Rusland fyrer øverstbefalende admiral - News 2024-02-16

Feb 16, 2024, 4:41:41 AMFeb 16
Rusland fyrer øverstbefalende admiral

Zelenskyj får en garanti for hjælp i en krig, der ser ud til at
vare længe endnu

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: Tilbyd Israel et NATO-medlemskab |
Russisk oliedepot står i flammer - News 2024-02-15
Date: Thu, 15 Feb 2024 09:03:07 +0100
26140 <65cdc53d$0$716$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/A7DOWoNf2W0/m/VaVyHMGBAAAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

> 206 days after The International Court of Justice ...
>
> UN court:
> Russia must stop war immediately.
> No evidence of genocide of Russian-speaking people in Ukraine before
> invasion
>
> Суд ООН:
> Россия должна немедленно прекратить войну.
> Доказательств геноцида русскоязычных на Украине до вторжения нет
>
> https://www.icj-cij.org/

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-FR.pdf

[ ... ]

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
or ...
https://www.youtube.com/watch?v=_R0gkTvCRSw&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_&index=2

Interrupt from ...

Subject: [Den sidste nadver]
Israel raser mod Belgien og Spanien:
I spreder falske påstande og støtter terrorisme -
Re: ... News 2023-11-24
Date: Fri, 24 Nov 2023 22:12:23 +0100
25842 <656111b7$0$708$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QlhbR710vwg/m/wyu0JFLKAAAJ

> https://sites.google.com/view/kall-litteratur/0/den-sidste-nadver
>
> Den sidste nadver
> en rejse blandt de efterladte kristne i den arabiske verden
> af Klaus Wivel
> Kristeligt Dagblads Forlag, 2013
> ISBN 978 87 7467 111 4

=>

Tanke til overvejelse:

Vil du have de samme *fanatiske* holdninger (...

fx. at folk skal dræbes, hvis de skifter religion, apropos
FNs Menneskerettighedserklæring artikel 18, som lyder ...
https://menneskeret.dk/files/media/dokumenter/om_os/om_menneskerettigheder_diverse/fn_verdenserklaering_fil.pdf

Enhver har ret til tanke-, samvittigheds- og
religionsfrihed: denne ret omfatter frihed til at skifte
religion eller tro og frihed til enten alene eller i
fællesskab med andre, offentligt eller privat, at give
udtryk for sin religion eller tro gennem undervisning,
udøvelse, gudsdyrkelse og overholdelse af religiøse
forskrifter.

...), hvis du ikke var muslim?

Hmm ...

Historiske *kendsgerninger*:

Jødisk exodus fra arabiske lande til Israel
https://da.wikipedia.org/wiki/J%C3%B8disk_exodus_fra_arabiske_lande_til_Israel

Fra 1948 til begyndelsen af 1970-erne forlod mellem
800.000–1.000.000 jøder deres hjem i den arabiske verden
for at flygte, eller de blev deporterede. 260.000 af dem
nåede Israel mellem 1948 og 1951, 600.000 frem til 1972. ...

Når man *deporterer* mennesker, da er det ikke andet end
rimeligt, at man så modtager tilsvarende antal flygtninge
(herunder deres børn, som de i mellemtiden har fået)!

+

Date: Fri, 19 Jan 2024 21:24:56 +0100
26014 <65aada98$0$711$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/EzmhD_pbc2Y/m/49A0p7Z0AAAJ

> Ord til overvejelse:
>
> Det er altid nemmere at forære dele af andres ejendom bort (end
> egne jordbesiddelser)!

Amazonas kan blive ramt af "storstilet kollaps" langt tidligere
end forventet – men der er stadig håb
I går kl. 21.22
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-15-amazonas-kan-blive-ramt-af-storstilet-kollaps-langt-tidligere-end-forventet-men-der-er-stadig-haab

-

DR S149 fre 16 feb 09:43:58
15.februar dr.dk/nyheder 21:34

USA: RUSLAND HAR FÅET NYT VÅBEN

I går kl. 21:34
Det Hvide Hus: Rusland har fået et 'bekymrende' nyt våben
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/det-hvide-hus-rusland-har-faaet-et-bekymrende-nyt-vaaben

-

Putins støtte er et dødskys til Biden, siger korrespondent
I går kl. 22.00
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-15-putins-stoette-er-et-doedskys-til-biden-siger-korrespondent

-

DR S151 fre 16 feb 09:43:59
15.februar dr.dk/nyheder 22:01

UKRAINSKE KRIGSFORBRYDELSER MELDT

I forbindelse med Norges arbejde med at
identificerer mulige krigsforbrydelser
i Ukraine har kriminalpolitiet Kripos
modtaget anmeldelser fra 4000 ukrainske
flygtninge i Norge, skriver det norske
medie Vårt Land.

Anmeldelserne kommer fra folk der enten
mener de har været ofre for
krigsforbrydelser, eller siger de har
været vidner. Det drejer sig
eksempelvis om angreb på civile mål,
plyndringer, tortur, seksuelle overgreb
og drab.

Politiadvokat Anette Berger fra Kripos
siger, at man indtil nu har haft
kontakt med 800 af anmelderne og afhørt
lidt færre end 400.

I går kl. 22:01
4000 ukrainske flygtning i Norge har anmeldt mulige
krigsforbrydelser i deres hjemland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/4000-ukrainske-flygtning-i-norge-har-anmeldt-mulige-krigsforbrydelser-i-deres

-

I går kl. 22:54
Grækenland godkender ægteskab mellem to af samme køn
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/graekenland-godkender-aegteskab-mellem-af-samme-koen

Grækenland er dermed det første ortodokse kristne land, der
tillader borgerlige ægteskaber mellem to af samme køn.

