Droneangreb i både Rusland og Ukraine: Russisk lufthavn i brand - News 2023-08-30

Droneangreb i både Rusland og Ukraine: Russisk lufthavn i brand

Ukraine ødelægger russisk radar ifølge ukrainsk militær

Ukrainske fremskridt tvinger Rusland til at forstærke sydfronten

Sjældne demonstrationer i Syrien: Folk råber at Assad skal
skride for 10. dag i træk

DK: Hov, hov, HOV!
Pengene hænger altså IKKE på træerne, så brug dem *fornuftigt*
(herunder *opsparing* til dårligere tider)

Subject: General melder om store russiske tab i syd.
Demonstranter i Syrien kræver præsident Assads afgang -
News 2023-08-29
Date: Tue, 29 Aug 2023 08:20:51 +0200
25524 <uck2o4$24muc$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/BV5weIYovvA/m/miZgGa_NFQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf>

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Putin går i sko med snydehæl, fordi han er flov over sin højde. Den
slags mænd er farlige

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

Ukrainske fremskridt tvinger Rusland til at forstærke sydfronten
Jacob Kaarsbo
Senioranalytiker i Tænketanken Europa og tidligere chefanalytiker i FE
I dag kl. 10.37
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-28-ukrainske-fremskridt-tvinger-rusland-til-at-forstaerke-sydfronten

-

DR S127 tir 29 aug 15:04:35
29.august dr.dk/nyheder 11:33

PUTIN SKAL IKKE MED TIL BEGRAVELSE

I dag kl. 11:33
Putin skal ikke med til Wagner-leders begravelse
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/putin-skal-ikke-med-til-wagner-leders-begravelse

-

Putin vil ikke deltage i Prigozjins begravelse
I dag kl. 12.14
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-29-putin-vil-ikke-deltage-i-prigozjins-begravelse

-

Putin-modstanderne Pussy Riot kommer til dansk museum
I dag kl. 12:59
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/putin-modstanderne-pussy-riot-kommer-til-dansk-museum

Louisiana viser den første museumsudstilling om aktivistgruppes
ti år lange protest mod det russiske styre.

-

Rygning mangedobler risikoen for at udvikle psykisk sygdom
I dag kl. 13.24
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-08-29-rygning-mangedobler-risikoen-for-at-udvikle-psykisk-sygdom

Forskere har analyseret data fra 350.000 mennesker og ser en
klar sammenhæng mellem rygning og psykisk sygdom.

[ ... ]

... eksempel depression, skizofreni og bipolar lidelse.

[ ... ]

- Rygningen kommer altså typisk før den psykiske sygdom.
Faktisk lang tid før.

[ ... ]

- Vi mangler at finde den biologiske mekanisme, som gør, at
rygning fører til psykisk sygdom.

- En af teorierne er, at nikotinen hæmmer optag af
signalstoffet serotonin i hjernen.

-

Politiet vil lukke Pusher Street – men Christianias naboer er
ikke i tvivl om konsekvensen
I dag kl. 14.25
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-08-28-politiet-vil-lukke-pusher-street-men-christianias-naboer-er-ikke-i-tvivl-om-konsekvensen

-

2023-08-29 kl 15.23
50 min. siden
Skovbrande hærger stadig Grækenland - nu sender EU fly og
helikopter
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/skovbrande-haerger-stadig-graekenland-nu-sender-eu-fly-og-helikopter

-

2023-08-29 kl 15.40
Han fungerede som menneskelig mur i Pusher Street-rydninger for
20 år siden. Hvorfor skulle det lykkes nu, spørger han
40 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/indland/han-fungerede-som-menneskelig-mur-i-pusher-street-rydninger-20-aar-siden-hvorfor

Der er stærke kræfter, som vil gå langt for at holde
narkoindustrien kørende, mener den tidligere betjent på
Christiania.

-

2023-08-29 kl 15.41
Sjældne demonstrationer i Syrien:
Folk råber at Assad skal skride for 10. dag i træk
15 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-29-sjaeldne-demonstrationer-i-syrien-folk-raaber-at-assad-skal-skride-for-10-dag-i-traek

-

DR S139 ons 30 aug 08:06:23
29.august dr.dk/nyheder 16:19

BORGMESTER BEKYMRET FOR LUKNING

I går kl. 16:19
Borgmester om lukning af Pusher Street: Vi skal sikre, at kriminaliteten
ikke spreder sig til Frederiksberg
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/borgmester-om-lukning-af-pusher-street-vi-skal-sikre-kriminaliteten-ikke-spreder-sig

Kommentar:

Vi er nok ALLE bekymrede, fordi *lovløsheden* tager overhånd!

