Russiske familier beder Putin om at trække soldater hjem - News 2023-12-08

Russiske familier beder Putin om at trække soldater hjem

Russiske tabstal i Avdijivka kan være højere end ved resten af
frontlinjen, skriver tænketank

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: ”Blodsheiken” og hans bror vil sikre fred i
Mellemøsten - News 2023-12-07
Date: Thu, 7 Dec 2023 09:50:56 +0100
25888 <65718772$0$718$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/t67wENQqoDg/m/Osa3lTwPAgAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

> 206 days after The International Court of Justice ...
>
> UN court:
> Russia must stop war immediately.
> No evidence of genocide of Russian-speaking people in Ukraine before
> invasion
>
> Суд ООН:
> Россия должна немедленно прекратить войну.
> Доказательств геноцида русскоязычных на Украине до вторжения нет
>
> https://www.icj-cij.org/

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-FR.pdf

[ ... ]

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
or ...
https://www.youtube.com/watch?v=_R0gkTvCRSw&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_&index=2

Interrupt from ...

Subject: [Den sidste nadver]
Israel raser mod Belgien og Spanien:
I spreder falske påstande og støtter terrorisme -
Re: ... News 2023-11-24
Date: Fri, 24 Nov 2023 22:12:23 +0100
25842 <656111b7$0$708$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QlhbR710vwg/m/wyu0JFLKAAAJ

> https://sites.google.com/view/kall-litteratur/0/den-sidste-nadver
>
> Den sidste nadver
> en rejse blandt de efterladte kristne i den arabiske verden
> af Klaus Wivel
> Kristeligt Dagblads Forlag, 2013
> ISBN 978 87 7467 111 4

=>

Tanke til overvejelse:

Vil du have de samme *fanatiske* holdninger (...

fx. at folk skal dræbes, hvis de skifter religion, apropos
FNs Menneskerettighedserklæring artikel 18, som lyder ...
https://menneskeret.dk/files/media/dokumenter/om_os/om_menneskerettigheder_diverse/fn_verdenserklaering_fil.pdf

Enhver har ret til tanke-, samvittigheds- og
religionsfrihed: denne ret omfatter frihed til at skifte
religion eller tro og frihed til enten alene eller i
fællesskab med andre, offentligt eller privat, at give
udtryk for sin religion eller tro gennem undervisning,
udøvelse, gudsdyrkelse og overholdelse af religiøse
forskrifter.

...), hvis du ikke var muslim?

Bitter strid mellem Israel og FN har nået nyt lavpunkt, men
årsagen stikker meget dybere
I går kl. 22.53
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-07-bitter-strid-mellem-israel-og-fn-har-naaet-nyt-lavpunkt-men-aarsagen-stikker-meget-dybere

-

DR S118 fre 08 dec 09:07:03
7.december dr.dk/nyheder 23:44

USA: NY VÅBENHVILE LANGT VÆK

I går kl. 23:44
USA: Langt til ny pause i krigen i Gaza
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usa-langt-til-ny-pause-i-krigen-i-gaza

-

DR S120 fre 08 dec 09:07:03
8.december dr.dk/nyheder 01:58

NY GRÆNSEOVERGANGE KAN ÅBNE I GAZA

I dag kl. 01:58
Håb om åbning af ny grænseovergang til nødhjælp
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/haab-om-aabning-af-ny-graenseovergang-til-noedhjaelp

-

Må drikke saltvand og sove under en presenning: Ranas familie er på
flugt i Gaza
I dag kl. 07:32
https://www.dr.dk/stories/1288510966/her-er-hverdagen-i-gaza/

-

DR S124 fre 08 dec 09:07:04
8.december dr.dk/nyheder 07:49

MINISTER: INTET FORBUD I SVERIGE

[ ... ]

- Det forandrer ingenting for
svenskernes vedkommende. Vi har en
vidtrækkende ytringsfrihed, siger
Sveriges justitsminister, Gunnar
Strømmer, til SVT.

