Frugten af Den karismatiske bølge i menighederne

For tiden kommer jeg i en karismatisk Kirke, og der er blevet sagt om den
karismatiske bølge, at den er sværmerisk pga. at der lægges for stor vægt
på oplevelsen, fremfor Ordets forkyndelse.

I vores Kirke kommer der også nogle alkoholikere, og de har endnu ikke mødt Jesus
personligt, men de har givet udtryk for, at der er noget i Kirken, som drager dem.

Og det er jo dejligt at høre ... :-)

Når jeg taler med dem som her nu i dag efter Kirken under káffen; ja så giver en
udtyk for - det var første gang, at han var med i dag - at han godt kan blive lidt
misundelig på mig pga., at jeg har fundet denne glæde i troen.

De gi'r også udtryk for, at de gerne vil slippe ud af alkoholmisbruget, men kan
ikke.

Og i stedet for at fordømme dem og forlange dit og dat, så forsøger jeg (og andre)
- så godt vi kristne nu kan - at forklare ham (og andre), at Gud kan opleves er som
en kilde, man kan drikke. Og jo mere man drikker, desto bedre får man det og bliver
vel til mode (se evt. Tempelkilden hos Ezekiel 46,1-12 + Jesu Ord hos John 4,14).
Til sidst fylder Han (Gud Helligånd) så meget i ens hjerte, at der slet ikke længere er
plads til surrogaterne, fx. alkohol, fordi den *ægte* vare bare er bedre ... :-)

Og derfor bliver jeg ved med at opfordre dem til at lade sig beruse af Ånden,
apropos Højsangen 1,2 (Thi Din° kærlighed er bedre end vin).

Og så var det, at jeg kom til at tænke på, at den karismatiske bølge; det er
MERE end blot en oplevelse: Det er *genoprettelse*...

Og netop i det samme (på vej hjem fra Kirke næsten hjemme) hørte jeg så en
røst fra Himlen sige:
(2011-09-04, Sunday, day no 247, CET 14:02, GMT 12:02)
- "Af knuste hjerter."

Og denne *personlige* side af kristendommen må ikke negligeres, apropos Sl 131,2

Fordi ...

Det er Gud Helligånd, der arbejder (Og KUN Han° kan overbevise om synd, nåde
og frelse, jævnfør John 16,8)

Og Herre°. Hvis vi, Dine° børn, må være et redskab heri; da beder vi: Må det ske
Dig° til ære (Ef. 2,10) ... :-)

Last OUTPUT: 13000 news:4e310c53$0$302$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13192

samkbh63

> Mogens Kall, The servant of Michael.

Hvad betyder det at du er "The servant of Michael"?

Sam

tkruse

du må jo bede
og energien fra din bøn må overbevise dig
du ser virkelig en forbedring med de alkoholiker
men du alene er sikkert ikke nok
der skal flere til
og er der mange som ser en forbedring igennem den ånd, energi de
vækker igennem deres bøn
ja så ender det jo med at alkoholikeren holder sig ædru
og selv lære om bønnens styrke

P.N.

"samkbh63" <s...@netbrev.dk> skrev i en meddelelse

Kall er i killfilteret hos alle ikke-kristne læsere, du kan selv regne
resten ud.

"samkbh63" <s...@netbrev.dk> skrev ...

"P.N." <2...@mail.dk> skrev ...

Den 05-09-2011 10:35, P.N. skrev:

> Kall er i killfilteret hos alle ikke-kristne læsere, du kan selv regne
> resten ud.

Også hos en del kristne. :-)

Det er ikke som sådan kristendom, der præger hans indlæg, i
hvertfald ikke i en for kristne genkendelig form.

--
Venlig hilsen,

Vidal

samkbh63

> Håber det gav forklaring nok (på din spørgsmål, Sam) ... :-)
>
> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael.

Tak for din forklaring, Mogens. Ja den kunne da dårligt være mere
udførlig. :-)

† Guds fred †
Sam

samkbh63

Mogens - nu må du ikke tage det følgende ilde op!
Men jeg opfatter dig som en meget "højreorienteret" Kristen, hvilket
jeg bestemt ikke lægger noget negativt i! Men så undrer det mig du
kalder dig Michaels tjener. Der står : "v1 Sådan skal man betragte
os: som Kristi tjenere og som forvaltere af Guds hemmeligheder;" (1
Kor 4) og "v5 Slaver, adlyd jeres jordiske herrer, som var det
Kristus, med frygt og bæven og af et oprigtigt hjerte, v6 ikke som
øjentjenere, der vil stå sig godt med mennesker, men som Kristi
tjenere, der af hjertet gør Guds vilje." (Ef 6) Min fokus er
selvfølgelig på at der står "Kristi tjenere". Jeg synes også at
"Michaels tjener" indikerer at du tjener ham som man tjener en gud,
altså afgudsdyrkelse. Under alle omstændigheder et meget uheldigt
signal at sende, for en Kristen.
Men din historie taget i betragtning, forstår jeg selvfølgelig godt du
føler noget særligt for Michael. Men synes så bare det burde komme til
udtryk på en anden måde.

† Guds fred †
Sam

"samkbh63" <s...@netbrev.dk> skrev (som en opf�lgning p� fil 13198) ...

Sent: Monday, September 05, 2011, CET 19:17, GMT 17:17
Subject: Re: Frugten af Den karismatiske b�lge i menighederne
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/d896a7ce08869f79

> Tak for din forklaring, Mogens. Ja den kunne da d�rligt v�re mere
> udf�rlig. :-)
>
> ? Guds fred ?
> Sam

samt (som en opf�lgning p� ovenfor st�ende indl�g) ...

Sent: Tuesday, September 06, 2011, CET 02:41, GMT 00:41
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/6de9e1f65a16c56b

> Mogens - nu m� du ikke tage det f�lgende ilde op!

Nej, nej ... selvf�lgelig ikke ... :-)

> [...]

> Kor 4) og "v5 Slaver, adlyd jeres jordiske herrer, som var det

> Kristus, med frygt og b�ven og af et oprigtigt hjerte, v6 ikke som
> �jentjenere, der vil st� sig godt med mennesker, men som Kristi
> tjenere, der af hjertet g�r Guds vilje." (Ef 6) Min fokus er
> selvf�lgelig p� at der st�r "Kristi tjenere". Jeg synes ogs� at

> "Michaels tjener" indikerer at du tjener ham som man tjener en gud,

> alts� afgudsdyrkelse. Under alle omst�ndigheder et meget uheldigt

> signal at sende, for en Kristen.

> Men din historie taget i betragtning, forst�r jeg selvf�lgelig godt du

Fint, for det var s�dan set ogs� det, der var meningen: At fremh�ve, at
*kanske* noget i tilknytning til profetien fra GT ang. Mikael (se Dan 12,1)
er ved at g� i opfyldelse ... :-)

> ... Men synes s� bare det burde komme til
> udtryk p� en anden m�de.

Tja ...

Det har jeg faktisk ikke t�nkt s� dybt over.

For mig at se er det selvf�lgelig Jesus, der giver ordrer til Hans engle (se fx.
Matt. 24,31) og disse kan sagtens *videreformidle* et budskab til os mennesker
(se fx. ApG 5,20).

