Biden: Løslad gidslerne ellers er der ingen våbenhvile - News 2023-10-24

Biden: Løslad gidslerne ellers er der ingen våbenhvile

Subject: Gør klar klar til *atomvinteren* |
Blinken: USA vil gengælde angreb på amerikanske soldater |
Amerikansk senator advarer Iran: 'Vi holder øje med jer' -
News 2023-10-23
Date: Mon, 23 Oct 2023 08:52:24 +0200
25708 <65361828$0$710$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/Pv-RC_VMaII/m/wld_qc0mAQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s

DR S135 tir 24 okt 08:01:02
23.oktober dr.dk/nyheder 21:35

RØDE KORS: HAMAS LØSLADER GIDSLER

I går kl. 21:35
International Røde Kors bekræfter, at Hamas har løsladt to
gidsler
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/international-roede-kors-bekraefter-hamas-har-loesladt-gidsler

-

I går kl. 22:00
Synagogeleder dræbt i Detroit: Politiet mistænker ikke
antisemitisk motiv
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/synagogeleder-draebt-i-detroit-politiet-mistaenker-ikke-antisemitisk-motiv

-

Biden blev modtaget med åbne arme under besøg i Israel: ‘Det
er lillebror, der omfavner storebror’
I går kl. 22:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/biden-blev-modtaget-med-aabne-arme-under-besoeg-i-israel-det-er-lillebror-der

Med besøget i Israel viser den amerikanske præsident endnu
en gang sin støtte til det israelske folk. En støtte som er
altafgørende for Israel, fortæller Steffen Kretz

-

Biden vil have gidsler frigivet inden våbenhvile i Gaza
I går kl. 23.31
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-23-biden-vil-have-gidsler-frigivet-inden-vaabenhvile-i-gaza

-

I dag kl. 00:04
To løsladte gidsler på vej til genforening med familien
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/loesladte-gidsler-paa-vej-til-genforening-med-familien

-

Obama advarer Israel: Handlinger i Gaza kan give bagslag
I dag kl. 05.40
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-24-obama-advarer-israel-handlinger-i-gaza-kan-give-bagslag

-

DR S137 tir 24 okt 08:01:02
24.oktober dr.dk/nyheder 06:17

UKRAINSKE LØVER FÅR NYT HJEM

I dag kl. 06:17
Ukrainske løver får nyt hjem i England
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukrainske-loever-faar-nyt-hjem-i-england

-

Rusland presser østukrainsk by med konstante angreb
I dag kl. 06.24
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-24-rusland-presser-oestukrainsk-by-med-konstante-angreb

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i går kl. 21:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6652229
Rosa Uldall
Mindst 35 FN-medarbejdere er blevet dræbt i Gaza

i går kl. 22:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6652373
Mette Koue
Biden: Løslad gidslerne ellers er der ingen våbenhvile

i går kl. 23:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6652394
Mette Koue
Iransk udenrigsminister: Vi er ikke indblandet i Gaza

Kommentar:

Jo I er: I *leverede* våbene (til bl.a. at lave raketterne)!

Så ...

Stod det til mig, da havde I ALLEREDE fået en asteroide i
knolden (som *straf*), apropos ...

ET footsteps, update
https://sites.google.com/view/et-footsteps/update

[ ... File 22.026a ... ]

> [...]
> (apropos den galaktiske længdegrad, her opmålt udfra
> stjernekort 2, altså stjernekort 1 (150 enheder) + 46 = 196)
>
> Og SAMTIDIG kom er en meteor susende [forbi] og eksploderede
> over Russia, apropos "markøren" 7 dage FØR
> Tsunami-jordskælvet.
>
> Og SAMTIDIG kom er en meteor susende fordi og eksploderede
> over Russia, og som derfor nok IKKE kan tolkes på andre
> måder end som en *advarsel* til Rusland om kommende dom i
> form af noget, der minder "lidt" [om] Sodoma (hvis ikke de
> holder op med al deres ondskab herunder angrebskrigen på

Because ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ecc+8.11&version=BPH

Slås der ikke ned på forbryderen STRAKS,
er det en indirekte opfordring til at
følge hans eksempel.
(Præd. 8,11)

i går kl. 23:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6652440
Mette Koue
To gidsler på vej til genforening med familien

i dag kl. 01:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6652504
Mette Koue
Det Hvide Hus: Det er ikke tiden til våbenhvile

i dag kl. 01:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6652549
Mette Koue
Kina: Vi sympatiserer med palæstinenserne i Gaza

i dag kl. 04:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6652694
Mette Koue
Biden: Kontinuerlig strøm af nødhjælp er vigtig

i dag kl. 05:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6652780
Sean Coogan
To gidsler løsladt i aftes, men Hamas menes stadig at have
deres mænd

i dag kl. 05:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6652797
Mette Koue
Hvad er status lige nu?

