2019 uge 11 (news samlet)

De politiske vigtige nyhedsindlæg bliver løbende samlet i
et DATA-arkiv. Se ...
https://sites.google.com/site/kallpol4
Backup-system (aktiv om 0 dage): Input website + (0000 + x, x=44) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40044

Forrige nyhedsindlæg samlet var:

Subject: 2019 uge 10 (news samlet)
Date: Mon, 4 Mar 2019 08:53:02 +0100, GMT 07:53
21279 news:5c7cd964$0$698$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/Bs-_WNS5AgAJ

-

I dag Mandag den 11. marts 2019 (dag 70 i året) er der 6243
dage til (17 år + 33 dage), at asteroiden Apophis *måske*
rammer ind i Jorden (2036-04-13, 127 år efter Tunguska) ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/tunguska

Og muligvis kommer der en atomkrig (startende i Mellemøsten
ved fx. at Iran angriber Israel med A-våben) om ca. ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

2518
dage til
Nuclearwar (see file 21.221)
(om ca. små 7 år)

......... ved mindre man - I TIDE - træffer sine modforanstaltninger
(og fx. opretter * brændbælter *, så ilden fra helvede IKKE
spredes)!

Og i dag er det også 2215 dage siden, at en stor asteroide
samt en meteor nær havde ramt og udslettet
Psykopatistan/Kleptokratistan (Rusland)! Se evt. ...

Date: Wed, 6 Mar 2019 14:28:09 +0100, GMT 13:28
21286 news:5c7fcaec$0$694$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/goodwill/21-286
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/6VNBJw20BwAJ

> ET! Hvor meget står der på min goodwill-konto?...
>
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
> the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
> i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
> der sagde:
> (2019-03-06, Wednesday, day no 65, CET 14:15, GMT 13:15)
> - "Masser!§"

-

Tidens aktuelle litterære sætning:

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell

Kapitel 2:
Samfundet og vreden, side 18-25

side 20

Oprør mod autoriteterne

Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov
for kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede
komme til udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige
grund til respektløshed og anti-autoritære holdninger.

Kommentar:

Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

-

I denne uge vil de politiske hændelser blive indrapporteret her
under lovmusikken ...

Blessed Be The Name Of The Lord - Vineyard Music
Uploadet af bondservant007 den 16/04/2007
http://www.youtube.com/watch?v=RRbxEPn6khw

Og prøv også hebraisk lovsang ...
https://www.youtube.com/watch?v=chG6xRsX7ns&list=PLszhKo2cWmhOpG6GvcWZxg3yJP4-2pFXk

Og som noget særlig for alle Jer muslimer *anbefales* denne
video ...

Muslim woman who hated the Jews
and ended up falling in love with their King - JESUS!
Offentliggjort den 1. feb. 2018
https://www.youtube.com/watch?v=wzfVAb4q8ZU
Se tillige ...
https://www.oneforisrael.org/

-

Underskriv:

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs ...
http://www.skrivunder.net/nej_tak_til_statens_salg_af_dong_til_goldman_sachs

(Det ér *snylteri* ikke at betale skat! Og det er ikke
nok bare at sige undskyld for at ha' medvirket til et
verdensomspændende økonomisk krak i 2008. Det er pyramidespil,
hvor vi, Verdensbefolkningen, bliver taberne! Og dét er unfair,
og skal forbydes ved lov!)

Afskaf kongehuset
http://www.skrivunder.net/afskaf_kongehuset

Alle har ret til liv
http://www.skrivunder.net/alle_har_ret_til_liv

Appel til regeringen - fordøm krigsforbrydelserne (i Aleppo)!
http://www.skrivunder.net/sanktioner_krigsforbrydelserne_i_aleppo

Underskriv (med tilsagn om økonomisk hjælp) ...
Boykot Banker kræver skyhøje renter for lån til økonomisk trængte
http://www.skrivunder.net/boykot_banker_kraver_skyhoje_renter_for_lan_til_okonomisk_trangte

Borgernes statsbank
https://www.skrivunder.net/borgernes_statsbank

Boykot Cannibalistan (China)
http://www.skrivunder.net/boykot_cannibalistan_china

Boykot Psykopatistan (Russia)
http://www.skrivunder.net/boykot_psykopatistan_russia
Psykopatistan (Russia) fortjener einem SMAT, nogen indvendinger ?
http://www.skrivunder.net/psykopatistan_russia_fortjener_einem_smat_nogen_indvendinger

Boykot Fanatistan
http://www.skrivunder.net/boykot_fanatistan

For tiden findes der desværre mange fanatiske lande, hvor
Menneskerettighederne krænkes. Heriblandt:
Libyen
Saudi Arabien
Afghanistan
Pakistan
Iran

Boykot Syrien
http://www.skrivunder.net/boycot_syria

Boykot Sminke
http://www.skrivunder.net/boykot_sminke

børn og unge max 37 timers arbejdsuge i skolen og weekenderne fri
http://www.skrivunder.net/born_og_unge_max_37_timers_arbejdsuge_i_skolen_og_weekenderne_fri

Danske Dommere skal oplyse, om de er medlem af Frimurerlogen
https://www.skrivunder.net/danske_dommere_skal_oplyse_om_de_er_medlem_af_frimurerlogen

Direkte demokrati nu
http://www.skrivunder.net/direkte_demokrati_nu

FINGRENE VÆK FRA LEJERNES PENGE
https://www.skrivunder.net/fingrene_vak_fra_lejernes_penge

Fokus på antibiotika
https://www.skrivunder.net/fokus_pa_antibiotika

Folkeafstemning om afskaffelse af politisk imunitet
https://www.skrivunder.net/folkeafstemning_om_afskffelse_af

For Ytringsfrihed på Facebook
https://www.skrivunder.net/for_ytringsfrihed_pa_facebook

Forbud mod Googles *hensynsløse* aggressive adfærd
https://www.skrivunder.net/forbud_mod_googles_hensynslose_aggressive_adfard

Forbud mod ikke-egnede bilister
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_ikke-egnede_bilister

Forbud mod pyramidespil herunder aktier
http://www.skrivunder.net/signatures/forbud_mod_pyramidespil_herunder_aktier/

Forbud mod utidige valg
http://www.skrivunder.net/forbud_mod_utidige_valg

Gør straffen hårdere for udviste kriminelle (så de ikke tør
vende tilbage)
http://www.skrivunder.net/gor_straffen_hardere_for_udviste_kriminelle

Indfør Systembolaget for tobak og alkohol
http://www.skrivunder.net/indfor_systembolaget_for_tobak_og_alkohol

Ja tak til alle, der kan, skal i arbejde
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_alle_der_kan_skal_i_arbejde

Ja tak til, at det offentlige hjælper virksomheder igang
http://www.skrivunder.net/ja_tak_til_at_det_offentlige_hjalper_virksomheder_igang

Jøderne har ret til at tilbe' på Tempelbjerget
http://www.skrivunder.net/joderne_har_ret_til_at_tilbe_pa_tempelbjerget

Karantæne-reglerne SKAL overholdes mht. ebola
http://www.skrivunder.net/karantane-reglerne_skal_overholdes_mht_ebola

Nej til et moderne kontanthjælpsloft
http://www.skrivunder.net/nej_til_et_moderne_kontanthjalpsloft

Ophæv cølibatkravet
http://www.skrivunder.net/ophaev_coelibatkravet

Opret Forenede Demokratiske Nationer (FDN), United Democratic
Nations (UDN)
http://www.skrivunder.net/opret_forenede_demokratiske_nationer

Michail Chodorkovskij Ruslands repræsentant til De Forenede
Demokratiske Nationer
http://www.skrivunder.net/michail_chodorkovskij_russias_representative_to_united_democrati

"REKLAMER NEJ TAK" til postkassen burde være en selvfølge /miljøbevidsthed
https://www.skrivunder.net/reklamer_nej_tak_til_postkassen_burde_vare_en_selvfolge_miljobevidsthed

Send palæstinenserne hjem (til Sverige)
http://www.skrivunder.net/send_palastinenserne_hjem_til_sverige

Smid Ukraines ambassadør i Danmark ud af landet
http://www.skrivunder.net/smid_ukraines_ambassador_i_danmark_ud_af_landet
(Dette nu ikke længere aktuelt)

Stem på snUFO-partiet ...
http://www.skrivunder.net/stem_pa_snufo-partiet

Stop offentlig rygning, mennesker lider under passiv rygning ...
http://www.skrivunder.net/stop_offentlig_rygning_mennesker_lider_under_passiv_rygning

Støt israelsk medlemskab af NATO ...
http://www.skrivunder.net/stoet_israelsk_medlemskab_af_nato

Umyndiggjorte (handikappede) skal ha' ret til at stemme ...
https://www.skrivunder.net/umyndiggjorte-handikappede-skal-ha-ret-til-at-stemme

-

Jesu Krist Genkomst, Ja Tak
http://www.skrivunder.net/jesu_krist_genkomst_ja_tak

Interstellart bryllup, Ja tak
http://www.skrivunder.net/interstellart_bryllup_ja_tak

(Givetvis to sider af samme sag!)

-

Coming up world news:

UFO landed in Central Park ...

Eller måske rettere:

Above the hill of Zion!

Apropos ...
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/2009-03-02/08-520

-

UFO-Evaluering:
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-119
https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/evaluation/001/21-152b

2013-02-15-hændelsen above Russia:

Genstanden er for STOR til, at vi jordboere (herunder NASA) kan
*fuske* med den!

Ergo må den være *ægte*!

-

Prøv også :

Test dit kærlighedssprog ...
http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/

Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.

(Vælg en af følgende 2 muligheder:)

Nr. 1
Jeg er glad for at blive rost
Jeg kan lide at få et knus

Nr. 2
Jeg kan godt lide at ...

Last OUTPUT: 21300 news:5c8564b5$0$704$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/VhNbCQ1bCQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21301

The *word* of God (Hebr. 4,12): Deadline 1: 2d + 10h (58 hours)

File 21.302 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/the-word-of-god/deadlines/21-302

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/the-word-of-god/deadlines/21-302

-

Interrupt from ...

The *word* of God (Ordet, Hebr. 4,12), Deadlines (Tidsfrister):

Subject: Deadline 1 (2019-03-13) , 2 and 3 -
Re: [Kaldet til soldat i Frelsens Hær (1)] -
Re: Kaldet til soldat (i Frelserens° hær)
Date: Fri, 8 Mar 2019 17:08:36 +0100, GMT 16:08
21291 news:5c829389$0$701$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/the-word-of-god/deadlines/21-291
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/-JQjjmqI6fs/bxpXXLdvBgAJ

> Deadline 1:
> 2019-03-13, Wednesday, day no 72, CET 19:00, GMT 18:00
>
> Deadline 2:
> 2019-03-20, Wednesday, day no 79, CET 19:00, GMT 18:00
>
> Deadline 3:
> 2019-03-27, Wednesday, day no 86, CET 19:00, GMT 18:00

Time now
2019-03-11, CET around 09:00

Time to Deadline 1:
2 days and 10 hours (58 hours)

Time to Deadline 2:
9 days and 10 hours

Time to Deadline 3:
16 days and 10 hours

"Melodi":

Vend om, mens der endnu er tid!

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+35&version=BPH

Jeremias 35, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Rekabitternes lydighed og judæernes ulydighed

12
Da sagde Herren til mig:

13
„Herren, den Almægtige, Israels Gud, siger: Gå ud og sig
til ... [Guds folk] ...: Her har I noget at lære.

14
Rekabitterne drikker ikke vin, fordi de ønsker at være
lydige mod deres forfars befaling. Men hvor er jeres
lydighed? Jeg har gang på gang talt til jer, men I nægter
at høre efter.

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Cor+3.1-9&version=BPH

1 Korinterne 3:1-9, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Tjenersind og ydmyghed udelukker persondyrkelse og magtkamp

En god bygmester får løn for sit arbejde

Åndelig modenhed

På mange måder ligner korinterne her mange andre, der ikke er
klar ... For de holder stædigt fast i det, som her omtales som
det kødelige. Det er deres almindelige menneskelige fornuft,
deres egenrådighed.

De er faktisk åndelig umodne, selvom de skulle have været
modne. ...

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

2019-03-10, CET 11:3x, GMT 10:3x:

You will be blessed if you obey the commands of the LORD your
God that I am giving you today.
Deuteronomy 11:27

-

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året, og det er jo meget smart, hvis man er væk på
retræte eller noget andet.)

(
NB! Andagtsteksten synkroniserer desværre IKKE nogle dage med
on-line teksten, hvilket KAN VÆRE forvirrende! ... :-(
)

Synkroniseringen passer i dag:

=== citat start ===

Hvis du nægter at konfrontere dine synder og tage dig af dem,
bliver du et tydeligt mål for fjenden. ...

=== citat slut ===

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

Mandag den 11. marts 2019:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+16.14-31&version=BPH

Lukas 16:14-31, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

14
Da [nogle mennesker] hørte det, hånede de Jesus, ...

15
Jesus sagde da til dem: „ ...

16
Toraen[a] og de profetiske bøger havde deres tid, indtil
Johannes Døberen kom. Men med Johannes begyndte budskabet
om Guds rige at blive forkyndt, og alle kæmper imod det![b]

17
Men det er lettere for himlen og jorden at forgå, end det
er for selv den mindste del af Toraen at falde til jorden
uden at blive opfyldt.

18
Enhver mand, der skiller sig fra sin kone, bryder
ægteskabet, hvis han gifter sig med en anden, og den, der
gifter sig med en fraskilt kvinde, bryder også ægteskabet.”

Vend om, mens der endnu er tid

[ ... ]

Footnotes:

16,16 De fem Mosebøger, som indeholder den jødiske
religiøse lov.

16,16 Eller: „Alle optræder voldeligt over for det.”
Teksten kan fortolkes på flere måder, men bør ses i
sammenhæng med Matt. 11,12.

News:no.kultur.folklore.ufo
Subject: Advarsel om mulig kommende straffedom til journalist
Henri Nissen, præst Ruth Cilwik Andersen samt
menighedsrådsformand Flemming Jakobsen, Menighedsrådsformand -
Re: Dansk soldat omkommet (M... -
Date: Wed, 6 Mar 2019 10:55:51 +0100, GMT 09:55
21283 news:5c7f992a$0$693$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-283
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-283
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/21-283
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-283
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/S5FvWXeoBwAJ
https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/sjMzVXA2J0o/U4Q6jZhBCAAJ

> [...]
> mig *fritaget* i Jesu Kristi velsignede og dyrebare navn!
>
> Jeg har gjort, hvad jeg kunne for at advare Jer (og dermed
> forsøgt at redde Jeres liv). Mere kan der IKKE forlanges af
> mig!
>

> Jeg skal lige for en god ordens skyld understrege, at der IKKE
> er tale om en art selvtægt. Gud forbyde dette! Hvis nogen skal
> straffes, da må det være Gud Hamselv, der straffer og INGEN
> anden, apropos Rom 12,17- ...
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rom+12.17-&version=BPH
>

> Kærlig hilsen Jeres broder i Kristus Jesus

Der ér en grund til, at jeg (og andre) går i rette med dem,
fordi de jo *ødelægger* min familie! Og dét er jo MEGET
ukærligt gjort (og har derfor INTET med sund kristendom at
gøre)!

Ligeledes mht. utugts-bryllupper (hvor praktisering af
homoseksualitet godkendes):

Subject: (Mobning:) Biskopper tager ansvaret på sig
+ Heaven-break (Fyreseddel)! -
Re: 2019 uge 10 (news samlet)
Date: Wed, 6 Mar 2019 13:55:42 +0100, GMT 12:55
21285 news:5c7fc351$0$696$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-285
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/homo/21-285
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-285
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-285
Folkekirken:
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/folkekirken-dk/21-285
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/6Oc2rdQ-vG4/2iE58EeyBwAJ

Og Gud *straffer* den slags ting, fordi I *vanærer* Hans navn
(gennem jeres syndige egenrådige adfærd), så selv hedninger
løber skrigende bort og be'r sig *fritaget*, for de kan godt
se, at der er noget riv rav ruskende galt!

Subject: Interrupt from Åndens sværd, som er Guds ord
(inklusiv excorsismus) -
Re: Kaldet til soldat (i Frelserens° hær)
Date: Sun, 10 Mar 2019 19:20:36 +0100, GMT 18:20
21298 news:5c855579$0$696$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/gudshaerssoldater/f/21-298
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/-JQjjmqI6fs/3ldCixQUBwAJ

+

Date: Fri, 8 Mar 2019 17:08:36 +0100, GMT 16:08
> [...]
> 2019-03-20, Wednesday, day no 79, CET 19:00, GMT 18:00
>
> Deadline 3:
> 2019-03-27, Wednesday, day no 86, CET 19:00, GMT 18:00

Next DADDY

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 11 (news samlet)
Date: Mon, 11 Mar 2019 08:29:25 +0100, GMT 07:29
21301 news:5c860e58$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/vRpN9Wrgb_U/PbpAemApCQAJ
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S127 søn 10 mar 21:12:27
10.marts dr.dk/nyheder 18:25

NY OFFENSIV MOD SIDSTE IS-BASTION
Sidste chance for overgivelse er kommet
og gået for de tilbageværende IS-
krigere i byen Baghouz i Syrien.

Sådan lyder det i dag fra en talsmand
for Syriens Demokratiske Styrker (SDF).
SDF har i den seneste tid forsøgt at
fortrænge terrorbevægelsen fra den
sidste bastion i IS' selverklærede
kalifat. Nu venter en sidste offensiv
mod det lille område af byen, som
terrorbevægelsens krigere har bevaret
kontrollen med.

- Vores soldater på frontlinjen har
modtaget ordrer om at rykke frem. Vi
forventer bevægelse hvert øjeblik,
lyder det.

Ingen overgivelse: Endelig offensiv på vej mod IS' sidste bastion
kl. 18:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ingen-overgivelse-endelig-offensiv-paa-vej-mod-sidste-bastion

Mange europæere på styrtet fly i Etiopien - pilot bad om lov til at vende om
10. mar. 2019, 09:37 Opd. 10. mar. 2019, 21:22 ...