Og det er m�ske nok i d�n henseende, at jeg i sin tid valge betegnelsen 'en, som tjener
Mikael', forudsat selvf�lgelig at denne tjener Gud, apropos fx. ApG 5,29.

> ? Guds fred ?
> Sam

Jo tak, i lige m�de. Flot "cross-logo" ... :-)

Last OUTPUT: 13000 news:4e310c53$0$302$1472...@news.sunsite.dk

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13207

tkruse

vi høre ikke et ord om din udvikling med det første og største bud
alt fra dine føder til de yderste nakkehår er skabt af Gud
så hvad med at tilbeden den gode følelse af det med lethed
og se om du ikke kommer videre til det som det virkeligt handler om
og kan dele erfaring med andre der gør det samme og kommer til en
himmelsk fest
for du kan ikke bare bede med følelsen af lethed
men også med lyd og smag og højde ,dybte brede og højte

Vidal

Den 07-09-2011 12:47, tkruse skrev:

> vi h�re ikke et ord om din udvikling med det f�rste og st�rste bud
> alt fra dine f�der til de yderste nakkeh�r er skabt af Gud
> s� hvad med at tilbeden den gode f�lelse af det med lethed

> og se om du ikke kommer videre til det som det virkeligt handler om
> og kan dele erfaring med andre der g�r det samme og kommer til en
> himmelsk fest
> for du kan ikke bare bede med f�lelsen af lethed
> men ogs� med lyd og smag og h�jde ,dybte brede og h�jte

Jeg er ikke s� meget for moraliserende trusler fra Gud med
Mogens Kall som medium. Jeg tror det er Mogens Kall og ikke
Gud vi h�rer.

Hov, jeg fik lige en meddelelse til en Servant of
Michael (afgudsdyrker!) fra Gud:

CET 13:44
- "Hva' vover du s�."

CET 13:44
- "At lave om p� Mit ord!"

(13:44-ordene blev udtalt i byde form.)

CET 13:46
- "Menneske!"

CET 13:46
- "Uden forstand."

CET 13:46
- "Jeg taler til dig!"

CET 13:46
- "(I alvor.)"

CET 13:47
- "G�r Jeg i rette."

CET 13:47
- "Med dig."

--
Venlig hilsen,

Vidal

samkbh63

On Sep 6, 8:40 pm, "Kall, Mogens" <Jesus.loves.you...@gmail.com>

> samt (som en opf lgning p ovenfor st ende indl g) ...
>
> Sent: Tuesday, September 06, 2011, CET 02:41, GMT 00:41news:d87f3a4b-08c6-4f91-9fd9-9bada5863701@n11g2000yqh.googlegroups.comhttps://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/6de9e1f65a1...
> Last OUTPUT: 13000news:4e310c53$0$302$1472...@news.sunsite.dk
> Infohttp://groups.google.dk/group/dk.test/msg/591d03940b49201e
> Websitehttps://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13207

Hej Mogens.

Har slået dine skriftsteder op, og forstår selvfølgelig udemærket hele
din tankegang ang. dette.

Men lad mig fortælle dig min umiddelbare reaktion på at du kalder dig
"The servant of Michael". Jeg tænkte straks om du var Jehovas Vidne,
for de mener angiveligt at Jesus er Michael. Dernæst tænkte jeg at du
kunne dyrke Engletro. Ja det er jo en hel religion i sig selv. Og
endelig tænkte jeg du dyrkede et eller andet mystisk jeg slet ikke
kender til. Jeg tænkte ikke på at du nok var en almindelig Kristen!

Bare et eksempel på hvordan den signatur kan sende nogle helt forkerte
bare du skulle vide det..... :-)

† Guds fred †
Sam

"samkbh63" <s...@netbrev.dk> skrev ...

Sent: Wednesday, September 07, 2011, CET 22:51, GMT 20:51
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/0db3eeb39ea95aca

[ ... fil 13207 citat ... ]

> Hej Mogens.
>
> Har slået dine skriftsteder op, og forstår selvfølgelig udemærket hele
> din tankegang ang. dette.

Fint nok ... :-)

> Men lad mig fortælle dig min umiddelbare reaktion på at du kalder dig
> "The servant of Michael". Jeg tænkte straks om du var Jehovas Vidne,
> for de mener angiveligt at Jesus er Michael. ...

Ja, det er jeg bekendt med. Men det står jo for egen regning, denne deres
*vranglære*. Jesus er jo blevet *degraderet* fra at være Skaber til blot at
være en skabning!

> [...]
> endelig tænkte jeg du dyrkede et eller andet mystisk jeg slet ikke
> kender til. Jeg tænkte ikke på at du nok var en almindelig Kristen!

Måske tænker du for meget ... :-)

Nå, spøg til side ... :-)

> Bare et eksempel på hvordan den signatur kan sende nogle helt forkerte
> bare du skulle vide det..... :-)

Jo tak ... :-)

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13225

tkruse

On 5 Sep., 10:57, "Kall, Mogens" <Jesus.loves.you...@gmail.com> wrote:
> "samkbh63" <s...@netbrev.dk> skrev ...

Du lyder som en der har lært af Moses David brevene
ok med det

E.Dalgas

On Mon, 5 Sep 2011 10:57:22 +0200, Kall, Mogens wrote:

> [...]
> og selv ærkeenglen er for så vidt "blot" en af Hans° skabninger (og altså ikke selve

Michael (archangel)

He is viewed as the field commander of the Army of God. He is mentioned by
name in the Book of Daniel,[3] the Book of Jude,[4] and the Book of
Revelation, in which he leads God's armies against the Devil's forces
during his uprising.[5] In the book of Daniel, Michael appears as "one of
the chief princes"[3] who in Daniel's vision comes to Gabriel's aid in his
contest with the angel of Persia (Dobiel). Michael is also described there
as the advocate of the Children of Israel and as a "great prince who stands
up for the children of your [Daniel's] people".[6]

According to rabbinic Jewish tradition, Michael acted as the advocate of
Israel, and sometimes had to fight with the princes of the other nations
(cf. Daniel 10:13) and particularly with the angel Samael, Israel's
accuser. Michael's enmity with Samael dates from the time when the latter
was thrown down from heaven. Samael took hold of the wings of Michael, whom
he wished to bring down with him in his fall; but Michael was saved by God
(Midrash Pirke R. El. xxvi.).[20]

Kilde :
http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_(archangel)

Og englen sagde til mig: »Skriv: Salige er de, der er indbudt til Lammets
bryllupsfest.« Og den sagde til mig: »Det er Guds sande ord.« Jeg faldt ned
for dens fødder for at tilbede den, men den sagde: » Nej! Jeg er kun tjener
som du og dine brødre, der holder fast ved Jesu vidnesbyrd. Gud skal du
tilbede.« For Jesu vidnesbyrd er profetiens ånd. ÅB.19,9-10.

Det vil altid være et problem at finde bibelsk grundlag, når der
underskrives "servant of Michael".

Har du nogen som helst reference til bibelen, hvor du ser at et troende
menneske tjener engle, eller udtrykker sig som du gør det ved din "servant
of Michael" signatur ?

