ET-Break to Hamas (and all her friends). Was: Mellemøsten: Rusland og Kina blokerer for FN-forslag om humanitær pause - News 2023-10-26

ET-Break to Hamas (and all her friends)

Was:
Mellemøsten:
Rusland og Kina blokerer for FN-forslag om humanitær pause

Biden har forsøgt at overtale Netanyahu til at vente med
landoffensiv

UG:
Løkke "helt uenig" i tyrkisk udmelding om Hamas

Hundredtusindvis bliver i det nordlige Gaza, trods israelske
advarsler
=>
Don't do it. You gonna die, unless You move south!

File 25.720 ...
Terror (abuse of power), Hamas
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/topic/hamas
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/files/25-xxx/25-7xx/25-720
Other message:
Save the planet Earth
https://sites.google.com/view/kall-save-earth/files/25-xxx/25-7xx/25-720

Subject: ET-Break - Was: Gaza: A proposal for solving the problem -
News 2023-10-25
Date: Wed, 25 Oct 2023 10:32:30 +0200
25715 <6538d29f$0$715$1472...@news.sunsite.dk>
Message 1:
Mideast Peace Process, Oslo Accords, (OSLO-Fredsprocessen)
https://sites.google.com/view/mideast-peace-p/files/25-xxx/25-7xx/25-715
Lawlessness (Lovløshed)
https://sites.google.com/view/lawlessness/files/25-xxx/25-7xx/25-715
Terror (abuse of power), Hamas
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/topic/hamas
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/files/25-xxx/25-7xx/25-715
Message 2:
Brainwashing (Hjernevask), religious madness
https://sites.google.com/view/brainwashing/files/25-xxx/25-7xx/25-715
China (Cannibalistan)
https://sites.google.com/view/kall-china/files/25-xxx/25-xxx/25-7xx/25-715
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/hviGQMcbNgA/m/lPI6kgfMBAAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s

Interrupt from ...

*Save* the planet Earth

(
Solar collector (Solfanger)
https://sites.google.com/view/solar-collector-1

Climate (Klima)
https://sites.google.com/view/kall-climate/

=>

Save the planet Earth
https://sites.google.com/view/kall-save-earth/
)

Input nyhedsbrev ...

Fra: Videnskab.dk <...
Date: tors. 26. okt. 2023 kl. 06.54
Subject: ...
https://videnskab.peytzmail.com/v/drwogv/pjpacgovhk/2628240674/

\ Guld fra arkivet

Hvor ofte skal man gå i bad?

=>

28. nov. 2013
Hvor ofte skal man gå i bad?
https://videnskab.dk/krop-sundhed/hvor-ofte-skal-man-gaa-i-bad/

Der er klare fordele – men også en række ulemper – ved at hoppe
i bad og skure sig ren.

[ ... ]

Infektionseksperter: Så tit bør du bade

[ ... ]

... I virkeligheden burde man forstyrre hudens balance så lidt
som muligt.«

Kommentar:

Gør som jeg:

Subject: Biden afviser at sende raketsystemer til Ukraine,
der kan bombe i Rusland -
Re: News 2022-05-30, Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine.
1342 days to global Nuclearwar+suicide
Date: Mon, 30 May 2022 22:03:06 +0200
24240 <629522fe$0$695$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/1BgzIEppQDs/m/hV0nCXE6AgAJ

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/holland-naegter-betale-i-rubler-nu-kommer-der-ikke-mere-gas-fra-rusland

> [...]
> nok til at fyrre op i vinterhalvåret, hvor man jo SKAL have varme
> nok i indenfor.
>
> I dag skinnede solen desværre ikke nok her i Danmark pga. regnbyer,
> så jeg måtte EL-opvarme hjemmet mit med ca. 1 KWH (2000 Watt i ½
> time). Pris ca. ...
>
> https://www.nettopower.dk/hvad-koster-1-kwh/
>
> 2,50 kr.
>
> Og det er langt billigere end at skulle starte gasfyret op,
> fordi fyret så OGSÅ varmer al vandet op i varmtvandsbeholderen
> (som man af en eller anden mærkelig grund IKKE kan afbryde)!

Jeg har nu gjort det i 1½ år, og det virker fint. Man kan
sagtens holde sig ren med 3 liter varmt vand (a ca. 49°C) om
dagen!

=>

*Save* the planet Earth!

Krigen mellem Israel og Hamas har kastet Hollywood ud i
konflikt med sig selv
I går kl. 21:09
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/krigen-mellem-israel-og-hamas-har-kastet-hollywood-ud-i-konflikt-med-sig-selv

Manuskriptforfatternes fagforening i Hollywood har fået massiv
kritik for ikke at fordømme Hamas' angreb på Israel.

-

Erdogan 'vælger klart side', når han kalder Hamas en
befrielsesgruppe
I går kl. 21:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/erdogan-vaelger-klart-side-naar-han-kalder-hamas-en-befrielsesgruppe

Tyrkiets mæglerrolle i konflikten mellem Israel og Hamas er
ikke blevet accepteret, vurderer ekspert.