+

Grækenland lovliggør homoseksuelle ægteskaber
I dag kl. 06.37
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-16-graekenland-lovliggoer-homoseksuelle-aegteskaber

Kommentar:

Fint
(så længe det bare IKKE foregår i Kirken°, da det her anses
som værende en synd og dermed IKKE noget, som Gud kan velsigne,
da det jo kan medføre i sidste instans *fortabelsen*. Gør man det
alligevel (som fx. her i Danmark), da er der tale om en *løgn*)!

Hvorfor fint ?

Fordi det må være ethvert menneskes ret at følge den tro og
overbevisning, man selv ønsker, sålænge dette IKKE skader sine
medmennesker!

(
Hvis man derimod fx myrder abortlæger, da er dette IKKE okay,
netop fordi ens tro og overbevisning SKADER ens medmennesker!

Det Hvide Hus bekræfter "foruroligende" meldinger om nyt russisk
våben
I går kl. 22.58
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-15-det-hvide-hus-bekraefter-foruroligende-meldinger-om-nyt-russisk-vaaben

-

DR S153 fre 16 feb 09:43:59
16.februar dr.dk/nyheder 00:25

RUSLAND AFVISER NYT VÅBEN

I dag kl. 00:25
Moskva: Advarsel om nyt russisk våben er 'ondsindet fabrikation'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/moskva-anklager-om-nyt-russisk-vaaben-er-ondsindet-fabrikation

-

Biden advarer Netanyahu mod offensiv i Rafah
I dag kl. 05.11
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-16-biden-advarer-netanyahu-mod-offensiv-i-rafah

-

Rusland bruger Musks satellitter, hævder ukrainsk
efterretningschef
I dag kl. 05.24
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-16-rusland-bruger-musks-satellitter-haevder-ukrainsk-efterretningschef

-

Symbolet på den ukrainske modstandskraft er et "helvede" under
voldsomt pres
I dag kl. 05.39
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-15-symbolet-paa-den-ukrainske-modstandskraft-er-et-helvede-under-voldsomt-pres

-

DR S157 fre 16 feb 09:43:59
16.februar dr.dk/nyheder 05:52

FN-ANSATTE SMIDES UD AF VENEZUELA

[ ... ]

Ifølge Gail har FN-kontoret indtaget en
"upassende rolle," og er blevet "et
privat advokatkontor for de kupmagere
og terrorister, som til stadighed
konspirerer mod landet."

I dag kl. 05:52
Ansatte på FN-kontor smides ud af Venezuela
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ansatte-paa-fn-kontor-smides-ud-af-venezuela

-

I dag kl. 07:14
Pakistan vil udlevere terrormistænkt til Norge
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/pakistan-vil-udlevere-terrormistaenkt-til-norge

Kommentar:

Fint
(
Crime does NOT pay!

2024-02-16 kl 09.53
Røde Kors: Den humanitære situation i Rafah er 'den værste i
rigtig, rigtig mange år'
8 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/roede-kors-den-humanitaere-situation-i-rafah-er-den-vaerste-i-rigtig-rigtig-mange-aar

Grænsebyen kan ikke håndtere de mange flygtninge, og der mangler
både rent drikkevand og mad.

-

DR S172 fre 16 feb 10:29:45
16.februar dr.dk/nyheder 09:58

EU BØR BOOSTE FORSVAR

2024-02-16 kl 10.32
34 min. siden
Von der Leyen: Verden er blevet mere barsk, og derfor bør
EU-landene booste Europas forsvarsindustri
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/von-der-leyen-verden-er-blevet-mere-barsk-og-derfor-boer-eu-landene-booste-europas

-

2024-02-16 kl 10.35
Mystisk mur bliver større og større, viser nye satellitbilleder
13 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-16-mystisk-mur-bliver-stoerre-og-stoerre-viser-nye-satellitbilleder

Israel har varslet en stor militæroperation mod Rafah. Egyptiske
myndigheder er tavse om opførelsen af mystisk mur ved grænsen.

Kommentar:

Egypten er OGSÅ blevet trætte af Hamas, skønner jeg!

-

173 F-16-beredskab på vingerne 55 gange

2024-02-16 kl 10.32
5 min. siden
Dansk F-16-beredskab måtte på vingerne 55 gange sidste år - især
på grund af russiske militærfly
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/dansk-f-16-beredskab-maatte-paa-vingerne-55-gange-sidste-aar-isaer-paa-grund-af

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i går kl. 21:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7234963
Mads Vestergaard
Friske billeder fra Rafah

i dag kl. 00:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7235611
Mette Koue
FN's humanitære chef er stærkt bekymret over razzia på hospital

i dag kl. 02:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7235811
Mette Koue
Israelsk militær: Vi har anholdt terrorister på hospital

i dag kl. 02:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7235863
Mette Koue
Biden til Netanyahu: Jeg arbejder utrætteligt for gidslerne

i dag kl. 04:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7235981
Mette Koue
Netanyahu: Udlandet skal ikke diktere over for os, hvordan der
kan skabes fred

i dag kl. 07:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7236373
Rasmus Christiansen
Situationen i Rafah er 'den værste humanitære situation i rigtig
mange år', siger Røde Kors

i dag kl. 08:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7236530
Sean Coogan
Tre patienter meldes omkommet på Nasser-hospitalet, hvor razzia
udløser stor bekymring hos FN

