ET-Break to Russia (Was: Wagner-gruppen nåede angiveligt at skyde op til syv helikoptere ned mod Moskva) - News 2023-06-26

ET-Break to Russia

Was:
Wagner-gruppen nåede angiveligt at skyde op til syv helikoptere
ned mod Moskva

Wagner-mytteriet kan have været en "orkestreret begivenhed",
advarer analytiker

File 25.337 ...
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/view/kall-russia/files/25-xxx/25-3xx/25-337

Subject: Zelenskyj: Putin er bange og gemmer sig - News 2023-06-25
Date: Sun, 25 Jun 2023 09:13:21 +0200
25335 <u78peh$e0j6$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/GVOikdZNulA/m/SmqdkuPGAgAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Putin går i sko med snydehæl, fordi han er flov over sin højde. Den
slags mænd er farlige

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets forgård!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

Opgøret mellem Putin og Prigozjin er næppe slut – der kommer en
runde to, mener ekspert
I går kl. 17.55
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-06-25-opgoeret-mellem-putin-og-prigozjin-er-naeppe-slut-der-kommer-en-runde-to-mener-ekspert

Kommentar:

Det er ulempen ved diktatur: Falder lederen, aner ingen hvad der
kommer bagefter!

Så ...

I BURDE *genindføre* i Rusland (hvis man da overhovedet kan kalde
det for demokrati, den tid efter Sovjetunionens fald)!

Demokrati er og bliver det bedste for Menneskeheden!

Det er faktisk KUN *magtsyge* mennesker, der ikke kan affinde sig
med de demokratiske spilleregler!

Og det er samtidig dem, der bringer vold, mord, død og
ødelæggelse med sig, apropos 3. Verdenskrig og Menneskehedens
uddøen!

Så hold dig langt borte fra disse mennesker!

Vi er ikke døde endnu, så vi (Menneskeheden) har fortsat en
chance for at overleve!

Så hold dig langt borte fra disse mennesker!

-

DR S118 man 26 jun 06:01:42
25.juni dr.dk/nyheder 18:24

URUGUAY KÆMPER MED TEMPERATURER

I går kl. 18:24
Uruguay kæmper med høje temperaturer og tørke: Blander saltvand i
drikkevandet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/uruguay-kaemper-med-hoeje-temperaturer-og-toerke-blander-saltvand-i-drikkevandet

-

I går kl. 19:05
Wagner-gruppen nåede angiveligt at skyde op til syv helikoptere
ned mod Moskva
https://www.dr.dk/nyheder/udland/wagner-gruppen-naaede-angiveligt-skyde-op-til-syv-helikoptere-ned-mod-moskva

-

I går kl. 19:37
Tyrkisk politi tilbageholder 50 personer efter pridearrangement
i Istanbul
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/tyrkisk-politi-tilbageholder-50-personer-efter-pridearrangement-i-istanbul

-

DR S122 man 26 jun 06:01:42
25.juni dr.dk/nyheder 22:05

SVERIGE SKAL STOPPE DEMONSTRATIONER
Hvis Sverige gerne vil være med i Nato,
så kræver det, at landet stopper
protester fra tilhængere af det
kurdiske arbejderparti PKK.

Sådan lyder kravet fra Tyrkiets
præsident, Recep Tayyip Erdogan, ifølge
Natos generalsekretær, Jens
Stoltenberg. Det skriver Reuters.

Ifølge den tyrkiske regering støtter
Sverige angiveligt kurdiske terrorister
blandt andet medlemmer af PKK, som er
på EU's terrorliste, fordi
demonstranter har udtryk deres støtte
til PKK ved nylige protester i
Stockholm, skriver Ritzau.

