znani fizycy

Spiderman

Dec 13, 2007, 3:31:17 PM12/13/07
zastanawiam sie gdzie sa i dlaczego ich nie widac wspolczesnych
geniuszy - dawnymi laty feynman czy einstein pokazywali sie, byli,
zostali ikonami a obecnie ciszaaa, kto dzis jest wielkim naukowcem,
dlaczego ich nie ma w mediach?

Dec 13, 2007, 3:53:27 PM12/13/07
Spiderman pisze:

A jaka jest grupa docelowa dla pokazywanych dzisiejszych naukowców? Jaki
produkt możesz sprzedać komuś, kto byłby zainteresowany nauką?

A pisząc wprost: dzisiaj media adresowane są do tych, którym można coś
wcisnąć (produkt). Programy i przekazy dobiera się pod te grupy.
Przykłady: BMW jest dla dresów, Subaru dla lesbijek, a dla kogo jest
fizyka? :-)

M.

Jacek Szaniawski

Dec 13, 2007, 4:22:06 PM12/13/07
"Spiderman" <spi...@spamspamspam.pl> wrote:

to dlatego, ze wplyw wspolczesnej fizyki na zycie jest znikomy. oprocz
tego fizyka nie odnotowala znaczacych osiagniec od jakis 30 lat,
ostatnia byla chromodynamika kwantowa. niech uruchomia kontrolowana
synteze termojadrowa, to zapewniam Cie, ze beda idolami mediow.

janp...@gmail.com

Dec 14, 2007, 1:36:31 AM12/14/07

Faktyczna przyczyna jest bardzo prosta. Mozna ja latwo odkryc jesli
ktos przygladnie sie dokladniej brodom i wlosom owych dawnych
"geniuszy". Dla wielu z nich okazuje sie wowczas, ze ich brody
wygladaja jak wypiety w naszym kierunku goly tylek ludzki, zas ich
wlosy rosna pod gore glowy - zamiast jak u ludzi w dol glowy. Co ja
chce przez to powiedziec, to ze wielu dawnych tzw. "geniuszy", to
faktycznie byli UFOnauci-serpenci ktorzy tylko udawali ludzi. Bedac
zas UFOnautami mieli na promocje i na poparcie swoich (spychajacych
ludzkosc w dol) teorii cala maszyne propagandowa UFOnautow. W chwili
jednak obecnej UFOnauci obawiaja sie juz tak otwartego zasiewania
konfuzji wsrod ludzi. Stad dzisiaj wiodacymi sa naukowcy rodem z
ziemi. Tych zas juz nie popiera maszyna propagandowa UFOnautow.

Aby lepiej zrozumiec co staram sie tutaj wyjasnic, proponuje ogladnac
zdjecie "Fot. #6" z totaliztycznej strony "evil_pl.htm". Pokazuje ono
dokladnie jak owa posladko-podobna broda i wlosy roznace pod gore
glowy u dawnych "geniuszy" naukowych naprawde wygladaja. Stad
wyjasnia ono takze dlaczego zarowno kiedys dawniej, jak i ciagle i
dzisiaj, UFOnauci rozpetali taka ogromna propagande na temat rzekomej
"tworczosci" tychze swoich geniuszy. Jesli jednak tworczosc ta wziasc
pod lupe, wowczas sie okazuje ze faktycznie to nic ona ludzkosci nie
przysporzyla, a jednoczesnie pozakladala potezne blokady umyslowe u
naukowcow, ktore to blokady cofnely ziamska nauke o co najmniej 50 lat
do tylu.