--

E.D

samkbh63

> [...]
> menneske tjener engle, eller udtrykker sig som du gør det ved din "servant

Godt indlæg - super skriftsted! :-)

† Guds fred †
Sam

"E.Dalgas" <e....@live.dk> skrev i en meddelelse news:18mao20im2ipt$.1xspkl3bpmxhu$.d...@40tude.net
> On Mon, 5 Sep 2011 10:57:22 +0200, Kall, Mogens wrote:

[ ... file 13198 ... ]
Hej E.Dalgas,

Længe siden sidst. Var det ikke dig, der er katolik ?

Hmm ...

Klokken er "lidt" mange så jeg tillader mig at springe over dit citat på engelsk, da jeg
faktisk mildelst talt er elendig til engelsk.

Jeg selv ynder faktisk meget at citere netop skriftstedet fra Guds Åbenbaring til
apostlen Johannes, netop fordi den så klart påpeger, at vi mennesker IKKE skal
tilbede andre skabninger, herunder engle. Se fx. fil ... (nej. Klokken er altså for
mange, så det bliver ikke lige nu, jeg finder links frem til relevante filer) ...

Men så vidt jeg kan forstå på dig, opfatter du begrebet 'at tjene' som en art tilbedelse,
men det ligger der faktisk slet ikke i udtrykket (skønt jeg desværre heller ej er sproglig
særlig klog).

I så fald skal jo en *kristen* tjener på fx. en restaurant opsige sin stilling, da det jo
så - i så fald - strider mod høns identitet at betjene kunderne i restauranten.

Og på tilsvarende vis mht. vores ministre. Dette ord - har jeg ladet mig fortælle - stammer
også fra begrebet 'at tjene'. En minister tjener faktisk folket, eller måske rettere sagt:
BURDE gøre det.

Og længere er den historie nok ikke (for mit vedkommende).

Last OUTPUT: 13000 news:4e310c53$0$302$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13233

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Friday, September 09, 2011, CET 04:21, GMT 02:21
13233 news:4e69781f$0$303$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/a157e6e70887c376

> "E.Dalgas" <e....@live.dk> skrev i en meddelelse

https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/8f209e532325a292
Interrupt RETURN from ...

Hej Kall.

Nej jeg er ikke katolik og har aldrig været det.

Hvad med dig, har du katolsk baggrund ?

> Hmm ...
>
> Klokken er "lidt" mange så jeg tillader mig at springe over dit citat på engelsk, da jeg
> faktisk mildelst talt er elendig til engelsk.

Mikael (ÆrkeEngel)

Bliver betragtet som "operativ chef/komandør i Guds hær"

Han anførte Guds hære mod Djævelens kræfter under dennes opstand. I Daniels
bog beskrives Michael som en af de "øverste fyrster", der i Daniels syn
kommer Gabriel til hjælp mod englen af Persien (Dobiel). Michael er også
beskrevet af Daniel som en fortaler for Israels børn og som en stor fyrste
der beskytter folket som Daniel tilhøre (Israel)

Ifølge jødisk rabbinsk tradition, fungerede Michael som fortaler/beskytter
for Israel og han måtte sommetider kæmpe med prinserne af andre nationer, i
særdeleshed englen Samael, Israels anklager. Michaels fjendskab med Samael
stammer fra det tidspunkt hvor sidstnævnte blev udstødt fra Himmelen,
Samael tog fat i Michaels vinger og forsøgte at bringe ham med i hans fald,
men Michael blev redet af Gud (Midrash Pirke R. El. XXVI.) [20].

> [...]
> men det ligger der faktisk slet ikke i udtrykket (skønt jeg desværre heller ej er sproglig

Det jeg mener er følgende :

Lad jer ikke frakende sejrsprisen af nogen, som går ind for falsk ydmyghed
og engledyrkelse, fordyber sig i egne syner og uden grund er indbildsk i
sit verdslige sind Kol.2,18

Paulus taler om engledyrkelse og det græske ord som er brugt i grundteksten
er : thrēskeia / worship / tilbede.

Dette ord peger på *religiøs dyrkelse af engle*.

Kilde: Strong's G2356 - thrēskeia
http://www.blueletterbible.org/lang/lexicon/Lexicon.cfm?strongs=G2356

At dyrke engle, er altså den oversættende mening som DO92 bibelen benytter
og denne dyrkelse er noget Paulus taler stærkt imod.

dyrkelse :

1. (kritikløs) opfattelse og beundring af en person, et begreb, fænomen
el.lign. som et ideal

1.a det at interessere sig for og dyrke et bestemt emne eller fænomen med
stort engagement

2. det at ære og tilbede en gud eller overnaturlig magt; det at praktisere
en religion

Kilde :
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=dyrkelse

Jeg vil undlade at konkludere noget i forhold til det du har skrevet om
dine oplevelser med englen Mikael, men jeg vil ikke skjule at jeg er
bekymret på dine vegne. Hvorfor jeg er det tror jeg du selv er istand til
at regne ud på baggrund af det jeg skriver i dette indlæg.

> [...]
> BURDE gøre det.
>
> Og længere er den historie nok ikke (for mit vedkommende)

Ok, men som du sikkert kan forstå, har et arbejde som tjener intet at gøre
med det bibelen taler om i forhold til den religiøst relaterede tilbedelse
af f.eks engle. I spørgsmålet om politisk tjeneste er forholdet forøvrigt
det samme, en ikke religiøs tjeneste, som den bibelen taler imod.

--

E.D

"E.Dalgas" <e....@live.dk> skrev ...

Sent: Saturday, September 10, 2011, CET 01:45, GMT (9/9-11) 23:45
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/8e37ed3ffd1fd3c5

> Hej Kall.
>
> Nej jeg er ikke katolik og har aldrig v¿ret det.

Hmm ...

Hvor er det så, at vi har krydset linier ?

Var det ikke dig, som smed mig i dit kill-filter engang, fordi jeg skældte JV ud ?

> Hvad med dig, har du katolsk baggrund ?

Nope.

Og dog:

Jeg er bare en ganske almindelig kristen, og derfor *anerkender* jeg jo selvfølge
også mine brødre og søstre i Den Katolske Kirke (uanset hvad man - for øvrigt -
måtte mene om denne pga. dit-og-dat), jævnfør John 17,20-23 ... :-)

> [...]
> beskrevet af Daniel som en fortaler for Israels b¸rn og som en stor fyrste
> der beskytter folket som Daniel tilh¸re (Israel)
>
> If¸lge j¸disk rabbinsk tradition, fungerede Michael som fortaler/beskytter
> for Israel og han måtte sommetider k¿mpe med prinserne af andre nationer, i
> s¿rdeleshed englen Samael, Israels anklager. Michaels fjendskab med Samael
> stammer fra det tidspunkt hvor sidstn¿vnte blev udst¸dt fra Himmelen,
> Samael tog fat i Michaels vinger og fors¸gte at bringe ham med i hans fald,
> men Michael blev redet af Gud (Midrash Pirke R. El. XXVI.) [20].

Det kan jeg ikke svare dig på, mindes ikke at vi har krydset linier.

> Var det ikke dig, som smed mig i dit kill-filter engang, fordi jeg skældte JV ud ?