(Time now CET 10.38)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i går kl. 21:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7235239
Karen Nielsen
Det Hvide Hus siger at Avdijivka risikerer at falde til Rusland

i går kl. 23:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7235583
Mette Koue
Zelenskyj: Vi etablerer en ny sikkerhedsarkitektur

i dag kl. 02:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7235837
Mette Koue
Ukraine indgår sikkerhedsaftaler med Frankrig og Tyskland

i dag kl. 08:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7236553
Laura Kirkebæk-Johansson
Ukraine melder om hårde kampe i Avdijivka

(Time now CET 10.38)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.22
Opd. 17 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2024-02-15-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

I går kl. 21.57
Rusland fyrer øverstbefalende admiral

I går kl. 22.41
4000 ukrainske flygtninge melder om krigsforbrydelser til norsk
politi

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.28
Opd. 8 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2024-02-16-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

I dag kl. 05.30
Ukraine indgår sikkerhedsaftaler med Frankrig og Tyskland

I dag kl. 06.42
Ukraine fortsætter med at forsvare Avdijivka, siger Ukraine

I dag kl. 07.02
Ukraine melder om 95 sammenstød med russiske tropper

I dag kl. 08.11
Russere er rasende over film med dansk skuespiller

Det drejer sig om filmen ’Mesteren og Margarita’, der er en
satirisk kritik af sovjet, som handler om en forfatter, der får
sin roman forbudt.

[ ... ]

... filmen er blevet et kulturelt samlingspunkt for russere, der
er imod krigen.

I dag kl. 09.13
Danske kampfly aktiveret 55 gange sidste år

I dag kl. 09.26
Zelenskyj får en garanti for hjælp i en krig, der ser ud til at
vare længe endnu

9 min siden (Time now CET 10.27)
Lyn-analyse

4 min siden (Time now CET 10.38)
Belarus tilbageholder ukrainere ved grænsen

(Time now CET 10.38)

UFO-Investigation news:

Homework:

Find skæringspunkterne for ...

1.
Sphinx-Jerusalem-line

and ...

2.
Crater-18-line

Prognose:

Atlanterhavet
-2.144115063120938, -14.451298317593537

Stillehavet
2.1482512366207356, 165.54370454916392

Find skæringspunkterne for ...

1.
Sphinx-Jerusalem-line

and ...

2.
Xcambo-Calakmul-line

Prognose:

Stillehavet
-40.16578465719941, -98.27276806211547

Vestlige Kina
40.16111610855033, 79.99549770195772

[...]

Calakmul-X-367,26 (Use this)
21.3784637253842, -89.3444720999565

Indiske Ocean
-21.606296392846147, 87.91874554606811

Find on ...

Xcambo-Calakmul-line

Prognose:

Amplitude-1
83.74712830411097, -3.5256170911815827

Eq-1
0, 85.2211059888385

Amplitude-2
-83.74712830411097, 176.4743829088184173
-83.18705884764304, 179.73777471293633

Eq-2
0, -92.21521324867824

Deadline:

DR text-TV:
173

DR:
2024-02-16 kl 10.32
2 min. siden
'Spild af penge': Londons borgmester får kritik for at bruge millioner
på nye navne til toglinjer

TV2:
2024-02-16 kl 10.35
Mystisk mur bliver større og større, viser nye satellitbilleder
13 min siden

Discover Your Love Language® - The 5 Love Languages®:
https://5lovelanguages.com/
- -
Last OUTPUT: 23303 <61ecf341$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/8un3DEP4FAAJ
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26143
Reserveret *unødvendig* Google-idiot-klipperi, så man ikke kan læse text

Feb 16, 2024, 7:25:08 AMFeb 16
Putin *myrdet* oppositionspolitikeren Navalnyj

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: Rusland fyrer øverstbefalende admiral - News 2024-02-16
Date: Fri, 16 Feb 2024 10:41:33 +0100
26143 <65cf2dcd$0$716$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/sCYrZvj8KKg/m/1zgmSrTVAAAJ

_______________________________

[...]

______________________________

(Time now CET 10.38)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
4 min siden (Time now CET 10.38)
Belarus tilbageholder ukrainere ved grænsen

____________________________

(Time now CET 10.38)

[...]

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26144

Feb 16, 2024, 9:11:37 AMFeb 16
Jeg "forudser" desværre, at Psykopatus-Putin er *Antikrist*
(ved at starte 3. Verdenskrig op med atomvåben)!

-

Date: Fri, 16 Feb 2024 10:41:33 +0100
26143 <65cf2dcd$0$716$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/sCYrZvj8KKg/m/1zgmSrTVAAAJ
DR S117 fre 16 feb 14:29:36
16.februar dr.dk/nyheder 13:39

FREDERIKSEN: VI MÅ IKKE VÆRE NAIVE

Flere våben og mere ammunition til
Ukraine. Det er statsminister Mette
Frederiksens (S) dagsorden til den
årlige sikkerhedskonference i MÜnchen,
hvor hun skal mødes med den ukrainske
præsident Zelenskyj og europæiske
ledere.

- Vi må ikke være naive. Det er nu, det
gælder. Der skal et stort løft til for
at bistå Ukraine igennem krigen. Og for
at sikre, at Europa kan forsvare sig
selv mod et uforudsigeligt og
aggressivt Rusland, siger Mette
Frederiksen.

