2019 uge 33 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=46) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40046

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2019 uge 32 (news samlet)
Date: Mon, 5 Aug 2019 08:45:36 +0200, GMT 06:45
21688 news:5d47d0a3$0$702$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/sNPxdnWB_vQ/waQZhb_3FAAJ

-

I dag Mandag den 12. august 2019 (dag 224 i året) er der 6089
dage til (16 år + 245 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Dog har nye DATA ændret på dette. Se evt. file 21.428 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-428

Men vi beholder tælleren, fordi der er en sammenhæng mellem
Templets opførsel (276) og Tunguska 1908 (150) og så dette
*dating*-tidspunkt (?), idet tælleren peger på 7-stjernen
(150+177=277,78) i år 2036 netop "tilfældigvis" samtidig med,
at asteroiden Apophis kommer relativt tæt forbi.

Og muligvis kommer der en atomkrig (startende i Mellemøsten
ved fx. at Iran angriber Israel med A-våben) om ca. ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

2364
dage til
Nuclearwar (see file 21.221)
(om ca. 6½ år, around 2026-01-31)

... ved mindre man - I TIDE - træffer sine modforanstaltninger
(og fx. opretter *brændbælter*, så ilden fra helvede IKKE
spredes)!

Og i dag er det også 2369 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Date: Wed, 6 Mar 2019 14:28:09 +0100, GMT 13:28
21286 news:5c7fcaec$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/goodwill/21-286
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/6VNBJw20BwAJ

> ET! Hvor meget står der på min goodwill-konto?...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
> der sagde:
> (2019-03-06, Wednesday, day no 65, CET 14:15, GMT 13:15)
> - "Masser!§"

Se tillige ...

News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Found 30 and 196 -
Re: Found 115 -
Re: Found 50 and 78 at Chernobyl disaster 1986-04-26 -
Re: Tunguska: Found 78 -
Re: Meteor eksploderede over Sibirien 2019-04-06, GMT 12:00
(T-17 and 7 days) -
Re: 2019 uge 15 (news samlet)
Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
21390 news:5caeeb12$0$701$1472...@news.sunsite.dk
Chernobyl disaster (Tjernobylulykken)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/chernobyl/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/apophis/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-14/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-30/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-50/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-78/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-115/21-390
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer-196/21-390
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1-pfgcv8r74/lFNV1Br7AgAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/IhSuyrBDmF0/j0dI6RziBAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/yzeSkItbCs4/cxkWlA8ZCgAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/koRifFcgF9g/ggBb8KzVBwAJ

-

Tidens aktuelle litterære sætning:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 2:
Samfundet og vreden, side 18-25

side 20

Oprør mod autoriteterne

Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov
for kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede
komme til udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige
grund til respektløshed og anti-autoritære holdninger.

Kommentar:

Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

-

I denne uge vil de politiske hændelser blive indrapporteret her
under lovmusikken ...

Blessed Be The Name Of The Lord - Vineyard Music
Uploadet af bondservant007 den 16/04/2007
http://www.youtube.com/watch?v=RRbxEPn6khw

Og prøv også hebraisk lovsang ...
https://www.youtube.com/watch?v=chG6xRsX7ns&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk

Og som noget særlig for alle Jer muslimer *anbefales* denne
video ...

Muslim woman who hated the Jews
and ended up falling in love with their King - JESUS!
Offentliggjort den 1. feb. 2018
https://www.youtube.com/watch?v=wzfVAb4q8ZU
Se tillige ...
https://www.oneforisrael.org/

-

Underskriv:

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs ...
http://www.skrivunder.net/nej_tak_til_statens_salg_af_dong_til_goldman_sachs

(Det ér *snylteri* ikke at betale skat! Og det er ikke
nok bare at sige undskyld for at ha' medvirket til et
verdensomspændende økonomisk krak i 2008. Det er pyramidespil,
hvor vi, Verdensbefolkningen, bliver taberne! Og dét er unfair,
og skal forbydes ved lov!)

Afskaf kongehuset
http://www.skrivunder.net/afskaf_kongehuset

Alle har ret til liv
http://www.skrivunder.net/alle_har_ret_til_liv

Appel til regeringen - fordøm krigsforbrydelserne (i Aleppo)!
http://www.skrivunder.net/sanktioner_krigsforbrydelserne_i_aleppo

Underskriv (med tilsagn om økonomisk hjælp) ...
Boykot Banker kræver skyhøje renter for lån til økonomisk trængte
http://www.skrivunder.net/boykot_banker_kraver_skyhoje_renter_for_lan_til_okonomisk_trangte

Borgernes statsbank
https://www.skrivunder.net/borgernes_statsbank

Boykot Cannibalistan (China)
http://www.skrivunder.net/boykot_cannibalistan_china

Boykot Psykopatistan (Russia)
http://www.skrivunder.net/boykot_psykopatistan_russia
Psykopatistan (Russia) fortjener einem SMAT, nogen indvendinger ?
http://www.skrivunder.net/psykopatistan_russia_fortjener_einem_smat_nogen_indvendinger

Boykot Fanatistan
http://www.skrivunder.net/boykot_fanatistan

For tiden findes der desværre mange fanatiske lande, hvor
Menneskerettighederne krænkes. Heriblandt:
Libyen
Saudi Arabien
Afghanistan
Pakistan
Iran

Boykot Syrien
http://www.skrivunder.net/boycot_syria

Boykot Sminke
http://www.skrivunder.net/boykot_sminke

børn og unge max 37 timers arbejdsuge i skolen og weekenderne fri
http://www.skrivunder.net/born_og_unge_max_37_timers_arbejdsuge_i_skolen_og_weekenderne_fri

Danske Dommere skal oplyse, om de er medlem af Frimurerlogen
https://www.skrivunder.net/danske_dommere_skal_oplyse_om_de_er_medlem_af_frimurerlogen

Direkte demokrati nu
http://www.skrivunder.net/direkte_demokrati_nu

FINGRENE VÆK FRA LEJERNES PENGE
https://www.skrivunder.net/fingrene_vak_fra_lejernes_penge

Fokus på antibiotika
https://www.skrivunder.net/fokus_pa_antibiotika

Folkeafstemning om afskaffelse af politisk imunitet
https://www.skrivunder.net/folkeafstemning_om_afskffelse_af

For Ytringsfrihed på Facebook
https://www.skrivunder.net/for_ytringsfrihed_pa_facebook

Forbud mod Googles *hensynsløse* aggressive adfærd
https://www.skrivunder.net/forbud_mod_googles_hensynslose_aggressive_adfard

Forbud mod ikke-egnede bilister
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_ikke-egnede_bilister

Forbud mod pyramidespil herunder aktier
http://www.skrivunder.net/signatures/forbud_mod_pyramidespil_herunder_aktier/

Forbud mod utidige valg
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_utidige_valg

Gør straffen hårdere for udviste kriminelle (så de ikke tør
vende tilbage)
http://www.skrivunder.net/gor_straffen_hardere_for_udviste_kriminelle

Indfør Systembolaget for tobak og alkohol
http://www.skrivunder.net/indfor_systembolaget_for_tobak_og_alkohol

Ja tak til alle, der kan, skal i arbejde
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_alle_der_kan_skal_i_arbejde

Ja tak til, at det offentlige hjælper virksomheder igang
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_at_det_offentlige_hjalper_virksomheder_igang

Jøderne har ret til at tilbe' på Tempelbjerget
http://www.skrivunder.net/joderne_har_ret_til_at_tilbe_pa_tempelbjerget

Karantæne-reglerne SKAL overholdes mht. ebola
http://www.skrivunder.net/karantane-reglerne_skal_overholdes_mht_ebola

Nej til et moderne kontanthjælpsloft
http://www.skrivunder.net/nej_til_et_moderne_kontanthjalpsloft

Ophæv cølibatkravet
http://www.skrivunder.net/ophaev_coelibatkravet

Opret Forenede Demokratiske Nationer (FDN), United Democratic
Nations (UDN)
http://www.skrivunder.net/opret_forenede_demokratiske_nationer

Michail Chodorkovskij Ruslands repræsentant til De Forenede
Demokratiske Nationer
http://www.skrivunder.net/michail_chodorkovskij_russias_representative_to_united_democrati

"REKLAMER NEJ TAK" til postkassen burde være en selvfølge /miljøbevidsthed
https://www.skrivunder.net/reklamer_nej_tak_til_postkassen_burde_vare_en_selvfolge_miljobevidsthed

Send palæstinenserne hjem (til Sverige)
http://www.skrivunder.net/send_palastinenserne_hjem_til_sverige

Smid Ukraines ambassadør i Danmark ud af landet
http://www.skrivunder.net/smid_ukraines_ambassador_i_danmark_ud_af_landet
(Dette nu ikke længere aktuelt)

Stem på snUFO-partiet ...
http://www.skrivunder.net/stem_pa_snufo-partiet

Stop offentlig rygning, mennesker lider under passiv rygning ...
http://www.skrivunder.net/stop_offentlig_rygning_mennesker_lider_under_passiv_rygning

Støt israelsk medlemskab af NATO ...
http://www.skrivunder.net/stoet_israelsk_medlemskab_af_nato

Umyndiggjorte (handikappede) skal ha' ret til at stemme ...
https://www.skrivunder.net/umyndiggjorte-handikappede-skal-ha-ret-til-at-stemme

-

Jesu Krist Genkomst, Ja Tak
http://www.skrivunder.net/jesu_krist_genkomst_ja_tak

Interstellart bryllup, Ja tak
http://www.skrivunder.net/interstellart_bryllup_ja_tak

(Givetvis to sider af samme sag!)

-

Coming up world news:

UFO landed in Central Park ...

Eller måske rettere:

Above the hill of Zion!

Apropos ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2009-03-02/08-520

-

UFO-Evaluering:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-119
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-152b

2013-02-15-hændelsen above Russia:

Genstanden er for STOR til, at vi jordboere (herunder NASA) kan
*fuske* med den!

Ergo må den være *ægte*!

Found:

Date: Thu, 11 Apr 2019 09:21:46 +0200, GMT 07:21
[...]

Test dit kærlighedssprog ...
http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/

Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.

(Vælg en af følgende 2 muligheder:)

Nr. 1
Jeg er glad for at blive rost
Jeg kan lide at få et knus

Nr. 2
Jeg kan godt lide at ...

Last OUTPUT: 21700 news:5d4f0d11$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/SKf1MoGSFgAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21702

Hongkong-demonstranter fortsætter utrætteligt med ny taktik

'Kina opfører sig som koloniherre'

2364 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+5&version=BPH

Matthæus 5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Bjergprædikenen

(Jesus siger:)

Sand lykke

Velsignede er de, der sørger over situationen[d]—
for de skal blive trøstet.

5
Velsignede er de ydmyge—
for de skal få landet[e] i eje.

[ ... ]

Jordens salt og verdens lys

[ ... ]

Jesus er kommet for at opfylde Toraen og profetierne

[ ... ]

Om forsoning i stedet for vrede

[ ... ]

Om ægteskabsbrud og skilsmisse

[ ... ]

Om at sværge

[ ... ]

Om at elske sine fjender i stedet for at gøre gengæld

[ ... ]

Footnotes:

5,4 Den græske tekst har blot „de, der sørger”, men det er
næppe en personlig sorg over en afdød slægtning, jf.
Schindlers oversættelse. Det brændende spørgsmål var,
hvordan Davidsriget ville blive genoprettet af den ventede
Messias. Jøderne forventede en politisk frelser, men Jesus
søger allerede her at forberede disciplene på den åndelige
frelser, han i virkeligheden var. Guds rige kan ikke
oprettes eller fremmes med magt, vold eller politiske
midler.

Kommentar:

'Ikke ved magt, ikke ved styrke, men ved Min Ånd, siger
Herren', profeteres der i GT

5,5 Det græske ord kan betyde enten landet eller jorden,
ligesom det hebraiske eretz. Oversættelsen her bygger på
formodningen om, at der er tale om en hentydning til Guds
løfte til Abraham om det land, som Gud ville give ham og
hans efterkommere samt en henvisning til Sl. 37,11. Jesus
tænker dog videre end det konkrete land, Israel. Guds rige
er anderledes og større end et fysisk rige. Man kommer ind
i Guds rige på en anden måde, og dét rige fungerer efter
andre principper end et jordisk rige. Der tænkes sikkert
også på „den nye jord”, som Gud engang vil etablere.

