Vil Folketinget kriminalisere Biblen (eller blot beskytte børn mod overgreb)?

https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/child-rearing/19-392

-

Mogens Kall skrev:

Subject: Folketinget vil kriminalisere Biblen -
Re: 2016 uge 46 (news samlet)
Date: Sat, 19 Nov 2016, CET 09:03:06, GMT 08:03
19386 o0p0up$2vl$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/zK8Igl3XA18/Nd5ZHcCyBwAJ

> Folketinget vil kriminalisere Biblen
> 18. november, 46, 2016 Iben Thranholm
> https://udfordringen.dk/2016/11/folketinget-kriminalisere-biblen/
>
> Hvad betyder nu det? Loven indebærer, at det forbydes i
> forbindelse med religiøs oplæring at oplæse og billige
> Bibeltekster, der taler positivt om korporlig afstraffelse af
> børn, uanset om man opfordrer hertil.
>
> Kommentar:
>
> Der var en underskriftindsamling desangående:
> http://www.skrivunder.net/nej_til_forbud_mod_billigelse_af_bibelen
>
> Og jeg gav følgende råd:
> http://www.skrivunder.net/forum/182783

> [...]

Og selvfølgelig sluttede debatten ikke her:

___ citat start ___

#13 Re: Ingen med forstanden i behold kan finde på at banke sine børn
2016-11-21 12:13

#1: Monner - Ingen med forstanden i behold kan finde på at banke sine børn

At banke nogen eller at revse nogen er der simpelthen ikke en dyb afgrund
imellem disse to udsagn?

Når alt kommer til alt, så ligger det alvorlige skred vi må være vidner
til vel desværre i at FAMILIEN-den Gudskabte enhed er blevet "banket "på
plads af en øvrighed som indædt netop har stræbt efter "Det gudløse
samfund"!

Dog Gud lader sig ikke sådan bortskaffe og Gud har da også nøje beskrevet
denne æra, som er vores scene i 2016, i den store og vise bog, Han gav
til mennesket.

Hvis I var af verden, ville verden elske jer", sagde Guds Søn. Men "mit
rige er ikke af verden", sagde Han også.

Anne Dorthe Nielsen .

___ citat slut ___

Hertil svarede jeg:

Monner
___ citat start ___

#15 Re: Re: Ingen med forstanden i behold kan finde på at banke sine børn
2016-11-22 09:06

#13: - Re: Ingen med forstanden i behold kan finde på at banke sine børn

Som jeg skrev: Prøv at se tingene fra den modsatte side.

Herunder hører (synes jeg) at nogle muslimer mishandler børnene til at makke
ret (fordi det er tilladt i Koranen).

Men vi som ikke tror på, at Koranen er Guds røst; vi kan forhåbentlig godt
indse, at det er forkert!

Hvorfor?

Fordi det jo ødelægger børns selvværd og dermed også ødelægger deres
identitetsdannelse!

Vold er og bliver noget, der skal undgås!

Og man kan sagtens opdrage børn UDEN at bruge vold som magtmiddel, fx. med
stuearrest osv.

Og længere bør historien nok ikke være, synes jeg.

___ citat slut ____

Og fortsatte med følgende opfordring:

Monner
___ citat start ___

#16 Re: Re: Re: Ingen med forstanden i behold kan finde på at banke sine
børn
2016-11-22 10:33

#15: Monner - Re: Re: Ingen med forstanden i behold kan finde på at
banke sine børn

Tillad mig at foreslå den kristne bog (til videre læsning for interesserede
ang. børneopdragelse):

Elsker I mig ?
Ross Campbell
ISBN 87 7247 544 7
Forlaget Scandinavia, 1982
https://www.saxo.com/dk/elsker-i-mig_ross-campbell_paperback_9788772475448

