2018 uge 48 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=42) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40043

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2018 uge 47 (news samlet)
Date: Mon, 19 Nov 2018 09:38:18 +0100, GMT 08:38
21073 news:5bf27681$0$692$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/BIsf8bMvc9I/wvGzGJpbBwAJ

-

I dag Mandag den 26. november 2018 (dag 330 i året) er der 6348
dage til (17 år + 138 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Og i dag er det også 2110 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Rusland forsøger at isolere det østlige Ukraine

FN indkalder til hastemøde efter russisk aggression ved Krim. Straf:
Tjernobyl-2

Krisemøde i Ukraine: Anklager Rusland for at tage kontrol over flere skibe

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Song+4&version=BPH

Højsangen 4, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Tredje sang: Bryllupsfesten, fortsat)

Kommentar:

Som tidligere sagt:

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/21-071

> Kommentar:
>
> Højsangen står som noget meget *centralt* i UFO-efterforskningen,
> idet den beskriver nærgående kontakten mellem partnerne,
> heriblandt HVORDAN Bruden (os) skal finde frem til Brudgommen
> (dem udefra Rummet).

Så det forventes, at der sker noget i tilknytning til dette i
de kommende dage ... :-)

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+33.14-26&version=BPH

Jeremias 33:14-26, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Håb for fremtiden midt i ulykken, fortsat)

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

2018-11-25, CET 11:3x, GMT 10:3x:

And you are living stones that God is building into his
spiritual temple. What's more, you are his holy priests.
Through the mediation of Jesus Christ, you offer spiritual
sacrifices that please God.
1 Peter 2:5

-

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte 4
gange om året, og det er jo meget smart, hvis man er væk på
retræte eller noget andet.)

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2018 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2018 uge 48 (news samlet)
Date: Mon, 26 Nov 2018 09:20:58 +0100, GMT 08:20
21095 news:5bfbacf2$0$678$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/BIsf8bMvc9I/YrpNU10zBwAJ

> [...]

-

Rusland forsøger at isolere det østlige Ukraine
26.11.2018 kl. 07:29
https://jyllands-posten.dk/premium/international/ECE11029426/rusland-forsoeger-at-isolere-det-oestlige-ukraine

Russiske krigsskibe skød på og konfiskerede tre skibe fra den
ukrainske kystvagt i det Azovske Hav. Sikkerhedsrådet
hasteindkaldt.

-

Ruslandskorrespondent: Russisk blokade ved Krim kan blive rigtig alvorlig
25. Nov. 2018 kl. 20:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ruslandskorrespondent-russisk-blokade-ved-krim-kan-blive-rigtig-alvorlig

-

Demonstrationer for samtykke ved sex: 'En bevidstløs krop kan ikke sige fra'
25. Nov. 2018 kl. 21:08
https://www.dr.dk/nyheder/indland/demonstrationer-samtykke-ved-sex-en-bevidstloes-krop-kan-ikke-sige-fra

-

Krisemøde i Ukraine: Anklager Rusland for at tage kontrol over flere skibe
25. Nov. 2018 kl. 22:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/krisemoede-i-ukraine-anklager-rusland-tage-kontrol-over-flere-skibe

-

DR S176 man 26 nov 07:10:52
26.november dr.dk/nyheder 02:09

FN INDKALDER TIL HASTEMØDE OM KRIM
FN's Sikkerhedsråd har indkaldt til
ekstraordinært hastemøde mandag for at
drøfte den seneste udvikling ved Krim-
halvøen.

Det oplyser USA's FN-ambassadør, Nikki
Haley, ifølge AFP.

Indkaldelsen til mødet kommer, efter at
russiske flådefartøjer åbnede ild mod
ukrainske skibe ud for Krim.

- Sikkerhedsrådet er indkaldt til et
hastemøde i morgen klokken 11, skriver
Nikki Haley på Twitter.

Det er de to stridende parter, Ukraine
og Rusland, der har anmodet om mødet,
oplyser diplomatkilder ifølge AFP.

FN indkalder til hastemøde efter russisk aggression ved Krim
kl. 02:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-indkalder-til-hastemode-efter-russisk-aggression-ved-krim

Kommentar:

Som sagt:
Jævn deres land med jorden, ET! De fortjener ikke bedre! Det er
*onde* mennesker, ligesom nazisterne var ! Og det ender med
verdenskrig, hvis de ikke standses (i deres ondskab)!

En passende straf KUNNE VÆRE Tjernobyl-2 på russisk jord, så
man i mange, MANGE årtusinder vil blive konfronteret med og
TVUNGET til at huske på al det onde, man har gjort (og MÅSKE
ta' ved lære)!

Brændt barn skyr ilden!

Næste skridt: At overbevise briterne om, at de har indgået en god aftale
25. nov. 2018, 17:47 ...

-

NRK:
25. november 2018 kl. 06:48

Samuelsen om ny Krim-strid: Danmark bakker klart og utvetydigt op om Ukraine
Date: Mon, 26 Nov 2018 09:20:58 +0100, GMT 08:20

> [...]

-

Samuelsen om ny Krim-strid: Danmark bakker klart og utvetydigt op om Ukraine
kl. 09:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/samuelsen-om-ny-krim-strid-danmark-bakker-klart-og-utvetydigt-op-om-ukraine

-

Dansk skib fanget i russisk og ukrainsk konflikt
kl. 09:48
https://www.dr.dk/nyheder/indland/dansk-skib-fanget-i-russisk-og-ukrainsk-konflikt

-

DR S118 man 26 nov 10:04:36
26.november dr.dk/nyheder 10:02

BRITISK AKADEMIKER BENÅDET I DUBAI
De Forenede Arabiske Emirater har
benådet den britiske akademiker Matthew
Hedges, som for få dage siden blev
idømt livsvarigt fængsel for spionage.

Hedges' familie har appelleret til, at
han bliver benådet, og han kan nu
forlade emiraterne om kort tid.

Embedsmænd i Dubai siger, at Hedges er
medlem af den britiske
efterretningstjeneste MI-6.

Den britiske udenrigsminister, Jeremy
Hunt, siger, at briterne ikke er enige
i de anklager, som rettes mod Hedges.

Spiondømt britisk akademiker benådet i Dubai
kl. 10:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/spiondomt-britisk-akademiker-benadet-i-dubai

FN indkalder til hastemøde efter russisk aggression ved Krim
26. nov. 2018, 02:09
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-11-26-fn-indkalder-til-hastemode-efter-russisk-aggression-ved-krim

-

Rusland skyder mod tre ukrainske skibe - FN indkalder til hastemøde
25. nov. 2018, 20:22 Opd. 26. nov. 2018, 08:26
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-11-25-rusland-skyder-mod-tre-ukrainske-skibe-fn-indkalder-til-hastemoede

-

Bernardo Bertolucci er død
26. nov. 2018, 09:54 ...

-

104 SVT Text Måndag 26 nov 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* FN: Krismöte efter fartygsattack...130
* Porosjenko vill ha undantagslagar..131

* Ryskt attackflyg vid Nato-övning...132

* Livstidsdömd britt benådad.........133

* Fyra finländare döda i flygkrasch..134

* May informerar om utträdesavtalet..135

* Rymdsond landar på Mars i kväll....136

* Sydön: 145 strandade valar döda....137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Måndag 26 nov 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Mexiko deporterar 500 migranter....138
Stängd gräns mellan USA och Mexiko 139

* Över 600 skadade i skalv i Iran....140

Rysk attack mot syriska rebeller...141

Översvämningar i Irak - många döda 142

* Notiser: Helikopter kraschade......148

-

132 SVT Text Måndag 26 nov 2018
UTRIKES PUBLICERAD 26 NOVEMBER

Ryskt attackflyg vid Nato-övning

Under en övning i onsdags flög två
ryska attackplan nära ett belgiskt
örlogsfartyg som är kommandofartyg för
Natos minröjningsgrupp.

En talesperson för Belgiens marin
säger till SVT att planen bar skarpa
robotar, och att de svenska strids-
flygen som skulle delta i övningen
dirigerades om för att följa de ryska
attackplanen.

-Det ryska intresset av vad Nato gör
ökar hela tiden när vi har en övning,
säger Olivier Vogels, talesperson för
Belgiens marin, till SVT Nyheter.

Kommentar:

2018-11-21, onsdag

-

141 SVT Text Måndag 26 nov 2018
UTRIKES PUBLICERAD 25 NOVEMBER

Rysk attack mot syriska rebellområden

Ryska stridsflygplan har attackerat
rebellkontrollerade områden i Idlib-
provinsen i Syrien som ett svar på
lördagens gasattacker mot Aleppo.
Det skriver bland annat TT och AFP.

Över 100 personer skadades efter
gasattacken, som enligt Ryssland
genomfördes med klorgas av en
al-Qaidakopplad grupp. Ingen grupp
har dock tagit på sig attacken.

Den ryska attacken var den första
i Idlib sedan Ryssland och Turkiet
i september enades om att skapa en de-
militariserad zon mellan rebeller och
syriska regeringsstyrkor i provinsen.