-

NRK:
10. mars 2019 kl. 09:14

Forbønnens magt:
Færre bliver skilt: Stor interesse for at redde ægteskabet med parterapi
+ Heaven-break

File 21.303 ...
https://sites.google.com/site/gudshaerssoldater/prayer/21-303
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prayer/21-303

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/gudshaerssoldater/prayer/21-303

-

Date: Fri, 8 Mar 2019 17:08:36 +0100, GMT 16:08
21291 news:5c829389$0$701$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/gudshaerssoldater/the-word-of-god/deadlines/21-291
> [...]
> 2019-03-20, Wednesday, day no 79, CET 19:00, GMT 18:00
>
> Deadline 3:
> 2019-03-27, Wednesday, day no 86, CET 19:00, GMT 18:00

2019-03-11, CET around 10:00

Time to Deadline 1:
2 days and 9 hours (57 hours)

Time to Deadline 2:
9 days and 10 hours

Time to Deadline 3:
16 days and 10 hours

"Melodi":

Vend om, mens der endnu er tid!

-

Date: Mon, 11 Mar 2019 08:29:25 +0100, GMT 07:29

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21301

Færre bliver skilt: Stor interesse for at redde ægteskabet med parterapi

DR S136 man 11 mar 08:00:50
11.marts dr.dk/nyheder 06:05

PARTERAPI: FÆRRE BLIVER SKILT
Efter flere år med rekordmange
skilsmisser, vælger færre og færre
danskere tilsyneladende at ophæve
ægteskabet.

Alene i Region Hovedstaden valgte 12
procent færre ægtepar sidste år at lade
sig skille i forhold til i 2015, viser
en tal fra Danmarks Statistik.

Samtidig viser en rundringning, som P4
København har lavet, at en række
parterapeuter i hovedstadsområdet
oplever stigende interesse. En af dem
er parterapeut Anne Dorthe Davidsen.

- Jeg oplever, at der er større
efterspørgsel, og flere og flere går
ind på min hjemmeside og booker en tid.

Færre bliver skilt: Stor interesse for at redde ægteskabet med parterapi
kl. 06:05
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/hovedstadsomraadet/faerre-bliver-skilt-stor-interesse-redde-aegteskabet-med

Kommentar:

Tak gode Gud for dette ... :-)

Hmm ... (memory on from) ...

Gå aldrig på kompromis med Guds bud!

Subject: T-15.
Bøn for Danmark -
Re: T-15. 2017 uge 33 (news samlet)
Date: Mon, 14 Aug 2017 09:02:16 +0200, (CET 09:02, GMT 07:02)
19911 news:omrhlt$3md$1...@news.eternal-september.org
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/boen-for-danmark/19-911
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/denmark/19-911
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/zHTKgQLJzwA/MaC7-Q4bBAAJ

> Gengiftning med en såkaldt kirkelig "velsignelse" bygger altså
> på en *løgn* (apropos frafaldet ved Endetiden)! I'm sorry. Der er
> INGEN genvej til Paradiset: Enten vil du elske Guds Ord og
> *adlyde* Hans befalinger, eller også er du slet ikke en kristen!
>
> Dette er et kald til *omvendelse*.

+

Forbønnens magt:

Subject: Kaldet til soldat (i Frelserens° hær)
Date: Fri, 8 Mar 2019 09:42:07 +0100, GMT 08:42
21288a news:5c822ae1$0$692$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/gudshaerssoldater/f/21-288
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/books/kaldet-til-soldat/21-288
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/-JQjjmqI6fs/8h9-L1lXBgAJ

> Apostlen Paulus skriver:
>
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ef+6.10-20&version=BPH
>
> Efeserne 6:10-20, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)
>
> Den kristnes kamp og udrustning
[ ... ]
> 18
> Vær altid i bøn til Gud under Åndens inspiration, hvad
> enten det er forbøn eller bøn om hjælp. Vær udholdende og
> årvågne, når I beder for alle dem, der hører Kristus til.
>
> 19
> Bed også for mig, at Gud må ...

Jeg har fået for vane siden da at be' for Danmark.

Et af forbønsemnerne er:

Herre!

Vi beder om *tilgivelse* for, at vi som folk og nation har
svigtet Dig ved at fordreje Dit Ord til uigenkendelighed, så
mennesker nu fejlagtigt tror, at Du synes det er okay med hor
og utugt!

Herre!

Gengæld os IKKE som forskyldt men udvis Nåde og Barmhjertighed
og hjælp til syndserkendelse og omvendelse, at vi må få Din
tilgivelse.

Vi beder for præster og Kirker om *helhjertet* omvendelse.

Og vi beder os, at du vil give resten af Dit folk udholdenhed,
tålmodighed og langmodighed (til også at elske alle dem, der er
kommer på afveje).

Herre!

Giv os frimodighed

Og så takker vi for, at Du har givet os et dejligt land.

Tak for der ikke er krig her!

Tak for økonomisk velstand.

Og tak for at det er et retssamfund; at der ikke hersker
lovløse tilstande.

Og så takker vi Dig også for Religions-, Ytrings- og
Forsamlingsfriheden. Tak for at vi kan holde gudstjeneste og
vidne om Dig uden at blive forfulgt.

Og Herre!

Så beder vi om, at alle i betydningsfulde stillinger må udøve
deres magt med retsindighed.

Herre!

Vi be'r os *fritaget* for bandekriminalitet, mafiaen,
kammerateri og magtmisbrug!

Og så beder vi om *englevagt* for vores soldater, politistyrker
og andre i farefulde jobs.

Og særlig beder vi for dem blandt os som er udsatte for
hadforbrydelser, navnlig Dit ejendomsfolk jøderne her i
Danmark.

Herre!

Vi beder om, at Du vil *velsigne* Dit ejendomsfolk jøderne
i hele verden og navnlig i Israel.

Vi beder om, at de må komme til tro på Dig, og så beder vi om,
at Du vil sætte *englevagt* omkring dem.

Må ethvert angreb på dem slå fejl, og må de komme deres fjender
i forkøbet og uskadeliggøre dem.

Herre!

Vi beder om Jerusalems fred, og vi beder også for
fredsprocessen.

Må HAMAS blive afvæbnet, og Gaza ikke længere være et
tilholdssted for terror.

Må terror-organisationerne overalt miste deres magt og
indflydelse, og må det ikke lykkes for Iran at få anskaffet
sig atomvåben.

Herre!

Vi beder også om at Hizbollah i Libanon må blive afvæbnet, og
så beder vi om en fredsaftale mellem Israel og Libanon, Jordan
og Saudi Arabien og hele den arabiske og muslimske verden.

Det beder vi om i Jesu Krist velsignede navn!

Herre!

Vi beder også om, at Israel må blive medlem af NATO og ...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden,
men i dette *specifikke* tilfælde var det nu nok Gud Hamselv),
der sagde:
(2019-03-11, Monday, day no 70, CET 10:48, GMT 09:48)
- "Jeg lytter,"

49
- "når I beder"

49
- "i Mit navn."

49
- "Jahveh er Mit navn."

49
- "Sådan har det været"

49
- "fra ældgamle tider af."

NB!
Jesus betyder: Jahveh-frelser ... :-)

Tak gode Gud...

10:51
- "Jeg vil"

51
- "se i nåde,"

52
- "når I kommer til Mig"

53
- "i dette navn."

53
- "Jeg vil"

53
- "udslette jeres syndere"

53
- "og aldrig komme det i hu igen."

53
- "Tror I Mig,"

54
- "når Jeg fortæller jer dette?"

54
- "Jeg lader Min"

54
- "nåde"

55
- "og barmhjertighed"

55
- "råde,"

55
- "så I ikke kommer til skade"

55
- "over Min vrede"

56
- "og harme"

56
- "over uret"

56
- "og ondskab,"

58
- "som bor i jer."

56
- "[Jeg giver Jer amnesti, hvis I kommer til Mig]"

NB! De indklamrede ord ej 100% sikre pga. lidt uopmærksomhed
fra min side af.

56
- "med jeres synd."

58
- "[Og så udsletter Jeg den]"

59
- "på Golgatas kors,"

59
- "hvor Min søn døde"

59
- "for jeres skyld."

Undskyld!

Tillad mig her at afbryde, Herre!

Men når Du anvender ordet 'søn', da er der mange muslimer,
som *misforstår* det, fordi de er blevet *indoktrineret* til
*fejlagtigt* at tro, at der så er tale om 2 Guder, hvilket
jo - i så fald - er et brud med monoteismen!

Og så laver de en psykisk *blokering*, og budskabet Dit går
så måske tabt.

Men ...

Jeg *tilstår*, at jeg OGSÅ "nogengange" tænker al, al for
egenrådigt (og derved måske kommer til at forhindre Dit
værk)

I så fald: Tilgiv mig, Herre!...

11:03
- "Jeg vil lade Min søns blod"

03
- "rense dig"

03
- "og"

03
- "alle de andre,"

03
- "hvis de beder Mig om det."

11:03
- "Jeg er en Gud,"

04
- "der ikke kan tåle synet af synd!"

04
- "Jeg HADER det!"

04
- "Men i Jesus Kristus,"

04
- "Min søns"

04
- "blod,"

05
- "vil Jeg se"

05
- "bort fra synden din"

05
- "og de andres."

05
- "Han sonede straffen,"

06
- "I skulle ha' haft,"

06
- "Og derved"

06
- "*løskøbte* Han"

06
- "jer alle"

07
- "fra synden, døden"

07
- "og den ondes vold."

07
- "Forstår I dette,"

07
- "Mine skabninger?"

07
- "INTET"

07
- "andet"

08
- "kan frelse jer"

08
- "fra døden."

08
- "Ved troen på Mig,"

08
- "jeres Skaber-"

08
- "Gud,"

09
- "er I sat fri."

09
- "Min søns blod"

09
- "renser jer,"

10
- "så I kan leve"

10
- "og ånde"

10
- "og være lykkelige"

10
- "hos Mig."

10
- "Vil I det?"

10
- "Jeg sætter jer fri,"

10
- "fordi"

10
- "Jeg har magt hertil."

11
- "Ingen anden"

11
- "har den magt!"

11
- "Jeg *løskøber* jer,"

11
- "OM I vil"

11
- "være"

12
- "Mine"

12
- "børn."

12
- "Djævelen"

12
- "har ikke mere magt,"

12
- "end"

12
- "hvad Jeg giver ham."

12
- "Han er Min skabning."

13
- "Sådan skabte Jeg ham,"

13
- "og"

13
- "ALDRIG"

13
- "skal han"

13
- "tryne jer,"

13
- "hvis I bliver i Mig,"

13
- "jeres Gud,"

14
- "Jehovah!"

Nej! NU må Du lige styre Dig, Gud!

Nu tror folk, at Du siger okay til *sekten*
Jehovas Vidner!...

15
- "Nej!"

15
- "For Jeg har aldrig"

15
- "bedt"

15
- "dem"

15
- "om"

15
- "vranglæren"

15
- "deres!"

16
- "De siger:"

Åh nej, Gud. Skal vi nu høre om dem! Vi er dødtrætte
af al deres pladder!

16
- "De siger,"

16
- "at Jeg er en Gud,"

17
- "der fordømmer."

17
- "Men det er Jeg ikke!"

17
- "Jeg ønsker blot,"

17
- "at I må omvende jer,"

17
- "fra alle de stygge ting, I gør,"

18
- "så I ka' leve"

18
- "som virkelige frie"

18
- "skabninger."

18
- "Lovtrældom"

18
- "bryder Jeg Mig ikke om,"

18
- "for det ØDELÆGGER mennesker!"

19
- "Jeg vil,"

19
- "at I skal leve"

19
- "og være lykkelige"

19
- "som børn,"

19
- "der"

11:30
- "frimodigt"

19
- "kommer til deres Far"

20
- "uden bekymring"

20
- "for"

20
- "Farmands"

20
- "væsen."

20
- "Jeg er en god Gud,"

21
- "der straffer"

21
- "uret,"

21
- "men som også viser Nåde"

21
- "og Barmhjertighed."

21
- "Jeg vil,"

21
- "at I alle skal omvende jer"

21
- "fra jeres synd,"

21
- "I har begået"

22
- "mod hverandre."

22
- "Sådan er Jeg!"

22
- "En Gud,"

22
- "der *opdrager* på Sine børn."

22
- "Hvis Jeg ikke gjorde det,"

22
- "da var I slet ikke Mine børn,"

23
- "Vel?"

23
- "Så kom nu til fornuft"

23
- "og følg Mig!"

-

USA og Etiopien starter efterforskning: Mange ubesvarede spørgsmål efter
flystyrt
10. Mar. 2019 kl. 23:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-og-etiopien-starter-efterforskning-mange-ubesvarede-spoergsmaal-efter-flystyrt

-

DR S135 man 11 mar 08:00:50
11.marts dr.dk/nyheder 05:47

KVINDE TILTALT FOR GIFTDRAB LØSLADT
En 26-årig indonesisk kvinde tiltalt
for at stå bag et giftdrab på
Nordkoreas leder Kim Jong-uns halvbror
er mandag blevet løsladt.

Det oplyser en indonesisk dommer,
skriver nyhedsbureauet AFP.

- Siti Aisyah er fri. Hun kan gå nu,
lyder det fra dommeren.

Siti Aishah og den 30-årige Doan Thi
Huon fra Vietnam har indtil nu været
anklaget for at have smurt nervegiften
VX i Kim Jong-nams ansigt i lufthavnen
i Kuala Lumpur den 13. februar i 2017.

Kim Jong-nam døde af giften 20 minutter
senere.

Kvinde tiltalt for giftdrab på diktators halvbror løsladt
kl. 05:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kvinde-tiltalt-giftdrab-pa-diktators-halvbror-losladt

Date: Fri, 8 Mar 2019 17:08:36 +0100, GMT 16:08
> [...]
> 2019-03-20, Wednesday, day no 79, CET 19:00, GMT 18:00
>
> Deadline 3:
> 2019-03-27, Wednesday, day no 86, CET 19:00, GMT 18:00

2019-03-11, CET around 12:00

Time to Deadline 1:
2 days and 7 hours (55 hours)

Time to Deadline 2:
9 days and 7 hours

Time to Deadline 3:
16 days and 7 hours

"Melodi":

Vend om, mens der endnu er tid!

-

[...]

2019-03-11, CET 10:3x, GMT 09:3x:

Jesus called his disciples to him and said, "I tell you the
truth, this poor widow has given more than all the others who
are making contributions."
Mark 12:43

-

Date: Mon, 11 Mar 2019 08:29:25 +0100, GMT 07:29

> [...]

at give nogen grund

-

Pressefrihed under pres: Tyrkiet udviser flere tyske journalister uden
kl. 10:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/pressefrihed-under-pres-tyrkiet-udviser-flere-tyske-journalister-uden-give-nogen

Amnesty: Militssoldater har voldtaget børn på otte år i Yemen
11. mar. 2019, 05:51
http://nyheder.tv2.dk/2019-03-11-amnesty-militssoldater-har-voldtaget-born-pa-otte-ar-i-yemen

-

Kvinde tiltalt for giftdrab på Kim Jong-uns halvbror pludseligt løsladt
11. mar. 2019, 05:52 Opd. 11. mar. 2019, 05:56
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-03-11-kvinde-tiltalt-for-giftdrab-pa-kim-jong-uns-halvbror-pludseligt-losladt

-

Reddede 100 buketter fra skraldespanden - nu spreder de glæde på hospice
11. mar. 2019, 11:47 ...

-

104 SVT Text Måndag 11 mar 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Sorgedag i Etiopien efter olyckan..130
* Kina stoppar aktuell flygplanstyp..131

* Fler barn dog i Syrienkriget 2018..132
* Dansk barnporrhärva växer..........133

* Guaido vill ha nödläge i Venezuela 134
* Kvinna frias för mord på Kims bror 135

* Barn våldtagna av jemenitisk milis 136
Ny offensiv mot IS sista enklav....137

Tågade för klimatet i Amsterdam....138

-

132 SVT Text Måndag 11 mar 2019
UTRIKES PUBLICERAD 11 MARS

Fler barn dog i Syrienkriget 2018

Antalet barn som dödades i Syrien
under 2018 är det högsta antalet sedan
Unicef inledde mätningarna 2013.

Enligt siffror från Unicef dödades
1 106 barn i fjol i Syrienkriget. Det
är vad Unicef kan verifiera men FN-
organet understryker att siffrorna
sannolikt är mycket högre, skriver TT.

Enligt Unicef visar siffrorna att det
sker en ökning av antalet dödade barn
i Syrien. Under 2017 dödades minst
910 barn och under 2016 dödades minst
652 barn i landet, enligt FN-organet.
Unicefs siffror omfattar inte barn som
dött av svält eller sjukdomar.

-

134 SVT Text Måndag 11 mar 2019
UTRIKES PUBLICERAD 11 MARS

Guaido vill ha nödläge i Venezuela

Den venezuelanske oppositionsledaren
Juan Guaido säger att han ska be
landets regering att utlysa
undantagstillstånd i syfte att få in
hjälpleveranser i landet.

-Vi måste ta hand om den här
katastrofen omedelbart. Vi kan inte
vända den ryggen, säger Guaido.

Minst 15 dialyspatienter ska av
avlidit till följd av det
strömavbrott som drabbat landet sedan
i torsdags. Skolor och arbetsplatser
ska förbli stängda på måndagen då man
fortfarande är utan el.

-

NRK:
10. mars 2019 kl. 09:14 - 11. mars 2019 kl. 10:37, error

11. mars 2019 kl. 11:48

Prophecy to God's People and the Muslim World 2019-03-12,
especially Pakistan

File 21.307 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-xxx/21-307
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-307
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-307
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/21-307
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-307
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/pakistan/21-307
Nuclear abyss (Atomafgrunden):
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclear-abyss
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/muslim-world/21-xxx/21-307

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/muslim-world/21-xxx/21-307

-

> [...]

