UG: USA giver grønt lys til eksport af F-16-fly til Ukraine - Zelenskyj kritiserer arabiske ledere for at 'vende det blinde øje' til krigen i Ukraine - News 2023-05-20

UG:
USA giver grønt lys til eksport af F-16-fly til Ukraine

Zelenskyj kritiserer arabiske ledere for at 'vende det blinde øje' til
krigen i Ukraine

Sabotage på Krim vil øge bekymringer i Kreml, siger efterretning

Russisk fly lander i Georgien til protester og slagsmål

Zelenskyj kalder USA's beslutning historisk

Analytiker: F16-fly vil være ”et stort vendepunkt i krigen

Subject: Google vil lukke inaktive konti => Anmodning til Google -
News 2023-05-19
Date: Fri, 19 May 2023 08:53:20 +0200
25223 <u476d1$jlvd$1...@news.eternal-september.org>
Google
https://sites.google.com/view/kall-ghoogle/files/25-xxx/25-2xx/25-223
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/nsfUqApnVGE/m/s_hm3IE8AgAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43

Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

Rusland har trykket på speederen, siger korrespondent – ukrainerne
frygter ny strategi
I går kl. 09.51
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-19-rusland-har-trykket-paa-speederen-siger-korrespondent-ukrainerne-frygter-ny-strategi

-

DR S158 fre 19 maj 21:05:12
19.maj dr.dk/nyheder 10:03

G7 MED ERKLÆRING OM SANKTIONER

I dag kl. 10:03
G7-lande er enige om flere sanktioner mod Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/g7-lande-er-enige-om-flere-sanktioner-mod-rusland

-

I dag kl. 10:29
USA fordømmer hadefuld opførsel ved omstridt march i Jerusalem
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usa-fordoemmer-hadefuld-opfoersel-ved-omstridt-march-i-jerusalem

-

DR S160 fre 19 maj 21:04:39
19.maj dr.dk/nyheder 10:41

IRAN HENRETTER TRE MÆND

I dag kl. 10:41
Iran henretter tre mænd for skud under protester
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/iran-henretter-tre-maend-skud-under-protester

-

I dag kl. 12:49
Zelenskyj mødes med arabiske ledere i Saudi Arabien
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-moedes-med-arabiske-ledere-i-saudi-arabien

-

DR S166 fre 19 maj 21:04:39
19.maj dr.dk/nyheder 13:28

PARLAMENTSFORMAND BESØGER DANMARK
Der er officielt besøg fra Ukraine i
København i disse dage. Det er Ruslan
Stefanchuk, der er formand for det
ukrainske parlament, Radaen, ...

I dag kl. 13:28
Formanden for det ukrainske parlament besøger Danmark med bøn om kampfly
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/formanden-det-ukrainske-parlament-besoeger-danmark-med-boen-om-kampfly

-

I dag kl. 16:19
Rusland: 117.000 har tilsluttet sig hæren siden januar
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-117000-har-tilsluttet-sig-haeren-siden-januar

-

DR S171 fre 19 maj 21:04:39
19.maj dr.dk/nyheder 16:28

GREENPEACE ERKLÆRES UØNSKET
Greenpeace er ikke længere ønsket i
Rusland. ...

I dag kl. 16:28
Greenpeace erklæres uønsket i Rusland: 'Er involveret i anti-russisk
propaganda'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/greenpeace-erklaeres-uoensket-i-rusland-er-involveret-i-anti-russisk-propaganda

-

I dag kl. 16:33
Assad får varm velkomst i Saudi-Arabien efter 12 år i kulden
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/assad-faar-varm-velkomst-i-saudi-arabien-efter-12-aar-i-kulden

-

I dag kl. 17:01
Wagner-afhopper i Norge vil nu tilbage til Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/udland/wagner-afhopper-i-norge-vil-nu-tilbage-til-rusland

-

G7-ledere søger opbakning til sanktioner – men mange lande tøver
I går kl. 17.00
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-19-g7-ledere-soeger-opbakning-til-sanktioner-men-mange-lande-toever

Kommentar:

Så må disse lande boykottes økonomisk!