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+15.1-9&version=BPH

Matthæus 15:1-9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds befalinger og menneskelige traditioner

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=He+13.17-25&version=BPH

Hebræerne 13:17-25, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Afsluttende formaninger og hilsener, fortsat)

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2019-08-11

Lad Jesus fortælle dig, hvem du virkelig er

"... Salig er du, Simon, Jonas' søn, for det har kød og
blod ikke åbenbaret dig, men min fader i himlene."
Matt 16:17

=== citat slut ===

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2019-08-11, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

For everything comes from him and exists by his power and is
intended for his glory. All glory to him forever! Amen.
Romans 11:36

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 33 (news samlet)
Date: Mon, 12 Aug 2019 09:08:42 +0200, GMT 07:08
21702 news:5d511089$0$695$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/_CJMPWLK3ws/AklgkfmcFAAJ
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21688

Hongkong-demonstranter fortsætter utrætteligt med ny taktik

VIDEO Læderjakkeklædt Putin cruiser med motorcykelklub på Krim-halvøen,
mens protester fylder Moskva
11. Aug. 2019 kl. 10:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/video-laederjakkeklaedt-putin-cruiser-med-motorcykelklub-paa-krim-halvoeen-mens

Kommentar:

Med *vold* skal land bygges!

-

DR S147 man 12 aug 09:00:53
11.august dr.dk/nyheder 13:08

SAMMENSTØD I JERUSALEM
Israelsk politi og palæstinensere
udkæmpede søndag gadekampe ved et af de
hellige steder i Jerusalem, mens både
muslimer og jøder fejrede religiøse
højtider.

Samtidig var der uro ved grænsen til
Gaza. En palæstinenser skød mod
israelske soldater, som besvarede ilden
og dræbte angrebsmanden.

Under sammenstødene i Jerusalem
anvendte politiet chokgranater, da
palæstinensere optrappede
protestaktioner ved al-Aqsa-moskéen og
Klippemoskeen på Tempelbjerget.
/ritzau/AFP

Sammenstød under religiøse højtider ved Jerusalems helligste sted
11. Aug. 2019 kl. 13:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/sammenstod-under-religiose-hojtider-ved-jerusalems-helligste-sted

-

DR S152 man 12 aug 09:00:53
11.august dr.dk/nyheder 19:40

BRITISK MINISTER KRITISERES I KINA
Den britiske udenrigsminister, Dominic
Raab, kritiseres af Kina for at have
taget kontakt til det uroplagede
Hongkongs regeringsleder, Carrie Lam.

Den britiske minister bad om, at man
respekterer de fredelige protester, der
har været i gang i byen i flere
måneder. Men det kritiseres af Kina.

- Kina kræver på det kraftigste, at
Storbritannien indstiller sin
indblanding i den interne sag mellem
Hongkong og Kina, stopper sine
udtalelser og holder op med at skabe
problemer, lød det i går fra talsmand
fra Kinas udenrigsministerium Hua
Chunying ifølge South China Morning
Post.

Kina til den britiske udenrigsminister: Bland dig udenom hvad der
foregår i Hongkong
11. Aug. 2019 kl. 19:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kina-til-den-britiske-udenrigsminister-bland-dig-udenom-hvad-der-foregaar-i-hongkong

Kommentar:

Voldsregimer har det med at brase sammen, fordi befolkningen
HADER denne *uret*!

-

DR S153 man 12 aug 09:00:54
11.august dr.dk/nyheder 20:00

'KINA OPFØRER SIG SOM KOLONIHERRE'
En aftale mellem Sri Lankas regering og
et statsligt kinesisk selskab betyder,
at Kina i 99 år vil have fuld kontrol
over havnen og et tilstødende område på
15.000 hektar. Et areal, der er
halvanden gang størrelsen af Amager i
København.

Det kinesiske overtagelse af området
vækker frustration blandt Hambantotas
indbyggere, der ellers blev lovet, at
havnen vil kickstarte væksten.

Srilankanere: Kina opfører sig som koloniherre
11. Aug. 2019 kl. 20:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/srilankanere-kina-opfoerer-sig-som-koloniherre

-

Ruslands regering advarer Google: Stop Youtube-reklamer for 'ulovlige
begivenheder'
11. Aug. 2019 kl. 20:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ruslands-regering-advarer-google-stop-youtube-reklamer-ulovlige-begivenheder

Kommentar:

*Censur* hedder det på dansk!

-

Afrika er igen blevet stormagternes legeplads
11. Aug. 2019 kl. 23:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/afrika-er-igen-blevet-stormagternes-legeplads

-

DR S156 man 12 aug 09:00:54
12.august dr.dk/nyheder 03:50

BORIS JOHNSON VIL STRAFFE HÅRDERE
Den britiske premierminister, Boris
Johnson, overvejer at skærpe
strafferammen for alvorlige volds- og
sexforbrydelser og har udbedt sig en
gennemgang af straffene for den type
forbrydelser.

Det skriver nyhedsbureauet Reuters.

Johnson begrunder det med, at borgernes
tillid til systemet afhænger af, at
straffen afspejler forbrydelsen.

- Vi har alle set eksempler på, at
voldtægtsmænd og mordere slipper ud for
tidligt, eller at folk begår overgreb
igen, så snart de er løsladt, siger den
konservative Johnson i en erklæring.

Britisk premierminister vil straffe vold og drab hårdere
kl. 03:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/britisk-premierminister-vil-straffe-vold-og-drab-hardere

Eksplosioner i København har ligheder med bomber i Sverige, mener svensk
journalist
11. aug. 2019, 14:39 Opd. 11. aug. 2019, 15:30
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2019-08-11-eksplosioner-i-koebenhavn-har-ligheder-med-bomber-i-sverige-mener-svensk-journalist

-

Unge fortsætter optøjer i Hongkong - nu smækker forældrene kassen i
12. aug. 2019, 10:01
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-12-unge-fortsaetter-optoejer-i-hongkong-nu-smaekker-foraeldrene-kassen-i

-

104 SVT Text Måndag 12 aug 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Moskéskytt vill inte prata.........130

* Högerman vann i Guatemala..........131

* Tyfon fortsätter att skörda offer..132

* Libyen: Raketeld stoppar flyg......133

* Backar om värmerekord på Grönland..134

Skogsbrand rasar på Gran Canaria...135

Flera barn döda i brand i USA......136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 12 aug 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Palma: Protester vid tjurfäktning..137

Tyskland ska förbjuda plastkassar..138

Många döda i monsunregn i Indien...139

Syriska regimen intog stad i Idlib 140

Jerusalem: Oroligt på Tempelberget 141

Portugal: Bensinbrist inför strejk 142

-

134 SVT Text Måndag 12 aug 2019
UTRIKES PUBLICERAD 12 AUGUSTI

Backar om värmerekord på Grönland

Tidigare i augusti rapporterade
Danmarks meteorologiska institut (DMI)
att värmerekordet på Grönland skulle
ha slagits i början av månaden.

Men nu backar institutet, rapporterar
Danmarks Radio. Det var inte tal om
något rekord. De 4,7 grader som
noterades var missvisande, uppger DMI.

Temperaturen ska i stället ha legat på
runt minus två grader.

Felmätningen uppges bero på att det på
grund av snö inte varit korrekta
avstånd mellan mätarna och isytan.

-

NRK:
11. august 2019 kl. 08:54 - 12. august 2019 kl. 03:45, error

12. august 2019 kl. 09:21

-

Hongkong-demonstranter fortsætter utrætteligt med ny taktik
11. august 2019, kl. 20:03
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/hongkong-demonstranter-fortsaetter-utraetteligt-med-ny-taktik

Det førte til nye voldsomme sammenstød, da demonstranter
søndag for tiende weekend i træk var på gaden i Hongkong.

Søndagens uroligheder i Hongkong beskrives som en omgang
"katten efter musen" mellem politi og demonstranter.

Kreml har mistet grebet om Ruslands storby-ungdom

Grønland beder om 30 brandfolk

2363 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+6&version=BPH

Matthæus 6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Bjergprædikenen

(Jesus siger:)

Om godgørenhed

[ ... ]

Om bøn

[ ... ]

Om faste

[ ... ]

Om den himmelske rigdom og lyset fra Jesus

[ ... ]

Om ikke at bekymre sig

Søg først Guds rige og gør hans vilje, så får I alt det
andet i tilgift.

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+15.10-20&version=BPH

Matthæus 15:10-20, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Hvad gør et menneske urent i Guds øjne?

(Jesus siger:)

18
Det, der gør et menneske urent, er det, der udgår fra
menneskets indre,

19
dvs. de onde tanker, som fører til mord,[a] utroskab,
seksuel synd, tyveri, løgn og sladder.

[ ... ]

Footnotes:

15,19 Eller: „vold”.

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zep+1.1-13&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Zefanias forudsiger verdens og Judas undergang

-

[...]

Ordet for 2019-08-13

Vær altid sandfærdig

"Lyv ikke for hinanden ..."
Kol 3:9
(2019-08-12, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

When God's people are in need, be ready to help them. Always
be eager to practice hospitality.
Romans 12:13

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 12 Aug 2019 09:08:42 +0200, GMT 07:08
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21688

Kreml har mistet grebet om Ruslands storby-ungdom

DR S114 man 12 aug 19:43:50
12.august dr.dk/nyheder 19:24

GRØNLAND BEDER OM 30 BRANDFOLK
Grønlands Selvstyre tager nu et nyt
skridt for at få bugt med en
naturbrand, der siden starten af juli
har hærget et kæmpe område mellem
Sisimiut og Kangerlussuaq i den
vestlige del af landet.

Regeringen, Naalakkersuisut, har derfor
bedt Beredskabsstyrelsen i Danmark om
at sende 30 brandfolk til at bekæmpe
flammerne, der bliver ved med at skyde
op fra den ulmende undergrund.

Senest blussede branden voldsomt op
natten til mandag nordøst for Sisimiut,
hvor den ifølge Grønlands Radio - KNR -
åd to hytter, der var under opførelse.
/ritzau/

Grønland vil have 30 danske brandfolk til at bekæmpe naturbrand
kl. 19:24
https://www.dr.dk/nyheder/indland/gronland-vil-have-30-danske-brandfolk-til-bekaempe-naturbrand

-

Irans udenrigsminister: USA's våbensalg får Den Persiske Golf til at
"bryde i brand"
kl. 19:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/irans-udenrigsminister-usas-vaabensalg-faar-den-persiske-golf-til-bryde-i-brand

-

Fly kan igen lette og lande i Hongkong efter demonstrationer
kl. 05:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fly-kan-igen-lette-og-lande-i-hongkong-efter-demonstrationer

Rusland advarer Youtube i brev
12. aug. 2019, 16:40
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-12-rusland-advarer-youtube-i-brev

-

Video af kvæstet kvinde er blevet midtpunkt i optøjer
12. aug. 2019, 20:10
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-12-video-af-kvaestet-kvinde-er-blevet-midtpunkt-i-optoejer

Ubekræftede rygter og fake news-kampagner spiller en stor
rolle i oprøret i Hongkong.

-

Røg fra sibiriske skovbrande dækker nu område større end EU
12. aug. 2019, 23:45
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-12-roeg-fra-sibiriske-skovbrande-daekker-nu-omraade-stoerre-end-eu

-

FN efterforsker 35 nordkoreanske hackerangreb i 17 lande
13. aug. 2019, 05:32
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-13-fn-efterforsker-35-nordkoreanske-hackerangreb-i-17-lande

Ved hjælp af hackerangreb i flere lande har Nordkorea stjålet
milliarder til våbenprogram, viser FN-rapport.

-

Verdenskendt tenor beskyldt for sexchikane
13. aug. 2019, 07:57 ...

-

104 SVT Text Tisdag 13 aug 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Hongkongs flygtrafik återupptas....130
* Demonstranter varnas av Lam........131

* Tillslag mot Epsteins privat-ö.....132
Brister på häktet där Epstein dog..133

* Positiva försök med ebolamedicin...134
* 356 migranter räddade..............135

Misstänkt moskéskytt häktas........136
Polisen: 21-åringen bar kamera.....137
Säkerhetstjänsten fick tips........138

Svårare för fattiga stanna i USA...139

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 13 aug 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Förare tvingas bryta strejk........140
Italiens senat avbryter ledighet...141
Brandmän "kämpar mot klockan"......142

Allt flyg från Hongkong ställs in..143
Varnar Kina: "Världen ser på"......144

Turkmenistan: President inte död...145
Notiser: Tunnelolycka i Norge......148

-

131 SVT Text Tisdag 13 aug 2019
UTRIKES PUBLICERAD 13 AUGUSTI

Demonstranter varnas av Lam

Hongkongs ledare Carrie Lam säger att
hon är oroad över att protesterna i
Hongkong den senaste veckan har nått
en punkt där det inte längre finns
någon återvändo.

-Våld, oavsett om det är användande av
våld eller överseende med våld, kommer
att pressa Hongkong mot en väg utan
återvändo, det kommer att kasta
Hongkong in i en mycket oroande och
farlig situation, sade hon under en
presskonferens.

-Tänk efter en minut, titta på vår
stad, vårt hem. Vill ni verkligen se
den tryckas ut i en avgrund, sade hon.

-

144 SVT Text Tisdag 13 aug 2019
UTRIKES PUBLICERAD 12 AUGUSTI

Varnar Kina: "Världen ser på"

Majoritetsledaren för senaten i USA,
republikanen Mitch McConnell, varnar
Kina för att slå tillbaka protesterna
i Hongkong med våld.