I dag kl. 07:49
Sveriges justitsminister: Dansk forbud mod koranafbrænding
forandrer intet for os
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sveriges-justitsminister-dansk-forbud-mod-koranafbraending-forandrer-intet-os

-

DR S126 fre 08 dec 09:07:04
8.december dr.dk/nyheder 08:20

FN'S SIKKERHEDSRÅD MØDES I DAG

2023-12-08 kl 09.15
55 min. siden
FN's Sikkerhedsråd mødes i dag, efter generalsekretær har lavet
særlig manøvre
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fns-sikkerhedsraad-moedes-i-dag-efter-generalsekretaer-har-lavet-saerlig-manoevre

https://www.udenrigs.dk/wp-content/uploads/2021/01/Udenrigs_4_2020.pdf

Er FN en succes eller fiasko? Det kommer an på, hvordan
man ser det. På den ene side er FN ikke blevet den
selvstændige fredsskabende aktør, som det var tilsigtet.
Omvendt har organisationen løst opgaver, som ingen havde
forestillet sig mulige i 1945. Som generalsekretær Dag
Hammarskjöld udtrykte det, blev FN ”ikke skabt for at få os
til himlen, men for at frelse os fra helvede”.

samt ...

Erstatningsteologi
https://da.wikipedia.org/wiki/Erstatningsteologi
=>
Supersessionism
https://en.wikipedia.org/wiki/Supersessionism

=>

Vær *realister*:

Når en mand og kone IKKE længere kan sammen og må skilles, da
nytter det ikke, ay de bor dør om dør, fordi så vil skænderierne
fortsætte!

Sagt med andre ord:

En to-stats-løsning vil IKKE løse problemerne, hvis de to lande
kommer til at ligge side om side, fordi så vil fx. Hamas
FORTSÆTTE med at grave tunneller ind under grænsen til Israel
og FORTSÆTTE med terrorkrigen!

Så ...

Den ene part må flytte LANGT bort, HVIS der skal blive ro i
området!

ALT andet vil glippe og hive os alle med ned i Afgrunden,
hvorfra INGEN vender tilbage med livet i behold!

Hmm ...

Vi er ALLE *partiske*. Nogle tilhængere af staten Israel; andre
tilhængere af det arabiske folk. Og soleklart er det jo
SELVFØLGELIG, at det skal være den anden part, der flytter!

Genetisk set er det dog en *kendsgerning*, at araberne kommer
oprindelig fra de arabiske lande!

Men den løsning vil arabere jo IKKE affinde sig med, endskønt
man råder over KÆMPEAREALER navnlig på den arabiske halvø. Man
vil bare have Det Hellige Land bl.a. af religiøse årsager!

Så ...

Konflikten handler IKKE blot om landområder men også om
(religiøs) *identitet*!

Spørgsmålet er nu derfor:

*Krakelerer* din religion (og dermed kanske også din
identitetsopfattelse), hvis det viser sig, at du på nogle
områder har taget fejl (af virkeligheden)?

Jeg tænker her specielt på fundet af Big-Bang-DATA (440,037 km
fra Sphinxen til Templet i Jerusalem) m.m.? ...
https://sites.google.com/view/abraham-c
https://sites.google.com/view/abraham-c/found/objects/big-bang

Er det vigtigere for dig at bevare din (religiøse) overbevisning
(også selvom den skulle vise sig at være forkert) fremfor at
forholde dig nøgternt til sandheden/virkeligheden (at der måske
har været et besøg ude fra Rummet i Oldtiden)?

"Kanske" vi ALLE må *revidere* vores religiøse opfattelser!

Og i så fald:

HVILKEN indflydelse kan det få for vores holdninger, heriblandt
fx. at folk skal dræbes, hvis de skifter religion?

"Kanske" MANGE af denne verdens problemer skyldes *fanatiske*
holdninger!

Det er i hvert fald min vurdering!

Og jeg er nok IKKE den eneste, der er nået til den konklusion!

Hmm ...

Gør som jeg:

Det er revnede LIGEGYLDIGT, HVOR man tilbeder Gud; om det sker
på Tempelbjerget i Jerusalem eller i Langbortistan.

Det afgørende er jo, at man kommer i kontakt med Guddommen,
ikke sandt ?

(
Og har du først fundet din SANDE *identitet* (ved at spejle dig
i Guds opmærksomhed), da behøver du ikke længere et surrogat fx.
en Erstatningsteologi! Og dette gælder OGSÅ for muslimer: Find
din SANDE *identitet*, fremfor at *stjæle* naboens (fx.
jødernes)!

