UG: Sydafrikansk politiker sender advarsel inden topmøde: Putin bliver anholdt, 'hvis han sætter sin fod' i Cape Town - News 2023-05-03

UG:
Sydafrikansk politiker sender advarsel inden topmøde:
Putin bliver anholdt, 'hvis han sætter sin fod' i Cape Town

Russisk oliedepot nær Krim i flammer efter droneangreb

Godstog afsporet i Rusland for anden dag i træk

De amerikanske kampvogne er ankommet til Ukraine - og forsvarsminister
Reznikov er begejstret

Militær radiokommunikation afslører:
Russiske flådeskibe var på mørklagte operationer ved Nord Stream

Subject: Udenrigsministre fra Armenien og Aserbajdsjan til
fredsmøde i USA - News 2023-05-02
Date: Tue, 2 May 2023 07:14:39 +0200
25170 <u2q680$kafo$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/C1aUSWvd8m4/m/fEUAGxs1AgAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Overvældende russiske tab i vinteroffensiven giver håb for ukrainsk
forårsoffensiv
Jacob Kaarsbo
Senioranalytiker i Tænketanken Europa og tidligere chefanalytiker i FE
I dag kl. 19.15
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-02-overvaeldende-russiske-tab-i-vinteroffensiven-giver-haab-for-ukrainsk-foraarsoffensiv

-

2023-05-02 kl 21.14
9 min. siden
Tyrkisk oppositionsleder anklager regeringen for at sprede desinformation
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tyrkisk-oppositionsleder-anklager-regeringen-sprede-desinformation

-

Dansk donation til Ukraine sender signaler til både Putin og NATO, mener
lektor
I går kl. 21.19
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-05-02-dansk-donation-til-ukraine-sender-signaler-til-baade-putin-og-nato-mener-lektor

-

I går kl. 21:21
Sydafrikansk politiker sender advarsel inden topmøde: Putin bliver
anholdt, 'hvis han sætter sin fod' i Cape Town
https://www.dr.dk/nyheder/udland/sydafrikansk-politiker-sender-advarsel-inden-topmoede-putin-bliver-anholdt-hvis-han

-

I går kl. 21:24
Godstog afsporet i Rusland for anden dag i træk
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/godstog-afsporet-i-rusland-anden-dag-i-traek

-

Sultestrejkende Islamisk Jihad-leder døde i fængslet – nu regner
raketterne ned over Israel
I går kl. 22.35
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-02-sultestrejkende-is-leder-doede-i-faengslet-nu-regner-raketterne-ned-over-israel

-

I går kl. 23:32
De amerikanske kampvogne er ankommet til Ukraine - og forsvarsminister
Reznikov er begejstret
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/de-amerikanske-kampvogne-er-ankommet-til-ukraine-og-forsvarsminister-reznikov-er

-

Russiske Wagner-soldater dør som fluer, men deres pårørende er taknemmelige
I dag kl. 05.20
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-04-29-russiske-wagner-soldater-doer-som-fluer-men-deres-paaroerende-er-taknemmelige

-

DR S163 ons 03 maj 08:47:54
3.maj dr.dk/nyheder 05:54

ISRAEL INDGÅR VÅBNEHVILE

I dag kl. 05:54
Palæstinensiske militser indgår våbenhvile med Israel
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/palaestinensiske-militser-indgaar-vaabenhvile-med-israel

-

I dag kl. 05:57
Militær radiokommunikation afslører: Russiske flådeskibe var på
mørklagte operationer ved Nord Stream
https://www.dr.dk/nyheder/indland/moerklagt/militaer-radiokommunikation-afsloerer-russiske-flaadeskibe-var-paa

-

DR S171 ons 03 maj 09:36:03
3.maj dr.dk/nyheder 08:46

ANGRIBER FLERE UKRAINSKE BYER

I dag kl. 08:46
Rusland angriber flere ukrainske byer natten til onsdag
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-angriber-flere-ukrainske-byer-natten-til-onsdag

-

2023-05-03 kl 09.47
25 min. siden
Finsk dagblad vil oplyse russiske borgere om krigen i Ukraine gennem
populært skydespil
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/finsk-dagblad-vil-oplyse-russiske-borgere-om-krigen-i-ukraine-gennem-populaert

-

2023-05-03 kl 09.47
21 min. siden
Stor europæisk politiaktion i Tyskland mod italiensk mafia
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/stor-europaeisk-politiaktion-i-tyskland-mod-italiensk-mafia

