ET-Break (Was: *Evakuering* af civilbefolkningen i Gaza) - News 2023-10-31

ET-Break (Was: *Evakuering* af civilbefolkningen i Gaza)

File 25.750 ...
Evacuation (Evakuering)
https://sites.google.com/view/kall-evacuation/files/25-xxx/25-7xx/25-750
The Escape from hell (Flugten fra helvede)
https://sites.google.com/view/the-escape-from-hell/files/25-xxx/25-7xx/25-750
Hacker-attack (Hackerangreb)
https://sites.google.com/view/hacker-attack/files/25-xxx/25-7xx/25-750

Subject: COULD the Egyptian and Jordanian military lend a
helping hand? - News 2023-10-30
Date: Mon, 30 Oct 2023 09:05:13 +0100
25745 <653f63ba$0$717$1472...@news.sunsite.dk>
Mideast Peace Process, Oslo Accords (OSLO-Fredsprocessen)
https://sites.google.com/view/mideast-peace-p/files/25-xxx/25-7xx/25-745
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/GKS0UfTkrQk/m/MGSTG9sPAQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
or ...
https://www.youtube.com/watch?v=_R0gkTvCRSw&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_

Verden kalder på våbenhvile - men for Israel er to ting
afgørende, mener eksperter
I går kl. 22:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/verden-kalder-paa-vaabenhvile-men-israel-er-ting-afgoerende-mener-eksperter

Ved tidligere krige mellem Israel og Hamas har verdenssamfundets
pres haft betydning for våbenhviler, forklarer
militærhistoriker.

Kommentar:

Netanyahu har ret, når han sammenligner Hamas-terroren den 7.
oktober 2023 med japanernes feje angreb på Pearl Harbor den 7.
december 1941 og terrorangrebet den 11. september 2001 på USA.

Og ...

I krig står man SELVFØLGELIG sig selv nærmest!

USA bombede således Hiroshima og Nagasaki UDEN tilsyneladende
betænkeligheder!

Dette er SELVFØLGELIG IKKE en opfordring til, at Israel nu skal
følge i samme spor!

Men vi bør bare forstå, at nogengange kan krig bare ikke
undgås, HVIS man vil *overleve*; NAVNLIG ikke hvis man har
været - som jøderne - udsat for den *ultimative* udslettelse
(Holocaust, hvor jøderne helt uden grund blev gasset i
udryddelseslejrene fx. Auschwitz, Treblinka og Theresienstadt)!

Glemme må vi jo ikke, at Hamas (og andre) jo netop *truer*
jøderne (med at gentage dette Folkemord)!

KUN en *idiot* kan IKKE tage den slags trusler alvorligt!

Amerikanernes argumentation (for berettigelsen af Hiroshima og
Nagasaki) var - og er vel fortsat - at ellers ville det have
kostet flere 150.000 amerikanske soldaters liv!

Og på tilsvarende vis her (skønner jeg) frygter Israel med god
grund, at de 1400 myrdere KUN er begyndelsen, hvis ikke d3tte
onde (fra Hamas og andre terrororganisationer) stoppes!

Jeg (og andre) *anmoder* FORTSAT andre lande om at *evakuere*
"Hiroshima og Nagasaki" FØR alle er døde!

Det næste, vi skal være *realister* omkring, er ...

De 2 befolkninger kan IKKE længere bo dør om dør. Det har
Hamas *bevist* nu en gang for alle!

Så HVIS vi skal undgå en *gentagelse* at denne Hamas-terror
(som jo kan sætte hele Verden i brand, hvos vi alle *omkommer*) ...

HVIS vi skal *undgå* dette glade *vanvid*, da BØR vi bruge
vores sunde *fornuft* og spørge:

HVAD skal der til for at rette skuden op?

(Det er SELVFØLGELIG *udelukket* at gasse jøderne, selvom nogle
af jer kunne få den modbydelige tanke; heriblandt alle jer
terrorister)!

