Biden har sagt ja til at forsyne Ukraine med klyngebomber - News 2023-07-08

Biden har sagt ja til at forsyne Ukraine med klyngebomber

Subject: En bøn om hjælp - News 2023-07-07
Date: Fri, 7 Jul 2023 09:29:50 +0200
25371 <u88ete$18nk2$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/vAcWW1Wy1oI/m/Flydp8B2BgAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Putin går i sko med snydehæl, fordi han er flov over sin højde. Den
slags mænd er farlige

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets forgård!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

Meteor observationer i Danmark

http://www.stjerneskud.info/fireball/trig_jumi.html
http://www.stjerneskud.info/fireball/event2023-07-08-01-20-59/

Dato: 2023-07-08
Klokken: 01:20:59 Dansk sommertid, UTC+2

Emne Værdi Kommentar
Kurs 253 grader Nord:0, positiv retning med uret
Faldvinkel 36 grader Lodret: 90, horisontalt: 0

01 + 20/60 + 59/3600 = 1,34972... * 600/24 = 33,743 (-566,257)

http://www.stjerneskud.info/fireball/event2023-07-08-01-39-56/

Dato: 2023-07-08
Klokken: 01:39:56 Dansk sommertid, UTC+2

Emne Værdi Kommentar
Kurs 250 grader Nord:0, positiv retning med uret
Faldvinkel 46 grader Lodret: 90, horisontalt: 0

01 + 39/60 + 56/3600 = 1,665... * 600/24 = 41,639 (-558,361)

http://www.stjerneskud.info/fireball/event2023-07-08-02-22-06/

Dato: 2023-07-08
Klokken: 02:22:06 Dansk sommertid, UTC+2

Emne Værdi Kommentar
Kurs 291 grader Nord:0, positiv retning med uret
Faldvinkel -2 grader Lodret: 90, horisontalt: 0

02 + 22/60 + 06/3600 = 2,3683... * 600/24 = 59,208 (-540,792)

=>

Delta 1:
http://www.stjerneskud.info/fireball/event2023-07-08-01-20-59/
http://www.stjerneskud.info/fireball/event2023-07-08-01-39-56/
________________________________________________________18-57

00 + 18/60 + 57/3600 = 0,3158... * 600/24 = 7,896 (-592,104)

Delta 2:
http://www.stjerneskud.info/fireball/event2023-07-08-01-20-59/
http://www.stjerneskud.info/fireball/event2023-07-08-02-22-06/
______________________________________________________1-01-07

Found 60 + 1 = 61

01 + 01/60 + 07/3600 = 1,0186... * 600/24 = 25,465(-574,535)

Delta 3:
http://www.stjerneskud.info/fireball/event2023-07-08-01-39-56/
http://www.stjerneskud.info/fireball/event2023-07-08-02-22-06/
________________________________________________________42-10

00 + 42/60 + 10/3600 = 0,7028... * 600/24 = 17,569 (-582,431)

DR S138 fre 07 jul 14:27:35
7.juli dr.dk/nyheder 13:04

TROELS LUND: SITUATIONEN ER BROGET

I dag kl. 13:04
Troels Lund: Situationen om svensk Nato-medlemskab ser "broget" ud
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/troels-lund-situationen-om-svensk-nato-medlemskab-ser-broget-ud

-

USA overvejer at donere kontroversielt våben til Ukraine:
'Kan måske give overhånd i artilleriduellen'
I dag kl. 13:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-overvejer-donere-kontroversielt-vaaben-til-ukraine-kan-maaske-give-overhaand-i

Klyngebomber efterlader adskillige mindre granater, der i årevis
er til fare for civile.

