Beskyt dit åndelige liv (når en menighed styres fór *autoritært* ?)

https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-614

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-614

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: Re: Ord, der skal ihukommes (Ligefrem tale om monogami)
Date: Tue, 17 Nov 2020 09:59:25 +0100
22598 news:5fb390f0$0$729$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/kZIFRK-yhrA/m/4439ujPmAAAJ

> ... Indtil du anerkender, at Gud skabte og
> forløste dig til et formål, vil andre mennesker forsøge at
> "indånde" deres identitet og dagsorden i dig. Og det er farligt,
> for når nogen kan definere dig, kan de kontrollere dig! "Hvordan
> kan jeg beskytte mig selv?" spørger du måske.

Input andagtstekst from ...

Et Ord til Dagen
http://www.ucb.dk/dagensord/index.php?

(
NB! Andagtsteksten nedskrevet og trykt i hæfte FØR 26. august 2020,
apropos det eventuelle *profetiske* element i budskabet!

Ordet for 2020-11-24

Undgå usund selvfokusering (2)

"Salige de tjenere, som herren finder vågne, når han kommer!"
Luk 2,37

[ ... ]

Han sagde: "Salige de tjenere, som herren finder vågne, når han
kommer! Sandelig siger jer, at han skal binde kjortlen op om sig
og lade dem sætte sig til bords og selv komme og sørge for dem."
(Luk 12,37) Dette ligge meget lang fra en anstrengt
selv-investigering, der efterlader dig udmattet, modløs og
skuffet over dig selv. Jesus ønsker, at du skal være begejstret
og involveret i hans arbejde her på jorden og aktivt holde øje
med din Herres og Konges komme. "Vend dig til mig, og bliv
frelst, hele du vide jord! For Jeg er Gud, der er ingen anden."
(Es 45,22) Så fokuser mere på Gud - og mindre på dig selv.

=== citat slut ===

+

Input andagtstekst fra BibelLæserRingen www.blr.dk

(
NB! Andagtsteksten nedskrevet og trykt i hæfte FØR oktober 2020,
apropos det eventuelle *profetiske* element i budskabet!

Tirsdag 24. november [2020]

Ez 16,235-63

Uventet slutning

[ ... ]

Sådan åbenbarer Gud på Israel, hvordan han frelser: nemlig ved
helt ufortjent at tilgive mennesker, der i handling har vist ham
foragt.

Refleksion:

Overvej ligheden mellem Guds kærlighed til Israel og Guds
kærlighed til os.

=== citat slut ===

Som nogle af Jer måske har opdaget, så er jeg begyndt at komme i
en ny menighed.

Inden da havde jeg undersøgt, OM de byggede deres menighed på
Guds Ord (Matt 7,24-27); idet jeg skrev til dem et brev.
Og svaret fra dem lød lovende. Se evt. file 22.354 ...
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/indsigelse/22-356

Så langt, så godt.

Men så lukker Danmark ned pga. corona-smitte-faren (herunder alle
kirken), så jeg bliver forhindret i at møde op til gudstjeneste
og hilse på dem!

Første gang jeg sætter mine ben i kirken er så søndag den 6.
september 2020.

Prædiken, som Peter holder den dag, kommer "tilfældigvis" ind på
hele problematikken ang. ægteskabets ukrænkelighed; altså netop
lige dét, som jeg havde undersøgt. Se evt. ...
https://www.kbhkirken.dk/arkiv/2020/8/30 (tidslængde 37:26)

Jeg opfatter dette som en art *Guddommelig ledelse*, at Gud
ønsker at plante mig netop i denne menighed!

Først lidt praktiske oplysninger:

Den ledende præst i menigheden hedder Claus
Den nyansatte hjælpepræst hedder Peter
Formanden for menighedsledelsen hedder Jens
En af prædikanterne hedder Manuel

Kommunikationen har været følgende:

Fra: Mogens Kall <...
Date: søn. 4. okt. 2020 kl. 14.05
Subject: Godkendelse af bøger ?
To: Claus ...

Fra: Claus ...
Date: søn. 4. okt. 2020 kl. 14.58
Subject: Re: Godkendelse af bøger ?
To: Mogens Kall <...

Fra: Mogens Kall <...
Date: ons. 21. okt. 2020 kl. 09.29
Subject: Anmodning vedr. salvedug
To: Claus ... Jens ... Peter ...

