Militærekspert: Hvis alle sender kampvogne, bliver det et gedemarked i Ukraine - News 2023-01-31

Militærekspert: Hvis alle sender kampvogne, bliver det et gedemarked i
Ukraine

Subject: NATO-chef opfordrer Sydkorea til at sende våben til
Ukraine. Boris Johnson: Putin truede med at ramme mig
med missil - News 2023-01-30
Date: Mon, 30 Jan 2023 12:53:54 +0100
24941 <63d7afd6$0$701$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/pza8mucfiNo/m/c20eAJDzAQAJ

https://sites.google.com/view/kall-last-warning/files/24-xxx/24-5xx/24-557

https://www.icj-cij.org/public/files/case-related/182/182-20220316-PRE-01-00-EN.pdf

> Hvordan kan jeg hjælpe?
> How can I help?
[ ... ]
> Den danske Ukraine komite
>
> https://dendanskeukrainekomite.dk/
>
> Den danske Ukraine komite er stiftet for at hjælpe Ukraines
> forsvar. Vores formål er, med penge, at hjælpe Ukraine i
> landets kamp for frihed og fred.
>

> Søren Pind, ...
> Formand den danske Ukraine komite
> https://twitter.com/sorenpind
> https://twitter.com/sorenpind/status/1503739368502091784
>
> MobilePay på 924084
>
> Bankoverførsel: Reg. nr. 0542 Konto nr. 0000668633

2022-02-24, day no 55, Putin's illegal war of aggression on Ukraine

2022-03-04, day no 63, Sodom-warning-to-Russia

2022-03-16, day no 75, Judgment of the International Court of Justice

2022-09-26, day no 269, Nord Stream 1 + 2 saboteret (43*5 and 195)

2022-09-29, day no 272, Russisk kampfly skød missil nær britisk fly

2022-10-08, day no 281, Last warning to Russia

2022-10-11, day no 284, Russians arrested in Norway for espionage

2022-10-15, day no 288, Undersøisk kabel GB-ø Færøerne saboteret

2022-10-17, day no 290, Russian military plane crashed Jejsk55

2022-10-20, day no 293, Undersøisk kabel mellem GB og ø saboteret

2022-10-22, day no 295, 2 russians arrested in Norway for espionage

2022-10-23, day no 296, Russian military plane crashed Irkutsk

2022-11-01, day no 305, Asteroid 2022 RM4

2022-11-09, day no 313, ET *Copyright* 78 Crater/Sphinx/MW1-BB

2022-11-24, day no 329, ET *Copyright* BB-DATA: Sphinx-P1

2022-12-13, day no 347, ET *Copyright* target-DATA: Crater/Sphinx/Jerusalem

2022-12-20, day no 354, Russian gas pipeline hit by explosion

2022-12-22, day no 356, Admiral Kuznetsov aircraft carrier caught fire

2023-01-27, day no 27, Asteroid 2023 BU (11 years 744-connection ?)
2012-01-27, https://sites.google.com/view/et-footsteps/2012-01-27

Et Ord til dagen:

Når du en dag *indser*, at du har korsfæstet Gud (Jesus), ...
Когда однажды вы *осознаете*, что распяли Бога (Иисуса), ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.40&version=BPH
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+25.31-&version=ERV-RU

... da kan det være, at dit syn på mange ting ændres!
... тогда ваш взгляд на многие вещи может измениться!

KANSKE du ligefrem *frivilligt* siger til Gud:
ВОЗМОЖНО, вы даже *добровольно* говорите Богу:

"Ske Din vilje, ikke min!”
"Да будет воля Твоя, а не моя!"

(Apropos: Den, man elsker, ønsker man ikke at skade)
(Кстати: ты не хочешь причинить боль тому, кого любишь)

=>

Dagens lovsang:

Tag Det Inderste - Mariagerfjord Frikirke // Stille Stunder
Jun 22, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=rNZ31qfAXSk&list=PL-93BA8uTVW8yViJdAnciQyW-K5o_E-2u&index=43

Tekst og akkorder:
https://www.stillestunder.com/
https://www.stillestunder.com/s/Tag-det-inderste-D.pdf

DR S175 tir 31 jan 06:31:49
30.januar dr.dk/nyheder 22:25

BIDEN: USA VIL IKKE SENDE F-16

I går kl. 22:25
Joe Biden vil ikke sende amerikanske F-16 jagerfly til Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/joe-biden-vil-ikke-sende-amerikanske-f-16-jagerfly-til-ukraine

+

Joe Biden afviser at sende F-16-fly til Ukraine
I går kl. 23.17
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-30-joe-biden-afviser-at-sende-f-16-fly-til-ukraine

Kommentar:

Alting er relativt. I starten af Putin-666's *ulovlige* angrebskrig
på Ukraine for henved et år siden, da tøvede alle med at hjælpe
Ukraine militært!

