsvandt-var-teatersaederne-fyldt-med-doede-sorte-enker

129 personer blev dræbt, da russiske specialstyrker for 15 år
siden gassede og stormede Dubrovka-teatret og de 42 terrorister.

-

Under masseflugt: Op mod en million rohingyaer i Bangladesh
23. okt. 2017, 15:18
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-10-23-under-masseflugt-op-mod-en-million-rohingyaer-i-bangladesh

-

Lægerobot i modvind - foreslog livsfarlig medicin til danske patienter
23. okt. 2017, 20:14
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-10-23-laegerobot-i-modvind-foreslog-livsfarlig-medicin-til-danske-patienter

-

Catalonien og Norditalien er ikke alene - her kæmper de også for
selvstændighed
23. okt. 2017, 21:50 ...

-

NRK:
23. oktober 2017 kl. 10:13

Kinas præsident strammer grebet om magten, men men men ... + ET-break
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/china/20-050

-

Kinas præsident strammer grebet om magten, men men men ... + ET-break

USA indleder militærøvelse mod nordkoreanske angreb

USA truer Myanmar med sanktioner

FN-ambassadør kritiserer Myanmar

Noter i Emilie Meng-sag forsvundet

-

Date: Mon, 23 Oct 2017 07:37:02 +0200, (CET 07:37, GMT 05:37)

> [...]

Kinas præsident strammer grebet om magten, men men men ... + ET-break

USA indleder militærøvelse mod nordkoreanske angreb

DR S161 tir 24 okt 11:15:02
24.oktober dr.dk/nyheder 07:12

NOTER I EMILIE MENG-SAG FORSVUNDET
I ugerne efter 17-årige Emilie Meng
forsvandt fra Korsør Station tidligt
søndag 10. juli 2016, søgte hundredvis
af frivillige efter hende. Også den
frivillige organisation Natteravnene i
Korsør var aktive i den indsats.

De gik fra dør til dør i både Korsør og
på Halsskov for at spørge folk, om de
havde set eller vidste noget. Det
skriver Sjællandske

Deres optegnelser over reaktioner i
forbindelse med eftersøgningen er nu
blevet stjålet ved et indbrud i det hus
på Korsør Fæstning, hvor Natteravnene
har deres base.

Noter om reaktioner i Emilie Meng-sag forsvundet
kl. 07:12
http://www.dr.dk/nyheder/indland/noter-om-reaktioner-i-emilie-meng-sag-forsvundet

Subject: Husmenighed vil advare mod Halloween med optog i Vejle
Date: Sun, 22 Oct 2017 11:48:15 +0200, (CET 11:48, GMT 09:48)
20038 news:oshph0$b5c$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallfaith0/files/20-xxx/20-038
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/3F8DRA21e0M/FBHPv07_AwAJ

> Bed imod kriminalitet og bander.

Hmm ...

Morderen har her muligvis *afsløret* sig selv!

(Husk fremover at anvende et forsvarssystem, der tager højde for
dette ved at have kopier her og der og alle vegne!)

Og vi beder om, Jesus, at denne forbrydelse må blive opklaret,
og den/de skyldige straffet. Tillad IKKE at *lovløsheden* tager
overhånd, men bevar vort retssamfund, så alle kan bo trygt og
leve et normalt liv UDEN at være i fare.

Det beder vi om - i Jesu Kristi velsignede navn ... :-)

Amen.

-

Kinas præsident strammer grebet om magten
kl. 07:30
http://www.dr.dk/nyheder/udland/kinas-praesident-strammer-grebet-om-magten

Kommentar:

Mr. Cannibal! Du kommer til at *forregne* dig: Før eller sidenhen
falder hammeren (så de *lovløse* tilstande i Cannibalistan bringes
til ophør, og folket kan leve frit i Kina fremover)!

[...]

der sagde:
(2017-10-24, Tuesday, day no 295, CET 11:46, GMT 09:46)
- "Det skal ske"

Thank You, Sir ... :-)

-

DR S165 tir 24 okt 11:15:03
24.oktober dr.dk/nyheder 06:38

DANSK ERSTATNING FRA ISRAEL
Danmark og syv andre EU-lande kræver
erstatning fra Israel for solpaneler og
bygninger, som er blevet ødelagt på
Vestbredden. Det skriver det norske
medie NTB.

Belgien, Sverige, Frankrig, Spanien,
Italien, Luxemburg og Danmark kræver at
få udbetalt et beløb på 30.000 euro,
som svarer til knap 224.000 danske
kroner.

De israelske styrker beslaglagde
tidligere i år solpanelerne og nogle
mobile klasserum, som var placeret i en
række landsbyer på Vestbredden, det
oplyser den israelske avis Haaretz.

Danmark vil have erstatning fra Israel for ødelagt udstyr
kl. 06:38
http://www.dr.dk/nyheder/udland/danmark-vil-have-erstatning-fra-israel-oedelagt-udstyr

-

DR S167 tir 24 okt 11:15:03
24.oktober dr.dk/nyheder 06:07

USA TRUER MYANMAR MED SANKTIONER
Den amerikanske regering overvejer at
indføre sanktioner over for Myanmar som
følge af den humanitære krise, landets
rohingya-muslimer er havnet i.

Det oplyser udenrigsministeriet i
Washington.

- Vi udtrykker vores dybeste bekymring
med de seneste hændelser i Myanmars
Rakhine-stat og de voldelige,
traumatiske overgreb rohingyaer og
andre har gennemlevet, meddeler
ministeriet ifølge Reuters.
Ifølge nyhedsbureauet AFP vil USA som
et første tiltag indstille militær
assistance til hærenheder eller
officerer involveret i overgreb mod
rohingyaer.

USA truer Myanmar med sanktioner på grund af rohingya-krise
kl. 06:07
http://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-truer-myanmar-med-sanktioner-paa-grund-af-rohingya-krise

-

DR S170 tir 24 okt 11:15:03
24.oktober dr.dk/nyheder 05:44

USA INDLEDER MILITÆRØVELSE
Sydkorea, USA og Japan har i dag
indledt en fælles militærøvelse som
forberedelse på eventuelle missil-
eller atomtrusler fra Nordkorea.

Øvelsen finder sted ud for Sydkoreas og
Japans kyster, oplyser Sydkoreas
militær. Det skriver Reuters.

Øvelsen vil finde sted i løbet af de
kommende to dage. Her skal landene
blandt andet træne i at spore missiler
fra det nordkoreanske styre.

Sydkorea, Japan og USA har i løbet af
de seneste måneder afholdt en række
fælles militære øvelser.

USA indleder militærøvelse mod nordkoreanske angreb
kl. 05:44
http://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-indleder-militaeroevelse-mod-nordkoreanske-angreb

-

DR S176 tir 24 okt 11:15:03
23.oktober dr.dk/nyheder 19:52

JØDISK LEDER ADVARER ØSTRIG
Den 31-årige Sebastian Kurz har i dag
taget hul på forhandlingerne om den
kommende østrigske regering. Men
allerede inden den konservative ØVP-
leder har sat sig til rettet ved
forhandlingsbordet, lyder der en
klokkeklar advarsel fra formand for det
jødiske samfund i Østrig, Oskar
Deutsch.

Han opfordrer på det kraftigste
partierne til at danne regering uden om
det stærkt nationalistiske
Frihedspartiet FPØ.

- Når den nationalistiske ulv ifører
sig et blåt fåreskind, skifter den kun
udseende, ikke væsen, siger han.

Jødisk leder advarer Østrig mod ny regering med højrefløjsparti
23. Okt. 2017 kl. 19:52
http://www.dr.dk/nyheder/udland/joedisk-leder-advarer-oestrig-mod-ny-regering-med-hoejrefloejsparti

-

DR S115 tir 24 okt 11:15:00
23.oktober dr.dk/nyheder 15:27

FN-AMBASSADØR KRITISERER MYANMAR
Næsten en million rohingyaer er flygtet
til Bangladesh fra undertrykkelse og
vold i Myanmar, hvor situationen er
"uholdbar", siger landets FN-
ambassadør.

- Vi er vidne til den hidtil største
masseflugt fra et enkelt land siden
folkedrabet i Rwanda, siger Shameem
Ahsan, FN-ambassadør i Bangladesh.

Men Myanmar fortsætter med at udsende
propaganda, som betegner rohingyaerne
som illegale indvandrere fra
Bangladesh.

- Denne graverende fornægtelse af
rohingyaernes etnicitet forhindrer en
løsning, siger han.

FN-ambassadør: Myanmar forhindrer en løsning på rohingya-krisen
23. Okt. 2017 kl. 15:27
http://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-ambassadoer-myanmar-forhindrer-en-loesning-paa-rohingya-krisen

-

DR S117 tir 24 okt 11:15:00
23.oktober dr.dk/nyheder 14:35

STIKKER VÆRT NED PÅ RADIOSTATION
En mand trængte mandag ind i et studie
på den russiske radiostation Ekho
Moskvy og stak en kniv i nakken på en
af de mest fremtrædende studieværter,
Tatjana Felgengauer.

Det oplyser radiostationen til AP.

Ekho Moskvy er ofte blevet kaldt den
eneste uafhængige radiostation i
Rusland.

Angrebsmanden blev overmandet og
tilbageholdt efter angrebet på den
kvindelige journalist.

- Journalisten er blevet bragt til et
hospital. Hun er uden for livsfare,
siger chefredaktør, Alexei Venediktov.

Mand stikker vært ned på radiostation i Moskva
23. Okt. 2017 kl. 14:35

Date: Mon, 23 Oct 2017 07:37:02 +0200, (CET 07:37, GMT 05:37)

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20044

Hamasleder på besøg i Iran: Vi vil eliminere Israel, men men men ...

