Ukrainske droner sænker russisk landgangsfartøj - News 2024-02-14

Feb 14, 2024, 3:53:23 AMFeb 14
Ukrainske droner sænker russisk landgangsfartøj

Biden revser Trump: Ingen anden præsident har nogensinde bøjet
sig for en russisk diktator

Putin forbereder sig på krig med NATO, advarer efterretningschef

Subject: Biden: USA's modsvar i Iraq og Syrien vil fortsætte -
News 2024-02-13
Date: Tue, 13 Feb 2024 09:48:35 +0100
26129 <65cb2ce4$0$706$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/BItNkkQ4l5M/m/DnPtzcvmAQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
or ...
https://www.youtube.com/watch?v=_R0gkTvCRSw&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_&index=2

Interrupt from ...

Subject: [Den sidste nadver]
Israel raser mod Belgien og Spanien:
I spreder falske påstande og støtter terrorisme -
Re: ... News 2023-11-24
Date: Fri, 24 Nov 2023 22:12:23 +0100
25842 <656111b7$0$708$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QlhbR710vwg/m/wyu0JFLKAAAJ

> https://sites.google.com/view/kall-litteratur/0/den-sidste-nadver
>
> Den sidste nadver
> en rejse blandt de efterladte kristne i den arabiske verden
> af Klaus Wivel
> Kristeligt Dagblads Forlag, 2013
> ISBN 978 87 7467 111 4

=>

Tanke til overvejelse:

Vil du have de samme *fanatiske* holdninger (...

fx. at folk skal dræbes, hvis de skifter religion, apropos
FNs Menneskerettighedserklæring artikel 18, som lyder ...
https://menneskeret.dk/files/media/dokumenter/om_os/om_menneskerettigheder_diverse/fn_verdenserklaering_fil.pdf

Enhver har ret til tanke-, samvittigheds- og
religionsfrihed: denne ret omfatter frihed til at skifte
religion eller tro og frihed til enten alene eller i
fællesskab med andre, offentligt eller privat, at give
udtryk for sin religion eller tro gennem undervisning,
udøvelse, gudsdyrkelse og overholdelse af religiøse
forskrifter.

...), hvis du ikke var muslim?

Hmm ...

Historiske *kendsgerninger*:

Jødisk exodus fra arabiske lande til Israel
https://da.wikipedia.org/wiki/J%C3%B8disk_exodus_fra_arabiske_lande_til_Israel

Fra 1948 til begyndelsen af 1970-erne forlod mellem
800.000–1.000.000 jøder deres hjem i den arabiske verden
for at flygte, eller de blev deporterede. 260.000 af dem
nåede Israel mellem 1948 og 1951, 600.000 frem til 1972. ...

Når man *deporterer* mennesker, da er det ikke andet end
rimeligt, at man så modtager tilsvarende antal flygtninge
(herunder deres børn, som de i mellemtiden har fået)!

+

Date: Fri, 19 Jan 2024 21:24:56 +0100
26014 <65aada98$0$711$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/EzmhD_pbc2Y/m/49A0p7Z0AAAJ

> Ord til overvejelse:
>
> Det er altid nemmere at forære dele af andres ejendom bort (end
> egne jordbesiddelser)!

2024-02-13 kl 22.05
Bang! Sådan beskriver treårige Lawz natten i Rafah – Gazas sidst
tilflugtssted
36 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/bang-saadan-beskriver-treaarige-lawz-natten-i-rafah-gazas-sidst-tilflugtssted

Mens omverdenen advarer, planlægger Israel en landoffensiv i
Rafah. Men hvor skal de civile flygte hen?

-

Rusland efterlyser Estlands premierminister
I går kl. 22.09
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-13-rusland-efterlyser-estlands-premierminister

Med anklagerne bliver der henvist til kritiske udtalelser om
Rusland og nedrivningen af sovjetiske monumenter i de baltiske
lande. Og nu skal de ansvarlige straffes, hvis det står til
russerne.