-

I dag kl. 17:42
'Russiske diamanter varer ikke evigt'. Verdensledere går nu efter
Ruslands sjældne sten
https://www.dr.dk/nyheder/udland/russiske-diamanter-varer-ikke-evigt-verdensledere-gaar-nu-efter-ruslands-sjaeldne

-

Danmark gør klar til F-16-træning af ukrainske piloter
I går kl. 18.51
Opd. I går kl. 20.44
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-19-danmark-goer-klar-til-traening-af-ukrainske-f16-piloter

-

DR S114 fre 19 maj 21:04:36
19.maj dr.dk/nyheder 20:32

GEORGIERE DEMONSTRERER MOD FLY
For første gang i tre år landede et
direkte fly fra Rusland fredag i
Georgiens hovedstad, Tbilisi.

I dag kl. 20:32
Georgiere demonstrerer mod russiske fly, der igen lander i lufthavnene
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/georgiere-demonstrerer-mod-russiske-fly-der-igen-lander-i-lufthavnene

-

DR S115 fre 19 maj 21:04:36
19.maj dr.dk/nyheder 18:56

DANMARK VIL F-16-TRÆNE UKRAINERE

I dag kl. 19:57
Danmark vil være med til at omskole ukrainske piloter til at flyve F-16-fly
https://www.dr.dk/nyheder/indland/forsvarsminister-droeftelser-om-traene-ukrainske-f-16-piloter-begynder

-

I dag kl. 19:40
DR's reporter i Ukraine melder om fortsatte hede kampe i Bakhmut, mens
Wagner-chef afviser snarlig erobring
https://www.dr.dk/nyheder/udland/drs-reporter-i-bakhmut-melder-om-fortsatte-hede-kampe-mens-wagner-chef-afviser

-

I går kl. 21:39
Zelenskyj har rejst rundt på charmeoffensiv: Nu skal han mødes med alle
lederne til G7
https://www.dr.dk/nyheder/udland/zelenskyj-har-rejst-rundt-paa-charmeoffensiv-nu-skal-han-moedes-med-alle-lederne-til

-

Ukraine vinder frem omkring Bakhmut – kan tvinge Rusland til at trække
sig fra byen, siger analytiker
I går kl. 21.41
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-19-ukraine-vinder-frem-omkring-bakhmut-kan-tvinge-rusland-til-at-traekke-sig-fra-byen-siger-analytiker

-

DR S118 lør 20 maj 06:27:26
19.maj dr.dk/nyheder 22:37

ZELENSKYJ KRITISERER LEDERE
Ukraines præsident, Volodymyr
Zelenskyj, rettede fredag en kritik mod
nogle af de arabiske landes ledere, som
han mener ignorerer Ruslands invasion
Ukraine.

Det skete på Den Arabiske Ligas topmøde
i Saudi-Arabien fredag, hvor Zelenskyj
var inviteret til at holde tale.

- Desværre er der folk i verden, og her
blandt jer, som vender det blinde øje
til de sager og ulovlige annekteringer,
sagde Zelenskyj.

Han opfordrede de arabiske ledere til
at "kaste et ransagende blik" på krigen
i Ukraine.

I går kl. 22:37
Zelenskyj kritiserer arabiske ledere for at 'vende det blinde
øje' til krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-kritiserer-arabiske-ledere-vende-det-blinde-oeje-til-krigen-i-ukraine

-

Zelenskyj kritiserer arabiske ledere for at ignorere krig
I går kl. 22.53
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-19-zelenskyj-kritiserer-arabiske-ledere-for-at-ignorere-krig

-

DR S119 lør 20 maj 06:27:26
19.maj dr.dk/nyheder 22:59

RUSLAND SANKTIONERER OBAMA

I går kl. 22:59
Rusland sanktionerer 500 amerikanere, inklusiv Obama
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-sanktionerer-500-amerikanere-inklusiv-obama

Kommentar:

Da vel KUN en idiot rejser til Rusland. Putin-666 har det jo med
at *forgifte* folk, han ikke bryder sig om!