Men ...

Der er nok KUN én måde at rydde op på, og det er at gøre noget
ved tingene på ALLE fronter *samtidig*, så de kriminelle IKKE
får en helle-område (hvorpå de kan vokse sig store igen)!

Det vil nok sige, at ALLE, der begår disse ulovligheder, må
tilbageholdes bag lås og slå (altså *ubetinget* fængsel)!

Og ja! Det er da "synd" for dem, men ... Det var noget de selv
valgte, og derfor *selvforskyldt*!

Nul-tolerance hedder det "vist nok" på dansk!

-

DR S142 ons 30 aug 08:06:23
29.august dr.dk/nyheder 16:58

PRIGOSJIN ER BLEVET BEGRAVET

I går kl. 16:58
Medie: Prigozjin er blevet begravet under privat ceremoni
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/medie-prigozjin-er-blevet-begravet-under-privat-ceremoni

-

Regeringen vil bruge 150 millioner kroner på at forhindre
skovrydning i Amazonas
I går kl. 17:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/regeringen-vil-bruge-150-millioner-kroner-paa-forhindre-skovrydning-i-amazonas

De 150 millioner kroner fra Danmark skal hjælpe Amazonas-fonden
med at forhindre afskovning.

-

DR S144 ons 30 aug 08:06:23
29.august dr.dk/nyheder 17:33

IS-HUSMOR MISTER STATSBORGERSKAB

I går kl. 17:33
Landsret fratager IS-husmor hendes statsborgerskab - men hun
får lov til at blive i Danmark
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/landsret-fratager-husmor-hendes-statsborgerskab-men-hun-faar-lov-til-blive-i-danmark

Den valgte dog ikke at udvise hende, som byretten ellers havde
gjort.

Kommentar:

UG (hvad angår fratagelse af statsborgerskab)
(*landsforræderi* kan IKKE kunne betale sig, fordi det *krænker*
vores *retsbevidsthed*! => Opfør dig ordentlig eller UD!

-

DR S146 ons 30 aug 08:06:23
29.august dr.dk/nyheder 18:29

UKRAINSKE ANNA ER NU UDDANNET SOSU

Særlig uddannelse i Varde skaffer flere sosu’er: I dag
dimitterer ukrainske Anna – i morgen starter hun i job
I går kl. 18:29
https://www.dr.dk/nyheder/indland/saerlig-uddannelse-i-varde-skaffer-flere-sosuer-i-dag-dimitterer-ukrainske-anna-i

I 2030 vil der mangle op mod 16.000 sosu'er, hvis ikke det
lykkes at uddanne flere de kommende år.

-

Politiforsker: Legalisering af hash rammer banderne hårdere end
politi og straffe
I går kl. 19:08
https://www.dr.dk/nyheder/politik/politiforsker-legalisering-af-hash-rammer-banderne-haardere-end-politi-og-straffe

-

I går kl. 19:33
Skovbrand i Grækenland er den største, der nogensinde er målt
i EU
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/skovbrand-i-graekenland-er-den-stoerste-der-nogensinde-er-maalt-i-eu

-

Skal du betale ekstra for din hakkedreng? Her er svarene fra
partierne
I går kl. 20:23
https://www.dr.dk/nyheder/politik/skal-du-betale-ekstra-din-hakkedreng-her-er-svarene-fra-partierne

Oksekødet står for 55 procent af klimaaftrykket fra vores mad.
Så skal du betale mere for at proppe det i munden?

-

Danmark genanvender kun en brøkdel af sit samlede
materialeforbrug
I går kl. 21:05
https://www.dr.dk/nyheder/penge/danmark-genanvender-kun-en-broekdel-af-sit-samlede-materialeforbrug

Trods affaldssortering og pantsystemer bruger Danmark tonsvis
af materialer, som ikke bliver genanvendt på ny.

