Hamas' system er ved at bryde sammen, siger Israel - News 2023-12-10

Hamas' system er ved at bryde sammen, siger Israel

Subject: USA vetoer våbenhvile i Gaza. Forslag var "afskåret
fra virkeligheden". Storbritannien undlod at stemme,
fordi resolution ikke fordømte Hamas - News 2023-12-09
Date: Sat, 9 Dec 2023 09:41:07 +0100
25894 <65742824$0$709$1472...@news.sunsite.dk>
Mideast Peace Process, Oslo Accords, (OSLO-Fredsprocessen)
https://sites.google.com/view/mideast-peace-p/files/25-xxx/25-8xx/25-894
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/xa1D9jAKud4/m/bSg-2tB9AQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://sites.google.com/view/kall-russia/files/24-xxx/24-5xx/24-557
> https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QV6SbZnjF2k/m/-Tvku0UICAAJ

[ ... ]

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?

[ ... ]

> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

2023-03-17, day no 76, ICC issues arrest warrant for Putin

Præsident Vladimir Putin går i kluntede sko med høje hæle og
snydehæle, fordi han er flov over sin manglende højde. Den slags
mænd er farlige, viser ny undersøgelse.

Søndag d. 11. juni 2023, kl. 08.34
https://www.berlingske.dk/globalt/putin-gaar-i-sko-med-snydehael-fordi-han-er-flov-over-sin-hoejde-den-slags

-

Først truede Putin med atomvåben, og så slap han militæret løs i
Ukraine
24. feb. 2022, 21:36
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-24-foerst-truede-putin-med-atomvaaben-og-saa-slap-han-militaeret-loes-i-ukraine

Kommentar:

Hvor har Putin dog *voldtaget* vores planet med sin psykopatiske
kynisme (og dermed fået forvandlet vores planet til helvedets
forgård)!

Et menneske, der forfører andre, og som selv er blevet *forført*
af djævelen (2 Tim 3,13) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Tim+3.13&version=DN1933

Putin fatter således ikke, HVOR han fører folk hen. KUN djævelen
ved det!

Satans slangeyngel hedder det på dansk!

Et Ord til dagen:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Zefanias%201&version=BPH

Zefanias 1, Bibelen på hverdagsdansk

„Jeg vil fjerne alt fra jordens overflade,” erklærer Herren.

3
„Jeg vil udrydde både mennesker og dyr.
Jeg vil fjerne alt, hvad der førte mennesket til fald,
sammen med de mennesker, der faldt.

Hele menneskeheden skal forsvinde fra jordens overflade.

... Min glødende vrede vil sætte verden i brand,
så hele jordens befolkning får en brat og frygtelig død.”

=>

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsange:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43
Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

+

Open The Eyes
| HEBREW & ARABIC WORSHIP(Live) [Worship Session]@SOLUIsrael
Shilo Ben Hod
122K subscribers
68K views 1 month ago ISRAEL
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o

00:00 Spontaneous worship
00:44 Hebrew worship
02:10 Arabic Worship
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
03:23 Mixed languages
05:14 Spontaneous worship
06:16 Behold The Lamb Of God

Den arabiske lovsang lyder MEGET smukt. Try it ... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&t=130s
or ...
https://www.youtube.com/watch?v=_R0gkTvCRSw&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_
https://www.youtube.com/watch?v=qCIUI1I9V4o&list=PLr-nPP5zgSA-yGbg6D4xtcBJNXptstmb_&index=2

Interrupt from ...

Subject: [Den sidste nadver]
Israel raser mod Belgien og Spanien:
I spreder falske påstande og støtter terrorisme -
Re: ... News 2023-11-24
Date: Fri, 24 Nov 2023 22:12:23 +0100
25842 <656111b7$0$708$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/QlhbR710vwg/m/wyu0JFLKAAAJ

> https://sites.google.com/view/kall-litteratur/0/den-sidste-nadver
>
> Den sidste nadver
> en rejse blandt de efterladte kristne i den arabiske verden
> af Klaus Wivel
> Kristeligt Dagblads Forlag, 2013
> ISBN 978 87 7467 111 4

=>

Tanke til overvejelse:

Vil du have de samme *fanatiske* holdninger (...

fx. at folk skal dræbes, hvis de skifter religion, apropos
FNs Menneskerettighedserklæring artikel 18, som lyder ...
https://menneskeret.dk/files/media/dokumenter/om_os/om_menneskerettigheder_diverse/fn_verdenserklaering_fil.pdf

Enhver har ret til tanke-, samvittigheds- og
religionsfrihed: denne ret omfatter frihed til at skifte
religion eller tro og frihed til enten alene eller i
fællesskab med andre, offentligt eller privat, at give
udtryk for sin religion eller tro gennem undervisning,
udøvelse, gudsdyrkelse og overholdelse af religiøse
forskrifter.