Kommentar:

Hvis det ikke var fordi at Tyrkiet bestemmer (som en
flaskehals) *hvem*, der kan sejle ind og ud af Sortehavet,
hvilket - militært set - er ret vigtigt (og dermed udgør en
strategisk brik i NATO-alliancen), så går jeg ind for, at
Tyrkiet bliver smidt ud af NATO! - Men det vil være som at
skyde sig selv i foden, og *selvmordskandidater* er vi jo ikke!

-

Løkke "helt uenig" i tyrkisk udmelding om Hamas
I går kl. 22.07
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-25-loekke-helt-uenig-i-tyrkisk-udmelding-om-hamas

Kommentar:

UG

-

Minister: Rusland træner militær til atomforsvar
I går kl. 22.45
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-25-minister-rusland-traener-militaer-til-atomforsvar

Kommentar:

Idioterne tror *fejlagtigt*, at man kan overleve en atomkrig!

(
Google-auto-translation:

Идиоты *ошибочно* думают, что в ядерной войне можно выжить!

Sorry for the bad translation, but it is still better that
nothing, I guess!

DR S145 tor 26 okt 08:45:52
25.oktober dr.dk/nyheder 23:09

FREDSFORSLAG NEDSTEMT I FN

Medlemmerne af FN's sikkerhedsråd har
her til aften været samlet i New York
for at stemme om et forslag fra USA om
en humanitær pause i krigen mellem
Israel og Hamas.

Men medlemmerne af Sikkerhedsrådet
kunne ikke blive enige om, at vedtage
det.

Kina og Rusland er permanente medlemmer
Sikkerhedsrådet og nedlagde veto mod
forslaget, der dermed ikke bliver til
noget, også selvom der var flertal for
forslaget blandet Sikkerhedsrådets 15
medlemmer.

I går kl. 23:09
Rusland og Kina blokerer for FN-forslag om humanitær pause
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-og-kina-blokerer-fn-forslag-om-humanitaer-pause

For: 10
(Albania, France, Ecuador, Gabon, Ghana, Japan, Malta,
Switzerland, UK, US)

Against 3:
(Russia, China, UAE)

Abstain: 2
(Brazil, Mozambique)

Kommentar:

Jeg kan forstå, at Psykopatistan og Cannibalistan kan have et
ønske om krig i Mellemøsten, fordi det jo styrker deres
position, og magt går i deres øjne FORUD for menneskelige
hensyn, apropos den *umenneskelige* onde angrebskrig på Ukraine!

Men at De Forenede Arabiske Stater OGSÅ stemmer imod forslaget
forekommer mig en "anelse" *illoyalt* overfor de nødlidende!

(Funder forklaring. Se kommentar nederfor under ...

Kl. 22.58
Både Rusland og USA's resolutioner stemt ned i FN's
sikkerhedsråd

Rusland og Kina nedlægger veto mod FN-resolution om Gaza
I går kl. 23.20
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-25-rusland-og-kina-nedlaegger-veto-mod-fn-resolution-om-gaza

Israel imod våbenhvile

Israel har sagt, at det er imod både en pause og en egentlig
våbenhvile. Landet mener, at Hamas blot vil udnytte det,
hvilket vil føre til nye trusler mod civile.

-

DR S147 tor 26 okt 08:45:52
26.oktober dr.dk/nyheder 01:32

BIDEN VIL HAVE HJÆLPEPAKKE VEDTAGET

USA's præsident Joe Biden er nu ude at
opfordre medlemmerne af
Repræsentanternes Hus til hurtigt at
vedtage hjælpepakker til Israel og
Ukraine.

I dag kl. 01:32
Biden vil have Repræsentanternes Hus til hurtigt at vedtage
hjælpepakker til Israel og Ukraine

-

I dag kl. 07:29
Israelske landstyrker har udført 'største angreb i Gazastriben'
siden 7. oktober
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israelske-landstyrker-har-udfoert-stoerste-angreb-i-gazastriben-siden-7-oktober

-

Israel bekræfter, at landstyrker har angrebet Hamas-mål i Gaza
I dag kl. 08.21
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-26-israel-bekraefter-at-landstyrker-har-angrebet-hamas-maal-i-gaza

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i går kl. 21:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6661835
Katrine Bang Ramsbæk
Overblik

i går kl. 22:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6662101
Karen Klærke
WHO kræver tegn på liv hos gidsler - og at de bliver løsladt af
humanitære- og helbredsmæssige årsager

i går kl. 22:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6662216
Veronika Skov Snedker
Krigen mellem Israel og Hamas kaster skygger i Hollywood

i går kl. 22:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6662294
Kasper Mosholm Thulstrup
Rusland og Kina blokerer for FN-forslag om humanitær pause

i går kl. 23:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6662471
Kasper Mosholm Thulstrup
Israel nedskyder missil afsendt fra Libanon

i dag kl. 00:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6662506
Kasper Mosholm Thulstrup
Repræsentanternes Hus vedtager udtalelse, der bakker op om Israel

Kommentar:

