”Blodsheiken” og hans bror vil sikre fred i Mellemøsten - News 2023-12-07

”Blodsheiken” og hans bror vil sikre fred i Mellemøsten

Subject: Iranske demonstranter blev voldtaget |
Vidnesbyrd peger på seksuel vold under Hamas' angreb på
Israel - News 2023-12-06
Date: Wed, 6 Dec 2023 09:07:20 +0100
25885 <65702bba$0$709$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/yHRjNtcKLbM/m/Junn_Ee-AQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
or ...
https://www.youtube.com/watch?v=_R0gkTvCRSw&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_&index=2

Interrupt from ...

Subject: [Den sidste nadver]
Israel raser mod Belgien og Spanien:
I spreder falske påstande og støtter terrorisme -
Re: ... News 2023-11-24
Date: Fri, 24 Nov 2023 22:12:23 +0100
25842 <656111b7$0$708$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QlhbR710vwg/m/wyu0JFLKAAAJ

> https://sites.google.com/view/kall-litteratur/0/den-sidste-nadver
>
> Den sidste nadver
> en rejse blandt de efterladte kristne i den arabiske verden
> af Klaus Wivel
> Kristeligt Dagblads Forlag, 2013
> ISBN 978 87 7467 111 4

=>

Tanke til overvejelse:

Vil du have de samme *fanatiske* holdninger (...

fx. at folk skal dræbes, hvis de skifter religion, apropos
FNs Menneskerettighedserklæring artikel 18, som lyder ...
https://menneskeret.dk/files/media/dokumenter/om_os/om_menneskerettigheder_diverse/fn_verdenserklaering_fil.pdf

Enhver har ret til tanke-, samvittigheds- og
religionsfrihed: denne ret omfatter frihed til at skifte
religion eller tro og frihed til enten alene eller i
fællesskab med andre, offentligt eller privat, at give
udtryk for sin religion eller tro gennem undervisning,
udøvelse, gudsdyrkelse og overholdelse af religiøse
forskrifter.

...), hvis du ikke var muslim?

Ukraine bliver taget 'som gidsel' i amerikansk storkonflikt
I går kl. 21:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ukraine-bliver-taget-som-gidsel-i-amerikansk-storkonflikt

Republikanere nægter at give yderligere støtte til Ukraine, hvis
ikke USA's migrationspolitik bliver skærpet.

-

I sidste øjeblik meldte Zelenskyj afbud til mødet, der skulle
sikre amerikansk støtte
I går kl. 21.59
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-06-i-sidste-oejeblik-meldte-zelenskyj-afbud-til-moedet-der-skulle-sikre-amerikansk-stoette

-

Pigen med hunden fortæller om sin tid som gidsel
I går kl. 22.53
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-06-pigen-med-hunden-fortaeller-om-sin-tid-som-gidsel

-

Antallet af dræbte journalister slår rekord med krigen i Gaza
I går kl. 22.54
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-05-antallet-af-draebte-journalister-slaar-rekord-med-krigen-i-gaza

-

DR S143 tor 07 dec 08:52:07
6.december dr.dk/nyheder 23:32

RU: BEDRE FORHOLD TIL SAUDI-ARABIEN

I går kl. 23:32
Putin på besøg i Saudi-Arabien: Bekræfter spirende forhold
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/putin-paa-besoeg-i-saudi-arabien-bekraefter-spirende-forhold

-

DR S145 tor 07 dec 08:52:07
7.december dr.dk/nyheder 02:35

USA: SENAT NEDSTEMMER STØTTE

I dag kl. 02:35
USA: Senat nedstemmer mere hjælp til Israel og Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usa-senat-stemmer-nedstemmer-hjaelp-til-israel-og-ukraine

-

Senatet i USA nedstemmer hjælp til Israel og Ukraine
I dag kl. 05.39
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-07-senatet-i-usa-nedstemmer-hjaelp-til-israel-og-ukraine

-

Kæmpe undersøgelse viser udbredt jødehad på Facebook
I dag kl. 06.04
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-12-05-kaempe-undersoegelse-viser-udbredt-joedehad-paa-facebook

-

Ukraines ambassadør rørt til tårer under TV 2-interview
I dag kl. 06.45
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-06-ukraines-ambassadoer-roert-til-taarer-under-tv-2-interview

-

DR S151 tor 07 dec 08:52:07
7.december dr.dk/nyheder 07:32

TYSK DELSTAT KRÆVER ISRAEL-STØTTE

Hvis man ikke anerkender Israels ret
til at eksistere, kan man godt glemme
alt om at få tysk statsborgerskab i
delstaten Sachsen-Anhalt.

