News from helvedets forgård: Putin *myrder* rival (Wagner-lederen). Klima: Kan man *nedkøle* luften ved at sprøjte havvand op i luften ? - News 2023-08-24

News from helvedets forgård:
Putin *myrder* rival (Wagner-lederen)

Hedebølge i USA (aircondition på overarbejde):
*Løsningen* er derfor ombyggede Petroleumskøleskabe (der drives
af solenergi)

Kan man *nedkøle* luften ved at sprøjte havvand op i luften ?

File 25.507 ...
Climate (Klima)
https://sites.google.com/view/kall-climate/files/25-xxx/25-5xx/25-507

Subject: ET-Break.
Was: Russisk grænseby: - Hvorfor bomber I os? -
Tyskland: Ukraine har ret til at angribe Rusland -
News 2023-08-23
Date: Wed, 23 Aug 2023 08:57:53 +0200
25503 <uc4ali$2qrrk$1...@news.eternal-september.org>
Lives matter (Liv betyder noget)
https://sites.google.com/view/kall-lives-matter/files/25-xxx/25-5xx/25-503
Crime does NOT pay
https://sites.google.com/view/kall-crime-does-not-pay/files/25-xxx/25-5xx/25-503
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/Ld5RRBftOs0/m/BFLfCjYyAAAJ

> Subject: ET message to Russia: Last warning!
> Was: Found Sodoma-warning (?) at Nord Stream sabotage -
> News 2022-10-08, Psychopath-Putin-666 has attacked Ukraine.
> 1211 days to global Nuclearwar+suicide
> Date: Sat, 8 Oct 2022, CET 11:47:43, GMT 09:47:43
> 24557 <thrh00$5o6a$1...@news.eternal-september.org>
> Sodom (Sodoma)
> https://sites.google.com/view/kall-sodom/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> Last warning (Sidste advarsel)

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557>
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ[
... ]> 206 days after The International Court of Justice ...

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf>

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Putin går i sko med snydehæl, fordi han er flov over sin højde. Den
slags mænd er farlige

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

Fly styrtet ned i Rusland - Wagner-boss var på passagerlisten
I går kl. 19:28
opdateret I går kl. 21:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-medie-wagner-leder-prigozjin-kan-have-vaeret-ombord-paa-nedstyrtet-fly

Alle ti ombord på flyet har mistet livet, oplyser de russiske
luftfartsmyndigheder ifølge russiske medier.

-

LIVE Wagner-boss ombord på fly, der styrtede ned onsdag aften,
siger russiske myndigheder
I går kl. 19:34
opdateret I dag kl. 05:18
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-fly-styrtet-ned-i-rusland-wagner-boss-paa-var-paa-passagerlisten

-

Russisk general dukkede op i mærkelig video. Siden har han
været forsvundet, og nu er han blevet fyret
I går kl. 20:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-general-dukkede-op-i-maerkelig-video-siden-har-han-vaeret-forsvundet-og-nu-er

Sergej Surovikin var tidligere leder af de russiske luftstyrker.
Men siden Wagner-oprøret i juni har han været forsvundet.

Kommentar:

Og kanske myrdet allerede dengang!

-

I går kl. 20:47
Otte lig meldes fundet ved ulykkessted for nedstyrtet fly i
Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/otte-lig-meldes-fundet-ved-ulykkessted-nedstyrtet-fly-i-rusland

-

I går kl. 21:34
Nordkorea skal have affyret missil mod Stillehavet: Japan
opfordrede borgere til at søge dækning
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nordkorea-skal-have-affyret-missil-mod-stillehavet-japan-opfordrede-borgere-til

-

DR S131 tor 24 aug 07:46:50
23.august dr.dk/nyheder 22:11

BIDEN ER IKKE OVERRASKET

- Der er ikke meget, der sker i
Rusland, uden at Putin står bag. ...