Nej

> [...]
> måtte mene om denne pga. dit-og-dat), jævnfør John 17,20-23 ... :-)

Hvad har flere hundrede repræsentanter for forskellige religioner og
verdslige organisationer etc. at gøre med den "enhed i kristus" som du
henviser til ?

Interreligiøs dialog

Det var et noget frygtsomt initiativ, som varede i ca. 20 år indtil d. 27.
oktober 1986, hvor det store fredsmøde "The World Day of Prayer for Peace"
blev afholdt i Assisi.

Faktisk kan vi sige, at interreligiøs dialog i praksis og i stor målestok
startede efter "The World Day of Prayer for Peace", hvor Pave Johannes Paul
II inviterede ledere fra verdensreligionerne til at bede for fred i Assisi.

Med denne nye ånd kom utallige initiativer i gang. I 1988 afholdtes Global
Forum of Spiritual and Political Leaders i Oxford, England, hvor bl.a.
Dalai Lama og Moder Teresa var til stede. I 1993 afholdtes i Chicago, USA,
det møde, som kaldes "Verdensreligionernes Parlament", hvor der deltog
omkring 300 religiøse ledere, politikere og videnskabsmænd fra mange dele
af verden, inklusive Dalai Lama. "Verdensreligionernes Parlament" har
afholdt to store møder siden 1993, nemlig i Cape Town i Sydafrika samt
sidst i Barcelona, Spanien. Som en markering af årtusindskiftet blev der i
år 2000 afholdt et stort møde mellem religiøse ledere i New York, USA.
Denne gang samledes lederne i FN's hovedkvarter, og det blev betragtet som
FN's anerkendelse af betydningen af interreligiøs dialog. Det er en ganske
stor opgave at klarlægge hvor mange og hvornår, disse forskellige
internationale møder er afholdt, for de er talrige.

Kilde :
http://www.assisimission.net/index.php?option=com_content&view=article&id=5&Itemid=5
Jeg har henvist til Åb.19,9-10 og Kol.2,18. Derudover har jeg henvist til
den kristne opfattelse af Mikael og ligeledes den jødiske rabbinske
opfattelse.

Den kristne opfattelse af Mikael, som jeg henviser til, bygger på
skriftsteder fra bibelen. Det gør den jødiske opfattelse forsåvidt også,
men da du ikke kan læse engelsk er du undskyldt fra at forholde dig til det
afsnit jeg bragte på det punkt.

Dog, i følgende ser du tydeligt den bibelske grund til nogle af de tanker
som begge opfattelser bygger på :

Fyrsten over perserriget har stået mig imod i enogtyve dage, men Mikael, en
af de fornemste fyrster, kom mig til hjælp, da jeg var ladt tilbage dér hos
Persiens konger Dan.10,13

Så sagde han: Ved du, hvorfor jeg er kommet til dig? Jeg tager nu kampen op
med Persiens fyrste, og når det er forbi, kommer Grækenlands fyrste. Men
jeg skal fortælle dig, hvad der står i Sandhedens Bog – ikke en eneste vil
hjælpe mig imod dem, undtagen Mikael, jeres fyrste. Dan.10,20-21

På den tid fremstår Mikael, den store fyrste, der står ved dit folks side.
Det bliver en trængselstid, som der ikke har været magen til, så længe
folkeslag har været til. På den tid skal dit folk blive reddet, alle der er
indskrevet i bogen. Dan.12,1

Dengang ærkeenglen Mikael stredes med Djævelen om Moses' lig, vovede han
trods alt ikke at udtale nogen spottende dom, men sagde blot: »Herren
straffe dig!« Jud.1,9

Og der blev krig i himlen. Mikael og hans engle gik i krig med dragen, og
dragen og dens engle tog kampen op, men kunne ikke stå sig, og de havde
ikke længere deres plads i himlen. Åb.12,7-8
2. det at *ære* og tilbede en gud eller *overnaturlig magt*;

Du ære "Michael" (et overnaturligt væsen) ved at benævne dig selv som hans
tjener.

> Men det er *tilladt* i Guds rige at ELSKE sin ægtefælle, fatte det, hvem der kan!

Det har intet med sagen at gøre. Medmindre din ægtefælle er at betragte som
en gud eller et overnaturligt væsen.

> Og faktisk skal vi tjene hverandre, ligesom Kristus tog *tjenerskikkelse* på
> og tjente os (fremfor at kommandere rundt med os), se Fil 2,6-

Heller ikke dette har noget med sagen at gøre.

I forlængelse af afsnittet siger Paulus forøvrigt : "og holder fast ved
livets ord, til den stolthed for mig på Kristi dag, at jeg ikke har løbet
forgæves eller slidt forgæves." Fil.2,16

Hold fast ved det Ord som Jesus bragte ind i verden og som formidles ved
hans tjenere, såsom Paulus.

> Ihukom også Jesu fodvaskning af disciplene (som et forbillede på, hvorledes vi skal
> *behandle* hinanden) ved den sidste nadver!

elske Herren din Gud af hele dit hjerte og af hele din sjæl og af hele dit
sind.‹ Det er det største og det første bud. Men der er et andet, som står
lige med det: ›Du skal elske din næste som dig selv.‹ På de to bud hviler
hele loven og profeterne.« Matt.22,36-40

*note : Vi kan ikke springe det største bud over når vi taler om
næstekærlighed. Kærligheden til Gud (Det levende Ord) er udgangspunkt for
alt andet i det kristne liv.

> Jeg skal ærlig "indrømme", at jeg "går på kanten" af Kristendommen; underforstået
> at vranglære er en mulig faldgruppe (på den anden side af gærdet).

Derfor grunden til bekymring.

> Men jeg frygter ej, fordi Jesus har - trods alt - godt fat i mig ... :-)

Et udsagn som testes af forholdet til Guds Ord.

For Guds ord er levende og virksomt og skarpere end noget tveægget sværd;
det trænger igennem, så det skiller sjæl fra ånd og marv fra ben og er
dommer over hjertets tanker og meninger. Hebr.4,12.

Vore kampvåben er ikke verdslige, men mægtige for Gud til at bryde
fæstningsværker ned. Vi nedbryder tankebygninger og alt, som trodsigt
rejser sig mod kundskaben om Gud, vi gør enhver tanke til en lydig fange
hos Kristus, 2Kor.10,4-5.

> Jeg er bare et ganske almindeligt menneske, som har *behov* for at undersøge
> min (og andres) eksistens som et tænkende individ i Universet.

Er du i tvivl om din eksistens, siden du har et behov som det her ?

> Jeg opfatter det som at gå på opdagelse i Paradiset ... :-)

Hvad forventer du at finde, som du ikke allerede i Kristus har fundet ?

> Gud har skabt mig sådan (med denne nysgerighed) ... :-)

Gud har skabt mennesket, så langt er vi enige. Men mennesket faldt fra Gud.
Det er derfor det nye liv i Kristus Jesus som Guds livgivende Ord har
skænket os, vi skal forholde os til :

I begyndelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud. Han var i
begyndelsen hos Gud. Alt blev til ved ham, og uden ham blev intet til af
det, som er. I ham var liv, og livet var menneskers lys. Og lyset skinner i
mørket, og mørket greb det ikke. Joh.1,1-5.