Delstaten har nemlig tilføjet det nye
krav til ansøgning om statsborgerskab,
at man skal "anerkende Israels ret til
at eksistere og fordømme enhver
bestræbelse rettet imod Israels
eksistens".

Selvom det for øjeblikket er begrænset
til én delstat, kan det blive en del af
en bredere debat i Tyskland, hvor der
er planlagt en revision af
statsborgerskabet inden for få måneder.

I dag kl. 07:32
Tysk delstat kræver støtte til Israel for at give statsborgerskab
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tysk-delstat-kraever-stoette-til-israel-give-statsborgerskab

Kommentar:

God ide!

-

Analyse: EU's kinesiske klageliste bliver længere, men måske er
der alligevel lidt optimisme for topmøde
I dag kl. 07:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/analyse-eus-kinesiske-klageliste-bliver-laengere-men-maaske-er-der-alligevel-lidt

Kina-EU-forholdet er gået fra at handle om samhandel til
rivalisering og konkurrence. Et sagte kursskifte undervejs i
Beijing giver optimisterne håb, men uenigheden er systemisk.

-

”Blodsheiken” og hans bror vil sikre fred i Mellemøsten
I dag kl. 07.54
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-06-blodsheiken-og-hans-bror-vil-sikre-fred-i-mellemoesten

”Blodsheiken”

Centralt i forhandlingerne står emiren Sheikh Tamim bin Hamad
al-Thani.

Da han landede i Berlin i forrige måned til et statsbesøg, stod
der med fede bogstaver, at det røde tæppe var rullet ud for
”blodsheiken” i en overskrift på den tyske tabloidavis Bild.

Tabloidavisen anklagede ham for at være en hovedstøtte til
terrororganisationen Hamas. ...

-

2023-12-07 kl 09.46
Støtten til Israel koster for Biden: Amerikanske muslimer som
Adam er utilfredse
1 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/stoetten-til-israel-koster-biden-amerikanske-muslimer-som-adam-er-utilfredse

Ved forrige valg stemte mange muslimer i USA på Biden. Men
USA's støtte til Israel har ændret stemningen.

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i går kl. 22:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6881982
Jakob Høstrup
Israel smider foldere fra fly med korancitat

i dag kl. 00:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6882176
Jakob Høstrup
Israel tillader indførsel af brændstof til Gaza

i dag kl. 03:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6882293
Jakob Høstrup
Senatet i USA nedstemmer lovforslag med støtte til Israel

i dag kl. 04:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6882344
Jakob Høstrup
Flere meldes dræbt efter eksplosion i det centrale Gaza

i dag kl. 06:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6882524
Selin Türker
Her er hvad det, skal vide torsdag morgen

i dag kl. 06:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6882585
Selin Türker
Tysk delstat kræver støtte til Israel – ellers kan man ikke få
statsborgerskab

i dag kl. 07:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6882669
Selin Türker
USA mener, at Israel tager flere skridt for at beskytte civile
i syd

i dag kl. 08:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6882785
Selin Türker
For tidligt fødte babyer bliver fortsat behandlet i Egypten

i dag kl. 08:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6882898
Selin Türker
Jordanske styrker forsyner hospital i Gaza fra luften

(Time now CET 09.50)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.20
Opd. 16 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-12-07-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 05.20
Israel tillader indførsel af brændstof til Gaza

Kl. 05.27
Fire palæstinensere dræbt på Vestbredden

Kl. 05.38
Senatet i USA nedstemmer lovforslag med støtte til Israel

Kl. 06.03
Graffiti på TV 2-bygning

Tysk delstat kræver støtte til Israel – ellers kan man ikke få
statsborgerskab
)

Ordet *udvisning* (af Danmark) "strejfer" mit sind!

Kl. 06.33
Menneskejagt på Hamas-leder fortsætter

Kl. 06.54
Antisemitisme florerede allerede før krigen mellem Israel og
Hamas

Kl. 07.08
Pigen med hunden fortæller om sin tid som gidsel

Kl. 07.19
Israelsk angreb på beboelsesejendom dræber en og sårer flere

Kl. 07.45
Spædbørn fra al-Shifa behandles i Kairo

Kl. 08.08
Israel tillader "minimal stigning" af brændstof til Gaza

Kl. 08.33
Nødhjælp i Gaza truet af kollaps og "katastrofal" situation,
siger Rasmus Tantholdt

40 min siden (Time now CET 09.49)
Hamas-leders hjem omringet? - meldinger blæser i vinden

(Time now CET 09.49)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 05:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6882421
Birgitte Skovlund Asmussen
USA: Senatet har nedstemt mere hjælp til Ukraine