I går kl. 22:11
Biden: Prigozjins død ville ikke komme som en overraskelse
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/biden-prigozjins-doed-ville-ikke-komme-som-en-overraskelse

-

Prigozjin var ombord på nedstyrtet fly: 'Pilen peger mod Kreml'
I går kl. 22:49
opdateret I går kl. 23:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prigozjin-var-ombord-paa-nedstyrtet-fly-pilen-peger-mod-kreml

Seniorforsker Flemming Splidsboel er ikke meget i tvivl om,
hvem der står bag Prigozjins formodede død.

Kommentar:

I nyhederne blev det nævnt, at vidner hørte 2 brag.

På videoen kan man se, at det brænder på jorden ved flystyrtet.

Et jord-til-luft-missil ville nok have fået al brændstoffet om
bord til at eksplodere, så ...

Mest sandsynligt er det nok, at der har været anbragt en bombe
om bord, der har hindret motorene i at virke. Læg fx. mærke til,
hvordan det styrter *lodret* ned!

Spørgsmålet er derfor:

Mon ikke Wagner-lederen ville have undersøgt flyet *før* afgang
for bomber?

Jo, SELVFØLGELIG!

Mest sandsynligt er det derfor, at alle om bord ALLEREDE var
døde *før* afgang, og at flyet herefter har været *fjernstyret*
fra en Kreml-terminal!

-

I går kl. 23:17
Trumps advokat overgav sig til myndighederne i sag om valgsvindel
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/trumps-advokat-overgav-sig-til-myndighederne-i-sag-om-valgsvindel

-

I går kl. 23:47
Nordkoreansk satellitopsendelse ender igen i fiasko
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nordkoreansk-satellitopsendelse-ender-igen-i-fiasko

-

DR S132 tor 24 aug 07:46:50
24.august dr.dk/nyheder 05:27

HEDEBØLGE I USA

... aircondition
på overarbejde, ...

I dag kl. 05:27
Amerikanske skoleelever sendes hjem under hedebølge
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/amerikanske-skoleelever-sendes-hjem-under-hedeboelge

Subject: ET-Break - Was: Ellemanns retur er gode nyheder – men
giftige spørgsmål står stadig tilbage - News 2023-05-12
Date: Fri, 12 May 2023 07:24:37 +0200
25197 <u3kiil$1dotl$1...@news.eternal-september.org>
snUFO-partiet
https://sites.google.com/view/snufo/files/25-xxx/25-1xx/25-197
Solar collector (Solfanger)
https://sites.google.com/view/solar-collector-1/files/25-xxx/25-1xx/25-197
Close Encounters of the Third Kind
(Dating, Nærkontakt af 3. grad, Stævnemøde)
https://sites.google.com/view/kall-contact/files/25-xxx/25-1xx/25-197
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/FPatNifrESg/m/9DDylE70AQAJ

https://sites.google.com/view/solar-collector-1/files/25-xxx/25-1xx/25-186

https://ing.dk/artikel/einsteins-koeleskab-bliver-genoplivet-med-ny-prototype
> )
>
> =>
>
> Ombyg Petroleumskøleskabe ved at erstatte petroleum med
> solenergi og produkser køleelement (aircondition).
>
> Nedkølet salt-vand (produkseret om dagen) vil også kunne skabe
> aircondition on natten (fx. i Saudi Arabien)!

Det er en ond spiral, vi er kommet ind i, fordi EL-forbruget
(og dermed også afbrænding af fossilt brændstof) stiger!

=>

*Løsningen* er derfor ombyggede Petroleumskøleskabe (der drives
af solenergi)

-

2023-08-24 kl 08.13
49 min. siden
Japan sender radioaktivt vand fra atomkraftværk ud i Stillehavet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/japan-sender-radioaktivt-vand-fra-atomkraeftvaerk-ud-i-stillehavet

Kommentar:

Som "foreslået" i går:
Man KUNNE også ionbytte vandet FØR udledning!

-

28 min. siden
Brandfolk og almindelige grækere kæmper med flammerne fra over
350 naturbrande
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/brandfolk-kaemper-med-flammerne-fra-over-350-naturbrande-i-graekenland

Kommentar:

Min gode ven Per foreslår, at man KUNNE *nedkøle* luften ved at
sprøjte havvand op i luften, idet ... når denne fordamper
*nedkøres* luften!

