USA godkender: Danske kampfly må sendes til Ukraine - News 2023-08-18

USA godkender: Danske kampfly må sendes til Ukraine

Subject: Tusindvis af pakistanere sætter ild til kirker -
News 2023-08-17
Date: Thu, 17 Aug 2023 07:26:26 +0200
25484 <ubkb21$3lq33$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/K6PlGVDBIwU/m/ZDQemfTTAwAJ

> Subject: ET message to Russia: Last warning!
> Was: Found Sodoma-warning (?) at Nord Stream sabotage -
> News 2022-10-08, Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine.
> 1211 days to global Nuclearwar+suicide
> Date: Sat, 8 Oct 2022, CET 11:47:43, GMT 09:47:43
> 24557 <thrh00$5o6a$1...@news.eternal-september.org>
> Sodom (Sodoma)
> https://sites.google.com/view/kall-sodom/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> Last warning (Sidste advarsel)

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557>
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ[
... ]> 206 days after The International Court of Justice ...

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf>
> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Putin går i sko med snydehæl, fordi han er flov over sin højde. Den
slags mænd er farlige

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

DR S134 fre 18 aug 07:06:35
17.august dr.dk/nyheder 21:27

FN KRITISERER SUDAN-MILITS

I går kl. 21:27
FN kritiserer Sudan-milits for udbredt seksuel vold mod piger
og kvinder
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fn-kritiserer-sudan-milits-udbredt-seksuel-vold-mod-piger-og-kvinder

-

Lars Løkke Rasmussen efter besøg i Kina:
Man kan ikke længere adskille handels- og sikkerhedspolitik
I går kl. 21:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/lars-loekke-rasmussen-efter-besoeg-i-kina-man-kan-ikke-laengere-adskille-handels-og

Den danske udenrigsminister er på kinesisk besøg for at tale om
de bekymringer, danske virksomheder har omkring Kina.

-

I går kl. 22:53
Den britiske regering inviterer saudisk kronprins på besøg -
ventes at møde modstand
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/den-britiske-regering-inviterer-saudisk-kronprins-paa-besoeg-ventes-moede-modstand

-

I går kl. 23:25
USA godkender: Danmark og Holland må sende F-16-fly til Ukraine,
når træning af piloter er gennemført
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usa-godkender-danmark-og-holland-maa-sende-f-16-fly-til-ukraine-naar-traening-af

-

I russisk landsby siger de gerne ordet, man ikke må:
- Jeg er ikke bange
I dag kl. 05.09
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-17-i-russisk-landsby-siger-de-gerne-ordet-man-ikke-maa-jeg-er-ikke-bange

-

For et år siden blev Annas landsby befriet fra russiske
soldater. Nu forbereder Ukraine sig på en ny russisk offensiv i
området
I dag kl. 06:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/et-aar-siden-blev-annas-landsby-befriet-fra-russiske-soldater-nu-forbereder-ukraine

Missilnedslag og risiko for at blive centrum for en ny russisk
offensiv får hundredevis til at forlade deres hjem i det
nordøstlige Ukraine.

-

DR S138 fre 18 aug 07:06:35
18.august dr.dk/nyheder 06:24

RUSLAND SKYDER DRONE NED

I dag kl. 06:24
Rusland har skudt drone ned: Landede fem kilometer fra Kreml
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-har-skudt-drone-ned-landede-fem-kilometer-fra-kreml

-

DR S139 fre 18 aug 07:06:35
18.august dr.dk/nyheder 06:30

BEKRÆFTER GODKENDELSE FRA USA

Lars Løkke Rasmussen bekræfter:
Har modtaget brev med amerikansk F-16-tilladelse
I dag kl. 06:30
opdateret 7 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/lars-loekke-rasmussen-bekraefter-har-modtaget-brev-med-amerikansk-f-16-tilladelse

Så snart træningen af ukrainske piloter er slut, har Danmark
tilladelse til at sende F-16-kampfly til Ukraine.

-

2023-08-18 kl 07.55
USA godkender: Danske kampfly må sendes til Ukraine
37 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-18-usa-godkender-danske-kampfly-maa-sendes-til-ukraine

-

2023-08-18 kl 07.52
FAKTA: Danske F-16-fly har mere end 40 år bag sig
30 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-18-fakta-danske-f-16-fly-har-mere-end-40-aar-bag-sig

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

29. juni 2023 kl. 16:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6112618
Sofie Dyjak
Stoltenberg: "Vi er blevet enige om en ny rotationsmodel for luft- og
missilforsvar"

_______________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.17
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-08-18-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.17
USA godkender F-16-fly til Ukraine

Kl. 05.32
Løkke bekræfter amerikansk godkendelse

Kl. 06.37
Ingen ukrainske F-16-fly i luften det kommende efterår og vinter

13 min siden (Time now CET 07.57)
Rusland skyder endnu en drone ned over Moskva

7 min siden (Time now CET 07.57)
Ellemann hilser amerikansk F-16-melding velkommen

(Time now CET 07.57)

2023-08-18 kl 07.43
40 min. siden
Det rolige sommervejr fortsætter

TV2:
2023-08-18 kl 07.52
FAKTA: Danske F-16-fly har mere end 40 år bag sig
30 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25486

