ET-break to Russia - Was: NATO vil sende forstærkninger til Ukraine – og kommer med stikpille til Iran - News 2022-10-19

ET-break to Russia

+

Flere norske lufthavne melder om mulige observationer af droner

+

NATO vil sende forstærkninger til Ukraine – og kommer med stikpille til Iran

File 24.595 ...
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-595
3. Worldwar (3. Verdenskrig)
https://sites.google.com/view/3-worldwar/files/24-xxx/24-5xx/24-595

Subject: Første billeder af Nord Stream viser næsten helt
overrevet gasledning - News 2022-10-18
Date: Tue, 18 Oct 2022 09:09:37 +0200
24591 <tiljfh$3mhrb$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/ur_ExSMX0hI/m/ggQ7yHPTDAAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ
[ ... ]
> 206 days after The International Court of Justice ...
>
> UN court:
> Russia must stop war immediately.
> No evidence of genocide of Russian-speaking people in Ukraine before
> invasion
>
> Суд ООН:
> Россия должна немедленно прекратить войну.
> Доказательств геноцида русскоязычных на Украине до вторжения нет

> [...]
https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

Danskernes strømforbrug er faldet drastisk:
"Der er gået sport i den"
18.10.22 Kl. 20:00
https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/danskernes-stroemforbrug-er-faldet-drastisk-der-er-gaaet-sport-i-den

I september brugte danskerne 12,2 procent mindre strøm end samme
måned sidste år, viser ny opgørelse. Mange har fået øjnene op
for deres forbrug, mener professor

-

Ukraines nye forsvar:
5 missilsystemer, der beskytter mod kamikazedroner og raketter
19. okt 2022 kl. 05:40
https://ing.dk/artikel/ukraines-nye-forsvar-5-missilsystemer-beskytter-mod-kamikazedroner-raketter-261997

-

DR S118 ons 19 okt 06:32:29
18.oktober dr.dk/nyheder 17:49

RUSLAND TESTER ATOMBOMBEFLY

I går kl. 17:49
Rusland sender sit tungeste bombefly ud på 12-timer lang testflyvning
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-sender-sit-tungeste-bombefly-ud-paa-12-timer-lang-testflyvning

-

DR S119 ons 19 okt 06:32:29
18.oktober dr.dk/nyheder 18:03

EU VIL ØGE SAMARBEJDE MED NATO

I går kl. 18:03
EU vil styrke samarbejde med Nato for at stoppe hybridangreb
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/eu-vil-styrke-samarbejde-med-nato-stoppe-hybridangreb

-

DR S121 ons 19 okt 06:32:29
18.oktober dr.dk/nyheder 18:40

DET DANSKE GASLAGER ER HELT FYLDT

[ ... ]

... rækker til to-tre vintermåneder, ...

I går kl. 18:40
Det danske gaslager er helt fyldt - prisen falder
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/det-danske-gaslager-er-helt-fyldt-prisen-falder

Kommentar:

Grøn energi (fra Vindkraft og Solanlæg) vil også kunne bidrage
ved at omdanne vand til hydrogen og ilt vha. elektrolyse. Men
kanske på længere sigt energien bedre lagres i form af flydende
brændstof fx. methanol eller ethanol. Husk at gør det
*decentralt*, så Putin-666 (og andre galninge fx. 5. kolonne fra
Iran) ikke så let kan sabotere anlæggene!

Man BØR også overveje, OM man kan omstille sit energiforbrug til
EL. Det har jeg gjort (så jeg undgår helt forbrug af gas):
I morgens kl 05:30 var stuetemperaturen min på 18,9°C.
Udetemperaturen var på 5°C. Jeg tændte for min affugter (på 300
Watt) og lod den køre i 1½ time. Stuetemperaturen var herefter på
19,7°C, og nu er den relative luftfugtigheden på 78% (glemte
desværre at notere, hvad den var før) og INGEN fugt på indersiden
af termoruderne (apropos sundt indeklima)!
Rumarealet er på ca.46 m^2 (minus lille entré og badeværelse).
Prisen for opvarmningen ca. på ...

