Russisk kampfly affyrer fejlagtigt våben i russisk grænseby - News 2023-04-21

Russisk kampfly affyrer fejlagtigt våben i russisk grænseby

Subject: Danmark sender 14 Leopard 2-kampvogne til Ukraine -
News 2023-04-20
Date: Thu, 20 Apr 2023 08:58:31 +0200
25129 <u1qnqo$gej6$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/LDhWXC8b-D4/m/9BdS0zxJBwAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43

Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

I går kl. 23:54
Russisk kampfly affyrer fejlagtigt våben i russisk grænseby
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russisk-kampfly-affyrer-fejlagtigt-vaaben-i-russisk-graenseby

-

DR S131 fre 21 apr 08:35:15
21.april dr.dk/nyheder 05:50

VÅBENHVILE I SUDAN FRA FREDAG

I dag kl. 05:50
Der er aftalt midlertidig våbenhvile i Sudan fra fredag morgen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/der-er-aftalt-midlertidig-vaabenhvile-i-sudan-fra-fredag-morgen

-

DR S132 fre 21 apr 08:35:15
21.april dr.dk/nyheder 06:25

MINISTER SKAL TALE UKRAINE-STØTTE

I dag kl. 06:25
Minister skal drøfte støtte til Ukraine med over 50 lande: 'Hovedtemaet
bliver ammunition'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/minister-skal-droefte-stoette-til-ukraine-med-over-50-lande-hovedtemaet-bliver

-

I dag kl. 07:03
Spionagetruslen fylder på universiteterne: 'Vi er i høj grad begyndt at
samarbejde med PET'
https://www.dr.dk/nyheder/indland/spionagetruslen-fylder-paa-universiteterne-vi-er-i-hoej-grad-begyndt-samarbejde-med

-

2023-04-20 kl 08.43
43 min. siden
Forsvaret har 'genindkaldt' museumskampvogne til Ukraine-mission
https://www.dr.dk/nyheder/indland/forsvaret-har-genindkaldt-museumskampvogne-til-ukraine-mission

... Leopard 1-kampvogne ...

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

21. mar. 2023 kl. 17:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=5664759
Morten Top
Putin: Kinesisk plan kan være basis for fred

____________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.41
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-04-20-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 22.06
Zelenskyj appellerede til den mexicanske kongress

New Link ...

... (not ready yet) ...

(Time now CET 08.52)

2023-04-20 kl 08.43
11 min. siden
Flere danskere kommer i arbejde

TV2:
2023-04-20 kl 08.50
Arbejdsmarkedet bliver ved med at sætte rekord trods økonomisk uvejr
33 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25131

G7-lande overvejer et næsten totalt stop for eksport til Rusland

Subject: Russisk kampfly affyrer fejlagtigt våben i russisk
grænseby - News 2023-04-21
Date: Fri, 21 Apr 2023 08:54:07 +0200
25131 <u1tbuf$11487$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/9LfGJqUARfI/m/tOXV_AOAAgAJ
Alle NATO-lande er enige om ukrainsk medlemskab
I dag kl. 09.47
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-04-21-alle-nato-lande-er-enige-om-ukrainsk-medlemskab

-

DR S143 fre 21 apr 11:51:09
21.april dr.dk/nyheder 09:21

VÅBENHVILE INDGÅET I SUDAN

I dag kl. 10:14
Meldinger om skud og kampe i Sudan, få timer efter annonceringen af
våbenhvile lige op til muslimsk højtid
https://www.dr.dk/nyheder/udland/efter-flere-mislykkede-forsoeg-er-der-indgaaet-vaabenhvile-i-sudan-lige-op-til

-

DR S144 fre 21 apr 13:51:46
21.april dr.dk/nyheder 10:13

NATO ER ENIGE OM UKRAINE

I dag kl. 10:13
Stoltenberg bekræfter igen: Alle Nato-lande er enige om, at Ukraine skal
være medlem
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/stoltenberg-bekraefter-igen-alle-nato-lande-er-enige-om-ukraine-skal-vaere-medlem

-

DR S146 fre 21 apr 13:51:47
21.april dr.dk/nyheder 10:22

MELDINGER OM BRUDT VÅBENHVILE

... Sudan, ...