-

DR S120 lør 20 maj 06:27:26
19.maj dr.dk/nyheder 23:17

RUSHDIE TALER EFTER ANGREB

I går kl. 23:17
Salman Rushdie taler offentligt for første gang siden angreb
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/salman-rushdie-taler-offentligt-foerste-gang-siden-angreb

-

Ekspert udpeger to særlige formål efter F-16-melding
I går kl. 23.44
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-19-ekspert-udpeger-to-saerlige-formaal-efter-f-16-melding

Danmark har 43 F-16-kampfly, hvoraf 30 af dem stadig er i brug.
Snart bliver de skiftet ud med ... 27 nye F-35-fly, som er
blevet indkøbt for over 16 milliarder kroner.

[ ... ]

Hundredvis af fly gør en forskel

Kommentar:

16 / 27 = 0,6 milliarder kr. pr. F-35 fly

Hmm ...

Man KUNNE også donere den svenske gripen, da den jo er langt
billigere end F-16 fly, og evt. ombygge den mht. ammunition
https://en.wikipedia.org/wiki/Saab_JAS_39_Gripen

Gripen er designet til at lette og lande fra en almindelig vej,
og da Rusland efterhånden har sønderbombet alt i Ukraine, SKAL
et fly på dette punkt være flexibel!

Pris:
(
F-35 cheaper than the Gripen?
02/01/2022
https://www.aviacionline.com/2022/01/f-35-cheaper-than-the-gripen/

He added that the new Swedish-made Saab Gripen is priced at
$85 million per unit, ...
)

85 millioner $ pr. stk.
(85 * 6,89 = 585,65 mio. D.kr.)

Nå!

Koster den ligeså meget som F-35! ?

Jeg troede, den var langt billigere!

Se tillige ...

Saab JAS 39 Gripen – a potential Western fighter aircraft for the Armed
Forces of Ukraine
Oleg Danylov
15.02.2023 at 15:18
https://mezha.media/en/2023/02/15/saab-jas-39-gripen-a-potential-western-fighter-aircraft-for-the-armed-forces-of-ukraine/

-

Obama og talkshowværter får indrejseforbud i Rusland
I dag kl. 00.31
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-19-obama-og-talkshowvaerter-faar-indrejseforbud-i-rusland

Kommentar:

Bedre *reklame* kan man altså ikke få!

-

Kyivs luftforsvar skyder nye russiske angreb ned
I dag kl. 03.58
Opd. I dag kl. 05.18
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-20-kyivs-luftforsvar-skyder-nye-russiske-angreb-ned

-

Erdogan hylder forhold til Putin
I dag kl. 05.11
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-20-erdogan-hylder-forhold-til-putin

Kommentar:

Hallo!

Er du gået fra forstanden?

Hvad er det for et ideal at have:

Manden er psykopat og MASSEMORDER!

(
Erdogan praises relations with Putin

Comment:

Hello!

Are you out of your mind?

What an ideal it is to have:

The man is a psychopath and MASS MURDERER!
)

Erdoğan, Putin ile ilişkileri övdü

Yorum:

Merhaba!

Aklını mı kaçırdın?

Sahip olmak ne büyük bir ideal:

Adam bir psikopat ve KİTLE KATİLİ!