Tilføjelse til tidligere kommentarer (i andre nyhedsindlæg):

Historisk set blev Estland, Letland og Litauen *besat* af Rusland
i de forrige århundreder, så Rusland kan IKKE gøre krav på
sovjettiske monumenter. De er og bliver *besættelsesmagtens*
*propaganda*!

-

DR S146 ons 14 feb 09:07:07
14.februar dr.dk/nyheder 03:40

EN ROKKE ER SELV BLEVET GRAVID

En rokke er blevet gravid uden hjælp
fra en mage i Aquarium & Shark Lab i
Hendersonville, North Carolina. Rokken
har ikke delt vand med en han af sin
art i otte år. Fænomenet kaldes en
jomfrufødsel og er en sjælden type
reproduktion, der kan ske hos
eksempelvis nogle fiskearter. Det
finder sted uden en hans befrugtning af
hunnens æg. Ifølge den Atlanta-baserede
forsker Kady Lyons smelter hunnens æg
sammen med en celle, der bliver
produceret samtidig med ægget og som
kan fremkalde celledeling, der skaber
et foster.

- Men vi ved ikke, hvorfor det sker,
siger hun til AP.

I dag kl. 03:40
'Vi ved ikke, hvorfor det sker': Rokken Charlotte er blevet
gravid med sig selv
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rokken-charlotte-er-blevet-gravid-med-sig-selv

-

DR S148 ons 14 feb 09:07:07
14.februar dr.dk/nyheder 04:52

RUSLAND STOPPER PENGE TIL RÅD

I dag kl. 04:52
Russisk nyhedsbureau: Rusland stopper sin støtte til Arktisk Råd
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russisk-nyhedsbureau-rusland-stopper-sin-stoette-til-arktisk-raad

+

Rusland stopper sine betalinger til Arktisk Råd
I dag kl. 05.35
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-14-rusland-stopper-sine-betalinger-til-arktisk-raad

-

Dansk våbeneksport til Israel kan være ulovlig
I dag kl. 05.23
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-13-dansk-vaabeneksport-til-israel-kan-vaere-ulovlig

-

Nordkorea fortsætter missilaffyringer, og Sydkorea øger
overvågning
I dag kl. 05.47
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-14-nordkorea-fortsaetter-missilaffyringer-og-sydkorea-oeger-overvaagning

-

Biden langer hårdt ud efter "farlige" Trump-udtalelser: - Det
værste er, at han mener det
I dag kl. 05.56
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-14-biden-langer-haardt-ud-efter-farlige-trump-udtalelser-det-vaerste-er-at-han-mener-det

-

DR S155 ons 14 feb 09:07:08
14.februar dr.dk/nyheder 07:56

BIDEN RASER OVER TRUMP
Præsident Joe Biden går i kødet på
Donald Trump i et forsøg på at tale
endnu stærkere for den økonomiske
hjælpepakke til blandt andet Ukraine,
som Senatet har godkendt. Trump har
bedt Republikanerne i Kongressen om at
stemme imod pakken, og derfor er det
ikke sikkert, at pakken bliver en
realitet.

- Der stod allerede meget på spil for
amerikansk sikkerhed, inden denne pakke
blev vedtaget i Senatet i aftes.

- Men i de seneste dage er der kommet
endnu mere på spil. Det er fordi, at
den tidligere præsident har sendt et
farligt og chokerende, faktisk
uamerikansk, signal til verden.

I dag kl. 07:56
Biden raser over Trumps modstand mod hjælpepakke: 'Farligt og
chokerende signal til verden'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/biden-raser-over-trumps-modstand-mod-hjaelpepakke-farligt-og-chokerende-signal-til

Kommentar:

Ligesom psykopatus-Purtin er narcissisten *ligeglad* med, hvad
andre tænker, mener, føler, synes osv.

Eneste forskel er måske blot, at han IKKE er *massemorder*!

Men ingen tvivl om at den slags *associal* adfærd SKADER andre.

Når det er sagt, så bør jeg dog også lige nævne, at SELVFØLGELIG
skal ingen nasse på andre. Hvert NATO-land skal - som aftalt -
mindst betale 2% til sikring af "hoveddøren"!