Du skriver at din nysgerrighed er rettet imod verden og dens eksistenser,
men hvis verden og de ugudelige mennesker i verden repræsentere et mørke
som ikke har lod eller del i det sande lys i Kristus, hvad siger det så om
en nysgerrighed som den du beskriver ?

> Og hvis der her findes væsener ligesom jeg, dog forskellig fra Homo Sapiens,
> så ... fred være med det ... :-)

Så Paulus ord i Kol.2,18 er ikke noget du tager alvorligt ?

Hvad så med dette :

Thi for os står kampen ikke mod kød og blod, men mod myndigheder og magter,
mod verdensherskerne i dette mørke, mod ondskabens åndemagter i
himmelrummet. Ef.6,12.

Er din kommentar stadig : "så....fred være med det" ?

> Længere er den historie nok ikke!

Jeg er bange for at denne sag har et potientale som går langt.

> [...]
>
> Kan man ikke også sige, at dersom et menneske nedskriver, hvad et andet individ
> siger (fx. Paulus), da *tjener* man denne person(s interesser) ?

Jo, men i forhold til den problemstilling vi drøfter er dette jo ikke en
"religiøs relateret tjeneste" som ære eller tilbeder en anden "overnaturlig
magt/gud" end Jesus Kristus.

> [...]
> vennetjeneste (en art "brohoved" mhp videre erobringer ind i fjendelandet) ... :-)

Jeg har rimeligt udførligt forklaret dig hvad Paulus taler om og også
forklaret dig den oversættende mening i den Danske DO92 bibel udgave.

Det er meningen i læren fra Paulus som bør være udgangspunkt for en
tolkning af bibelens udsagn i dette og ikke, egne tankebygninger etc.

Peter skriver :

I er jo ikke genfødt af en forgængelig, men af en uforgængelig sæd, Guds
levende og blivende ord; for alle mennesker er som græs, al deres herlighed
som markens blomster. Græsset tørrer ind, blomsterne falder, men Herrens
ord forbliver til evig tid. Det er dette ord, som er forkyndt for jer.
1Pet.1,23-25.

--

E.D

--

E.D

"E.Dalgas" <e....@live.dk> skrev ...

Sent: Sunday, September 11, 2011, CET 14:31, GMT 12:31
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/3da71fabdb2f56cb

> Det kan jeg ikke svare dig p�, mindes ikke at vi har krydset linier.

> Nej

> Hvad har flere hundrede repr�sentanter for forskellige religioner og
> verdslige organisationer etc. at g�re med den "enhed i kristus" som du
> henviser til ?

Jeg henviser IKKE til noget som helst andet end en (ud af mange) retning(er) INDENFOR
Kirken�, n�r jeg omtaler katoliker.

Hvad du evt. gerne vil tilskrive katolikkerne st�r s�ledes for egen regning, og
herfra EOD desang�ende!

> [...]

> af verden, inklusive Dalai Lama. "Verdensreligionernes Parlament" har

> afholdt to store m�der siden 1993, nemlig i Cape Town i Sydafrika samt
> sidst i Barcelona, Spanien. Som en markering af �rtusindskiftet blev der i
> �r 2000 afholdt et stort m�de mellem religi�se ledere i New York, USA.

> Denne gang samledes lederne i FN's hovedkvarter, og det blev betragtet som

> FN's anerkendelse af betydningen af interreligi�s dialog. Det er en ganske
> stor opgave at klarl�gge hvor mange og hvorn�r, disse forskellige
> internationale m�der er afholdt, for de er talrige.

Som sagt: EOD herfra desang�ende!

Og d�t er faktisk *alt*, hvad vi ved om �rkeenglen Mikael (4 skriftsteder i
Biblen).

Alt andet er spekulation og st�r for egen regning, OGS� en associering som jeg
personlig tillader mig at g�re til Joshua 5,13-15!

> 2. det at *�re* og tilbede en gud eller *overnaturlig magt*;
>
> Du �re "Michael" (et overnaturligt v�sen) ved at ben�vne dig selv som hans
> tjener.

Det st�r for *egen* regning (din *fortolkning* af, hvad jeg l�gger i begrebet at
tjene. Se nedenfor).

> Det har intet med sagen at g�re. Medmindre din �gtef�lle er at betragte som
> en gud eller et overnaturligt v�sen.

Jo, det har netop noget med sagen at g�re!

EOD herfra desang�ende (gider ikke at mundhugges med dig)!

> Heller ikke dette har noget med sagen at g�re.

Jo, det har netop noget med sagen at g�re!

EOD herfra desang�ende (gider ikke at mundhugges med dig)!

> I forl�ngelse af afsnittet siger Paulus for�vrigt : "og holder fast ved
> livets ord, til den stolthed for mig p� Kristi dag, at jeg ikke har l�bet
> forg�ves eller slidt forg�ves." Fil.2,16

> Hold fast ved det Ord som Jesus bragte ind i verden og som formidles ved

> hans tjenere, s�som Paulus.

Hvilket jeg ogs� g�r ... :-)

(PS: S�g *ophavsret* p� Gudsordet et andet sted end her! EOD herfra desang�ende
(gider ikke at mundhugges med dig!))

> �Mester, hvad er det st�rste bud i loven?� Han sagde til ham: � >Du skal
> elske Herren din Gud af hele dit hjerte og af hele din sj�l og af hele dit
> sind.< Det er det st�rste og det f�rste bud. Men der er et andet, som st�r
> lige med det: >Du skal elske din n�ste som dig selv.< P� de to bud hviler

> hele loven og profeterne.� Matt.22,36-40
>

> *note : Vi kan ikke springe det st�rste bud over n�r vi taler om
> n�stek�rlighed. K�rligheden til Gud (Det levende Ord) er udgangspunkt for

> alt andet i det kristne liv.

Det �var ikke meget, du fik ud af *fodvaskningen* ! Det snerper "lidt" hen af, at
du bare fors�ger at fange mig i ord ... :-(

Det er *hykleri*, min herrer!

Om fodvaskningen st�r der bl.a. f�lgende:

Fodvaskningen John 13,1-20

(Jesus siger til sine disciple:)

I kalder mig mester og Herre, og I har ret, thi jeg er det.

N�r nu jeg, jeres Herre og mester, har tv�ttet jeres f�dder,
s� er ogs� I skyldige at tv�tte hverandres f�dder.

Thi det var et forrbilleder, jeg gav jer, for at I skal g�re,
ligesom jeg har gjort ved jer.

Sandelig, sandelig siger jeg eder:
en tjener er ikke st�rre end sin herre,
heller ikke er et sendebud st�rre end den,
som har sendt ham.

(John 13,13-16)

Og dette skriftsted skal selvf�lgelig s� ogs� - som jeg skrev - forst�s og tolkes
i lyset af Ordene fra Filipperbrevet:

G�r intet af egennytte eller lyst til
tom �re, men agt i ydmyghed hver-
andre h�jere end jer selv.

Lad det samme sindelig v�re i jer,
som var i Kristus Jesus

Da han var i guddomsskikkelse,
holdt han det ej for et r�vet bytte
at v�re Gud lig,

men han gav afkald og tog tjener-
skikkelse p� ...

(Fil 2,4-7a)

L�ngere er den historie ikke!

