Zelenskyj om arrestordre på Putin: 'En historisk beslutning'. Biden enig - News 2023-03-18

Zelenskyj om arrestordre på Putin: 'En historisk beslutning'

Biden enig i arrestordre på Putin

Subject: *Krigserklæring* (*Объявление войны*): Polske myndigheder
optrevler russisk spion-netværk: 'De mistænkte var ved
at planlægge sabotage' - Re: ... News 2023-03-17
Date: Fri, 17 Mar 2023 07:47:05 +0100
25047 <tv12e3$1r43j$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/1YJyOosAAAM/m/9E3BPX_ZAAAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2022-09-29, day no 272, Russisk kampfly skød missil nær britisk fly

2022-10-08, day no 281, Last warning to Russia

2022-10-11, day no 284, Russians arrested in Norway for espionage

2022-10-15, day no 288, Undersøisk kabel GB-ø Færøerne saboteret

2022-10-17, day no 290, Russian military plane crashed Jejsk55

2022-10-20, day no 293, Undersøisk kabel mellem GB og ø saboteret

2022-10-22, day no 295, 2 russians arrested in Norway for espionage

2022-10-23, day no 296, Russian military plane crashed Irkutsk

2022-11-01, day no 305, Asteroid 2022 RM4

2022-11-09, day no 313, ET *Copyright* 78 Crater/Sphinx/MW1-BB

2022-11-24, day no 329, ET *Copyright* BB-DATA: Sphinx-P1

2022-12-13, day no 347, ET *Copyright* target-DATA: Crater/Sphinx/Jerusalem

2022-12-20, day no 354, Russian gas pipeline hit by explosion

2022-12-22, day no 356, Admiral Kuznetsov aircraft carrier caught fire

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 56, ICC issues arrest warrant for Putin

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43

Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

Rusland anerkender ikke "uhørt og uacceptabel" arrestordre på Putin
I går kl. 22.26
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-17-rusland-anerkender-ikke-uhoert-og-uacceptabel-arrestordre-paa-putin

Kommentar:

Hitler anerkendte heller arrestordre på nazister, men de kom
for retten og blev dømt!

Crime does NOT pay!

-

DR S173 lør 18 mar 08:32:09
17.marts dr.dk/nyheder 23:36

ZELENSKYJ: 'HISTORISK BESLUTNING'
Den ukrainske præsident,
Vlodomyr Zelenskyj, takker Den
Internationale Straffedomstol (ICC) for
at have udsted en arrestordre på den
russiske præsident Putin for
krigsforbrydelser i Ukraine.

- Den historiske beslutning,
hvorfra det historiske ansvar vil
begynde, siger Zelenskyj i en video,
der er lagt op på hans Twitter-profil.

- Jeg er taknemmelig overfor alle i
verden, der hjælper os i kampen for
retfærdighed.

I går kl. 23:36
Zelenskyj om arrestordre på Putin: 'En historisk beslutning'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-om-arrestordre-paa-putin-en-historisk-beslutning

-

Biden kalder arrestordre på Putin berettiget
I dag kl. 05.18
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-18-biden-kalder-arrestordre-pa-putin-berettiget

-

DR S176 lør 18 mar 08:32:09
18.marts dr.dk/nyheder 07:23

BIDEN ENIG I ARRESTORDRE PÅ PUTIN
Det er helt berettiget, at Den
Internationale Straffedomstols, ICC,
har udstedt en arrestordre på Ruslands
præsident, Vladimir Putin. Det siger
USA's præsident, Joe Biden.

Meldingen fra ICC har "en meget stærk
pointe", siger Biden til journalister i
Det Hvide Hus fredag. Præsidenten
bemærker dog også, at USA ikke er
medlem af ICC, og derfor er
arrestordren heller ikke formelt
anerkendt af USA.

Straffedomstolen beskylder den russiske
præsident for at være ansvarlig for
krigsforbrydelser begået i Ukraine, ved
blandt andet at deportere ukrainske
børn til russisk kontrollerede områder.

