News 2022-05-04, Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine. 1368 days to global Nuclearwar+suicide

Britisk forsvarschef: Ruslands krigsstrategi er "utrolig arrogant"

Was:

'Et Ord til Dagen'
'A Word for the Day'
'Слово дня'
'Слово на день'

Was:

61 days after ...

Sodom-warning-to-Russia
Sodoma-advarsel-til-Rusland
Содом-попередження-Росії
Содом-предупреждение-России

Was:

49 days after The International Court of Justice ...

UN court:
Russia must stop war immediately.
No evidence of genocide of Russian-speaking people in Ukraine before
invasion

Суд ООН:
Россия должна немедленно прекратить войну.
Доказательств геноцида русскоязычных на Украине до вторжения нет

Subject: Som sagt: Med dig fortsat ved roret, Putin, er global
atomkrig nærmest úundgåelig! -
Re: Nu mangler du bare ligesom Karadžić at true os med atomkrig! -
Re: News 2021-04-18, 1749 days to global Nuclearwar
Date: Thu, 22 Apr 2021 09:23:21 +0200
22852 news:6081246c$0$689$1472...@news.sunsite.dk
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/view/kall-russia/files/22-xxx/22-852
Was:
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/russia/22-xxx/22-852
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/VfKbpnXJM7k/m/LfoeEFfMAgAJ>
[ Reconstruction begin (from file 22.846 ...
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/VfKbpnXJM7k/m/EoLMCudLAgAJ
]

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/atomvagthund-bekraefter-iran-nu-producerer-uran-med-60-procents-renhed
[ ... ]

[ END of Reconstruction ]

> Som sagt: Med dig fortsat ved roret, Putin, er global atomkrig
> (og dermed Menneskehedens uddøen) nærmest *úundgåelig*!
>
> HVORFOR ?
>
> Fordi du som psykopat IKKE forstår *selvbeherskelsens kunst*, også
> mht. at respektere andres ejendom (at man ikke bare kan forlange
> alt, hvad man peger (på som en snotforkælet møgunge)).
>
> Men ...
>
> Det bliver nu nok Iran, der opstarter atomkrigen, for de er endnu
> mere knald-i-låget end dig, skønner jeg!

Og dog!

Siden da er der jo sket følgende:

Subject: Psykopatus-Putin har angrebet Ukraine. 1437 days to global
nuclearwar -
Re: News 2022-02-01, 1460 days to global Nuclearwar+suicide
Date: Thu, 24 Feb 2022 23:59:36 +0100
23529 <62180ddc$0$695$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/sbzEQu6kwj8/m/AORSGQQrCQAJ

https://www.information.dk/udland/2022/02/vladimir-putin-erklaerer-krig-ukraine-beordrer-luftangreb-militaerbaser

https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

> - Hvem der end forsøger at hindre os, eller som truer vort folk og
> vort land, bør vide, at Ruslands svar bliver øjeblikkeligt. Og det
> vil få så store konsekvenser for jer, at I aldrig tidligere har
> oplevet dem i historien.
>
> Talen fra Vladimir Putin var reelt en krigserklæring mod Ukraine og
> en advarsel til alle, der ønsker at hjælpe regeringen i Kiev.
>

> Kommentar:
>
> Og her gentager Psykopatus-Putin så Karadzics vanvittige trusler!

Se tillige ...

https://sites.google.com/view/kall-nuclearwar>
> ET-warning
> http://www.youtube.com/watch?v=gNbnIIRj_bM

If You don't like Your future, Mankind, please *change* it!
(Hvis du ikke kan lide din fremtid, skal du *ændre* den!)

Headline:

Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine.
Psykopatus-Putin-666 har angrebet Ukraine.

Quit the deal with the devil, Psykopatus-Putin-666
Выйти из сделки с дьяволом, Психопат-Путин-666
Get out of the deal with the devil, Psychopath Putin-666
Kom ud af aftalen med djævelen, psykopat Putin-666

-

Stand With Ukraine:

Støt Røde Kors Ukraine - Indsamling til Ukraine
https://www.rodekors.dk/stoet/katastrofeberedskab

Ukraine under angreb - civile i akut nød!

-

Nødhjælp til Ukraine - Støt Læger uden Grænser - MSF.dk
https://msf.dk/her-arbejder-msf/lande/ukraine/

Ukraine

Læger uden Grænser
Strandlodsvej 44, 2. sal,
DK-2300 København S

Mobilepay: 665567,
Bank: 4190-0081000,

CVR: 17010077
in...@msf.dk.cut
+45 39 77 56 00
Presse-kontakt

-

Mission Øst
https://missioneast.org/donation

MobilePay: Send et valgfrit beløb på 83706
SMS: SMS ME150 til 1245 (150 kr. + alm. SMS-takst)
Betalingskort: Støt på https://missioneast.org/donation

-

Dansk Europamission
https://forfulgtekristne.dk/

Min gave til nødlidende i Ukraine
MobilePay: 452022
Giro 82294937
Bank: reg: 1471 konto: 0008082200
Mærk gaven:
Nødhjælp til Ukraine

-

https://www.google.org/ukraine-relief/

Helping people affected by the war in Ukraine

UNHCR

UNICEF

World Food Programme

-

How can I help?

Indsaml penge fx. til Læger uden Grænser og/eller Røde Kors Ukraine
Collect money e.g. to Médecins Sans Frontières and / or Red Cross
Ukraine
Собирать деньги в Médecins Sans Frontières и/или Красный Крест Украины

-

Den danske Ukraine komite

https://dendanskeukrainekomite.dk/

Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
landets kamp for frihed og fred.

Søren Pind, ...
Formand den danske Ukraine komite
https://twitter.com/sorenpind
https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784

MobilePay på 924084

Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 668633

Se tillige ...

Aftenshowet 21 Marts 2022: Samler penge ind til våben
https://www.dr.dk/drtv/episode/306049

-

Putin wanted dead or alive. The first offer has appeared
Date: 02.03.2022

https://polanddaily24.com/4072-putin-wanted-dead-or-alive-the-first-offer-has-appeared

Alex Konanykhin
https://www.facebook.com/konanykhin

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10158124185765286&set=ecnf.637610285

Counter 27/2-2022 = $1 million

Counter now = $1 million + unknown!