-

Flere steder i landet bruger bander børn og unge til at ordne
opgaver: 'Vi ser børn helt ned til 10-årsalderen'
I går kl. 21:25
https://www.dr.dk/nyheder/indland/bander-flere-steder-i-landet-bruger-boern-og-unge-til-ordne-opgaver-vi-ser-boern

Ifølge justitsministeren og politiet ses det flere steder i
landet, at bander bruger børn og unge til forskellige opgaver.
Nye tiltag skal gøre op med problemet.

Kommentar:

Man BØR straffe banderne, som når der er tale om *børnelokkere*!
(det vil sige minimum 500 års fængsel + hængning)

-

DR S151 ons 30 aug 08:06:24
29.august dr.dk/nyheder 21:30

WAMMEN OPJUSTERER RÅDERUM

I går kl. 21:30
Regeringen har fundet penge i statskassen - igen: Wammen vil
opjustere det økonomiske råderum
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/regeringen-har-fundet-penge-i-statskassen-igen-wammen-vil-opjustere-det-oekonomiske

Kommentar:

Hov, hov, HOV!

Subject: Counter: T-29. ICJ Opprettholder livstidsdommer over
2 bosniske serbere -
Sent: Saturday, January 31, 2015, CET 09:40, GMT 08:40
18165 news:54cc94ed$0$294$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/snufo000/home/%C3%B8konomi/finansloven/18-165
Was (Before the Google-vandalismus 2021-09-01):
https://sites.google.com/site/snufo000/home/oekonomi/finansloven/18-165
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/L98Hztpm8_Q/8fnBQNpmZjcJ

[ ... ]

+

Subject: Forslag vedr. Regeringsdannelse I Danmark - News 2022-11-05
Date: Sat, 5 Nov 2022 10:04:12 +0100
24651 <tk58ud$2c4g0$1...@news.eternal-september.org>
snUFO-partiet
https://sites.google.com/view/snufo/files/24-xxx/24-6xx/24-651
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/SQEa6gUTK2E/m/AAnGfLRAAgAJ

> 2.
> TVUNGEN opsparing for ALLE borgere. Emnet er blevet drøftet
> tidligere. Se herunder.
)

Pengene hænger altså IKKE på træerne, så brug dem *fornuftigt*,
herunder *opsparing* i gode tider (så onde tider bedre takles)!

Tak!

-

DR S154 ons 30 aug 08:31:00
30.august dr.dk/nyheder 05:23

VIL IKKE EFTERFORSKE FLYSTYRT

I dag kl. 05:23
Rusland vil ikke efterforske Prigozjins flystyrt
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-vil-ikke-efterforske-prigozjins-flystyrt

Kommentar:

Hvorfor ikke ?

Er *morderen* (bagmanden Putin) bange for at blive afsløret ?

Et *Lovløst* samfund hedder det på dansk!

-

DR S157 ons 30 aug 08:31:00
30.august dr.dk/nyheder 05:49

VIL HAVE OPBAKNING TIL FLYKOALITION

I dag kl. 05:49
Forsvarsministeren forventer, at flere EU-lande vil donere
kampfly til Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/forsvarsministeren-forventer-flere-eu-lande-vil-donere-kampfly-til-ukraine

-

DR S158 ons 30 aug 08:31:00
30.august dr.dk/nyheder 05:59

TO DØDE EFTER MISSILANGREB I KYIV

I dag kl. 05:59
To personer døde efter missilangreb i Kyiv tidligt i morges
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/personer-doede-efter-missilangreb-i-kyiv-tidligt-i-morges

-

I dag kl. 06:13
Canadas oprindelige befolkning rystet over muligt fund af 100
gravpladser
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/canadas-oprindelige-befolkning-rystet-over-muligt-fund-af-100-gravpladser

-

Droneangreb i både Rusland og Ukraine: Russisk lufthavn i brand
I dag kl. 06:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/droneangreb-i-baade-rusland-og-ukraine-flere-russiske-fly-oedelagt

Videoer viser brand i russisk lufthavn, mens to personer meldes
døde i Kyiv.

-

Få timer efter præsidentvalg: Soldater hævder at have afsat
nyvalgt præsident i centralafrikansk land
I dag kl. 06:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/soldater-haevder-have-afsat-nyvalgt-praesident-i-centralafrikansk-land

Meldingen i Gabon kommer efter at landets siddende præsident,
Ali Bongo, genvandt magten for tredje gang.