Det er afgørende, siger hun, at vi
"fastholder et stærkt transatlantisk
samarbejde og styrker Nato, siger hun.

I dag kl. 13:39
Mette Frederiksen før sikkerhedskonference med Zelenskyj og
europæiske ledere: 'Vi må ikke være naive'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/mette-frederiksen-foer-sikkerhedskonference-med-zelenskyj-og-europaeiske-ledere-vi

Kommentar:

Ja!

Og tillad mig at foreslå endnu engang oprettelsen af Forenede
*Demokratiske* Nationer, så NATO bliver udvidet til OGSÅ at
omfatte Japan, Sydkorea, Taiwan, Australien og New Zealand und
so weiter!

Det er det bedste forsvar mod *tyveknægte*, skønner jeg!

-

DR S118 fre 16 feb 14:29:36
16.februar dr.dk/nyheder 13:49

'VESTEN DRAGER EGNE KONKLUSIONER'

Vesten drager allerede sine egne
konklusioner, når det kommer til
meldingerne om den russiske
oppositionspolitker Aleksej Navalnys
død.
Det siger Maria Zakharova, der er
talskvinde for det russiske
udenrigsministerium ifølge Reuters.

I et Telegram-post skriver hun ifølge
nyhedsbureauet, at de vestlige anklager
er "selvafslørende".

Hun tilføjer, at de retsmedicinske
resultater stadig ikke er tilgængelige.

Præcis hvilke anklager og konklusioner,
der henvises til, er uklart.

I dag kl. 13:49
Ruslands udenrigsministerium: Vesten drager allerede konklusioner
om Navalnys død
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ruslands-udenrigsministerium-vesten-drager-allerede-konklusioner-om-navalnys-doed

Kreml havde jo ALLEREDE tidligere prøvet at dræbe ham ved
forgiftning!

Så ...
)

Budskabet fra Kreml er ellers meget let at forstå:

(*Mordet* er jo begået lige op til præsidentvalget i Rusland.)

Bland dig UDENOM (at Putin fortsætter ved magten) eller risikér
at dø (som Navalnyj), apropos det kinesiske ordsprog som lyder:

Dræb kyllingen for at skræmme aben ...
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/form%C3%A5let-er-dr%C3%A6be-kyllingen-skr%C3%A6mme-aben

Hmm ... (memory on from) ...

Russisk oliedepot står i flammer - News 2024-02-15
Date: Thu, 15 Feb 2024 09:03:07 +0100
> [...]
> beslutter sig for at myrde et andet menneske, da overskrides der
> en grænse i morderens sind, så næste mord bliver lettere for
> massemorderen at begå!
>
> Og det er navnlig dét, der er det farlige ved Putins
> angrebskrige (på Georgien i 2008 og nu også i Ukraine)!
>
> Man MISTER fornemmelsen af, HVOR grænsen for normal opførsel er.
>
> Og lige pludselig har man i hævngerrighed or You-name-it angrebet
> et NATO-land (med dertil hørende *uoverskuelige* konsekvenser)!

Jeg "forudser" desværre, at Psykopatus-Putin er *Antikrist* (ved
at starte 3. Verdenskrig op med atomvåben)!

Hvorfor?

Fordi manden er bindegal; You know: *magtsyg* (Storhedsvanvid)!

Nu mangler vi bare, at han også myrder sine børn, ligesom kong
Herodes gjorde eller galningen i Nordkorea, der myrdede sin egen
halvbrioder (i magtsygens "hellige" *afgudsnavn*)!

[...]

118

[...]

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26146

Feb 16, 2024, 4:19:03 PMFeb 16
EU og Biden holder alene Rusland ansvarlig

Putin er et monster, siger Canadas premierminister

Polens præsident: Vi vil aldrig tilgive dem

Kamala Harris: Rusland er ansvarlig

Navalnyjs mor så ham 'rask og glad' for få dage siden

David Cameron: Putin bør stå til ansvar for Navalnyjs død

EU holder alene Rusland ansvarlig for Navalnyjs død

Zelenskyj: Det er åbenlyst, at Putin har slået ham ihjel

Myndigheder i Rusland advarer befolkningen mod at demonstrere

Matilde Kimer om meldinger om Navalnyjs død: 'Det er en
bemærkelsesværdig timing'

-

Date: Fri, 16 Feb 2024 10:41:33 +0100
26143 <65cf2dcd$0$716$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/sCYrZvj8KKg/m/1zgmSrTVAAAJ
Årtiers tabu er brudt: Nu ruster tyskerne sig til krig
I dag kl. 11:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/aartiers-tabu-er-brudt-nu-ruster-tyskerne-sig-til-krig

Tyskland er en af Ukraines største leverandører af militær hjælp.
Nu vil de selv opruste og bruge lige så mange penge på militæret,
som de gjorde lige efter Murens fald.

-

Den russiske oppositionspolitiker Navalnyj meldes død i fængslet
I dag kl. 12:30
opdateret I dag kl. 13:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-navalnyj-meldes-doed-i-faengslet

Navalnyj var den mest kendte kritiker af Vladimir Putin.

-

Se dokumentaren: Manden Putin ikke kunne dræbe
I dag kl. 12:48
https://www.dr.dk/drtv/program/manden-putin-ikke-kunne-draebe_273354

-

[...]