-

Minister: Ukrainsk offensiv afhænger ikke af ti forsinkede
kampvogne
I dag kl. 14.37
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-07-07-minister-ukrainsk-offensiv-afhaenger-ikke-af-ti-forsinkede-kampvogne

-

Nato er klar med nye forsvarsplaner:
'300.000 soldater i højt beredskab'
I dag kl. 16:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nato-er-klar-med-nye-forsvarsplaner-300000-soldater-i-hoejt-beredskab

Truslen fra Rusland og terrorisme får Nato til at styrke
forsvaret med tre nye regionale planer. Det siger
generalsekretær Stoltenberg forud for topmødet i Vilnius.

-

DR S144 fre 07 jul 17:57:23
7.juli dr.dk/nyheder 16:48

SØFARTEN SKAL VÆRE KLIMANEUTRAL

I dag kl. 16:48
Ny international aftale for søfarten: Skal være klimaneutral i 2050
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ny-international-aftale-soefarten-skal-vaere-klimaneutral-i-2050

Kommentar:

Noget så banalt som at sætte et sejl op, KUNNE spare en hel masse
energi!

-

DR S147 fre 07 jul 17:57:23
7.juli dr.dk/nyheder 17:56

RUSLAND FORBYDER ORGANISATION
Den norske
menneskerettighedsorganisation "the
Human Rights House Foundation" og dens
aktiviteter er blevet udelukket i
Rusland.

Gruppen, der er en sammenslutning af 80
uafhængige
menneskerettighedsorganisationer, er
anklaget for at skabe social uro i
landet og give de russiske væbnede
styrker et dårligt ry, hvilket strider
imod en censurlov i Rusland. Det
skriver Reuters.
Private donorer og regeringer i EU er
støtter organisationen, der arbejder
for ytrings- og forsamlingsfrihed i det
vestlige Balkan, Kaukasus og Østeuropa
herunder Ukraine.

2023-07-07 kl 18.08
12 min. siden
Rusland forbyder norsk menneskerettighedsorganisation
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-forbyder-norsk-menneskerettighedsorganisation

-

Danske mineryddere med hård kritik af klyngebomber til Ukraine:
'Det er dybt problematisk'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/danske-mineryddere-med-haard-kritik-af-mulige-klyngebomber-til-ukraine-det-er-dybt

I går kl. 19:30
opdateret I går kl. 20:57

Organisation mener, at en donation fra USA vil være et brud på
konventionerne.

-

USA vil sende klyngebomber til Ukraine – organisation advarer
I går kl. 19.48
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-07-usa-vil-sende-klyngebomber-til-ukraine-organisation-advarer

-

Tørke i civilisationens vugge: Irakiske landmænd migrerer fra
deres marker
I går kl. 20:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/toerke-i-civilisationens-vugge-irakiske-landmaend-migrerer-fra-deres-marker

I det sydlige Irak, hvor floderne Tigris og Eufrat i årtusinder
har givet liv til civilisationer, taber landmændene kampen mod
klimaforandringer og migrerer mod byerne.

-

DR S151 lør 08 jul 08:17:06
7.juli dr.dk/nyheder 20:51

JOE BIDEN HAR GODKENDT VÅBEN

I går kl. 20:51
Joe Biden har godkendt at sende klyngebomber til Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/joe-biden-har-godkendt-sende-klyngebomber-til-ukraine

-

Organisationer kritiserer USA for at ville sende klyngevåben til
Ukraine
I går kl. 22.24
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-07-organisationer-kritiserer-usa-for-at-ville-sende-klyngevaaben-til-ukraine

-

Biden: Det var en svær beslutning at sende klyngebomber til Ukraine
I går kl. 23.15
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-07-biden-det-var-en-svaer-beslutning-at-sende-klyngebomber-til-ukraine

-

DR S153 lør 08 jul 08:17:06
7.juli dr.dk/nyheder 23:25

BIDEN: EKSTREMT SVÆR BESLUTNING

I går kl. 23:25
Biden om klyngebomber til Ukraine: Ekstremt svær beslutning
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/biden-om-klyngebomber-til-ukraine-ekstremt-svaer-beslutning

... Ukraine er ved at løbe tør for ammunition.

