Biden: USA's modsvar i Iraq og Syrien vil fortsætte - News 2024-02-13

Feb 13, 2024, 3:48:40 AMFeb 13
Biden: USA's modsvar i Iraq og Syrien vil fortsætte

Subject: BREAKING UFO-news: Found Angle at Calakmul-X-367,26 between
Xcambo and Hawaii Hotspot around 90° - [ News 2024-02-12 ]
News:dk.politik,
News:dk.videnskab
Date: Mon, 12 Feb 2024 09:22:52 +0100
26125 <65c9d55f$0$708$1472...@news.sunsite.dk>
Abraham-code
https://sites.google.com/view/a-code-f-001/files/26-xxx/26-1xx/26-12x/26-125
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/aHcgeH4j_lA/m/02mWMNCWAQAJ
https://groups.google.com/g/dk.videnskab/c/U_oNIeFaWJo/m/xGpmNOUSAQAJ
https://groups.google.com/g/no.kultur.folklore.ufo/c/o1ZHcJulcjE/m/8jdkTIxuAQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
or ...
https://www.youtube.com/watch?v=_R0gkTvCRSw&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_&index=2

Interrupt from ...

Subject: [Den sidste nadver]
Israel raser mod Belgien og Spanien:
I spreder falske påstande og støtter terrorisme -
Re: ... News 2023-11-24
Date: Fri, 24 Nov 2023 22:12:23 +0100
25842 <656111b7$0$708$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QlhbR710vwg/m/wyu0JFLKAAAJ

> https://sites.google.com/view/kall-litteratur/0/den-sidste-nadver
>
> Den sidste nadver
> en rejse blandt de efterladte kristne i den arabiske verden
> af Klaus Wivel
> Kristeligt Dagblads Forlag, 2013
> ISBN 978 87 7467 111 4

=>

Tanke til overvejelse:

Vil du have de samme *fanatiske* holdninger (...

fx. at folk skal dræbes, hvis de skifter religion, apropos
FNs Menneskerettighedserklæring artikel 18, som lyder ...
https://menneskeret.dk/files/media/dokumenter/om_os/om_menneskerettigheder_diverse/fn_verdenserklaering_fil.pdf

Enhver har ret til tanke-, samvittigheds- og
religionsfrihed: denne ret omfatter frihed til at skifte
religion eller tro og frihed til enten alene eller i
fællesskab med andre, offentligt eller privat, at give
udtryk for sin religion eller tro gennem undervisning,
udøvelse, gudsdyrkelse og overholdelse af religiøse
forskrifter.

...), hvis du ikke var muslim?

Hmm ...

Historiske *kendsgerninger*:

Jødisk exodus fra arabiske lande til Israel
https://da.wikipedia.org/wiki/J%C3%B8disk_exodus_fra_arabiske_lande_til_Israel

Fra 1948 til begyndelsen af 1970-erne forlod mellem
800.000–1.000.000 jøder deres hjem i den arabiske verden
for at flygte, eller de blev deporterede. 260.000 af dem
nåede Israel mellem 1948 og 1951, 600.000 frem til 1972. ...

Når man *deporterer* mennesker, da er det ikke andet end
rimeligt, at man så modtager tilsvarende antal flygtninge
(herunder deres børn, som de i mellemtiden har fået)!

+

Date: Fri, 19 Jan 2024 21:24:56 +0100
26014 <65aada98$0$711$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/EzmhD_pbc2Y/m/49A0p7Z0AAAJ

> Ord til overvejelse:
>
> Det er altid nemmere at forære dele af andres ejendom bort (end
> egne jordbesiddelser)!

Den seksårige pige er blevet et symbol på overmagt, fortæller
korrespondent
I dag kl. 20.17
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-12-den-seksaarige-pige-er-blevet-et-symbol-paa-overmagt-fortaeller-korrespondent

-

Overfald på mor og barn udstiller sprængfarligt emne, der
splitter befolkningen i Ukraine
I dag kl. 20.42
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-12-overfald-paa-mor-og-barn-udstiller-spraengfarligt-emne-der-splitter-befolkningen-i-ukraine

-

Mette Frederiksen om første spadestik til ammunitionsfabrik: 'I
krig er ord ikke nok'
I går kl. 21:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/mette-frederiksen-om-foerste-spadestik-til-ammuntionsfabrik-i-krig-er-ord-er-ikke-nok

Baggrunden er Ukraines 'ammunitionssult' i nedslidningskampen mod
Rusland.

