Netanyahu: Gidsler var på al-Shifa. Brugen af fossile brændstoffer bør bremses nu, advarer forskere i stor rapport - News 2023-11-17

Netanyahu: Gidsler var på al-Shifa

Brugen af fossile brændstoffer bør bremses nu, advarer
forskere i stor rapport

Subject: Biden om angreb: Hamas opholder sig under hospitalet -
News 2023-11-16
Date: Thu, 16 Nov 2023 09:53:49 +0100
25811 <6555d89d$0$714$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/PfKLDoDWW9w/m/ur-Li714CwAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
or ...
https://www.youtube.com/watch?v=_R0gkTvCRSw&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_&index=2

16. nov. 2023
Brugen af fossile brændstoffer bør bremses nu, advarer
forskere i stor rapport
https://videnskab.dk/naturvidenskab/brugen-af-fossile-braendstoffer-skal-bremses-nu-advarer-stor-rapport/

Subject: SELVMÅL: HVORDAN skal vi redde klimaet, når vi spænder
ben for sig selv? -
Re: ... News 2023-11-01
Date: Wed, 1 Nov 2023 10:47:42 +0100
25758 <65421ec0$0$711$1472...@news.sunsite.dk>
Solar collector (Solfanger)
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/files/25-xxx/25-7xx/25-758
Climate (Klima)
https://sites.google.com/view/kall-climate/files/25-xxx/25-7xx/25-758
Save the planet Earth
https://sites.google.com/view/kall-save-earth/files/25-xxx/25-7xx/25-758
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/JOadpJEMsNU/m/OExvLVqsAQAJ

https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/files/25-xxx/25-7xx/25-720
> [...]
>
> ... [DAB]
>

> === citat slut ===
>

> Øv, øv og atter øv!
>
> (
> Det var temmelig MEGET energi, der kunne spares!
> )
>
> SELVMÅL:
> HVORDAN skal vi redde klimaet, når vi spænder ben for sig selv?
>

> Nå, men ...
>
> Det er jo petitesser sammenlignet med de problemer vi står
> overfor mht. Putins angrebskrig på Ukraine og nu også krigen i
> Mellemøsten forårsaget af Hamas-terroristernes angrebskrig på

Sig det til bl.a. DAB !!!

DR S123 fre 17 nov 08:23:02
17.november dr.dk/nyheder 00:14

NETANYAHU: GIDSLER VAR PÅ AL-SHIFA

I dag kl. 00:14
Netanyahu: Vi havde stærke indikationer, at der var gidsler på
al-Shifa
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/netanyahu-vi-havde-staerke-indikationer-der-var-gidsler-paa-al-shifa

-

DR S124 fre 17 nov 08:54:07
17.november dr.dk/nyheder 02:42

TIKTOK FORBYDER BIN LADEN-INDHOLD

I dag kl. 02:42
TikTok vil forbyde indhold med bin Laden-brev
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tiktok-vil-forbyde-indhold-med-bin-laden-brev

-

TikTok forbyder videoer med støtte til gammelt bin Laden-brev
I dag kl. 05.28
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-17-tiktok-forbyder-videoer-med-stoette-til-gammelt-bin-laden-brev

-

DR S128 fre 17 nov 09:05:42
17.november dr.dk/nyheder 06:58

FN: KONFLIKT I SUDAN SPREDER SIG

I dag kl. 06:58
FN: Konflikten i Sudan spreder sig i landet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fn-konflikten-i-sudan-spreder-sig-i-landet

-

Mens israelske soldater forgæves har ledt efter gidsler på
al-Shifa, ulmer et forslag fra Hamas i Israel
I dag kl. 07:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mens-israelske-soldater-forgaeves-har-ledt-efter-gidsler-paa-al-shifa-ulmer-et

Hamas-bevægelsen har stadigvæk over 200 gidsler, som befinder
sig i Gazastriben.

