Torturkamre i Kherson var planlagt af Rusland, siger advokater - News 2023-03-02

Torturkamre i Kherson var planlagt af Rusland, siger advokater

Subject: FBI: Covid-19-pandemien skyldes 'højst sandsynligt' læk
fra laboratorie i Kina - News 2023-03-01
Date: Wed, 1 Mar 2023 08:54:27 +0100
25010 <ttn0bi$3t7ec$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/Sy623WJqe_U/m/Sx8uI6T_AQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2022-09-29, day no 272, Russisk kampfly skød missil nær britisk fly

2022-10-08, day no 281, Last warning to Russia

2022-10-11, day no 284, Russians arrested in Norway for espionage

2022-10-15, day no 288, Undersøisk kabel GB-ø Færøerne saboteret

2022-10-17, day no 290, Russian military plane crashed Jejsk55

2022-10-20, day no 293, Undersøisk kabel mellem GB og ø saboteret

2022-10-22, day no 295, 2 russians arrested in Norway for espionage

2022-10-23, day no 296, Russian military plane crashed Irkutsk

2022-11-01, day no 305, Asteroid 2022 RM4

2022-11-09, day no 313, ET *Copyright* 78 Crater/Sphinx/MW1-BB

2022-11-24, day no 329, ET *Copyright* BB-DATA: Sphinx-P1

2022-12-13, day no 347, ET *Copyright* target-DATA: Crater/Sphinx/Jerusalem

2022-12-20, day no 354, Russian gas pipeline hit by explosion

2022-12-22, day no 356, Admiral Kuznetsov aircraft carrier caught fire

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

Et Ord til dagen:

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43

Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

I dag kl. 09:05
Hundredvis af skolepiger udsat for formodede giftangreb i Iran
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/hundredvis-af-skolepiger-udsat-formodede-giftangreb-i-iran

-

I dag kl. 10:03
I dag skal Ungarns parlament diskutere, om Sverige og Finland skal
optages i Nato
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/i-dag-skal-ungarns-parlament-diskutere-om-sverige-og-finland-skal-optages-i-nato

-

Journalists "ulovlige" togtur til Krim vækker vrede i Ukraine
I dag kl. 12.30
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-01-journalists-ulovlige-togtur-til-krim-vaekker-vrede-i-ukraine

-

Manual afslører ny plan for russiske soldater
I dag kl. 12.57
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-02-28-manual-afsloerer-ny-plan-for-russiske-soldater

-

Finland stemmer for medlemskab af NATO
I dag kl. 13.10
Opd. I dag kl. 14.09
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-01-finland-stemmer-for-medlemskab-af-nato

-

I dag kl. 13:31
Finlands parlament stemmer ja til Nato-medlemskab
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/finlands-parlament-stemmer-ja-til-nato-medlemskab

-

Podcast: Drømmen om en ny verdensorden
I dag kl. 14.45
https://nyheder.tv2.dk/2023-03-01-podcast-droemmen-om-en-ny-verdensorden

-

Chefen for FBI: Coronavirus kom sandsynligvis fra et laboratorium i Kina
I dag kl. 14.53
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-01-chefen-for-fbi-coronavirus-kom-sandsynligvis-fra-et-laboratorium-i-kina

-

Bekymring for spionage er baggrund for nye TikTok-anbefalinger
I går kl. 16.04
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-03-01-bekymring-for-spionage-er-baggrund-for-nye-tiktok-anbefalinger

-

Novo Nordisk bruger stigende antal aber til dyreforsøg
I går kl. 16.06
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-03-01-novo-nordisk-bruger-stigende-antal-aber-til-dyreforsog

Kommentar:

I sin tid skulle jeg som laborant videreuddanne mig som
teknikker indenfor biologi men fravalgte studiet bl.a. pga.
dyreforsøg. Det var - for mig at se - en MANGLENDE *respekt* for
liv alle disse dyreforsøg, selvom det tjente et formål (for
mennesker).

