Ukraine frygter angreb fra hviderussiske styrker - men for Lukasjenko vil det være tæt på selvmord, mener ekspert - News 2023-01-04

Ukraine frygter angreb fra hviderussiske styrker -
men for Lukasjenko vil det være tæt på selvmord, mener ekspert

Leder af Wagner-gruppen erkender store problemer:
- Ukrainerne har 500 forsvarslinjer

Rusland: Mobiltelefoner var skyld i at 89 russiske soldater blev dræbt

Sydkorea truer med at suspendere militærpagt med Nordkorea

Subject: Dele af det vestlige Rusland mørklagt efter ukrainsk
droneangreb - News 2023-01-03
Date: Tue, 3 Jan 2023 08:55:57 +0100
24872 <tp0n2d$22ta4$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/kdbcH1bL0qY/m/QXK7WxuCCQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ
[ ... ]
> 206 days after The International Court of Justice ...
>
> UN court:
> Russia must stop war immediately.
> No evidence of genocide of Russian-speaking people in Ukraine before
> invasion
>
> Суд ООН:
> Россия должна немедленно прекратить войну.
> Доказательств геноцида русскоязычных на Украине до вторжения нет

> [...]
https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2022-09-29, day no 272, Russisk kampfly skød missil nær britisk fly

2022-10-08, day no 281, Last warning to Russia

2022-10-11, day no 284, Russians arrested in Norway for espionage

2022-10-15, day no 288, Undersøisk kabel GB-ø Færøerne saboteret

2022-10-17, day no 290, Russian military plane crashed Jejsk55

2022-10-20, day no 293, Undersøisk kabel mellem GB og ø saboteret

2022-10-22, day no 295, 2 russians arrested in Norway for espionage

2022-10-23, day no 296, Russian military plane crashed Irkutsk

2022-11-01, day no 305, Asteroid 2022 RM4

2022-11-09, day no 313, ET *Copyright* 78 Crater/Sphinx/MW1-BB

2022-11-24, day no 329, ET *Copyright* BB-DATA: Sphinx-P1

2022-12-13, day no 347, ET *Copyright* target-DATA: Crater/Sphinx/Jerusalem

2022-12-20, day no 354, Russian gas pipeline hit by explosion

2022-12-22, day no 356, Admiral Kuznetsov aircraft carrier caught fire

Et Ord til dagen:

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43

Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

DR S145 tir 03 jan 21:53:48
3.januar dr.dk/nyheder 20:13

ANDERS FOGH RASMUSSEN ER I TAIWAN

I dag kl. 20:13
Tidligere statsminister Anders Fogh Rasmussen er ankommet til Taiwan
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tidligere-statsminister-anders-fogh-rasmussen-er-ankommet-til-taiwan

-

I dag kl. 20:17
Russisk vrede mod landets egne kommandører vokser: 'Enhver tåbe kunne
se, at det ville resultere i mange døde'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-vrede-mod-landets-egne-kommandoerer-vokser-enhver-taabe-kunne-se-det-ville

-

I dag kl. 20:39
Teenagere dømt til døden efter protester i Iran
https://www.dr.dk/nyheder/udland/teenagere-doemt-til-doeden-efter-protester-i-iran

-

2023-01-03 kl 22.00
Ukraine frygter angreb fra hviderussiske styrker - men for
Lukasjenko vil det være tæt på selvmord, mener ekspert
42 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-03-ukraine-frygter-angreb-fra-hviderussiske-styrker-men-for-lukasjenko-vil-det-vaere

Enorm utilfredshed med diktatoren

-

DR S147 ons 04 jan 06:44:19
3.januar dr.dk/nyheder 21:51

OPRØRER AFVISER VÅBENHVILE

2023-01-03 kl 21.56
5 min. siden
Oprører afviser våbenhvile med Colombias præsident
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/oproerer-afviser-vaabenhvile-med-colombias-praesident

-

Leder af Wagner-gruppen erkender store problemer: - Ukrainerne har 500
forsvarslinjer
I går Kl. 22.10
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-03-leder-af-wagner-gruppen-erkender-store-problemer-ukrainerne-har-500-forsvarslinjer

-

I går kl. 23:38
Rusland: Mobiltelefoner var skyld i at 89 russiske soldater blev dræbt
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-mobiltelefoner-var-skyld-i-89-russiske-soldater-blev-draebt

-

Rusland giver mobiltelefoner skylden for 89 dræbte i angreb
I går Kl. 23.39
Opd. I dag Kl. 00.31
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-03-rusland-giver-mobiltelefoner-skylden-for-89-draebte-i-angreb

-

DR S153 ons 04 jan 06:44:20
4.januar dr.dk/nyheder 05:40

SYDKOREA VIL MÅSKE OPHÆVE PAGT

I dag kl. 05:40
Sydkorea truer med at suspendere militærpagt med Nordkorea
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sydkorea-truer-med-suspendere-militaerpagt-med-nordkorea

-

DR S157 ons 04 jan 06:44:20
4.januar dr.dk/nyheder 06:27

FOGH BESØGER TAIWAN

2023-01-04 kl 07.13
45 min. siden
Fogh besøger Taiwan: 'Jeg er her for at vise min stærke støtte'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fogh-besoeger-taiwan-jeg-er-her-vise-min-staerke-stoette