The President of Ukraine

Volodymyr Zelenskij
Володимир Зеленський
https://twitter.com/ZelenskyyUa

President of Ukraine Volodymyr Zelenskyy
Official website
https://www.president.gov.ua/
https://www.president.gov.ua/en

Офіс Президента України
https://www.youtube.com/channel/UCncq73xfx9sVA3Ht2uVRrCw

-

Prime Minister of Ukraine

Denys Shmyhal
https://twitter.com/Denys_Shmyhal

-

Minister of Foreign Affairs of Ukraine

Dmytro Kuleba
https://twitter.com/DmytroKuleba

-

Minister of Defense of Ukraine

Oleksii Reznikov
https://twitter.com/oleksiireznikov

-

UKR Embassy in Denmark
https://denmark.mfa.gov.ua/

https://twitter.com/UKRinDNK/
https://twitter.com/JSerritzlev/status/1497856367234801664

UKR Embassy in Denmark@UKRinDNK · 26. feb.Journalists, correspondents,
presenters!
Don't let your colleagues film and broadcast Ukrainian troops🚫
It makes our brave guys visible for Kremlin troops.
Please spread the word
9.49 AM · 27. feb. 2022·Twitter Web App

Hmm ...

Subject: ET-Break: Do you want MORE? -
Was: Are you a fool or what, Psykopatus-Putin-666 ? -
Re: News 2022-02-27, Psykopatus-Putin har angrebet Ukraine.
1434 days to global Nuclearwar+suicide
Date: Sun, 27 Feb 2022 21:56:06 +0100
23617 <621be568$0$697$1472...@news.sunsite.dk>
Green Light
https://sites.google.com/view/kall-green-light/files/23-xxx/23-6xx/23-617
Joshua-syndrome
https://sites.google.com/view/joshua-syndrome/files/23-xxx/23-6xx/23-617
Terminator-38
https://sites.google.com/view/kall-terminator/files/23-xxx/23-6xx/23-617
Test blasting (Prøvesprængning)
https://sites.google.com/view/test-blasting/files/23-xxx/23-6xx/23-617
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/iu38Pz5EvJY/m/n9frgnT9AwAJ

> Noget tyder på, at de har givet Præsidenten i Ukraine, Hr. Volodymyr
> Zelenskij (Володимир Зеленський) - eller i denne fravær anden
> myndig person fx. udenrigsminister Dmytro Kuleba eller
> forsvarsminister Oleksii Reznikov *magtbeføjelser* til at straffe
> Jer!

Man må gå ud fra (dersom hjemlandet er besat af fjendlige tropper),
at ambassadøren har *fuldmagt* til at råde (på landets vegne)!

One must assume (if the home country is occupied by enemy troops)
that the ambassador has the *authority* to act (on behalf of the
country)!

Надо полагать (если родная страна оккупирована вражескими войсками),
что посол имеет *полномочия* действовать (от имени страны)!

-

See also ...

Defence of Ukraine
https://twitter.com/DefenceU

-

Партнеры по коалиции:

Alexey Navalny
@navalny
https://twitter.com/navalny

Основатель Фонда борьбы с коррупцией, лидер партии Россия Будущего.
Founder of the Anti-Corruption Foundation, leader of the Russia of the
Future party.
Grundlægger af Anti-Corruption Foundation, leder af partiet Fremtidens
Rusland.
+
Chief-Commander, The Russian-Exile-Government and members of UDN
Главнокомандующий, Русское Изгнательное-Правительство и члены УДН

-

The International Court of Justice (ICJ) ...

https://www.icj-cij.org/
https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

Video:
https://www.icj-cij.org/en/multimedia/622f0a2b045e580af31b0b21

[...]

https://twitter.com/NATO

-

The Kyiv Independent
https://twitter.com/KyivIndependent

2022-02-27, Sunday, CET 04.23, GMT 03:23

Ukraine opretter hotline til russiske soldaters familier

https://kyivindependent.com/

News Feed

Sunday, February 27

02:48
external Ukraine's hotline for relatives of Russian soldiers gets
hundreds of calls.

Named “Come back alive from Ukraine,” the hotline became operational on
Feb. 26 and has received hundreds of calls from relatives of the Russian
military looking for their loved ones.

На внешнюю украинскую горячую линию для родственников российских солдат
поступают сотни звонков.

Горячая линия под названием «Вернись живым из Украины» заработала 26
февраля и получила сотни звонков от родственников российских военных,
которые ищут своих близких.

=>

https://t.me/verkhovnaradaofukraine/126

Verkhovna Rada of Ukraine

Ministry of Defense of Ukraine informs that they have already received
hundreds of calls from Russians looking for their relatives in the
Russian army who were captured in Ukraine.

Captured Russian soldiers are given an opportunity to call their family
back home.

To stop the war, we need more Russians to know about their losses in
Ukraine.

REMINDER❗️
📞 Hot line «Come back alive from Ukraine»
▪️ +380894201860
▪️ +380894201861
▪️ +380894201862

Верховная Рада Украины

Минобороны Украины сообщает, что к ним уже поступили сотни звонков от
россиян, которые ищут своих родственников в российской армии, которые
попали в плен на Украине.

Плененным российским солдатам предоставляется возможность отозвать свою
семью домой.

Чтобы остановить войну, нам нужно, чтобы больше россиян знали о своих
потерях на Украине.

НАПОМИНАНИЕ❗️
📞 Горячая линия «Вернись живым из Украины»
▪️ +380894201860
▪️ +380894201861
▪️ +380894201862

Mother Russia!

I have a dream:

A *democratic* world

Come - join us!

Мать Россия!

У меня есть мечта:

*демократический* мир

Присоединяйся к нам!...

And then I heard a voice from Heaven° said (perhaps the voice of our
galactic neighbor ET):
(2022-02-27, Sunday, day no 58, CET 09:26, GMT 08:26)
- "Be my partner."

И тогда я услышал голос с Небес ° сказал (возможно, голос нашего
галактический сосед ET):
(2022-02-27, воскресенье, день № 58, CET 09:26, GMT 08:26)
- «Будь моим партнером».

MORE NEWS:

CET 09:43
- "Lad ikke dine sønner dø!"

43
- "Hører du mig?"

Центральноевропейское время 09:43
- "Не дайте погибнуть своим сыновьям!"

43
- "Ты меня слышишь?"

43
- "... (They are dying) ...", *1

(
*1:
Ordene ej 100% sikre, pga. "transmitter".
You know: Nazy-støj. BBC-London-1940-1945.

- "there"

Means:
43
- "...(Умирают)..."

44
- "там"

Hvad der aftales under afpresning er *ugyldigt*,
og afpresseren vil til evig tid være skyldig for domstolen!

What is agreed during extortion is * invalid *,
and the blackmailer will forever be guilty in court!

