ET-Break (Letland frygter russiske aggressioner) - US: Iran can build a nuke in two weeks | *Save the planet Earth*: Nu kan søvarme være på vej ud i dine radiatorer - News 2023-10-02

ET-Break

Was: Letland frygter russiske aggressioner

File 25.623 ...
Target found (and destroyed)
https://sites.google.com/view/target-found/files/25-xxx/25-6xx/25-623

"Other" news:

US: Iran can build a nuke in two weeks

Ukraine hævder at have ramt missilfabrik i Rusland

*Save the planet Earth*:
For fire år siden fik han “en underlig idé” – nu kan søvarme
være på vej ud i dine radiatorer

Britisk premierminister trækker i land efter opsigtsvækkende
Ukraine-melding

Storbritannien: Rusland øger brugen af kampfly omkring
Sortehavet

EU's udenrigschef: Krigen er en eksistentiel trussel for europæere

Tyrkiet har lavet flyangreb mod PKK

Ingen britiske soldater til Ukraine

Biden gentager støtte til Ukraine

PKK tager skyld for bombeangreb

EU's udenrigschef i Kyiv

Drone rammer russisk helikopterbase i Sochi

EU lover mere militær støtte til Ukraine

Subject: Storbritannien vil sende militære instruktører til
Ukraine | Prorussisk eks-leder vinder valg i Slovakiet -
News 2023-10-01
Date: Sun, 1 Oct 2023 10:40:19 +0200
25621 <ufbb9k$1flit$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/g2nN-Gjhn0o/m/Y7GoC-bLBwAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

Newsletter from:

The Jerusalem Post <...
Date: søn. 1. okt. 2023 kl. CET 13.02, GMT 11:02
Subject: US: Iran can build a nuke in two weeks

Iran can produce fissile material for nuclear bomb in 2 weeks -
US says

Report: Iran not pursuing a weapons program at this time, has
the capacity to produce enough fissile material for a nuclear
bomb in less than two weeks.

By JERUSALEM POST STAFF
OCTOBER 1, 2023 08:29
Updated: OCTOBER 1, 2023 16:14
https://www.jpost.com/middle-east/iran-news/article-761161

DR S157 søn 01 okt 16:23:16
1.oktober dr.dk/nyheder 10:52

BRITER I UKRAINE KAN VÆRE MÅL

I dag kl. 10:52
Medvedev: Britiske træningstropper i Ukraine kan være legitime
mål for Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/medvedev-britiske-traeningstropper-i-ukraine-kan-vaere-legitime-maal-rusland

Kommentar:

Nej, fordi selve Jeres *angrebskrig* er *ulovlig*!

Så INTET, hvad I foretager Jer i Ukraine, er *legitimt* og skal
*straffes* derefter (apropos Sodoma)!

-

Britisk premierminister trækker i land efter opsigtsvækkende
Ukraine-melding
I dag kl. 15.24
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-01-britisk-premierminister-traekker-i-land-efter-opsigtsvaekkende-ukraine-melding

Men nu er den britiske premierminister, Rishi Sunak, gået i
rette med sin forsvarsminister og har trukket meldingen i land:
Der er lige nu ingen planer om at sende britiske soldater til
Ukraine.

-

2023-10-01 kl 16.46
38 min. siden
Erdogan i parlamentet få timer efter afværget bombeangreb
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/erdogan-i-parlamentet-faa-timer-efter-afvaerget-bombeangreb

-

Han lovede at stoppe alle våbenleverancer til Ukraine, hvis han
blev valgt. Lørdag aften gjorde han comeback
I går kl. 16:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/han-lovede-stoppe-alle-vaabenleverancer-til-ukraine-hvis-han-blev-valgt-loerdag-aften

Tidligere premierminister i Slovakiet, Robert Fico, løb med
sejren, nu er spørgsmålet, om han kan danne regering.

[ ... ]

... 23 procent af stemmerne, ...

-

DR S162 man 02 okt 09:14:47
1.oktober dr.dk/nyheder 17:21

RUSSERE MINDES PRIGOZJIN

I går kl. 17:21
Russere mindes tidligere Wagner-leder Prigozjin
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russere-mindes-tidligere-wagner-leder-prigozjin

-

Med 7000 kilometers afstand og få timers mellemrum blev Ukraine
"kastet under bussen" 2 gange
I går kl. 17.27
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-01-med-7000-kilometers-afstand-og-faa-timers-mellemrum-blev-ukraine-kastet-under-bussen-2-gange

En afstemning i USA og et valg i Slovakiet bidrog lørdag til
diskussionen om, hvorvidt der er sprækker i de allieredes
opbakning til Ukraine.