-

DR S164 ons 30 aug 08:31:00
30.august dr.dk/nyheder 08:04

MINISTER: KINA ER 'UINVESTERBAR'

2023-08-30 kl 08.36
32 min. siden
USA's handelsminister: Virksomheder ser Kina som
'ikke-investerbar'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usas-handelsminister-virksomheder-ser-kina-som-ikke-investerbar

-

DR S165 ons 30 aug 08:31:00
30.august dr.dk/nyheder 08:29

FINLAND HAR OVER 50.000 BOMBESKJUL

2023-08-30 kl 08.36
7 min. siden
Finland har talt dem op - landet har over 50.000 bombeskjul med
plads til i alt 4,8 millioner
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/finland-har-talt-dem-op-landet-har-over-50000-bombeskjul-med-plads-til-i-alt-48

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

29. juni 2023 kl. 16:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6112618
Sofie Dyjak
Stoltenberg: "Vi er blevet enige om en ny rotationsmodel for luft- og
missilforsvar"

_______________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.58
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-08-29-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 09.02
Rusland dræber seks personer i Donetsk og Kherson, meddeler
Ukraine

Kl. 09.19
Se ukrainske soldater rydde miner med sprængstoffer

Kl. 09.41
To droner skudt ned syd for Moskva, meddeler Rusland

Kl. 10.28
FN: Over 9000 civile er blevet dræbt siden februar 2022

Kl. 10.41
Skal Prigozjin begraves i dag? Større opbud af betjente ses
ved kirkegård

Kl. 10.59
Ukraine fortsætter fremrykning nær byen Robotyne, oplyser
ukrainsk militær

Kl. 11.15
Putin vil ikke deltage i Prigozjins begravelse

Kl. 11.36
Polen undersøger forstyrrelser af jernbanesignaler

Kl. 11.50
Ukrainsk drone skudt ned over Sortehavet, oplyser Rusland

Kl. 12.14
Tænketank: Rusland har fået sværere ved at lave store offensive
operationer

Kl. 12.59
Mere end 1300 skoler ødelagt af krigen

Kl. 13.21
Krigshelten 'Juice' er blevet begravet i Kyiv

Kl. 13.37
Kæreste til afdød pilot: - Det var vi begge afklarede med

Kl. 13.53
Ukraine ødelægger russisk radar ifølge ukrainsk militær

(Time now CET 15.50)

2023-08-30 kl 08.36
6 min. siden
Regeringen vil oprette en psykiatrisk linje som 112 - og det deler vandene

(Missing news between 2023-08-29 kl 15.05-15.25, *idiotistan*!)

TV2:
2023-08-29 kl 15.41
Sjældne demonstrationer i Syrien: Folk råber at Assad skal skride for
10. dag i træk
15 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25525

Angreb på radarsystem er pinligt for russerne, siger analytiker

Ukrainsk flag hejst på "russisk" side af Dnipro-floden

Subject: Droneangreb i både Rusland og Ukraine: Russisk
lufthavn i brand - News 2023-08-30
Date: Wed, 30 Aug 2023 09:01:51 +0200
25525 <ucmph0$2l8gn$1...@news.eternal-september.org>
Economy (Økonomi)
https://sites.google.com/view/kall-economy/files/25-xxx/25-5xx/25-525
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/nqqK1lLAZCQ/m/M_SWvIAeFgAJ
Bandernes stikirenddrenge bliver yngre og yngre: Vi ser børn helt ned
til tiårsalderen
I går kl. 17.52
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-08-29-bandernes-stikirenddrenge-bliver-yngre-og-yngre-vi-ser-boern-helt-ned-til-tiaarsalderen

Kommentar:

Som sagt (skrevet i forrige indlæg):

*Straf* bagmændene som børnelokkere!
(det vil sige 500 års fængsel + hængning!)