> Derfor grunden til bekymring.

Din "bekymring" STINKER langt v�k af at tage *patentret* p� Guds Rige.

Sammenlign evt. med:

Ven skal ikke mere l�re sin ven eller
broder sin broder og sige: "Kend
HERREN!" Thi de skal alle kende
mig fra den mindste til den st�rste,
(Jer 31,33)

Jeg ved blot, at det budskab, jeg kommer med, kan i UFO-kredse mistolkes
(fordi nogle mennesker her *dyrker* engle med mere, som var de guder).

Og hvis jeg ogs� begynder p� dette - hvilket jeg selvf�lgelig ikke g�re - da
ville jeg v�re faldet i en vrangl�re.

Det var d�t, jeg hentydede til (med mine ord).

> Et udsagn som testes af forholdet til Guds Ord.

Ja, selvf�lge, Hr. *selvbestaltede* "Pave" ... :-)

> For Guds ord er levende og virksomt og skarpere end noget tve�gget sv�rd;
> det tr�nger igennem, s� det skiller sj�l fra �nd og marv fra ben og er

> dommer over hjertets tanker og meninger. Hebr.4,12.
>

> Vore kampv�ben er ikke verdslige, men m�gtige for Gud til at bryde
> f�stningsv�rker ned. Vi nedbryder tankebygninger og alt, som trodsigt
> rejser sig mod kundskaben om Gud, vi g�r enhver tanke til en lydig fange
> hos Kristus, 2Kor.10,4-5.

Og ? ...

Ih, hvor blev jeg bange og frygtede Gud, den levende ?

N�h ...

Jeg har nemlig for laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid siden gjort regnskabet
op og har fundet fred-med-Gud ... :-)

Apropos:

Frygt er ikke i k�rlighed, men den
fuldkomne k�rlighed driver frygten
ud; thi frygt har med straf at g�re,
og den, der frygter, er ikke blevet
fuldkommen i k�rlighed.

(1.John 4,18)

Ihukom:

... en god samvittigheds pagt med Gud ved
Jesu Kristi opstandelse,

(1.Pet. 3,21b)

Jeg har for mange �r siden givet mit liv til Jesus og er - for s� vidt - Hans tr�l!

Og d�t er en "anelse" MERE end blot det at tjene (eller servificere) et andet
individ! ... :-)

Og n�r man er Jesu tr�l, s� er det heller ej l�ngere ens ansvar, *om* frelsen
nu ogs� vitterlig kan n� helt ud til de fortabte, fordi ...

Som tr�l skal man bare g�re, som sin Herrer befaler. Og s� bliver det Hans
ansvar at opfylde alle l�fterne.

Og det er navnlig d�t, der skal forst�r med skriftssteder s�som:

Thi Guds rige best�r ikke i ord, men
i kraft.

(1.Kor. 4,20)

Jeg har nemlig l�rt at kende min plads i Guds rige for �r siden!

Jeg ved udem�rket godt, at jeg hverken kan g�re bespisningsunder eller - hvad der
er langt vigtigere - at frelse d�t, der allerede �r g�et fortabt.

Om jeg s� st�r p� hovedet; ja s� hj�lper det ikke et hak, fordi ...

Kun Gud *alene* er i stand til at frelse det fortabte (j�vnf�r John. 16,8)

S� jeg kender min plads i Guds rige!

Jeg er en Jesu-tr�l, og beh�ver ikke at t�nke et klap over *hvordan* Gud, den
Alm�gtige, vil klare �rterne. For d�t er jo *Hans* problem (ikke l�ngere mit som
tr�l)! ... :-)

Og det er ret *befriende* at leve s�fdan, ogs� - om det skulle v�re - at man er
sekret�r for en-eller-anden ... :-)

> Er du i tvivl om din eksistens, siden du har et behov som det her ?

Overhovedet ikke. Jeg synes bare, at Guds skaberv�rk er *godt* og forunderligt ... :-)

> Hvad forventer du at finde, som du ikke allerede i Kristus har fundet ?

Som kristen m� man bekende, at man *aldrig* begriber Gud fuldt ud.

S� intelligente er vi mennesker jo trods alt heller ikke!

Og hvis Gud i sin store visdom har lyst til at skabe et Univers;
ja, s� for min skyld gerne ... :-)

Og hvis Gud i sin store visdom har lyst til at skabe skabninger i et Univers;
ja, s� for min skyld OGS� gerne ... :-)

Og hvis Gud i sin store visdom har lyst til at skabe intelligente skabninger i et Univers;
ja, s� for min skyld OGS� gerne ... :-)

Amen ?

> Gud har skabt mennesket, s� langt er vi enige. Men mennesket faldt fra Gud.

Og - hvilket du muligvis glemmer - ...

N�r vi kommer til tro p� Jesus, da *genoprettet* Gud Paradiset (i vort hjerte)
hvad ang�r *samh�righeden*; en v�sentlig bestanddel af selve K�rligheden,
som jo er selve Guds v�sen (se Rom 5,5. Ef 1,13-14 m.fl.)

> [...]

> som ikke har lod eller del i det sande lys i Kristus, hvad siger det s� om

Et Udsagn:

Vi er sat i verden, men m� overhovedet ikke tage del i det.
Vi m� hverken dit eller dat - og heller ej flyve til M�nen, fordi
d�t siger vores pave E.Dalgas den f�rste!

Ja, go'dav med et �kseskaft!

Gud skabte det her Univers, og det *vidner* om Guds STORHED, ufattelige
storhed.

Og Gud sagde til mennesket: G� p� opdagelse ...

Nej, det sagde Han m�ske ikke ordret, men ...

... thi havd Adam kaldte de forskellige levende v�sener,
det skulle v�re deres navn.

(1.Mos. 2,19)

Din religi�sitet STINKER langt v�k af *patentret*.

Jeg kommer til at br�kke mig!

Ad ... :-(

Det er jo, s� det ligefrem klister p� t�jet!

Jeg vil hverken have lod eller del i denne *vrangl�re*!

Gud skabte *nysgerighed*, og jo mer' vi g�r p� opdagelse i Guds skaberv�rk,
da fatter vi (med vor forstand), at det slet ikke kan lade sig g�re, at selve
Universets tilblivelse (og dermed ogs� udvikling, inklusiv al det skabte, herunder
intelligente v�sener som os) er et mysterium.

Men det forbyder den selvudr�bte pave E.Dalgas den f�rste os (at g� p�
sp�ndende opdagelse i Guds skaberv�rk)! .. :-(

Hj�lp, hvad skal vi g�re, Jesus !

Paven har forbudt os at udforske dig (gennem dit skaberv�rk)

M� han godt det ?

> S� Paulus ord i Kol.2,18 er ikke noget du tager alvorligt ?

Jo, selvf�lgelig!

Men nu mener jeg jo ikke, at jeg ligefrem *dyrker* engle (og ikke holder
fast ved det v�sentlige, nemlig Kristus Himself).

Jeg anerkender blot, at Han har engle (j�vnf�r fx. Matt. 24,31), og at disse
kan straffe onde mennesker!

Og det er jo selvf�lgelig d�t kort, jeg spiller p�

Men bevares!

Det kr�ver jo en "anelse" intelligens at fatte dette!