Hmm ...

Og her må jeg (og andre) så "tilstå", at vi er *partiske* i den
forstand, at vi vedkender os, at jøderne har MEST ret til
landet bl.a. pga. de arkæologiske *videnskabelige* beviser
(ikke mindst Dødehavsrullerne fra det første århundrede)!

Det vil derfor være urimeligt at frakende dem deres eget land.

De kan jo IKKE gøre for, at romerske *voldsmænd* (ligesom Putin
nu gør i Georgien og Ukraine og som Hitler gjorde) ...TVANG dem ud af
Det Hellige Land

De kan jo IKKE gøre for, at romerske *voldsmænd* TVANG dem ud
af deres eget land år 70 efter Kristus.

Det er denne *uretfærdighed* som desværre mange; rigtig MANGE
muslimer *benægter*, fordi de jo OGSÅ er *partiske* og
forfordeler andre muslimer (på jødernes bekostning)!

Nå, men ...

Nok om det!

Denne diskussion (om hvem, der har ret til landet), er jo
blevet en skrue uden ende (og vil nok FORTSÆTTE indtil
Dommedag°)!

Og ... (set fra djævelens blækhus:)

Den har til formål, at *forhindre* Menneskeheden i at skabe en
*fredelig* løsning på problemet!

Apropos NØDVENDIGHEDEN af *exocisme* (i forsvarsøjemed)!

=>

Det er *resultaterne*, vi skal fokusere på:

Hmm ... (memory on from) ...

Subject: ET-Break - Was: Gaza: A proposal for solving the problem -
News 2023-10-25
Date: Wed, 25 Oct 2023 10:32:30 +0200
25715 <6538d29f$0$715$1472...@news.sunsite.dk>
Message 1:
Mideast Peace Process, Oslo Accords, (OSLO-Fredsprocessen)
https://sites.google.com/view/mideast-peace-p/files/25-xxx/25-7xx/25-715
Lawlessness (Lovløshed)
https://sites.google.com/view/lawlessness/files/25-xxx/25-7xx/25-715
Terror (abuse of power), Hamas
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/topic/hamas
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/files/25-xxx/25-7xx/25-715
Message 2:
Brainwashing (Hjernevask), religious madness
https://sites.google.com/view/brainwashing/files/25-xxx/25-7xx/25-715
China (Cannibalistan)
https://sites.google.com/view/kall-china/files/25-xxx/25-xxx/25-7xx/25-715
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/hviGQMcbNgA/m/lPI6kgfMBAAJ

> Et forslag:
>
> ENHVER, der har ondt af civilbefolkningen i Gaza (og det har de
> fleste af os), KUNNE tilbyde (midlertidig) *asyl* til disse
> stakkels mennesker!
>
> =>
>
> I Danmark er vi ca. 5,5 millioner og på verdensplan er der ca.
> 7,5 milliarder, og i Gaza bor der ca. 2,2 millioner.
>
> Regnestykket bliver da følgende (for Danmarks vedkommende):
>
> 2.200.000 * 5,5/ 7.500 = 1613 individer
>
> Danmark KUNNE altså bidrage ved at modtage 1613 personer

Rent *praktisk* bliver vi nødt til at *evakuere*
civilbefolkningen (mhp. at *redde* deres liv):

=>

Nuværende befolkning i verden ...
https://www.worldometers.info/da/

8.069.942.493

=>

Regnestykket bliver følgende:

2.200.000 / 8.069.942.493 * modtagerlandets befolkning

Danmark KUNNE således (midlertidigt) modtage 5,857m => 1.597
Egypten KUNNE således (midlertidigt) modtage 109,3m => 29.797
Jordan KUNNE således (midlertidigt) modtage 11,15m => 3.040
Tyrkiet KUNNE således (midlertidigt) modtage 84,78m => 23.112
Saudi Arabien KUNNE ..(midlertidigt) modtage 35,95m => 9.801
UAE ... (input DATA) ...
Bahrain ... (input DATA) ...
Qatar ... (input DATA) ...
Iran ... (input DATA) ...
Pakistan ... (input DATA) ...
Kina ... (input DATA) ...
Rusland ... (input DATA) ...
USA ... (input DATA) ...
(und so weiter!)

