2018 uge 50 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=44) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40044

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2018 uge 49 (news samlet)
Date: Mon, 3 Dec 2018 08:42:46 +0100, GMT 07:42
21106 news:5c04de7d$0$692$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/9aBhViLJ3PY/1IOPoaFcBQAJ

-

I dag Mandag den 10. december 2018 (dag 344 i året) er der 6334
dage til (17 år + 124 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Og i dag er det også 2124 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Found 84 (84+43=127 and 84-7=77 and 127-77=50, 78-Platin-194) at Luke 2

File 21.127 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/84/21-127
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/error/21-127

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/84/21-127

Other news:

Saudi-Arabien nægter udlevering

Forskere i oprør ved klimatopmøde

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+10&version=BPH

Esajas 10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Herrens dom over Assyriens hovmod

Håb for Israels folks rest

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+44.1-19&version=BPH

Jeremias 44:1-19, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds dom over afgudsdyrkelsen blandt judæerne i Egypten

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

2018-12-09, CET 11:3x, GMT 10:3x:

Now all glory to God, who is able to keep you from falling away
and will bring you with great joy into his glorious presence
without a single fault.
Jude 1:24

-

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/
http://www.ucb.dk/NO/dagensord/index.php?dato=12_07

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte 4
gange om året, og det er jo meget smart, hvis man er væk på
retræte eller noget andet.)

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2018 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

Monday, 10. dec: Luk 2,22-40

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+2.21-40&version=BPH

Lukas 2:21-40, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Simeon velsigner Jesus i templet

Kommentarer:

Der er fundet mere stof vedr. the-ET-Bible-code i teksten:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+2.21-40&version=DN1933

Lukas 2:21-40 Dette er Biblen på dansk (DN1933)

21
Og da otte Dage vare fuldkommede, ...

Og da deres Renselsesdage efter Mose Lov vare fuldkommede, ...

(40)
Kommentar:
40 dage, se 3.Mos. 12

... bragte de ham op til Jerusalem for at fremstille ham
for Herren,

23
som der er skrevet i Herrens Lov, at alt Mandkøn, som åbner
Moders Liv, skal kaldes helligt for Herren,

(1)
Kommentar:
Førstefødt søn skal tilhøre Gud,
se 2.Mos. 13,12.15; 4.Mos. 18,15-16.

24
og for at bringe Offer efter det, som er sagt i Herrens Lov,
et Par Turtelduer eller to unge Duer.

2 turtelduer, eller
2 unge duer

[ ... ]

34 ... et Tegn, ...

tegn

Og der var en Profetinde Anna, Fanuels Datter, af Asers
Stamme; ...

(8)
Kommentar:
Aser var nr 8 i rækken af Jakobs 12 børn.
Se 1.Mos 29,31-24.13

... hun var meget fremrykket i Alder, havde levet syv År ...

7 år

... med sin Mand efter sin Jomfrustand

37
og var nu en Enke ved fire og firsindstyve År, ...

84

Disse tal (+ tal i den kommende passage, andagtstekst for de
kommende dage) *genkendes*; idet hvis man "leger" lidt med
tallene, kan der stå ...

8
(40)
(1)
2 turtelduer, eller
2 unge duer

tegn

(8)
7 år

(1)
+ 2 turtelduer, eller
+ 2 unge duer
=
5

and ...

5 * 8 = 40

and/or ...

40 + 8
=

tegn

+

(8)
+ 7 år
=
15

and/or ...

84
- 7 år
=
77

and/or ...

84
+ 43
=
127

(Tallet 84 *afslører* altså INDIREKTE kendskab til 43, hvis
man i forvejen har kendskab til 127 i the-ET-Bible-code!)
Se vedr. 43 fx. ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/background/atomic-physics

and/or ...

127
-77
=
50 (Målestokken 78-Platin-193, ½life 50 år)

Og disse tal kender vi ret godt fra the-ET-Bible-code!

Forhåbentlig meget mere om al dette i morgen (og de kommende
dage, da der her er fundet tal-koder:

12+1 = 13 (13*5=65 and/or 13*15=195)

3 (65*3=195 and/or 2*10^2_*_3_=_600)

15. regeringsår

Jesus 30 år = 65 (30*3=90 and 195=Sara90 udfor Sodoma)

77 (Iridium, memory: 65.000.000 år)

Opret markør:

Error? (Kan dette lade sig gøre?)
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/error

Udfor Sodoma: Sara 90 + undfangelse
Udfor Johannes Døberen
Udfor Jesu undfangelse

Counter = 3

Som tallene ligger (i Lukas) må vi betragte dem som
*fragmenteret*!

Kunsten består så i at bevise, HVORDAN tallene passer sammen
som puslespilsbrikker (fx. ved hjælp af et (tal-markør-system).

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2018 uge 50 (news samlet)
Date: Mon, 10 Dec 2018 10:10:48 +0100, GMT 09:10
21126 news:5c0e2d9f$0$673$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/EGENx845eko/xOng4dIpAgAJ

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Arlette har fortalt flere generationer om Auschwitz: De unge skal kende
min historie
kl. 10:30
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/trekanten/arlette-har-fortalt-flere-generationer-om-auschwitz-de-unge-skal-kende

-

DR S116 søn 09 dec 21:42:08
9.december dr.dk/nyheder 19:05

SAUDI-ARABIEN NÆGTER UDLEVERING
Saudi-Arabien afviser at udlevere
saudiske statsborgere til Tyrkiet i
sagen om den dræbte journalist Jamal
Khashoggi.

Det siger landets udenrigsminister i
dag.

- Vi udleverer ikke vores borgere,
fastslår ministeren, Adel al-Jubeir.

Tyrkiets præsident, Recep Tayyip
Erdogan, forlanger, at Saudi-Arabien
udleverer personerne, der er mistænkt
for drabet på Khashoggi i Istanbul.

Saudi-Arabien har anholdt 18 personer
og lovet at efterforske sagen til
bunds.

Saudi-Arabien afviser at udlevere mistænkte i Khashoggi-sag
kl. 19:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/saudi-arabien-afviser-udlevere-mistaenkte-i-khashoggi-sag

-

DR S117 søn 09 dec 21:42:08
9.december dr.dk/nyheder 20:35

FORSKERE I OPRØR VED KLIMATOPMØDE
En noget usædvanlig alliance har sat
sindene i kog og chokeret forskere og
delegerede ved det internationale
klimatopmøde COP24 i Polen netop nu.

Saudi-Arabien har nemlig efter lang
tids kamp fået følgeskab af USA,
Rusland og Kuwait i kampen for at
blokere en central rapport fra FNs
Klimapanel, og firkløveren ser nu ud
til at være lykkedes med opgaven.

Det skriver flere medier herunder BBC
og The Guardian.

Rapporten konkluderer, at Paris-aftalen
slet ikke er nok til at stoppe den
globale opvarmning.

Forskere i oprør ved klimatopmøde: Saudi-Arabien, USA og Rusland
blokerer vigtig klimarapport
kl. 20:35
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/forskere-i-oproer-ved-klimatopmoede-saudi-arabien-usa-og-rusland-blokerer-vigtig

Pensionister melder sig til at løse de opgaver, håndværkerne har for
travlt til
09. dec. 2018, 22:18 ...

-

NRK:
9. desember 2018 kl. 08:14

-

Israel fired warning shots across its northern border

Tehran wants to use its proxies, principally Hezbollah, “to be
the forward arm to attack Israel with a goal of destroying it.

By Tovah Lazaroff, Anna Ahronheim
December 8, 2018 23:41
https://www.jpost.com/Breaking-News/Hezbollah-members-near-northern-border-IDF-opens-fire-573808

-

Netanyahu to Putin: Israel will not tolerate Hezbollah’s aggression

Russia’s Embassy in Israel tweeted details of the conversation,
noting that Moscow had “stressed the need to ensure stability.”

By Tovah Lazaroff
December 9, 2018 00:48
https://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/PM-to-Putin-Israel-will-not-tolerate-Hezbollahs-aggression-573828

-

IDF’s Strick visits Operation Northern Shield

Yisrael Beytenu leader Avigdor Liberman sharply criticized the
operation.

By JERUSALEM POST STAFF
December 9, 2018 04:02
https://www.jpost.com/Israel-News/IDFs-Strick-visits-Operation-Northern-Shield-573834

-

US accuses Russia of lying about Syria attack to undermine truce

Moscow says rebels fired grenades containing chlorine on
November 24 on the regime-held city of Aleppo, while America
insists it has ‘credible information’ that account is false

By AFP 7 December 2018, 11:46 pm
https://www.timesofisrael.com/us-accuses-russia-of-lying-about-syria-attack-to-undermine-truce/

-

UN peacekeepers confirm existence of tunnel from Lebanon into Israel

Calling it a ‘serious occurrence,’ UNIFIL says it will speak to
Lebanese authorities about alleged Hezbollah attack passage

By Judah Ari Gross 7 December 2018, 1:15 am
https://www.timesofisrael.com/un-peacekeepers-confirm-existence-of-tunnel-from-lebanon-into-israel/

-

UFO-Evaluering:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-119

2013-02-15-hændelsen above Russia:

Genstanden er for STOR til, at vi jordboere (herunder NASA) kan
*fuske* med den!

Ergo må den være *ægte*!

Britisk politi genoptager efterforskningen af to mystiske dødsfald –
sporene peger mod Rusland

Rusland sælger flere våben

Merkel’s party rejects freeze of funds for Palestinian terrorism

Jøder oplever mere antisemitisme

-

[...]

2018-12-10, CET 11:3x, GMT 10:3x:

"I will be faithful to you and make you mine, and you will
finally know me as the LORD."
Hosea 2:20

-

Date: Mon, 10 Dec 2018 10:10:48 +0100, GMT 09:10

> [...]

-

Medie:
Britisk politi genoptager efterforskningen af to mystiske dødsfald –
Mandag d. 10. december 2018, kl. 06.12
https://www.berlingske.dk/europa/medie-britisk-politi-genoptager-efterforskningen-af-to-mystiske-doedsfald

Det britiske antiterrorpoliti har nu afsløret en forbindelse
mellem to mystiske britiske dødsfald og den russiske
efterretningstjeneste, oplyser The Times. Berlingske har
indgående beskrevet begge sager, som politiet nu betragter som
»mistænkelige«. Gennembruddet var afsløringer fra mediet
Bellingcat.

[ ... ]

Og det var gennembruddet, skriver The Times. Politiet har
eftersporet, hvornår de pågældende GRU-agenter er rejst ind og
ud af Storbritannien, og ifølge avisens kilder har flere af dem
været i Storbritannien på de tidspunkter, hvor Scot Young og
Alexander Perepilitnyj døde.

Hold fokus på det, der er vigtigt + (2+42) ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack/21-112

> [...]
>
> På startsignalet fór slæderne af sted og den lille fyr var
> snart så langt bagud, at han næsten ikke syntes at være med i
> løbet. Omkring halvvejs gennem løbet, da andenpladsen forsøgte
> at rykke ind på førstepladsen, kom slæderne for tæt på hinanden
> og hundene begyndte at slås. Da de andre slæder i løbet nåede
> fremad i feltet, blev flere hunde involveret. Alt var snart et
> stort sydende bundt af børn, slæder og hunde. Ingen tænkte mere
> på at køre racerløb; men denne ene lille fyr og hans hund
> klarede at køre udenom de andre og endte med at vinde løbet.

Hvad er det, du er så stolt af?

Du er jo IKKE kommet i mål, vel?

Du er jo bare en ud af mange psykopater; et *primitivt* rovdyr,
der ikke evner at løse opgaven, som ET har *udfordret* os med!

Apropos:
Are crows the ultimate problem solvers? -
Inside the Animal Mind: Episode 2 - BBC Two
https://www.youtube.com/watch?v=AVaITA7eBZE

Du er som en elev, der aldrig kommer videre (men må gå samme
semester om og om igen)!

Hvor *trivielt* (forudsigeligt, velkendt og dagligdags og derfor
kedelitg, uinteressant eller trættende)! ... :-(

Subject: Re: Når ræven vogter gæs (Skandinavisk UFO Information) -
Re: Found 77 (Iridium indiciet) at markpointer Immanuel -
Re: 2018 uge 49 (news samlet)
Date: Fri, 7 Dec 2018 19:02:22 +0100, GMT 18:02
21118 news:5c0ab5b8$0$675$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/naar-raeven-vogter-gaes/21-117
https://sites.google.com/site/etbible/home/scientific-objections/21-117
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/9aBhViLJ3PY/Rscv1xdbAQAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/-V8Et8QFOjg/jREGob1DAgAJ

> Nej!
>
> Jeg tror IKKE, at ET er en *vatnisse*!
>
> Jeg tror slet ikke, at man kan overleve i verdensrummet
> i ret lang tid - i hvert fald ikke en rumrejse på mange
> tusind år, hvis man er en vatnisse, fordi Darwins
> evolutionsteori OGSÅ gør sig gældende andre steder,
> skønner jeg.
>
> Og det vil så betyde, at Jungleloven gælder OGSÅ derude
> (ligesom her på kloden vor, Jorden)!
>
> Og her bliver vatnisser altså ædt af psykopater, hvad
> enten de nu hedder hajer, løver, Hitler, Stalin or
> You-name-it!