Beklager, men ...

Der er "desværre" KUN én måde at bakke ud af en *blindgyde* på:
Man må vende om og KVITTE *løgnen*!

Amen ?
)

HVIS du indtager denne (religiøse) holdning, da betyder det
heller ikke længere noget for dig, HVOR du bor; om du bor i
Danmark eller Israel. Faktisk er der MERE fred her!

OM Danmark - i så fald - vil give asyl (så problemet i
Mellemøsten kunne blive løst)?

Ja, SELVFØLGELIG!

Det vil være den bedste investering vi som nation nogen sinde
har gjort, skønner jeg!

Hmm ...

Jesus siger:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+8.30-32&version=BPH

Johannes 8:30-32, Bibelen på hverdagsdansk

30
Mens Jesus talte, kom mange i folkeskaren til tro på ham,

31
og til dem sagde han: „Hvis I holder fast ved mine ord, er
I virkelig mine disciple.

32
I vil lære sandheden at kende, og sandheden skal sætte jer
fri.”

=>

Homework:

Date: Fri, 24 Nov 2023 22:12:23 +0100
> [...]
>
> Den sidste nadver
> en rejse blandt de efterladte kristne i den arabiske verden

Side 207-

1. Renæssancen
2. Protestantismen
3. Den katolske modreformation
4. Oplysningstiden
5. Den industrielle revolution

Side 209

... "Ingen af disse fem banebrydende brud foregår i denne del af verden
[Mellemøsten]," siger han. "Vi er stadig, ligesom Europa var før det
trettende århundrede. På overfladen kunne det se ud, som om vi ikke er
så langt fra den vestlige verden. Men dybt i os har vi en kultur, som er
upåvirket af de fem trin," siger han. [professor Wa'il Kheir]

-

Den årlige jødiske lysfest er begyndt, men i år er den
anderledes
I dag kl. 05.47
https://nyheder.tv2.dk/2023-12-07-den-aarlige-joediske-lysfest-er-begyndt-men-i-aar-er-den-anderledes

-

En opvækst i konflikt har sat sine spor i den unge teenagekrop –
nu frygter han, at israelerne vil komme efter ham igen
I dag kl. 06.43
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-07-en-opvaekst-i-konflikt-har-sat-sine-spor-i-den-unge-teenagekrop-nu-frygter-han-at-israelerne-vil-komme-efter-ham-igen

-

2023-12-08 kl 09.15
7 min. siden
To måneders krig har kostet over 17.000 livet i Gaza - 46.000 er
blevet såret
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/maaneders-krig-har-kostet-over-17000-livet-i-gaza-46000-er-saarede

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i går kl. 23:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6888109
Mette Koue
Biden i samtale med Netanyahu: De civile skal beskyttes i Gaza

i går kl. 23:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6888154
Mette Koue
WHO: Ekstremt svære forhold på hospitalerne

i går kl. 23:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6888169
Mette Koue
USA: Hverken udsigt til frigivelse af gidsler eller pause i krigen

i dag kl. 00:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6888209
Mette Koue
Røde Halvmåne har modtaget 69 lastbiler med nødhjælp

i dag kl. 01:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6888264
Mette Koue
Håb om åbning af ny grænseovergang til nødhjælp

i dag kl. 03:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6888424
Mette Koue
Mange byer på Vestbredden meldes stormet af israelske soldater

i dag kl. 04:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6888459
Mette Koue
Eksplosioner over Khan Younis og Rafah i nat

i dag kl. 05:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6888523
Mette Koue
Hvad er status nu? Få natten i overskrifter her

i dag kl. 05:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6888554
Mads Vestergaard
To israelske soldater dræbt i kamp

i dag kl. 05:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6888565
Mads Vestergaard
Flere dræbt i israelske angreb

i dag kl. 07:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6888691
Mads Vestergaard
Møde i FN's Sikkerhedsråd

i dag kl. 07:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6888769
Mads Vestergaard
USA's forsvarsminister i opkald med Israel

i dag kl. 08:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6888855
Mads Vestergaard
Dræbte i Gazastriben runder 17.000

i dag kl. 08:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6888910
Mads Vestergaard
Folkekirkens Nødhjælp: Der er mange ubekendte i forhold til
mulig grænseåbning

i dag kl. 08:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6888934
Mads Vestergaard
Billede viser røg over Khan Younis

i dag kl. 09:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6889006
Mads Vestergaard
FN: Der kom mindre nødhjælp ind i går

