Våben fundet under hospital, hævder Israels militær - News 2023-11-14

Våben fundet under hospital, hævder Israels militær

Israel giver betinget støtte til Bidens nødhjælpsplan til Gaza

Hamas tilbyder at løslade 70 gidsler for fem dages våbenhvile

Ukrainske soldater bliver oplært i at bruge F-16-fly i Rumænien

Ukraine melder om intensivering af bombardement mod Avdijivka

Storbritannien: Rusland sender alkoholikere og narko-afhængige
til fronten

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: Tre russiske officerer meldes dræbt i besat ukrainsk by -
News 2023-11-13
Date: Mon, 13 Nov 2023 08:53:57 +0100
25803 <6551d615$0$713$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QDSsRiDqvqM/m/JAHsi6iuCgAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

> 206 days after The International Court of Justice ...
>
> UN court:
> Russia must stop war immediately.
> No evidence of genocide of Russian-speaking people in Ukraine before
> invasion
>
> Суд ООН:
> Россия должна немедленно прекратить войну.
> Доказательств геноцида русскоязычных на Украине до вторжения нет
>
> https://www.icj-cij.org/

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-FR.pdf

[ ... ]

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
or ...
https://www.youtube.com/watch?v=_R0gkTvCRSw&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_&index=2

Dansk baby og palæstinensisk mor er landet i Danmark efter at
have været fanget i Gaza
I dag kl. 15:13
opdateret I dag kl. 16:11
https://www.dr.dk/nyheder/indland/dansk-baby-og-palaestinensisk-mor-er-landet-i-danmark-efter-vaere-fanget-i-gaza

Barn og mor blev evakueret ud af Gaza i går.

-

Overrabbiner søger manden, der skubbede og spyttede efter ham:
- Vigtigt, at vi taler sammen
I dag kl. 16.56
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-11-13-overrabbiner-soeger-manden-der-skubbede-og-spyttede-efter-ham-vigtigt-at-vi-taler-sammen

-

Den sidste fra IS-gruppen The Beatles får fængsel for terror
I dag kl. 17.14
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-13-den-sidste-fra-is-gruppen-the-beatles-faar-faengsel-for-terror

-

Lærere underviser i krigen i Gaza: 'Det vigtigste for mig er,
at de bliver så oplyste som muligt'
I dag kl. 17:22
https://www.dr.dk/nyheder/indland/laerere-underviser-i-krigen-i-gaza-det-vigtigste-mig-er-de-bliver-saa-oplyste-som

Elever på Holbæk Private Realskole bliver undervist i
konflikten mellem Israel og Hamas. På en naboskole i byen
tøver en historielærer med at gå i gang.

-

I dag kl. 18:40
Kenyanere får speciel fridag til at plante 100 millioner træer
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kenyanere-faar-speciel-fridag-til-plante-100-millioner-traeer

-

Greta Thunberg møder kritik for at støtte palæstinenserne i
Gaza
I dag kl. 18:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/greta-thunberg-i-modvind-stoette-palaestinenserne-i-gaza

Tilhører ved klimademonstration afbrød Greta Thunbergs
solidaritet med palæstinenserne.

-

Idehistoriker om Israel og Gaza: Ensidig stillingstagen fører
til dehumanisering
I dag kl. 19:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/idehistoriker-om-israel-og-palaestina-ensidig-stillingstagen-foerer-til

-

En morgen på hver side af krigen: Han står i timelang kø efter
brød - hun tjekker nyheder som det første
I dag kl. 20:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/en-morgen-paa-hver-side-af-krigen-han-staar-i-timelang-koe-efter-broed-hun-tjekker

Det er over en måned siden, at Hamas sendte tusindvis af
missiler ind i Israel, og krigen brød ud. Men hvordan ser en
morgen på hver side af grænsen ud?

