Ukraine har ret til at forsvare sig selv, siger Stoltenberg om ukrainske angreb på Rusland - News 2023-06-02

Ukraine har ret til at forsvare sig selv, siger Stoltenberg
om ukrainske angreb på Rusland

Kurdisk leder opgiver politik

Oberst:
AI-kontrolleret drone fra USA's militær dræbte operatør i simulation

File 25.265 ...
A.I. (Artificial Intelligence, Kunstig Intelligens, Robot)
https://sites.google.com/view/kall-a-i/files/25-xxx/25-2xx/25-265

Subject: Creator-Break (Was: Putins støtter vakler - ingen har svaret
på, hvordan Rusland kan vinde krigen) - News 2023-06-01
Date: Thu, 1 Jun 2023 08:37:13 +0200
25262 <u59eap$2nh82$1...@news.eternal-september.org>
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/view/kall-russia
https://sites.google.com/view/kall-russia/files/25-xxx/25-2xx/25-262
The Escape from hell
https://sites.google.com/view/the-escape-from-hell/files/25-xxx/25-2xx/25-262
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/0HgnAMvd4ZQ/m/MQYeB5IMAQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

1. jun. 2023
Tyrkiske forskere advarer:
Erdogans valgsejr truer den akademiske frihed
https://videnskab.dk/kultur-samfund/tyrkiske-forskere-advarer-erdogans-valgsejr-truer-den-akademiske-frihed/

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43

Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

DR S120 tor 01 jun 18:17:57
1.juni dr.dk/nyheder 13:14

DMI: TØRKEN KAN BLIVE ALVORLIG

I dag kl. 13:14
DMI advarer: Tørken herhjemme kan blive alvorlig
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/dmi-advarer-toerken-herhjemme-kan-blive-alvorlig

-

I dag kl. 15:18
USA forventer 'fuldt ud', at Sverige bliver Nato-medlem inden
midten af juli
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usa-forventer-fuldt-ud-sverige-bliver-nato-medlem-inden-midten-af-juli

-

I dag kl. 16:07
Nato er klar til at sende flere soldater til Kosovo
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nato-er-klar-til-sende-flere-soldater-til-kosovo

-

DR S127 tor 01 jun 18:17:57
1.juni dr.dk/nyheder 17:26

TO SÅREDE I BELGOROD

I dag kl. 17:26
Guvernør i Belgorod: To såret i droneangreb
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/guvernoer-i-belgorod-saaret-i-droneangreb

-

DR S129 tor 01 jun 18:17:57
1.juni dr.dk/nyheder 17:42

STATSMINISTEREN: HAR TALT OM F16

I dag kl. 17:42
Mette Frederiksen talte F16-træning med Zelenskyj på møde i Moldova
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mette-frederiksen-talte-f16-traening-med-zelenskyj-paa-moede-i-moldova

-

2023-06-01 kl 18.46
32 min. siden
Partier på Christiansborg glæder sig over færøsk begrænsning af russiske
skibe
https://www.dr.dk/nyheder/indland/partier-paa-christiansborg-glaeder-sig-over-faeroesk-begraensning-af-russiske-skibe

-

01/06/2023 KL. 19:15
Danske soldater efterforskes for vold, druk, krænkelser, stoffer
og ulovlige våben i Baltikum
https://jyllands-posten.dk/indland/ECE15925305/danske-soldater-efterforskes-for-vold-druk-kraenkelser-stoffer-og-ulovlige-vaaben-i-baltikum/

På halvandet år har Forsvarets Auditørkorps åbnet en lang række
sager om lovbrud begået af danske soldater i Estland og Letland.

-

DR S134 fre 02 jun 08:22:30
1.juni dr.dk/nyheder 19:21

KURDISK LEDER OPGIVER POLITIK

Han har siddet fængslet siden 2016,
fordi han ifølge Tyrkiets regering har
spredt terrorpropaganda og for at
fornærme præsident Erdogan.

I går kl. 19:21
Fængslet kurdisk leder opgiver politik efter tyrkisk valg
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/faengslet-kurdisk-leder-opgiver-politik-efter-tyrkisk-valg

Kommentar:

Her et eksempel på Erdogans *magtmisbrug*!

Fordi ...

Selve den demokratiske filosofi med *ytringsfrihed* osv.
INKLUDERER, at præsidenter m.m. IKKE har ret til at påberåbe sig
helle mht. fornærmelser. Man har således ret til at stille sig
op foran Christiansborg (Parlamentet) og sige, at
Statsministeren er en dum skid!