[ ... ]

... det er kun i en overgangsperiode, at amerikanerne vil sende
klyngebomber til Ukraine.

-

I går kl. 23:56
Erdogan: Putin kommer til Tyrkiet i august
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/erdogan-putin-kommer-til-tyrkiet-i-august

-

Putin besøger Erdogan i Tyrkiet til august
I dag kl. 06.19
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-08-putin-besoeger-erdogan-i-tyrkiet-til-august

-

USA tømmer sit sidste lager af kemiske våben
I dag kl. 06.22
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-08-usa-toemmer-sit-sidste-lager-af-kemiske-vaaben

-

DR S155 lør 08 jul 08:17:06
8.juli dr.dk/nyheder 06:37

USA TØMMER LAGER AF KEMISKE VÅBEN

I dag kl. 06:37
USA tømmer sit sidste lager af kemiske våben
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usa-toemmer-sit-sidste-lager-af-kemiske-vaaben

-

2023-07-08 kl 08.29
Biden sendte særlig besked til Xi Jinping: - Det er ikke en trussel
15 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-08-biden-sendte-saerlig-besked-til-xi-jinping-det-er-ikke-en-trussel

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

29. juni 2023 kl. 16:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6112618
Sofie Dyjak
Stoltenberg: "Vi er blevet enige om en ny rotationsmodel for luft- og
missilforsvar"

____________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I går kl. 05.35
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-07-07-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 12.59
Seks døde efter eksplosion på russisk sprængstoffabrik

Kl. 13.05
Zelenskyj ankommer til Slovakiet

Kl. 13.09
I næste uge kommer Ukraine tættere på NATO-medlemskab, siger
Stoltenberg

Kl. 13.21
Sverige og Tyrkiet skal mødes

Kl. 13.25
Belarus nægter at be- eller afkræfte placeringen af ​​taktiske
atomvåben

36 min siden (Time now CET 14.37)
Forsinket levering af kampvogne har ikke betydning, hævder
Troels Lund-Poulsen

11 min siden (Time now CET 14.37)
Hverken Prigozjin eller Putin er helte efter mytteri, siger
Lukasjenko

Kl. 14.57
Ukraine byder kontroversielt våben fra USA velkommen

Kl. 16.01
Forsker: Kreml forsøger at male billede af Wagner-leder som
korrupt og pervers

33 min siden (Time now CET 18.16)
Mangel på sammenhold i NATO truer alliancen, siger Zelenskyj

19 min siden (Time now CET 18.16)
Rusland forbyder norsk menneskerettighedsorganisation

Kl. 20.05
Zelenskyj er ankommet til Tyrkiet

Kl. 20.28
Amerikansk sikkerhedsrådgiver: Rusland har brugt klyngebomber
siden krigens start

Kl. 21.00
Biden har sagt ja til at forsyne Ukraine med klyngebomber, siger
sikkerhedsrådgiver

Kl. 21.13
Sådan virker en klyngebombe

Kl. 21.23
Klyngebomber skal hjælpe modoffensiven på vej

Kl. 22.31
Det var en "meget svær beslutning", siger Biden om klyngebomber

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.31
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-07-08-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.28
Putin besøger Erdogan i Tyrkiet til august

Kl. 05.53
Biden advarede Xi Jinping efter møde med Putin

Konkret fortalte Biden Xi Jinping, at han - tilsyneladende i
forhold til Taiwan - skulle være forsigtig, fordi Kina er
afhængig af investering fra Vesten.