Strone "evil_pl.htm" pownno dac sie ogladnac pod nastepujacymi
adresami - jesli owi serpenci-UFOnauci adresow tych jeszcze nie
zasabotazowali:

http://bible.webng.com/evil_pl.htm
http://energy.atspace.org/evil_pl.htm
http://evidence.ueuo.com/evil_pl.htm
http://evil.thefreehost.biz/evil_pl.htm
http://fruit.sitesled.com/evil_pl.htm
http://fruit.xphost.org/evil_pl.htm
http://god.ez-sites.ws/evil_pl.htm
http://karma.freewebpages.org/evil_pl.htm
http://magnocraft.jp.md/evil_pl.htm
http://memorial.awardspace.info/bible.htm
http://newzealand.myfreewebs.net/evil_pl.htm
http://nirvana.scienceontheweb.net/evil_pl.htm
http://pigs.freehyperspace.com/evil_pl.htm
http://parasitism.about.tc/evil_pl.htm
http://parasitism.xphost.org/evil_pl.htm
http://rubik.hits.io/evil_pl.htm
http://tornado.99k.org/evil_pl.htm
http://users3.nofeehost.com/devils/evil_pl.htm
http://wszewilki.greatnow.com/evil_pl.htm

Z totaliztycznym salutem, Jan Pajak (Prof. dr inz.)

P.S. Zapraszam tez do ogladniecie wpisow
http://groups.google.com/group/pl.sci.fizyka/browse_thread/thread/3c9afa0dcd2eff60
oraz http://groups.google.com/group/pl.sci.biologia/browse_thread/thread/8b2635d499a0325b
aby sie przekonac jak owi serpenci-UFOnauci nie tylko ze nie pomagaja
dzisiejszym naukowcom, ale wrecz czynia wszystko co w ich mocy aby
naukowcom tym przeszkodzic w popularyzacji wynikow swoich badan.

Szczepan Bialek

Dec 14, 2007, 3:33:53 AM12/14/07

Uzytkownik <janp...@gmail.com>

>-UFOnauci nie tylko ze nie pomagaja
> dzisiejszym naukowcom, ale wrecz czynia wszystko co w ich mocy aby
> naukowcom tym przeszkodzic w popularyzacji wynikow swoich badan.

Pisalem juz ze:
"Wspólczesna wiedza jest objeta tajemnica firmowa, wojskowa, panstwowa i
mocarstwowa.
Podaj choc jeden powód dla którego kazdy uczen (i nauczyciel) w kazdym kraju
ma miec dostep do takowej."
S*

SasQ

Dec 14, 2007, 3:59:25 AM12/14/07
On Thu, 13 Dec 2007 22:36:31 -0800, janpajak wrote:

> [...]
> ich brody wygladaja jak wypiety w naszym kierunku goly tylek
> ludzki, zas ich wlosy rosna pod gore glowy - zamiast jak u

A na jajkach też im rosły pod górę? :D :P

> Co ja chce przez to powiedziec, to ze wielu dawnych tzw.
> "geniuszy", to faktycznie byli UFOnauci-serpenci ktorzy tylko
> udawali ludzi.

Bosh.. zaraz sie dowiem, że ubrania w mojej szafie
to przebrani ufonauci -_-

--
SasQ

Cezary Grądys

Dec 14, 2007, 7:55:46 AM12/14/07
janp...@gmail.com napisał(a):

> [...]
> wygladaja jak wypiety w naszym kierunku goly tylek ludzki, zas ich
> wlosy rosna pod gore glowy - zamiast jak u ludzi w dol glowy.

Kurcze, przestaje się strzyc na jeża :)

--

Cezary Grądys <czarek...@cartalia.com>

Maciej Woźniak

Dec 14, 2007, 11:36:51 AM12/14/07

Użytkownik "Cezary Grądys" <czarek...@cartalia.com> napisał w wiadomości

Za późno, już zostałeś zdemaskowany.

Message has been deleted

Marcin

Dec 14, 2007, 3:19:31 PM12/14/07

A dlaczego nie ma genialnych kompozytorów, malarzy, reżyserów?
Są, podobnie jak fizycy (np. Edward Witten?), tylko że
moda na geniuszy się skończyła i ikonami stają się persony
raczej z drugiego bieguna intelektu. Ale! Moda jeszcze wróci! ;)

M.