(0,3 * 0,5 * 1,38) + (0,3 * 1 * 1,58) = 0,474 kroner
(inklusiv moms – dog uden transport og afgifter)

(
NB! Betingelsen for denne type opvarmning er, at man (som jeg)
har højisoleret huset. Det er navnlig fra vinduer og døren), at
det største varmetab sker.
Køb fx. termoplastruder og monter dem på ydersiden af
termoruderne. Fjern dem evt. i dagtimerne. Indkøbspris fx ...
https://www.jemogfix.dk/termoplade-riatherm-4-mm-1000-x-700-mm/4139/9040069/
Isoler indersiden med billige fleecetæpper (25 kr. pr. stk.)
)
Som et biprodukt af denne type opvarmning blev der produkseret
ca. 1/3 liter vand.
Ligesom destilleret/demineraliseret vand kan det med succes
anvendes til fx. tøjvask (så man sparer på vaskepulveret). Husk
KUN at anvende vandet i forvasken og hovedvasken; idet kalken i
vandet (her i Danmark) er velegnet til at fjerne overskuds-
vaskepulveret i skylleprogrammet.
Jeg har ikke prøvet det endnu, men planen er, at man i en
balje har sit vasketøj. Denne bajle bruger jeg - for øvrigt -
hver dag, når jeg etagevasker mig i brusekabinen. Af de
oprindelige 3 liter varmt vand (a ca. 48°C), opsamles ca. 2,3
liter på denne måde. Temperaturen har jeg endnu ikke målt, men
mon ikke den er på ca. 32°C. Vanden gemmes i en gulvspand og
bruges senere til toiletskyl, når temperaturen er faldet til
badeværelsets temperatur.

Nå, men ...

Tilsæt det demineraliseret vand til baljen med vasketøjet samt
passende mængder vaskepulver MED *enzymer*. Omrør hver ½ time i
fx. ½ minut i 2-4 timer, så enzymerne får renset tøjet. Læg
herefter tøjet i vaskemaskinen og tilsæt vaskevandet med enzymer.
Spring forvasken over og start hovedprogrammet men UDEN
opvarmning (svarende til fx. 5-20°C)!
Tøjet skulle herefter være vasket som ved en normal vask på
40-60°C.

Red miljøet - om ikke for din egen skyld, så for dine børns og
kommende generationers skyld!

Amen?

-

DR S123 ons 19 okt 06:32:29
18.oktober dr.dk/nyheder 20:29

OVER 1000 BYER UDEN STRØM I UKRAINE

I går kl. 20:29
Over 1.000 byer står uden strøm i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/over-1000-byer-staar-uden-stroem-i-ukraine

Kommentar:

Putin-666 vil FORTSÆTTE med at ødelægge Ukraine, så længe han
lever.

Det KUNNE derfor være hensigstmæssig, at vi produkserede mange
små EL-generatorer (apropos det *decentrale* system), som kunne
drives vha. al form for brændstof fx. træ men også sollys (via.
fx. vanddamp).
(
NB!
Ildstedet skal kunne bruges til opvarmning af bolig, fx. en
lejlighed, hvor skorstenen går ud gennem et af Putin-666s smadrede
vinduer!

Dagens overblik: Nye billeder af sprængt gasledning får ekspert til at
spærre øjnene op
18. okt. 2022, 20:55
https://nyheder.tv2.dk/2022-10-18-dagens-overblik-nye-billeder-af-spraengt-gasledning-faar-ekspert-til-at-spaerre-oejnene

-

DR S125 ons 19 okt 08:17:29
18.oktober dr.dk/nyheder 21:11

FINSKE POLITIKERE TESTER GRÆNSEHEGN

I går kl. 21:11
Finske politikere enige om grænsehegn mod Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/finske-politikere-enige-om-graensehegn-mod-rusland

-

I går kl. 22:04
Eksploderede gasrør kan fikses, vurderer ekspert
https://www.dr.dk/nyheder/indland/eksploderede-gasroer-kan-fikses-vurderer-ekspert

-

Rusland gør klar til at evakuere civile fra nøgleby – situationen er
vanskelig, erkender general
18. okt. 2022, 21:31
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-10-18-rusland-goer-klar-til-at-evakuere-civile-fra-noegleby-situationen-er-vanskelig

+

DR S126 ons 19 okt 08:17:29
18.oktober dr.dk/nyheder 22:07

SUROVIKIN: SPÆNDT SITUATION
Ifølge den russiske general Sergej
Surovikin, der for ti dage siden blev
udnævt til at stå i spidsen for
Ruslands militære indsats i Ukraine, er
man nu i gang med at evakuere civile
fra byen Kherson i regionen af samme
navn.