-

2023-11-13 kl 21.06
50 min. siden
Mindst 70 dræbt i Burkina Faso
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/mindst-70-draebt-i-burkina-faso

Siden 2015 har Burkina Fasos militær kæmpet mod islamistiske
oprørsgrupper, og flere end to millioner mennesker er internt
fordrevet i det vestafrikanske land.

-

2023-11-13 kl 21.06
43 min. siden
Israels forsvarsminister: Hamas har mistet kontrollen over Gaza
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israels-forsvarsminister-hamas-har-mistet-kontrollen-over-gaza

-

2023-11-13 kl 21.20
Hamas har mistet kontrollen i Gaza, siger Israels forsvarsminister
50 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-13-hamas-har-mistet-kontrollen-i-gaza-siger-israels-forsvarsminister

-

2023-11-13 kl 21.14
Zelenskyj advarer om vinterangreb – frygter for skrøbelig
infrastruktur
15 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-13-zelenskyj-advarer-om-vinterangreb-frygter-for-skroebelig-infrastruktur

-

Biden kræver beskyttelse af Gazas største hospital
I går kl. 21.36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-13-biden-kraever-beskyttelse-af-gazas-stoerste-hospital

-

I går kl. 23:40
Rekordmange på udrejseliste: 13 danske statsborgere kan
forlade Gazastriben
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rekord-mange-paa-udrejseliste-13-danske-statsborgere-kan-forlade-gazastriben

-

13 danske statsborgere er på udrejseliste fra Gaza
I dag kl. 00.27
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-13-13-danske-statsborgere-er-paa-udrejseliste-fra-gaza

-

I dag kl. 01:15
NGO: Rusland bygger fabrik til masseproduktion af
kamikazedroner
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ngo-rusland-bygger-fabrik-til-masseproduktion-af-kamikazedroner

-

I dag kl. 03:10
Ukraine: Bombardementer mod Avdijivka intensiveres
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraine-bombardementer-mod-avdijivka-intensiveres

-

2023-11-14 kl 06.12
Israel giver betinget støtte til Bidens nødhjælpsplan til Gaza
35 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-14-israel-giver-betinget-stoette-til-bidens-noedhjaelpsplan-til-gaza

-

2023-11-14 kl 06.14
Rusland bygger fabrik til masseproduktion af kamikazedroner
34 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-14-rusland-bygger-fabrik-til-masseproduktion-af-kamikazedroner

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 16:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6761495
Selin Türker
Nødhjælpsorganisationer kan ikke nå frem til civile under
murbrokkerne

i dag kl. 16:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6761570
Selin Türker
Over 100 lig rådner på al-Shifa-hospitalet

i dag kl. 17:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6761701
Selin Türker
Danske Eyad genforenet med barn og hustru efter evakuering fra
Gaza

i dag kl. 18:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6761833
Selin Türker
Mindst 11.240 palæstinensere dræbt siden 7. oktober

i dag kl. 18:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6761973
Selin Türker
WHO: Gazas største hospital er 'næsten en kirkegård'

i dag kl. 19:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6762036
Selin Türker
Flere svenskere kan få lov til at rejse ud af Gazastriben

i dag kl. 19:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6762079
Selin Türker
Dansk baby og mor er udskrevet fra hospital og kan nu tage hjem

i dag kl. 19:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6762106
Selin Türker
Israels forsvarsminister: Hamas har mistet kontrollen over Gaza

i dag kl. 20:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6762221
Selin Türker
Nyhedsorganisationer i fælles opråb: Behov for flere
journalister i Gaza

45 min. siden (Time now CET 21.24)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6762298
Selin Türker
Hamas: Forhandlinger i gang om pause og løsladelse af gidsler

24 min. siden (Time now CET 21.24)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6762378
Selin Türker
Israelske bombardementer dræber 31 i Jabalia

