Rusland har iscenesat angreb på Kreml, vurderer tænketank - News 2023-05-04

Rusland har iscenesat angreb på Kreml, vurderer tænketank

Subject: UG: Sydafrikansk politiker sender advarsel inden
topmøde: Putin bliver anholdt, 'hvis han sætter sin fod'
i Cape Town - News 2023-05-03
Date: Wed, 3 May 2023 10:22:21 +0200
25173 <u2t5jt$17a47$1...@news.eternal-september.org>
Crime does NOT pay
https://sites.google.com/view/kall-crime-does-not-pay/files/25-xxx/25-1xx/25-173
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/MG0cq9JXhPI/m/jW7GP4qEAAAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

DR S128 ons 03 maj 23:23:42
3.maj dr.dk/nyheder 20:34

FN-LEDER VIL PRES PÅ SUDANS LEDERE

I går kl. 20:34
FN-leder vil have internationalt pres på Sudans ledere
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fn-leder-vil-have-internationalt-pres-paa-sudans-ledere

-

I går kl. 21:49
Forsvarsekspert: Det er realistisk, at Ukraine står bag angreb i Moskva
https://www.dr.dk/nyheder/udland/forsvarsekspert-det-er-realistisk-ukraine-staar-bag-angreb-i-moskva

-

Nu er Zelenskyj et direkte mål – russiske toppolitikere vil dræbe ham
I går kl. 22.09
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-03-nu-er-zelenskyj-et-direkte-maal-russiske-toppolitikere-vil-draebe-ham

-

Mette Frederiksen med opsang: - Det kan ikke nytte noget, hvis vi bliver
trætte før ukrainerne
I går kl. 22.34
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-03-mette-frederiksen-med-opsang-det-kan-ikke-nytte-noget-hvis-vi-bliver-traette-foer-ukrainerne

-

DR S129 ons 03 maj 23:23:42
3.maj dr.dk/nyheder 23:00

HUMMELGAARD: DER ER EN TRUSSEL
Russiske flådeskibe med kapacitet til
at udføre undervandsoperationer var i
måneder og dage op til sprængningerne
af Nord Stream-gasledningerne i
umiddelbar nærhed af de nordlige
eksplosionssteder.
Det kunne DR i samarbejde med NRK, SVT
og Yle afsløre onsdag. Men
Justitsminister Peter Hummelgaard (S)
kan ikke kommentere konkret på de nye
oplysninger.

- Det, der til gengæld er helt
åbenlyst, er, at der er en vedvarende,
bredspektret og markant trussel fra
fremmede stater, når det kommer til
blandt andet spionage af danske
interesser. Og det er noget, vi tager
meget, meget seriøst, siger han.

I går kl. 23:00
Justitsminister: Der er en vedvarende og markant trussel fra fremmede stater
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/justitsminister-der-er-en-vedvarende-og-markant-trussel-fra-fremmede-stater

-

Rusland: Olieraffinaderi er i brand efter droneangreb
I dag kl. 05.13
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-04-rusland-olieraffinaderi-er-i-brand-efter-droneangreb

Hændelsen er mere præcist opstået nær Novorossijsk, der ligger
ved Sortehavet.

-

Der er "bemærkelsesværdigt" meget sabotage i Rusland lige nu, mener
eksperter
I dag kl. 05.17
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-03-der-er-bemaerkelsesvaerdigt-meget-sabotage-i-rusland-lige-nu-mener-eksperter

-

2023-05-04 kl 06.48
47 min. siden
Russisk fartøj havde 10 timer for sig selv ved Nord Stream, inden
Forsvarets patruljeskib dukkede op
https://www.dr.dk/nyheder/indland/moerklagt/russisk-fartoej-havde-10-timer-sig-selv-ved-nord-stream-inden-forsvarets

-

2023-05-04 kl 06.48
29 min. siden
Nyt luftangreb mod ukrainske byer i nat
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nyt-luftangreb-mod-ukrainske-byer-i-nat

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

21. mar. 2023 kl. 17:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=5664759
Morten Top
Putin: Kinesisk plan kan være basis for fred

____________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen Ukraine
I dag kl. 05.12
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-03-seneste-nyt-om-ukraine-3-maj-2023

Kl. 19.01
Ruslands ekspræsident: - Zelenskyj skal elimineres

Kl. 19.54
Dødstallet stiger efter angreb i Kherson

Kl. 20.42
USA sender hjælpepakke til Ukraine på 300 millioner dollars

Kl. 21.14
USA's ambassade advarer sine borgere i Kyiv efter Kreml-angreb

New Link ...