i dag kl. 06:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6652815
Sean Coogan
Netanyahu-rådgiver: Ingen brændstof til Gaza trods desperate
opråb

i dag kl. 06:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6652838
Ritzau
Obama advarer: Israels handlinger mod Gaza kan "hærde
palæstinensiske holdninger i generationer"

i dag kl. 06:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6652863
Sean Coogan
USA: Iran faciliterer angreb på amerikanske baser

i dag kl. 06:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6652909
Sean Coogan
Aktuelle billeder fra krigszonen

i dag kl. 07:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6652974
Karen Klærke
Datter til frigivet gidsel: 'Jeg har lige set billeder af min
mor'

58 min. siden (Time now CET 08.42)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6653005
Karen Klærke
Flere dræbt efter israelsk angreb i det sydlige Gaza

30 min. siden (Time now CET 08.42)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6653086
Karen Klærke
Frankrigs præsident er landet i Israel

11 min. siden (Time now CET 08.42)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6653148
Karen Klærke
Hamas: Mindst 140 personer er dræbt ved israelske angreb i nat

(Time now CET 08.42)

Krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.24
Opd. 12 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-23-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 22.37
Første billeder viser de løsladte gidsler

Kl. 22.53
Barnebarn til frigivet gidsel er spændt på at se sin bedstemor

Kl. 23.19
Biden vil have gidsler frigivet inden våbenhvile i Gaza

Kl. 23.53
FN-chef opfordrer til "øjeblikkelig humanitær våbenhvile"

Kl. 02.06
Video viser løsladte gidsler ankomme til israelsk hospital

New Link ...

Krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 06.28
Opd. 2 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-10-24-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 06.34
Italiensk statsborger bekræftet død

Kl. 06.41
Biden har talt med Netanyahu

Kl. 07.06
Tiltagende kampe mellem Israel og Hizbollah vækker bekymring

Kl. 07.08
Video viser løsladte gidsler

Kl. 07.15
Barnebarn til frigivet gidsel: - Vi er meget rørte og glade

Kl. 07.22
Macron er ankommet til Israel

30 min siden
Korrespondent: - Vi må forvente at se de her ”dryp” af
løsladelser

30 min siden
Løsladt gidsel blev bundet fast til motorcykel og kørt til Gaza

22 min siden
Israelsk militær har ramt over 400 mål i Gazastriben

7 min siden
Mindst 2000 børn er døde i Gaza siden krigens start

(Time now CET 08.54)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 19:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6651818
Frederik Brund Flintegaard
Nato-chef håber på hurtig afstemning om Sveriges
Nato-medlemskab

_______________________________

(Time now CET 08.56)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.51
Opd. 1 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-24-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.51
Rusland presser østukrainsk by med konstante angreb

Kl. 06.40
Ukraine vinder frem i Bakhmut

57 min siden (Time now CET 08.57)
Ukraine: Vi har nedskudt seks droner

25 min siden (Time now CET 08.57)
Rusland: Vi har ødelagt tre ukrainske fartøjer

22 min siden (Time now CET 08.57)
Ukraine: 400.000 russiske tropper i landet

8 min siden (Time now CET 08.57)
Ruslands udenrigsminister mødes med Iran

(Time now CET 08.57)

2023-10-24 kl 08.29
31 min. siden
Opråb til politikerne: 'Danmark mangler et genbrugssystem til
takeaway-emballage'

TV2:
2023-10-24 kl 08.35
Ny overgrebssag i Birkerød – lærer politianmeldt for uønskede berøringer
og krænkende adfærd
I dag kl. 06.30

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25711

Heaven-Break

Was:
Qatari support for Hamas. SHAME on You, Qatar!