- Situationen i det område, hvor 'Den
Særlige Militæroperation' finder sted,
kan beskrives som 'spændt', sagde
Surovikin tidligere i dag på den
statsejede tv-kanal Rossiya 24.

Surovikin erkendte, at situationen
omkring Kherson er svær for den
russiske hær lige nu.

I går kl. 22:07
Russisk øverstkommanderende i Ukraine: En spændt situation
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russisk-oeverstkommanderende-i-ukraine-en-spaendt-situation

Kommentar:

Generalen er *psykopat* (og mangler derfor samvittighed og dets
medmenneskelighed), så han vil med stor sandsynlighed bruge
kemiske våben!
Og da dette hurtigt kan blive en skrue UDEN ende, vil det nok
udløse 3. Verdenskrig, fordi vi kan jo ikke bare stiltiende stå
og se på, at folk bliver udryddet i Auschwitz!

-

DR S127 ons 19 okt 08:17:29
18.oktober dr.dk/nyheder 22:42

FRANSK CEMENTGIGANT GAV MIO. TIL IS

I går kl. 22:42
Fransk cementgigant får kæmpe bøde efter at have betalt millioner til
Islamisk Stat
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fransk-cementgigant-faar-kaempe-boede-efter-have-betalt-millioner-til-islamisk-stat

-

DR S128 ons 19 okt 08:17:29
18.oktober dr.dk/nyheder 23:20

- DRONER UDSTILLER RUSSISK FALLIT

I går kl. 23:20
Zelenskyj: Afhængighed af iranske droner udstiller russisk fallit
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-afhaengighed-af-iranske-droner-udstiller-russisk-fallit

-

Putin lægger hviderussisk pres på Ukraine – en farlig cocktail, mener
analytiker
18. okt. 2022, 23:22
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-10-18-putin-laegger-hviderussisk-pres-paa-ukraine-en-farlig-cocktail-mener-analytiker

Balancerer mellem statskup og russisk loyalitet

[ ... ]

Står svagere end Ukraine

... Anders Puck Nielsen ...

[ ... ]

- Den gængse vurdering er, at den ukrainske hær er meget stærkere
end den hviderussiske. Hviderusserne vil med stor sandsynlighed
få tæv, understreger militæranalytikeren.

-

I dag kl. 05:19
Nordkorea affyrer mere end 200 advarselsgranater under sydkoreansk øvelse
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nordkorea-affyrer-mere-end-200-advarselsgranater-under-sydkoreansk-oevelse

-

I dag kl. 05:30
Mette Frederiksen er sikret livslang pension på 53.000 kr. hver måned:
Opgør med lukrative politikerpensioner syltet i tre år
https://www.dr.dk/nyheder/politik/folketingsvalg/mette-frederiksen-er-sikret-livslang-pension-paa-53000-kr-hver-maaned

Kommentar:

Det giver 636.000 kr. pr. år

Til sammenligning får en bistandsklient 350 mio. kr. (eller ca.
550 gange så meget)!

-

DR S129 ons 19 okt 08:17:29
19.oktober dr.dk/nyheder 05:39

IRANSK KLATRER LANDET I IRAN

[ ... ]

Flere organisationer frygter, at
regimet i Iran vil fængsle hende for
hendes protest.

I dag kl. 05:39
BBC: Iransk klatrer ankommet til Teheran onsdag morgen
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/bbc-iransk-klatrer-ankommet-til-teheran-onsdag-morgen

-

DR S130 ons 19 okt 08:17:29
19.oktober dr.dk/nyheder 06:14

KØDÆDENDE SYGDOM BREDER SIG I USA

[ ... ]

... Ifølge de
amerikanske myndigheder dør omkring
hver femte patient. Nogle gange inden
for en dag eller to.