Merci buko

i dag kl. 02:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6662592
Kasper Mosholm Thulstrup
Biden: Jeg stoler ikke på palæstinensernes dødstal

i dag kl. 04:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6662619
Kasper Mosholm Thulstrup
Al Jazeera: Flere israelske angreb på Gaza i nat

i dag kl. 04:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6662648
Kasper Mosholm Thulstrup
Det er sket i nat

i dag kl. 04:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6662652
Kasper Mosholm Thulstrup
Biden og Netanyahu har talt sammen

i dag kl. 06:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6662826
Rasmus Christiansen
Israelske landstyrker har udført 'største angreb i Gazastriben'
siden 7. oktober

i dag kl. 07:04
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6662853
Rasmus Christiansen
Hundredtusindvis bliver i det nordlige Gaza, trods israelske
advarsler

Kommentar:

Don't do it. You gonna die, unless You move south!

Vær *realist*:

Israelerne NÆGTER (af "uforklarlige" grunde) at blive gasset
IGEN (i Auschwitz)!

It's a matter of life and death for them!

Så ...

Der er KUN én løsning: Hamas må fjernes!

Please *remember* Dresden ...
https://en.wikipedia.org/wiki/Bombing_of_Dresden_in_World_War_II

i dag kl. 07:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6662868
Rasmus Christiansen
Israels hær: Vi har ramt flere mål i nat

i dag kl. 07:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6662897
Rasmus Christiansen
Satellitbilleder viser ødelæggelserne i Gazastriben

i dag kl. 08:12
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6662998
Rasmus Christiansen
Australien donerer over 100 millioner kroner til nødhjælp i Gaza

12 min. siden (Time now CET 09.39)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6663227
Rasmus Christiansen
Israelsk landangreb 'udfylder ventetiden' inden invasion af Gaza

(Time now CET 09.39)

Krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.33
Opd. 10 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-10-25-krigen-mellem-israel-og-hamas
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-10-25-krigen-mellem-israel-og-hamas-25-oktober

Kl. 21.51
Biden har forsøgt at overtale Netanyahu til at vente med
landoffensiv

Kl. 22.08
Luftalarmer lyder i Israel

Kl. 22.33
FN-lejre overfyldte med fordrevne palæstinensere, oplyser
agentur

Kl. 22.58
Både Rusland og USA's resolutioner stemt ned i FN's
sikkerhedsråd

Den amerikanske fordømte Hamas, udtrykte støtte til Israel,
opfordrede til pauser i kampene for at tillade nødhjælp og en
omgående løsladelse af alle gidsler . Men den blev blokeret af
Kina og Rusland, som begge har veto-ret.

Kommentar:

Nå, derfor stemte UAE imod. Man vil IKKE fordømme Hamas,
endskønt der er tale om en *terrororganisation*!

Gad vide, hvad de vil sige, når/hvis terroren rammer dem?

Vil de så ikke *tigge* om vores fordømmelse (und so weiter,
herunder hjælp til dem bl.a. med at nedkæmpe terroristerne fx.
fra Iran) ?

Kl. 23.04
Overblik: Det er der sket i dag

New Link ...

Krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 05.24
Opd. 7 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-10-26-krigen-mellem-israel-og-hamas

... (BREAKING ET-News on) ...

Kl. 07.59
Dronebilleder viser store ødelæggelser

Kl. 08.17
Palæstinensisk medie: 18 dræbt i angreb på Khan Younis

Kl. 08.34
Storbritannien holder krisemøde

Kl. 08.45
Lyn-analyse

51 min siden (Time now CET 09.49)
Israelsk minister giver Netanyahu, sig selv og regeringen
ansvaret for Hamas-angreb

34 min siden (Time now CET 09.49)
Hamas opfordrer til masseprotester

Kommentar:

Hvad skulle det hjælpe (bortset fra at eventuelt endnu flere
omkommer)?

*Kapitulér* or die!

Dét, du har gjort, er ondt...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige (perhaps
the voice of ET):
(2023-10æ-26, Thursday, day no 299 (66 left), CET 09:51, GMT 07:51)
- "Vederstyggelighed"

Means (something like):
Abomination (What you have done is an abomination)
رجس - مقت شديد، عمل بغيض
ما فعلته هو رجس

CWET 09:55
- "Compra?", *1

(
*1:
Ordet belv udtalt i *bydeform*!

Der er tale om *lydskrift* (så stavningen er forkert). På dansk
vil vi sige: 'Har du forstået?'
)

25 min siden (Time now CET 09.49)
Gaza kan løbe tør for brændstof snart – ekstremt kritisk for
hospitaler

(Time now CET 09.49)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 18:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6660067
Line Gjerlev
Kraftige sprængninger nær ukrainsk atomkraftværk

__________________________

... (BREAKING ET-News on) ...

(Time now CET 09.38)

Seneste nyt om Ukraine
I dag kl. 05.33
Opd. I dag kl. 09.57
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-25-seneste-nyt-om-ukraine

Kl. 22.14
Rusland øver sig på atom-modsvar

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.36
Opd. 2 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-26-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

... (BREAKING ET-News on) ...