То, что согласовано при вымогательстве, *недействительно*,
и шантажист навеки будет виновен в суде!

Boykot Putin-666's ækle morderiske krig i Ukraine
Boycott Putin-666's disgusting murderous war in Ukraine

ved at producere varme fra solfanger (fremfor russisk gas)!
by producing heat from solar panels (rather than Russian gas)!

Og så er du OGSÅ med til at hæmme klima-forandringerne!
And you are ALSO helping to stem climate change!

Se hvordan man let kan bygge en billig solfangermodel:
See how to easily build a cheap solar collector model:

Solar collector (Solfanger)
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/

Pictures (Billeder):
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/pictures
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/pictures/2022-04-27
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/pictures/2022-04-28
Around 20% reflector created => Water heated up to 48°C
Omkring 20 % reflektor bygget => Vand opvarmet til 48°C

Around 83% reflector created => Water heated up to x°C
Omkring 83 % reflektor bygget => Vand opvarmet til x°C

My girl and me;
we want to
walk in the light ... :-)

Stop Putin and climate change: Walk in the light

Input andagtstekst from ...
Input devotional text from ...
Введите текст молитвы из ...
Введіть текст набожності з ...

'Et Ord til Dagen'
'A Word for the Day'
'Слово дня'
'Слово на день'

'Et Ord til Dagen'
http://www.ucb.dk/dagensord/index.php?

___ quote begin ___

Ordet for 2022-05-04

Sædekornet vokser indeni dig

"... som det, det i sandhed er, Guds ord, og det virker i jer, som tror."
1. Tes 2,13

Når du læser Guds Ord, tror det og handler på det, er det som sædekorn,
der vokser indeni dig. De sædekorn har liv! I naturen behøver du ikke
forstå hele processen, der gør, at sædekorn vokser; du skal bare vande,
pleje og beskytte dem. Det samme gælder Skriften. Paulus skriver, "For
da I modtog Guds ord, som I hørte af os, tog I ikke imod det som
menneskeord, men som det, det i sandhed er, Guds ord, og det virker i
jer, som tror." (v 13) Bemærk formuleringen, "det virker i jer." Guds
Ord oppebærer sig selv; det har ikke brug for, at andre validerer det.

Prøv at tænke på beretningen i Det Ny Testamente, hvor Jesus kom gående
på vandet. Han gik hen mod disciplene, og Peter sagde, "Herre, er det
dig, så befal mig at komme ud til dig på vandet." (Mat 14,28) Jesus gav
ham ét enkelt ord: "Kom" (v 29), og så begyndte Peter at gå. De andre
disciple troede sikkert ikke, at Peter kunne gøre det. Det er, fordi de
ikke forstod, hvem der talte til Peter. "Da de så ham gå på søen, troede
de, at det var et spøgelse, og de skreg op." (Mark 6,49)

Der er en lektie til os alle her. Når Gud taler til dig, skal du ikke
forvente, at alle forstår det, er enige eller vil støtte dig. Det er
almindelig menneskeligt, at man gerne vil have, at visse mennesker kan
se det samme, som man selv ser og tror på det, man gør. Men i dette
Skriftsted forbereder Gud os på at blive afvist af dem, der ikke forstår
det, Gud har sagt til os. Hvis du ikke er opmærksom, kan folks
holdninger få dig til at tvivle på det, Gud har sagt. Nogle gange
bekræfter han det, han har sagt til dig, gennem andre, og andre gange
gør han ikke. Men så længe du ernærer dig ved Hans Ord og tror på det,
vil "det virke i jer."

___ quote END ___

Bøn:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+6.9-13&version=BPH

Matthæus 6:9-13, Bibelen på hverdagsdansk

(Jesus siger:)

9 Bed derfor på følgende måde:

Far i Himlen.
Må du blive æret.
10
Må dit rige bryde igennem.
Må din vilje ske på jorden,
som den sker i Himlen.
11
Giv os det, vi har brug for i dag.
12
Tilgiv os, hvor vi har svigtet,
ligesom vi selv har tilgivet dem, der har svigtet os.
13
Lad os ikke bukke under for fristelsen,
men red os fra den Ondes angreb.

___________
___________

=>

Translation to English:

___ quote begin ___

The word for 2022-05-04

The seed grows inside you

"... as it truly is, the word of God, and it works in you who believe."
Thesis 2.13

When you read God's Word, believe it and act on it, it's like seed
growing inside you. Those seeds have life! In nature, you do not have to
understand the whole process that makes semen grow; you just have to
water, care for and protect them. The same is true of Scripture. Paul
writes, "For when you received the word of God, which you heard from us,
you did not receive it as the word of man, but as it really is, the word
of God, and it works in you who believe." (v 13) Notice the wording, "it
works in you." The Word of God sustains itself; it does not need others
to validate it.

Try to think of the story in the New Testament where Jesus came walking
on the water. He went to the disciples, and Peter said, "Lord, is it
you, command me to come out to you on the water." (Matthew 14:28) Jesus
gave him one single word: "Come" (v. 29), and then Peter began to walk.
The other disciples probably did not think Peter could do that. It's
because they did not understand who was talking to Peter. "When they saw
him walking on the lake, they thought it was a ghost, and they cried
out." (Mark 6,49)

There's a lesson for all of us here. When God speaks to you, do not
expect everyone to understand, agree, or support you. It is common human
being to want certain people to be able to see the same thing that one
sees and believes in what one does. But in this scripture, God prepares
us to be rejected by those who do not understand what God has said to
us. If you do not pay attention, people's attitudes can make you doubt
what God has said. Sometimes he confirms what he has said to you through
others, and other times he does not. But as long as you nourish yourself
by His Word and believe in it, "it will work in you."

___ quote END ___

Prayer:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+6.9-13&version=ERV

(Jesus says:)

Matthew 6:9-13, Easy-to-Read Version

9 So this is how you should pray:

‘Our Father in heaven,
we pray that your name will always be kept holy.
10
We pray that your kingdom will come—
that what you want will be done here on earth, the same as in heaven.
11
Give us the food we need for today.
12
Forgive our sins,
just as we have forgiven those who did wrong to us.
13
Don’t let us be tempted,
but save us from the Evil One.’