DR S126 tir 24 okt 11:59:15
24.oktober dr.dk/nyheder 11:45

ÆLDRE MAND ANGREB HJEMMERØVER
Et ældre ægtepar blev sent mandag aften
udsat for et voldsomt hjemmerøveri i
Egå nord for Aarhus. Røverne havde
medbragt et koben, men alligevel valgte
manden at modsætte sig forbrydelsen.
Han kom i håndgemæng med en af røverne,
og det endte med, at de flygtede.

Ifølge Østjyllands Politi lå parret og
sov, da de maskerede gerningsmænd
klokken 23.45 knuste en rude i
terrassedøren og trængte ind i huset på
Strandvangsvej. Manden slap med sår og
mærker på ben og arme efter kobenet.

Gerningsmændene talte dansk, men det
lød som om, at de stammede fra
Mellemøsten. Begge anslås til at være
20-30 år gamle.

Ældre mand angreb hjemmerøver - fik tæsk med rødt koben
kl. 11:45
http://www.dr.dk/nyheder/indland/aeldre-mand-angreb-hjemmeroever-fik-taesk-med-roedt-koben

Kommentar:

Jesus! Vi beder om, at denne kriminalitet må høre op, så folk
ikke overfaldes derhjemme.

Vi beder om, at de skyldige må blive fanget og straffet.

Det beder vi om, i Jesu Kristi velsignede navn.

Amen.

-

Det Kriminalpræventive Råd: Kameraer stopper næppe voldsmænd
kl. 11:52
http://www.dr.dk/nyheder/indland/det-kriminalpraeventive-raad-kameraer-stopper-naeppe-voldsmaend

Kommentar:

Men det kan måske lette efterforskningen.

Rufus Gifford: Fandeme nej Trump - vi skal ikke skrue tiden tilbage
23. okt. 2017, 23:00
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-10-23-rufus-gifford-fandeme-nej-trump-vi-skal-ikke-skrue-tiden-tilbage

Den tidligere amerikanske ambassadør i Danmark anklager
præsident Trump for at diskriminere homoseksuelle og for at
splitte USA.

Må en bager afvise at lave en bryllupskage til et homoseksuelt
par?

Ja, siger Trump-administrationen, ...

Kommentar:

Og jeg er enig!

Date: Sun, 22 Oct 2017 11:48:15 +0200, (CET 11:48, GMT 09:48)
> Man kunne fx. sætte et skilt op, hvorpå der står:
>
> ADVARSEL
>
> I denne husstand fejres Halloween IKKE,
> fordi der er tale om *okkulte* kræfter,
> og de er IKKE velkomne her! I'm sorry ... :-(

Du (og andre homoseksuelle) må *affinde* jer med, at ikke alle
mennesker finder behag i jeres seksuelle adfærd, OG HAR RET TIL
AT BEDE SIG *FRITAGET* (for ikke at blive påvirket af det, fordi
der er risiko for åndelig *smittefare*)!

Du (og andre) kan jo bare gå hen til en anden bager og bestille
en bryllupskage, ikke sandt?

Så ...

Hvad *klynker* du over?

(Det er jo *formynderi*, hvis det Offentlige vil tvinge folk til
at deltage i fosterdrab, "dødshjælp" und so weiter!)

Re: 2017 uge 42 (news samlet)
Date: Sun, 22 Oct 2017 13:42:39 +0200, (CET 13:42, GMT 11:42)
> Som min gode ven Per plejer at sige til folk (med disse her
> psykiske *forstyrrelser* eller hvad det nu er):
>
> Få dig et liv!

Længere er historien altså bare ikke, lige bortset fra, at en
af mine bedste venner er homoseksuel.

Man kan nemlig godt holde af de mennesker (selvom man IKKE er
begejstret for deres seksuelle adfærd) ... :-)

Vous comprenez?

-

Her er hele forløbet: To børn døde af forgiftning trods lægekontakt
24. okt. 2017, 13:06 ...

-

104 SVT Text Tisdag 24 okt 2017

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

Korea: Övningar inför robotattack..130

Mordanklagade vallade på flygplats 131

Studentledare i Hongkong fria......132

USA överväger sanktioner mot Burma 133

Xi Jinping skrivs in i grundlagen..134

Nicaragua undertecknar klimatavtal 135

Rekordmycket skog gick upp i rök...136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 24 okt 2017

SVT Text

* = efter kl 12 Nyhetsrullen 188

Katalanskt svar på torsdag.........137

Knivattack vid rysk radiostation...138

President hotade med låtsasvapen...139

Världen runt
Skreksjöng i bilen - fick böter....149

-

132 SVT Text Tisdag 24 okt 2017
UTRIKES PUBLICERAD 24 OKTOBER

Studentledare i Hongkong fria

De unga aktivisterna Joshua Wong och
Nathan Law har släppts mot borgen.

De har överklagat det fängelsestraff
som utdömdes efter deras deltagande i
demonstrationer för demokrati 2014. I
väntan på ett beslut har de frigetts.

I augusti dömdes de till fängelse för
sina roller i den så kallade
paraplyrörelsen. Wong fick sex månader
och Law åtta månader. De var bland de
studentledare som ledde protesterna.

Enligt den lokala tv-kanalen RTHK
släpptes de mot en borgensumma på
motsvarande omkring 52.000 kronor var.

Kommentar:

Jesus! Vi beder om, at dette ækle kommunistiske diktatur må
styrte i grus og ALDRIG rejse sig igen!

Det beder vi om i Jesu kristi velsignede navn.

Amen.

-

NRK:
23. oktober 2017 kl. 10:13 - 24. oktober 2017 kl. 11:07, error

24. oktober 2017 kl. 12:27

-

Hamasleder på besøg i Iran: Vi vil eliminere Israel
Af Anders Hjorth Vindum 23. October 2017
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/hamasleder-paa-besoeg-i-iran-vi-vil-eliminere-israel

Palæstinensisk forsoningsaftale tager mere og mere form som en
krigserklæring mod Israel.

Kommentar:

Og det er virkelig dumt gjort af dem, når de nu er blevet gjort
opmærksom på, at der muligvis er involveret UFO'er (og dermed et
besøg udefra Rummet) i fænomenet, fordi ...

Det er laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangtfra
sikkert, at man kan vinde over dem, selvom man tror, at Gud er
med en!

Der var faktisk en jødisk sekt i Oldtiden, der troede på dette,
at Gud var med dem. De *fantaserede* om, hvordan Gud ville kæmpe
deres sag for dem mod Romerne, men ...

Hvor er de henne nu?

Kan man være så tæt på målet, og samtidig tage så gruelig fejl?

Ja! det tyder faktisk noget på!

De er døde og borte. Alt hvad der er tilbage er nogle skrifter i
Qumran. se evt. ...
https://da.wikipedia.org/wiki/D%C3%B8dehavsrullerne

Så ...

Sæt nu I OGSÅ har taget fejl?

Det er jeg (og andre) faktisk 100% ovcerbevist op. Ellers havde
vi - ligesom alle de andre religiøse forvirrede - fulgt jer!

Men bevares!

Er man villig til at ofre menneskeliv for sin religiøse sag (ved
at sende folk ud på selvmordsaktioner i Iraq-Iran krigen und so
weiter med selvmordsterrorbomber her og der og alle vegne), så
er man jo ligeglad med alting!

Og når/hvis folk først *gennemskuer* dette...

MON de da gider følge jer (med ned i helvede)?

Næppe!

Åh ...

Gid jeg dog kunne tale jer til fornuft; alle I folk, der
*TILBEDER* al det døde, der hverken kan gå, se, høre eller tale!

Det er jo blevet en *afgud* for jer, så I ikke længere kan
skelne mellem hvad der er vigtigt og uvæsentlig!

Selv min ven, der er homoseksuel og fan af Elvis Presley.

Han ville ØJEBLIKKELIG fatte, hvis Elvis Presley kom til byen
og holdt koncert, at ...

Dén chance må IKKE forspildes!

Nu ved jeg godt, at Elvis Presley er død, men vi kan sagtens
forstå billedtalen alligevel.

Du/I minder mig ikke så lidt om ... (input memory from) ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Matt+11.16-19&version=BPH

Matthæus 11:16-19, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jesus siger:)

Hvordan skal jeg beskrive den slags mennesker?[a] Forestil
jer nogle børn, der sidder på torvet og råber til deres
kammerater:

‚Vi spillede på fløjte for jer, men I ville ikke være med
til at synge og danse. Vi spillede sørgesange, men I ville
heller ikke være med til at sørge.’

Sådan har folk også reageret over for Johannes Døber og mig.
Johannes levede et liv i afholdenhed uden fester, og folk
sagde om ham: ‚Årh, han er ikke rigtig klog!’

Derefter kom Menneskesønnen, som både spiser god mad og
drikker vin, og folk siger om mig: ‚Sikken en ædedolk og
drukkenbolt. Tænk, han er ven med de værste syndere!’ Nuvel,
Guds visdom erfares af dem, som følger den.”

Footnotes:

a 11,16
Altså de netop omtalte vantro modstandere af Guds rige.

Der er et besøg ude fra Rummet, og I fatter ikke en skid af det
hele! ... :-(

Kun en *tåbe* opfører sig så dumt, i mine øjne!

I har jo FULDSTÆNDIG mistet overblikket og *fantaserer* om
*luftkasteller* ligesom Qumrar-folket!

Og så er man sg_ dummere, end Politiet tillader, havde jeg nær
sagt!

Date: Mon, 23 Oct 2017 07:37:02 +0200, (CET 07:37, GMT 05:37)

> [...]

Saudisk kronprins lover moderat islam og stop for ekstremisme

Russisk aktivist udelukkes fra præsidentvalget

DR S135 tir 24 okt 17:23:43
24.oktober dr.dk/nyheder 16:49

RUSSISK AKTIVIST UDELUKKES
Den russiske oppositionsaktivist
Aleksej Navalnij kan ikke stille op til
præsidentvalget næste år.

