Putin og Prigozjin kan ikke enes, og nu modarbejder de hinanden ifølge rapport - News 2023-05-06

Putin og Prigozjin kan ikke enes, og nu modarbejder de hinanden ifølge
rapport

Subject: Ukrainske og russiske delegerede røg i totterne på
hinanden ved officielt møde i Tyrkiet - News 2023-05-05
Date: Fri, 5 May 2023 08:39:31 +0200
25177 <u328b3$287bh$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/IWqh3EfHloo/m/fELAl7mxHQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43

Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

DR S114 fre 05 maj 12:17:47
5.maj dr.dk/nyheder 09:59

BRAND PÅ RUSSISK OLIERAFFINADERI

[ ... ]

Olieraffinaderiet ligger nær havnebyen
Novorossijsk ved Sortehavet.

I dag kl. 09:59
Russisk olieraffinaderi i brand efter muligt droneangreb, siger russiske
efterforskere
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russisk-olieraffinaderi-i-brand-efter-endnu-et-droneangreb

-

Wagner-leder: Vi forlader Bakhmut om fem dage
I dag kl. 10.14
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-05-wagner-leder-saetter-dato-paa-exit-fra-bakhmut

+

I dag kl. 10:26
Wagner-gruppens leder: Mine enheder trækker sig ud af Bakhmut 10. maj
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/wagner-gruppens-leder-mine-enheder-traekker-sig-ud-af-bakhmut-10-maj

+

I dag kl. 11:35
Wagner-gruppens leder siger, at de forlader Bakhmut den 10. maj:
'Det ville blive et meningsløst blodbad'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/wagner-gruppens-leder-siger-de-forlader-bakhmut-den-10-maj-det-ville-blive-et

Kommentar:

Hvorfor ikke allerede i dag trække Jer helt ud af Ukraine!

I ved jo udemærket godt, at man IKKE må stjæle fra andre; heller
ej sit naboland!

Så HVORFOR gør I det ?

HVORFOR kan I ikke bare ligesom alle andre tjene til føden på
normal vis ?

Skyldes det dovenskab ?

Grådighed ?

Kynisme ?

-

Danmark sender stort bidrag af kampvogne til Ukraine
I dag kl. 11.07
https://nyheder.tv2.dk/2023-05-05-danmark-sender-stort-bidrag-af-kampvogne-til-ukraine

De såkaldte Leopard 1-kampvogne blev udfaset fra dansk forsvar i
2005.

Danmark og Tyskland går sammen om at donere 80 kampvogne til
Ukraine.

-

Ukraine har en plan for generobringen af Krim – men frygten for
Putins atomvåben lurer
I dag kl. 15.03
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-04-ukraine-har-en-plan-for-generobringen-af-krim-men-frygten-for-putins-atomvaaben-lurer

Mangler langtrækkende missiler

Derfor har den ukrainske hær hårdt brug for langtrækkende
missiler som eksempelvis Army Tactical Missile Systems (ATACMS),
hvis man skal have held til at generobre Krim.

-

I dag kl. 15:17
Rasende Wagner-leder smider tilsyneladende håndklædet i ringen. 'De har
lidt enorme tab', siger militæranalytiker
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rasende-wagner-leder-smider-tilsyneladende-haandklaedet-i-ringen-de-har-lidt-enorme

-

2023-05-05 kl 16.58
35 min. siden
WHO: Coronavirus er ikke længere en global sundhedskrise
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/who-coronavirus-er-ikke-laengere-en-global-sundhedskrise

-

DR S124 fre 05 maj 16:31:00
5.maj dr.dk/nyheder 16:28

UKRAINE: RUSLAND INDTAGER BY SNART

2023-05-05 kl 16.58
30 min. siden
Ukraine: Soldater fra Wagner-gruppen sendes fra fronten og til Bakhmut
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraine-soldater-fra-wagner-gruppen-sendes-fra-fronten-og-til-bakhmut

-

Gamle danske kampvogne klar til krig i Ukraine
I går kl. 20.04
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-05-05-gamle-danske-kampvogne-klar-til-krig-i-ukraine

-

DR S126 lør 06 maj 07:43:27
5.maj dr.dk/nyheder 21:30

FN FRYGTER SULTENDE SUDANESERE

I går kl. 21:30
FN opjusterer: 19 millioner sudanesere vil mangle mad efter konflikt
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fn-opjusterer-19-millioner-sudanesere-vil-mangle-mad-efter-konflikt

-

Putins vigtigste dag nærmer sig - og Ukraine forudser erobringsplaner
I går kl. 22.24
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-05-putins-vigtigste-dag-naermer-sig-og-ukraine-forudser-erobringsplaner

