ET-Break (to Russia) - Was: T-37-43. Tirsdag slog global varmerekord. 4 helt usædvanlige klimagrafer, du skal kende lige nu - News 2023-07-06

ET-Break (to Russia)

Was:

T-37-43

Tirsdag slog global varmerekord
(
Gennemsnitstemperatur målt til det højeste nogensinde for
anden dag i træk
)

4 helt usædvanlige klimagrafer, du skal kende lige nu

USA: Svensk NATO-medlemskab er naturligt og meget vigtigt

File 25.368 ...
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/view/kall-russia/files/25-xxx/25-3xx/25-368

Subject: T-38-42. Du har løsningen på et andet menneskes problem -
News 2023-07-05
Date: Wed, 5 Jul 2023 06:06:36 +0200
25365 <u82q8e$dc3m$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/RlnaRP3jdUI/m/xrrpz4DOBQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Putin går i sko med snydehæl, fordi han er flov over sin højde. Den
slags mænd er farlige

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets forgård!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/index.php?

(NB! Andagtsteksten nedskrevet og trykt i hæfte *FØR* 1. juni
2023, apropos det eventuelle *profetiske* budskab.)

=== citat start ===

Ordet for 2023-07-06

Når du bliver angrebet 6)

"Jeg har stridt den gode strid,
fuldført løbet og bevaret troen."

2 Tim 4,7

Her får du tre ting mere, du skal holde for øje, når du bliver
angrebet:

[1]

Du er ikke noget særtilfælde.

I et brev til nogle forfulgte troende, skrev apostlen Peter,
"... stå ham imod, faste i troen, I ved jo, at de samme lidelser
rammer jeres brødre her i verden." (1 Pet 5,9)

Vi står alle på den samme slagmark, men fjenden ville elske at
bilde dig ind, at du er den eneste, der nogensinde har oplevet
noget som dette.

Det er, for at du skal føle dig mislykket og afskære dig fra den
styrke og støtte, der kommer af at have fællesskab med andre
troende.

Vær klog; lad ikke fjenden gøre dette imod dig.

[2]

Fjern enhver forhindring.

Apostlen Johannes skriver, "Mine kære, hvis vort hjerte ikke
fordømmer os, har vi frimodighed over for Gud." (1 Joh 3,21)

Vi synder alle - fejlen ligger i at prøve at dække over det,
for "Den, der vil skjule sine overtrædelser, går det ikke
godt..." (Ord 28,13)

Hvis du konstant kæmper og bliver overvundet, skal du spørge
Gud, hvor dit 'ømme punkt' er, trække på Hans nåde og tage hånd
om det.

[3]

Giv ikke op.

Alle kan påbegynde et maratonløb, men det kræver en mester at
fuldføre det.

Apostlen Paulus skriver, "Jeg har stridt den gode strid,
fuldført løbet og bevaret troen." (2 Tim 4,7)

Vi oplever alle modgang.

Men det er dem, der forbliver stærke helt til målstregen, der
får sejrsprisen.

Så sæt tempoet til det lange stræk, og beslut dig for at gå hele
vejen.

Studer fx Davids, Esters, Deboras og Paulus' liv, og mind dig
selv om, at deres Gud er din Gud, og Han har lovet at bringe dig
sejrrigt igennem.

=== citat slut ===

Japan vil hælde 1,3 milliarder liter spildevand fra
atomkraftværk ud i Stillehavet
I går kl. 17:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/japan-vil-haelde-13-milliarder-liter-spildevand-fra-atomkraftvaerk-ud-i-stillehavet

Både nabolande og organisationer er kritiske, men FN siger, at
det hverken vil skade havet eller mennesker.

-

Ekstremt uvejr hærger Kina: 15 døde og tusindvis evakueret
I går kl. 19:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekstremt-uvejr-haerger-kina-15-doede-og-tusindvis-evakueret

-

I går kl. 19:38
Gennemsnitstemperatur målt til det højeste nogensinde for
anden dag i træk
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/gennemsnitstemperatur-maalt-til-det-hoejeste-nogensinde-anden-dag-i-traek

+

5. jul. 2023
4 helt usædvanlige klimagrafer, du skal kende lige nu
https://videnskab.dk/naturvidenskab/4-helt-usaedvanlige-klimagrafer-du-skal-kende-lige-nu/

»Bekymrende« rekord: Første graf viser, at den globale
gennemsnitstemperatur stikker af i 2023, og juni og juli ligger
på et markant højere niveau end alle tidligere målte år.