> 2019-03-20, Wednesday, day no 79, CET 19:00, GMT 18:00
>
> Deadline 3:
> 2019-03-27, Wednesday, day no 86, CET 19:00, GMT 18:00

=>

Time now
2019-03-12, CET around 09:00

Time to Deadline 1:
1 days and 10 hours (34 hours)

Time to Deadline 2:
8 days and 10 hours

Time to Deadline 3:
15 days and 10 hours

"Melodi":

Vend om, mens der endnu er tid!

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+36&version=BPH

Jeremias 36, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Kong Jojakim brænder Jeremias' bogrulle

1
... sagde Herren til mig:

2
„Tag en bogrulle og sørg for at få nedskrevet alle mine
budskaber om Israel, Juda og de øvrige nationer. Begynd
med de budskaber, jeg gav dig tilbage i Josias' dage, og
nedskriv dem alle sammen helt op til i dag.

3
Måske vil Judas folk vende om fra deres ondskab, når de
læser om den frygtelige straf, der venter dem. Hvis de
omvender sig, vil jeg tilgive dem.”

Kommentar:

Nøgleordene ("Melodien") er:
Jeg vil tilgive dem, HVIS de omvender sig!

Hmm ... (memory on from) ...

> [...]

> 2019-03-20, Wednesday, day no 79, CET 19:00, GMT 18:00
>
> Deadline 3:
> 2019-03-27, Wednesday, day no 86, CET 19:00, GMT 18:00

2019-03-12, CET around 08:00

Time to Deadline 1:
1 days and 11 hours (35 hours)

Time to Deadline 2:
8 days and 11 hours

Time to Deadline 3:
15 days and 11 hours

"Melodi":

Vend om, mens der endnu er tid!

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Cor+3.10-17&version=BPH

1 Korinterne 3:10-17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(En god bygmester får løn for sit arbejde, fortsat)

16
Ved I ikke, at I er Guds hus? Guds Ånd bor jo i jer.

17
Hvis nogen prøver at ødelægge Guds hus, vil Gud ødelægge
dem, for Gud værner om sin hellige bolig, og I er hans
bolig.

Kommentar:

Også her ser vi, at hvis du skader en kristen, apropos ...

News:no.kultur.folklore.ufo
Henri Nissen, præst Ruth Cilwik Andersen samt
menighedsrådsformand Flemming Jakobsen, Menighedsrådsformand -
Re: Dansk soldat omkommet (M... -
... da KAN du få Gud til fjende!...

[...]
der sagde:
(2019-03-12, Tuesday, day no 71, CET 07:56, GMT 06:56)
- "Vend om!"

Nå da da!

*Advarslen* GENTAGES!

Så er det ret alvorligt, skønner jeg!

-

[...]

Teksten synkroniserer i dag:

=== citat start ===

Ordet for 2019-03-12

Hvem er din 'Jonas'?

"Tag mig og kast mig i havet, så får I det til at falde
til ro ..."
Jon 1,12

Da Jonas gik ombord på et skib, der gik i modsat retning af
Guds vilje, opdagede besætningen, at der er en høj pris at
betale for at lade den forkerte person komme ind i sit liv.
Hvad er pointen?

=== citat slut ===

Kommentar:

Jeg kan se 2 pointer:

1.
Kollektiv afstraffelse, apropos ...

Ai-syndrome ?
( Aj-syndrom ? - *Kollektiv skyld og afstraffelse* ? )
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/ai-syndrome
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/ai-syndrome

2.
Når du inviterer en Jonas indenfor (som nu fx. min søster, der
er stukket af fra Guds vilje med hendes liv ved at forlange
hor-bryllup), da MODARBEJDER *du* også Guds vilje og kan derfor
komme i alvorlige problemer!

Mit råd er derfor altid (i sådanne situationer):

Vend om, mens der endnu er tid! Jonas må klare sig selv! Nu
gælder det om at *redde* livet! Det er jo trods alt
*selvforskyldt*, dét Jonas har gjort!...

Og IGEN hørte jeg en røst fra Himlen sige:
08:11
- "Compra?"

Betyder på dansk:
Forstået?
(men sagt på en sådan måde, at man føler, at man står skoleret
overfor en autoritetsperson!)

Der er noget under optræk, fornemmer jeg: Fare forude!

Kanske kollektiv afstraffe underoptræk pga. ... (input name fx.
Jonas) ... !

Kanske interrupt foretages udfra ...

> [...]

> 2019-03-20, Wednesday, day no 79, CET 19:00, GMT 18:00
>
> Deadline 3:
> 2019-03-27, Wednesday, day no 86, CET 19:00, GMT 18:00

2019-03-12, CET around 08:17

Time to Deadline 1:
1 days and 10 hours and 43 min (34 hours and 43 min)

Time to Deadline 2:
8 days and 10 hours and 43 min

Time to Deadline 3:
15 days and 10 hours and 43 min

"Melodi":

Vend om, mens der endnu er tid!...

08:18
- "Jeg"

19
- "kommer"

19
- "og"

19
- "straffer"

19
- "enhver"

19
- "synd,"

19
- "der er blevet begået"

19
- "med urette"

19
- "rettet mod Mig"

20
- "og Mine mindste"

20
- "tjenere"

Nå da da!

Nu er den MEGET alvorlig, fordi ...

Navnlig i Mellemøsten har man *forfulgt* kristne!

Jeg må nok hellere sende dem endnu en advarsel om komme dom,
ikke sandt Herre?

21
- "Jo!"

21
- "Sig"

21
- "fra Mig,"

21
- "at de skal omvende sig nu,"

22
- "inden dommen"

22
- "bliver eksekveret!"

22
- "Jeg vil med Nåde ta' imod enhver,"

22
- "der omvender sig"

23
- "og IKKE lade Min straf"

23
- "ramme dem."

23
- "For Jeg er en Gud,"

23
- "der tilgi'r ALT,"

23
- "hvad I har gjort,"

23
- "hvis bare I vender om"

24
- "til Mig."

24
- "Det må du gerne (inkludere i denne meddelelse Ordet fra
Lukas 17,1-19...

[
Tekst der ikke blevt nået at nedskrive, da 08:25-interruppet
kom:

Lukas 17,1-19, Jesus, Mester, forbarm dig over os!
]

25
- "Jeg forbarmer Mig"

25
- "over"

26
- "jer"

26
- "alle,"

26
- "så sandt"

26
- "Mit navn"

26
- "er:"

26
- "Den Hellige"

26
- "Forbarmer."

26
- "Jeg vil"

26
- "IKKE"

27
- "udrydde"

27
- "jer"

27
- "men blot have,"

27
- "at I opfører jer artigt,"

27
- "som børn"

28
- "der ingen skyld har."

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+17.1-19&version=BPH

Lukas 17:1-19. Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om at miste troen og om at tilgive

1
En dag sagde Jesus til sine disciple: „Det kan ikke undgås,
at nogle falder fra troen. Men ve dem, som er skyld i, at
andre falder fra.

2
Det ville være bedre, om de blev kastet i havet med en
møllesten om halsen, end at de får en af de svage i troen
til at falde fra.

3
Pas derfor på, hvordan I lever!

Hvis din ven[a] forsynder sig imod dig, så konfronter ham
med det. Hvis han hører på dig og beder om tilgivelse, så
tilgiv ham.

4
Selv hvis han forsynder sig syv gange om dagen, skal du
tilgive ham, for så vidt han angrer og beder om tilgivelse.”

[ ... ]

Footnotes:

17,3 På græsk: „bror”. Der tænkes nok på en medkristen fra
ens omgangskreds.

Og IGEN lød røsten fra Himlen:

CET 08:30
- "Jeg HADER uret!"

32
- "Forstår I dette,"

32
- "Mine børn?"

33
- "I må IKKE"

33
- "spænde ben for hinanden"

33
- "og bringe nogen til fald!"

33
- "I SKAL *elske* hinanden,"

33
- "ligesom Jeg har elsket jer"

34
- "og givet Mit liv"

34
- "som løsesum,"

34
- "for at I kan få"

34
- "syndsforladelse"

35
- "i Mit navn."

37
- "Og så skal den afsted (denne meddelelse)."

Ja, Herre!

Må Din gode vilje ske på Jorden, som den sker i Himlen!

Åh, Herre! *Ihukom* Dit Ord om nåde..

08:38
- "Jeg vil tilgive dem"

38
- "hvis de omvender sig,"

39
- "så sandt Mit navn er Jahveh,"

39
- "Israels Konge° og Gud!"

Og medens jeg var ved at gøre klar til "affyring" af Guds Ord
og havde skrevet:

da talte røsten fra Himlen IGEN:

CET 08:41
- "Alle nationer"

42
- "skal"

42
- "komme"

42
- "til Min herlighed"

42
- "og se"

44
- "Min"

44
- "frelse"

44
- "fra fortabelsen"

44
- "i Afgrunden"

44
- "dernede,"

44
- "hvor dæmonerne bor."

44
- "Jeg"

44
- " ... "

45
- "Islamabad!"

Islamabad er Pakistans hovedstad.

46
- "Jeg kalder på dig!"

47
- "I nåde"

47
- "ta'r Jeg imod dig,"

47
- "hvis du omvender dig"

47
- "nu."

47
- "Pakistan!"

48
- "Vil du tilhøre Mig,"

48
- "eller vil du gå dine egne vegne"

48
- "og omkomme i din synd:"

48
- "Atomafgrunden,"

49
- "dér, hvor dæmonerne bor!"

49
- "De ødelægger"

49
- "alt godt"

49
- "for mennesker!"

Subject: Indiske kampfly angriber mål i Pakistan -
Re: 2019 uge 09 (news samlet)
Date: Tue, 26 Feb 2019 08:24:41 +0100, GMT 07:24
21.269 news:5c74e9bd$0$696$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/india/21-269
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/pakistan/21-269
Terror (abuse of power):
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/files/21-269
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/THGQZpNyrz0/aXOH4K8mBgAJ

Subject: Heaven-break: Indien har angrebet terrorlejre -
Re: 2019 uge 09 (news samlet)
Date: Tue, 26 Feb 2019 10:07:12 +0100, GMT 09:07
21270 news:5c7501c4$0$704$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/india/21-270
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/pakistan/21-270
Terror (abuse of power):
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/files/21-270
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/THGQZpNyrz0/AvjKK0gsBgAJ

Subject: To India and Pakistan: Vær derfor modige mænd,
der TØR stifte fred! -
Re: 2019 uge 09 (news samlet)
Date: Wed, 27 Feb 2019 10:01:13 +0100, GMT 09:01
21271 news:5c7651dd$0$704$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/india/21-271
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/pakistan/21-271
Terror (abuse of power):
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/terror/files/21-271
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/THGQZpNyrz0/xz6TsaU0AQAJ

[
Ja! Det tør man nok "antyde", Herre!
]

[
49-51
- "Islamabad!"
]

CET 08:51
- "Jeg gør et MÆGTIGT *under*"

51
- "iblandt jer:"

51
- "Jeg gendanner"

51
- "Mit"

51
- "Bud,"

52
- "sådan som det lød"

52
- "i begyndelsen,"

52
- "da Jeg sendte Mine tjenere"

52
- "til jer"

52
- "i det første århundrede"

53
- "efter [at, *1] Kristus Jesus"

*1:
NB!
Rettelse foretaget på egen hånd!
(for at tydeliggøre meningen)

53
- "kom til Jord."

CET 09:05
- "Ordets *uforfalskede*"

05
- "udgave,"

05
- "sådan som Jeg udtalte"

06
- "det i begyndelsen."

Hmm ...

Det er muligvis en profeti om en kommende kæmpe vækkelse i
Pakistan, Gud HERREN her taler om.

07
- "Jeg vil"

07
- "FRELSE"

07
- "det *fortabte*"

07
- "fra fortabelsen"

07
- "i mørket,"

08
- "dér, hvor dæmonerne bor!"

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 11 Mar 2019 08:29:25 +0100, GMT 07:29

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

For 75 år siden rev Gestapo Gudrun ud af morens arme: Familien Fiil
mindes Hvidstengruppen
11. Mar. 2019 kl. 18:00
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/75-aar-siden-rev-gestapo-gudrun-ud-af-morens-arme-familien-fiil-mindes

-

Islamisk Stat er væk som en styrke på jorden – men ikke som en kilde til
inspiration
11. Mar. 2019 kl. 18:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/islamisk-stat-er-vaek-som-en-styrke-paa-jorden-men-ikke-som-en-kilde-til-inspiration

-

Efter store protester: 'Mumien' opgiver at genopstille som præsident

Algeriets præsident opgiver at blive genvalgt efter
generalstrejke.

11. mar. 2019 kl. 19.05 | opdateret 11. mar. 2019 kl. 20.16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-store-protester-mumien-opgiver-genopstille-som-praesident

-

Puk Damsgård besøger Raqqa halvandet år efter befrielsen: IS er her stadig
11. Mar. 2019 kl. 20:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/puk-damsgaard-besoeger-raqqa-halvandet-aar-efter-befrielsen-er-her-stadig

Færre bliver skilt – så mange gik fra hinanden i din kommune
11. mar. 2019, 19:09
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-03-11-faerre-bliver-skilt-saa-mange-gik-fra-hinanden-i-din-kommune

-

Luftfartsmyndigheder lader flytype fra styrt flyve videre
11. mar. 2019, 23:50 ...

-

NRK:
11. mars 2019 kl. 11:48

USA-diplomater ud af Venezuela

-

> [...]

> 2019-03-20, Wednesday, day no 79, CET 19:00, GMT 18:00
>
> Deadline 3:
> 2019-03-27, Wednesday, day no 86, CET 19:00, GMT 18:00

2019-03-12, CET around 12:00

Time to Deadline 1:
1 days and 7 hours (31 hours)

Time to Deadline 2:
8 days and 7 hours

Time to Deadline 3:
15 days and 7 hours

"Melodi":

Vend om, mens der endnu er tid!

-

Date: Mon, 11 Mar 2019 08:29:25 +0100, GMT 07:29

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

DR S155 tir 12 mar 08:39:15
12.marts dr.dk/nyheder 06:21

USA-DIPLOMATER UD AF VENEZUELA
USA vil trække al resterende
diplomatisk personale hjem fra
Venezuela i denne uge.

Det skyldes ifølge udenrigsminister
Mike Pompeo, at situationen i det
sydamerikanske land er forværret.

- Beslutningen afspejler den forværrede
situation i Venezuela, skriver
udenrigsministeriet i en meddelelse
sent mandag aften amerikansk tid.

Samtidig konkluderer USA, at
"tilstedeværelsen af diplomatiske
ambassademedarbejdere er blevet en
hæmsko for amerikansk politik".

USA hjemkalder alle resterende diplomater fra Venezuela
kl. 06:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-hjemkalder-alle-resterende-diplomater-fra-venezuela

-

USA og Europa holder fast i Boeing-fly mens forbud spreder sig i resten
af verden
kl. 06:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-og-europa-holder-fast-i-boeing-fly-mens-forbud-spreder-sig-i-resten-af-verden

Fængselspræst gennem ti år står frem for første gang: Folk går langsomt
i stykker
12. mar. 2019, 05:32
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-03-12-faengselspraest-gennem-ti-aar-staar-frem-for-foerste-gang-folk-gaar-langsomt-i

-

Topdemokrat afviser at indlede en rigsretssag mod Trump
12. mar. 2019, 05:46
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-03-12-topdemokrat-afviser-at-indlede-en-rigsretssag-mod-trump

Kommentar:

Man kan UNDRE sig over, at nogen er hævet over loven i vores
demokratier!

Fordi ...

Var vi ikke netop lige blevet enige om, at vi alle skulle være
live for loven.

Men den sættes jo ud af kraft, når/dersom et Parlament kan
bestemme, HVORNÅR noget skal kræves til regnskab (eller
slippe)!

Jeg (og andre) føler mig *snydt* som demokrat!

INGEN skal ha' Parlamentarisk immunitet, for det var jo netop
lige dét, den enevældige konge påberåbte sig tidligere, ikke
sandt?

Systemet må derfor laves om!

Mens man regerer et land kan der MÅSKE gives udsættelse for en
tid (for ikke at forstyrre nødvendige gøremål i embedet), men
IKKE i al evighed. Hammeren må falde før eller sidenhen!

Fordi ...

Når denne *trussel* er der, da skal der lidt mere frækhed til,
at noget begår magtmisbrug, da man jop trods alt frygter
repressalier, ikke sandt?

Men et menigt medlem af Parlamentet kan SAGTENS undværes, og
derfor skal denne slet ikke have immunitet.

Ellers får vi jo russiske tilstande, hvor mafiaen køber sig
pladser i deres parlament, Dumaen, for udelukkende at få
immunitet!

Og så er demokratiet jo sat ud af kraft, ikke sandt?

Ergo er det hul-i-hovedet at gi' dem denne immunitet!

-

Her er Loyal To Familias hemmelige regler
12. mar. 2019, 11:37 ...

-

104 SVT Text Tisdag 12 mar 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Många döda i brasilianskt oväder...130

* Australien stoppar Boeing-modellen 131
* Boeing uppdaterar olycksmodell.....132

* Nordkorea: Nästan 100 proc röstade 133
* Över 11 miljoner syrier i nöd......134

* Livstid för dåd vid Judiska museet 135
* May enig med EU inför omröstningen 136

Algeriets president drar sig ur....137
Grekland får vänta på stödpengar...138

-

133 SVT Text Tisdag 12 mar 2019
UTRIKES PUBLICERAD 12 MARS

Nordkorea: Nära 100 procent röstade

Valdeltagandet i Nordkoreas val till
högsta folkförsamlingen har nått nytt
rekord, 99,9 procent, enligt landets
statskontrollerade nyhetsbyrå KCNA.

Det fanns emellertid bara en valbar
kandidat för var och en av de totalt
687 parlamentsplatserna.

Valdeltagandet nådde inte 100 procent
då de som "befinner sig utomlands
eller arbetar till havs" inte hade
möjlighet att rösta, enligt KCNA.

Av analytiker ses valet närmast som en
ritual för att kunna hävda att landet
styrs med folkets mandat, skriver TT.