*Klausuler* må blot være, at flyene IKKE bruges til at angribe mål
længere inde i selve Rusland! Våbendepoter m.m. (der bruges til at
angribe mål i Ukraine) er dog *legitime* angrebsmål; blot må flyene
ikke krænke selve den fysiske grænse som den blev fastlagt i (vist
nok) 1994 (d.v.s. at Krim-halvøen FORTSAT er Ukrainsk territorium)!

Interrupt from ...

Edge of Tomorrow, Tom Cruise, 2014
https://www.imdb.com/title/tt1631867

Mht. dræber-robotterne:
Program classified ("Password": GoTo the embassy of Canada)!

-

DR S115 tir 31 jan 06:31:45
31.januar dr.dk/nyheder 05:27

ZELENSKYJ TAKKEDE DANMARK I TALE

I dag kl. 05:27
Zelenskyj takkede Danmark i tale
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/zelenskyj-takkede-danmark-i-tale

-

2023-01-31 kl 06.38
52 min. siden
Australsk atomagentur går ind i jagten på radioaktiv kapsel
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/australsk-atomagentur-gaar-ind-i-jagten-paa-radioaktiv-kapsel

-

2023-01-31 kl 06.38
36 min. siden
Dødstallet runder 83 efter et voldsomt selvmordangreb i Pakistan
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/doedstallet-runder-83-efter-et-voldsomt-selvmordangreb-i-pakistan

Liveblog: Få seneste nyt om krigen i Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

25. jan. 2023 kl. 20:45
https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her?focusId=5301361
Frederik Palle
Ukraine får kampvogne - men de har sendt flere ønsker til 'julemanden'

_______________________________

(Time now CET xx.xx)

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.10
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-01-30-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 23.06
Putin har banet vejen for ukrainsk medlemskab i NATO, siger Boris Johnson

Kommentar:

Ja! Se blot på Sverige og Finland: INGEN med forstanden i behold
tør løbe en sikkerhedsrisiko med dén psykopat ved magten i Kreml.
Manden er jo en bindegal, krigsliderlig satan-tilbeder (ligesom
Hitler og Stalin var)! Handlingerne hans *afslører* jo dette!

New Link ...

Seneste nyt om krigen i Ukraine
I dag kl. 05.12
https://nyheder.tv2.dk/live/2023-01-31-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine

Kl. 05.16
Joe Biden afviser at sende F-16-fly til Ukraine

Kl. 05.21
Zelenskyj antyder dansk bidrag med kampvogne

Kl. 05.27
IOC afviser ukrainsk beskyldning om at fremme folkedrab

47 min siden (Time now CET 07.05)
Dem, der kan, bør også hjælpe, siger analytiker

9 min siden (Time now CET 07.06)
Militærekspert: Hvis alle sender kampvogne, bliver det et gedemarked

... det [er] mest hensigtsmæssigt, hvis Ukraine får de samme
kampvogne fra de forskellige nationer.

Kommentar:

Ligeledes mht. dræber-robotternes "GPS-system" und so weiter!

(Time now CET 07.06)

2023-01-31 kl 06.38
8 min. siden
Tirsdag bliver våd og blæsende

TV2:
2023-01-31 kl 06.53
Danmark topper anti-korruptionsliste for femte år i træk
6 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24943

Tidligere Kreml-ansat:
Et kup mod Putin kan komme inden for et år

Kroatiens præsident får kritik

Subject: Militærekspert: Hvis alle sender kampvogne, bliver det et
gedemarked i Ukraine - News 2023-01-31
Date: Tue, 31 Jan 2023 07:09:40 +0100
24943 <trabb5$3mld0$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/-Uv1CqFdQPs/m/fSLj5VovAgAJ
I et lille hjørne af Rusland lever folk i frygt for bortførelse og drab
– selv i udlandet er de ikke sikre
I dag kl. 07.37
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-31-i-et-lille-hjoerne-af-rusland-lever-folk-i-frygt-for-bortfoerelse-og-drab-selv-i

Styret i Tjetjenien beskyldes for at føre klapjagt på kritiske
stemmer både inden og uden for landets grænser. Frygten er også
til stede i Danmark.

-

DR S124 tir 31 jan 11:24:39
31.januar dr.dk/nyheder 08:45

MILITÆRT SAMARBEJDE SKAL AFSKRÆKKE
Et militært samarbejde mellem Sydkorea
og USA skal sætte en stopper for
Nordkoreas provokationer samt stoppe
dem fra at udvikle og bruge atomvåben.