Se tidliger indlæg:

Subject: Jeg "forudser" desværre, at Psykopatus-Putin er
*Antikrist* (ved at starte 3. Verdenskrig op med atomvåben)! -
Re: ... News 2024-02-16

Date: Fri, 16 Feb 2024 15:11:34 +0100
26146: <65cf6d16$0$716$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/sCYrZvj8KKg/m/xvAPL2_kAAAJ

-

USA: Den ukrainske by Avdijivka risikerer snart at falde i
hænderne på russerne
I dag kl. 13:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-den-ukrainske-avdijivka-risikerer-snart-falde-i-haenderne-paa-russerne

I det østlige Ukraine har russiske og ukrainske styrker kæmpet
om byen i måneder, men ifølge USA går det russernes vej for
tiden.

-

DR S121 fre 16 feb 21:30:03
16.februar dr.dk/nyheder 14:11

ER "DYBT BEDRØVET OG BEKYMRET"

Natos generalsekretær, Jens
Stoltenberg, kigger på Rusland lige nu
og vil have alle fakta på bordet efter
den russiske oppositionspolitiker
Aleksej Navalny angiveligt er død i
fængslet i Rusland.
Stoltenberg siger, at han er "dybt
bedrøvet og bekymret" over meldingerne.

- Rusland har nogle alvorlige spørgsmål
at svare på, siger han.

- Aleksej Navalnyj har været en stærk
stemme for frihed og demokrati i mange
år, og Nato og Nato-allierede har
krævet ham omgående løsladt i lang tid.
I dag går mine tanker til hans familie
og kære.

I dag kl. 14:11
Stoltenberg er 'dybt bedrøvet og bekymret' over meldingerne om
Navalnyjs død
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/stoltenberg-er-dybt-bedroevet-og-bekymret-over-meldingerne-om-navalnyjs-doed

-

DR S122 fre 16 feb 21:30:03
16.februar dr.dk/nyheder 14:27

EU HOLDER ALENE RUSLAND ANSVARLIG

EU-toppen er ikke i tvivl om, hvem der
står bag Aleksej Navalnyjs formodede
død.
Rusland. Putin. Den er ikke længere,
mener EU præsident Charles Michel.

EU holder alene den russiske regering
ansvarlig for hans tragiske død, siger
Charles Michel ifølge Reuters.

Formand for EU-kommissionen, Ursula Von
der Leyen, skriver i et opslag på
Instagram, at dødsfaldet er "En dyster
påmindelse om, hvad Putin og hans
regime handler om".

- Lad os stå sammen i vores kamp for at
værne om friheden og sikkerheden for
dem, der tør stå op mod autokrati.

I dag kl. 14:27
EU holder alene Rusland ansvarlig for Navalnyjs død
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/eu-holder-alene-rusland-ansvarlig-navalnyjs-doed

-

DR S123 fre 16 feb 21:30:03
16.februar dr.dk/nyheder 15:15

NAVALNYJS MOR REAGERER PÅ DØDSRYGTE

Den russiske oppositionspolitiker
Aleksej Navalnyjs mor siger, at sønnen
var sund og rask, da hun så ham i
mandags.
Men i dag, få dage senere, er Navalnyj
meldt død i den straffekoloni, hvor han
sad fængslet.

- Vi så ham i fængslet den 12. februar.
Han var i live, rask og glad, siger
moren til avisen Novaja Gazeta.

Dødsfaldet er ikke blevet bekræftet af
andre end russiske myndigheder.
De siger, at den 47-årige politiker
døde, efter at han var blevet syg på en
gårdtur.
Han mistede bevidstheden og døde kort
efter, hedder det.

I dag kl. 15:15
Navalnyjs mor så ham 'rask og glad' for få dage siden
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/navalnyjs-mor-saa-ham-rask-og-glad-faa-dage-siden

-

Han var Putins største kritiker og meldes død i en sibirisk
fangelejr. Hvem var Navalnyj?
I dag kl. 16:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/han-var-putins-stoerste-kritiker-og-meldes-doed-i-en-sibirisk-fangelejr-hvem-var

Den 47-årige russiske oppositionspolitiker Aleksej Navalnyj blev
fredag meldt død. Her er historien om manden, der dedikerede sit
liv til at udstille Putin.

-

Ekspert: 'Vestlige politikere taler om, at vi skal til bunds i
det her, men det vil vi ikke komme'
I dag kl. 16:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-vestlige-politikere-taler-om-vi-skal-til-bunds-i-det-her-men-det-vil-vi-ikke

Den russiske oppositionspolitiker Aleksej Navalnyj meldes død.
Hans kone ved ikke, om "vi skal tro på den forfærdelige nyhed".

-

I dag kl. 17:52
Myndigheder i Rusland advarer befolkningen mod at demonstrere
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/myndigheder-i-rusland-advarer-befolkningen-mod-demonstrere

-

DR S129 fre 16 feb 21:30:03
16.februar dr.dk/nyheder 19:26

BIDEN HOLDER PUTIN ANSVARLIG

USA's præsident, Joe Biden, har i en
tale i Det Hvide Hus givet sin reaktion
på meldingerne om Navalnyjs død. Her
sagde Biden, at Putin er ansvarlig for
hans død.

- Putin går ikke bare efter indbyggerne
i andre lande, som vi har set i
forbindelse med det, der foregår i
Ukraine lige nu. Han udsætter også sin
egen befolkning for frygtelige
forbrydelser.

