ET-Break (Straffen kommer snart, Скоро пенальти, Россия-матушка) - News 2023-05-21

ET-Break:
(2023-05-21, Sunday, Day no 141 (left 244), CET 08:5x-2, GMT 06:5x-2)
- "[Straffen] Kommer snart!"

Means:
ET-Break: - "The penalty is coming soon!"...

CET 08:57
- "Mother"
- "Мать"

CET 08:57
- "..."

ET-Break: - "Скоро будет пенальти, мама"

Should have been (I guess):
ET-Break: - "The penalty is coming soon, Mother Russia"
ET-Break: - "Скоро пенальти, Россия-матушка"

CET 09:00
- "Yep!"

File 25.226 ...
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/view/kall-russia
https://sites.google.com/view/kall-russia/files/25-xxx/25-2xx/25-226

-

Kall, Mogens skrev:

Subject: UG: USA giver grønt lys til eksport af F-16-fly til Ukraine -
Zelenskyj kritiserer arabiske ledere for at 'vende det
blinde øje' til krigen i Ukraine - News 2023-05-20
Date: Sat, 20 May 2023 08:22:20 +0200
25224 <u49out$10elh$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/2Ir7VwKi71U/m/NEDKq2OJAgAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

[ ... ]

2
„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

[ ... ]

18
... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43

Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

DR S147 søn 21 maj 07:58:06
20.maj dr.dk/nyheder 21:18

PAVE BEDER KARDINAL OM FREDSMISSION

I går kl. 21:18
Paven beder kardinal om fredsmission i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/paven-beder-kardinal-om-fredsmission-i-ukraine

-

I går kl. 21:24
Wagner-gruppen hævder at have erobret hele Bakhmut, men ekspert tvivler
på udlægningen
https://www.dr.dk/nyheder/udland/wagner-gruppen-haevder-have-erobret-hele-bakhmut-men-ekspert-tvivler-paa-udlaegningen

-

DR S148 søn 21 maj 07:58:06
20.maj dr.dk/nyheder 21:55

BLINKEN HAR TALT MED BURHAN

I går kl. 21:55
USA's udenrigsminister har vendt våbenhvile med lederen af ​​den
sudanesiske hær
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usas-udenrigsminister-har-vendt-vaabenhvile-med-lederen-af-den-sudanesiske-haer

-

Tidligere dansk jagerpilot ser flere udfordringer i F-16-plan
I går kl. 22.33
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-05-20-tidligere-dansk-jagerpilot-ser-flere-udfordringer-i-f-16-plan

-

I går kl. 22:58
Zelenskyj mødes med en perlerække af statsledere: Skal overbevise om, at
hans fortælling er den rigtige
https://www.dr.dk/nyheder/udland/zelenskyj-moedes-med-en-perleraekke-af-statsledere-skal-overbevise-om-hans

-

Zelenskyj-rådgiver ser særlig timing i Progozjin-melding
I går kl. 23.08
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-20-zelenskyj-raadgiver-ser-saerlig-timing-i-progozjin-melding

-

Sudans stridende parter har underskrevet en ugelang våbenhvile
I dag kl. 01.12
Opd. I dag kl. 05.20
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-20-sudans-stridende-parter-har-underskrevet-en-ugelang-vaabenhvile

-

Jagerfly styrter ned ved flyvebase i Spanien
I dag kl. 05.25
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-21-jagerfly-styrter-ned-ved-flyvebase-i-spanien

-

DR S151 søn 21 maj 07:58:06
21.maj dr.dk/nyheder 06:32

JAGERFLY STYRTER NED VED FLYVEBASE

I dag kl. 06:32
Jagerfly styrter ned ved spansk flyvebase
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/jagerfly-styrter-ned-ved-spansk-flyvebase

-

DR S153 søn 21 maj 07:58:06
21.maj dr.dk/nyheder 06:54

PUTIN LYKØNSKER WAGNER-KRIGERNE

I dag kl. 06:54
Putin lykønsker Wagner-krigerne og det russiske militær med
påstået succes i Bakhmut
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/putin-lykoensker-wagner-krigerne-og-det-russiske-militaer-med-paastaaet-succes-i

Kommentar:

Lyt til et godt råd:

Stik af fra Ukrainsk og Georgisk territorium, førend hammeren
falder, for du vil blive knust!

HVORFOR ofre livet for en idiots skyld (i Kreml)?