___________
___________

=>

Translation to Russian:

___ початок цитати ___

Слово на 04.05.2022

Семя растет внутри вас

«... как оно есть, слово Божие, и оно действует в вас, верующих».
Тезис 2.13

Когда вы читаете Божье Слово, верите ему и действуете в соответствии с
ним, это как семя, растущее внутри вас. В этих семенах есть жизнь! В
природе вам не нужно понимать весь процесс роста спермы; вам просто
нужно поливать, ухаживать и защищать их. То же самое относится и к
Писанию. Павел пишет: «Ибо, когда вы приняли слово Божие, которое вы
слышали от нас, вы приняли его не как слово человеческое, но как оно
есть на самом деле, как слово Божие, и оно действует в вас, верующих».
(стих 13) Обратите внимание на формулировку: «это действует в вас».
Слово Божье поддерживает себя; ему не нужны другие, чтобы подтвердить это.

Попробуйте вспомнить историю из Нового Завета, где Иисус шел по воде. Он
подошел к ученикам, и Петр сказал: «Господи, это ты, повели мне выйти к
тебе по воде». (Матфея 14:28) Иисус сказал ему одно-единственное слово:
«Приди» (ст. 29), и тогда Петр начал ходить. Другие ученики, вероятно,
не думали, что Петр мог это сделать. Это потому, что они не понимали,
кто говорил с Петром. «Когда они увидели его идущим по озеру, они
подумали, что это призрак, и закричали». (Марка 6,49)

Здесь есть урок для всех нас. Когда Бог говорит с вами, не ожидайте, что
все поймут, согласятся или поддержат вас. Это обычное человеческое
желание, чтобы некоторые люди могли видеть то же самое, что и он, и
верить в то, что он делает. Но в этом Священном Писании Бог готовит нас
к тому, чтобы быть отвергнутыми теми, кто не понимает, что Бог сказал
нам. Если вы не обращаете внимания, отношение людей может заставить вас
усомниться в том, что сказал Бог. Иногда он подтверждает то, что сказал
вам через других, а иногда нет. Но пока вы питаете себя Его Словом и
верите в него, «оно будет действовать в вас».

___ цитата КІНЕЦЬ ___

молитва:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+6.9-13&version=ERV-RU

(Иисус говорит:)

От Матфея 6:9-13, Русский Новый Завет: Легкая для чтения версия

9 А потому молитесь вот как:

„Отец наш Небесный,
пусть будет свято имя Твоё.
10
Пусть наступит Царство Твоё.
Пусть исполнится воля Твоя на земле,
как и на небе.
11
Пошли нам хлеб насущный на каждый день
12
и прости нам наши грехи,
как мы простили тех, кто причинил нам зло.
13
Не подвергай нас искушению,
но избавь нас от лукавого”.
[Так как Тебе принадлежат и Царство,
и сила, и слава вовеки. Аминь!]

___________
___________

=>

Translation to Ukrainian:

___ цитата начинается ___

Слово на 04.05.2022

Насіння росте всередині вас

«... як воно справді є, слово Боже, і воно діє у вас, хто вірує».
Теза 2.13

Коли ви читаєте Боже Слово, вірите йому і дієте відповідно до нього, це
наче зерно проростає всередині вас. Ці насіння мають життя! У природі не
обов’язково розуміти весь процес, який змушує сперму рости; їх потрібно
лише поливати, доглядати та берегти. Те саме стосується Святого Письма.
Павло пише: «Бо, прийнявши слово Боже, яке ви чули від нас, ви прийняли
його не як слово людське, але як воно є насправді, слово Боже, і воно
діє у вас, хто вірує». (v 13) Зверніть увагу на формулювання: «це працює
у вас». Слово Боже підтримує себе; йому не потрібні інші для підтвердження.

Спробуйте згадати історію з Нового Завіту, де Ісус прийшов, ідучи по
воді. Він підійшов до учнів, а Петро сказав: «Господи, це Ти, накажи
мені вийти до Тебе на воду». (Матвія 14:28) Ісус дав йому одне-єдине
слово: «Прийди» (вірш 29), а потім Петро почав ходити. Інші учні,
ймовірно, не думали, що Петро може це зробити. Це тому, що вони не
розуміли, хто розмовляє з Петром. «Коли вони побачили, що він ходить по
озеру, то подумали, що це привид, і закричали». (Марка 6,49)

Тут є урок для всіх нас. Коли Бог говорить з вами, не очікуйте, що всі
вас зрозуміють, погодяться чи підтримають. Звичайна людська істота хоче,
щоб певні люди могли бачити те саме, що бачить людина, і вірить у те, що
вона робить. Але в цьому вірші Бог готує нас до того, щоб бути
відкинутими тими, хто не розуміє, що Бог сказав нам. Якщо ви не будете
звертати уваги, ставлення людей може змусити вас засумніватися в тому,
що сказав Бог. Іноді він підтверджує те, що сказав вам через інших, а
іноді ні. Але доки ви живите себе Його Словом і вірите в нього, «це буде
діяти у вас».

___ цитата КОНЕЦ ___

Молитва:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+6.9-13&version=ERV-UK

(Ісус каже:)

От Матфея 6:9-13, Український Новий Завіт: легка для читання версія

9 Тому моліться так:

„Отче наш Небесний,
хай святиться ім’я Твоє.
10
Нехай прийде Царство Твоє.
Нехай буде воля Твоя,
як на Землі, так і на Небі.
11
Дай нам наш хліб[a] щоденний.
12
Прости гріхи наші,
як ми прощаємо тим,
хто завинив перед нами.
13
Не введи нас у спокусу,
а спаси від лукавого,
[бо царство, влада та слава
належать Тобі повік. Амінь!]

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om Ukraine: ...
https://www.dr.dk/nyheder/udland/seneste-nyt-om-konflikten-i-ukraine

i dag kl. 05:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3829573
Sofie Dyjak
Morgenoverblik: Her er hvad du skal vide om krigen lige nu

i dag kl. 05:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3829587
Sofie Dyjak
Evakueringer i Ukraine: Om få timer giver man det et forsøg i Mariupol

i dag kl. 06:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3829730
Sofie Dyjak
Rusland dropper møde i FN's Sikkerhedsråd

Rusland har angiveligt valgt at boykotte et årligt møde, der
finder sted i dag, i FN's Sikkerhedsråd med EU's politik- og
sikkerhedsudvalg. Det skriver nyhedsbureauet AFP.