I dag kl. 07:23
Biden kalder arrestordre på Putin for berettiget
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/biden-kalder-arrestordre-paa-putin-berettiget

-

Rige kinesere frygter Xi Jinpings nye jerngreb og flygter til Singapore
I dag kl. 07.17
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-15-rige-kinesere-frygter-xi-jinpings-nye-jerngreb-og-flygter-til-singapore

-

DR S115 lør 18 mar 08:32:05
18.marts dr.dk/nyheder 08:14

LØKKE: TROR PÅ NATO OG SVERIGE

2023-03-18 kl 09.09
55 min. siden
Efter Nato-ja til Finland: Lars Løkke er fortrøstningsfuld på Sveriges vegne
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/efter-nato-ja-til-finland-lars-loekke-er-fortroestningsfuld-paa-sveriges-vegne

-

Løkke er fortrøstningsfuld på Sveriges vegne efter Nato-ja til Finland
I dag kl. 08.15
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-03-18-lokke-er-fortrostningsfuld-pa-sveriges-vegne-efter-nato-ja-til-finland

-

2023-03-18 kl 09.18
Meteoritter er faldet ned over Jylland – findelønnen kan være 50.000 per
gram
33 min siden
https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2023-03-18-meteoritter-er-faldet-ned-over-jylland-findeloennen-kan-vaere-50000-per-gram

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

9. mar. 2023 kl. 21:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=5592784
Camilla Markvardsen
Omfattende angreb: Rusland brugte hypersoniske missiler

__________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 06.05
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-03-17-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 22.29
Droner forårsager voldsom eksplosion i Dnipro, hævder guvernør

New Link ...

SENESTE NYT OM KRIGEN I UKRAINE
I dag kl. 05.13
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-18-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.15
Arrestordre på Putin berettiget, siger Biden

Kl. 05.42
Ukrainsk luftvåben: Vi har skudt 11 droner ned

Kl. 06.19
Tre russiske angreb i Sumy-region

Kl. 06.28
Rusland angriber Zaporizhzhia

Kl. 07.06
Ukrainsk hær: Ukraine afviser over 100 russiske angreb på et døgn

Kl. 07.32
Ukraine: Rusland forsøger at omringe Bakhmut

Kl. 07.58
Russisk nyhedsbureau: Rusland afviser ukrainsk angreb ved Zaporizhzhia

48 min siden (Time now CET 09.28)
Ukraine: Rusland har mistet over 164.000 soldater i Ukraine

(Time now CET 09.28)

2023-03-18 kl 09.09
15 min. siden
Verdensetteren Djokovic igen nægtet adgang til USA - misser Miami Open

TV2:
2023-03-18 kl 09.18
Meteoritter er faldet ned over Jylland – findelønnen kan være 50.000 per
gram
33 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25050

Tysk kansler: Arrestordre på Putin viser, at ingen er hævet over loven

Ekspert: Arrestordre på Putin styrker Ukraines position i krigen

Forsker: Arrestordre kan gøre Putin endnu mere desperat for at vinde krigen

Subject: Zelenskyj om arrestordre på Putin:
'En historisk beslutning'. Biden enig - News 2023-03-18
Date: Sat, 18 Mar 2023 09:29:39 +0100
25050 <tv3spf$2dmpf$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/vjq-vfzjIsg/m/-g5-1qUtAQAJ
2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin
Forsker: Arrestordre kan gøre Putin endnu mere desperat for at vinde krigen
I dag kl. 09.25
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-18-forsker-arrestordre-kan-goere-putin-endnu-mere-desperat-for-at-vinde-krigen

Putin er fredsløs på livstid

-

I dag kl. 10:25
Ekspert: Arrestordre på Putin styrker Ukraines position i krigen
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-arrestordre-paa-putin-styrker-ukraines-position-i-krigen

-

Situationen er igen spændt ved kinesisk-indisk grænse
I dag kl. 10.48
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-18-situationen-er-igen-spaendt-ved-kinesisk-indisk-graense

-

Mens alle andre flygtede ud af Mariupol, blev han og dokumenterede
krigens rædsler
I dag kl. 11.14
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-18-mens-alle-andre-flygtede-ud-af-mariupol-blev-han-og-dokumenterede-krigens-raedsler