-

2023-05-21 kl 08.35
2 min. siden
Sudans stridende parter har igen underskrevet en ugelang våbenhvile
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sudans-stridende-parter-har-igen-underskrevet-en-ugelang-vaabenhvile

-

2023-05-21 kl 08.41
Zelenskyj erkender tilsyneladende tab af Bakhmut
8 sek siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-21-zelenskyj-erkender-tilsyneladende-tab-af-bakhmut

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

21. mar. 2023 kl. 17:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=5664759
Morten Top
Putin: Kinesisk plan kan være basis for fred

____________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.39
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-20-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 20.45
TV 2-korrespondent tvivler på opsigtsvækkende udmelding fra Prigozjin

Kl. 21.34
Zelenskyjs toprådgiver: Prigozjin forsøger at aflede opmærksomheden

Kl. 22.11
Zelenskyj og Biden skal mødes søndag

Kl. 23.26
Ruslands forsvarsministerium hævder at have fuld kontrol over Bakhmut

New Link ...

Seneste nyt i krigen i Ukraine
I dag kl. 05.19
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-21-seneste-nyt-i-krigen-i-ukraine

Kl. 05.20
Putin lykønsker Wagner efter angivelig indtagelse af Bakhmut

Kl. 05.20
Tænketank: Bakhmut-erobring vil være rent symbolsk

Kl. 06.08
Zelenskyj har diskuteret yderligere støtte med Canada

Kl. 06.45
Zelenskyj skal holde tale i Japan

34 min siden (Time now CET 08.49)
Zelenskyj lader til at bekræfte tabet af Bakhmut

7 min siden (Time now CET 08.49)
Biden varsler ny militærhjælp til Ukraine

1 min siden (Time now CET 08.54)
Storbritannien lover troskab: - Står sammen med Ukraine, så
længe det varer

(Time now CET 08.54)

Deadline:

DR text-TV:
158

DR:
2023-05-21 kl 08.35
2 min. siden
Sudans stridende parter har igen underskrevet en ugelang våbenhvile

TV2:
2023-05-21 kl 08.41
Zelenskyj erkender tilsyneladende tab af Bakhmut
8 sek siden

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
- -
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25226

CET 09:02
- "Er på vej!"

Einem asteroide?

25226b

Subject: Re: ET-Break (Straffen kommer snart,
Date: Sun, 21 May 2023 09:03:05 +0200
25226b <u4cfn8$1f6an$2...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/SplUMYOrcbE/m/W6PJuy3aAgAJ

Subject: ET-Break (Straffen kommer snart,
Date: Sun, 21 May 2023 09:02:09 +0200
25226a <u4cflg$1f6an$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/SplUMYOrcbE/m/7syYlg3aAgAJ

> CET 09:02
> - "Er på vej!"
>
> Einem asteroide?
>

> 25226b

CET 09:07
- "Leave"

CET 09:07
- "Now!"

Date: Sun, 21 May 2023 09:12:35 +0200
25226c <u4cg92$1f6an$3...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/SplUMYOrcbE/m/s7wDNbTaAgAJ
CET 09:12-19
- "Punishment."

Apropos Sodom!

25226d

Zelenskyj lover ikke at bruge F-16-kampfly til at angribe på russisk jord

-

Date: Sun, 21 May 2023 09:02:09 +0200
25226a <u4cflg$1f6an$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/SplUMYOrcbE/m/7syYlg3aAgAJ
Forvirring om Zelenskyjs udmelding omkring Bakhmut
I dag kl. 08.38
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-21-zelenskyj-erkender-tilsyneladende-tab-af-bakhmut

-

I dag kl. 09:29
Forvirring efter Zelenskyj-udmelding: Er Bakhmut stadig på ukrainske hænder?
https://www.dr.dk/nyheder/udland/zelenskyj-jeg-tror-ikke-laengere-bakhmut-er-paa-ukrainske-haender

-

DR S160 søn 21 maj 10:49:35
21.maj dr.dk/nyheder 09:33

TALSMAND: BAKHMUT ER IKKE FALDET

I dag kl. 09:33
Præsident Zelenskyjs talsmand præciserer: Zelenskyj afviste, at Bakhmut
er faldet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/praesident-zelenskyjs-talsmand-praeciserer-zelenskyj-afviste-bakhmut-er-faldet

-

DR S162 søn 21 maj 10:49:36
21.maj dr.dk/nyheder 10:16

MERE MILITÆR HJÆLP TIL UKRAINE

I dag kl. 10:16
Flere G7-lande lover mere militærhjælp til Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/flere-g7-lande-lover-mere-militaerhjaelp-til-ukraine