-

2024-02-12 kl 22.08
Nyvalgt præsident i Finland er åbenmundet – ikke mindst i forhold
til Ukraine
18 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-12-nyvalgt-praesident-i-finland-er-aabenmundet-ikke-mindst-i-forhold-til-ukraine

-

DR S114 tir 13 feb 08:53:59
13.februar dr.dk/nyheder 00:08

USA: VÅBENHVILE PÅ MINDST SEKS UGER

I dag kl. 00:08
Biden: USA presser på for våbenhvile på mindst seks uger
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/biden-usa-presser-paa-vaabenhvile-paa-mindst-seks-uger

+

USA forsøger at forhandle våbenhvile i Gaza på mindst seks uger
I dag kl. 05.40
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-13-usa-forsoeger-at-forhandle-vaabenhvile-i-gaza-paa-mindst-seks-uger

Det lyder al sammen meget fint, men ...

HVIS vi lader Hamas slippe godt fra deres terror, så vil terroren
FORTSÆTTE i morgendagens verden (som en skrue UDEN ende)!

Så vi bliver nødt til at fjerne Hamas, HVIS vi ønsker reel fred
(altså mere end blot et tomt ord)!

Jeg finder INTET forkert i, at egyptiske letbevæbnede tropper
rykker ind i Gaza og fjerner Hamas og *genindsætter* det
palæstinensiske selvstyre!

Og vi kunne gøre noget tilsvarende mht. at jordanske letbevæbnede
tropper rykker ind i Judæa og Samaria.

-

I dag kl. 03:05
Trump beder Højesteret tage stilling: Var han immun som præsident?
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/trump-beder-hoejesteret-tage-stilling-var-han-immun-som-praesident

+

Donald Trump beder Højesteret om juridisk immunitet
I dag kl. 05.31
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-13-donald-trump-beder-hoejesteret-om-juridisk-immunitet

Kommentar:

Du har fuldstændig *misforstået* det hele!

*Nobody* is ABOVE the Law°!

Not even the President!

Det er dét, der er hele idéen med demokratiet!

Ellers kunne vi jo ligeså godt genindføre Monarkiet!

Men ...

Af *praktiske* grunde har Præsidenten (i embeds-perioden)
immunitet i stor udstrækning, så vedkommende kan passe sit job og
ikke i tide og navnlig utide skulle slæbes i Retten med dertil
hørende vanære!

-

Said flygtede til Rafah med sin mor i kørestol: 'Ingen har vores ryg'
I dag kl. 08:00
https://www.dr.dk/stories/1288510966/said-abu-el-sud-forsoegte-at-komme-til-rafah-med-sin-mor-i-koerestol/

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 20:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7219077
Camilla Markvardsen
Mellemøstkorrespondent: Stor lettelse i Israel efter gidslers
hjemkomst

i går kl. 23:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7219530
Emma Amalie Oxenbøll
Biden: USA presser på for våbenhvile på mindst seks uger

i går kl. 23:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7219531
Sofie Dyjak
USA kan ikke støtte israelsk offensiv i Rafah uden plan for
civiles sikkerhed

i går kl. 23:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7219533
Emma Amalie Oxenbøll
Kong Abdullah: Glem ikke situationen på Vestbredden

i dag kl. 00:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7219586
Emma Amalie Oxenbøll
Israelsk opslag: Vi helmer ikke, før alle gidsler er hjemme igen

i dag kl. 01:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7219624
Emma Amalie Oxenbøll
Biden: USA's modsvar i Iraq og Syrien vil fortsætte

i dag kl. 03:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7219656
Emma Amalie Oxenbøll
USA: Kun mindre skader på skib angrebet natten til søndag

i dag kl. 04:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7219700
Emma Amalie Oxenbøll
Organisation i opråb: Hvor mange af vores folk skal dø, mens de
forsøger at redde liv?

i dag kl. 05:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7219804
Mads Vestergaard
Mindst fem dræbt ved flygtningelejr i Gaza

i dag kl. 05:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7219808
Mads Vestergaard
Israels militær mister tre soldater

i dag kl. 06:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7219888
Mads Vestergaard
Pakistan fordømmer Israels angreb mod Rafah

(Time now CET 09.38)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

57 min. siden (Time now CET 22.16)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7219162
Camilla Markvardsen
Mette Frederiksen tager første spadestik til ammunitionsfabrik

i dag kl. 00:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7219598
Emma Amalie Oxenbøll
Borgmester beretter om angreb på Dnipro

i dag kl. 00:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7219599
Emma Amalie Oxenbøll
Hundredvis deltager i begravelse for familie dræbt i russisk
droneangreb

i dag kl. 01:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7219614
Emma Amalie Oxenbøll
Polsk premierminister: EU's medlemslande skal opruste