Det slår en centerchef, Larisa Kopteva,
ved rigsadvokaten i Moskva fast.

Dermed bekræfter hun tidligere
meldinger om, at den 41-årige aktivist
og blogger ikke får chancen for at
udfordre præsident Vladimir Putin, som
ventes at genopstille.

Årsagen er, at Navalnij i februar blev
dømt for bedrageri. Den lovovertrædelse
anses for særligt alvorlig,
understreger centerchefen.

Ruslands rigsadvokat: Oppositionsaktivist Navalnij må ikke stille op til
valg
kl. 16:49
http://www.dr.dk/nyheder/udland/ruslands-rigsadvokat-oppositionsaktivist-navalnij-maa-ikke-stille-op-til-valg

Kommentar:

Alle Psykopatus-Putin ikke bryder sig om bliver jo anklaget og
dømt for *fiktive* forteelser.

Og det hedder på dansk et *skindemokrati* ... :-(

-

Forskere: CO2 i verdenshave får konsekvenser for alt liv
kl. 18:33
http://www.dr.dk/nyheder/viden/miljoe/forskere-co2-i-verdenshave-faar-konsekvenser-alt-liv

Saudisk prins lover moderat islam og stop for ekstremisme
24. okt. 2017, 17:31
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-10-24-saudisk-prins-lover-moderat-islam-og-stop-for-ekstremisme

- Vi vender tilbage til det, vi var engang: Et land med moderat
islam. Åbent for alle religioner og for verden, siger prinsen.

[ ... ]

32-årige Mohammed bin Salman blev udpeget til kronprins i juli.

Subject: Hamasleder på besøg i Iran: Vi vil eliminere Israel,
men men men ... -
Re: 2017 uge 43 (news samlet)
Date: Tue, 24 Oct 2017 13:16:03 +0200
20051 news:osn7dl$t31$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/lplscH_hkkY/sw58EOZwBAAJ
Clever guy ... :-)

Hmm ...

https://www.youtube.com/watch?v=chG6xRsX7ns

Gadol Adonai ... :-)

-

NRK:
24. oktober 2017 kl. 12:27

Date: Mon, 23 Oct 2017 07:37:02 +0200, (CET 07:37, GMT 05:37)

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20044

UN, abuse of power: Russisk veto blokerer granskning af kemiske våben i

DR S139 tir 24 okt 22:23:02
24.oktober dr.dk/nyheder 18:59

RUSSISK VETO MOD SYRIENUNDERSØGELSE
Rusland har tirsdag nedlagt veto i FN's
Sikkerhedsråd mod fortsatte
undersøgelser af brugen af kemiske
våben i Syrien.

Ved en afstemning tirsdag har Rusland
blokeret en resolution, der ville forny
mandatet til missionen. Russerne
understreger dog, at landet er parat
til at forlænge mandatet - bare ikke
endnu.

Kina undlod at stemme, og Bolivia
stemte imod teksten.

Medlemmerne af Sikkerhedsrådet afviste
tidligere tirsdag Ruslands ønske om at
udskyde en afstemning om resolutionen.

Russisk veto blokerer granskning af kemiske våben i Syrien
kl. 18:59
http://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-veto-blokerer-granskning-af-kemiske-vaaben-i-syrien

Kommentar:

ENDNU et eksempel på at FN er et *uretfærdigt* system, der
forfordelen den stærke (på de svages bekostning)! ... :-(

Og en af konsekvenserne af dette *sygelige* system er, at nu vil
alle og enhver ha' vetoret (og det kan man få, tror de, ved at
anskaffe sig atomvåben. Og så ender det jo også med, at de
bliver brugt, og dét overlever Menneskeheden nok ikke)! ...:-(

En demokratisk udgave af FN er derfor vejen frem, HVOR ALLE
BLIVER HØRT (og ikke blot dem, der *skaber* sig ved at bruge
vold)!

-

Saudi-Arabiens kronprins: Vi skal have et mere åbent og moderat islam
kl. 20:35
http://www.dr.dk/nyheder/udland/saudi-arabiens-kronprins-vi-skal-have-et-mere-aabent-og-moderat-islam

Britisk Labour-politiker må trække sig fra toppost: Beskyldte danskere
for dyresex
24. okt. 2017, 22:48 ...

-

NRK:
24. oktober 2017 kl. 12:27

Israeli minister in Japan: Iran may become ‘tomorrow’s North Korea’

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Sam+15&version=BPH

2 Samuel 15, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Absaloms sammensværgelse

-

[...]

"Der findes ingen Gud som dig, du tilgiver den rest, der er
tilbage af dit ejendomsfolk. Du kan ikke være vred for evigt,
men elsker at vise din trofaste kærlighed."

Mika 7, 18 (Læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Mika7

-

Date: Mon, 23 Oct 2017 07:37:02 +0200, (CET 07:37, GMT 05:37)

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20044

Israeli minister in Japan: Iran may become ‘tomorrow’s North Korea’

Rusland forbereder test af nyt missil, som kan »omgå alle eksisterende
missilforsvarssystemer«
24.10.2017 kl. 20:24
http://jyllands-posten.dk/international/ECE9974097/rusland-forbereder-test-af-nyt-missil-som-kan-omgaa-alle-eksisterende-missilforsvarssystemer/

Det interkontinentale missil hævdes at kunne udslette et område
på størrelse med Texas og har en rækkevidde på 11.000 kilometer.

Kommentar:

End ikke et atomvåben vil kunne udslette så meget, så ...

Mon ikke blot der er tale om en russisk skræmmekampagne?

Psykopatus-Putin tror jo fejlagtigt, at man kan skræmme alle til
at makke ret!

-

DR S147 ons 25 okt 07:48:56
25.oktober dr.dk/nyheder 04:23

VAGT FOR KENYANSK DOMMER SKUDT
En livvagt for den kenyanske
højesteretsdommer Philomena Mwilu blev
tirsdag skudt og alvorligt såret.

Det sker kun to dage før, der skal
holdes omvalg i Kenya, fordi resultatet
af præsidentvalget i august blev
annulleret.

Livvagten, der også er chauffør for
Philomena Mwilu, blev skudt af en
ukendt gerningsmand på en motorcykel i
hovedstaden Nairobi.

Det skriver flere internationale
nyhedsbureauer.

Vagt for kenyansk højesteretsdommer skudt to dage før omvalg
kl. 04:23
http://www.dr.dk/nyheder/udland/vagt-kenyansk-hoejesteretsdommer-skudt-dage-foer-omvalg

Iraks kurdere tilbyder fredspibe til regering efter konflikt
25. okt. 2017, 01:50 Opd. 25. okt. 2017, 03:10
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-10-25-iraks-kurdere-tilbyder-fredspibe-til-regering-efter-konflikt

-

Amnesty: Retssag mod rettighedskæmpere er politisk motiveret
25. okt. 2017, 04:35
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-10-25-amnesty-retssag-mod-rettighedskaempere-er-politisk-motiveret

Anklagerne mod 11 menneskerettighedsforkæmpere i Tyrkiet er pure
opspind, mener Amnesty International.

-

Danske pensionskasser kritiseres for at investere i Tesla
25. okt. 2017, 07:01 ...

-

104 SVT Text Onsdag 25 okt 2017

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* 200 gripna för mord på "vampyrer"..130
* Xi Jinping säkrar fem år till......131

* Katastrofhjälp godkänd i senaten...132
* 52 mord om dagen i Sydafrika.......133

* Kurdiska styret redo för dialog....134
Kurdiska val om åtta månader.......135

* USA tar emot flyktingar igen.......136
Kurz inleder samtal med FPÖ........137

Saudiarabien inför ny islam-linje..138

-

138 SVT Text Onsdag 25 okt 2017
UTRIKES PUBLICERAD 24 OKTOBER

Saudiarabien inför ny islam-linje

Saudiarabiens kronprins Mohammed bin
Salman kungör en ny linje i landets
syn på statsreligionen islam.
Hädanefter är det en "moderat, öppen"
islam som ska råda i landet, som är
känt för sitt ultrakonservativa styre.

-Vi ska inte tillbringa de kommande 30
åren med att ägna oss åt destruktiva
idéer. Vi ska förgöra dem i dag, säger
kronprinsen, och lovar att göra slut
på extremism "väldigt snart".

Nyligen tillkännagav man att kvinnor
ska få börja köra bil i landet, som är
en av världens mest hårdföra religiösa
diktaturer.

-

NRK:
24. oktober 2017 kl. 12:27 - 25. oktober 2017 kl. 05:26, error

25. oktober 2017 kl. 07:42

-

Israelsk judohold må ikke have flag på dragten
Af Anders Hjorth Vindum 24. October 2017
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/israelsk-judohold-maa-ikke-have-flag-paa-dragten

Ingen nationalhymne, ingen flag. Det er nærmest som en hemmelig
militæroperation, siger judotræneren om de bizarre forhold i
Emiraterne

-

Bagsiden ved populær ”Me too”-kampagne: Internettet kan blive
folkedomstol og gabestok

24. oktober 2017, kl. 21:00
Af Thue Ahrenkilde Holm
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/internettet-kan-blive-folkedomstol-og-gabestok

Kampagnen #metoo, hvor kvinder fortæller om seksuelle krænkelser,
præger sociale medier. Men kampagnen er samtidig udtryk for,
hvordan internettet kan udvikle sig til en offentlig gabestok,
hvor navngivne personer hænges ud, hvilket allerede er sket i
Sverige og Frankrig

-

Saudis face daunting challenge in drawing Iraq away from Iran
By Ben Lynfield
October 25, 2017 00:04
http://www.jpost.com/Middle-East/Saudis-face-daunting-challenge-in-drawing-Iraq-away-from-Iran-508328

Saudi Arabia has made concerted efforts lately to elevate its
relations with its northern neighbor.