I dag kl. 06:14
Stigende tilfælde af kødædende sygdom i Florida efter orkanen Ian
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/stigende-tilfaelde-af-koedaedende-sygdom-i-florida-efter-orkanen-ian

-

DR S131 ons 19 okt 08:17:29
19.oktober dr.dk/nyheder 06:31

ESTLAND: RUSLAND DRÆNES FOR VÅBEN

I dag kl. 06:31
Estlands forsvarsminister: Rusland skal bruge årevis på at genopbygge
deres styrker
https://www.dr.dk/nyheder/udland/estlands-forsvarsminister-rusland-skal-bruge-aarevis-paa-genopbygge-deres-styrker

-

I dag kl. 07:15
Eksperter: Energikrise kan påvirke den grønne omstilling
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/bornholm/eksperter-energikrise-kan-paavirke-den-groenne-omstilling

Kommentar:

Ja, ...

Vi bliver nødt til at fyre op i vores kulkraftværker, men krisen
bevirker jo også, at vi er begyndt at spare, hvor vi kan og
investere i vedvarende energi (såsom solcellepaneler og
vindmøller).

For øvrigt BURDE man kunne købe og opsætte små vindmøller (på fx.
1 KiloWatt) i sin baghave. Et metalgitter udenom vingerne kunne
give den nødvendige sikkerhed.

Minimumskravet BØR dog være, at de er støjsvage!

-

DR S133 ons 19 okt 08:17:30
19.oktober dr.dk/nyheder 07:54

FAGBLAD: RUSSISKE SØFOLK CHIKANERES

I dag kl. 07:54
Fagblad for søfolk: Russiske kolleger bliver chikaneret og lagt for had
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/fagblad-soefolk-russiske-kolleger-bliver-chikaneret-og-lagt-had

Kommentar:

Pas på ikke at lægge alle russere for had, for det er bl.a. netop
herved, at Putin-666s magt styrkes!

Men man kan fx. godt forbyde alle russere indrejse i vores lande
(pga. mistanke om 5. kolonnevirksomhed)!

-

Minister efter fund af dræbte: - Kvinder dræbes, fordi de er kvinder
19. okt. 2022, 08:12
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-10-19-minister-efter-fund-af-draebte-kvinder-draebes-fordi-de-er-kvinder

Kommentar:

Mænd er oftere en kedelig tilbøjelighed til besiddertrang (end
kvinder).

Og det er jo også dét, der er problemet med Putin-666.

Så svaret må desværre være 'ja'.

Hmm ...

Vi BØR nok undervise MEGET MERE om al dette i Folkeskolen, så
mænd bliver bedre til at *gennemskue* sig selv og sine egne
iboende dybder, hvilket er første skridt til bevidst at
modarbejde disse dårlige alfahan urmenneskegener!

-

2022-10-19 kl 09.42
51 min. siden
Flere norske lufthavne melder om mulige observationer af droner
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/flere-norske-lufthavne-melder-mulige-observationer-af-droner

Kommentar:

Lyt nu efter, Putin-666:

Du er tæt på at udløse 3. Verdenskrig.

Fordi ...

Hvis det bliver opdaget, at det er dig, der står bag disse
drone-angreb, da er det jo - reelt set - en *krigserklæring!

Og det vil derfor udløse artikel 5 i NATO (ligesom 911
WTC-angrebet udløse artikel 5)

og så har du krig med NATO, Putin!

Hmm ... (memory on from) ...

Subject: Rusland er ved at løbe tør for våben og ammunition,
siger efterretningschef -
Re: ... - News 2022-10-11
Date: Tue, 11 Oct 2022 18:15:43 +0200
24569 <ti44rf$14s27$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/HKMtteOK2YA/m/2dMppj_0AAAJ
> -
>
> Rusland er ved at løbe tør for våben og ammunition, siger
efterretningschef

https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-10-11-rusland-er-ved-at-loebe-toer-for-vaaben-og-ammunition-siger-efterretningschef

> Det britiske efterretningsagentur GCHQ siger, at den russiske hær
> lider "svimlende" tab i Ukraine.
>
> Kommentar:
>
> Hvis jeg var Hitler, så ville jeg *provokere* Rusland til at
> bruge ENDNU MERE af deres [våbenlager].
>
> Og så ville jeg slå til som en ulv.
>
> Men nu er jeg *gudskelov* IKKE Hitler.
>
> Men hvad med hensyn til Cannibalistan (Kina)?
>
> Kan de finde på at angribe et svagt Rusland?
>
> De er jo *psykopater* (ligesom Putin-666)!
>
> Og psykopater er *grådige*!
>
> Så ja.
>
> Det er en teoretisk mulighed (om end lidt langt ude)!

