ET-Break - Was: Gaza: A proposal for solving the problem - News 2023-10-25

ET-Break

Was:
Gaza: A proposal for solving the problem
Gaza: Et forslag til løsning af problemet

File 25.715 ...
Message 1:
Mideast Peace Process, Oslo Accords, (OSLO-Fredsprocessen)
https://sites.google.com/view/mideast-peace-p/files/25-xxx/25-7xx/25-715
Lawlessness (Lovløshed)
https://sites.google.com/view/lawlessness/files/25-xxx/25-7xx/25-715
Terror (abuse of power), Hamas
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/topic/hamas
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/files/25-xxx/25-7xx/25-715
Message 2:
Brainwashing (Hjernevask), religious madness
https://sites.google.com/view/brainwashing/files/25-xxx/25-7xx/25-715
China (Cannibalistan)
https://sites.google.com/view/kall-china/files/25-xxx/25-xxx/25-7xx/25-715

Subject: Biden: Løslad gidslerne ellers er der ingen våbenhvile -
News 2023-10-24
Date: Tue, 24 Oct 2023 08:58:19 +0200
25711 <65376b0e$0$719$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/EZP1yZu7a0c/m/WqHtXnNNBAAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s

Korrespondent kalder løsladelse af 85-årig gidsel for
strategisk: 'Hamas har mange kort på hånden'
I går kl. 21:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/85-aarig-blev-frigivet-af-hamas-efter-14-dage-i-fangenskab-en-strategi-kan-vaere

Israelske Yocheved Lifschitz blev kidnappet sammen med sin
83-årige mand. Han bliver stadig holdt som gidsel.

-

I dag kl. 04:01
Israelske droneangreb over Jenin på Vestbredden
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israelske-droneangreb-over-jenin-paa-vestbredden

-

Tusinder er allerede døde i Gaza – Men dødstallene risikerer at
blive meget højere
I dag kl. 06:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/tusinder-er-allerede-doede-i-gaza-men-doedstallene-risikerer-blive-meget-hoejere

Konflikten i Gaza er allerede den blodigste hidtil. Men en
varslet israelsk landoffensiv kan gøre situationen betydeligt
værre, fortæller ekspert.

Kommentar:

Et forslag:

ENHVER, der har ondt af civilbefolkningen i Gaza (og det har de
fleste af os), KUNNE tilbyde (midlertidig) *asyl* til disse
stakkels mennesker!

=>

I Danmark er vi ca. 5,5 millioner og på verdensplan er der ca.
7,5 milliarder, og i Gaza bor der ca. 2,2 millioner.

Regnestykket bliver da følgende (for Danmarks vedkommende):

2.200.000 * 5,5/ 7.500 = 1613 individer

Danmark KUNNE altså bidrage ved at modtage 1613 personer
[
*1:
(INDTIL der falder ro over Gaza/Judæa-Samaria)
]

*Konklusionen* må derfor være følgende:

Vi KUNNE altså sagtens løse problemet, men sagen er, at ...

Mange folk slet IKKE ønsker at løse problemet!

De vil hellere have ret i deres "til tider" *fanatiske*
religiøse/politiske overbevisning (SELVOM det sker på
civilbefolkningens bekostning)!

Jump below to 'Hvorfor har mennesket behov for religion?'

[
*1:

Tilføjelse:

Og efter at alt var klart til file-output, tilføjede jeg lige
sætningen (i forlængelse af følgende):
Danmark KUNNE altså bidrage ved at modtage 1613 personer
(INDTIL der falder ro over Gaza/Judæa-Samaria)...

Og da hørte jeg IGEN en røst fra Himlen sige (still perhaps the
voice of ET):
(2023-10-25, Wednesday, day no 298 (67 left), CET 10:20, GMT 08:20)
- "Vil I være med?"
]

Det var "vist nok" et spørgsmål til alle planetens beboere!...

CET 10:27
- "Continue please!"

Yes, Sir!

-

DR S177 ons 25 okt 09:12:33
25.oktober dr.dk/nyheder 07:26

KINA: BØRN UNDERVISES I PATRIOTISME

I dag kl. 07:26
Kinesiske skolebørn skal undervises i patriotisme
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kinesiske-skoleboern-skal-undervises-i-patriotisme

Kommentar:

Mon ikke Homo Sapiens (*inklusiv* det kinesiske folk) kan
gennemskue *hjernevasken*?...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige (perhaps
the voice of ET):
(2023-10-25, Wednesday, day no 298 (67 left), CET 10:12, GMT 08:12)
- "Jo!"