-

Abbas: We don't want armed militias in the Gaza Strip

By YASSER OKBI/ MAARIV HASHAVUA
October 24, 2017 15:04
http://www.jpost.com/Middle-East/Abbas-We-dont-want-armed-militias-in-the-Gaza-Strip-508272

Palestinian Authority President Mahmoud Abbas called for local
groups to disarm, saying that they hurt the push for a unified
Palestinian state.

men men men ... -
Re: 2017 uge 43 (news samlet)
Date: Tue, 24 Oct 2017 13:16:03 +0200
Vi kommer i hvert fald ikke videre med fredsprocessen, så længe
der i Gaza er andre væbnede grupper end det palæstinensiske
selvstyre!

Varen 'vilje til fredelig sameksistens' må leveres udtrykt i
praksis ved, at man ikke truer sin nabo på livet i tide og utide!

Det var hele idéen og grundvolden med OSLO-fredsprocessen.

-

Israeli minister in Japan: Iran may become ‘tomorrow’s North Korea’

Yisrael Katz calls for Japanese support in changing nuclear deal;
says Tokyo showed 'great interest' in regional rail proposal

By Stuart Winer 24 October 2017, 4:33 pm
https://www.timesofisrael.com/israeli-minister-in-japan-iran-may-become-tomorrows-north-korea/

Kommentar:

Undskyld, men ikke for at male fanden på væggen, så bliver det
desværre nok værre, fordi Nordkorea har IKKE den selvmordskultur
som det iranske præstestyre har dyrket som en *afgud* siden
ayatollah Khomeini og hans mænd tog over i 1979.

Nordkoreanerne forstår (trods alt), at vi er døde, så er "game"
over and out.

Det gør galningene i Iran desværre ikke!

Sagt med andre ord:

Risikoen for en global atomkrig er langt større, når/hvis Iran
kommer i besiddelse af atomvåben (end tilfældet er mht.
Nordkorea).

En *unødvendig* risiko at løbe (hvis man vil overleve som
civilisation i verdensrummet).

-

Saudi crown prince says kingdom ‘returning to moderate Islam’

Mohammed bin Salman says country known for its
ultra-conservative rule will become 'open to all religions and
to the world'

By Agencies and TOI staff
24 October 2017, 5:24 pm
https://www.timesofisrael.com/saudi-crown-prince-says-kingdom-returning-to-moderate-islam/

Kommentar:

(Se evt. kommentar tidligere i file 20.052)

Subject: Hamas chief says PLO should control all weapons + ET-break -
Re: 2017 uge 43 (news samlet)
Date: Thu, 26 Oct 2017 10:06:48 +0200, (CET 10:06, GMT 08:06)
20058 news:oss52q$2qe$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/palestine/20-058
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/hamas/20-058
... NOT Google-online yet, CET 10:13 ... :-(

> [...]
> (2017-10-26, Thursday, day no 297, CET 09:56, GMT 07:56)
> - "NOBODY"
>
> ... kommer tilbage)!
>
> (Ordene 09:56 blev om ikke skreget, så da i hvert fald talt
> MEGET højt for herigennem at understrege alvoren.)
>
> Nå, da da!
>
> -
>
> BBC complains to UN about Iran targeting its Persian service
>
> Assets of over 150 people associated with British broadcaster
> frozen after allegations of 'conspiracy against national
> security'
>
> By Jon Gambrell    25 October 2017, 11:35 pm

Still NOT real online at CET 10:13

OM dette er en *HASTESAG* ?

JA!

Det er muligt, at menneskeliv IKKE betyder noget i dine
øjne, men ...

HVER ENESTE MENNESKELIV TÆLLER, så hold op med at *sabotér*
vort arbejde, *magtsyge* stodder!!!

"Kunden" *SKAL* ha' sin post!

Date: Mon, 23 Oct 2017 07:37:02 +0200, (CET 07:37, GMT 05:37)

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Subject: Israeli minister in Japan: Iran may become ‘tomorrow’s
North Korea’ -
Re: 2017 uge 43 (news samlet)
Date: Wed, 25 Oct 2017 09:05:48 +0200
> [...]

> Palestinian Authority President Mahmoud Abbas called for local
> groups to disarm, saying that they hurt the push for a unified

FN: Assad stod bag sarinangreb.

USA: Ingen framtid för al-Assad.

Burundi trekker seg fra ICC.

Saudi-Arabiens kronprins har smidt en bombe midt i flokken af
fundamentalister.

Dokumenter om JFK-drab frigivet.

Demokratisk opposition i Venezuela modtager EU-hæderspris.

Regeringen vil indføre samfundstjeneste for børn ned til 12 år
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/child-rearing/20-061

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Sam+17&version=BPH

2 Samuel 17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Hushajs list lykkes

David finder tilflugt i Mahanajim

-

[...]

"Den, der ydmyger sig og bliver som barnet her, er den
største i Guds rige. Og den, der accepterer et sådant
lille barn, fordi det hører mig til, accepterer i
virkeligheden mig."

Matt. 18, 4 (Læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Matt%C3%A6us18

-

Subject: The hypothesis about dark energy -
Re: Hypotesen angående mørk energi
Date: Thu, 26 Oct 2017 05:28:56 +0200, (CET 05:28, GMT 03:28)
Date: Mon, 23 Oct 2017 07:37:02 +0200, (CET 07:37, GMT 05:37)

> [...]

-

Saudi-Arabiens kronprins har smidt en bombe midt i flokken af
Torsdag D. 26. OKTOBER 2017 KL. 21:00
https://www.b.dk/globalt/saudi-arabiens-kronprins-har-smidt-en-bombe-midt-i-flokken-af-fundamentalister

Den saudi-arabiske kronprins Muhammed Bin Salmans udtalelser om at
introducere en moderat form for islam i kongeriget kan blive
starten på det hidtil største opgør med islamisk fundamentalisme.

-

DR S135 tor 26 okt 19:07:11
26.oktober dr.dk/nyheder 12:09

OPPOSITION I VENEZUELA FÅR EU-PRIS
Den demokratiske opposition i Venezuela
modtager Europa-Parlamentets årlige
Sakharov-pris, der gives for
tankefrihed.

Det skriver flere internationale
nyhedsmedier, og Europa-Parlamentets
store EPP-gruppe bekræfter.

Oppositionen med formanden for
nationalforsamlingen, Julio Borges, i
spidsen inklusiv alle de politiske
fanger i landet var også nomineret til
prisen i 2015.

Også menneskeretsforkæmper Aura Lolita
Chavez fra Guatemala og den svensk-
eritreiske journalist Dawit Isaak var
indstillet til at modtage prisen.

Demokratisk opposition i Venezuela modtager EU-hæderspris
kl. 12:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/demokratisk-opposition-i-venezuela-modtager-eu-haederspris

-

Syrienkriger skal fire år i fængsel for at tilslutte sig IS
kl. 14:47
https://www.dr.dk/nyheder/indland/syrienkriger-skal-fire-aar-i-faengsel-tilslutte-sig

-

DR S145 tor 26 okt 19:06:42
26.oktober dr.dk/nyheder 16:45

HELIKOPTER STYRTET NED VED SVALBARD
En russisk helikopter med otte personer
om bord er styrtet ned i havet ved
Barentsburg på Svalbard, melder Norges
Hovedredningscentral HRS.

- Helikopteren er styrtet ned to eller
tre kilometer fra Barentsburg, siger
HRS.

- Den var på vej fra Pyramiden på
Svalbard til Barentsburg. Vi fik først
besked om, at helikopteren var
forsinket, men vi fik senere melding
om, at den var styrtet i havet, siger
redningsleder Tore Hongset til NTB.

- Så vidt vi ved, er der tale om et
styrt. Der er ikke nødmeldinger fra
helikopteren, siger Hongset.

Russisk helikopter er styrtet ned ved Svalbard
kl. 16:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-helikopter-er-styrtet-ned-ved-svalbard

-

Internettet i Kina bliver mindre frit hvert år
kl. 19:04
https://www.dr.dk/nyheder/viden/tech/internettet-i-kina-bliver-mindre-frit-hvert-aar

-

DR S155 fre 27 okt 07:36:19
26.oktober dr.dk/nyheder 23:40

FN: ASSAD STOD BAG SARINANGREB
Det var det syriske regime, der stod
bag angrebet med nervegassen sarin 4.
april i Khan Sheikhoun, hvor adskillige
mennesker blev dræbt.

Det konkluderer FN og Organisationen
for Forbud mod Kemiske Våben (OPCW) i
en ny rapport torsdag.

Mere end 87 mennesker mistede livet ved
angrebet.

Ifølge rapporten blev saringassen brugt
i forbindelse med en bombe fra et fly,
som blev smidt i provinsen Ibdil, der
ligger i det nordvestlige Syrien.

Khan Sheikhoun var under oprørernes
kontrol.

Rapport: Assads regime stod bag sarinangreb
26. Okt. 2017 kl. 23:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rapport-assads-regime-stod-bag-sarinangreb

Kommentar:

Og for dette skal han retsforfølges ved en international domstol,
fordi ...

Hvis ikke der bliver sat en stopper for sådanne forbrydelser, så
ender det jo med, at det bliver "normalt". og det kan
menneskeheden nok IKKE overleve!

-

DR S156 fre 27 okt 07:36:19
27.oktober dr.dk/nyheder 02:48

DOKUMENTER OM JFK-DRAB FRIGIVET
Nationalarkivet i USA har torsdag aften
lokal tid frigivet nogle af de hidtil
hemmeligholdte dokumenter om drabet på
den tidligere amerikanske præsident
John F. Kennedy i 1963.