-

DR S173 ons 03 maj 09:35:33
3.maj dr.dk/nyheder 09:33

RUSSISK OLIEDEPOT I FLAMMER

2023-05-03 kl 09.47
13 min. siden
Russisk oliedepot nær Krim i flammer
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russisk-oliedepot-naer-krim-i-flammer

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

21. mar. 2023 kl. 17:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=5664759
Morten Top
Putin: Kinesisk plan kan være basis for fred

____________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.24
https://nyheder.tv2.dk/2023-05-02-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-2-maj-2023

Kl. 19.33
Ruslands nye forsvarsstillinger afslører Moskvas frygt for ukrainsk
"gennembrud"

Kl. 20.05
Danmark gør præcis, som vi plejer, siger lektor om dansk militærbidrag

41 min siden (Time now CET 21.21)
Bombe afsporer godstog i russisk grænseregion

Kl. 21.24
Lyn-analyse
Anders Lomholt
Forsvarskorrespondent

Kl. 22.14
Polsk beslutning får konsekvenser, advarer Peskov

Kl. 22.48
"Bakhmut holder stand", siger Ukraine

New Link ...

Seneste nyt om krigen Ukraine
I dag kl. 05.12
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-03-seneste-nyt-om-ukraine-3-maj-2023

Kl. 05.07
Efterretningslæk skader ifølge Zelenskyj USA's omdømme

Kl. 05.20
Tinder trækker sig fra Rusland

Kl. 05.25
Rusland vil øge våbenproduktionen efter Wagner-kritik

Kl. 05.58
Russiske Wagner-soldater dør som fluer, men deres pårørende er taknemmelige

Kl. 06.21
Rusland har gennemført 39 luftangreb, siger Ukraine

Kl. 06.54
DR: Russiske flådeskibe opererede ved Nord Stream op til eksplosioner

Kl. 07.14
Russisk oliedepot står i flammer nær Krim-broen

Kommentar:

HVORFOR doneres der ikke missiler, der kan sænke Krim-broen?

Affyres fx. 20 stykker på én gang, og 19 af dem tilintetgøres af
Putins *slyngelbande*, og blot ét rammer plet, da er broen
ødelagt (og dermed også militære forsyninger fra Rusland den vej
til den besatte ukrainske Krim-halvø)!

HVORFOR er det KUN de onde, der skal have lov til luftangreb?

Kl. 08.13
Ukraine: Dnipro ramt i russisk angreb i nat

Kl. 08.33
Noget tyder på, at russerne har ændret mål

Kl. 08.53
Rusland og Ukraine mødes i Tyrkiet fredag

46 min siden (Time now CET 10.09)
Rusland: Drone står bag brand i russisk oliedepot

40 min siden (Time now CET 10.09)
Rusland: Syv ukrainske agenter anholdt på Krim-halvøen

5 min siden (Time now CET 10.09)
Mette Frederiksen mødes med nordiske kolleger - kan få betydning for krigen

Kommentar:

Har I ikke ca. 20 præcisionsmissiler i overskud (med en
rækkevidde på ... tja, hvad skal vi sige? ... 500-700 km) ?

Target:
https://goo.gl/maps/NS34e47QNytjgYPG7 (Zoom)
https://goo.gl/maps/V2HTmYbZRg9gEsT38

Interrupt from ...

Subject: Internal message to 2304 and all her friends:
Does crime pay or what ? - News 2023-04-29
Date: Sat, 29 Apr 2023 07:36:20 +0200
25159 <u2iack$2r44f$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/li4FG3RilEE/m/3ALWMIxKAQAJ

> [...]
> https://sites.google.com/view/et-footsteps/1986-04-25
>
> 7 days *before* Tsunami
> https://sites.google.com/view/et-footsteps/2004-12-19
>
> 2013-02-15, Russia
> https://sites.google.com/view/et-footsteps/2013-02-15-m
>
> +
>
> Goodwill, Доброжелательность
> https://sites.google.com/view/kall-goodwill
>
> and ...
>
> Galactic neighbor help (Galaktisk nabohjælp)
> https://sites.google.com/view/galactic-neighbor-help/
>
> =>
>
> Internal message to 2304 and all her friends:

+

Subject: BREAKING News: Found target-DATA at Hebron -
Re: Found 50 + Homework -
Re: Monkey-Spirals-12-Star -
Re: ... Nazca-lines
News:dk.videnskab
Date: Sat, 29 Apr 2023 10:32:23 +0200
25160 <u2ikmo$2sm2j$1...@news.eternal-september.org>
Abraham-koden
https://sites.google.com/view/a-code-f-001/files/25-xxx/25-1xx/25-16x/25-160
Goodwill, Доброжелательность
https://sites.google.com/view/kall-goodwill/files/25-xxx/25-1xx/25-160
https://groups.google.com/g/dk.videnskab/c/lTVpfzFVPJo/m/zUtelZTSDAAJ
https://groups.google.com/g/no.kultur.folklore.ufo/c/zLq5oeqQtiY/m/12txn7VbBwAJ

Bevares! En asteroide-fuldtræffer kan også gøre det, ET!