File 25.712 ...
Terror (abuse of power)
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/files/25-xxx/25-7xx/25-712
Qatar
https://sites.google.com/view/kall-qatar/files/25-xxx/25-7xx/25-712

Subject: Biden: Løslad gidslerne ellers er der ingen våbenhvile -
News 2023-10-24
Date: Tue, 24 Oct 2023 08:58:19 +0200
25711 <65376b0e$0$719$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/EZP1yZu7a0c/m/WqHtXnNNBAAJ
2023-10-24 kl 09.05
I 45 minutter måtte verdenspressen se Hamas'
krigsforbrydelser – dansk journalist kalder det rystende
9 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-23-i-45-minutter-maatte-verdenspressen-se-hamas-krigsforbrydelser-dansk-journalist-kalder-det-rystende

-

DR S140 tir 24 okt 11:42:40
24.oktober dr.dk/nyheder 09:08

DÅRLIGSTE HØST I 30 ÅR I SVERIGE

I dag kl. 09:08
Tørke og masser af regn i Sverige giver den ringeste høst i
30 år
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/toerke-og-masser-af-regn-i-sverige-giver-den-ringeste-hoest-i-30-aar

-

Strid om havområde mellem Kina og Filippinerne er intensiveret
I dag kl. 09:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/strid-om-havomraade-mellem-kina-og-filippinerne-er-intensiveret

Konflikten handler ifølge ekspert om retten til havbundens
olie- og gasressourcer samt Kinas ambition om at blive en
maritim stormagt.

-

DR S147 tir 24 okt 11:42:41
24.oktober dr.dk/nyheder 10:51

MACRON VIL HAVE GIDSLER LØSLADT

I dag kl. 10:51
Macron under sit besøg: 'Frankrig står skulder ved skulder
med Israel'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/macron-under-sit-besoeg-frankrig-staar-skulder-mod-skulder-med-israel

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

12 min. siden (Time now CET 09.07)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6653191
Karen Klærke
Mindst 10 britiske statsborgere er dræbt og seks savnet

i dag kl. 09:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6653352
Karen Klærke
Israels militær er klar til den næste fase

i dag kl. 09:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6653377
Karen Klærke
Google slukker for livetrafik i en periode

i dag kl. 10:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6653477
Karen Klærke
Verdensbanken: Situationen kan give et 'seriøst' udslag på
den globale økonomi

i dag kl. 10:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6653479
Sean Coogan
Generaldirektør: Otte af Gazas hospitaler er ude af drift

i dag kl. 10:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6653555
Karen Klærke
Frankrig står 'skulder ved skulder' med Israel

57 min. siden (Time now CET 12.06)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6653684
Karen Klærke
Universiteter i Israel rykker studiestart igen

35 min. siden (Time now CET 12.06)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6653800
Karen Klærke
Befriet gidsel: Jeg har været igennem helvede

(Time now CET 12.06)

Krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 09.38
Qatars leder: - Giv ikke Israel ubegrænset tilladelse til at
dræbe

Kommentar:

Sagde den, der har hjulpet Hamas i hoved, ende og røv (og
dermed INDIREKTE er *medskyldig* i forbrydelserne, herunder
gidseltagningen)!

I skulle *skamme* Jer! SHAME on You!

AL støtte til Hamas må ophøre!

Bilag:

Qatari support for Hamas
https://en.wikipedia.org/wiki/Qatari_support_for_Hamas

Qatar is a key financial backer and ally of the Palestinian
militant organization Hamas. Qatar has transferred more than
$1.8 billion to Hamas.[1][2]

Since 2012, Qatar has hosted the Hamas politburo when Hamas
head Khaled Meshal relocated from Syria to Qatar.[3] The
current head of Hamas, Ismail Haniyeh, has resided in Doha
since 2016.[4]

History

In 2007, Qatar was, with Turkey, the only country to back
Hamas after the group ousted the Palestinian Authority from
the Gaza Strip.[3] The relationship between Hamas and Qatar
strengthened in 2008 and 2009 when Meshaal was invited to
attend the Doha Summit where he was seated next to the then
Qatari Emir Hamad bin Khalifa al-Thani, who pledged $250
million in aid to Hamas-controlled Gaza.[5]

In 2012, Qatar's then Emir, Hamad bin Khalifa Al Thani,
became the first head of state to visit Gaza under Hamas
rule. He pledged to raise $400 million for reconstruction.[6]

(
Google-auto-translation:

Qatar er en vigtig finansiel støttespiller og allieret af den
palæstinensiske militante organisation Hamas. Qatar har
overført mere end $1,8 milliarder til Hamas.[1][2]

Siden 2012 har Qatar været vært for Hamas' politbureau, da
Hamas-chef Khaled Meshal flyttede fra Syrien til Qatar.[3]
Den nuværende leder af Hamas, Ismail Haniyeh, har opholdt sig
i Doha siden 2016.[4]