"Varje försök att slå tillbaka med
våld skulle vara fullständigt
oacceptabelt. Världen ser på", skriver
McConnell på Twitter.

I ett uttalande från president Trumps
kansli kort därefter uppmanas båda
sidor att avstå från våld.

Kanadas premiärminister Justin Trudeau
sade att han är extremt oroad över lä-
get i Hongkong, och manar till dialog.

-

145 SVT Text Tisdag 13 aug 2019
UTRIKES PUBLICERAD 12 AUGUSTI

Turkmenistan: President inte död

För en månad sedan spreds ett rykte
över världen att Turkmenistans
president Gurbanguly Berdymuchamedov
var död.

Trots att turkmenska medier kontrade
med bilder och filmklipp på en
semesterfirande president fortsatte
ryktet att florera.

På måndagen satte han punkt för speku-
lationerna genom att framträda på ett
ekonomiskt forum i hemlandet tillsam-
mans med bland andra Rysslands
premiärminister Dmitrij Medvedev,
rapporterar BBC.

-

NRK:
12. august 2019 kl. 09:21 - 13. august 2019 kl. 04:21, error

13. august 2019 kl. 07:37

-

Kreml har mistet grebet om Ruslands storby-ungdom
12. august 2019, kl. 21:00
Jens Worning
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/kreml-har-mistet-grebet-om-ruslands-storby-ungdom

50.000 mennesker - primært unge - demonstrerede i lørdags i
Moskva.

Putin-generationen – de unge, der kun har kendt Putin som
landets leder – frygter ikke Kreml. De russiske magthavere er
i vildrede om, hvad de skal stille op

-

Rocket mystery: What weapon was Russia testing in Arctic?

https://www.bbc.com/news/world-europe-49319160

Five Russian nuclear engineers who died in a rocket engine
explosion have been buried in Sarov, a closed town 373km (232
miles) east of Moscow, where nuclear warheads are made.

-

1 killed, 29 injured after explosions reported at Iraqi Shia milita base

Shortly after the explosions at the base, shells fell in the
Green Zone of Baghdad where the American Embassy in Iraq is
located.

By Tzvi Joffre
August 12, 2019 22:36
https://www.jpost.com/Breaking-News/Explosions-reported-at-Iraqi-Shia-milita-base-report-598412

-

Explosion fuels speculation Russia is testing a nuclear-powered cruise
missile

7 were killed in blast that Moscow’s TASS news agency reports
was related to a ‘radioisotope power source’

By TOI staff Today, 12:32 pm
https://www.timesofisrael.com/explosion-fuels-speculation-russia-is-testing-a-nuclear-powered-cruise-missile/

-

Russians killed in missile test blast were working on ‘new weapons’

Scientists killed at secretive nuclear research facility were
believed to be developing Burevestnik nuclear-powered cruise
missile

By Maxime Popov 12 August 2019, 8:16 pm
https://www.timesofisrael.com/russians-killed-in-missile-test-blast-were-working-on-new-weapons/

Hvilket våbensystem testede russerne, da missiltest gik helt galt?

Her er billederne, der afslører Kinas militær på grænsen til Hongkong
Trump: Kinesiske tropper ved Hongkongs grænse
Hongkongs lufthavn lukker igen
Lufthavn i Hongkong genåbner

2362 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+7&version=BPH

Matthæus 7, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om ikke at dømme andre

[ ... ]

Om at bedømme situationen

[ ... ]

Om at få som svar på bøn

[ ... ]

Den gyldne regel

12
Sådan som I ønsker, at andre skal gøre mod jer, sådan skal
I gøre mod dem. Det er Toraen og Profeterne i en nøddeskal.

Den snævre port

[ ... ]

Falsk lære bedømmes ud fra resultaterne

[ ... ]

Lydhørhed og lydighed frem for ord og mirakler

[ ... ]

Huset på klippegrund

[ ... ]

Ingen har talt, som Jesus gjorde

Subject: Koranen legitimerer voldtægt! -
Re: Pakistan er klar til at bruge alle midler i
Kashmir-konflikt + ET-Break -
Re: 2019 uge 32 (news samlet)
Date: Wed, 7 Aug 2019 14:16:25 +0200, GMT 12:16
21693c news:5d4ac127$0$705$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/rape/21-693
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/soegte-allah---fandt-jesus/21-693
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/rape/21-693
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/sNPxdnWB_vQ/SZg1H2BZFQAJ

> [...]
> legitimering af voldtægt:
>
> Sûra 4,24
>
> "[Forbudt for jer er] kvinder, som i forvejen er gift,
> bortset fra dem, jeres højre hånd besidder. Dette har
> Allah pålagt jer."
>

> Sûra 23:6
>
> "[Lykkelige er de troende, som vogter over deres køn]
> undtagen over for deres hustruer og dem, deres højre hånd
> besidder."
>

> Sûra 70:30
>
> "[Troende værner om deres køn] - dog ikke i forholdet til
> deres hustruer og dem, deres højre hånd besidder, for da
[ ... ]
> [...]

> [ ... ]
>
> Hvordan kunne det være muligt? Koranen tillod mænd at have
> samleje med kvinder, hvis liv lige var blevet ødelagt,
> sommetider lige foran deres tilfangetagne ægtemænd? Havde
> hverken Allah eller Muhammed noget problem med, at de gjorde
> kvinderne gravide eller senere solgte dem som slaver? Hvordan
> kunne det være muligt?
>
> Hvad nu, hvis det var mit fok, der var blevet erobret af
> muslimerne? Hvad nu, hvis jeg kæmpede for at beskytte min
> familie, blot for at se ... [familiemedlemmer] ... blive slået

Hvor mange af Jer ønsker at få *voldtaget* et familiemedlem?

Næppe ret mange (med forstanden i behold)!

Så ...

[...]

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+15.21-28&version=BPH

Matthæus 15:21-28, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

En ikke-jødisk kvindes tro

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zep+1.14-2.3&version=BPH

Zefanias 1:14-2:3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Zefanias forudsiger verdens og Judas undergang, fortsat)

Et kald til omvendelse

-

[...]

Ordet for 2019-08-14

Når familien splintres

"tilgiv hinanden ... Som Herren tilgav jer, skal I også
gøre."
Kol 3:13

=== citat slut ===

Kommentar:

NB!
At tilgive inkluderer IKKE *legitimering* af synd, sådan som
nogle *vranglærere* forsøger (og dermed "lokker" Kirken på
afveje! Det gælder navnlig selsuelle synd, fordi man har givet
efter for de mere dyriske lyster fx. *begær*!

Men det er og bliver altså en *vranglære*!

De første kristne søgte derimod IKKE dette jordiske liv, men
det kommende himmelske liv sammen med deres Skaber. De var
endog villige til at dø for denne deres tro. Og det vidner om
det stik modsatte af den moderne *vranglære* om navnlig
*egoistisk* "selvrealisering" på andre menneskers bekostning
(fx. ved at stikke af fra ægteskabsløftet og "gifte" sig med
en ny og kanske bedre bolledims, apropos hor)!

Men ...

Som sagt:
At tilgive inkluderer IKKE *legitimering* af synd!

(Synd derimod kan *sones* væk, men det er en helt anden snak!)
(2019-08-13, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

O LORD, God of my salvation, I cry out to you by day. I come
to you at night.
Psalms 88:1

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 12 Aug 2019 09:08:42 +0200, GMT 07:08
> [...]

Her er billederne, der afslører Kinas militær på grænsen til Hongkong
Trump: Kinesiske tropper ved Hongkongs grænse

Børns Vilkår om undskyldning til Godhavnsdrengene: 'Det får enorm betydning'
kl. 10:20
https://www.dr.dk/nyheder/politik/boerns-vilkaar-om-undskyldning-til-godhavnsdrengene-det-faar-enorm-betydning

-

DR S131 tir 13 aug 17:33:53
13.august dr.dk/nyheder 11:50

HONGKONGS LUFTHAVN LUKKER IGEN
Hongkongs lufthavn aflyser alle fly
resten af tirsdagen, efter at tusinder
af demonstranter har indtaget
lufthavnen.

Demonstranterne bruger bagagevogne til
at blokere adgangen til checkin-
skrankerne og råber slagord mod
regeringen.

Nedlukningen kommer, dagen efter at den
travle internationale lufthavn måtte
lukke midlertidigt på grund af
demonstrationerne.

Kun en mindre gruppe demonstranter blev
i lufthavnsområdet natten over, og
flyene landede og lettede nogenlunde
normalt i morgentimerne tirsdag.

Demonstranter lukker Hongkongs lufthavn ned for anden dag
kl. 11:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/demonstranter-lukker-hongkongs-lufthavn-ned-anden-dag

-

DR S133 tir 13 aug 17:33:53
13.august dr.dk/nyheder 13:45

GODHAVNSDRENGE FIK EN UNDSKYLDNING
Statsminister Mette Frederiksen (S) har
netop givet de såkaldte Godhavnsdrenge
og en række andre tidligere
børnehjemsbørn en officiel undskyldning
for statens mangelfulde tilsyn.

- På vegne af vores fortid, på vegne af
vores nutid og på vegne af vores fælles
fremtid vil jeg gerne se hver eneste af
jer i øjnene og sige det eneste
rigtige. Undskyld.

- Undskyld for den uret, der er gjort
imod jer og jeres kære. For dem, der er
her, for dem, der var, og for dem, der
også følger efter. På vegne af Danmark,
undskyld, siger Mette Frederiksen.

Rørt Mette Frederiksen til Godhavnsdrengene: På vegne af Danmark, undskyld
kl. 13:45
https://www.dr.dk/nyheder/politik/roert-mette-frederiksen-til-godhavnsdrengene-paa-vegne-af-danmark-undskyld

-

Ny medicin kan sænke dødeligheden for ebola
kl. 17:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ny-medicin-kan-saenke-doedeligheden-ebola

-

Poul-Erik fik tæsk på Godhavn: 'Skylden har staten påtaget sig. Men
mareridtene - de forsvinder aldrig'
kl. 17:32
https://www.dr.dk/nyheder/politik/poul-erik-fik-taesk-paa-godhavn-skylden-har-staten-paataget-sig-men-mareridtene-de

-

OVERBLIK Her er de officielle danske undskyldninger – og dem, der ikke
blev givet
kl. 18:05
https://www.dr.dk/nyheder/indland/overblik-her-er-de-officielle-danske-undskyldninger-og-dem-der-ikke-blev-givet

-

DF og K: Principielt forkert at give en undskyldning til Godhavnsdrenge
13. Aug. 2019 kl. 20:15
https://www.dr.dk/nyheder/politik/df-og-k-principielt-forkert-give-en-undskyldning-til-godhavnsdrenge

-

DR S145 ons 14 aug 06:21:54
14.august dr.dk/nyheder 05:44

LUFTHAVN I HONGKONG GENÅBNER
Lufthavnen i Hongkong er natten til
onsdag dansk tid genåbnet, efter at
demonstrationer for anden dag i træk
lukkede ned for driften. Det oplyser
lufthavnsmyndighederne i Hongkong
ifølge nyhedsbureauet Reuters.

Lufthavnen oplyser desuden, at der er
indført et midlertidigt forbud, som
skal forhindre folk i "lovstridigt og
med overlæg at forstyrre"
lufthavnstrafikken igen.

- Folk forbydes også at deltage i
enhver demonstration, protest eller
anden offentlige begivenhed i
lufthavnen i områder, som ikke er
udpeget af lufthavnsmyndighederne,
lyder det.

Lufthavn i Hongkong genåbner med forbud mod nye demonstrationer
kl. 05:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/lufthavn-i-hongkong-genabner-med-forbud-mod-nye-demonstrationer

-

22-årig svensk mand anholdt for sprængning på Østerbro
kl. 08:54
https://www.dr.dk/nyheder/indland/22-aarig-svensk-mand-anholdt-spraengning-paa-oesterbro

Kommentar:

Jesus, vi takker Dig for, at vi lever i et *retssamfund*, så
lovløsheden IKKE ta'r overhånd. Vi beder Dig om fortsat at
*velsigne* politiets arbejde, så de skyldige bliver fanget.
Tillad IKKE, at lovløsheden ta'r overhånd!

Hvilket våbensystem testede russerne, da missiltest gik helt galt?
13. aug. 2019, 20:53
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-13-hvilket-vaabensystem-testede-russerne-da-missiltest-gik-helt-galt

Atomskib i området

Barents Observer, en norsk maritim nyhedsside, skrev allerede
fredag, at det russiske atomgodsskib Serebryanka befandt sig
inden for den afspærrede zone i Dvina Bay.

Barents Observer spekulerer i, om godsskibet befinder sig i
zonen for at fjerne eventuel atomart affald efter den
mislykkede missiltest.

-

Trump: Kinesiske tropper ved Hongkongs grænse
13. aug. 2019, 21:01
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-13-trump-kinesiske-tropper-ved-hongkongs-graense

Kommentar:

*Boykot* Cannibalistan!