(Time now CET 09.38)

2023-10-26 kl 09.04
Professor: Aarhus-biskop på kant med Grundloven
20 min. siden

TV2:
2023-10-26 kl 09.23
14-årig kæmper mod uhelbredelig kræft – nu har hun samlet kæmpe beløb ind
9 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25720

Hamas skal udslettes!
Ellers vil disse *terror-handlinger* jo FORTSÆTTES
(som en skrue UDEN ende)!

USA, Japan og Sydkorea fordømmer Nordkoreas våbenleverancer til
Rusland

Moldova kan regne med NATO-assistance, siger NATO-leder

Frankrig sender krigsskib til Gaza for at hjælpe hospitaler

IDF: Gaza har brændstof – Hamas holder det bare for sig selv

Subject: ET-Break to Hamas (and all her friends). Was:
Date: Thu, 26 Oct 2023 10:00:58 +0200
25720 <653a1cba$0$708$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/Ec5b3Y4SxEI/m/AaaDkeMYBQAJ
Tidligere soldat advarer mod invasion: - Det var et helvede i
2014
I dag kl. 10.43
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-25-tidligere-soldat-advarer-mod-invasion-det-var-et-helvede-i-2014

-

DR S160 tor 26 okt 16:54:24
26.oktober dr.dk/nyheder 10:57

RUSLAND VIL GIVE STATSBORGERSKAB

Rusland vil give statsborgerskab i bytte for at deltage i
krigen i Ukraine
I dag kl. 10:57
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-vil-give-statsborgerskab-i-bytte-deltage-i-krigen-i-ukraine

Russerne har været overraskende gode til at få soldater til
frontlinjen uden at skulle igennem store mobiliseringer, siger
militæranalytiker.

-

Slovakiet stopper den militære støtte til Ukraine
I dag kl. 12:04
opdateret I dag kl. 12:40
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/slovakiet-stopper-den-militaere-stoette-til-ukraine

Landet vil stadig levere humanitær hjælp til det krigsramte
naboland, siger den nyindsatte premierminister.

-

USA får sjældent besøg, mens kampen om en ny verdensorden
buldrer løs
Casper Wichmann
Asien-korrespondent
I dag kl. 14.06
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-25-usa-faar-sjaeldent-besoeg-mens-kampen-om-en-ny-verdensorden-buldrer-loes

I krigen mellem Hamas og Israel forsøger Kina at blæse og have
mel i munden samtidig.

-

DR S166 tor 26 okt 16:54:24
26.oktober dr.dk/nyheder 14:30

VIKTOR ORBAN FORSVARER HÅNDTRYK

I dag kl. 14:30
Ungarns premierminister forsvarer Putin-håndtryk: 'Vi er de
eneste, der taler for fred i Europa'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ungarns-premierminister-forsvarer-putin-haandtryk-vi-er-de-eneste-der-taler-fred-i

-

DR S167 tor 26 okt 16:54:24
26.oktober dr.dk/nyheder 14:32

OTTE INDERE DØMT TIL DØDEN I QATAR

Der er tale om otte personer, der er
pensionerede fra Indiens flåde, og
som indtil anholdelsen arbejdede for et
selskab, der leverer forsvarsydelser,
skriver The Times of India.

I dag kl. 14:32
Otte indere er dømt til døden i Qatar
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/otte-indere-er-doemt-til-doeden-i-qatar

-

I dag kl. 15:12
Mette Frederiksen forstår ikke, at Slovakiet dropper
våbenstøtte til Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/mette-frederiksen-forstaar-ikke-slovakiet-dropper-vaabenstoette-til-ukraine

-

Frederiksen: Den humanitære situation i Gaza er dybt, dybt,
dybt problematisk
I dag kl. 15:40
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu/frederiksen-den-humanitaere-situation-i-gaza-er-dybt-dybt-dybt-problematisk

Europa skal engagere sig i, at den humanitære hjælp og bistand
når frem til Gaza-striben, understreger statsminister Mette
Frederiksen (S).

-

DR S174 tor 26 okt 16:54:25
26.oktober dr.dk/nyheder 15:48

ARABISKE LANDE I FÆLLESERKLÆRING

I dag kl. 15:48
Arabiske lande underskriver fælles erklæring
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/arabiske-lande-underskriver-faelles-erklaering

-

DR S177 tor 26 okt 16:54:25
26.oktober dr.dk/nyheder 16:27

HAMAS: OMKRING 50 GIDSLER DRÆBT

2023-10-26 kl 17.21
54 min. siden
Hamas: Omkring 50 gidsler i Gaza er dræbt efter israelsk luftangreb
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/hamas-omkring-50-gidsler-i-gaza-er-draebt-efter-israelsk-luftangreb

-

2023-10-26 kl 17.29
Stort medie skyder USA og Israels forklaring om hospitalsangreb
ned
49 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-26-stort-medie-skyder-usa-og-israels-forklaring-om-hospitalsangreb-ned

Undersøgende journalister fra The New York Times undsiger
amerikanske efterretninger. Dansk ekspert kalder timingen
uheldig.