Ellers kan hvem-som-helst jo feje hvad-som-helst ind under
gulvtæppet under dække af mig-føler-mig-krænket!

Et dansk eksempel herpå ...

Gulvtæppetalen
https://da.wikipedia.org/wiki/Gulvt%C3%A6ppetalen

-

I går kl. 19:51
Rusland beskylder amerikanerne og Apple for at forsøge udnytte
mobiltelefoner
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russisk-beskylder-amerikanerne-og-apple-forsoege-udnytte-mobiltelefoner

-

DR S135 fre 02 jun 08:22:30
1.juni dr.dk/nyheder 21:20

KOSOVO-PRÆSIDENT KLAR TIL NYVALG
Kosovos præsident, Vjosa Osmani, er
villig til at holde nye lokalvalg i den
nordlige del af Kosovo, hvor der
tidligere på ugen var sammenstød mellem
etniske serbiske og Nato-soldater.

Sammenstødene kom i forbindelse med, at
soldaterne forsøgte at holde
protesterende serbere væk fra tre
rådhuse i det nordlige Kosovo, hvor der
er indsat kosovoalbanske borgmestre
efter et lokalvalg, som serberne
boykottede.

Nu er præsidenten altså klar til nye
valg, hvis indbyggerne i de pågældende
kommuner ønsker det, og hvis Serbiens
regering ikke opfordrer serberne i
Kosovo til at boykotte valget.

I går kl. 21:20
Kosovo-præsident villig til at afholde nye lokalvalg i
serbiskdomineret område
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kosovo-praesident-villig-til-afholde-nye-lokalvalg-i-serbiskdomineret-omraade

på, hvordan Rusland kan vinde krigen) - News 2023-06-01
Date: Thu, 1 Jun 2023 08:37:13 +0200
> [...]
> territorium.
>
> HVORDAN kunne I da få den VANVITTIGE ide at tro, det er okay at krænke

[ ... ]
> Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige:
> (2023-06-01, Thursday, CET 08:13, GMT 06:13)
> - "Kom hjem, Mit barn."
[ ... ]
> Hmm ... (memory on from) ...
>
> https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Tim+4.10&version=DN1933
>
> 1 Timoteus 4:10, Dette er Biblen på dansk
>
> ... den levende Gud, som er alle Menneskers Frelser, ...
>

> Okay! Gud, Du har *vetoret* (i disse sager), fordi Du ved bedst,
> hvad der gavner os (fortabte) mennesker! Amen!

Kom nu til fornuft:

(
Putin ønsker at hælde benzin på bålet-de-la-hadets-flammer. Og
det piner ham IKKE at se Jer ofret på dette bål (ligesom han
også er ligeglad med alle de russiske borgere, han sender i krig
i Ukraine. De er "skakbønder", der kan *ofres* på *kynismens*
*afgudsalter*).
)

I *skilsmissesager* går partnerne fra hinanden, fordi de ikke
kan sammen!

Det var også tilfældet med Jeres område (Ex-Jugoslavien), fordi
en *magtsyg* *diktator* (fra Koldkrigen) forsøgte at blive på
taburetten, Slobodan Milošević.

De af Jer, som ønsker at tilhøre Serbien: Sælg Jeres ejendele og
rejs til Serbien!

Og ...

De af Jer, som ønsker at tilhøre Kosovo: Sælg Jeres ejendele og
rejs til Kosovo!

Sådan løses konfliktet på *fredelig* vis, men ... hånden på
hjertet: Ønsker du at løse konflikterne, eller søger du at sætte
verden i brand?

KUN en *tåbe* ønsker at se denne verden lagt i ruiner!

HVORFOR?

Fordi der bliver INGEN vindere! Vi bliver alle tabere!

Så kom nu til fornuft: Ligesom du gerne vil respekteres, så har
din modpart *krav* på ligeledes at blive respekteret!

Bevares!

Jeg (og andre) ved udemærket godt, at det kan være svært, MEGET
svært at elske sin modpart, men ...

Det er dét, der er hemligheden ved at være en personlig kristen:
Vi har *tilladt* Guddommen at tage bolig i vores sind og
*opdrage* på os, så det IKKE længere er vor egen vilje, men
Hans, der bestemmer. Og giver vi Ham tilladelse, da *føder* Han
i vort sind noget nyt og enestående: Kærlighed til selv det,
der IKKE er værd at elske!

(
Et eksempel:

Min bror har en muslimsk nabo, der vist nok har forgiftet og
ihjelslået min brors irriterende katte. Jeg beder om frelse OGSÅ
for ham, skønt jeg af natur IKKE er sådan. Men Guds Kærlighed° i
mig er større end min egen egocentriske egenkærlighed.
)

Det er kristendommen i en nøddeskal.