De 2800 dokumenter er blevet
offentliggjort på arkivets hjemmeside.

Forud for offentliggørelsen oplyste
embedsmænd fra Det Hvide Hus, at
præsident Donald Trump ikke vil frigive
alle dokumenter i sagen.

Med henvisning til et sikkerhedshensyn
oplyste Trump, at han "ikke har noget
andet valg" end fortsat at tilbageholde
en række dokumenter, der er særligt
"følsomme".

USA's nationalarkiv offentliggør 2800 dokumenter om JFK-drab
kl. 02:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usas-nationalarkiv-offentliggoer-2800-dokumenter-om-jfk-drab

-

DR S158 fre 27 okt 07:36:19
27.oktober dr.dk/nyheder 06:13

JOURNALISTDRAB: EUROPOL HJÆLPER
Europol, EU's politienhed, sender tre
efterforskere til Malta for at hjælpe
med at opklare mordet på den maltesiske
journalist Daphne Caruana Galizia,
oplyser maltesisk politi.

Den kendte journalist og blogger, der
har beskyldt Maltas regering for
korruption, blev 16. oktober dræbt af
en kraftig bilbombe.

Malta får i forvejen hjælp af det
amerikanske forbundspoliti, FBI, og
hollandske retsmedicinere i sagen.

I tirsdags efterlyste Europa-
Parlamentets formand, Antonio Tajani,
en international undersøgelse af
drabet.

Europol hjælper med at opklare journalistdrab på Malta
kl. 06:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/europol-hjaelper-med-opklare-journalistdrab-paa-malta

-

Regeringen vil gribe ind mod kriminelle børn med bilvask, rengøring og
parkarbejde
kl. 09:04
https://www.dr.dk/nyheder/politik/regeringen-vil-gribe-ind-mod-kriminelle-boern-med-bilvask-rengoering-og-parkarbejde

-

Korrespondent: Svært at se kenyansk valg som frit og demokratisk
kl. 09:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondent-svaert-se-kenyansk-valg-som-frit-og-demokratisk

UFO-forening skyder endnu et billede ned: Alle observationer kan forklares
26. okt. 2017, 19:22
http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2017-10-26-ufo-forening-skyder-endnu-et-billede-ned-alle-observationer-kan-forklares

-

Rapport: Assads regime stod bag angreb med nervegas
26. okt. 2017, 23:35
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-10-26-rapport-assads-regime-stod-bag-angreb-med-nervegas

-

Regeringen vil indføre samfundstjeneste for børn ned til 12 år
27. okt. 2017, 08:00 Opd. 27. okt. 2017, 08:23
http://nyheder.tv2.dk/politik/2017-10-27-regeringen-vil-indfoere-samfundstjeneste-for-boern-ned-til-12-aar

Subject: Nørrebro-ballade: Ved blødsødenhed skaber man KUN forkælede
møgunger! -
Re: 2017 uge 09 (news samlet)
Date: Thu, 2 Mar 2017 07:41:40 +0100, (CET 07:41, GMT 06:41)
19577 o98enh$dq5$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/child-rearing/19-577
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/keCIZE0Qpxw/GhcTVOqyAwAJ

http://www.dr.dk/nyheder/indland/politikere-paa-twitter-til-demonstranter-stop-det-nu

https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/HkgytP-w3xQ/lnWShZeAAwAJ

> [...]
>
> Og har man været årsag til, at 20 betjente ekstraordinært har
> været på arbejde i nogle timer, da skylder man samfundet et
> beløb svarende til disse 20 betjentes lån!
>
> Og kan man ikke betale, da må man i tugthuset, indtil beløbet er
> afbetalt!
>
> Blødsødenhed derimod opnår man INTET ved!
> (Det skaber kun forkælede møgunger!)
>
> Vatnisse hedder det "vist nok" på dansk!
>
> I siger jo nærmest til folk: Knokl, slid og slæb så vi kan malke
> koen og frådse pengene op til ingen verdens ting (lige bortset
> fra at betjente fx. får et lokum i hovedet)! Det *er* sg_ da at

Fornuftigt!

Børn skal lære, at det har en *konsekvens*, når man overtræder
reglerne!

Ellers ender det jo med, at de står og kastet fliser fra en bro
ned på en motorvej i hovedet på bilister!

Børn SKAL opdrages!

Og når forældre ikke kan eller vil, da må samfundet forsøge at
gøre det efter bedste evne!

-

Bor på plejehjem for alkoholikere: Man får et fantastisk liv
27. okt. 2017, 09:20 ...

-

104 SVT Text Fredag 27 okt 2017

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Spanien röstar om Katalonien.......130
* Katalansk minister lämnar sin post 131
Detta har hänt i Katalonien.......175-

* Hemliga JFK-dokument släppta.......132

* Varianter av Mexikomur testas......133

* Tillerson: Stoppa våldet i Burma...134

* Toppolitiker måste lämna parlament 135

* Lågt valdeltagande i oroligt Kenya 136
Bakgrund: Val i Kenya.............179-

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 27 okt 2017

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Trump förklarar krig mot opiater...137
Fakta om opiater..................181-

USA: Ingen framtid för al-Assad....138

FN: al-Assad låg bakom sarinattack 139

Tre FN-soldater dödade i Mali......140

-

138 SVT Text Fredag 27 okt 2017
UTRIKES PUBLICERAD 26 OKTOBER

Tillerson: Ingen framtid för al-Assad

Syriens president Bashar al-Assad har
ingen framtid som Syriens ledare, och
som ett led i en av FN framförhandlad
fredsprocess måste han lämna sin post.

Det sade USA:s utrikesminister Rex
Tillerson vid ett besök i Geneve där
han träffade FN:s särskilde Syrien-
sändebud Staffan de Mistura. Enligt
Tillerson har den amerikanska
ståndpunkten i frågan inte ändrats.

Staffan de Mistura försöker få till
stånd en åttonde runda fredssamtal
mellan al Assad-regimen och den
syriska oppositionen i Geneve från
den 28 november.

-

NRK:
26. oktober 2017 kl. 09:03 - 27. oktober 2017 kl. 05:31, error

27. oktober 2017 kl. 09:27
Burundi trekker seg fra ICC
https://www.nrk.no/nyheter/burundi-trekker-seg-fra-icc-1.13752014

Burundi trekker seg som første land fra Den internasjonale
straffedomstolen (ICC), melder AP. En talsmann for ICC bekrefter
at utmeldingen får effekt fredag, ett år etter at det
østafrikanske landet meldte fra til FNs generalsekretær.

Kommentar:

Stormagterne, navnlig Rusland, har sg_ da også *misbrugt*
domstolen på det GROVESTE! ... :-(

Hele verden bliver jo holdt for nar (når de slemme forbrydere
slipper for retsforfølgende, mens afrikanere bliver slæbt for
retten, SELVOM DE IKKE HAR GASSET DERES BEFOLKNING MED
NERVEGASSEN SERIN)! ... :-(

Hele idéen med at haø en domstol er jo, at *straffe* de skyldige
og *beskytte* de uskyldige!

Så ...

Eneste løsning er at sparke de onde ud, så de IKKE længere kan
*misbruge* domstolen!

Og det gør man - kort og godt - ved at UDN overtager FN!

Se evt. ...
UDN, United Democratic Nations
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/udn

-

Fodboldfans bruger antisemitiske Anne Frank-klistermærker
Af Anders Hjorth Vindum 26. October 2017
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/fodboldfans-bruger-antisemitiske-anne-frank-klistermaerker

"Romanista-jøde" stod der ved siden af klistermærkerne, som har
vakt stor forargelse og vrede i Italien.

-

Og Google lader til at FORTSÆTTE det glade vanvid:

Denne gang er det gået ud over hjemmesiderne:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/
https://sites.google.com/site/kallpol4/

Og jeg har derfor skrevet til dem følgende:

Fra: Mogens Kall <...>
Dato: 27. oktober 2017 kl. 09.21
Emne: Re:
Til: Google Danmark <...>

=== citat start ===

Hej Google,

Så skete det IGEN, at en af mine hjemmesider hos Jer bliver suspenderet!
... :-(

Der er tale om GROFT *misbrug* af klagemulighederne hos Jer, skønne jeg!

Og derfor har jeg tilladt mig at komme med nogle seriøse ændringsforslag,
så I (og vi glade forbrugere af Googles serviceydelser) IKKE skal spilde en
hel masse tid på dette.

Jeg skrev bl.a. til Jer og i et nyhedsindlæg:

Subject: *Ytringsfriheden* under angreb:
Hvem er Google kommet i lommen på?
Date: Sat, 14 Oct 2017 10:23:24 +0200, (CET 10:23, GMT 08:23)
20022 news:orshhu$94s$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/google/20-022
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/expression/20-022
https://groups.google.com/d/msg/dk.forbruger/A4JhV7nFVcA/6_avGsx8AwAJ

> [...]
> Google tager kun (som hovedregel) klager seriøst, HVIS
> klageren identificerer sig selv.
>
> Dette system (hvor man ikke kan deltage anonymt) bruger
> Skrivunder.net og det fungerer fint. Se evt. ...
> https://www.skrivunder.net/
>

> 2.
> HVIS en klager bliver ved med at klage over noget, og I
> allerede har set på sagen og ikke fundet berettigelse i
> klagen (som for eksempel tilfældet nu er med mig), da
> *diskvalificeres* denne klager fremover (fordi vedkommende jo
> må være en kværulant og/eller *misbruger* sin klagemulighed
[ ... ]
> [...]
> Forslaget går i al sin enkelthed ud på, at en klager skal
> indbetale en lille beløb til Google for herigennem at
> Herved får Google en lille indtægt som kan dække de
> udgifter/omkostninger, der er i forbindelse med alle disse
> klagesager.
> Formålet er SELVFØLGELIG også at frasortere de fleste
> kværulanter.
>
> Men hvad nu hvis en klager ikke har råd (og klagen er ret
> vigtig, fx. klage ang. pædofili, terror og des lige)?
>
> Ergo må der så også kunne gives dispensation (men kun i
> et begrænset omfang, så ikke også denne instans bliver

Mit (og andre problem) er, at vi har oprettet MANGE hjemmesider
hos Jer, og vi kan IKKE hele tiden overvåge og kontrollere om en
af hjemmesiderne er blevet suspenderet!