-

Bandlyste hadprædikanter må igen rejse ind i Danmark
14. aug. 2019, 03:02
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-08-14-bandlyste-hadpraedikanter-ma-igen-rejse-ind-i-danmark

Kommentar:

Gak, gak!

-

Her er billederne, der afslører Kinas militær på grænsen til Hongkong
14. aug. 2019, 07:55
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-14-her-er-billederne-der-afsloerer-kinas-militaer-paa-graensen-til-hongkong

-

Udvalg afviser at indkalde til ekstraordinært landsmøde i Venstre
14. aug. 2019, 10:42 ...

-

104 SVT Text Onsdag 14 aug 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Stort knarkbeslag i Australien.....130

* Japan förbereder sig på storm......131

* Flygtrafik i gång igen i Hongkong..132

* Kina stoppar fartygsbesök från USA 133

Trump backar om nya Kina-tullar....134

Fortsatt ovisst i Italien..........135

Ukraina inför snabbspår för ryssar 136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 14 aug 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Danmark ber barnhemsbarn om ursäkt 137

500 evakuerade vid grekisk brand...138

Kraftig global ökning av mässling..139

Södra USA svettas under värmebölja 140

Kreml försvarar polisinsatser......141

Tillslag mot Epsteins privat-ö.....142

-

133 SVT Text Onsdag 14 aug 2019
UTRIKES PUBLICERAD 14 AUGUSTI

Kina stoppar fartygsbesök från USA

Två av USA:s flottas fartyg,
landstigningsfartyget USS Green Bay
och robotkryssaren USS Lake Erie,
stoppas från att besöka Hongkong som
planerat.

-Kinesiska regeringen har nekat vår
begäran, säger Nate Christensen,
biträdande talesperson för USA:s
Stillahavsflotta.

Det är oklart varför Kina säger nej,
men Peking har tidigare krävt att
diplomater från USA slutar att lägga
sig i Hongkongs affärer, i samband
med protesterna i staden.

-

136 SVT Text Onsdag 14 aug 2019
UTRIKES PUBLICERAD 13 AUGUSTI

Ukraina inför snabbspår för ryssar

Ukrainas nytillträdde president
Volodymyr Zelenskyj har gett sin
regering i uppdrag att "underlätta
processen att få ukrainskt medborgar-
skap för ryska medborgare som har
förföljts för sina politiska åsikter".

Zelenskyj lovade då han valdes i april
att hjälpa ryssar som "lider" under
Kremls styre.

2014 annekterade Ryssland Krimhalvön
i sydöstra Ukraina. Sedan dess har
omkring 13 000 människor dödats
i striderna mellan regeringsstyrkor
och ryskstödda separatister.

-

NRK:
13. august 2019 kl. 07:37 - 14. august 2019 kl. 07:49, error

14. august 2019 kl. 10:08

-

Voldeligt sammenstød på Tempelpladsen under tisha be av medførte
politisk drama
Af Anders Hjorth Vindum 13. August 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/voldeligt-sammenstoed-paa-tempelpladsen-under-tisha-be-av-medfoerte-politisk-drama

En lille gruppe jøder måtte eskorteres af sikkerhedsstyrker på
Tempelpladsen. At de fleste jøder helt blev afvist, medførte i
går en krise blandt blandt profiler på højrefløjen

-

Russia says rocket explosion caused 16-fold radiation spike

6 hours ago, (Time now CET 10:27)
https://www.bbc.com/news/world-europe-49339895

-

UN asks Palestinians to explain hate speech, antisemitism

PA undergoes first ever review by Committee on the Elimination
of Racial Discrimination

By Tovah Lazaroff
August 14, 2019 04:10
https://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/UN-asks-Palestinians-to-explain-hate-speech-antisemitism-598536

-

Iranian pilgrims in Mecca call for Israel’s destruction, cry ‘Death to
America’

In TV segment, Muslims hold hajj ceremony purporting to
‘disavow polytheists’ but in fact dedicated to stoking
anti-Western sentiment

By TOI staff Today, 12:47 pm
https://www.timesofisrael.com/iranian-pilgrims-in-mecca-call-for-israels-destruction-cry-death-to-america/

Date: Wed, 7 Aug 2019 14:16:25 +0200, GMT 12:16
21693c news:5d4ac127$0$705$1472...@news.sunsite.dk
> [...]

I er godt nok antisemitisk *hjernevaskede*!

Jeg håber, I er klar over, hvad det er, denne *afgud* ønsker
med Jer (og os): At vi alle *omkommer*! For det er nu engang
djævelens *oprør* mod Skaberen at *ødelægge* Hans skaberværk!

Men nej! Det fatter I nok ikke en disse af!

Det er jo selve dét, der er *hjernevaskens* formål!

2362 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Russian military orders village evacuation, then cancels it

Authorities sow confusion with mixed messages in Arctic region
where radiation spiked after blast at nuclear site

By VLADIMIR ISACHENKOV Today, 9:16 pm
https://www.timesofisrael.com/russian-military-orders-village-evacuation-then-cancels-it/

Er vi alene i universet og hvorfor?

2361 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+8&version=BPH

Matthæus 8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus helbreder en spedalsk mand

[ ... ]

En romersk officers tro

[ ... ]

Jesus viser sin magt til at helbrede alle mulige sygdomme

[ ... ]

En discipel af Jesus skal være parat til at lide afsavn

[ ... ]

Jesus befaler blæst og bølger at lægge sig

[ ... ]

Jesus sætter to ikke-jøder fri fra dæmonernes magt

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+15.29-31&version=BPH

Matthæus 15:29-31, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Mange helbredelser blandt ikke-jøder

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zep+2.4-11&version=BPH

Zefanias 2:4-11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Dommen over de omkringboende folkeslag

-

[...]

Ordet for 2019-08-15

Om at løse problemer (1)

"... Undervejs mistede folket tålmodigheden."
4.Mos 21:4

=== citat slut ===
(2019-08-14, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

For the Kingdom of God is not a matter of what we eat or
drink, but of living a life of goodness and peace and joy in
the Holy Spirit.
Romans 14:17

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 12 Aug 2019 09:08:42 +0200, GMT 07:08
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Norges statsminister beskylder Sverige for eksport af højreekstremisme
kl. 13:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/norges-statsminister-beskylder-sverige-eksport-af-hoejreekstremisme

-

Rystet over millioner til partier på Christiansborg: Vi kan slet ikke
bruge alle pengene
kl. 06:02
https://www.dr.dk/nyheder/politik/rystet-over-millioner-til-partier-paa-christiansborg-vi-kan-slet-ikke-bruge-alle

-

DR S165 tor 15 aug 07:18:53
15.august dr.dk/nyheder 07:11

TRUMP OPFORDRER TIL HUMAN LØSNING
USA's præsident, Donald Trump,
opfordrer til, at Kina finder en
"human" løsning på konflikten i
Hongkong.
Det skriver han i et opslag på Twitter.

Samtidig synes præsidenten at koble en
afslutning på stridighederne i den
delvist selvstyrende storby med den
verserende handelsstrid mellem USA og
Kina.

- Millioner af job bliver tabt i Kina
til andre lande, der ikke er ramt af
told. Tusindvis af virksomheder er på
vej ud. Selvfølgelig vil Kina slå en
handel af. Lad dem finde en human
løsning i Hongkong, står der i
opslaget.

Trump opfordrer Kina til at finde human løsning i Hongkong
kl. 07:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-opfordrer-kina-til-finde-human-losning-i-hongkong

Kommentar:

Ihukom Peking-massakren den 4. juni 1989 i Kina ...
https://da.wikipedia.org/wiki/Demonstrationerne_p%C3%A5_Den_Himmelske_Freds_Plads_(1989)
https://nyheder.tv2.dk/2014-06-04-billeder-massakren-der-gjorde-et-kinesisk-opr%C3%B8r-tavst

Hvis psykopater ikke får deres vilje, så bruger de vold.

Så ...

Det klogeste vi kan gøre er at *boykotte* landet og derved
forhåbentlig *tvinge* diktaturet til at respektere
Menneskerettighederne!

Topdemokrat advarer: Brexit må ikke undergrave irsk fredsaftale
14. aug. 2019, 19:15
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-14-topdemokrat-advarer-brexit-ma-ikke-undergrave-irsk-fredsaftale

-

Nye Borgerlige: Politiske partier skal have mindre støtte
15. aug. 2019, 08:39 ...

-

104 SVT Text Torsdag 15 aug 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* "Skärp kraven för Mount Everest"...130
* Flera poliser skottskadade i USA...131
* Trump föreslår möte med Xi.........132

* Källor: Iransk oljetanker släpps...133
* Stormen Krosa har nått Japan.......134
Mexiko stoppade 19 000 migranter...135

Norge: Säkerhetsåtgärder förlängs..136
Indien: Fler översvämningar väntas 137
Bristande underhåll av olycksbro...138

"Knivdåd tros inte vara terrordåd" 139
Stor malaria-ökning i Uganda.......140

-

NRK:
14. august 2019 kl. 10:08 - 15. august 2019 kl. 06:17, error

15. august 2019 kl. 08:14

-

Rigsadvokat vil forbyde "racister" at stille op til valget
Af Anders Hjorth Vindum 14. August 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/rigsadvokat-vil-forbyde-racistisk-parti-at-stille-op-til-valget

Yderligere to profiler fra Otzma Yehudit står til at ryge af
stemmesedlen på grund af racisme

-

Er vi alene i universet og hvorfor?

Skrevet af Henrik Rosenørn
Overordnet kategori: Astronomi
Kategori: Exobiologi/SETI
Publiceret: 13. august 2019
http://www.astronomibladet.dk/astronomi/exobiologi/seti/er-vi-alene-i-universet-og-hvorfor.html

Det kan der være mange forklaringer på: fx. at livet på Jorden,
intelligens eller tekniske civilisationer er en ren
tilfældighed.
Men en anden forklaring kan også være at voksende
civilisationer altid vil udrydde sig selv, når de når grænsen
for deres hjemplanet og inden de når at brede sig til andre
planeter!

Subject: ET er (med ret stor sandsynlighed) en robot -
Re: 2018 uge 30 (news samlet)
Date: Sun, 29 Jul 2018 10:27:12 +0200, GMT 08:27
20790 news:5b5d7a11$0$711$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/hvorfor-traeder-et-ikke-offentlig-frem/20-790
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/crib-death/20-790
https://sites.google.com/site/kallscie/home/evolution/20-790
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/20-790
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/therapy/20-790
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/rhPiilH-6aQ/ym8ciJNIBwAJ

> [...]
>
> En anden hypotese KUNNE være, at det biologiske liv slet og
> ret har indbygget en dårlig vane (et *egoist*-gen), der til
> syvende og sidst medfører, at det udsletter sig selv (i et
> stort globalt selvmord)!
>
> Og se ...
>
> Det ku' gi' os en forklaring på, HVORFOR de ikke tilsyneladende
> blander sig i vores interne konflikter her på Jorden.
>
> De vil simpelt hen gerne har viden om - gennem vort eksempel
> udlevet i praksis - OM biologisk liv er selvudslettende!
>
> De kan muligvis KUN få tilvejebragt de informationer med at

Russisk fly nødlander. Læresætningen er: Hold dig væk fra Krim!

File 21.707 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-707
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/accidents/21-707

Google-auto-translation:
From Danish to Russian (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=ru&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/accidents/21-707

"Other" news:
(2019-08-15, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

He will cover you with his feathers. He will shelter you with
his wings. His faithful promises are your armor and protection.
Psalms 91:4

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 12 Aug 2019 09:08:42 +0200, GMT 07:08
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21688

Russisk fly nødlander. Læresætningen er: Hold dig væk fra Krim!

NATO-fly på kollisionskurs med russisk jagerfly over Østersøen

-

DR S170 tor 15 aug 11:46:11
15.august dr.dk/nyheder 11:27

RUSSISK FLY NØDLANDER PÅ KORNMARK
Et fly i Rusland er nødlandet på en
kornmark uden for Moskva, efter at det
kolliderede med en flok måger kort
efter afgang. Det oplyser embedsmænd.

Ingen personer er omkommet, og der er
torsdag formiddag ingen meldinger om
alvorlige skader. 23 personer er dog
blevet kørt til hospitalet med mindre
kvæstelser, oplyser
sundhedsministeriet. Blandt dem er ni
børn.

Ural Airlines A321 havde 233 personer
om bord - 226 passagerer og syv
personer fra besætningen.

Russisk fly nødlander på kornmark efter kollision med måger
kl. 11:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-fly-nodlander-pa-kornmark-efter-kollision-med-mager

Flyet var på vej fra Moskvas internationale
Zjukovskij-lufthavn mod Simferopol-lufthavnen på Krim-halvøen.

Kommentar:

Læresætningen er, at man skal åbenbart IKKE ha' noget-som-helst
at gøre på Krim (hvis man er russer), fordi det KAN komme til
at koste en livet!