L�ngere er s�dann set den historie ikke!

> Hvad s� med dette :
>
> Thi for os st�r kampen ikke mod k�d og blod, men mod myndigheder og magter,
> mod verdensherskerne i dette m�rke, mod ondskabens �ndemagter i
> himmelrummet. Ef.6,12.
>
> Er din kommentar stadig : "s�....fred v�re med det" ?

D�t, jeg skrev, var: *Mikales* tjener, hvilket IKKE er det samme som 'dj�velens
tjener'.

Du er jo knal-i-l�get!

Det religi�se har jo taget fuldst�ndig overh�nd i dit sind, s� du ikke l�ngere kan
skelne mellem h�jre og venstre, og godt fra ondt.

Nu mangler du bare at br�nde mig p� b�let som k�tte, religi�se *galning*!

> Jeg er bange for at denne sag har et potientale som g�r langt.

> Jo, men i forhold til den problemstilling vi dr�fter er dette jo ikke en
> "religi�s relateret tjeneste" som �re eller tilbeder en anden "overnaturlig
> magt/gud" end Jesus Kristus.

"Kanske" du till�gger det al, al for meget betydning, at nogle mennesker v�lger
at *samarbejde* med andre, galning!

> [...]
> forklaret dig den overs�ttende mening i den Danske DO92 bibel udgave.
>
> Det er meningen i l�ren fra Paulus som b�r v�re udgangspunkt for en

> tolkning af bibelens udsagn i dette og ikke, egne tankebygninger etc.
>
> Peter skriver :
>

> I er jo ikke genf�dt af en forg�ngelig, men af en uforg�ngelig s�d, Guds
> levende og blivende ord; for alle mennesker er som gr�s, al deres herlighed
> som markens blomster. Gr�sset t�rrer ind, blomsterne falder, men Herrens

> ord forbliver til evig tid. Det er dette ord, som er forkyndt for jer.

Hmm ...

E.Dalgas! Du kommer til at ta' dig virkelig godt sammen nu, hvis du �nsker, at jeg
skal afst� fra en *altomfattende* EOD herfra!

Min tid er kostbar!

Jeg er IKKE sat her i verden for at skulle st� til regnskab for dig.

Jeg har en *tjeneste* fra Herren, som skal passes. Dette er f�rsteprioriteten.

Hvad du s� m�tte mene, m� komme i anden r�kke. Forst�r du det ?

V�lg derfor dine ord med *omtanke* (og ikke STRAKS tilskrive din modpart
det v�rst t�nkelige) !!!

Last OUTPUT: 13250 news:4e6b20f7$0$305$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13261

E.Dalgas

On Sun, 11 Sep 2011 16:05:46 +0200, Kall, Mogens wrote:

> "E.Dalgas" <e....@live.dk> skrev ...
>
> Sent: Sunday, September 11, 2011, CET 14:31, GMT 12:31
> Subject: Re: Frugten af Den karismatiske blge i menighederne
> https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/3da71fabdb2f56cb

> Jeg henviser IKKE til noget som helst andet end en (ud af mange) retning(er) INDENFOR
> Kirken°, når jeg omtaler katoliker.
>
> Hvad du evt. gerne vil tilskrive katolikkerne står således for egen regning, og
> herfra EOD desangående!

> Som sagt: EOD herfra desangående!

>>> News:dk.livssyn.kristendom

Du kan være helt rolig Kall, jeg har ingen intentioner om at skændes med
dig, dertil er min tid også for kostbar.

Jeg er fuldt ud tilfreds med dit svar, selvom tonen er usømmelig for en
person som mener at tjene Herren og dine egen ord om tjenersind og
indbyrdes kærlighed klinger lidt hult efter dit indlæg her, så bekræftiger
du kun den indskydelse jeg fik til at poste indlæg i denne tråd.

--

E.D

"E.Dalgas" <e....@live.dk> skrev ...

Sent: Sunday, September 11, 2011, CET 22:50, GMT 20:50
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/59e5c5363ee80b43
> person som mener at tjene Herren ...

Det er faktisk tilladt at protestere (også som kristen) overfor formynderi,
og det er nok sagen her i en nøddeskal!

Et *konkret* eksempel herpå i Biblen: 2.Kor. 11.5.13

Sammenlign for øvrigt med Jesu ord fra Matt. 23,8-11, hvor Jesus siger:

Ej heller skal I lade jer kalde 'førere';
thi kunén er jeres fører, Kristus.

Og den, der er størst ibalndt jer,
skal være jeres tjener.

Du *misbruger* jo begrebet 'tjener' til at få autoritet over et andet menneske! ... :-(

> [...]
> indbyrdes kærlighed klinger lidt hult efter dit indlæg her, så bekræftiger
> du kun den indskydelse jeg fik til at poste indlæg i denne tråd.

Se min kommentar ovenfor. EOD herfra ... :-(

Last OUTPUT: 13250 news:4e6b20f7$0$305$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13265

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, September 04, 2011, CET 14:27, GMT 12:27
13192 news:4e636eb2$0$307$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/c4ff2ec98fc8b180
Vores præst forsøgte i dag i forbindelse med prædiken at give folk mulighed for at gi'
deres liv til Jesus, men alkoholikerne var desværre allerede gået. (De har fået for vane
midt under prædiken at gå udenfor og så komme tilbage senere i gudstjenesten. Kanske
de ikke orker alle disse ord)

Præsten havde ellers sikkert håbet på et gennembrud mht. dem, fordi de er nu kommet i
menigheden igennem flere måneder og er FORTSAT ufrelse!

Måske begår vi ofte den fejl, at vi tror, mennesker kommer til tro via forstanden, og
derfor taler vi en hel masse opbyggelige ord, og bevares ... selvfølgelig bliver der sået
gode sunde frø i deres hjerter (men det er nu Gud, der gi'r væksten, 1.Kor. 3,7 så et
menneske bli'r født på ny) ...

Og det kan godt være, at disse mennesker er som spædbørn, hvor man endnu ikke
kan opdrage på dem (og lære dem alt, hvad Jesus har befalet, Matt. 28,20).

Kanske vi blot må acceptere at skifte ble på dem (i ordet overførte betydning) UDEN
at pådrage dem skyld- og skam-følelser.

Bevares!

Det føles som et nederlag at stå *magtesløs*, men ved at elske dem (trods alle deres fejl)
og blive ved med at elske dem UDEN fordømmelse, da er det, at vi (som deres ven) måske
kommer ind i deres hjerte, der hvor sjælen bor ... :-)

Det er i hvert fald herinde i *følelseslivet*, at tingene kan være gået i baglås. Og det er også
derfor, at det er herinde, at "reparationen" må ske.

Kanske nogle mennesker lider af, at det emotionelle-Jeg i nogen grad er blevet isoleret fra
det forstandsmæssige-Jeg, og derfor hjælper ord ikke længere (i sig selv).