-

Når Wagner-soldater forsvinder, opsøger deres pårørende en særlig
russisk blogger
I dag kl. 13.15
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-15-naar-wagner-soldater-forsvinder-opsoeger-deres-paaroerende-en-saerlig-russisk

-

DR S121 lør 18 mar 14:07:07
18.marts dr.dk/nyheder 13:21

WAGNER: 30.000 NYE LEJESOLDATER

2023-03-18 kl 14.18
57 min. siden
Wagner-leder: Vi går efter at rekruttere 30.000 nye lejesoldater
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/wagner-leder-vi-gaar-efter-rekruttere-30000-nye-lejesoldater

-

DR S122 lør 18 mar 14:07:07
18.marts dr.dk/nyheder 13:32

SCHOLZ: INGEN ER HÆVET OVER LOVEN
Olaf Scholz, der er kansler i Tyskland,
byder arrestordren mod Ruslands
præsident, Vladimir Putin, velkommen.
- Ingen er hævet over loven, siger
kansleren om betydningen af
arrestordren ifølge nyhedsbureauet
Reuters.

Arrestordren er udstedt af Den
Internationale Straffedomstol (ICC),
som beskylder den russiske præsident
for at være ansvarlig for
krigsforbrydelser begået i Ukraine ved
blandt andet at deportere ukrainske
børn til russisk kontrollerede områder.
USA's præsident har også kaldt
arrestordren mod Putin "berettiget",
mens Rusland afviser beskyldningerne
mod præsidenten.

2023-03-18 kl 14.18
46 min. siden
Tysk kansler: Arrestordre på Putin viser, at ingen er hævet over loven
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tysk-kansler-arrestordre-paa-putin-viser-ingen-er-haevet-over-loven

-

DR S126 lør 18 mar 18:14:25
18.marts dr.dk/nyheder 15:59

KORNAFTALEN ER FORLÆNGET

I dag kl. 15:59
Kornaftalen mellem Ukraine og Rusland er forlænget
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kornaftalen-mellem-ukraine-og-rusland-er-forlaenget

-

I dag kl. 16:33
Salget af oppustelige kampvogne er skudt i vejret ovenpå krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/salget-af-oppustelige-kampvogne-er-skudt-i-vejret-ovenpaa-krigen-i-ukraine

-

Putins frelsende 'moder' er blevet ansigtet på utallige
krigsforbrydelser mod børn
I dag kl. 16.41
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-18-putins-frelsende-moder-er-blevet-ansigtet-paa-utallige-krigsforbrydelser-mod-boern

-

Ukraine og Rusland forlænger kornaftale
I dag kl. 17.54
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-18-ukraine-og-rusland-forlaenger-kornaftale

[...]

Kl. 09.30
Russisk nyhedsbureau: Luftalarmer over hele Ukraine lørdag morgen

Kl. 09.47
Storbritannien: Rusland rykker aldersgrænse for værnepligt

Kl. 10.21
Ministre fra Ukraine og USA mødes lørdag om våbenstøtte

Kl. 11.00
Ukrainske medier: Eksplosioner i Sevastopol

Kl. 11.25
Tre droner rammer Lviv-region

Kl. 12.04
Svensk udenrigsminister: Finsk NATO-medlemskab kan påvirke samarbejde

Kl. 12.17
Scholz støtter arrestordre på Putin

Kl. 12.42
Putin skærper straffe - forbudt at kritisere Wagner-gruppen

Kl. 13.27
Wagner-leder: Vi kan rekruttere 30.000 de næste to måneder

Kl. 13.59
Ukraine indfører sanktioner mod Syriens præsident

Kl. 14.03
Putin besøger Krim lørdag

Kl. 15.10
Kornaftale forlænget i 120 dage

Kl. 16.11
Kreml udsender billeder af Putin på Krim

Kl. 17.16
Uenighed om længde på kornaftale

Kl. 18.09
Frivillige knokler for at sende 5,5 tons nødgenerator til Ukraine

(Time now CET 19.44)

2023-03-18 kl 19.25
9 min. siden
Kevin Magnussen misser topplacering med marginaler i Formel 1-kvalifikation

TV2:
2023-03-18 kl 19.33
Regeringen vil beskatte lastbiler, der forurener – men regningen kan
ende hos forbrugerne
27 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25051