Biden sagde, at han ikke er overrasket,
men forarget over nyheden.
- Modigt imødegik han den korruption,
vold og alle de dårlige ting, Putins
regering stod for, sagde den
amerikanske præsident.

I dag kl. 19:26
Biden: Putin er ansvarlig
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/biden-putin-er-ansvarlig

-

Matilde Kimer om meldinger om Navalnyjs død: 'Det er en
bemærkelsesværdig timing'
I dag kl. 20:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/matilde-kimer-om-meldinger-om-navalnyjs-doed-det-er-en-bemaerkelsesvaerdig-timing

Om en måned skal russerne til valg. I dag meldes Putins fjende
nummer et død.

-

2024-02-16 kl 21.48
Dansk efterretningstjeneste: Rusland genopruster og holder øje
med Nato-sammenhold
17 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/indland/dansk-efterretningstjeneste-rusland-genopruster-og-holder-oeje-med-nato-sammenhold

Chefen for efterretningssektoren i FE peger på, at Rusland holder
nøje øje Natos styrke og sammenligner den med sin egen.

-

2024-02-16 kl 21.48
52 min. siden
Nasa efterlyser frivillige til at leve som på Mars
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nasa-efterlyser-frivillige-til-leve-som-paa-mars

[...]

https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed

i dag kl. 13:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7237802
Mads Vestergaard
Velkommen til - Navnlyj meldes død

i dag kl. 13:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7237821
Mads Vestergaard
Følte sig angiveligt utilpas efter gåtur

i dag kl. 13:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7237865
Mads Vestergaard
Reaktionerne strømmer ind

i dag kl. 13:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7237910
Mads Vestergaard
Talsperson for det russiske udenrigsministerium: Vesten drager
sine egne konklusioner

i dag kl. 13:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7237965
Mads Vestergaard
DR-reporter i Ukraine: 'Han vidste, hvad han risikerede'

i dag kl. 13:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7237996
Sean Coogan
Se dokumentaren om Navalnyj

i dag kl. 13:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7238031
Mads Vestergaard
Flemming Splidsboel: 'Jeg har advaret om det i interviews".

i dag kl. 14:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7238100
Mads Vestergaard
Zelenskyj: Det er åbenlyst, at Putin har slået ham ihjel

i dag kl. 14:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7238102
Sean Coogan
Stoltenberg: Rusland har nogle alvorlige spørgsmål at svare på

i dag kl. 14:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7238184
Mads Vestergaard
Mogen Lykketoft: 'Det er ikke uforudset'

... Men der er ingen tvivl om, at han er blevet slået ihjel,
siger Lykketoft.

i dag kl. 14:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7238215
Sean Coogan
Tysklands kansler: Navalnyj kæmpede for demokrati - og betalte
tilsyneladende med sit liv

i dag kl. 14:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7238223
Maja Lærke Maach
EU holder alene Rusland ansvarlig for Navalnyjs død

i dag kl. 14:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7238246
Mads Vestergaard
Blomster foran den russiske ambassade i København

i dag kl. 14:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7238270
Sean Coogan
Navalnyj satte internettet i kog med palads-beskyldning mod Putin

i dag kl. 14:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7238290
Mads Vestergaard
Von der Leyen: 'Dybt foruroliget'

i dag kl. 14:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7238298
Sean Coogan
DR reporter i Ukraine: Navalnyj var en enestående modig mand

i dag kl. 14:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7238363
Sean Coogan
David Cameron: Putin bør stå til ansvar for Navalnyjs død

i dag kl. 15:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7238422
Sean Coogan
Navalnyj ringede til agent bag attentatforsøg og fik at vide,
hvordan han blev forgiftet

i dag kl. 15:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7238432
Sean Coogan
Se DR's udsendelse om Navalnyj: Forgiftet og fængslet - til
angreb på Putin

i dag kl. 15:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7238435
Mathias Oldager
Navalnyjs mor så ham 'rask og glad' for få dage siden

i dag kl. 15:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7238467
Mads Vestergaard
Navalnys kone holder tale ved sikkerhedskonference

i dag kl. 15:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7238485
Mads Vestergaard
Navalnyjs kone: 'Jeg ved ikke, om vi skal tro på det'

i dag kl. 15:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7238510
Sean Coogan
Kamala Harris: Rusland er ansvarlig

i dag kl. 15:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7238535
Sean Coogan
Polens præsident: Vi vil aldrig tilgive dem

i dag kl. 15:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7238537
Mads Vestergaard
USA's udenrigsminister: 'Vores tanker går til familien'

i dag kl. 15:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7238581
Mads Vestergaard
Macron hylder Navalnyj på X

i dag kl. 16:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7238734
Mads Vestergaard
Rusland til USA: Afvent resultatet af retsmedicinsk undersøgelse

i dag kl. 16:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7238737
Mads Vestergaard
FN: Sagen skal undersøges grundigt

i dag kl. 16:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7238828
Mads Vestergaard
Putin er et monster, siger Canadas premierminister

i dag kl. 16:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7238846
Mads Vestergaard
Mette Frederiksen: Jeg er på ingen måde overrasket

i dag kl. 17:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7238953
Mads Vestergaard
Myndigheder i Rusland advarer befolkningen mod at demonstrere

i dag kl. 19:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7239475
Karen Nielsen
Biden holder Putin ansvarlig for Navalnyjs død

i dag kl. 20:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7240380
Mads Vestergaard
'Meget sandsynligt': Kollegaer til Navalnyj reagerer

– Vores forståelse er, at Aleksej Navalnyj med stor sandsynlighed
er blevet dræbt, siger Ivan Zhdanov, der er leder i Navalnyjs
antikorruptionsfond.