Ifølge nyhedsbureauet hænger beslutningen sammen med situationen
i Ukraine.

i dag kl. 06:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3829741
Sofie Dyjak
Analyse: Større ukrainsk modoffensiv skubber de russiske styrker

i dag kl. 06:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3829811
Sofie Dyjak
Korrespondent om evakueringer fra Mariupol-stålværk: Man håber at kunne
skrue op for volumen

i dag kl. 07:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3829910
Sofie Dyjak
Se billederne: Sådan her ser der ud i Mariupol lige nu

57 min. siden (Time now CET 08.30)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3830020
Sofie Dyjak
Britiske efterretninger: Rusland indsætter flere styrker i Kharkiv-regionen

25 min. siden (Time now CET 08.30)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3830132
Sofie Dyjak
Korrespondet om livet inde i Mariupol-stålværk: Må være så rædselsfuldt

5 min. siden (Time now CET 08.30)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3830222
Sofie Dyjak
EU gør klar til endnu flere sanktioner mod Rusland

(Time now CET 08.30)

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om krigen i Ukraine
3. maj. 2022, 05:11
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-05-03-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 00.28
Raketangreb har mørklagt dele af Lviv

Kl. 00.52
Ukraine: 21 civile er blevet dræbt i Donetsk tirsdag

Kl. 01.57
Zelenskyj: Genopbygning af Ukraine vil koste 600 milliarder dollar

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
4. maj. 2022, 05:06
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-05-04-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.12
Britisk forsvarschef: Ruslands krigsstrategi er "utrolig arrogant"

Kl. 05.19
Dødstal efter trafikulykke i Ukraine stiger til 27

Kl. 05.24
Prorussiske separatister tiltaler udenlandske krigsfanger

Kl. 05.42
Planer om flere evakueringer onsdag

Kl. 06.04
Rusland boykotter møde i FN's Sikkerhedsråd

Kl. 06.56
Hviderusland holder overraskende militærøvelse

Kl. 07.18
Rusland vil forsøge at omringe Ukraines styrker i vigtigt område

48 min siden (Time now CET 08.23)
Hvideruslands pludselige militærøvelse sker med russiske tropper

40 min siden (Time now CET 08.23)
Kort viser russernes rute til at omringe ukrainske tropper

30 min siden (Time now CET 08.23)
Ukraine har skubbet russerne 40 kilometer væk fra Kharkiv på et døgn

2 min siden (Time now CET 08.28)
Drenge voldtaget af russere i Ukraine - FN beder dem stå frem

(Time now CET 08.28)

Sorry, but all google-auto-translation unedited. Please help Yourself

https://sites.google.com/site/snufo000/home/stem-paa/idiotistan
DR:
2022-05-03 kl. 23.36
I dag kl. 21:52
Efterlyst 13-årig pige er fundet i god behold i Belgien

TV2:
Evakuerede beretter om måneder uden dagslys - men med masser af bomber
3. maj. 2022, 23:41

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24144

EU foreslår nye sanktioner mod Rusland

[...]

49 day after The International Court of Justice ...
FN-domstol:
Rusland skal stoppe krigen øjeblikkeligt.
Intet bevis for folkedrab på russisktalende personer i Ukraine før invasion

Den 04-05-2022 kl. 08:32 skrev Kall, Mogens:

Subject: News 2022-05-04, Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine.
1368 days to global Nuclearwar+suicide
Date: Wed, 4 May 2022 08:32:16 +0200
24144 <62721df2$0$705$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/MSNgr8ZKkvA/m/rsyS0EttAwAJ

[ ... ]
[ ... ]

[ ... ]
> Ordsprogene 14:34, Bibelen på hverdagsdansk
>
> Retskaffenhed ophøjer en nation,
> synd er en skamplet på ethvert folk.
>

> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+14.34&version=ERV-RU
>
> Притчи 14:34, Russian New Testament: Easy-to-Read Version
>
> Доброта возвеличивает народ,
> но грех—позор народов.
I går kl. 23:15
USA mener, at kvindelig basketspiller bliver 'uretmæssigt tilbageholdt'
i Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usa-fastslaar-kvindelig-basketspiller-er-blevet-uretmaessigt-tilbageholdt-i-rusland

-

I dag kl. 06:50
Fejl med Kofod-rejser koster over en halv million kroner
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fejl-med-kofod-rejser-koster-over-en-halv-million-kroner

-

Oklahoma afskaffer fri abort selv efter voldtægt og incest
4. maj. 2022, 05:35
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-05-04-oklahoma-afskaffer-fri-abort-selv-efter-voldtaegt-og-incest

+

I dag kl. 07:43
Oklahoma afskaffer fri abort selv efter voldtægt og incest
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/oklahoma-afskaffer-fri-abort-selv-efter-voldtaegt-og-incest

Kommentar:

Som ung i spejder mødte jeg en midalderen mand. Han hed Henrik g
var alkoholiker. Han var vokset op på børnehjem og havde forsøgt
selvmord.

Jeg tror IKKE, der er så smart at tvinge kvinder til at føde
*uønskede* børn fx. pga. voldtægt, og at de så skal vokse op på
børnehjem! De vil "muligvis" ligesom Henrik føle sig ikke-elsket
i denne verden og forsøge selvmord!

-

EU foreslår nye sanktioner mod Rusland
4. maj. 2022, 08:58
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-05-04-eu-foreslaar-nye-sanktioner-mod-rusland

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om Ukraine: ...
https://www.dr.dk/nyheder/udland/seneste-nyt-om-konflikten-i-ukraine

2 min. siden (Time now CET 08.40)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3830269
Sofie Dyjak
Evakueringer i Mariupol: Busser har forladt byen med civile

12 min. siden (Time now CET 09.07)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3830364
Sofie Dyjak
Belarus sætter pludselig gang i omfattende militærøvelse

3 min. siden (Time now CET 09.07)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3830432
Sofie Dyjak
EU vil stoppe import af russisk råolie og udelukke Ruslands største bank

(Time now CET 09.07)

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om krigen i Ukraine
12 min siden (Time now CET 09.06)
EU foreslår en ny række sanktioner mod Rusland

(Time now CET 09.06)

Sorry, but all google-auto-translation unedited. Please help Yourself

https://sites.google.com/site/snufo000/home/stem-paa/idiotistan
DR:
2022-05-04 kl. 08.42
21 min. siden
Mærsk tjente 48 milliarder på tre måneder - det bedste kvartalsregnskab
nogensinde

TV2:

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24145

Date: Wed, 4 May 2022 08:32:16 +0200
24144 <62721df2$0$705$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/MSNgr8ZKkvA/m/rsyS0EttAwAJ