-

I går kl. 19:41
Macron overvejer at lukke ned for sociale medier under
fremtidige uroligheder
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/macron-overvejer-lukke-ned-sociale-medier-under-fremtidige-uroligheder

-

McDonald's i Danmark dropper russisk fisk
I går kl. 22.16
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-07-05-mcdonalds-i-danmark-dropper-russisk-fisk

+

2023-07-06 kl 00.16
Frankrig ville lukke sociale medier efter optøjer, men måtte
trække i land
56 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-05-frankrig-ville-lukke-sociale-medier-efter-optoejer-men-maatte-traekke-i-land

-

DR S138 ons 05 jul 23:42:30
5.juli dr.dk/nyheder 23:13

MCDONALD'S HAR DROPPET RUSSISK FISK

2023-07-06 kl 00.00
I går kl. 23:13
McDonald's i Danmark har droppet russisk fisk i deres burgere
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/mcdonalds-i-danmark-har-droppet-russisk-fisk-i-deres-burgere

-

2023-07-06 kl 00.09
Joe Biden vil til bunds i kokainsag fra Det Hvide Hus
37 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-05-joe-biden-vil-til-bunds-i-kokainsag-fra-det-hvide-hus

Det er vigtigt at komme til bunds i sagen om fundet af kokain i
USA's præsidentbolig, mener Joe Biden.

-

DR S140 tor 06 jul 10:43:00
6.juli dr.dk/nyheder 05:39

FN VIL HAVE ADGANG TIL A-KRAFTVÆRK

I dag kl. 05:39
FN-observatører vil have øget adgang til atomkraftværk i
Zaporizjzja efter bombeanklager
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fn-observatoerer-vil-have-oeget-adgang-til-atomkraftvaerk-i-zaporizjzja-efter

-

DR S141 tor 06 jul 10:43:00
6.juli dr.dk/nyheder 05:40

UKRAINE: TRE OMKOMMET I LVIV

I dag kl. 05:40
Ukraine: Russiske missiler rammer lejligheder i Lviv - mindst
fire omkommet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraine-russiske-missiler-rammer-lejligheder-i-lviv-mindst-tre-omkommet

-

Zelenskyj ville have startet modoffensiv langt tidligere
I dag kl. 05.28
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-06-zelenskyj-ville-have-startet-modoffensiv-langt-tidligere

+

Zelenskyj erkender: Ville ønske, at modoffensiven var startet
'meget tidligere'
I dag kl. 07:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/zelenskyj-erkender-ville-oenske-modoffensiven-var-startet-meget-tidligere

Den ukrainske præsident indrømmer, at modoffensiven har
problemer, da russerne er velforberedte.

Kommentar:

UDEN F-16 fly har I desværre ikke rygdækning!

*Selvmords-robotterne* KUNNE her være ... (classified) ... !

-

Hun troede, at bilen var en taxa – men pludselig ville maskerede
mænd skære hendes fingre af
I dag kl. 06.31
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-05-hun-troede-at-bilen-var-en-taxa-men-pludselig-ville-maskerede-maend-skaere-hendes-fingre-af

Selv de mest regimetro russiske propagandafolk udtrykker
bekymring efter overfaldet på den russiske journalist Jelena
Milasjina.

Kommentar:

Hvor længe har I tænkt Jer at TILBEDE *afguden*
*Putins-forbrydersyndikat* ...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige (perhaps
the voice of ET):
(2023-07-06, Thursday, day no 187 (178 left), CET 11:20, GMT 09:20)
- "Spørger jeg!"

(
Gjorde herefter meddelelse næsten klar til afsendelse. Manglede
blot:
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/view/kall-russia/files/25-xxx/25-3xx/25-368

- "Mother"

Øh ...

Kommunikationen er nok:

Mother Russia!
(Altså et *opråb*)!

Hold øje med, hvad der foregår i Ruslands "baghave". Det være
sig ammunitionsdepoter, atom-ubåde osv.