-

DR S163 man 02 okt 09:14:47
1.oktober dr.dk/nyheder 17:47

EU'S UDENRIGSCHEF I KYIV

I går kl. 17:47
EU's udenrigschef i Kyiv: 'Ukraine har brug for mere og
hurtigere støtte'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/eus-udenrigschef-i-kyiv-ukraine-har-brug-mere-og-hurtigere-stoette

-

DR S165 man 02 okt 09:14:47
1.oktober dr.dk/nyheder 18:57

PKK TAGER SKYLD FOR BOMBEANGREB

I går kl. 18:57
PKK påtager sig skylden for bombeangreb i Tyrkiet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/pkk-paatager-sig-skylden-bombeangreb-i-tyrkiet

-

DR S166 man 02 okt 09:14:47
1.oktober dr.dk/nyheder 19:18

BIDEN GENTAGER STØTTE TIL UKRAINE

I går kl. 19:18
Biden lover fortsat støtte, selvom Ukraine er udeladt i
midlertidig finanslovsaftale
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/biden-lover-fortsat-stoette-selvom-ukraine-er-udeladt-i-midlertidig-finanslovsaftale

-

Trods vedtagelse i Kongressen lover Biden ikke at svigte Ukraine
I går kl. 19.33
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-01-trods-vedtagelse-i-kongressen-lover-biden-ikke-at-svigte-ukraine

-

For fire år siden fik han “en underlig idé” – nu kan søvarme
være på vej ud i dine radiatorer
I går kl. 19.45
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-10-01-for-fire-aar-siden-fik-han-en-underlig-ide-nu-kan-soevarme-vaere-paa-vej-ud-i-dine-radiatorer

Kommuner og forsyningsselskaber vil nu bruge ny rapport som
afsæt til at undersøge, hvordan man kan trække varme ud af
vandet i Furesøen.

[ ... ]

Hugger varme ud af vand

Det andet win handlede om at udnytte den stigende varme i
Furesøen.

Vandet i Furesøen skal betragtes som et genopladeligt batteri,
mener Henrik Lynghus. Vandtemperaturen stiger i løbet af
sommeren. Ved hjælp af flere anlæg på land kan man så at sige
aflade batteriet i løbet af vinteren, inden det så bliver
genopladt over sommeren.

- Du hugger overskudsvarmen ud og returnerer det koldere vand
igen til søen.

Det sker ved hjælp af en varmeveksler, og dernæst bliver varmen
sendt videre ind i fjernvarmesystemet.

Kommentar:

Se evt. ...

Lynghus Consult
https://lynghus.com/om
https://lynghus.com/
hen...@lynghus.com.cut

Hmm ... (memory on from) ...

Solar collector (Solfanger)
https://sites.google.com/view/solar-collector-1
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/files/25-xxx/25-5xx/25-512

> 2.c
>
> Åbn de vinduer og døre i huset, som giver adgang til
> drivhusene, og lad den solopvarmede luft komme ind i boligen.
>

> Det er den nemmeste og billigste måde HURTIGT at mindske
> forbruget af gas m.m.
[ ... ]
> Planen er, at *kombinere* disse drivhuse med varmepumper, og
> der skal også forskes i at udnytte fordampningsvarmen for vand,
> idet det har vist sig, at når denne vanddamp fortætter, da
> *frigives* den tilsvarende mængde energi, akkurart som i et
> køleskab!

=>

2.d
Opvarm vandtanke i drivhuset, hvis der er *overskudsvarme* på en
solskinsdag, og *genanvend* varmen herfra efter
søvarme-princippet (med en varmeveksler) som nævnt i
nyhedsindslaget fra TV2. Kanske man er TVUNGET til at tilføre
energi som i et køleskab/varmepumpe for at opnå gevinsten.

Jeg har i dag kontaktet Henrik Lynghus angående 2 spørgsmål:

Fra: Mogens Kall <...
Date: man. 2. okt. 2023 kl. CET 10.33, GMT 08:33
Subject: Save the planet Earth
To: Henrik Lynghus <...