I går kl. 22:05
Erdogan: Sverige skal stoppe PKK-demonstrationer for grønt lys
til Nato
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/erdogan-sverige-skal-stoppe-pkk-demonstrationer-groent-lys-til-nato

-

Dramatiske døgn har rystet russerne – og uroen giver Ukraine
flere kort på hånden i offensiven
I går kl. 22.17
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-06-25-dramatiske-doegn-har-rystet-russerne-og-uroen-giver-ukraine-flere-kort-paa-haanden-i-offensiven

-

Regeringen klar til at stramme kontrol med våben – vil screene
for psykisk sygdom
I går kl. 21.32
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-06-25-regeringen-klar-til-at-stramme-kontrol-med-vaaben-vil-screene-for-psykisk-sygdom

+

I går kl. 23:05
Regeringen vil stramme våbenkontrol i Danmark
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/regeringen-vil-stramme-vaabenkontrol-i-danmark

+

2023-06-26 kl 07.52
Forening i angreb på minister: Stigmatiserer psykisk syge
I dag kl. 06.38
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-06-25-forening-i-angreb-paa-minister-stigmatiserer-psykisk-syge

Subject: "Kanske" dette skal indføres ved Lov (altså et *forbud*
mod at pårørende til sindssyge opbevarer skydevåben)! -
Re: ... News 2023-06-12
Date: Mon, 12 Jun 2023 17:08:12 +0200
25293 <u67cct$355ig$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/AdROdhITeuU/m/FIjnCjYtBQAJ

https://ekstrabladet.dk/krimi/fields-skyderiet-han-brugte-fars-vaaben/9789996

https://www.dr.dk/nyheder/indland/live-i-dag-begynder-retssagen-om-skyderiet-i-fields

https://www.dr.dk/nyheder/indland/live-i-dag-begynder-retssagen-om-skyderiet-i-fields?focusId=6041643
> [...]
> våben. Ifølge DR's oplysninger har familiemedlemmet siden fået en
> bøde for ulovlig håndtering af våben.
>
> Bedste hilsner
> Trine Maria
>
> Kommentar:
>
> IKKE for nu at give folk skyldfølelse, men ...
>
> Faderen BURDE (på et tidligere tidspunkt) have indset det forkerte
> i at opbevare skydevåben, når nu sønner var erklæret sindssyg (og
> dermed *utilregnelig*)!
>
> "Kanske" dette skal indføres ved Lov (altså et *forbud* mod at
> pårørende til sindssyge opbevarer skydevåben)!

Nej!

Der er tale om en nødvendig modforanstaltning, fordi ...

Man gambler IKKE med andre folks sikkerhed, så i sådanne sagen
skal man tegne en helgardering, så man vinder (ingen døde) - no
matter what!

Jeg har selv en sindslidelse og undrede mig over for år tilbage,
hvor let det var for mig at komme ind på en skydebane og stå med
*skarpladte* våben i min hånd!

INGEN kontrollerede mig baggrund. Jeg KUNNE have skudt de 2
personer, der havde ansvaret og tømt den *åbnede* våbenskab med
temmelig mange våben og ammunition (sniper rifler)!

Så ...

Det er på høje tid, at der strammes op på de her regler:

Der må IKKE tages risici, fordi du SKAL elske din næste som dig
selv, og da du jo (af "uforklarlige" grunde) IKKE ønsker at blive
skudt, SKAL du også sørge for, at andres liv heller ej bringes i
unødvendig fare!

Huske på må vi jo, at psykisk syge - generelt set - har
vanskeligere ved at kontrollere deres følelser og derfor kan ty
til vold, når de kommer under psykisk press! Det er faktisk
derfor nogle bliver spærret inde, når de er til fare for andre
eller sig selv!

Det er sandheden i en nøddeskal!

-

DR S125 man 26 jun 06:01:42
26.juni dr.dk/nyheder 05:20

UKRAINE TALER MED ALLIEREDE

I dag kl. 05:20
Efter Wagner-oprør: Zelenskyj har drøftet Putins svagheder med
allierede
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/efter-wagner-oproer-zelenskyj-har-droeftet-putins-svagheder-med-allierede

-

DR S126 man 26 jun 06:01:42
26.juni dr.dk/nyheder 05:40

KRÆVER NATO-STYRKELSE

I dag kl. 05:40
Litauens præsident kræver Nato-styrkelse efter russisk kaos
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/litauens-praesident-kraever-nato-styrkelse-efter-russisk-kaos