-

148 SVT Text Måndag 26 nov 2018
VÄRLDEN I KORTHET 26 NOVEMBER

[ ... ]

Turkiet Fyra turkiska soldater omkom
och en skadades i en helikopterkrasch
i Istanbul, uppger stadens myndigheter
enligt nyhetsbyrån Anatolia. Kraschen
skedde mitt i ett bostadsområde i
stadsdelen Sancaktepe. Orsaken till
kraschen är ännu oklar.

-

NRK:
25. november 2018 kl. 06:48 - 26. november 2018 kl. 06:59, error

26. november 2018 kl. 10:09

-

Russia-Ukraine tensions rise after Kerch Strait ship capture

19 minutes ago, (time now CET 10:35)
https://www.bbc.com/news/world-europe-46340283

-

Ukraine, Russia Tensions Soar After Black Sea Naval Incident
11-25-2018
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn/2018/november/ukraine-russia-tensions-soar-after-black-sea-naval-incident

-

Scientists: 'superheated blast from the sky' destroyed Dead Sea cities,
pointing to Sodom in Bible
CP Current Page: World | Sunday, November 25, 2018
https://www.christianpost.com/news/scientists-superheated-blast-from-the-sky-destroyed-dead-sea-cities-pointing-to-sodom-in-bible.html

-

UFO-Evaluering:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001

Nå!

Vi må se *realistisk* på sagen:

Der kom INGEN UFO forbi på det tidspunkt, som vi havde
ønsket/håbet (i lørdags/søndags)!

(
Godt nok gik der 4 dage, førend BBC rapporterede om UFO-hændelsen
den 9. november 2018, men ...

HVIS nogen udefra Rummet vitterlig havde et ønske om at give
sig til kende, ville man da ikke gøre det så TYDELIGT at der
IKKE var/er noget at misforstå?

Så ...

Selvom der måske tikker nogle UFO-rapporter ind i de kommende
dage angående dette, så er de nok IKKE særlig relevante!
)

Og der kan være flere forklaringer herpå!

1.
Den MEST simple og enkle forklaring (og derfor den mest
sandsynlige, videnskabelig set) er, at UFO'er slet IKKE
eksisterer (i hvert fald IKKE i den betydning, at der har været
et besøg ude fra Rummet).

Men den forklarinmgsmodel kan IKKE give et fornuftigt svar på
hændelsen den 15. februar 2015:

To NATO (irt. Ukraine):
There is nothing better than hunger.
It can get anyone thinking better!

USA tordner mod Rusland: - Sådan opfører en lovlydig nation sig ikke

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Song+5&version=BPH

Højsangen 5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Fjerde sang: Frygten for at miste sin elskede

> [...]

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+34&version=BPH

Jeremias 34, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Budskabet til Zidkija

Endnu et eksempel på folkets ulydighed
2018-11-26, CET 11:3x, GMT 10:3x:

You should clothe yourselves instead with the beauty that comes
from within, the unfading beauty of a gentle and quiet spirit,
which is so precious to God.
1 Peter 3:4

-

Date: Mon, 26 Nov 2018 09:20:58 +0100, GMT 08:20

> [...]

There is nothing better than hunger.
It can get anyone thinking better!

USA tordner mod Rusland: - Sådan opfører en lovlydig nation sig ikke

Striden ved Krim: Ukraines præsident vil have undtagelsestilstand
kl. 16:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/striden-ved-krim-ukraines-praesident-vil-have-undtagelsestilstand

-

OVERBLIK: Derfor er Rusland og Ukraine igen i konflikt
kl. 17:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/overblik-derfor-er-rusland-og-ukraine-igen-i-konflikt

-

Ukraine indfører 30 dages undtagelsestilstand
kl. 20:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ukraine-indfoerer-30-dages-undtagelsestilstand

-

DR S131 tir 27 nov 07:46:08
27.november dr.dk/nyheder 07:45

TRUMP ER 'IKKE GLAD' FOR NY STRID
Det er "ikke godt", at det russiske
militær har beskudt ukrainske
flådefartøjer i Kertj-strædet mellem
Rusland og den omstridte Krim-halvø,
som russerne annekterede i 2014. Det
sagde den amerikanske præsident, Donald
Trump.

- Jeg er slet ikke glad for det. Slet
ikke. Vi har sagt, hvad vi mener om
det, og vi er slet ikke glade, sagde
han.

Kort forinden havde den amerikanske FN-
ambassadør, Nikki Haley, under et
hasteindkaldt møde i FN's Sikkerhedsråd
beskyldt russerne for at begå "ulovlige
handlinger" over for de ukrainske
militærskibe.

Trump håber på løsning i strid mellem Rusland og Ukraine: 'Jeg er slet
ikke glad for det''
kl. 07:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-haaber-paa-loesning-i-strid-mellem-rusland-og-ukraine-jeg-er-slet-ikke-glad-det

Kommentar:

Psykopatus-Putin vil ha' hele det østlige Ukraine, fordi det vil
gi' en bedre beskyttelse af den russiske sortehavsflåde. Han
ta'r det bid for bid i den naive tro, at ingen så brokker sig!

Det gjorde Hitler også, men han havde fejlberegnet, og det gik
galt med æderiet i Polen 1939, så det endte med verdenskrig!

Det er derfor, at psykopati er så farlig en *sindssygdom*!

Jo længere tid en militær konfrontation udsættes, destor større
er sandsynligheden for, at det ender med atomkrig.

Det klogeste vil derfor være, at Ukraine bliver medlem af NATO
nu, så det fremover er et NATO-land, Psykopatistan angriber.
Herved er der måske så 5% chance for at overleve, fremfor 0% i
morgendagens verden, hvor Psykopatus-Puitn har ædt Ukraine stump
for stump (og vatnisserne til sidst siger 'enough is enough',
apropos Polen 1939)!

Hørte jeg en Dommedags-klokke ringe?

Hmm ... (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hunger
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hunger/20-829

> Det klogeste du kan gøre er at *boykotte* dem økonomisk, så
> de slet og ret IKKE har råd til al den dersens militærvold!
>
> Som min gode ven Per (omtrent) plejer at sige: "Der er ikke
> noget bedre end sult. Det kan få hvem-som-helst på bedre
> tanker!"

Et alternativ kunne være at sulte dem ud!

Men bevares!

Er man en money-god-worshipper, som altså elsker penge højere
end alt andet (herunder befolkningen i Ukraine og Georgien), da
indser man nok FØRST *nødvendigheden* af dette nede i
Atomafgrunden, men da er det jo for sent, ikke sandt Fru
Merkel!? ... :-(

Nå!

Vi må vist hellere lige ha' et output nu (til bl.a. NATOs
medlemslande)!

"KANSKE" noget jo var kommet på bedre tanker!

Helikopter styrter ned i boligområde i Istanbul
26. nov. 2018, 12:06
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-11-26-helikopter-styrter-ned-i-boligomraade-i-istanbul

Mindst fire mennesker er døde, efter et militært fartøj er
havareret i Sancaktepe-forstaden i Istanbul.

Et voldsomt helikopterstyrt har ramt Istanbul tidligt mandag
morgen.

-

Pressede ledere vil vise styrke i Ukraine, siger Uffe Dreesen efter skud
mod skibe
26. nov. 2018, 12:52
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-11-26-pressede-ledere-vil-vise-styrke-i-ukraine-siger-uffe-dreesen-efter-skud-mod-skibe

-

Rusland skyder mod tre ukrainske skibe - præsident udsteder dekret om nødret
25. nov. 2018, 20:22 Opd. 26. nov. 2018, 14:55
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-11-25-rusland-skyder-mod-tre-ukrainske-skibe-praesident-udsteder-dekret-om-noedret

Tre ukrainske militærskibe blev søndag beskudt af den russiske
flåde. Det skete, da flådefartøjer forsøgte at sejle ind i
Azovhavet via Kertjstrædet ved halvøen Krim.

[ ... ]

FN's Sikkerhedsråd er blevet indkaldt til et ekstraordinært
hastemøde mandag klokken 17 dansk tid i New York for at drøfte
søndagens russisk-ukrainske konfrontation.

Det oplyser USA's FN-ambassadør, Nikki Haley, på Twitter.