-

DR S114 tor 26 okt 16:54:21
26.oktober dr.dk/nyheder 16:52

YDERLIGERE 3,7 MIA. KR. TIL UKRAINE

2023-10-26 kl 17.21
29 min. siden
Danmark donerer yderligere 3,7 milliarder kroner til Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/danmark-donerer-yderligere-37-milliarder-kroner-til-ukraine

-

2023-10-26 kl 17.13
5 min. siden
Medier:
Russisk skib med bevæbnede soldater cirkulerede i dansk farvand
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/medier-russisk-skib-med-bevaebnede-soldater-cirkulerede-i-dansk-farvand

Den russiske spiontjeneste Gugi kortlægger havkabler og anden
kritisk infrastruktur på havbunden i Danmark.

-

2023-10-26 kl 17.21
4 min. siden
Rusland: Hamas-delegation er på besøg i Moskva
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-hamas-delegation-er-paa-besoeg-i-moskva

-

2023-10-26 kl 17.31

Kort nyt
I dag kl. 05.01
Opd. 12 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-10-26-kort-nyt

25 min siden
Koranafbrænder udvises af Sverige

-

2023-10-26 kl 17.25
Danmark donerer mere militært udstyr til Ukraine – og Løkke
lufter en bekymring
37 sek siden
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-10-26-danmark-donerer-mere-militaert-udstyr-til-ukraine-og-loekke-lufter-en-bekymring

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 09:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6663318
Rasmus Christiansen
FN: 'Intet sted er sikkert i Gaza'

i dag kl. 10:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6663364
Rasmus Christiansen
Israel bekræfter luftangreb, der dræbte en lokal journalists
familie

i dag kl. 10:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6663457
Rasmus Christiansen
Israel opjusterer antallet af gidsler i Gaza

... 224 ...

i dag kl. 11:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6663911
Rasmus Christiansen
WHO deler video af udstyr, der venter på at komme ind i Gaza

i dag kl. 12:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6664026
Rasmus Christiansen
Palæstinensisk udenrigsminister: Fuld våbenhvile, hvis
nødhjælpen skal komme frem

i dag kl. 12:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6664105
Rasmus Christiansen
Middagsoverblik

i dag kl. 13:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6664361
Selin Türker
Antallet af døde i Gaza er nu over 7.000

i dag kl. 13:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6664506
Selin Türker
12 lastbiler med nødhjælp har krydset Rafah-grænsen

i dag kl. 14:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6664689
Selin Türker
Erdogan fortsætter sin kritik af Vesten: 'Israel begår
massakre i Gaza'

i dag kl. 14:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6664799
Selin Türker
Mette Frederiksen inden EU-topmøde: Den humanitære situation i
Gaza er hovedfokus

i dag kl. 15:27
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6664903
Selin Türker
Hollands premierminister gentager, at Israel skal overholde
international lov

i dag kl. 15:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6664947
Selin Türker
Arabiske lande underskriver fælles erklæring

i dag kl. 16:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6665031
Selin Türker
17-årig dræbt på Vestbredden

i dag kl. 16:09
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6665073
Selin Türker
Hamas: Omkring 50 gidsler er dræbt efter israelsk luftangreb

i dag kl. 16:16
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6665096
Selin Türker
Rusland: Hamas-delegation er på besøg i Moskva

39 min. siden (Time now CET 17.33)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6665220
Selin Türker
FN: 20.000 fordrevne i Libanon

(Time now CET 17.33)

Krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 05.23
Det skete i går

Kl. 05.24
Biden har "ingen tillid til palæstinensiske dødstal"

Kl. 05.33
Rusland og Kina nedlægger veto mod humanitær pause

Kl. 05.43
Militant islamisk modstandsbevægelse hævder, at de har angrebet
amerikanske tropper

Kl. 06.09
350.000 civile stadig i Nordgaza

Kl. 06.23
Meldinger om operationer ind i Gaza

Kl. 06.57
Det kan blive farligt for danskere at opholde sig i Libanon,
siger Simi Jan: - Alt kan blive smadret

Kl. 07.07
Israel bekræfter landoperation i Gaza

Kl. 07.19
50.000 opholder sig på hospital

Kl. 07.50
Evakuering forlænget til 31. december

... (see file 25.720) ...

47 min siden (Time now CET 10.37-38)
Israel har angrebet mere end 250 mål det seneste døgn – flere i
civile områder

33 min siden (Time now CET 10.37-38)
Intet område i Gaza er sikkert, siger FN

23 min siden (Time now CET 10.37-38)
267 israelere stadig sårede efter angreb

16 min siden (Time now CET 10.37-38)
EU vil etablere humanitære korridorer og humanitære pauser

35 sek siden (Time now CET 10.37-38)
IDF: Gaza har brændstof – Hamas holder det bare for sig selv

Kl. 10.52
Antal israelske gidsler opjusteres

Kl. 11.08
Politi: 808 ofre er identificeret

Kl. 11.15
IDF anklager Hamas for at bruge civile som "menneskelige
skjolde"