Dette din budskab, ET, må vi vist hellere lige offentliggøre :-)

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

22 min. siden (Time now CET 22.04)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6656417
Anna Danielsen Gille
Ministerium melder om 50 dræbte på én time i Gazastriben

___________________________

... (BREAKING ET-News ON) ...

(Time now CET 22.04)

Krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 06.28
Opd. 2 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-10-24-krigen-mellem-israel-og-hamas

5 min siden (Time now CET 22.18)
Macron mødes med Abbas

____________________________

... (BREAKING ET-News ON) ...

(Time now CET 22.18)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 21:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6656236
Anna Danielsen Gille
Moldova blokerer adgangen til 20 russiske medier

____________________________

... (BREAKING ET-News ON) ...

(Time now CET 22.20)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.51
Opd. 1 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-24-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

49 min siden
USA vil sælge våben til Letland for 1,5 milliarder kroner

___________________________

... (BREAKING ET-News ON) ...

(Time now CET 22.23)

Nyhedsbrev fra videnskab.dk:

25. oktober 2023
https://videnskab.peytzmail.com/v/xqlpso/pjpacgovhk/1690766544/

12. feb. 2018
Hvorfor har mennesket behov for religion?
https://videnskab.dk/kultur-samfund/hvorfor-har-mennesket-behov-for-religion/

Fordi vi er magtesløse, uvidende og skal kompensere for, at vi
intet har opnået, er nogle af svarene.

Kommentar:

Et udsagn:

Hvor *ynkeligt*, at din religion slet ikke kan eksistere UDEN
rivaler!

HVORFOR?

Fordi man jo hurtigt kommer til at spørge, OM religionen din så
overhovedet er ægte?

Hvorfor kan eksempelvis guddommen din ikke selv gøre det
beskidte arbejde (at myrde dem, der er udråbt til fjender af
religionen)?

KUNNE svaret være, at denne din guddom slet ikke eksisterer?

2023-10-25 kl 09.47
36 min. siden
Troels Lund Poulsen overvejer at være formand for Venstre

TV2:

... (BREAKING ET-News ON) ...

2023-10-24 kl 21.55
Serietyv boede i en sump – stinkende telt var fyldt med tyvekoster
18 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25715

Iran hjalp Hamas forud for terrorangreb, siger IDF

USA anklager Iran for at stå bag angreb mod tropper – frygter
ny eskalering

USA til FN: Vi søger ikke en konflikt med Iran

Pave Frans:
Løslad gidslerne, og lad humanitær hjælp komme ind i Gaza

Subject: ET-Break - Was: Gaza: A proposal for solving the problem -
News 2023-10-25
Date: Wed, 25 Oct 2023 10:32:30 +0200
25715 <6538d29f$0$715$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/hviGQMcbNgA/m/lPI6kgfMBAAJ
Dansk ambassadør var med til falsk Løkke-møde uden at fatte mistanke
I går kl. 23.17
https://nyheder.tv2.dk/2023-10-24-dansk-ambassadoer-var-med-til-falsk-loekke-moede-uden-at-fatte-mistanke

-

USA anklager Iran for at stå bag angreb mod tropper – frygter
ny eskalering
I dag kl. 06.16
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-24-usa-anklager-iran-for-at-staa-bag-angreb-mod-tropper-frygter-ny-eskalering

-

Videoafhøringer af Hamas-krigere afslører nye detaljer om angreb
I går kl. 16.37
Opd. I dag kl. 08.10
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-24-videoafhoeringer-af-hamas-krigere-afsloerer-nye-detaljer-om-angreb

-

Løkke-udmelding om palæstinensisk stat får kritik: 'Det er
beskæmmende'
I dag kl. 08:39
https://www.dr.dk/nyheder/politik/loekke-udmelding-om-palaestinensisk-stat-faar-kritik-det-er-beskaemmende

Udenrigsministeren sagde i går, at når følelserne har lagt sig,
skal man arbejde på en fremtid med en tostatsløsning med en
palæstinensisk stat.