(Time now CET 09.49)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 06.19
Opd. I dag kl. 06.54
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-12-06-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 21.32
Vi skal ikke glemme Ukraine, siger britisk minister

Kl. 21.56
Rusland modificerer iranske droner med egne våben, vurderer
ministerium

Kl. 22.19
Forræderi-dømt ukrainer fundet dræbt i Moskva

Kl. 22.45
Russiske angreb på Ukraines energinet forværrer de humanitære
forhold, siger FN

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 06.16
Opd. 35 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-12-07-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 06.16
Senatet i USA nedstemmer hjælp til Israel og Ukraine

Kl. 07.13
Putin blev modtaget med prompt og pragt i De Forenede Arabiske
Emirater

Kl. 08.12
Russisk politiker dræbt af bilbombe

Kl. 08.41
Russiske droner rammer vitalt knudepunkt i Ukraine

56 min siden (Time now CET 09.48)
Rusland sætter dato på præsidentvalg

14 min siden (Time now CET 09.48)
Rusland forsøger at hverve migranter til krigen i Ukraine,
skriver BBC

(Time now CET 09.48)

2023-12-07 kl 09.46
Støtten til Israel koster for Biden: Amerikanske muslimer som Adam er
utilfredse
1 min. siden

TV2:
2023-12-07 kl 09.47
I dag stemmer Folketinget om to omstridte lovforslag
19 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25888

Putin-rival får forlænget fængsling op til valg

- Vi kan ikke lade Putin vinde, siger Joe Biden

Putin-kritikers advokater får forlænget varetægtsfængsling

Subject: ”Blodsheiken” og hans bror vil sikre fred i
Mellemøsten - News 2023-12-07
Date: Thu, 7 Dec 2023 09:50:56 +0100
25888 <65718772$0$718$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/t67wENQqoDg/m/Osa3lTwPAgAJ
2023-12-07 kl 10.45
Kæmpe undersøgelse viser udbredt jødehad på Facebook
I dag kl. 06.04
Opd. 21 min siden
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-12-05-kaempe-undersoegelse-viser-udbredt-joedehad-paa-facebook

-

DR S161 tor 07 dec 10:29:56
7.december dr.dk/nyheder 10:28

RUSLAND SAT DATO FOR PRÆSIDENTVALG

2023-12-07 kl 10.43
15 min. siden
Rusland har sat dato for præsidentvalg
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-har-sat-dato-praesidentvalg

-

2023-12-07 kl 13.25
Investorer kendte til terrorangreb og scorede gevinster på
israelske aktier, afslører rapport
7 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-07-investorer-kendte-til-terrorangreb-og-scorede-gevinster-paa-israelske-aktier-afsloerer-rapport

-

Putins skygge hviler over klimatopmøde i Dubai
I dag kl. 14:13
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/putins-skygge-hviler-over-klimatopmoede-i-dubai

Verdens store konflikter kan komme i vejen for aftaler om
klimahandling.

-

2023-12-07 kl 15.24
Koranloven er vedtaget
27 min siden
Opd. 36 sek siden
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-12-07-koranloven-er-vedtaget

-

2023-12-07 kl 15.19
4 min. siden
Niårige ukrainske Zlata beder om fred ved juletræet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/niaarige-ukrainske-zlata-beder-om-fred-ved-juletraeet

-

DR S173 tor 07 dec 15:51:52
7.december dr.dk/nyheder 15:32

FN BEKYMRET FOR ELNETTET I UKRAINE

2023-12-07 kl 16.31
59 min. siden
FN bekymret for elnettet i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fn-bekymret-elnettet-i-ukraine

-

2023-12-07 kl 16.34
Putins allierede sendte videoer fra en hemmelig skov – onsdag
blev han skudt mellem træerne
33 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-07-putins-allierede-sendte-videoer-fra-en-hemmelig-skov-onsdag-blev-han-skudt-mellem-traeerne

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

51 min. siden (Time now CET 10.49)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6883258
Selin Türker
Nødhjælpsorganisation: 60 procent af sårede har brug for
udenlandsk hjælp

4 min. siden (Time now CET 10.49)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6883501
Selin Türker
Amnesty: Angreb i Libanon bør undersøges som krigsforbrydelser

i dag kl. 11:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6883718
Selin Türker
Oppositionsleder kritiserer højreorienteret march i Jerusalem

i dag kl. 12:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6883977
Selin Türker
FN-agentur gentager: Betingelserne for at levere hjælp
eksisterer ikke