Fordele/ulemper:

Vanddampene herfra vil på et tidspunkt *fortætte* og give regn
(fx. til græske øer).

Men ...

Det kan OGSÅ give *KRAFTIGT* uvejr.

Spørgsmålet er, OM ikke disse uvejr alligevel vil komme, idet
den opvarmede luft skal jo nedkøles før eller sidenhen!

-

2023-08-24 kl 08.34-36
Månen kan blive 'et springbræt til Mars' efter historisk
bedrift
44 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/viden/maanen-kan-blive-et-springbraet-til-mars-efter-historisk-bedrift

Hvis vandet i Månens kratere kan udvindes, egner sydpolen sig
til astronautbeboelse, vurderer astrofysiker.

-

2023-08-24 kl 08.13
1 min. siden
Analytiker om Prigozjins fly: Hvad der end skete, skete meget
hurtigt
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/analytiker-om-prigozjins-fly-hvad-der-end-skete-skete-meget-hurtigt

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

29. juni 2023 kl. 16:42
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6112618
Sofie Dyjak
Stoltenberg: "Vi er blevet enige om en ny rotationsmodel for luft- og
missilforsvar"

_______________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.51
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-08-23-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

31 min siden (Time now CET 17.58)
Fire dræbt ved russisk angreb i Romny

___________________________

(Time now CET 17.58)

2023-08-24 kl 08.13
1 min. siden
Analytiker om Prigozjins fly: Hvad der end skete, skete meget hurtigt

TV2:
2023-08-23 kl 17.53
Menneskeknogler fundet på strand trækker spor til "Dødemandsbjerge"
3 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25507

Ukraine: Rusland har mistet to bombefly i angreb

USA: Putin har en meget lang historie med at bringe
sine kritikere til tavshed

Prigozjins fly viste ingen tegn på problemer før styrt

Subject: News from helvedets forgård: Putin *myrder* rival
Date: Thu, 24 Aug 2023 08:39:07 +0200
25507 <uc6tub$3c51i$1...@news.eternal-september.org>
Climate (Klima)
https://sites.google.com/view/kall-climate/files/25-xxx/25-5xx/25-507
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/9Reg3E6urlc/m/pgilQsR_AAAJ
Privatfly styrter ned nord for Moskva – Prigozjin var på
passagerliste, siger myndighed
I går kl. 19.09
Opd. I går kl. 20.15
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-23-privatfly-styrter-ned-nord-for-moskva-prigozjin-var-paa-passagerliste-siger-myndighed

-

Mest sandsynligt, at Rusland står bag flystyrt, siger
Wagner-ekspert
I går kl. 19.39
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-23-mest-sandsynligt-at-rusland-staar-bag-flystyrt-siger-wagner-ekspert

-

Wagner-leder død i flystyrt: Det ved vi, og det mangler vi svar på
I går kl. 20.31
Opd. I går kl. 22.39
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-23-wagner-leder-doed-i-flystyrt-det-ved-vi-og-det-mangler-vi-svar-paa

-

Dagens overblik: Mystikken breder sig efter russisk flystyrt
I går kl. 20.55
https://nyheder.tv2.dk/2023-08-23-dagens-overblik-mystikken-breder-sig-efter-russisk-flystyrt

-

Russiske myndigheder bekræfter: Prigozjin er død
I går kl. 22.08
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-23-russiske-myndigheder-bekraefter-prigozjin-er-doed

-

Debat om 'Top Gun'-billede: - Jeg får en dårlig smag i munden,
siger journalist
I går kl. 22.17
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-08-23-debat-om-top-gun-billede-jeg-faar-en-daarlig-smag-i-munden-siger-journalist

-

Trumps advokat overgiver sig til fængsel i sag om valg
I går kl. 23.20
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-23-trumps-advokat-overgiver-sig-til-faengsel-i-sag-om-valg

-

Der er murren i krogene efter Wagner-toppens død – ekspert
kalder det en "hævnaktion"
I går kl. 23.44
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-23-der-er-murren-i-krogene-efter-wagner-toppens-doed-ekspert-kalder-det-en-haevnaktion