-

Indiens premierminister forsvarer ophævelsen af Kashmirs særstatus
kl. 12:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/indiens-premierminister-forsvarer-ophaevelsen-af-kashmirs-saerstatus

NATO-fly på kollisionskurs med russisk jagerfly over Østersøen
15. aug. 2019, 09:05
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-15-nato-fly-paa-kollisionskurs-med-russisk-jagerfly-over-oestersoeen

Ifølge russerne blev et NATO-fly tvunget væk fra russisk
ministers fly. NATO har en anden version af det, som alliancen
kalder en farlig situation.

Et NATO-fly måtte tirsdag lave en undvigelsesmanøvre fra sin
planlagte rute for at undgå en farlig situation med et russisk
jagerfly, der opførte sig på en ”usikker måde”. Det oplyser en
talsmand for NATO til CNN.

Hændelsen skete over Østersøen, hvor et russisk
TU-214-transportfly - der havde den russiske forsvarsminister,
Sergey Shoygu, ombord - blev eskorteret af to russiske
SU-27-jagerfly.

-

Passagerfly nødlandet på mark efter kollision med fugle
15. aug. 2019, 10:39
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-15-passagerfly-nodlandet-pa-mark-efter-kollision-med-fugle

-

USA vil blokere frigivelse af iransk tankskib
15. aug. 2019, 11:58
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-15-usa-vil-blokere-frigivelse-af-iransk-tankskib

Det amerikanske justitsministerium har i sidste øjeblik
forsøgt at blokere frigivelsen af det iranske tankskib
"Grace 1". Skibet blev tilbageholdt ved Gibraltar af britiske
styrker 4. juli.

-

22-årig svensker nægter at lade sig udlevere til Danmark
15. aug. 2019, 12:10 ...

-

NRK:
15. august 2019 kl. 08:14

Nordkorea afviser nogensinde at forhandle med Sydkorea igen + ET-break

File 21.708 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-708
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/punishment/21-708

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-708

"Other" news:

Soldater dræbt i Kashmir

FN-komite ser med kritiske øjne på palæstinensisk racisme og
antisemitisme

2360 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+9&version=BPH

Matthæus 9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus viser sin magt til at tilgive synder

[ ... ]

Jesus elsker dem, det religiøse samfund forkaster

[ ... ]

Jesus kommer med en ny lære

[ ... ]

Ved tro bliver en kvinde helbredt og en pige oprejst fra
de døde

[ ... ]

To blinde mænds tro

[ ... ]

Jesus helbreder en dæmonbesat mand, som ikke kunne tale

[ ... ]

Høsten er stor

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+15.32-39&version=BPH

Matthæus 15:32-39, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Bespisningen af de 4000 ikke-jøder

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zep+2.12-3.5&version=BPH

Zefanias 2:12-3:5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Dommen over de omkringboende folkeslag, fortsat)

Jerusalems synd og dom

-

[...]

Ordet for 2019-08-16

Om at løse problemer (2)

"Herren, min styrke, mit skjold, på ham stoler mit hjerte ..."
Sl 28:7

=== citat slut ===

-

Date: Mon, 12 Aug 2019 09:08:42 +0200, GMT 07:08
> [...]

Soldater dræbt i Kashmir

FN-komite ser med kritiske øjne på palæstinensisk racisme og

Gibraltar frigiver iransk olietanker
kl. 16:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/gibraltar-frigiver-iransk-olietanker

-

Svensk forsker om eksplosioner: 'De kommer typisk efter lang tids pres
på banderne'
kl. 16:59
https://www.dr.dk/nyheder/indland/svensk-forsker-om-eksplosioner-de-kommer-typisk-efter-lang-tids-pres-paa-banderne

-

DR S123 tor 15 aug 20:49:32
15.august dr.dk/nyheder 20:48

SOLDATER DRÆBT I KASHMIR
Konflikten i delstaten Kashmir har
udløst dødbringende skudvekslinger
mellem indiske og pakistanske soldater.

Sådan lyder meldingen fra Pakistan.

Ifølge talsmanden for det pakistanske
militær, Asif Ghafoor, har tre
pakistanske og fem indiske soldater
mistet livet.

Over for mediet Al Jazeera siger han,
at tre civile også er dræbt på den
pakistanske side af grænsen.
Indien benægter ifølge Reuters, at
nogen af landets soldater har mistet
livet, men landet beskylder Pakistan
for at have brudt våbenhvilen i morges
lokal tid.

Pakistan: Otte soldater dræbt under kampe i Kashmir
kl. 20:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/pakistan-otte-soldater-draebt-under-kampe-i-kashmir

-

Tidligere dansk udenrigsminister kommer med appel: EU bør komme på banen
i Hongkong-strid
kl. 21:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tidligere-dansk-udenrigsminister-kommer-med-appel-eu-boer-komme-paa-banen-i-hongkong

... den radikale folketingspolitiker Martin Lidegaard ...

-

DR S124 fre 16 aug 08:16:10
16.august dr.dk/nyheder 05:44

NORDKOREA AFVISER DIALOG MED SYD
Nordkorea afviser en appel om dialog
fra Sydkoreas præsident og nægter
nogensinde at genoptage samtalerne med
nabolandet. Det siger talsmanden for
Nordkoreas statsstyrede Komité for
Fredelig Genforening natten til fredag
dansk tid, skriver Reuters.

- Det står klart, at vi ikke har mere
at tale med de sydkoreanske myndigheder
om, og vi har intet ønske om at holde
samtaler med dem nogensinde igen, siger
han.

Blot få timer efter den hårde
afvisning, oplyser Sydkoreas militær,
at Nordkorea endnu engang har affyret
to uidentificerede missiler ud over Det
Japanske Hav.

Nordkorea afviser nogensinde at forhandle med Sydkorea igen
kl. 05:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nordkorea-afviser-nogensinde-forhandle-med-sydkorea-igen

Kommentar:

Jeres *diktatur* kan altså ikke holde i al evighed, fordi de
mennesker, der lever under et diktatur, vil på et tidspunkt få
nok og *indefra* ændre systemet, så det bliver mere humant.

Så genforeningen VIL KOMME før eller sidenhen!

Spørgsmålet er derfor KUN: Hvor mange mennesker bliver der
ofret af *diktaturet* undervejs i denne processe?

Vort ønske er så få som overhovedet mulig.

Men bevares!

Er man psykopat, da er man jo ligeglad med alle andre end en
selv (og derfor må der gerne sejle i blod)!

Åh ...

Gid jeg dog havde *magtbeføjelser* til at straffe Jer for alle
disse forbrydelser!...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2019-08-16, Friday, day no 227, CET 09:23, GMT 07:23)
- "Det kommer!"

News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: ET-indicia:
Found 61 (Stor asteroide 2019 OK susede tæt forbi Jorden
næsten uden varsel). Warning til China, Russia and other! -
Re: 2019 uge 30 (news samlet)
Date: Sat, 27 Jul 2019 11:34:20 +0200, GMT 09:34
21670 news:5d3c1aa8$0$706$1472...@news.sunsite.dk
ET-indicia
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2019-07-25-a/21-670
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/markpointer/61/21-670
Target
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/china/21-xxx/21-670
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/21-xxx/21-670
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-670
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-670
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/syria/21-xxx/21-670
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/CFYUK15sRdE/5AQ0Xal4DwAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/6Wbd8U30g2A/Vkrs7O62AwAJ

Fine for me! ... :-)

-

DR S126 fre 16 aug 08:16:10
16.august dr.dk/nyheder 07:22

MEDIER: TRUMP VIL KØBE GRØNLAND
Den amerikanske præsident, Donald
Trump, har angiveligt sat jurister og
rådgivere i færd med at undersøge, om
USA kan købe Grønland. Det skriver Wall
Street Journal, Washington Post samt
flere andre medier, der citerer
unavngivne kilder tæt på præsidenten.
Donald Trump skulle efter sigende flere
gange have udtrykt interesse i
muligheden for at købe Grønland, der
har militærstrategisk betydning for
USA.

- Præsidenten mener det tilsyneladende
alvorligt nok til, at han har bedt sine
nærmeste rådgivere om at undersøge, om
USA kan købe Grønland og hvordan - om
der er økonomi i det, siger DR's
korrespondent i USA, Steffen Kretz.

Amerikanske medier: Trump er interesseret i at købe Grønland
kl. 07:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/amerikanske-medier-trump-er-interesseret-i-koebe-groenland

Kommentar:

Man kan IKKE grønlændere (som om de var slaver)!

Men ... (memory on from) ...

Greenland (Grønland) ...

Subject: Grønlands løsrivelse (Greenland's detachment) ? -
Re: 2018 uge 17 (news samlet)
Date: Wed, 25 Apr 2018 08:45:18 +0200, GMT 06:45
20565 news:5ae023ae$0$709$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/greenland/20-565
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/K8oCEJ4WLuQ/tMximGvkAQAJ

> [...]
> https://da.wikipedia.org/wiki/USA%27s_delstater
>
> Et alternativ hertil kunne være Canada
>
> Falder I i fjendens hænder, da kan det i sig selv udløse en
> global atomkrig pga. fór store ændringer i magtballancen,
> skønner jeg!
>
> Sorry, men sådan er virkelighedens verden altså bare ifølge mig:
> Jeg starter IKKE en global atomkrig op bare på grund af
> idealisme! På det *specifikke* punkt er jeg nok
> realpolitiker/pragmatiker, hvis jeg altså var politiker. Og jeg
> opfordrer Jer til ligeledes at bruge Jeres sunde *fornuft* ... :-)

Det er en *kendsgerning*, at et flertal af grønlændere ønsker
at løsrive sig fra Danmark!

Men måske er de/I en smule urealistiske vedr. de geo-politiske
militær-magt-forhold, der gør sig gældende (desværre OGSÅ
efter Sovjetunionens fald)!

Andre nationen må OGSÅ (selvom de ikke ønsker det) ta' de
geo-politiske forhold med i betragtning.

Det gælder fx. den demilitariserede zone (mellem Øst og Vest),
hvad angår atomvåben, fordi ...

Desto korte afstand, der er, desto kortere varsel (og tid til
eftertanke). Og så er det, at tingene kan nå at komme ud af
kontrol, SELVOM ingen ønskede det!

OGSÅ dét skal grønlændere ta' højde for, skønner jeg, hvis de
beslutter sig for noget andet end fællesskab med Danmark!

Øh ...

Men vær lige *realister*, kære grønlændere:

HVIS I bliver en del af USA, da tror jeg nok, at man
selvfølgelig vil udnytte de naturlige råstoffer, der er i den
grønlandske undergrund, fx. Uran. Og der vil sikkert OGSÅ blive
fundet nye olieforekomster!

Og dét er - på længere sigt - en god forretning!

Men hvor høj er prisen?

Apropos fx. den store olie-forurening i Alaska i 1989 ...
https://da.wikipedia.org/wiki/Exxon_Valdez

-

Trump-køb af Grønland? Politikere kalder det en 'dårlig joke' og en
'forfærdelig tanke'
kl. 08:55
https://www.dr.dk/nyheder/politik/trump-koeb-af-groenland-politikere-kalder-det-en-daarlig-joke-og-en-forfaerdelig

Sydkoreas præsident vil genforene Nord- og Sydkorea inden 2045
15. aug. 2019, 16:32
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-15-sydkoreas-praesident-vil-genforene-nord-og-sydkorea-inden-2045

Kommentar:

Held og lykke med det ... :-)

-

33-årig dansker demonstrerer i Hongkong: - Hyklerisk at sidde på sidelinjen
15. aug. 2019, 20:23
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-15-33-aarig-dansker-demonstrerer-i-hongkong-hyklerisk-at-sidde-paa-sidelinjen

-

Grønlandsk folketingsmedlem: Grønland er ikke en handelsvare
16. aug. 2019, 09:23
https://nyheder.tv2.dk/politik/2019-08-16-gronlandsk-folketingsmedlem-gronland-er-ikke-en-handelsvare

-

Otte i grundlovsforhør for bedrageri
16. aug. 2019, 09:38 ...

-

104 SVT Text Fredag 16 aug 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Ny avfyrning från Nordkorea........130
* Nordkorea avbryter fredssamtal.....131

* Telefonmöte Trump-Xi på gång.......132

* Indonesien kan byta huvudstad......133

Misstänkt terrorist ska tala ut....134

USA-ledamöter får ej besöka Israel 135

FN: 217 000 afghaner nu på flykt...136

Soldater dödade vid Kashmirgränsen 137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 16 aug 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Storm nådde Japan - dödsfall.......138

Minst 14 döda i attack i Myanmar...139

Sjukdom hotar världens bananer.....140

Notiser: Brittisk polis förgiftad..148

-

139 SVT Text Fredag 16 aug 2019
UTRIKES PUBLICERAD 15 AUGUSTI

Minst 14 döda i attack i Myanmar

Minst 14 personer har dödats
i stridigheter mellan militären och
rebellgrupper i Myanmar.

En av fem attacker riktades mot en
militärakademi och tros ha kommit som
svar på stora drogtillslag i juli.
Angreppet inträffade i turiststaden
Pyin Oo Lwin nära Mandalay.