-

Danmark kan intet gøre mod russiske missilangreb – eksperter ser behov
for milliarddyrt luftforsvar
I dag kl. 10.25
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-05-16-danmark-kan-intet-goere-mod-russiske-missilangreb-eksperter-ser-behov-for-milliarddyrt-luftforsvar

-

G7-topmødet har været en kæmpe sejr for Zelenskyj, siger analytiker
I dag kl. 12.37
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-21-g7-topmoedet-har-vaeret-en-kaempe-sejr-for-zelenskyj-siger-analytiker

-

DR S164 søn 21 maj 21:42:54
21.maj dr.dk/nyheder 12:38

EFTERFORSKER MULIG FORGIFTNING

I dag kl. 12:38
Tysk politi efterforsker mulig forgiftning af to eksilrussere
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tysk-politi-efterforsker-mulig-forgiftning-af-eksilrussere

-

DR S165 søn 21 maj 21:42:54
21.maj dr.dk/nyheder 13:15

ZELENSKYJ: BAKHMUT ER IKKE EROBRET

I dag kl. 13:15
Zelenskyj: Bakhmut er ikke erobret af Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-bakhmut-er-ikke-erobret-af-rusland

-

DR S169 søn 21 maj 21:42:54
21.maj dr.dk/nyheder 17:13

'TEMPELBJERGET ER ISRAELS'

I dag kl. 17:13
Israelsk minister: Tempelbjerget er Israels
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israelsk-minister-tempelbjerget-er-israels

-

Russiske passagerfly flyver videre trods alvorlige fejl og mangler
I dag kl. 20.59
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-17-russiske-passagerfly-flyver-med-gamle-reservedele-og

[...]

Kl. 09.20
TV 2-korrespondent: - Kampene fortsætter i Bakhmut

Kl. 09.28
Lyn-analyse
Claus Borg Reinholdt
Journalist og korrespondent, TV 2 Udland

Kl. 10.19
Ukraine får hjælpepakke for 2,58 milliarder kroner fra USA

Kl. 10.32
Russisk viceminister død

Pyotr Kucherenko blev syg ombord på et fly fra Havana, ... Han
blev 46 år.

Kl. 10.54
Zelenskyj vil afholde fredskonference – Danmark nævnes som mulighed

Kl. 11.15
Ukraine hævder at have nedskudt fire russiske droner

55 min siden (Time now CET 12.29)
Minister bakker Zelenskyj op: Ukraine har stadig kontrol over dele af
Bakhmut

37 min siden (Time now CET 12.29)
Zelenskyj lægger blomster til minde om Hiroshima-ofre

Kl. 12.46
Zelenskyj lover ikke at bruge F-16-kampfly til at angribe på russisk jord

Kl. 13.25
Venstres udenrigsordfører: Danmark bør søge værtsskab for fredskonference

Kl. 15.30
Rusland kalder G7-topmødet en "rugemaskine" for anti-russisk og
anti-kinesisk "hysteri"

Kl. 15.48
Ukraine kæmper videre i Bakhmut, siger topgeneral

Kl. 16.04
Tysk politi efterforsker mulig forgiftning af to russere i eksil

Kl. 16.17
75.000 samlet i Moldova for at støtte pro-vestlig regering

Kl. 16.31
Ukrainske tropper hævder at have ramt russisk hovedkvarter i Berdjansk

Kommentar:

Map:
https://goo.gl/maps/LYgLyNu9DkBLMZKZA

Kl. 16.58
Sydkorea vil sende minerydningsudstyr og ambulancer til Ukraine

Kl. 17.15
Rusland sigter anklager og dommer ved ICC for at udstede arrestordre på
Putin

Kl. 17.30
To civile dræbt i russiske angreb i Donetsk

Kl. 17.55
Ukrainsk topgeneral besøgte frontlinjen nær Bakhmut

Kl. 18.45
Ukraines militær rapporterer om fremrykning nær Bakhmut

Kl. 19.26
Afrikanske ledere skal lede fredsforhandlinger mellem Ukraine og Rusland

Kl. 21.19
Zelenskyj kan være tilfreds efter G7-topmøde, siger britisk ambassadør

5 min siden (Time now CET 22.39)
Britisk våbeneksport boomer

(Time now CET 22.39)

Deadline:

DR text-TV:
174

DR:
2023-05-21 kl 22.25
45 min. siden
Halvt så mange afviste asylansøgere på udrejsecentre på to år

TV2:
2023-05-21 kl 22.29
Optælling: Konservative bliver størst i græsk valg
28 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25227