-

DR S147 tor 06 jul 10:43:01
6.juli dr.dk/nyheder 08:03

STATSMINISTER HÅBER PÅ MEDLEMSKAB

I dag kl. 08:03
Svensk statsminister håber på Nato-medlemskab i næste uge:
'Det er fuldt ud muligt'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/svensk-statsminister-haaber-paa-nato-medlemskab-i-naeste-uge-det-er-fuldt-ud-muligt

-

DR S148 tor 06 jul 10:43:01
6.juli dr.dk/nyheder 08:21

FLÅDESOLDATER UNDER MISTANKE

I dag kl. 08:21
Franske flådesoldater under mistanke for at maskere sig og
overfalde uromagere
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/franske-flaadesoldater-under-mistanke-maskere-sig-og-overfalde-uromagere

-

DR S149 tor 06 jul 10:43:01
6.juli dr.dk/nyheder 09:08

TIRSDAG SLOG GLOBAL VARMEREKORD

[ ... ]

Tirsdag den gennemsnitlige globale
temperatur opgjort til 17,18 grader
celsius, hvilket var 0,17 grader
varmere end mandagens rekord.

De seneste tre dage har været de varmeste, der nogensinde er
blevet registreret
I dag kl. 09:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/de-seneste-tre-dage-har-vaeret-de-varmeste-der-nogensinde-er-blevet-registreret

Klimaforandringerne og vejrfænomenet El Niño gør, at
varmerekorden formentlig bliver slået igen snart.

-

DR S151 tor 06 jul 10:43:01
6.juli dr.dk/nyheder 10:02

LUKASJENKO: PRIGOZJIN ER TILBAGE

I dag kl. 10:02
Lukasjenko: Prigozjin er tilbage i Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/lukasjenko-prigozjin-er-tilbage-i-rusland

... i Skt. Petersborg. ...

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

29. juni 2023 kl. 16:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6112618
Sofie Dyjak
Stoltenberg: "Vi er blevet enige om en ny rotationsmodel for luft- og
missilforsvar"

____________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.47
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-07-05-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 17.22
Ukrainsk politi efterforsker mulig eksplosion i retslokale i Kyiv

Kl. 19.26
FN's atomvagthund ser ingen tegn på miner ved atomkraftværk

Kl. 19.36
Minister: Mand sprængte formentlig sig selv i luften i Kyiv-domstol

Kl. 21.59
McDonalds dropper russisk fisk i fiskeburgere

Kl. 22.09
USA: Svensk NATO-medlemskab er naturligt og meget vigtigt

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.21
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-07-06-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

... (BREAKING ET-news on) ...

(Time now CET 00.19)

2023-07-06 kl 11.05
24 min. siden
Her står over 100 ældreboliger tomme: Alligevel bliver ældre og
handicappede afvist

TV2:
2023-07-06 kl 11.16
Verdensberømt kunstner skal lave udsigtstårn op ad gammel kornsilo
12 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25368

T-37-43

Nato håber på afklaring om Sverige inden topmøde næste uge:
'Tyrkiet er under meget stort pres'

Subject: ET-Break (to Russia) - Was: T-37-43. Tirsdag slog
Date: Thu, 6 Jul 2023 11:30:00 +0200
25368 <u861io$srn6$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/dc9ew7i86AU/m/bvDrArsuBgAJ
Missil rammer boligblok i Lviv - fire personer mister livet
I dag kl. 06.54
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-06-missil-rammer-boligblok-i-lviv-fire-personer-mister-livet

-

Rød maling hældt over jødisk mindesmærke – politiker vil have
mere overvågning
I dag kl. 09.06
https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2023-07-06-roed-maling-haeldt-over-joedisk-mindesmaerke-politiker-vil-have-mere-overvaagning

Kommentar:

Det UNDRER mig, at mange mennesker desværre IKKE kan gennemskue
sig selv og *indse*, at de er slave af *fejhedens ånd*, apropos en af
Jeg'ets
ubevidste forsvarsmekanismer: Dét, at give andre skylden og gøre
dem til *syndebuk* (men hvor problemet i virkeligheden er hos
dem selv fx. de aggressive *psykopater* i Rusland, der nu fører
krig mod Ukraine) ...