Beväpnade rebellgrupper har i flera
årtionden stridit mot militären, och
även sinsemellan, om land och
tillgångar i landets östra delar.

Den etniska rebellgruppen TNLA har
tagit på sig attackerna.

-

148 SVT Text Fredag 16 aug 2019
VÄRLDEN I KORTHET 16 AUGUSTI

England Ytterligare en brittisk polis
som deltog i utredningen av för-
giftningen av den ryske ex-agenten
Sergej Skripal fick i sig nervgiftet
Novitjok, uppger nu Reuters. En annan
polis blev svårt sjuk och låg på
sjukhus i över två veckor.

-

NRK:
15. august 2019 kl. 08:14 - 16. august 2019 kl. 06:58, error

16. august 2019 kl. 09:00

-

FN-komite ser med kritiske øjne på palæstinensisk racisme og antisemitisme
Af Anders Hjorth Vindum 15. August 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/fn-komite-ser-med-kritiske-oejne-paa-palaestinensisk-racisme-og-antisemitisme

Omfattende dokumentation fra UN Watch viser, hvor meget
antisemitisme og racisme der findes i Det Palæstinensiske
Selvstyre - som skyder skylden på Israel

ET-indicia: Found 61 at Nehemiah

File 21.709 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/infected-books/16-neh/21-709

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etbible/home/infected-books/16-neh/21-709

Other news:

USA vil beslaglægge iransk tankskib pga. forbindelse til terror

Maning till sans i indiska Kashmir

Svensk politi: Kriminelle betaler for bombesprængninger

Ebola spreder sig igen trods ny kur – vaccineret kvinde har mistet livet

2359 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+10&version=BPH

Matthæus 10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

[ ... ]

Jesus udsender de 12 apostle

[ ... ]

Forfølgelser forude

32
De, der åbent og offentligt vedkender sig mig, vil jeg
også åbent vedkende mig over for min Far i Himlen.

33
Men de, der offentligt nægter at kendes ved mig, vil jeg
heller ikke kendes ved over for min Far i Himlen.

Den, der ikke er villig til at give afkald på sit eget
liv[c] for at følge mig, er mig ikke værd.

[ ... ]

Footnotes:

10,38 Ordret står der: „Den, der ikke tager sit kors op.” Den
dødsdømte måtte selv bære overliggeren til korset det sidste stykke vej,
før han blev hængt op på det. Denne talemåde henviser derfor til at være
villig til at dø.

Kommentar:

At offentligt vedkende sig Jesus inkluderer at gørre, hvad Han
siger (herunder overholdelse af de 10 Bud)!

Amen?

At være villig til at dø inkluderer så også at gi' afkald på
andre *selviske* jordiske ting såsom afgudsdyrkelse i form af
fx. hor (herunder gengiftning)!

Amen?

(Drog *vranglæren* eller gå *fortabt*, jævnfør vers 33)

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+16.1-12&version=BPH

Matthæus 16:1-12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

De religiøse ledere nægter at tro på Jesus som Messias

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+111&version=BPH

Salme 111, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herrens storhed og mægtige undere

-

[...]

Ordet for 2019-08-17

Om at løse problemer (3)

"... Skulle en mand som jeg flygte? ... Jeg går ikke
derhen!"
Neh 6:11

[ ... ]

Som følge heraf genopbyggede Nehemias Jerusalems mure i løbet
af to måneder - en fantastisk bedrift.

=== citat slut ===

Kommentar:

Astronomisk set er 2 måneder følgende:

365,25 * 2/12
=
60,875 dage

Afrundet:
61

Compare with ...

Markpointer 61
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/61

Markør 61 er et ret vigtigt markørtal, fordi ... (input memory
from) ...

https://sites.google.com/site/etbible/home/background/atomic-physics/english

=== citat start ===

A complete list of *all* known isotopes can be downloaded
from ...
En komplet liste over *alle* kendte isotoper kan downloades
fra ...
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_nuclides

From this table you can see, that ...
Fra denne tabel kan du se, at ...

1.
Proton-counter
Proton-tæller

Not all elements have stable isotopes at all.
Ikke alle grundstoffer har overhovedet stabile isotoper.

The exceptions are the atomic numbers ...
Undtagelserne er atom-numrene ...

43, 61, 84-111
(Total of 30 pieces)
(i alt 30 stk.)

=== citat slut ===

Det *afslører* kendskab til moderne atomfysik!

Nehemias Bog bør derfor nok undersøges nærmere.

Bl.a. KAN 'Jerusalems mur' via. Åb 21 (144) tolkes som noget
vedr. Supernova-eksplosion type 1A

DATA-input:

The Ezra-code ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/ezra/05-882
(2019-08-16, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

Publish his glorious deeds among the nations. Tell everyone
about the amazing things he does.
Psalms 96:3

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 12 Aug 2019 09:08:42 +0200, GMT 07:08
> [...]

Svensk politi: Kriminelle betaler for bombesprængninger

Ebola spreder sig igen trods ny kur – vaccineret kvinde har mistet livet

DR S130 fre 16 aug 17:59:22
16.august dr.dk/nyheder 11:04

VAGTHUND GRANSKER MILLIARDGÆLD
Står det stadig i stampe med den
voksende gæld, eller har
skattemyndighederne haft held til at
vende skuden. Det er spørgsmålet, som
seks statsrevisorer senere i dag kommer
med svaret på, fortæller DR Nyheders
erhvervskorrespondent Jakob Ussing.

- Det bliver et vigtigt møde, fordi vi
får Statsrevisorernes status på, om det
faktisk går bedre med at få inddrevet
gælden, eller er det stadigvæk det
sorte hul, som det har været i årevis,
hvor gælden bare er steget.

- Ved udgangen af 2018, der skyldte
cirka en million danskere tilsammen 118
milliarder kroner til det offentlige,
siger Jakob Ussing.

I dag får vi svar på, om milliardgælden til statskassen er steget
kl. 11:04
https://www.dr.dk/nyheder/penge/i-dag-faar-vi-svar-paa-om-milliardgaelden-til-statskassen-er-steget

-

DR S131 fre 16 aug 17:59:22
16.august dr.dk/nyheder 11:50

AFVISER TRUMP-KØB AF GRØNLAND
Hvis det står til det ene af to
grønlandske folketingsmedlemmer, kan
Donald Trump godt pakke sammen.

Det kan på ingen måde komme på tale, at
USA køber Grønland, som den amerikanske
præsident tilsyneladende har luftet sin
interesse for.

- Mit svar vil være nej tak. Jeg tror
ikke, det vil være gavnligt for
Grønlands udvikling, siger Aaja
Chemnitz Larsen, medlem af Folketinget
for venstrefløjspartiet Inuit
Ataqatigiit, der arbejder for et
selvstændigt Grønland.

Grønlandsk folketingsmedlem afviser Trump: 'Han ville smadre vores velfærd'
kl. 11:50
https://www.dr.dk/nyheder/politik/groenlandsk-folketingsmedlem-afviser-trump-han-ville-smadre-vores-velfaerd

-

DR S132 fre 16 aug 17:59:22
16.august dr.dk/nyheder 12:08

ISRAEL TILLADER BESØG AF POLITIKER
Israel har fredag givet tilladelse til,
at det amerikanske kongresmedlem
Rashida Tlaib kan besøge sin familie på
Vestbredden. Det oplyser det israelske
indenrigsministerium.

Det sker, dagen efter at den israelske
premierminister, Benjamin Netanyahu,
meddelte, at Israel vil forhindre de to
amerikanske kongresmedlemmer Ilhan Omar
og Rashida Tlaib i at foretage et
planlagt besøg i landet.

Årsagen var, at de har støttet den
Israel-kritiske BDS-bevægelse.
BDS er en organisation, der arbejder
for sanktioner mod Israel og både
økonomisk og kulturel boykot.

Amerikansk politiker får lov til at besøge bedstemor i Israel
kl. 12:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/amerikansk-politiker-far-lov-til-besoge-bedstemor-i-israel

-

Selvstyret i Nuuk om Trumps interesse: 'Grønland er ikke til salg'
kl. 13:50
https://www.dr.dk/nyheder/indland/selvstyret-i-nuuk-om-trumps-interesse-groenland-er-ikke-til-salg

-

Grønlænder: 'Skræmmende, at Trump tror, at vi er i en kolonitid'
kl. 17:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/groenlaender-skraemmende-trump-tror-vi-er-i-en-kolonitid

-

Svensk politi: Kriminelle betaler for bombesprængninger
16. Aug. 2019 kl. 19:07
https://www.dr.dk/nyheder/indland/svensk-politi-kriminelle-betaler-bombespraengninger

Kommentar:

Jeg går ud fra, at lovgivningen allerede kan dømme og straffe
bagmænd ligeså hårdt som dem, der udfører forbrydelsen.

Hvad er straffen for bombeterror?

16 år?

Kan straffen forhøjes til fx. det dobbelte for bagmænd (og evt.
nedsættes for alle dem, der *samarbejder* med politiet om
opklarelsen)?

For så vil jeg *anbefale* det!

-

Forsker om Nordkoreas afvisning: De presser Sydkorea og holder fast i USA
16. Aug. 2019 kl. 19:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/forsker-om-nordkoreas-afvisning-de-presser-sydkorea-og-holder-fast-i-usa

-

Forskere: Amazonas træer kan ikke redde os fra klimakrisen - som vi
ellers håbede
16. Aug. 2019 kl. 20:01
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/forskere-amazonas-traeer-kan-ikke-redde-os-fra-klimakrisen-som-vi-ellers-haabede

-

Tysk skovdød griber om sig: To gange Bornholms areal er gået til grunde
16. Aug. 2019 kl. 21:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tysk-skovdoed-griber-om-sig-gange-bornholms-areal-er-gaaet-til-grunde

To års ekstrem varme og tørke har sat sine spor i blandt andet
Harzen Nationalpark.

-

OVERBLIK Derfor er Grønland vigtig for USA
16. Aug. 2019 kl. 22:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/overblik-derfor-er-groenland-vigtig-usa

Amerikanerne er mere interesserede i Thulebasen end råstoffer
i Grønland, siger ekspert.

-

DR S146 lør 17 aug 08:36:13
17.august dr.dk/nyheder 02:18

VIL BESLAGLÆGGE IRANSK TANKSKIB
En amerikansk domstol har fredag
udstedt en arrestordre på det iranske
tankskib, som siden begyndelsen af juli
har været opbragt i Gibraltar.

Det skriver nyhedsbureauet Reuters på
baggrund af retsdokumenter.

Gibraltar har ellers torsdag ophævet en
ordre om tilbageholdelse af den iranske
olietanker "Grace 1".

Det skete på trods af, at det
amerikanske justitsministerium i sidste
øjeblik forsøgte at blokere for
frigivelsen. USA sætter skibet i
forbindelse med Irans Revolutionsgarde,
som USA har listet som en
terrororganisation.

USA udsteder arrestordre på iransk tankskib i Gibraltar
kl. 02:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-udsteder-arrestordre-pa-iransk-tankskib-i-gibraltar

-

DR S147 lør 17 aug 08:36:13
17.august dr.dk/nyheder 06:28

POLITIKERE NÆVNT I TYRKISK RAPPORT
En række danske toppolitikere er i
løbet af den seneste uge blevet ringet
op af Politiets Efterretningstjeneste
(PET).
De har hver især fået at vide, at de er
nævnt i en tyrkisk rapport på 666 sider
om Kurdistans Arbejderparti, PKK, i
europæiske lande.Det skriver Berlingske
lørdag.
Blandt de politikere, som er nævnt i
rapporten, er blandt andet SF-formand
Pia Olsen Dyhr, SF-gruppeformand Jacob
Mark, tidligere SF-udenrigsminister
Holger K. Nielsen, Alternativets leder,
Uffe Elbæk, Enhedslistens politiske
leder, Pernille Skipper, og
folketingsmedlem for Socialdemokratiet
Lars Aslan Rasmussen.
/ritzau/

Danske toppolitikere udpeget i tyrkisk rapport: 'Ser mig selv i livsfare':
kl. 06:28
https://www.dr.dk/nyheder/indland/danske-toppolitikere-udpeget-i-tyrkisk-rapport-ser-mig-selv-i-livsfare

-

OVERBLIK Fra koloni til supermagt: USA har købt sig til masser af land
kl. 10:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/overblik-fra-koloni-til-supermagt-usa-har-koebt-sig-til-masser-af-land

Svensk politichef: Usædvanlig svensk kriminalitet i Danmark
16. aug. 2019, 11:29
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2019-08-16-svensk-politichef-usaedvanlig-svensk-kriminalitet-i-danmark

-

Hvis Trump vil købe Grønland, er det for at vinde magtkamp om Arktis,
mener ekspert
16. aug. 2019, 10:55 Opd. 16. aug. 2019, 12:59
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-16-hvis-trump-vil-koebe-groenland-er-det-for-at-vinde-magtkamp-om-arktis-mener

-

Ebola spreder sig igen trods ny kur – vaccineret kvinde har mistet livet
16. aug. 2019, 19:15
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-16-ebola-spreder-sig-igen-trods-ny-kur-vaccineret-kvinde-har-mistet-livet

-

Regeringen: - Grønland er ikke til salg for dollars, rubler eller yen
16. aug. 2019, 20:44
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-16-regeringen-groenland-er-ikke-til-salg-for-dollars-rubler-eller-yen

Når Trump til september besøger Danmark, er der vigtigere
emner på programmet end et salg af Grønland, lyder det fra
udenrigsminister, Jeppe Kofod.