-

2023-10-25 kl 10.51
47 min. siden
Rusland trækker sig ud af aftale, der forbyder atomprøvesprængninger
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-traekker-sig-ud-af-aftale-der-forbyder-atomproevespraengninger

-

2023-10-25 kl 10.51
NGO: Mens verden kigger mod Gaza, skubber israelere
palæstinensere ud af Vestbredden
18 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ngo-mens-verden-kigger-mod-gaza-skubber-israelere-palaestinensere-ud-af-vestbredden

Frygten er, at en udvidelse af de ulovlige bosættelser kan
eskalere konflikten.

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i går kl. 23:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6656929
Mette Koue
Bomber over Gaza rammer nær Røde Kors

i dag kl. 01:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6657016
Mette Koue
USA til FN: Vi søger ikke en konflikt med Iran

Kommentar:

Men kommer konflikten, da jævn det iranske atomvåbenprogram med
jorden!

Ellers vil du i morgendagens verden få endnu større problemer
(med et atombevæbnet udemokratisk *hjernevasket* styre i Iran)!

i dag kl. 01:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6657054
Mette Koue
Israel angriber militære mål i Syrien

i dag kl. 03:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6657222
Mette Koue
Israelske droneangreb over Jenin på Vestbredden

i dag kl. 04:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6657252
Mette Koue
Hospitalsdirektør i Gaza: Israel bruger nye våben

i dag kl. 04:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6657268
Kasper Mosholm Thulstrup
Australien sender fly og soldater til Mellemøsten

i dag kl. 05:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6657354
Rasmus Christiansen
NGO: Overgreb mod palæstinensere på Vestbredden stiger

i dag kl. 07:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6657585
Rasmus Christiansen
Unicef: Antallet af dræbte børn i Gaza er 'overvældende'

i dag kl. 07:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6657625
Rasmus Christiansen
Nødhjælp deles ud til indbyggere i Gazastriben

i dag kl. 08:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6657676
Rasmus Christiansen
FN-generalsekretær fastholder: Terrorangreb retfærdiggør ikke
kollektiv afstraffelse

i dag kl. 08:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6657783
Rasmus Christiansen
Syriske medier: Otte soldater dræbt af israelske angreb

i dag kl. 09:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6657873
Rasmus Christiansen
Australien ønsker våbenhvile i Gazastriben

i dag kl. 09:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6657934
Rasmus Christiansen
I Gazastriben skjuler Najla og hendes døtre sig sammen med
over 50 andre i et enkelt hus

26 min. siden (Time now CET 11.05-06)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6658136
Rasmus Christiansen
Ledere fra Hizbollah, Hamas og Islamisk Jihad har mødtes i dag

16 min. siden (Time now CET 11.05-06)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6658168
Rasmus Christiansen
Pave Frans: Løslad gidslerne, og lad humanitær hjælp komme ind
i Gaza

50 min. siden (Time now CET 11.05-06)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6658063
Rasmus Christiansen
WHO: Hospitaler i Gaza har kun brændstof til livsnødvendige
operationer

(Time now CET 11.05-06)

Krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 06.28
Opd. 2 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-10-24-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 22.39
WHO: Mindst seks hospitaler i Gaza lukkes af mangel på brændstof

Kl. 22.50
- Vi har kun én mission, siger Netanyahu

New Link ...

Krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.33
Opd. 10 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-10-25-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 05.31
Israelske styrker har angrebet Vestbredden i nat

Kl. 05.44
Israelsk droneangreb dræber tre palæstinensere, siger
palæstinensiske myndigheder

Kl. 06.21
Unicef opfordrer til "øjeblikkelig våbenhvile": - En voksende
plet på vores kollektive samvittighed

Kl. 06.30
8 ud af 20 lastbiler med nødhjælp kom ind i Gaza

Kl. 06.42
Bror til formodet kidnappet dansk-israeler: - Det er meget
hårdt

Kl. 06.49
Florida lukker ned for propalæstinensisk støttegruppe

Kl. 07.00
Familie til formodet dansk gidsel er dybt påvirket, siger
korrespondent

Kl. 07.27
Australien sender flere forsvarsstyrker til Mellemøsten

Kl. 07.59
Otte syrere meldes dræbt i israelsk angreb

Kl. 08.04
Palæstina "fordømmer" Israels FN-ambassadørs krav om
FN-generalsekretærs afgang

Kl. 08.25
Israel har angrebet flere steder i Gaza i løbet af natten

Kl. 08.31
Over 80 palæstinensere dræbt i nat, meddeler Hamas

Kl. 08.34
Israel vil nægte at udstede visa til FN-embedsmænd, siger
FN-ambassadør.