-

Lisa arbejder for Læger uden Grænser i Rafah. Nu spørger hendes
kollegaer, 'hvor skal vi flygte hen?'
I dag kl. 08:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/lisa-arbejder-laeger-uden-graenser-i-rafah-nu-spoerger-hendes-kollegaer-hvor-skal-vi

Lisa har været udsendt i krigshærgede områder. Rafah er en helt
anderledes oplevelse, fortæller hun.

Date: Fri, 19 Jan 2024 21:24:56 +0100
> [...]
>
> Ord til overvejelse:
>
> Det er altid nemmere at forære dele af andres ejendom bort (end

Tilføjelse:

Som tidligere sagt har jeg foreslået, at der oprettes
flygtningelejre på den israelske side af grænsen mens kampene
står på. Og så kan man flytte tilbage til Gaza, når Hamas er
nedkæmpet.

Fordi ...

Terrorisme kan IKKE accepteres!

Så ...

Dét, Hamas har gjort, må og SKAL modarbejdes no matter what!

Krigen er således helt og holdent *selvforskyldt*. Man KUNNE jo
bare have ladet være med at angribe Israel!

-

Ny aldersgrænse for russiske soldater vil overstige middellevetid
I dag kl. 08.31
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-14-ny-aldersgraense-for-russiske-soldater-vil-overstige-middellevetid

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i går kl. 23:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7224553
Emma Amalie Oxenbøll
USA's Ukraine-pakke indeholder også penge til Israel

i dag kl. 04:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7224871
Emma Amalie Oxenbøll
Den engelske kirke melder sig i koret, der advarer mod offensiv i
Rafah

33 min. siden (Time now CET 09.51)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7225552
Maja Lærke Maach
Israelsk ambulancetjeneste: En dræbt og mindst syv såret efter
raketangreb mod bjergby i det nordlige Israel

52 min. siden (Time now CET 09.51)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7225462
Maja Lærke Maach
David Cameron: Folk har ikke mulighed for at flygte fra Rafah

(Time now CET 09.51)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

41 min. siden (Time now CET 22.11)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7224072
Karen Nielsen
Russisk domstol skærper straffen til krigsmodstander

i dag kl. 04:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7224855
Emma Amalie Oxenbøll
Guvernør i Donetsk: Russerne har angrebet hospital

i dag kl. 05:48
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7224965
Line Gjerlev
Rusland har skudt droner ned over flere regioner

i dag kl. 06:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7225024
Rasmus Christiansen
Russisk nyhedsbureau: Rusland stopper betalingerne til Arktisk Råd

i dag kl. 07:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7225215
Maja Lærke Maach
Biden revser Trump: Ingen anden præsident har nogensinde bøjet
sig for en russisk diktator

i dag kl. 08:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7225287
Maja Lærke Maach
Russisk parlament vil hæve aldersgrænsen for ansatte

i dag kl. 08:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7225426
Maja Lærke Maach
Ukraine hævder at have angrebet russisk skib

(Time now CET 09.50)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.11
Opd. 4 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/2024-02-13-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

I dag kl. 19.53
Putin forbereder sig på krig med NATO, advarer efterretningschef

57 min siden (Time now CET 22.10)
Video-opslag koster russisk professor fem års fængsel

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.29
Opd. I dag kl. 08.39
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2024-02-14-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

I dag kl. 05.29
Russisk angreb rammer ifølge guvernør ukrainsk hospital

I dag kl. 05.33
Rusland stopper sine betalinger til Arktisk Råd

I dag kl. 06.53
Russerne er i gang med 100 år gammel taktik, siger militærobservatør

I dag kl. 07.40
Mindst tre dræbt efter angreb på hospital, hævder embedsmænd

I dag kl. 08.26
Ny aldersgrænse for russiske soldater vil overstige middellevetid

I dag kl. 08.39
Ukrainske droner sænker russisk landgangsfartøj

(Time now CET 09.48)

2024-02-14 kl 09.24
11 min. siden
'Det var svært,' siger FCK-træner om nederlag til Manchester City