Derved forhindres vi i at kunne gøre indsigelser, og det er jo noget
møg!

Så tillad mig derfor her at foreslå yderligere et ændringsforslag:

"Ejermanden" af hjemmesiden (hos Jer) - eller hvad man nu
skal kalde denne person (i dette tilfælde mig) - *underrettes*
om (fx. pr. gmail), at hjemmesiden er blevet suspenderet, fordi ...

Så har vedkommende mulighed for at gøre indsigelser!

På forhånd tak for Jeres hjælp og forståelse ... :-)

=== citat slut ===

HVORNÅR slutter dette glade vanvid (hvor vi alle bliver holdt
for nar?

Hmm ... (memory on from the kværulant) ...

Re: 2017 uge 42 (news samlet)
Date: Sun, 22 Oct 2017 13:42:39 +0200, (CET 13:42, GMT 11:42)
> [...]
>
> Som min gode ven Per plejer at sige til folk (med disse her
> psykiske *forstyrrelser* eller hvad det nu er):

Syrien fornægter beviser på massedrab med sarin-gas: 'Det er falskneri'.
Svar: Mød op i Haag og bevis dette!
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/syria/20-062

Hvem er Google kommet i lommen på?
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/google/20-062

-

Andre overskrifter:

Storbritannien: Nordkorea stod bag globalt cyberangreb

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Sam+18&version=BPH

2 Samuel 18, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kampen mellem David og Absalom

(Davids sorg over Absaloms død)

-

[...]

"Lad da også os med udholdenhed gennemføre det løb, som
ligger foran os, inspireret af den mængde af troshelte, som
allerede har fuldført løbet. Lad os kaste alt det bort, som
tynger os, og synden, som så let griber fat i os og får os
til at snuble."

Heb. 12, 1 (Læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Hebr%C3%A6erbrevet12

-

Date: Mon, 23 Oct 2017 07:37:02 +0200, (CET 07:37, GMT 05:37)

> [...]

Svar: Mød op i Haag og bevis dette!

Storbritannien: Nordkorea stod bag globalt cyberangreb

Saudi Arabien giver robot statsborgerskab
Af Nicolai Franck og René Just Poulsen (Video)
27. okt. 2017 kl. 12.16
https://www.dr.dk/nyheder/viden/tech/saudi-arabien-giver-robot-statsborgerskab

Måske er det bare en gimmick. Men statsborgerskabet til robotten
Sophia møder kritik, fordi den får rettigheder, som mange
mennesker ikke har.

-

Åbne JFK-dokumenter: Ku Klux Klan, Castro-dusør og en stripper ved navn
Kitty
kl. 18:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/aabne-jfk-dokumenter-ku-klux-klan-castro-dusoer-og-en-stripper-ved-navn-kitty

-

KL: Chikane og trusler mod politikere er helt uhørt
kl. 21:52
https://www.dr.dk/nyheder/indland/kl-chikane-og-trusler-mod-politikere-er-helt-uhoert

-

DR S115 lør 28 okt 06:34:07
27.oktober dr.dk/nyheder 22:43

NORDKOREA ANKLAGES FOR CYBERANGREB
Storbritannien giver fredag Nordkorea
skylden for den verdensomspændende
computervirus WannaCry.

Virussen raserede i maj. Den låste
computere og krævede penge for at låse
dem op igen.

Beskyldningerne mod Nordkorea kommer
samtidig med oplysninger om, at en
tredjedel af Englands hospitaler blev
berørt af angrebet, som kunne være
afvist med basale it-
sikkerhedsprogrammer.

- Vi er ret så overbeviste om, at
angrebet kom fra en fremmed stat, siger
Ben Wallace, viceminister for
sikkerhed, til BBC Radio.

Storbritannien: Nordkorea stod bag globalt cyberangreb
27. Okt. 2017 kl. 22:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/storbritannien-nordkorea-stod-bag-globalt-cyberangreb

-

Syrien fornægter beviser på massedrab med sarin-gas: 'Det er falskneri'
27. Okt. 2017 kl. 22:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/syrien-fornaegter-beviser-paa-massedrab-med-sarin-gas-det-er-falskneri

Subject: Demokratiet, når det er bedst (Watergate-eksemplet,
sejren over uret)
Date: Thu, 26 Mar 2009 12:53:21 +0100
08643 news:49cb6cb8$0$90268$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfiles0000/08-000/08-6xx/08-64x/08-643
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/QmHs-jRMXy4/vzDt2Dl91ksJ

and ...

Subject: Saudisk kronprins lover moderat islam og stop for ekstremisme -
Re: 2017 uge 43 (news samlet)
Date: Tue, 24 Oct 2017 21:55:01 +0200, (CET 21:55, GMT 19:55)
20052 news:oso5qn$m5a$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/saudi-arabia/20-052
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/lplscH_hkkY/Dk-_2jeNBAAJ

> - Vi vender tilbage til det, vi var engang: Et land med moderat
> islam. Åbent for alle religioner og for verden, siger prinsen.

Mød op i Haag-Domstolen og modbevis anklagerne, fordi ...

I et civiliseret samfund har vi det retsprincip, at enhver er
uskyldig indtil det modsatte er bevist! Så I har - med andre ord -
INTET at frygte, dersom I har rent mel i posen!

-

DR S116 lør 28 okt 06:34:08
28.oktober dr.dk/nyheder 06:25

USA STARTER SAGER OM VALGPÅVIRKNING
De første sigtelser er rejst i det
amerikanske justitsministeriums
undersøgelse af Ruslands forsøg på at
påvirke USA's præsidentvalg i 2016.

Kilder oplyser til den amerikanske tv-
station CNN, at en føderal storjury i
Washington D.C. fredag har godkendt
sigtelserne.

Ifølge kilderne vil personerne under
mistanke blive tilbageholdt af politiet
så tidligt som mandag.

Identiteten på den eller de sigtede er
ikke oplyst. Derfor er det uvist om
sigtelserne er rettet mod en amerikansk
statsborger eller en udlænding.

USA rejser sigtelser i sag om russisk påvirkning af valg
kl. 06:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-rejser-sigtelser-i-sag-om-russisk-paavirkning-af-valg

Nyt studie: Neandertalerne tog hånd om handicappede
27. okt. 2017, 12:37
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-10-27-nyt-studie-neandertalerne-tog-haand-om-handicappede

-

Kennedy-papirerne: Sovjet frygtede statskup - Johnson troede, drab var
hævn for Vietnam-præsident
27. okt. 2017, 13:00
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-10-27-kennedy-papirerne-sovjet-frygtede-statskup-johnson-troede-drab-var-haevn-for

-

Omfanget af chikane og trusler mod lokalpolitikere skal kulegraves
27. okt. 2017, 22:08 ...

-

NRK:
27. oktober 2017 kl. 09:27

-

Dernæst er der nyt(, hvad angår Googles - for mig at se -
*amatøragtige* måde at håndtere såkaldte klager på, fordi
*uskyldige* bliver sat i gabestokken und so weiter), idet jeg
rettede henvendelse til dem igen med ordene:

Fra: Mogens Kall <...>
Dato: 28. oktober 2017 kl. 09.55
Til: Google Danmark <...>

=== citat start ===

Hej Google,

Tillad mig at fortsætte, hvor jeg slap i går, fordi ...

Status
2017-10-28, CET 09:30, GMT 07:30

Suspendering ophævet på følgende hjemmesider:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/
https://sites.google.com/site/kallfiles0000/

Fortsat blokeret herefter:
https://sites.google.com/site/kallpol4/

(Har endnu ikke tjekket resten af mine hjemmesider hos Jer på
grund af tidsmangel. Se ændringsforslag nr. 4)

Ændringsforslag

5.

Dernæst er det nærmest UMULIGT for ejeren at vide, HVAD det
præcist ER, der er blevet klaget over. Og dermed har vedkommende
jo svært ved at komme med *begrundede* indsigelser (med gode
sunde og navnlig seriøse argumenter) eller fjerne det, der
åbenbart strider mod Googles servicevilkår.

I mit tilfælde hvor en politisk hjemmeside gentagne gange er
blevet suspenderet og derefter annulleret af Google (som dermed
indirekte giver ejeren *medhold* i, at klagen er uberettiget),
ANER JEG JO FAKTISK IKKE, *OM* det er den samme ting, der bliver
klaget over, eller om det hver gang er noget nyt!

Og dette er ret vigtigt, fordi ...

Hvis det hver gang er det samme, der bliver klaget over, og
Google efterfølgende annullerer suspenderingen, DA ER DET JO
*MENINGSLØST* ENDNU ENGANG AT SUSPENDERE, synes jeg!

Så mit forslag er, at der i Google-henvendelsen til ejeren ang.
en suspendering, OGSÅ er oplysninger om, hvad klagen helt præcis
går ud på.

Herved kunne misforståelser ryddes af vejen, såsom *falske*
beskyldninger om fx. pædofili, terror und so weiter.

For at lette arbejdet kunne Google *forlange*, at klageren
udfylder et skema, hvori det præciseres, HVAD DET ER, man vil
klage over.

Og dette skema kunne ejeren så få et kopi af UDEN AT DET
KOSTEDE GOOGLE EKSTRAARBEJDE.