-

DR S127 man 26 jun 06:01:42
26.juni dr.dk/nyheder 05:39

SENDER HJÆLP TIL UKRAINE

I dag kl. 05:39
Australien sender hjælp for en halv milliard kroner til Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/australien-sender-hjaelp-en-halv-milliard-kroner-til-ukraine

-

DR S128 man 26 jun 06:01:42
26.juni dr.dk/nyheder 06:01

NORDKOREANERE MARKERER JUBILÆUM

I dag kl. 06:01
Nordkoreanerne markerer krigsjubilæum
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nordkoreanerne-markerer-krigsjubilaeum

-

DR S129 man 26 jun 07:59:59
26.juni dr.dk/nyheder 07:52

FORSVARSMINISTER BESØGER TROPPER

2023-06-26 kl 08.37
45 min. siden
Ruslands forsvarsminister besøger soldater efter Wagner-mytteri
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ruslands-forsvarsminister-besoeger-soldater-efter-wagner-mytteri

-

DR S130 man 26 jun 07:59:59
26.juni dr.dk/nyheder 07:58

KINA STØTTER RUSLAND

2023-06-26 kl 08.37
39 min. siden
Kina efter russisk militæroprør: 'Det er Ruslands interne anliggende'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kina-efter-russisk-militaeroproer-det-er-ruslands-interne-anliggende

Kommentar:

Lad også det kinesiske *diktatur* brase sammen, o Gud - Det beder
vi om - i Jesu navn!...

And then I heard a voice from Heaven said (perhaps the voice of ET)
(2023-06-26, Monday, day no 177 (188 left), CET 08:40, GMT 06:40)
- "Moder Russia!"

-

2023-06-26 kl 08.37
11 min. siden
Danske F-16-fly pensioneres to år tidligere - baner vejen for
donation til Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/indland/danske-f-16-fly-pensioneres-aar-tidligere-baner-vejen-donation-til-ukraine

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i går kl. 05:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6095253
Anders Frigaard
Wagners oprør er slut - hvad nu?

___________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om Ukraine-krigen
I dag kl. 08.14
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-06-25-seneste-nyt-om-ukraine-krigen

Kl. 18.16
Prigozjin vil svare på spørgsmål, når han kan, siger pressetjenesten

Kl. 19.16
Russiske planer om at sprænge atomkraftværket i Zaporizjzja er
blevet "udarbejdet og godkendt", siger Budanov

Kl. 19.49
Belarusisk aftale skaber nervøsitet i Litauen

Kl. 20.00
Ukraine gør fremskridt omkring Bakhmut

Kl. 20.12
Statsdumaen vil lade Wagner-soldater indskrive i den russiske hær

Kl. 20.19
Tingene bevæger sig i den rigtige retning, siger Reznikov

Kl. 20.44
Wagner-mytteriet kan have været en "orkestreret begivenhed",
advarer analytiker

Kommentar:

Korrekt, men der er én ting, der taler imod dette: Putin er
*forfængelig*, så han kan ikke tåle at blive vanæret, hvilket han
jo netop er blevet her, samt at der FORTSAT nu er sat
spørgsmålstegn ved hans lederegenskaber!

Kl. 20.51
Zelenskyj taler med Justin Trudeau - Truende situation ved
Zaporizjzja NPP

Kl. 21.18
Modoffensiv er stadig i en forberedende fase, siger Reznikov

Kl. 22.18
Ingen stigning af fjendtlig aktivitet ved grænsen mod Belarus,
siger generalløjtnant

Kl. 22.52
Meget vigtige møder fandt sted i København, siger Zelenskyj

New Link ...

Seneste nyt i krigen i Ukraine
I dag kl. 05.24
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-06-26-seneste-nyt-i-krigen-i-ukraine

Kl. 05.26
Ukraine drøfter Putins svaghed med allierede efter Wagner-oprør

Kl. 05.41
Tidligere CIA-direktør advarer Wagner-leder: Hold dig væk fra
åbne vinduer

Kl. 06.23
Nervøse litauere kræver NATO-styrkelse i øst efter russisk kaos

Kommentar:

Vær *realister*:

Vi kan desværre IKKE forhindre 3. Verdenskrig (og Menneskehedens
uddøen), hvis *fgalninge* fra Rusland går til angreb på os. Men
vi holder sammen: En for alle og alle for én, så I bliver IKKE
ladt i stikken. Dør I, så dør vi også!