Jeg (og andre) vurderer således, at Danmark godt kan magte den
opgave; NAVNLIG set i lyset af worst case alternativet (at vi
alle omkommer). Så er det faktisk ret billigt sluppet,...

Og netop i det sdamme hørte jeg en røst fra Himlen sige (perhaps
the voice of ET):
(2023-10-31, Tuesday, day no 304 (61 left), CET 08:29, GMT 07:29)
- "Skulle jeg hilse og sige!"

Hmm ...

Mht. *patienter* [på hospitaler] i Gaza by:

KUNNE de *evakueres* fx. med amerikanske helikoptere?

Eller nej! Så vil Hamas jo forsøge at nedskyde dem!

Tyrkiske helikoptere?...

CET 08:39
- "Svar mig!"

(08:39-Ordene blev udtalt i bydeform!)

Evaluering:

Klokken er nu ca. CET 08:49, og jeg har gjort næsten klar til
output, men desværre har "nogen" (skjulte myndigheder ?)
åbenbart IKKE brudt sig om dette mit (og ETs) budskab, for de
har i hvert fald *afbrudt* min internetforbindelse!

HVORFOR?

Fordi tingene er kommet ud af kontrol (og så forsøger man at
*kontrollere* os civile borgere i et desperat forsøg på at få
dæmpet gemytterne)?

I så fald:

Ordet *gak-gak* "strejfer" mit sind!

Her forsøger jeg (og andre) at *forhindre* Dommedag°; at vi alle
havner i Afgrunden, hvorfra INGEN vender tilbage i live, ...

Og så opfører du dig som en *idiot*!

Nå, men ...

Dét må vi jo så OGSÅ indberette, så ET på det grundlag kan
vurdere, hvad der så skal gøre!

OM de bryder sig om, at du giver dem *mundkurv* på?

Næppe!

CET 08:55

Forsat adgang til Internet *nægtet*!

(Men jeg kan se på routeren, at der overføres DATA, så ... !
Min computer var ellers lige blevet reinstalleret, så hackerne
er IKKE blot amatører!)

Hmm ...

Open DATA-arkiv:

[ ... cut, 2023-10-31, CET 11:50 ... ]
Hacker

CET 09:04

Anden maskine kommet online!

Så det er en *hacker*, der giver ET *mundkurv* på!

Hmm ...

Tilføjelse mht. tyrkiske helikoptere:

Med de ord (den *narcissistisk* forstyrrede mand i Tyrkiet har
lagt for dagen) KUNNE man godt forestille sig - hypotetisk set
- at manden gav ordre til angreb på de israelske styrker.

Så ...

Den mulighed frarådes også!

Hmm ...

Er der andre, som kan stille helikoptere til rådighed?

CET 09:12

Genstartet computeren cold-Boot (mens anden maskine var online)!

Men det hjalp ikke!

Godt det IKKE er mig, der har disse civile menneskers liv på
samvittigheden, fordi dette er jo en INDIREKTE måde at forhindre
hjælp til dem!

CET 11:48

Online again

CET 11:50

Off

CET 11:50

On

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

22 min. siden (Time now CET 21.24)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6690982
Selin Türker
Talsmanden for Det Hvide Hus afviser også våbenhvile lige nu

_________________________

... (BREAKING ET-News on) ...

(Time now CET 21.24)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.12
Opd. 10 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-30-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

5 min siden
Reddet soldat har givet nyttige informationer

_____________________________

... (BREAKING ET-News on) ...

(Time now CET 21.28)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

27. okt. 2023 kl. 15:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6670337
Anna Danielsen Gille
EU fortsætter militær støtte til Ukraine

__________________________

... (BREAKING ET-News on) ...