Seneste nyt i krigen i Ukraine
I dag kl. 05.09
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-04-seneste-nyt-i-krigen-i-ukraine

Kl. 05.24
Meldinger om angreb i Ukraine

Kl. 05.28
Olieraffinaderi ramt af angreb

Kl. 05.41
Ingen dræbte i Kyiv torsdag morgen

Kl. 05.52
Rusland har iscenesat angreb, vurderer tænketank

44 min siden (Time now CET 06.55)
Diplomat: Rusland vil på et tidspunkt besvare angreb

31 min siden (Time now CET 06.55)
Korrespondent efter nattens eksplosioner: Det lyder som tordenvejr

(Time now CET 06.55)

2023-05-04 kl 06.48
22 min. siden
'Haalands eventyr vil ingen ende tage'

TV2:
2023-05-04 kl 06.50
Regeringen vil lappe huller i Forsvaret for 38 milliarder
49 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25175

Tidligere russisk premierminister hævder, at Moskva stod bag angreb på Kreml

Angreb Putin sig selv? Russisk anklage om droneangreb mod Kreml sætter
gang i teorierne

Zelenskyj beder om særdomstol til Putin og Rusland

Zelenskyj besøger international straffedomstol, som vil have anholdt Putin

Russisk olieraffinaderi nær Sortehavet angrebet med drone

Rusland er ikke i stand til at iværksætte en offensiv, siger amerikansk
efterretningstjeneste

Subject: Rusland har iscenesat angreb på Kreml, vurderer tænketank -
News 2023-05-04
Date: Thu, 4 May 2023 06:57:55 +0200
25175 <u2ve0i$1mlbp$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/wns_Eluo4Vc/m/wYkD6BDIAAAJ
Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43

Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

Tænketank: Rusland stod sandsynligvis bag droneangreb på Kreml
I dag kl. 07.14
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-04-taenketank-rusland-stod-sandsynligvis-bag-droneangreb-pa-kreml

-

DR S135 tor 04 maj 16:52:57
4.maj dr.dk/nyheder 07:27

RUSSISK OLIERAFFINADERI ANGREBET

I dag kl. 07:27
Russisk olieraffinaderi nær Sortehavet angrebet med drone
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russisk-olieraffinaderi-naer-sortehavet-angrebet-med-drone

-

DR S137 tor 04 maj 16:52:57
4.maj dr.dk/nyheder 07:46

VIGTIG UKRAINSK FRØSAMLING REDDET

I dag kl. 07:46
Vigtig frøsamling reddet ud af krigsramt by i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/vigtig-froesamling-reddet-ud-af-krigsramt-i-ukraine

-

Ukraine melder om nogle af de mest omfattende luftangreb i år
I dag kl. 09.33
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-04-ukraine-melder-om-nogle-af-de-mest-omfattende-luftangreb-i-ar

-

I dag kl. 09:41
Repræsentanter fra 12 lande kræver officiel undskyldning fra kong
Charles for kolonitiden
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/repraesentanter-fra-12-lande-kraever-officiel-undskyldning-fra-kong-charles

-

DR S144 tor 04 maj 16:52:58
4.maj dr.dk/nyheder 10:00

NYE, OMFATTENDE LUFTANGREB I KYIV

I dag kl. 10:00
Nye luftangreb i Ukraine er ifølge militær leder blandt de mest
omfattende i år
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nye-luftangreb-i-ukraine-er-ifoelge-militaer-leder-blandt-de-mest-omfattende-i-aar

-

I dag kl. 10:31
Nato: Rusland udgør en stor trussel mod europæisk infrastruktur
https://www.dr.dk/nyheder/indland/moerklagt/nato-rusland-udgoer-en-stor-trussel-mod-europaeisk-infrastruktur

-

Brandfolk vækkede beboere – ildkugle kunne ses på to kilometers afstand
I dag kl. 11.04
https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2023-05-04-brandfolk-vaekkede-beboere-ildkugle-kunne-ses-paa-to-kilometers-afstand

... på Holtevej i Brønderslev. ...

... tilkaldt beredskabet klokken 01.17 natten til torsdag, ...

-

Ukraine vedtager officielt nyt begreb – og opfordrer resten af verden
til at bruge det
I dag kl. 11.29
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-03-ukraine-vedtager-officielt-nyt-begreb-og-opfordrer-resten-af-verden-til-at-bruge-det

Ifølge ukrainerne er det ikke nok at bekæmpe Ruslands militær
eller Vladimir Putin. Det er hele den bagvedliggende ideologi,
der skal besejres.