-

Rusland skyder mod tre ukrainske skibe - præsident udsteder dekret om nødret
25. nov. 2018, 20:22 Opd. 26. nov. 2018, 18:12
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-11-25-rusland-skyder-mod-tre-ukrainske-skibe-praesident-udsteder-dekret-om-noedret

-

Derfor er Ukraine og Rusland i konflikt med hinanden
26. nov. 2018, 19:05
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-11-26-derfor-er-ukraine-og-rusland-i-konflikt-med-hinanden

-

- Det er meget alvorligt, siger Stoltenberg om russiske skud mod tre
ukrainske skibe
26. nov. 2018, 18:38 Opd. 26. nov. 2018, 20:52
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-11-26-det-er-meget-alvorligt-siger-stoltenberg-om-russiske-skud-mod-tre-ukrainske-skibe

-

NASA-fartøjet Insight er landet på Mars
26. nov. 2018, 21:01 Opd. 26. nov. 2018, 21:22
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-11-26-nasa-fartoejet-insight-er-landet-paa-mars

-

Manafort har løjet over for FBI trods aftale, mener særlig anklager i
Rusland-undersøgelse
27. nov. 2018, 06:12
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-11-27-manafort-har-lojet-over-for-fbi-trods-aftale-mener-saerlig-anklager-i-rusland

-

USA tordner mod Rusland: - Sådan opfører en lovlydig nation sig ikke
27. nov. 2018, 08:34
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-11-27-usa-tordner-mod-rusland-saadan-opfoerer-en-lovlydig-nation-sig-ikke

-

104 SVT Text Tisdag 27 nov 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Ukraina inför undantagstillstånd...130
Svenskt FN-uttalande: "Djup oro"...131
Nato och USA kritiserar Ryssland...132

* USA: Manafort anklagas för lögner..133

* Initiativ för finsk samtyckeslag...134

* Mexiko vill ha tårgasutredning.....135
Nära 100 migranter deporterade.....136

Dömd för beställda sexövergrepp....137

Rymdsonden landade på Mars.........138

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 27 nov 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Brexitavtalet: Omröstning 11/12....139

-

131 SVT Text Tisdag 27 nov 2018
UTRIKES PUBLICERAD 26 NOVEMBER

Svenskt FN-uttalande: "Djup oro"

FN:s säkerhetsråd kallade till kris-
möte måndag kväll sedan Ryssland på
söndagen öppnat eld mot och beslagtag-
it tre ukrainska fartyg. Det rör sig
om två mindre ukrainska örlogsfartyg
och en bogserbåt, enligt SVT:s Ryss-
landskorrespondent och TT.

Irina Schoulgin Nyoni, Sveriges
representant i säkerhetsrådet, skriver
i ett uttalande att Sverige är "djupt
oroat" över upptrappningen.

Utrikesminister Margot Wallström
säger till TT att det som hänt är
oroväckande och ett allvarligt brott
mot folkrätten.
Mer på nästa sida

-

132 SVT Text Tisdag 27 nov 2018
UTRIKES PUBLICERAD 26 NOVEMBER

Nato och USA kritiserar Ryssland

Från flera håll kommer fördömanden mot
Rysslands agerande mot tre ukrainska
örlogsfartyg. -Det finns inget försvar
för användningen av militär styrka mot
ukrainska fartyg, säger Natos general-
sekreterare Jens Stoltenberg.

USA:s president Donald Trump säger att
han inte gillar vad som händer mellan
Ryssland och Ukraina men att USA och
europeiska länder arbetar för att lösa
knutarna, skriver TT.

USA:s FN-ambassadör Nikki Haley säger
att Washington vill ha normala rela-
tioner med Moskva men att det omöjlig-
görs av Rysslands "laglösa handlingar"

-

NRK:
26. november 2018 kl. 10:09 - 27. november 2018 kl. 06:26, error

27. november 2018 kl. 09:03

-

Bosættere begår hærværk i palæstinensiske landsbyer
Af Anders Hjorth Vindum 26. November 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/joedisk-haervaerk-i-palaestinensiske-landsbyer

Bildæk blev punkteret, da bosættere i løbet af de seneste dage
begik flere prismærkeangreb i palæstinensiske landsbyer.

-

Merkel ally: Europe may ramp up sanctions on Russia following ship seizure

Norbert Roettgen, a member of Chancellor Angela Merkel's
Christian Democratic Union who chairs the German parliamentary
foreign affairs committee, said Russia's behavior was deeply
worrying.

By REUTERS
November 27, 2018 09:48
https://www.jpost.com/International/Merkel-ally-Europe-may-ramp-up-sanctions-on-Russia-following-ship-seizure-572912

-

UFO-Evaluering:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-097

2013-02-15-hændelsen above Russia:

Genstanden er for STOR til, at vi jordboere (herunder NASA) kan
*fuske* med den!

Ergo må den være *ægte*!

Estland: Russisk gasledning i Østersøen trues af Ukraine-uro
2018-11-27, CET 11:3x, GMT 10:3x:

God has given each of you a gift from his great variety of
spiritual gifts. Use them well to serve one another.
1 Peter 4:10

-

Date: Mon, 26 Nov 2018 09:20:58 +0100, GMT 08:20

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21095

Estland: Russisk gasledning i Østersøen trues af Ukraine-uro

Dansk Unicef-chef i Aleppo: Familier genopbygger deres liv
kl. 12:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/dansk-unicef-chef-i-aleppo-familier-genopbygger-deres-liv

-

Vores forfædre udryddede (alligevel) ikke fortidens store dyr
kl. 12:30
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/vores-forfaedre-udryddede-alligevel-ikke-fortidens-store-dyr

-

DR S135 tir 27 nov 15:13:55
27.november dr.dk/nyheder 15:00

SUCCES MED FRYSETØRRET BLOD
En ordning med frysetørret blod i
Region Hovedstadens akutbiler er med
til at redde liv.

Tidligere kunne læger i Akutberedskabet
kun give blødende patienter saltvand,
når de kom ud til en ulykke - men med
det frysetørrede blod, kan patienter få
blod på stedet. Erfaringen efter
halvandet år er gode.

- Det fungerer godt, patienterne har
gode reaktioner på det og har gavn af
det, siger overlæge Jakob Stensballe,
blødnings- og traumeekspert og overlæge
på Rigshospitalet.

Ligner pulverkaffe, men er frysetørret blod - og det kan redde liv
kl. 15:00
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/hovedstadsomraadet/ligner-pulverkaffe-men-er-frysetoerret-blod-og-det-kan-redde

Estland: Russisk gasledning i Østersøen trues af Ukraine-uro
27. nov. 2018, 14:16
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-11-27-estland-russisk-gasledning-i-ostersoen-trues-af-ukraine-uro

Luik anbefaler, at EU indfører flere sanktioner mod Rusland.

- Vi har sagt, at vi vil være klar til at støtte flere
sanktioner. Sanktioner er formentlig den mest potente måde,
hvorpå vi kan signalere til det russiske styre, at vi mener
det alvorligt, siger han.

Luik er modstander af, at Rusland får lov til at opføre den
nye gasledning til Tyskland.

Det er meningen, at gasledningen skal passere Bornholm. Men den
danske regering har endnu ikke godkendt, at den må passere
dansk farvand.

Med en ny lovgivning har Danmark mulighed for at afvise
projektet af sikkerhedspolitiske grunde.

-

BLOG: Stop udplyndringen af verdens fattigste lande
27. nov. 2018, 15:26 ...

-

NRK:
27. november 2018 kl. 09:03

-

[...]

Efter russisk beslaglæggelse af skibe: Trump truer med at aflyse Putin-møde,

'Tag flaget fra dem': Nu leder Tibet-kommissionen igen efter sandheden,

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Song+6&version=BPH

Højsangen 6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Femte sang: De nygiftes glæde over hinanden

> [...]

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+35&version=BPH

Jeremias 35, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Rekabitternes lydighed og judæernes ulydighed

-

Date: Mon, 26 Nov 2018 09:20:58 +0100, GMT 08:20

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

New update:

News:dk.test
News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: 21.000 - 21.099 -
Re: ... Informationfile de la Mogens Kall
(including UFO-indicators), file 08867
Date: Tue, 27 Nov 2018 16:06:14 +0100, GMT 15:06
21100 news:5bfd5d70$0$688$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/FY50cw_HAwAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/MRWueyeFrn8/9xagEwQDBAAJ
Efter russisk beslaglæggelse af skibe: Trump truer med at aflyse Putin-møde

'Tag flaget fra dem': Nu leder Tibet-kommissionen igen efter sandheden

-

Efter Kertj-konflikt: 12 ukrainske marinesoldater sigtet for at krænke
russisk grænse
kl. 16:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-kertj-konflikt-12-ukrainske-marinesoldater-sigtet-kraenke-russisk-graense

-

DR S140 tir 27 nov 18:58:05
27.november dr.dk/nyheder 17:30

KUN FÅ PAR GÅR I TERAPI
Kun få par søger hjælp, hvis der er
knas i parforholdet. Blot syv procent
har nemlig søgt hjælp i form af
parterapi, mens tre procent har
deltaget i foredrag eller kurser sammen
med deres partner.

Det viser ny undersøgelse fra
Psykologisk Institut på Aarhus
Universitet som Hanne Nørr Fentz har
været med til at lave. Hun mener, at
der er mange barriere.
- Folk tror, at det er dyrt, og det kan
være besværligt at koordinere to
kalendere. Mange har også en modvilje
mod at dele privat stof, så de vil
gerne løse problemerne selv.
Desuden er det helt centralt, at mange
ikke kender til, at de kan få hjælp.