(Time now CET 21.19)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.18
Opd. I dag kl. 07.31
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-10-30-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 20.08
Putin klandrer Vesten for stormløb

__________________________

... (BREAKING ET-News on) ...

(Time now CET 21.19)

2023-10-31 kl 07.10
15 min. siden
DSB indsætter togbusser efter hærværk

... (BREAKING ET-News on) ...

Was:
2023-10-30 kl 21.10
3 min. siden
Sen scoring sikrer AGF sejren i intenst lokalopgør

TV2:
2023-10-31 kl 07.10

... (BREAKING ET-News on) ...

2023-10-30 kl 21.18
Væresteder i København oplever flere pensionister, der ikke selv har råd
til mad
3 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25750

New proposal:
*Evacuate* the civilian population of Gaza to Israel (e.g. Kerem Shalom)
(
Nyt forslag:
*Evakuér* civilbefolkningen i Gaza til Israel (fx Kerem Shalom)
)

Was:
Israelsk dokument foreslår at rykke Gazas indbyggere til Egypten

File 25.752 ...
Evacuation (Evakuering)
https://sites.google.com/view/kall-evacuation/files/25-xxx/25-7xx/25-752
Mideast Peace Process, Oslo Accords (OSLO-Fredsprocessen)
https://sites.google.com/view/mideast-peace-p/files/25-xxx/25-7xx/25-752

"Other" news:

Carlsberg kapper alle bånd til forretning i Rusland: - De har
stjålet vores forretning

Subject: ET-Break (Was: *Evakuering* af civilbefolkningen i Gaza) -
News 2023-10-31
Date: Tue, 31 Oct 2023 11:52:40 +0100
25750 <6540dc7b$0$707$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/pYyxbtc5X9M/m/f6QA0xTSAAAJ

and ...

Subject: Heaven-Break (vedr. Holocaust) -
Zelenskyj om russisk stormløb på jøder: De har forurenet
deres eget territorium med had og nedværdigelse -
[ News 2023-10-31 ]
Date: Tue, 31 Oct 2023 11:28:48 +0100
25751 <6540d6e5$0$710$1472...@news.sunsite.dk>
File 25.751 ...
Holocaust
https://sites.google.com/view/kall-holocaust/files/25-xxx/25-7xx/25-751
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/5UlluzM0sIM/m/R5btFGqJAwAJ
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/XtCtn9JcH6c/m/_hpJzsbQAAAJ
[...]

DR S124 tir 31 okt 12:15:00
31.oktober dr.dk/nyheder 10:25

AFGHANERE FORLADER PAKISTAN

I dag kl. 10:25
Tusindvis af afghanske flygtninge forlader Pakistan i al hast
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tusindvis-af-afghanske-flygtninge-forlader-pakistan-i-al-hast

-

Omdiskuteret våbenkøb i Israel kan blive forsinket efter
Hamas-terror
18 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/indland/omdiskuteret-vaabenkoeb-i-israel-kan-blive-forsinket-efter-hamas-terror

Troels Lund Poulsen (V) har skrevet til Elbit og tilbudt ekstra
dansk hjælp for at få våben til tiden.

-

2023-10-31 kl 12.27
Begår Israel krigsforbrydelser?
18 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-30-begaar-israel-krigsforbrydelser

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

6 sek. siden (Time now CET 10.33)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6692683
Sean Coogan
14-årig og 70-årig meldes skudt på Vestbredden

______________________________

(Time now CET 10.33)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.17
Opd. 9 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-31-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

... (BREAKING New proposal-News on) ...

Kl. 07.22
Israelsk offensiv underlagt mediecensur, siger korrespondent

Kommentar:

Man KUNNE også *evakuere* civilbefolkningen til et område på
israelsk territorium fx. til Kerem Shalom lige sydøst for Gaza ...
https://maps.app.goo.gl/dNQCQ3irZdC38GUg8

Så kunne de vende tilbage til Gaza, når krigen er slut.