...), hvis du ikke var muslim?

Fiskeriaftale mellem Færøerne og Rusland sætter Danmark i en 'dum
situation'
I går kl. 22:02
https://www.dr.dk/nyheder/indland/fiskeriaftale-mellem-faeroeerne-og-rusland-saetter-danmark-i-en-dum-situation

Det udfordrer forholdet mellem Danmark og resten af
Rigsfællesskabet, at Færøerne vælger at samarbejde med russerne,
siger ekspert.

-

I dag kl. 03:00
Biden går uden om Kongressen og sælger 14.000 granater til Israel
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/biden-gaar-uden-om-kongressen-og-saelger-14000-granater-til-israel

-

I dag kl. 05:05
Præsidenterne for Venezuela og Guyana skal mødes om oliestrid
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/praesidenterne-venezuela-og-guyana-skal-moedes-om-oliestrid

-

Beskyldningerne fyger gennem luften efter opsigtsvækkende opgør
på åbent hav
I dag kl. 05.41
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-10-beskyldningerne-fyger-gennem-luften-efter-opsigtsvaekkende-opgoer-paa-aabent-hav

Endnu en gang er et filippinsk og et kinesisk fartøj stødt sammen
i et omstridt område i Det Sydkinesiske Hav.

-

Houthier truer med at angribe skibe med kurs mod Israel
I dag kl. 05.47
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-10-houthier-truer-med-at-angribe-skibe-med-kurs-mod-israel

-

Præsidenterne for Venezuela og Guyana skal mødes om oliestrid
I dag kl. 06.02
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-10-praesidenterne-for-venezuela-og-guyana-skal-moedes-om-oliestrid

-

DR S162 søn 10 dec 09:09:49
10.december dr.dk/nyheder 07:55

ROHINGYAER ANKOMMET INDONESIEN

I dag kl. 07:55
400 rohingya-flygtninge er ankommet til Indonesien
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/400-rohingya-flygtninge-er-ankommet-til-indonesien

-

Sager om vold i hjemmet er steget i Ukraine, mens krigen fortsat
raser
I dag kl. 08:00
https://www.dr.dk/nyheder/udland/sager-om-vold-i-hjemmet-er-steget-i-ukraine-mens-krigen-fortsat-raser

På bare ti måneder er antallet af sager om vold i hjemmet i
Ukraine højere end sidste år.

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i går kl. 21:54
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6898631
Nanna Nørby Hansen
Demonstrationer for våbenhvile i Israel

i går kl. 22:10
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6898721
Nanna Nørby Hansen
Houthi-bevægelse truer med at angribe skibe med kurs mod Israel

i går kl. 23:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6898883
Louise Lønsmann
Israelsk militær beder indbyggere i Khan Younis om at flytte sig
ud mod kysten

i dag kl. 00:47
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6898950
Louise Lønsmann
133 medarbejdere for FN i Gaza er dræbt - de fleste sammen med
deres familier

i dag kl. 03:37
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6899071
Louise Lønsmann
Biden går uden om Kongressen og sælger 14.000 granater til Israel

i dag kl. 04:15
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6899105
Louise Lønsmann
Titusindvis af internt fordrevne presses sammen på mindre og
mindre områder

i dag kl. 05:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6899221
Louise Lønsmann
Fransk fregat skyder droner ned over Det Røde Hav

i dag kl. 06:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6899301
Laura Kirkebæk-Johansson
Svensk parti vil have indrejseforbud i EU for voldelige bosættere

i dag kl. 07:34
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6899346
Laura Kirkebæk-Johansson
FN advarer om, at halvdelen af Gazas befolkning sulter

58 min. siden (Time now CET 09.51)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6899481
Laura Kirkebæk-Johansson
Korrespondent: ikke første gang, Houthi-bevægelsen blander sig i
krigen

51 min. siden (Time now CET 09.51)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6899490
Laura Kirkebæk-Johansson
Flere lande vil have EU-topmødet til at bede om Gaza-våbenhvile

18 min. siden (Time now CET 09.51)
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6899550
Laura Kirkebæk-Johansson
Israel: Vi har ramt mere end 250 'terrrormål' det seneste døgn

(Time now CET 09.51)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
I dag kl. 10.33
Opd. 9 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-12-09-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

Kl. 21.59
Houthi-bevægelse truer med at angribe skibe med kurs mod Israel

New Link ...

