Briterne sår tvivl om om nøjagtigheden af Ruslands missilsystemer - News 2023-01-17

Briterne sår tvivl om om nøjagtigheden af Ruslands missilsystemer

Subject: Zelenskyj fordømmer den almindelige russers 'feje tavshed' -
News 2023-01-16
Date: Mon, 16 Jan 2023 09:54:40 +0100
24903 <tq33cg$1lbv$1...@gioia.aioe.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/KBj6GnDvw9g/m/tj1DGVpQCQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2022-09-29, day no 272, Russisk kampfly skød missil nær britisk fly

2022-10-08, day no 281, Last warning to Russia

2022-10-11, day no 284, Russians arrested in Norway for espionage

2022-10-15, day no 288, Undersøisk kabel GB-ø Færøerne saboteret

2022-10-17, day no 290, Russian military plane crashed Jejsk55

2022-10-20, day no 293, Undersøisk kabel mellem GB og ø saboteret

2022-10-22, day no 295, 2 russians arrested in Norway for espionage

2022-10-23, day no 296, Russian military plane crashed Irkutsk

2022-11-01, day no 305, Asteroid 2022 RM4

2022-11-09, day no 313, ET *Copyright* 78 Crater/Sphinx/MW1-BB

2022-11-24, day no 329, ET *Copyright* BB-DATA: Sphinx-P1

2022-12-13, day no 347, ET *Copyright* target-DATA: Crater/Sphinx/Jerusalem

2022-12-20, day no 354, Russian gas pipeline hit by explosion

2022-12-22, day no 356, Admiral Kuznetsov aircraft carrier caught fire

Et Ord til dagen:

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43

Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

I dag kl. 10:05
Weekendens missilangreb i Ukraine viser problemer på det russiske våbenlager
https://www.dr.dk/nyheder/udland/weekendens-missilangreb-i-ukraine-viser-problemer-i-det-russiske-vaabenlager

-

Putins talsmand beskylder Ukraine for selv at have smadret boligblok
I dag kl. 14.58
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-16-putins-talsmand-beskylder-ukraine-for-selv-at-have-smadret-boligblok

-

2023-01-16 kl 16.27
44 min. siden
Dødstal efter missilangreb i Dnipro stiger til 40
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/doedstal-efter-missilangreb-i-dnipro-stiger-til-40

-

DR S163 man 16 jan 20:37:40
16.januar dr.dk/nyheder 16:37

ERDOGAN MED NYT KRAV NATO-ANSØGNING

I dag kl. 16:37
Erdogan: Finland og Sverige skal udlevere op mod 130 'terrorister' til
Tyrkiet inden Nato-godkendelse
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/erdogan-finland-og-sverige-skal-udlevere-op-mod-130-terrorister-til-tyrkiet-inden

-

DR S166 man 16 jan 20:37:40
16.januar dr.dk/nyheder 17:42

AFGHANSK EX-POLITIKER DRÆBT

I dag kl. 17:42
Kvindelig afghansk ekspolitiker dræbt: 'Hun var en frygtløs forkæmper
for Afghanistan'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kvindelig-afghansk-ekspolitiker-draebt-hun-var-en-frygtloes-forkaemper-afghanistan

-

Ukraine:
Billede af ung kvinde i totalsmadret lejlighed går verden rundt: - Jeg
føler intet ud over en stor tomhed
I dag kl. 18.13
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-16-billede-af-ung-kvinde-i-totalsmadret-lejlighed-gaar-verden-rundt-jeg-foeler-intet

-

I dag kl. 18:58
Historiker: Ukraine bør opgive kampen mod Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/udland/historiker-ukraine-boer-opgive-kampen-mod-rusland

Weekendavisens udlandsredaktør, Anna Libak, er lodret uenig:
"Rusland har besluttet sig for, at de ikke længere vil følge
international lov, og de fører en erobringskrig i strid med
FN-pagten".

Kommentar:

Manden overser også den *kendsgerning*, at Putin-666 allerede i 2008
overfaldt Georgien med *angrebskrig*.