Og så har du heller ej endnu ikke lært lektien, at psykopater
*omkommer* pga. deres iboende grådighed!

Det er muligt, at de også hiver os andre med ned i afgrunden,
men de er IKKE i stand til - i TIDE - at *undgå* faren, fordi
- som sagt - det er følelserne af grådighed og magt, der styrer
sådanne mennesker (mig über alles), IKKE den sunde fornuft!

Først fór sent opdager de, at de IKKE kan true sig til alting
(med vold, mord, død og ødelæggelse)!

Subject: Har I haft en ET-terminator-nærkontakt? -
Re: T-2. Russisk efterretningschef død.
Saudi-Arabien nægter anklager -
Re: 2018 uge 47 (news samlet)
Date: Fri, 23 Nov 2018 12:06:46 +0100, GMT 11:06
21089 news:5bf7df4b$0$680$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/escort/21-089
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/20-xxx/21-089
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack/21-089
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/smoke-them-out/21-089
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terminator/21-089
https://sites.google.com/site/snufo000/home/stem-paa/hundeluftnings-partiet/21-089
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/BIsf8bMvc9I/IbRTVd6ABgAJ

"KANSKE" det ville være en god idé at *desertere*, hvis jeg
var en af Jer (Putins men), for ...

HVORFOR ofre sit liv ?
(bare pga. en *magtsyg* tåbe som Psykopatus-Putin)

-

DR S121 man 10 dec 10:36:21
10.december dr.dk/nyheder 07:01

RUSLAND SÆLGER FLERE VÅBEN
Rusland har passeret Storbritannien og
er nu verdens næststørste producent af
våben efter USA, viser en undersøgelse
fra det svenske fredsforskningsinstitut
Sipri, ifølge nyhedsbureauet NTB.

Instituttets opgørelse viser, at ti
russiske selskaber hørte til blandt de
100 største våbenproducenter i 2017. De
solgte for mere end 37 milliarder
dollar, svarende til næsten 250
milliarder kroner.

Det giver Rusland en andel på 9,5
procent af det samlede våbensalg på
verdensplan. Storbritannien har ellers
siddet tungt på andenpladsen siden
årtusindskiftet.

Rusland overhaler Storbritannien: Er nu verdens næststørste våbenproducent
kl. 07:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-overhaler-storbritannien-er-nu-verdens-naeststorste-vabenproducent

-

EU-domstolen: Briterne kan droppe brexit uden de andre EU-landes accept
kl. 09:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu-domstolen-briterne-kan-droppe-brexit-uden-de-andre-eu-landes-accept

-

Danmark har tilsluttet sig FN-pagt om migration
kl. 10:17
https://www.dr.dk/nyheder/politik/danmark-har-tilsluttet-sig-fn-pagt-om-migration

-

DR S130 man 10 dec 12:01:00
10.december dr.dk/nyheder 12:00

JØDER OPLEVER MERE ANTISEMITISME
Et stort antal jøder i Europa oplever i
stigende grad fjendtligt anti-jødiske
holdninger. Det viser en ny
undersøgelse fra Den Europæiske Unions
Agentur for Grundlæggende Rettigheder,
der har undersøgt antisemitisme og
hadforbrydelser mod jøder i EU.

I undersøgelsen er flere end 16.000
jøder blevet spurgt, om de i stigende
grad oplever antisemitisme i det EU-
land, de bor i.

Det svarer ni ud af ti ja til.

- Det er på mange måder forfærdeligt,
at det går den forkerte vej, siger
formand for Det Jødiske Samfund i
Danmark Dan Rosenberg Asmussen.

Stor undersøgelse: Jøder i EU-lande føler hadet vokse
kl. 12:00
https://www.dr.dk/nyheder/indland/stor-undersoegelse-joeder-i-eu-lande-foeler-hadet-vokse

Han overlevede novitjok-forgiftning - men han regner ikke med at leve længe
10. dec. 2018, 00:01
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-12-10-han-overlevede-novitjok-forgiftning-men-han-regner-ikke-med-at-leve-laenge

Charlie Rowley kom i kontakt med det særdeles giftige stof
Novitjok, da han tog en lille flaske op fra en offentlig
skraldespand i den sydengelske by Salisbury.

[ ... ]

Novitjok er en potent gruppe af nervegifte i både flydende og
pulverform, som blev udviklet af Sovjetunionen i 1970'erne og
1980'erne.

-

Topdemokrat: Trump kan blive første præsident længe, der kan vente sig
fængsel
10. dec. 2018, 05:24
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-12-10-topdemokrat-trump-kan-blive-forste-praesident-laenge-der-kan-vente-sig-faengsel

Kommentar:

Det er jo netop dét, der er det gode - generelt set - ved et
demokrati, at INGEN er hævet over Loven (modsat fx. Putins
*skindemokrati* i Rusland)!

-

DSB enige med lokoførere om arbejdstid i S-tog
10. dec. 2018, 10:29 Opd. 10. dec. 2018, 12:03 ...

-

104 SVT Text Måndag 10 dec 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Khashoggis sista ord i utskrift....130
Vägrar lämna ut mordmisstänkt......131
* Huaweichef vill bli fri mot borgen 132

* Pasjinian segrande i armeniska val 133
* EU-beslut: London kan ångra brexit 134
* Australien anklagas för tortyr.....135

President Macron bryter tystnaden..136
Minister: Trump, lämna oss i fred..137

Belgiskt regeringsparti hoppar av..138
* Notiser: Tysk tågstrejk...........148f

-

130 SVT Text Måndag 10 dec 2018
UTRIKES PUBLICERAD 10 DECEMBER

Khashoggis sista ord i utskrift

"Jag kan inte andas". Det var den
saudiske journalisten Jamal Khashoggis
sista ord, uppger tv-bolaget CNN.

En källa till CNN har läst en utskrift
av det som uppges vara Khashoggis
sista ögonblick i livet. Källan säger
att det visar att det inte handlar
om ett misslyckat kidnappningsförsök,
utan om ett planerat mord.

I utskriften märks också telefonsamtal
till vad som tros vara befälhavare i
Riyadh under händelsen. Avslöjandet
anses gå emot Saudiarabiens förklaring
om att det handlade om en operation
som gick fel, skriver CNN.

-

133 SVT Text Måndag 10 dec 2018
UTRIKES PUBLICERAD 10 DECEMBER

Pasjinian segrande i armeniska val

Resultatet av gårdagens val i Armenien
visar på en jordskredsseger för sitt-
ande premiärminister Nikol Pasjinian
och hans koalition "Mitt steg", rapp-
orterar flera nyhetsbyråer.

Pasjinians koalition fick 70,5 procent
av rösterna, långt före Välmående Arm-
enien, som fick 8,3 procent.

Pasjinian blev premiärminister i den
kaukasiska republiken i maj, men av-
gick i oktober för att få till nyval
och återinträda med större stöd.

Hans löften om att utrota korruptionen
lockade många väljare, skriver TT/AFP.

-

148 SVT Text Måndag 10 dec 2018
VÄRLDEN I KORTHET 10 DECEMBER
2/2

Ryssland En fd polisman har dömts för
56 mord. På måndagen dömde en domstol
i sibiriska Irkutsk mannen som skyldig
till morden som ska ha skett mellan
åren 1992 och 2007. Han avtjänar sedan
tidigare ett livstidsstraff för att ha
mördat 22 kvinnor, skriver TT/AFP.

-

NRK:
9. desember 2018 kl. 08:14 - 10. desember 2018 kl. 10:10, error

10. desember 2018 kl. 11:19

-

Gravid kvinde blandt ofrene for skudangreb
Af Anders Hjorth Vindum 10. December 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/gravid-kvinde-blandt-ofrene-for-skudangreb

Ukendte gerningsmænd skød og sårede syv personer ved
bosættelsen Ofra søndag aften.

-

Krigens voldtægter er blevet politiske frem for personlige overgreb
9. december 2018, kl. 21:00, opdateret 10. december, kl. 10:41
Af Ulla Poulsen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/krigens-voldtaegter-er-blevet-politiske-frem-personlige

-

Tjekkiet drøfter forbud mod islam
9. december 2018, kl. 23:25
Tom Carstensen skriver fra Tjekkiet
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/tjekkiets-parlament-diskuterer-forbud-af-islam

I mange østeuropæiske lande er der stor modstand mod islam. I
Tjekkiet har det nationalistiske parti SPD fået et forslag om
forbud mod islam, fascisme og nazisme taget op i parlamentet

Kommentar:

Selve Koranen er desværre *antisemitisk* og bør derfor forbydes!

Altså IKKE pga. religion, men udelukkende fordi antisemitisme
er og bliver af det onde (ligesom facisme og nazisme og
kommunisme)!

Men "kanske" det er klogere at påpege, at Koranens slet ikke
rummer nogen-som-helst oplysninger vedr. the *Copyright*
(selvom den hævder det), apropos sidste skud på stammen:

Subject: Found 77 (Iridium indiciet) at markpointer Immanuel -
Re: 2018 uge 49 (news samlet)
Date: Fri, 7 Dec 2018 12:37:39 +0100, GMT 11:37
21113 news:5c0a5b8d$0$679$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/indicia/iridium-77/21-113
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/emmanuel/21-113
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/9aBhViLJ3PY/rWDH7zdGAQAJ

Man skal være MEGET *hjernevasket* for at negligere disse
*kendsgerninger*!

-

Syria state media removes Damascus air strike report, situation unknown

The alleged “airstrike” that apparently did not take place was
first reported around 9:30pm.

By Seth J. Frantzman
December 9, 2018 23:09
https://www.jpost.com/Middle-East/Syrian-air-defenses-fire-on-targets-over-Damascus-airport-573902

On Sunday, night Syrian state media reported that air defense in
Damascus was activated against a threat. Yet within an hour the state
media had deleted the report and locals said it was a false alarm. This
comes amid jitters in Damascus about potential airstrikes and the
Russian decision to supply Syria with the S-300 defense system.

The alleged “airstrike” that apparently did not take place was first
reported around 9:30pm. It would have been the first incident since
Syria reported airstrikes south of Damascus on November 30. In that
incident a strike allegedly targeted an Iranian-backed militia near
Kiswah. Reports indicated that Syria did not use its S-300 system which
may not be fully operational, to interdict the strike.

Subject: Anklagere indikerer sort på hvidt:
Trump er meddelagtig i en forbrydelse -
Re: 2018 uge 49 (news samlet)
Date: Sat, 8 Dec 2018 13:16:13 +0100, GMT 12:16
21121 news:5c0bb618$0$676$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/9aBhViLJ3PY/ao1wEcmWAQAJ

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/hvis-du-kommer-hjem-slaar-de-dig-ihjel-penge-er-ikke-nok-til-faa-adrees

> [...]

> vatnisse! Sorry! Men sådan er jeg altså bare, for jeg er nemlig
> IKKE en robot (UDEN følelser), apropos ...
>
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=song+8.7&version=BPH
>
> Højsangen 8:7, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)
>
> Kærlighed kan ikke købes for penge,
> den, der forsøger det, får kun foragt.”
>
> Eller rettere:
>
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=song+8.7&version=DN1933
>
> Højsangen 8:7, Dette er Biblen på dansk (DN1933)
>
> ... Gav nogen alt Gods i sit Hus for Kærlighed,
> Hvem vilde agte ham ringe?
>

> Hvor meget står der på min goodwill-konto, ET?

Jeg ville OGSÅ være bange, hvis jeg var i dine bukser, Assad!

Apropos:

Man skal være MEGET *hjernevasket* for at negligere disse
*kendsgerninger* (vedr. the-ET-Bible-code; altså at der har
være og givetvis fortsat er et besøg ude fra Rummet)!

-

Merkel’s party rejects freeze of funds for Palestinian terrorism

The Bild journalist Timo Lokoschat first reported on his
Twitter feed about the rejected motion.

By Benjamin Weinthal
December 10, 2018 00:35
https://www.jpost.com/International/Merkels-party-rejects-freeze-of-funds-for-Palestinian-terrorism-573911

Members of Chancellor Angela Merkel’s Christian Democratic
Union Party voted against a motion on Saturday in Hamburg to
stop public funds for the Palestinian Authority’s payments to
terrorists and financial aid to the families of terrorists who
have murdered and injured Israelis.