> [...]

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige (perhaps
the voice of ET):
(2022-10-19, Wednesday, day no
CET 09:49
- "Compra?"

(
Slang-udtrykket betyder: Forstået?

I overført betydning siges der (med ret stor sandsynlighed):

Er det nu så klogt at komme i krig med NATO, når man - militært
set - står så svagt, som Rusland gør lige nu? - Det vil jo ende
med bank!

Liveblog: Få seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 15:05 (2022-10-17)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4678283
Thomas Prakash
Farvel og på gensyn

________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
18. okt. 2022, 05:08
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-10-18-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 19.25
NATO vil sende forstærkninger til Ukraine – og kommer med stikpille til Iran

Kl. 19.39
Finland vil bygge hegn til Rusland

Kl. 20.06
Ukrainsk efterretningschef spår sejr til næste sommer

Kl. 20.23
Rusland gør klar til at evakuere civile fra Kherson

Kl. 23.06
Ukrainsk menneskerettigheds-kommissær kritiserer Røde Kors

Seneste nyt om krigen i Ukraine
19. okt. 2022, 05:14
https://nyheder.tv2.dk/live/2022-10-19-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 06.12
Iran vil sende missiler og droner til Rusland

Kl. 06.56
Berlusconi på lækket optagelse: - Putin har sagt, at jeg er en af hans
fem bedste venner

Kommentar:

Hitler havde også mange "venner", men jeg ville gerne have været
dem forude! De var amoralske, korrupte und so weiter!

Kl. 07.28
Russiske styrker torturerede fanger, konkluderer organisation

33 min siden (Time now CET 09.31)
Mellem 50.000 og 60.000 mennesker skal evakueres fra Kherson

(Time now CET 09.31)

2022-10-19 kl 09.42
16 min. siden
OL-boss sætter Danmark på plads efter kritik af Rusland

TV2:
Britiske prisstigninger rammer ti procent
19. okt. 2022, 09:04

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24595

Briterne advarer om "alvorlige konsekvenser", hvis Rusland bruger atomvåben

Lektor: Putins undtagelsestilstand gør, at han nu lovligt kan fortsætte
med at kontrollere civilbefolkningen

Subject: ET-break to Russia -
Date: Wed, 19 Oct 2022 10:01:03 +0200
24595 <tioarv$67a$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/2i03IlPwQ4E/m/xEIzSUGtAgAJ
Rusland begynder evakuering af nøgleby – nu reagerer 'General Dommedag'
19. okt. 2022, 11:05
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-10-19-rusland-begynder-evakuering-af-noegleby-nu-reagerer-general-dommedag

-

DR S141 ons 19 okt 18:15:44
19.oktober dr.dk/nyheder 11:12

KHERSON EVAKUERES AF RUSLAND

I dag kl. 11:12
Rusland begynder evakuering af Kherson: 'Russerne er virkelig i en
dårlig situation'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-begynder-evakuering-af-kherson-russerne-er-virkelig-i-en-daarlig-situation

-

DR S142 ons 19 okt 18:15:44
19.oktober dr.dk/nyheder 11:14

NORSK POLITI: MINDST ÉN DRONE

I dag kl. 11:14
Norsk politi bekræfter: Der var tale om droneaktivitet nær lufthavn
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/norsk-politi-bekraefter-der-var-tale-om-droneaktivitet-naer-lufthavn

-

DR S143 ons 19 okt 18:15:44
19.oktober dr.dk/nyheder 11:25

DRASTISK FALD I DANSK STRØMFORBRUG

I dag kl. 11:25
Danskernes strømforbrug er faldet drastisk
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/danskernes-stroemforbrug-er-faldet-drastisk

-

DR S147 ons 19 okt 18:15:44
19.oktober dr.dk/nyheder 12:15

IRAN HJÆLPER RUSLAND MED DRONER
Flere medlemmer af Irans
Revolutionsgarde, der hører under det
iranske militær, er taget til Krim-
halvøen for at træne russiske soldater
i at styre iransk-fremstillede droner.
Det skriver avisen New York Times.