-

Russiske børn bruger sommeren på at lære at elske Putin og hans krig
I dag kl. 05.12
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-23-russiske-boern-bruger-sommeren-paa-at-laere-at-elske-putin-og-hans-krig

Kommentar:

*Indoktrineringen* minder ikke så lidt om Hitler-jugend ...
https://da.wikipedia.org/wiki/Hitlerjugend

-

Biden: Prigozjins død vil ikke komme som nogen overraskelse
I dag kl. 05.41
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-24-biden-prigozjins-doed-vil-ikke-komme-som-nogen-overraskelse

-

Nordkoreansk satellitopsendelse ender igen i fiasko
I dag kl. 06.05
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-24-nordkoreansk-satellitopsendelse-ender-igen-i-fiasko

-

Amerikanske skoleelever sendes hjem under voldsom hedebølge
I dag kl. 06.18
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-24-amerikanske-skoleelever-sendes-hjem-under-voldsom-hedeboelge

-

DR S142 tor 24 aug 08:36:20
24.august dr.dk/nyheder 08:21

RUSSERE TÆNDER LYS FOR WAGNER-BOSS

2023-08-24 kl 08.50
29 min. siden
Russere tænder lys og lægger blomster for at mindes Wagner-leder
ved Wagner-bygninger
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russere-taender-lys-og-laegger-blomster-mindes-wagner-leder-ved-wagner-bygninger

-

2023-08-24 kl 08.50
Verdens ledere reagerer på Wagner-leders formodede død:
'Der sker ikke meget i Rusland, som Putin ikke står bag'
30 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/verdens-ledere-reagerer-paa-wagner-leders-formodede-doed-der-sker-ikke-meget-i

Mens mange ledere fra verdens lande reagerer på Jevgenij
Prigozjin død, så er Putin stadig tavs.

[...]

Kl. 18.11
Medie: Russisk helikopterpilot overgiver sig i lufthavn i Ukraine

Kl. 18.32
Litauen giver Ukraine luftforsvarssystem i september

Kl. 19.00
Ti mennesker døde i flystyrt nær Moskva

Kl. 19.15
Russisk statsmedie: Prigozjin var på passagerliste – kan være død

Kl. 19.30
Video viser flystyrt

Kl. 19.32
Lyn-analyse

Kl. 19.36
Ruslandskorrespondent: Det tyder på, at Wagner-leder er død

Kl. 19.44
Meget tyder på, at Prigozjin var ombord, siger ekspert

Kl. 19.51
Der har været mange gætterier om Prigozjins død, siger Lomholt

Kl. 19.53
Nedstyrtet fly tilhørte Prigozjin

Kl. 19.57
Otte lig fundet

Kl. 20.01
Hvad laver Vladimir Putin?

Kl. 20.08
Hvem er Prigozjin?

Kl. 20.10
Sociale medier tavse om Prigozjins skæbne

Kl. 20.19
Video af ulykke delt på sociale medier

Kl. 20.25
Her fandt ulykken sted

Kl. 20.26
Biden er blevet informeret

Kl. 20.33
Stor forvirring over melding fra Wagner-medlemmer

Kl. 20.53
- Ingen burde være overrasket, hvis Prigozjin var ombord,
siger Det Hvide Hus

Kl. 21.06
Wagner-medlemmer maner til ro

Kl. 21.11
Prigozjin underskrev sin egen dødsdom, siger ukrainsk
embedsmand

Sådan er det at arbejde for kynismens-afgud (djævelen) og hans
slæng!