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i går kl. 22:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6776527
Birgitte Skovlund Asmussen
Fly med 139 evakuerede fra Gaza landet i Madrid

i går kl. 23:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6776770
Kasper Mosholm Thulstrup
Israel angriber mål i Libanon

i går kl. 23:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6776944
Kasper Mosholm Thulstrup
Netanyahu: Vi havde stærke indikationer på, at der var gidsler
på al-Shifa

i dag kl. 00:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6777126
Kasper Mosholm Thulstrup
Blinken har talt i telefon med både Egypten og Israel

i dag kl. 01:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6777182
Kasper Mosholm Thulstrup
Sammenstød mellem israelsk forsvar og palæstinensere i Jenin

i dag kl. 02:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6777320
Kasper Mosholm Thulstrup
Netanyahu: Vi forsøger at undgå civile tab, men har ikke
succes med det

i dag kl. 03:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6777325
Kasper Mosholm Thulstrup
Al Jazeera: Flere steder i Gaza bombes

i dag kl. 03:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6777351
Kasper Mosholm Thulstrup
Syrien hævder at have skudt israelske missiler ned

i dag kl. 04:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6777482
Kasper Mosholm Thulstrup
Nattens overblik

i dag kl. 07:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6777988
Rosa Uldall
Tre palæstinensere meldes dræbt i israelsk angreb

i dag kl. 07:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6778006
Rasmus Christiansen
Større israelsk aktion i gang på Vestbredden

i dag kl. 08:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6778064
Rasmus Christiansen
Israel opfordrer folk til at forlade flere byer i det sydlige
Gaza

i dag kl. 08:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6778136
Rasmus Christiansen
Israel: Vi har fundet liget af et gidsel

10 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6778350
Rasmus Christiansen
Israels krigskabinet diskuterede forslag om gidselaftale fra
Hamas i nat

(Time now CET 09.25)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.32
Opd. 16 sek siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-11-16-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 21.40
Lyn-analyse

Kl. 21.46
Ambulancereddere fanget på hospital – kan ikke nå ud til
patienter

New Link ...

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.22
Opd. I dag kl. 08.17
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-11-17-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 05.19
Israel har ikke formået at minimere civile tab i Gazastriben,
siger Netanyahu

Kl. 05.36
Overblik over det seneste døgns begivenheder

Kl. 05.43
Tre palæstinensere døde i israelsk luftangreb på Vestbredden

Kl. 06.08
FN vil undersøge situation på al-Shifa-hospitalet

Kl. 06.41
USA starter efterforskning af antisemitisk og antimuslimsk
diskrimination på skoler

Kl. 07.24
Tilfangetaget israelsk soldat fundet død ved
al-Shifa-hospitalet

Kl. 08.17
"Meget bekymrende" siger journalist om Israels angrebsvarsel

(Time now CET 09.15)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 03:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6777415
Louise Lønsmann
Ukraine styrker sit luftforsvar i flere østlige regioner

(Time now CET 09.24)

Seneste nyt fra krigen i Ukraine
I dag kl. 05.52
Opd. I dag kl. 08.47
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-11-16-seneste-nyt-fra-krigen-i-ukraine

Kl. 22.21
Mindst otte såret i stort angreb på Kherson

Kl. 22.41
Ukraine arbejder på at udbygge luftforsvar

New Link ...

Seneste nyt fra krigen i Ukraine
I dag kl. 05.19
Opd. 8 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-11-17-seneste-nyt-fra-krigen-i-ukraine

Kl. 05.32
To dræbt og flere såret i stort angreb på Kherson

Kl. 06.12
EU's "våbenfiasko" betyder, at man skal købe andre steder,
siger Letlands præsident

Kl. 06.53
Mere end 2400 børn er blevet deporteret fra Ukraine til
Belarus, viser rapport

38 min siden (Time now CET 09.22)
Flere vellykkede operationer ved Dnipro-floden, oplyser Ukraine

9 min siden (Time now CET 09.22)
Talsmand for Putin kalder atomrygter "uacceptabelt vanvid"

(Time now CET 09.22)

2023-11-17 kl 09.07
6 min. siden
23-årig sigtet for medvirken til drab og drabsforsøg på Christiania

TV2:
2023-11-17 kl 09.14
Forbrugere har udsigt til endnu lavere benzinpriser
6 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25813

