NATO-chef opfordrer Sydkorea til at sende våben til Ukraine. Boris Johnson: Putin truede med at ramme mig med missil - News 2023-01-30

NATO-chef opfordrer Sydkorea til at sende våben til Ukraine

Boris Johnson: Putin truede med at ramme mig med missil

Tidligere USA-topembedsmand vi have Tyrkiet ud af NATO

Subject: 3. Verdenskrig (inklusiv Menneskehedens uddøen):
Amerikansk luftvåbengeneral forudsiger krig med Kina i
2025: - Jeg håber, at jeg tager fejl [ - News 2023-01-29 ]
Date: Sun, 29 Jan 2023 10:20:16 +0100
24939 <63d63980$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/oPQjJLPYU5M/m/CE5mxGecAQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2022-09-29, day no 272, Russisk kampfly skød missil nær britisk fly

2022-10-08, day no 281, Last warning to Russia

2022-10-11, day no 284, Russians arrested in Norway for espionage

2022-10-15, day no 288, Undersøisk kabel GB-ø Færøerne saboteret

2022-10-17, day no 290, Russian military plane crashed Jejsk55

2022-10-20, day no 293, Undersøisk kabel mellem GB og ø saboteret

2022-10-22, day no 295, 2 russians arrested in Norway for espionage

2022-10-23, day no 296, Russian military plane crashed Irkutsk

2022-11-01, day no 305, Asteroid 2022 RM4

2022-11-09, day no 313, ET *Copyright* 78 Crater/Sphinx/MW1-BB

2022-11-24, day no 329, ET *Copyright* BB-DATA: Sphinx-P1

2022-12-13, day no 347, ET *Copyright* target-DATA: Crater/Sphinx/Jerusalem

2022-12-20, day no 354, Russian gas pipeline hit by explosion

2022-12-22, day no 356, Admiral Kuznetsov aircraft carrier caught fire

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

Et Ord til dagen:

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43

Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

"Den lille satan" anklages efter mystisk droneangreb i Iran
I går kl. 22.07
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-29-den-lille-satan-anklages-efter-mystisk-droneangreb-i-iran

-

DR S128 man 30 jan 11:07:51
29.januar dr.dk/nyheder 23:07

- RUSLAND VIL TRÆKKE KRIGEN UD

I går kl. 23:07
Zelenskyj: Rusland forsøger at trække krigen ud for at udmatte vore styrker
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-rusland-forsoeger-traekke-krigen-ud-udmatte-vore-styrker

-

DR S129 man 30 jan 09:42:54
29.januar dr.dk/nyheder 23:44

MISSIL RAMMER EJENDOM I KHARKIV

I går kl. 23:44
Russisk missil rammer lejlighedsejendom i Kharkiv
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russisk-missil-rammer-lejlighedsejendom-i-kharkiv

-

Boris Johnson: Putin truede mig i telefonen
I dag kl. 02.54
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-30-boris-johnson-putin-truede-mig-i-telefonen

-

Russisk missil rammer boligejendom i Kharkiv
I dag kl. 03.00
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-30-russisk-missil-rammer-boligejendom-i-kharkiv

-

Erdogan: Tyrkiet kan acceptere Finland i Nato
I dag kl. 05.19
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-30-erdogan-tyrkiet-kan-acceptere-finland-i-nato

-

DR S131 man 30 jan 09:42:54
30.januar dr.dk/nyheder 05:37

NY BBC-DOKUMENTAR OM RUSLAND
I en ny dokumentar fra BBC hævder
Storbritanniens tidligere
premierminister Boris Johnson, at
Ruslands Præsident, Vladimir Putin,
skulle have truet med at sende et
missil efter ham.

- Han truede mig på en måde på et
tidspunkt og sagde: 'Boris, jeg vil
ikke skade dig, men med et missil vil
det kun tage et par minutter', eller
sådan noget, siger Boris Johnson.
Truslen skulle være kommet under en
telefonsamtale, kort inden Rusland 24.
februar invaderede Ukraine. Her
diskuterede de to leder, hvorvidt
Ukraine kunne blive medlem af den
forsvarsalliancen Nato i den nærmeste
fremtid.