Kommentar:

Og HVIS man ikke møder op, da *afslører* man, at man IKKE
bryder sig om diktatoren, og så bliver man ryddet af vejen
(fx. skudt)! ... :-(

-

134 SVT Text Tisdag 12 mar 2019
UTRIKES PUBLICERAD 12 MARS

Över 11 miljoner syrier i nöd

11,7 miljoner människor i Syrien är
i behov av humanitär hjälp. Över 60
procent av dem finns i regerings-
kontrollerade områden, enligt Oxfams
och Danskt Flyktingstöds rapport.

I de två hjälporganisationernas
rapport fastlås att av dessa är fem
miljoner människor i akut behov av
hjälp och att över 80 procent av
Syriens befolkning lever i fattigdom.

I rapporten framgår också att det är
svårt för hjälporganisationer att nå
fram till behövande i landet.

Kriget i Syrien har pågått i åtta år.

-

NRK:
11. mars 2019 kl. 11:48 - 12. mars 2019 kl. 08:20, error

12. mars 2019 kl. 11:41

-

De arabiske mandater kan blive afgørende for Israels fremtid
Af Anders Hjorth Vindum 11. March 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/de-arabiske-mandater-kan-blive-afgoerende-for-israels-fremtid

Blå og Hvid står til at slå Likud på antal mandater. Men hvis
de også skal danne flertal, er de sandsynligvis afhængige af
arabiske medlemmer

-

Israels ambassadør: Vi fejrer 70 års stærke diplomatiske bånd mellem
Danmark og Israel
12. marts 2019, kl. 0:00
Benny Dagan
(Benny Dagan er Israels ambassadør i Danmark)
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens
egen holdning.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/israels-ambassadoer-vi-fejrer-70-aars-staerke-diplomatiske-baand-mellem-danmark-og

Nu fejrer vi 70 års relationer, og må de mange forbindelser,
der er skabt, de forhold, der er blevet opbygget, og de
partnerskaber, der er blevet etableret, alle fortsætte mange
år endnu, skriver Israels ambassadør i Danmark

Torsdag den 3. februar 1949. Dagen, hvor telegrammet tikkede
ind fra København. Danmark anerkendte officielt staten Israel.
S...

-

Strøm til hjernen helbredte Kathrines depression – og så blev hun en anden
8. marts 2019, kl. 0:00, opdateret 11. marts, kl. 17:24
Af Maja Funch
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/stroem-til-hjernen-helbredte-kathrines-depression-og-saa-blev-hun-en-anden

Psykiske lidelser som svær depression, anoreksi og
posttraumatisk stress kan muligvis snart behandles med en
elektrode i hjernen. Men behandlingen kan ændre patientens
personlighed og rejser etiske spørgsmål, siger instruktør og
forfatter bag ny dokumentarfilm om såkaldt dyb
hjernestimulation

-

Sorry! Time out! ... :-(

NEXT KD rest + BBC und so weiter

Prophecy to God's People and the Muslim World 2019-03-13

File 21.314 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophecy/21-xxx/21-314
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/adultery/21-314
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/21-314
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/udfordringen/21-314
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wrong-doctrine/21-314
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/muslim-world/21-xxx/21-314

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/muslim-world/21-xxx/21-314

-

Old headline was:
Så fat det dog, UTRO godsforvalter: Gud er *vred*!

-

> [...]

> 2019-03-20, Wednesday, day no 79, CET 19:00, GMT 18:00
>
> Deadline 3:
> 2019-03-27, Wednesday, day no 86, CET 19:00, GMT 18:00

0 days and 10 hours

Time to Deadline 2:
7 days and 10 hours

Time to Deadline 3:
14 days and 10 hours

"Melodi":

Vend om, mens der endnu er tid!

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+37&version=BPH

Jeremias 37, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Håbet om hjælp fra egypterne forsvinder

Jeremias sættes i fængsel og derefter i husarrest

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Cor+3.18-4.5&version=BPH

1 Korinterne 3:18-4:5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Ydmyghed er vejen til visdom

Det er Guds sag at bedømme sine tjeneres arbejde

4
Altså skal I betragte os som medarbejdere i tjenesten for
Kristus, som forvaltere, der har fået indsigt i Guds
mysterier.

2
En forvalter skal være trofast og pålidelig i sit arbejde.

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversæøttelse fra 1992 står der:

4,2
Af en forvalter må man først og fremmest kunne forlange,
at han varetager det, han har fået betroet.

Kommentar:

I Åbenbaringsbogen til Johannes står der bl.a. følgende:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rev+22.18-19&version=BPH

Aabenbaringen 22:18-19, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

18
Jeg understreger kraftigt for enhver, som hører de
profetiske ord i denne bog: Hvis I lægger noget til, vil
Gud lægge alle de plager på jer, som er beskrevet i denne
bog.

19
Og hvis I tager noget væk, vil Gud fratage jer retten til
livets træ og den hellige by, som der er skrevet om i
denne bog.

Dvs. at det er et meget bibelsk princip, at en forvalter IKKE
har kompetance til at lave om på tingene, som de står skrevet
i Bibelen, herunder bl.a. buddene 'Du må IKKE bedrive hor' og
- tag imod det kære muslimer - 'Du må IKKE slå ihjel'!
Hor-brullupper og selvmordsterrorbomber kan derfor ALDRIG
legitimeres!

Og HVORFOR i grunden ikke?

Fordi det strider mod *Kærlighedsloven* om, at du skal elske
din næste som dig selv. Og det er jo ikke særlig kærlig gjort
overfor ex-ægtefællen at vanære denne ved fuldstændig at
*undergraves* dennes autoritet med hor-bryllup. Ligesom det
heller ej er særlig kærlig gjort at myrde andre (og så oven i
købet ganske uskyldige civile), vel?
2019-03-12, CET 10:3x, GMT 09:3x:

"He must always keep that copy with him and read it daily as
long as he lives. That way he will learn to fear the LORD his
God by obeying all the terms of these instructions and
decrees."
Deuteronomy 17:19

Kommentar:

På dansk lyder oversættelsen af dette Skriftsted:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Deu+17.19&version=BPH

5 Mosebog 17:19-20, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

19-20
Denne kopi skal han altid have ved hånden, og han skal
læse i den hver dag, så han kan lære at frygte Herren,
adlyde hans befalinger og ikke føle sig hævet over sine
landsmænd. Så vil han få lov at regere længe, og hans
slægt vil få lov at sidde på Israels trone i mange
generationer.

Kommentar:

Googles auto-oversættelse (som godt nok ofte indeholder
MANGE fejl) af Deuteronomy 17:19 lyder således:

"Han skal altid holde den kopi med ham og læse den
dagligt, så længe han lever. På den måde lærer han at
frygte HERREN sin Gud ved at overholde alle vilkårene i
disse instruktioner og forordninger."
5 Mosebog 17:19

*Overhold* derfor alle vilkårene i de instruktioner og
forordninger, som Gud har givet os i Bibelen, fremfor at lege
Gud (og lave om på Hans Ord), hvilket jo er *afgudsdyrkelse*,
altså SHIRK!

For tro ikke fejlagtigt, at Gud finder sig i dette i al
evighed!

Subject: Derfor styr jeres lyster! -
Re: Advarsel om mulig kommende straffedom til journalist
Date: Tue, 12 Mar 2019 20:03:11 +0100, GMT 19:03
21313 news:5c880271$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/tWAPsH0cZx4/GfvxlOTSBAAJ

> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mal+2.15&version=TLB
>
> Malachi 2:15, Living Bible (TLB)
>
> Therefore, guard your passions!
>
> Kommentar:
>
> Den fri oversættelse heraf kunne være:
>
> 1.
> Vær derfor opmærksom på dine lidenskaber!
>
> 2
> Derfor styr jeres lyster

Prøv fx. at lytte til profeten Malakias

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mal+2&version=BPH

Malakias 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Advarsel til præsterne

1
I præster, lyt til denne advarsel fra Herren den Almægtige:

2
„Hvis I ikke adlyder mig og ændrer indstilling, hvis I
ikke tager det alvorligt med at vise ærefrygt for mig, må
I tage konsekvensen. I stedet for at velsigne jer vil jeg
sende forbandelse over jer, og de velsignelser, I udtaler
over andre, bliver til forbandelser. Ja, det er allerede
sket, fordi I ikke tog mine befalinger alvorligt.

3
Jeg vil vride armen om på jer,[a] kaste affaldet fra jeres
offerdyr i ansigtet på jer og smide jer på møddingen
sammen med det.

Kommentar:

I NT har vi kristne ikke offerdyr i gudstjenesten, men fx.
lovsangen (hvor skøn den end er) KAN BLIVE vraget af Gud,
skønner jeg!

4
Jeg har givet jer denne advarsel, for at I skal overholde
den pagt, jeg sluttede med levitterne.

5
Min pagt med dem var, at jeg ville give dem liv og
fremgang, og de skulle til gengæld vise mig ære og
respekt. Og det gjorde de før i tiden.

6
De underviste folket i sandheden. De snød og bedrog mig
ikke — nej, de handlede ærligt og oprigtigt, og de fik
mange til at omvende sig fra deres synder.

7
Enhver præst bør tale med visdom, så folk kan komme til
ham og få undervisning, for en præst er et sendebud fra
Gud, den Almægtige.

8
Men I har vendt mig ryggen, og med jeres lære har I fået
folket til at overtræde mine befalinger. I har brudt den
pagt, jeg indgik med levitterne om at de skulle være mine
tjenere.

9
Derfor bliver I vanæret i folkets øjne, for I gør ikke,
hvad jeg siger. I stedet udnytter I loven til egen
fordel.”[b]

Folkets utroskab

10
Vi er jo alle skabt af den samme Gud. Vi har den samme
far. Når vi hører sammen, hvorfor svigter vi så hinanden
ved at bryde den pagt, Gud indstiftede med vores forfædre?

11
Judas folk har svigtet. Der er begået en stor synd i
Israel og Jerusalem. Judas folk har ødelagt deres status
som Guds hellige og elskede folk ved at gifte sig med
ikke-jødiske kvinder, som holder fast ved afguderne.

12
Må Herren udrydde enhver israelit, der handler sådan,
uanset hvem det er, og uanset om de bringer ofre til
Herren eller ej.

13-14
En anden synd, I begår, er at bryde ægteskabet. Det
hjælper intet, at I klager over, at Gud ikke længere tager
imod jeres ofre. Det hjælper heller ikke at græde nok så
mange tårer ved alteret. I spørger, hvorfor Gud har
forladt jer, for han tager ikke længere imod jeres ofre.
Jeg skal sige jer hvorfor. Herren var vidne til den
ægteskabspagt, du indgik med din hustru i din ungdom. Men
du har været utro imod hende, selvom hun er din ægtefælle,
som du indgik en pagt med.

15
Ingen, som har noget tilbage af Guds Ånd i sig, vil gøre
sådan. Og hvorfor ikke? Fordi han ønsker, at hans børn
skal tjene Gud.[c] Derfor bør du lytte til din ånd og ikke
svigte den hustru, du fik i din ungdom.

16 „Jeg hader skilsmisse!” siger Herren, Israels Gud.
„Det er som at begå vold. Forstå, hvad der er Guds vilje,
og svigt ikke din hustru.”

Der kommer en dom over de ugudelige

17
Jeres ord gør Herren bedrøvet. „Hvad har vi da sagt?”
spørger I. I hævder, at han accepterer de gudløses
ondskab, da han tilsyneladende ikke straffer dem.

Footnotes:

2,3 Den masoretiske tekst siger: „Jeg vil true sæden.”
LXX siger: „Jeg tager jeres arm væk.” (De hebraiske ord
for sæd og overarm ligner hinanden til forveksling.)
Overarmen/skulderen var symbol på styrke, så det er
sandsynligvis en trussel om at blive frataget stillingen
som præst og samtidig blive vanæret.

2,9 Eller: „viser personsanseelse i administrationen af
loven.” Jf. Mika 3,11.

Kommentar:

Dette emne ("kammerateri" und so weiter) vender vi tilbage
til formentlig før/under deadline 2.

2,15 Teksten er uklar.

Så fat det dog, UTRO godsforvalter: Gud er *vred* på dig!
MEGET vred!!!...

[...]
der sagde:
(2019-03-13, TWednesday, day no 72, CET 08:54, GMT 07:54)
- "Jeg giver luft"

54
- "for Min vrede!"

56
- "Jeg finder Mig ikke i,"

56
- "at I behandler"

56
- "Mit Ord"

56
- "så infamt,"

56
- "som I gør."

56
- "I *vanærer* Mig jo"

57
- "med"

57
- "jeres afgudsdyrkelse!"

57
- "Jeg er vred"

57
- "og vil"

57
- "straffe"

57
- "disse"

57
- "afgudsdyrkere"

58
- "nu!"

58
- "Stik af,"

58
- "hvis du vil redde dit liv"

58
- "fra"

58
- "Mit åsyn."

58
- "FORSVIND!"

Time to output Your news from Heaven?

59
- "Der kommer mere!"

Javel!

[
Skal afgudsdyrkerne advares ved at jeg ligesom i går sender
dem et kopi af denne meddelelse?
]

CET 09:00
- "Det skal du!"

Okay.

Subject: Jeg vil afholde mig fra alkohol, tobak og narkotika +
Heaven-break -
Date: Tue, 12 Mar 2019 11:12:16 +0100, GMT 10:12
21308 news:5c878605$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/gudshaerssoldater/f/21-308
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/books/kaldet-til-soldat/21-308
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/-JQjjmqI6fs/7T0JsZeWBwAJ

> Operation *mobilisering*?
>
> CET 11:08
> - "Ja!"
>
> 11:10
> - "Jeg har sejret over"
>
> 10
> - "alle stoffer,"
>
> 10
> - "narkotika"
>
> 10
> - "og så videre!"
>
> 10
> - "Kom til Mig,"
>
> 11
> - "og Jeg vil *læge* jer."

Operation Mobilisering on (også i denne sag)?

09:05
- "Ja!"

Okay!

May Your Kingdom° come on Earth!

And may Your will be done on Earth, as it is in Heaven!

herefter læste jeg overskriften til dagens andagtstekst fra
BibelLæserRingen igen:

Alt er en gave fra Gud...

09:07
- "Fatter I det ikke?"

08
- "Jeg giver"

08
- "jer liv,"

08
- "og så behandler I Mig således,"

08
- "som en usling,"

08
- "der ikke fortjener"

09
- "respekt!"

10
- "...

[
Hacker-attack came ...
2019-03-13, CET 09:10, GMT 08:10
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack
Heldigvis nåede jeg at ta' notat ... :-)
]

Rekonstruktion begin:

10
- "I dræber Mig"

10
- "og Mit ord"

10
- "i jeres indr,*1

*1:
Her *fastfrøs* computeren (og *slettede* dermed ALT, der ikke
allerede var blevet gemt på filer)!

10
- "i jeres indre,"

- "ligesom Adam og Eva gjorde i Edens Have."

END of Rekonstruktion.

28
- "Fatter I det?"

28
- "Du opfører dig *ondt*,"

29
- "når du"

29
- "behandler Mig således!"

29
- "Du henretter Mig,"

29
- "ligesom"

29
- "folk gjorde"

30
- "ved Min søn"

30
- "på Golgatas kors!"

30
- "Amen?"

Hmm ...

Der er noget *dæmonisk* over disse hacker-angreb. De forsøger
jo at *forhindre* Guds Ord - *subjektivt* set (set udfra mig
synsvinkel) - i at komme til udtryk, endskønt så godt som vi
alle ellers sætter pris på Ytringsfriheden!

Godt det IKKE er mig (der tæller for disse dæmoner), for da
blev mit liv ellers *redukseret* til blot en skygge af mig
selv!)

09:31
- "Videre!"

31
- "Jeg har mere"

31
- "at sige!"

Javel!

-

[...]

2019-03-13, onsdag: Luk 17,20-37 Guds rige er midt iblandt jer

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+17.20-37&version=BPH

Lukas 17:20-37, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Om Guds riges komme

Om Jesu genkomst og de kommende trængsler

26
Som det gik i Noas dage, vil det gå ved Menneskesønnens
komme.

27
Dengang fortsatte de med deres fester og bryllupper, lige
til Noa gik ind i arken, og vandmasserne pludselig kom og
udslettede dem alle.

Kommentar:

I den npoget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

De spiste og drak og indgik nye ægteskaber ...

28
Eller som det gik i Lots dage: Folk holdt deres fester,
købte og solgte, plantede og byggede,

29
lige til den dag, da Lot gik ud af Sodoma, og det
pludselig regnede med ild og svovl fra himlen, så alle
blev udslettet.

30
Menneskesønnens komme vil ske lige så pludseligt og
uventet.

Kommentar:

Ordlyden 'De spiste og drak og indgik *nye* ægteskaber' KUNNE
antyde, at der er tale om hor-bryllupper; altså noget som IKKE
er Guds vilje (se bl.a. tekst ovenfor)!

Jeg (og andre) har således *instanke* om, at der er tale om
Frafaldet ved Endetiden, som der er profeteret om i Bibelen!

Time to output, Daddy?

09:40
- "Ja,"

40
- "Min søn,"

40
- "som Jeg har skabt"

40
- "til at"

41
- "tjene Mig"

41
- "ligesom Jeg nu kalder"

41
- "jer andre"

41
- "til lydighed"

41
- "mod"

41
- "Mit Ord,"

41
- "som det står skrevet i Bibelen."

42
- "Det gælder også alle jer,"

42
- "der bor i Mellemøstens lande."

42
- "Jeg kalder jer,"

42
- "fordi Jeg *elsker* jer"

42
- "og ikke vil,"

43
- "at I skal gå fortabt."

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 11 Mar 2019 08:29:25 +0100, GMT 07:29

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Nye tal: Luftforurening slår dobbelt så mange ihjel, som forskerne troede
kl. 12:51
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/nye-tal-luftforurening-slaar-dobbelt-saa-mange-ihjel-som-forskerne-troede

Hvert år dør op imod 800.000 europæere for tidligt på grund af
luftforurening, viser ny tysk undersøgelse.