Kl. 08.44
Ledere fra Hizbollah, Hamas og Islamisk Jihad mødes

Kl. 09.16
Israel bruger omkring 1,74 milliarder kroner om dagen på krig
mod Hamas

Kl. 09.29
Simi Jan i Libanon: - Meget, meget sensitiv og farlig situation

Kl. 09.45
Israel har dræbt Hamas-topchef, meddeler IDF

Kl. 09.50
FN’s beskyttelsesfaciliter i Gaza overvældet af flygtninge

Kl. 09.50
Iran hjalp Hamas forud for terrorangreb, siger IDF

- Iran gav direkte hjælp til Hamas før krigen med træning,
våben, penge og teknologisk know-how. Selv nu hjælper Iran
Hamas i form af efterretninger og online tilskyndelser til
forbrydelser mod Israel, siger han.

Kommentar:

Jeg skal - for en god ordens skyld - gøre det *ulovlige*
*ikke-demokratiske* *hjernevaskede* styre i Iran opmærksom på,
at NATO forbeholder sig ret til (i *selvforsvar*) at anvende
atomvåben!

Så ...

Lyt nu til mit råd Iran:

Tir' ikke hunden unødvendigt, fordi "Dresden" KAN blive jævnet
med jorden!

Og KUN en *tåbe* ønsker dette!

59 min siden (Time now CET 11.12)
Gidsler må have "utroligt dårlige vilkår" i Gaza, siger journalist

58 min siden (Time now CET 11.12)
Britisk minister afviser, at Israel har krænket international
humanitær lov

30 min siden (Time now CET 11.12)
Israel har anholdt 110 personer for tilskyndelse til vold

28 min siden (Time now CET 11.12)
Gidslers tilhørsforhold komplicerer løsladelse, siger senioranalytiker

1 min siden (Time now CET 11.12)
Hizbollah, Hamas og Islamisk Jihad er "blevet enige om næste
skridt"

3 min siden (Time now CET 11.22)
Landinvasion vil resultere i massakre, siger Tyrkiet

Kommentar:

Tyrkiet
https://da.wikipedia.org/wiki/Tyrkiet

Befolkning

Folketælling 2015
78.741.053

=>

2.200.000 * 78.741.053 / 7.500.000.000 = 23.097 individet

Dit *ansvar* bliver at give (midlertidig) *asyl* til 23.097 !!!

41 sek siden (Time now CET 11.22)
Macron skal besøge Egypten

(Time now CET 11.22)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 02:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6657121
Kasper Mosholm Thulstrup
Zelenskyj og Troels Lund taler om luftforsvar i Kyiv

i dag kl. 07:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6657607
Birgitte Skovlund Asmussen
Ukraine: Russisk droneangreb i nat

i dag kl. 10:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6658013
Birgitte Skovlund Asmussen
Rusland trækker sig ud af aftale, der forbyder atomprøvesprængninger

40 min. siden (Time now CET 11.28)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6658166
Birgitte Skovlund Asmussen
Ukraine: Én død efter russisk luftangreb

(Time now CET 11.28)

Seneste nyt om Ukraine
I dag kl. 05.33
Opd. I dag kl. 09.57
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-25-seneste-nyt-om-ukraine

Kl. 05.43
Ukrainske styrker i modoffensiv nær Bakhmut, skriver tænketank

Kl. 06.17
Droneefterligninger med lyden af "plæneklipper"

Kl. 06.40
Russisk forsvarsminister vil have flere vinteruniformer og
varmt fodtøj

Kl. 06.57
Ukraine får tysk bistand til service og reparation

Kl. 08.28
Ukrainske droneangreb mod grænseby, siger Rusland

Kl. 09.45
Rusland "ikke klar" til dialog om våbenkontrol, siger minister

Kl. 09.57
Russisk overhus undsiger vigtig global atomaftale

14 min siden (Time now CET 11.30)
Seks ud af ti ukrainere tror på kamp mod korruption

(Time now CET 11.30)

2023-10-25 kl 10.51
NGO: Mens verden kigger mod Gaza, skubber israelere palæstinensere ud af
Vestbredden
18 min. siden

TV2:
2023-10-25 kl 10.54
Kvinde mister livet: Ramt af bakkende skraldebil
27 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25716

Erdogan viser sit sande ansigt: Støtter Hamas-terror!