[ ... ]
> [...]
>

> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+14.34&version=ERV-RU
>
> Притчи 14:34, Russian New Testament: Easy-to-Read Version

i dag kl. 09:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3830540
Sofie Dyjak og Ole Ryborg
EU-Kommissionen forslår nye sanktioner mod Rusland: Køb af russisk olie
skal stoppes i løbet af seks måneder

i dag kl. 09:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3830636
Sofie Dyjak
Russerne er ved at vænne sig til et liv uden McDonald's og Ikea

i dag kl. 10:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3830811
EU-korrespondent Ole Ryborg
Lyn-analyse fra Ole Ryborg: EU embargo mod russisk olie er dårligt nyt
for Putin

i dag kl. 10:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3830929
Sofie Dyjak
Se billederne: Putin-karikaturer og protester mod præsidenten

i dag kl. 11:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3831218
Sofie Dyjak
Russisk forsvarsminister: Nato-køretøjer med våben er et legitimt mål
for ødelæggelse

i dag kl. 12:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3831477
Sofie Dyjak
Kæmpebrand i russisk by

Kommentar:

Byen ligger ca. 370 km øst for Moskva
https://goo.gl/maps/aFbVrx11rvBkWTZN6

i dag kl. 12:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3831601
Sofie Dyjak
Middagsoverblik: Det skal du vide om krigen lige nu

41 min. siden (Time now CET 13.51)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3831767
Maya Nissen
Rusland om oliestop fra EU: Vi overvejer flere muligheder

38 min. siden (Time now CET 13.52)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3831784
Maya Nissen
Ukrainsk politiker: 30 børn er stadig fanget på stålværk i Mariupol

4 min. siden (Time now CET 13.52)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3831960
Maya Nissen
Rusland afviser ukrainske anklager: Vi er ikke i gang med at storme
Azovstal stålværk

(Time now CET 13.51)

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 09.33
Rusland bomber seks togstationer

Kl. 09.39
Italien vil hjælpe Ukraine med at genopbygge bombet teater i Mariupol

Kl. 09.51
Tjekkiet og Ungarn kritiserer EU's forslag om sanktioner

Kl. 10.22
EU overvejer at støtte Moldova militært

Kl. 10.51
Rusland vil angribe NATO-transport i Ukraine

Kl. 11.12
Rusland anklager Ukraine for at bruge "sort magi"

Kl. 11.49
Hamas ankommer til Moskva, mens forholdet mellem Israel og Rusland
forværres dagligt

44 min siden (Time now CET 13.41)
Rusland ville afskære Kherson fra omverdenen, men kunne kun holde nettet
nede i én dag

27 min siden (Time now CET 13.41)
- I dag handler det om at slå russerne så langt tilbage som muligt, men
vi kan ikke tage alt på én gang

6 min siden (Time now CET 13.41)
Hårde kampe i belejret stålværk, efter russiske soldater er brudt igennem

(Time now CET 13.41)

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24146

Date: Wed, 4 May 2022 08:32:16 +0200
24144 <62721df2$0$705$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/MSNgr8ZKkvA/m/rsyS0EttAwAJ

[ ... ]
> [...]
>

> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+14.34&version=ERV-RU
>
> Притчи 14:34, Russian New Testament: Easy-to-Read Version

i dag kl. 15:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3832520
Maya Nissen
Se med i aften, når Zelenskyj taler til danskerne i anledning af
befrielsesdagen

i dag kl. 15:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3832584
Carsten Thomsen
Rusland siger farvel til over 20 års rumsamarbejde: Vil trække sig fra ISS

i dag kl. 15:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3832597
Maya Nissen
Russisk helikopter krænker finsk luftrum

i dag kl. 16:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3832676
Maya Nissen
Ruslands øverste rabbiner: Undskyldning for Lavrovs Hitler-kommentar
ville "være rart"

i dag kl. 16:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3832763
Helgi Ólafsson
Mette Frederiksen: Fuld støtte til finsk og svensk Nato-medlemskab

i dag kl. 17:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3832848
Maya Nissen
Sveriges ambassadør vender tilbage til Kyiv

i dag kl. 17:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3832893
Maya Nissen
AP-undersøgelse: Næsten 600 civile kan have mistet livet i angreb på
teater i Mariupol

i dag kl. 17:49
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3833031
Maya Nissen
Biden er åben for flere sanktioner mod Rusland

38 min. siden (Time now CET 19.11)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3833262
Maya Nissen
Ungarn vil nedlægge veto over forslag om russisk olieforbud

16 min. siden (Time now CET 19.11)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3833348
Maya Nissen
Lisa redder ukrainske liv i Kharkivs metro: 'Nogle har ikke set sollys i
uger og endda måneder'

8 min. siden (Time now CET 19.11)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3833366
Maya Nissen
Regionalt politi ved Kyiv finder endnu 20 civile lig

(Time now CET 19.11)

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 13.57
Rusland fjerner lig og murbrokker for at filme parade i Mariupol, siger
Ukraine

Kl. 14.14
Ukraine lancerer mønt med Dannebrog på

Kl. 14.16
Ungarn vil ikke støtte forbud mod russisk olie

Kl. 14.54
Tyskland har et "problem" med Ukraine, siger kansler Scholz

Kl. 15.26
Nordiske statsledere støtter forslag til nye sanktioner

Kl. 16.00
Zelenskyj holder tale for danskerne onsdag aften

Kl. 16.07
Unicef-ansat: Alle evakuerede fra Azovstal havde behov for hjælp

Kl. 16.54
Ukraine har mistet kontakten til soldater på Azovstal

Kl. 17.13
Ukraine: EU-modstandere af olieembargo er medskyldige i krigen

Kl. 17.35
Tidligere amerikansk sikkerhedsrådgiver: Putin har allerede slået fejl

57 min siden (Time now CET 19.08)
Kreml-talsmand benægter rygter om forestående russisk krigserklæring

(Time now CET 19.08)

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24147

Date: Wed, 4 May 2022 08:32:16 +0200
24144 <62721df2$0$705$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/MSNgr8ZKkvA/m/rsyS0EttAwAJ

[ ... ]
> [...]
>

> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+14.34&version=ERV-RU
>
> Притчи 14:34, Russian New Testament: Easy-to-Read Version

I dag kl. 08:44
Fejl med Kofod-rejser koster over en halv million kroner
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fejl-med-kofod-rejser-koster-over-en-halv-million-kroner

-

I dag kl. 08:57
EU vil stoppe import af russisk råolie og udelukke statsejet bank
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/eu-vil-stoppe-import-af-russisk-raaolie-og-udelukke-ruslands-stoerste-bank

-

I dag kl. 09:18
Evakueringer fortsætter i Mariupol: Busser har forladt byen med civile
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/evakueringer-i-mariupol-busser-har-forladt-byen-med-civile

-

I dag kl. 09:49
Sirenerne klokken 12 vil minde Olena og hendes børn om hjemlandet Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sirenerne-klokken-12-vil-minde-olena-og-hendes-boern-om-hjemlandet-ukraine