-

Vestens sanktioner skulle banke Putin i gulvet – men konklusionen er
nedslående, siger eksperter
I dag kl. 06.13
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-19-vestens-sanktioner-skulle-banke-putin-i-gulvet-men-konklusionen-er-nedslaaende-siger-eksperter

-

Jokeren med hagekorset fik en medalje af Putin – nu underviser han børn
i at dræbe
I dag kl. 06.28
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-16-jokeren-med-hagekorset-fik-en-medalje-af-putin-nu-underviser-han-boern-i-at-draebe

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

21. mar. 2023 kl. 17:07
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=5664759
Morten Top
Putin: Kinesisk plan kan være basis for fred

____________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.13
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-19-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 09.10
Russisk premierminister skal mødes med Xi Jinping

Kl. 09.32
G7-ledere: Fred kan ikke opnås uden Ruslands ubetingede tilbagetrækning

Kl. 09.57
Sabotage på Krim vil øge bekymringer i Kreml, siger efterretning

Kl. 10.12
Rusland har vundet frem i Bakhmut, melder Ukraine

Kl. 10.50
Korrespondent: Derfor rejser Zelenskyj til Japan

Kl. 10.54
Fire ukrainske droner skudt ned på Krim, hævder guvernør

Kl. 12.06
Zelenskyj lander i Saudi-Arabien til arabisk topmøde

Kl. 12.35
USA involveret i drab på russisk militærblogger, hævder Ruslands
sikkerhedsråd

Kommentar:

Nej, fordi hverken USA (eller vi) ønsker en *eskalering* af
krigen, fordi konsekvensen kan utilsigtet blive 3. Verdenskrig
med dertil hørende uddøen af Menneskeheden!

KUN én *idiot* GAMBLER med Menneskehedens overlevelse (apropos
*massemorderen* i Kreml)!

Kl. 14.14
Saudi-Arabien melder sig som mægler i krigen under Zelenskyj-besøg

Kl. 14.54
Ukraines parlamentsformand holder om lidt pressemøde i København

Kl. 15.03
Ukrainsk parlamentsformand takker Danmark: - Vi vil aldrig glemme alt, I
har gjort

Kl. 15.11
Parlamentsformand sætter ord på ønsket om kampfly

Kl. 15.17
Rusland erklærer Greenpeace for "uønsket"

Kl. 15.31
USA sortlister lang række enheder for at støtte Ruslands krig

Kl. 16.14
Russisk fly lander i Georgien til protester og slagsmål

Kl. 17.26
117.000 har tilsluttet sig den russiske hær i år, siger Medvedev

Kl. 18.26
USA vil hjælpe med at træne ukrainske piloter i F-16-fly

Kl. 18.41
Zelenskyj kalder USA's beslutning historisk

Kl. 18.48
Danmark vil lægge konkret plan for træning af ukrainske F-16-piloter

Kl. 19.46
Løkke: - Den strategiske betydning kan ikke overvurderes

Kl. 20.18
Obama forbydes indgang i Rusland

Kommentar:

Maj (Mig) osse forbydes indgang i Psykopatistan ... :-)

Kl. 20.37
Danmark er åben for donation af F-16-fly, siger Troels Lund Poulsen

Kl. 21.09
Hårde kampe i Bakhmut - men Ukraine har "andre planlagte handlinger"

Kl. 21.38
Zelenskyj skælder arabiske landes ledere ud

Kl. 22.31
Aftalerne ligger "meget klart", hvis Ukraine modtager F-16-fly, siger
analytiker

Derfor kommer de ukrainske styrker ikke til at bruge potentielle
F-16-fly til gengældelsesaktioner på russisk territorium.

Kommentar:

Fordi det jo ellers ville indirekte være en *krigserklæring*, og
det var og fortsat er netop lige det, vi SKAL undgå pga. risikoen
for 3. Verdenskrig og Menneskehedens uddøen!

KUN én *idiot* GAMBLER med Menneskehedens overlevelse (apropos
*massemorderen* i Kreml)!

Lyt til mit råd Rusland:

Spær *galningen* inde (ligesom Rudolf Hess blev)!

New Link ...

Kl. 05.33
Erdogan hylder forhold til Putin

Kommentar:

Som sagt ovenfor:

[...]