Kun få danskere går til parterapi: Vores problemer er private
kl. 17:30
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/kun-faa-danskere-gaar-til-parterapi-vores-problemer-er-private

-

FN-rapport: Vi gør alt for lidt for at redde klimaet
kl. 17:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-rapport-vi-gor-alt-lidt-redde-klimaet

-

”Udryd jøder, muslimer og homoer” - her dyrker danske unge vold og had
på nettet
27. Nov. 2018 kl. 19:35
https://www.dr.dk/nyheder/indland/udryd-joeder-muslimer-og-homoer-her-dyrker-danske-unge-vold-og-had-paa-nettet

-

Hundredvis af lig fundet i massegrav i Raqqa
27. Nov. 2018 kl. 22:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hundredvis-af-lig-fundet-i-massegrav-i-raqqa

-

Efter russisk beslaglæggelse af skibe: Trump truer med at aflyse Putin-møde
kl. 07:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-russisk-beslaglaeggelse-af-skibe-trump-truer-med-aflyse-putin-moede

Kommentar:

Psykopatus-Putin er ligeglad. det er jo bare *symbol*-politik!

-

'Tag flaget fra dem': Nu leder Tibet-kommissionen igen efter sandheden
kl. 08:55
https://www.dr.dk/nyheder/politik/tag-flaget-fra-dem-nu-leder-tibet-kommissionen-igen-efter-sandheden

Lig hentes op af massegrave i Syrien - kan bruges som bevis
27. nov. 2018, 19:21
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-11-27-lig-hentes-op-af-massegrave-i-syrien-kan-bruges-som-bevis

Syriske gravere har fundet over 500 lig i massegrav nær Raqqa,
som var hovedstad i Islamisk Stats kalifat.

-

Eksplosion ved kemisk fabrik i Kina dræber 22 mennesker
28. nov. 2018, 05:18
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-11-28-eksplosion-ved-kemisk-fabrik-i-kina-draeber-22-mennesker

-

Politifolk skal afhøres af genopstået Tibetkommission
28. nov. 2018, 06:37
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-11-28-politifolk-skal-afhoeres-af-genopstaaet-tibetkommission

-

Trump truer med at aflyse Putin-møde, mens Rusland truer med flere missiler
28. nov. 2018, 08:48
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-11-28-trump-truer-med-at-aflyse-putin-moede-mens-rusland-truer-med-flere-missiler

-

104 SVT Text Onsdag 28 nov 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* "Vi hotas av krig mot Ryssland"....130
* Trump hotar ställa in Putin-möte...131

* Jakt efter Khashoggis kvarlevor....132

* Tågbolag ersätter nazioffer........133

* Störtat plan borde aldrig ha lyft..134

* Genmodifiering av spädbarn avbryts 135

Klimatåtgärder måste tredubblas....136

Ungern motsätter sig USA-utlämning 137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 28 nov 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Miljöprotest mot det polska kolet..138

Frankrike stänger flera reaktorer..139

Bomber mot Dortmundbuss - fängelse 140

Kritik mot Google-censur...........141

-

130 SVT Text Onsdag 28 nov 2018
UTRIKES PUBLICERAD 28 NOVEMBER

Ukraina: Vi hotas av krig med Ryssland

Ukrainas president Petro Porosjenko
varnar för att landet kan dras in i
ett fullskaligt krig med Ryssland,
rapporterar nyhetsbyrån AFP.

Det sade han under tisdagskvällen med
anledning av grannlandets ökad
militära närvaro runt Krimhalvön och
Azovska sjön.

Motiveringen bakom krigsretoriken är
enligt Porosjenko att antalet ryska
militära enheter vid gränsen har ökat
dramatiskt. Han nämner bland annat att
antalet ryska stridsvagnar på kort tid
har ökat till mer än dubbelt så många.

Mer på nästa sida

-

132 SVT Text Onsdag 28 nov 2018
UTRIKES PUBLICERAD 28 NOVEMBER

Khashoggis kvarlevor söks hos saudier

Turkisk polis har sökt igenom två
villor i nordvästra Turkiet, efter
mördade journalisten Jamal Khashoggis
kvarlevor.

Villorna ska tillhöra två saudiska
affärsmän med kopplingar till de män
som är misstänkta för mordet på
Khashoggi, enligt turkiska
myndigheter.

Beslutet att söka igenom villorna
baserades på ett telefonsamtal som
gjordes dagen innan Jamal Khashoggi
besökte det saudiarabiska konsulatet
i Istanbul.

-

133 SVT Text Onsdag 28 nov 2018
UTRIKES PUBLICERAD 28 NOVEMBER

Tågbolag ersätter offer för nazismen

Det nederländska statliga tågbolaget
NS kommer för första gången att betala
ut en kompensation till anhöriga till
judar som deporterades till tyska
dödsläger under andra världskriget.

Uttalandet kommer efter att NS-chefen
Roger van Boxel haft samtal med Salo
Muller, vars båda föräldrar transport-
terades med tåg till transitlägret
Westerbork och senare till dödslägret
Auschwitz i Polen.

NS tjänade under kriget stora belopp
på att transportera judiska familjer
till Westerbroek, bland dem dagboks-
författaren Anne Frank.

-

139 SVT Text Onsdag 28 nov 2018
UTRIKES PUBLICERAD 27 NOVEMBER

Frankrike stänger flera reaktorer

14 av det franska energibolaget EDF:s
58 kärnkraftreaktorer ska stängas ned
före 2035. Däremot stängs inte några
reaktorer, med undantag från Fessen-
heim vid tyska gränsen, före 2022.

Det sade Frankrikes president Emmanuel
Macron när han presenterade landets
fortsatta energipolitik, skriver TT.

Enligt Macron kommer regeringen inte
att fasa ut kärnkraften helt, men
energin från kärnkraft ska minska från
dagens 75 proc till 50 proc år 2035.
Han sade även att kärnkraften kommer
att fortsätta vara en viktig del av
energiförsörjningen.

-

141 SVT Text Onsdag 28 nov 2018
UTRIKES PUBLICERAD 27 NOVEMBER

Kritik mot Google-censur

Elva Google-anställda publicerade
under tisdagen ett öppet brev mot en
ny sökmotor känd som "Project
Dragonfly" som utvecklas av Google,
skriver Reuters.

I brevet beskriver de projektet som en
censurerad sökmotor riktad till
kinesiska användare, och kräver att
det läggs ned.

Tidigare i år kritiserades projektet
av tidigare anställda, människorätts-
aktivister och amerikanska
myndigheter. De vill att Google ska ta
ställning mot den kinesiska statens
censur av internet i landet.

-

NRK:
27. november 2018 kl. 09:03 - 28. november 2018 kl. 06:42, error

28. november 2018 kl. 07:53
Vil plassere flere missiler på Krim
https://www.nrk.no/nyheter/1.14314721

Den russiske forsvarsministeren sier at de vil plassere flere
S-400 missiler på Krim-halvøya, melder nyhetsbyrået Reuters.
Det langtrekkende missilsystemet beskytter først og fremst
russiske storbyer som Moskva og St. Petersburg.

-

28. november 2018 kl. 08:41

-

Palæstinensiske ledere er bekymrede over muslimske landes
"normalisering" med Israel
Af Anders Hjorth Vindum 27. November 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/palaestinensiske-ledere-er-bekymrede-over-muslimske-landes-normalisering-med-israel

Oman, Chad, Bahrain og Sudan. Det er blot nogle af de lande,
som angiveligt ønsker at indynde sig hos Israel. Men
normalisering strider imod resolutioner, siger palæstinenserne.

-

Efter annekteringen af Krim er turen kommet til Azovhavet
27. november 2018, kl. 19:20
Jens Worning
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/efter-ruslands-annektering-af-krim-er-turen-kommet-til-annektere-azovhavet

Ruslands angreb på ukrainske flådefartøjer i weekenden viser,
at landets jerngreb om Ukraine er styrket fem år efter, at
Ukrainekonflikten begyndte

-

Kristen kvinde, der står op imod muslimsk fanatisme, er blevet globalt ikon
28. november 2018, kl. 0:00
Af Mette Skov Hansen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/asia-bibi-er-blevet-ikon-religioes-uretfaerdighed

Vrede pakistanske muslimer ønsker den kristne Asia Bibi død.
Den modsætning er en af forudsætningerne for, at hendes skæbne
har fået stor gennemslagskraft, mener iagttagere.

Der er et utal af sager om religiøse forfulgte i dag. Men
særligt én pakistansk kvinde har formået at komme højt op på
flere politikere og religiøse lederes dagsorden: Asia Bibi. Hun
udstiller en grotesk behandling af religiøse mindretal, og så
er hun forsvarsløs mor til fem børn, siger kendere af sagen

-

[...]

Tidligere betjent: Udenrigsministeriet bad politiet om indgreb ved
Kina-besøg

USA vil stoppe saudisk militærhjælp

Bagmandspolitiet sigter Danske Bank

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Song+7&version=BPH

Højsangen 7, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Femte sang: De nygiftes glæde over hinanden, fortsat)

> [...]