(Time now CET 09.37)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.19
Opd. I dag kl. 09.31
https://nyheder.tv2.dk/live/2024-02-12-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

I dag kl. 20.28
Trumps udtalelser er "udelukkende i Ruslands interesse", siger
Scholz

32 min siden (Time now CET 22.15)
Der går årevis, før Europa kan forsvare sig selv, siger chef for
stor våbenkoncern

12 min siden (Time now CET 22.15)
Britisk minister kritiserer Trump – men er enig i centralt budskab

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.11
Opd. 4 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/2024-02-13-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

I dag kl. 05.14
Grupper af russiske droner rammer kraftværk i Dnipro

I dag kl. 05.25
Senatet i USA bevæger sig i retning af støttepakke til Ukraine

I dag kl. 05.28
Rusland og Belarus forbliver suspenderet fra international ishockey

I dag kl. 06.05
Hizbollah træner russiske droneoperatører, hævder Ukraine

I dag kl. 06.07
Tænketank: Rusland vil begrænse "uønskede" personer

I dag kl. 06.43
Kvinde erkender sig skyldig i at sende missilkomponenter til
Rusland

I dag kl. 07.29
Frankrig finder omfattende russisk propagandanetværk

I dag kl. 08.33
Rusland truer med "hårdt" modsvar på Vestens beslaglæggelser

I dag kl. 08.43
Ukraines hovedstad ramt af hypersonisk missil, vurderer forskningsinstitut

5 min siden (Time now CET 09.45)
Ukraine hævder, at Rusland køber Elon Musk-teknologi i Mellemøsten

(Time now CET 09.45)

2024-02-13 kl 09.17
26 min. siden
Det brænder stadig i den svenske forlystelsespark Liseberg

TV2:
2024-02-13 kl 09.35
Stor lagerhal er sikret men stadig i risiko for at styrte sammen
34 min siden

Discover Your Love Language® - The 5 Love Languages®:
https://5lovelanguages.com/
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26129
Reserveret *unødvendig* Google-idiot-klipperi, så man ikke kan læse text

Feb 13, 2024, 8:13:24 AMFeb 13
Atomkrigsliderlig pyroman fra Kreml *efterlyses*

Subject: Biden: USA's modsvar i Iraq og Syrien vil fortsætte -
News 2024-02-13
Date: Tue, 13 Feb 2024 09:48:35 +0100
26129 <65cb2ce4$0$706$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/BItNkkQ4l5M/m/DnPtzcvmAQAJ
Biden presser på for våbenhvile i Gaza, men 'der er nogle
punkter, hvor man står langt fra hinanden'
I dag kl. 10:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/biden-presser-paa-vaabenhvile-i-gaza-men-der-er-nogle-punkter-hvor-man-staar-langt

En seks uger lang våbenhvile mellem Israel og Hamas kan være
under opsejling.

-

DR S131 tir 13 feb 13:39:32
13.februar dr.dk/nyheder 12:25

RUSLAND EFTERLYSER ESTISKE MINISTRE

Estlands premierminister Kaja Kallas er
blevet eftersøgt af Rusland. Det samme
gælder landets udenrigsminister, Taimar
Peterkop, og Litauens kulturminister,
Simonas Kairys.
Det fremgår af en database hos det
russiske indenrigsministerium, skriver
Ritzau. Nyhedsbureuaet skriver
ligeledes, at Dmitrij Peskov, der er
talsmand for Kreml, bekræfter
efterlysningen på et pressemøde.

Ifølge Reuters er det uklart, hvad de
tre ministre har gjort.
Peksov forklarer dog, at Kaja Kallas er
eftersøgt på grund af "fjendtlige
handlinger" over for Rusland og
"vanhelligelse af den historiske
hukommelse".

I dag kl. 12:25
Rusland efterlyser Estlands premier- og udenrigsminister
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-efterlyser-estlands-premier-udenrigs-og-kulturminister

Ud over at der er tale om gak-gak *propaganda* og forsøg på
*historie-forfalskning*, så ... (at lege med ilden) ...
)

Meget, MEGET dumt gjort af Rusland, fordi ...

HVIS folk fra et NATO-land *kidnappes* eller myrdes af
Psykopatistan, da er det jo - reelt set - en krigserklæring, og
det er nok ikke så smart, hvis man vil undgå 3. Verdenskrig, ved
mindre man er selvmords-kandidat!