[ ... ]

Den onde stat må besejres. I alle ordets betydninger.
Ruscismen må lide et totalt nederlag

Volodymyr Zelenskyj, præsident, Ukraine

-

DR S151 tor 04 maj 16:52:58
4.maj dr.dk/nyheder 12:07

ZELENSKYJ BESØGER HOLLAND

I dag kl. 12:07
Zelenskyj besøger international straffedomstol, som vil have
anholdt Putin
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-besoeger-international-straffedomstol-som-vil-have-anholdt-putin

-

I dag kl. 12:32
Angreb Putin sig selv? Russisk anklage om droneangreb mod Kreml sætter
gang i teorierne
https://www.dr.dk/nyheder/udland/angreb-putin-sig-selv-russisk-anklage-om-droneangreb-mod-kreml-saetter-gang-i

-

To droner eksploderede over Kreml - her er tre bud på, hvem der stod bag
I dag kl. 13.51
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-04-to-droner-eksploderede-over-kreml-her-er-tre-bud-paa-hvem-der-stod-bag

-

I dag kl. 13:53
[...]

I dag kl. 13:47
Rusland anklager USA for at stå bag droneangreb mod Kreml
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-anklager-usa-staa-bag-droneangreb-mod-kreml

Kommentar:

Hvorfor i al verden skulle de det?

USA (og alle os andre i NATO og Stillehavet) er IKKE i krig
med/mod Rusland!

Det e KUN noget, der foregår i Putins hoved!

Gak-gak!

ALT, hvad vi bedre om, er blot, at Rusland *respekterer* Ukraines
grænser (ligesom Rusland gerne vil have, at detes grænser
respekteres)!

Længere er historien altså bare ikke!

-

I dag kl. 14:42
Kulturministeren underskriver ny erklæring om udelukkelse af russiske
atleter
https://www.dr.dk/sporten/seneste-sport/kulturministeren-underskriver-ny-erklaering-om-udelukkelse-af-russiske-atleter

-

DR S158 tor 04 maj 16:52:59
4.maj dr.dk/nyheder 14:47

SYV DRÆBT I ANGREB PÅ ORGANISATION
To biler fra den norske organisation
Kirkens Nødhelp blev lørdag angrebet i
Sydsudan. Syv personer døde i
forbindelse ...

I dag kl. 14:47
Syv dræbt i angreb på norsk nødhjælpsorganisation i Sydsudan
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/syv-draebt-i-angreb-paa-norsk-noedhjaelpsorganisation-i-sydsudan

-

DR S156 tor 04 maj 16:52:58
4.maj dr.dk/nyheder 15:10

ZELENSKYJ: KLAR TIL MODOFFENSIVEN

I dag kl. 15:10
Zelenskyj: Hele det ukrainske samfund gør sig klar til modoffensiven
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-hele-det-ukrainske-samfund-goer-sig-klar-til-modoffensiven

-

Dansk folketingsmedlem afvist af Tyrkiet
I dag kl. 16.29
Opd. I dag kl. 18.17
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-05-04-dansk-folketingsmedlem-afvist-af-tyrkiet

Søren Søndergaard fra Enhedslisten er blevet nægtet at være
valgobservatør ved det tyrkiske valg.

-

Hun kæmper hver dag for at få sin mand hjem: - Jeg ved kun, at han er i live
I dag kl. 19.15
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-05-04-hun-kaemper-hver-dag-for-at-faa-sin-mand-hjem-jeg-ved-kun-at-han-er-i-live

Han nåede kun at være i Afghanistan i to dage, før han blev
taget til fange af Taliban.

-

I dag kl. 20:19
Luftalarmer over Kyiv: Indbyggere melder om droner og eksplosioner
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/luftalarmer-over-kyiv-indbyggere-melder-om-droner-og-eksplosioner

-

DR S167 tor 04 maj 21:48:33
4.maj dr.dk/nyheder 20:58

MANGE MØDT OP I MINDELUNDEN

I dag er det 78 år siden, at Danmark
blev befriet fra den tyske
besættelsesmagt i 1945.