I dag kl. 08:45
Amerikansk og sydkoreansk samarbejde skal afskrække Nordkorea
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/amerikansk-og-sydkoreansk-samarbejde-skal-afskraekke-nordkorea

-

Hvis alle sender kampvogne, bliver det et gedemarked, siger
militæranalytiker
I dag kl. 09.14
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-31-hvis-alle-sender-kampvogne-bliver-det-et-gedemarked-siger-militaeranalytiker

-

DR S127 tir 31 jan 11:36:50
31.januar dr.dk/nyheder 10:34

KROATIENS PRÆSIDENT FÅR KRITIK

I dag kl. 10:34
Kroatiens præsident får kritik for at kalde Krim-halvøen for ’tabt land’
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kroatiens-praesident-faar-kritik-kalde-krim-halvoeen-tabt-land

-

2023-01-31 kl 11.52
Tidligere Kreml-ansat: Et kup mod Putin kan komme inden for et år
33 min siden
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-31-tidligere-kreml-ansat-et-kup-mod-putin-kan-komme-inden-for-et-aar

Dansk ekspert mener, at to ting kan vælte Putin - en forfejlet
storoffensiv i Ukraine og en forværring af den økonomiske
situation i Rusland.

[...]

Kl. 07.20
Grædende mor takkede danskerne, siger Mette Frederiksen

Kl. 07.53
- Risikabelt at sende samlet regeringstop til Ukraine

Kl. 08.14
Korrespondent: Danmark efterlod døren på klem

Kl. 08.25
Ellemann: Danmark står klar med flere våbendonationer

Kl. 08.42
Flere partier bakker op om at sende kampvogne til Ukraine

Kl. 08.50
Løkke rejser hjem med mere optimisme

Kl. 08.52
Rusland og Hviderusland begynder øvelsesmission

Kl. 09.06
Danmark kan blive genstand for russiske handlinger

Kl. 09.18
Regeringen kan komme under pres

Kl. 09.32
Udtalelse fra Kroatiens præsident vækker vrede

Kl. 09.52
Johnson: Putin har banet vejen for Ukraines medlemskab i NATO

Kl. 11.04
Rusland kritiserer Litauens NATO-opfordring

Kl. 11.12
Russisk og amerikansk topdiplomat mødes

Kl. 11.24
Japan og NATO forbereder tættere samarbejde

58 min siden (Time now CET 12.38)
LA: Vurderingen kan have ændret sig siden i går

(Time now CET 12.38)

2023-01-31 kl 11.40
8 min. siden
Ny fængselsafdeling får indsatte tilbage på skolebænken: ‘Her er der ro
til at studere’

TV2:
2023-01-31 kl 11.52
Tidligere Kreml-ansat: Et kup mod Putin kan komme inden for et år
33 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24944

Nato: Kina holder øje med krigen

USA anklager Rusland for at bryde traktat om atomvåben

gedemarked i Ukraine - News 2023-01-31
Date: Tue, 31 Jan 2023 07:09:40 +0100
24943 <trabb5$3mld0$1...@news.eternal-september.org>
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/-Uv1CqFdQPs/m/fSLj5VovAgAJ
Ukraine går i rette med kroatisk Krim-melding: - Uacceptabelt
I dag kl. 12.07
Opd. I dag kl. 12.15
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-31-ukraine-gar-i-rette-med-kroatisk-krim-melding-uacceptabelt

-

Center for Cybersikkerhed hæver trusselsniveauet til højt
I dag kl. 12.35
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-01-31-center-for-cybersikkerhed-haever-trusselsniveauet-til-hojt

-

I dag kl. 13:25
STIL SPØRGSMÅL: KommLÆS SVARENE om kampvogne til Ukraine: ’Marts kan
vise sig at være en ret effektiv leveringstid’
https://www.dr.dk/engagement/taet-paa/stil-spoergsmaal-hvad-skal-kampvognene-til-ukraine-hjaelpe-med

-

I dag kl. 13:45
Joe Biden siger stadig 'nej' til Ukraines næste store ønske
https://www.dr.dk/nyheder/udland/joe-biden-siger-stadig-nej-til-ukraines-naeste-store-oenske

-

DR S138 tir 31 jan 22:42:06
31.januar dr.dk/nyheder 14:11

UKRAINE OM KAMPVOGNE

I dag kl. 14:11
Ukrainsk udenrigsminister: Vi modtager 120-140 kampvogne i 'første bølge
af leveringer'
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/ukrainsk-udenrigsminister-vi-modtager-120-140-kampvogne-i-foerste-boelge-af

-

DR S139 tir 31 jan 22:58:33
31.januar dr.dk/nyheder 14:32

NATO: KINA HOLDER ØJE MED KRIGEN
- Beijing holder skarpt øje med krigen
i Ukraine og tager noter.