-

DR S132 tir 13 feb 12:50:26
13.februar dr.dk/nyheder 12:48

SENATET GODKENDER HJÆLPEPAKKE

I dag kl. 12:48
Stor hjælpepakke fra USA til Ukraine er kommet et skridt nærmere
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/stor-hjaelpepakke-fra-usa-til-ukraine-er-kommet-et-skridt-naermere

-

2024-02-13 kl 14.01
Partier i opråb: Gør det lettere at smide børn ud af skolen
34 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/politik/partier-i-opraab-goer-det-lettere-smide-boern-ud-af-skolen

Skolerne har for få muligheder, når elever skaber voldsomme
problemer, mener flere partier.

Kommentar:

Ja!

Børn SKAL lære, at det får *konsekvenser*, når man er uartig!

Det er jo bl.a. dét, psykopaten i Kreml ikke har lært!

Genindfør derfor også eftersidning, fordi ...

Det forstår børn!
Det tager børn ikke skade af, og
det kan i stor udstrækning forebygge den mere skadelige associale
adfærd.

Lad således ord følges op af handling!

Det er på den måde de fleste børn indlærer, hvordan verden er
skruet sammen.

Ord i sig selv er IKKE nok!

___________________________

[...]

_________________________

(Time now CET 09.37)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
5 min siden (Time now CET 09.45)
Ukraine hævder, at Rusland køber Elon Musk-teknologi i Mellemøsten

__________________________

(Time now CET 09.45)

[...]

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26130

Feb 13, 2024, 1:16:56 PMFeb 13
Ukrainsk optimisme om nyt vidundervåben, der får russiske
missiler og droner til at falde ned

Senatet stemmer hjælpepakke til Ukraine igennem

Estlands Premierminister reagerer nu efter russisk efterlysning

News 2024-02-13
Date: Tue, 13 Feb 2024 09:48:35 +0100
26129 <65cb2ce4$0$706$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/BItNkkQ4l5M/m/DnPtzcvmAQAJ
Sydafrika beder FN-domstol vurdere Israels offensiv i Rafah
I dag kl. 14.28
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-13-sydafrika-beder-fn-domstol-vurdere-israels-offensiv-i-rafah

-

Senatet stemmer hjælpepakke til Ukraine igennem
I dag kl. 12.10
Opd. I dag kl. 14.33
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-13-senatet-stemmer-hjaelpepakke-til-ukraine-igennem

-

DR S135 tir 13 feb 18:03:17
13.februar dr.dk/nyheder 15:48

DØMT FOR ANGREB PÅ IRANS AMBASSADØR

En 34-årig iransk mand er blevet fundet
skyldig i at have forsøgt at stikke
Irans ambassadør i Danmark med en kniv.

Østre Landsret betragter manden som
psykisk syg, og derfor er han dømt til
behandling på psykiatrisk afdeling.
Desuden udvises han med indrejseforbud
i seks år.

Angrebet skete i den 7. oktober 2022.
Her kravlede manden over muren ind til
ambassadens grund i København.

Da ambassadøren ankom i bil, løb han
frem mod hende med en brødkniv, men han
blev inden da overmandet af ambassadens
gartner.

I dag kl. 15:48
Psykisk syg kendes skyldig i knivangreb mod Irans ambassadør
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/psykisk-syg-kendes-skyldig-i-knivangreb-mod-irans-ambassadoer

-

Ukrainsk optimisme om nyt vidundervåben, der får russiske
missiler og droner til at falde ned
I dag kl. 16.03
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-13-ukrainsk-optimisme-om-nyt-vidundervaaben-der-faar-russiske-missiler-og-droner-til-at-falde-ned

-

DR S139 tir 13 feb 18:03:17
13.februar dr.dk/nyheder 16:40

FN-DOMSTOL BEDT OM AT SE PÅ RAFAH

Sydafrika vil have FN's øverste
domstol, Den Internationale Domstol,
til at tage stilling til, om Israels
plan om at udvide offensiven mod byen
Rafah i den sydlige del af Gazastriben,
kræver at domstolen griber ind. Det
skriver Reuters.

I dag kl. 16:40
Sydafrika beder FN-domstol vurdere Israels offensiv i Rafah
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sydafrika-beder-fn-domstol-vurdere-israels-offensiv-i-rafah

-

11.000 år gammel stenaldermur fundet på havbunden i Østersøen:
'Det er vildt interessant og fantastisk'
I dag kl. 17:46
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/historie/11000-aar-gammel-stenaldermur-fundet-paa-havbunden-i-oestersoeen-det-er

Muren er næsten en kilometer lang og blev brugt til at fange
rensdyr i et område, der blev oversvømmet for 8.500 år siden.