Subject: Netanyahu: Gidsler var på al-Shifa.
Date: Fri, 17 Nov 2023 09:28:07 +0100
25813 <65572418$0$718$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/mIoebHUq8tQ/m/94MSNOvFCwAJ
I dag kl. 10:45
Ukraine: Vi har vundet fodfæste flere steder ved fronten i
Kherson
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraine-vi-har-vundet-fodfaeste-flere-steder-ved-fronten-i-kherson

-

To er sigtet for opbakning til Hamas-angreb
I dag kl. 11:40
opdateret I dag kl. 12:08
https://www.dr.dk/nyheder/politik/er-sigtet-opbakning-til-hamas-angreb

Der har været over 100 demonstrationer i Danmark med
tilknytning til konflikten i Israel og Gaza.

-

Ambassadør i hårdt angreb på Danmark efter anholdelser af
Carlsberg-topfolk
I dag kl. 12:00
https://www.dr.dk/nyheder/penge/ambassadoer-i-haardt-angreb-paa-danmark-efter-anholdelser-af-carlsberg-topfolk

Lars Løkke er 'dybt bekymret' over Ruslands behandling af
Carlsberg-ansatte.

Kommentar:

Ikke UDEN grund kaldes Rusland Kleptokratistan. De *stjæler*
jo med armen og ben!

Og ...

For at "legitimere" deres *tyverier* farer de så frem med bål
og brand, som om det skulle hjælpe!

Gid de må have i glemslens hav; *forbandede* som disse
*tyveknægte* jo er!

-

Næsten 20.000 mænd er flygtet fra indkaldelse i Ukraine
I dag kl. 12.06
Opd. 53 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-17-naesten-20000-maend-er-flygtet-fra-indkaldelse-i-ukraine

-

Blinken om Bidens diktator-udtalelse om Xi Jinping: Præsidenten
taler altid meget uforbeholdent
I dag kl. 12:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/blinken-om-bidens-diktator-udtalelse-om-xi-jinping-praesidenten-taler-altid-meget

Biden gentog efter deres møde, at han stadigvæk ser Kinas
leder som en diktator.

-

I dag kl. 12:39
Næsten 20.000 mænd er flygtet fra indkaldelse i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/naesten-20000-maend-er-flygtet-fra-indkaldelse-i-ukraine

-

2023-11-17 kl 13.39
Krigen i Gaza bringer stærke følelser ind i klasselokalerne:
Historielærers elev kaldte jøder 'fucking klamme'
25 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/indland/krigen-i-gaza-bringer-staerke-foelelser-ind-i-klasselokalerne-historielaerers-elev

Historielærer efterlyser værktøjer til at håndtere konflikten i
klasselokalet.

-

2023-11-17 kl 13.39
2 min. siden
Moldovas præsidents hund bed Østrigs præsident i hånden
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/moldovas-praesidents-hund-bed-oestrigs-praesident-i-haanden

-

2023-11-17 kl 14.08
Politiet efterforsker 21 sager om billigelse af terror og
hadforbrydelser
23 min siden
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-11-17-politiet-efterforsker-21-sager-om-billigelse-af-terror-og-hadforbrydelser

-

2023-11-17 kl 14.01
Udbredelse af kødædende svamp bekymrer forskere i USA —
klimaforandringer er en mulig forklaring
9 min siden
https://nyheder.tv2.dk/klima/2023-11-16-udbredelse-af-koedaedende-svamp-bekymrer-forskere-i-usa-klimaforandringer-er-en-mulig-forklaring

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 09:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6778413
Rasmus Christiansen
Israel bekræfter aktion på Vestbredden: Mindst fem dræbt

i dag kl. 09:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6778472
Rasmus Christiansen
Direktør på al-Shifa-hospitalet: Patienterne skriger af tørst

i dag kl. 10:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6778624
Rasmus Christiansen
Telekommunikationen i Gazastriben er stadigvæk nede

i dag kl. 12:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6779215
Rasmus Christiansen
WHO er 'ekstremt bekymret for spredningen af sygdomme i Gaza'

i dag kl. 13:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6779530
Morten Top
Israelske myndigheder: Vil lade tankbiler med brændstof komme
ind i Gaza