Jeg kan i hvert fald huske for mit eget vedkommende, at jeg blev 'født på ny' - eller måske
rettere: Kom i *personlig* nærkontrakt med Gud Helligånd - INDEN jeg havde angret al
min synd. Jeg var - i Hans øjne - som et lille spædbarn, der sku' ha' skiftet ble!
Og det var *følelsen* af renhed (som skabte glæde i mig), der nok afstedkom, at jeg turde
binde mig på ny til dette kærlighedsobjekt.
Det nye måtte altså tilegnes gennem at gøre sig en følelsesmæssig *erfaring*, og først da
kunne alle de forudgående mange hundrede dårlige følelsesmæssig erfaring skippes (til fordel
for den nye).
Det er en processe, der bliver sat igang, og skulle gerne guide en menneskesjæl hen til der,
hvor Jesus gav sit liv for vedkommende, således at denne kan få fred-med-Gud.

Gud er kærlighed (1.John. 4,8b), og når Han får lov til at komme indenfor i et menneskes
hjerte, da sker forvandlingen ... :-)

Så opgaven for os kristne må bestå i, at vi mere *målrettet* giver folk en anledning til at
invitere Jesus indenfor.

Kristendommen skal *erfares* (gennem en række oplevelser), for ellers er den død og til
ingen gavn.

Har du inviteret Jesus indenfor (i dit hjerte) ?

Last OUTPUT: 13250 news:4e6b20f7$0$305$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13267

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, September 12, 2011 00:53, GMT (9/11-11) 22:53
13267 news:4e6d3bf5$0$305$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/f08c493bf9d3c192
Gud er jo IKKE en tyran, der uden tilladelse tiltvinger sig adgang, men som en gentleman
står Han pænt udenfor, og banker på dit hjertes dør.

Du må derfor ta' initiativet og invitere Ham indenfor ... :-)

> Kristendommen skal *erfares* (gennem en række oplevelser), for ellers er den død og til
> ingen gavn.
>

> Har du inviteret Jesus indenfor (i dit hjerte) ?

Hvis du har svært ved det, da prøv at gøre det gennem sang:

Michael W. Smith & Christa Black
"Draw Me Lord (Draw Me Near)" [A New Hallelujah]
Uploadet af Jeliel7bh den 31/01/2010
http://www.youtube.com/watch?v=gjtwjWPgO94

eller ...

(Foretrukne musikvideos)
http://www.youtube.com/user/TheServantOfMichael#p/c/F7EC1C082DAA7B36/15/gjtwjWPgO94

eller:

Website:
https://sites.google.com/site/kallmusic001/Home/name/draw-me-lord

Sang åbner op for vores følelsesliv ... :-)

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13268

tkruse

On 12 Sep., 01:21, "Kall, Mogens" <Jesus.loves.you...@gmail.com>
> [...]
> Websitehttps://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13268

Har du inviteret Jesus indenfor (i dit hjerte) ?

hvor i biblen er det krav nævnt ?
Siger Jesus ikke,,jeg går til faderen, men jeg vil sende jer
helligaånden talsmanden
siger han ikke også,,mange skal komme og sige det er mig , men det har
aldrig været mig
han kunne jo også mene

Har du inviteret Jesus indenfor (i dit hjerte) ?

jeg synes at dem som stiller det krav er mere til skade end til gavn
men alle nye som kommer i en kristen menighed kan mærke ånden
og de kan jo så når de synes de er klar eller har behov for
prøve at bede i ånden
og det giver altid bonus

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, September 12, 2011, CET 01:21, GMT (9/11-11) 23:21
13268 news:4e6d426e$0$316$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/b2b695941e4002c3

[ ... ]

Se tillige ...

Websites:
https://sites.google.com/site/kallfiles1/science/psychology/hypotesen-om-de-2-jeg-er
+
https://sites.google.com/site/kallfiles1/science/psychology/break-of-confidence/file-11227

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, September 12, 2011, CET 01:21, GMT (9/11-11) 23:21

Sent: Sunday, September 18, 2011, CET 09:45, GMT 07:45
Subject: Re: Politisk tøjvask -
Re: Sagt på Christiansborg
13361 news:4e75a18b$0$302$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/18fccd033ae8f956
https://groups.google.com/group/dk.politik/msg/18fccd033ae8f956

> Nu skal vi på plyndringstogn! ... :-)
>

> Amen ?...
>
> Men netop da hørte jeg en røst fra Himlen sige:
>
> (2011-09-18, Sunday, day no 261, CET 09:42, GMT 07:42)
> - "Først vil jeg se."
>
> Ups!
>
> Hvad Herre ?
>
> Ja, Herre! Vi "tilstår" at - dersom *Du* vil - så vil vi gerne slippe af med alle de
> ækle morderiske psykopater, som FORTSAT hærger på vor planet!
>
> Men fortæl, Herre! Hvad ønsker *Du* ?

Og så skete det i Kirken midt under lovsangen, at røst fra Himlen sagde:

(2011-09-18, Sunday, day no 261, CET 10:49, GMT 08:49)
- "Jeg vil."

CET 10:50
- "Frelse."

CET 10:50
- "Det, der er gået fortabt."

Jeg fik desværre ikke noteret det ned, men jeg tror nok, at det skete under
lovsangs- og tilbedelses-sangen 'Blessed Be The Name Of The Lord'.

Se fx. smagsprøve herpå ...

bondservant007
April 16, 2007
Blessed Be The Name Of The Lord - Vineyard Music
http://www.youtube.com/watch?v=RRbxEPn6khw

or ...

https://sites.google.com/site/kallmusic001/Home/name/blessed-be-your-name

Last OUTPUT: 13250 news:4e6b20f7$0$305$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13362

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Sunday, September 18, 2011, CET 13:02, GMT 11:02
13362 news:4e75cfa3$0$303$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/98d9bcc84b8b12ff

> [...]
> Og så skete det i Kirken midt under lovsangen, at røst fra Himlen sagde:
>
> (2011-09-18, Sunday, day no 261, CET 10:49, GMT 08:49)

Og pudsigt nok - mens jeg står og snakker med nogle mnnesker udenfor Kirken - kører
"tilfældigvis" en rød Opel stationcar uden kofanger på bagsmækken forbi kl 11:58. Jeg
kender vedkommende. Denne var på vej mod vest (i retning af høns sommerhus).

Men at vedkommende kom forbi netop lige da (på det tidspunkt og rute, hvilket ellers
vedkommende ikke gør, under normale omstændigheder) gav "lidt" stof til eftertanke!

I mit stille sind tænker jeg nu: Tak Jesus, at Du også vil frelse denne person, og høns
familie, som bor i "687" ... :-)

Og til *dig* kunne jeg nu finde på at sige: Und dig selv *sjælefred*, min ven ... :-)

Last OUTPUT: 13250 news:4e6b20f7$0$305$1472...@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13370

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4ec4cc01$0$293$1472...@news.sunsite.dk...
Og medens jeg sat og funderedes over disse ord hørte jeg en røst fra Himlen sige:
(2011-11-17, Thursday, day no 321, CET 09:57, GMT 08:57)
- "Men jeg vil gøre det på *min* måde."

Sent: Sunday, September 04, 2011, CET 14:27, GMT 12:27
> [...]
> karismatiske bølge, at den er sværmerisk pga. at der lægges for stor vægt
> på oplevelsen, fremfor Ordets forkyndelse.

Men dén side af sagen er fór letkøbt, fordi ... (input memory from) ...

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Det var vist i Tjekkiet man talte om
Jasmin-revolution