https://da.wikipedia.org/wiki/Forsvarsmekanisme
=>
https://da.wikipedia.org/wiki/Syndebuk
=>
Scapegoating
https://en.wikipedia.org/wiki/Scapegoating#At_the_individual_level

A medical definition of scapegoating is:

Process in which the mechanisms of projection or
displacement are used in focusing feelings of aggression,
hostility, frustration, etc., upon another individual or
group; the amount of blame being unwarranted. Scapegoating
is a hostile tactic often employed to characterize an entire
group of individuals according to the unethical or immoral
conduct of a small number of individuals belonging to that
group. Scapegoating relates to guilt by association and
stereotyping.

Scapegoated groups throughout history have included almost
every imaginable group of people: genders, religions, people
of different races, nations, or sexual orientations, people
with different political beliefs, or people differing in
behaviour from the majority. However, scapegoating may also
be applied to organizations, such as governments,
corporations, or various political groups.

Google-auto-translation:

En medicinsk definition af syndebuk er:

Proces, hvor mekanismerne for projektion eller
forskydning bruges til at fokusere følelser af aggression,
fjendtlighed, frustration osv. på en anden person eller
gruppe; mængden af skyld er uberettiget. Syndebuk er en
fjendtlig taktik, der ofte anvendes til at karakterisere
en hel gruppe af individer i henhold til den uetiske eller
umoralske adfærd hos et lille antal individer, der tilhører
denne gruppe. Syndebuk relaterer sig til skyld ved
association og stereotyper.

Syndebukkede grupper gennem historien har inkluderet næsten
alle tænkelige grupper af mennesker: køn, religioner,
mennesker af forskellige racer, nationer eller seksuelle
orienteringer, mennesker med forskellige politiske
overbevisninger eller mennesker, der adskiller sig i adfærd
fra flertallet. Syndebuk kan dog også anvendes på
organisationer, såsom regeringer, virksomheder eller
forskellige politiske grupper.

Se tillige fx. ...

Psychological projection
https://en.wikipedia.org/wiki/Psychological_projection

Projektion (psykologi)
https://da.wikipedia.org/wiki/Projektion_(psykologi)

-

2023-07-06 kl 12.14
Detalje i ny Barbie-film udløser forbud og puster til
geopolitisk strid
55 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-05-detalje-i-ny-barbie-film-udloeser-forbud-og-puster-til-geopolitisk-strid

Striden om et hav

[ ... ]

Retten til Det Sydkinesiske Hav er aldrig blevet afklaret, og
Kina strides med flere lande om retten til territorie og
maritime zoner.

-

DR S155 tor 06 jul 11:55:08
6.juli dr.dk/nyheder 11:22

FORBUD MOD KORANAFBRÆNDINGER

2023-07-06 kl 12.19
57 min. siden
Svensk undersøgelse: Over halvdelen støtter et forbud mod koranafbrændinger
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/svensk-undersoegelse-over-halvdelen-stoetter-et-forbud-mod-koranafbraendinger

-

2023-07-06 kl 12.19
8 min. siden
Nato håber på afklaring om Sverige inden topmøde næste uge:
'Tyrkiet er under meget stort pres'

Tyrkiet har ind til nu blokeret for Sveriges ønske om at blive
en del af Nato.

[...]

Kl. 05.19
Russisk missil dræber tre i Lviv

Kl. 05.38
Zelenskyj ville have startet modoffensiv langt tidligere

Kl. 06.03
Observatører vil have adgang til A-kraftværk efter bombeanklager

Kl. 06.34
Zelenskyj lover gengældelse efter missilangreb

Kl. 06.49
Dødstal stiger efter missilangreb mod Lviv

Kl. 07.22
Ukrainsk region beskudt 279 gange på et døgn

Kl. 07.49
Ukraine: Rusland har mistet over 230.000 soldater

Kommentar:

Problemer her er blot, at Putin er *ligeglad* (apropos
*sindssygdommen* psykopati).

Han dør jo ikke!

Andre mennesker derimod (herunder hele det russiske folk og alle
os i Vesten) kan *ofres* på afgudsofferalteret hans!