1.
HVORDAN fungerer denne varmeveksler ?

Er det som i et køleskab/varmepumpe, at man må tilføre energi
til systemet, for at opnå gevinsten ?

2.
HVOR anskaffer/køber man sig disse varmevekslere (til
hjemmeforbrug) ?

=== citat slut ===

Og jeg *forventer* snarest feedback fra ham (apropos
*Save the planet Earth*) ... :-)

-

DR S168 man 02 okt 09:14:48
1.oktober dr.dk/nyheder 20:44

INGEN BRITISKE SOLDATER TIL UKRAINE

I går kl. 20:44
Rishi Sunak efter omdiskuteret udmelding: 'Ingen planer om at
sende britiske soldater til Ukraine'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rishi-sunak-efter-omdiskuteret-udmelding-ingen-planer-om-sende-britiske-soldater-til

-

DR S170 man 02 okt 09:14:48
1.oktober dr.dk/nyheder 22:19

TYRKIET HAR LAVET FLYANGREB MOD PKK

Tyrkiet har gennemført flyangreb i det
nordlige Irak mod Kurdistans
Arbejderparti (PKK).

I går kl. 22:19
Tyrkiet har gennemført flyangreb mod PKK
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tyrkiet-har-gennemfoert-flyangreb-mod-pkk

-

Droneindustrien er i "eksplosiv" vækst i Ukraine – TV 2 har
besøgt en af fabrikkerne
I går kl. 23.11
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-01-droneindustrien-er-i-eksplosiv-vaekst-i-ukraine-tv-2-har-besoegt-en-af-fabrikkerne

-

Tyrkiet i stort flyangreb mod 20 PKK-mål i Irak
I går kl. 23.53
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-01-tyrkiet-i-stort-flyangreb-mod-20-pkk-maal-i-irak

-

DR S173 man 02 okt 09:14:48
2.oktober dr.dk/nyheder 03:04

FLERE DØDE I KIRKE I MEXICO

Omkring 100 personer var samlet til
gudstjeneste i en kirke det østlige
Mexico, da taget pludselig styrtede
sammen.

I dag kl. 03:04
Kirketag kollapset i Mexico - mindst ni personer er omkommet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/mindst-30-personer-fanget-i-sammenstyrtet-kirke-i-mexico

-

Mindst syv personer er døde i kollapset kirke i Mexico
I dag kl. 05.16
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-02-mindst-syv-personer-er-doede-i-kollapset-kirke-i-mexico

-

I dag kl. 08:00
Lars Løkke Rasmussen og EU's udenrigsministre er på besøg i Kyiv
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/lars-loekke-rasmussen-og-eus-udenrigsministre-er-paa-besoeg-i-kyiv

-

Danmark åbner nyt ambassadekontor i Ukraine
I dag kl. 09.11
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-10-02-danmark-aabner-nyt-ambassadekontor-i-ukraine

-

2023-10-02 kl 09.37
Danmark åbner nyt ambassadekontor i Ukraine
24 min siden
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-10-02-danmark-aabner-nyt-ambassadekontor-i-ukraine

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i går kl. 17:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6518170
Rosa Uldall
EU's udenrigschef i Kyiv: 'Ukraine har brug for mere og
hurtigere støtte'

i går kl. 19:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6518834
Rosa Uldall
Biden lover fortsat støtte, selvom Ukraine er udeladt i
midlertidig finanslovsaftale

i går kl. 20:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6519136
Rosa Uldall
Rishi Sunak efter omdiskuteret udmelding: 'Ingen planer om at
sende britiske soldater til Ukraine'

i dag kl. 04:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6519566
Rasmus Christiansen
'Folk i Slovakiet har større problemer end Ukraine'

i dag kl. 04:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6519579
Rasmus Christiansen
Ukraines herregymnaster kvalificerer sig til OL

i dag kl. 05:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6519638
Rasmus Christiansen
Reaktioner i Kyiv på manglende hjælp i ny amerikansk finanslov:
'Vi kan ikke vinde alene'

i dag kl. 07:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6519863
Rasmus Christiansen
Storbritannien: Rusland øger brugen af kampfly omkring
Sortehavet

i dag kl. 07:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6519875
Rasmus Christiansen
Ukraine: Mindst én omkommet efter bombardementer i Kherson

i dag kl. 08:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6519913
Rasmus Christiansen
Lars Løkke Rasmussen og EU's udenrigsministre er på besøg i Kyiv