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
16 min siden
Opd. 6 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-12-10-seneste-nyt-om-krigen-mellem-israel-og-hamas

34 min siden (Time now CET 09.52-54)
Houthier truer med at angribe skibe med kurs mod Israel

32 min siden (Time now CET 09.52-54)
Hamas' system er ved at bryde sammen, siger Israel

24 min siden (Time now CET 09.52-54)
EU skal diskutere indrejseforbud mod israelske bosættere

1 min siden (Time now CET 09.52-54)
Julefejring i Betlehem er aflyst

(Time now CET 09.52-54)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 08:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6899425
Birgitte Skovlund Asmussen
Stigende antal sager om vold i hjemmet i Ukraine under krigen

(Time now CET 09.45)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.41
Opd. 19 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-12-09-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 21.33
Hver tredje amerikaner mener, USA støtter Ukraine for meget

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.25
Opd. 36 min siden
https://nyheder.tv2.dk/live/udland/2023-12-10-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.25
Russiskamerikaner fængslet for at nedgøre symbol på heltemod

Kl. 05.50
Rusland vil fokusere på offensive operationer indtil
præsidentvalget, skriver tænketank

Kl. 06.32
Ungarske lastbiler slutter sig til blokade

Kl. 07.12
Situationen er "vanskelig" i det østlige og sydlige Ukraine

Kl. 07.49
Rusland angreb Kherson 71 gange lørdag, siger guvernør

Kl. 08.16
Massiv beskydning mod ukrainsk by

47 min siden (Time now CET 09.55)
Zelenskyj besøger Sydamerika for første gang

(Time now CET 09.55)

2023-12-10 kl 09.18
11 min. siden
Tre mænd anholdt for ...

TV2:
2023-12-10 kl 09.37
Kl. 05.25
Russiskamerikaner fængslet for at nedgøre symbol på heltemod

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25896

Subject: Hamas' system er ved at bryde sammen, siger Israel -
News 2023-12-10
Date: Sun, 10 Dec 2023 09:58:56 +0100
25896 <65757df9$0$706$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/27thTt59FhE/m/TTBkwmfNAQAJ
I dag kl. 10:32
Generalsekretær: Sikkerhedsrådets autoritet og troværdighed er
undermineret
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/generalsekretaer-sikkerhedsraadets-autoritet-og-trovaerdighed-er-undermineret

-

I dag kl. 11:19
Demonstration i Esbjerg: Læger og sygeplejersker vil have
våbenhvile i Gaza
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/demonstration-i-esbjerg-laeger-og-sygeplejersker-vil-have-vaabenhvile-i-gaza

-

Halvdelen af befolkningen i Gaza sulter, siger FN: Optagelser
viser desperationens omfang
I dag kl. 12:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/halvdelen-af-befolkningen-i-gaza-sulter-siger-fn-optagelser-viser-desperationens

En mor fortæller til DR, at hun ikke ved, hvordan hun skal
brødføde sine børn.

-

Stor gruppe kampfly flyver over Danmark – har planlagt særlig
rute og formation
I dag kl. 12.40
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-12-10-stor-gruppe-kampfly-flyver-over-danmark-har-planlagt-saerlig-rute-og-formation

-

I dag kl. 13:42
Dansk F-16 deltager i usædvanlig svensk flyformation
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/dansk-f-16-deltager-i-usaedvanlig-svensk-flyformation

-

Kampen om havherredømmet i omstridt region kan eskalere til
usete højder, siger korrespondent
I dag kl. 14.29
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-10-kampen-om-havherredoemmet-i-omstridt-region-kan-eskalere-til-usete-hoejder-siger-korrespondent

Endnu en gang er et filippinsk og et kinesisk fartøj stødt
sammen i Det Sydkinesiske Hav, hvor begge lande gør krav på
region.