According to the motion titled “Freeze aid to the Palestinian
Authority,” the “Palestinian Authority [PA] has for years
already paid the families of Palestinian terrorists… and with
the payments, the PA knowingly and willingly supports terror
against Israel and makes this a worthy financial business.”

Kommentar:

Heil Hitler! ... :-(

May You burn up in hell, havde jeg nær sagt!

*OMVEND* dig, din *slambert*. Du FORTSÆTTER jo, hvor Hitler
slap!

Og så meget good-will har du altså heller ej opsparet hos os,
at der kan ses igennem fingre med sådanne *verderstyggeligheder*!

Og hvad nu HVID det påkalder HERRENS *vrede* (denne din
opførsel) ?

Det er jo trods alt HERRENS øjensten, du indirekte *mishandler*!
eller i hvert fald tilsidesætter!

Jeg *fraråder* i hvert fald at ægge Herren til strid, for det
kan komme til at gå MEGET galt!

-

Found 15 (*13=195) at Luk 3,23-38 -
Re: Found 84 (84+43=127 and 84-7=77 and
127-77=50, 78-Platin-194) at Luke 2 -

https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/21-129

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/21-129

-

Den 10-12-2018 kl. 10:25 skrev Kall, Mogens:

Subject: Found 84 (84+43=127 and 84-7=77 and 127-77=50,
78-Platin-194) at Luke 2 -
Re: 2018 uge 50 (news samlet)
Date: Mon, 10 Dec 2018 10:25:40 +0100, GMT 09:25
21127 news:5c0e311c$0$686$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/84/21-127
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/error/21-127
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/EGENx845eko/2atGs6IqAgAJ
Øh ...

For lige at vende tilbage til de 77 (Iridium) udfor Jesu-stamtavle
i Luke 3,23- ...

Re: 2018 uge 49 (news samlet)
Date: Fri, 7 Dec 2018 12:37:39 +0100, GMT 11:37
... så er her et lille DATA-output:

Version 2

00 78 _____, 13*6
01 77 Jesus (nr 1)
02 76 Josef (nr 1)
03 75 Eli
04 74 Matthat (nr 1)
05 73 Levi (nr 1)

06 72 Melki (nr 1)
07 71 Jannaj
08 70 Josef (nr 2)
09 69 Mattathias (nr 1)
10 68 Amos

11 67 Naum
12 66 Esli
13 65 Naggaj, 13*5
14 64 Måth
15 63 Mattathias (nr 2)

16 62 Semei
17 61 Josef (nr 3) ... Josef-61
18 60 Juda (nr 1) ... 18
19 59 Joanan
20 58 Resa

21 57 Zorobabel
22 56 Salathiel
23 55 Neri
24 54 Melki (nr 2)
25 53 Addi

26 52 Kosam, 13*4
27 51 Elmadam
28 50 Er
29 49 Jesus (nr 2)
30 48 Eliezer

31 47 Jorim
32 46 Matthat (nr 2)
33 45 Levi (nr 2)
34 44 Simeon
35 43 Juda (nr 2) ... 43-Juda

36 42 Josef (nr 4)
37 41 Jonam
38 40 Eliakim
39 39 Melea, 13*3
40 38 Menna

41 37 Mattatha
42 36 Nathan
43 35 David ... 43-David
44 34 Isaj
45 33 Obed

46 32 Boos
47 31 Salmon
48 30 Nasson
49 29 Aminadab

50 50 28 (Admin) ...... ekstra

Det er IKKE alle Luke-tekster, der har denne tilføjelse. Se ...
https://www.biblegateway.com/verse/en/Luke%203:33
=>
http://sblgnt.com/
http://sblgnt.com/download/
http://sblgnt.com/download/revint/63-Luke.pdf

Men det bliver for meget her et udforske dette.

Bemærke skal vi blot, at "fejlen" opstår udfor counter = 50,
apropos vores Målestok (78-Platin-193, ½life 50 år)

51 50 27 Aram (Arni)
52 51 26 Esrom, 13*2
53 52 25 Fares
54 53 24 Juda (nr 3)
55 54 23 Jakob

56 55 22 Isak
57 56 21 Abraham
58 57 20 Thara
59 58 19 Nakor
60 59 18 Seruk ... 18

61 60 17 Ragau ... 61
62 61 16 Falek
63 62 15 Eber
64 63 14 Sala
65 64 13 Kajnan (1), 13*1 ... ekstra

Bemærk at 13-tallet her står udfor 65-tallet, apropos ...

65 / 13 = 5
78 / 13 = 6
195 / 13 = 15 (Se version 2 under 13-search)

66 65 12 Arfaksad
67 66 11 Sem
68 67 10 Noa
69 68 09 Lamek
70 69 08 Methusala

71 70 07 Enok
72 71 06 Jared
73 72 05 Maleleel
74 73 04 Kajnan (2)
75 74 03 Enos

76 75 02 Seth
77 76 01 Adam
78 77 00 Gud

KANSKE at ordet 'Gud' OGSÅ kan tælles med i den ene tabel,
skyldes, at man herved kan sammenkæde tallene 78 og 50, apropos
vores Målestok (78-Platin-193, ½life 50 år).

END

Version 2

Navne-*gentagelser*:

00 00 00 78 _____, 13*6

126:
01 01 01 77 Jesus (nr 1)
02 29 29 49 Jesus (nr 2)
_________77+49=126

___________________________________
196:
03 02 02 76 Josef (nr 1)
04 08 08 70 Josef (nr 2)
05 17 17 61 Josef (nr 3) ... Josef-61
06 36 36 42 Josef (nr 4)
_________76+70+61+42=249
______17+36=53
___________-53+249=196
___________________________________

07 03 03 75 Eli

08 04 04 74 Matthat (nr 1)
09 32 32 46 Matthat (nr 2)
_________74+46=120

____________________________________
196:
10 05 05 73 Levi (nr 1)
11 33 33 45 Levi (nr 2)
_________73+45=118
_______________118+78=196
____________________________________

126:
12 06 06 72 Melki (nr 1)
13 24 24 54 Melki (nr 2)
_________72+54=126

14 07 07 71 Jannaj

15 09 09 69 Mattathias (nr 1)
16 15 15 63 Mattathias (nr 2)
_________69+63=132

17 10 10 68 Amos
18 11 11 67 Naum
19 12 12 66 Esli
20 13 13 65 Naggaj, 13*5

21 14 14 64 Måth
22 16 16 62 Semei

127:
23 18 18 60 Juda (nr 1) ... 18
24 35 35 43 Juda (nr 2) ... 43-Juda
25 54 53 24 Juda (nr 3)
_________60+43+24=127 (M45)
54+35=89 (Sara90)

26 19 19 59 Joanan
27 20 20 58 Resa
28 21 21 57 Zorobabel
29 22 22 56 Salathiel
30 23 23 55 Neri

31 25 25 53 Addi
32 26 26 52 Kosam, 13*4
33 27 27 51 Elmadam
34 28 28 50 Er
35 30 30 48 Eliezer

36 31 31 47 Jorim
37 34 34 44 Simeon
38 37 37 41 Jonam
39 38 38 40 Eliakim
40 39 39 39 Melea, 13*3

41 40 40 38 Menna
42 41 41 37 Mattatha
43 42 42 36 Nathan

44 43 43 35 David ... 43-David

45 44 44 34 Isaj

46 45 45 33 Obed
47 46 46 32 Boos
48 47 47 31 Salmon
49 48 48 30 Nasson
50 49 49 29 Aminadab

51 50 50 28 (Admin) ...... ekstra
52 51 50 27 Aram (Arni)
53 52 51 26 Esrom, 13*2
54 53 52 25 Fares
55 55 54 23 Jakob

56 56 55 22 Isak
57 57 56 21 Abraham
58 58 57 20 Thara
59 59 58 19 Nakor
60 60 59 18 Seruk ... 18

61 61 60 17 Ragau ... 61
62 62 61 16 Falek
63 63 62 15 Eber
64 64 63 14 Sala

65 65 64 13 Kajnan (1), 13*1 ... ekstra
66 74 73 04 Kajnan (2)
_________13+4=17

67 66 65 12 Arfaksad
68 67 66 11 Sem
69 68 67 10 Noa
70 69 68 09 Lamek

71 70 69 08 Methusala
72 71 70 07 Enok
73 72 71 06 Jared
74 73 72 05 Maleleel
75 75 74 03 Enos

76 76 75 02 Seth
77 77 76 01 Adam
78 78 77 00 Gud

END

Version 2

13:

00 00 00 78 _____, 13*6
20 13 13 65 Naggaj, 13*5
32 26 26 52 Kosam, 13*4
40 39 39 39 Melea, 13*3
53 52 51 26 Esrom, 13*2
65 65 64 13 Kajnan (1), 13*1 ... ekstra
78 78 77 00 Gud

=>

00 00 00 00 78 _____, 13*6
07 20 13 13 65 Naggaj, 13*5
06 32 26 26 52 Kosam, 13*4
01 40 39 39 39 Melea, 13*3
01 53 52 51 26 Esrom, 13*2
00 65 65 64 13 Kajnan (1), 13*1 ... ekstra
00 78 78 77 00 Gud
7+6+1+1=15

=>

13*15
=

Last OUTPUT: 21100 news:5bfd5d70$0$688$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/FY50cw_HAwAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21129

Found Code-help? -
Re: Found 15 (*13=195) at Luk 3,23-38 -

Subject: Found 15 (*13=195) at Luk 3,23-38 -
Date: Mon, 10 Dec 2018 18:18:43 +0100,, GMT 17:18
21129 news:5c0e9ffb$0$678$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/objects/homestar-of-et/g-lon/21-129
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/EGENx845eko/3wUoQnNEAgAJ

Date: Mon, 10 Dec 2018 10:25:40 +0100, GMT 09:25
> [...]
>
> Dagens Ord:
>
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+10&version=BPH
>
> Esajas 10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Esajas 10, Dette er Biblen på dansk (DN1933)

19
De Træer, som levnes i hans Skov, bliver det let at tælle;
et Barn kan skrive dem op.

Code-help?

(
Underforstået:
Koden er så nem at afkode, at selv et barn kan løse opgaven!
Muligvis skal man bare ku' tælle (1,2,3 und so weiter)!
)

21.130

USA straffer nordkoreanere for brud på menneskerettigheder

Tegn på vand på farlig asteroide
Farlig asteroide kan måske svare på et af de helt store spørgsmål -
hvordan er livet opstået på Jorden?

Google lukker socialt netværk i april efter datalæk
Populære apps har udnyttet Android-brugere og snydt Google

Russer indrømmer spionage via lobby

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+11&version=BPH

Esajas 11, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Rodskuddet fra Isajs stub

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+44.20-30&version=BPH

Jeremias 44:20-30, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Guds dom over afgudsdyrkelsen blandt judæerne i Egypten, fortsat)

-

[...]

Monday, 11. dec: Luk 2,41-52

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+2.41-52&version=BPH

Lukas 2:40-52, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus som tolvårig i templet

41
Josef og Maria rejste hvert år til Jerusalem for at være
med til påskefesten.

(1, hvert år)

42
Da Jesus var blevet 12 år gammel, fik han lov til at komme
med for første gang.

12 år

På den tredje dag fandt de ham i templet, ...

3 (tredje dag)

Kommentar:

Som nævnt i går (ang. the-ET-Bible-code) ...

> [...]
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/error/21-127

> Forhåbentlig meget mere om al dette i morgen (og de kommende

Og det var så disse tal (i dagens andagtstekst), der var tænkt
på.

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 10 Dec 2018 10:10:48 +0100, GMT 09:10

> [...]

Google lukker socialt netværk i april efter datalæk
Populære apps har udnyttet Android-brugere og snydt Google

Ole Ryborg: Bordet fanger, hvis briterne trækker EU-skilsmisse tilbage
Per Bang Thomsen
kl. 12.51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ole-ryborg-bordet-fanger-hvis-briterne-traekker-eu-skilsmisse-tilbage

EU-domstolen har i dag slået fast, at briterne godt må ombestemme
sig om brexit.

Briterne behøver ikke at spørge de andre EU-lande om lov, hvis
de inden den 29. marts 2019 vælger at droppe brexit og blive i
EU.

Kommentar:

Bliv i EU ... :-)

-

Populære apps har udnyttet Android-brugere og snydt Google
kl. 13:16
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/populaere-apps-har-udnyttet-android-brugere-og-snydt-google

Google har nu fjernet to populære apps, der tilsyneladende har
snydt både brugere og annoncører.