News 2023-10-25
Date: Wed, 25 Oct 2023 10:32:30 +0200
25715 <6538d29f$0$715$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/hviGQMcbNgA/m/lPI6kgfMBAAJ
See below

[...]

______________________________

14 min siden (Time now CET 12.26)
Erdogan: - Hamas er en befrielsesgruppe

Kommentar:

You are a *fool*!

Du kommer således til at høste, hvad du har sået:

Terror her og der og alle vegne i Tyrkiet (indtil du æder dine ord i dig
igen)!

(
Google-auto-translation:

You will thus reap what you have sown:

Terror here and there and everywhere in Turkey (until you eat your words
again)!
)

(Time now CET 11.22)

[...]

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25717

UG:
Italien vil indkalde Tyrkiets ambassadør efter "ulækker"
Hamas-udtalelse

En våbenhvile vil kun gavne Hamas, siger Sunak

Qatar tror på "snarlig løsning" af gidselsituation

Danske F-16-jagere operative til april 2024

News 2023-10-25
Date: Wed, 25 Oct 2023 10:32:30 +0200
25715 <6538d29f$0$715$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/hviGQMcbNgA/m/lPI6kgfMBAAJ
Troels Lund i Kyiv: Danske F-16 klar til kampmissioner over
Ukraine til april
I dag kl. 11:42
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/troels-lund-i-kyiv-danske-f-16-klar-til-kampmissioner-over-ukraine-til-april

-

I dag kl. 12:09
Erdogan kalder Hamas for en befrielsesgruppe
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/erdogan-kalder-hamas-en-befrielsesgruppe

+

Tyrkiets Erdogan kalder Hamas for en befrielsesgruppe
31 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-25-tyrkiets-erdogan-kalder-hamas-for-en-befrielsesgruppe

Kommentar:

Se evt. tidligere kommentar ...

Subject: Erdogan viser sit sande ansigt: Støtter Hamas-terror! -
Re: ... News 2023-10-25
Date: Wed, 25 Oct 2023 12:27:54 +0200
25717 <6538edaa$0$713$1472...@news.sunsite.dk>
Turkey
https://sites.google.com/view/kall-turkey/files/25-xxx/25-7xx/25-717
Terror (abuse of power), Hamas
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/files/25-xxx/25-7xx/25-717
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/hviGQMcbNgA/m/boupt1PSBAAJ

-

I dag kl. 12:43
Danske myndigheder er i kontakt med omkring 20 danskere i Gaza:
'Ønsker hjælp til at komme ud'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/myndighederne-er-i-kontakt-med-omkring-20-danskere-i-gaza

-

Malkehold blev massakreret i Hamas’ angreb – nu malker deres
afløsere køer i en krigszone
I dag kl. 12.50
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-23-malkehold-blev-massakreret-i-hamas-angreb-nu-malker-deres-afloesere-koeer-i-en-krigszone

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 10:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6658136
Rasmus Christiansen
Ledere fra Hizbollah, Hamas og Islamisk Jihad har mødtes i dag

i dag kl. 10:48
[...]

i dag kl. 12:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6658509
Ida Meesenburg

Date: Wed, 25 Oct 2023 12:27:54 +0200
[...]

i dag kl. 12:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6658555
Rasmus Christiansen
Overblik

i dag kl. 12:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6658631
Birgitte Skovlund Asmussen
Danske myndigheder er i kontakt med omkring 20 danskere i Gaza

i dag kl. 13:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6658715
Katrine Bang Ramsbæk
WHO: Der har været 75 angreb på sundhedsfaciliteter i Gaza siden 7. oktober

19 min. siden (Time now CET 14.08)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6658887
Katrine Bang Ramsbæk
Hamas-kontrollerede sundhedsmyndigheder i Gaza opjusterer
dødstal

(Time now CET 14.08)

Krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 11.35
Det er sket i dag

Kl. 11.37
Jordans dronning blander sig i konflikt

Kl. 12.02
Qatar tror på "snarlig løsning" af gidselsituation

Kl. 12.12

Date: Wed, 25 Oct 2023 12:27:54 +0200
[...]