-

Prigozjin begravet i hemmelighed – kun få måtte kende tid og sted
I går kl. 19.54
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-29-prigozjin-begravet-i-hemmelighed-kun-faa-maatte-kende-tid-og-sted

-

Angreb på radarsystem er pinligt for russerne, siger analytiker
I går kl. 21.11
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-29-angreb-paa-radarsystem-er-pinligt-for-russerne-siger-analytiker

-

Det økonomiske råderum skal opjusteres igen
I går kl. 22.27
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-08-29-det-oekonomiske-raaderum-skal-opjusteres-igen

Kommentar:

Som tidligere sagt (i forrige indlæg):

lufthavn i brand - News 2023-08-30
Date: Wed, 30 Aug 2023 09:01:51 +0200
> [...]
>
> DK: Hov, hov, HOV!
> Pengene hænger altså IKKE på træerne, så brug dem *fornuftigt*
> (herunder *opsparing* til dårligere tider)

Rusland hævder at have ødelagt fire ukrainske skibe
I dag kl. 03.38
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-30-rusland-haevder-at-have-oedelagt-fire-ukrainske-skibe

-

Minister forventer flere kampfly til Ukraine fra EU-lande
I dag kl. 05.41
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-08-30-minister-forventer-flere-kampfly-til-ukraine-fra-eu-lande

-

To personer dør i missilangreb mod Kyiv tidligt onsdag
I dag kl. 05.55
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-30-to-personer-doer-i-missilangreb-mod-kyiv-tidligt-onsdag

-

Rusland vil ikke efterforske Prigozjins flystyrt
I dag kl. 06.11
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-30-rusland-vil-ikke-efterforske-prigozjins-flystyrt

Kommentar:

Som sagt i forrige indlæg:

*Bagmanden* Putin ønsker ikke at blive afsløret!

=>

Banan-republik!

https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=bananrepublik

bananrepublik
Betydninger:

land der er præget af korruption, manglende stabilitet og
retssikkerhed el.lign. ...

-

Nyhedsoverblik
I dag kl. 06.30
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-08-30-nyhedsoverblik

40 min siden (Time now CET 09.55)
Svensker aflyser planlagte koranafbrændinger

Kommentar:

Dygtig vovse!

-

”Opsigtsvækkende” reaktion fra Rusland efter største
droneangreb på russisk jord, siger korrespondent
I dag kl. 08.38
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-30-opsigtsvaekkende-reaktion-fra-rusland-efter-stoerste-droneangreb-paa-russisk-jord-siger-korrespondent

Fire militære transportfly af typen Il-76 er blevet beskadiget
i et droneangreb på militærlufthavnen i den nordvestlige
russiske by Pskov.

-

2023-08-30 kl 09.57
Konflikt raser på Pusher Street – eksperter peger på to løsninger
40 min siden
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-08-29-konflikt-raser-paa-pusher-street-eksperter-peger-paa-to-loesninger

[...]

Kl. 16.29
Prigozjin er begravet ifølge hans pressetjeneste

Kl. 17.52
Rusland roser Vatikanets "balancerede linje"

Kommentar:

*Omvend* dig fra din synd (*tyveri* af naboland)!

Kl. 18.35
Prigozjin-begravelse sender tydeligt signal

Kl. 19.08
Her ligger Prigozjin begravet

Kl. 19.24
USA annoncerer ny hjælpepakke

Kl. 19.57
USA antyder, at Kreml var involveret i Prigozjins død

Kl. 20.34
Ukrainske læger træner i Storbritannien

Kl. 20.39
Zelenskyj takker for ny våbenpakke

Kl. 21.32
Ukrainsk flag hejst på "russisk" side af Dnipro-floden

Kl. 22.08
Borgmester hylder ung ukrainer, der døde i kamp

Kl. 23.01
Rusland vil øge turismen med udvikling af forlystelsesparker

Kl. 23.39
Meldinger om eksplosion nær russisk lufthavn

Kl. 23.41
Guvernør bekræfter droneangreb mod lufthavn

Kl. 23.55
Tass: Fire fly ødelagt i droneangreb

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.07
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-08-30-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.12
Rusland hævder at have ødelagt fire ukrainske skibe

Kl. 05.17
Droneangreb mod lufthavn i Rusland – flere fly ødelagt

Kl. 05.27
Ukraine ramt af missilangreb onsdag morgen

Kl. 05.32
To dør i missilangreb mod Kyiv

Kl. 05.48
Rusland: Ukraine bag største droneangreb på russisk jord

Kl. 06.20
[...]