-

Norske officerer er sortlistet af FN for seksuel udnyttelse
I går kl. 19.32
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-01-norske-officerer-er-sortlistet-af-fn-for-seksuel-udnyttelse

+

DR S175 tor 02 mar 08:10:54
1.marts dr.dk/nyheder 19:42

NORSKE OFFICERER SORTLISTET AF FN

I går kl. 19:42
Norske officerer er sortlistet af FN for seksuel udnyttelse
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/norske-officerer-er-sortlistet-af-fn-seksuel-udnyttelse

-

I går kl. 19:42
Formand for dansk Ukraine-forening sigtet for bedrageri
https://www.dr.dk/nyheder/indland/formand-dansk-ukraine-forening-sigtet-bedrageri

-

I går kl. 19:54
Forskere vil redde Danmark fra fremtidens krige, gaslæk og coronakriser.
Lige nu er de 10-20 år bagud
https://www.dr.dk/stories/1288510966/nyt-center-skal-redde-danmark-fra-fremtidens-kriser/

-

DR S176 tor 02 mar 08:10:54
1.marts dr.dk/nyheder 20:12

ORBAN-PARTI STØTTER SVERIGE I NATO

I går kl. 20:12
Orbáns parti støtter ungarsk ja til Sverige og Finland i Nato
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/orbans-parti-stoetter-ungarsk-ja-til-sverige-og-finland-i-nato

-

Russiske soldater når i snit 60 dage i Ukraine, før de forsvinder
I går kl. 20.31
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-01-russiske-soldater-naar-i-snit-60-dage-i-ukraine-foer-de-forsvinder

-

Efterforskning: Havana-syndromet kan forklares med naturlige årsager
I går kl. 21.39
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-01-efterforskning-havana-syndromet-kan-forklares-med-naturlige-arsager

+

DR S177 tor 02 mar 08:10:54
1.marts dr.dk/nyheder 21:45

USA: INGEN TEKNOLOGI BAG SYNDROM
Havana-syndromet blev første gang
beskrevet blandt amerikanske diplomater
i Cuba i 2016 og omfatter symptomer som
svimmelhed, hovedpine, kvalme,
kognitive problemer og ringen for
ørerne.

Det vides ikke, hvad der forårsagede
lidelserne, men eksperter har tidligere
peget på våben med mikrobølger eller
ultralyd som muligheder.

Men nu slår en omfattende undersøgelse
foretaget af det amerikanske
efterretningsvæsen fast, at der er en
meget lille sandsynlighed for, at
Havana-syndromet er forsaget af
udenlandsk teknologi. Det skriver
nyhedsbureauet Reuters.

I går kl. 21:45
USA: Ingen udenlandsk teknologi bag Havana-syndrom
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usa-ingen-udenlandsk-teknologi-bag-havana-syndrom

-

USA opfordrer Iran til at undersøge mystiske angreb på pigeskoler
I går kl. 23.30
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-01-usa-opfordrer-iran-til-at-undersoge-mystiske-angreb-pa-pigeskoler

-

DR S118 tor 02 mar 08:10:50
1.marts dr.dk/nyheder 23:58

ZELENSKYJ: VI OVERLEVEDE VINTEREN

I går kl. 23:58
Zelenskyj: Vi overlevede vinteren, men energikrise lurer
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-vi-overlevede-vinteren-men-energikrise-lurer

-

DR S123 tor 02 mar 08:10:50
2.marts dr.dk/nyheder 07:45

CO2-UDLEDNING SLOG REKORD I 2022

I dag kl. 07:45
Energirelateret CO2-udledning slog rekord i 2022
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/energirelateret-co2-udledning-slog-rekord-i-2022

-

DR S124 tor 02 mar 08:10:50
2.marts dr.dk/nyheder 08:09

VIETNAM HAR FÅET EN NY PRÆSIDENT

... Det
vietnamesiske kommunistparti ...