I dag kl. 05:37
Boris Johnson: Putin truede med at ramme mig med missil
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/boris-johnson-putin-truede-med-ramme-mig-med-missil

-

Podcast: Erdogans NATO-blokade
I dag kl. 07.10
https://nyheder.tv2.dk/2023-01-30-podcast-erdogans-nato-blokade

-

DR S137 man 30 jan 11:43:09
30.januar dr.dk/nyheder 07:42

ZELENSKYJ OM RUSLAND TIL OL

I dag kl. 07:42
Zelenskyj om Ruslands mulige adgang til OL: Viser, at terror er acceptabelt
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-om-ruslands-mulige-adgang-til-ol-viser-terror-er-acceptabelt

-

I dag kl. 08:10
Dødeligt missilangreb rammer lejligheder i det østlige Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/doedeligt-missilangreb-rammer-lejligheder-i-det-oestlige-ukraine

-

DR S139 man 30 jan 11:40:36
30.januar dr.dk/nyheder 08:26

SCHOLZ SIGER NEJ TIL KAMPFLY

I dag kl. 08:26
Scholz siger nej til at sende kampfly til Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/scholz-siger-nej-til-sende-kampfly-til-ukraine

-

Tidligere toprådgiver i USA vil have Tyrkiet smidt ud af Nato
I dag kl. 09.29
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-30-tidligere-topradgiver-i-usa-vil-have-tyrkiet-smidt-ud-af-nato

-

I dag kl. 10:26
Erdogan omfavner Finland og skubber Sverige væk: 'Har man problemer
hjemme, er det godt at få en ydre fjende'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/erdogan-omfavner-finland-og-skubber-sverige-vaek-har-man-problemer-hjemme-er-det-godt

-

Teenagepige risikerer syv års fængsel for at kritisere Putins krig
I dag kl. 11.08
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-30-teenagepige-risikerer-syv-aars-faengsel-for-at-kritisere-putins-krig

-

2023-01-30 kl 11.56
29 min. siden
Finland holder kursen: Vil ind i Nato med Sverige
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/finland-holder-kursen-vil-ind-i-nato-med-sverige

-

DR S155 man 30 jan 11:43:10
30.januar dr.dk/nyheder 11:39

KREML REAGERER PÅ MISSIL-ANKLAGE

2023-01-30 kl 11.56
17 min. siden
Kreml reagerer på britisk missil-anklage: 'Det er løgn'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kreml-reagerer-paa-britisk-missil-anklage-det-er-loegn

Liveblog: Få seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

25. jan. 2023 kl. 20:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=5301361
Frederik Palle
Ukraine får kampvogne - men de har sendt flere ønsker til 'julemanden'

_______________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.26
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-01-29-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 21.03
Nordkorea afviser våbenstøtte til Rusland

Kl. 22.39
Planlægger russerne en ny offensiv?

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.10
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-01-30-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.10
Russisk missil rammer boligejendom i Kharkiv

Kl. 05.31
Boris Johnson: Putin truede med at ramme mig med missil

Kl. 06.49
Zelenskyj tror på sejr i 2023, men advarer: - Der er ingen fridage i krig

Kl. 07.27
Stor ukrainsk digter er død

Kl. 07.45
NATO-chef opfordrer Sydkorea til at sende våben

Kl. 07.59
Vestens tøven har kostet Ukraine dyrt, mener tænketank

Kl. 08.30
Storbritannien: Rusland mangler soldater til stor offensiv

Kl. 08.40
Tidligere USA-topembedsmand vi have Tyrkiet ud af NATO

Kl. 09.09
Scholz siger nej til at sende kampfly til Ukraine

Kl. 09.57
Russiske soldater loves stor dusør for ødelagte kampvogne

Kl. 10.37
Ukraine indkaldt til diplomatisk opsang i Iran

Kl. 11.13
Kreml: Johnson lyver om Putins angrebstrussel

Kommentar:

Næppe!