39 min. siden (Time now CET 10.27)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6889111
Sean Coogan
Israelske frivillige hjælper syge palæstinensere: 'Jeg kæmper for at
være den samme person, jeg var før'

20 min. siden (Time now CET 10.27)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6889195
Mads Vestergaard
Flere end 400 mål er ramt i Gaza, siger Israel

(Time now CET 10.27)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.20
Opd. 16 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-12-07-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 22.03
Topembedsmand mister 18 familiemedlemmer i angreb

Kl. 22.41
Biden bekymret for volden på Vestbredden

New Link ...

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.16
Opd. 27 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-12-08-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 05.18
Kløft mellem Israels intentioner og handlinger, siger USA

Kl. 05.31
Grænseovergang til Gaza kan åbne for nødhjælp

Kl. 06.19
Israel fortsætter bombardementer i Gaza – flere sårede og døde

Kl. 06.44
- Håb om mere nødhjælp ind i Gaza, siger Tantholdt

Kl. 07.07
21 hospitaler i Gaza er lukket ifølge palæstinensiske myndigheder

Kl. 07.39
Dødstal stiger på begge sider af krigen

Kl. 07.57
Hamas-terrorister skal sidde i særligt underjordisk fængsel,
siger Israel

Kl. 08.06
FN's Sikkerhedsråd mødes fredag

Kl. 08.17
Fem palæstinensere dræbt på Vestbredden

Kl. 08.41
Video viser Israel tilbageholde snesevis af afklædte
palæstinenesiske mænd

Kl. 09.05
Nødhjælpen til Gaza lider, siger FN

29 min siden (Time now CET 10.23-26)
Tilfangetagen israelsk soldat dræbt i kamp, hævder Hamas

15 min siden (Time now CET 10.23-26)
Palæstinensisk teenager frygter, at israelerne igen vil komme
efter ham

12 min siden (Time now CET 10.23-26)
Seks personer meldes dræbt i flygtningelejr på Vestbredden

(Time now CET 10.23-26)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i går kl. 15:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6884829
Karen Nielsen
FN bekymret for elnettet i Ukraine

____________________________

(Time now CET 10.23)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 06.16
Opd. 35 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-12-07-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 21.35
Zelenskyj hylder soldater i daglig opdatering

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.31
Opd. 17 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-12-08-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.35
Skuespiller død i kamp i Ukraine

Kl. 06.20
Russiske familier beder Putin om at trække soldater hjem

Kl. 07.00
En person såret efter angreb i Kharkiv

Kl. 07.38
Ukrainske styrker skyder flere droner ned

Kl. 08.02
En person dræbt og to i kritisk tilstand efter russisk
missilangreb

Kl. 08.42
Russisk organisation er skrevet på dansk forbudsliste

Kl. 09.03
Ukrainske styrker har skudt 14 russiske missiler ned

26 min siden (Time now CET 10.23)
Russiske tabstal i Avdijivka kan være højere end ved resten af
frontlinjen, skriver tænketank

(Time now CET 10.23)

Deadline:

DR text-TV:
129

DR:
2023-12-08 kl 10.18
Margrethe Vestager vraget til topjob i europæisk investeringsbank
4 min. siden

TV2:
2023-12-08 kl 10.22
Margrethe Vestager trækker sig som kandidat til topjob
27 sek siden

- -
Last OUTPUT: 23303 <61ecf341$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/8un3DEP4FAAJ
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25891

USA påskønner Qatars indsats

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: Russiske familier beder Putin om at trække soldater
hjem - News 2023-12-08
Date: Fri, 8 Dec 2023 10:42:26 +0100
25891 <6572e503$0$716$1472...@news.sunsite.dk>
Homework
https://sites.google.com/view/kall-homework/files/25-xxx/25-8xx/25-891
Mideast Peace Process, Oslo Accords, (OSLO-Fredsprocessen)
https://sites.google.com/view/mideast-peace-p/files/25-xxx/25-8xx/25-891
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/r6pOE3vzjf8/m/15McYZUyAQAJ
DR S132 fre 08 dec 16:04:07
8.december dr.dk/nyheder 11:37

FORBUDSLISTEN ER OPDATERET

To organisationer fra henholdsvis
Rusland og Qatar ...