Appsene CM File Manager og The Kika Keyboard har indsamlet data
og oplysninger om brugerne - men det er uklart, hvad der er
sket med de mange informationer.

Derudover har de systematisk snydt annoncørerne og krævet penge
for kliks og downloads, som brugerne aldrig har foretaget.

-

Efter rygter om aflysning af brexit-afstemning: May kommer med erklæring
i eftermiddag
kl. 14:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-rygter-om-aflysning-af-brexit-afstemning-may-kommer-med-erklaering-i

-

Jødiske Linda må hente børnebørn bag mure og maskingeværer: 'Det er
urimeligt'
kl. 15:08
https://www.dr.dk/nyheder/indland/joediske-linda-maa-hente-boerneboern-bag-mure-og-maskingevaerer-det-er-urimeligt

-

Nobels Fredspris uddelt: Historier om voldtægt af børn og kvinder gav
tårer og bifald
kl. 17:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nobels-fredspris-uddelt-historier-om-voldtaegt-af-boern-og-kvinder-gav-taarer-og

-

Træt af Wikipedia? Nu får Danmark sit største leksikon nogensinde
kl. 17:25
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/boeger/traet-af-wikipedia-nu-faar-danmark-sit-stoerste-leksikon-nogensinde

-

YouSee lækker personlige oplysninger om tusindvis af kunder. Igen
10. Dec. 2018 kl. 21:49
https://www.dr.dk/nyheder/indland/yousee-laekker-personlige-oplysninger-om-tusindvis-af-kunder-igen-0

-

DR S135 tir 11 dec 07:19:45
10.december dr.dk/nyheder 22:24

USA STRAFFER NORDKOREANERE
USA har mandag indført sanktioner mod
tre nordkoreanske embedsmænd.
Heriblandt mod en af de øverste
betroede til Nordkoreas leder, Kim
Jong-un. Årsagen er "vedvarende og
alvorlige overtrædelser af
menneskerettigheder samt censur".

- De (sanktionerne, red.) belyser
Nordkoreas forkastelige behandling af
dem, der befinder sig i Nordkorea. De
tjener som en påmindelse om Nordkoreas
brutale behandling af amerikaneren Otto
Warmbier, lyder det i udtalelsen.

Otto Warmbier var en amerikansk
studerende. Han døde i juni i 2017
efter at have siddet fanget i Nordkorea
i 17 måneder.

USA straffer nordkoreanere for brud på menneskerettigheder
10. Dec. 2018 kl. 22:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-straffer-nordkoreanere-brud-pa-menneskerettigheder

-

Menneskerettighederne fylder 70 år: 'De har aldrig været så relevante
som nu'
10. Dec. 2018 kl. 22:57
https://www.dr.dk/nyheder/indland/menneskerettighederne-fylder-70-aar-de-har-aldrig-vaeret-saa-relevante-som-nu

-

136 Huawei-chef vil løslades

Huawei-chef vil løslades: Lover at blive i Canada med fodlænke
10. Dec. 2018 kl. 23:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/huawei-chef-vil-loeslades-lover-blive-i-canada-med-fodlaenke

Kommentar:

Det vil vel enhver forbryder; altså løslades!

Slobodan Miloševic forsøgte således at stikke af til Moskva
fra sit fængsel i Haag (uden ICJ-Domstolen) under påskud af at
være syg og have brug for russisk lægehjælp!

(En fodlænke kan saves over!)

-

DR S137 tir 11 dec 07:19:45
11.december dr.dk/nyheder 05:53

GOOGLE LUKKER PLUS FØR EFTER LÆK
Google vil lukke sit sociale netværk,
Google Plus, i april 2019 i stedet for
som planlagt i august. Årsagen er endnu
et datalæk, oplyser selskabet ifølge
CNN.

Den seneste sikkerhedsbrist betød, at
app-udviklere i flere dage i november
havde mulighed for at få indblik i 52,5
millioner brugeres private
informationer.

Google opdagede sikkerhedshullet i
forbindelse med en regelmæssig test af
systemet, og fik det lukket samme uge.

Netværket var tænkt som en udfordrer
til Facebook, men har ifølge flere
medier aldrig slået igennem.

Google lukker socialt netværk i april efter datalæk
kl. 05:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/google-lukker-socialt-netvaerk-i-april-efter-datalaek

-

DR S138 tir 11 dec 08:19:36
11.december dr.dk/nyheder 06:18

RUSSER INDRØMMER SPIONAGE VIA LOBBY
Den sigtede russiske agent, Maria
Butina, der er anklaget for at
infiltrere den amerikanske våbenlobby,
har erklæret sig skyldig.

Det skriver CNN og The Guardian på
baggrund af retsdokumenter.

Butina blev i juli anholdt og
varetægtsfængslet, anklaget for at have
forsøgt at påvirke amerikanske
politikere gennem våbenlobbyen National
Rifle Association (NRA), som hun var et
fremtrædende medlem af.

Den 29-årige russiske kvinde beskyldes
for at have benyttet sig af sit
medlemskab af NRA til at få kontakt til
amerikanske politikere og ledere.

Russisk agent indrømmer spionage via amerikansk våbenlobby
kl. 06:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-agent-indrommer-spionage-amerikansk-vabenlobby

-

Iran utilfreds med Støjberg: IPad-baggrund har aflyst forhandlinger om
afviste asylansøgere
kl. 06:43
https://www.dr.dk/nyheder/politik/iran-utilfreds-med-stoejberg-ipad-baggrund-har-aflyst-forhandlinger-om-afviste

Ministers iPad med Muhammedtegning har ifølge Iran udsat
forhandlinger. Støjberg fastholder, at hun har sin
ytringsfrihed.

Kommentar:

Endelig kan man da sige, at Muhammedtegningerne har haft et
*positivt* formål, nemlig at *forhindre* flygtninge
(asylansøgere) fra Iran i at blive smidt for løverne i
hjemlandet! ... :-)

-

DR S140 tir 11 dec 08:19:36
11.december dr.dk/nyheder 07:02

TEGN PÅ VAND PÅ FARLIG ASTEROIDE
Nasa har fundet vand på den nærliggende
asteroide Bennu.

Det viser de første resultater fra
rumsonden Osiris-Rex, som Nasa sendte
afsted på en syvårig mission i 2016,
skriver nyhedsbureauet Reuters.

Resultaterne kan være nøglen til at
forstå, hvordan liv er opstået på
Jorden, oplyser Nasa.

Forskere vurderer, at Bennu dengang
kolliderede med Jorden. Derfor kan
asteroiden have leveret organisk
materiale og vand til kloden, som
senere blev begyndelsen til liv på
Jorden.

Nasa har fundet tegn på vand på mulig farlig asteroide
kl. 07:02
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/nasa-har-fundet-tegn-pa-vand-pa-mulig-farlig-asteroide

Aarhus-flertal foreslår vegansk mad på menuen på plejehjem og i vuggestuer
10. dec. 2018, 13:26 Opd. 10. dec. 2018, 14:01
http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2018-12-10-aarhus-flertal-foreslaar-vegansk-mad-paa-menuen-paa-plejehjem-og-i-vuggestuer

Kommentar:

Det ender sg_ nok med, at vi alle får "tilbudt" græssuppe
ligesom i Nordkorea! ... :-(

-

Aalborg Universitet modtager millioner fra det kinesiske styre - andre
universiteter har takket nej
10. dec. 2018, 22:26
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-12-10-aalborg-universitet-modtager-millioner-fra-det-kinesiske-styre-andre

-

Forskere vil se på afsmeltning af Grønlands største gletsjer
10. dec. 2018, 22:56
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-12-10-forskere-vil-se-pa-afsmeltning-af-gronlands-storste-gletsjer

-

Farlig asteroide kan måske svare på et af de helt store spørgsmål -
hvordan er livet opstået på Jorden?
11. dec. 2018, 05:26
http://nyheder.tv2.dk/2018-12-11-farlig-asteroide-kan-maske-svare-pa-et-af-de-helt-store-sporgsmal-hvordan-er-livet

-

Kreditorer opgiver jagten på Stein Baggers gemte svindelformue
11. dec. 2018, 08:14 ...

-

104 SVT Text Tisdag 11 dec 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Vattenfynd på asteroid.............130
Macron höjer franska minimilöner...131
Man planerade attack mot synagoga..132

Kvinnor leder rättighetskamp.......133

Brexitomröstning skjuts upp........134
EU-beslut: London kan ångra brexit 135
Reservlösning för Nordirland.......175

USA-sanktioner mot Nordkoreatoppar 136
Indiens centralbankschef avgår.....137
* Notiser: Google avslutar tjänst....148

-

NRK:
10. desember 2018 kl. 11:19 - 11. desember 2018 kl. 06:59, error

11. desember 2018 kl. 06:59
Fem omkomne i militærfly-ulykke
https://www.nrk.no/nyheter/1.14335207

Fem personar er omkomne etter at to amerikanske militærfly
kolliderte og styrta i havet ved Japan i førre veke. Det
stadfestar den amerikanske marinen, ifølgje AP. Ein person
overlevde styrten, medan ein er tidlegare meldt død.

-

11. desember 2018 kl. 08:43

-

Danske jøder oplever mindre antisemitisme end jøder i andre EU-lande
Af Anders Hjorth Vindum 10. December 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/danske-joeder-oplever-mindre-antisemitisme-end-joeder-i-andre-eu-lande

-

Bahrain Defends Israeli Campaign to Eliminate Hezbollah Tunnels
Dec 10, 2018
https://unitedwithisrael.org/bahrain-defends-israeli-campaign-to-eliminate-hezbollah-terror-tunnels/?

“Is terrorist Hezbollah’s tunnel digging under Lebanon’s
border not a flagrant threat to Lebanon’s stability, which it
shares responsibility for?” Bahraini Foreign Minister Al
Khalifa charged.

-

Is nuclear disarmament set to self-destruct?
By Jonathan Marcus Defence and diplomatic correspondent

7 hours ago, (time now CET 09:01)
https://www.bbc.com/news/world-europe-46510957

The Trump administration says that a new Russian missile,
designated the 9M729 and known to Nato as the SSC-8, breaches
the INF Treaty. Mr Pompeo gave Russian President Vladimir
Putin 60 days to return to compliance or the US would also
cease to honour its terms.

-

‘Criticism of Israel not an excuse for antisemitism’ says Theresa May

“We must root out the scourge of antisemitism here in our own
country… You cannot claim to be tackling racism, if you are
not tackling antisemitism,” said the prime minister.

By Jeremy Sharon
December 10, 2018 16:18
https://www.jpost.com/International/Criticism-of-Israel-not-an-excuse-for-antisemitism-says-Theresa-May-573966

-

Students from Pakistan, UAE, Oman join Israeli online biblical
archaeology class

8-week course, open to applicants worldwide, provides an
introduction to biblical archaeology and a deep look at the
remains of ancient civilizations in the Holy Land

By Amanda Borschel-Dan Today, 9:12 am
https://www.timesofisrael.com/students-from-pakistan-uae-oman-join-israeli-online-biblical-archaeology-class/

-

Iran said to arrest over 100 Christians in crackdown on conversions

While the Islamic Republic permits religious practice by its
Christian minority, defection from Islam is a punishable
offense

By TOI staff 10 December 2018, 11:25 pm
https://www.timesofisrael.com/iran-said-to-arrest-over-100-christians-in-crackdown-on-conversions/

Kommentar:

En religion, der er nødt til at tvinge sine undersåtter til at
forblive under fanen (ligesom Berlinmuren tvang østeuropæerne
til ikke at stikke af til Vesten), er næppe den *ægte*, fordi ...

HVORFOR skulle Sandheden° IKKE være god nok i sig selv?

HVORFOR skal den - hypotetisk set - bruge *tvang* til at få
folk til at "indse", at den har ret?

Derimod må løgnen ty' til tarvelige metoder (såsom tvang), da
den IKKE i sig selv er god nok!

Åh ...

Gid jeg ku' få Jer *hjernevaskede* til at indse bare en lille
bitte smule af dette!

-

[...]

Kirke-opgør lurer i Ukraine - fraktion vil kappe alle bånd til Rusland +
Heaven-Break

File 21.132 ...
The unity of the church (Kirkens enhed):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/unity/21-132
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/georgia/21-xxx/21-132
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-132
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/ukraine/21-xxx/21-132

Other news:

Trump nægter at fordømme kronprins for Khashoggi-drab

Næstvarmeste år i Arktis nogensinde

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+12&version=BPH

Esajas 12, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Lovsang til Gud

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+45&version=BPH

Jeremias 45, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Et budskab til Baruk
2018-12-11, CET 11:3x, GMT 10:3x:

"I want you to show love, not offer sacrifices. I want you to
know me more than I want burnt offerings."
Hosea 6:6

-

[...]