TV2:
2024-02-14 kl 09.37
Del af vindmølle spærrer jyske veje efter uheld
36 min siden

Discover Your Love Language® - The 5 Love Languages®:
https://5lovelanguages.com/
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26134
Reserveret *unødvendig* Google-idiot-klipperi, så man ikke kan læse text

Feb 14, 2024, 7:19:25 AMFeb 14
Vi skal ikke provokere, men være præventive, siger NATO-topchef

Subject: Ukrainske droner sænker russisk landgangsfartøj -
News 2024-02-14
Date: Wed, 14 Feb 2024 09:53:19 +0100
26134 <65cc7f80$0$710$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/YsNcYeGbtrE/m/v76XTug1AAAJ
2024-02-14 kl 12.29
13 min. siden
Pro-palæstinensiske demonstranter båret ud af Sveriges svar på
Folketinget
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/pro-palaestinensiske-demonstranter-baaret-ud-af-sveriges-svar-paa-folketinget

-

2024-02-14 kl 12.33
Efterretningschef advarer om mulig krig inden for ti år – det ér
noget, der kan ske, siger analytiker
30 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-14-efterretningschef-advarer-om-mulig-krig-inden-for-ti-aar-det-er-noget-der-kan-ske-siger-analytiker

-

2024-02-14 kl 12.29
Nato anerkender, at Danmark lever nu op til særlig Nato-målsætning
11 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nato-anerkender-danmark-lever-nu-op-til-saerlig-nato-maalsaetning

Efter i årevis at have haltet efter lever Danmark nu op til
forsvarsalliancens målsætning om at bruge mindst to procent af
bruttonationalprodukt på forsvaret hvert år.

-

2024-02-14 kl 12.35
Kort nyt
https://nyheder.tv2.dk/live/kort-nyt
https://nyheder.tv2.dk/live/2024-01-26-newsfeed?entry=df64b93d-46db-432d-85da-7d4df7c9b975

12 min siden
af Nikolaj Skamby Skydsgaard

Estland og Litauen protesterer over Ruslands efterlysning af
politikere

Estland og Litauen har onsdag udstedt diplomatiske protester af
Ruslands efterlysninger af ledende estiske og litauiske
politikere. Det skriver Reuters. Rusland har blandt andet
efterlyst Estlands premierminister, Kaja Kallas, og Litauens
kulturminister, Simonas Kairys, for at ødelægge monumenter fra
Sovjetunionens tid. Læs mere her.
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-13-rusland-efterlyser-estlands-premierminister

Kommentar:

Som tidligere sagt er det den slags ting, der kan udløse krig
mellem NATO og Rusland, og her ved vi ikke, OM en sådan krig vil
udvikle sig til atomkrig. Men under Koldkrigen frygtede man det
med god grund!

Det *sindssyge* består i, at Putin *gambler* nu også på dette
område!

Hmm ...

(Hvordan kan jeg bedst illustrere det?)

Jeg spiller ikke poker, men jeg kan godt lide at spille
Eurojackpot i håbet om at vinde 3/4 milliard.

Men jeg spiller KUN for 15 kr. hver gang og KUN, når
vinder-puljen er noget op på flere hundrede millioner kr.

Forestil dig at jeg *gamblede*, forstået på den måde, at du fik
lov til at voldtage min kone eller det, der er værre, når/hvis
jeg IKKE vinder i Eurojackpot.

Dét ville være *sindssygt* gjort af mig, ikke sandt?

Men det er præcis dét, *galningen* i Kreml gør! Han *gambler*
med Verdensfreden (bare fordi han er *magtsyg*)!

Åh ...

Gid jeg kunne få Jer russere til at indse dette!