Kl. 12.33
IDF angriber Libanon med kampvogne og artilleri

Kl. 12.33
Udenrigsministeriet i kontakt med 20 danskere i Gaza

Kl. 12.47
Oberstløjtnant advarer Hizbollah og andre militante grupper mod
"nonsens" ved nordfronten til Israel

Kl. 12.51
Italien vil indkalde Tyrkiets ambassadør efter "ulækker"
Hamas-udtalelse

Kl. 12.55
Jordans konge advarer om "eksplosion" i regionen

Kl. 13.03
Konflikt bekymrer Den Internationale Valutafond

Kl. 13.08
Store ødelæggelser efter nattens angreb

58 min siden (Time now CET 14.10-12)
Palæstinensiske dødstal opjusteres

29 min siden (Time now CET 14.10-12)
171 angreb på sundhedsfaciliteter ifølge WHO

27 min siden (Time now CET 14.10-12)
"Blodplettede" bamser udstilles i Tel Aviv

19 min siden (Time now CET 14.10-12)
Hamas sender raket mod israelsk by

9 min siden (Time now CET 14.10-12)
Tyskland har fortsat tillid til FN-generalsekretær trods kritik
fra Israel

4 min siden (Time now CET 14.10-12)
Britisk transportfly med nødhjælp på vej mod Egypten

3 min siden (Time now CET 14.10-12)
En våbenhvile vil kun gavne Hamas, siger Sunak

(Time now CET 14.10-12)

[...]

(Time now CET 14.16)

Seneste nyt om Ukraine
I dag kl. 05.33
Opd. I dag kl. 09.57
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-25-seneste-nyt-om-ukraine

Kl. 12.09
Danske F-16-jagere operative til april 2024

Kl. 12.43
Ukraines bnp i vækst

Kl. 13.09
Støtte til Ukraine må ikke vige for Israel, siger Meloni

... Italiens premierminister ...

22 min siden (Time now CET 14.17)
Russisk droneangreb sårer 20 nær a-kraftværk

(Time now CET 14.17)

2023-10-25 kl 14.01
30 min. siden
Hele Venstres folketingsgruppe bakker op om Troels Lund Poulsen og
Stephanie Lose som formandsduo

TV2:
2023-10-25 kl 14.05
Venstre skal have ny formand
I dag kl. 11.38
Opd. 17 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25718

Israel afviser Erdogans udtalelser om, at Hamas ikke er en
terrorgruppe

Biden opfordrer til en tostatsløsning, når konflikten er slut

UG:
Erdogans udmelding er ”uhyrlig” og ”skrupforkert”, mener
Socialdemokratiets udenrigsordfører, Jesper Petersen

News 2023-10-25
Date: Wed, 25 Oct 2023 10:32:30 +0200
25715 <6538d29f$0$715$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/hviGQMcbNgA/m/lPI6kgfMBAAJ
DR S125 ons 25 okt 15:58:16
25.oktober dr.dk/nyheder 14:11

HAMAS OPJUSTERER DØDSTAL:6546 DRÆBT

I dag kl. 14:11
Hamas-kontrolleret myndighed opjusterer dødstal: Mindst 6.546
palæstinensere dræbt
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/hamas-kontrolleret-myndighed-opjusterer-doedstal-mindst-6546-palaestinensere-draebt

-

DR S134 ons 25 okt 17:57:43
25.oktober dr.dk/nyheder 16:46

FICO UDNÆVNT SOM PREMIERMINISTER

Slovakiets præsident, Zuzana Caputova,
har i dag udnævnt Robert Fico som
Slovakiets nye premierminister. Det
skriver Reuters.

I dag kl. 16:46
Robert Fico udnævnt som Slovakiets nye premierminister
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/robert-fico-udnaevnt-som-slovakiets-nye-premierminister

-

2023-10-25 kl 18.36
Britisk historiker: Elitens hovmod fik populismen til at blomstre i Europa
32 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu/britisk-historiker-elitens-hovmod-fik-populismen-til-blomstre-i-europa

-

DR S141 ons 25 okt 20:41:16
25.oktober dr.dk/nyheder 19:42

GUTERRES FØLER SIG 'MISFORSTÅET'

I dag kl. 19:42
Guterres er 'chokeret' over, hvordan hans udtalelser er blevet
'misforstået'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/guterres-er-chokeret-over-hvordan-hans-udtalelser-er-blevet-misforstaaet

-

DR S143 ons 25 okt 20:41:16
25.oktober dr.dk/nyheder 20:13

NETANYAHU: ISRAEL KLARGØR OFFENSIV

I talen opfordrer Netanyahu samtidig
israelerne til at bære våben.