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+36.1-19&version=BPH

Jeremias 36.1-19, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kong Jojakim brænder Jeremias' bogrulle
2018-11-28, CET 11:3x, GMT 10:3x:

So humble yourselves under the mighty power of God, and at the
right time he will lift you up in honor.
1 Peter 5:6

-

Date: Mon, 26 Nov 2018 09:20:58 +0100, GMT 08:20

Date: Tue, 27 Nov 2018 16:06:14 +0100, GMT 15:06
Tidligere betjent: Udenrigsministeriet bad politiet om indgreb ved
Kina-besøg

USA vil stoppe saudisk militærhjælp

Bagmandspolitiet sigter Danske Bank

-

DR S157 ons 28 nov 11:22:23
28.november dr.dk/nyheder 11:15

MINISTERIE BAD POLITIET OM INDGREB
Det var Udenrigsministeriet, som i 2002
bad politiet om at sikre, at en
højtstående kinesisk leder på besøg
ikke fik set demonstranter.

Den opsigtsvækkende udtalelse kom under
en afhøring i Tibetkommissionen.

Det var en pensioneret politimand, som
kom med oplysningen om, hvad der i et
par sætninger tilsyneladende stod i en
tidlig version af den såkaldte
operationsbefaling.

- Der stod, at vi efter anmodning fra
Udenrigsministeriet skulle sikre, at
kortegen ikke kom forbi negative
demonstranter, sagde Henning Peter
Dahl.

Tidligere betjent: Udenrigsministeriet bad politiet om indgreb ved
Kina-besøg
kl. 11:15
https://www.dr.dk/nyheder/politik/tidligere-betjent-udenrigsministeriet-bad-politiet-om-indgreb-ved-kina-besoeg

-

Radioaktive sten smelter Antarktis nedefra
kl. 12:29
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/radioaktive-sten-smelter-antarktis-nedefra

-

DR S162 ons 28 nov 21:05:21
28.november dr.dk/nyheder 15:43

BAGMANDSPOLITIET SIGTER DANSKE BANK
Bagmandspolitiet har sigtet Danske Bank
for overtrædelse af hvidvaskloven,
efter den omfattende sag om hvidvask
for et større milliardbeløb i bankens
estiske filial.

Det oplyser statsadvokat Morten Niels
Jakobsen, der er chef for
Statsadvokaten for Særlig Økonomisk og
International Kriminalitet (SØIK) i en
pressemeddelelse.

Danske Bank er sigtet for fire forhold.

Ifølge bagmandspolitiet har Danske Bank
ikke har haft tilstrækkelig kontrol
eller nok mandskab til at overvåge
pengeoverførsler, der strømmede gennem
bankens filial i Estland.

Bagmandspolitiet sigter Danske Bank i hvidvasksag
kl. 15:43
https://www.dr.dk/nyheder/penge/bagmandspolitiet-sigter-danske-bank-i-hvidvasksag

-

Journalist bag Tibet-afsløringer: Demonstranter skulle ud af syne. Punktum.
28. Nov. 2018 kl. 22:43
https://www.dr.dk/nyheder/politik/journalist-bag-tibet-afsloeringer-demonstranter-skulle-ud-af-syne-punktum

-

DR S169 tor 29 nov 06:10:06
29.november dr.dk/nyheder 06:03

USA VIL STOPPE SAUDISK MILITÆRHJÆLP
Amerikanske senatorer har onsdag sendt
et stærkt signal om, at de ønsker at
straffe Saudi-Arabien for landets rolle
i drabet på den regimekritiske
journalist Jamal Khashoggi.

Således har et flertal af senatorerne
stemt for at udarbejde en resolution
med kravet om at standse USA's
militærhjælp til Saudi-Arabien i Yemen.

Forslaget blev stemt igennem med 63 for
og 37 imod.

En debat om resolutionen skal efter
planen finde sted i næste uge. Vedtages
en resolution, vil det være et stort
nederlag for præsident Donald Trump.

Senat vil stoppe USA's militærhjælp til Saudi-Arabien i Yemen
kl. 06:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/senat-vil-stoppe-usas-militaerhjaelp-til-saudi-arabien-i-yemen

Betjent: Udenrigsministeriet bad politiet om indgreb ved Kina-besøg
28. nov. 2018, 11:37
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-11-28-betjent-udenrigsministeriet-bad-politiet-om-indgreb-ved-kina-besog

-

Bliv klog i en fart med disse syv punkter om Tibet-sagen
28. nov. 2018, 17:06
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-11-28-bliv-klog-i-en-fart-med-disse-syv-punkter-om-tibet-sagen

-

Putin har frit spil i Ukraine, mener Claus Hjort Frederiksen
28. nov. 2018, 20:56
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-11-28-putin-har-frit-spil-i-ukraine-mener-claus-hjort-frederiksen

-

Forsker hævder at have skabt genredigerede babyer
28. nov. 2018, 22:17
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-11-28-forsker-haevder-at-have-skabt-genredigerede-babyer

De nyfødte tvillingepiger, som bliver kaldt for Lulu og Nana,
skal have fået ændret deres gener, så de ikke kan smittes med
HIV.

-

Georgien vælger for første gang kvinde som præsident
29. nov. 2018, 05:47
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-11-29-georgien-vaelger-for-forste-gang-kvinde-som-praesident

-

100 millioner skal opkvalificere ledige og få dem i job
29. nov. 2018, 07:46 ...

-

104 SVT Text Torsdag 29 nov 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Senat vill att USA lämnar Jemen....130
USA: Äldre man erkänner 90 mord....131

* Oljeläcka efter protest i Amazonas 132
* Tiotusen evakuerade efter bombfynd 133

Undantagstillstånd i Ukraina.......134
Blodig dag i Afghanistan...........135

Carlsen fortsatt bäst i schack.....136
"Dödsskvadroner mot rebeller"......137

* Notiser: Två dödade av grizzly.....148

-

NRK:
28. november 2018 kl. 08:41 - 29. november 2018 kl. 05:43, error

29. november 2018 kl. 06:17
Porosjenko ber om NATO-hjelp
https://www.nrk.no/nyheter/1.14316551

Ukrainas president Petro Porosjenko ber Nato om å sende skip
til Azovhavet etter at Russland søndag åpnet ild mot ukrainske
fartøy og arresterte mannskapet. Det oppfordrer han i et
intervju med den tyske tabloidavisen Bild publisert torsdag
morgen.

-

29. november 2018 kl. 08:37

-

Stor undersøgelse: En ud af tyve har aldrig hørt om Holocaust
Af Anders Hjorth Vindum 28. November 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/stor-undersoegelse-en-ud-af-tyve-har-aldrig-hoert-om-holocaust

En undersøgelse i 7 europæiske lande viser bekymrende
resultater med hensyn til antisemitisme og viden om Holocaust

-

Ukraine-Russia sea clash: Poroshenko urges Nato to send ships

6 hours ago, (time now CET 08:52)
https://www.bbc.com/news/world-europe-46381166

-

US lobbies Europe to back United Nations vote on condemning Hamas

Israeli envoy says General Assembly expected to vote Friday or
Monday on resolution slamming rocket fire from Gaza

By AFP 27 November 2018, 9:21 pm
https://www.timesofisrael.com/us-lobbies-europe-to-back-un-vote-on-condemning-hamas/

-

[...]

Trump aflyser Putin-møde

Angela Merkel i flyproblemer

Medie: Rusland bag hackerangreb mod Tysklands forsvar

USA vil overtale EU til at fordømme Hamas

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Song+8&version=BPH

Højsangen 8, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Sjette sang: Pigen, som ventede, til tiden var inde

> [...]

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+36.20-&version=BPH

Jeremias 36.20-32, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Kong Jojakim brænder Jeremias' bogrulle, fortsat)
2018-11-29, CET 11:3x, GMT 10:3x:

And I will give you a new heart, and I will put a new spirit in
you. I will take out your stony, stubborn heart and give you a
tender, responsive heart.
Ezekiel 36:26

-

Date: Mon, 26 Nov 2018 09:20:58 +0100, GMT 08:20

Date: Tue, 27 Nov 2018 16:06:14 +0100, GMT 15:06
Trump aflyser Putin-møde

Angela Merkel i flyproblemer

Medie: Rusland bag hackerangreb mod Tysklands forsvar

USA vil overtale EU til at fordømme Hamas

-

Dansk firma har leveret militærgrej til borgerkrig: 'Tænker I på Yemens
børn?'
kl. 09:20
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/dansk-firma-har-leveret-militaergrej-til-borgerkrig-taenker-i-paa

-

Filippinske narkobetjente får skelsættende dom for drab
kl. 10:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/filippinske-narkobetjente-far-skelsaettende-dom-drab

-

Genforskere klar med bevis: Det perfekte forældrepar findes
29. Nov. 2018 kl. 12:30
https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/genforskere-klar-med-bevis-det-perfekte-foraeldrepar-findes

-

Senatet går imod Trump om Saudi-Arabien: 'Et meget stærkt signal'
29. Nov. 2018 kl. 16:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/senatet-gaar-imod-trump-om-saudi-arabien-et-meget-staerkt-signal

-

DR S117 fre 30 nov 07:31:53
29.november dr.dk/nyheder 17:57

TRUMP AFLYSER PUTIN-MØDE
USA's præsident, Donald Trump, aflyser
nu sit planlagte møde med den russiske
præsident, Vladimir Putin.