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 09:19
[...]

i dag kl. 11:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7226050
Maja Lærke Maach
Mere end 100 palæstinensere dræbt det seneste døgn

(Time now CET 13.08)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 10:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7225980
Rasmus Christiansen
Forsvarsministeren til Nato-møde i Bruxelles: Vi skal kigge på,
hvordan vi bedst kan bidrage til Ukraines kamp

i dag kl. 11:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7226052
Rasmus Christiansen
Troels Lund Poulsen: Nato anerkender, at Danmark når mål om to
procent

i dag kl. 11:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7226176
Rasmus Christiansen
Minister efter markant udmelding fra Trump: Vi kan stole på USA

i dag kl. 11:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7226121
Rasmus Christiansen og Per Bang Thomsen
Stoltenberg: Forventer, at 18 ud af 31 Nato-lande når mål om to
procent i år

(Time now CET 13.07)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 10.25
Ukraine forsøger at holde skibskorridor åben

I dag kl. 10.34
NATO-topchef Stoltenberg taler forud for topmøde mellem EU's
forsvarsministre

I dag kl. 10.52
Stoltenberg vil adressere NATO-alliancens solidaritet, siger
korrespondent

I dag kl. 11.09
18 EU-lande opfylder NATO-målsætning om 2 procent af BNP

I dag kl. 11.13
Vi skal ikke provokere, men være præventive, siger NATO-topchef

Kommentar:

Kloge ord.

I dag kl. 11.16
Stoltenberg efterlyser produktion af våben og ammunition

I dag kl. 11.33
- Det underminerer alt, siger Stoltenberg efter spørgsmål om
Trump

I dag kl. 11.42
Moskva skal vide, at vi er klar, siger Stoltenberg

I dag kl. 11.44
Danmark opfylder nu NATO-målsætning om forsvar

I dag kl. 11.48
NATO's forsvarsbudget er 2650 milliarder kroner – og sætter rekord

12 min siden (Time now CET 12.54)
Rusland sætter premierminister på liste over "eftersøgte personer"

Tilføjelse til tidligere kommentarer:

Hvis det derimod er den Internationale Domstol, der udsteder
arrestordren, da er den legitim.

Men det er så her, at Psykopatus-Putin har problemer, fordi han
IKKE kan *manipulere* med denne Domstol! Og Gudskelov for det!

HVORNÅR er man så *medskyldig* (i Putins forbrydelser) som dommer
i Rusland?

Svaret finder jeg i en udtalelse fra en dommer under
Nürnberg-dommen, som vist nok skulle have sagt, da han
irettesagde en tiltalt og dømt Nazi-dommer, der som undskyldning
havde sagt: "Jamen jeg troede aldrig at så mange uskyldige ville
blive myrdet."
Dommeren sagde noget i retning af til den dømte Nazi-dommer:
"Det var IKKE, da du dømte nummer 1 million til døden, at du
overskred dine magtbeføjelser. Det skete allerede, da du dømte
den 1. uskyldige til døden."

Så lyt nu til mit råd, Moder Russia:

Fjern *galningen* fra Kreml, og vi (både du og jeg) kan komme
videre i livet, hvor vi forhåbentlig snart til på dating med en
galaktisk nabo!

(Time now CET 12.54)

UFO-investigation news:

Det er meget sandsynligt, at der - foruden 29-markøren på
Xcambo-Calakmul-linjen - OGSÅ findes en anden markør (ligesom
funder af MW1-152-markøren), som skal bruges til at *korrigere*
de tektoniske pladers bevægelser (i de forgangne henved 3500 år).

=>

Homework:

1.
Forlæng Xcambo-Calakmul-linjen ned til MW1-latitude-0.

2.
Forlæng Crater-Calakmul-367,25-linjen så langt som mulig.

Undersøg breddegrads positionerne:

(
½-life-of-6-C-14 / ½-life-of-78-Platine-193

5730 / 50 = 114,5
5740 / 50 = 114,8 ... (fundet som markør ud for Krater-DATA)
5740 / 50 = 114,8 ... (fundet som markør ud for Sphinx-Jerusalem)
)

Set fra Nordpolen 114,8° (breddegrad -24,8°)
Set fra Sydpolen 114,8° (breddegrad +24,8°)

Og muligvis er der FLERE varianter!

[...]