Kl. 08.16
Organisation opfordrer Rusland og Ukraine til at stoppe med at
bruge specifikt våben

Kommentar:

Sorry, men det kan du desværre IKKE få en psykopat som Putin til.

Han vil - *prognotisk* set - hellere starte 3. Verdenskrig end
tabe, fordi han kan bare ikke tåle *nederlag* på grund af
*sindssygdommen* hans!

Kl. 08.38
32 såret efter missilangreb

Kl. 09.02
Dødstal efter ødelæggelse af dæmning stiger

Kl. 09.26
Russisk medie: Efterforskningen af Prigozjin er "stadig aktiv"

Kl. 09.48
Atomagentur: Zaporizjzja udgør ingen radiologisk risiko for
offentligheden

Kommentar:

Men, men, men ...

Stol ALDRIG på en *psykopat*!

Klogest er det derfor allerede på nuværende tidspunkt at
udlevere jodtabletter til civilbefolkningen (herunder os i
Danmark, da man IKKE kan købe dem på apoteket)! Det er jo fór
sent at uddele dem, når skaden - GUD FORBYDE DET - er sket!

Kl. 09.56
Prigozjin er ikke i Belarus, siger Lukasjenko

Kl. 10.10
Lukasjenko: Wagner-krigere er stadig velkomne i Belarus

Kommentar:

Også hvis de myrder dig?

Kl. 10.24
Ukraine planlægger "noget alvorligt" på frontlinjen forud for
NATO-topmøde, siger Lukasjenko

Kl. 11.00
Lukasjenko planlægger at diskutere Wagner-lederen med Putin

Kl. 11.16
Belarus har "fastlagt" mål for atomangreb i tilfælde af vestligt
angreb

Kommentar:

Og udover forsøg på at skræmme os (dét at skabe *frygt*); hvad
kan du så "tilbyde", *usling* ?

Vi, derimod, har INTET udestående med befolkningen i Berarus
(Hviderusland), fordi du er slet ikke folkevalgt men en *tyv*,
der har *stjålet* dig til magten.

Åh ...

Gid ET smed en sten i hovedet på dig, så vi slipper af med det
bæhylster.

Du er jo en pestilens blandt os levende!

Du har myrdet i flæng og er *skyldig* for Domstolen°!

Down to hell with you!

Kl. 11.33
To dages sørgeperiode erklæret i Lviv

47 sek siden (Time now CET 12.36)
Rusland udviser ni finske diplomater

(Time now CET 12.36)

2023-07-06 kl 12.19
8 min. siden
Nato håber på afklaring om Sverige inden topmøde næste uge: 'Tyrkiet er
under meget stort pres'

TV2:
2023-07-06 kl 12.14
København ramt af ærgerlig tendens: Flere nybagte forældre mistrives
9 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25369

T-37-43

Hjælp! Hvad gør man, når en modpart NÆGTER at *samarbejde* (18:25) ?

Date: Thu, 6 Jul 2023 11:30:00 +0200
25368 <u861io$srn6$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/dc9ew7i86AU/m/bvDrArsuBgAJ
DR S157 tor 06 jul 17:59:15
6.juli dr.dk/nyheder 12:32

SKYLDIG I TERRORFINANSIERING AF PKK
For første gang er en person i Sverige
dømt for terrorfinansiering af det
kurdiske arbejderparti PKK.

I dag kl. 12:32
Svensk domstol kender tyrkisk mand skyldig i terrorfinansiering af PKK
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/svensk-domstol-kender-tyrkisk-mand-skyldig-i-terrorfinansiering-af-pkk

-

DR S156 tor 06 jul 17:59:15
6.juli dr.dk/nyheder 12:58

NI FINSKE DIPLOMATER UDVIST

Udvisningen sker som en
gengældelsesreaktion, lyder det.

I dag kl. 12:58
Rusland udviser ni finske diplomater
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-udviser-ni-finske-diplomater

-

Sikkerhedsstyrker gør absurde fund under ransagning af
Wagner-leders palæ
I dag kl. 13.20
Opd. 58 min siden
2023-07-06 kl 19.02
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-06-sikkerhedsstyrker-goer-absurde-fund-under-ransagning-af-wagner-leders-palae

-

DR S161 tor 06 jul 17:59:15
6.juli dr.dk/nyheder 14:00

DONATION AF KAMPVOGNE FORSINKET
Det danske samarbejde med Tyskland og
Holland om at donere mindst 100 Leopard
1-kampvogne i løbet af foråret til
Ukraine er forsinket.