Kl. 07.40
Kan blive beskidt og langvarigt, siger dansk major

Kl. 08.20
Luftalarmer over Eilat

Kl. 08.30
Israel intensiverer sin offensiv i det nordlige Gaza

See file 25.751

_________________________________

Kl. 10.46
Israelsk dokument foreslår at rykke Gazas indbyggere til Egypten

Kl. 11.03
Nødhjælp med adgang til Gaza i lastbiler fordobles tirsdag

Kl. 11.34
Hårdt brug for nødhjælp, siger TV 2s korrespondent i Tel Aviv

57 min siden (Time now CET 12.35)
Advarselssirener i Israel efter "fjendtligt luftmål"

11 min siden (Time now CET 12.35)
WHO advarer om "forestående sundhedskatastrofe"

(Time now CET 12.35)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 10:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6692606
Rosa Uldall
To russiske soldater mistænkt for at skyde familie på ni

i dag kl. 10:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6692681
Rosa Uldall
Russisk oligark tilbageholdt af fransk politi

(Time now CET 12.33)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.33
Opd. 5 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-10-31-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.32
Russisk oligark tilbageholdt af fransk politi

Kl. 06.09
Soldater dræbte familie på ni, viser efterforskninger

Kl. 06.17
Ukraine gør fremskridt ved Bakhmut

Kl. 06.31
Rusland angriber fem byer

Kl. 07.07
Ruslands ambassadør i USA: - De bør bekymre sig om deres egne
borgeres sikkerhed

Kl. 07.17
Ruslands tabstal runder 300.000, siger Ukraine

______________________________________

See file 25.751

_______________________________

Kl. 10.23
En dræbt og 16 sårede i Kherson-regionen

Kl. 10.41
Carlsberg kapper alle bånd til forretning i Rusland: - De har
stjålet vores forretning

Kl. 11.08
Rusland vil forsvare oligark tilbageholdt i Frankrig

Kl. 11.22
Ukraines hær har mistet 80 soldater det seneste døgn, melder
russiske kilder

5 min siden (Time now CET 12.28)
Angrebet på Hroza blev med al sandsynlighed udført af russiske
styrker, mener FN

(Time now CET 12.28)

2023-10-31 kl 12.23
2 min. siden
Onkel til 17-årige Farhad kendt skyldig i at modsætte sig anholdelse og
fornærme politiet

TV2:
2023-10-31 kl 12.26
Ung kvinde forsøgt bortført – politiet er på bar bund
12 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25752

NATO-generalsekretær fordømmer Hamas

News 2023-10-31

Date: Tue, 31 Oct 2023 11:28:48 +0100
[...]

DR S128 tir 31 okt 13:24:26
31.oktober dr.dk/nyheder 12:45

940 BØRN MELDES SAVNET I GAZA

2023-10-31 kl 13.39
54 min. siden
940 børn meldes savnet: 'Gaza er blevet en børnekirkegård'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/940-boern-meldes-savnet-gaza-er-blevet-en-boernekirkegaard

-

Flere børn er dræbt i Gaza på tre uger end i alle verdens
konfliktzoner i løbet af hele sidste år
I dag kl. 13:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/flere-boern-er-draebt-i-gaza-paa-tre-uger-end-i-alle-verdens-konfliktzoner-i-loebet

Krigen mellem Israel og Hamas har kostet mere end 3.200 børn
livet i Gaza. Det kan ikke forklares som utilsigtede
følgeskader, mener Unicef.

-

Krigen mellem Israel og Hamas fortsætter: 'Det virker
fuldstændig absurd, at FN ikke kan få det løst'
I dag kl. 15:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/krigen-mellem-israel-og-hamas-fortsaetter-det-virker-fuldstaendig-absurd-fn-ikke-kan

FN’s Sikkerhedsråd skal arbejde for dialog og fred. Men i krigen
mellem Israel og Hamas kan de kun "sætte hæfteplaster på lidt
rundt omkring", lyder det fra Peter Viggo Jakobsen.