-

I dag kl. 10:35
Russisk virksomhed har ansøgt om at bruge LEGOs varemærke
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russisk-virksomhed-har-ansoegt-om-bruge-legos-varemaerke

-

Russerne skyder på tværs af Ukraine - her affyres missil mod Odesa
4. maj. 2022, 10:39
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-05-04-russerne-skyder-paa-tvaers-af-ukraine-her-affyres-missil-mod-odesa

-

Få overblik over Ruslands invasion af Ukraine
2. maj 2022, 20:23
Opdateret 4. maj, 10:40
https://nyheder.tv2.dk/2022-05-02-kort-over-invasionen-foelg-udviklingen-her

-

Tjekkiet og Ungarn kritiserer EU's forslag om sanktioner
4. maj. 2022, 10:46
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-05-04-tjekkiet-og-ungarn-kritiserer-eus-forslag-om-sanktioner

-

I dag kl. 10:59
Ole Ryborg om EU's sanktionsplan: Så bliver russisk olie discount, og
det kan mærkes på russisk økonomi
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ole-ryborg-russisk-olie-bliver-discountolie-og-det-kommer-til-kunne-maerkes-paa-den

-

I dag kl. 12:29
Russisk forsvarsminister: Nato-køretøjer med våben er legitimt mål
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russisk-forsvarsminister-nato-koeretoejer-med-vaaben-er-legitimt-maal

Kommentar:

Nej! Selve angrebskrigen Jeres er *ulovlig* ifølge Den
Internationale Domstol. Se ...
-

I dag kl. 12:45
EU vil give mere militærstøtte til Moldova for at kunne holde russerne
på afstand
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/eu-vil-give-mere-militaerstoette-til-moldova-kunne-holde-russerne-paa-afstand

-

I dag kl. 13:45
EU vil stoppe indkøb af russisk olie: 'Det er Putins eget land, han
ødelægger'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu-vil-stoppe-indkoeb-af-russisk-olie-det-er-putins-eget-land-som-han-oedelaegger

-

Pressemøde med de fem nordiske regeringsledere
4. maj. 2022, 14:06
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-05-04-pressemoede-med-de-fem-nordiske-regeringsledere

-

I dag kl. 14:30
Rusland siger farvel til over 20 års rumsamarbejde: Vil trække sig fra ISS
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-siger-farvel-til-over-20-aars-rumsamarbejde-vil-vil-traekke-sig-fra-iss

-

I dag kl. 15:36
Mette Frederiksen: Fuld støtte til finsk og svensk Nato-medlemskab
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/mette-frederiksen-fuld-stoette-til-finsk-og-svensk-nato-medlemskab

-

Tyskland har et problem med Ukraine, siger kansler Scholz
4. maj. 2022, 16:25
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-05-04-tyskland-har-et-problem-med-ukraine-siger-kansler-scholz

-

I dag kl. 16:26
Se med i aften, når Zelenskyj taler til danskerne i anledning af
befrielsesdagen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/se-med-i-aften-naar-zelenskyj-taler-til-danskerne-i-anledning-af-befrielsesdagen

... DR's liveblog fra klokken cirka 20.30, hvor vi sender live fra
Rådhuspladsen.
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

-

I dag kl. 16:26
Se med i aften, når Zelenskyj taler til danskerne i anledning af
befrielsesdagen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/video-brandmaend-kaemper-mod-oliebrand-i-donetsk

-

Hårde kampe ved stålværk, siger borgmester
4. maj. 2022, 16:40
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-05-04-haarde-kampe-ved-staalvaerk-siger-borgmester

-

Mette Frederiksen støtter "helhjertet" finsk og svensk NATO-medlemskab
4. maj. 2022, 16:51
https://nyheder.tv2.dk/politik/2022-05-04-mette-frederiksen-stoetter-helhjertet-finsk-og-svensk-nato-medlemskab

-

Ukrainsk stjerneforfatter blev lammet, da bomberne faldt
4. maj. 2022, 17:01
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-05-04-ukrainsk-stjerneforfatter-blev-lammet-da-bomberne-faldt

-

Liste med navne på danske soldater i Ukraine bliver delt i Rusland
4. maj. 2022, 17:33
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-05-04-liste-med-navne-paa-danske-soldater-i-ukraine-bliver-delt-i-rusland

-

I dag kl. 18:15
Lisa redder ukrainske liv i Kharkivs metro: 'Nogle har ikke set sollys i
uger og endda måneder'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/lisa-redder-ukrainske-liv-i-kharkivs-metro-nogle-har-ikke-set-sollys-i-uger-og-endda

-

2022-05-04 kl. 19.21
29 min. siden
Ungarn vil nedlægge veto over forslag om russisk olieforbud
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ungarn-vil-nedlaegge-veto-over-forslag-om-russisk-olieforbud

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om Ukraine: ...
https://www.dr.dk/nyheder/udland/seneste-nyt-om-konflikten-i-ukraine

10 min. siden (Time now CET 19.18)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3833380
Maya Nissen
Prorussiske separatister frigiver videoer af eksplosioner på Azovstal
stålværk

31 min. siden (Time now CET 19.40)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3833380
Maya Nissen
Video viser voldsomme eksplosioner på Azovstal stålværk

2 min. siden (Time now CET 19.40)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3833480
Maya Nissen
Ukraine bekræfter: Russiske styrker er trængt ind på stålværk

(Time now CET 19.40)

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om krigen i Ukraine
57 min siden (Time now CET 19.08)
Kreml-talsmand benægter rygter om forestående russisk krigserklæring

__________________________

(Time now CET 19.18)

[...]