2023-10-25 kl 21.11
57 min. siden
Netanyahu: Israel gør klar til landoffensiv
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/netanyahu-israel-goer-klar-til-landoffensiv

-

2023-10-25 kl 21.15
Netanyahu varsler invasion i tale til nationen - datoen er sat
59 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-25-netanyahu-varsler-invasion-i-tale-til-nationen-datoen-er-sat

-

DR S144 ons 25 okt 20:41:16
25.oktober dr.dk/nyheder 20:39

BIDEN VIL HAVE EN TOSTATSLØSNING

På et pressemøde siger USA's præsident
Joe Biden, at det ikke er muligt at
vende tilbage til status quo før den 6.
oktober. Det skriver Reuters.
Med den 6. oktober henviser Biden til
dagen før, at Hamas, som er på EU's
terrorliste, angreb Israel, som siden
har svaret igen med en række angreb i
Gaza.

Næste skridt i konflikten er nødt til
at være en tostatsløsning, lyder det
fra Biden.

Præsidenten siger yderligere, at Israel
har ret til at forsvare sig selv, men
skal gøre alt, der står i dets magt for
at beskytte uskyldige civile, uanset
hvor svært det er.

2023-10-25 kl 21.11
31 min. siden
Biden: 'Næste skridt er en tostatsløsning'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/biden-naeste-skridt-er-en-tostatsloesning

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 14:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6658994
Katrine Bang Ramsbæk
Egyptisk præsident advarer sine styrker mod direkte involvering
i krigen

i dag kl. 14:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6659086
Katrine Bang Ramsbæk
Sunak langer ud efter Guterres: Er uenig i kommentar om, at
Hamas' angreb ikke kom 'ud af ingenting'

i dag kl. 15:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6659154
Katrine Bang Ramsbæk
Den tyske regering udtrykker tillid til Guterres efter
omdiskuteret kommentar

14 min. siden (Time now CET 16.07)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6659305
Katrine Bang Ramsbæk
Billeder fra FN-skole i det sydlige Gaza

i dag kl. 16:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6659380
Katrine Bang Ramsbæk
Irans øverste leder anklager USA for at 'dirigere' Israels
bombardement af Gaza

Ayatollah Ali Khameni, ...

i dag kl. 16:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6659423
Katrine Bang Ramsbæk
Guterres er 'chokeret' over, hvordan hans udtalelser er blevet
'misforstået'

i dag kl. 17:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6659518
Katrine Bang Ramsbæk
Israel afviser Erdogans udtalelser om, at Hamas ikke er en
terrorgruppe

i dag kl. 17:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6659635
Katrine Bang Ramsbæk
Frankrig vil sende flådeskib med nødhjælp til Gaza afsted

33 min. siden (Time now CET 18.42)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6659770
Katrine Bang Ramsbæk
Far i Gaza giver sine børn armbånd på for at kunne genkende
dem, hvis de skulle dø i et angreb

i dag kl. 19:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6660490
Katrine Bang Ramsbæk
Israels FN-ambassadør opfordrer endnu engang Guterres til at
træde tilbage

i dag kl. 19:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6660611
Katrine Bang Ramsbæk
Macron: 'Massiv land operation' i Gaza vil være en fejltagelse
for Israel

i dag kl. 19:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6660709
Katrine Bang Ramsbæk
Netanyahu opfordrer israelere til at bære våben

59 min. siden (Time now CET 21.18-19)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6661246
Katrine Bang Ramsbæk
Biden opfordrer til en tostatsløsning, når konflikten er slut

51 min. siden (Time now CET 21.18-19)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6661293
Katrine Bang Ramsbæk
Israelsk militær: Krigen vil blive lang

37 min. siden (Time now CET 21.18-19)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6661411
Katrine Bang Ramsbæk
Hamas-kontrollerede myndigheder: 26 dræbt efter angreb på Gaza
by

22 min. siden (Time now CET 21.18-19)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6661559
Katrine Bang Ramsbæk
Netanyahu om den 7. oktober: Vi vil nå til bunds. Alle skal
give svar, også mig

(Time now CET 21.18-19)

Krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 14.38
Statsmedie melder om massevis af dræbte det seneste døgn

Kl. 14.40
Det er sket i dag

Kl. 15.00
Macron rejser til Egypten for at diskutere situationen i
Mellemøsten

40 min siden (Time now CET 16.09)
Hamas' maskerede talsperson er afsløret, siger IDF

31 min siden (Time now CET 16.09)
Gazastriben er stort set løbet tør for drikkevand, siger
hjælpeorganisation

Kl. 15.47
Far binder snor om sine børns håndled for at kunne genkende
deres lig

Kl. 16.14
Vrede til Hizbollah-begravelse: - Død over Israel, død over USA!