- At sende droner og instruktører til
Ukraine involverer Iran endnu dybere i
krigen på russisk side. Det involverer
dem direkte i operationer, der har
dræbt og såret civile, siger Mike
Mulroy, der tidligere har arbejdet i
Pentagon og CIA, til New York Times.

Det er ifølge avisen uklart, om
iranerne selv flyver dronerne og hvor
mange, der er taget til Krim.

I dag kl. 12:15
USA: Iranske droneinstruktører hjælper russiske soldater
https://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-iranske-droneinstruktoerer-hjaelper-russiske-soldater

-

Iransk atlet konkurrerede uden hijab og forsvandt – nu er hun dukket op igen
19. okt. 2022, 12:45
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-10-18-iransk-atlet-konkurrerede-uden-hijab-og-forsvandt-nu-er-hun-dukket-op-igen

-

I dag kl. 14:39
Presset Putin erklærer undtagelsestilstand i fire besatte regioner
https://www.dr.dk/nyheder/udland/presset-putin-erklaerer-undtagelsestilstand-i-fire-besatte-regioner

-

I dag kl. 14:48
Berlusconi på hemmelig lydfil: 'Putin er nummer et blandt mine fem
bedste venner'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/berlusconi-paa-hemmelig-lydfil-putin-er-nummer-et-blandt-mine-fem-bedste-venner

-

I dag kl. 15:55
Norsk sikkerhedstjeneste: Efterretningstruslen fra Rusland er forhøjet
https://www.dr.dk/nyheder/udland/norsk-sikkerhedstjeneste-efterretningstruslen-fra-rusland-er-forhoejet

-

DR S151 ons 19 okt 18:15:44
19.oktober dr.dk/nyheder 16:01

EKSPLOSION I MYANMAR-FÆNGSEL

I dag kl. 16:01
Mindst otte har mistet livet efter eksplosion i berygtet Myanmar-fængsel
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/mindst-otte-har-mistet-livet-efter-eksplosion-i-berygtet-myanmar-faengsel

-

Putin annoncerer undtagelsestilstand i besatte regioner i direkte tv-tale
19. okt. 2022, 15:32
Opd. 19. okt. 2022, 16:46
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-10-19-putin-annoncerer-undtagelsestilstand-i-besatte-regioner-i-direkte-tv-tale

-

DR S155 ons 19 okt 18:15:44
19.oktober dr.dk/nyheder 17:00

DET UKRAINSKE FOLK FÅR PRIS

I dag kl. 17:00
Det ukrainske folk modtager EU's menneskerettighedspris
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/det-ukrainske-folk-modtager-eus-menneskerettighedspris

-

Berlusconi på lækket optagelse: - Putin har sagt, jeg er en af hans fem
bedste venner
19. okt. 2022, 17:12
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-10-19-berlusconi-paa-laekket-optagelse-putin-har-sagt-jeg-er-en-af-hans-fem-bedste

-

Søn af Putin-allieret anholdt for at flyve med drone i Norge
19. okt. 2022, 17:41
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-10-19-soen-af-putin-allieret-anholdt-for-at-flyve-med-drone-i-norge

-

Verden runder snart opsigtsvækkende milepæl - og der kan vente svære
udfordringer
19. okt. 2022, 18:43
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-10-19-verden-runder-snart-opsigtsvaekkende-milepael-og-der-kan-vente-svaere

For når kalenderen viser 15. november 2022, estimerer FN, at der
for første gang vil være otte milliarder mennesker på Jorden.