Historie

I 2007 var Qatar, sammen med Tyrkiet, det eneste land, der
støttede Hamas, efter at gruppen fordrev det palæstinensiske
selvstyre fra Gaza-striben.[3] Forholdet mellem Hamas og
Qatar blev styrket i 2008 og 2009, da Meshaal blev inviteret
til at deltage i Doha-topmødet, hvor han sad ved siden af den
daværende qatariske emir Hamad bin Khalifa al-Thani, som
lovede $250 millioner i hjælp til Hamas-kontrollerede
Gaza.[ 5]

I 2012 blev Qatars daværende emir, Hamad bin Khalifa Al
Thani, den første statsoverhoved til at besøge Gaza under
Hamas styre. Han lovede at rejse 400 millioner dollars til
genopbygning.[6]
)

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige
(perhaps the voice of ET):
(2023-10-24, Tuesday, day no 297 (68 left), CET 12.25, GMT 10:25)
- "Min øjesten,"

25
- "Israel,"

26
- "har du ..."

27
- "gjort ondt imod!"

Means something like:
(
- "Min øjesten, Israel, har du gjort ondt!"
- "The apple of my eye, Israel, hast thou harmed!"
- "قرة عيني (إسرائيل) لقد آذيت!"
- "لقد آذيت مقلة عيني!"

Kl. 09.42
Politiske og militære aspekter udskyder israelsk landoffensiv

Kl. 10.01
Færre raketter affyret mod Israel

... fra Gaza ...

Kl. 10.12
6 FN-arbejdere dræbt i Gaza

Kl. 10.33
Førsteprioritet skal være at få løsladt gidsler, mener Macron

38 min siden (Time now CET 12.09)
Løsladt gidsel beskriver tid i fangenskab

24 min siden (Time now CET 12.09)
Løsladt gidsel giver ny information

(Time now CET 12.09)

[...]

Kl. 10.07
Tre anholdt for at hjælpe Rusland med at finde bombemål

(Time now CET 11.58)

2023-10-24 kl 11.53
12 min. siden
Svenske myndigheder kæmper mod olieudslip fra grundstødt færge

TV2:
2023-10-24 kl 11.56
Styrelse advarer om legetøj med kvælningsfare for børn
22 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25712

Den 24-10-2023 kl. 12:38 skrev Kall, Mogens:

Subject: Heaven-Break -
Was: Qatari support for Hamas. SHAME on You, Qatar! -
Re: ... News 2023-10-24
Date: Tue, 24 Oct 2023 12:38:21 +0200
25712 <65379ea0$0$713$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/EZP1yZu7a0c/m/7suWKXVZBAAJ
=>

https://sites.google.com/view/kall-litteratur/0/profeten-zakarias

Profeten Zakarias og hans budskab - en udfordring
af Samuel Roswall
LogosMedia 2002
i samarbejde me Ordet og Israel
ISBN 87-7425-527-4
www.logosmedia.dk
https://www.ordetogisrael.dk/webshop/bibelkommentarer/profeten-zakarias-og-hans-budskab

=== citat start ===

(side 5)

DEL II: Kap 1,7-6,8: Otte nattesyner

[ ... ]

Kap 2,5-17: Tredje syn. Jerusalem i nær og fjern fremtid ... 19

[ ... ]

(side 20)

For det andet: Der var også et budskab til fangevogterne.

(side 21)

Det lød: Den, der rører mit folk, rører mit øjeæble. I
Bibelen findes nogle meget stærke billeder, når forholdet
mellem Gud og hans folk beskrives. Her er et af dem. Folket er
hans øjeæble, et af de mest ømfindlige og sårbare lemmer,
som samtidig bringer os i kontakt med omverdenen. Zion
er Guds øjesten. Israel er det folk og land, han valgte til sin
tjener: Gennem dette folk har Gud bragt sig i kontakt med
omverdenen. Ved det valg har han imidlertid også gjort sig
sårbar. Når folket ved synd og frafald gjorde landet urent -
så var det en vanhelligelse af Guds navn og ære, jfr. Ez
36,20ff. Dem, han valgte som tjenere for sin frelsesplan
blandt folkene, var også dem, som ødelagde Guds internationale
ry. Det skete i en grad, så Herren selv måtte tage
affære.
Men selvom ordene altså tager afsæt i den historiske situation
på Zakarias' tid, så har budskabet samtidig en dimension,
vi skal være opmærksomme på. ...
Hele budskabet her er altså messiansk. Dermed kommer
ordenens historiske virkeliggørelse til at række langt længere
end til profetens samtid. ...