-

”Lamslået” senator vil beskytte NATO mod Trump efter
”katastrofal” udtalelse
I dag kl. 17.58
https://nyheder.tv2.dk/udland/2024-02-13-lamslaaet-senator-vil-beskytte-nato-mod-trump-efter-katastrofal-udtalelse

-

DR S142 tir 13 feb 18:03:17
13.februar dr.dk/nyheder 18:01

F-35-DOM NÆRLÆSES HERHJEMME

I går gav en appeldomstol den
hollandske regering syv dage til at
stoppe for landets eksport af
reservedele til F-35-fly til Israel.

Domstolen begrunder afgørelsen med, at
der er klar risiko for at de
eksporterede dele bliver brugt til at
krænke international humanitær lov.

Afgørelsen bliver nu læst grundigt i
udenrigsministeriet herhjemme, skriver
Ritzau.

Danske våbenvirksomheder leverer
centrale dele til F-35-kampflyene, som
bliver brugt af Israel. Det er
eksempelvis maskindele og dele til
flyets hale.

2024-02-13 kl 18.53
52 min. siden
Det danske udenrigsministerium nærlæser hollandsk dom om stop
for salg af flydele til Israel
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/det-danske-udenrigsministerium-naerlaeser-hollandsk-dom-om-stop-salg-af-flydele-til

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 11:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7220788
Mads Vestergaard
Dansk talsperson for Læger Uden Grænser: Det er barske
arbejdsforhold

i dag kl. 14:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7221460
Katrine Bang Ramsbæk
FN-kontor har ikke modtaget noget fra Israel om evakueringsplaner

i dag kl. 16:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7221865
Karen Nielsen
Sydafrika beder FN-domstol vurdere Israels offensiv i Rafah

31 min. siden (Time now CET 19.15)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=7222320
Katrine Bang Ramsbæk
Lars Løkke Rasmussen: 'Militæroffensiv i Rafah risikerer at
forværre den allerede katastrofale humanitære situation'

(Time now CET 19.15)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 13:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7221285
Line Gjerlev
Rusland efterlyser Estlands premier- udenrigs- og kulturminister

i dag kl. 14:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7221422
Katrine Bang Ramsbæk
Estisk efterretning: Rusland forbereder sig på militær
konfrontation med Vesten

Kommentar:

Ja. *Galningen* i Kreml er ikke alene *krigsliderlig*! Han er
*atomkrigsliderlig*!

Og ...

Jo før det russiske militær indset dette og fjerner ham, desto
større er chancen for, at vi (både Rusland og Vesten) overlever!

i dag kl. 14:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7221509
Katrine Bang Ramsbæk
Zelenskyj glæder sig over Senatets 'ja' til Ukraine-pakke

i dag kl. 16:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7221797
Katrine Bang Ramsbæk
Estlands premierminister reagerer på russisk efterlysning

i dag kl. 17:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7222072
Katrine Bang Ramsbæk
USA-korrespondent: Hjælpepakke til Ukraine kommer til at møde
massiv modstand

i dag kl. 17:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=7222131
Katrine Bang Ramsbæk
Rusland eftersøger ministre fra Estland og Litauen. Det kan
handle om fjernelse af mindesmærker

(Time now CET 19.11)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 10.20
Tucker Carlson roser Rusland til skyerne og sætter ord på
interview af Putin

I dag kl. 10.36
Estlands premierminister efterlyst i Rusland

I dag kl. 11.01
Både Estlands premierminister og udenrigsminister efterlyst i
Rusland

I dag kl. 12.31
Institut varsler "et meget farligt årti" med militære spændinger

I dag kl. 13.14
Flertal i Senatet godkender støttepakke til Ukraine og Israel

I dag kl. 13.39
Zelenskyj hilser hjælpepakke velkommen

Ukraines præsident, Volodymyr Zelenskyj, hilser en mulig
forestående hjælpepakke på 61 milliarder dollars – svarende til
422 milliarder kroner – velkommen.

I dag kl. 14.05
Kreml affejer påstande om misinformation i Europa

I dag kl. 17.18
Premierminister reagerer nu efter russisk efterlysning

36 min siden
Republikanerne vil stå i vejen for stor hjælpepakke, spår
USA-analytiker

(Time now CET 19.07)

2024-02-13 kl 18.53
9 min. siden
'Det har jeg aldrig set her før': Uventet gæst dukkede op i zoo

TV2:
2024-02-13 kl 19.00
Rapport afslørede sjusk og lovbrud i nedbrændt svensk vandland
21 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 26132