Kl. 05.34
Kyivs luftforsvar skyder nye russiske angreb ned

Kl. 06.56
Biden glæder sig til at mødes med Zelenskyj i Japan

Kl. 07.15
Analytiker: F16-fly vil være ”et stort vendepunkt i krigen”

11 min siden (Time now CET 08.21)
USA giver grønt lys til eksport af F-16-fly til Ukraine

(Time now CET 08.21)

2023-05-20 kl 07.03
4 min. siden
Sol til de fleste i dag

DR-News destroyed between 2023-05-19 kl 08.52-09.08, idiots!

TV2:
2023-05-20 kl 07.19
Forfatter bag børnebog om sorg anklages for drab på ægtemand
28 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25224

ET-Break -

Re: UG: USA giver grønt lys til eksport af F-16-fly til Ukraine -
Zelenskyj kritiserer arabiske ledere for at 'vende det blinde
øje' til krigen i Ukraine - News 2023-05-20

File 25.225 ...
Science (Videnskab), Psychiatric consultation
https://sites.google.com/view/kall-science/topic/psychiatric-consultation/25-225
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/view/kall-russia
https://sites.google.com/view/kall-russia/files/25-xxx/25-2xx/25-225

-

Subject: UG: USA giver grønt lys til eksport af F-16-fly til Ukraine -
Date: Sat, 20 May 2023 08:22:20 +0200
25224 <u49out$10elh$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/2Ir7VwKi71U/m/NEDKq2OJAgAJ
Kladde
(til Mig-osse-ha-Grønland-og-andre-*galninge*. You know WHO... *1):

Hold op med at skabe dig, *møgunge*!

Du kan IKKE få alt, hvad du peger på (som en forkælet snotunge)!
Der findes OGSÅ andre individer på denne planet med *legitime*
rettigheder! Og dem SKAL du respektere, ligesom du også gerne vil
have, at folk respekterer dig og dine landegrænser!!!

Interrupt RETURN to ...
HQ Starship 2304 (The New Jerusalem)

*1:
Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige (perhaps
the voice of ET):
(NB! Afbrydelsen kom EFTER ovenfor stående tekst under tilføjelsen
i forbindelse med ordet 'kladde')
(2023-05-20, Saturday, day no 140 (225 left), CET 08:52, GMT 06:52)
- "Exactly"

Nå da da!

Welcome to planet Earth, ET ... :-)

Date: Sat, 20 May 2023 08:22:20 +0200
25224 <u49out$10elh$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/2Ir7VwKi71U/m/NEDKq2OJAgAJ
2023-05-20 kl 08.42
50 min. siden
USA åbner for at give sine allierede lov til at levere F-16 kampfly til
Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/usa-aabner-give-sine-allierede-lov-til-levere-f-16-kampfly-til-ukraine

-

DR S124 lør 20 maj 08:37:52
20.maj dr.dk/nyheder 08:08

F16-FLY TRÆNEDE FØR RYSTELSER

2023-05-20 kl 08.42
34 min. siden
Polske F16-fly trænede på samme tidspunkt, som Bornholm blev ramt af
rystelser
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/polske-f16-fly-traenede-paa-samme-tidspunkt-som-bornholm-blev-ramt-af-rystelser

-

DR S127 lør 20 maj 08:37:52
20.maj dr.dk/nyheder 08:37

ERDOGAN HYLDER FORHOLDET TIL PUTIN

2023-05-20 kl 08.42
5 min. siden
Erdogan hylder forholdet til Putin før anden runde i tyrkisk præsidentvalg
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/erdogan-hylder-forholdet-til-putin-foer-anden-runde-i-tyrkisk-praesidentvalg

-

Skyskrabere får New York til at synke
I dag kl. 09.16
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-20-skyskrabere-faar-new-york-til-at-synke