13 min. siden (Time now CET 21.24)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6762414
Selin Türker
Israels militær hævder, at video beviser Hamas'
tilstedeværelse ved hospital

i går kl. 21:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6762489
Selin Türker
Joe Biden i kort bemærkning: 'Hospitalerne skal beskyttes'

i går kl. 22:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6762634
Jakob Høstrup
Israelske soldater i regeringsbygningen i Gaza By

i går kl. 22:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6762675
Jakob Høstrup
Indonesisk præsident opfordrer USA til at gøre mere i Gaza

i går kl. 23:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6762717
Jakob Høstrup
Røde Halvmåne: Generator gået ud på hospital

i går kl. 23:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6762729
Jakob Høstrup
Rekordmange på udrejseliste: 13 danske statsborgere kan
forlade Gazastriben

i går kl. 23:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6762734
Jakob Høstrup
Over 700.000 fordrevne børn i Gazastriben

i dag kl. 00:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6762783
Jakob Høstrup
FN-agentur advarer: Mangel på brændstof kan stoppe levering af
nødhjælp

i dag kl. 00:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6762789
Jakob Høstrup
Hamas hævder at have foreslået fangeudveksling og våbenhvile

i dag kl. 00:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6762790
Jakob Høstrup
IDF: Vil overfører kuvøser til al-Shifa hospital

i dag kl. 01:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6762803
Jakob Høstrup
Cameron og Blinken snakker om Gaza

i dag kl. 02:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6762821
Jakob Høstrup
Meldinger om voldsom razzia på Vestbredden

i dag kl. 03:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6762840
Jakob Høstrup
Israelske bombardementer i Gaza mandag

i dag kl. 04:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6762886
Jakob Høstrup
Tre meldes dræbt i droneangreb på Vestbredden

i dag kl. 05:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6762945
Rasmus Christiansen
Brasiliens præsident om israelske angreb: Har aldrig set så
brutal vold mod uskyldige

(Time now CET 06.21)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.21
Opd. 29 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-11-13-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 15.52
Tidslinje over evakueringen

Kl. 16.28
Spædbarn og barnets mor indlagt, bekræfter far

Kl. 17.06
Ligene rådner på al-Shifa hospital

Kl. 17.15
Far genforenet med sin datter og kone efter evakuering

Kl. 17.48
Israels udenrigsminister erkender voksende pres

Kl. 18.42
Dødstallet i Gaza stiger, oplyser sundhedsministerium

Kl. 19.19
Evakueret mor har ikke sovet i to dage

Kl. 19.35
Hamas har mistet kontrollen over Gaza, siger forsvarsminister

Kl. 19.55
Yderligere 100 svenskere kan forlade Gaza

Kl. 20.24
Læge udsender desperat appel fra hospital

30 min siden (Time now CET 21.28)
Al-Shifa hospitalet skal beskyttes, siger Joe Biden

Kl. 21.34
Hamas tilbyder at løslade 70 gidsler for fem dages våbenhvile

Kommentar:

Ser du Månen, Daniel?

HVORFOR blive ved med at *tilbede* denne dæmon (som bl.a.
gidseltagning jo ér), Hamas?

Du ved jo udemærket godt (ligesom jeg), at du er kommet bort
fra Livets-vej° og nu gør det onde (og bringer Menneskehedens
overlevelse i unødvendig fare! - Hvor *egoistisk* kan man
være?)!

Kl. 22.06
Våben fundet under hospital, hævder Israels militær

... under Rantissi-hospitalet i Gaza By.

Kl. 22.38
Israelsk minister deler billede af tropper i Gazas parlament

Kl. 22.57
Livebloggen lukker for i aften

New Link ...

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
45 min siden
Opd. 18 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-11-14-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

48 min siden (Time now CET 06.17)
Canadisk fredsaktivist bekræftet død efter fem uger

Hun blev slået ihjel af Hamas i den israelske kibbutz Beeri
under angrebet 7. oktober.