Kl. 12.03
Det er sket i dag

Kl. 12.09
WHO har medicin klar til Gaza

Kl. 12.13
IDF har arresteret 60 personer på Vestbredden

Kl. 12.31
Tre årsager til, at landoffensiven holdes tilbage, siger
korrespondent

Kl. 12.48
Al Jazeera-korrespondent mistede hele sin familie i luftangreb

Kl. 12.58
12 lastbiler med nødhjælp er kørt ind i Gaza

Kl. 13.41
Raketangreb nær Tel Aviv

Kl. 13.43
Mere end 7000 palæstinensere dræbt, siger sundhedsministerium

Kl. 13.54
EU-topmøde i Bruxelles

Kl. 14.03
Israel har dræbt leder af Hamas-afdeling, siger IDF

Kl. 14.09
Vesten holder igen, fordi "det blod, der spildes, er muslimers
blod", siger Erdogan

Subject: Iran hjalp Hamas forud for terrorangreb, siger IDF |
USA anklager Iran for at stå bag angreb mod tropper –
frygter ny eskalering -
Re: ... News 2023-10-25
Date: Wed, 25 Oct 2023 11:32:21 +0200
25716 <6538e0a6$0$715$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/hviGQMcbNgA/m/RjOINE3PBAAJ

> [...]
> https://nyheder.tv2.dk/live/2023-10-25-krigen-mellem-israel-og-hamas

[ ... ]

> 3 min siden (Time now CET 11.22)
> Landinvasion vil resultere i massakre, siger Tyrkiet
>
> Kommentar:
>
> Tyrkiet
> https://da.wikipedia.org/wiki/Tyrkiet
>
> Befolkning
>
> Folketælling 2015
> 78.741.053
>
> =>
>
> 2.200.000 * 78.741.053 / 7.500.000.000 = 23.097 individet
>
> Dit *ansvar* bliver at give (midlertidig) *asyl* til 23.097 !!!

HVIS du virkelig havde så megen medfølelse med de mennesker,
der bor i Gaza, HVORFOR giver du dem så ikke *asyl* ?

Handler det MERE om *mudderkastning* (end reel bekymring) ?

Ordet *hykleri* "strejfer" mit sind!

Kl. 14.34
Rutte: - Israel bør øjeblikkeligt tillade adgang til humanitær
hjælp

Kl. 14.40
Situationen er "katastrofal", siger Mette Frederiksen

Kl. 14.44
Mette Frederiksen: - Den humanitære situation i Gaza er dybt,
dybt problematisk

Kl. 14.52
Humanitær bistand er afgørende, siger Mette Frederiksen

Kl. 14.57
Belgien: - Blokeringen af Gaza er uacceptabel

Kl. 15.11
Luftsirener i israelske byer tæt på Gaza

Kl. 15.20
Arabiske lande i fælles opråb: Fordømmer angreb på civile i Gaza

Kl. 15.37
Olaf Scholz: Vi skal undgå, at konflikten spreder sig

Kl. 15.44
Hamas besøger Moskva, siger Rusland

Kl. 16.03
Frankrig har mistet 35 borgere i Hamas' angreb på Israel

Kl. 16.08
Hamas er i Moskva lige nu, siger det russiske udenrigsministerie

Kl. 16.11
50 gidsler i Gaza dræbt i israelske luftangreb, siger Hamas

52 min siden (Time now CET 17.37)
Israels valuta styrtdykket til laveste niveau i 11 år

21 min siden (Time now CET 17.37)
Frankrig sender krigsskib til Gaza for at hjælpe hospitaler

(Time now CET 17.37)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i går kl. 22:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6662051
Frederik Brund Flintegaard
Ny formand for Repræsentanternes Hus kan bane vej for ukrainsk
milliardhjælp

i går kl. 23:43
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6662489
Kasper Mosholm Thulstrup
Zelenskyj: Russiske droner skudt ned ved atomkraftværk

i dag kl. 01:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6662575
Kasper Mosholm Thulstrup
Atomenergi-agentur: At ramme et atomkraftværk skal for enhver
pris undgås

i dag kl. 09:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6663134
Nanna Nørby Hansen
Ny lov: Rusland vil give statsborgerskab i bytte for at deltage
i krigen

Kommentar:

Da vel kun en *tosse* hopper på den gulerod, fordi man
*omkommer* jo i Ukraine, og hvad skal man så med et russisk
statsborgerskab? - Ellers ville Rusland jo ikke *lokke* med
statsborgerskab, hvis ikke det lige var fordi der åbenbart IKKE
længere er russiske soldater nok i Ukraine!

i dag kl. 12:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6664106
Nanna Nørby Hansen
Slovakiet stopper den militære støtte til Ukraine

i dag kl. 12:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6664214
Birgitte Skovlund Asmussen
Rusland vil have tættere bånd til Nordkorea

i dag kl. 13:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6664396
Nanna Nørby Hansen
Mette Frederiksen har forsikret Zelenskyj om Danmarks støtte

i dag kl. 13:50
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6664517
Selin Türker
Zelenskyj takker Mette Frederiksen under telefonsamtale

i dag kl. 14:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6664744
Nanna Nørby Hansen
Ungarns premierminister forsvarer Putin-håndtryk: 'Vi er de
eneste, der taler for fred i Europa'

Kommentar:

Ævl!