I dag kl. 14:00
Dansk donation af Leopard 1-kampvogne til Ukraine forsinket
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/dansk-donation-af-leopard-1-kampvogne-til-ukraine-forsinket

+

Levering af Leopard 1-kampvogne til Ukraine er blevet forsinket
I dag kl. 15.21
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-07-06-levering-af-leopard-1-kampvogne-til-ukraine-er-blevet-forsinket

-

Wagner-eksperter: Hvis Prigozjin er tilbage i Rusland, så er han
i et kapløb med tiden
I dag kl. 15:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/wagner-eksperter-hvis-prigozjin-er-tilbage-i-rusland-saa-er-han-i-et-kaploeb-med

-

I dag kl. 16:08
Tyrkiet modsætter sig fortsat svensk medlemskab af Nato
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tyrkiet-modsaetter-sig-fortsat-svensk-medlemskab-af-nato

-

I dag kl. 17:28
Trods kritik - Energistyrelsen åbner for udbud af gas i Nordsøen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/trods-kritik-energistyrelsen-aabner-udbud-af-gas-i-nordsoeen

-

Dansker vågnede, da russerne bombede ved hans kontor i Lviv:
- Det kom tæt på i nat
I dag kl. 17.35
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-06-dansker-vaagnede-da-russerne-bombede-ved-hans-kontor-i-lviv-det-kom-taet-paa-i-nat

-

2023-07-06 kl 19.01
Prigozjin blev sendt i eksil – nu er han i Rusland, siger Lukasjenko
15 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-06-prigozjin-blev-sendt-i-eksil-nu-er-han-i-rusland-siger-lukasjenko

[...]

Kl. 12.53
Lukasjenko klar til at mægle fredsaftale

Kl. 13.10
Kreml afviser at kommentere på, hvor Prigozjin er

Kl. 13.42
USA kan besøge fængslet journalist på én betingelse, siger Kreml

... hvis russiske embedsmænd får adgang til en fange i Ohio,
siger Kreml.

Kommentar:

Det anede mig nok: *Blackmail*!

Kl. 14.03
Leveringen af Leopard 1-kampvogne er forsinket

Kl. 14.25
NATO-truslen mod Rusland "intensiveres", siger embedsmand

Kl. 15.03
Medie: USA vil forsyne Ukraine med klyngebomber

Kl. 15.27
Medie: Hemmelige møder mellem amerikanske og russiske topfolk

Kl. 16.17
Zelenskyj skal mødes med Erdogan

18 min siden (Time now CET 19.08)
Stoltenberg håber på afklaring for Sverige i næste uge

21 min siden (Time now CET 19.38-9)
Zelenskyj på vej til Prag

7 min siden (Time now CET 19.38-9)
Forlængelse af Stoltenberg er ligegyldig, siger Rusland

(Time now CET 19.38-9)

Interrupt RETURN from ...

Subject: 2023-08-12 (Operation Jericho ?) -
Re: Jonah-40-syndrome (Counter on => Penalty kick
(Straffespark) ?) - The Escape-code - News 2023-07-03
Date: Tue, 4 Jul 2023 11:58:37 +0200
25363 <u80qgd$2hin$1...@news.eternal-september.org>
Jonah-40-syndrome
https://sites.google.com/view/jonah-40-syndrome/files/25-xxx/25-3xx/25-363
Operation Jericho (Operation Jerichö)
https://sites.google.com/view/operation-jericho/files/25-xxx/25-3xx/25-363
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/puE7_V-Q2Ic/m/kv9AhiGTBQAJ

> Så er du ikke længere interesseret i at tale med en betroet ven,
> der kan stille dig til ansvar.

Logisk set involverer sætningen (og dens fortsættelse) 3 enheder

Og det giver følgende mulighed:

(
Baggrundsviden:

Konjunktion ٨
https://da.wikipedia.org/wiki/Logisk_konnektiv#Konjunktion_%D9%A8

Sandhedstabel for konjunktion

Inputs_____Output
X___Y______X-٨-Y
1___1______1 ............. (fokus)
1___0______0
0___1______0
0___0______0

(I fagsproget kaldes det en AND-gate, modsat OR-gate.)