Det sker, ifølge Donald Trump selv,
efter at situationen mellem Rusland og
Ukraine er eskaleret de seneste dage,
skriver han på Twitter.

- Eftersom at skibene og mandskabet
ombord endnu ikke er vendt tilbage til
Ukraine, har jeg besluttet at det vil
være bedst for alle parter at aflyse
mit møde i Argentina med Ruslands
præsident, Vladimir Putin.

Donald Trump har tidligere truet
Rusland med at aflyse mødet, hvis ikke
der kom styr på situationen.

Trump aflyser Putin-møde
29. Nov. 2018 kl. 17:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/trump-aflyser-putin-moede

-

Rapport: FN har spildt enorme summer i 'foregangslandet' Uganda
29. Nov. 2018 kl. 18:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rapport-fn-har-spildt-enorme-summer-i-foregangslandet-uganda

-

Overvågning i Kina: Staten har adgang til data om 1 million elbiler
29. Nov. 2018 kl. 21:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/overvaagning-i-kina-staten-har-adgang-til-data-om-1-million-elbiler

-

Havarirapport: Norsk fregat troede, at maltesisk tankskib var fastland
29. Nov. 2018 kl. 22:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/havarirapport-norsk-fregat-troede-maltesisk-tankskib-var-fastland

-

DR S119 fre 30 nov 07:31:53
30.november dr.dk/nyheder 01:20

ANGELA MERKEL I FLYPROBLEMER
Tysklands forbundskansler, Angela
Merkel, kommer til at gå glip af
åbningen af G20-topmødet i Argentina,
efter at hendes fly har været tvunget
til at foretage en sikkerhedslanding i
Køln.

Det siger forbundskanslerens talsmand
ifølge nyhedsbureauet AFP torsdag
aften.

- Vi kommer ikke til at fortsætte i
dag, siger Merkels talsmand.

Forbundskanslerens fly måtte vende om
over Holland og lande i Køln. På
landingsbanen blev det mødt af
brandbiler.

Merkel misser G20-åbning efter sikkerhedslanding
kl. 01:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/merkel-misser-g20-abning-efter-sikkerhedslanding

Det er ikke første gang, at regeringsflyet volder problemer.

I midten af oktober havde sultne gnavere haft fat i vigtige
elledninger i flyet, og derfor måtte finansminister Olaf Scholz
tage et almindeligt fly hjem fra Den Internationale
Valutafonds årsmøde i Indonesien.

Subject: To NATO (irt. Ukraine): There is nothing better than hunger.
It can get anyone thinking better! -
Re: 2018 uge 48 (news samlet)
Date: Tue, 27 Nov 2018 09:49:51 +0100, GMT 08:49
21098 news:5bfd0537$0$675$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/georgia/21-xxx/21-098
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/21-xxx/21-098
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/ukraine/21-xxx/21-098
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nato/21-xxx/21-098
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/RFIfBGkz2Gs/crsHqLizBwAJ

> [...]
>
> Vi må vist hellere lige ha' et output nu (til bl.a. NATOs
> medlemslande)!
>
> "KANSKE" [nogen] jo var kommet på bedre tanker!

Men tanken er nu nærliggende (når man IKKE vil høre efter),
at så må der tales med STORE bogstaver!

-

Kriminelle bander har dræbt 30 journalister på to år
kl. 02:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kriminelle-bander-har-draebt-30-journalister-pa-ar

Trumps tidligere advokat indrømmer, at han løj om Trump-projekt i Rusland
29. nov. 2018, 16:49 Opd. 29. nov. 2018, 17:10
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-11-29-trumps-tidligere-advokat-indroemmer-at-han-loej-om-trump-projekt-i-rusland

-

Trump aflyser møde med Putin
29. nov. 2018, 18:03
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-11-29-trump-aflyser-moede-med-putin

-

Merkel misser G20-åbning efter sikkerhedslanding
29. nov. 2018, 23:27
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-11-29-merkel-misser-g20-abning-efter-sikkerhedslanding

-

Medie: Rusland bag hackerangreb mod Tysklands forsvar
30. nov. 2018, 05:57
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-11-30-medie-rusland-bag-hackerangreb-mod-tysklands-forsvar

-

Analyse: Trumps advokat løj om byggeprojekt i Rusland - nu står
præsidentens allernærmeste for skud
30. nov. 2018, 06:13
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-11-30-analyse-trumps-advokat-loej-om-byggeprojekt-i-rusland-nu-staar-praesidentens

-

Efter lammelse i morgentrafikken: S-tog kører igen
30. nov. 2018, 07:32 Opd. 30. nov. 2018, 08:43 ...

-

104 SVT Text Fredag 30 nov 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Massrymning i Indonesien vid bön...130

* Merkels plan tvingades nödlanda....131

* Flera döda i busskrasch i Hongkong 132

* Unicef larmar om barn i CAR........133

* WHO: Mässlingsfallen ökar kraftigt 134
* Mässling då och nu.................175

* Knarkodlingar i Mexiko ökar........135

Narkotikaräd på svensk begäran.....136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 30 nov 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Överdoser dödar allt fler i USA....137

Israeliska luftangrepp i Syrien....138

Journalister dödas av kriminella...139

Amazon utreds för konkurrensbrott..140

Trumps fd advokat erkänner brott...141

Ukraina: Vi behöver Nato-fartyg....142

* Notiser: Migranter hungerstrejkar..148

-

133 SVT Text Fredag 30 nov 2018
UTRIKES PUBLICERAD 30 NOVEMBER

Unicef larmar om barn i CAR

Tre av fyra barn i Centralafrikanska
republiken är i behov av humanitär
hjälp och läget blir allt värre, visar
en ny rapport från Unicef.

1,5 miljoner barn i Centralafrikanska
republiken (CAR) är i direkt behov av
humanitär hjälp, enligt rapporten.
Det är 300 00 fler barn jämfört med
2016. Samtidigt har ett av fyra barn
antingen tvingats lämna sitt hem eller
blivit flykting.

Situationen är svår i landet, som här-
jas av konflikter mellan flera beväp-
nade grupper som slåss om boskaps-
rutter, diamanter, guld och uran.

-

138 SVT Text Fredag 30 nov 2018
UTRIKES PUBLICERAD 30 NOVEMBER

Israeliska luftangrepp i Syrien

Syrisk statlig media rapporterade på
torsdagskvällen att luftvärnet skjutit
ned ett luftburet "fientligt mål"
ovanför staden Kiswah, söder om
Damaskus, skriver Haaretz.

En syrisk säkerhetskälla uppger till
statliga ryska nyhetsbyrån Ria att det
var ett israeliskt stridsflygplan som
sköts ner, vilket israelisk militär
dock tillbakavisar, utan att vidare
kommentera händelsen, skriver TT.

Den saudiska tv-kanalen al-Arabiya
rapporterar att israeliska flygplan
var inblandade i en attack mot iranska
miliser i södra Syrien.

-

139 SVT Text Fredag 30 nov 2018
UTRIKES PUBLICERAD 29 NOVEMBER

Journalister dödas av kriminella

Över 30 journalister världen över
har dödats av organiserade kriminella
under de senaste två åren, enligt en
rapport från Reportrar utan gränser.

Allra farligast lever de journalister
som granskar korruptionsärenden,
enligt journalisten Frédéric Ploquin,
som skrivit rapporten, skriver TT.

Nio av fjorton journalister som
mördades av kriminella grupper
under 2017 var verksamma i Mexiko.

I Europa har journalister dödats i
bl.a. Ryssland, Slovakien och på Malta
sedan 2017, skriver organisationen.

-

142 SVT Text Fredag 30 nov 2018
UTRIKES PUBLICERAD 29 NOVEMBER

Ukraina: Vi behöver Nato-fartyg

Ukrainas president Petro Porosjenko
vill att Nato skickar flottstyrkor
till Azovska sjön och söker nu ökat
stöd från europeiska ledare, enligt
den tyska tidningen Bild.

Upptrappningen runt Azovska sjön
började i söndags, när Ryssland
beslagtog tre ukrainska örlogsfartyg
och deras besättningar. Enligt Moskva
hade fartygen kränkt ryskt vatten.

På torsdagen meddelade USA:s president
Donald Trump på Twitter att han ställ-
er in ett planerat möte med Rysslands
president Vladimir Putin vid G20-mötet
i Argentina pga situationen i Ukraina.

-

148 SVT Text Fredag 30 nov 2018
VÄRLDEN I KORTHET 30 NOVEMBER

[ ... ]

Tyskland En ny hackerattack har ut-
förts mot tyska institutioner, uppger
Der Spiegel. Det rör sig om tyska
parlamentsledamöters e-postkonton,
militären och flera tyska ambassader
som ska ha attackerats av den ryska
hackergruppen Snake.