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26135

Feb 14, 2024, 10:49:58 AMFeb 14
Stoltenberg roser Ukraines angreb

Israel bomber mål i Libanon efter angreb mod israelsk by

News 2024-02-14
Date: Wed, 14 Feb 2024 09:53:19 +0100
26134 <65cc7f80$0$710$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/YsNcYeGbtrE/m/v76XTug1AAAJ
DR S164 ons 14 feb 16:25:24
14.februar dr.dk/nyheder 12:32

STOLTENBERG ROSER UKRAINES ANGREB
Ukraine har angiveligt haft held med at
ødelægge det russiske landgangsskib
"Caesar Kunikov" i et angreb ud for
halvøen Krim.

I dag kl. 12:32
Stoltenberg om Ukraines slag mod russisk krigsskib: 'En stor
bedrift'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/stoltenberg-om-ukraines-slag-mod-russisk-krigsskab-en-stor-bedrift

Kommentar:

Google-Map

Alupka
https://maps.app.goo.gl/jGZhpHn8yfMZCG8n9

Russian ship Caesar Kunikov
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_ship_Caesar_Kunikov

... 158 ...

-

Sanjay Shahs formodede hjælper vil tilstå
I dag kl. 12.58
Opd. I dag kl. 14.09
https://nyheder.tv2.dk/2024-02-14-sanjay-shahs-formodede-hjaelper-vil-tilstaa

-

DR S166 ons 14 feb 16:25:25
14.februar dr.dk/nyheder 13:00

PARTNER VIL TILSTÅ I UDBYTTESAG

Sanjay Shahs højre hånd vil tilstå i udbyttesag
I dag kl. 13:00
opdateret I dag kl. 13:33
https://www.dr.dk/nyheder/penge/sanjay-shahs-hoejre-haand-vil-tilstaa-i-udbyttesag

Forretningspartner, der er tiltalt for medvirken til bedrageri,
vil tilstå, oplyser hans advokat.

-

Russisk propagandanetværk optrevlet i EU: Spreder desinformation
på adskillige sprog om krigen i Ukraine
I dag kl. 13:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-propagandanetvaerk-optrevlet-i-eu-spreder-desinformation-paa-adskillige-sprog

Franske myndigheder har opdaget mere end 193 hjemmesider og
kanaler, der spreder misledende information.

-

I dag kl. 13:49
Israel bomber mål i Libanon efter angreb mod israelsk by
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israel-bomber-maal-i-libanon-efter-angreb-mod-israelsk

-

Biden kalder Trumps Nato-udmelding for 'skammelig' og 'farlig'.
Men Troels Lund opfordrer alle til at 'slå koldt vand i blodet'
I dag kl. 13:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/biden-kalder-trumps-nato-udmelding-skamfuld-og-farlig-men-troels-lund-opfordrer-alle

Forsvarsalliancen er kommet under pres, efter at Donald Trump har
opfordret Rusland til at angribe de medlemslande, der ikke bruger
nok penge på forsvaret.

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 13:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7226586
Maja Lærke Maach
Israel bomber mål i Libanon efter angreb mod israelsk by

(Time now CET 16.49)

[...]

12 min. siden (Time now CET 16.48)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7227454
Karen Nielsen
Ryborg: 'Det har altid været en sten i skoen, at Danmark ikke
levede op til Nato-mål'

(Time now CET 16.48)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 12.42
Estland og Letland reagerer på liste over "eftersøgte personer"

I dag kl. 13.32
Putin underskriver lov om konfiskation af værdier

Kommentar:

*Tyveri* hedder det på dansk!

I dag kl. 14.13
Efterretningschef advarer om mulig krig inden for ti år

I dag kl. 14.37
60-årig kvinde såret ved angreb på Kherson

57 min siden (Time now CET 16.45)
To kvinder dræbt ved angreb i Donetsk

35 min siden (Time now CET 16.45)
Blinken har talt med spiondømt amerikaner

(Time now CET 16.45)

2024-02-14 kl 16.32
10 min. siden
Frivillige på udrejsecenter får Finn Nørgaard Prisen

TV2:
2024-02-14 kl 16.43
Skole indsatte inklusionspædagog til at holde øje med børn bag overgreb
I dag kl. 15.38

Discover Your Love Language® - The 5 Love Languages®:
https://5lovelanguages.com/
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26137

Feb 14, 2024, 4:24:32 PMFeb 14
Jeg ærgrer mig over, at jeg ikke har kompetance til at straffe
de skyldige i Rusland for alle disse *massemord*!