i dag kl. 08:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6519948
Rasmus Christiansen
DR's journalist i Kyiv: 'EU-møde har enorm symbolsk værdi for
ukrainerne'

i dag kl. 08:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6520011
Rasmus Christiansen
Danmark åbner ambassadekontor i Mykolajiv

i dag kl. 09:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6520035
Rasmus Christiansen
Lars Løkke Rasmussen: Stærkt signal, at mødet holdes i Kyiv

i dag kl. 09:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6520050
Rasmus Christiansen
Pressen venter på ministrene

i dag kl. 09:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6520096
Rasmus Christiansen
Kuleba: Et møde uden for EU - men inden for fremtidens EU

i dag kl. 09:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6520114
Rasmus Christiansen
Pressen kæmper om pladserne

i dag kl. 09:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6520119
Rasmus Christiansen
EU's udenrigschef: Krigen er en eksistentiel trussel for europæere

i dag kl. 09:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6520141
Rasmus Christiansen
Lars Løkke: Mødet er et signal om sammenhold og opbakning

i dag kl. 09:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6520157
Rasmus Christiansen
Lars Løkke: EU-landene kan stadig gøre mere

58 min. siden (Time now CET 11.06)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6520203
Rasmus Christiansen
Lars Løkke: Dansk ambassadekontor i Mykolajiv skal fremme dansk
indsats i området

19 min. siden (Time now CET 11.06)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6520293
Rasmus Christiansen
Elon Musk håner Zelenskyj på X

Kommentar:

Åh nej. Jeg troede, at du var sund, rask og normal (herunder det
at *hade* úret, for kom IKKE og påstå, at Psykopatus-Putin
*ulovlige* angrebskrig på Georgien og nu også Ukraine er
retfærdig. Det er en *syg* mands *vrangforestilling* at ville
på diktatorisk vis herske over alle andre, apropos Hitlers
*storhedsvanvid*)!

(Time now CET 11.06)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.17
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-01-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 11.17
Ukraines generalstab melder om adskillige russiske angreb

Kl. 11.43
Ukraine mindes veteraner og de faldne

Kl. 13.56
Russere markerer Prigozjins død

Kl. 14.26
Storbritannien har ikke planer om at sende britiske soldater til
Ukraine for at oplære ukrainere

Kl. 14.49
Meldinger om kvæstede efter russisk droneangreb i Lyman

Kl. 15.26
Ukrainsk fotograf dræbt i Donetsk

Kl. 15.47
63-årig cyklist dræbt ved russisk angreb i Vovchansk

37 min siden (Time now CET 16.58)
Flere russiske regioner melder om ukrainske angreb

2 min siden (Time now CET 16.58)
Mor og tre små børn reddet ud af brændende hus efter russisk angreb

Kl. 17.18
Drone rammer russisk helikopterbase i Sochi

Kommentar:

Map:

Sochi
43.60467525245396, 39.729588124112659
https://maps.app.goo.gl/1uzZKRxe9Q1fCgME6

Kl. 17.29
EU lover mere militær støtte til Ukraine

Kommentar:

Merci buko ... :-)

Kl. 18.13
Én død efter nye russiske angreb i Kherson

Kl. 19.14
BIden lover ikke at svigte Ukraine

Kl. 19.48
Rusland hævder at have nedskudt ukrainske droner over
Krim-halvøen

Kl. 20.01
Borgmester vil bygge Ukraines første underjordiske skole

Kommentar:

Under Kold-krigen var vi flere, der undersøgte mulighederne for
underjordiske anlæg. Man KUNNE lave solfangere, der sendte
sollysen ned gennem skakter til de underjordiske anlæg.

Kl. 20.44
Ukrainsk luftvåben har søndag gennemført 13 angreb mod Rusland

Kl. 21.06
NATO sender overvågningsfly til Litauen

Kl. 21.46
Letland frygter russiske aggressioner

Kommentar:

Bare rolig. HVIS de angriber, så bliver der *global* atomkrig i
løbet af nul-komma-fem, så ...

KUN en *idiot* vil gøre dette!

Bevares!

Mange af os; rigtig MANGE af os vurderer, at *galningen* i Kreml
vil gøre det, men *kendsgerningerne* er, at det har han - gudskelov -
endnu ikke gjort, fordi Menneskeheden vil jo i så fald uddø!

Hmm ...