Selvfølgelig skal kopiet af skemaet sendt til ejeren IKKE
indeholde informationer om klagerens identitet, idet ...

Jeg ville i hvert fald IKKE bryde mig om, at en mistænkt
voldsperson får oplysninger om mig (som klager over fx.
terror-meddelagtighed).

Håber I også har forståelse for al dette ... :-)

Med venlig Hilsen
Mogens Kall

Den 27. oktober 2017 kl. 09.21 skrev Mogens Kall <...>
til Google Danmark:

[ NB! Tekstet rettet hist og her af praktiske grunde ]

Subject: FN: Assad stod bag sarinangreb. USA: Ingen framtid för al-Assad -
Re: 2017 uge 43 (news samlet)
Date: Fri, 27 Oct 2017 10:02:14 +0200, (CET 10:02, GMT 08:02)
20061 news:osup67$kjd$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/courts/f/20-061
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/child-rearing/20-061
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/google/20-061
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/lplscH_hkkY/YsCgTwpzAgAJ

[...]

Og så er der godt nyt fra hjemmefronten:

Jeg frygtede min ven fra barndommen var død, men gudskelov har
Gud holdt hånden over ham. Tak for det, Jesus! ... :-)

For første gang: Mystisk objekt kan være fra et andet solsystem
Date: Mon, 23 Oct 2017 07:37:02 +0200, (CET 07:37, GMT 05:37)

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20044

For første gang: Mystisk objekt kan være fra et andet solsystem

Besøg af interstellar asteroide

Skrevet af Henrik Rosenørn
Overordnet kategori: Solsystemet
Kategori: Kometer
Publiceret: 26. oktober 2017
http://www.astronomibladet.dk/kometer/solsystemet/kometer/besog-af-interstellar-asteroide.html

En nyopdaget komet eller asteroide A2017 U1 som blev fundet 19.
okt, ... Den nærmede sig Solen direkte oppefra, ...

Kommentar:

Se evt. banen i orbit diagram ...
https://ssd.jpl.nasa.gov/sbdb.cgi?sstr=2017%20U1;old=0;orb=1;cov=0;log=0;cad=0#orb
(NB! Benyt IE, da alle de andre browsere blokerer for Java)

-

Aldrig set før: Objekt fra fremmed stjerne besøger os
Lise Brix
Journalist
http://videnskab.dk/naturvidenskab/aldrig-set-foer-fremmed-objekt-besoeger-os

Astronomer har for første gang observeret en asteroide eller
komet, som efter alt at dømme ikke kommer fra vores solsystem,
men blot er på gennemrejse.

Kommentar:

Dette beviser så indirekte, at panspermia-hypoteser IKKE er
urealistisk!

Livet (som vi kender det her på Jorden) kan godt således stamme
fra ikke blot en anden genstand i vort solsystem (fx. Mars) men
fra et helt andet solsystem i "nærorienten".

-

For første gang: Mystisk objekt kan være fra et andet solsystem
27. okt. 2017, 22:34
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-10-27-for-foerste-gang-mystisk-objekt-kan-vaere-fra-et-andet-solsystem

Ifølge NASA passerede objektet den 14. oktober vores verden i en
afstand af over 24 millioner kilometer - hvilket svarer til
cirka 60 gange afstanden fra jorden til månen.

Kommentar:

60 ?

Hmm ... (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/background/atomic-physics

1.
Proton-counter

Ikke alle grundstoffer har overhovedet stabile isotoper.
Undtagelserne er atom-numrene ...

43, 61, 84-111
(i alt 30 stk.)

and ...

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/operation-naughty-boy

Counter = +40, 2017-10-08, day no 281 in the year, Sunday ... Focus
Counter = +50, 2017-10-18, day no 291 in the year, Wednesday
Counter = +60, 2017-10-28, day no 301 in the year, Saturday

50 ?

Hmm ... (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/platinum-193

Date: Sat, 28 Oct 2017 10:55:25 +0200, (CET 10:55, GMT 08:55)
20062 news:ot1gm1$j7n$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/lplscH_hkkY/D4Z2jIbEAgAJ

> I et civiliseret samfund har vi det retsprincip, at enhver er
> uskyldig indtil det modsatte er bevist! ...

Hos Google er det omvendt:

Man er skyldig (og dermed sat i gabestokken og navnlig
*frataget* sine rettigheder til at ytre sig), indtil det
modsatte er bevist! ... :-(

Og det er jo desværre at *logre* for diktaturstater m.m., der
jo IKKE bryder sig om kritik (und so weiter)!

Men bevares!

Der er jo også mange penge på spil, hvis man vil ind på markedet
i Cannibalistan (China), eller hvad det nu er, man begærer,
apropos *afguden* *money-god-worshipping*! ... :-(

Hmm ...

Det minder mig - for øvrigt - om:

https://da.wikipedia.org/wiki/F%C3%B8rst_kom_de_for_at...

Først kom de for at tage kommunisterne, men jeg protesterede
ikke, jeg var jo ikke kommunist.

Da de kom for at arrestere fagforeningsmændene, protesterede
jeg ikke, jeg var jo ikke fagforeningsmand.

Da de spærrede socialisterne inde, protesterede jeg ikke,
jeg var jo ikke socialist.

Da de spærrede jøderne inde, protesterede jeg ikke, jeg var
jo ikke jøde.

Da de kom efter mig, var der ikke flere tilbage til at
protestere.

Længere er historien desværre nok ikke!

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 23 Oct 2017 07:37:02 +0200, (CET 07:37, GMT 05:37)

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 20044

Amerikansk forsvarsminister: Vi ønsker ikke krig med Nordkorea

DR S126 lør 28 okt 15:56:10
28.oktober dr.dk/nyheder 13:20

FACEBOOK VIL AFSLØRE ANNONCØR-ID
Fremover skal købere af annonceopslag
med politisk indhold afsløre deres
identitet og lokation. Brugerne skal
samtidig kunne klikke på et opslag og
se, hvem der har betalt for det.

Det er meningen med et nyt
gennemsigtighedsværktøj, som Facebook
meddeler er på trapperne - forud for en
høring i den amerikanske kongres i
næste uge om Ruslands indflydelse på
præsidentvalget i 2016.

- Det er et godt første skridt. Men det
er ikke det sidste. Der er en masse, vi
skal lære, når vi begynder vores test,
siger vicepræsident i Facebook Rob
Goldman ifølge AP.

Facebook er på vej med afslørende opslagsværktøj
kl. 13:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/facebook-er-paa-vej-med-afsloerende-opslagsvaerktoej

Kommentar:

Gennemsigtighedsværktøj ...

Subject: Backup-system (Reason: Hvem er Google kommet i lommen på?)
Date: Sat, 28 Oct 2017 12:40:49 +0200
20064 news:ot1mrl$rv8$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallfiles0010/backup-politics/courts/authorities-2/20-064
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/2zcOO8997UQ/AdbphRu9AAAJ

Det lyder umiddelbart fornuftigt ... :-)

-

Belejret af Assads styrker: Syriske spædbørn dør af sult
kl. 17:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/belejret-af-assads-styrker-syriske-spaedboern-doer-af-sult

Amerikansk forsvarsminister: Vi ønsker ikke krig med Nordkorea
28. okt. 2017, 05:41
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-10-27-amerikansk-forsvarsminister-vi-oensker-ikke-krig-med-nordkorea

-

Puigdemont nægter at gå af som catalansk præsident
28. okt. 2017, 15:16 Opd. 28. okt. 2017, 16:44
http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-10-28-puigdemont-naegter-at-gaa-af-som-catalansk-praesident

Kommentar:

Hmm ... (memory on from)

Subject: Hillary Clinton advarer mod Putin:
»Hold øje med ham, for han er ikke færdig« -
Re: 2017 uge 42 (news samlet)
Date: Tue, 17 Oct 2017 10:08:18 +0200
20027 news:os4dpk$gbg$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/a4svauutAp8/C_LHa_mhAgAJ

http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-10-17-usa-voldelige-sammenstod-omkring-kirkuk-er-meget-bekymrende

> [...]
>
> Hvorfor?
>
> Fordi i et demokrati er alle lige for loven! Du må IKKE
> forfordele nogen; heller ej dig selv og den etniske stamme,
> hvorfra du kommer!
>
> Så når du eksempelvis hjælper Iran med krigen i Syrien (ved at
> tillade våben at passere gennem dit land), da er du allerede
> begyndt at træde ud af din *neutrale* zone og begyndt at være
> *partisk* (idet du jo nu deltager i at bekrige Sunni-muslimer i
> Syrien)! Sunni-muslimer i dit land kan derfor med nogen
> berettigelse spørge: Hvornår angriber du så os? - På tilsvarende

HVORNÅR er Spanien blevet et diktatur igen?

Hvis ikke, HVORFOR *skaber* I Jer så?

-

104 SVT Text Lördag 28 okt 2017

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Madrid tar makten i Katalonien.....130
Åtal väntas mot Katalonien-ledare..131
* Läget i Katalonien................175-

* Anklagelser om rysskontakter klara 132

* Expresident anklagas för bedrägeri 133

* Venezuelaner flyr till Colombia....134

* Island väljer styre på nytt........135

* Norsk militär omkom på skjutfält...136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 28 okt 2017

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Hiv-positiv smittade medvetet 30...137

* USA:s Mattis varnar Nordkorea......138

Nordkorea anklagas för cyberattack 139

* Ägare gripen efter katastrofbrand..140

* Notiser: Talibaner dödade poliser..148

-

134 SVT Text Lördag 28 okt 2017
UTRIKES PUBLICERAD 28 OKTOBER

Venezuelaner flyr till Colombia

Venezuelas ekonomiska och politiska
kaos märks av i Colombia. Nära
470.000 venezuelaner har flytt
till grannlandet, enligt Colombias
president Juan Manuel Santos.