-

DR S129 lør 06 maj 07:43:27
6.maj dr.dk/nyheder 06:23

STRIDENDE PARTER VENTES AT MØDES

I dag kl. 06:23
Sudans stridende parter ventes at mødes i Saudi-Arabien lørdag
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sudans-stridende-parter-ventes-moedes-i-saudi-arabien-loerdag

-

DR S130 lør 06 maj 07:43:27
6.maj dr.dk/nyheder 07:41

PRÆSIDENTKANDIDAT ANHOLDT

2023-05-06 kl 08.07
26 min. siden
Paraguayansk præsidentkandidat anholdt efter demonstrationer
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/paraguayansk-praesidentkandidat-anholdt-efter-demonstrationer

-

2023-05-06 kl 08.07
17 min. siden
Iranske statsmedier: Svensk-iransk mand er blevet henrettet
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/iranske-statsmedier-svensk-iransk-mand-er-blevet-henrettet

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

21. mar. 2023 kl. 17:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=5664759
Morten Top
Putin: Kinesisk plan kan være basis for fred

____________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
31 min siden (Time now CET 08.37)
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-05-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 08.46
Lederen af Wagner-gruppen foran døde lejesoldater:
- Vi mangler ammunition

Kl. 09.14
Russisk olieraffinaderi ramt af droneangreb

Kl. 10.06
Rusland vil ikke kommunikere med Ukraine efter droneangreb

Kl. 10.15
Wagner-leder: Trækker sig fra Bakhmut 10. maj

Kl. 10.21
To døde af russiske angreb i Donetsk

Kl. 11.06
Danmark donerer 80 kampvogne til Ukraine sammen med Tyskland

Kl. 14.00
Ukraine: Wagner-gruppen vil sende yderligere soldater til Bakhmut

Kl. 15.09
Prorussisk guvernør beordrer evakuering af landsbyer i fronten i Zaporizjzja

56 min siden (Time now CET 17.08)
Rusland planlægger at evakuere 70.000 i Zaporizjzja

49 min siden (Time now CET 17.08)
Luftalarmer lyder over det meste af Ukraine

Kl. 17.32
Luftalarmer er ophørt i dele af Ukraine

Kl. 19.20
Forhandlinger om ny kornaftale endt i dødvande

Kl. 20.39
Frustrationer ligger til grund for Wagner-gruppens planer om
tilbagetrækning, vurderer analytiker

Kl. 21.51
Zelenskyj understreger vigtigheden i tæt samarbejde med allierede

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 06.26
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-06-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 06.26
Video viser Bakhmut i flammer

Kl. 07.16
Putin og Prigozjin kan ikke blive enige - nu modarbejder de hinanden
ifølge rapport

(Time now CET 08.19)

2023-05-06 kl 08.07
2 min. siden
Folket har stået i kø i flere dage: Charles kroning pakker London ind i
flag, VIPs og jubelbrøl

TV2:
2023-05-06 kl 08.14
EchoListen: 23-årig tog steroider – og det bliver mere og mere udbredt,
siger ekspert
12 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25179

Ukraine hævder at have skudt Ruslands hypersoniske missil Kinzjal ned
med Patriot

Subject: Putin og Prigozjin kan ikke enes, og nu modarbejder de
hinanden ifølge rapport - News 2023-05-06
Date: Sat, 6 May 2023 08:20:32 +0200
25179 <u34rjg$2oeqn$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/3eOg0qS74LA/m/LwS5R-4fAAAJ
DR S135 lør 06 maj 16:02:13
6.maj dr.dk/nyheder 11:01

LUFTFORSVARSSYSTEM BRUGT AF UKRAINE

I dag kl. 11:01
Ukraine har for første gang brugt et amerikansk luftforsvarssystem
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraine-har-foerste-gang-brugt-et-amerikansk-luftforsvarssystem

-

Flere anholdt før og under kroning - vi har mistet ytringsfriheden,
siger organisation
I dag kl. 11.33
Opd. I dag kl. 15.49
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-06-flere-anholdt-for-og-under-kroning-vi-har-mistet-ytringsfriheden-siger

-

DR S138 lør 06 maj 16:01:42
6.maj dr.dk/nyheder 12:15

FORFATTER UDSAT FOR ATTENTATFORSØG

Den fremtrædende russiske nationalist
og forfatter, Zakhar Prilepin, er
blevet såret i et attentatforsøg. ...