Hørte jeg en *alarmklokke* ringe i hovedet på det russiske
militær, at den *galning* i Kreml "kanske" SKULLE spærres inde
og *retsforfølges*?

Vi her i Vesten ønsker således IKKE det russiske folk noget
ondt, men vi bliver jo nødt til i *selvforsvar* at gøre
et-eller-handet, herunder at *forsvare* Ukraine ret til at være
en fri nation!

Ellers kommer jo den store stygge ulv og æder os alle, en efter
en, ligesom Hitler gjorde i 1939-1940.

Hmm ...

HVORFOR hører vi tilsyneladende ikke noget fra dem ude i Rummet?

Er de fuldstændig ligeglade med, hvad der foregår her på vores
planet Jorden?

I så fald er det ret uhyggeligt, fordi så MANGLER de
*medfølelse* (ligesom psykopaterne)!

Så ...

Forklaringen må være en anden!

Search-string (What is the Truth°?) still going on!

ALT, hvad vi ved indtil nu, er" blot", at de har markeret
"territorialgrænserne" af ...

ET footsteps, update
https://sites.google.com/view/et-footsteps/update

[ ... File 22.026a ... ]

> [...]
> (apropos den galaktiske længdegrad, her opmålt udfra
> stjernekort 2, altså stjernekort 1 (150 enheder) + 46 = 196)
>
> Og SAMTIDIG kom er en meteor susende [forbi] og eksploderede
> over Russia, apropos "markøren" 7 dage FØR
> Tsunami-jordskælvet.
>
> Og SAMTIDIG kom er en meteor susende fordi og eksploderede
> over Russia, og som derfor nok IKKE kan tolkes på andre
> måder end som en *advarsel* til Rusland om kommende dom i
> form af noget, der minder "lidt" [om] Sodoma (hvis ikke de
> holder op med al deres ondskab herunder angrebskrigen på

And then I heard a voice from Heaven said (perhaps
the voice of ET)
(2023-10-02, Monday, day no

CET 11:35
- "Target"

35
- "Found"

41
- "and destroyed"

Kl. 22.11
Amerikansk forsvarsminister lover fortsat støtte til Ukraine

Kommentar:

Merci buko ... :-)

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 06.10
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-10-02-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 06.08
Prigozjins søn i spil som ny Wagner-leder

Kl. 06.39
Fortsatte kampe ved Bakhmut

Kl. 06.56
EU's udenrigschef i Ukraine

Kl. 07.40
50'er-fly er blevet vigtigt for russisk flåde

Kl. 07.56
Syv droneangreb i nat

Kl. 08.00
EU’s udenrigsministre samles i Ukraine

Kl. 08.03
Møde med stor symbolsk værdi

Kl. 08.17
Fredsplan og sikkerhedstilsagn på dagsordenen

Kl. 08.27
Danmark åbner nyt ambassadekontor i Ukraine

Kl. 08.35
Zelenskyj deltager i EU-møde

Kl. 08.44
- Historisk begivenhed, siger Kuleba

Kl. 08.49
EU-møde "kunne ikke være mere symbolsk"

Kl. 08.55
"Stærkt signal", siger Løkke

Kl. 09.11
Heftige bombardementer i Kherson

Kl. 09.27
Ministre møder pressen i Kyiv

Kl. 10.07
Dansk ambassadekontor skal hjælpe med genopbygning

Kl. 10.22
Ukraine forventer, at droner vil dominere luftangreb

Kl. 10.26
Stil dit spørgsmål om krigen til TV 2s korrespondent i Ukraine

18 min siden (Time now CET 11.28)
Ukraine hævder at have ramt missilfabrik i Rusland

... i Smolensk nær grænsen til Ukraine.

Kommentar:

Map:

Smolensk ?
https://maps.app.goo.gl/P77F3VFVaQZEhagFA

Nær grænsen til Belarus med IKKE Ukraine!

(Possition maybe wrong!)

8 min siden (Time now CET 11.28)
Ministermøde i gang

(Time now CET 11.28)

2023-10-02 kl 09.29
17 min. siden
Søgsmål om aflivning af mink ryger direkte i landsretten

TV2:
2023-10-02 kl 11.00
Nu er det slut med restauranternes velkendte kontrolrapporter
4 sek siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25623

Re: ... | *Save the planet Earth*:
Nu kan søvarme være på vej ud i dine radiatorer - News 2023-10-02

File 25.624 ...
Save the planet Earth
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/files/25-xxx/25-6xx/25-624

-

Subject: ET-Break (Letland frygter russiske aggressioner) -
Date: Mon, 2 Oct 2023 11:44:33 +0200
25623 <ufe3e1$2sm16$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/i11eDZZstQg/m/Q5W9b_sdCAAJ
Henrik Lynghus var så sød at svare hurtigt og henviste bl.a.
til et anlæg i Esbjerg, hvor man køler havvand ned og får
overskudsvarme ud af det - men det anlæg er et rent
varme-indvindingsanlæg.