-

NRK:
29. november 2018 kl. 08:37 - 30. november 2018 kl. 07:14, error

30. november 2018 kl. 08:25

-

USA vil overtale EU til at fordømme Hamas
Af Anders Hjorth Vindum 29. November 2018
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/usa-vil-overtale-eu-til-at-fordoemme-hamas

Vil Danmark og de øvrige 27 europæiske FN-medlemmer fordømme
Hamas i klare vendinger? Det får vi et svar på senest mandag.
Hamas raser mod resolutionen.

-

30-årige Sheila er psykopat: De følelser, jeg kender bedst, er
irritation og vrede
30. november 2018, kl. 6:09, opdateret kl. 8:16
https://www.kristeligt-dagblad.dk/liv-sjael/sheila-er-psykopat-de-foelelser-jeg-kender-bedst-er-irritation-og-vrede

Sheila Søgaard mangler evne til at leve sig ind i andre
menneskers følelsesliv og mærker heller ikke mange følelser
selv. Hun har en dyssocial personlighedsstruktur og fortæller
her, hvordan hun selv oplever den adfærd, der skræmmer og
støder andre

-

Colombias fredsaftale er kun begyndelsen til fred
30. november 2018, kl. 0:00, opdateret kl. 8:20
Lise Josefsen Hermann skriver fra Colombia
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/colombias-fredsaftale-er-kun-begyndelsen-til-fred

-

WATCH: CNN Commentator Fired for Demanding Israel’s Annihilation
Nov 29, 2018
https://unitedwithisrael.org/watch-cnn-commentator-at-un-calls-for-israels-annihilation/

A call for Israel’s annihalation – by a CNN journalist – was
applauded at the UN. The next day, however, he was fired.

-

Lebanon accepts Russian military Aid

Prime Minister Saad al-Hariri refuted a pro-Hezbollah Lebanese
paper, which reported that Beirut declined the aid over US
concerns.

By DIMA ABUMARIA/ THE MEDIA LINE
November 29, 2018 12:40
https://www.jpost.com/Middle-East/Lebanon-Accepts-Russian-Military-Aid-573120

-

Israel reportedly strikes pro-Iranian militia sites in Syria

Army investigating reports of projectile landing in Golan;
explosions reported in and around Damascus, in southern Syria
and along highway to Beirut; IDF mum on strikes

By Judah Ari Gross
29 November 2018, 10:33 pm
Updated: Today, 12:44 am
https://www.timesofisrael.com/syria-says-its-air-defenses-fired-at-enemy-targets-near-damascus/

-

Syria says its air defenses fired at ‘enemy targets’ near Damascus

Military sources tell state media that incoming projectiles
were heading toward el-Kiswah, which has been bombed by Israel
in the past for serving as a base for Iran

By TOI staff 29 November 2018, 2:21 pm
https://www.timesofisrael.com/liveblog-november-29-2018/

-

[...]

Nordkoreansk soldat afhopper

Ukraine lukker russiske mænd ude

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+1&version=BPH

Esajas 1, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Et budskab til det oprørske Judas rige

Jerusalems utroskab

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+37.1-21&version=BPH

Jeremias 37.1-21, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Håbet om hjælp fra egypterne forsvinder

Jeremias sættes i fængsel og derefter i husarrest
2018-11-30, CET 11:3x, GMT 10:3x:

They promise freedom, but they themselves are slaves of sin
and corruption. For you are a slave to whatever controls you.
2 Peter 2:19

-

Date: Mon, 26 Nov 2018 09:20:58 +0100, GMT 08:20

Date: Tue, 27 Nov 2018 16:06:14 +0100, GMT 15:06
Nordkoreansk soldat afhopper

Ukraine lukker russiske mænd ude

-

DR S125 lør 01 dec 06:30:13
30.november dr.dk/nyheder 09:29

UKRAINE LUKKER RUSSISKE MÆND UDE
Ukraine vil ikke længere vil lade
russiske mænd i alderen 16 til 60 år
rejse ind i landet, oplyser chefen for
de ukrainske grænsevagter, Petro
Tsygykal.

Ukraine indførte tidligere på ugen
militær undtagelsestilstand, efter at
russiske fartøjer i sidste uge beskød
og derpå beslaglagde ukrainske skibe.

Ukraines regering har også udtrykt
frygt for, at Rusland planlægger en
egentlig invasion af landet.

Præsident Petro Porosjenko, skriver på
Twitter, at man vil forhindre, at
russere danner "private hære", som
kæmper på ukrainsk jord

Ukraine lukker grænsen for alle russiske mænd
30. Nov. 2018 kl. 09:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ukraine-lukker-graensen-alle-russiske-maend

-

Kristent miljø har vokseværk: Hver tredie beboer på Udrejsecenter
Kærshovedgård er kristen
30. Nov. 2018 kl. 14:49
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/kristent-miljoe-har-voksevaerk-hver-tredie-beboer-paa-udrejsecenter

-

Direktør for homo-app forarger: 'Ægteskab er en hellig pagt mellem en
mand og en kvinde'
30. Nov. 2018 kl. 16:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/direktoer-homo-app-forarger-aegteskab-er-en-hellig-pagt-mellem-en-mand-og-en-kvinde

-

Et af de værste i historien: Ebola-udbrud i DR Congo er ude af kontrol
30. Nov. 2018 kl. 19:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/et-af-de-vaerste-i-historien-ebola-udbrud-i-dr-congo-er-ude-af-kontrol

-

Putin highfivede saudisk kronprins ved G20: Europa kræver mordundersøgelse
30. Nov. 2018 kl. 19:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/putin-highfivede-saudisk-kronprins-ved-g20-europa-kraever-mordundersogelse

-

Efter advokats tilståelser: Trump afviser at have haft seriøse
byggeplaner i Rusland
30. Nov. 2018 kl. 21:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-advokats-tilstaaelser-trump-afviser-have-haft-serioese-byggeplaner-i-rusland

-

DR S139 lør 01 dec 06:34:14
1.december dr.dk/nyheder 06:29

NORDKOREANSK SOLDAT AFHOPPER
En nordkoreansk soldat er lørdag
afhoppet og har krydset grænsen til
Sydkorea.

Det oplyser det sydkoreanske militær.

Det lykkedes soldaten at trænge gennem
den stærkt befæstede grænse mellem de
to koreanske naboer, der er begyndt at
afmilitarisere området som led i et
diplomatisk tøbrud.

Soldater, der afhopper til Sydkorea, er
et forholdsvis sjældent fænomen, og
lørdagens episode forløb forholdsvis
udramatisk, og uden at grænsevagterne
løsnede et skud.

/ritzau/AFP

Nordkoreansk soldat afhopper og krydser grænse til Sydkorea
kl. 06:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nordkoreansk-soldat-afhopper-og-krydser-graense-til-sydkorea

Usædvanlige rystelser målt i hele verden
30. nov. 2018, 11:53
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-11-30-usaedvanlige-rystelser-maalt-i-hele-verden

Seismografen på indlandsisen i Grønland registrerede
aktiviteten ved Moyette 11. november.

Eksperter over hele verden diskuterer stadig, hvad der fik
seismografer til at opfange usædvanlige rystelser i Det
Indiske Ocean.

-

Ukraine lukker grænsen for russiske mænd - vil forhindre ”private" hære
30. nov. 2018, 15:10
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-11-30-ukraine-lukker-graensen-for-russiske-maend-vil-forhindre-private-haere

-

Oprørere: Sikkerhedschef i IS er blevet pågrebet i Syrien
01. dec. 2018, 05:20
http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-12-01-oprorere-sikkerhedschef-i-is-er-blevet-pagrebet-i-syrien

-

En flaske vin bliver kun få øre billigere, siger købmænd efter finanslov
01. dec. 2018, 06:51 ...

-

104 SVT Text Lördag 01 dec 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Ex-president George H W Bush död...130
* USA-presidenter hyllar Bush........131

* Nordkorea: Soldat flydde till Syd..132

* May drabbat av nytt brexitavhopp...133

Infekterat G20-möte inlett.........134
* Protester vid mötet i Buenos Aires 135

* WHO varnar för nya fall av polio...136

* Omfattande bränder i Australien....137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 01 dec 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* FN röstar om fördömning av Hamas...138

Två döda i brasiliansk flygkrasch..139

Kritik mot världskrigsbeskrivning..140

Världen runt
Verktygsfynd överraskar arkeologer 149

-

138 SVT Text Lördag 01 dec 2018
UTRIKES PUBLICERAD 1 DECEMBER

FN röstar om fördömning av Hamas

FN:s generalförsamling kommer att
rösta på torsdag om att fördöma den
palestinska islamiströrelsen Hamas.

Förslaget kommer från USA och alla de
28 EU-länderna har gått med på att
rösta för.

Om resolutionen antas kommer det att
vara första gången generalförsamlingen
riktat in sig på Hamas, som styrt
Gazaremsan sedan 2007.

Resolutionerna av generalförsamlingen
är inte bindande, men har en politisk
vikt och ses som en mått på
världsopinionen.

-

NRK:
30. november 2018 kl. 08:25 - 1. desember 2018 kl. 04:56

1. desember 2018 kl. 08:58

-

[...]