=== citat slut ===

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25713

Down to hell with UN! Long live UDN!
(Israel kritiserer FN's generalsekretær for udtalelse om Gaza)

Finsk politi har hevet stort anker op nær beskadiget gasrør:
Nu skal det efterforskes

Macron på Vestbredden: 'Hamas repræsenterer ikke det
palæstinensiske folk'

News 2023-10-24
Date: Tue, 24 Oct 2023 08:58:19 +0200
25711 <65376b0e$0$719$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/EZP1yZu7a0c/m/WqHtXnNNBAAJ
Israels blokade af Gaza spreder sygdom: 'Folk er tvunget til
at drikke snavset vand fra brønde'
I dag kl. 13:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israels-blokade-af-gaza-spreder-sygdom-folk-er-tvunget-til-drikke-snavset-vand-fra

Vandhanernes sidste dyrebare dråber er tørret ud i Gaza og den
i forvejen udsatte befolkning står nu over for endnu en krise.

-

I dag kl. 13:33
Første Nato-møde er i gang på svensk grund
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/foerste-nato-topmoede-er-i-gang-paa-svensk-grund

-

DR S154 tir 24 okt 16:39:55
24.oktober dr.dk/nyheder 13:49

KINAS FORSVARSMINISTER FJERNET

Den kinesiske forsvarsminister Li
Shangfu er ikke blevet set offentligt i
to måneder, og nu er han blevet fjernet
fra posten. Det rapporterer kinesiske
statsmedier ifølge nyhedsbureauet AP.

Li Shangfu blev forsvarsminister i
marts efter en regeringsrokade. Han
blev sidst set offentligt den 29.
august, hvor han holdt en tale.

Det fremgår ikke, hvem der erstatter
ham, eller hvorfor han er blevet
fjernet som forsvarsminister.

Tidligere i år forsvandt Kinas
tidligere udenrigsminister Qin Gang
også. Han blev fjernet fra sit embede i
juli uden forklaring.

I dag kl. 13:49
Ingen har set Kinas forsvarsminister i to måneder - nu er han
fjernet fra posten
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ingen-har-set-kinas-forsvarsminister-i-maaneder-nu-er-han-fjernet-fra-posten

-

DR S158 tir 24 okt 16:39:55
24.oktober dr.dk/nyheder 14:49

DANSK FREGAT KLAR PÅ MIDDELHAVET

Den danske fregat Niels Juel er nu
ankommet til Middelhavet, ...

I dag kl. 14:49
Dansk fregat ankommet til Middelhavet - skal være klar, hvis
evakuering bliver nødvendigt
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/dansk-fregat-ankommet-til-middelhavet-skal-vaere-klar-hvis-evakuering-bliver

-

DR S159 tir 24 okt 16:39:55
24.oktober dr.dk/nyheder 15:30

UNGARN OM SVENSK NATO-MEDLEMSKAB

I dag kl. 15:30
Ungarn stemmer tidligst om svensk Nato-medlemskab den 6.
november
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ungarn-stemmer-tidligst-om-svensk-nato-medlemskab-den-6-november

-

Dansk fregat står klar i Middelhavet til mulige evakueringer
I dag kl. 15.39
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-24-dansk-fregat-staar-klar-i-middelhavet-til-mulige-evakueringer

-

DR S162 tir 24 okt 16:39:55
24.oktober dr.dk/nyheder 16:24

TIDLIGERE TRUMP-ADVOKAT SKYLDIG

Endnu en af Donald Trumps tidligere
advokater har erklæret sig skyldig i
anklager om valgindblanding i delstaten
Georgia. ...

2023-10-24 kl 16.53
30 min. siden
Tidligere Trump-advokat erkender sig skyldig i sag om
valgmanipulation i Georgia
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tidligere-trump-advokat-erkender-sig-skyldig-i-sag-om-valgmanipulation-i-georgia

-

Videoafhøringer af Hamas-krigere afslører nye detaljer om angreb
I dag kl. 16.37
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-24-videoafhoeringer-af-hamas-krigere-afsloerer-nye-detaljer-om-angreb

-

Israeler gav hånd til gidseltager: De behandlede os skånsomt
I dag kl. 17.15
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-24-israeler-gav-haand-til-gidseltager-de-behandlede-os-skaansomt

Stockholmsyndrom
https://da.wikipedia.org/wiki/Stockholmsyndrom

Stockholmsyndromet er en psykisk tilstand, i hvilken fanger
eller ofrene for en kidnapning udvikler tilknytning til
deres vogtere. ...