(
Og det er ikke noget, man bare lige kan købe til privat
forbrug!
)

Se fx. ...

21 jan. 2021 kl. 11:29
Esbjerg får verdens største grønne havvandsvarmepumpe fra Schweiz
https://jv.dk/esbjerg/esbjerg-faar-verdens-stoerste-groenne-havvandsvarmepumpe-fra-schweiz

+

Havvands-varmepumpe
https://fremtidensfjernvarme.dk/da-dk/projekt-p%C3%A5-havnen/havvands-varmepumpe

Hvorfor lave en varmepumpe?

Vores varmepumpe kommer til at køre på grøn el – altså på el
fra fx vind.

=>

Konklusion:

Man er TVUNGET til at *tilføre* energi som i et køleskab/varmepumpe
for at opnå gevinsten.

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25624

Store flodløb i Amazonas tørrer ud og falder med op til 20
centimeter om dagen

Løkke: Ukraine bliver medlem af EU

Tyskland: Vi må forhindre brutale, russiske vinterangreb

Date: Mon, 2 Oct 2023 11:44:33 +0200
25623 <ufe3e1$2sm16$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/i11eDZZstQg/m/Q5W9b_sdCAAJ
Ikke kun i Danmark: Store dele af Europa fik rekordvarm september
I dag kl. 13:37
https://www.dr.dk/nyheder/vejret/ikke-kun-i-danmark-store-dele-af-europa-fik-rekordvarm-september

-

Store flodløb i Amazonas tørrer ud og falder med op til 20
centimeter om dagen
I dag kl. 16:00
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/flere-store-flodloeb-i-amazonas-er-toerret-helt-ud-mere-end-110000-personer-er-ramt

-

Op mod 150.000 containere hober sig op i Rusland – minder om
handlen med et uland, mener ekspert
I dag kl. 16.48
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-09-29-op-mod-150000-containere-hober-sig-op-i-rusland-minder-om-handlen-med-et-uland-mener-ekspert

Den russiske invasion af Ukraine har skævvredet handelsforholdet
mellem Kina og Rusland. Ved de russiske havne kan man se
konsekvensen.

-

Over 38 grader: Spanien og Frankrig ramt af rekordvarme
I dag kl. 17:30
https://www.dr.dk/nyheder/vejret/over-38-grader-spanien-og-frankrig-ramt-af-rekordvarme

Oktober er begyndt usædvanligt varmt i den sydvestlige del af
Europa.

-

DR S129 man 02 okt 21:00:31
2.oktober dr.dk/nyheder 17:33

LØKKE: UKRAINE BLIVER MEDLEM AF EU

I dag kl. 17:33
Løkke: Ukraine bliver medlem af EU-familien, men ikke i
overmorgen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/loekke-ukraine-bliver-medlem-af-eu-familien-men-ikke-i-overmorgen

-

I dag kl. 19:01
Putin-venlig politiker er blevet bedt om at danne regering i
Slovakiet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/putin-venlig-politiker-er-blevet-bedt-om-danne-regering-i-slovakiet

-

I dag kl. 19:26
Ukraine vil bygge en skole under jorden i Kharkiv
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraine-vil-bygge-en-skole-under-jorden-i-kharkiv

-

'Temperaturen er virkelig høj lige nu, og den er steget mere,
end man kunne forvente'
38 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/temperaturen-er-virkelig-hoej-lige-nu-og-den-er-steget-mere-end-man-kunne

September blev den varmeste målt siden 1847 herhjemme, og
globalt er det så varmt for tiden, at selv en klimaforsker er
overrasket.