Liveblog: Få seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

29. dec. 2022 kl. 19:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=5135546
Tim Tørnqvist
Aftenoverblik: Det ved vi om dagens missilangreb i Ukraine

_____________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag Kl. 05.25
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-01-03-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 19.58
To dræbt af landmine i Kherson

Kl. 20.24
Putin planlægger at tale med Erdogan

48 min siden (Time now CET 22.05)
Russiske enker opfordrer Putin til større mobilisering

Kl. 22.46
Ukraine hævder at have gennemført endnu et "ødelæggende" angreb mod russerne

Kl. 23.19
- De ansvarlige vil blive stillet til ansvar, siger russerne efter
angreb nytårsaften

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag Kl. 05.19
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-01-04-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.09
Rusland giver mobiltelefoner skylden for 89 dræbte i angreb

Kl. 05.55
Ukraines militærchef: - Rusland forsøger nærmest at rykke frem hen over
deres egne lig

(Time now CET 07.27)

2023-01-04 kl 07.13
12 min. siden
Eksperter ser høj risiko for konflikt for 600.000 danskere: 'De sværeste
forhandlinger i mange år'

TV2:
2023-01-04 kl 07.19
Drabssag mod plejehjemsansat beskriver fire drabsforsøg på én vagt
9 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24874

Vi bliver nødt til at tage truslen om atomvåben alvorligt, siger Anders
Puck Nielsen

Putin vil ødelægge Ukraine, siger den tyske udenrigsminister

Subject: Ukraine frygter angreb fra hviderussiske styrker - men for
Date: Wed, 4 Jan 2023 07:28:09 +0100
24874 <tp369p$2deu8$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/vaZowpP6w1c/m/1-kRpOXLCQAJ
Amerikansk toppolitikers tur gav ballade – nu besøger Anders Fogh Taiwan
I dag Kl. 07.22
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-04-amerikansk-toppolitikers-tur-gav-ballade-nu-besoger-anders-fogh-taiwan

-

DR S156 ons 04 jan 09:05:06
4.januar dr.dk/nyheder 07:28

TO OFFICERER DRÆBT I PAKISTAN

I dag kl. 07:28
To efterretningsofficerer dræbt i Pakistan
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/efterretningsofficerer-draebt-i-pakistan

-

DR S161 ons 04 jan 11:58:15
4.januar dr.dk/nyheder 09:08

TUSINDVIS AF INDSATTE LØSLADES
I forbindelse med Myanmars ...

I dag kl. 09:08
Tusindvis af indsatte i Myanmar løslades
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tusindvis-af-indsatte-i-myanmar-loeslades

-

Ukraine hævder at have gennemført nyt angreb med 500 døde og sårede
I dag Kl. 13.02
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-04-ukraine-haevder-at-have-gennemfoert-nyt-angreb-med-500-doede-og-saarede

-

2023-01-04 kl 14.05
30 min. siden
USA er 'meget bekymret' efter israelsk ministers omstridte besøg på
religiøs helligdom
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-er-meget-bekymret-efter-israelsk-ministers-omstridte-besoeg-paa-religioes

-

I dag kl. 14:05
Det tog 11 timer for Forsvaret at afværge cyberangreb på hjemmesider
https://www.dr.dk/nyheder/indland/det-tog-11-timer-forsvaret-afvaerge-cyberangreb-paa-hjemmesider

-

Nu er der fundet fem mystiske gummibåde på kysten
I dag Kl. 15.36
https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2023-01-04-nu-er-der-fundet-fem-mystiske-gummibaade-paa-kysten

-

DR S165 ons 04 jan 17:32:09
4.januar dr.dk/nyheder 15:46

IRANSK SKUESPILLER LØSLADT

I dag kl. 15:46
Kendt iransk skuespiller løsladt mod kaution
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kendt-iransk-skuespiller-loesladt-mod-kaution

-

I dag kl. 16:00
Ukrainsk kovending efter beskyldninger om russisk propaganda: Matilde
Kimer må igen arbejde som journalist i landet
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ukrainsk-kovending-efter-beskyldninger-om-russisk-propaganda-matilde-kimer-maa-igen

-

2023-01-04 kl 17.40
Vi bliver nødt til at tage truslen om atomvåben alvorligt, siger ekspert
12 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-04-vi-bliver-noedt-til-at-tage-truslen-om-atomvaaben-alvorligt-siger-ekspert

Anders Puck Nielsen kalder det en ”sidste udvejs-løsning”.

... 5 procents risiko for atomkrig.

[...]

Kl. 08.04
Zelenskyj gentager advarsel om ny russisk offensiv

Kl. 10.48
Luftalarm i hele Ukraine

Kl. 11.14
Storbritannien: Uprofessionel praksis bidrager til Ruslands høje tabstal

Kl. 12.51
Ukraine ønsker FN-fredsbevarende styrker på atomkraftværk

Kl. 15.50
Ukraines forsvarsefterretningschef forudsiger angreb "dybere og dybere"
inde i Rusland

Kl. 16.11
Matilde Kimer må arbejde i Ukraine igen

44 min siden (Time now CET 17.57)
Putin vil ødelægge Ukraine, siger den tyske udenrigsminister

17 min siden (Time now CET 17.57)
Putin sender fregat med hypersoniske missiler til havs

(Time now CET 17.57)

2023-01-04 kl 17.40
11 min. siden
WHO: Kina nedtoner omfanget af coronasmitten og dødsfald

TV2:

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24875