Men bevares!

Et stærkt NATO-forsvar har en præventiv effekt, så selvfølgelig
vil det være en god ide at styrke forsvaret mod øst!

Kl. 06.51
Ukraine rykker frem med op mod én kilometer nær Bakhmut

Kl. 07.21
Udskældt forsvarsminister har besøgt fronten

55 min siden (Time now CET 08.36)
Ruslands rubel er på sit svageste niveau i 15 måneder

35 min siden (Time now CET 08.36)
Ukraine: Vi har generobret 130 kvadratkilometer langs fronten

(Time now CET 08.36)

2023-06-26 kl 08.37
7 min. siden
Usædvanligt tidligt - vi har haft årets første tropenat

TV2:
2023-06-26 kl 07.52
Forening i angreb på minister: Stigmatiserer psykisk syge
I dag kl. 06.38

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25337

Stoltenberg: Wagner-oprøret viser endnu en Putin-fejl

Subject: ET-Break to Russia (Was: Wagner-gruppen nåede angiveligt
Date: Mon, 26 Jun 2023 08:43:56 +0200
25337 <u7bc3d$qson$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/7G6yIcYwFvM/m/7k2da90TAwAJ
Kina genbekræfter støtten til Putin – men bag facaden krakelerer
billedet af Ruslands rolle som "sikkerhedsgarant"
I dag kl. 08.45
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-06-25-kina-genbekraefter-stoetten-til-putin-men-bag-facaden-krakelerer-billedet-af-ruslands-rolle-som-sikkerhedsgarant

-

DR S132 man 26 jun 10:48:23
26.juni dr.dk/nyheder 09:42

UKRAINE HÆVDER AT HAVE RYKKET FREM

I dag kl. 09:42
Ukraine hævder at have rykket frem langs den sydlige frontlinje
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraine-haevder-have-rykket-frem-langs-den-sydlige-frontlinje

-

DR S134 man 26 jun 10:48:24
26.juni dr.dk/nyheder 09:53

EU-CHEF: RUSLAND SLÅR REVNER

I dag kl. 09:53
EU's udenrigschef: Putins monster har vendt sig mod sin skaber
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/eus-udenrigschef-putins-monster-har-vendt-sig-mod-sin-skaber

-

I dag kl. 10:06
Eksperter: Magtspillet om Putins fremtid kører i Kremls korridorer
https://www.dr.dk/nyheder/udland/eksperter-magtspillet-om-putins-fremtid-koerer-i-kremls-korridorer

-

DR S135 man 26 jun 10:48:24
26.juni dr.dk/nyheder 10:22

RUBLEN ER PÅ SVAGT NIVEAU

I dag kl. 10:22
Den russiske rubel er på sit svageste niveau i 15 måneder
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/den-russiske-rubel-er-paa-sit-svageste-niveau-i-15-maaneder

-

DR S137 man 26 jun 10:48:24
26.juni dr.dk/nyheder 10:21

LØKKE: PUTIN STÅR SVÆKKET TILBAGE

I dag kl. 10:21
Løkke: En svækket Putin kan skubbe på en afslutning af krigen i
Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/loekke-en-svaekket-putin-kan-skubbe-paa-en-afslutning-af-krigen-i-ukraine

-

2023-06-26 kl 11.45
Konspirationsteorier florerer – var Wagner-gruppens mytteri en
orkestreret begivenhed?
21 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-06-26-konspirationsteorier-florerer-var-wagner-gruppens-mytteri-en-orkestreret-begivenhed

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

(Time now CET 11.48)

52 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6099396
Martin Flink
Intens tid i Europa