Tuesday, 12. dec: Luk 3,1-22

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+3.1-22&version=BPH

Lukas 3:1-22, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Johannes Døbers budskab

1-2 I kejser Tiberius' 15. regeringsår fik Johannes,
Zakarias' søn, som holdt til i ødemarken, et budskab fra
Gud. Landet var besat af romerne, og Pontius Pilatus var
guvernør i Judæa. Herodes Antipas regerede i Galilæa, hans
bror Filip i Ituræa og Trakonitis, mens Lysanias regerede
i Abilene. Annas og Kajfas var jødernes ypperstepræster.

15 (regeringsår)

Johannes svarede: „Den, som har to kjortler, skal give den
ene til den, der ingen har. Og den, der har mad at spise,
skal dele med den, der intet har.”

2 (skjorter)

Men Johannes sagde: „Jeg døber jer med vand, men snart
kommer der en, som har større magt, end jeg har. Jeg er
ikke engang værdig til at løse remmen på hans sandaler.
Han vil døbe jer med Helligåndens kraft og med ild.

(1, Jesus)

Kommentar:

Som nævnt i forgårs (ang. the-ET-Bible-code) ...

> [...]
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/error/21-127

> Forhåbentlig meget mere om al dette i morgen (og de kommende

Og det var så dette tal (i dagens andagtstekst), der var tænkt
på.

Det er bemærkelsesværdig, hvor grundig dateringen her er, så
der INTET er at ta' fejl af (hvis man senere hen har adgang
til romerske regeringsdokumenter), MODSAT Jesu fødsel, der
slet ikke er dokumenteret så grundigt.

15-tallet kan bruges på FLERE måder i the-ET-Bible-code:

15 * 03 = 045 (Galaktisk længdegrad 195=45+150)
15 * 13 = 195 (Galaktisk længdegrad 195, ET-Motherstar)

Tallet bør derfor betragtes som et *markør-tal*, dog ej med
ligeså stor betydning som andre markør-tal, fx.
nøgle-markør-tallene 43 og 61 (der er helt *unikke* pga. den
bagved liggende kendskab til moderne atomfysik). se evt. ...
https://sites.google.com/site/setiv103/home

> The SETI-code,
> a message from the stars, Part 1,
> 43 61, "fingerprint" of the Periodic Table Elements
> http://www.youtube.com/watch?v=CstC8SB0-DY

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 10 Dec 2018 10:10:48 +0100, GMT 09:10

> [...]

Heaven-Break

Trump nægter at fordømme kronprins for Khashoggi-drab

Den dræbte Khashoggi og fængslede journalister kåres som "årets person"
kl. 14:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-draebte-khashoggi-og-faengslede-journalister-kaares-som-aarets-person

-

Flere forbrydelser end tidligere bliver opklaret
kl. 16:25
https://www.dr.dk/nyheder/indland/flere-forbrydelser-end-tidligere-bliver-opklaret

-

DR S149 tir 11 dec 19:37:39
11.december dr.dk/nyheder 17:37

NÆSTVARMESTE ÅR I ARKTIS NOGENSINDE
Global opvarmning er ved at varme
Arktis op på rekordfart. Og
opvarmningen forårsager "store
forandringer" af Jordens miljø.

Sådan lyder nogle af advarslerne i en
amerikansk undersøgelse tirsdag.

- År 2018 var det næstvarmeste, der er
målt i Arktis, siden man begyndte at
måle i 1900, lyder det i studiet. Det
hidtil varmeste år var 2016.

Undersøgelsen konkluderer også, at 2018
var det år, hvor Det Arktiske Hav var
dækket af den næstmindste mængde is.
I alt 81 forskere fra 12 forskellige
lande står bag undersøgelsen.

2018 er det næstvarmeste år i Arktis nogensinde
kl. 17:37
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/2018-er-det-naestvarmeste-ar-i-arktis-nogensinde

-

DR S152 tir 11 dec 19:37:39
11.december dr.dk/nyheder 17:58

PARTER I YEMEN VIL UDVEKSLE FANGER
Inden 20. januar næste år skal 15.000
fanger fra begge sider af borgerkrigen
i Yemen udveksles.

Det fortæller repræsentanter for de
stridende parter i den blodige krig på
et fælles pressemøde efter flere dages
fredsforhandlinger på et slot uden for
Stockholm.

Fangeudvekslingen skal overvåges af Det
Internationale Røde Kors, lyder det fra
forhandlerne fra henholdsvis den
internationalt anerkendte regering
under ledelse af præsident Rabbo
Mansour Hadi og de Iran-støttede
houthi-rebeller.

Yemens rebeller og regering er enige om udveksling af 15.000 fanger
kl. 17:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/yemens-rebeller-og-regering-er-enige-om-udveksling-af-15000-fanger

-

Russiske propagandister spreder falske nyheder på sociale medier
11. Dec. 2018 kl. 21:00
https://www.dr.dk/nyheder/indland/russiske-propagandister-spreder-falske-nyheder-paa-sociale-medier

-

Huawei efter frygt for spionage: Danske politikere kan stole på os
11. Dec. 2018 kl. 23:33
https://www.dr.dk/nyheder/politik/huawei-efter-frygt-spionage-danske-politikere-kan-stole-paa-os

Hacker-attack (Hackerangreb)
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack

https://sites.google.com/site/kallhacker001/home/1

Hacker-attack came at ...

2018-09-28, CET 08:17, GMT 06:17
2018-10-08, CET 07:11, GMT 05:11
2018-10-13, CET 11:34, GMT 09:34
2018-10-22, CET 15:33, GMT 13:33
2018-10-23, CET 16:26, GMT 14:26
2018-11-04, CET 10:27, GMT 09:27
2018-11-05, CET 08:15, GMT 07:15
2018-11-06, CET 10:52, GMT 09:52
2018-11-13, CET 21:26, GMT 20:26
2018-11-14, CET 01:17, GMT 00:17
2018-11-15, CET 21:21, GMT 20:29
2018-11-17, CET 08:15, GMT 07:15
2018-11-17, CET 11:09, GMT 10:09
2018-11-17, CET 12:39, GMT 11:39
2018-11-19, CET 12:08, GMT 11:08
2018-11-19, CET 16:05, GMT 15:05

Date: Fri, 23 Nov 2018 12:06:46 +0100, GMT 11:06

2018-11-30, CET 08:09, GMT 07:09
2018-12-04, CET 07:10, GMT 06:10
2018-12-04, CET 07:54, GMT 06:54
2018-12-07, CET 08:41, GMT 07:41

Hovedmistænke FORTSAT Psykopatus-Putin and his men!

Det vil *tyven* jo ALTID påstå!

*Boykot* lortet, *naive* tåber!
(der fejlagtigt tror, at et *diktatur* som det kommunistiske i
Kina (og andre steder) efterlever de demokratiske spilleregler.
Det er *ønsketænkning*!)

-

DR S159 ons 12 dec 07:05:21
12.december dr.dk/nyheder 00:23

HUAWEI-DIREKTØR BLIVER LØSLADT
En canadisk dommer har besluttet at
løslade Huaweis finansdirektør, Wanzhou
Meng, mod at hun betaler kaution på 10
millioner dollar, hvoraf de 7,5
millioner dollar skal være i kontanter,
skriver Reuters.

Hun får dermed lov til at være på fri
fod i Vancouver, mens det bliver
besluttet, om hun skal udleveres til
USA, hvor hun er mistænkt for at være
med til at bryde USA's sanktioner mod
Iran. Meng blev anholdt 1. december i
Vancouver.

Siden har hun nægtet sig skyldig og
forsøgt at appellere til dommeren om at
blive løsladt ved at garantere, at hun
ikke flygter.

Kommentar:

Huawei-direktør bliver løsladt mod million-kaution
12. Dec. 2018 kl. 00:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/huawei-direktoer-bliver-loesladt-mod-million-kaution

Det var nok IKKE så klogt gjort!

Nu stikker "Milosevic" af til Moskva og kommer ALDRIG tilbage!

-

Verdenskendt klimaforsker: Indlandsisen er dødsdømt, uanset hvad vi gør
kl. 06:29
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/verdenskendt-klimaforsker-indlandsisen-er-doedsdoemt-uanset-hvad-vi-goer

Kommentar:

HVIS man vil redde noget, så skal man *fjerne* noget af al den
CO2, vi ALLEREDE har udledt til atmosfæren!

Computertyveri: 20.000 borgeres CPR-numre lækket
11. dec. 2018, 13:15
http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2018-12-11-computertyveri-20000-borgeres-cpr-numre-laekket

Kommentar:

BURDE sådanne fortrolige oplysninger ikke være *krypteret*?

-

Hårdere kurs over for dømte pædofile - de skal kunne kontrolleres resten
af livet
11. dec. 2018, 20:06
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-12-11-haardere-kurs-over-for-doemte-paedofile-de-skal-kunne-kontrolleres-resten-af

Kommentar:

Ja!

Fordi ...

I modsætning til andre typer forbrydelser, er denne type
kriminalitet først og fremmest styret af *følelser* (og altså
IKKE fornuft, herunder rationel tænkning)!

De vil derfor blive ved og ved og ved UANSET hvad!

Et spørgsmål melder sig:

Er det nu også ansvarlig nok gjort overfor morgendagens
pædofili-ofre?

Bør vi ikke også MEDTAGE alle dem, som udviser en *sygelig*
tilbøjelighed til pædofile, men som endnu ikke har forgrebet
sig på en mindreårig (men - prognotisk set - ikke blot vil
kunne finde på det, men som med al, al for stor sandsynlighed
også vil gøre det)?

Jeg vil således ALDRIG ku' tilgive mig selv, HVIS jeg havde
ansvaret for dette og UNDLOD at træffe de nødvendige præventive
foranstaltninger, og så en mistænkt pædofil forgreb sig - Gud
FORBYDE det - fx. på mine børn!

Et sikkerhedstjek behøver jo ikke overbelaste en mistænkt,
skønner jeg. Men ligesom mht. sindssyge vil et tjek KUNNE
*afsløre*, OM der er noget uønsket under optræk, hvor
vedkommende ikke længere fx. evner selvkontrol i tilstrækkelig
grad (men lader sig styre af drifter som et dyr)!

-

Trump nægter at fordømme kronprins for Khashoggi-drab
12. dec. 2018, 05:40
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-12-12-trump-naegter-at-fordomme-kronprins-for-khashoggi-drab

Kommentar:

Som min gamle Mester engang sagde:

Der er 3 ting, som styrer denne verden:

1.
Olie

2.
Våben

3.
Narko

-

Efter løsladelse: Trump vægter handelsaftale med Kina over Huawei-sag
12. dec. 2018, 00:29 Opd. 12. dec. 2018, 05:54
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-12-12-efter-losladelse-trump-vaegter-handelsaftale-med-kina-over-huawei-sag

Kommentar:

Som min gamle Mester engang sagde:

Der er 3 ting, som styrer denne verden:

1.
... (money-god) ...

2.
... (money-god) ...

3.
... (money-god) ...

-

Kirke-opgør lurer i Ukraine - fraktion vil kappe alle bånd til Rusland
12. dec. 2018, 07:28
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-12-12-kirke-opgoer-lurer-i-ukraine-fraktion-vil-kappe-alle-baand-til-rusland

Krisen mellem Rusland og Ukraine er blevet religiøs. Nu vil
Ukraines flere end 18.000 ortodokse kirker ikke længere have
noget at gøre med Moskva.

Kommentar:

HVIS den russisk ortodokse Kirke° på noget som helst måde er
med i Psykopatus-Putins *magtmisbrug* (hvor der nu endog
flyder med lig i lasten, ikke mindst efter hans ulovlige
*angrebskrig* på Georgien i aug. 2008 og nu også Ukraine), da
vil jeg også råde enhver til *faneflugt*, fordi dette
*magtmisbrug* jo i sagens natur vækker harme (ikke mindst i
Himlen, må man antage)!...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden;
dog i dette specifikke tilfælde var det nu nok mere Jesus
Hamselv), der sagde:
(2018-12-12, Friday, day no 346, CET 09:20, GMT 08:20)
- "Mit Rige°"

09:20
- "består"

09:21
- "i kraft"

09:21
- "af"

09:21
- "Helligånden"

09:21
- "Min."

09:21
- "Enhver,"

09:21
- "der ikke gør,"

09:21
- "som Jeg siger,"

09:21
- "er ikke"

09:21
- "Mit får."

09:22
- "Jeg HADER *løgn*,"

09:22
- "uret,"

09:23
- "forfølgelse"

09:23
- "af"

09:24
- "mennesker."