Jesus, vi takker dig for, at vores chefer IKKE er kyniske
*massemordere*, fordi det jo giver *utryghed* i tjenesten (og
dermed *dårligere* arbejdsindsats, apropos Operation Valkyrie ...
https://sites.google.com/view/operation-valkyrie
)

Kl. 21.15
Efterforskning af styrt er startet, skriver russiske statsmedier

Kl. 21.19
Biden er ikke overrasket over flystyrt

Kl. 21.23
Wagner-medlemmer afventer information

Kl. 21.35
Wagner-affilieret kanal bryder tavsheden: Prigozjin er død

Kl. 21.58
Fortsat radiotavshed på Prigozjins Telegram kanal

Kl. 22.06
Myndighed bekræfter, at Prigozjin er død

Kl. 22.14
Russisk medie offentliggør liste over passagerer

Kl. 22.28
Wagner-medlemmer indkalder til mindehøjtidelighed

Kl. 22.28
Prigozjin udførte Putins beskidte arbejde - indtil han vendte
ham ryggen

Kl. 22.41
Prigozjins højre hånd er også blandt de døde i flystyrt

[...]

Wagners hovedkvarter i Skt. Petersborg lyst op

Kl. 22.56
Efterforskning af flystyrt er i gang

Kommentar:

Skriv hellere:

"Efterforskning" af flystyrt er i gang, apropos stol ALDRIG på
en *psykopat*!

Kl. 23.02
Blandede reaktioner i Moskva

Kl. 23.08
Reaktioner fra andre lande

Kl. 23.12
Russisk redningstjeneste: Rester fundet af alle ti passagerer

Kl. 23.23
Lyn-analyse

Kl. 23.36
Prigozhin "vil ikke blive savnet" i Belarus

Kl. 23.47
Hvad ved vi, og hvad mangler vi svar på?

Kl. 01.34
Blomsterlægning i Sankt Petersborg

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.06
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-08-24-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.08
Hvad ved vi, og hvad mangler vi svar på?

Kl. 05.11
Prigozjins højre hånd er også blandt de døde i flystyrt

Kl. 05.19
Russisk redningstjeneste: Rester fundet af alle ti passagerer

Kl. 05.24
USA: Putin har en meget lang historie med at bringe sine
kritikere til tavshed

Kl. 05.32
Blomsterlægning i Sankt Petersborg

Kl. 06.22
Korrespondent i Moskva: Russerne er overraskede over timingen

Kommentar:

Læg mærke til, at der for FÅ dage siden kom en video (der IKKE
kunne verificeres), hvor det *tilsyneladende* så ud som om, at
Wagner-lederen var i Afrika (og dermed i live)!

HVORFOR mon det ?

Kl. 06.31
Ukraine: Rusland har mistet to bombefly i angreb

Kl. 07.19
Prigozjins fly viste ingen tegn på problemer før styrt

57 min siden (Time now CET 09.18)
Her er, hvad vi ved og ikke ved

28 min siden (Time now CET 09.18)
Russisk missilangreb sårer syv i Dnipro

12 min siden (Time now CET 09.18)
Vragdele spredt over to kilometer

(Time now CET 09.18)

2023-08-24 kl 08.50
15 min. siden
Regeringen varsler ændringer for iværksætteri: Kvinderne har svært ved
at få adgang til kapital

TV2:
2023-08-24 kl 08.52
Trods blakket fortid kan Enhedslistens leder se sig som minister
7 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25508

Happy Independence Day, Ukraine:
Norge donerer F-16-kampfly til Ukraine

Date: Thu, 24 Aug 2023 08:39:07 +0200
Wagner-leder meldes død i flystyrt: Det mangler vi lige nu
svar på
I dag kl. 09:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/wagner-leder-meldes-doed-i-flystyrt-det-mangler-vi-lige-nu-svar-paa

Er Jevgenij Prigozjin død? Hvem stod bag flystyrtet? Og hvad
sker der nu med Wagner-gruppen? Vi har samlet de største
ubesvarede spørgsmål lige nu.

-

Hvem står bag attentatet på Prigozjin? Den ligger lige til
højrebenet, siger analytiker
I dag kl. 10.16
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-24-hvem-staar-bag-attentatet-paa-prigozjin-den-ligger-lige-til-hoejrebenet-siger-analytiker

-

I dag kl. 10:24
DR i Kyiv: Ukrainere kalder flystyrt for 'Putins hævn' - men
ellers er man videre med uafhængighedsfejring
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/dr-i-kyiv-ukrainere-kalder-flystyrt-putins-haevn-men-ellers-er-man-videre-med

-

BRIKS vil udvide alliance med Iran og fem andre lande
I dag kl. 10.34
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-24-briks-vil-udvide-alliance-med-iran-og-fem-andre-lande

Det drejer sig om Saudi-Arabien, Iran, Argentina, Egypten,
Etiopien og De Forenede Arabiske Emirater

Kommentar:

Shame on You!