Hvor meget står der på min goodwill-konto hos Jer, ET?

Jeg vil gerne hæve et passende beløb for at understrege
NØDVENDIGHEDEN af, at *forbrydelse IKKE skal kunne betale sig*;
hverken her på vores planet eller andre steder i vor galakse
eller i resten af Uni8verset!

(Time now CET 10.09)

2023-05-03 kl 09.47
0 min. siden
Claus Hjort vil have åbne døre: Det har været mærkeligt ikke at kunne
forsvare mig selv

TV2:
2023-05-03 kl 09.57
Konservativ borgmester gør comeback efter kræftsygdom
12 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25173

Norsk oberstløjtnant:
Rusland kan retfærdiggøre angreb på Ukraines ledelse

Subject: UG: Sydafrikansk politiker sender advarsel inden
Date: Wed, 3 May 2023 10:22:21 +0200
25173 <u2t5jt$17a47$1...@news.eternal-september.org>
Crime does NOT pay
https://sites.google.com/view/kall-crime-does-not-pay/files/25-xxx/25-1xx/25-173
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/MG0cq9JXhPI/m/jW7GP4qEAAAJ
DR S175 ons 03 maj 18:27:57
3.maj dr.dk/nyheder 10:40

UKRAINSK SABOTAGEGRUPPE ANHOLDT

I dag kl. 10:40
Russiske medier: Sikkerhedstjeneste hævder at have anholdt ukrainsk
sabotagegruppe
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russiske-medier-sikkerhedstjeneste-haevder-have-anholdt-ukrainsk-sabotagegruppe

-

Zelenskyj besøger Finland ved topmøde
I dag kl. 10.55
Opd. I dag kl. 11.54
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-03-zelenskyj-besoeger-finland

-

I dag kl. 11:08
Zelenskyj og Mette Frederiksen deltager ved nordisk topmøde i Finland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-og-mette-frederiksen-deltager-ved-nordisk-topmoede-i-finland

-

I dag kl. 12:26
Fra lækager til beskyldninger: Hvad er der sket siden Nord
Stream-sprængningerne?
https://www.dr.dk/stories/1288510966/hvad-er-der-sket-siden-nord-stream-spraengningerne/

-

I dag kl. 11:27
STIL SPØRGSMÅL: Hvordan blev russiske militærskibe afsløret nær Nord
Stream?'
https://www.dr.dk/engagement/taet-paa/stil-spoergsmaal-hvordan-blev-russiske-militaerskibe-afsloeret-naer-nord-stream

-

DR S116 ons 03 maj 18:27:53
3.maj dr.dk/nyheder 12:28

EU VIL STYRKE AMMUNITIONSPRODUKTION

I dag kl. 12:28
EU vil styrke produktionen af ammunition med 500 millioner euro
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/eu-vil-styrke-produktionen-af-ammunition-med-500-millioner-euro

-

I dag kl. 12:40
Systemkritisk belarusisk journalist får otte års fængsel
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/systemkritisk-belarusisk-journalist-idoemmes-otte-aars-faengsel

-

I dag kl. 13:11
Rusland reagerer på oplysninger om russiske skibe ved Nord Stream:
Kalder det vestlig misinformation
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-reagerer-paa-oplysninger-om-russiske-skibe-ved-nord-stream-kalder-det

-

I dag kl. 14:07
Hvor tæt har russiske skibe været på Nord Stream-sprængninger? - få
overblikket her
https://www.dr.dk/nyheder/indland/moerklagt/hvor-taet-har-russiske-skibe-vaeret-paa-nord-stream-spraengninger-faa

-

Rusland beskylder Ukraine for attentatforsøg mod Putin
I dag kl. 15.10
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-03-rusland-beskylder-ukraine-for-attentatforsoeg-mod-putin