Stor ildebrand ved russisk Sortehavshavn

Subject: USA godkender: Danske kampfly må sendes til Ukraine -
News 2023-08-18
Date: Fri, 18 Aug 2023 07:58:25 +0200
25486 <ubn1a0$59nc$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/L4jQOS1rLzs/m/RlsSJ0gkBAAJ
DR S141 fre 18 aug 08:46:50
18.august dr.dk/nyheder 07:56

DETALJER OM F-16-FLY KOMMER SNART

I dag kl. 07:56
Ellemann om F-16-donation fra Danmark til Ukraine:
Vi kan snart blive mere konkrete
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ellemann-om-f-16-donation-fra-danmark-til-ukraine-vi-kan-snart-blive-mere-konkrete

-

DR S144 fre 18 aug 08:46:50
18.august dr.dk/nyheder 08:45

VANDSTANDEN STIGER HURTIGERE

Vandstanden i det Sydvestlige Stillehav
stiger hurtigere end det globale
gennemsnit.

2023-08-18 kl 09.01
16 min. siden
Vandstanden i Stillehavet stiger hurtigere end gennemsnittet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/vandstanden-i-stillehavet-stiger-hurtigere-end-gennemsnittet

-

145 H&M planlægger exit fra Myanmar

2023-08-18 kl 09.01
17 min. siden
Anklager om misbrug får H&M til at planlægge exit fra Myanmars
tøjfabrikker
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/anklager-om-misbrug-faar-hm-til-planlaegge-exit-fra-myanmars-toejfabrikker

-

Militærekspert er ikke et øjeblik i tvivl om, at Danmark kommer
til at donere F-16-fly til Ukraine
I går kl. 11:08
https://www.dr.dk/nyheder/indland/militaerekspert-er-ikke-et-oejeblik-i-tvivl-om-danmark-kommer-til-donere-f-16-fly

Når de nye F-35-fly ankommer til Danmark, så vil vi have nogle
F-16-fly i overskud, fortæller forsvarskorrespondent.

-

Danmark og Kina vil samarbejde om klima
I dag kl. 13.16
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-08-18-danmark-og-kina-vil-samarbejde-om-klima

-

Korrespondent kalder det 'fuldstændig usædvanligt':
Biden samler Japan og Sydkoreas ledere til besøg på landsted
I går kl. 15:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/korrespondent-kalder-det-fuldstaendig-usaedvanligt-biden-samler-japan-og-sydkoreas

Fælles fjender har fået Japan, Sydkorea og USA til at rykke
meget tættere sammen. I dag mødes lederne på Camp David.

-

Vejen er banet, men F-16 bliver ikke et "mirakelmiddel" for
Ukraine, siger analytiker
I går kl. 17.51
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-18-vejen-er-banet-men-f-16-bliver-ikke-et-mirakelmiddel-for-ukraine-siger-analytiker

-

Dagens overblik: Ukraine kan få danske kampfly
I går kl. 20.45
https://nyheder.tv2.dk/2023-08-18-dagens-overblik-ukraine-kan-faa-danske-kampfly

-

I Ukraine er de taknemmelige for F-16-fly – men én ting undrer dem
I går kl. 22.35
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-18-i-ukraine-er-de-taknemmelige-for-f-16-fly-men-en-ting-undrer-dem

-

DR S172 fre 18 aug 23:05:36
18.august dr.dk/nyheder 23:04

ECOWAS-LANDENE HAR AFTALT "D-DAG"

I går kl. 23:04
Ecowas-landene har aftalt 'D-dag' for intervention i Niger
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ecowas-landene-har-aftalt-d-dag-intervention-i-niger

[...]

22 min siden (Time now CET 09.05)
F-16-pilot til TV 2: - Der venter en stor opgave

Kl. 09.13
Hollandsk udenrigsminister om F-16-beslutning: En milepæl for Ukraine

Kl. 10.05
Ikke et mirakelmiddel, siger forsvarsanalytiker om F-16 til Ukraine

Kl. 10.20
Ukraine står nu tilbage med to centrale F-16-spørgsmål, siger
korrespondent

Kl. 11.25
Stor ildebrand ved russisk havn

Kl. 12.43
Droneangreb lukkede Moskvas lufthavne

Kl. 14.12
Rusland nægter indrejse til embedsmænd fra Moldova

Kl. 15.02
F-16-fly vil blive sendt til Ukraine, når træningen er
færdiggjort, siger USA

Kl. 16.23
USA gør alt for at støtte Ukraine, siger sikkerhedsrådgiver

Kl. 17.59
Dansk ekspert: Russerne siger, som de plejer at sige

Kl. 19.21
Ukrainer ser frem til danske F-16-fly: De kommer til at gøre en
forskel

Kl. 20.59
Rusland tilføjer 54 nye britiske statsborgere til forbudsliste

Kl. 21.26
Zelenskyj: Vi melder snart ud med nye stærke beslutninger

Kl. 23.20
Livebloggen lukker for i aften

(Time now CET 01.59)

2023-08-19 kl 01.59