42 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6099441
Per Bang Thomsen - Bruxelles
Løkke: En svækket Putin kan skubbe på en afslutning af krigen i Ukraine

41 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6099458
Martin Flink
Magtkampene kører i Kremls korridorer

37 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6099477
Per Bang Thomsen - Bruxelles
EU's udenrigschef: Putins monster har vendt sig mod sin skaber

23 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6099517
Martin Flink
Stoltenberg: Wagner-oprøret viser endnu en Putin-fejl

14 min. siden
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6099550
Martin Flink
Tyskland klar med op til 5.000 soldater til Litauen

(Time now CET 11.48)

Kl. 08.39
Moskva ophæver restriktioner indført under mytteriforsøg

Kl. 09.50
Britisk ministerium: Ukraine gør fremskridt nord og syd for
bakhmut

Kl. 10.03
Medie: Russisk sikkerhedstjeneste efterforsker stadig Prigozjin

Kl. 10.36
Wagner-gruppes mytteri blotlægger Ruslands fejlslagne strategi,
siger NATO-chef

55 min siden (Time now CET 11.51)
Ukraine opfordrer EU til at fremskynde Ruslands nederlag ved at
øge støtten

18 min siden (Time now CET 11.51)
Zelenskyjs stabschef takker Danmark for værtskab

(Time now CET 11.51)

2023-06-26 kl 11.42
15 min. siden
Fire danskere udtaget til VM i landevejscykling

TV2:
2023-06-26 kl 11.45
Konspirationsteorier florerer – var Wagner-gruppens mytteri en
orkestreret begivenhed?
21 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25338

NATO: Wagner-mytteriet viser "det russiske regimes svaghed"

Date: Mon, 26 Jun 2023 08:43:56 +0200
25337 <u7bc3d$qson$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/7G6yIcYwFvM/m/7k2da90TAwAJ
I dag kl. 12:54
Her er de store ubesvarede spørgsmål efter weekendens oprør i
Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/udland/her-er-de-store-ubesvarede-spoergsmaal-efter-weekendens-oproer-i-rusland

-

Prigozjins forræderi kan være skuespil – nu er han på vej til
mulig ny frontlinje, siger korrespondent
I dag kl. 12.59
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-06-26-prigozjins-forraederi-kan-vaere-skuespil-nu-er-han-paa-vej-til-mulig-ny-frontlinje-siger-korrespondent

Ingen afledningsmanøvre

Peter Viggo Jakobsen, der er lektor ved Forsvarsakademiet, deler
imidlertid ikke teorien om, at Wagner-gruppens fremmarch i
weekenden var en orkestreret begivenhed.

-

I dag kl. 15:10
Litauen frygter for fremtiden efter weekendens mislykkede oprør
i Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/udland/litauen-frygter-fremtiden-efter-weekendens-mislykkede-oproer-i-rusland

-

2023-06-26 kl 17.31
Prigozjin: Vi begik ikke oprør for at vælte Putin
30 min siden
Opd. 1 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-06-26-prigozjin-vi-begik-ikke-oproer-for-at-vaelte-putin

-

2023-06-26 kl 17.26
7 min. siden
LIVE Wagners oprør er slut - hvad nu?
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

-

DR S145 man 26 jun 17:22:16
26.juni dr.dk/nyheder 17:20

WAGNER-GRUPPEN FORTSÆTTER NORMALT

2023-06-26 kl 17.26
6 min. siden
Wagner-gruppen fortsætter arbejdet på 'normalt niveau' efter
weekendens oprør
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/wagner-gruppen-fortsaetter-arbejdet-paa-normalt-niveau-efter-weekendens-oproer