Det vil sige, at KUN når *begge* indgange (enheder) er 1 (Ja),
da bliver resultatet (udgangen) 1 (Ja). Ellers forbliver
resultatet 0 (Nej).
)

Vores opstilling er en anelse mere indviklet (fordi der nu er
3 input, i stedet for blot 2):

Inputs_________Output
X___Y___Z______X-٨-Y-٨-Z
0___0___0______0 (Nej)
0___0___1______0 (Nej)
0___1___0______0 (Nej)
0___1___1______0 (Nej)
1___0___0______0 (Nej)
1___0___1______0 (Nej)
1___1___0______0 (Nej)
1___1___1______1 (Ja) ............. (fokus)

Men resultatet er nøjagtig det samme:

KUN hvis alle 3 enheder siger *Ja*, da bliver resultatet Ja.

Ellers hvis bare én enhed siger *Nej*, da bliver resultatet
Nej!

Og det var denne logik, som personen tog for givet i sætningen,
da høn skrev " men det nytter bare ikke noget, ..., fordi ..."

*ALLEREDE* Én part havde givet udtryk for (længere nede i
teksten) Sit standpunkt!

Og denne har *Veto-ret*!

Og det kan der IKKE forhandles om!

Og så bliver det FULDSTÆNDIG *irrelevant*, hvad de 2 andre
enheder har at udmelde!

Beslutningen er nemlig allerede truffet!

Spørgsmålet er derfor nu UDELUKKENDE, *om* du vil rette dig
efter den!

[ ... Cut. Reason: classified) ... ]

Ihukom:

Gårdagens andagtstekst fra BibelLæserRingen omhandlede emnet
indirekte:

=== citat start ===

Onsdag 5. juli (2023)

Matt 11,25-30
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+11.25-30&version=BPH

Kom til Mig

Hvem er det, Jesus kalder på i dag?

Han har forkyndt evangeliet i ord og handling og deler menneskers
modtagelse i to grupper - de vise og forstandige og de umyndige.

De vise og forstandige er dem, som har nok i sig selv, og som
ikke har brug for Jesus.

De hviler i deres selvtilstrækkelighed og mener at have kontrol
og styring med deres eget liv.

At være umyndig betyder at være underlagt en anden.

I Danmark er man umyndig, indtil man fylder 18 år, hvor man må
stemme til folketingsvalg.

Vi er vant til at tænke, at den naturlige positive udvikling med
alderen og erfaringen er, at vi går fra at være umyndige til at
blive vise og forstandige.

Men når det handler om relationen med Jesus, så er det det
omvendte, der er tilfældet, så går vi fra at være vise og
forstandige til at blive umyndige, når vi tager imod ham.

Forskellen på de to grupper er, at den ene har modtaget
evangeliet om Jesus som frelser, og den anden har ikke.

Vi har brug for at blive umyndiggjort af Jesus.

Det gjorde han, da han trådte i vores sted og tog synden på sig
for vores skyld.

Han er så at sige vores værge, som står inde for os overfor Gud
og betaler det, vi skylder, så vi i Guds øjne er retfærdige.

Mennesker har brug for at være afhængige af Gud og hans
kærlighed til os.

Refleksion:

Hvad betyder det at være afhængig af Gud?

=== citat slut ===

Jeg er fx blevet vant til (som kristen at være umyndiggjort af
Jesus; dét, at være blevet Hans "slave")! Jeg vælger
*frivilligt* at lade Ham bestemme i mit liv - eller rettere sagt:
Jeg FORSØGER på at lade Ham bestemme (fremfor mig)!

Så når Gud har sagt *nej*, da nytter det ikke noget, om jeg så
står og skaber mig nok så meget, som et lille pattebarn og
stamper i gulvet.

Et nej betyder nej - no matter what!

Compra ?

Time to zero now around ...
T - 2 years and 7 months minus 6 days (local time)

2023-07-06 kl 18.52
4 min. siden
Kollektiv trafik bliver gratis i norsk by det næste år

TV2:

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25370