Norwegian indfører midlertidigt flyveforbud mod omstridt Boeing-flytype
12. mar. 2019, 14:48 Opd. 12. mar. 2019, 16:21 ...

-

NRK:
12. mars 2019 kl. 11:41

-

Sigmund er udsat for voksenmobning: LGBT-miljøet er intolerant over for
alle til højre for den yderste venstrefløj
12. marts 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:42
Merete Bøye
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens
egen holdning.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/sigmund-udsat-voksenmobning-lgbt-miljoeet-er-intolerant-over-alt-til-hoejre-den

Sigmund Trondheim, som sidste år deltog i X Factor og for
nyligt vandt tredjepladsen i Melodi Grand Prix, er blevet
sendt i skammekrogen af LGBT-miljøet, fordi han udtrykker
holdninger, de fleste danskere er enige i eller kan diskutere
over en kop kaffe, skriver sognepræst Merete Bøye.

-

Solar storm: Evidence found of huge eruption from Sun
By Paul Rincon Science editor, BBC News website

2 hours ago, (time now around CET 16:43)
https://www.bbc.com/news/science-environment-47536271

Scientists have found evidence of a huge blast of radiation
from the Sun that hit Earth more than 2,000 years ago.

The result has important implications for the present, because
solar storms can disrupt modern technology.

The team found evidence in Greenland ice cores that the Earth
was bombarded with solar proton particles in 660BC.

The event was about 10 times more powerful than any since
modern instrumental records began.

Deadline-interrupt: Exekverüng Doom!

File 21.315 ...
Judgement (Verdict, Domsafsigelse):
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/judgement/21-315

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/judgement/21-315

-

> [...]

> 2019-03-20, Wednesday, day no 79, CET 19:00, GMT 18:00
>
> Deadline 3:
> 2019-03-27, Wednesday, day no 86, CET 19:00, GMT 18:00

2019-03-13, CET around 11:00

Time to Deadline 1:
0 days and 8 hours

Time to Deadline 2:
7 days and 8 hours

Time to Deadline 3:
14 days and 8 hours

"Melodi":

Vend om, mens der endnu er tid!

-

Date: Mon, 11 Mar 2019 08:29:25 +0100, GMT 07:29

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

3000 IS-krigere har overgivet sig

Kardinal får seks år for overgreb

Stora demonstrationer i Algeriet

-

DR S173 ons 13 mar 10:01:03
13.marts dr.dk/nyheder 02:10

KARDINAL FÅR SEKS ÅR FOR OVERGREB
Kardinal George Pell er ved en domstol
i Melbourne, Australien, onsdag idømt
seks års fængsel for seksuelle overgreb
mod to mindreårige drenge.

De første tre år og otte måneder af
fængselsstraffen bliver uden mulighed
for prøveløsladelse.

Den tidligere rådgiver for paven
forgreb sig seksuelt på to kordrenge i
midten af 1990'erne.

Chefdommer Peter Kidd siger, at den
katolske kardinal har begået et
"skammeligt og kraftigt seksuelt angreb
mod de to ofre".

Kardinal Pell får seks års fængsel for seksuelle overgreb
kl. 02:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kardinal-pell-far-seks-ars-faengsel-seksuelle-overgreb

-

DR S174 ons 13 mar 10:01:03
13.marts dr.dk/nyheder 05:38

3000 IS-KRIGERE HAR OVERGIVET SIG
3000 medlemmer af Islamisk Stat har
overgivet sig til den kurdiskledede
SDF-styrke i Syrien i løbet af et døgns
tid.

Det oplyser en talsmand for styrken.

- Antallet af Daesh-medlemmer, der har
overgivet sig til os siden i går
(mandag) aftes, er steget til 3000,
siger talsmanden, Mustafa Bali, der
bruger den arabiske betegnelse Daesh
for Islamisk Stat (IS).

SDF, der står for Syriens Demokratiske
Styrker, mener, at det endelige slag
mod Islamisk Stat i bevægelsens sidste
bastion i Syrien er tæt på at være
overstået.

Syrien: 3000 IS-krigere har overgivet sig i det endelige slag
kl. 05:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/syrien-3000-krigere-har-overgivet-sig-i-det-endelige-slag

-

Vindenergi på lager: Dansk teknologi 'gemmer' overskudsstrøm i grønt
brændstof
kl. 06:30
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/vindenergi-paa-lager-dansk-teknologi-gemmer-overskudsstroem-i-groent-braendstof

Danmark er vindmøllernes land. I 2017 leverede vinden energi
til hele 43,4 procent af landets elforbrug. Nok til en
verdensrekord.

[ ... ]

Der findes flere måder at gøre det på. Batterier løber ofte
med omtalen, men hos den gamle, danske ingeniørvirksomhed,
Haldor Topsøe, arbejdes der i en helt anden retning. Nemlig
med lagring af energi i kemikalier som brint, metan, methanol
og ammoniak, der kan bruges som brændstof.

Denne mobilmast bekymrer eksperterne - USA advarer om telegiganten Huawei
12. mar. 2019, 22:53
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-03-12-denne-mobilmast-bekymrer-eksperterne-usa-advarer-om-telegiganten-huawei

-

Imam med indrejseforbud rådgav i dansk moské
13. mar. 2019, 06:04
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-03-13-imam-med-indrejseforbud-radgav-i-dansk-moske

-

Amerikansk far: Min danske eks-kone har bortført vores børn
13. mar. 2019, 08:25
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-03-13-amerikansk-far-min-danske-eks-kone-har-bortfoert-vores-boern

Subject: Prophecy to God's People and the Muslim World 2019-03-13 -
Re: 2019 uge 11 (news samlet)
Date: Wed, 13 Mar 2019 09:46:58 +0100, GMT 08:46
21314 news:5c88c384$0$699$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/vRpN9Wrgb_U/OQ_bseAjAAAJ

> Prøv fx. at lytte til profeten Malakias
>
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mal+2&version=BPH
>
> Malakias 2, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)
>
> Advarsel til præsterne
[ ... ]
> 16 „Jeg hader skilsmisse!” siger Herren, Israels Gud.
> „Det er som at begå vold. Forstå, hvad der er Guds vilje,
> og svigt ikke din hustru.”

Der ér en grund til, at Gud HADER skilsmisse, fordi det desværre
appellerer til nogle af de mest primitive følelser i os
mennesker!

Det er derfor langt klogere, at man INDEN ægteskab sætter sig
grundligt ind i, hvad dette indebærer! Jeg går ud fra, at de
fleste elsker deres partner, siden man gerne vil indgå denne
*pagt* (aftale)!

Undervejs kan det så godt være, at man opdager, at man slet
ikke kan lide sin partners adfærd osv., og så kan man jo gå
hver til sit (INDEN ægteskabet er blevet indgået) og dermed
UNDGÅ, at bl.a. børnene skal betale prisen for mors og fars
ufuldkommenhed!

-

104 SVT Text Onsdag 13 mar 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Piloter varnade för olycksplanet...130
Flygplanstyper förbjuds i Europa...131
Expert varnar för flygstörningar...132

* 3 000 IS-anhängare har kapitulerat 133

* Bara tre dömda efter Kölnövergrepp 134

* Sex års fängelse för kardinal......135

* Ökning av kvinnliga ministrar......136
* Länderna med minst 50 procent......175

* Svart lista på skatteparadis växer 137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Onsdag 13 mar 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Nytt nederlag för May om brexit....138
EU beklagar kvällens omröstning....139
EU-ministern: Ett allvarligt läge..140

Stora demonstrationer i Algeriet...141

* Notiser: Avrättningar stoppas......148

-

141 SVT Text Onsdag 13 mar 2019
UTRIKES PUBLICERAD 12 MARS

Stora demonstrationer i Algeriet

Flera tusen människor demonstrerar
runtom i Algeriet och anklagar
president Abdelaziz Bouteflika för
att försöka förlänga sitt styre, trots
att han igår meddelade att han inte
ställer upp för en femte mandatperiod.

Många misstror presidenten och spår
att han kommer försöka hålla sig kvar,
skriver TT-Reuters.

Uppmaningar om att demonstrera spreds
sedan Bouteflika meddelat att han drar
tillbaka sin kandidatur och att valet
som skulle ha hållits 18 april ställs
in. Många fruktar att det bara är en
charad från Bouteflika.

-

NRK:
12. mars 2019 kl. 11:41 - 13. mars 2019 kl. 09:00, error

13. mars 2019 kl. 10:31

-

Ny rapport sår tvivl om kriminalitet blandt indvandrere
12. marts 2019, kl. 20:55, opdateret kl. 22:43
Af Britta Søndergaard
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/rapport-tal-indvandrerkriminalitet-overser-sociale-forskelle

-

Interrupt from ...

Re: 2019 uge 11 (news samlet)
Date: Wed, 13 Mar 2019 09:46:58 +0100, GMT 08:46
21314 news:5c88c384$0$699$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/vRpN9Wrgb_U/OQ_bseAjAAAJ

CET 10:49

Jeg kan mærke noget i Ånden!

Er der et gennembrud på vej, Daddy?

Lovsangen (no 7) 'Jeg giver mig helt' fra CD'en 'Evig party'
was on-air at that time.

Er Jerikos mure ved at brase sammen / styrte i grus ?

Lovsangen (no 8) 'Mer' kærlighed' fra CD'en 'Evig party'
now on-air CET 10:53.

Next BBC-news
10:55...

[...]
der sagde:
(2019-03-13, Wednesday, day no 72, CET 10:55, GMT 09:55)
- "Exekverüng"

?

56
- "Doom"

Hmm ...

Dwer afsiges muligvis dom nu!

(Sagen er jo *indanket* til højeste instans!)

- "Headquater"

40
- "Iblîs"

40
- "found"

40
- "and"

41
- "target"

41
- "going"

41
- "to be"

41
- "destroyed"

41
- "now!"

Ordet til dig i dag er: 'Overgiv alt til Gud' + Heaven-break:
Gå Ham i møde

File 21.317 ...
Jerusalem:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/jerusalem/21-xxx/21-317
The second coming of Jesus Christ (Jesu Kristi genkomst):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/the-second-coming/21-xxx/21-317
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/2-coming/21-xxx/21-317
Close Encounters of the Third Kind (Nærkontakt af 3. grad);
(Dating, Stævnemøde):
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/close-encounters-3-kind/21-xxx/21-317
The BIG Wedding (Det STORE Bryllup):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/wedding/21-xxx/21-317
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/the-wedding/21-xxx/21-317

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/close-encounters-3-kind/21-xxx/21-317

"Other" news:

US calls Golan ‘Israeli-controlled,’ drops all mention of West Bank
‘occupation’

-

> [...]

> 2019-03-20, Wednesday, day no 79, CET 19:00, GMT 18:00
>
> Deadline 3:
> 2019-03-27, Wednesday, day no 86, CET 19:00, GMT 18:00

2019-03-14, CET around 10:00

Time to Deadline 2:
days and 9 hours

Time to Deadline 3:
13 days and 9 hours

"Melodi":

Vend om, mens der endnu er tid!

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+38&version=BPH

Jeremias 38, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jeremias smides i en tom cisterne

Zidkija spørger endnu en gang Jeremias til råds

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Cor+3.18-4.5&version=BPH

1 Korinterne 4:6-13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Det er Guds sag at bedømme sine tjeneres arbejde, fortsat)

Ydmyghed udelukker selvros

Den menneskelige visdom og Guds visdom

[ ... ]
2019-03-13, CET 10:3x, GMT 09:3x:

"The coming of the Son of Man can be illustrated by the story
of a man going on a long trip. When he left home, he gave each
of his slaves instructions about the work they were to do, and
he told the gatekeeper to watch for his return."
Mark 13:34

Kommentar:

På dansk står der:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mar+13.34&version=BPH

Markus 13:34, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jesus siger vedr. Himmeriget:)

Det er som med en mand, der skulle ud på en lang rejse og
overlod huset til sine tjenere. De fik hver deres
ansvarsområde, og dørvogteren fik besked på at holde vagt.

NB!
Bemærk at Skriftstedet° *synkroniserer* med resten af
budskabet fra Himlen til i dag (således som jeg ser Himlen
*subjektivt* fra min synsvinkel af), apropos ...

Subject: [Kaldet til soldat i Frelsens Hær (1)] -
Re: Kaldet til soldat (i Frelserens° hær)
Date: Fri, 8 Mar 2019 16:42:50 +0100, GMT 15:42
21290 news:5c828d7f$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/gudshaerssoldater/f/21-290
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/books/kaldet-til-soldat/21-290
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/-JQjjmqI6fs/-WVYdU9uBgAJ

(Frelsens Hær er den del af en større Hær: *Frelserens* Hær!)

Guds folk er ét!

Amen?

-

[...]

Andagtsteksten *synkroniserer* i dag:

=== citat start ===

Ordet for 2019-03-14

Overgiv alt til Gud (1)

"Jeg lever ikke mere selv, men Kristus lever i mig ..."
Gal 2,20

John Calvin definerede overgivelse således: "Ikke at have
nogen anden vilje eller visdom end Herrens og at følge Herren,
hvorhen han fører én."

For at gøre dette skal du se din største frygt i øjnene: Hvem
skal styre i dit liv? Det er ret praktisk at have Jesus på
passagersædet, når vi har brug for hans hjælp. "Herre, jeg har
et helbredsproblem, og jeg har brug for din hjælp. Det er
hårdt på mit arbejde, og jeg vil gerne se en forandring. Jeg
er bekymret, og jeg vil gerne have, at du giver mig ro i
sindet. Jeg er ked af det, og jeg vil gerne have et lille håb.
Jeg står over for døden, og jeg vil gerne være sikker på, at
jeg kommer til himlen."

Men når det handler om at forlade rattet og lade Jesus
overtage det, så føler vi os ikke længere så sikre, for det
betyder jo, at vi ikke er længere har kontrol over kørslen.
Hvis han styrer, er du fx ikke længere 'herre over' dine
betalingskort. Du kan ikke sige: "Jeg giver nogen gange, når
jeg føler mig gavmild, men jeg forbeholder mig retten til at
beholde det, jeg vil have til mig selv." Nu er det Jesu'
penge. Når du lader Jesus køre, er du ikke længere 'herre
over' dit ego. Du har ikke længere ret til at tilfredsstille
enhver selvcentreret ambition. Nu er det hans liv.

Du er ikke 'herre over' din mund længere. Du slipper ikke af
sted med at sladre, smigre, overtale, fordømme, lyve,
forbande, rase, snyde, skræmme, manipulere, overdrive og tale
udenom mere. Nu er det ikke din mund - det er hans mund. Du
kan altså ikke bare gøre, som du vil.

Så her er spørgsmålet: Har du inviteret Jesus med på turen? -
eller er det ham, der styrer?

Ordet til dig i dag er: Overgiv alt til Gud.

=== citat slut ===

(
De kommende dage, frem til og med mandag (5 dage i alt), er
overskriften den samme!
)

Jeg blev noget overrasket, da jeg læste denne overskrift,
fordi den jo passer PERFEKT ind i synkroniseringen mht. the
Deadlines und so weiter.

De fleste af Jer har jo sikket gættet, at jeg var til et
"rekrutteringsmøde" i går aftes klokken 19 hos Frelsens Hær!

Jeg havde ellers holdt mig LANGT væk fra dette af frygt for,
at jeg ville finde noget i deres troslære, som jeg - af
*samvittighedsgrunde* måtte tage afstand fra!

Men så skete det, at jeg var til et møde hos Frelsens Hær (FH)
et andet sted, end hvor jeg plejer! Og her under gudstjenesten
blev det så annonceret, at nogle af Kirkens medlemmer skulle i
den kommende tid til møde angånede soldatererklæringen. Se
evt. mere desangående dette ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/books/kaldet-til-soldat/21-290

Og pludselig uden at jeg havde tænkt nærmere over det, havde
jeg så også tilmeldt mig.

Og det første (stævne)møde var - som sagt - i går aftes.

Vi havde fået lektier for - Homeworks - så vi ikke behøvede at
drøfte alle detaljer i hæftet under selve mødet: Kapitel 1-6 i
hæftet "Kaldet til soldat i Frelsens Hær". Se evt. ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/books/kaldet-til-soldat/21-290
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/books/kaldet-til-soldat/21-292
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/books/kaldet-til-soldat/21-299
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/books/kaldet-til-soldat/21-306
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/books/kaldet-til-soldat/21-311
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/tsa/books/kaldet-til-soldat/21-312

Det blev en herlig aften, hvor vi kom ind på rigtig mange
emner, og som afslutning nævnte lederen omtrent noget i
retning af, at vi deltagere nu skulle gå ud i den kommende uge
og være Jesu lys og salt i den verden, som Gud har sat os i,
og være opmærksom på, at Gud måske kunne finde på at *bruge*
os som et redskab i Hans hånd.

Og så hændte det på vej hjem, mens jeg sat i toget klokken ca.
22:25 og læste i en kristen bog ...

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/2000-aar-med-helligaanden

2000 år med Helligånden
Hans P. Pedersen
ISBN 87-986510-13
Hans P. Pedersen & Forlaget Proskrift, 1999
http://www.proskrift.dk/shop/boeger/18-2000-ar-med-helliganden.html

bogkøb:

http://hosianna.dk/shop/25-naadegaver-og-helligaanden/297-2000-aar-med-helligaanden/

Anmeldelse:

https://www.kristeligt-dagblad.dk/liv-sj%C3%A6l/hellig%C3%A5nden-er-blevet-sat-i-skammekrogen

... og netop lige havde læst på side 340-1 følgende:

=== citat start ===

Den ultimative anerkendelse af fornyelsen kom fra pave Paul
den 6. under en international konference i Rom. ...

[
Hacker-attack came ...
2019-03-14, CET 09:47, GMT 08:47
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack
]

Rekonstruktion begin:

Den ultimative anerkendelse af fornyelsen kom fra pave Paul
den 6. under en international konference i Rom. I den første
tale fra en

(341)

pa...*1

*1:
Her *fastfrøs* computeren (og *slettede* dermed ALT, der ikke
allerede var blevet gemt på filer)!

(341)

pave nogensinde til en karismatisk samling, henviste paven til
den karismatiske fornyelses ...