-

Netanyahu sammenligner angreb med dansk tragedie – ekspert
undrer sig
I dag kl. 15.12
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-31-netanyahu-sammenligner-angreb-med-dansk-tragedie-ekspert-undrer-sig

Israel afviser at begå krigsforbrydelser i Gazastriben og siger,
at landet har ret til at forsvare sig.

-

2023-10-31 kl 16.19
Carlsberg gør klar til at sagsøge Putin og Rusland efter
milliardtab
59 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/penge/carlsberg-goer-klar-til-sagsoege-putin-og-rusland-efter-milliardtab

- Vi kan ikke gå ind og lave en aftale med et regime, der
stjæler vores virksomhed, raser topchef.

-

DR S132 tir 31 okt 16:08:05
31.oktober dr.dk/nyheder 15:33

KINA SAMARBEJDER OM GASRØR-SKADE

2023-10-31 kl 16.19
42 min. siden
Kina samarbejder med Finland om opklaring af skade på
gasrørledning
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/kina-samarbejder-med-finland-om-opklaring-af-skade-paa-gasroerledning

-

2023-10-31 kl 16.21
EU har et godt tilbud til landene på Vestbalkan, som venter
utålmodigt på medlemskab
21 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu/eu-har-et-godt-tilbud-til-landene-paa-vestbalkan-som-venter-utaalmodigt-paa

EU-udvidelse står igen øverst på dagsordenen i Bruxelles og de
andre europæiske hovedstæder.

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 10:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6692751
Sean Coogan
80 meldes anholdt efter anti-israelsk aktion i russisk lufthavn

i dag kl. 11:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6692831
Maja Lærke Maach
Nye lastbiler med nødhjælp får lov at komme ind i Gaza

i dag kl. 12:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6693169
Sean Coogan
Dødstallet opjusteres i Gaza

i dag kl. 12:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6693121
Sean Coogan
940 børn meldes savnet: 'Gaza er blevet en børnekirkegård'

i dag kl. 12:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6693209
Sean Coogan
Iransk-støttet gruppe tager ansvaret for droneangreb mod
israelsk badeby

... omkring havnebyen Eilat i det sydligste Israel ud til Det
Røde Hav.

13 min. siden (Time now CET 13.34)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6693411
Selin Türker
Israelsk militær indfører minimumsstraf for tilhængere af
terrorgrupper

i dag kl. 14:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6693580
Selin Türker
Amnesty anklager Israel for brug af hvid fosfor i Libanon

i dag kl. 14:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6693683
Selin Türker
Yemen har sendt droner mod Israel

i dag kl. 14:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6693692
Selin Türker
Irans udenrigsminister skal til Tyrkiet

i dag kl. 15:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6693885
Karen Nielsen
Al Jazeera: Flygtningelejr i det nordlige Gaza ramt i luftangreb

53 min. siden (Time now CET 16.26-28)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6693908
Karen Nielsen
Yemens Houthi-milits vil fortsat angribe Israel

Houthi–militsen i Yemen, som støttes af Iran, siger, at de har
udført tre angreb mod Israel. ...

Kommentar:

Det er nok MEGET uklogt, fordi så bliver Iran holdt *ansvarlig*!