38 min siden (Time now CET 06.17)
Lula i hård kritik af Israel

18 min siden (Time now CET 06.17)
Israel: Vil sende kuvøser til Al-Shifa

(Time now CET 06.17)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i går kl. 16:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6761537
Rosa Uldall
Ukrainske soldater bliver oplært i at bruge F-16-fly i Rumænien

i dag kl. 01:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6762800
Jakob Høstrup
NGO: Rusland bygger fabrik til masseproduktion af kamikazedroner

i dag kl. 03:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6762827
Jakob Høstrup
Ukraine: Bombardementer mod Avdijivka intensiveres

(Time now CET 06.01)

Seneste nyt fra krigen i Ukraine
I dag kl. 05.46
Opd. 56 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-11-13-seneste-nyt-fra-krigen-i-ukraine

Kl. 16.08
Ungarn vil blokere for økonomisk militærhjælp til Ukraine,
siger minister

Kl. 16.34
Ukraine er EU's topprioritet, siger Borrell

Kl. 17.07
Det gør "selvfølgelig indtryk" at blive stemplet som
international krigssponsor, siger Rockwool

Kl. 18.01
Mindst 12 personer såret af russisk beskydning i Kherson

Kl. 18.28
Ingen løsning på strid mellem Polen og Ukraine

Kl. 18.55
Rumænien åbner træningscenter for F-16-piloter

Kl. 19.22
EU er ved at færdiggøre 12. sanktionspakke

Kl. 19.46
Tyskland vil sende luftforsvarssystemer til Ukraine

41 min siden (Time now CET 21.21)
Navalnyj-støtter fængslet

13 min siden (Time now CET 21.21)
Zelenskyj opremser de vanskeligste steder ved fronten

New Link ...

Seneste nyt fra krigen i Ukraine 14. november
46 min siden
Opd. 9 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-11-14-seneste-nyt-fra-krigen-i-ukraine-14-november

49 min siden (Time now CET 06.15)
Rusland bygger fabrik til masseproduktion af kamikazedroner

48 min siden (Time now CET 06.15)
Ukraine melder om intensivering af bombardement mod Avdijivka

30 min siden (Time now CET 06.15)
Storbritannien: Rusland sender alkoholikere og narko-afhængige
til fronten

9 min siden (Time now CET 06.15)
Ukrainsk politiker anklages for forræderi - fængslet til januar

(Time now CET 06.15)

Deadline:

DR text-TV:
165

DR:
2023-11-14 kl 05.59
I dag kl. 04:41
Island: Forbereder mur rundt om kraftværk

TV2:
2023-11-14 kl 06.01
Snart kan prins Christian træde i dronningens sted
3 min siden

- -
Last OUTPUT: 23303 <61ecf341$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/8un3DEP4FAAJ
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25805

USA vil ramme Hamas på økonomien

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: Våben fundet under hospital, hævder Israels militær -
News 2023-11-14
Date: Tue, 14 Nov 2023 06:24:09 +0100
25805 <65530479$0$708$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/_xbHJd8jGYE/m/IOIBtBD1CgAJ
I dag kl. 06:16
Kinas CO2-udledning kan have toppet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kinas-co2-udledning-kan-have-toppet

Kommentar:

Det er IKKE godt nok!

FØRST når vi *fjerner* al den CO2 (som vi ALLEREDE har udledt
til atmosfæren); først da vil det påvirke klimaet konstruktivt!

-

Regeringens egen sikkerhedsrådgiver er bekymret for hybridkrig:
Lige nu er vores strategi håb
I dag kl. 07:14
https://www.dr.dk/nyheder/indland/regeringens-egen-sikkerhedsraadgiver-er-bekymret-hybridkrig-lige-nu-er-vores

Vi befinder os i en hybridkrig med Rusland og Kina og er ikke
klar, siger Michael Zilmer-Johns.