END of Rekonstruktion.

den karismatiske fornyelses positive frugter og kaldte den "en
mulighed for kirken og verden."

[ ... ]

Også pave Johannes Paul II gav sin velsignelse til det, som
sker, da at stort antal karismatiske ledere mødte ham i Rom i
maj 1981

=== citat slut ===

Og så hændte det, at en dame afbrød mig og spurgte interesseret
til den kristne bog, som jeg læste i. Noget lignende er IKKE
hændt før, endskønt jeg har rejst med tog 1-2 timer nogle dage
om ugen iefterhånden mange år og har medbragt denne
"ammunition" (som Guds Ord jo er), apropos ...
https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/coming-up-books
... for at bruge tiden fornuftigt undervejs, og dermed have
min opmærksomhed rettet mod Ham, som jeg elsker og dermed
*hygge* mig med Herrens nærvær og modtage Hans undervisning og
vejledning og opdragelse und so weiter ... :-)

Ret hurtigt i vores samtale fortæller hun mig, at hun har været
gift med et Jehovas Vidne, men at denne vragede hende, fordi
hun ikke var troende!

Jeg ihukom Gouds Ord ...

Re: 2019 uge 11 (news samlet)
Date: Wed, 13 Mar 2019 09:46:58 +0100, GMT 08:46

> [...]
> 16 „Jeg hader skilsmisse!” siger Herren, Israels Gud.
> „Det er som at begå vold. Forstå, hvad der er Guds vilje,

Og så sagde jeg til hende, at der er tale om *vranglære*.
Bibelen forkynder noget helt andet, at troende godt må have
ægteskab med ikke-troende!

STRAKS spurgte hun, om HVOR dét stod i Bibelen!

Normalt plejer jeg ikke at være "bevæbnet" med hele Guds Ord,
da Bibelen vejer ret meget og ikke kan være i en lomme. Så når
jeg er undervejs, har jeg blot en lille udgave, som jeg har
fået af KFUM, som driver mission blandt soldater.
Felttestamente kaldes denne bibel-udgave fra 1992 og kan være
i en lomme.

Og så fandt jeg Skriftstedet°, hvor der står følgende:

(Her Bibelen på hverdagsdansk:)

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Cor+7.12-13&version=BPH

1 Korinterne 7:12-13, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

12
Med hensyn til blandede ægteskaber har jeg selv en mening,
men ikke en direkte befaling fra Herren: Hvis en troende
mand er gift med en ikke-troende kvinde, som gerne vil
blive hos ham, så må han ikke gå fra hende.

13
Og hvis en troende kvinde har en mand, der ikke er troende,
men som er villig til at blive sammen med hende, så må hun
ikke gå fra ham.

Da hun hørte dette, tog hun resolut sin iphone og tog et
billede af denne side i Felttestamentet, for dét ville hun
*konfrontere* sin ex-mand med!

Og jeg ku' fornemme, at hun pga. af alt det onde, som sekten
Jehovas Vidner havde udsat hende for, var blevet efterladt med
en ubehagelig og væmmelig følelse af *forkastelse*!

Jeg ku' IKKE gøre mere for hende her og nu, men vi udvekslede
e-mail-adresser, så vi kunne fortsætte kontakten.

Hændelsen gav stof til eftertanke OGSÅ mht. *erobringstogtet*,
apropos ...

Operation Jerichö:

Subject: Re: Deadline-interrupt: Exekverüng Doom! -
Re: 2019 uge 11 (news samlet)
Date: Wed, 13 Mar 2019 11:43:55 +0100, GMT 10:43
21316A news:5c88def1$0$706$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/banq-de-la-iblis/21-316
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/operation-jerichoe/21-xxx/21-316
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/vRpN9Wrgb_U/spkKK0MqAAAJ

Har Gud tænkt Sig at løbe disse sekter over ende?

I så fald:

Halleluja! Gud er stor! ... :-)

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

2019-03-14, torsdag: Luk 18,1-17 Lad de små børn komme til mig

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+18.1-17&version=BPH

Lukas 18:1-17, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Tab ikke modet

Stolthed kontra ydmyghed

Hvordan man får adgang til Guds rige

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 11 Mar 2019 08:29:25 +0100, GMT 07:29

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21301

US calls Golan ‘Israeli-controlled,’ drops all mention of West Bank

Mange elever frygtes begravet under bygning i Lagos
13. mar. 2019, 13:34 Opd. 13. mar. 2019, 15:42
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-03-13-mange-elever-frygtes-begravet-under-bygning-i-lagos

En bygning i Nigeria er styrtet sammen. Over 100 børn befandt
sig i en skole i bygningen.

-

Mindst otte har mistet livet efter bygningskollaps
13. mar. 2019, 13:34 Opd. 13. mar. 2019, 23:26 ...

-

NRK:
13. mars 2019 kl. 10:31

-

Newsletter CET 19:52:

US calls Golan ‘Israeli-controlled,’ drops all mention of West Bank
‘occupation’

Administration denies choice of language in State Dep’t report
marks policy change; Netanyahu said pushing hard for Trump to
recognize Israeli sovereignty on Golan before elections

By Eric Cortellessa
13 March 2019, 8:47 pm Jerusalem-time
https://www.timesofisrael.com/us-calls-golan-israeli-controlled-drops-all-mention-of-west-bank-occupation/

+

Newsletter CET 19:54:

State Dept. no longer using phrase 'occupied territories' for Golan,
West Bank, Gaza

The US State Department changed its usual description of the
Golan Heights from "Israeli-occupied" to "Israeli-controlled"
in an annual global human rights report released on Wednesday.

By Tovah Lazaroff
March 14, 2019 00:00 Jerusalem-time
https://www.jpost.com/Israel-News/US-report-does-not-refer-to-Golan-West-Bank-Gaza-as-occupied-territories-583328

Kommentar:

Mens jeg havde min morgenandagt og bad og kom til at tænke på
disse nyheder from White House og ville skrive som en
kommentar:

Subject: Jerusalems status vakler stadig + ET-break -
Re: 2017 uge 49 (news samlet)
Date: Mon, 4 Dec 2017 09:52:56 +0100, GMT 08:52
20215 news:5a250cef$0$730$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/doomsday/20-215
Backup-system (aktiv om 2 dag): Input website + (0000 + x, x=2) ...
https://sites.google.com/site/kallfaith00002/subject/doomsday/20-215
https://sites.google.com/site/kallfaith0/subject/jerusalem/20-215
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/israel/20-215
Backup-system (aktiv om 2 dag): Input website + (0000 + x, x=7) ...
https://sites.google.com/site/kallpol40007/home/countries/israel/20-215
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/doomsday/20-215
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/jerusalem/20-215
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/jJF6BIkz8zg/yVnhzMD5BwAJ

+

http://www.biblegateway.com/passage/?search=2%20peter%203.12&version=TNIV

http://www.biblegateway.com/passage/?search=2%20peter%203.12&version=DN1933

+

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/20-428

> IKKE i al evighed får de onde lov at *tyrannisere* os andre!
>
> Der bliver sat en stopper for det en dag!
>
> Og denne Dag° er vi kristne åbenbart i stand til at
> *fremskynde*:
>
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Pet+3.12&version=DN1933
>
> 2 Peter 3:12, Dette er Biblen på dansk (DN1933)
>
> idet I forvente og fremskynde Guds Dags Tilkommelse, ...
>

> (
> Jeg har således forsøgt at *fremskynde* Dagen° med mine
> UFO-rapporter, der alt i alt *vidner* om, at et intelligent
> [...]

Og mens jeg - som sagt - tænkte over dette, da hændte der
følgende:

[...]
der sagde:
(
My watch:
2019-03-14, Thursday, day no 73, CET 07:14:48, delay -00:00:25
Real time:
2019-03-14, Thursday, day no 73, CET 07:14:23, GMT 06:14:23
)
- "Gå ham i møde."

Hmm ...

Vi har *mistanke* om, hr. Præsident, at ligesom hvis vi rejste
ud til et nyt solsystem og der fandt en allerede eksisterende
civilisation, da ville vi nok ved vores *stævnemøde* med dem
INDDRAGE vores religiøse overbevisning. Det vil jeg i hvert
fald som personlig kristen! Og ligesom vi medbringer troen på,
at Skaberen åbenbarede Sig gennem Jesus og Hans død på Golgatas
kors, da KAN det godt være - hypotetisk set - at noget lignende
gør sig gældende for dem, som vi har mistanke om, befinder sig
derude i vort solsystem.
Vi kan altså IKKE udelukke, at *stævnemødet* kommer til at
inkludere foruden et biologisk face-to-face møde OGSÅ kommer
til at omfatte noget *overnaturligt*, således som mange af os
jordboere har oplevet det fx. gennem den karismatiske
bevægelse, som selv Pave Johannes Paul II har givet sin
velsignelse til!
De har nemlig (ligesom vi jordboere) nok opdaget det KÆMPE
*mysterium* som selve vor eksistens er! For vi kan IKKE
forklare det videnskabelig: Sewlve Universets opståen er
FORTSAT en *gåde*!

Amen?

Vi *fordømmer* (som kristne) terrorangrebet på *uskyldige* muslimer i
New Zealand

Tidligere vicepræsident sagsøger krigsforbryderdomstol for en halv milliard

Havarikommission: Flere trailere på ulykkestog sad løst

File 21.320 ...
Church discipline (Kirketugt):
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/church-discipline/21-320

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/church-discipline/21-320

-

> [...]

> 2019-03-20, Wednesday, day no 79, CET 19:00, GMT 18:00
>
> Deadline 3:
> 2019-03-27, Wednesday, day no 86, CET 19:00, GMT 18:00

2019-03-15, CET around 09:30

Time to Deadline 2:
5 days and 9½ hours

Time to Deadline 3:
12 days and 9½ hours

"Melodi":

Vend om, mens der endnu er tid!

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+39&version=BPH

Jeremias 39, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jerusalems fald

Jeremias bliver frigivet

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Cor+4.14-21&version=BPH

1 Korinterne 4:14-21, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Ydmyghed udelukker selvros, fortsat)

Skam over synd leder til korset

[ ... ]

Refleksion:

Skam er en forfæredelig følelse at have, men den er vigtig,
for den gør os afhængige af Jesus. Lever du et liv i
afhængighed af Jesus? Ord og kraft er ikke modsætninger, men
Ordet skal fostre en handling i vores liv. Gør Ordet det i dit
liv?
2019-03-14, CET 10:3x, GMT 09:3x:

Meanwhile, Jesus was in Bethany at the home of Simon, a man
who had previously had leprosy. While he was eating, a woman
came in with a beautiful alabaster jar of expensive perfume
made from essence of nard. She broke open the jar and poured
the perfume over his head.
Mark 14:3

-

[...]

I dag synkroniserer teksterne:

=== citat start ===

Ordet for 2019-03-15

Overgiv alt til Gud (2)

"Hvis nogen vil følge efter mig, skal han ... tage sit
kors op og følge mig."
Matt 16,24

Overgivelse er ikke det samme som passivitet. Guds vilje i dit
liv indebærer, at du viser kreativitet, træffer valg og tager
initiativer.

Overgivelse betyder ikke at være en dørmåtte; det betyder
ikke, at du accepterer omstændighederne uden videre. Ofte
betyder det, at du bliver nødt til at kæmpe for at udfordre
status quo.

Det betyder ikke, at du holder op med at bruge din hjerne,
holder op med at med at stille spørgsmål eller holder op med
at tænke kritisk.

Overgivelse er ikke en krykke til svage mennesker, der ikke
kan klare livet. I stedet er overgivelse den glade og
frivillige erkendelse af, at der er en Gud, og at han ikke er
dig. Hans formål er klogere og bedre end dine begæringer.
Jesus kommer ikke for at omorganisere ??dit ydre liv, som du vil
have det; han kommer for at omorganisere dit indre liv, som
Gud ønsker det.

Ved overgivelse giver du slip på dit liv. Du erkender, at du
ikke længere er universets centrum, og så sætter du Gud i
centrum. Du hengiver dig til ham. Du lover lydighed. Du gør,
hvad han siger.

Jesus var meget klar og tydelig på dette punkt: "Hvis hvedekornet ikke
falder i jorden og dør, bliver det kun det ene korn; men hvis det dør,
bærer det mange fold." (Joh 12,24) Hvordan lever man et produktivt og
frugtbart liv? Ved dagligt at lade selvet dø.
D.L.Moody sagde, at verden endnu ikke har set, hvad Gud kan gøre med én
person, der helt har overgivet sig til ham. Knæl i dag og bed: "Herre,
tag mig, ryst mig, bryd mig og form mig til det menneske, du vil have
mig til at være." Det er en bøn, han vil besvare.

=== citat slut ===

Nøgleord:

Du lover lydighed. Du gør, hvad han siger, ... (egen
tilføjelse:) ... fordi dét, Han be'r dig om, er i
overensstemmelse med Kærlighedsloven° (hvilket fx. mord IKKE
er, apropos dagens modbydelige terrorhandling på uskyldige
muslimer på New Zealand)!

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

2019-03-14, torsdag: Luk 18,18-34 Kom så og følg Mig

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+18.18-34&version=BPH

Lukas 18:18-34, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Hvordan man får det evige liv

Lønnen for at følge Jesus

28
„Hvad så med os?” spurgte Peter. „Vi har forladt vores
hjem og ejendele for at følge dig.”

29
Jesus svarede: „Det siger jeg jer: Alle, der har forladt
hjem, ægtefælle, søskende, forældre eller børn for Guds
riges skyld,

30
skal få det mange gange igen i denne verden — og evigt liv
i den kommende verden.”

Tiden nærmer sig, hvor Messias skal lide og dø

Kommentar:

Set i lyset af morgendagens andagtstekst (fra 1.Kor. 5), hvor
Paulus kommer ind på noget så ubehageligt og upopulært, som
Kirketugt, hvor man som godsforvalter KAN blive tvunget til at
udelukke nogle mennesker fra menigheden, når den forsamles til
fx. gudstjeneste, fordi disse mennesker gør noget, der er så
afvigende fra, hvad Gud har befalet os mennesker at gøre
(herunder fx. overholdelse af De 10 Bud, i hvert fald buddene
om IKKE at bedrive hor og stjæle), at deres tilstedeværelse
i Kirken/menigheden vil ha' en demoraliserende og dermed
*smittende* effekt på alle de andre kirkegængere.

Nå, men ...

Set i lyset af denne kirketugt, hvor enkelte kirkemedlemmer,
der ganske er i familie med den eller de, som udelukkes fra
menigheden, er det en trøst for dem at vide, at dette *offer*
(for Herren), som der jo - reelt set - er tale om (i hvert
fald følelsesmæssig set) ... at dette offer IKKE er forgæves.

Og *formålet* med Kirketugten var/er jo også, at illustrere
synderen, at man nu er så meget på afveje, at man går fortabt,
hvis ikke man vender om nu og angrer sin synd.
Det handler altså IKKE om at forskamme synderen, men om at
fordømme synden og forhåbentlig redde synderen ud af sin
*vildfarelse*.

Amen?

Men det kan SELVFØLGELIG virke psykisk stressende for den
udstødte, og KANSKE nogle psykiatere derfor vil ta' afstand
fra det, fordi det - ifølge dem - skader psyken.

Her må vi så bare også huske på, at man på psykiatrisk
hospital presser indlagte psykisk (til at ændre uønsket
adfærd). Og her er der tale om langt grovere midler, der tages
i brug såsom tvangsfiksering!

I GT står der (lidt i forlængelse af dette):

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Deu+13&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Deu+13&version=DN1933

6
Dersom din Broder eller Halvbroder, din Søn eller Datter,
din Hustru, som du favner, eller din Ven, der er dig kær
som dit eget Liv, hemmeligt vil lokke dig til at gå hen og
dyrke andre Guder, ...

Kommentar:

Bibelens Gud er en *jaloux* (skinsyg) Gud, og her er fx.
hor en form for afgudsdyrkelse (altså en anden gud er
kommet ind på førstepladsen fremfor Gud), SHIRK.
Det samme gælder mht. tyveri og drab. Det ér og bliver
nogle varianter af afgudsdyrkelse/SHIRK.

så må du ikke føje ham eller høre på ham; og du må ikke
have Medlidenhed med ham, vise ham Skånsel eller holde
Hånd over ham,

9
men du skal slå ham ihjel; din Hånd skal være den første,
der løfter sig imod ham for at slå ham ihjel, siden alle
de andres Hånd.

Kommentar:

Vi skal som kristne her passe på IKKE at flå budskabet ud
af dets sammenhæng (konteksten), fordi ...

Det er strengt forbudt nu om dage at myrde andre mennesker;
det gælder OGSÅ *æresdrab* (som jo desværre fortsat begås
mange steder i navnlig muslimske lande)!

ALT, hvad Gud beder os om, er altså blot dette ene, at
synderen *bortvises* fra menigheden, så det må stå klar
for enhver, at dette er lige en tand for meget (i
tolerancens *misforstået* medfølelse)!

Bemærk at det er de *nærmeststående* til synderen, som Gud
beder om at skeride til handling FØRST! Du "skal være den
første," der afstraffer ham/hende, står der i vers 9.

Og dét er MEGET belastende for disse familiemedlemmer! Og jeg
har fx. været TVUNGET til det; idet min søster først forlangte
skilsmisse (HVILKET IKKE NØDVENDIGVIS ER FORKERT) men dernæst
begyndte at have såkaldte kærester, hvoraf nogle havde hun sex
med. Og det endte med hor-bryllup!

Det har været MEGET smertefuldt for mig, og koster fortsat
MEGET, fordi mange af min familiemedlemmer jo desværre IKKE
kender Gud så godt, at de forstår nødvendigheden af
Kirketugten! De forstår ikke, at hun går fortabt, og er derfor
også ligeglad. Kirketugten bliver derfor af dem opfattet som
en art urimelig fordømmelse "lidt" a la sektens Jehovas Vidners
"kirketugt".

Og dét er der så ikke noget at gøre ved!