-

Stolen stod tom til uddeling af Nobels Fredspris. Prismodtager
sidder fængslet i Iran
I dag kl. 14:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/stolen-stod-tom-til-uddeling-af-nobels-fredspris-prismodtager-sidder-faengslet-i-0

Narges Mohammadi kunne ikke modtage Nobels Fredspris for sin
kamp mod undertrykkelse af kvinder i Iran, fordi hun sidder i
fængsel i Iran.

-

På ukrainsk kriselinje arbejder de videre trods lyden af
hylende luftalarmer
I dag kl. 15:30
https://www.dr.dk/stories/1288510966/i-krigens-skygge-stiger-antallet-af-sager-om-vold-i-hjemmet/

-

I dag kl. 15:46
Spionageanklaget svensker risikerer dødsstraf i Iran
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/spionageanklaget-svensker-risikerer-doedsstraf-i-iran

-

Vild opfindelse: Tomater og agurker spirer midt i knastørre
Sahara
I dag kl. 17:00
https://www.dr.dk/stories/1288510966/norsk-projekt-fr-tomater-til-at-spire-i-orkenen/

-

De vil angribe skibe på vej mod Israel: Forstå, hvorfor
gruppering fra Yemen blander sig i krigen i Gaza
I dag kl. 19:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/de-vil-angribe-skibe-paa-vej-mod-israel-forstaa-hvorfor-gruppering-fra-yemen-blander

Blandt andet den Iran-støttede bevægelse i Yemen har skabt
frygt for, at krigen i Israel og Gaza breder sig til en større
konflikt i Mellemøsten.

-

Tusindvis af demonstranter kræver, at krigen i Gaza stopper:
'Det er så forkert, som noget kan være'
I dag kl. 20:54
https://www.dr.dk/nyheder/indland/tusindvis-af-demonstranter-kraever-krigen-i-gaza-stopper-det-er-saa-forkert-som

Både i København og Esbjerg har der søndag været
demonstrationer mod Israels krig i Gaza.

-

ANALYSE Vi må stadig bede oliestater om lov til at redde verden
I dag kl. 21:00
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/analyse-vi-maa-stadig-bede-oliestater-om-lov-til-redde-verden

Indtil i dag har deres svar været: Absolut nej. Spørgsmålet er,
om noget kan ændres på COP28.

-

I dag kl. 21:04
To dræbt og syv såret i angreb mod Røde Kors-konvoj i Sudan
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/draebt-og-syv-saaret-i-angreb-mod-roede-kors-konvoj-i-sudan

-

DR S175 søn 10 dec 21:28:23
10.december dr.dk/nyheder 21:26

ZELENSKYJ BESØGER JOE BIDEN TIRSDAG

I dag kl. 21:26
Zelenskyj besøger Joe Biden i næste uge
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-besoeger-joe-biden-i-naeste-uge

-

2023-12-10 kl 22.57
Nyt land slutter sig til blokade mod Ukraine – alarmklokkerne
ringer, siger analytiker
40 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-12-10-nyt-land-slutter-sig-til-blokade-mod-ukraine-alarmklokkerne-ringer-siger-analytiker

LIVE: Krig mellem Israel og Hamas
LIVE: Israel under angreb
LIVE: Israel ramt af større missilangreb
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-israel-ramt-af-stoerre-missilangreb

i dag kl. 09:53
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6899582
Laura Kirkebæk-Johansson
Guterres: Sikkerhedsrådets autoritet og troværdighed er
undermineret

i dag kl. 10:22
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6899638
Laura Kirkebæk-Johansson
Billeder: Palæstinensere flygter fra Khan Younis

i dag kl. 10:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6899676
Laura Kirkebæk-Johansson
Qatar arbejder fortsat på at få våbenhvile genoptaget

i dag kl. 10:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6899724
Laura Kirkebæk-Johansson
WHO advarer om 'ideelle forhold' for spredning af dødelige
sygdomme i Gaza

i dag kl. 11:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6899861
Laura Kirkebæk-Johansson
'Sikkerhedszone' i Gaza er mindre end Heathrow lufthavn

i dag kl. 12:44
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6900072
Laura Kirkebæk-Johansson
I Gaza er der i gennemsnit ét toilet per 150 inbyggere

i dag kl. 13:14
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6900230
Mads Vestergaard
Optagelser viser desperationens omfang

i dag kl. 13:36
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6900339
Mads Vestergaard
Israelske kampvogne har nået midten af Khan Younis