I dag kl. 12:15
Rusland: Nationalistisk forfatter udsat for attentatforsøg
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-nationalistisk-forfatter-udsat-attentatforsoeg

-

DR S139 lør 06 maj 16:01:42
6.maj dr.dk/nyheder 12:40

UDENRIGSMINISTER ER FORFÆRDET

I dag kl. 12:40
Sveriges udenrigsminister fordømmer henrettelsen af svensk-iransk mand
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sveriges-udenrigsminister-fordoemmer-henrettelsen-af-svensk-iransk-mand

-

I dag kl. 13:58
Når Prigozjin siger, at Wagner-gruppen vil trække sig fra
Bakhmut, 'så er det spin'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/naar-prigozjin-siger-wagner-gruppen-vil-traekke-sig-fra-bakhmut-saa-er-det-spin

-

Prigozjin tager Kadyrov på ordet: Flytter Wagner-gruppens stillinger ud
af Bakhmut
I dag kl. 15.32
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-06-prigozjin-tager-kadyrov-paa-ordet-flytter-wagner-gruppens-stillinger-ud-af-bakhmut

-

Russisk forfatter såret i bilbombe - chauffør mister livet
I dag kl. 16.30
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-06-russisk-forfatter-saret-i-bilbombe-chauffor-mister-livet

-

I dag kl. 16:52
Wagner-chef vil have tjetjensk leder til at overtage opgaven i Bakhmut
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/wagner-chef-tjetjensk-leder-overtager-opgaven-i-bakhmut

-

Rusland beskyldes for at kaste fosforbomber mod Bakhmut: - Begge parter
er efterhånden ligeglade med byen
I dag kl. 19.50
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-06-rusland-beskyldes-for-at-kaste-fosforbomber-mod-bakhmut-begge-parter-er-efterhaanden-ligeglade-med-byen

-

I dag kl. 20:17
Wagner-chef vil overlade Bakhmut til brutal tjetjensk leder: 'Det kan
blive en fordel for Ukraine'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/wagner-chef-vil-overlade-bakhmut-til-brutal-tjetjensk-leder-det-kan-blive-en-fordel

-

I dag kl. 20:33
Den ukrainske hær jagter nye rekrutter - også midt i restaurantbesøg
https://www.dr.dk/nyheder/udland/den-ukrainske-haer-jagter-nye-rekrutter-ogsaa-midt-i-restaurantbesoeg-0

-

06/05/2023 KL. 20:41
Ukraine hævder at have skudt Ruslands supermissil ned
https://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE15751265/ukraine-haevder-at-have-skudt-ruslands-supermissil-ned/

Ifølge Ukraines luftvåben har luftforsvarssystemet fået
ram på et russisk hypersonisk Kinzjal-missil.

-

2023-05-06 kl 22.48
46 min. siden
Intet tyder på snarlig våbenhvile i konflikten i Sudan
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/intet-tyder-paa-snarlig-vaabenhvile-i-konflikten-i-sudan

[...]

Kl. 09.11
Ukraine nedskyder Ruslands "ustoppelige" missil, hævder kommandør

Kl. 09.47
Kadyrov klar til at erstatte Wagner-gruppen

Kl. 11.35
Kendt russisk nationalist såret af bilbombe

Kl. 13.12
Prigozjin tager Kadyrov på ordet og melder Wagner-gruppen ude af Bakhmut

Kl. 15.29
Dukke af Putin hængt fra vejskilt nær frontlinjen

Kl. 15.50
Mistænkt anholdt for attentatforsøg

En mistænkt er anholdt, efter at den fremtrædende russiske
forfatter Zakhar Prilepin lørdag blev såret ...

Kl. 16.56
45 krigsfanger vender tilbage til Ukraine

Kl. 17.35
Rusland er villig til at tage alle midler i brug, siger korrespondent

Kl. 18.41
Rusland hævder at have skudt missiler ned over Krim

Kl. 19.18
Seks ukrainske sprængstofeksperter dræbt under beskydning

Kl. 19.25
Tre russiske piloter tilbage i Rusland: - De var i livsfare i fangenskab

Kl. 20.11
Rusland identificerer gerningsmand bag attentatforsøg

Kl. 20.30
Ukraine om bilbombe: - Ikke den sidste eksplosion

Kl. 21.25
Rusland har en anden dagsorden end sejr i Bakhmut, vurderer analytiker

Kl. 21.30
Luftalarmer lyder over store dele af Ukraine

57 min siden (Time now CET 23.00)
Luftalarmer kan skyldes russiske fly med missiler i lasten, siger
korrespondent

38 min siden (Time now CET 23.00)
Såret forfatter i kunstig koma efter eksplosion

(Time now CET 23.00)

2023-05-06 kl 22.48
40 min. siden
Københavns Lufthavn døjer fortsat med forsinkelser

TV2:
2023-05-06 kl 22.51
A-kasse opfordrer ledige til at bruge kunstig intelligens til ansøgninger
49 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25181