-

I dag kl. 07:58
Udenrigsministeriet bekræfter: 13 personer er godkendt til at
forlade Gaza
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/udenrigsministeriet-bekraefter-13-personer-er-godkendt-til-forlade-gaza

-

I dag kl. 10:27
Sverige er et skridt tættere på Nato-håbet: Tyrkisk kommission
skal diskutere svensk ansøgning i dag
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sverige-er-et-skridt-taettere-paa-nato-haabet-tyrkisk-kommission-skal-diskutere

-

I 75 år har Nakba været palæstinensernes store frygt – nu
siger israelsk minister, at det vil ske igen
I går kl. 14.09
Opd. I dag kl. 11.19
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-12-i-75-aar-har-nakba-vaeret-palaestinensernes-store-frygt-nu-siger-israelsk-minister-at-det-vil-ske-igen

-

I dag kl. 11:02
Troels Lund Poulsen: Vi når nok ikke målet om en million
artillerigranater
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/troels-lund-poulsen-vi-naar-nok-ikke-maalet-om-en-million-artillerigranater

-

I dag kl. 11:36
Pro-palæstinensiske demonstranter blokerer dansk våbenproducent
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/pro-palaestinensiske-demonstranter-blokerer-dansk-vaabenproducent

-

I dag kl. 12:34
Finland overvejer at lukke grænse til Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/finland-overvejer-lukke-graense-til-rusland

-

2023-11-14 kl 15.50
Forsyningsselskaber får kritik efter historisk cyberangreb:
'Vi er heldige med, at det ikke endte helt galt'
35 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/forsyningsselskaber-faar-kritik-efter-historisk-cyberangreb-vi-er-heldige

Virksomheder i energi- og varmesektoren blev advaret om en
sårbarhed i deres sikkerhedsudstyr inden stort cyberangreb.

-

2023-11-14 kl 15.49
10 min. siden
EU vil gå efter russiske diamanter og olie
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/eu-vil-gaa-efter-russiske-diamanter-og-olie

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 07:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6763173
Rasmus Christiansen
Udenrigsministeriet bekræfter: 13 personer er godkendt til at
forlade Gaza

i dag kl. 07:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6763231
Rasmus Christiansen
'Lægerne på al-Shifa-hospitalet er ikke længere i stand til at
redde liv'

29 min. siden (Time now CET 08.56)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6763309
Rasmus Christiansen
Mindst 13 personer meldes dræbt efter israelsk luftangreb i
det sydlige Gaza

7 min. siden (Time now CET 09.33)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6763460
Rasmus Christiansen
Tidligere gidselforhandler til DR: Der vil komme en form for
løsladelse af gidsler de kommende dage

i dag kl. 10:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6763600
Rasmus Christiansen
Israel viser billeder, de hævder er Hamas-tunneller - men det
endegyldige bevis mangler stadig

i dag kl. 11:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6763894
Rasmus Christiansen
BBC: Kampvogne omringer al-Shifa-hospitalet

i dag kl. 11:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6764008
Rasmus Christiansen
Gazas sundhedsmyndigheder: 'Lig bliver begravet omkring
al-Shifa-hospitalet'

i dag kl. 12:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6764172
Flemming Nielsen
Pro-palæstinensiske demonstranter blokerer dansk våbenproducent

i dag kl. 12:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6764241
Rasmus Christiansen
Middagsoverblik

i dag kl. 13:26
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6764469
Selin Türker
De seneste 24 timer af krigen i billeder

i dag kl. 13:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6764567
Selin Türker
Hamas afviser fortsat at være til stede på hospitaler i Gaza

i dag kl. 14:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6764662
Selin Türker
Over 60 procent af hospitalerne i Gaza er ude af drift

i dag kl. 14:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6764798
Selin Türker
USA og Storbritannien indfører sanktioner mod Hamas

45 min. siden (Time now CET 16.02)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6764922
Rasmus Jungersen
Storbritannien overvejer andre muligheder for at få nødhjælp
ind i Gaza