___ citat slut ___

Gæst
___ citat start ___
2016-11-23 06:54

Jeg har underskrevet denne underskriftindsamling, fordi jeg er kristen
og tror
på Guds Ord. Han, som har sagt "For således elskede Gud verden, at han
gav sin
enbårne Søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men
have evigt
liv" (Joh. 3.16) har også sagt "Den, der sparer på stokken, hader sin
søn, den,
der elsker sin søn, tugter ham i tide." (Ords. 13.24) og "Min søn,
foragt ikke
Herrens opdragelse, mist ikke modet, når du irettesættes af ham; for Herren
tugter den, han elsker, han straffer hver søn, han holder af. For jeres
opdragelses skyld skal I holde ud; Gud behandler jer som sønner. For
hvor er
den søn, som ikke tugtes af sin far? Hvis I lades uden den opdragelse,
som er
alles lod, er I uægte børn og ikke sønner." (Hebr. 12.5-8) - Alle tre
ting er
sagt af Gud, som er kærlighed. Hvis loven træder i kraft, må mange kristne,
inklusive jeg selv, gå i fængsel for vores tro på Guds Ord. For, hvad
Gud har
sagt, kan jeg ikke fornægte.

___ citat slut ___

Og så kunne jeg jo ikke dy mig ohg skrev dertil:

Monner
___ citat start ___

#18 Re:
2016-11-23 08:23

#17: -

Det er præcis dét, der er det uhyggelige (når/hvis der er tale om blind
loyalitet overfor en autoritet)!

Det er faktisk dét, der får fanatiske muslimer til at ville slå alle os
andre ihjel! ... :-(

(Her BURDE alarmklokkerne ringe!)

Jamen, der er her jo ikke her tale om at gøre ondt ... kunne du så indvende.

Men er det nu også så sandt, når/hvis barnet tager skade af korporlig
afstraffelse? Det mener psykologerne jo!

___ citat slut ___

Og i mine tanker fortsatte jeg:

Det var ikke trusler om dommedag, der fik mig til at blive
kristen. Heller ej trusler om tortur i helvede, således som
Koranen forkynder i sit "glade" budskab!

Og hvis Jesus havde sagt (ligesom Muhammed): "Dræb dem, hvor
end de er", da var jeg skredet ØJEBLIKKELIG!

Men nu har Jesus gudskelov ikke sagt dette ... :-)

Homework (for hjernevaskede religiøse galninge og andre):

Og Jesus tog de små børn i favn og gav dem en endefuld!

eller ...

Thi således elskede Gud verden, at Han gav dem en endefuld!

Kan du ikke selv høre, hvor åndssvagt det lyder?

Jesus har aldrig udøvet vold!

Og hvad andre har sagt, står for ***egen*** regning!

Hvad mener I?

Skal man udvise blind loyalitet overfor bibelen ?
(også når dette medfører såkaldte lig i lasten, børn, der er
blevet mishandlet gennem korporlig afstraffelse i Jesu navn)

Last OUTPUT: 19301 news:nrqif1$ru2$1...@news.eternal-september.org
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 19392

Terje Henriksen

Vel, Jesus fikk en gang en mann til å skamme seg slik at han døde, men
det var nok hans egen feil.

Bibelen skal forstås rett, ikke feil.

--
Terje Henriksen
Kirkenes

News:

Danmark er ikke et sekulært land

kronik
Lisbet Christoffersen
25. november 2016 21:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/danmark-er-ikke-et-sekulaert-land

Danmark er ikke som for eksempel Frankrig et sekulært land, men
derimod et land med en form for statsreligion. Men hvad betyder
det i praksis? Det forpligter os blandt andet i forhold til
religiøse mindretal, skriver professor i ret og religion i dagens
kronik

Kommentar:

Og jeg blev selvfølgelig "fristet" over evne og skrev en opfølgning:
(under debat på http://www.skrivunder.net/forum/182783#18 )

Monner
___ citat start ___

#19 Re: Re:
2016-11-26 10:48

#18: Monner - Re:

Jeg har skrevet en lille opfølgning. Se evt. ...
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/ord/19-396

"Melodi":

I elskede, opir ikke Jeres børn!
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Efeserne+6%3A4&version=BPH