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 12:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6099688
Martin Flink
Russisk leder: Vores stabilitet er udfordret

i dag kl. 12:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6099789
Martin Flink
England forbereder sig på "en række scenarier" i Rusland

i dag kl. 12:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6099812
Martin Flink
Middagsoverblik

i dag kl. 13:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6099981
Morten Top
Video viser angiveligt Ruslands forvarsminister i Ukraine

i dag kl. 13:35
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6100065
Morten Top
Kreml udsender video med Putin for første gang siden oprøret

i dag kl. 13:51
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6100128
Morten Top
Flere store spørgsmål efter Wagner-oprøret i Rusland

i dag kl. 13:56
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6100150
Morten Top
Moldovas ambassadør til samtale i Moskva

i dag kl. 14:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6100242
Morten Top
Ukraine befrier angiveligt endnu en landsby

i dag kl. 14:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6100389
Morten Top
Ambassadør i Moskva: 'Total normalisering på ultrakort tid'

i dag kl. 15:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6100433
Morten Top
Lavrov: USA betragter oprør som russisk anliggende

i dag kl. 15:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6100506
Morten Top
Genstart: Mytteriet mod Moskva

i dag kl. 16:11
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6100622
Per Bang Thomsen
Litauen frygter for fremtiden efter mislykket oprør i Rusland

i dag kl. 16:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6100653
Morten Top
Lavrov: Wagner-gruppen fortsætter arbejde i Afrika

32 min. siden (Time now CET 17.36)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6100789
Morten Top
Prigozjin giver lyd fra sig: Vi marcherede for at redde
Wagner-gruppen

16 min. siden (Time now CET 17.36)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6100834
Morten Top
Prigozjin: Ville ikke vælte Putin

(Time now CET 17.35)

Kl. 11.54
TV 2-korrespondent: Mytteri kan have været skuespil

Kl. 12.47
EU-lande afsætter milliarder, der kan hjælpe Ukraines militær

Kl. 13.12
Tyskland er klar til at styrke Litauen med 4000 soldater

Kl. 13.29
Kreml udsender første videoerklæring fra Putin siden Wagner-mytteri

Kl. 13.50
Ukraine har befriet endnu en landsby, siger minister

Kl. 14.05
Rusland tilkalder Moldovas ambassadør i Moskva

Kl. 14.22
Storbritannien er forberedt på en "række scenarier" efter
mytteri, siger premierminister

Kl. 14.50
Rusland undersøger Vestens involvering i Wagner-mytteri, siger
Lavrov

Kl. 15.08
Russisk akademiker idømt 12 års fængsel

Kl. 15.26
NATO: Wagner-mytteriet viser "det russiske regimes svaghed"

Kl. 15.44
Vi har mange spørgsmål, men få svar, siger Danmarks ambassadør
i Rusland

Kl. 16.09
Wagner-gruppen i erklæring: Vi arbejder som "normalt"

Kl. 16.31
Irans præsident lover fuld støtte til Putin

56 min siden (Time now CET 17.45)
Wagner-gruppens rekrutteringscentre genoptager arbejdet i
russiske byer

50 min siden (Time now CET 17.45)
Nu taler Prigozjin

39 min siden (Time now CET 17.45)
Prigozjin: Vi marchede på grund af "uretfærdighed"

16 min siden (Time now CET 17.45)
Wagner-gruppens march var en "mesterklasse", siger Prigozjin

(Time now CET 17.45)

2023-06-26 kl 17.26
6 min. siden
Aftale mellem Naviair og flyvelederne koster større millionbeløb:
'Alternativet ville være endnu dyrere'

TV2:
2023-06-26 kl 17.31
Prigozjin: Vi begik ikke oprør for at vælte Putin
30 min siden
Opd. 1 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25339

Er alle i Rusland tyveknægte? Mangler alle det moralske kompas?
(В России все воры? Всем ли не хватает морального компаса?)

Date: Mon, 26 Jun 2023 08:43:56 +0200
25337 <u7bc3d$qson$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/7G6yIcYwFvM/m/7k2da90TAwAJ
DR S147 man 26 jun 21:04:25
26.juni dr.dk/nyheder 18:00

NYT NATO-MØDE OM SVERIGE

I dag kl. 18:00
Nyt møde om Sveriges optagelse i Nato forud for topmøde
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nyt-moede-om-sveriges-optagelse-i-nato-forud-topmoede