Det har INTET med fred at gøre at *stjæle* nabolande!

Du er en *tåbe*! Naiv i bedste fald! Medløber i værste fald!

(Time now CET 17.53)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.36
Opd. 2 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-26-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.46
USA, Japan og Sydkorea fordømmer Nordkoreas våbenleverancer

Kommentar:

Det betyder i hvert fald, at vi IKKE længere skal bære over med
*diktatur-stater*, da de jo er en trussel mod Verdensfreden!

=>

Boykot *diktaturet* i Cannibalistan (Kina)!
Boykot *diktaturet* i ... (You name it) ... !

Kl. 06.21
Russiske styrker vinder frem i Donetsk-regionen, skriver
tænketank

Kl. 07.05
Ukraines luftforsvar har udført 7 angreb på russiske styrker
ifølge generalstab

Kl. 08.01
Rusland har udgivet video af påstået atomtest

Kl. 08.30
Tænketank sår tvivl om russiske militære planer

Tænketanken Institute of War (ISW) skriver i sin daglige
opdatering, at det er "højst usandsynligt", at Rusland er i
stand til at rekruttere nok mandskab til de planlagte nye
formationer i krigen med Ukraine.

Kl. 09.18
Moldova kan regne med NATO-assistance, siger NATO-leder

56 min siden (Time now CET 10.43)
Ukraine fortsætter med at afværge russisk offensiv i
udbryderregion, siger talsperson

43 min siden (Time now CET 10.43)
Nordkorea på vej til at blive en signifikant leverandør af
våben til Rusland, skriver det britiske forsvarsministerium

Kl. 11.21
Litauens udenrigsminister langer ud efter EU's
ammunitionsleverancer

EU er for langsomme til at levere ammunition til Ukraine.

Kl. 11.33
Ukraine har suspenderet brugen af ny kornkorridor ifølge
konsulentvirksomhed

Kl. 11.41
Slovakiet stopper støtte til Ukraine

Kl. 12.40
Slovakiet-beslutning taler ind i en større tendens, siger
korrespondent

Kl. 13.33
Lyn-analyse

Kl. 13.53
Zelenskyj takker Danmark – og tagger forkert "Mette" i opslag

Kl. 14.09
Orban forsvarer håndtryk med Putin

Kl. 14.43
Mette Frederiksen "forstår ikke" Slovakiets beslutning

Kl. 15.30
Medier: Russisk spionskib med bevæbnede soldater sejlede i
dansk farvand

Kl. 16.24
Mette Frederiksen vil øge EU-støtte til Ukraine

Kl. 16.50
Danmark donerer 13. militærpakke til Ukraine

1 min siden (Time now CET 17.56)
Forsvarsministeriet vil kontakte Slovakiet omkring militærdonation

(Time now CET 17.56)

[...]

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25721

Gad vide hvordan den iranske retorik bliver, når/hvis Iran
kommer i besiddelse af atomvåben ?

USA: Rusland henretter soldater, der nægter at følge ordrer

Israel kalder Ruslands invitation til Hamas "forkastelig"

Date: Thu, 26 Oct 2023 10:00:58 +0200
25720 <653a1cba$0$708$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/Ec5b3Y4SxEI/m/AaaDkeMYBQAJ
Et udsagn:

I modsætning til alle os andre kan jøderne faktisk
*dokumentere* deres tilknytning til Mellemøsten *arkæologisk*
(fx. er Dødehavsrullerne skrevet på hebraisk og er dateret til
tiden omkring år 200 før Kristus og frem til år 70 efter
Kristus)

De har IKKE inviteret andre til at bo i deres land! Det er
noget, som andre selv har "berettiget" sig til! Men det gør dem
jo IKKE automatisk til ejermanden af landet!

Man kan derfor med berettigelse spørge:

HVORFRA kommer alle disse mennesker?

Og ...

HVORFOR er de ikke blevet i hjemlandene?

Samt ...

HVORFOR påstår de, at landet nu er deres?

Joe Biden undsiger palæstinensiske tabstal: 'Han er med til at
styrke Israels narrativ i krigen'
I dag kl. 17:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/joe-biden-undsiger-palaestinensiske-tabstal-han-er-med-til-styrke-israels-narrativ-i

Med al krig følger en informationskrig, og selvom Joe Biden
støtter Israels interesser, har han ifølge eksperter ret i, at
tabstallene er usikre.