Kina og Rusland er altså *diktatur-stater*, og at støtte dem er
at gøre sig medskyldig i deres *forbrydelser*, skønner jeg
(og "kanske" også ET derude i Rummet)!

Det kommer der næppe noget godt ud af (bortset fra endnu mere
*uret* på planeten vores)!

-

Japan udleder radioaktivt vand fra Fukushima-kraftværk
I dag kl. 11.20
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-24-japan-udleder-radioaktivt-vand-fra-fukushima-kraftvaerk

-

I dag kl. 11:24
Norske rensdyr må ikke besøge Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/norske-rensdyr-maa-ikke-besoege-rusland

-

Timingen overrasker russerne – men to ting var afgørende,
vurderer eksperter
I dag kl. 11.43
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-24-timingen-overrasker-russerne-men-to-ting-var-afgoerende-vurderer-eksperter

Det har hele tiden været planen, at Jevgenij Prigozjin skulle
likvideres, vurderer flere eksperter.

-

DR S154 tor 24 aug 12:43:39
24.august dr.dk/nyheder 11:45

ZELENSKYJ HYLDER DET UKRAINSKE FOLK

I dag kl. 11:45
Zelenskyj hylder det ukrainske folk på uafhængighedsdag
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-hylder-det-ukrainske-folk-paa-uafhaengighedsdag

-

Wagner-gruppen står nu tilbage uden leder: 'Jeg kan se for mig,
at gruppen desintegrerer'
I dag kl. 11:52
https://www.dr.dk/nyheder/udland/wagner-gruppen-staar-nu-tilbage-uden-leder-jeg-kan-se-mig-gruppen-desintegrerer

I gårsdagens flystyrt er det ikke kun Jevgenij Prigozjin, der
menes at være omkommet. Det samme er flere andre højtstående
skikkelser i Wagner-gruppen.

-

I dag kl. 12:10
Norges statsminister fejrer Ukraines store dag med Zelenskyj i
Kyiv
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/norges-statsminister-fejrer-ukraines-store-dag-med-zelenskyj-i-kyiv

-

2023-08-24 kl 13.18
39 min. siden
Kyiv fejrer uafhængighedsdag og viser ødelagte russiske
kampvogne på gaden
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kyiv-fejrer-uafhaengighedsdag-og-viser-oedelagte-russiske-kampvogne-paa-gaden-0

-

DR S157 tor 24 aug 12:43:39
24.august dr.dk/nyheder 12:41

EFTERLADER SIG MASSEGRAVE

2023-08-24 kl 13.18
37 min. siden
Frankrig: Wagner-chef efterlader sig massegrave over hele verden
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/frankrig-wagner-chef-efterlader-sig-massegrave-over-hele-verden

-

2023-08-24 kl 13.33
Norge donerer F-16-kampfly til Ukraine, erfarer flere norske medier
54 min siden
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-08-24-norge-donerer-f-16-kampfly-til-ukraine-erfarer-flere-norske-medier

[...]

____________________________

(Time now CET 09.18)

2023-08-24 kl 13.18
37 min. siden
Frankrig: Wagner-chef efterlader sig massegrave over hele verden

TV2:
2023-08-24 kl 13.25
Andreas Mogensen har bestilt Beef Wellington som sidste måltid
30 min siden

2023-08-24 kl 08.52
Trods blakket fortid kan Enhedslistens leder se sig som minister
7 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25509

Russere på gaden om flystyrt: Det er selvfølgelig hævn

Date: Thu, 24 Aug 2023 08:39:07 +0200
I dag kl. 13:45
Lars Løkke: Problemer med Wagner-gruppen forsvinder ikke, fordi
Prigozjin formodes død
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/lars-loekke-problemer-med-wagner-gruppen-forsvinder-ikke-fordi-prigozjins-formodes