Kl. 16.34
EU-ledere mødes for at diskutere ”humanitære pauser” i krigen

21 min siden (Time now CET 16.09)
Far binder snor om sine børns håndled for at kunne genkende
deres lig

Kl. 16.55
FN-chef "chokeret" over fejlfortolkninger af tale

Kl. 17.21
21 tons britisk nødhjælp ankommer til Egypten

Kl. 17.46
Retfærdig og vedvarende fred er muligt i Mellemøsten, mener
Macron

... efter et møde med Jordans konge, Abdullah II.

37 min siden (Time now CET 18.45)
Kraftig opfordring fra Udenrigsministeriets Borgerservice:
Forlad landet nu

... Libanon ...

6 min siden (Time now CET 18.45)
Danmark spiller ikke nogen hovedrolle i at få formodet dansk
gidsel løsladt, fortæller Løkke

Kl. 18.53
Løkke har en opfordring "som en ven" til Israel

Kl. 19.08
Overblik: Det er der sket i dag

Kl. 19.16
Israel opfordrer igen FN-chef til at træde tilbage

Kl. 19.35
Tidspunktet for landinvasionen er besluttet, siger Netanyahu i
tale til nationen

Kl. 19.40
Israel angriber tre mål i Libanon, oplyser IDF

Kl. 19.49
Netanyahu vil stå til rådighed for undersøgelse af Hamas'
angreb, siger han

Kl. 19.53
- Det sørgelige er jo, at jeg reelt ikke er overrasket, siger
ordfører om Erdogan-udmelding

Venstres udenrigsordfører, Michael Aastrup Jensen

Kl. 20.02
Erdogans udmelding er ”uhyrlig” og ”skrupforkert”, mener
ordfører

Sådan lyder det fra Socialdemokratiets udenrigsordfører, Jesper
Petersen.

Kommentar:

UG

Kl. 20.19
Netanyahu opfordrer alle israelere til at bære våben

54 min siden (Time now CET 21.21-22)
Israel vil tage sig af sin befolkning "ligesom under COVID",
siger Netanyahu

47 min siden (Time now CET 21.21-22)
Luftangreb på Gaza styrker Israels position inden landoffensiv,
siger IDF

15 min siden (Time now CET 21.21-22)
Palæstinensere angribes "hvor de har ret til at være", siger
Biden

4 min siden (Time now CET 21.21-22)
Journalists kone og to børn dræbt i Gazastriben

(Time now CET 21.21-22)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

51 min. siden (Time now CET 18.48-49)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6659684
Line Gjerlev
Rusland har testet sine atomkræfter

39 min. siden (Time now CET 18.48-49)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6659765
Line Gjerlev
Den russiske hær skal styrkes næste år

i dag kl. 18:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6660067
Line Gjerlev
Kraftige sprængninger nær ukrainsk atomkraftværk

(Time now CET 21.28)

Seneste nyt om Ukraine
I dag kl. 05.33
Opd. I dag kl. 09.57
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-25-seneste-nyt-om-ukraine

33 min siden (Time now CET 16.12)
Ukrainske mindreårige rekrutteret til provokationer, hævder SBU

Russiske specialtjenester har forsøgt at rekruttere ukrainske
unge til at begå antisemitiske provokationer i forskellige
regioner i Ukraine.

Det hævder den ukrainske sikkerhedstjeneste (SBU) ...

Kommentar:

Og dermed gør Rusland sig skyldig i antisemitisme (foruden alle
de andre *forbrydelser*)!

Kl. 16.40
To endte på intensivafdeling efter droneangreb

Kl. 18.58
Ruslands angreb afbrød strømforsyningen til
strålingsovervågningsstationer

(Time now CET 21.29)

2023-10-25 kl 21.11
31 min. siden
Biden: 'Næste skridt er en tostatsløsning'

TV2:
2023-10-25 kl 21.13
Dagens overblik: Lund Poulsen melder sig som ny Venstre-formand
9 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25719