-

2022-10-19 kl 19.59
12 min. siden
Europas gaslagre er godt fyldt op: Efter 'panik' i august tales der nu
om priskollaps
https://www.dr.dk/nyheder/indland/europas-gaslagre-er-godt-fyldt-op-efter-panik-i-august-tales-der-nu-om-priskollaps

-

2022-10-19 kl 20.46
46 min. siden
Nasa udsender nyt billede af Skabelsens søjler
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nasa-udsender-nyt-billede-af-skabelsens-soejler

-

2022-10-19 kl 20.46
22 min. siden
Lektor: Putin vil kontrollere civile ukrainere med nyt tiltag
https://www.dr.dk/nyheder/udland/lektor-putin-vil-kontrollere-civile-ukrainere-med-nyt-tiltag

Liveblog: Få seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 14:05
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4689414
Sean Coogan
Putin erklærer undtagelsestilstand

i dag kl. 14:17
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4689506
Sean Coogan
Annekteret efter såkaldt folkeafstemning

i dag kl. 14:23
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4689525
Sean Coogan
Putin begrænser bevægelsesfriheden i otte regioner

i dag kl. 14:33
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4689578
Sean Coogan
Ukraine har beskyldt russere for at stå bag "propagandashow"

i dag kl. 14:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4689618
Sean Coogan
Hvad sagde Putin?

i dag kl. 15:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4689691
Sean Coogan
Sirener hyler i Kyiv - Græsk udenrigsminister i beskyttelsesrum

i dag kl. 15:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4689872
Sean Coogan
Ukraine: Droner og missiler er blevet sendt mod Kyiv

i dag kl. 16:03
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4690092
Sean Coogan
Rusland har påbegyndt evakuering af Kherson: Tyder på, at ukrainerne har
gang i noget stort

i dag kl. 16:20
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4690155
Mads Vestergaard
Norsk sikkerhedstjeneste: Efterretningstruslen fra Rusland er forhøjet

i dag kl. 16:32
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4690181
Sean Coogan
Lektor: Putins undtagelsestilstand gør, at han nu lovligt kan fortsætte
med at kontrollere civilbefolkningen

i dag kl. 16:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4690351
Sean Coogan
Briterne advarer om "alvorlige konsekvenser", hvis Rusland bruger atomvåben

i dag kl. 16:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4690364
Sean Coogan
Det ukrainske folk modtager EU's menneskerettighedspris

i dag kl. 17:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4690424
Sean Coogan
Lektor: Rusland er ved at tabe grebet på slagmarken

i dag kl. 18:29
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4690701
Sean Coogan
Tre meldes såret efter nye russiske droneangreb

i dag kl. 18:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=4690705
Sean Coogan
Tak for nu

(Time now CET 20.43)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 11.07
Evakueringen af nøgleby er i gang

Kl. 11.41
- Vi vil forfølge det og stoppe det, siger norsk statsminister om
russiske droner

Kl. 12.30
Russer anholdt for at flyve med drone i Norge

Han ... har erkendt, at han har fløjet med drone over Svalbard.

Kl. 13.15
Rusland melder om nye angreb i Ukraine - eksplosioner kan høres i Kyiv

Kl. 13.52
Putin indfører undtagelsestilstand i fire besatte regioner

Kl. 14.53
Fordømmelse af Putins undtagelsestilstand

Anton Herasjtjenko, der er rådgiver for den ukrainske
indenrigsminister, skriver på Twitter, at undtagelsestilstand vil
det gøre det muligt for russerne at gennemføre en
tvangsmobilisering af ukrainske mænd.

Kl. 15.34
Zelenskyj: Ukraine forbereder sig på strømnedbrud

Kl. 16.38
Kraftværk ramt af russiske missiler

Kl. 16.44
EU-pris til det ukrainsk folk

Kl. 17.12
Overhus godkender Putins undtagelsestilstand

49 min siden (Time now CET 20.44)
Britisk forsvarschef: Putins retorik er et tegn på svaghed

35 min siden (Time now CET 20.44)
Biden: Putin er i en svær situation

24 min siden (Time now CET 20.44)
USA: Undtagelsestilstand er desperat taktik

(Time now CET 20.44)

2022-10-19 kl 20.46
14 min. siden
Lene bytter sig til brænde: 'Jeg må spare, hvor jeg kan'

TV2:
TV 2 går undercover på plejehjem: Sådan har vi gjort
19. okt. 2022, 19:04

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24596