-

DR S159 tor 24 aug 17:13:15
24.august dr.dk/nyheder 14:41

UKRAINE: UDFØRT 'SPECIALOPERATION'

I dag kl. 14:41
Ukraine: Vi har udført 'specialoperation' på Krim
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraine-vi-har-udfoert-specialoperation-paa-krim

-

Zelenskyj benægter ukrainsk indblanding i flystyrt: - Det var ikke det,
vi mente
I dag kl. 14.15
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-24-zelenskyj-benaegter-ukrainsk-indblanding-i-flystyrt-det-var-ikke-det-vi-mente

-

DR S161 tor 24 aug 17:13:15
24.august dr.dk/nyheder 14:17

ZELENSKYJ: IKKE INVOLVERET I STYRT

I dag kl. 14:17
Zelenskyj: Ukraine har ikke noget med flystyrtet at gøre
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-ukraine-har-ikke-noget-med-flystyrtet-goere

-

I dag kl. 14:36
Russere lægger roser, nelliker og fælder en tåre foran
Wagner-hovedkvarteret i Sankt Petersborg
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russere-laegger-roser-og-faelder-en-taare-foran-wagner-hovedkvarteret-i-sankt

-

I dag kl. 14:46
Ukrainere på uafhængighedsdagen: Der er øjeblikke, hvor vi
føler os nede - men ikke i dag
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukrainere-paa-uafhaengighedsdagen-der-er-oejeblikke-hvor-vi-foeler-os-nede-men-ikke

-

Prigozjin begyndte som gadekriminel, men blev en af Ruslands
mest magtfulde mænd
I dag kl. 15:06
https://www.dr.dk/nyheder/udland/prigozjin-begyndte-som-gadekriminel-men-blev-en-af-ruslands-mest-magtfulde-maend

Jevgenij Prigozjin gik angiveligt et skridt for langt. Det kan
have kostet ham livet i flystyrt.

-

Ukraine melder om vellykket operation på det besatte Krim
I dag kl. 15.31
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-24-ukraine-melder-om-vellykket-operation-paa-det-besatte-krim

-

Taliban stopper 100 kvinder fra at flyve til Dubai og studere:
'Vær sød at hjælpe os'
I dag kl. 16:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/taliban-stopper-100-kvinder-fra-flyve-til-dubai-og-studere-vaer-soed-hjaelpe-os

Taliban-myndighederne forbød onsdag morgen 100 afghanske kvinder
i at gå ombord på et fly til De Arabiske Emirater, hvor det var
arrangeret, at de skulle studere i Dubai.

-

Norge vil donere F-16-fly til Ukraine
I dag kl. 16:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/norge-vil-donere-f-16-fly-til-ukraine

Norge har 60 F-16-fly, men 32 er allerede solgt til Rumænien.

-

Efter Prigozjins død – hvad sker der nu med hans lejehær?
I dag kl. 17.13
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-24-efter-prigozjins-doed-hvad-sker-der-nu-med-hans-lejehaer

-

Russiske medier og Putin-støtter: 'Flystyrtet er Ukraines
terroraktion mod Rusland'
I dag kl. 17:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russiske-medier-og-putin-stoetter-flystyrtet-er-ukraines-terroraktion-mod-rusland

Flystyrtet, der angiveligt havde Wagner-lederen Jevgenij
Prigozjin som et af ofrene, har fremkaldt skarpe reaktioner i
den russiske offentlighed.

-

DR S166 tor 24 aug 18:23:32
24.august dr.dk/nyheder 18:20

PUTIN KONDOLERER TIL DE EFTERLADTE

2023-08-24 kl 18.37
17 min. siden
Putin sender kondolencer til Prigozjins efterladte
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/putin-sender-kondolencer-til-prigozjins-efterladte

-

2023-08-24 kl 18.37
Ny russisk lejehær står klar til at erstatte Wagnergruppen i
Afrika
3 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/ny-russisk-lejehaer-staar-klar-til-erstatte-wagnergruppen-i-afrika

Det flammeomspændte vrag af Prigozjins fly sender en storm af
spørgsmål til vejrs. Hvad skete der overhovedet? Og hvad skal
der nu ske med Prigozjins berømte og berygtede Wagnerhær?