12 min. siden (Time now CET 16.26-28)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6694045
Selin Türker
Dalals familie bor i et lille rum på en skole. Rummet er både
sovesal, toilet og køkken

(Time now CET 16.26-28)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 05.19
Voldsom video viser sig på børns telefoner

Kl. 05.26
WHO må droppe forsøg på at forsyne to hospitaler

Kl. 06.08
Japan sanktionerer virksomhed med forbindelse til Hamas

Kl. 06.19
Netanyahu sammenligner bombning med dansk tragedie

Kl. 06.48
Tabstal for dræbte børn er "astronomiske", siger
hjælpeorganisation

__________________________________

See file 25.752

__________________________________

52 min siden (Time now CET 13.33)
Israelske styrker vil "skære Gaza over i to", siger
militæranalytiker

7 min siden (Time now CET 13.33)
Nu også træfninger mellem Libanon og Israel

(
Kl. 13.25
Eskalering mellem Hizbollah og Israel, siger korrespondent
)

Kl. 13.52
Nu kæmpes der "mand mod mand" i Gaza, siger israelsk talsmand

Kl. 14.02
Davidsstjerner malet på bygninger flere steder i Paris

Kl. 14.22
"Stort antal" droner og missiler mod Israel fra Yemen

Kl. 15.17
NATO-generalsekretær fordømmer Hamas

Kommentar:

Tak

Kl. 15.29
USA' udenrigsminister afbrudt af demonstranter

45 min siden
Over 50 meldes dræbt i Jabalia

16 min siden
Gidselaftale er ikke på trapperne, siger sikkerhedsrådgiver

4 min siden
Krigens tredje fase er i gang, siger sikkerhedsrådgiver

(Time now CET 16.29)

[...]

____________________________

(Time now CET 16.23)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 12.35
FSB har anholdt person mistænkt for mordforsøg på pro-russisk
politiker

6 min siden (Time now CET 13.37)
Ukraine vil skabe udbrud med dødelig fugleinfluenza og give
Rusland skylden, mener russisk militærchef

Kl. 13.52
Ukraine modtog 2,8 milliarder dollars i oktober

Kl. 14.00
Det er sket i dag

(Time now CET 16.23)

2023-10-31 kl 16.15
9 min. siden
Folketinget afsætter 15 millioner til at hjælpe børn med syge forældre

TV2:
2023-10-31 kl 16.22
Ti af Thomas Bo Larsens barndomsvenner er døde – der er én grund til, at
han ikke også er
I dag kl. 15.20
Opd. 58 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25753

Pentagon: Rusland vil sejre i Ukraine, hvis USA trækker støtten

News 2023-10-31

Date: Tue, 31 Oct 2023 11:28:48 +0100
[...]

Mindst 50 meldes dræbt i angreb mod flygtningelejr i Gaza
I dag kl. 17.03
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-31-mindst-50-meldes-draebt-i-angreb-mod-flygtningelejr-i-gaza

-

Midt i bomberegnen forsøger Mahmoud at underholde børn gennem
leg og læring
I dag kl. 18:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/midt-i-bomberegnen-forsoeger-mahmoud-underholde-boern-gennem-leg-og-laering

På en FN-skole i det sydlige Gaza forsøger voksne at få børnene
til at glemme krigen for en kort stund.

-

DR S136 tir 31 okt 19:10:36
31.oktober dr.dk/nyheder 19:05

ISRAEL BEKRÆFTER LEJRANGREB I GAZA

I dag kl. 19:05
Israel bekræfter: Har bombarderet flygtningelejr
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israel-bekraefter-har-bombarderet-flygtningelejr

-

Den aktuelle sikkerhedssituation minder militæranalytiker om
perioden før 1. verdenskrig
I dag kl. 19:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-aktuelle-sikkerhedssituation-minder-militaeranalytiker-om-perioden-foer-1

Ifølge Anders Puck Nielsen står vi i et skæbnesvangert øjeblik
i verdenshistorien.

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 16:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6694170
Karen Nielsen
Læger uden Grænser: Børn i Gaza bliver opereret på gulvet

i dag kl. 17:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6694269
Selin Türker
Gazas største flygtningelejr ramt af bombardementer: Israel har
stadig ikke reageret

i dag kl. 17:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6694320
Selin Türker
Hvad er Jabalia-lejren?

i dag kl. 17:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6694353
Selin Türker
Israels militær siger, at to soldater er dræbt under
landoperation

57 min. siden (Time now CET 18.56-58)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6694385
Selin Türker
FN's generalsekretær: Humanitær lov er ikke en 'á la carte-menu'

30 min. siden (Time now CET 18.56-58)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6694489
Selin Türker
Demonstranter afbryder høring i Kongressen

14 min. siden (Time now CET 18.56-58)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6694565
Selin Türker
Hamas: Vil frigive flere gidsler de kommende dage

Kommentar:

Jeg synes, at du skal gøre det nu!