I dag kl. 08:09
Vietnam har fået en ny præsident
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/vietnam-har-faaet-en-ny-praesident

Kommentar:

Vietnam er desværre ikke et demokrati endnu, men det beder vi
om, at det må blive - i Jesu navn!

-

2023-03-02 kl 09.12
38 min. siden
Den Lille Havfrue har været udsat for hærværk: Får malet russisk flag på
sin sten
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/den-lille-havfrue-har-vaeret-udsat-haervaerk-faar-malet-russisk-flag-paa-sin-sten

+

2023-03-02 kl 09.17
Den Lille Havfrue får malet russisk flag på sin sten
2 min siden
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-03-02-den-lille-havfrue-udsat-for-haervaerk

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

24. feb. 2023 kl. 21:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=5507122
Esther Marie Banke Føhns
Tak for i aften

_________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.37
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-03-01-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 09.32
Udenrigsministre fra USA, Kina og Rusland deltager i G20-møde i New
Delhi i dag

Kl. 10.12
Rusland skifter dronetaktik for at lægge pres på Kyiv

Kl. 11.12
4500 civile er stadig i Bakhmut

Kl. 11.55
Ukrainsk rådgiver afviser angreb på russiske territorier

Kl. 12.15
Ukraine overlevede "den hårdeste vinter" i landets historie, og Putin
led sit femte store nederlag

Kl. 13.15
Forsøg på massivt droneangreb på Krim

Kl. 13.27
Hviderusland støtter fuldt ud Kinas initiativ om international
sikkerhed, siger Lukasjenko

Kl. 13.51
Titusindvis af ukrainske krigere gør "rasende modstand" i Bakhmut, siger
Wagner-chef

Kl. 14.51
Flygtede ukrainere frygter for Bakhmuts skæbne

8 min siden (Time now CET 16.14)
Tyskland vil øge produktionen af ammunition

Kl. 17.06
Avis: Sådan tabte Rusland krigens største kampvognsslag

Kl. 18.46
Alarmen lyder i store dele af Ukraine

Kl. 18.59
Den russiske Big Mac er landet

Kl. 19.36
Russisk blokade gør landmænd desperate

Kl. 19.58
Orbáns parti støtter Sverige og Finlands ansøgninger

Kl. 20.41
Eksplosioner i to regioner

Kl. 21.02
Ukraine hævder at have ødelagt seks kampvogne på én nat

Kl. 21.19
Rusland har orienteret USA om "uansvarlig" beslutning

... atomaftalen New START. ...

Kl. 21.32
Zelenskyj: - Vinteren er slut

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 06.00
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-03-02-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.58
Torturkamre i Kherson var planlagt af Rusland, siger advokater

Kl. 06.19
Hver femte dansker vil have krigen stoppet trods russiske sejre

Kl. 07.19
Gravid reddet ud af ødelagt bygning efter dødeligt raketangreb

Kl. 07.56
Wagner-chef: Ukraine forsvarer sig vildt i Bakhmut

(Time now CET 09.27)

2023-03-02 kl 09.12
21 min. siden
København skal tale om muligheden for at erstatte store bededag med
lokal fridag

TV2:
2023-03-02 kl 09.17
Den Lille Havfrue får malet russisk flag på sin sten
2 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25011

Pige hyldede Ukraine på tegning – nu er hendes far anholdt

Russisk far anholdt og datter hentet efter hendes tegning i skolen

Subject: Torturkamre i Kherson var planlagt af Rusland, siger
advokater - News 2023-03-02
Date: Thu, 2 Mar 2023 09:37:51 +0100
25011 <ttpn8v$8n01$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/Jfy2TF16dQE/m/vxiei7WXAQAJ
01/03/2023 KL. 17:00
Mystisk luftangreb nær Moskva peger på mulig ny fase i krigen
https://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE15221352/mystisk-luftangreb-naer-moskva-peger-paa-mulig-ny-fase-i-krigen/

Meget tyder på, at Ukraines droner nu kan nå metropoler som
Moskva og Skt. Petersborg. Det skaber uro i magtens cirkler i
Rusland.