09:24
- "Gør du det,"

09:24
- "da er du ikke Min!"

Se tillige fx. ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Matt+24.29-&version=BPH

Matthæus 24:29-51, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Tegnene på, at Jesus snart kommer igen

Vær altid parat

(Jesus siger:)

48
En dårlig forvalter tænker derimod: ‚Det varer nok længe,
inden min herre viser sig.’

49
Derfor har han ingen skrupler ved at mishandle sine
medtjenere og bruge tiden til at feste med sine venner.

50
Når så hans herre kommer på et uventet tidspunkt,

51
bliver forvalteren hårdt straffet og kommer til at dele
skæbne med hyklerne. Dér, hvor de kommer hen, er der
gråd og stor fortvivlelse.”

09:42
- "Hvis nogen således"

09:42
- "øver ondt"

09:42
- "mod andre,"

09:43
- "er han ikke Min."

Output this message to the Church°?...

09:44
- "Det skal du!"

09:44
- "Output nu."

-

NRK:
11. desember 2018 kl. 08:43

-

[...]

Klage til Øverst-kommanderende (Syrisk flygtning: Krigen gjorde min tro
mindre)

File 21.133 ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/neighbor-help/21-133
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/hvorfor-traeder-et-ikke-offentlig-frem/21-133
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/courts/authorities-2/21-xxx/21-133

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/courts/authorities-2/21-xxx/21-133

Other news:

USA fordømmer Pakistans behandling af religiøse mindretal

Grønland smelter: Sneen er sort som kul
Date: Mon, 10 Dec 2018 10:10:48 +0100, GMT 09:10

> [...]

mindre)

USA fordømmer Pakistans behandling af religiøse mindretal

kl. 09:07
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/groenland-smelter-sneen-er-sort-som-kul

Theresa May mødes af mistillidsafstemning - vil ikke gå af frivilligt
12. dec. 2018, 09:04 ...
Kæmpe menneskejagt i Frankrig efter skyderi ved julemarked
11. dec. 2018, 21:16 Opd. 12. dec. 2018, 09:48 ...

-

104 SVT Text Onsdag 12 dec 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Misstroendeomröstning mot May......130
* May: "Vårt lands framtid i fara"...131

* 350 poliser jagar skytt efter dåd..132

* Huawei-chefen släpps mot borgen....133

* 157 nya arter upptäckta i Mekong...134

* Nobelpristagare: Frige Djalali.....135

Dödsskjutning i Brasilien..........136

Livstid för Charlottesville-mord...137

Övriga rubriker 105

-
105 SVT Text Onsdag 12 dec 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Khashoggi utsedd till årets person 138

Gula västarna avfärdar Macrons tal 139

Västförsäljning stoppas i Egypten..140

Jemen: Klart för fångutväxling.....141

* Notiser: Sju döda av fyrverkeri....148

-

NRK:
11. desember 2018 kl. 08:43 - 12. desember 2018 kl. 08:46, error

12. desember 2018 kl. 10:20

-

USA fordømmer Pakistans behandling af religiøse mindretal
12. december 2018, kl. 4:49
Fra Ritzau
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/usa-fordoemmer-pakistans-behandling-af-religioese-mindretal

Kristne og andre religiøse minoriteter i Pakistan har det
svært ifølge USA, som sætter Pakistan på sortliste.

-

Syrisk flygtning: Krigen gjorde min tro mindre
10. december 2018, kl. 0:00, opdateret kl. 17:56
Fortalt til Malene Fenger-Grøndahl
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/syrisk-flygtning-krigen-gjorde-min-tro-mindre

Da krigen i Syrien rasede, bad den kristne Marlain Abdullah og
hendes familie nærmest i døgndrift. Alligevel blev bomberne
ved at falde, og adskillige af hendes slægtninge døde. Det gav
hendes tro et knæk, men fik hende til at vægte samværet med
andre mennesker endnu højere

Kommentar:

Som kristen (og sikkert også andre troende, herunder jøder og
muslimer) kan man undre sig over Guds passivitet (herunder at
Han tillader det onde hærge som pest UDEN at gribe ind)!

Er Han ligeglad, tænker man, eller ...

Er det hele blot en *illusion* (altså at Gud slet ikke fines)?

Men så dukker der en andet spørgsmål op:

Skal man blive frafalden, blot fordi djævelen for en tid får
lov til at hærge?

Og så ihukommen man måske Jesu Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Markus+4&version=BPH

Markus 4 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Billedet med jordbunden

Guds riges mysterier forklares kun for disciplene

Jesus forklarer billedet med jordbunden

13
Jesus fortsatte: „Har I ikke forstået billedet med kornet
og jordbunden? Hvordan skal I så kunne forstå alle de
andre billeder?

14
Kornet, som landmanden såede, er et billede på Guds ord.

15
Nogle mennesker er som vejen. Når de hører Guds ord,
kommer Satan straks og piller de ord væk, som blev sået i
dem.

16
Nogle er som den tynde jord på stengrund. Når de hører
Guds ord, tager de straks imod det med glæde.

17
Men de lader ikke ordet slå rod, så det varer kun en tid.
Når der kommer problemer eller forfølgelser på grund af
ordet, giver de op og falder fra.

18
Nogle er som jorden med tidsler i. De hører godt nok
ordet,

19
men de daglige bekymringer, den forførende materialisme og
lysten til at gøre alt muligt andet kvæler ordet, så der
ikke bliver nogen frugt af det.

20
Men nogle er som den gode jord. De hører ordet og tager
imod det. Det bærer frugt i deres liv: 30, 60 eller 100
gange så meget, som der var sået.”

Brug det lys, du har fået

21
Jesus fortsatte: „Hvis nogen tænder en lampe, er det vel
ikke for at stille den under en spand eller ind under
sengen? Nej, de stiller lampen højt og frit, så den kan
sprede sit lys. ...

Vi er således kaldet - som kristne - til at være verdens lys og
salt. Saltet *forhindrer* forrådnelsesprocessen i at gå i gang,
og dermed menes der også, at vi kristne IKKE bare skal se
passivt til, når der sker uretfærdigheder i verden! Vi har hver
fået *betroet* et lille talent af Gud (vor *Godsejer*). Og Han
vil med det - gennem dig - gøre planeten til et bedre sted at
leve på!

Og *sammen* kan vi udrette meget, skønner jeg ... :-)

I Oldtiden var det dagligdag, at psykopater hærgede her og der
og alle vegne! Konger og riget anså det som værende berettiget
at overfalde fremmede nation og stjæle territoriet, blot fordi
de havde militærmagt til det! Men det var rendyrket psykopati.

Og planeten hærges desværre fortsat af disse psykopater fx.
Putin og Assad.

Men der er - gudskelov - også andre kræfter i verden, der
forsøger at forhindre dette.

Og - om Gud vil - da vil det forhåbentlig lykkes for os som
Menneskehed en dag helt at få bugt med denne *pest*!

Amen?

Date: Fri, 7 Dec 2018 09:01:46 +0100, GMT 08:01
21112 news:5c0a28f3$0$692$1472...@news.sunsite.dk
UFO-Evaluering:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-112
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2018-12-05/21-112
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-112
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/usa/21-xxx/21-112
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack/21-112
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/smoke-them-out/21-112
https://sites.google.com/site/snufo000/home/stem-paa/hundeluftnings-partiet/21-112
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/9aBhViLJ3PY/FkM9YFE6AQAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/vP1oYdQO3Vc/zufpLfciAgAJ

> [...]
> og udvikling i Universet!
>
> Såfremt vi (Menneskeheden) IKKE klarer opgaven (at komme
> truslen udefra Rummet i forkøbet), da KUNNE det gi' et
> fornuftigt svar på spørgsmålet:
>
> HVORFOR er der så tavst ude i Kosmos?
> (som om vi er de eneste levende biologiske væsener)
>

> KUNNE det tænkes - med andre ord - at biologiske civilisationer
> (generelt set) har en tilbøjelighed til uhensigtsmæssig adfærd
> (og dermed *uddør*)?
>

> HVEM kunne ha' interesse i svar på sådanne spørgsmål ?
>
> 1.
> Biologiske væsener (ligesom os mennesker) ?

Kan man undskylde sig med, at man var/er i gang med et vigtigt
videnskabeligt eksperiment?

Det synes jeg IKKE, ET !

Jeg synes faktisk, at det er *amoralsk*!

Det er muligt, at visse eksperimenter er interessante, apropos

Subject: Re: Spionsigtet har flere forbindelser til Iran på cv'et.
75 lever på tålt ophold i Danmark: Det er de dømt for -
Re: 2018 uge 49 (news samlet)
Date: Mon, 10 Dec 2018 19:43:56 +0100, GMT 18:43
21125 news:5c0eb3f4$0$674$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/21-xxx/21-125
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack/21-125
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/9aBhViLJ3PY/7yKayBlJAgAJ

> Are crows the ultimate problem solvers? -
> Inside the Animal Mind: Episode 2 - BBC Two
> https://www.youtube.com/watch?v=AVaITA7eBZE

Men, men, men ...

Man BØR også ha' empati med "forsøgspersonerne", skønner jeg!

Vi bliver jo myrdet, som om vi blot var slagtekvæg! ... :-(

KUN 'Kunstig Intelligens' kan ignorere dette *meningsløse* tab
af menneskeliv, skønner jeg!

ALLE andre tænkende højerestående biologiske skabninger ville
ha' *medfølelse* (og komme de nødlidende til undsætning),
skønner jeg!

(
Herre!
Vi beder om visdom og indsigt og navnlig *dømmekraft* til at
ku' forvalte Din ejendom!
)

Så hermed indgiver jeg min (og andres) *klage* til Jeres
Øverste domstol, ET (apropos Øvrigheden-2)!

Håber ikke, at jeg har talt for døve øre, apropos ...

Found main-entry-key-numbers Juda-43 and David-43

File 21.134 ...
https://sites.google.com/site/etbible/home/entry-keys/43/21-134
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/43/21-134
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/90/21-134
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/195/21-134

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/43/21-134

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+13&version=BPH

Esajas 13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Et profetisk syn om Babyloniens fald

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+52.1-23&version=BPH

Jeremias 52:1-23, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Historisk oversigt over Jerusalems fald
2018-12-12, CET 11:3x, GMT 10:3x:

Look! I stand at the door and knock. If you hear my voice and
open the door, I will come in, and we will share a meal
together as friends.
Revelation 3:20

-

[...]

Thursday, 13. dec: Luk 3,23-38

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+3.22-&version=BPH

Lukas 3:23-38, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesu stamtavle

23
Jesus var cirka 30 år, ...

Kommentar:

Som nævnt i forleden dag (ang. the-ET-Bible-code) ...

> [...]
> Jesus 30 år = 65 (30*3=90 and 195=Sara90 udfor Sodoma)

Og det var så dette tal (i dagens andagtstekst), der var tænkt

Vi har fundet, at der udfor Sodoma-teksten fra 1. Mosebog kap.
18 BÅDE er et 195-tal (50+45+40+30+20+10=195) OG et
Sara-90_minus_1_år (Sara89).

Det interessante er, at BEGGE tal peger på det samme punkt på
himlen (formentlig et objekt, the Homestar-of-ET), når/hvis
man anvender *to* måleenheder (276 og 600) til opmåling af
himlen ...

Conversion tables (Omregningstabeller)
276, 360, 600 (and 7-bit, 8-bit, 9-bit):
https://sites.google.com/site/etbible/home/conversion-tables/276-360-600

> 276,0005159________360________________600
> Longitude Latitude Longitude Latitude Longitude ...
> 90,000000__________117,39...__________195,65180820...Target

Og det er jo i sig selv tankevækkende, at forfatteren af
1. Mosebog har vidst det!

Dernæst konstaterer vi i Lukas-Evangeliet, at ...

Date: Mon, 10 Dec 2018 18:18:43 +0100,, GMT 17:18
> 127:
> 23 18 18 60 Juda (nr 1) ... 18
> 24 35 35 43 Juda (nr 2) ... 43-Juda
> 25 54 53 24 Juda (nr 3)
> _________60+43+24=127 (M45)
> 54+35=89 (Sara90)

... dette efterlyste 89-tal dukker op i Jesu stamtavle!

Det er heller ej næppe nogen tilfældighed!

Bemærk for øvrigt, at vores nøgle-markør-tal 43 OGSÅ "titter"
frem samt det knap så vigtige nøgle-markør-tal 18.