News 2024-02-14
Date: Wed, 14 Feb 2024 09:53:19 +0100
26134 <65cc7f80$0$710$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/YsNcYeGbtrE/m/v76XTug1AAAJ
18 lande opfylder nu NATO-krav, men et andet mål presser Danmark
I dag kl. 17.19
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-14-18-lande-opfylder-nu-nato-krav-men-et-andet-maal-presser-danmark

-

DR S174 ons 14 feb 21:45:34
14.februar dr.dk/nyheder 19:32

SKAL DONERE DRONER TIL UKRAINE

I dag kl. 19:32
Danmark skal donere droner til Ukraine sammen med flere andre
lande
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/danmark-skal-donere-droner-til-ukraine-sammen-med-flere-andre-lande

-

Ole Ryborg: Trump og Putin får Nato til at steppe op
I dag kl. 20:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ole-ryborg-trump-og-putin-faar-nato-til-steppe-op

Nato er stærkere end nogensinde før, men kun så længe, at der
ikke sås tvivl om alliancens sammenhold, vurderer korrespondent.

-

DR S175 ons 14 feb 21:45:34
14.februar dr.dk/nyheder 20:54

NORGE NEDTONER RISIKO FOR KRIG

I dag kl. 20:54
Norsk statsminister nedtoner risiko for krig fra Rusland mod Norge
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/norsk-statsminister-nedtoner-risiko-krig-fra-rusland-mod-norge

-

2024-02-14 kl 22.16
Nu taler de i Rusland om, at Bidens alder kan udløse "utilsigtet"
atomkrig
58 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-14-nu-taler-de-i-rusland-om-at-bidens-alder-kan-udloese-utilsigtet-atomkrig

Kommentar:

Det nytter ikke noget at *tilsvine* Præsidenten, fordi Præsident
Biden har IKKE - som Putin - angrebet et andet land.

*Massemordene* sker hos Jer!

Og jeg ærgrer mig over, at jeg ikke har kompetance til at straffe
de skyldige i Rusland for alle disse *massemord*!

For det er det eneste, der hjælper præventivt, skønner jeg!

-

2024-02-14 kl 22.13
Er en ny afrikansk 'verdenskrig' under opsejling?
32 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/er-en-ny-afrikansk-verdenskrig-under-opsejling

En by med to millioner indbyggere er omringet af oprørere, mens
våbnene peger i alle retninger. En ny storkrig truer i et af
Afrikas rigeste og samtidig mest urolige områder i den
Demokratiske Republik Congo.

[...]

__________________________

(Time now CET 22.22)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 19:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7228678
Carsten Thomsen
Danmark skal donere droner til Ukraine sammen med flere andre
lande

(Time now CET 22.22)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 17.10
14-årig pige og to andre civile såret ved russisk angreb i
Kherson

I dag kl. 17.25
Canada vil støtte Ukraines flåde af F-16 kampfly med 317
millioner kroner

Canada har allokeret 46 millioner dollar ...

I dag kl. 17.57
Syv civile såret ved russisk angreb i Kharkiv

I dag kl. 18.23
Ukraine hævder at have ramt russisk skib ved Krim-halvøen med
droneangreb

6 min siden (Time now CET 19.29)
Tyskland vil mangedoble forsyning af ammunition til Ukraine

I dag kl. 20.10
Russisk general anklages for økomord og krigsforbrydelser

I dag kl. 21.05
Ukrainske tropper afviser over 25 angreb ved Avdijivka

7 min siden (Time now CET 22.21)
Putin fortryder én ting, siger han i interview

(Time now CET 22.21)

2024-02-14 kl 22.09
26 min. siden
Flere mennesker ramt af skud under Super Bowl-fejring i Kansas City

TV2:
2024-02-14 kl 22.14
Flere personer ramt af skud nær Super Bowl-parade i Kansas City
38 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26139