[ ... ]

... "lommer i Danmark og
i udlandet, der ønsker at underminere
vores demokrati".

I dag kl. 11:37
Forbudslisten er opdateret: Nu er det strafbart at modtage
store donationer fra yderligere to organisationer
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/forbudslisten-er-opdateret-nu-er-det-strafbart-modtage-store-donationer-fra

-

I dag kl. 12:12
Videoer og billeder viser formodet tilbageholdelse af
palæstinensere i Gaza
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/videoer-og-billeder-viser-formodet-tilbageholdelse-af-palaestinensere-i-gaza

-

DR S135 fre 08 dec 16:04:07
8.december dr.dk/nyheder 13:00

PUTIN GENOPSTILLER TIL VALG

I dag kl. 13:00
Vladimir Putin går efter en ny runde som præsident ved det
russiske præsidentvalg næste år
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/vladimir-putin-gaar-efter-en-ny-runde-som-praesident-ved-det-russiske-praesidentvalg

-

Israelske soldater masseanholder og ydmyger afklædte
palæstinensere, skriver organisation
I dag kl. 15.08
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-08-israelske-soldater-masseanholder-og-ydmyger-afklaedte-palaestinensere-skriver-organisation

-

DR S139 fre 08 dec 16:04:08
8.december dr.dk/nyheder 15:35

BRANDATTENTAT MOD KINGS FØDESTED

I dag kl. 15:35
Ung kvinde forsøgte at brænde Martin Luther Kings fødested af
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ung-kvinde-forsoegte-braende-martin-luther-kings-foedested-af

-

Russiske atleter vender tilbage til OL som neutrale
I dag kl. 15:37
https://www.dr.dk/sporten/russiske-atleter-vender-tilbage-til-ol-som-neutrale

Den Internationale Olympiske Komité har besluttet, at atleter
fra Rusland og Belarus atter er velkomne ved OL.

-

2023-12-08 kl 16.50
Videoer viser halvnøgne palæstinensiske fanger i Gaza
55 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/videoer-viser-halvnoegne-palaestinensiske-fanger-i-gaza

Israel siger, at mændene blev pågrebet i kendte Hamas-højborge.

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 11:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6889507
Mads Vestergaard
Videoer og billeder viser formodet tilbageholdelse af palæstinensere

i dag kl. 12:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6889811
Mads Vestergaard
Røde Halvmåne: Israel angriber nær vores hovedkvarter

i dag kl. 13:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6890216
Anna Danielsen Gille
Israel: 137 gidsler tilbageholdes stadig af Hamas

i dag kl. 13:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6890229
Anna Danielsen Gille
Israels militær kommenterer på billeder af tilbageholdte personer

i dag kl. 14:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6890272
Anna Danielsen Gille
Hamas fordømmer billeder: 'Grusom forbrydelse'

i dag kl. 14:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6890317
Sean Coogan
Øjenvidneberetning fra det sydlige Gaza: Tørstige
palæstinensere styrtede mod lastbil med vand

i dag kl. 14:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6890432
Anna Danielsen Gille
Sirenerne lyder i Tel Aviv

i dag kl. 15:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6890584
Anna Danielsen Gille
To Hamas-ledere er kommet på EU's terrorliste

i dag kl. 15:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6890634
Anna Danielsen Gille
Mand anholdt for at affyre skud foran synagoge

55 min. siden (Time now CET 17.00)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6890752
Laura Kirkebæk-Johansson
Israels regering: Omtalte billeder viser tilbageholdte i det
nordlige Gaza

37 min. siden (Time now CET 17.00)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6890825
Laura Kirkebæk-Johansson
FN: Samfundet i Gaza er på randen af et fuldstændigt sammenbrud

32 min. siden (Time now CET 17.00)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6890848
Laura Kirkebæk-Johansson
Dødstallet i Gaza stiger til 17.487