I hele koden (77-Iridium: Jesu stamtavle) nævnes 43-tallet
KUN i alt 2 steder:

35 43 Juda (nr 2) ... 43-Juda

[ ... ]

43 35 David ... 43-David

Navnet Jesus knytter sig på en speciel måde til begge disse
navne, idet ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rev+5.5&version=BPH

Aabenbaringen 5:5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Men en af medregenterne sagde til mig: „Du skal ikke græde.
Løven af Judas stamme, rodskuddet[a] fra Davids slægt, har
sejret, og han er værdig til at bryde de syv segl og åbne
bogrullen.”

Footnotes:

5,5 Jf. Es. 11,1.10 og Åb. 22,16.

Bemærke skal vi også i tillæg til dette, at stamtavlen i
Mattæus-Evangeliet vælger et andet slægtsregister, men BEGGE
stamtavler peger på David. Og dermed skiller David sig ud fra
resten, apropos nøgle-markør-tallet 43 ...

Background (Baggrundsviden) ...
Atomic physics:
https://sites.google.com/site/etbible/home/background/atomic-physics

> Udfra denne tabel kan man således hurtig se, at ...
>
> 1.
> Proton-counter
>
> Ikke alle grundstoffer har overhovedet stabile isotoper.
> Undtagelserne er atom-numrene ...
>
> 43, 61, 84-111
> (i alt 30 stk.)

Vores *konklusuion* må derfor være, at forfatteren af
Lukas-Evangeliet må have haft kendskab til atomfysik!

(
Man kan dog UNDRE sig over, at forfatteren ikke samtidig
har benyttet lejligheden til at marke 61-tallet.
Forklaringen herpå kan dog være, at man IKKE har
skønnet det nødvendig at *gentage*.
Og det giver så mistanke om, at the-ET-Bible-code
oprindelig har været (og er) et radio-budskab i et
SETI-program (hvor DATA-pladsen er YDERST begrænset!
Se evt. ...
https://sites.google.com/site/setiv103/home
https://sites.google.com/site/setiv103/home/all-in-one
)

Og det rejser jo så spørgsmålet:

HVORFRA har forfatteren haft dette kendskab?

Menneskeheden kendte dengang for 2000 år siden jo INTET til
atomfysik!

Ergo må informationen enten ...

1.
... komme fra Rummet (i form af et besøg udefra en anden
civilisation)

eller ...

2.
... - og her kommer vi så ind på noget, vi ikke kan
beskrive udfra en logisk naturlig forklaring - fra en
såkaldt Guddom (her jødernes Gud Jahveh, JHVH)!

Indenfor videnskab har vi det princip, at den mest enkle og
simple forklaring som hovedregel er den rigtige (fremfor de
mere indviklede og *hypotetiske*).

Og det kommer så til at betyde, at punkt 1 er den mest
sandsynlige (indtil det modsatte er bevist), endskønt troende
måske IKKE bryder sig om det (herunder jeg)!

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 10 Dec 2018 10:10:48 +0100, GMT 09:10

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Hannah Melissa på 26 er psykopat: Min største frygt er at ende i fængsel
igen
kl. 18:57
https://www.dr.dk/mitliv/tvaers/hannah-melissa-paa-26-er-psykopat-min-stoerste-frygt-er-ende-i-faengsel-igen

-

Kan 600 grader varme sten være løsningen på at lagre vedvarende energi?
kl. 21:30
https://www.dr.dk/nyheder/indland/kan-600-grader-varme-sten-vaere-loesningen-paa-lagre-vedvarende-energi

May vinder mistillidsafstemning
12. dec. 2018, 22:01 ...

-

NRK:
12. desember 2018 kl. 10:20

-

[...]

Jailed Iran activist dies on hunger strike
-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 10 Dec 2018 10:10:48 +0100, GMT 09:10

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21126

Jailed Iran activist dies on hunger strike

Historiske billeder: Nord- og sydkoreanske soldater krydser grænsen i fred
13. dec. 2018, 09:21
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-12-13-historiske-billeder-nord-og-sydkoreanske-soldater-krydser-graensen-i-fred

-

Kvinde skrabede sig til én million før tid: - Jeg kunne ikke lade være
13. dec. 2018, 10:59 ...

-

104 SVT Text Torsdag 13 dec 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Flera döda i tågkrasch i Turkiet...130

* Tavio jämförde EU med Nazityskland 131

* Gula västarna-demonstrant död......132

* Sydsudan: 1,2 milj undernärda barn 133

* Ännu en kanadensare förhörs i Kina 134

* May träffar EU-ledare på toppmöte..135
May: Jag ska lyssna på kritikerna..136

Strasbourg-skytt ännu på fri fot...137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 13 dec 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Nya kritiserade domstolar i Ungern 138

Massgravar funna i östra Syrien....139

Fängelse för Trumps förre advokat..140

* Notiser: Översvämning i Vietnam....148

-

139 SVT Text Torsdag 13 dec 2018
UTRIKES PUBLICERAD 12 DECEMBER

Massgravar funna i östra Syrien

Sju massgravar med hundratals döda
har hittats nära staden Albu Kamal
i östra Syrien, enligt den statliga
nyhetsbyrån Sana. Över 100 kroppar
har grävts fram hittills.

-Kropparna bär spår av tortyr och
några hade förbundna ögon och
handbojor, säger en källa vid syriska
Röda halvmånen.

Terrorgruppen IS, som tidigare
kontrollerade området i provinsen
Dayr al-Zawr (Deir Ezzor), pekas ut
för dåden. IS har även pekats ut
i samband med att massgravar tidigare
hittats i östra Syrien.

-

NRK:
12. desember 2018 kl. 10:20 - 13. desember 2018 kl. 08:47, error

13. desember 2018 kl. 10:21

-

[...]

Kvinde dræbt i Akko bringer dødstal op på 25
Af Anders Hjorth Vindum 12. December 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/kvinde-draebt-i-akko-bringer-doedstal-op-paa-25

Israelske kvinder udsættes i højere grad for vold og drab end
tidligere. Det har fået tusindvis af israelere til at
demonstrere og opfordre regeringen til at handle.

-

Vahid Sayadi Nasiri: Jailed Iran activist dies on hunger strike

6 hours ago
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-46547845

The activist was protesting against his conditions in prison

An Iranian political activist jailed for his messages on
social media has died after spending 60 days on hunger strike,
his family says.

-

IDF reservists to file complaint against Hamas, PLO to ICC

My Truth founder Avihai Shorshan: The protests along the fence
are not civilian demonstrations but terror attacks against our
fence

By Anna Ahronheim
December 12, 2018 13:02
https://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/IDF-reservists-to-file-complaint-against-Hamas-PLO-to-ICC-574136

Kommentar:

Nu bli'r det så spændende at se, OM ICC er *partiske* (apropos
*magtmisbrug*)!

-

Can astronomy explain the biblical Star of Bethlehem?

Experts weigh in on whether the Gospel account of Jesus’s
birth, including the wise men who were guided by a ‘star in
the east,’ has any scientific merit

By David Weintraub 11 December 2018, 4:48 pm
https://www.timesofisrael.com/can-astronomy-explain-the-biblical-star-of-bethlehem/

-

[...]

Google; din *klamme* skid!

EU forlænger sanktioner mod Rusland

Senatet trodser Trump med fordømmelser af Saudi-Arabien

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+14&version=BPH

Esajas 14, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Israels genoprettelse

En spottesang om Babylons konge

Profeti om Assyriens fald

Profeti om filistrenes land

28
Følgende budskab kom i det år, kong Ahaz døde:[a]

[ ... ]

Footnotes:

14,28 Ca. år 716 f.Kr. Det er efter, at Nordriget i 722
blev erobret af assyrerkongen Shalmanesar V. Denne konge
døde kort efter, i 721, men blev afløst af kong Sargon II,
som igen blev afløst af den frygtede kong Sankerib i 705.
Sankerib belejrede Jerusalem, men Herren dræbte 185.000
assyriske krigere (2.Kong. 19).

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+52.24-34&version=BPH

Jeremias 52:24--34, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Historisk oversigt over Jerusalems fald, fortsat)

Jojakin får bedre forhold under sit fangenskab
2018-12-13, CET 11:3x, GMT 10:3x:

"My people will again live under my shade. They will flourish
like grain and blossom like grapevines. They will be as
fragrant as the wines of Lebanon."
Hosea 14:7

-

Date: Mon, 10 Dec 2018 10:10:48 +0100, GMT 09:10

> [...]

Google; din *klamme* skid!

EU forlænger sanktioner mod Rusland

Senatet trodser Trump med fordømmelser af Saudi-Arabien

Mor kritiserede skole i sag om voldelig lærer: Nu bliver hendes søn smidt ud
kl. 14:52
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/syd/mor-kritiserede-skole-i-sag-om-voldelig-laerer-nu-bliver-hendes-soen-smidt-ud

-

Kystdirektoratet: Indlandsisen vil oversvømme vores kystbyer
kl. 16:00
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/kystdirektoratet-indlandsisen-vil-oversvoemme-vores-kystbyer

-

FN om våbenhvile-aftale i Yemen: Det er kun begyndelsen
kl. 19:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-om-vaabenhvile-aftale-i-yemen-det-er-kun-begyndelsen

-

DR S126 tor 13 dec 20:05:44
13.december dr.dk/nyheder 20:04

EU FORLÆNGER SANKTIONER MOD RUSLAND
Der er ingen fremskridt i
fredsprocessen for Ukraine. Derfor er
EU-landenes ledere blevet enige om at
forlænge økonomiske sanktioner rettet
mod Rusland.

Det bekræfter EU-præsident Donald Tusk
på Twitter fra et EU-topmøde i
Bruxelles.

Meldingen var ventet. Det er den
ottende forlængelse af sanktionerne i
træk.
EU's stats- og regeringschefer har i
dag lyttet til den tyske
forbundskansler, Angela Merkel, og
Frankrigs præsident, Emmanuel Macron.
De har berettet om den seneste
udvikling om Ukraine.

EU forlænger sanktioner mod Rusland
kl. 20:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu-forlaenger-sanktioner-mod-rusland-1

-

Senatet trodser Trump med fordømmelser af Saudi-Arabien
kl. 07:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/senatet-trodser-trump-med-fordoemmelser-af-saudi-arabien

FN's generalsekretær advarer verdens ledere om selvmordskurs: Det er
sidste afkørsel
13. dec. 2018, 14:30
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-12-13-fns-generalsekretaer-advarer-verdens-ledere-om-selvmordskurs-det-er-sidste

... klimatopmødet ...

-

Senat trodser Trump og giver kronprins ansvaret for journalistdrab
13. dec. 2018, 23:54
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-12-13-senat-trodser-trump-og-giver-kronprins-ansvaret-for-journalistdrab

-

Forbrugerrådet advarer mod ny låneside med 'uhyrlig høj' rente
14. dec. 2018, 08:01 ...
Nordjysk lokofører har påkørt tre selvmordere og været tæt på at ramme 14
14. dec. 2018, 08:30 ...

-

104 SVT Text Fredag 14 dec 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Danskar får skulder avskrivna......130
* USA: Sjuåring dog vid gränsen......131
* Digitalt flygledartorn öppnat......132

Strasbourg-skytten sköts ihjäl.....133
Viss optimism på FN:s klimatmöte...134
Kina: Kanadensiska medborgare hörs 135

Oroligt dygn på Västbanken.........136
Brand kan försvåra valet i Kongo...137
Sri Lanka: President bröt mot lag..138

40 dödade av väpnade på motorcykel 139
* Notiser: Brasiliansk giftasrusch...148

-

NRK:
13. desember 2018 kl. 10:21 - 14. desember 2018 kl. 06:42, error

14. desember 2018 kl. 08:14

-

Opdatering på de seneste dages terror på Vestbredden: Dødstallet stiger
Af Anders Hjorth Vindum 13. December 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/opdatering-paa-de-seneste-dages-terror-paa-vestbredden-doedstallet-stiger

To dødelige terrorangreb har ramt civile israelere. Samtidig
er to måneders jagt på gerningsmand fra Barkan er nu slut.

-

Iranian hackers go after nuclear workers, US officials and think tanks

AP investigation unearths ongoing attempts from within Iran to
target diverse groups, from Arab scientists to US defense
contractors to Iranian environmentalists

By Raphael Satter 13 December 2018, 2:30 pm
https://www.timesofisrael.com/iranian-hackers-go-after-nuclear-workers-us-officials-and-think-tanks/

-

Google; din *klamme* skid!

For noget tid siden ændrede Google deres g-mail, så man bl.a.
havde svært ved af blokere reklamer. Og gør man det alligevel;
ja så virker den ENORM langsomt! ... :-(

Men ikke nok med det. Hvis man ikke har tålmodighed og lukker
siden ned, straffes man ved i form af, at sidste ordre IKKE
er blevet udført (fx. sletning af gamle mails)! ... :-(

Herved forsøger Google at fastholde kunden i "butikken" i al
evighed! ... :-(

Og så er man da en klam skid, ikke sandt Google?