Når du først har lagt hånden på ploven (arbejdet i Guds Rige
og dit 'ja' til Jesus som Herre, fremfor blot en medrejsende),
da se dig ikke tilbage (som om, du fortrød dit valg).

Og KANSKE det er lidt i forlængelse af dette, at vi kan ta'
imod Jesu Ord til os i dag:

Date: Mon, 11 Mar 2019 08:29:25 +0100, GMT 07:29

> [...]

Tidligere vicepræsident sagsøger krigsforbryderdomstol for en halv milliard

Havarikommission: Flere trailere på ulykkestog sad løst

DR S128 tor 14 mar 11:05:26
14.marts dr.dk/nyheder 03:14

ATTER LYS I VENEZUELA
Efter en uge med strømafbrydelser i
Venezuela er der atter strøm mange
steder. Det betyder, at offentligt
ansatte nu kan vende tilbage til
arbejdet, meddeler landets
kommunikationsminister, Jorge
Rodriguez.

Venezuelas regering besluttede at sende
offentligt ansatte hjem fredag i sidste
uge, da elforsyningen brød sammen i 22
af landets 23 delstater.

Transportsystemet kollapsede, mad
rådnede op i frysere og køleskabe - og
nogle af indbyggerne i hovedstaden
Caracas måtte tage vand fra kloakkerne,
fordi der ikke længere kom noget ud af
deres vandhaner.

Efter seks dages mørke er strømmen på vej tilbage i Venezuela
kl. 03:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-seks-dages-morke-er-strommen-pa-vej-tilbage-i-venezuela

-

Forurening langt værre end forventet: Grænseværdi overskredet 1.000 gange
kl. 11:33
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/forurening-langt-vaerre-end-forventet-graensevaerdi-overskredet-1000

15 ton pesticider og 6 ton kviksølv. Den gamle fabriksgrund
ved Cheminova er dybt forurenet.

-

DR S137 tor 14 mar 13:49:42
14.marts dr.dk/nyheder 13:19

KOMMISSION: FLERE TRAILERE SAD LØST
Flere sættevognstrailere på
ulykkesgodstog var ikke låst ordentlig
fast, fastslår Havarikommissionen i en
foreløbig rapport om ulykken. Otte
personer mistede livet, og 16 blev
kvæstet - heraf fire alvorligt, da et
lyntog fra DSB 2. januar blev ramt af
en trailer fra et godstog fra selskabet
DB Cargo på Storebæltsbroen.

Siden er årsagen til ulykken blevet
undersøgt af blandt andet
Havarikommissionen, som altså nu
offentliggør sine foreløbige
resultater. Kommissionen skriver, at
lokale vindforhold kan have været
medvirkende til, at en
sættevognstrailer rev sig løs og ramte
det modkørende passagertog.

Havarikommission: Flere trailere på ulykkestog sad løst
kl. 13:19
https://www.dr.dk/nyheder/indland/havarikommission-flere-trailere-paa-ulykkestog-sad-loest

-

Retssag om giftdrab på Kim Jong-uns halvbror fortsætter
kl. 14:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/retssag-om-giftdrab-paa-kim-jong-uns-halvbror-fortsaetter

-

Mafiaboss likvideret i New York
kl. 15:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mafiaboss-likvideret-i-new-york

Seks skud i brystet tog i går aftes lokal tid livet af den
amerikanske mafiaboss Francesco Cali.

-

DR S140 tor 14 mar 17:09:13
14.marts dr.dk/nyheder 17:00

LANGVARIGT FACEBOOK-NEDBRUD
På både Facebook, Instagram og Whatsapp
havde brugerne i går blandt andet
problemer med at lave opslag, opdatere
sider og skrive kommentarer, og i dag
er problemet fortsat ikke hundrede
procent løst.
Peter Kruse, der er it-
sikkerhedsekspert hos CSIS Security
Group, kalder nedbruddet for et af de
mest alvorlige, der har ramt
virksomheden.

- Det er meget omfattende. Jeg har ikke
set Facebook være nede i så lang tid og
have så mange problemer med at få
funktionerne på plads.

Selv afviser Facebook, at der er tale
om et angreb udefra.

Ekspert om Facebook-nedbrud: 'Det er meget omfattende'
kl. 17:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-om-facebook-nedbrud-det-er-meget-omfattende

Tidligere vicepræsident sagsøger krigsforbryderdomstol for en halv milliard
14. mar. 2019, 07:49
http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-03-14-tidligere-vicepraesident-sagsoeger-krigsforbryderdomstol-for-en-halv-milliard

Den frikendte Jean-Pierre Bemba kræver nu en stor erstatning
fra krigsforbryderdomstolen (ICC).

[ ... ]

Helt uskyldig er Bemba ikke

Jean-Pierre Bemba har tilbragt ti år på anklagebænken i Haag,
hvor ICC ligger. I den tid har hans ejendomme, der blandt
andet består af ikke færre end syv privatfly, to både, tre
villaer i Portugal og jordbesiddelser i Congo – fået lov til
at stå og rådne op, siger Bembas advokater.

- En uskyldig mand har mistet ti år af sit liv. Nu er målet at
rette op på skaden, der er overgået manden og hans familie,
siger forsvareren Peter Haynes til AFP.

[ ... ]

Helt uskyldig er Jean-Pierre Bemba dog ikke. Han blev dømt for
bestikkelse af vidner.

-

12 republikanere gik mod Trump - Senatet blokerer nødretstilstand
14. mar. 2019, 20:30 ...

-

104 SVT Text Torsdag 14 mar 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

SVT Text - varumärke med slagkraft 440
* Nya fynd kopplar ihop flygolyckor..130

* Flera hundra förgiftade i Malaysia 131

* Oklart hur länge brexit kan vänta..132
Avtalslös brexit röstades ned......133

* Algeriet: "Öppen för en dialog"....134

Indiska kvinnor kan ges fler jobb..135

Förlängt straff för Manafort.......136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Torsdag 14 mar 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Minst åtta döda vid skolskjutning..137

Nio döda i husras i Nigeria........138

-

134 SVT Text Torsdag 14 mar 2019
UTRIKES PUBLICERAD 14 MARS

Algeriet: "Öppen för en dialog"

Att presidentvalet i Algeriet, som var
tänkt att ske 18 april, flyttas fram
sker på inrådan av "folkets vilja".
Det säger Algeriets nye premiär-
minister Noureddine Bedoui i dag.

Enligt premiärministern är Algeriets
regering "öppen för en dialog". Han
uppger också att en "politisk över-
gångsprocess" har inletts som ska leda
till en regering där både unga och
kvinnor ska vara representerade.

Hundratusentals har protesterat mot
president Abdeaziz Bouteflikas avsikt
att ställa upp för omval. I måndags
drog han dock tillbaka kandidaturen.

-

NRK:
13. mars 2019 kl. 10:31 - 14. mars 2019 kl. 09:40, error

14. mars 2019 kl. 11:21

-

Kristne i Holland demonstrerer mod partis blåstempling af boykot
Af Anders Hjorth Vindum 13. March 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/kristne-i-holland-demonstrerer-mod-partis-blaastempling-af-boykot

I en vedtagelse udtrykker partier GroenLinks sin støtte til
BDS, men trækker i land efter reaktion fra kristne og jøder

-

38 års fængsel og 148 piskeslag til iransk advokat, der
forsvarede kvinders ret til at smide tørklædet
14. marts 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 8:18
Af Johanne Faigh Larsen
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/38-aars-faengsel-til-menneskerettighedsadvokat-er-symbol-paa-en-magtkamp-i-iran

-

Rygterne om Michael Jackson var sande
14. marts 2019, kl. 0:00, opdateret kl. 10:29
Leif Hjernøe
Dette er en kommentar, og teksten er et udtryk for skribentens
egen holdning.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/mediekommentar/rygterne-om-michael-jackson-var-sande

Det eneste gode, jeg har at sige om ”Leaving Neverland”, er,
at den til skræk og advarsel i de mest afslørende intime
detaljer beskriver, hvordan en pædofil forfører et barn, sådan
at det sidenhen præges med livslang psykisk skadevirkning,
skriver Leif Hjernøe i mediekommentaren

-

Her til morgen dansk tid er overskriften desværre, at nogle
har lavet et terrorangreb på *uskyldige* muslimer (under deres
fredagsbøn i New Zealand).

Vi *fordømmer* den slags, fordi handlingen er ond og derfor
til SKADE for Menneskeheden!

Vi beder for de efterladte, Gud, om at Du vil trøste dem og
give dem håb og tro på livet og medmenneskelighed, trods dette
smertefulde og meningsløse tab af menneskeliv.

Og så beder vi os *fritaget*, Jesus, for al denne meningsløse
vold, der spreder sig som pest på vor klode (og appellerer til
det allerværste i vores psyke såsom hævn og gengældelse)!

Secret Mossad files show underground Iran nuke facility older than admitted

-

> [...]

> 2019-03-20, Wednesday, day no 79, CET 19:00, GMT 18:00
>
> Deadline 3:
> 2019-03-27, Wednesday, day no 86, CET 19:00, GMT 18:00

2019-03-15, CET around 10:30

Time to Deadline 2:
5 days and 8½ hours

Time to Deadline 3:
12 days and 8½ hours

"Melodi":

Vend om, mens der endnu er tid!

-

Date: Mon, 11 Mar 2019 08:29:25 +0100, GMT 07:29

> [...]
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 21301

Secret Mossad files show underground Iran nuke facility older than admitted

DR S148 fre 15 mar 08:46:07
14.marts dr.dk/nyheder 23:10

FÅ GODE ANTIVIRUS TIL MOBILEN
Det er fornuftigt at sikre sin
smartphone mod virus, men der er langt
mellem de gode.

Det bliver slået fast i en ny test,
hvor den uafhængige organisation AV-
Comparatives har afprøvet 250
antivirusprogrammer til Googles
Android-styresystem.

Kun 23 af dem var i stand til at opdage
og bekæmpe de 2000 former for skadelig
software, som de blev udsat for.

55 procent af programmerne leverer
utilstrækkelig beskyttelse mod
skadelige programmer, også kaldet
malware.

Mobilsikkerhed: Kun hver tiende antivirus holder stand
14. Mar. 2019 kl. 23:10
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/mobilsikkerhed-kun-hver-tiende-antivirus-holder-stand

-

DR S151 fre 15 mar 08:46:07
15.marts dr.dk/nyheder 01:33

ISRAEL BOMBER GAZA EFTER RAKETTER
Israelske fly har rettet luftangreb mod
mål i Gazastriben natten til fredag,
bekræfter Israels militær.

Angrebet kommer få timer efter, at to
raketter ifølge militæret blev affyret
fra den palæstinensiske enklave mod Tel
Aviv-området. Der er ikke meldinger om
ødelæggelser eller tilskadekomne.

Palæstinensiske øjenvidner oplyser, at
de israelske angreb har ramt to af
Hamas-bevægelsens stillinger i det
sydlige og nordlige Gaza.

Militæret i Israel bekræfter i en kort
meddelelse, at det har angrebet, hvad
det betegner som "terrorsteder" i
Gazastriben.

Israel bomber Gaza som svar på raketter
kl. 01:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israel-bomber-gaza-som-svar-pa-raketter

-

DR S156 fre 15 mar 08:45:33
15.marts dr.dk/nyheder 07:30

MINDST 40 DRÆBTE I TERRORANGREB
New Zealands premierminister siger
ifølge nyhedsbureauet AFP, at der er
mindst 40 dræbte ved angrebet på to
moskéer i byen Christchurch natten til
fredag dansk tid.

30 af drabene fandt sted på det ene
sted. Og lige nu behandles 48 mennesker
på hospitalet i Christchurch efter at
være blevet såret af skud, oplyser
Radio New Zealand.

De sårede spænder i alt fra børn til
voksne, skriver TVNZ.

Terrorangreb mod moskéer i New Zealand: Mindst 49 dræbte
kl. 07:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/terrorangreb-mod-moskeer-i-new-zealand-mindst-49-draebte

Tidligere drabschef stopper i dansk politi
14. mar. 2019, 21:03
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-03-14-tidligere-drabschef-stopper-i-dansk-politi

Den 59-årige politimand afviser, at hans opsigelse har noget
at gøre med, at han i efteråret blev forflyttet fra stillingen
som leder af afdelingen for personfarlig kriminalitet ved
Københavns Politi til leder af en afdeling for
berigelseskriminalitet.

-

29-årig mand anholdt for at vise sin penis foran skole
15. mar. 2019, 10:06 ...

-

104 SVT Text Fredag 15 mar 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Terrordåd i Nya Zeeland
* Minst 49 döda i två moskéattacker..130
* Vittne: Hörde tre snabba skott.....131
* Minister: En planerad terrorattack 132

* Ville hämnas för dådet i Stockholm 133

Minister misshandlad i Nya Zeeland 134
* Kina öppnar för utländska företag..135

* Maffiaboss ihjälskjuten i New York 136

Storbritannien ber EU om mer tid...137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 15 mar 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Tusk för en lång förlängning.......138

Nödläge upphävs av USA:s senat.....139
Polska barn utnyttjade av präster..140

Norsk ministers sambo utreds.......141
Danmark: Lösa släp vid tågolycka...142

Saudi-nej till Khashoggi-utredning 143
EU: Klimatmålen måste skärpas......144

EU-ursäkt för Mussolini-kommentar..145

-

140 SVT Text Fredag 15 mar 2019
UTRIKES PUBLICERAD 14 MARS

Polska barn utnyttjade av präster

Polska präster utnyttjade 382 barn
sexuellt mellan 1990 och 2018, enligt
en sammanställning av den katolska
kyrkan i landet, enligt TT-Reuters.

Det är en av flera utredningar av
övergrepp mot minderåriga i bl.a.
Australien, Chile, Irland och USA.

Ärkebiskopen Marek Jedraszewski sade
på en pressträff att händelsen är
särskilt smärtsam då den handlar om
personer som vigt sina liv åt att
tjäna kyrkan och andra människor.

198 av offren som tas upp i rapporten
var under 15 år.

-

143 SVT Text Fredag 15 mar 2019
UTRIKES PUBLICERAD 14 MARS

Saudiskt nej till Khashoggi-utredning

Saudiarabien vill inte se någon
internationell utredning som ska
utreda mordet på Washington Post-
journalisten Jamal Khashoggi.

I stället insisterar Saudiarabien på
att landet varit väl rustat för att
lösa mordet och att alla åtalade
redan står inför rätta i landet.

Saudiarabien har uppmanats av bland
annat EU:s 28 medlemsländer att
samarbeta med Agnes Callamard, som
leder FN:s utredning av fallet.

Khashoggi mördades på det saudiska
konsulatet i Istanbul i oktober.

-

NRK:
14. mars 2019 kl. 11:21 - 15. mars 2019 kl. 08:15, error

15. mars 2019 kl. 09:53

-

Afviser FN-rapport om ”bevidste drab på civile” i Gaza
Af Anders Hjorth Vindum 14. March 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/afviser-fn-rapport-om-bevidste-drab-paa-civile-i-gaza

En rapport fra FN's Menneskerettighedsråd fremstiller Israel
som den store skurk under sidste års voldelige demonstrationer
ved Gaza. Men rapporten er fuld af mangler og fejl, påpeger
UN Watch.

-

Secret Mossad files show underground Iran nuke facility older than admitted

This discovery could be significant because it shows that Iran
is still lying to the international community about a nuclear
facility that has no reasonable use other than military.

By Yonah Jeremy Bob
March 14, 2019 21:02
https://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/Secret-Mossad-files-show-underground-Iran-nuke-facility-older-than-admitted-583442

-

9 rockets fired at border towns; IDF assesses Tel Aviv rocket attack was
mistake

Iron Dome intercepts 6 of the projectiles; Israel hits 100
targets in Gaza after 2 rockets fired at Tel Aviv for first
time since 2014 war

By TOI staff Today, 10:36 am
https://www.timesofisrael.com/9-rockets-fired-at-border-towns-idf-assesses-tel-aviv-rocket-attack-was-mistake/

-

Chinese Official Vows to Eliminate Christianity in China

Amanda Casanova | ChristianHeadlines Contributing Writer |
Wednesday, March 13, 2019
https://www.christianheadlines.com/blog/chinese-official-vows-to-eliminate-christianity-in-china.html

-

Catholics, Protestants, Evangelicals Divided on Alcohol, Report Finds

Michael Foust | ChristianHeadlines.com Contributor |
Thursday, March 14, 2019
https://www.christianheadlines.com/contributors/michael-foust/catholics-protestants-evangelicals-divided-on-alcohol-report-finds.html

Heaven-break -
Date: Tue, 12 Mar 2019 11:12:16 +0100, GMT 10:12
Da jeg var til det der "rekutterings"-møde hos Frelsens Hær i
onsdags, da sagde mødelederen bl.a., at Jesus nok IKKE vil ku'
blive soldat i Frelsens Hær, fordi Han° jo på mirakuløs vis
forvandlede vand til vin (og sikkert også Selv drak heraf. Det
var jo trods alt et *bryllup*, hvor der vel altid bør være
noget af fejre, ved mindre der er tale om hor-bryllup!) ... :-)

Muslimer fordømmer angreb

-

> [...]

> 2019-03-20, Wednesday, day no 79, CET 19:00, GMT 18:00
>
> Deadline 3:
> 2019-03-27, Wednesday, day no 86, CET 19:00, GMT 18:00

2019-03-16, CET around 09:00

Time to Deadline 2:
4 days and 10 hours

Time to Deadline 3:
11 days and 10 hours

"Melodi":

Vend om, mens der endnu er tid!

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+40&version=BPH

Jeremias 40, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jeremias bliver frigivet, fortsat)

Gedalja som guvernør i Juda

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Cor+5.1-13&version=BPH

1 Korinterne 5, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Vejledning om umoralitet i menigheden

1
Hvor utroligt det end lyder, så har jeg hørt, at der er
seksuel synd iblandt jer, og det af en så alvorlig
karakter, at man ikke engang finder mage til blandt de
gudløse, nemlig at en mand i jeres menighed lever sammen
med sin stedmor.