Kl. 07.07
Kyiv: Angreb var "det voldsomste" siden foråret

Kl. 07.12
Rusland lukker lufthavn efter droneangreb

Kl. 07.21
Lyn-analyse

Kl. 07.37
Rusland melder om nye droneangreb onsdag morgen

Kl. 08.18
Ukraine: Alle missiler skudt ned af luftforsvaret

43 min siden (Time now CET 10.02)
Zeleneskyjs rådgiver: Angreb forårsaget af "fiaskoer på frontlinjen"

(Time now CET 10.02)

2023-08-30 kl 08.36
6 min. siden
Regeringen vil oprette en psykiatrisk linje som 112 - og det deler vandene

TV2:
2023-08-30 kl 09.40
Ørsted-aktien går til bunds efter dårlige USA-nyheder
6 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25526

Hvad med at donere Ukraine nogle *satellitter*
(der rigtig kan udpege *militære* mål i Rusland) ?

lufthavn i brand - News 2023-08-30
Date: Wed, 30 Aug 2023 09:01:51 +0200
Svensk-irakisk koranafbrænder aflyser aktioner
I dag kl. 09.56
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-30-svensk-irakisk-koranafbraender-aflyser-aktioner

Salwan Momika aflyser aktioner i Stockholm onsdag og torsdag af
"personlige årsager."

-

DR S177 ons 30 aug 13:57:55
30.august dr.dk/nyheder 12:43

GABONS PRÆSIDENT ER I HUSARREST

Magtovertagelsen sker i kølvandet på
weekendens valg, hvor præsident Ali
Bongo blev genvalgt med lidt over 64
procent af stemmerne. Officererne mener
dog ikke, at valget hverken var
transparent eller retfærdigt. Bongos
familie har siddet tungt på magten i
Gabon i 55 år og er blevet beskyldt for
storstilet korruption.

I dag kl. 12:43
Militæret i Gabon: Vi har sat præsidenten i husarrest
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/militaeret-i-gabon-vi-har-sat-praesidenten-i-husarrest

-

Rusland: Prigozjins flystyrt kan skyldes "overlagt grusomhed"
I dag kl. 13.04
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-30-rusland-prigozjins-flystyrt-kan-skyldes-overlagt-grusomhed

-

DR S116 ons 30 aug 13:58:21
30.august dr.dk/nyheder 13:36

KREML EFTERFORSKER FLYSTYRT

2023-08-30 kl 14.26
46 min. siden
Kreml ser på 'bevidst grusomhed' som mulighed årsag i
efterforskning af flystyrt med Prigozjin
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kreml-ser-paa-bevidst-grusomhed-som-mulighed-aarsag-i-efterforskning-af-flystyrt-med

-

2023-08-30 kl 14.27
Ny video viser amerikaner i russisk fangelejr – men bag
kameraet foregår et større spil
30 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-29-ny-video-viser-amerikaner-i-russisk-fangelejr-men-bag-kameraet-foregaar-et-stoerre-spil

[...]

Kl. 10.10
Efterretninger: Lav moral kan sende tusindvis af russiske
soldater i straffelejr

For få dage siden blev to russiske soldater sendt mindst to år
i straffelejr, efter at de havde nægtet at vende tilbage til
fronten i Ukraine.

Kl. 11.17
Ruslands luftforsvar sov under voldsomt angreb – og det er
meget alvorligt, siger ekspert

Kl. 11.35
Rusland: Vesten hjalp Ukraine med droneangreb i nat

Ukrainske droner kunne ikke have fløjet hele vejen til den
russiske by Pskov ...

Map:

Pskov ...
https://goo.gl/maps/n3VuEUo1KkGEHsRFA

31 km til den Estniske grænse
)

Næppe, men ... (det gav mig en god idé:) ...

Hvad med at donere nogle *satellitter* (der rigtig kan udpege
*militære* mål i Rusland) ?