10 min. siden (Time now CET 17.00)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6890917
Laura Kirkebæk-Johansson
Guterres: Befolkningen i Gaza kigger ned i afgrunden

(Time now CET 17.00)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 10.42
- Billeder vækker selvfølgelig stor opsigt, siger journalist
om video

Kl. 10.50
450 angreb på Gaza det seneste døgn

Kl. 11.15
Israel blokerer ambulancer på Vestbredden, hævder
nødhjælpsorganisation

Kl. 11.56
Flere dræbte og sårede efter luftangreb ved hospital, siger
nødhjælpsorganisation

Kl. 12.23
Eksplosioner hørt i Tel Aviv

Kl. 12.26
Forsvarets hjælp til bevogtning af jødiske steder udskydes én
uge

Kl. 13.02
- Gaza er på randen af ​​et fuldstændigt sammenbrud, siger
FN-chef

Kl. 14.05
137 personer holdes som gidsler i Gaza, siger Israel

Kl. 14.13
Sirener lyder i Tel Aviv efter luftangreb fra Gaza

Kl. 15.14
EU sætter Hamas-ledere på terrorliste

Kl. 15.36
USA påskønner Qatars indsats

Kommentar:

Gælder det også deres økonomiske støtte til Hamas
(hvilket har muliggjort terrorangrebene, herunder den
7. oktober 2023) ?

47 min siden (Time now CET 16.58)
Hamas fordømmer israelske masseanholdelser

28 min siden (Time now CET 16.58)
Netanyahu til begravelse for ministers søn

(Time now CET 16.58)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 12:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6889987
Nanna Nørby Hansen
Vladimir Putin genopstiller til valget næste år

(Time now CET 16.57)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 11.08
Sammenstød mellem Rusland og NATO har ikke været tættere på
siden Cubakrisen, siger tidligere russisk præsident

Kl. 11.49
Rusland tilbageholder 500 ukrainske sundhedsmedarbejdere, siger
ukrainsk ambassadør

Kl. 12.36
Putin genopstiller til præsidentvalg

Kl. 12.53
USA's plan for fredsforhandlinger er urealistisk, siger Kreml

Kl. 13.36
Tusindvis af lastbiler holder stille ved grænsen mellem Polen
og Ukraine

Kl. 14.23
Zelenskyj understreger behov for at styrke Ukraines luftforsvar

Kl. 14.49
Antallet af kvæstede stiger efter russisk angreb i Dnipropetrovsk

Kl. 15.12
Russisk militant tilbageholdt af finske grænsevagter

Kl. 15.40
Ukrainsk parlament godkender flere rettigheder til nationale
minoriteter

54 min siden (Time now CET 16.54)
Putin sikker vinder af præsidentvalg, siger korrespondent

27 min siden (Time now CET 16.54)
Tyskland leverer udstyr til Ukraine

6 min siden (Time now CET 16.54)
Sanktioneret russisk stålværk skriver kontakt med kinesiske
partnere

(Time now CET 16.54)

Deadline:

DR text-TV:
141

DR:
2023-12-08 kl 16.45
15 min. siden
Ringberg: Vestager får nok ikke en tur mere - pilen peger på en anden

TV2:
2023-12-08 kl 16.52
Formand i Folketinget erkender unfair behandling af Pia Kjærsgaard
30 min siden

- -
Last OUTPUT: 23303 <61ecf341$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/8un3DEP4FAAJ
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25892

Flere og flere terrorister overgiver sig, siger Israel

-

Kall, Mogens skrev:

hjem - News 2023-12-08
Date: Fri, 8 Dec 2023 10:42:26 +0100
Hjælpen til Ukraine er skrumpet til niveauet før krigen: 'Hvis
tendensen fortsætter, vil Ukraine tabe'
I dag kl. 18:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hjaelpen-til-ukraine-er-skrumpet-til-niveauet-foer-krigen-hvis-tendensen-fortsaetter

Fra august til og med oktober faldt den tilkendegivne støtte
til Ukraine med næsten 90 procent sammenlignet med sidste år.