Kl. 06.02
Ukraine vil genvinde kontrollen over Krim, siger Zelenskyj

46 min siden (Time now CET 08.43)
Tænketank: Ukraine gør "betydelige fremskridt" omkring Bakhmut

18 min siden (Time now CET 08.43)
Ukraine nærmer sig Bakhmut, lyder det fra efterretninger

4 min siden (Time now CET 08.43)
Zelenskyj besøger symbolsk ø i Sortehavet

(Time now CET 08.43)

2023-07-08 kl 08.19
5 min. siden
Dansk landbrug har haft et historisk godt år

TV2:
2023-07-08 kl 08.29
Biden sendte særlig besked til Xi Jinping: - Det er ikke en trussel
15 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25374

UG:
Tyrkiet støtter Ukraines medlemskab af NATO, siger Zelenskyj

Ekspert: Zelenskyjs besøg på slangeø er et slag i ansigtet på Rusland

Subject: Biden har sagt ja til at forsyne Ukraine med
klyngebomber - News 2023-07-08
Date: Sat, 8 Jul 2023 08:46:26 +0200
25374 <u8b0o1$1lueg$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/Y5W5HJ0BCBs/m/e1WeNw0IBAAJ
Forsvarsekspert reagerer på donation af klyngebomber:
'Et udtryk for, at Ukraine er presset'
I dag kl. 09:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/forsvarsekspert-reagerer-paa-donation-af-klyngebomber-et-udtryk-ukraine-er-presset

Den ukrainske hær er i vanskeligheder på slagmarken, men det kan
donationen af et nyt våben måske ændre på.

-

DR S160 lør 08 jul 12:55:45
8.juli dr.dk/nyheder 09:51

IRAN HENRETTER TO MÆND EFTER ANGREB

I dag kl. 09:51
Iran henretter to mænd efter angreb på helligdom
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/iran-henretter-maend-efter-angreb-paa-helligdom

-

DR S161 lør 08 jul 12:55:45
8.juli dr.dk/nyheder 10:31

ZELENSKYJ BESØGER SLANGEØEN

I dag kl. 10:31
Zelenskyj besøger den symbolske Slangeø i anledning af krigens
dag 500
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-besoeger-den-symbolske-slangeoe-i-anledning-af-krigens-dag-500

-

Iran henretter to mænd som straf for angreb på helligdom
I dag kl. 10.59
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-08-iran-henretter-to-maend-som-straf-for-angreb-paa-helligdom

-

DR S162 lør 08 jul 12:55:45
8.juli dr.dk/nyheder 11:43

NY REKORD FOR GRØN STRØM

I første halvår af 2023 kom 67 procent

I dag kl. 11:43
Andelen af grøn strøm sætter rekord
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/andelen-af-groen-stroem-saetter-rekord

-

Danmark indtager sidstepladsen på NATO-liste
I dag kl. 12.11
https://nyheder.tv2.dk/2023-07-07-danmark-indtager-sidstepladsen-paa-nato-liste

Danmark lever heller ikke op til kravet om at bruge minimum 2
procent af bnp på forsvaret.

-

Danmarks udenrigsministerium fraråder brug af klyngevåben
49 min siden
I dag kl. 12.34
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-07-08-danmarks-udenrigsministerium-fraraader-brug-af-klyngevaaben

Kommentar:

Jamen så levér MANGE F-16 fly til gengæld!

Ukrainerne SKAL have noget at forsvare sig med!

Og ...

Hvis russerne kommer her, så SKAL jeg (og andre hjemmeværnsfolk
osv.) have *stinger-missiler* under vores seng til at *forsvare*
os med!

-

DR S165 lør 08 jul 12:55:45
8.juli dr.dk/nyheder 12:53

SEKS CIVILE DRÆBT I DONETSK

2023-07-08 kl 13.18
25 min. siden
Mindst seks civile dræbt i russisk missilangreb i Donetsk
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/mindst-seks-civile-draebt-i-russisk-missilangreb-i-donetsk

-

DR S166 lør 08 jul 17:06:29
8.juli dr.dk/nyheder 13:40

FN BEKYMREDE OVER KLYNGEBOMBER

I dag kl. 13:40
Klyngebomber til Ukraine udløser bekymring hos FN
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/klyngebomber-til-ukraine-udloeser-bekymring-hos-fn

Kommentar:

Anders Puck Nielsen har *informeret* os civile om, at de
klyngebomber, som USA anvender, har en art "deadline"; forstået
på den måde, at de eksploderer efter nogenn tid - no matter
what!, og således IKKE længere udgør nogen fare ((modsat
russernes(, der til stadighed desværre anvendes i deres
*ulovlige* angribskrig på Ukraine))!