Så ...

Nej! Putin-666 vil blive ved med at terrorisere alle os andre
(ligesom Hitler) lige indtil nogen standser ham!

*Storhedsvanvid* hedder *sindssygdommen* på dansk!

-

DR S169 man 16 jan 20:37:41
16.januar dr.dk/nyheder 19:13

OMKRING 50 KVINDER ER BORTFØRT

I dag kl. 19:13
Omkring 50 kvinder er bortført i Burkina Faso
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/omkring-50-kvinder-er-bortfoert-i-burkina-faso

-

I dag kl. 19:18
Jubel i Italien efter anholdelse af verdensberømt mafiaboss: 'Han har
brugt det meste af sit liv på at slå ihjel'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/jubel-i-italien-efter-anholdelse-af-verdensberoemt-mafiaboss-han-har-brugt-det-meste

-

I dag kl. 19:34
Eiffeltårnet lyser op med slogans i solidaritet med iranere
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/eiffeltaarnet-lyser-op-med-slogans-i-solidaritet-med-iranere

-

2023-01-16 kl 21.23
Rusland sender jagerfly i luften for at eskortere tysk patruljefly
12 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-16-rusland-sender-jagerfly-i-luften-for-at-eskortere-tysk-patruljefly

-

DR S175 tir 17 jan 08:23:07
16.januar dr.dk/nyheder 22:46

MINDST 86 JOURNALISTER DRÆBT, 2022

I går kl. 22:46
FN beretter om markant stigning: Mindst 86 journalister blev dræbt i 2022
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fn-beretter-om-markant-stigning-mindst-86-journalister-blev-draebt-i-2022

Liveblog: Få seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

29. dec. 2022 kl. 19:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=5135546
Tim Tørnqvist
Aftenoverblik: Det ved vi om dagens missilangreb i Ukraine

_____________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om Ukraine
I dag kl. 05.15
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-01-16-seneste-nyt-om-ukraine

Kl. 10.18
Ukrainske droner skudt ned over Krim-halvøen

Kl. 10.40
Militærøvelse vil give flere luftalarmer, siger guvernør

Kl. 10.53
Rusland afviser at have ramt beboelsesejendom

Kl. 11.08
Britiske kampvogne vil brænde, siger Kreml

Kl. 11.22
Dårligt vejr får betydning for ukrainsk høst

32 min siden (Time now CET 13.11)
Dødstal i Dnipro stiger igen

Kl. 13.13
Polen og Finland lægger pres på Tyskland

Kl. 14.13
Atomagentur udvider tilstedeværelse i Ukraine

Kl. 14.40
Rusland sanktionerer udenrigsminister

Kl. 15.11
Penge fra kæmpe Premier League-køb vil gå til ukrainsk krigsprojekt

Kl. 15.24
Dødstal stiger i Dnipro

57 min siden (Time now CET 17.04)
Tyrkiet og Rusland "bekræfter samarbejde", skriver statsmedie

Kl. 18.42
Rusland sender jagerfly i luften for at eskortere tysk patruljefly

Kl. 19.01
Facebook lukker russisk statsmedie ned – giver ingen forklaring

Kl. 19.46
Rusland lokker fremmedkrigere med statsborgerskab, hævder Ukraine

17 min siden (Time now CET 21.28)
Russisk afhopper i Oslo vil vidne mod Wagnergruppen, siger han

Kl. 22.57
Kyivs infrastruktur kan kollapse hvert øjeblik, advarer borgmester

New Link ...