-

DR S165 tir 24 okt 20:55:58
24.oktober dr.dk/nyheder 17:28

FINSK POLITI HAR HEVET ANKER OP

Et stort anker er blevet hevet op fra
havbunden tæt på det sted, hvor
gasrørledningen Balticconnector i
Østersøen blev beskadiget tidligere
denne måned. Det skriver det finske
medie Yle.
Nu starter efterforskningen, som skal
give svar på, om ankeret tilhørte et
kinesisk containerskib. Og om dét, ved
en fejl eller med vilje, førte
til skader på både gasrørledningen og
et kommunikationskabel.
Containerskibet, der operer under Hong
Kongs flag, er allerede en del af finsk
politis efterforskning, fordi dets
bevægelser på havet stemmer overens med
tiden og stedet for beskadigelsen på
Balticonnector.

I dag kl. 17:28
Finsk politi har hevet stort anker op nær beskadiget gasrør:
Nu skal det efterforskes
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/finsk-politi-har-hevet-stort-anker-op-naer-beskadiget-gasroer-nu-skal-det

Kommentar:

INGEN bruger et anket ude på det åbne hav; KUN hvis man har
*onde* hensigter (og her er der KUN Rusland som er kandidat
og derfor den egentlige *bagmand* bag "skakbrikkerne" fx. et
kinesisk skib)!

Så ...

Psykopatus-Putin *gambler* nu med Verdensfreden, fordi ...

HVIS det bliver opdaget, da er det jo - reelt set - en
*krigserklæring*, og krig mellem atommagter ved vi faktisk
ikke, hvor ender (Atomafgrunden er realistisk mulighed,
desværre)!

-

Stort sunket anker opdaget nær beskadiget gasrørledning
I dag kl. 17.32
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-24-stort-sunket-anker-opdaget-naer-beskadiget-gasroerledning

-

Israels regering inviterede danske Jotam til at se beviser for
Hamas' terror: 'At vi er nået dertil, det er så absurd'
I dag kl. 18:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/israels-regering-invitede-danske-jotam-til-se-beviser-hamas-terror-vi-er-naaet-dertil

Jotam Confino var en af de omkring 100 Journalister, der så
brutale optagelser af Hamas’ terrorangreb i Israel.

-

DR S166 tir 24 okt 20:55:58
24.oktober dr.dk/nyheder 18:18

TROELS LUND BESØGER ZELENSKYJ

I dag kl. 18:18
Troels Lund Poulsen og Alex Vanopslagh besøger Zelenskyj
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/troels-lund-poulsen-og-alex-vanopslagh-besoeger-zelenskyj

-

Hamas-video viser frigivelsen af gidsler – et træk i vigtigt
strategisk spil, siger ekspert
I dag kl. 19.46
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-24-hamas-video-viser-frigivelsen-af-gidsler-et-traek-i-vigtigt-strategisk-spil-siger-ekspert

-

DR S170 tir 24 okt 20:55:58
24.oktober dr.dk/nyheder 19:48

KAN IKKE GØRE MEGET I GAZA

I dag kl. 19:48
Red Barnet kan ikke gøre meget i Gaza – deres medarbejdere er
selv på flugt
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/red-barnet-kan-ikke-goere-meget-i-gaza-deres-medarbejdere-er-selv-paa-flugt

-

Belarus svarer på anklager om deportation af ukrainske børn:
'Vi har ikke gjort noget kriminelt'
I dag kl. 20:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/belarus-svarer-paa-anklager-om-deportation-af-ukrainske-boern-vi-har-ikke-gjort-noget

Belarus anklages for at have deporteret mere end 2.000
ukrainske børn, siden Rusland invaderede Ukraine.

-

Hamas' angreb skete ikke 'ud af ingenting', sagde FN's
generalsekretær. Nu opfordres han til at trække sig
I dag kl. 20:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hamas-angreb-skete-ikke-ud-af-ingenting-sagde-fns-generalsekretaer-nu-opfordres-han

Ved et møde i FN's sikkerhedsråd tirsdag gik bølgerne højt
mellem FN's generalsekretær og Israels udenrigsminister.

Kommentar:

FN er noget lort; *udemokratisk*!