-

[...]

Terje Henriksen

Og så må vi ikke glemme at ånder kan reise i tiden slik at folk fra
f.eks. fremtiden kan hjelpe folk i fortiden.

--
Terje Henriksen
Hesseng/Kirkenes

ICC-domstolen *partisk* (pga. Mellemøsten)?

File 21.137 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/courts/f/21-xxx/21-137

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/courts/f/21-xxx/21-137

Other news:

IS er fordrevet fra syrisk bastion

Kosovo trodser Nato og opretter hær

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+15&version=BPH

Esajas 15, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds dom over Moab

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+20.16-30&version=BPH

Ordsprogene 20:16-30, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)
2018-12-14, CET 11:3x, GMT 10:3x:

And when he took the scroll, the four living beings and the
twenty-four elders fell down before the Lamb. Each one had a
harp, and they held gold bowls filled with incense, which are
the prayers of God's people.
Revelation 5:8

-

Date: Mon, 10 Dec 2018 10:10:48 +0100, GMT 09:10

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21126

ICC-domstolen *partisk* (pga. Mellemøsten)?

DR S135 fre 14 dec 15:44:53
14.december dr.dk/nyheder 09:17

IS ER FORDREVET FRA SYRISK BASTION
En syrisk styrke, der har opbakning fra
USA, har sendt Islamisk Stat på flugt
fra byen Hajin i det østlige Syrien.

Byen var den sidste større by i det
østlige Syrien, hvor den militante
gruppe holdt stand.

Det oplyser Det Syriske Observatorium
for Menneskerettigheder, der er på
oprørernes side, og som overvåger
situationen i Syrien via et netværk af
kilder og aktivister.

Islamisk Stat er stort set nedkæmpet,
men kontrollerer fortsat et mindre
territorium i det østlige Syrien nær
grænsen til Irak samt enkelte områder i
det sydlige Syrien.

Islamisk Stat er fordrevet fra bastion i Syrien
kl. 09:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/islamisk-stat-er-fordrevet-fra-bastion-i-syrien

-

30 årig russisk kvinde tilstår: Ville skade amerikanske interesser
kl. 10:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/30-aarig-russisk-kvinde-tilstaar-ville-skade-amerikanske-interesser

-

DR S142 fre 14 dec 15:44:53
14.december dr.dk/nyheder 13:30

KOSOVO TRODSER NATO OG OPRETTER HÆR
Kosovos parlament har med stort flertal
fredag stemt for at etablere landets
egen hær. Parlamentsformand Kadri
Veseli betegner det som en ny epoke for
Kosovo.

I nabolandet Serbien, som Kosovo løsrev
sig fra for ti år siden, har
premierminister Ana Brnabic advaret
Kosovo om overhovedet at holde en
afstemning om emnet. Serbien advarer
om, at det vil true freden i regionen.

I forsvarsalliancen Nato mener man
også, at det er en dårlig idé med
oprettelsen af en hær. Generalsekretær
Jens Stoltenberg havde på forhånd
advaret Kosovo mod at gå videre med
planerne.

Kosovo trodser Nato og opretter hær
kl. 13:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kosovo-trodser-nato-og-opretter-haer

-

Kosovo opretter hær: Serbien truer med at sætte militæret ind
14. Dec. 2018 kl. 16:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kosovo-opretter-haer-serbien-truer-med-saette-militaeret-ind

-

Facebook-svigt kan have lækket brugeres private billeder
14. Dec. 2018 kl. 18:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/facebook-svigt-kan-have-laekket-brugeres-private-billeder

-

Begik politiske mord i 1970'erne: Flygtet drabsdømt italiener udleveres
14. Dec. 2018 kl. 20:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/begik-politiske-mord-i-1970erne-flygtet-drabsdoemt-italiener-udleveres

-

DR S155 lør 15 dec 07:55:11
14.december dr.dk/nyheder 21:57

KAMPE BRUDT UD I YEMEN
Den kun ét døgn gamle våbenhvile i
Yemens havneby Hodeida ser allerede ud
til at være brudt. Det skriver
nyhedsbureauet Reuters.
Lokale indbyggere beretter om, at der i
dag er udbrudt kampe i udkanten af
byen. En indbygger fortæller til
Reuters, at han har hørt lyden af
missiler og automatiske våben.

De stridende parter i den knap fire år
lange borgerkrig, Yemens regering og
Houthi-oprørerne, var indtil i går
samlet til fredsforhandlinger lidt uden
for Stockholm.
Forhandlingerne sluttede med håndtryk
og en aftale om at begge parter trækker
deres tropper ud af Hodeida og indgår
våbenhvile.

Kun et døgn efter våbenhvile: Kampe brudt ud i Yemen
14. Dec. 2018 kl. 21:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kun-et-doegn-efter-vaabenhvile-kampe-brudt-ud-i-yemen

-

Donald Trump udpeger midlertidig stabschef
14. Dec. 2018 kl. 23:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/donald-trump-udpeger-midlertidig-stabschef

-

DR S158 lør 15 dec 07:55:12
15.december dr.dk/nyheder 04:42

AUSTRALIEN ANERKENDER VESTJERUSALEM
Australiens premierminister, Scott
Morrison, siger på et pressemøde
lørdag, at hans regering anerkender
Vestjerusalem som Israels hovedsted.

Australien vil dog foreløbig ikke
flytte sin ambassade i Israel fra Tel
Aviv til Vestjerusalem, siger han.

Der har i månedsvis været spekulationer
om, hvorvidt Australien ville ændre sin
officielle holdning til den omstridte
by.

Australien vil ikke flytte landets
ambassade fra Tel Aviv til
Vestjerusalem, før der er indgået en
aftale om fred, tilføjer
premierministeren.

Australien anerkender Vestjerusalem som israelsk hovedstad
kl. 04:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/australien-anerkender-vestjerusalem-som-israelsk-hovedstad

-

WEBDOK Kristne i Egypten blev overfaldet. Nu tilgiver de og vender hjem
kl. 08:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/webdok-kristne-i-egypten-blev-overfaldet-nu-tilgiver-de-og-vender-hjem

Domstol: Obamacare er i strid med forfatningen
15. dec. 2018, 07:35 ...

-

104 SVT Text Lördag 15 dec 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Israel-beslut från Australien......130

Klimatmöte förlängs till lördagen..131

* Oro för ekonomiskt bakslag.........132

* Polisen rustar för nya protester...133

* 20 döda i Nepal i lastbilsolycka...134

* Elva döda efter att ha ätit ris....135

* Regimkritikers medel beslagtas.....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 15 dec 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Donald Trump utser stabschef.......137

Minister skeptisk till IS skuld....138

Tyskland godkänner ett tredje kön..139

Nigeria tar tillbaka avstängning...140

Tiotusentals på flykt i Niger......141

"Sista syriska IS-fästet erövrat"..142

FN:s klimatrapport IPCC............177

-

NRK:
14. desember 2018 kl. 08:14 - 15. desember 2018 kl. 00:40, error

15. desember 2018 kl. 08:14

-

ICC elects Palestinian official to oversee judicial selection

Bin Hamad’s election indicated that the assembly has deeply
internalized Palestine as a state.

By Yonah Jeremy Bob
December 13, 2018 14:49
https://www.jpost.com/Israel-News/ICC-elects-Palestinian-official-to-oversee-judicial-selection-574259

https://udfordringen.dk/2017/10/palaestina-i-bibelen/

Palæstina i Bibelen?
Af Udfordringen
20. okt. 2017/42

Navnet Palæstina findes ikke i Bibelen. Det er afledt af
et hebræisk ord der gengives med ordet ”Filistæa”.

[ ... ]

Da den romerske kejser Hadrian i år 135 endegyldigt havde
nedkæmpet de jødiske oprør, besluttede han at give området
et nyt navn i håb om at udviske jødernes historiske
tilknytning til landet.

Han kaldte det for ”Provincia Syria Palaestina”. En
latinsk udgave af Herodots græske.

[ ... ]

Ikke kanaanæere

Palæstinenserne i dag er ikke, som nogle hævder, direkte
efterkommere af kanaanæerne som boede i landet før
israelitterne kom til. Det kanaanæiske folk er, lige som
filistrene, for længst forsvundet.

Nutidens palæstinensere har rødder mange forskellige
steder. Der er palæstinensere som sandsynligvis er
efterkommere af enten hedninger eller jøder i Israel på
Jesu tid, der konverterede til Islam i 600-tallet. Der er
efterkommere af grupper af muslimer som kom til området
fra Balkanlandene og Kaukasus da tyrkerne herskede i
området. Atter andre kom til området da englænderne
bestemte. Det var grupper der hovedsageligt kom fra Sudan,
Ægypten, Syrien og Libanon.

(En DNA-test kan hurtigt *afsløre*, HVOR man kommer fra!)

I så fald er domstolen *partisk* (og derfor nyttesløs pga.
*magtmisbrug*)! ... :-(

-

[...]

Ukrainske biskopper godkender ny kirke uafhængig fra Rusland

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+16&version=BPH

Esajas 16, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=matt+11.1-10&version=BPH

Matthæus 11:1-10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Johannes Døber kommer i tvivl, om Jesus er Messias

Jesus taler om Johannes som profet
2018-12-15, CET 11:3x, GMT 10:3x:

I looked up and saw a white horse standing there. Its rider
carried a bow, and a crown was placed on his head. He rode
out to win many battles and gain the victory.
Revelation 6:2

-

Date: Mon, 10 Dec 2018 10:10:48 +0100, GMT 09:10

> [...]

-

Ukrainske biskopper godkender ny kirke uafhængig fra Rusland
15. Dec. 2018 kl. 19:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ukrainske-biskopper-godkender-ny-kirke-uafhaengig-fra-rusland

Ukrainske biskopper godkender ny kirke uafhængig fra Rusland
15. dec. 2018, 20:15
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-12-15-ukrainske-biskopper-godkender-ny-kirke-uafhaengig-fra-rusland

-

Familien modsiger myndighedernes forklaring, efter 7-årig migrantpige døde
16. dec. 2018, 07:40 Opd. 16. dec. 2018, 09:42 ...

-

104 SVT Text Söndag 16 dec 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Tre ton elefantbetar hittade.......130

* Indien: Nederlag för Modis parti...131

* Kosovo-ledare kallas till Haag.....132

Länderna eniga om FN:s klimatavtal 133
Lövin (MP) nöjd efter klimatmötet..134

Vattenkanoner i franska protester..135

Civila dödade i Afghanistan........136

Putin vill kontrollera rysk rap....137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 16 dec 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

USA:s inrikesminister avgår........138

4 400 år gammal gravkammare hittad 139

* Notiser: Sju döda i gruvolycka.....148

-

132 SVT Text Söndag 16 dec 2018
UTRIKES PUBLICERAD 16 DECEMBER

Kosovo-ledare kallas till Haag

Tidigare gerillaledare i Kosovo har
för första gången kallats på förhör
till krigsbrottsdomstolen i Haag,
rapporterar Sveriges Radio.

Uppgifterna har ännu inte bekräftats
från domstolens sida, utan kommer från
männen själva.

UCK-gerillan, som stred mot Serbien
för självständighet, har fortfarande
hjältestatus i Kosovo och många av
dess ledare är i dag högt uppsatta
politiker.

En av dem som kallats på förhör är
Kosovos president, Hashim Thaci.

-

137 SVT Text Söndag 16 dec 2018
UTRIKES PUBLICERAD 15 DECEMBER

Putin vill kontrollera rysk rap

Kreml bör ta kontroll över rysk
rapmusik och ungdomskultur, enligt
Rysslands president Vladimir Putin,
rapporterar TT och Reuters.

-Går det inte att stoppa något måste
man ta kontroll över det, sade Putin
under ett direktsänt möte på lördagen.

Ryska arrangörer och lokalpolitiker
har stoppat flera rapkonserter, vilket
retat många, främst unga, människor.

Ett exempel är den ryske stundtals
regimkritiske rapparen Husky, som
i november greps efter en utomhus-
konsert i Krasnodar i södra Ryssland.

-

NRK:
15. desember 2018 kl. 08:14 - 16. desember 2018 kl. 04:37, error

16. desember 2018 kl. 09:19

-

Bahrain defends Australia’s recognition of West Jerusalem as Israeli capital

After Arab League lashes out at Canberra, Manama’s FM says
its comments are ‘irresponsible’ and asserts move does not
hurt Palestinians

By TOI staff 15 December 2018, 7:59 pm
https://www.timesofisrael.com/bahrain-defends-australias-recognition-of-west-jerusalem-as-israeli-capital/

-