-

Guterres: Hamas-angreb retfærdiggør ikke kollektiv straf
I dag kl. 19.39
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-08-guterres-hamas-angreb-retfaerdiggoer-ikke-kollektiv-straf

-

Fotograf i det sydlige Gaza: Tørstige palæstinensere styrtede
mod lastbil med drikkevand
I dag kl. 19:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/fotograf-i-det-sydlige-gaza-toerstige-palaestinensere-styrtede-mod-lastbil-med

Meldinger om "foruroligende" og "apokalyptiske" scener i det
sydlige Gaza, hvor mange palæstinensere er flygtet hen.

-

Hollywoodstjerner snydt af russere til at sprede rygte om
Zelenskyjs stofmisbrug
I dag kl. 20.04
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-08-hollywoodstjerner-snydt-af-russere-til-at-sprede-rygte-om-zelenskyjs-stofmisbrug

-

2023-12-08 kl 21.05
21 min. siden
Europol: Terrortruslen mod Europa er skærpet siden 7. oktober
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/europol-terrortruslen-mod-europa-er-skaerpet-siden-7-oktober

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 17:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6891042
Laura Kirkebæk-Johansson
Guterres: Hamas' angreb kan aldrig retfærdiggøre kollektiv
afstraffelse af palæstinenserne

i dag kl. 17:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6891070
Laura Kirkebæk-Johansson
Hvad er Artikel 99 i FN-pagten?

i dag kl. 18:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6891165
Laura Kirkebæk-Johansson
USA vil ikke støtte opfordring til øjeblikkelig våbenhvile i
Gaza

i dag kl. 19:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6891854
Laura Kirkebæk-Johansson
Billeder fra Gaza i dag

i dag kl. 20:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6892010
Laura Kirkebæk-Johansson
EU vil støtte palæstinensere med 932 millioner kroner næste år

47 min. siden (Time now CET 21.18)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6892262
Laura Kirkebæk-Johansson
Det Hvide Hus: Israel kan gøre mere for at beskytte civile

37 min. siden (Time now CET 21.18)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6892328
Nanna Nørby Hansen
Europol: Terrortruslen mod Europa er skærpet siden 7. oktober

16 min. siden (Time now CET 21.18)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6892514
Laura Kirkebæk-Johansson
Hvem kan stemme i FN's Sikkerhedsråd?

(Time now CET 21.18)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 17.05
Ikonisk Picasso-maleri i demonstration for Gaza

Kl. 17.25
FN-chef: Jeg havde aldrig troet, at jeg skulle skrive et brev
som dette

Kl. 17.57
Forslag om våbenhvile har ringe udsigter trods pres fra
Guterres

Kl. 18.57
USA støtter ikke forslag om våbenhvile

Kl. 19.32
Soldater i fejlslagen forsøg på at befri gidsler

Kl. 19.58
Flere og flere terrorister overgiver sig, siger Israel

56 min siden (Time now CET 21.15)
Afstemning om våbenhvile fremrykkes

(Time now CET 21.15)

[...]

___________________________

(Time now CET 21.15)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 17.07
Russisk spion afsløret, siger ukrainske anklagere

Kl. 17.29
Drone-svindlere kan have snydt organisationer for næsten 16
millioner kroner

Kl. 17.46
Efterforskere identificerer endnu et dødsoffer efter russisk
angreb i Donetsk

Kl. 18.30
Ukraine bryder blokade ved grænse – 23 lastvogne over grænsen
med tog

Kl. 19.22
Ukraine og Sverige drøfter svensk levering af kampfly

Kl. 19.31
Ukrainsk minister fordømmer beslutning, der tillader russiske
atleter ved OL

Kl. 19.51
Finland afviser at udlevere ekstremist til Ukraine

Kl. 20.06
Dansk kulturminister 'forbløffet' over IOC-beslutning, der
tillader russiske atleter ved OL

23 min siden (Time now CET 21.13)
International organisation sender mission til Ukraine

(Time now CET 21.13)

Deadline:

DR text-TV:
145

DR:
2023-12-08 kl 21.05
3 min. siden
Retssag mod Marine Le Pen for misbrug af EU-midler begynder til marts

TV2:
2023-12-08 kl 21.10
Dagens overblik: Ny tablet kan hjælpe mod huller i tænderne
16 min siden

- -
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25893