Kl. 11.34
Kreml: Vestens våbenleverancer kan ikke true Ruslands sejr

(Time now CET 12.53)

2023-01-30 kl 11.56
16 min. siden
Dødstal stiger efter angreb på moské i Pakistan

TV2:
2023-01-30 kl 12.32
Hvem spiste Rasmus Prehn middag med? Ombudsmanden kan ikke få svar
6 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24941

Frankrig og Polen vil ikke udelukke at sende kampfly til Ukraine

Iranske demonstranter tortureret

Subject: NATO-chef opfordrer Sydkorea til at sende våben til
Date: Mon, 30 Jan 2023 12:53:54 +0100
24941 <63d7afd6$0$701$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/pza8mucfiNo/m/c20eAJDzAQAJ
DR S158 man 30 jan 17:10:51
30.januar dr.dk/nyheder 12:56

IRANSKE DEMONSTRANTER TORTURERET

I dag kl. 12:56
Amnesty: Iranske demonstranter er blevet tortureret
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/amnesty-iranske-demonstranter-er-blevet-tortureret

-

Dansk regeringstop i Ukraine: - Der er en kæmpe, kæmpe, kæmpe opgave
foran os
I dag kl. 13.46
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-30-dansk-regeringstop-i-ukraine-der-er-en-kaempe-kaempe-kaempe-opgave-foran-os

+

I dag kl. 13:50
Frederiksen, Ellemann og Løkke besøger Zelenskyj i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/frederiksen-ellemann-og-loekke-besoeger-zelenskyj-i-ukraine

-

I dag kl. 13:50
Iran kritiserer 'kujonagtigt' droneangreb på militærfabrik
https://www.dr.dk/nyheder/udland/iran-kritiserer-kujonagtigt-droneangreb-paa-militaerfabrik

-

Finland vil ikke lade sig lokke af Tyrkiet med Nato-medlemskab
I dag kl. 15.01
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-30-finland-vil-ikke-lade-sig-lokke-af-tyrkiet-med-nato-medlemskab

-

Zelenskyj tror på sejr i år, men kommer med en advarsel
I dag kl. 16.26
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-30-zelenskyj-tror-paa-sejr-i-aar-men-kommer-med-en-advarsel

-

2023-01-30 kl 17.43
Ukraine ønsker danske kampvogne: - Nu arbejder vi med den danske
regering om leoparder
36 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-30-ukraine-oensker-danske-kampvogne-nu-arbejder-vi-med-den-danske-regering-om

-

I dag kl. 18:04
USA's udenrigsminister besøger Jerusalem og fordømmer terrorangreb
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usas-udenrigsminister-besoeger-jerusalem-og-fordoemmer-terrorangreb

-

I dag kl. 18:16
Mette Frederiksen har talt om kampvogne med Zelenskyj
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/mette-frederiksen-har-talt-om-kampvogne-med-zelenskyj

-

I dag kl. 18:47
Dødstallet stiger efter voldsomt moskéangreb i Pakistan: Taliban har
taget ansvaret
https://www.dr.dk/nyheder/udland/doedstallet-stiger-efter-voldsomt-moskeangreb-i-pakistan-taliban-har-taget-ansvaret

-

Putins kammerat truer Rasmus Paludan: - Jeg kan ikke tilgive dette
I dag kl. 19.43
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-30-putins-kammerat-truer-rasmus-paludan-jeg-kan-ikke-tilgive-dette

-

Zelenskyj lægger pres på Mette Frederiksen - nu åbner hun for at sende
kampvogne
I dag kl. 20.45
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-01-30-zelenskyj-laegger-pres-paa-mette-frederiksen-nu-aabner-hun-for-at-sende-kampvogne

-

Dagens overblik: Regeringstoppen besøger sønderbombet by i Ukraine
I dag kl. 20.47
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-01-30-dagens-overblik-regeringstoppen-besoeger-soenderbombet-by-i-ukraine

-

I dag kl. 20:48
Klar besked fra Rusland efter Boris Johnsons beskyldninger om
missiltrussel mod ham: ’Det er løgn’
https://www.dr.dk/nyheder/udland/klar-besked-fra-rusland-efter-boris-johnsons-beskyldninger-om-missiltrussel-mod-ham

Kommentar:

Problemet er jo bare, at når man selv gentagne gange er blevet
grebet i løgn, da melder spørgsmålet sig: Hvorfor skulle man nu
tale sandt?