-

F-16-fly til Ukraine vil være et afgørende vendepunkt i krigen,
siger militæranalytiker
I dag kl. 09.22
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-20-f16-fly-til-ukraine-vil-vaere-et-afgoerende-vendepunkt-i-krigen-siger-militaeranalytiker

-

DR S129 lør 20 maj 19:19:11
20.maj dr.dk/nyheder 09:52

ZELENSKYJ LANDER I JAPAN

I dag kl. 09:52
Zelenskyj lander i Japan for at deltage i G7-topmøde
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-lander-i-japan-deltage-i-g7-topmoede

-

I dag kl. 10:26
New Yorks tunge skyskrabere får bogstavelig talt byen til at synke,
viser ny undersøgelse
https://www.dr.dk/nyheder/udland/new-yorks-tunge-skyskrabere-faar-bogstavelig-talt-byen-til-synke-viser-ny

-

I dag kl. 11:28
Forsvarsanalytiker: Her skal F-16-fly gøre en forskel, hvis de sendes
til Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/indland/forsvarsanalytiker-her-skal-f-16-fly-goere-en-forskel-hvis-de-sendes-til-ukraine

-

I dag kl. 11:34
Efterladenskaber fra olieeventyret i Nordsøen kortlagt: Vil koste
milliarder at rydde
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/efterladenskaber-fra-olieeventyret-i-nordsoeen-kortlagt-vil-koste-milliarder-rydde

-

DR S131 lør 20 maj 19:19:11
20.maj dr.dk/nyheder 11:59

RUSLAND REAGERER PÅ F-16-UDMELDING

I dag kl. 11:59
Rusland: Vesten løber en 'kolossal risiko', hvis de leverer F-16-fly til
Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-vesten-loeber-en-kolossal-risiko-hvis-de-leverer-f-16-fly-til-ukraine

-

DR S133 lør 20 maj 19:19:11
20.maj dr.dk/nyheder 13:02

LANDE FORDØMMER HENRETTELSER I IRAN

I dag kl. 13:02
Flere lande fordømmer nye iranske henrettelser
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/flere-lande-fordoemmer-nye-iranske-henrettelser

-

Mariupol udsat for flere raketangreb
I dag kl. 13.32
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-20-mariupol-udsat-for-flere-raketangreb

-

I dag kl. 13:50
Gasprisen lander på laveste niveau siden 2021
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/gasprisen-lander-paa-laveste-niveau-siden-2021

30 euro per megawatt-time ... knap 350 euro per megawatt-time. ...

+

Gasprisen falder til laveste niveau i næsten to år
I dag kl. 15.15
https://nyheder.tv2.dk/business/2023-05-20-gasprisen-falder-til-laveste-niveau-i-naesten-to-aar

Kommentar:

Men husk at der desværre FORTSAT er et klima, som vi skal redde!

Så ...

Spar på energien!

-

I dag kl. 14:03
Putin-kritiker blev overfaldet med hammer - og livestreamede det. Nu er
spørgsmålet, hvem der stod bag
https://www.dr.dk/stories/1288510966/putin-kritisk-blogger-blev-angrebet-med-hammer-men-hvem-stod-bag/

-

DR S135 lør 20 maj 19:19:12
20.maj dr.dk/nyheder 14:10

GODT FOR ZELENSKYJ AT VÆRE I JAPAN

I dag kl. 14:10
International korrespondent: Det hjælper Zelenskyj at være til stede i Japan
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/international-korrespondent-det-hjaelper-zelenskyj-vaere-tilstede-i-japan

-

Polsk militærøvelse blev afviklet samtidigt med rystelser på Bornholm
I dag kl. 15.20
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-05-20-polsk-militaeroevelse-blev-afviklet-samtidigt-med-rystelser-paa-bornholm