I dag kl. 20:58
SE VIDEOEN: I Mindelunden blev minder vakt til live på årsdagen for
Danmarks befrielse
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/i-mindelunden-blev-minder-vakt-til-live-paa-aarsdagen-danmarks-befrielse

-

I dag kl. 21:15
Droneangreb i Moskva sætter gang i spekulationerne på gaden: 'Det var
ikke nødvendigvis ukrainerne'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/droneangreb-i-moskva-saetter-gang-i-spekulationerne-paa-gaden-det-var-ikke

-

2023-05-04 kl 22.49
USA stod bag angreb på Kreml, hævder Putins talsmand
3 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-04-usa-stod-bag-angreb-paa-kreml-haevder-putins-talsmand

[...]

Kl. 07.01
Fremtidens planter sikres

Kl. 07.54
Ukraine: Alle droner mod Kyiv skudt ned

Kl. 08.29
Zelenskyj er i Holland

Kl. 09.05
Rusland kan bruge angreb til at ramme Zelenskyj, siger forsker

Kl. 09.41
Se det første billede af Zelenskyj i Haag

Kl. 10.03
Ruslands konsulat på Ålandsøerne angrebet med ølflaske

Kl. 10.27
"Imponerende" tale i Hollands parlament

Kl. 10.42
Zelenskyj ankommer til straffedomstol i Haag

Kl. 10.50
Belgiens premierminister på vej til Haag

Kl. 11.15
Zelenskyj taler snart i Haag – se det her

Kl. 11.23
Dødstal stiger efter angreb i Kherson

Kl. 11.31
Holland lover fortsat støtte til Ukraine: - Vi beundrer jer

Kl. 11.36
Zelenskyj lover, at Putin skal straffes: - Vi skal nok vinde

Kl. 11.55
USA stod bag angreb på Kreml, hævder Putins talsmand

Kl. 12.59
Kreml afviser at kende til pavens fredsplan

Kl. 13.20
USA afviser Ruslands anklager om angreb på Kreml

Kl. 13.36
Hævnangreb eller ej? Militæranalytiker tror det ikke

Kl. 13.45
EU advarer Rusland efter Kreml-angreb

Kl. 13.56
Zelenskyj beder Vesten om kampfly – igen

Kl. 14.01
Belgien lover mere militærhjælp til Ukraine

Kl. 14.11
Ukraines modoffensiv bliver en "succes", siger Zelenskyj

Kl. 14.30
Zelenskyj ryster på hovedet af Ruslands dødstrusler

Kl. 15.35
Tysk politi efterforsker Zelenskyj-lækage

Kl. 15.51
Zelenskyj beder om særdomstol til Putin og Rusland

Kl. 16.14
Øget risiko for russiske angreb på undersøiske vestlige internetkabler,
siger NATO

Kl. 16.28
Ung ukrainsk sangerinde nægter at optræde ved international konkurrence

... fandt få timer før, det begyndte, ud af, at en russisk
sangerinde også ville deltage.

Kl. 16.41
Odesa-borgmester anholdt i forbindelse med korruptionsundersøgelse

Kl. 17.05
Israelsk missildetektionssystem bliver testet i Ukraine

Kl. 17.51
Rusland er ikke i stand til at iværksætte en offensiv, siger amerikansk
efterretningstjeneste

Kl. 17.56
Tidligere russisk premierminister hævder, at Moskva stod bag angreb på Kreml

Kl. 18.11
Putin set for første gang siden påstået attentatforsøg

Kl. 18.23
Amerikansk ambassadør besøger tilbageholdt amerikaner i Rusland

Kl. 19.09
Drone skudt ned over Krim-halvøen

Kl. 19.25
Meldinger om angreb i Kyiv

Kl. 20.36
Zelenskyj deler ure ud til sårede soldater

Kl. 20.48
Mindst én drone skudt ned i et luftangreb på Kyiv

Kl. 21.32
Rusland og Ukraine skal mødes for at diskutere kornaftale

Kl. 21.52
Drone skudt ned i Kyiv var muligvis ukrainsk, siger korrespondent

47 min siden (Time now CET 23.04)
Brand i russisk brændstoflager

Raffinaderiet ligger ikke langt fra den ukrainske Krim-halvø,
som Rusland har annekteret.

28 min siden (Time now CET 23.04)
Ukraine bekræfter, at nedskudt drone var deres egen

7 min siden (Time now CET 23.04)
Ukrainske og russiske delegerede røg i totterne på hinanden ved
officielt møde i Tyrkiet

(Time now CET 23.04)

2023-05-04 kl 22.40
5 min. siden
Napoli er italiensk mester for første gang i 33 år

TV2:

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25176