-

DR S167 lør 08 jul 17:06:29
8.juli dr.dk/nyheder 15:16

KLYNGEBOMBER SKAL IKKE BRUGE I RUS

I dag kl. 15:16
Ukraine lover kun at bruge klyngebomber i besatte områder
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraine-lover-kun-bruge-klyngebomber-i-besatte-omraader

-

Oprydning efter klyngevåben kan ifølge dansk ngo tage årtier
I dag kl. 15.39
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-08-oprydning-efter-klyngevaaben-kan-ifoelge-dansk-ngo-tage-aartier

Kommentar:

Jeg kan INTET love, men ifølge Anders Puck Nielsen ...

-

I dag kl. 16:37
Sydkoreanere protesterer mod FN's atomvagthund
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sydkoreanere-protesterer-mod-fns-atomvagthund

-

DR S169 lør 08 jul 17:06:29
8.juli dr.dk/nyheder 17:04

RUSLAND: "EN DESPERAT HANDLING"

I dag kl. 17:04
Rusland kalder amerikanske klyngebomber til Ukraine "en desperat
handling"
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-kalder-amerikanske-klyngebomber-til-ukraine-en-desperat-handling

Kommentar:

Ævl!

Det er bare fordi du indser, at det vil give dig militære
problemer (med hensyn til din *ulovlige* angrebskrig på Ukraine)!

Åh ...

Gid jeg kunne få dig op og dingle i galgen, din *slyngel* (du
satans slangeyngel)! Det beder jeg om - i Jesu navn!

-

Rusland raser mod nyt våben: - Det er et desperat skridt
I dag kl. 17.37
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-07-08-rusland-raser-mod-nyt-vaaben-det-er-et-desperat-skridt

-

'Historisk' klimaaftale får lunken modtagelse:
’Det er tusind skridt fra at være svar på klimakrisen’
I dag kl. 18:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/historisk-klimaaftale-faar-lunken-modtagelse-det-er-tusind-skridt-fra-vaere-svar-paa

Selvom minister kalder aftale for 'historisk' og 'ambitiøs',
savner organisation konkrete aftaler for at nå klimamål.

-

2023-07-08 kl 18.28
'Historisk' klimaaftale får lunken modtagelse:
’Det er tusind skridt fra at være svar på klimakrisen’
13 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/historisk-klimaaftale-faar-lunken-modtagelse-det-er-tusind-skridt-fra-vaere-svar-paa

Interrupt from ...

Subject: Anmodning til Sverige [ vedr. Koranafbrændinger i
relation til NATO-medlemskab ].
FN: Klimaet er 'ude af kontrol'.
Vanvittig *urealistisk* forslag vedrørende klyngebomber -
Re: ... News 2023-07-07
Date: Fri, 7 Jul 2023 12:06:21 +0200
25373 <u88o2t$19rv0$1...@news.eternal-september.org>
Sweden
https://sites.google.com/view/kall-sweden/files/25-xxx/25-3xx/25-373
NATO
https://sites.google.com/view/kall-nato/files/25-xxx/25-3xx/25-373
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/vAcWW1Wy1oI/m/0rQMSUt_BgAJ

> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+27.12&version=BPH
>
> Ordsprogene 27:12, Bibelen på hverdagsdansk
>
> Den fornuftige ser faren på forhånd og undgår den,
> en tåbe vader videre og må tage konsekvensen.

samt ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/index.php?