-

DR S115 tor 26 okt 20:42:42
26.oktober dr.dk/nyheder 17:40

DANMARK ARBEJDER PÅ GIDSELSITUATION

I dag kl. 17:40
Lars Løkke Rasmussen: Danmark holder sig til i arbejdet med at
frigive dansk statsborger i Gaza
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/lars-loekke-rasmussen-danmark-holder-sig-til-i-arbejdet-med-frigive-dansk

-

50 gidsler i Gaza dræbt i israelske luftangreb, siger Hamas
I dag kl. 17.40
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-26-50-gidsler-i-gaza-draebt-i-israelske-luftangreb-siger-hamas

-

DR S120 tor 26 okt 20:42:42
26.oktober dr.dk/nyheder 18:36

SVERIGE UDVISER KORANAFBRÆNDER

I dag kl. 18:36
Sverige udviser koranafbrænder
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sverige-udviser-koranafbraender

-

Ukraine har vundet 90 meter om dagen i tre måneder – her står
fronterne lige nu
I dag kl. 20.16
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-10-26-ukraine-har-vundet-90-meter-om-dagen-i-tre-maaneder-her-staar-fronterne-lige-nu

-

2023-10-26 kl 21.21
Ambassadør mistænker spiontjeneste for at stå bag fup af Løkke
37 min siden
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-10-26-ambassadoer-mistaenker-spiontjeneste-for-at-staa-bag-fup-af-loekke

Den ukrainske ambassadør i Danmark kalder russisk fupmøde med
Lars Løkke for "en trist historie".

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 17:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6665416
Selin Türker
Mette Frederiksen har talt med Netanyahu

i dag kl. 18:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6665467
Selin Türker
Irans udenrigsminister: Hamas er klar til at løslade gidsler
til Teheran

... og tilføjer, at omverdenen bør støtte op om at få løsladt
6.000 palæstinensiske fanger.

Kommentar:

*Blackmail* hedder det på dansk!

Og ...

Jo mere man giver efter for blackmail, deste mere vil man få
af det (i morgendagens verden), fordi det jo så kan betale sig
at blackmaile!

Så ...

Iran har siden præstestyrets magtovertagelse i 1979
*blackmailet* andre (fx. med de 52 amerikanske ambassadegidsler
frem til 1981) og er derfor *strafskyldig*!

Se evt. ...
Amerikansk gidselkrise i Iran
https://da.frwiki.wiki/wiki/Crise_des_otages_am%C3%A9ricains_en_Iran
https://denstoredanske.lex.dk/Iran-gidsel-aff%C3%A6ren

i dag kl. 18:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6665486
Selin Türker
Israels FN-ambassadør: Krigen har "intet at gøre med palæstinenserne"

i dag kl. 18:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6665791
Selin Türker
Israel hævder at have dræbt højstående Hamas-medlem

i dag kl. 19:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6666258
Selin Türker
Israel kalder Ruslands invitation til Hamas "forkastelig"

i dag kl. 20:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6666704
Selin Türker
FN's undergeneralsekretær: 'Verden svigter'

47 min. siden (Time now CET 21.25)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6666995
Selin Türker
Hamas udgiver liste af navne på 7.000 dræbte palæstinensere

10 sek. siden (Time now CET 21.25)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb?focusId=6667478
Selin Türker
USA sender 900 soldater til Mellemøsten

(Time now CET 21.25)

Krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 18.07
Hamas har diskuteret løsladelse af gidsler med Rusland

Kl. 18.10
TV-2 korrespondent i Libanon tæt på israelske missilangreb

Kl. 18.28
Israelsk luftangreb rammer efterretningschef i Hamas

Kl. 18.49
7028 palæstinensere dræbt af israelske luftangreb, siger
ministerie

Kl. 19.08
Iran advarer om Gaza-konflikt: - USA vil ikke blive skånet

Kommentar:

Gad vide hvordan den iranske retorik bliver, når/hvis Iran
kommer i besiddelse af atomvåben ?

Kanske det ene onde så er at foretrække fremfor det andet!

Kl. 20.01
Ruslands møde med Hamas vækker harme i Israel

Kl. 20.21
Hundredevis af tomme stole og barnevogne foran FN-bygning

Demonstranter satte torsdag over 200 plasticstole og barnevogne
op ude foran FN-bygningen i Geneve i protest mod Hamas'
gidselstagning.

39 min siden
USA sender 900 soldater til Mellemøsten

34 min siden
Amerikanske tropper angrebet i Syrien og Irak

56 sek siden
FN-chef langer ud efter streng grænsekontrol ved til Gaza:
-Sindssygt bureaukrati

2 min siden (Time now CET 21.44)
EU-ledere kalder på "humanitære korridorer og pauser" efter
topmøde

(Time now CET 21.44)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 18:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6665724
Rosa Uldall
USA vil give yderligere sikkerhedsbistand til Ukraine

i dag kl. 20:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6666983
Veronika Skov Snedker
USA: Rusland henretter soldater, der ikke følger ordrer

(Time now CET 21.47)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.36
Opd. 2 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-10-26-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 20.02
USA sender milliardstor militærdonation til Ukraine

Kl. 20.13
USA: Rusland henretter soldater, der nægter at følge ordrer

10 min siden (Time now CET 21.48)
Ukrainske F-16-piloter trænes i USA

(Time now CET 21.48)

2023-10-26 kl 21.11
8 min. siden
For første gang nogensinde vinder et færøsk hold en europæisk fodboldkamp

TV2:
2023-10-26 kl 21.17
Købmand i opråb efter snyd ved kassen
44 sek siden