Maciej Woźniak

Dec 14, 2007, 4:10:43 PM12/14/07

Użytkownik "Marcin" <sp...@noaddress.xx> napisał w wiadomości

Gadacie bzdury, panowie. Moda na geniuszy jest zawsze. Tylko
działa z opóźnieniem, geniusze zostają ikonami zazwyczaj czas
jakiś po śmierci. Są, owszem, wyjątki.

Stanislaw Sidor

Dec 14, 2007, 4:15:20 PM12/14/07
Newsuser "Maciej Woźniak" <mlwozniak...@onet.pl> wrote ...

> Gadacie bzdury, panowie. Moda na geniuszy jest zawsze. Tylko
> działa z opóźnieniem, geniusze zostają ikonami zazwyczaj czas
> jakiś po śmierci. Są, owszem, wyjątki.

Masz nadzieje, ze zostaniesz za zycia? ;)

--
(STS)
Głupstwo w blasku sławy najczęściej bywa nierozpoznane. [Mrożek]

Maciej Woźniak

Dec 14, 2007, 4:41:48 PM12/14/07

Użytkownik "Stanislaw Sidor" <sts_n...@uranos.eu.org> napisał w wiadomości

> Newsuser "Maciej Woźniak" <mlwozniak...@onet.pl> wrote ...

> Masz nadzieje, ze zostaniesz za zycia? ;)

Tak, a bo co?

Stanislaw Sidor

Dec 14, 2007, 5:09:47 PM12/14/07
Newsuser "Maciej Woźniak" <mlwozniak...@onet.pl> wrote ...

> Użytkownik "Stanislaw Sidor" <sts_n...@uranos.eu.org> napisał w
> wiadomości news:fjure4$8ot$1...@srv.cyf-kr.edu.pl...

> Tak, a bo co?

A nic. Ustawiam sie na przyszlosc, z kim trzymac :)

Maciej Woźniak

Dec 14, 2007, 5:11:25 PM12/14/07

> A nic. Ustawiam sie na przyszlosc, z kim trzymac :)

I z kim będziesz trzymał?

Stanislaw Sidor

Dec 14, 2007, 5:12:03 PM12/14/07
Newsuser "Maciej Woźniak" <mlwozniak...@onet.pl> wrote ...

Ze zwyciezcami.

Maciej Woźniak

Dec 14, 2007, 6:12:14 PM12/14/07

> Newsuser "Maciej Woźniak" <mlwozniak...@onet.pl> wrote ...

> Ze zwyciezcami.

Wątpię.

Spiderman

Dec 15, 2007, 8:48:46 AM12/15/07

Uzytkownik "Jacek Szaniawski" <i...@nothere.com> napisal w wiadomosci

> [...]
> ostatnia byla chromodynamika kwantowa. niech uruchomia kontrolowana
> synteze termojadrowa, to zapewniam Cie, ze beda idolami mediow.

tak, to wydaje mi sie sensowne, po prostu potrzeba jakiejs rewolucji z
udzialem fizykow, by oni zainstniel w mediach

PL_(N)umber_One

Dec 15, 2007, 10:27:13 AM12/15/07
Witam
Bo geniusze zazwyczaj się spóźniają - roztargnienie, a ramówki w mediach są
napięte - reklamy :)

Potrzeba czasu. W okresie międzywojennym, polska publiczność , raczej nie
fascynowała się odkryciami Einsteina, tylko np kolejnymi powieściami
Antoniego Marczyńskiego - kryminały, a z wydarzeń bardziej ambitnej natury -
sukcesami Żwirki i Wigury. Kto dziś pamięta powieści Marczyńskiego.

Stanislaw Sidor

Dec 15, 2007, 10:30:16 AM12/15/07
Newsuser "PL_(N)umber_One " <paw...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote ...