– På nuværende tidspunkt indikerer alting, at drabet har fundet
sted, og at Putin dræbte ham, forsætter han.

i dag kl. 20:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7240578
Mads Vestergaard
Navalnyjs talskvinde: 'Der er næsten intet håb'

50 min. siden (Time now CET 21.56)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7240711
Mads Vestergaard
Ursula von der Leyen deler video

30 min. siden (Time now CET 21.56)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-russiske-oppositionspolitiker-aleksej-navalnyj-meldes-doed?focusId=7240830
Mads Vestergaard
Lars Løkke fordømmer Ruslands behandling af Navalnyj

(Time now CET 21.56)

Deadline:

DR text-TV:
131

DR:
[...]

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26174

Feb 16, 2024, 4:40:52 PMFeb 16
Belarusisk oppositionsleder kommer med opfordring til resten af
verden

Russisk politi anholder sørgende demonstranter

Russiske tv-stationer nedtoner nyhed om Navalnyjs død

Rusland advarer borgere efter Navalnyjs død

Putin bør stilles til ansvar, skriver britisk minister

-

Date: Fri, 16 Feb 2024 10:41:33 +0100
26143 <65cf2dcd$0$716$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/sCYrZvj8KKg/m/1zgmSrTVAAAJ
Sikkerhedsaftaler er erstatning for det, Ukraine ikke får, siger
Poul Erik Skammelsen
I dag kl. 11.17
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-16-sikkerhedsaftaler-er-erstatning-for-det-ukraine-ikke-faar-siger-poul-erik-skammelsen

-

Navalnyj er død ifølge russisk fængselsvæsen
I dag kl. 12.32
Opd. I dag kl. 13.16
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-16-navalnyj-er-doed-ifoelge-russisk-faengselsvaesen

-

Navalnyjs egen beslutning blev hans "sikre død", siger
Ruslands-kender
I dag kl. 13.37
Opd. I dag kl. 14.05
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-16-navalnyjs-egen-beslutning-blev-hans-sikre-doed-siger-ruslands-kender

-

Navalnyj-støtter lægger blomster ved ambassade i København
I dag kl. 17.15
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-16-navalnyj-stoetter-laegger-blomster-ved-ambassade-i-koebenhavn

-

Navalnyjs grådkvalte hustru gjorde indtryk
I dag kl. 18.39
https://nyheder.tv2.dk/politik/2024-02-16-navalnyjs-graadkvalte-hustru-gjorde-indtryk

-

Dagens overblik: Navalnyj meldes død og danskere sparer op til
én særlig drøm
I dag kl. 20.46
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2024-02-16-dagens-overblik-navalnyj-meldes-doed-og-danskere-sparer-op-til-en-saerlig-droem

[...]

_____________________________

(Time now CET 21.56)

Navalnyj er død ifølge russisk fængsel
I dag kl. 12.30
Opd. 8 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2024-02-16-navalnyj-er-doed-ifoelge-russisk-faengsel

I dag kl. 12.31
Aleksej Navalnyj meldes død

I dag kl. 12.34
Putins onde ånd

I dag kl. 12.38
Navalnyj kom med opfordring 1. februar

I dag kl. 12.41
Faldt om efter spadseretur

I dag kl. 12.43
Putin er informeret

I dag kl. 12.44
Bagland har ingen bekræftelse

I dag kl. 12.49
- Vi har ikke mulighed for at bekræfte det eller bevise, at det
ikke er sandt, siger Navalnyjs talsperson

I dag kl. 12.49
Aleksej Navalnyjs blå bog

I dag kl. 12.53
Rusland efterforsker Navalnyjs død

I dag kl. 12.58
Læger erklærede Navalnyj død

I dag kl. 12.59
Havde besøg onsdag og havde det fint

I dag kl. 13.06
- Navalnyjs modstand kostede ham livet

I dag kl. 13.09
- Han kæmpede for frihedens og demokratiets værdier, siger
EU-præsident

I dag kl. 13.11
- Alle fakta bør findes, siger Stoltenberg

I dag kl. 13.13
Navalnyj har betalt for sit mod med sit liv, siger Scholz

I dag kl. 13.15
- Den mest frygtløse fortaler for russisk demokrati, siger Sunak

I dag kl. 13.23
Vi mangler stadig mange svar, siger korrespondent

I dag kl. 13.25
En af de sidste videooptagelser af Navalnyj i live

I dag kl. 13.33
Zelenskyj: Åbenlyst, at Putin har dræbt Navalnyj

I dag kl. 13.48
Belarusisk oppositionsleder kommer med opfordring til resten af
verden

I dag kl. 13.56
Joe Biden prøver at få bekræftet dødsfaldet, siger rådgiver

I dag kl. 14.02
- En dyster påmindelse, siger von der Leyen

I dag kl. 14.13
Navalnyj forsøgt genoplivet i en halv time, skriver russisk medie