(NB! Andagtsteksten nedskrevet og trykt i hæfte *FØR* 1. juni
2023, apropos det eventuelle *profetiske* budskab.)

==== citat start ===

Ordet for 2023-07-08

Lad dig ikke distrahere

"Dine øjne skal se lige frem,
dit blik skal være rettet lige ud."
Ord 4,25

For at lykkes med det, Gud har kaldet dig til, skal du gøre
følgende:

Fjern det, der distraherer.

Dette er ikke let, da de fleste mennesker får over 100 e-mails,
tekstbeskeder og tweets hver dag.

Men du er nødt til det.

Hvordan?

Ved at holde den disciplin det er at praktisere dine
prioriteringer.

Gør ikke det nemme først, eller de svære ting først, eller de
presserende ting først.

Gør det vigtigste først - de aktiviteter, der giver det største
udbytte.

På den måde begrænser du distraktionerne.

Beskyt dig mod det, der distraherer.

En leder skriver:

"Jeg har brug for afmærkede tidsrum, hvor jeg kan tænke, uden at
blive forstyrret.

Jeg har formået at afskære mig fra kontakt, når det er
nødvendigt, så jeg kan gå ind i mit 'tænke-rum' og arbejde uden
at blive forstyrret...

Jeg er dog altid meget opmærksom på spændingsfeltet imellem mit
ansvar og behov for at være tilgængelig for andre som leder, og
mit behov for at trække mig væk fra dem, så jeg kan tænke."

Jesus trak sig ofte tilbage for at bede. (Se Lukas 5,16)

Han tilbragte tid sammen med mennesker, for at lære deres behov
at kende.

Og han tilbragte tid med Gud i bøn, for at kunne møde disse
behov.

Af den grund var han altid det rette sted, på rette tidspunkt,
med de rette mennesker - i gang med at gøre de rette ting.

Det samme må du gøre!

Hvis du er indadvendt af natur, så sørg for også at komme ud
blandt andre mennesker.

Hvis du altid 'er på farten', så træk dig indimellem tilbage, så
du kan blive forfrisket og genfokuseret, så du kan udføre det,
Gud har kaldet dig til.

"Dine øjne skal se lige frem, dit blik skal være rettet lige ud.

Giv agt på den vej, du går, du skal styre hele din færden; bøj
ikke af til højre eller venstre..." (Ord 4,25-27)

=== citat slut ===

Et Udsagn (hørt "vist nok" i den lokale "moske" 6/7-23, CET 20:05):

Herre!

Jeg "tilgiver" Dig for (o Gud) ... (ironi ON) ...

... at have skabt mig (primært) som *resultat-orienteret*,
modsat min partner dér, som er del-objekt-orienteret!

(ironi OFF)

:-)

[...]

Kl. 10.39
Russisk forsvarsminister viser sig for første gang siden mytteri

Kl. 10.51
UM fraråder brug af klyngebomber i Ukraine

Kl. 11.05
Tyrkiet støtter Ukraines medlemskab af NATO, siger Zelenskyj

Kl. 11.27
Seks dræbt i angreb på ukrainsk by

11 min siden (Time now CET 13.32)
Rusland ønsker møde om sprængninger på Nord Stream

Kl. 13.59
Klyngebomber vil gøre ondt værre for mineryddere, mener Dansk
Flygtningehjælp

Kl. 15.13
Ekspert: Zelenskyjs besøg på slangeø er et slag i ansigtet på
Rusland

Kl. 16.18
Ukrainske soldater vender hjem til Ukraine - genforenes med familier

Kl. 17.20
Rusland kalder USA's klyngebomber for "desperat handling"

(Time now CET 19.37)

2023-07-08 kl 19.32
26 min. siden
LGBT-modstandere stopper Pride-parade i Georgien

TV2:
2023-07-08 kl 18.32
I chok over tandlægeregning på 100.000 kroner: - Det er vanvittigt
I dag kl. 17.46

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25375