2
Og I slår det bare hen! I skulle hellere med skam og
bedrøvelse udelukke den mand af jeres fællesskab.

3
Selvom jeg befinder mig langt borte, følger jeg i min ånd
levende med i, hvad der sker hos jer, og jeg har afsagt
dommen over den skyldige.

4
I bør samles i Herren Jesu navn—og jeg vil være med jer i
tankerne — og ud fra den autoritet, som Jesus, vores
Herre, har givet os,

5
skal I overgive denne mand til Satan, så han bliver
angrebet på sin krop. Måske kan det få ham til at vende
sig fra sin synd, og dermed kan hans ånd blive reddet på
dommens dag.

6
Her har I ikke noget at være stolte af. Ved I ikke, at en
smule surdej kan gennemsyre hele dejen?

7
Fjern den gamle surdej, så I kan være ligesom en ny dej,
der ikke indeholder nogen urenheder. Kristus blev jo ofret
som vores påskelam.[a]

8
Så lad os fejre påske med usyrnet brød — med sandhed og
renhed — og ikke med gammel surdej — ondskab og moralsk
forfald.

9
I mit tidligere brev skrev jeg, at I ikke måtte have noget
at gøre med dem, der lever i seksuel synd.

10
Jeg mente naturligvis ikke de mennesker, der ikke er
kristne, og som lever et liv kendetegnet af seksuel synd,
griskhed, tyverier og afgudsdyrkelse, for så måtte I jo
forlade denne verden.

11
Hvad jeg mente, var, at I ikke skal have fællesskab med
nogen, der påstår, at de er kristne, men hvis liv er
kendetegnet af seksuel synd, griskhed, afgudsdyrkelse,
hån, druk eller tyverier. I skal tage afstand fra sådanne
mennesker.

12
Er det måske vores opgave at dømme de mennesker, der ikke
følger Kristus? Nej, men det er jeres opgave at dømme dem,
som hører til i jeres menighed.

13
Dem, der er udenfor, må Gud dømme, men I skal fjerne det
onde fra jeres midte![b]

Footnotes:

5,7 Det hørte med til påskefesten, at al surdej blev
fjernet, før påskelammet blev slagtet, og at lammet blev
spist udelukkende med usyrnet brød til. Det var symbol på,
at de gamle synder var tilgivet og fjernet, og at man nu
kunne begynde på en frisk.

5,13 5.Mos. 17,7.

Kommentar:

Se evt. kommentarer til i går ang. kirketugt ...

Subject: Vi *fordømmer* (som kristne) terrorangrebet på
Date: Fri, 15 Mar 2019 09:27:59 +0100, GMT 08:27
21320 news:5c8b6213$0$704$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/vRpN9Wrgb_U/qYICIAHAAAAJ
2019-03-15, CET 10:3x, GMT 09:3x:

On the way, Jesus told them, "All of you will desert me. For
the Scriptures say, `God will strike the Shepherd, and the
sheep will be scattered.'"
Mark 14:27

-

[...]

Overgiv alt til Gud (3)

"Lær mig at gøre din vilje ... min Gud..."
Sl 143,10

Du får en magt gennem det at overgive dig, som du ikke kan få
på nogen anden måde. Du får en frihed gennem det at underkaste
dig , som du ellers aldrig ville kende til.

'12-trinsprogrammmet' tilbyder en vej til frihed for mennesker
med afhængighed. Men i kernen af de tolv trin er der et stort
paradoks: I hvilket af de tolv trin lyder det: "Prøv nu
virkelig at lade være med at drikke"? I hvilket af de tolv
trin lyder det videre: “Beslut nu, at du ikke vil drikke"?

Utroligt nok, dette kraftfulde værktøj mod vores mest
magtfulde afhængigheder beder aldrig folk om at beslutte at
holde op med at gøre det, der ødelægger deres liv. I stedet
for at mobilisere viljen overgiver deltagerne deres vilje til
Gud. Hvis du forsøger at overvinde problemet ved din egen
vilje, vil det vinde over dig. Men hvis du overgiver din vilje
til Gud, bliver befrielse mulig.

Overgivelse, som vi tror betyder nederlag, viser sig faktisk
at være den eneste vej til sejr. Dette er ikke kun tilfældet
med alkohol og narkotika, men med synd generelt. Hvorfor
mislykkes vores vilje?

Den store bog om 'Anonyme Alkoholikere' siger, at når det
drejer sig om at drikke, siger og føler vi "aldrig igen". Men
vi gør det igen. Hvorfor? På visse tidspunkter er vi ude af
stand til at inddrage vores bevidsthed med tilstrækkelig kraft
til at huske lidelsen og ydmygelsen for blot en uge siden ...
visse følgevirkninger, der kommer af at drikke, giver os ikke
tanker, som afskrækker os. Hvis tankerne opstår, er de vage og
lette at erstatte med den gamle forslidte idé om, at denne
gang kan vi klare det selv.

Så ordet til dig i dag lyder: Overgiv det hele til Gud.

=== citat slut ===

-

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

2019-03-16, lørdag: Sl 104,19-35 Du giver dem, og de samler op

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+104.19-35&version=BPH

Salme 104:19-35, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Skabningens Herre, fortsat)

-

Mogens Kall skrev ...

Date: Mon, 11 Mar 2019 08:29:25 +0100, GMT 07:29

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Nyhedsbrev fra Statsministeriet
Date: fre. 15. mar. 2019 kl. 13.04

Udtalelse fra statsminister Lars Løkke Rasmussen efter terrorangreb i
Christchurch
15.03.19
http://www.stm.dk/_p_14791.html

Rasmussen efter terrorangreb i Christchurch:

”Det er dybt tragisk, at det newzealandske folk i nat er
blevet ofre for en voldsom terrorhandling. Et halvt hundrede
uskyldige mennesker er blevet brutalt myrdet under
fredagsbønnen. Familier er revet itu. Det er afskyeligt, og
vi deler de berørtes smerte og sorg.

I tider som disse skal vi stå sammen på tværs af nationer,
religion og oprindelse. Vi må ikke give efter for hadefulde
kræfter som dem, der brutalt har dræbt og såret i nat. Vi
fordømmer deres gerninger. Vores samfund skal måles på, at
man altid frit skal kunne udøve sin tro, og leve som man
ønsker uden frygt for andres handlinger.

Jeg har i dag kondoleret over for min newzealandske kollega,
premierminister Jacinda Ardern. Mine tanker er hos ofrenes
familier, forældre, børn, venner og hele det newzealandske
folk. Danmark føler med jer.”

-

DR S160 fre 15 mar 15:09:09
15.marts dr.dk/nyheder 12:17

MUSLIMER FORDØMMER ANGREB
Terrorangrebet mod to moskéer i byen
Christchurch i New Zealand vækker
bekymring hos foreningen Muslimer for
fred i Danmark.

- Når vi har fredagsbøn i dag, vil vi
være ekstra opmærksomme på sikkerheden.
Et angreb som det i går får os
selvfølgelig op på mærkerne, fordi det
muligvis kan motivere andre til at begå
samme angreb andre steder. At der er en
galning i Danmark, der måske føler sig
inspireret. Der skal meget få til at
udføre et angreb, og det gør det
skræmmende, siger talsmand Imad Malik.

Både Muslimer for fred og Dansk
Islamisk Trossamfund fordømmer
terrorangrebet.

Danske muslimer: Vi er ekstra opmærksomme på sikkerheden ved dagens
fredagsbøn
kl. 12:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/danske-muslimer-vi-er-ekstra-opmaerksomme-paa-sikkerheden-ved-dagens-fredagsboen

-

New Zealands premierminister vil ændre våbenlov efter terrorangreb
15. Mar. 2019 kl. 22:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/new-zealands-premierminister-vil-aendre-vabenlov-efter-terrorangreb

Kommentar:

Alle bør nok mentalundersøges!

-

Tidligere drabschef: Derfor kunne politiet overse formodede rovmord
15. Mar. 2019 kl. 23:02
https://www.dr.dk/nyheder/indland/tidligere-drabschef-derfor-kunne-politiet-overse-formodede-rovmord

Dræbte pensionister blev i første omgang vurderet som
naturligt døde.

[ ... ]

I forbindelse med efterforskningen af drabet på en 81-årig
kvinde fandt politiet frem til to andre mistænkelige dødsfald,
da det viste sig, at ofrenes kreditkort var blevet misbrugt
efter dødstidspunktet.

-

DR S173 lør 16 mar 07:09:32
16.marts dr.dk/nyheder 03:10

FAMILIEN HJÆLPER I SAG OM MOSKÉDRAB
Familien til den australske mand, som
er sigtet for at stå bag drab i to
moskéer fredag i Christchurch i New
Zealand, samarbejder med australsk
politi.

Det oplyser Mick Fuller, der er
politichef i delstaten New South Wales.

Australsk politi efterforsker sagen
både for at assistere politiet i New
Zealand, men også af hensyn til
borgernes sikkerhed i den australske
delstat, hvorfra den mistænkte
drabsmand, Brenton Harrison Tarrant,
oprindeligt kommer.

Hans familie kontaktede selv politiet
efter at have set nyheden.

Familie til mand mistænkt for moskédrab hjælper politiet
kl. 03:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/familie-til-mand-mistaenkt-moskedrab-hjaelper-politiet

Formodet gerningsmand arbejdede som personlig træner og var 'en god dreng'
16. mar. 2019, 08:09 ...

-

104 SVT Text Lördag 16 mar 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Terrordådet i Nya Zeeland
* Misstänkte terroristen i rätten....130
* Minister: Skytten skulle fortsätta 131
FOI: Likheter med Anders Breivik...132

* Tusentals terrorinlägg tas bort....133

Trump har lagt sitt första veto....134

Volkswagen stäms i USA.............135

Källor: Brasiliens nivå höjs.......136

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Lördag 16 mar 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Danmark: En gripen för äldremord...137

Två gripna för medhjälp i Parisdåd 138

USA: Bara några hundra i IS kvar...139

Francos grav flyttas i juni........140

-

NRK:
15. mars 2019 kl. 09:53 - 16. mars 2019 kl. 03:56, error

16. mars 2019 kl. 08:32

-

To raketter affyret mod Tel Aviv – måske ved en fejl
Af Anders Hjorth Vindum 15. March 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/to-raketter-affyret-mod-tel-aviv-maaske-ved-en-fejl

Det er stadig uklart, hvem der affyrede to raketter mod Tel
Aviv torsdag aften. Men Israel og Hamas har angiveligt indgået
en våbenhvile.

-

Det er en fejl at tro, at sorg bare er noget, der går over

15. marts 2019, kl. 21:00
Anna Sif Kyhn, Cand.mag. i litteraturvidenskab med speciale i sorglitteratur
Dette er en kronik. Kronikken er udtryk for skribentens egen holdning.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kronik/det-er-en-fejl-tro-sorg-bare-er-noget-der-gaar-over

Chok, reaktion, bearbejdning og nyorientering. Det er den form
for rådgivning, der gives om sorgens faser. Og passer man ikke
ind i dette, er ens sorg ”kompliceret”. Men litteraturen om
sorg viser, at alle sørger forskelligt, skriver dagens
kronikør

De teorier, der går forud for idéen om en normal sorg,
forudsætter, at vi kan kortlægge et nogenlunde ens
sorgforløb for alle mennesker, som så udgør en normalitet for
sorg. Problemet er bare, som litteraturen viser, at sorg ikke
kan sættes på formel eller kasseinddeles, skriver Anna Sif
Kyhn.

-

Terroren går efter de mest sårbare

15. marts 2019, kl. 21:00
Af Jeppe Duvå, Redaktionschef
Dette er en leder. Lederen er udtryk for Kristeligt Dagblads
holdning og skrives på skift af avisens redaktører.
https://www.kristeligt-dagblad.dk/leder/terroren-gaar-efter-de-mest-saarbare

-

Watchdog confirms chlorine used in 2018 attack on Syrian rebel town of Douma

In long-awaited final report, OPCW investigators say ‘toxic
chemical’ was utilized in deadly attack blamed on Assad regime

By Mike Corder 2 March 2019, 6:41 am
https://www.timesofisrael.com/watchdog-confirms-chlorine-used-in-2018-attack-on-syrian-rebel-town-of-douma/

Veteran fra USAs marine dømt i Iran

-

> [...]

> 2019-03-20, Wednesday, day no 79, CET 19:00, GMT 18:00
>
> Deadline 3:
> 2019-03-27, Wednesday, day no 86, CET 19:00, GMT 18:00

2019-03-17, CET around 09:00

Time to Deadline 2:
3 days and 10 hours

Time to Deadline 3:
10 days and 10 hours

"Melodi":

Vend om, mens der endnu er tid!

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+41&version=BPH

Jeremias 41, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Ishmaels oprør og Gedaljas død

-

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+15.21-28&version=BPH

Matthæus 15:21-28 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

En ikke-jødisk kvindes tro
2019-03-16, CET 10:3x, GMT 09:3x:

Jesus said, "I AM. And you will see the Son of Man seated in
the place of power at God's right hand and coming on the
clouds of heaven."
Mark 14:62

-

[...]

Ordet for 2019-03-17

Overgiv alt til Gud (4)

"... bringe jeres legemer som et levende og helligt offer,
der er Gud til behag ..."
Rom 12,1

Paulus skriver: "... bringe jeres legemer som et levende og
helligt offer, der er Gud til behag ..."

Ved et jødisk offer blev et dyr dræbt, og den døde krop blev
lagt på alteret for at blive fortæret af ilden. Hvad ville der
ske, hvis man lagde et levende væsen på alteret og sagde:
"Bliv dér, indtil ilden har fortæret dig", og så tændte ilden?
Væsenet vil springe ned!

Men Paulus opfordrer os til at kravle tilbage på alteret for
at overgive os til Gud dag efter dag og time for time. I
selve øjeblikket føles det som at dø, men det er virkelig den
eneste måde at leve på. Antag for eksempel, at nogen gør
noget, der gør dig vred. Situationen er kompliceret, så du er
ikke engang sikker på, hvordan du skal reagere. Uden
overhovedet at anstrenge dig ,fylder du dit sind med alle
mulige dårlige tanker. I det øjeblik ved du ikke, hvad du skal
gøre. Men Gud ved det, og hvis du lægger det hen til ham, vil
han vise dig, hvordan du skal reagere med nåde.

De muligheder, der ser attraktive ud for dig - fx at undgå,
undvige, ignorere, sladre eller kritisere - dem slipper du og
overlader alt til Gud. Hvis du er dybt såret, vil det vare
omkring fem minutter, før 'hævnfantasierne' begynder at vende
tilbage. Så bliver du nødt til at overgive det alt sammen
igen. Men du vil kunne genkende disse 'fantasier' lidt
hurtigere nu, og du bruger ikke så lang tid på at lægge det
over til Gud. Når du lærer at overgive alt til Gud i enhver
given situation, behøver du ikke længere at følge dine egne
impulser.

Du mister ét liv, men du får et andet liv - et liv, der er
meget bedre end det, du mistede. I sidste ende viser det sig,
at du ikke mistede noget, som var værd at holde fast i.

=== citat slut ===

-

Date: Mon, 11 Mar 2019 08:29:25 +0100, GMT 07:29

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Skudoffers fætter har svært ved at sørge før lig udleveres
17. mar. 2019, 06:04 ...

-

104 SVT Text Söndag 17 mar 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Manifest skickades strax före dåd..130
Dödstalet stiger efter terrordådet 131

* Uppstickare leder i Slovakienval...132

* Indonesien: 50 döda i översvämning 133

Oppositionella släpps i amnesti....134

Stökigt vid parlamentet i Albanien 135

Stal miljonbelopp från norskt Ikea 136

70-tal skadade i Paris-protester...137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Söndag 17 mar 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Berlusconi-vittnes död utreds......138

Nya attacker i norra Mocambique....139

Många döda i storm i Zimbabwe......140

-

134 SVT Text Söndag 17 mar 2019
UTRIKES PUBLICERAD 16 MARS

Oppositionella släpps i amnesti

I en större amnesti i Azerbajdzjan har
431 fångar benådats och ska friges
varav 50 aktivister och opposition-
ella, uppger president Ilham Alijevs
kansli, enligt TT och Reuters.

Bland de benådade finns oppositions-
politiker, ungdomsaktivister och
journalister. Regimen har fått inter-
nationell kritik för att tysta röster
som är oppositionella.

Bland andra organisationen Human
Rights Watch har pekat på tillslag
mot "människorättsaktivister och
kritiska journalister".

-

139 SVT Text Söndag 17 mar 2019
UTRIKES PUBLICERAD 16 MARS

Nya attacker i norra Mocambique

Minst 13 civila har dödats i nya
attacker i den oroliga Cabo
Delgado-provinsen i norra Mocambique.

I torsdags attackerades byn Ulo och
över 120 hus förstördes av islamisti-
ska extremister. På fredagen skedde
liknande attacker mot byarna Nabajo
och Maculo, enligt lokala källor.

Islamistiska extremister har terrori-
serat invånare i avlägsna byar i pro-
vinsen i över ett år, enligt ortsbor.

Samtidigt försöker landet utvinna gas
i regionen. Bl.a. attackerades gas-
jätten Anadarko i förra månaden.

-

NRK:
16. mars 2019 kl. 08:32 - 17. mars 2019 kl. 01:39, error

17. mars 2019 kl. 04:52
Veteran fra USAs marine dømt i Iran
https://www.nrk.no/nyheter/1.14476862

En veteran fra den amerikanske marinen som har vært fengslet i
Iran siden juli, er dømt til 10 års fengsel. Dommen mot
Michael R. White kom lørdag, ifølge forsvareren hans. White er
blant annet for dømt å ha fornærmet Irans statsleder Ali
Khamenei.

-

17. mars 2019 kl. 06:33

-

Russia supplied Iran with advanced phone hacking tech — Israel TV report

So-called ‘zero-click’ technology allows hackers to access
victims’ data without any action by the target; newspaper says
it was used to hack Gantz’s phone

By TOI staff 16 March 2019, 10:40 pm
https://www.timesofisrael.com/russia-supplied-iran-with-advanced-phone-hacking-tech-report-says/