14 min. siden (Time now CET 14.12)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6779783
Morten Top
Al-Shifa-direktør: IDF har ikke haft respiratorer med

(Time now CET 14.12)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 09.30
18 dræbt i flygtningelejr i Gaza by

Kl. 09.55
Israel angriber mål nær Damaskus, siger syrisk statsmedie

Kl. 10.29
Flyveblade over det sydlige Gaza tyder på "nært forestående
angreb", siger journalist

Kl. 11.07
Indbyggere i Khan Younis sørger over døde efter israelsk
luftangreb

Kl. 11.23
Sundhedsorganisation i alarm over sygdom i Gaza

Kl. 11.36
Fem militante personer dræbt under angreb på Jenin, siger
israelsk militær

Kl. 11.51
Ødelagte veje og bygninger i Jenin i Vestbredden

Kl. 11.56
To personer sigtet for offentlig billigelse af terror

Kl. 12.51
4000 liter vand, 1500 måltider leveret til al-Shifa, siger det
israelske militær

57 min siden (Time now CET 14.09)
Israel tillader leveringer af brændstof til Gaza

9 min siden (Time now CET 14.09)
250 udenlandske statsborgere har forladt Gazastriben fredag

(Time now CET 14.09)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 10:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6778588
Rasmus Christiansen
Ukraine: Vi har vundet fodfæste flere steder ved fronten i
Kherson

i dag kl. 12:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6779381
Tobias Leth Klinge
Næsten 20.000 mænd er flygtet fra indkaldelse i Ukraine

(Time now CET 14.07)

Seneste nyt fra krigen i Ukraine
Kl. 09.43
Medie: Tusindvis af ukrainske mænd er flygtet siden krigens
start

Kl. 10.14
Én ting går over al forventning, siger ukrainsk kommandant

Kl. 10.36
Russiske luftforsvarssystemer skyder luftmål ned, siger
guvernør

Kl. 10.52
Efterretning: Rusland implementerer nyt fly

Kl. 11.28
Rusland vil arrangere sit eget alternativ til Eurovision

Kl. 11.46
Finland forbereder grænselukning

Kl. 12.01
Russiske tropper har ramt kommandopost med flere hærchefer,
påstår rådgiver

Kl. 13.02
Ruslands ambassadør beskylder Danmark for at blande sig i
Carlsberg-sag

22 min siden (Time now CET 14.04)
Ukrainsk region bygger underjordiske skoler

(Time now CET 14.04)

[...]

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25814

Israel vil kun indgå våbenhvile, hvis et 'massivt antal
gidsler' bliver frigivet

Date: Fri, 17 Nov 2023 09:28:07 +0100
25813 <65572418$0$718$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/mIoebHUq8tQ/m/94MSNOvFCwAJ
https://sites.google.com/view/kall-litteratur/0/soen-af-hamas

Søn af Hamas
af Musab Hassan Yusef
ProRex Forlag 2010
ISBN 978-87-7068-031-8
https://bibliotek.dk/da/work/870970-basis%3A28240783

Originaltitel:
Son of Hamas: A Gripping Account of Terror, Betrayal,
Political Intrigue, and Unthinkable Choices

2023-11-17 kl 16.12
I Libanon frygter befolkningen endnu en krig mod Israel: Vi vil
bare leve - ligesom alle andre
33 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/i-libanon-frygter-befolkningen-endnu-en-krig-mod-israel-vi-vil-bare-leve-ligesom-alle

Det er ikke kun i Gaza, det israelske militær er i kamp. Også
på grænsen mellem Israel og Libanon intensiveres angrebene.

-

2023-11-17 kl 16.16
Ukraine har etableret flere brohoveder ved vigtig flod, siger generalstab
58 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-17-ukraine-har-etableret-flere-brohoveder-ved-vigtig-flod-siger-generalstab

-

2023-11-17 kl 16.08
3 min. siden
Israel om nedjusteret dødstal: 'Vi lavede en fejl'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israel-om-nedjusteret-doedstal-vi-lavede-en-fejl

-

2023-11-17 kl 16.52
Leder konfronteres med videoer – nægter at Hamas ville dræbe civile
22 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-17-leder-konfronteres-med-videoer-naegter-at-hamas-ville-draebe-civile

Et ledende medlem af terrorbevægelsen Hamas kommer med den ene
opsigtsvækkende benægtelse efter den anden i et nyt kritisk
tv-interview.