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 11:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6520384
Rasmus Christiansen
Tænketank: Russiske styrker er i gang med modangreb ved den
sydlige front

i dag kl. 11:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6520470
Rasmus Christiansen
Tyskland: Vi må forhindre brutale, russiske vinterangreb

i dag kl. 12:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6520585
Rasmus Christiansen
Middagsoverblik

i dag kl. 13:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6520799
Selin Türker
Ukraines udenrigsminister: For tidligt at vurdere indflydelsen
af valget i Slovakiet

i dag kl. 14:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6520931
Laura Kirkebæk-Johansson
Alle EU-udenrigsministre samlet omkring ét bord i Kyiv

i dag kl. 14:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6520957
Laura Kirkebæk-Johansson
Danmark bidrager med 100 millioner kroner til fællesindkøb af
ammunition til Ukraine

i dag kl. 14:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6521012
Mana Barvar
Udenrigsministre besøger mindesmærke i Kyiv

i dag kl. 14:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6521020
Laura Kirkebæk-Johansson
Zelenskyj: Samarbejde med EU er afgørende for ukrainsk sejr

i dag kl. 15:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6521150
Mana Barvar
Zelenskiy og EU's udenrigsministre poserer til et gruppebillede

i dag kl. 16:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6521244
Christian Holm
Nu er der pressemøde i Kyiv

i dag kl. 16:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6521257
Mana Barvar
Fælles skridt vil sikre, at "krigen vil ende i fred", skriver
Zelenskyj

i dag kl. 16:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6521280
Christian Holm
EU: Rusland bruger fødevarer og energi som våben

i dag kl. 16:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6521312
Christian Holm
EU vil ikke lade sig kue af Rusland, siger Borrell

i dag kl. 16:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6521334
Mana Barvar
EU foreslår "bilateral konvolut" på fem milliarder euro til
Ukraine

i dag kl. 16:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6521393
Mana Barvar
Håber på EU-medlemskab inden for to år

i dag kl. 16:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6521409
Mana Barvar
'Ukraine er fortsat et kandidatland, men det er godt på vej'

i dag kl. 17:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6521432
Christian Holm
Løkke: Ukraine bliver medlem af EU-familien, men ikke i overmorgen

i dag kl. 18:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6521589
Nanna Nørby Hansen
Ukraine vil bygge en skole under jorden i Kharkiv

i dag kl. 19:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6521916
Nanna Nørby Hansen
Putin-venlig politiker er blevet bedt om at danne regering i
Slovakiet

(Time now CET 22.05)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 06.10
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-10-02-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 12.30
Ukraine er en “magnet” for nye militærteknologier

Kl. 13.06
Ukraines parlament håner Elon Musk

Kl. 13.34
Rusland og Ukraine har øje på Slovakiet

Kl. 14.02
Danmark bidrager med 100 millioner til ammunition

Kl. 14.23
Ukraine er storimportør af tyske våben

Kl. 15.12
Borrell og Kuleba holder pressemøde

Kl. 15.35
Borell: - EU er og forbliver Ukraines største støtte

Kl. 15.55
Nu går pressemødet i gang

Kl. 15.59
Har besøgt Odessa og Kyiv

Kl. 16.01
Ukraines medlemskab af EU er blevet diskuteret på mødet

Kl. 16.05
Møde skal ses som signal til Rusland

Kl. 16.23
Dmytro: Korntransport uden Rusland er mulig

Kl. 16.24
Pressemødet er nu slut

Kl. 16.30
Lars Løkke får medalje af Zelenskyj

Kl. 16.37
Det diskuterede udenrigsministrene

Kl. 16.49
Løkke ikke i tvivl om ukrainsk EU-medlemskab

Kl. 17.37
Ukraine fjerner ungarsk bank fra liste over krigssponsorer

Kl. 17.41
To såret ved russisk angreb i Kupiansk

Kl. 18.00
Anklagemyndighed i Ukraine: 504 ukrainske børn dræbt i krigen

Kl. 18.23
Mindst to dræbt ved russiske angreb i Kherson-regionen

35 min siden (Time now CET 22.10)
Lækket dokument: Korruptionen i Ukraine kan få Vesten til at
droppe støtten

6 min siden (Time now CET 22.10)
Finansiel stabilitet er historisk god, siger Ukraine

(Time now CET 22.10)

2023-10-02 kl 21.39
'Din søn savner faktisk sin far': Kandis-Johnny vil skrue ned for
blusset efter 40 år og 8.000 koncerter
8 min. siden

TV2:
2023-10-02 kl 21.52
Asbestfund i almene boliger: Beboere skal selv klare rengøring i
beskyttelsesdragter
37 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25625