Der er tale om *magtmisbrug*, når man fx favorierer et
*diktatur* som Cannibalistan på Taiwans bekostning, apropos ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Rev+18&version=BPH

Aabenbaringen 18, Bibelen på hverdagsdansk

Babylons fald

[ ... ]

11-13
Jordens handelsmænd vil græde og sørge over hende, fordi
ingen mere køber deres varer, deres ladninger af ...
slaver.

Så ...

Down to hell with UN!

-

DR S171 tir 24 okt 20:55:58
24.oktober dr.dk/nyheder 20:53

TRUMPS EKSADVOKAT VIDNER MOD HAM

2023-10-24 kl 21.39
46 min. siden
Trumps eksadvokat Michael Cohen vidner mod ham i New York
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/trumps-eksadvokat-michael-cohen-vidner-mod-ham-i-new-york

-

Dagens overblik: Hamas-krigere lovet belønning for at kidnappe
israelere
I dag kl. 20.56
https://nyheder.tv2.dk/2023-10-24-dagens-overblik-hamas-krigere-lovet-beloenning-for-at-kidnappe-israelere

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 12:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6654015
Karen Klærke
Qatar: Uholdbart at give Israel ubetinget grønt lys og fri
licens til at dræbe

i dag kl. 12:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6654089
Selin Türker
Hamas: 704 palæstinensere dræbt det seneste døgn

i dag kl. 13:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6654265
Selin Türker
'Kraftig beskydning' på hospital i Gaza

i dag kl. 14:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6654290
Selin Türker
Israel kaster flyveblade over Gaza: Beder indbyggerne om at
dele oplysninger om gidslerne

i dag kl. 14:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6654417
Selin Türker
Macron foreslår international koalition til at bekæmpe terror

i dag kl. 14:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6654466
Selin Türker
WHO: Knap to tredjedele af Gazas sundhedsfaciliteter fungerer
ikke længere

i dag kl. 15:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6654628
Selin Türker
Tyrkiets præsident til Putin: 'Vestens tavshed forværrer
situationen i Gaza'

i dag kl. 16:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6654802
Selin Türker
FN's generalsekretær kalder situationen i Gaza for 'klare
overtrædelser' af international lov

i dag kl. 17:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6654872
Selin Türker
Generalsekretær siger, at angreb fra Hamas 'ikke skete ud af
ingenting'

i dag kl. 17:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6654962
Selin Türker
Israel kritiserer FN's generalsekretær for udtalelse om Gaza

i dag kl. 18:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6655104
Selin Türker
Antony Blinken: 33 amerikanere døde under Hamas-angreb

i dag kl. 18:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6655144
Selin Türker
Israels FN-ambassadør: Guterres burde trække sig

i dag kl. 19:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6655241
Selin Türker
Red Barnet kan ikke gøre meget i Gaza – deres medarbejdere er
selv på flugt

i dag kl. 19:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6655314
Selin Türker
Macron på Vestbredden: 'Hamas repræsenterer ikke det
palæstinensiske folk'

i dag kl. 19:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6655454
Selin Türker
Nødhjælp når ikke til Gaza i dag

i dag kl. 20:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6655638
Selin Türker
Biden: Nødhjælp til Gaza går "ikke hurtigt nok"

i dag kl. 20:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6655856
Selin Türker
Israels militær udelukker at sende brændstof til Gaza

48 min. siden (Time now CET 22.04)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6656242
Selin Türker
Biden i samtale med saudiarabisk kronprins

22 min. siden (Time now CET 22.04)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6656417
Anna Danielsen Gille
Ministerium melder om 50 dræbte på én time i Gazastriben

(Time now CET 22.04)

Krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 12.19
Flere oplysninger fra tidligere gidsel: Vi sov på madrasser i
tunnelerne

Kl. 13.44
Netanyahu advarer Hizbollah om deltagelse i konflikt

Kl. 13.45
Israelsk militær med opfordring til Gazas befolkning

Kl. 13.49
Angreb tæt på hovedkvarter, oplyser nødhjælpsorganisation

Kl. 14.04
Hamas: Mindst 5791 palæstinensere dræbt

Kl. 14.05
Macron foreslår internationalt samarbejde i kampen mod terror

Kl. 14.32
Korrespondent: - Gidsler er fanget som lus mellem to negle

Kl. 14.44
WHO: Næsten to tredjedele af Gazas sundhedsfaciliteter fungerer
ikke

Kl. 14.59
Mindst 12 britiske statsborgere blev dræbt i Hamas-angreb

Kl. 15.18
Hamas fortryder allerede krigen, udtaler generalmajor

Kl. 15.41
Gazas sundhedsministerium: Hospitaler i "totalt kollaps"