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com

Google-ansatte protesterer mod chefer: "I vil hjælpe Kina med at
undertrykke"

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+2&version=BPH

Esajas 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om det fremtidige fredsrige

En advarsel om fremtidig dom

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året. Sidste: juli, aug. og
sep.), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Matt+21.1-9&version=BPH

Matthæus 21:1-9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Messias' indtog i Jerusalem
2018-12-01, CET 11:3x, GMT 10:3x:

The Lord isn't really being slow about his promise, as some
people think. No, he is being patient for your sake. He does
not want anyone to be destroyed, but wants everyone to repent.
2 Peter 3:9

-

Date: Mon, 26 Nov 2018 09:20:58 +0100, GMT 08:20

Date: Tue, 27 Nov 2018 16:06:14 +0100, GMT 15:06
Google-ansatte protesterer mod chefer: "I vil hjælpe Kina med at
undertrykke"

-

Nekrolog: Soldaten, der endte som præsident og afsluttede Den Kolde Krig
kl. 10:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nekrolog-soldaten-der-endte-som-praesident-og-afsluttede-den-kolde-krig

-

Google-ansatte protesterer mod chefer: "I vil hjælpe Kina med at
undertrykke"
kl. 10:32
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/google-ansatte-protesterer-mod-chefer-i-vil-hjaelpe-kina-med-undertrykke

Danskere advares mod kendte områder i Paris - Macron holder krisemøde
02. dec. 2018, 07:36 Opd. 02. dec. 2018, 10:20 ...

-

104 SVT Text Söndag 02 dec 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* G20-mötet: Inga nya strafftullar...130
* Erdogan kritiserade saudisk prins..131
Putin tror inte på fred i Ukraina..132

* En sista färd för Bush den äldre...133
Fakta om Bush-dynastin............175-

* Kanada ser över närvaro på Kuba....134

Katalanska ledare i hungerstrejk...135

Tårgas i Paris - hundratals gripna 136
"Extremister utnyttjar protest"....137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 02 dec 2018

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Stora klimatprotester i Tyskland...138

* Notiser: Explosion vid konsulat...148

-

131 SVT Text Söndag 02 dec 2018
UTRIKES PUBLICERAD 2 DECEMBER

Erdogan kritiserade saudisk prins

Den turkiske presidenten Recep Tayyip
Erdogan var kylig mot den 33-årige
saudiske kronprinsen Mohammad bin
Salman under G20-mötet i Argentina.

Erdogan krävde att Saudiarabien
överlämnar de misstänkta för mordet
på den saudiske journalisten Jamal
Khashoggi på konsulatet i Istanbul
i oktober.

Erdogan sade att han inte vill orsaka
någon skada för den saudiska
kungafamiljen, men att kronprisen
under mötet kommit med en "inte
trovärdig förklaring" på dödandet.

-

132 SVT Text Söndag 02 dec 2018
UTRIKES PUBLICERAD 1 DECEMBER

Putin tror inte på fred i Ukraina

Rysslands president Vladimir Putin
sade i samband med G20-ländernas
toppmöte i Buenos Aires i Argentina
att inte ser något slut konflikten
i östra Ukraina så länge landet styrs
av sin nuvarande regering.

-Den nuvarande ukrainska ledningen har
inget intresse av att lösa konflikten,
särskilt inte med fredliga medel,
hävdade Putin på en presskonferens
på toppmötet.

Striderna i östra Ukraina har pågått
sedan våren 2014 efter att Ryssland
annekterade den ukrainska Krimhalvön.
Konflikten har krävt över 10 000 liv.

Kommentar:

Og dermed har *morderen* Putin lagt op til den krig, han hele
tiden higer efter! ... :-(

-

148 SVT Text Söndag 02 dec 2018
VÄRLDEN I KORTHET 2 DECEMBER

Mexiko USA:s konsulat i Mexikos näst
största stad, Guadalajara, attackera-
des i går med sprängmedel. Någon ska
ha kastat ett föremål mot konsulatet
och sedan sprungit från platsen.
Inga människor kom till skada vid
explosionen.

-

NRK:
1. desember 2018 kl. 08:58 - 2. desember 2018 kl. 05:45, error

2. desember 2018 kl. 09:48

-

148 nations disavow Jewish ties to Jerusalem, Temple Mount

“The international community must stop participating in such a
blatant denial of history. You must not permit these blatant
attempts to delegitimize Israel,” Furman said.

By Tovah Lazaroff
December 2, 2018 00:57
https://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/148-nations-disavow-Jewish-ties-to-Jerusalem-Temple-Mount-573295

-

Pompeo: Iran tested multiple warhead missile which can hit Middle East,
Europe

Secretary of state says Tehran violated UN resolution with test
of ballistic missile capable of carrying more than one warhead,
warns of ‘risk of escalation in the region’

By TOI staff 1 December 2018, 8:38 pm
https://www.timesofisrael.com/pompeo-iran-tested-nuclear-capable-missile-that-can-hit-anywhere-in-middle-east/

-

Admiral leading US Navy operations in Mideast found dead

US says no foul play suspected in death of Vice Admiral Scott
Stearney at Bahrain home months after taking over post

By AFP Today, 1:04 am
https://www.timesofisrael.com/admiral-leading-us-navy-operations-in-mideast-found-dead/

-

Pope Says He’s Worried About Homosexuality in the Priesthood
12-01-2018
Associated Press
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn/2018/december/pope-says-he-rsquo-s-worried-about-homosexuality-in-the-priesthood

Kommentar:

Ophæv cølibatkravet, og problemet vil være løst i mange tilfælde!

-

[...]

Dementi ang. falsk-UFO -
Re: Samuelsen om ... (UFO-evaluering) ... -

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-119

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-119

-

Subject: Samuelsen om ny Krim-strid:
Date: Mon, 26 Nov 2018 11:05:33 +0100, GMT 10:05
21097 news:5bfbc575$0$690$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-097
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/RFIfBGkz2Gs/3xmKwEVpBwAJ
Noget tyder på at UFO-hændelsen 2018-11-09 alligevel måske er
*autentisk*, fordi ... (input memory from) ...

Subject: Found 77 (Iridium indiciet) at markpointer Immanuel -
Re: 2018 uge 49 (news samlet)
Date: Fri, 7 Dec 2018 12:37:39 +0100, GMT 11:37
21113 news:5c0a5b8d$0$679$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/indicia/iridium-77/21-113
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/emmanuel/21-113
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/9aBhViLJ3PY/rWDH7zdGAQAJ

Subject: 5 (Immanuel) * 13 = 65 (millioner år) -
Re: Found 77 (Iridium indiciet) at markpointer Immanuel -
Re: 2018 uge 49 (news samlet)
Date: Fri, 7 Dec 2018 13:50:55 +0100, GMT 12:50
21114 news:5c0a6cb8$0$679$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etbible/home/indicia/iridium-77/21-114
https://sites.google.com/site/etbible/home/markpointer/65/21-114
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/9aBhViLJ3PY/V-JuyhhKAQAJ

... noget tyder på, at UFO'en har haft kendskab til oplysninger,
som vi (Menneskeheden) først har opdaget *sidenhen* (se filerne
21.113 og 21.114)

Filosofien/teorien er meget enkel:

ET må ha' haft kendskab til dette og *forberedt* sig
65 dage *FORUD*!

Og her er det, at *synkroniseringen* er sket nøjagtig udfor
UFO-hændelsen 2018-11-09.

Ergo må UFO'en have haft kendskab til den del af
the-ET-Bible-code, som vi først sidenhen har fået kendskab til!

Mere om dette forhåbentlig senere.

Se evt. i mellemtiden i regnearkene:
https://sites.google.com/site/kallm0088/1/UFO-001-050.sdc

Last OUTPUT: 21100 news:5bfd5d70$0$688$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/FY50cw_HAwAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21119

Hypotese-forslag -
Re: Dementi ang. falsk-UFO -
Re: Samuelsen om ... (UFO-evaluering) ... -

https://sites.google.com/site/etbible/home/hypotheses/21-120

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/etbible/home/hypotheses/21-120

-

Den 08-12-2018 kl. 11:21 skrev Kall, Mogens:

Subject: Dementi ang. falsk-UFO -
Date: Sat, 8 Dec 2018 11:21:42 +0100, GMT 10:21
21119 news:5c0b9b41$0$680$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-119
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/RFIfBGkz2Gs/Qy3UO4mQAQAJ
Hypotese-forslag:

Hvis de har brugt en tæller bestående af 13-tabellen:

0, 00
1, 13
2, 26
3, 39
4, 52
5, 65
6, 78

Hvis de har brugt en sådan tæller, da vil man kunne angive
de 65.000.000 år ved hjælp af 78-Platin-193 (½life 50 år):

65.000.000 / 50
=
1.300.000

Markør-systemet må i så fald være (for at kunne skelne det
fra andre begivenheder eller objekter ude i Rummet), at ...

1.
5-tallet anvendes

2.
6-tallet anvendes

3.
Evt. noget, der er karakteristisk for 78-Platin-193 fx.
78, 115, 193, 50

4.
Evt. noget, der minder lidt om tallet 65.000.000