Seneste nyt om Ukraine
I dag kl. 05.57
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-01-17-seneste-nyt-om-ukraine

Kl. 05.52
'Ruslands Rambo' og tidligere Putin-favorit siger, at han vil kæmpe for
Ukraine

Kl. 07.12
Zelenskyj: Angreb på boligblok viser behovet for hurtigere våbenleverancer

53 min siden (Time now CET 08.40)
Britisk kampvognsleverance vil svække hæren, mener general

17 min siden (Time now CET 08.40)
Briterne sår tvivl om om nøjagtigheden af Ruslands missilsystemer

7 min siden (Time now CET 08.40)
Rusland har affyret mere end 70 raketangreb det seneste døgn, hævder Ukraine

(Time now CET 08.40)

2023-01-17 kl 08.34
13 min. siden
Kenya erklærer krig mod fugleart

TV2:
2023-01-17 kl 08.37
Populær tilskudspulje løber tør for millioner – kæmpe problem, siger
direktør
51 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24904

--
Denne mail er blevet tjekket for vira af AVG-antivirussoftware.
www.avg.com

Storbritannien: Beslutningen om at sende kampvogne til Ukraine sender
"klar besked" til Rusland

Vestlige allierede er nødt til at "optrappe" militær støtte til Ukraine,
siger EU-kommissionens præsident

Irans revolutionsgarde på EU-terrorliste

Fogh: Vi kan ikke blive for konfrontatoriske overfor Kina

Subject: Briterne sår tvivl om om nøjagtigheden af Ruslands
missilsystemer - News 2023-01-17
Date: Tue, 17 Jan 2023 08:49:26 +0100
24904 <tq5ju6$18kh$1...@gioia.aioe.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/B1Zp4wKPYVI/m/6S2Pal-bCQAJ
DR S125 tir 17 jan 11:07:25
17.januar dr.dk/nyheder 09:18

SPILLERSALG GÅR TIL UKRAINE

I dag kl. 09:18
Kæmpetransfer i Premier League sender millioner til ukrainske soldater
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kaempetransfer-i-premier-league-sender-millioner-til-ukrainske-soldater

-

Kyivs infrastruktur kan kollapse "når som helst", advarer borgmester
I dag kl. 09.39
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-17-kyivs-infrastruktur-kan-kollapse-naar-som-helst-advarer-borgmester

-

DR S130 tir 17 jan 15:53:03
17.januar dr.dk/nyheder 11:15

ZELENSKYJS RÅDGIVER TRÆKKER SIG

I dag kl. 11:15
Zelenskyjs rådgiver trækker sig efter Dnipro-kommentar
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyjs-raadgiver-traekker-sig-efter-dnipro-kommentar

-

2023-01-17 kl 12.10
Russerne har overhånden, og vi har brug for kampvogne nu, siger ukrainsk
soldat
6 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-17-russerne-har-overhaanden-og-vi-har-brug-for-kampvogne-nu-siger-ukrainsk-soldat

-

DR S134 tir 17 jan 15:53:03
17.januar dr.dk/nyheder 14:15

RUSLAND VIL STYRKE MILITÆR

I dag kl. 14:15
Rusland planlægger at styrke flåde og luftvåben de kommende år
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-planlaegger-styrke-flaade-og-luftvaaben-de-kommende-aar

-

Frygt for russisk fremgang i krigen – nu taler Putin om "positiv dynamik"
I dag kl. 14.57
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-16-frygt-for-russisk-fremgang-i-krigen-nu-taler-putin-om-positiv-dynamik

Rusland vil formentlig snart prøve at genvinde initiativet i krigen
med veltrænede soldater og ny strategi, vurderer amerikansk
tænketank.

-

I dag kl. 15:13
Tre astronauter er strandet på rumstation: ’Der er noget meget mystisk
ved det’
https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/tre-astronauter-er-strandet-paa-rumstation-der-er-noget-meget-mystisk-ved

Mikrometeorit har ramt en redningskapsel på Den Internationale
Rumstation.