9 min. siden (Time now CET 16.02)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6765019
Rasmus Jungersen
Pårørende til gidsler marcherer fra Tel Aviv til Jerusalem

(Time now CET 16.02)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
33 min siden (Time now CET 07.06)
Hamas-tilbud er del af den psykologiske krigsførelse, siger korrespondent

Kl. 07.35
Flere meldes dræbt i Vestbredden

42 min siden (Time now CET 08.53)
13 personer fra dansk liste kan forlade Gaza i dag

36 min siden (Time now CET 08.53)
Israel fremlægger nye billeder efter stigende pres

12 min siden (Time now CET 08.53)
Læge kalder situationen katastrofal i det centrale kaos

10 min siden (Time now CET 10.01)
200.000 flygtet på under ti dage

Kl. 10.39
Røde Kors-kirurg fortæller om vanskelige forhold

Kl. 11.25
Ser ingen mulighed for evakuering af spædbørn

Kl. 12.14
Civile er begyndt at lave massegrav på al-Shifa

Kl. 13.26
Israel hævder at have indtaget flere regeringsbygninger

Kl. 14.12
USA vil ramme Hamas på økonomien

Kl. 14.46
Længere humanitære pauser er nødvendige, siger britisk minister

56 min siden (Time now CET 16.04)
Hamas benægter at hospitaler er skjulesteder

42 min siden (Time now CET 16.04)
19-årig israelsk soldat død i fangenskab

23 min siden (Time now CET 16.04)
Qatar opfordrer til en aftale om gidslerne

11 min siden (Time now CET 16.04)
Familier til gidsler marcherer fra Tel Aviv til Jerusalem

(Time now CET 16.04)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

11 min. siden (Time now CET 09.36)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6763456
Per Bang Thomsen - Bruxelles
EU-landene kæmper med at levere artillerigranater til Ukraine

i dag kl. 10:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6763721
Rasmus Christiansen
Troels Lund Poulsen: Vi når nok ikke målet om en million
artillerigranater

i dag kl. 11:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6763952
Nanna Nørby Hansen
Sverige er et skridt tættere på Nato-håbet: Tyrkisk kommission
skal diskutere svensk ansøgning i dag

(Time now CET 15.56)

Seneste nyt fra krigen i Ukraine 14. november
46 min siden
Opd. 9 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-11-14-seneste-nyt-fra-krigen-i-ukraine-14-november

Kl. 06.55
Tyrkiet importerer rekordstore mængder olie fra Rusland i
november

Kl. 07.29
Det er sket i går

Kl. 07.58
Moldovas præsident udelukker regional leder

41 min siden (Time now CET 09.43)
Russisk kemisk fabrik angrebet af drone

17 min siden (Time now CET 09.43)
Tysk forsvarsminister kan ikke love ammunition

Kl. 10.29
Rusland skal producere luftværnsmissiler i Indien

Kl. 11.29
Troels Lund Poulsen erkender, at mål for ammunition ikke kan nås

Kl. 12.34
Finland oplever massiv stigning i migranter ved grænsen

Kl. 13.10
Mette Frederiksen er vært for møde om EU-udvidelse

Kl. 13.41
Morder benådet og sendt til frontlinjen

Kl. 14.31
Stoltenberg lægger beslutning om forhandlinger over til Ukraine

Hvad der er acceptable vilkår for forhandlinger med Rusland,
må være op til Ukraine. ...