Santos anklagar vid en presskonferens
sin venezuelanske motsvarighet Nicolas
Maduro för att "förstöra demokratin".

Colombia är ett av tolv länder i
regionen som har uppmanat FN att gripa
in i Venezuela.

Under de senaste tre månaderna bedöms
över 100.000 venezuelaner ha flytt
till Colombia.

-

138 SVT Text Lördag 28 okt 2017
UTRIKES PUBLICERAD 28 OKTOBER

USA:s Mattis varnar Nordkorea

Den amerikanske försvarsministern Jim
Mattis säger att Nordkoreas militär är
en lätt match för USA. Han varnar
diktaturen för att använda kärnvapen.

-Varje användning av kärnvapen kommer
att få ett massivt militärt svar som
är både effektivt och överväldigande,
säger Mattis under ett besök i
Sydkoreas huvudstad Seoul.

Mattis huvudbudskap är annars att
spänningarna mellan Nordkorea och USA
måste lösas med diplomati. Nordkorea
har utfört en rad kärnvapentester och
testuppskjutningar av robotar.

-

NRK:
27. oktober 2017 kl. 09:27 - 28. oktober 2017 kl. 08:40, error

28. oktober 2017 kl. 11:37

-

Hvem tjekker mediernes moral?
27. oktober, 43, 2017 Iben Thranholm
https://udfordringen.dk/2017/10/hvem-tjekker-mediernes-moral/

-

PLO kræver britisk undskyldning for Balfour-deklarationen
27. oktober, 43, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/10/plo-kraever-britisk-undskyldning-balfour-deklarationen/

De palæstinensiske organisationer har den 18. oktober i år
opfordret Storbritannien til at undskylde ”Balfour-deklarationens
forbrydelse”.

Balfour-deklarationen fra 2. november 1917 var en
hemmeligtstemplet britisk godkendelse af, at der skulle oprettes
en jødisk nationalstat. Udenrigsminister Arthur James Balfour
fremsatte deklarationen over for det jødiske samfunds leder,
Lord Rothschild.

I de seneste måneder har PLO truet med at trække Storbritannien
i retten, fordi den nu 100-årige deklaration banede vej for
oprettelsen af staten Israel. Da PLO i april fremsatte et
lignende krav, førte (…)

-

Kristne forfulgt forud for Kinas 19. Nationale Partikongres
27. oktober, 43, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/10/kristne-forfulgt-forud-kinas-19-nationale-partikongres/

-

Nepal forbyder evangelisering
27. oktober, 43, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/10/nepal-forbyder-evangelisering-2/

-

30 kristne martyrer fortæller
27. oktober, 43, 2017 Bodil Lanting
https://udfordringen.dk/2017/10/30-kristne-martyrer-fortaeller/

-

Ny dansk ambassadør budt velkommen i Israel
27. oktober, 43, 2017 Vidar Norberg
https://udfordringen.dk/2017/10/ny-dansk-ambassadoer-budt-velkommen-israel/

Antikrist
Dagens (eller måske århundredets) mest *forrykte* historie:

Input memory from ...

Date: Sat, 28 Oct 2017 10:55:25 +0200, (CET 10:55, GMT 08:55)
> [...]

Man er skyldig (og dermed sat i gabestokken og navnlig
*frataget* sine rettigheder til at ytre sig), indtil det

Og det er jo desværre at *lefle* for diktaturstater m.m., der
jo IKKE bryder sig om kritik (und so weiter)!

Men bevares!

Der er jo også mange penge på spil, hvis man vil ind på markedet
i fx. Cannibalistan (China), eller hvad det nu er, man begærer,
apropos det at tilbede AFGUDEN *money-god*! ... :-(

[...]

eller måske ligefrem ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rev+13.16-17&version=BPH

Aabenbaringen 13:16-17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Uhyret sørgede for, at alle mennesker, høj og lav, rige og
fattige, slaver og frie, fik dets mærke på deres højre hånd
eller på panden.

Ingen kunne købe eller sælge noget, medmindre de havde det
mærke på sig. Mærket var det første uhyres navn, eller
rettere det tal, som stod for dets navn.

Date: Mon, 23 Oct 2017 07:37:02 +0200, (CET 07:37, GMT 05:37)

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Valgdrama: Politiker river modstanders plakat i stykker
28. okt. 2017, 20:01
http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2017-10-28-valgdrama-politiker-river-modstanders-plakat-i-stykker

Optrinnet skete ved banegården i Aalborg klokken 12.30 lørdag,
hvor det socialdemokratiske folketingsmedlem Orla Hav (S) kom
op at skændes med Venstres VU spidskandidat i Aalborg, Daniel
Borup Jakobsen, der forsøgte at skubbe en S-plakat, der i
forvejen var spændt fast på lygtepælen, opad, så
Venstre-kandidaten kunne få den gode plads nederst på pælen.

Subject: Dagens (og måske århundredets) mest åndsbolle-news -
Re: 2017 uge 43 (news samlet)
Date: Sat, 28 Oct 2017 18:57:26 +0200, (CET 18:57, GMT 16:57)
20066 news:ot2ctp$oln$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/lplscH_hkkY/e1-_HdTeAgAJ>

> Dagens (og måske århundredets) mest åndsbolle-news:
>
> Input memory from ...

> Subject: Syrien fornægter beviser på massedrab med sarin-gas:
> 'Det er falskneri'. Svar: Mød op i Haag og bevis dette! -
> Re: 2017 uge 43 (news samlet)
> Date: Sat, 28 Oct 2017 10:55:25 +0200, (CET 10:55, GMT 08:55)
Folk går desværre i for små sko!

-

NRK:
28. oktober 2017 kl. 11:37

Trump vil frigive alle JFK-papirer

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Sam+19&version=BPH

2 Samuel 19, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Joab går i rette med David

David vender tilbage til Jerusalem som konge

Judæerne og israelitterne kommer i klammeri

-

[...]

" Men hvis I fordyber jer i frihedens fuldkomne lov, og
bliver ved med at holde den for øje, bliver I ikke som dem,
der hører og glemmer, men som dem, der hører og handler. Det
er jo dem, der handler på Guds ord, der oplever Guds
velsignelse."

Jakob 1, 25 (Læs det hele her)
https://www.bibleserver.com/text/DK/Jakob1

-

Date: Sat, 28 Oct 2017 10:55:25 +0200, (CET 10:55, GMT 08:55)
> [...]

Man er skyldig (og dermed sat i gabestokken og navnlig
*frataget* sine rettigheder til at ytre sig), indtil det

Og det hedder på dansk (politisk) *manipulation*!

Og dernæst er det desværre at *lefle* for diktaturstater m.m.,
[...]

[ Antikrist]

Date: Mon, 23 Oct 2017 07:37:02 +0200, (CET 07:37, GMT 05:37)

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S132 søn 29 okt 07:31:37
29.oktober dr.dk/nyheder 06:32

TRUMP VIL FRIGIVE ALLE JFK-PAPIRER
USA's præsident vil trods modstand fra
efterretningstjenesten CIA og
forbundspolitiet, FBI, frigive samtlige
dokumenter om drabet på John F. Kennedy
i 1963.

- Jeg gør dette for at sikre
gennemsigtighed og for en gang for alle
at få sat en stopper for
konspirationsteorier, skriver Trump på
Twitter.

Hvornår de resterende få hundrede
dokumenter bliver gjort tilgængelige
for alle, nævner han ikke noget om.

Godt 2800 dokumenter er gjort
tilgængelige på National Archives'
hjemmeside.

Trump vil frigive samtlige JFK-dokumenter
kl. 06:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-vil-frigive-samtlige-jfk-dokumenter

Væltede træer og ting på vejene: Sådan påvirker Ingolf Danmark
29. okt. 2017, 07:22 Opd. 29. okt. 2017, 07:40 ...

-

104 SVT Text Söndag 29 okt 2017

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Island kan få ny regering..........130

* Tropisk storm närmar sig Florida...131

* FN: Lejon och hajar får extraskydd 132

Kraftiga explosioner Somalia.......133

Madrid tar makten i Katalonien.....134
Protester mot Puigdemont i Madrid..135
Läget i Katalonien................175-

Kuba: Relationen till USA skadas...136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 29 okt 2017

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Buss störtade ner i flod i Nepal...137

Ägare gripen efter katastrofbrand..138

* Notiser: Nationalpark eldhärjad....148

-

NRK:
28. oktober 2017 kl. 11:37 - 29. oktober 2017 kl. 01:37, error

29. oktober 2017 kl. 07:56

-

UAE apologizes to Israel for judo handshake snub

International Judo official expresses hopes Israeli symbols will
be allowed next time, after row over Abu Dhabi refusing anthem,
flag

By TOI staff Today, 1:06 am
https://www.timesofisrael.com/uae-apologizes-to-israel-for-judo-handshake-snub/

Subject: Antikrist -
Re: 2017 uge 43 (news samlet)
Date: Sun, 29 Oct 2017 02:49:38 +0200, (CET 02:49, GMT 00:49)
20068a news:ot38j4$qdm$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/antichrist/20-068
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/antichrist/20-068
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/lplscH_hkkY/ogaUY5j4AgAJ

> [...]
> Subject: Syrien fornægter beviser på massedrab med sarin-gas:
>         'Det er falskneri'. Svar: Mød op i Haag og bevis dette! -
Fornuftig beslutning ... :-)

-

Haley condemns UN official who urged economic sanctions against Israel

Special Rapporteur Michael Lynk's comments and very existence of
his report 'underscore the Human Rights Council’s chronic
anti-Israel bias,' US envoy says

By Eric Cortellessa 28 October 2017, 2:16 am
https://www.timesofisrael.com/haley-condemns-un-official-who-urged-economic-sanctions-against-israel/