-

2023-08-24 kl 18.40
Putin bryder tavsheden om Prigozjins formodede død
57 sek siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-24-putin-bryder-tavsheden-om-prigozjins-formodede-doed

[...]

Kl. 09.34
Tænketank:
Sandsynligt, at Putin gav ordre til nedskydning af fly

... Det skriver den amerikanske tænketank Institute for the
Study of War (ISW).

Kl. 09.54
Flytype har kun haft én ulykke på 20 år

Kl. 10.08
Rusland forlænger varetægtsfængsling af amerikansk journalist

Kl. 10.33
Øjenvidne hørte brag, før fly faldt fra himlen

Kl. 11.04
Zelenskyj hylder det ukrainske folk på uafhængighedsdag

Kl. 11.58
Rusland afviser norsk militærfly

Kl. 12.24
Ukraine har udført "særlig operation" på Krim

Kl. 12.33
Medier: Norge donerer F-16-kampfly til Ukraine

Kl. 13.32
Løkke reagerer på Prigozjins død

Kl. 13.56
Zelenskyj: Vi havde ikke noget at gøre med Prigozjins død

Kl. 14.35
Ukraine deler video af "særlig operation" på Krim

Kl. 15.03
Korrespondent om operation på Krim: Skal vise russerne, det
kan lade sig gøre

Kl. 16.17
H&M vil genåbne butikker i Ukraine

Kl. 16.34
Norges statsminister bekræfter løfte om F-16-fly til Ukraine

37 min siden (Time now CET 17.48)
Russere på gaden om flystyrt: - Det er selvfølgelig hævn

46 min siden (Time now CET 18.41)
Svært at verificere historien om flystyrt, siger EU-talsmand

36 min siden (Time now CET 18.41)
Putin reagerer på Prigozjins død

(Time now CET 18.41)

[...]

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25510

Happy Independence Day, Ukraine:
USA vil træne ukrainske F-16-piloter fra oktober

Date: Thu, 24 Aug 2023 08:39:07 +0200
I dag kl. 19:23
Naser Khader bliver kristen: Vil uddanne sig til præst
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/naser-khader-bliver-kristen-vil-uddanne-sig-til-praest

-

Naser Khader har fundet kristendommen og vil være præst
I dag kl. 20.01
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-08-24-naser-khader-har-fundet-kristendommen-og-vil-vaere-praest

-

Rusland øger beskyttelsen af Krim-bro: - De har indset, at de
ikke gjorde nok
I dag kl. 20.08
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-23-rusland-oeger-beskyttelsen-af-krim-bro-de-har-indset-at-de-ikke-gjorde-nok

-

2023-08-24 kl 21.25
Dagens overblik: Putin reagerer på Prigozjins formodede død
30 min siden
https://nyheder.tv2.dk/2023-08-24-dagens-overblik-putin-reagerer-paa-prigozjins-formodede-doed

[...]

Kl. 19.07
Tænketank: "Drabene på Wagner-toppen" var sidste skridt for Kreml

Kl. 19.16
Avis "dybt skuffet" over forlængelse af varetægtsfængsling

Kl. 19.43
Sorg i Niger over Prigozjin: - En stor personlighed har forladt os

Kl. 20.22
Putin er formentlig "trist" over det, der er sket, siger
korrespondent

25 min siden
Pentagon ser ingen indikationer på nedskydning med særligt
missil

43 sek siden (Time now CET 21.28)
USA vil træne ukrainske F-16-piloter fra oktober

Kommentar:

Og hvor mange F-16 fly vil I donere ?

(Time now CET 21.28)

2023-08-24 kl 21.20
26 min. siden
To skuddrab på få dage i den franske by Nîmes

TV2:
2023-08-24 kl 21.23
Mette Frederiksen gav opsang efter kød-spørgsmål: - Jeg kommer ikke til
at gå ind i den type diskussion
15 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25511