I dag kl. 10:22
Få timer efter annoncering af våbenhvile er der meldinger om skud i Sudan
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/faa-timer-efter-annoncering-af-vaabenhvile-er-der-meldinger-om-skud-i-sudan

-

Rusland bomber egen by ved en fejl
I dag kl. 11.23
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-04-21-rusland-bomber-egen-by-ved-en-fejl

-

DR S152 fre 21 apr 13:51:47
21.april dr.dk/nyheder 11:40

WHO: DØDSTALLET I SUDAN STIGER

I dag kl. 11:40
WHO: Dødstallet i Sudan stiger til 413
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/who-doedstallet-i-sudan-stiger-til-413

-

I dag kl. 14:39
Historikere skal til bunds i blodigt gidseldrama ved OL i München
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/historikere-skal-til-bunds-i-blodigt-gidseldrama-ved-ol-i-munchen

... OL i München i 1972.

-

NATO-besked til Ukraine handler udelukkende om én ting, siger lektor
I dag kl. 15.04
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-04-21-nato-besked-til-ukraine-handler-udelukkende-om-en-ting-siger-lektor

-

DR S168 fre 21 apr 18:58:52
21.april dr.dk/nyheder 17:35

LUND POULSEN: PILOTER SKAL OMSKOLES

I dag kl. 17:35
Danmark vil have samarbejde i gang om omskoling af ukrainske piloter
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/danmark-vil-have-samarbejde-i-gang-om-omskoling-af-ukrainske-piloter

-

I dag kl. 17:44
Se videoen: Russisk kampfly bomber ved en fejl russisk by
https://www.dr.dk/nyheder/udland/se-videoen-russisk-kampfly-bomber-ved-en-fejl-russisk

-

I dag kl. 17:56
Mails afslører, at Mærsk forsøgte at begrænse EU’s klimaskat og
undgå milliardregning for forurening
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/mails-afsloerer-maersk-forsoegte-begraense-eus-klimaskat-og-undgaa

-

I dag kl. 18:00
Amerikansk forsvarsminister: Nato-allierede og partnere har udstyret ni
panserbataljoner i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/amerikansk-forsvarsminister-nato-allierede-og-partnere-har-udstyret-ni

-

DR S170 fre 21 apr 18:58:52
21.april dr.dk/nyheder 18:57

SUDANS HÆR GÅR MED PÅ AFTALE

2023-04-20 kl 19.06
9 min. siden
Sudans hær går med på aftale om tre dages våbenhvi

[...]

I dag kl. 08.54
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-04-21-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 08.49
Rusland bomber egen by ved uheld

Kl. 09.19
Kina vil ikke opildne situationen i Ukraine

Kl. 09.41
Alle NATO-lande enige om at gøre Ukraine til medlem

Kl. 10.08
Stoltenberg fremhæver danske kampvogne til Ukraine og åbner for kampfly

Kl. 10.36
USA: Vi vil støtte Ukraine, så længe det kræves

Kl. 10.51
Rusland overdriver ukrainsk tilbagegang for at ”højne moral”, lyder
efterretninger

Kl. 11.06
Ukraine indleder møde med forsvarsalliance

Kl. 11.20
På trods af USA's advarsel fortsætter Ukraine med at forsvare Bakhmut

Kl. 11.30
Rusland fastholder "særlig militæroperation"

Kl. 11.39
30 NATO-lande står bag Ukraine

Kl. 12.05
Ukraine: - Fjenden vil føle konsekvenserne af vores aftale

Kl. 12.38
Rusland afviser at have planer om ny mobiliseringsbølge

Kl. 13.01
Danske og svenske kampfly mødte i fællesskab russisk kampfly over Østersøen

Danske og svenske kampfly fulgte torsdag et russisk
overvågningsfly over Østersøen.

Kl. 14.53
Ukrainsk balletdanser dræbt ved frontlinjen

Kl. 15.12
Moskva udsender arrestordre på ukrainsk efterretningschef

Kl. 15.35
Danmarks forsvarsminister: - NATO-besked er en forsikring til ukrainerne

Kl. 15.42
Tyskland indgår aftale om at reparere kampvogne til Ukraine i Polen

Kl. 16.37
G7-lande overvejer et næsten totalt stop for eksport til Rusland

Kl. 16.44
Danmark presser på for hurtigt afklaring med træning af ukrainske piloter

Kl. 17.28
Ukraine har fået kampvogne nok til ni panserbataljoner

Kl. 17.43
Optrapning af hjælp til Ukraine kan føre til potentiel farlig situation,
siger analytiker

21 min siden (Time now CET 19.21)
16.000 ukrainske soldater er færdigtrænet på EU's jord

(Time now CET 19.21)

2023-04-20 kl 19.06
9 min. siden
Sudans hær går med på aftale om tre dages våbenhvile

TV2:
2023-04-20 kl 19.06
Togene holder stille mellem Ringsted og Slagelse i timevis
15 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25132