I Vildbjerg bliver ingen advaret: - Hvor svært kan det være?
4. maj. 2022, 19:13

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24148

Date: Wed, 4 May 2022 08:32:16 +0200
24144 <62721df2$0$705$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/MSNgr8ZKkvA/m/rsyS0EttAwAJ

[ ... ]
> [...]
>

> https://www.biblegateway.com/passage/?search=Pro+14.34&version=ERV-RU
>
> Притчи 14:34, Russian New Testament: Easy-to-Read Version

4. maj. 2022, 19:49
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-05-04-zelenskyj-taler-til-danskerne

19:48
Aftenens program

Kl. 19.56
Anden gang præsidenten taler

Kl. 20.24
Præsidenten taler fra et hemmeligt sted

Kl. 20.33
Fakler uddeles i Aarhus

Kl. 20.36
Frihedsbudskabet afspilles

Kl. 20.55
Mange er mødt op

Kl. 21.00
Nationalsang synges

Kl. 21.03
Om lidt taler Mette Frederiksen

Kl. 21.05
Transmitteres til Ukraine

Kl. 21.09
Mette Frederiksen går på scenen

Kl. 21.10

Kl. 21.12
Turen til Ukraine vil Mette Frederiksen aldrig glemme

Kl. 21.13
Frihed forpligter

Kl. 21.15
Takker de danskere, der hjælper ukrainerne

Kl. 21.18
Mette Frederiksen er beræret over Zelenskyj

Kl. 21.21
Zelenskyj taler til danskerne

Kl. 21.23
220 børn døde

Kl. 21.25
Takker danskerne for deres hjælp

Kl. 21.27
Et minuts stilhed

Kl. 21.29
Fællessang på Rådhuspladsen

Kl. 21.40
Redaktør afrunder

Kl. 22.15
Analyse: En sejr til Zelenskyj over Putin

-

I går kl. 20:51
Undersøgelse fordobler dødstal i bombet teater i Mariupol: 'Nogle folk
er blevet pulveriseret'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/undersoegelse-fordobler-doedstal-i-bombet-teater-i-mariupol-nogle-folk-er-blevet

-

Dagens overblik: Putin har store planer for russisk nationaldag, siger
efterretninger
4. maj. 2022, 20:55
https://nyheder.tv2.dk/2022-05-04-dagens-overblik-putin-har-store-planer-for-russisk-nationaldag-siger-efterretninger

-

I går kl. 21:12
Rusland vil åbne humanitære korridorer fra Mariupols stålværk
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-vil-aabne-humanitaere-korridorer-fra-mariupols-staalvaerk

-

DR S138 ons 04 maj 23:35:31
4.maj dr.dk/nyheder 21:38

ZELENSKYJ TALTE TIL DANSKERNE
Ukraines præsident, Volodymyr
Zelenskyj, har for kort tid siden talt
til det danske folk. Zelenskyjs tale
blev transmitteret direkte fra Kyiv til
storskærme på både Rådhuspladsen i
København og Bispetorvet i Aarhus.
Zelenskyj indledte talen med en
påmindelse om, hvad vi her i Danmark
markerer i dag.

- I dag fejrer I årsdagen for det, der
engang var jeres drøm - drømmen om
frihed og fred. Drømmen blev
virkelighed.

Den ukrainske præsident mindede også
danskerne om de 220 børn, der har
mistet livet siden den russiske
invasion.

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-talte-til-danskerne

-

Zelenskyj: - Tak til Danmark. Ære til Ukraine
4. maj. 2022, 22:14
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-05-04-zelenskyj-tak-til-danmark-aere-til-ukraine

-

"Putins alterdreng" går med ure til 200.000 kroner - nu kan der være
sanktioner på vej
4. maj. 2022, 22:19
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-05-04-putins-alterdreng-gaar-med-ure-til-200000-kroner-nu-kan-der-vaere-sanktioner-paa

Han er religiøs leder for 150 millioner mennesker, truer russerne
med udsigten til homoseksuelle parader og bliver bagtalt af paven i Rom.

-

DR S139 ons 04 maj 23:35:31
4.maj dr.dk/nyheder 23:33

USA LOVER STØTTE TIL SVERIGE
Søger Sverige om medlemskab af Nato,
kan de regne med amerikansk støtte
under ansøgelsesprocessen. Det siger
den svenske udenrigsminister, Ann
Linde, efter et møde med den
amerikanske udenrigsminister, Antony
Blinken, i Washington D.C. Den svenske
udenrigsminister ønsker ikke at uddybe,
hvilke forsikringer hun præcis har fået
af Blinken. Men hun føler sig sikker på
at kunne regne med USA's støtte.

- Rusland kan være sikre på, at hvis de
retter nogen former for negative
aktiviteter mod Sverige, hvilket de har
truet med at gøre, så er det ikke
noget, som USA bare vil lade ske uden
at komme med et modsvar, siger hun.

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usa-lover-stoette-til-sverige-under-ansoegningsproces-til-nato

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om Ukraine: ...
https://www.dr.dk/nyheder/udland/seneste-nyt-om-konflikten-i-ukraine

i går kl. 21:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3833904
Maya Nissen
Nu skal Zelenskyj til at tale

i går kl. 21:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3833917
Maya Nissen
Zelenskyj taler til danskerne

i går kl. 21:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3833936
Maya Nissen
Zelenskyj: Husk de ukrainske børn

i går kl. 21:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3833941
Maya Nissen
Et minuts stilhed til ære for krigens ofre

i går kl. 21:31
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3833958
Maya Nissen
Luftsirenerne lyder i det meste af Ukraine

i går kl. 21:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3833965
Maya Nissen
Zelensky beder FN om hjælp til evakuering fra stålværk

i går kl. 21:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3834009
Maya Nissen
Afslutningstale i gang

i går kl. 21:38
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3833998
Maya Nissen
Ukraines udenrigsminister: Azovstal holder stand

i går kl. 22:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3834170
Helgi Ólafsson
Ukrainske soldater kæmper 'blodige kampe' på stålværk i Mariupol

17 min. siden (Time now CET 00.05)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3834394
Maya Nissen
Overblik og tak for nu

34 min. siden (Time now CET 00.05)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prisen-paa-gas-i-europa-stiger-mandag-formiddag-med-80-procent?focusId=3834357
Helgi Ólafsson
USA lover støtte til Sverige under ansøgningsproces til Nato

(Time now CET 00.05)

Последние новости в конфликте Украины

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 19.47
Ukraine: - Russisk militærangreb mod civile ved busdepot

Kl. 20.47
FN-chef vil sikre ukrainsk og russisk landbrug

Kl. 20.56
Taler fra statsminister og Zelenskyj sendes også på ukrainsk tv

Kl. 21.17
Mette F: Danmark er klar til at forsvare friheden

Kl. 21.25
Zelenskyj takker danskerne

Kl. 21.32
Rusland: Vi vil indstille beskydning og tillade evakuering af civile fra
Azovstal

41 min siden (Time now CET 23.55)
Mette Frederiksen: Krigen har gjort vores bånd til hinanden stærkere

(Time now CET 23.55)

Sorry, but all google-auto-translation unedited. Please help Yourself

https://sites.google.com/site/snufo000/home/stem-paa/idiotistan
DR:
2022-05-05 kl. 00.07
I går kl. 23:41
Real Madrid er i Champions League-finalen efter vanvittigt comeback

TV2:

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24149