-

I dag kl. 15:27
Rusland beskylder Ukraine for at angribe Kreml med droner: Putin var målet
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-beskylder-ukraine-angribe-kreml-med-droner

-

Ekspert: Sandsynligt, at Ukraine står bag angreb på Kreml
I dag kl. 15.58
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-03-ekspert-sandsynligt-at-ukraine-staar-bag-angreb-paa-kreml

-

03/05/2023 KL. 16:30
Moskva hævder, at angreb på Kreml var attentat mod Putin
https://jyllands-posten.dk/international/ECE15744167/moskva-haevder-at-angreb-paa-kreml-var-attentat-mod-putin/

Et formodet droneangreb mod Kreml få dage før stor militærparade
har ophidset sindene i magtens cirkler i Moskva.

-

2023-05-03 kl 18.36
47 min. siden
Zelenskyj om droneangreb på Kreml: 'Vi angriber ikke Putin'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/zelenskyj-om-droneangreb-paa-kreml-vi-angriber-ikke-putin

[...]

Kl. 10.53
Zelenskyj er i Finland

Kl. 11.02
Mette Frederiksen skal mødes med Zelenskyj

Kl. 11.15
Tre dræbt i angreb i ukrainsk supermarked

Kl. 11.56
Volodymyr Zelenskyj er ankommet

Kl. 12.04
Tantholdt venter på Zelenskyj

Kl. 12.10
EU vil bruge 500 millioner euro på at hjælpe forsvarsindustrien

Kl. 12.14
Sikkerheden er enorm forud for Zelenskyjs besøg

Kl. 12.24
Nu ankommer Zelenskyj til præsidentpaladset i Helsinki

Kl. 12.32
Zelenskyj hilser på det officielle Finland

Kl. 12.39
Zelenskyj holder møde med den finske præsident

Kl. 13.15
Zelenskyj skal besøge Tyskland

Kl. 13.17
Pressemøde begynder

Kl. 13.18
Finland lover fortsat støtte til Ukraine

Kl. 13.23
- Rusland vil aldrig nå til Helsinki, siger Zelenskyj

Kl. 13.26
2023 bliver afgørende for krigen

Kl. 13.29
Finland var blandt de første til at støtte Ukraine

Kl. 13.33
Zelenskyj er overbevist om, at Ukraine snart vil få kampfly

Kl. 13.38
Pressemødet er slut

Kl. 13.51
Rusland beskylder Ukraine for attentatforsøg mod Putin

Kl. 14.08
Moskvas borgmester forbyder brugen af droner

Kl. 14.20
Videoer viser tilsyneladende røgsky over Kreml

Kl. 14.30
NATO bekymret for, om Rusland vil ramme infrastruktur på havbund

Kl. 14.52
Ukraine afviser at stå bag droneangreb på Kreml

Kl. 14.57
Endnu en video viser droneangreb

Kl. 15.11
Ekspert: Sandsynligt, at Ukraine står bag angreb på Kreml

Kl. 15.45
Forsker: - Droneangreb er pinligt for Rusland

Kl. 16.13
Russisk leder kræver Kyiv-regeringen dræbt efter angreb

Kl. 16.31
Oberstløjtnant: - Rusland kan retfærdiggøre angreb på Ukraines ledelse

Ruslandsforsker ved DIIS Flemming Splidsboel vil ikke udelukke,
at angrebet kan være iscenesat af russerne selv.

Kommentar:

Ja og ligeledes mht. Nord Stream-sprængningerne. Her er målet så
vores infrastruktur!

Kl. 16.34
EU enige om indkøb af ammunition til Ukraine for en milliard euro

Kl. 16.44
USA kan ikke validere angreb mod Kreml

Kl. 17.24
Zelenskyj takker de nordiske lande

Kl. 17.38
Zelenskyj: - Vi har ikke angrebet Putin

Kl. 17.53
Frederiksen: Spørgsmål om kampfly til Ukraine er et af de allersværeste

Kl. 17.57
Korrespondent: - Krigen er kommet til Moskva
Lyn-analyse
Uffe Dreesen
Korresponden

51 min siden
Frederiksen med opsang: - Det kan ikke nytte noget

(Time now CET 19.01)

2023-05-03 kl 18.36
6 min. siden
Minister vil undersøge forslag om 10. klasse grundigt - men Venstre
vender allerede tomlen ned

TV2:
2023-05-03 kl 18.49
HK har fået mindst 12 henvendelser mod Lizette Risgaard
I dag kl. 17.41

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25174