> [...]
> Antoniego Marczyńskiego - kryminały, a z wydarzeń bardziej ambitnej
> natury - sukcesami Żwirki i Wigury. Kto dziś pamięta powieści

A kto dzis pamieta np. Gamowa?

J.F.

Dec 15, 2007, 12:02:48 PM12/15/07
On Sat, 15 Dec 2007 15:27:13 +0000 (UTC), PL_(N)umber_One wrote:
> [...]
>Antoniego Marczyńskiego - kryminały, a z wydarzeń bardziej ambitnej natury -
>sukcesami Żwirki i Wigury. Kto dziś pamięta powieści Marczyńskiego.

Hm, ale Agata Christie ciagle jest czytana. I Kubus Puchatek tez.

Moze rodzina nie zadbala o wznowienia/tlumaczenia ?

J.

witek

Dec 15, 2007, 2:36:18 PM12/15/07

> Newsuser "PL_(N)umber_One " <paw...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote ...

> A kto dzis pamieta np. Gamowa?

Ja mam jego książkę "Pan Tompkins w Krainie Czarów."

Witek

Stanislaw Sidor

Dec 15, 2007, 2:40:10 PM12/15/07
Newsuser "witek" <wi...@exbud.com.pl> wrote ...

Tylko dlatego, ze "Proszynki" wydal jego pop-sci ksiazke :)

witek

Dec 15, 2007, 3:03:19 PM12/15/07

Użytkownik "Stanislaw Sidor" <sts_n...@uranos.eu.org> napisał w wiadomości

W czasach, gdy ją kupowałem, to jeszcze "Prószyńskiego" nie było.

Witek

Stanislaw Sidor

Dec 15, 2007, 3:46:26 PM12/15/07
Newsuser "witek" <wi...@exbud.com.pl> wrote ...

> W czasach, gdy ją kupowałem, to jeszcze "Prószyńskiego" nie było.

No to gratuluje biblioteki.

jagen

Dec 15, 2007, 7:39:53 PM12/15/07
On 14 Gru, 09:33, "Szczepan Bialek" <sz.bia...@wp.pl> wrote:
> [...]
> mocarstwowa.
> Podaj choc jeden powód dla którego kazdy uczen (i nauczyciel) w kazdym kraju

1. Ponieważ budowanie społeczeństwa opartego na sekretach i
tajemnicach opóźnia rozwój społeczeństwa z powodu przerwanego
przepływu informacji i wprowadza dodatkowo konfuzję co do moralnego
wydźwięku podczas niszczenia danej zapory w myśleniu, zatoru w
działaniu, zatoru w rozumieniu (który to zator wynika tylko z
dysponowania przez podejmujących decyzje niepełną informacją, bo bez
znajomości tajemnicy).

2. Ponieważ jedynym selektorem dostępu do informacji powinno być
możliwość/zdolność jej przyjęcia. A nie zdolność pokonania jakiś
strażników, jakiś stopni organizacyjnych, jakiś firewalli czy
czegokolwiek stawianego przez tych co się mienią ekspertami,
starszymi, pies_wie_powiernikami_czego. Test musi się odbywać
wewnątrz, a nie na zewnątrz

3. Ponieważ tajemnice są fikcją i nie potrafisz podać przykładu
tajemnicy, która nie może być odkryta... nie ma takich.

4. Ponieważ społeczeństwo oparte na tajemnicach wychowuje ewolucyjnie
niszczycieli (najpierw zapór ukrywających tajemnice) a potem z nawyku
niszczenia wszystkiego co napotka na przeszkodzie i uzna za kolejną
zaporę sprawdzającą jego przystosowanie do niszczenia zewnętrznych
zapór zamiast sprawdzającą wewnętrzną (wynikłą z rozwoju) zdolność
przyjęcia informacji.