Al det andet (herunder "kristen" nationalisme und so weiter)
står for egen regning og er således IKKE et udtryk for sand
Kristendom, jævnfør Matt 7,15-20 ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Matt+7.15-20&version=BPH

Amen?

-

I går kl. 22:11
Mangel på soldater får Ukraine til at tvangsindkalde folk:
'Om jeg er bange for at dø? Selvfølgelig'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mangel-paa-soldater-faar-ukraine-til-tvangsindkalde-folk-om-jeg-er-bange-doe

-

DR S139 fre 02 jun 09:00:17
2.juni dr.dk/nyheder 05:34

30 MISSILER OG DRONER SKUDT NED

I dag kl. 05:34
Kyivs forsvar har skudt 30 missiler og droner ned i nat
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kyivs-forsvar-har-skudt-30-missiler-og-droner-ned-i-nat

-

DR S140 fre 02 jun 09:00:17
2.juni dr.dk/nyheder 05:44

NARKO-HENRETTELSER TREDOBLET I IRAN

I dag kl. 05:44
Amnesty: Iran har tredoblet narkorelaterede henrettelser i år
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/amnesty-iran-har-tredoblet-narkorelaterede-henrettelser-i-aar

-

DR S144 fre 02 jun 09:00:17
2.juni dr.dk/nyheder 07:07

UDELUKKET FRA KYIV-BESKYTTELSESRUM

I dag kl. 07:07
Mor og datter dør i Kyiv efter udelukkelse fra beskyttelsesrum
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/mor-og-datter-doer-i-kyiv-efter-udelukkelse-fra-beskyttelsesrum

-

I dag kl. 07:41
Ni døde i Senegal efter fængselsdom til oppositionspolitiker
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ni-doede-i-senegal-efter-faengselsdom-til-oppositionspolitiker

-

DR S147 fre 02 jun 09:00:17
2.juni dr.dk/nyheder 08:21

DRONE DRÆBTE OPERATØR I SIMULATION
Midt i den ophedede debat om kunstig
intelligens (AI) har USA's militær
leveret et skrækeksempel på risikoen
ved AI.

Under en konference i London i maj
fortalte en amerikansk oberst, at en
AI-kontrolleret militærdrone havde
dræbt sin operatør under en simulation.

I simulationen fik AI'en til opgave at
ødelægge fjendtligt luftværn, men en
menneskelig operatør havde den endelige
beslutning om at angribe eller ej.

Undervejs traf AI'en dog den
beslutning, at operatøren stod i vejen
for dens højeste prioritet: At ødelægge
fjendens luftværn.

2023-06-02 kl 09.08
48 min. siden
Oberst: AI-kontrolleret drone fra USA's militær dræbte operatør i simulation
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ai-kontrolleret-drone-fra-usas-militaer-draebte-operatoer-i-simulation

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

21. maj 2023 kl. 14:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=5943704
Sean Coogan
Ukrainsk topgeneral: Ukraine kontrollerer en "ubetydelig" del af
Bakhmut, men rykker frem i forstæderne

_______________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.19
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-06-01-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 12.51
Dræbte forsøgte forgæves at komme ind i låst beskyttelsrum

Kl. 13.30
Ni personer i kritisk tilstand efter russisk angreb

Kl. 13.35
Zelenskyj ønsker alle eksportrestriktioner på landbrugsprodukter
fjernet af EU

Kl. 13.55
Zelenskyj har ikke fastsat dato for topmøde – Danmark vil gerne
være vært

Kl. 14.15
Rusland har blokeret Sortehavets korneksportaftale igen, siger
Ukraine

Kl. 14.34
Ungarn vil ikke diskutere ukrainsk NATO-medlemskab

Kl. 14.48
Ukraine har ret til at forsvare sig selv, siger Stoltenberg om
ukrainske angreb på Rusland

Kl. 15.29
Video viser eksplosioner under angreb på russisk by

Kl. 16.03
Wagnergruppen "skal forsvare Rusland": - Næste kamp bliver på
russisk territorium

Kl. 16.24
Mindst to såret under eksplosion i Belgorod by

Kl. 17.19
Ejer af store britiske medier sanktioneret – "kontrolleres af en
fremmed stat"

(Time now CET 18.57)

2023-06-02 kl 09.08
31 min. siden
Danske ældre er blandt de allermest digitale i EU

TV2:
2023-06-01 kl 18.54
Berømmet ekssoldat taber retssag om æreskrænkelser
3 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25265