-

I dag kl. 21:04
Regeringen besøger den sønderbombede by Mykolajiv
https://www.dr.dk/stories/1288510966/regeringen-besoeger-mykolajiv/

-

DR S173 man 30 jan 22:09:21
30.januar dr.dk/nyheder 21:58

IOC AFVISER KRITIK FRA UKRAINE

2023-01-30 kl 22.26
28 min. siden
IOC afviser hård kritik fra Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ioc-afviser-haard-kritik-fra-ukraine

Kommentar:

Vi *brækker* os, apropos OL-München 1972.

-

2023-01-30 kl 22.37
WHO opfordrer verdens lande til at være forberedt på atomkatastrofe
3 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-30-who-opfordrer-verdens-lande-til-at-vaere-forberedt-paa-atomkatastrofe

[...]

Kl. 12.57
Kina giver USA skylden for krigen i Ukraine

Kommentar:

Ævl! Det er Jer, der er en flok Putin-666 elskende bæorme!

Bim, bam, bum, (psykopater i) Kina; de er dum!

Kl. 13.33
Finland vil ikke lade sig lokke med Nato-medlemskab

Kl. 13.40
Frederiksen, Løkke og Ellemann til hemmeligholdt møde med Zelenskyj

Kl. 14.36
Mette Frederiksen: - Der en kæmpe opgave foran os

Kl. 14.55
Lars Løkke i Mykolaiv med "en vis portion stolthed"

Kl. 15.04
Ukraine anklager olympisk komité for at være en "promotor for krig, mord
og ødelæggelse"

Kl. 15.18
USA's ambassadør i Rusland mødt af protester: - Jeres kampvogne dræber
civile

Kommentar:

Ævl! Russiske soldater er IKKE civile!

Kl. 15.46
Ukraines energiforsyning er i "betydeligt underskud" efter russiske angreb

Kl. 15.59
Ukraine modtager millioner af LED-pærer

Kl. 16.21
Ukraine vil bruge millioner på at producere droner

Kl. 16.35
Frankrig og Australien vil samarbejde om at fremstille granater til Ukraine

Kl. 16.47
Ryanair ansætter ukrainsk personale, så det kan vende tilbage til
landet, "så snart det er sikkert"

Kl. 16.59
Britiske kampvogne vil ankomme til Ukraines frontlinjer på "denne side
af sommeren"

50 min siden (Time now CET 18.02)
Rusland hævder at have opnået betydelige fremskridt i det østlige Ukraine

20 min siden (Time now CET 18.02)
Kroatiens præsident: Krim bliver aldrig igen en del af Ukraine

Kl. 18.10
30 procent af Ukraine er dækket af miner, siger ukrainsk parlamentariker

Kl. 18.29
Norge vil sende kampvogne til Ukraine "så hurtigt som muligt"

Kl. 18.50
Ukraines embedsmænd og lovgivere har forbud mod at rejse til udlandet

Kl. 19.07
63-årig mand død og 85-årig kvinde såret efter angreb i Kharkiv

Kl. 19.58
Frankrig og Polen vil ikke udelukke at sende kampfly til Ukraine

Kl. 21.37
Minimum tre betingelser skal opfyldes, hvis Frankrig skal sende kampfly
til Ukraine

49 min siden (Time now CET 22.47)
Olympisk komité afviser "ærekrænkende" kritik fra Ukraine

28 min siden (Time now CET 22.47)
USA vil ikke levere F-16 kampfly til Ukraine, siger Biden

(Time now CET 22.47)

2023-01-30 kl 22.26
1 min. siden
Joe Biden vil ikke sende amerikanske F-16 jagerfly til Ukraine

TV2:

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24942