Kl. 12.23
Flere dræbte efter angreb mod Donetsk i nat

Kl. 12.55
Rusland: Prigozjins fly måske skudt ned med vilje

Kl. 13.31
Kornaftale på dagsordenen for russisk-tyrkisk møde

44 min siden (Time now CET 14.42)
Korrespondent i Kyiv: - Der er sket voldsomme skader

22 min siden (Time now CET 14.42)
Ukrainere i trods efter angreb: - Vi finder os ikke i noget

(Time now CET 14.42)

2023-08-30 kl 14.22
26 min. siden
Regeringen indkalder til pressemøde: Vil præsentere nyt finanslovsudspil
i morgen

TV2:
2023-08-30 kl 14.27
Ny video viser amerikaner i russisk fangelejr – men bag kameraet foregår
et større spil
30 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25527

Russisk tv-vært er rasende:
Hvis vi ikke kan klare droner, hvordan skal vi så klare F-16-kampfly?

=>

Так что примите: отправляйтесь домой в Россию. Украина НЕ ваша!
Это *кража* собственности другой страны!

(
Så fat det dog: Rejs hjem til Rusland. Ukraine er IKKE Jeres!
Det er *tyveri* af andet lands ejendom!

lufthavn i brand - News 2023-08-30
Date: Wed, 30 Aug 2023 09:01:51 +0200
I dag kl. 14:55
To lande tilslutter sig F-16-samarbejde
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nye-lande-tilslutter-sig-f-16-samarbejde

Grækenland og Tjekkiet ...

-

2023-08-30 kl 17.14
Russisk luftforsvar viste sig magtesløst i mødet med sværm af
ukrainske droner
54 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-30-russisk-luftforsvar-viste-sig-magtesloest-i-moedet-med-svaerm-af-ukrainske-droner

-

DR S123 ons 30 aug 17:05:19
30.august dr.dk/nyheder 16:45

TOPDIPLOMAT: WAGNER BLIVER I AFRIKA

2023-08-30 kl 17.09
24 min. siden
EU's topdiplomat: Wagner-gruppen bliver i Afrika og finder
hurtigt en ny leder
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/eus-topdiplomat-wagner-gruppen-bliver-i-afrika-og-finder-hurtigt-en-ny-leder

[...]

Kl. 14.54
Russisk tv-vært er rasende: Hvordan skal vi så klare
F-16-kampfly?

[...]

Google-auto-translation:

Российская телеведущая в ярости: Как мы справимся с
истребителями F-16?

- Если мы не можем справиться с дронами, как мы будем
справляться с истребителями F-16?

Комментарий:

Так что примите: отправляйтесь домой в Россию. Украина НЕ ваша!
Это *кража* собственности другой страны!

Sorry for the bad translation, but it is still better than
nothing, I guess!
)

Kl. 14.59
Se hvor Rusland blev angrebet af droner

Kl. 15.26
Ukrainske styrker bryder gennem russisk forsvarslinje

... fem kilometer sydøst for Robotyne.

[ ... ]

Derudover ser det endda ud som om, at Ukraine er brudt gennem
Surovikin-linjen, ...

Kl. 15.36
Rusland hævder at have ødelagt to både ved Snake Island

Kl. 15.45
BBC: Knap 200 droneangreb mod Rusland i år

16 min siden (Time now CET 17.25)
Rusland vil se på alternativer til kornaftalen

2 min siden (Time now CET 17.25)
To lande tilslutter sig F-16-træningskoalition

(Time now CET 17.25)

2023-08-30 kl 17.09
24 min. siden
EU's topdiplomat: Wagner-gruppen bliver i Afrika og finder hurtigt en ny
leder

TV2:
2023-08-30 kl 17.12
Mandens våbenaktier bringer Norges udenrigsminister i uføre
19 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25528

ALT er i Kremls øjne terrorhandlinger, lige for nær alle de
*terrorhandlinger*, de begår!

lufthavn i brand - News 2023-08-30
Date: Wed, 30 Aug 2023 09:01:51 +0200
Date: ons. 30. aug. 2023 kl. CET 17.31, GMT 15:31
Subject: Kreml kalder droneangreb for »terrorhandlinger«
https://www.berlingske.dk/internationalt/seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-og-situationen-i-rusland-foelg-med

16.17 Nicolaj Vorre
Kreml kalder droneangreb for »terrorhandlinger«

Kommentar:

ALT er i Kremls øjne terrorhandlinger, lige for nær alle de
*terrorhandlinger*, Rusland har begået mod Tjetjenien, Syrien,
Georgien og nu også Ukraine!

*Propaganda* hedder det på dansk!

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25529