Kl. 15.57
Ideel yngleplads for sygdomsspredning, siger læge i Gaza

Kl. 16.22
Raketter sendt mod Tel Aviv – journalist løb ind til naboens
beskyttelsesrum

Kl. 16.34
Mindst 23 journalister dræbt i krigen

Kl. 16.53
Nadim efter opslag om Israel: Det er jeg ikke ekspert på

Kl. 17.04
En dråbe af hjælp i et hav af behov, siger FN's generalsekretær

Kl. 17.21
Flere israelere sårede efter angreb

Kl. 18.08
FN: 20 lastbiler med nødhjælp vil ankomme til Gaza i dag

Kl. 18.23
Mindst 33 amerikanere dræbt i Hamas-angreb, udtaler Antony
Blinken

Kl. 18.42
Nødhjælpsaktion kan være nødt til at stoppe onsdag, oplyser
FN-agentur

Kl. 18.57
Skuespiller anholdt i Israel efter at have delt billede på
sociale medier

Kl. 19.20
Hamas-dykkere forsøgte infiltrering via havet, oplyser Israel

Kl. 19.24
Israels FN-ambassadør kræver FN's generalsekretærs afgang

Kl. 19.43
Israels udenrigsminister afviser møde med FN-chef: - Der er
ikke plads til en afbalanceret tilgang

Kl. 20.01
To raketter fra Syrien rammer Israel

Kl. 20.10
Angreb på amerikanske soldater i Mellemøsten bekymrer Det
Hvide Hus, siger talsmand

Kl. 21.02
Angreb gør redningsarbejdet i Gaza svært, siger Red Barnet

51 min siden (Time now CET 22.11)
Israelske skolebørn kan vende tilbage til almindelig
undervisning, lyder anbefaling

26 min siden (Time now CET 22.11)
Israelsk besked til hjælporganisation: - Bed Hamas om brændstof

48 sek siden (Time now CET 22.11)
50 dræbt på én time, siger Gazas sundhedsministerium

5 min siden (Time now CET 22.18)
Macron mødes med Abbas

(Time now CET 22.18)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 13:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6654233
Palle Herløv
Første Nato-topmøde er i gang på svensk grund

i dag kl. 14:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6654457
Anna Danielsen Gille
Sverige tør ikke sætte dato på Nato-medlemskab

i dag kl. 15:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6654627
Anna Danielsen Gille
Ungarn stemmer tidligst om svensk Nato-medlemskab den 6. november

i dag kl. 21:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6656236
Anna Danielsen Gille
Moldova blokerer adgangen til 20 russiske medier

(Time now CET 22.20)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.51
Opd. 1 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-24-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 13.54
Sverige sætter ikke dato på NATO-medlemskab, siger statsminister

Kl. 14.49
Rusland anklager CIA og MI6 for at stå bag angreb på bro

Kl. 14.55
Topchef i russisk olieselskab pludselig død

Kl. 15.18
Ungarn afviser at stemme om svensk NATO-ansøgning tirsdag

Kl. 16.44
Finland finder stort anker ved ødelagt gasrørledning

Kl. 17.39
Stoltenberg: Sverige kan blive NATO-medlem i november

Kl. 17.55
Troels Lund Poulsen besøger Zelenskyj

Kl. 18.19
Forretningsmand anklaget for at levere radardele til Rusland

Kl. 19.21
Moldova blokerer adgang til 22 russiske medier

Kl. 19.27
Løkke i samråd efter samtale med russisk satiriker

Kl. 19.46
Scholz lover fortsat tysk støtte til Ukraine

Kl. 19.56
Ukraines forsvarsminister beder om mere støtte efter møde med
Troels Lund Poulsen

Kl. 20.16
To civile dræbt ved angreb i landsby i Kharkiv

Kl. 21.14
Ukraine vil reformere FN

49 min siden
USA vil sælge våben til Letland for 1,5 milliarder kroner

(Time now CET 22.23)

2023-10-24 kl 21.39
46 min. siden
Trumps eksadvokat Michael Cohen vidner mod ham i New York

TV2:
2023-10-24 kl 21.55
Serietyv boede i en sump – stinkende telt var fyldt med tyvekoster
18 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25714