Kommentar:

Hvad mht. at forføre *mindreårige* piger på 16 år på Bornholm?

-

Trump vil købe Grønland - her har lande før opkøbt territorier
17. aug. 2019, 06:53
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-16-trump-vil-koebe-groenland-her-har-lande-foer-opkoebt-territorier

-

Flere homoseksuelle og transkønnede trives bedre på jobbet
17. aug. 2019, 10:06 ...

-

104 SVT Text Lördag 17 aug 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* USA vill beslagta iransk tanker....130

* Epstein begick självmord...........131

* Taiwan kan få köpa stridsflyg......132

* Åtta döda i hotellbrand i Ukraina..133

21-åringen erkänner dåden i Norge..134

Norge stoppar stöd till regnskog...135

Enighet om säkerhetszon i Syrien...136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 17 aug 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Maning till sans i indiska Kashmir 137

Kongo: 32 saknas efter båtolycka...138

Ryska piloter hjälteförklarade.....139

Sjömän kidnappade utanför Kamerun..140

Världen runt
* Island sörjer död glaciär.........149f

-

132 SVT Text Lördag 17 aug 2019
UTRIKES PUBLICERAD 17 AUGUSTI

Taiwan kan få köpa stridsflyg av USA

Vita huset har föreslagit att Taiwan
ska få köpa 66 stridsflygplan av
modellen F16 till ett värde av åtta
miljarder dollar.

Den republikanske senatorn Marco Rubio
säger att förslaget är ett viktigt
steg på vägen för att stödja Taiwans
självförsvarsplaner och för att stödja
USA:s strategiska relationer med
demokratiska allierade.

En eventuell försäljning måste först
granskas av utrikesdepartementet och
Pentagon och sedan godkännas av
senaten.

Kommentar:

F16-fly; er det ikke "lidt" gammelt isenkram at sælge? BURDE
de ikke hellere købe F35 ?

Om Cannibalistan så vil flippe ud?

Ja, og hva' så?

Cannibalistan står jo alligevel til *undergang*, apropos ...

Date: Sat, 27 Jul 2019 11:34:20 +0200, GMT 09:34
(Det kan der IKKE forhandles om, fordi diktaturet er og bliver
af det onde!)

Så ...

HVIS jeg var forretningsmand, da ville jeg nok forsøge at
redde mine eventuelle investerede penge i Cannibalistan!

-

133 SVT Text Lördag 17 aug 2019
UTRIKES PUBLICERAD 17 AUGUSTI

Åtta döda i hotellbrand i Ukraina

Minst åtta personer har omkommit i en
hotellbrand i hamnstaden Odessa i
södra Ukraina. Ytterligare tio
personer har skadats.

Larmet kom strax efter halv två lokal
tid i natt. Det är fortfarande okänt
vad som orsakade eldsvådan. En för-
undersökning har inletts om brott mot
brandsäkerhetsreglerna, uppger
nyhetsbyrån Interfax.

Totalt tog det över tre timmar för
räddningstjänsten att släcka branden,
som härjade på en 1 000 kvadratmeter
stor yta. I byggnaden fanns cirka 200
personer. De flesta kunde evakueras.

-

136 SVT Text Lördag 17 aug 2019
UTRIKES PUBLICERAD 16 AUGUSTI

Enighet om säkerhetszon i Syrien

Turkiet och USA är överens om att
upprätta en säkerhetszon i nordöstra
Syrien dit den kurdiska YPG-milisen
inte har tillträde, uppger Turkiets
försvarsminister Hulus Akar.

Akar sade bl.a. att de båda länderna
är överens om att YPG ska avlägsnas
från området och att milisens tunga
vapen ska tas i beslag.

Syftet med den gemensamma operationen
är att skapa en buffertzon mellan den
turkiska gränsen och områden som
kontrolleras av YPG, som Turkiet
betraktar som en gren av den
terrorstämplade PKK-gerillan.

-

137 SVT Text Lördag 17 aug 2019
UTRIKES PUBLICERAD 16 AUGUSTI

Maning till sans i indiska Kashmir

FN:s säkerhetsråd i New York har haft
möte om den spända situationen i
indiska Kashmir sedan premiärministern
Narendra Modi upphävt områdets
särskilda självstyrande status.

FN-mötet, det första om Kashmir sedan
1972, hölls bakom stängda dörrar
på begäran av Pakistan och Kina.

Efteråt sade Kinas FN-ambassadör Zhang
Jun att rådets 15 medlemmar underströk
vikten av att de båda kärnvapenmakt-
erna Pakistan och Indien agerar med
sans och måtta. Indiens FN-ambassadör
Syed Akbaruddin poängterade att det är
en intern indisk fråga.

Kommentar:

Et diktatur (som nu fx. Cannibalistan, China) kan IKKE påberåbe
sig, at et problem er et *internt* anlæggende.

Men det kan et demokrati godt (fx. Indien), skønner jeg, fordi
et demokrati jo IKKE undertrykker dets borgere! Det er nemlig en del af
selve *definitionen* på et demokrati (dets grundsøjler), at
folkets rettigheder respekteres ! Ellers er der jo tale om et
flertalsdiktatur!

-

NRK:
16. august 2019 kl. 09:00 - 17. august 2019 kl. 07:26, error

17. august 2019 kl. 10:02

-

Derfor burde Israel lade Tlaib og Omar besøge Israel
Af Anders Hjorth Vindum 16. August 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/derfor-burde-israel-lade-tlaib-og-omar-besoege-israel

I går valgte Israel at give de to israelkritiske
kongresmedlemmer indrejseforbud. Et diplomatisk selvmål, mener
ekspert

Kommentar:

Sidenhen har Israel alligevel givet i hvert fald den ene
indrejsetilladelse, idet noget familie bor i området.

-

Sådan har Putin formet Rusland gennem 20 år
Af Rasmus Stochflet Nielsen
16. august 2019
https://www.kristeligt-dagblad.dk/historier/20%C3%A5rmedputin

Den 16. august 1999 blev Vladimir Putin officielt udnævnt som
Ruslands premierminister, hvilket blev startskuddet til indtil
videre to årtier i spidsen for det russiske folk. Vi gennemgår
Putins 20 år på magten, fortalt gennem otte faser

Kommentar:

Givetvis var det Putin, der stod bag terrorbomberne i Rusland
i 1999 ...

Terrorangrebet mod boligkomplekser, Rusland 1999
https://da.wikipedia.org/wiki/Terrorangrebet_mod_boligkomplekser,_Rusland_1999

Formålet var givetvis at skræmme befolkningen og give dem
tryghed i form af en stærk mand (Putin himself)!

Så ...

Vi har at gøre med en kynisk, koldblodig, psykopatisk
*massemorder*! ... :-(

-

Historiker: DR og Anders Agger giver et falsk billede af Mellemøstens
tolerance mod de kristne
17. august 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:11
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/dr-og-anders-agger-giver-et-falsk-billede-af-mellemoestens-tolerance-mod-de-kristne

Anders Agger kreerer indirekte en falsk illusion af, at
kristne og andre minoriteter og ateister trives i Mellemøsten.
Det er dumt og farligt, skriver historiker Maradona Isho

Re: Er vi alene i universet og hvorfor? -

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/hvorfor-traeder-et-ikke-offentlig-frem/21-710

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/hvorfor-traeder-et-ikke-offentlig-frem/21-710

-

Subject: Er vi alene i universet og hvorfor? -
Re: 2019 uge 33 (news samlet)
Date: Thu, 15 Aug 2019 08:53:09 +0200, GMT 06:53
21706 news:5d550162$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/_CJMPWLK3ws/LWqqX3-xAAAJ
I går aftes/nat så jeg igen fra DR1 filmen ...

https://www.imdb.com/title/tt2209764/

23:20-01:15
Transcendence

Amerikansk actionthriller fra 2014.

Will Caster forsker i kunstig intelligens. Det er hans mål
at skabe en computer, der kombinerer alverdens viden med
menneskets evne til at tænke selv. Da Will udsættes for et
attentatforsøg, bliver hans hjerne uploaded til hans
supercomputer, inden han dør. Wills drøm om at forene
menneske og maskine er gået i opfyldelse - men
menneskehedens største mareridt er først lige begyndt.

Medvirkende: Johnny Depp, Paul Bettany, Rebecca Hall, Kate
Mara, Morgan Freeman m.fl.

Instruktion: Wally Pfister.

Og medens jeg så den, kom jeg til at tænke på det
*forklaringsproblem*, der er mht. the-ET-Bible-code, fordi ...

HVIS en udenjordisk civilisation er havnet her i vort
solsystem, da ville det være naturligt, at den OGSÅ forsøgte
at skabe kontakt til ANDRE civilisationer i Verdensrummet
(foruden os).

Dette BURDE så medføre - teoretisk/hypotetisk set - at den
allerede UNDERVEJS hertil har oprettet "satellit-stater", der
udsender 'Hello-signaler' (FORUDEN signaler fra selve
Moderplaneten).

Men HVORFOR hører vi så ikke fra dem?

Her en mulig forklaring:
(selvom den er "lidt" langt ude)

Den *kunstige intelligens* har myrdet Moderplanetens beboere
eller også omkom de bare. Og den *kunstige intelligens* har
herefter myrdet besætningen på rumfartøjet ligesom Hal i
filmen 'Rumrejsen år 2001' ...
https://da.wikipedia.org/wiki/Rumrejsen_%C3%A5r_2001

Og den er klar over (ligesom Hal), at dens skabere (OG ANDRE)
vil kunne finde på at lukke den ned!

Og derfor holder den lav profil!

Vi jordboere er åbenbart indtil videre undtaget, indtil dens
forskningsforsøg med os er tilendebragt.

Hvad der så skal ske med os bagefter vides ikke!

Men man kan jo gætte på, at vi også bliver elimineret!
(dersom vi også finder på at true dens eksistens).

NB!
Denne naturlige (?) forklaring er bare et forslag; ikke
nødvendigvis den rigtige.

Last OUTPUT: 21700 news:5d4f0d11$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/SKf1MoGSFgAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21710

63 dræbte ved afghansk bryllup. Der er noget galt med en religion, når
den legitimerer voldtægt og mord

File 21.711 ...
Origin And Evolution Of Life in the Universe
(Livets oprindelse og udvikling i Universet)
https://sites.google.com/site/kallscie/home/origin-and-evolution-of-life/21-711
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/hvorfor-traeder-et-ikke-offentlig-frem/21-711

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallscie/home/origin-and-evolution-of-life/21-711

"Other" news:

2358 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+11&version=BPH

Matthæus 11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Johannes Døber kommer i tvivl, om Jesus er Messias

[ ... ]

Jesus taler om Johannes som profet

[ ... ]

Både Johannes og Jesus har mødt megen modstand

[ ... ]

Dommen over de byer, som har forkastet Jesus

[ ... ]

Jesus indbyder de trætte og overbebyrdede

Kom til mig, alle I, som slider jer trætte og er tynget
ned af byrder — og jeg vil give jer hvile.

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+16.1-9&version=BPH

Lukas 16:1-9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om måden at bruge penge på

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

Se ovenfor

-

[...]

Ordet for 2019-08-18

Om at løse problemer (4)

"... den kløgtige giver agt på sine skridt."
Ordspr 14,15

=== citat slut ===
(2019-08-17, CET 11:3x, GMT 09:3x:)

Now all glory to God, who is able to make you strong, just as
my Good News says. This message about Jesus Christ has
revealed his plan for you Gentiles, a plan kept secret from
the beginning of time.
Romans 16:25

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 12 Aug 2019 09:08:42 +0200, GMT 07:08
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21688

63 dræbte ved afghansk bryllup. Der er noget galt med en religion, når

Korrespondent om danskere stemplet som PKK-støtter: 'Nogle risikerer
fængsel i Tyrkiet og trusler herhjemme'
kl. 13:22
https://www.dr.dk/nyheder/indland/korrespondent-om-danskere-stemplet-som-pkk-stoetter-nogle-risikerer-faengsel-i

-

DR S161 søn 18 aug 09:07:12
18.august dr.dk/nyheder 06:29

63 DRÆBTE VED AFGHANSK BRYLLUP
Mindst 63 personer er dræbt, efter at
en selvmordsbombe lørdag aften
eksploderede ved et bryllup i
Afghanistans hovedstad, Kabul.
Derudover er mindst 182 personer blevet
såret ved angrebet.