-

Lektor: Israel står med et forklaringsproblem, hvis de ikke
gør større fund på al-Shifa-hospitalet
I dag kl. 18:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/lektor-israel-staar-med-et-forklaringsproblem-hvis-de-ikke-goer-stoerre-fund-paa-al

Israelske styrker fortsætter arbejdet med at lede efter
påståede Hamas-våben og infrastruktur under Gazas største
hospital.

-

I dag kl. 18:16
Danmark tilslutter sig søgsmål mod Myanmar om folkedrab på
rohingyaerne
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/danmark-tilslutter-sig-soegsmaal-mod-myanmar-om-folkedrab-paa-rohingyaerne

Danmark tilslutter sig et søgsmål, som Gambia anlagde mod
Myanmar ved Den Internationale Domstol i Haag i 2019.

-

I dag kl. 18:17
Mette Frederiksen tager til klimatopmøde: 'De rige lande skal
levere'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/mette-frederiksen-tager-til-klimatopmoede-de-rige-lande-skal-levere

-

Stort medie fjerner over 20 år gammelt Osama bin Laden-brev,
mens TikTok forbyder støtte-videoer med det
I dag kl. 19:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/stort-medie-fjerner-over-20-aar-gammelt-osama-bin-laden-brev-mens-tiktok-forbyder

Brevet er blevet delt bredt på sociale medier uden den fulde
kontekst, og derfor er det taget ned, melder The Guardian.

-

TV 2 besøger dansk bosætter, der gerne så Gazas civile "rådne
op"
I dag kl. 20.13
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-11-17-tv-2-besoeger-dansk-bosaetter-der-gerne-saa-gazas-civile-raadne-op

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 14:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6779918
Morten Top
250 udlændinge meldes evakueret fra Gaza

i dag kl. 14:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6780045
Morten Top
Israel vil udvide operationen i Gaza

40 min. siden (Time now CET 16.20)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6780187
Morten Top
EU's udenrigschef kræver humanitære pauser øjeblikkeligt

34 min. siden (Time now CET 16.20)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6780206
Louise Lønsmann
Over 26.000 libanesere på flugt fra den sydlige grænse: Frygter
ny krig med Israel

22 min. siden (Time now CET 16.20)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6780222
Birgitte Skovlund Asmussen
Israel om nedjusteret dødstal: 'Vi lavede en fejl'

11 min. siden (Time now CET 16.20)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6780249
Maja Lærke Maach
Pårørende til gidsler demonstrerer i fem dage for at få deres
kære hjem

23 min. siden (Time now CET 16.57)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6780321
Maja Lærke Maach
Al Jazeera laver radiokanal kun for befolkningen i Gaza

i dag kl. 17:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6780383
Maja Lærke Maach
Israel vil kun indgå våbenhvile, hvis et 'massivt antal
gidsler' bliver frigivet

i dag kl. 17:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6780480
Maja Lærke Maach
Israel melder om indkomne raketter for første gang i flere dage

i dag kl. 17:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6780492
Maja Lærke Maach
FN-rapportør til Israel: Stop med at bruge vand som krigsvåben

i dag kl. 17:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6780526
Maja Lærke Maach
Børn med krigsskader får behandling i Egypten

i dag kl. 18:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6780612
Sean Coogan
Ekspert om Israels angreb på hospital: Israels beviser er lige
nu ikke særligt overbevisende

i dag kl. 18:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6780682
Maja Lærke Maach
Hjælpeorganisation: To lastbiler med brændstof til Gaza er
slet ikke nok

i dag kl. 18:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6780751
Birgitte Skovlund Asmussen
Hamas opjusterer dødstal

i dag kl. 19:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6780855
Maja Lærke Maach
Fem lande vil have Den Internationale Straffedomstol til at
efterforske mulige krigsforbrydelser

i dag kl. 19:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6780942
Maja Lærke Maach
49 norske statsborgere er i dag kommet ud af Gaza

i dag kl. 20:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6781321
Maja Lærke Maach
Satellitfotos viser civile flygte i det sydlige Gaza