i dag kl. 14:19
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6900599
Mads Vestergaard
Israel: Omkring 30.000 Hamas-militante befandt sig i Gaza før
krigen

i dag kl. 14:58
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6900886
Mads Vestergaard
WHO-chef: 'Gazas sundhedssystem er i knæ'

i dag kl. 15:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6901303
Mads Vestergaard
Demonstration for våbenhvile i København

i dag kl. 16:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6901588
Mads Vestergaard
Israel: 137 gidsler tilbage - 20 formodes døde

i dag kl. 16:39
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6901884
Mads Vestergaard
Brændstof til essentiel infrastruktur er kommet ind i Gaza

i dag kl. 17:55
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6902568
Nanna Nørby Hansen
Nye dødstal fra Gaza: 18.000 er blevet dræbt siden 7. oktober

i dag kl. 19:01
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6903101
Nanna Nørby Hansen
WHO vedtager resolution om lægehjælp til Gaza

i dag kl. 19:59
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6903523
Nanna Nørby Hansen
Sådan så det ud, da tusindvis gik på gaden i København

i dag kl. 20:21
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6903617
Nanna Nørby Hansen
Sort røg over Khan Younis, mens israelske angreb fortsætter

i dag kl. 22:08
https://www.dr.dk/nyheder/udland/live-krig-mellem-israel-og-hamas?focusId=6904119
Nanna Nørby Hansen
Angreb på grænsen mellem Israel og Libanon

(Time now CET 23.09)

Seneste nyt om krigen mellem Israel og Hamas
Kl. 10.20
En hel generation risikerer at blive radikaliseret, advarer
Qatar

Kl. 10.22
Guterres appellerer om våbenhvile efter USA's veto

Kl. 10.42
Der er brug for en øjeblikkelig lang våbenhvile, siger
Mellemfolkeligt Samvirke

Kl. 11.19
Netanyahu afviser internationale opfordringer til at ende
krigen

Kl. 11.31
Israelsk militær har angrebet over 250 Hamas-mål det seneste
døgn

Kl. 12.36
Humanitær zone er mindre end Frederiksberg Kommune

Kl. 13.12
Iran har planlagt angreb på jøder på Cypern, hævner Israel

Kl. 13.14
Israelske kampvogne når central del af Gaza

Kl. 13.38
Netanyahu kritiserer og roser Putin under samtale

Kl. 13.57
Bombardement i flygtningelejren Jabalia

Kl. 14.04
Danskere går på gaden for varig våbenhvile

Kl. 15.11
Svensker anklaget for israelsk spionage i Iran

Kl. 15.28
Regeringen skal aktivt arbejde for en permanent våbenhvile,
siger demonstrant

Kl. 15.42
- Der foregår meget korruption i medierne, siger demonstrant

Kl. 15.52
Ifølge Israel havde Hamas 30.000 soldater før krigen

Kl. 16.25
- Den danske befolkning er imod folkemordet, siger demonstrant

Kl. 16.45
18.000 er blevet dræbt i Gaza, ifølge Hamas

(Time now CET 23.05)

LIVE Seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

i dag kl. 21:25
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=6903932
Nanna Nørby Hansen
Zelenskyj besøger Joe Biden i næste uge

(Time now CET 23.05)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
Kl. 09.57
Norge frygter russisk rekruttering på sociale medier

Kl. 10.29
3500 lastbiler fanget ved græsen mellem Polen og Ukraine

Kl. 10.58
Rusland forsøger at ødelægge Ukraines infrastruktur, skriver
ministerium

Kl. 11.28
To personer dræbt i Kharkiv

Kl. 11.54
Ukraine har fjernet over 800 miner siden 4. december

Kl. 12.43
Ukraine forsøger at danne mobile luftforsvarsgrupper

Kl. 13.39
Verden skal presse Rusland til at overholde konvention mod
tortur, siger Ukraine

Kl. 14.10
Rusland er blevet stærkere på grund af krigen, siger Lavrov

Kl. 15.15
Ukraine omgår polsk blokade og sender lastbiler over grænsen
med tog

Kl. 16.05
Strømafbrydelser i store dele af Ukraine

Kl. 17.04
Det Hvide Hus presser på om ny aftale om støtte til Ukraine

Kl. 21.35
Præsident Biden inviterer Volodymyr Zelenskyj til Det Hvide Hus

(Time now CET 23.02)

2023-12-10 kl 22.42

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25897