17 min. siden (Time now CET 13.33)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6884290
Katrine Bang Ramsbæk
Østrig stopper suspendering af hjælp til palæstinensere

i dag kl. 13:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6884417
Katrine Bang Ramsbæk
Oxfam: Det internationale samfund er medskyldige i ødelæggelsen
af Gaza

i dag kl. 14:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6884582
Katrine Bang Ramsbæk
Flere end 17.000 er nu dræbt i Gaza, melder sundhedsmyndigheder

49 min. siden (Time now CET 16.38)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6884901
Katrine Bang Ramsbæk
Billeder fra Gazastriben i dag

12 min. siden (Time now CET 16.38)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6885023
Katrine Bang Ramsbæk
Cameron: Israel bør "opføre sig anderledes" i det sydlige Gaza

(Time now CET 16.38)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.20
Opd. 16 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-12-07-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

37 min siden (Time now CET 10.48)
Israel langt fra erklæret mål, konkluderer reporter

31 min siden (Time now CET 10.48)
Journalister bør have adgang til Gazastriben

Kl. 11.15
FN-organisation i råb om hjælp

Kl. 11.25
Demonstranter i blokade mod britiske våbenfabrikker

46 min siden (Time now CET 13.31)
Minister kalder FN's generalsekretær en "trussel mod
verdensfreden"

Kl. 13.59
Lighuset er fyldt, siger Læger Uden Grænser

Kl. 14.04
Israel har bombet en moske i det nordlige Gaza, skriver medie

35 min siden (Time now CET 15.27)
Over 17.000 meldes dræbt i Gaza

14 min siden (Time now CET 15.27)
Amnesty kræver efterforskning af angreb på journalister

55 min siden (Time now CET 16.35)
Gaza er "langt ud over en humanitær krise"

29 min siden (Time now CET 16.35)
Israel hævder at have dræbt højtstående Hamas-folk

(Time now CET 16.35)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 15:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6884829
Karen Nielsen
FN bekymret for elnettet i Ukraine

(Time now CET 16.35)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
27 min siden (Time now CET 10.47)
Hvordan vender Ukraine momentum i krigen?

Kl. 10.50
Ukraine med opfordring til borgere: - Brug strøm sparsomt

Kl. 11.51
Ny krigshjælp til Ukraine rammer bunden

27 min siden (Time now CET 13.28)
Ukraine bliver USA's nye Vietnam, siger russisk spionchef

5 min siden (Time now CET 13.28)
Næsten 20.000 ukrainske børn tvangsfjernet til Rusland

Kl. 13.46
Ambassadør indkaldt efter russisk cyberspionage i Storbritannien

Kl. 14.08
Saboterede tog tusindvis af kilometer fra Ukraine – nu er han
anholdt

15 min siden (Time now CET 15.25)
Putin-rival får forlænget fængsling op til valg

Kl. 15.34
- Vi kan ikke lade Putin vinde, siger Joe Biden

35 min siden (Time now CET 16.35)
Putin-kritikers advokater får forlænget varetægtsfængsling

10 min siden (Time now CET 16.35)
USA tilføjer to russere til sanktionslisten

(Time now CET 16.35)

2023-12-07 kl 16.31
41 min. siden
Skærpet strafzone omkring Parken til Champions League på tirsdag

TV2:
2023-12-07 kl 16.33
- Det er ganske forfærdeligt lige nu, siger mor til forsvunden kvinde
30 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25889

Armenien og Aserbajdsjan vil forsøge at slutte fred

Mellemøsten - News 2023-12-07
Date: Thu, 7 Dec 2023 09:50:56 +0100
25888 <65718772$0$718$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/t67wENQqoDg/m/Osa3lTwPAgAJ
Farlig X-faktor i verdens klima kan ske allerede nu: 'Vi tror,
vi er hævet over naturen. Det er vi ikke'
I dag kl. 16:05
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/farlig-x-faktor-i-verdens-klima-kan-ske-allerede-nu-vi-tror-vi-er-haevet-over

Fem helt centrale klimasystemer er allerede i risiko for at
kollapse, lyder det fra et stort hold forskere.

[ ... ]

De fem ’tipping points’

Grønlands indlandsis

Det vestlige antarktiske iskappe

Permafrosten

Havstrømmen i det nordlige Atlanterhav

Koralrevene

-

Svensk parti vil kopiere netop vedtaget dansk lov
I dag kl. 17.16
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-07-svensk-parti-vil-kopiere-netop-vedtaget-dansk-lov

-

Over 25 grader: Usædvanligt varmt vejr på vej til Spanien
I dag kl. 17:55
https://www.dr.dk/nyheder/vejret/over-25-grader-usaedvanligt-varmt-vejr-paa-vej-til-spanien

Et velkendt vejrfænomen giver varmen, og klimaforandringer gør
det værre.