Sådan lød det tidligere i dag fra Natos
generelsekretær Jens Stoltenberg, da
han var på besøg hos den japanske
premierminister Fumio Kishida. Her
sagde Stoltenberg, at en russisk sejr
kan få store konsekvenser for
stabiliteten i Asien.

- Hvis Putin vinder krigen sender det
et signal om, at autoritære regimer kan
opnå deres mål med magt. Det er
farligt. For det, der sker i Europa i
dag, kunne ske i morgen i Østasien,
sagde Stoltenberg.

I dag kl. 14:32
Stoltenberg: Kina holder øje med krigen og tager noter
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/stoltenberg-kina-holder-oeje-med-krigen-og-tager-noter

-

DR S144 tir 31 jan 22:58:33
31.januar dr.dk/nyheder 16:41

FRANKRIG SENDER 12 CASEAR-KANONER

I dag kl. 16:41
Frankrig sender yderligere 12 Caesar-kanoner til Ukraine
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/frankrig-sender-yderligere-12-caesar-kanoner-til-ukraine

-

I dag kl. 17:18
Kamera har fanget optagelser af hvirvlende rum-spiral
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/kamera-har-fanget-optagelser-af-hvirvlende-rum-spiral

-

Historisk russisk ”helteby” kan snart få et nyt navn
I dag kl. 17.19
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-31-historisk-russisk-helteby-kan-snart-faa-et-nyt-navn

-

Tidligere Wagner-soldat undskylder: - Jeg beder jer om ikke at fordømme mig
I dag kl. 18.12
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-31-tidligere-wagner-soldat-undskylder-jeg-beder-jer-om-ikke-at-fordoemme-mig

-

DR S149 tir 31 jan 22:58:33
31.januar dr.dk/nyheder 18:32

INFO OM BEREDSKABSMEDDELELSER
INFORMATION OM BEREDSKABSMEDDELELSER

-

Vi kan ikke forsvare os selv nu, sagde Ellemann – fem dage senere bad
Ukraine om mere hjælp
I dag kl. 21.10
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-01-31-vi-kan-ikke-forsvare-os-selv-nu-sagde-ellemann-fem-dage-senere-bad-ukraine-om

[...]

Kl. 12.40
Konservative vil højst sende "en håndfuld" kampvogne til Ukraine

Kl. 14.13
Ukraine forventer op til 140 kampvogne i første sending

Kl. 14.35
Amerikansk tænketank: Russisk offensiv i de kommende måneder

Kl. 14.53
Tidligere Wagner-kommandør undskylder

Kl. 15.05
Storbritannien afviser at sende kampfly til Ukraine

Kl. 15.24
Analytiker: Kampvogne et dilemma for Danmark

Kl. 16.14
Ukraine opfordres til at efterforske anklager om brug af landminer

Kl. 16.41
Frankrig sender yderligere 12 våbensystemer til Ukraine

Kl. 17.21
Amerikansk fond vil investere 1,7 milliarder kroner i små virksomheder i
Ukraine

Kl. 17.48
Privat belgisk selskab har 50 Leopard-kampvogne klar

Kl. 18.07
Hviderusland klar med mere hjælp til Rusland

Kl. 18.27
Rådgiver for præsident beder om mere støtte

Kl. 19.11
Grækenland afviser at levere kampvogne til Ukraine – skal bruge dem selv

Kl. 19.26
Rusland anklager NATO for at føre hybrid-krig

Kl. 19.47
Norsk regering foreslår milliardstøtte til Ukraine

Kl. 20.02
USA anklager Rusland for at bryde traktat om atomvåben

Kl. 20.30
Rusland indrømmer at have mobiliseret over 9000 ulovligt

Kl. 21.03
Ukrainere i Norge afviser at tilgive Wagner-afhopper

Kl. 21.28
IOC til russisk nyhedsbureau: Russiske atleter må ikke deltage med flag

Kl. 21.48
NATO-lande afviser at sende F16-fly til Ukraine

Kl. 22.33
Russiske tropper fortsætter angreb ved Bakhmut

(Time now CET 23.30)

2023-01-31 kl 23.04
8 min. siden
Uheldig zoologisk have: Først undslap leopard, og nu er to aber blevet
stjålet

DR-News between 2023-01-31 kl 11.40-13:11 destroyed, *idiots*!

TV2:
2023-01-31 kl 23.22
Baldwin er tiltalt for uagtsomt manddrab efter død på filmset
15 min siden

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 24945