Kl. 14.50
Ukraine bekræfter angreb – fjenden vil opleve flere udfordringer

15 min siden (Time now CET 15.57)
Olie og diamanter centralt i ny sanktionspakke

6 min siden (Time now CET 15.57)
Zelenskyj: Rusland intensiverer angreb

(Time now CET 15.57)

Deadline:

DR text-TV:
165

DR:
2023-11-14 kl 15.49
10 min. siden
EU vil gå efter russiske diamanter og olie

TV2:
2023-11-14 kl 15.52
Faldende benzinpriser sender inflation ned i oktober i USA
15 min siden

- -
Last OUTPUT: 23303 <61ecf341$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/8un3DEP4FAAJ
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25806

Joe Biden til gidsler: Hold ud, vi kommer

Hamas bruger hospital til militære operationer, siger USA

USA bakker op om Israels påstand om Hamas-central under hospital

Rusland benåder mand dømt for rolle i drab på kritisk journalist

-

Kall, Mogens skrev:

News 2023-11-14
Date: Tue, 14 Nov 2023 06:24:09 +0100
25805 <65530479$0$708$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/_xbHJd8jGYE/m/IOIBtBD1CgAJ
Rusland benåder mand dømt for rolle i drab på kritisk journalist
I dag kl. 16.40
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-14-rusland-benaader-mand-doemt-for-rolle-i-drab-paa-kritisk-journalist

Efter at have kæmpet i Ukraine er tidligere betjent benådet ...
drabet i 2006 ...

-

Eksperter efterlyser mere dansk fokus på sikkerhed: Hvor længe
ville du kunne klare dig uden strøm?
I dag kl. 17:18
https://www.dr.dk/nyheder/indland/eksperter-efterlyser-mere-dansk-fokus-paa-sikkerhed-hvor-laenge-ville-du-kunne-klare

Danmark har brug for en overordnet enhed med ansvar for at
forberede os på nedbrud af strøm, varme og mobilnet, mener
flere sikkerhedseksperter.

-

Radikale stemmer ja til koranlov
I dag kl. 17.35
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-11-14-radikale-stemmer-ja-til-koranlov

Radikale vil som eneste oppositionsparti stemme ja til det
lovforslag, der skal forbyde koranafbrændinger.

-

Kina har sat sig tungt på de kritiske råstoffer. Nu skal en ny
aftale vriste EU ud af kinesernes klør
I dag kl. 17:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu/kina-har-sat-sig-tungt-paa-de-kritiske-raastoffer-nu-skal-en-ny-aftale-vriste-eu

EU-landene er blevet enige om en ny aftale, der skal sikre, at
de ikke løber tør for kritiske råstoffer.

-

I dag kl. 18:38
Joe Biden går efter at genopbygge forholdet til Kina
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/joe-biden-gaar-efter-genopbygge-forholdet-til-kina

-

Israels militær deler video som bevis – men kan man stole på
beviserne?
I dag kl. 18.52
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-14-israels-militaer-deler-video-som-bevis-men-kan-man-stole-paa-beviserne

-

I dag kl. 19:02
Yderligere 11 personer på dansk liste er evakueret fra Gaza
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/yderligere-11-personer-paa-dansk-liste-er-evakueret-fra-gaza

-

2023-11-14 kl 21.02
38 min. siden
Lars Løkke Rasmussen: Stadig 'godt en håndfuld' personer på
dansk liste
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/lars-loekke-rasmussen-stadig-godt-en-haandfuld-personer-paa-dansk-liste

-

2023-11-14 kl 21.19
Tysk journalist har fået økonomisk støtte fra Putin-allieret
31 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-14-tysk-journalist-har-faaet-oekonomisk-stoette-fra-putin-allieret

-

2023-11-14 kl 21.09
USA bakker op om Israels påstand om Hamas-central under hospital
9 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-14-usa-bakker-op-om-israels-paastand-om-hamas-central-under-hospital

-

2023-11-14 kl 21.02
Hamas vil løslade 70 gidsler for fem dages våbenhvile, men
Israel tøver: Her er status på gidselsituationen
2 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/hamas-vil-loeslade-70-gidsler-fem-dages-vaabenhvile-men-israel-toever-her-er-status

Hvor mange gidsler er der tilbage, og kan Israel og Hamas
blive enige om en aftale?