-

DR S114 tor 07 dec 20:43:02
7.december dr.dk/nyheder 17:59

SVENSK PARTI VIL HAVE KORANLOV

Socialdemokraterna i Sverige retter nu
blikket mod Danmark og foreslår en
lovændring for at komme
koranafbrændinger til livs. ...

I dag kl. 17:59
Sveriges socialdemokrater vil ændre loven for at undgå
koranafbrændinger
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sveriges-socialdemokrater-vil-aendre-loven-undgaa-koranafbraendinger

-

EU-slagsmål om Ukraine-støtte: 'Man skaber en falsk forhåbning,
der kommer til at slå tilbage'
I dag kl. 18:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu-slagsmaal-om-ukraine-stoette-man-skaber-en-falsk-forhaabning-der-kommer-til-slaa

-

Krigen har vendt op og ned på 13-årige Janas liv: 'Vi kan ikke
sove om natten på grund af bomberne og raketterne'
I dag kl. 18:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/krigen-har-vendt-op-og-ned-paa-13-aarige-janas-liv-vi-kan-ikke-sove-om-natten-paa

85 procent af Gazas indbyggere er internt fordrevet som følge
af krigen i området. En af dem er 13-årige Jana Younis.

-

DR S116 tor 07 dec 20:43:02
7.december dr.dk/nyheder 20:41

ARMENIEN OG ASERBAJDSJAN I KONTAKT

De stridende nabolande Armenien og
Aserbajdsjan er blevet enige om at
forsøge at normalisere deres forhold og
slutte fred. Det skriver Reuters.

2023-12-07 kl 21.10
29 min. siden
Armenien vil ikke blokere for Aserbajdsjan som vært for COP29
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/armenien-vil-ikke-blokere-aserbajdsjan-som-vaert-cop29

-

2023-12-07 kl 21.18
USA: Ingen ny aftale nær om våbenhvile i Gazastriben
4 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-07-usa-ingen-ny-aftale-naer-om-vaabenhvile-i-gazastriben

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 16:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6885121
Katrine Bang Ramsbæk
Netanyahu til Hizbollah: Beirut kan ende som Gaza

i dag kl. 17:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6885284
Katrine Bang Ramsbæk
Rapport: Angreb der dræbte journalist kom fra israelsk militær

i dag kl. 17:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6885344
Katrine Bang Ramsbæk
Hvilke områder er palæstinenserne blevet bedt om at søge væk fra?

i dag kl. 19:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6885951
Katrine Bang Ramsbæk
FN: Der er ingen fungerende humanitær operation i Gaza

i dag kl. 19:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6886236
Katrine Bang Ramsbæk
Krigen har vendt op og ned på 13-årige Janas liv

i dag kl. 20:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6886504
Katrine Bang Ramsbæk
Reporter: Desperation i Rafah

i dag kl. 20:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6886750
Katrine Bang Ramsbæk
Israelsk militær: To højtstående efterretningsofficerer fra
Hamas dræbt i angreb

10 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6887414
Katrine Bang Ramsbæk
Løkke om kamphandlinger i det sydlige Gaza: 'Særligt bekymrende'

(Time now CET 21.29)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.20
Opd. 16 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-12-07-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 16.38
Putin og Raisi i snak om Gazastriben

Kl. 16.47
Katastrofechef: - Der er mangel på alt

Kl. 17.36
USA genoptager droneflyvning for at finde gidsler

Kl. 19.26
Ministers søn dræbt i krigen

Kl. 19.57
Netanyahu truer med at forvandle Beirut til Gaza

46 min siden (Time now CET 21.24)
Israel arresterer og afhører "hundredvis", siger talsmand

37 min siden (Time now CET 21.24)
USA: Ikke tæt på ny våbenhvile

16 min siden (Time now CET 21.24)
Danmark støtter FN-generalsekretærs sjældne træk

(Time now CET 21.24)

[...]

____________________________

(Time now CET 21.23)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 16.44
QR-kode med hemmeligt budskab udfordrer Putin

Kl. 17.09
Amerikanske virksomheder skal producere ammunition i Ukraine

Kl. 17.55
Rusland opgør liste over destrueret ukrainsk krigsmateriel

Kl. 19.45
Få lande ønsker russiske atleter udelukket ved OL

Kl. 20.12
Indbyggere i by ved Dnepr-flod skal evakueres

24 min siden (Time now CET 21.22)
Putin i vigtigt møde med Irans præsident

(Time now CET 21.22)

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25890