57 min. siden (Time now CET 21.23)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6781483
Maja Lærke Maach
Biden og Qatars emir har drøftet frigivelse af Hamas' gidsler

35 min. siden (Time now CET 21.23)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6781653
Maja Lærke Maach
Israels tidligere leder mener, at en to-statsløsning er eneste
mulighed for fred

... Ehud Olmert, ...

16 min. siden (Time now CET 21.23)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6781911
Maja Lærke Maach
Israel hævder, at to lastbiler med brændstof er kørt ind i
Gaza i dag

(Time now CET 21.23)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 14.12
Israel har løjet om kuvøser, siger direktør for kriseramt
hospital

Kl. 15.14
Ministre raser over små mængder brændstof til Gaza

24 min siden (Time now CET 16.18)
Hospital har fået "en smule" mad og vand, siger læge

4 min siden (Time now CET 16.18)
Netanyahu bad amerikanske politikere om ammunition

20 min siden (Time now CET 16.56)
- I så, hvad der skete med Gaza by, siger toprådgiver til
civile i Khan Younis

Kl. 17.27
Hospitalsgulve fyldt med sårede børn og voksne

Kl. 18.38
12.000 dræbt i Gaza

Kl. 19.06
Israelsk militær sprænger stilling i luften

Kl. 19.53
Biden har drøftet gidsler med Qatar

Kl. 20.15
Israel udelukker ikke landtropper i det sydlige Gaza

48 min siden (Time now CET 21.20)
Gazas civile "kan rådne op", mener dansk bosætter

40 min siden (Time now CET 21.20)
Vind i sejlene for ekstremistiske bosættere

9 min siden (Time now CET 21.20)
Israel er ”for humane”, mener israelsk politiker

(Time now CET 21.20)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 17:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6780510
Nanna Nørby Hansen
Zelenskyj hylder soldater efter vellykkede operationer

i dag kl. 17:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6780516
Nanna Nørby Hansen
Rusland ophæver forbud mod eksport af benzin

i dag kl. 18:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6780788
Birgitte Skovlund Asmussen
Ukraine og USA skal holde militær-konference

(Time now CET 21.17)

Seneste nyt fra krigen i Ukraine
Kl. 14.21
To dræbt i Donetsk efter russiske angreb, påstår ukrainsk embedsmand

Kl. 14.30
Ukraines indenrigsministerium: Kherson rystede af "kraftige
eksplosioner"

52 min siden (Time now CET 16.17)
Zelenskyj hylder sine soldater efter "vellykkede operationer"

25 min siden (Time now CET 16.17)
Krigen kræver en vis grad af censur, siger Putins talsmand

5 min siden (Time now CET 16.54)
Holland vil donere yderligere 15 milliarder kroner til Ukraine

Kl. 17.31
Rusland ophæver forbud mod benzineksport

Kl. 17.50
Rusland planlægger kup i Ukraine, siger Zelenskyj

Kl. 18.44
USA og Ukraine planlægger militærkonference

Kl. 19.31
Serbien vil hjælpe med at genopbygge Ukraine

Kl. 19.56
Ukraine har ødelagt 15 russiske krigsskibe i Sortehavet

57 min siden (Time now CET 21.17)
Zelenskyj takker for ny militær hjælpepakke fra Finland

50 min siden (Time now CET 21.17)
Russiske angrebsdroner ind i Ukraine

11 min siden (Time now CET 21.17)
Ukrainske ministre godkender budget for forsvarsindustrien

(Time now CET 21.17)

2023-11-17 kl 21.07
I dag kl. 20:02
Ørsted trækker sig fra endnu et projekt - denne gang i Tyskland

TV2:
2023-11-17 kl 21.13
Dagens overblik: Renten stiger, men kun til glæde for banken
19 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25815