-

DR S139 lør 20 maj 19:19:12
20.maj dr.dk/nyheder 15:26

UKRAINES FORSVARSMINISTER TAKKER

I dag kl. 15:26
Ukraines forsvarsminister takker Danmark for F-16-træning: 'Det ser ud
til, at julemanden findes'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukraines-forsvarsminister-takker-danmark-f-16-traening-det-ser-ud-til-julemanden

-

DR S140 lør 20 maj 19:19:12
20.maj dr.dk/nyheder 15:40

WAGNER HÆVDER, DE HAR KONTROL

I dag kl. 15:40
Wagner-leder hævder at have fuld kontrol over Bakhmut - Ukraine afviser
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/wagner-leder-haevder-have-fuld-kontrol-over-bakhmut-ukraine-afviser

Kommentar:

ALLE *tyvekoster* skal afleveres tilbage!...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige (perhaps
the voice of ET)
(2013-05-20, Saturday, Day no 140 (left 225), CET 19:53, GMT 17:53)
- "Samtlige!"

Hmm ... (memory on from) ...

https://sites.google.com/view/et-footsteps/2013-02-15-m
Russia (Psychopath-istan + Kleptokratistan)
https://sites.google.com/view/kall-russia

Du gør klogt i at lytte efter, Russia!
(KUN en *tåbe* frygter ikke havet!)

Apropos Sodoma und so weiter!

-

I dag kl. 16:59
DR har besøgt ukrainsk stilling nær Bakhmut: 'Vi skyder efter
dem, og de leder efter os'
https://www.dr.dk/nyheder/udland/dr-har-besoegt-ukrainsk-stilling-naer-bakhmut-vi-skyder-efter-dem-og-de-leder-efter

-

I dag kl. 17:22
Troels Lund Poulsen: Russernes retorik er udtryk for, de er hårdt presset
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/troels-lund-poulsen-russernes-retorik-er-udtryk-de-er-haardt-presset

-

Ukraine afviser Prigozjin-udmelding: - Situationen i Bakhmut er kritisk
I dag kl. 17.38
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-20-ukraine-afviser-prigozjin-udmelding-situationen-i-bakhmut-er-kritisk

-

2023-05-20 kl 20.09
Vestlige kampfly i Ukraine vil skabe ny, højspændt fase i krigen, siger
forsker
52 sek siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-20-vestlige-kampfly-i-ukraine-vil-skabe-ny-hoejspaendt-fase-i-krigen-siger-forsker

[...]

I dag kl. 05.39
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-20-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 08.45
Greenpeace lukker afdeling i Rusland

Kl. 08.48
Zelenskyj er ankommet til G7-møde i Japan

Kl. 09.30
G7: Kina bør presse Rusland

Kl. 10.08
Storbritannien: Moskva presser yderligere på for at vinde Bakhmut

Kl. 11.32
Rusland: Vestlige lande løber en "kolossal risiko" med F-16-fly

Kl. 13.19
Zelenskyj mødes med flere statsledere i Japan

Kl. 14.39
Macron kalder Zelenskyjs besøg for "gamechanger"

Kl. 15.04
Wagner-chef hævder fuld kontrol over Bakhmut

Kl. 15.38
Ukraine benægter, at Wagner-gruppen har taget kontrol med Bakhmut

Kl. 16.07
Ukrainsk viceforsvarsminister: Situationen i Bakhmut er kritisk

Kl. 17.32
Troels Lund Poulsen er åben over for at donere F-16-fly

Kl. 17.44
Troels Lund Poulsen: - Det nytter ikke noget at donere F-16-fly, hvis
man ikke kan flyve dem

Kl. 19.16
Zelenskyj opdaterer fra første dag ved G7-topmødet

47 min siden (Time now CET 20.19)
Straffedomstol lader sig ikke skræmme af Ruslands modsvar

20 min siden
Paven beder kardinal om at udføre fredsmission i Ukraine

(Time now CET 20.19)

2023-05-20 kl 19.16
2 min. siden
Italiens premierminister forlader G7-topmøde for at håndtere oversvømmelser

TV2:

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25225