Det oplyser Afghanistans
indenrigsministerium.

Der var omkring 1200 gæster til stede
ved brylluppet, da bomben eksploderede,
fortæller deltagere i festen.

- Blandt de sårede er både kvinder og
børn, siger Nasrat Rahimi, der er
talsmand for indenrigsministeriet.

/ritzau/AP

Date: Wed, 7 Aug 2019 14:16:25 +0200, GMT 12:16
Der er altså noget galt med en religion, når/dersom den
legitimerer voldtægt eller - som i dette tilfælde - det, der
er endnu værre: mord (og så til og med på uskyldige børn)!

"Lidt" *egoistisk* er det gjort, ikke sandt?

Kan man komme længere bort fra Sandheden?

Nej, det tror jeg ikke!

Men HVORFOR er vi mennesker så ubegavede, at vi ikke kan
indse dette (at vi bliver bedraget/hjernevasket/ført bag
lyset)?

Et psykopat-gen i menneskets DNA?

Eller ...

Er det fordi vi er et flokdyr?
(altså det, at vi har behov for at høre til en gruppe, og at
det først og fremmest handler om gruppens overlevelse og så
dernæst i anden række det enkelte individs)?

Hmm ... (input memory from) ...

Subject: Re: Er vi alene i universet og hvorfor? -
Re: 2019 uge 33 (news samlet)
Date: Sat, 17 Aug 2019 14:07:47 +0200, GMT 12:07
21710 news:5d57ee1f$0$693$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/a-i/21-710
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/hvorfor-traeder-et-ikke-offentlig-frem/21-710
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/_CJMPWLK3ws/FiAunNNfAQAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab/WLDGd3PS_-c/cui7fLN6AgAJ

Og HVIS denne flokdyrsmentalitet er et udtryk for evolution,
hvilket noget KUNNE tyde på, da bliver prognosen desværre nok,
at levende biologiske organismer har det med at *uddø*, INDEN
de når at sprede sig til andre dele af universet (biologisk
decentralisering)! Som en kræftsvulst når den (eller
psykopat-genet) at slå værtsorganismen ihjel, apropos ...

2358 days to Nuclearwar (± unknown)

+

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+24.22&version=BPH

Matthæus 24:22, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Hvis ikke Gud afkortede den periode, ville intet menneske
overleve. Men nu bliver den afkortet for de udvalgtes
skyld.

!

Nye skyderier: Endnu en soldat dræbt ved grænsen i Kashmir
17. aug. 2019, 11:43
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-17-nye-skyderier-endnu-en-soldat-draebt-ved-graensen-i-kashmir

Trods spændingen ved grænsedragningen er der nu tegn på, at
Indien er begyndt at lempe undtagelsestilstanden i den
indiskkontrollerede del af Kashmir.

-

USA hævder at have beviser mod Iran, men omstridt tankskib gør klar til
at sejle
17. aug. 2019, 02:06 Opd. 17. aug. 2019, 15:50
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-17-usa-haevder-at-have-beviser-mod-iran-men-omstridt-tankskib-gor-klar-til-at-sejle

-

Vi skal tage Trumps udmelding om Grønland alvorligt, mener eksperter
17. aug. 2019, 18:41
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-17-vi-skal-tage-trumps-udmelding-om-groenland-alvorligt-mener-eksperter

USA kommer ikke til at købe Grønland, men amerikanerne kommer
til at få større indflydelse på den strategisk vigtige del af
Danmark, lyder det.

-

NRK:
17. august 2019 kl. 10:02

Re: 63 dræbte ved afghansk bryllup.
Der er noget galt med en religion,
når den legitimerer voldtægt og mord -

That is Christianity (Det er kristendom)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/that-is-christianity/21-712
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/det-er-kristendom/21-712

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/that-is-christianity/21-712

-

Subject: 63 dræbte ved afghansk bryllup. Der er noget galt med
Date: Sun, 18 Aug 2019 09:47:48 +0200, GMT 07:47
21711 news:5d5902b1$0$702$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/_CJMPWLK3ws/o8ERgzigAQAJ
> -

> [...]

Bombe dræber 63 ved afghansk bryllup og lemlæster mange
kl. 06:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/bombe-draeber-63-ved-afghansk-bryllup-og-lemlaester-mange
"Måske" er det dét, Kristendommen primært handler om:

At ta' afstand fra psykopat-genet [som vi alle bærer rundt
på i vores DNA], fordi det - i sin *egoisme* - er ondt (og
en trussel mod [selve] Menneskehedens overlevelse)!

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2019-08-18, Sunday, day no 229, CET 09:58, GMT 07:58)
- "Compra?"

NB! Der er tale om lydskrift.
Betydningen af ordet var: Forstået?

Last OUTPUT: 21700 news:5d4f0d11$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/SKf1MoGSFgAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21.712

Sognepræst: Folkekirkens navn og logo bliver misbrugt til Pride +
Heaven-break

File 21.713 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/folkekirken-dk/21-713
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-713

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-713

Date: Mon, 12 Aug 2019 09:08:42 +0200, GMT 07:08
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21688

Sognepræst: Folkekirkens navn og logo bliver misbrugt til Pride +

Bombe dræber mindst 63 ved afghansk bryllup
18. aug. 2019, 05:53 Opd. 18. aug. 2019, 09:43 ...
Prøv selv kræfter med folkeskolens tests
04. jan. 2018, 22:43 Opd. 18. aug. 2019, 10:00 ...
Colibakterier fundet i Aalborgs drikkevand - tidligst tirsdag er det
rent igen
17. aug. 2019, 19:26 Opd. 18. aug. 2019, 10:08 ...

-

104 SVT Text Söndag 18 aug 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Minst 60 döda på bröllopsfest......130

* Argentinas finansminister avgår....131

* Matbrist förutspås vid hård brexit 132

Salvinis fartygsstopp utreds.......133

Misstänkt ville skrämma muslimer...134

Kanarier tvingas fly ny skogsbrand 135

Bangladesh: 15 000 bostäder brann..136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 18 aug 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Delar av Istanbul under vatten.....137

USA vill beslagta iransk tanker....138

Nio döda i hotellbrand i Ukraina...139

Sudan går mot civilt styre.........140

Indien lättar på restriktioner.....141

-

Sudan går mot civilt styre.........140

-

NRK:
17. august 2019 kl. 10:02 - 18. august 2019 kl. 08:36, error

18. august 2019 kl. 08:36 –
Taliban slipper ikke unna skyld
https://www.nrk.no/nyheter/1.14664637

Afghanistans president Ashraf Ghani sier at Taliban har et
ansvar etter selvmordsangrepet på et bryllup i Kabul natt til
søndag, som drepte minst 63 personer. Ghani skriver på
Twitter at Taliban skaper en plattform for terrorister.

-

18. august 2019 kl. 10:26

-

Sognepræst: Folkekirkens navn og logo bliver misbrugt til Pride
17. august 2019, kl. 0:00
Helga Døssing Bendfeldt
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/sognepraest-folkekirkens-navn-og-logo-bliver-misbrugt-til-pride

Det undrede mig meget, at nogen på den måde kan gå ud og
støtte et politisk arrangement på hele folkekirkens vejen, da
ingen har et sådant mandat.

Kommentar:

[

Subject: (Mobning:) Biskopper tager ansvaret på sig
+ Heaven-break (Fyreseddel)! -
Re: 2019 uge 10 (news samlet)
Date: Wed, 6 Mar 2019 13:55:42 +0100, GMT 12:55
21285 news:5c7fc351$0$696$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-285
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/homo/21-285
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-285
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-285
Folkekirken:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/folkekirken-dk/21-285
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/2iE58EeyBwAJ
]

Når man først har været sin Herre *utro* (og dermed
*korsfæstet* Ham IGEN), da kan det vel ikke undre nogen, at
man i ord, tanke og gerning laver endnu flere "fejl", fordi
man MANGLER lyset som vejleder, apropos

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rev+2.5&version=BPH

Aabenbaringen 2:5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Tænk derfor over, hvorfra du er faldet. Kom tilbage og
gør, som du gjorde i begyndelsen. Ellers kommer jeg og
flytter din lysestage fra dens plads. Det vil jeg gøre,
hvis du ikke lægger kursen om.

Gud Helligånd has left the building!...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden,
men i dette specifikke tilfælde var det nu nok Gud Hamselv),
der sagde:
(2019-08-18, Sunday, day no 229, CET 10:42, GMT 08:42)
- "Sådan"

10:42
- "gør jeg ved den utro"

43
- "forvalter"

43
- "af mit gods!"

10:47
- "De kommer længere og længere ud (i deres vildfarelse)"

47
- "i deres"

47
- "jagt"

47
- "efter"

48
- "skønhed,"

48
- "og hvad de ellers begærer;"

48
- "disse *falske* hyrder"

48
- "for min hjort!"

Gigantisk ide: Forsker vil bruge hele Jorden som en kæmpe stjernekikkert
Date: Mon, 12 Aug 2019 09:08:42 +0200, GMT 07:08
> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 21688

Gigantisk ide: Forsker vil bruge hele Jorden som en kæmpe stjernekikkert

Russian doctors outraged in wake of shrouded military base explosion

-

Gigantisk ide: Forsker vil bruge hele Jorden som en kæmpe stjernekikkert
kl. 11:00
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/gigantisk-ide-forsker-vil-bruge-hele-jorden-som-en-kaempe-stjernekikkert

En skør idé, som måske kan hjælpe med at lede efter liv i
universet en gang i fremtiden, siger dansk ekspert.

[ ... ]

Ideen har rumsteret i 15 år

[ ... ]

... Davids ide er at bruge den yderste del af Jordens
atmosfære som linse til at samle og forstærke lys fra
universet bag Jorden, på samme måde som et forstørrelsesglas
gør. Og som de store teleskoper gør.

[ ... ]

En af de primære udfordringer er, at jordens atmosfære ikke
står stille. Den har sin egen turbulens, som man ved de store
teleskoper kan modarbejde ved at justere på spejlene.

[ ... ]

Solen som linse?

Ideen med at bruge Jordens atmosfære som linse er beslægtet
med en ældre ide om at bruge Solens tyngdefelt som linse.
Solen har ikke en atmosfære, men dens tyngdefelt er så
kraftigt, at det også bøjer lyset.

Udfordringen ved den idé er, at detektoren, der skal opfange
lyset, skal være mere end tre gange så langt væk fra Solen,
som Voyager 1-sonden, er nu. Sonden er det menneskeskabte
objekt, der er længst fra Jorden, da den har været på sin
lange rejse i mere end 40 år.

Kilde: Centauri Dreams

Kommentar:

Hvad så med i stedet for at bruge Jupiters tyngdefelt som
linse?

En livløs person er bjærget i fjord.
18. aug. 2019, 10:58 Opd. 18. aug. 2019, 11:08 ...

-

NRK:
18. august 2019 kl. 10:26

-

Sudan conflict: Army and civilians seal power-sharing deal

https://www.bbc.com/news/world-africa-49379489

-

UN expert: Executions in Iran among the world’s highest

Report to General Assembly says that 253 Iranians believed
executed last year, overall rate dropped due to sharp
decrease in use of death penalty for drug offenses

By Edith M. Lederer 17 August 2019, 10:55 am
https://www.timesofisrael.com/un-expert-executions-in-iran-among-the-worlds-highest/

-

Russian doctors outraged in wake of shrouded military base explosion

"No one — neither hospital directors, nor Health Ministry
officials, nor regional officials or the governor — notified
staff that the patients were radioactive," said one surgeon.

By JERUSALEM POST STAFF
August 18, 2019 05:30
https://www.jpost.com/International/Russian-doctors-outraged-in-wake-of-shrouded-military-base-explosion-598939

-

Iranian poli-sci professor given one year prison sentence for dissidence

The one-year prison sentence will be added to his already
pending 18-month prison sentence for previously spreading
"propaganda against the regime."

By Zachary Keyser
August 18, 2019 11:32
https://www.jpost.com/Middle-East/Iranian-poli-sci-professor-given-one-year-prison-sentence-for-dissidence-598945

-

Ex-Muslim to ‘Post:’ Trying to teach ‘naive West’ about true nature of Islam

“In Muslim communities, the word for Jew is not only used as
a pejorative, it is used as a curse word. It is a hate that
permeates so much so that it is invisible, it is just
accepted."

By Hannah Gal
August 18, 2019 10:03
https://www.jpost.com/Middle-East/Ex-Muslim-to-Post-Trying-to-teach-naive-West-about-true-nature-of-Islam-598946

Subject: Re: 63 dræbte ved afghansk bryllup. Der er noget galt
Date: Sun, 18 Aug 2019 10:12:15 +0200, GMT 08:12
21712 news:5d59086c$0$704$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/hoO_Wf9oKvA/z7adTof6EwAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/_CJMPWLK3ws/oEPFBY6hAQAJ

*Hjernevask* / *indoktrinering* hedder det på dansk!