-

Rusland vil styrke flåde og luftvåben over tre år
I dag kl. 15.18
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-17-rusland-vil-styrke-flade-og-luftvaben-over-tre-ar

-

I dag kl. 15:27
Serbiens præsident: Rusland skal stoppe med at hverve serbere til
Wagner-gruppen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/serbiens-praesident-rusland-skal-stoppe-med-hverve-serbere-til-wagner-gruppen

-

DR S142 tir 17 jan 18:40:15
17.januar dr.dk/nyheder 16:40

REVOLUTIONSGARDE PÅ EU-TERRORLISTE

I dag kl. 16:40
Von der Leyen støtter terrorstempling af Irans revolutionsgarde
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/von-der-leyen-stoetter-terrorstempling-af-irans-revolutionsgarde

-

Putins nære ven advarer Vesten: - Nu er der kun to muligheder
I dag kl. 17.00
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-16-putins-naere-ven-advarer-om-at-krigen-kan-sprede-sig-til-europa

Kommentar:

I KUNNE også *indse*, at I er nogle dumme svin, der skal *omvende*
sig (fra al det onde, I har gjort mod Georgien og nu også Ukraine)!

-

Præsident til Putin: Stop med at rekruttere mine landsmænd
I dag kl. 17.21
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-17-praesident-til-putin-stop-med-at-rekruttere-mine-landsmaend

-

2023-01-17 kl 18.49
7 min. siden
Fogh: Vi kan ikke blive for konfrontatoriske overfor Kina
https://www.dr.dk/nyheder/fogh-vi-kan-ikke-blive-konfrontatoriske-overfor-kina

Men nu slår han til lyd for, at Europa skruer bissen på og tager
økonomiske og militære værktøjer i brug for at forhindre Kinas
overtagelse af østaten Taiwan.

[...]

Kl. 09.35
Rusland gentager deres påstand om kontrol over Soledar

Kl. 09.48
Barnelig fundet i murbrokker hæver samlet dødstal i Dnipro

Kl. 10.19
Rusland vil lave større oprustning af militært personel

Kl. 10.29
Zelenskyjs rådgiver går af efter skandalekommentar

46 min siden (Time now CET 12.14)
Dødstallet stiger igen i Dnipro

Kl. 12.54
Mere end 9000 civile er blevet dræbt under krigen, påstår Ukraine

Kl. 13.13
Præsident opfordrer Rusland til at stoppe med at rekruttere landsmænd

Kl. 14.08
Ukraine indstiller redningsaktion i Dnipro

Kl. 15.02
Putin har beordret ny kommandant til at indtage Donbas inden marts,
siger Ukraines forsvarsefterretning

Kl. 15.09
Mindesmærke for ofrene for missilangreb i Dnipro er dukket op i Moskva

Kl. 15.20
Angreb i Dnipro har gjort fem børn forældreløse ifølge de ukrainske
myndigheder

Kl. 15.33
Medlem af Wagner-gruppen er flygtet til Norge og klar på at dele viden
med politiet

58 min siden (Time now CET 16.46)
Kasakhstan sætter en stopper for ubestemt ophold for russere

39 min siden (Time now CET 16.46)
Russiske virksomheder behøver ikke bekymre sig om udenlandske aktionærer

31 min siden (Time now CET 16.46)
Zelenskyj takker Tyskland for "omfattende" støtte

15 min siden (Time now CET 16.46)
Vestlige allierede er nødt til at "optrappe" militær støtte til Ukraine,
siger EU-kommissionens præsident

22 sek siden (Time now CET 16.46)
Dødstallet efter russisk angreb på lejlighedsbygning i Dnipro stiger til 45

Kl. 16.58
Finland lover mange års støtte til Ukraine

Kl. 17.09
Ukraine vil aflevere brev til Kina med Zelenskyjs forslag til at
afslutte krigen

Kl. 17.42
Storbritannien: Beslutningen om at sende kampvogne til Ukraine sender
"klar besked" til Rusland

Kl. 17.55
Rusland kan blive nødt til at begrænse eksport for at opretholde
fødevarereserverne, siger Putin

(Time now CET 18.59)

2023-01-17 kl 18.49
7 min. siden
Fogh: Vi kan ikke blive for konfrontatoriske overfor Kina

TV2:
2023-01-17 kl 18.54
Overblik: Disse partier ønsker folkeafstemning om store bededag
3 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24905