5. Ponieważ tajemnica to inna nazwa dla kłamstwa - najpierw kłamstwa
bezpieczeństwa jej wyłącznego posiadania (wszystko zostanie
ujawnione), potem kłamstwa misji jej strzeżenia, a potem kłamstwa
nieinterwencji czyli kłamstwa braku wpływu nieujawniania tajemnicy na
społeczeństwo. Ponieważ zapomina się o tajemnicach i kształtuje się (a
raczej wypacza) społeczeństwa i jednostki w oparciu o półprawdy (bo
prawdą nie dysponują podejmujący decyzje z uwagi na strzeżone
tajemnice).

6. Ponieważ podejmującym decyzję jest czasem żebrak z dworca bardziej
niż prezydent mocarstwa. Jak w tym kawale o smerfach: który smerf jest
najważniejszy? Ważniak!???

PS. A Bóg tak działa, że jak się coś twierdzi to Bóg sprawdza najpierw
na tym co twierdzi.. więc.. Więc te wypłosze i nieruchy co bezpiecznie
nic nie twierdzą i niczego nie ryzykują tylko biorą „co los da" niech
siedzą cicho zgodnie ze swoją naturą.

Szczepan Białek

Dec 16, 2007, 4:58:14 AM12/16/07

Użytkownik "jagen" <ja...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

działaniu, zatoru w rozumieniu (który to zator wynika tylko z
dysponowania przez podejmujących decyzje niepełną informacją, bo bez

Społeczność nauczycielska chce dostępu i go ma. Może obejrzeć wyrób i
zgadnąć jakiej wiedzy użyto. Podręczniki i publikacje to też wyroby. Trzeba
tylko przenieść wiedzę z Instrucji Obsługi do podręcznika.
Reszta ma dostęp jeżeli zacznie pracować. Współczesna wiedza jest zbyt
obszerna aby zmieścić ją w programie nauczania.

>2. Ponieważ jedynym selektorem dostępu do informacji powinno być
możliwość/zdolność jej przyjęcia.

Nauczycielami zostają ci co lubią ten zawód.

> [...]

>3. Ponieważ tajemnice są fikcją i nie potrafisz podać przykładu
tajemnicy, która nie może być odkryta... nie ma takich.

Ludzie z konkurencji odkrywają. Autorzy podręczników rzadko.

> [...]

>6. Ponieważ podejmującym decyzję jest czasem żebrak z dworca bardziej
niż prezydent mocarstwa. Jak w tym kawale o smerfach: który smerf jest

Są różne tajemnice. Jeżeli ktoś zaczyna temat to trzyma to w tajemnicy bo
nie jest pewien co z tego wyjdzie. Potem też nie jest pewien na tyle aby
publikować, Dopiero udany wyrób daje trochę pewności ale autor pracuje już
nad następnym tematem.

Marek Jozefowski

Dec 16, 2007, 6:07:58 AM12/16/07
Stanislaw Sidor pisze:

[...]

> Ze zwyciezcami.

Przypomniała mi się anegdota
dotycząca Talleyranda:
Talleyrand patrząc przez okno na zamieszki uliczne
krzyknął:
- nasi górą
- Jacy nasi? - zapytano go.
- Aaa, to zobaczy się jutro.
--
Nie wystarczy szeroko otwierać oczu [Hermann Weyl]

PL(N)umber_One

Dec 16, 2007, 1:00:39 PM12/16/07
J.F. <jfox_x...@poczta.onet.pl> napisał(a):

A właśnie - może kluczem jest tu rodzina, czyli spadkobiercy.
Może warto przypominać np, że Mościcki, to nie tylko "pan w lakierkach", ale
jeden z twórców przemysłu chemicznego w Polsce. Kilkanaście lat temu ukazał
się pojedyńczy artykuł w GW o Czochralskim - lepiej jeden, niż wcale.
W kolejce czekają jeszcze: Huber, Bryła, można by jeszcze długo wymieniać.