I dag kl. 14.19
Nu reagerer Navalnyjs mor

I dag kl. 14.41
Putin bør stilles til ansvar, skriver britisk minister

I dag kl. 15.00
Rusland er ansvarlig, siger USA's vicepræsident

I dag kl. 15.14
Amerikansk udenrigsminister har mødtes med Navalnyjs kone

I dag kl. 15.26
Jeg ved ikke, om vi skal tro på det, siger Navalnyjs kone

I dag kl. 15.40
Afvent undersøgelser, før I anklager os, siger Rusland

I dag kl. 15.55
Macron hylder Navalnyj

I dag kl. 16.01
Den sidste videooptagelse af Navalnyj i live

I dag kl. 16.18
FN opfordrer til en "troværdig" undersøgelse af Navalnyjs død

I dag kl. 16.33
Navalnyj-støtter samlet ved ambassade i København

I dag kl. 16.41
Rusland advarer borgere efter Navalnyjs død

I dag kl. 17.00
- Vi skal tage det her meget alvorligt, siger Mette Frederiksen

I dag kl. 17.16
Rusland har mistet "Putins mest højlydte modstander"

I dag kl. 17.30
Russiske tv-stationer nedtoner nyhed om Navalnyjs død

I dag kl. 17.49
Julia Navalnaja mindedes sin mand under konference

I dag kl. 18.04
Udtalelser fra Vestens statsledere er uacceptable, siger Rusland

I dag kl. 18.21
EU kræver, at Rusland løslader alle politiske fanger

I dag kl. 18.35
Det var forventet, siger borger i Moskva

I dag kl. 18.51
Biden: - Tag ikke fejl. Putin er ansvarlig for Navalnyjs død

I dag kl. 19.16
Canadisk premierminister kalder Putin et "monster"

I dag kl. 19.38
Navalnyj er med stor sandsynlighed død, siger talsperson

I dag kl. 20.03
Lars Løkke fordømmer russisk behandling af Navalnyj

I dag kl. 20.27
Melding kommer ikke bag på ekspert

I dag kl. 20.47
Ursula Von der Leyen viser støtte til Julia Navalnaja

I dag kl. 21.11
Navalnyj hyldet i hele Europa

53 min siden (Time now CET 22.31)
Russisk politi anholder sørgende demonstranter

26 min siden (Time now CET 22.31)
Navalnyjs død viser Kremls svaghed, siger Macron

9 min siden (Time now CET 22.31)
USA kræver en undersøgelse af Navalnyjs død

(Time now CET 22.31)

[...]

2024-02-16 kl 22.24
Trump taber bedragerisag og skal betale milliardbeløb
I dag kl. 21.22

[...]
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26175

Feb 16, 2024, 4:53:29 PMFeb 16
T-2 years minus 16 days to global nuclearwar

-

Date: Fri, 16 Feb 2024 10:41:33 +0100
[...]

i dag kl. 12:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7237597
Sean Coogan
Røde Halvmåne: To læger løsladt i Gaza

i dag kl. 21:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7240760
Karen Nielsen
Den Internationale Domstol pålægger ikke Israel yderligere
foranstaltninger

(Time now CET 22.47)

[...]

I dag kl. 11.23
Zelenskyj modtaget i Tyskland

I dag kl. 12.17
Ukrainerne kan være på vej ud af Avdijivka i dette øjeblik, siger
analytiker

I dag kl. 12.52
Trump er den underliggende dagsorden i München, siger korrespondent

I dag kl. 13.09
Russiske børn træner med våben syv kilometer fra Norges grænse

I dag kl. 13.22
Europa skal kunne forsvare sig selv, siger Mette Frederiksen

I dag kl. 13.52
Tyskland og Ukraine underskriver sikkerhedsaftale

I dag kl. 14.47
Ukrainske styrker trækker sig fra nøgleposition i Avdijivka

I dag kl. 14.55
Rusland ønsker ikke militær konflikt med NATO, siger FE

I dag kl. 15.20
Ukrainske flygtninge i Norge får forlænget opholdstilladelse

I dag kl. 16.01
Kæmper mod 15.000 russiske soldater – situationen i Avdijivka er
"ekstremt vanskelig", lyder det

I dag kl. 16.21
Ukraine anklager Rusland for at have affyret 24 nordkoreanske
missiler

I dag kl. 16.56
Europa befinder sig i en skæbnestund, siger Troels Lund Poulsen

I dag kl. 17.12
Tyskland forbereder militær støttepakke til Ukraine på 7,6
milliarder kroner

I dag kl. 17.44
Ukrainsk præsident håber USA's militære støtte "ikke vil vakle"

I dag kl. 18.02
Senatorer tager til Ungarn for at hjælpe Sverige

I dag kl. 18.38
Rusland har brugt op til 1,4 billioner kroner på krig i Ukraine,
anslår Pentagon

I dag kl. 19.25
Otte medlemmer af Repræsentanternes Hus foreslår reduceret
militær hjælpepakke til Ukraine

I dag kl. 20.11
Zelenskyj i Paris

I dag kl. 21.05
Ukraine har fået udleveret ligene af 58 soldater

I dag kl. 21.21
Ukraine og Frankrig underskriver aftale om sikkerhedsgarantier

(Time now CET 22.42)

[...]

(Time now CET 22.51)

Navalnyj er død ifølge russisk fængsel
I dag kl. 12.30
Opd. 8 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2024-02-16-navalnyj-er-doed-ifoelge-russisk-faengsel

10 min siden (Time now CET 22.50)
Det britiske udenrigsministerium indkalder russisk ambassadør

(Time now CET 22.50)

Deadline:

DR text-TV:
131

DR:
2024-02-16 kl 22.48
I dag kl. 21:32
Dansk efterretningstjeneste: Rusland genopruster og holder øje med
Nato-sammenhold

TV2:
2024-02-16 kl 22.49

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26176