-

DR S148 man 26 jun 21:04:25
26.juni dr.dk/nyheder 17:29

PRIGOZJIN GIVER LYD FRA SIG

I dag kl. 17:29
Prigozjin giver lyd fra sig efter oprør: Vi ville ikke styrte
regeringen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/prigozjin-giver-lyd-fra-sig-efter-oproer-vi-ville-ikke-styrte-regeringen

-

Wagner-gruppen arbejder normalt igen efter opstand
I dag kl. 17.52
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-06-26-wagner-gruppen-arbejder-normalt-igen-efter-opstand

-

I dag kl. 18:01
Nikolai bor i én af de byer, som Wagner-soldater i weekenden
rullede ind i: 'Jeg overvejede at flygte ud af byen'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/nikolai-bor-i-en-af-de-byer-som-wagner-soldater-i-weekenden-rullede-ind-i-jeg

-

DR S151 man 26 jun 21:04:26
26.juni dr.dk/nyheder 19:36

BIDEN: USA VAR IKKE INVOLVERET

I dag kl. 19:36
Biden: USA var ikke involveret i Wagner-opstand
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/biden-usa-var-ikke-involveret-i-wagner-opstand

-

Russere på gaden er oprevne efter mytteri: - Jeg var så chokeret
I dag kl. 19.37
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-06-26-russere-paa-gaden-er-oprevne-efter-mytteri-jeg-var-saa-chokeret

-

2023-06-26 kl 21.30
19 min. siden
'Kæphøj' Prigozjin fortsætter kritikken: Vores march var en
masterclass
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kaephoej-prigozjin-fortsaetter-kritikken-vores-march-var-en-masterclass

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 18:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6100989
Morten Top
USA afviser involvering i Wagner-oprør

i dag kl. 18:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6101038
Morten Top
Biden slår fast: 'Vi havde ikke noget med det at gøre'

i dag kl. 19:24
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6101259
Morten Top
Splidsboel: 'Flere stridigheder, flere konflikter vil jeg bestemt forvente'

i dag kl. 19:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6101384
Carsten Thomsen
Nyt møde om Sveriges optagelse i Nato forud for topmøde

i dag kl. 20:28
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6101612
Morten Top
Rusland hævder at have afvist britiske kampfly over Sortehavet

50 min. siden (Time now CET 21.40)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6101760
Morten Top
Kreml: Putin vil tale i aften

18 min. siden (Time now CET 21.40)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6101860
Morten Top
Putin takker 'Wagner-patrioter': Jeg vil holde mit løfte

(Time now CET 21.40)

Kl. 17.48
Forsvarsministeriet ønskede, at Wagner-gruppen skulle "ophøre
med at eksistere" fra 1. juli, siger Prigozjin

Kl. 18.03
Lyn-analyse

Kl. 18.59
Løkke ser svækket Putin efter Wagner-oprør

Kl. 19.17
Biden: Vesten havde intet at gøre med Wagner-mytteriet

Kl. 19.35
Medie: Wagner-lejre under opførelse i Belarus

Kl. 19.53
Wagner-mytteri repræsenterer en hidtil uset udfordring for
Putin, siger britisk udenrigsminister

Kl. 20.05
Rusland hævder, at britiske jagerfly nærmede sig grænsen

Kl. 20.31
Ruslands motivation er ikke at miste terræn, siger Ukraine

Kl. 20.38
Putin kommer med en række "vigtige udtalelser" i aften

41 min siden (Time now CET 21.42)
USA: Situationen er stadig dynamisk i Rusland

32 min siden (Time now CET 21.42)
Putin skal tale klokken 21.10, skriver russiske medier

25 min siden (Time now CET 21.42)
Nu taler Putin

21 min siden (Time now CET 21.42)
Putin takker Wagner-gruppen

1 min siden (Time now CET 21.45)
Putin hævder at Ukraine var involveret i Wagner-mytteri

(Time now CET 21.45)

2023-06-26 kl 21.30
19 min. siden
'Kæphøj' Prigozjin fortsætter kritikken: Vores march var en masterclass

TV2:
2023-06-26 kl 21.38
Dagligvarebranchen vil optage samtaler og dele billeder af mistænkelige
personer
18 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25340