9 min. siden (Time now CET 18.56-58)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6694586
Selin Türker
300 amerikanske soldater på vej til Mellemøsten

i dag kl. 19:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6694660
Selin Türker
Israel bekræfter: Har bombarderet flygtningelejr

i dag kl. 19:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6694884
Selin Türker
Hvad ved vi om angrebet i Jabalia?

41 min. siden (Time now CET 20.52)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6695023
Selin Türker
Hamas afviser at en af deres ledere var i Jabalia

25 min. siden (Time now CET 20.52)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6695124
Selin Türker
Rafah-grænsen åbnes for 81 hårdt sårede

81 hårdt sårede personer i Gaza får lov til at krydse
Rafah-grænsen og fortsætte deres behandling i Egypten.

9 min. siden (Time now CET 20.52)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6695234
Selin Türker
USA udnævner ny ambassadør til Israel

5 min. siden (Time now CET 20.52)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6695256
Selin Türker
Bolivia dropper diplomatiske forbindelser til Israel

(Time now CET 20.52)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 16.49
826 ofre identificeret i Israel

Kl. 16.59
Situationen kaldes "fuldstændig forfærdelig" i Jabalia

Kl. 17.22
Baggrund om Gazas største flygtningelejr

Kl. 17.32
Der er kaos i Jabalia, siger korrespondent

Kl. 17.45
Folkeretten er ikke en a la carte-menu, siger FN-chef

59 min siden (Time now CET 19.00-01)
To israelske soldater dræbt

49 min siden (Time now CET 19.00-01)
Lejr er kendt som Hamas-højborg, siger korrespondent

34 min siden (Time now CET 19.00-01)
Hospital fyldt med sårede fra flygtningelejr

25 min siden (Time now CET 19.00-01)
Israel melder om fremgang, men med en "høj pris"

18 min siden (Time now CET 19.00-01)
Hamas hævder at ville frigive gidsler

3 min siden (Time now CET 19.00-01)
Israel: Har slået til mod flygtningelejr

Kl. 19.13
Israel bekræfter luftangreb – Hamas-leder meldes dræbt

Kl. 19.43
Talsmand bekræfter angreb: Mål "skjulte sig bag civile"

Kl. 19.51
USA sender 300 soldater til Mellemøsten

52 min siden (Time now CET 20.55)
Medier melder om åbning af grænsen ved Rafah

41 min siden (Time now CET 20.55)
Grænsen åbner for 81 sårede, siger myndigheder

36 min siden (Time now CET 20.55)
Hamas beskylder Israel for at lyve

11 min siden (Time now CET 20.55)
Naboland fordømmer angreb på flygtningelejr

... Jordan ...

(Time now CET 20.55)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 17:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6694212
Silas Bay Nielsen
Carlsberg vil forsøge at sagsøge Rusland efter milliardtab

(Time now CET 20.50)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 16.44
Pentagon: Rusland vil sejre i Ukraine, hvis USA trækker støtten

Kommentar:

Ja!

32 min siden (Time now CET 18.55)
FN: Mist ikke fokus på Ukraine

22 min siden (Time now CET 20.50)
Flere brændstoftanke i brand i Donetsk

I det russiskkontrollerede Donesk ...

(Time now CET 20.50)

2023-10-31 kl 20.43
4 min. siden
Den danske film 'Viften' vinder Nordisk Råds Filmpris

TV2:
2023-10-31 kl 20.49
Seks politifolk sigtet i narkosag – her er dagens overblik
43 sek siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25756