-

USA i vredt angreb:
Iran kan skaffe radioaktivt materiale til atombombe på 12 dage
I dag kl. 10.39
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-01-usa-i-vredt-angreb-iran-kan-skaffe-radioaktivt-materiale-til-atombombe-paa-12-dage

-

I dag kl. 15:04
Nigeriansk præsidentkandidat siger, at han vandt valget og ikke Tinubu
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nigeriansk-praesidentkandidat-siger-han-vandt-valget-og-ikke-tinubu

-

Ekspert undrer sig efter Putins anklager:
- Man brænder ikke specialstyrker af på den måde
I dag kl. 15.06
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-02-ekspert-undrer-sig-efter-putins-anklager-man-braender-ikke-specialstyrker-af-pa

-

DR S144 tor 02 mar 18:37:06
2.marts dr.dk/nyheder 15:55

FORBRUDT SIG MOD MENNESKEHEDEN
Regeringen i det mellemamerikanske land
Nicaragua har begået alvorlige og
systematiske overtrædelser, som udgør
forbrydelser mod menneskeheden. Det
påpeger en ekspertgruppe nedsat af FN,
skriver Reuters,

Ifølge den tre mand store ekspertgruppe
har den nicaraguanske regering blandt
andet forbrudt sig ved at begå tortur
og henrette borgere uden rettergang.

Fingeren peger ifølge ekspertgruppen
blandt andet direkte mod landets
præsident, Daniel Ortega, og landets
vicepræsident Rosaria Murillo, som også
er Ortegas kone. Begge menes at have
været medvirkende i overtrædelserne.

I dag kl. 15:55
FN-ekspertgruppe: Nicaraguas regering har begået forbrydelser mod
menneskeheden
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fn-ekspertgruppe-nicaraguas-regering-har-begaaet-forbrydelser-mod-menneskeheden

-

Russisk far anholdt og datter hentet efter hendes tegning i skolen
I dag kl. 16.14
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-02-russisk-far-anholdt-og-datter-hentet-efter-hendes-tegning-i-skolen

-

2023-03-02 kl 18.41
30 min. siden
Rusland beskylder Ukraine for angreb på russisk by
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-beskylder-ukraine-angreb-paa-russisk

[...]

Kl. 09.41
Lavrov vil have "hurtig og fair" efterforskning af Nord Stream-eksplosioner

Kl. 09.55
Rusland anklager Vesten for at "begrave" afgørende kornaftale

Kl. 10.47
Russiske medier: Styrker kæmper mod ukrainske sabotører i russisk region

2 min siden (Time now CET 11.55)
Putin indkalder sikkerhedsråd efter "terrorangreb"

Kl. 12.05
Ukraine afviser: - Bevidst provokation fra Rusland

Kl. 12.26
Dumaen vedtager strengere straffe for at miskreditere hæren

Kl. 12.37
Blinken og Lavrov har talt sammen for første gang siden invasionen

Kl. 12.50
Rusland: - Vi bliver ikke de første til at lave atomvåbentest

Kl. 13.53
Zelenskyj efter angreb mod boligblok: - Denne ondskab undslipper ikke
sit ansvar

Kl. 14.01
Ukrainsk oberst til TV 2: Vi vil udbløde og fjerne Rusland fra Bakhmut

Kl. 16.14
Satellitbilleder viser, at russerne foretager ændringer på atomkraftværk

Kl. 16.33
Pige hyldede Ukraine på tegning – nu er hendes far anholdt

28 min siden (Time now CET 18.58)
Luftalarmerne lød kortvarigt i hele Ukraine

(Time now CET 18.58)

2023-03-02 kl 18.41
6 min. siden
En person har mistet livet efter færdselsuheld på E45

TV2:
2023-03-02 kl 18.49
For halvandet år siden afskaffede S 4000 udenlandske studiepladser, nu
skal der oprettes nye
23 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25012