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 16:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6765061
Rasmus Jungersen
Houthi-leder: Vi vil fortsætte med at angribe Israel

i dag kl. 16:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6765234
Rasmus Jungersen
Israelsk udenrigsminister: Guterres er ikke egnet til at lede
FN

i dag kl. 17:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6765293
Rasmus Jungersen
Biden: Jeg tror på, at gidsler vil blive frigivet

i dag kl. 18:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6765537
Brita Kvist Hansen
Stemmer på gaden i Jerusalem

i dag kl. 18:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6765736
Rasmus Jungersen
FN-generalsekretær forfærdet over tab af menneskeliv på
hospitaler

i dag kl. 18:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6765758
Rasmus Jungersen
Yderligere 11 personer på dansk liste er evakueret fra Gaza

i dag kl. 19:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6765897
Rasmus Jungersen
Israel igangsætter undersøgelser af beskyldninger om seksuel
vold

i dag kl. 19:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6765997
Rasmus Jungersen
Hvad ved vi om de sidste personer på Danmarks evakueringsliste?

i dag kl. 19:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6766076
Rasmus Jungersen
Tusinder samlet i Washington til støtte for Israel

i dag kl. 20:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6766192
Rasmus Jungersen
Hold fra Læger uden Grænser er kommet ind i Gaza

i dag kl. 20:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6766326
Rasmus Jungersen
Lars Løkke Rasmussen: Stadig 'godt en håndfuld' personer på
dansk liste

42 min. siden (Time now CET 21.27)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6766474
Rasmus Jungersen
Hamas bruger hospital til militære operationer, siger USA

(Time now CET 21.27)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 16.29
Personalet er fanget på hospital, siger nødhjælpsorganisation

Kl. 16.45
Vi vil fortsætte med at angribe Israel, siger Houthi-leder

Kl. 16.56
179 lig er i massegraven, siger hospitalsdirektør

Kl. 17.15
Guterres er ikke egnet til at lede FN, siger Israels
udenrigsminister

Kl. 17.39
Joe Biden til gidsler: Hold ud, vi kommer

Kl. 18.01
Israel har overtaget stor lejr i Gazastriben

Kl. 18.32
Afdelingschef melder om 200 begravet i massegrav

Kl. 18.48
"I menneskelighedens navn" opfordrer FN's generalsekretær til
våbenhvile

Kl. 18.53
Yderligere 11 på dansk liste er evakueret fra Gaza

Kl. 19.23
Dansk spædbarn på to måneder er på evakueringslisten

Kl. 19.57
Læger uden Grænser får 15 medarbejdere ind i Gaza

Kl. 20.00
Israel efterforsker beskyldninger mod Hamas om seksuel vold

56 min siden (Time now CET 21.23)
Kraftig regn og potentielle oversvømmelser "kan sprede sygdom"

30 min siden (Time now CET 21.23)
USA: Hamas skjuler sig under al–Shifa

(Time now CET 21.23)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 16:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6765160
Brita Kvist Hansen
Putin benåder mand dømt for drab på kritisk journalist

i dag kl. 17:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6765324
Karen Nielsen
Danmark giver 30 millioner kroner til genopbygning af Ukraines
energisystemer

(Time now CET 21.22)

Seneste nyt fra krigen i Ukraine 14. november
46 min siden
Opd. 9 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-11-14-seneste-nyt-fra-krigen-i-ukraine-14-november

Kl. 16.59
Danmark donerer millioner til Ukraine

Kl. 17.03
Våbenproducent leverer 25 Leopard 1-kampvogne

Kl. 17.33
Ukrainske bøger ødelagt i besatte områder

Kl. 17.57
Ukrainsk by under kraftig beskydning

Kl. 18.13
Tysk stjernejournalist modtog millioner fra russisk oligark

Kl. 19.42
Cypern lover at stramme op

Kl. 19.47
Ukraine får fodfæste i syd