Lørdag den 31. oktober 2020 er jeg på besøg hos et familiemedlem,
og sammen går vi til gudstjeneste dagen efter (1/11) i en
søstermenighed. Og "tilfældigvis" skal Jens så her stå for
prædikenen! (Det er første gang han er her, beretter han om.)
Så jeg hilser venligt på ham og kommer også lige i forbifarten
til at nævne det der med salvedugen, og jeg fornemmer på ham, at
dét IKKE er noget, som han bryder sig om!
Det bliver en herlig gudstjeneste. Jens skulle tale om drømme
udfra Daniel 4, og han beretter ærligt om, at han selv har
oplevet, at Gud har måttet irettesætte ham (for år tilbage),
fordi han opførte sig måske lidt for meget som en eneherskende
konge i sit magtdomæne!
Undervejs (i gudstjenesten, der er lidt uformel) opdager
Manuel, at jeg er ved at undersøge noget i Bibelen, og spørger
om jeg har noget at bidrage med. Og så nævner jeg 5.Mos. 13,1-4
at Gud godt kan lede os i drømme, men at vi skal være opmærksomme
på, OM det er i overensstemmelse med Bibelen! Og det var sådan set
præcis dét, Jens også havde prædiket om.

Vedr. Salvedugen kommer der svar fra menigheden dagen efter:

Fra: Peter ...
Date: man. 2. nov. 2020 kl. 18.35
Subject: Re: Anmodning vedr. salvedug
To: Mogens Kall <...
Cc: Claus ..., Jens ...

Svarer er et høfligt 'nej'!

Og sammen aften svarer jeg tilbage:

Fra: Mogens Kall <..
Date: man. 2. nov. 2020 kl. 21.51
To: Peter ...

> Hej Peter,
>
> Det er bare helt okay. Tak for I tog Jer tid til min
> anmodning ... :-)
>
> De bedste hilsner og Guds fred
> Monner

Dog har jeg brug for at læsse, så jeg skriver til en nær ven:

Fra: Mogens Kall <...
Date: tir. 3. nov. 2020 kl. 08.39
To: ... (Anonymus no 1) ...

(
Samme aften skal jeg for første gang deltage i en "cellegruppe"
(kaldet K-gruppe), hvor vi er 10 medlemmer fra menigheden. Det
bliver en meget vellykket aften. Og tak for det, Jesus!
)

Senere fortryder jeg mit svar til menigheden og retter derfor
en ny henvendelse til menighedens ledelse:

Fra: Mogens Kall <...
Date: lør. 14. nov. 2020 kl. 15.55
Subject: Fwd: Anmodning vedr. salvedug
To: Claus Grønbæk ..., Peter ..., Jens ...

I mellemtiden har menigheden oprettet et internt kommunikations-
system på internettet.

Og under 'Personer' står mit navn så: Mogens Kall.

Man kan frivilligt så vælge, at skrive lidt om sig selv. Og det
gør jeg så (ved at komme med et vidnesbyrd). Se evt. ...
https://kirkenet.kbhkirken.dk/person/details/3656fbfe-d584-4609-b4d3-0981a7b51fc5
(undervejs kommer der så lidt opdateringer)

Også et debat-forum er oprettet, hvor menighedens medlemmer kan
ytre sig:

https://kirkenet.kbhkirken.dk/group/details/d0e9d2c1-5a79-4547-a62b-826b25957fb2

Centrum

Her kan du dele alt, hvad du har på hjerte, med alle de andre
på Kirkenet. Tanker og ideer, invitationer og spørgsmål...
alt!

Vi mødes i "Centrum".

Og i min *naivitet* tror jeg så, at også JEG har lov til at dele
*ALT*, hvad jeg har på mit hjerte; navnlig hvad jeg tror, at Gud
har lagt på mit hjerte.

Så jeg skriver et indlæg:

Visioner: Genbrugsbutik
Mogens Kall
13-11-2020 06:53:36
https://kirkenet.kbhkirken.dk/messages/thread/4d33d5f0-7608-4e4f-bf3a-f2bb48c1fe5d

> Her til morgen under min andagt fik jeg en "skør" idé:
>
> Hvad om vi som kirke startede op en genbrugsbutik i nogle af
> vores lokaler.
>
> Herved kunne vi komme i kontakt med almindelige mennesker (der
> endnu ikke kender Gud).
>
> (Jeg har tidligere arbejdet i LUMI-genbrug Hillerød)
>

> De bedste hilsner og Guds fred ... :-)
>
> Monner

Og det kommer der så en hel masse bøvl ud af!

(KANSKE pga. manglende kommunikation. Som nyt medlem i kirken er
der jo en hel masse oplysninger fra fortiden (bl.a. beslutninger
menigheden allerede har truffet), som jeg ikke har kendskab til!)

Jeg forsøger efter bedste evne at rette skaden op!

Trådens oversigt er følgende:

Visioner: Genbrugsbutik
https://kirkenet.kbhkirken.dk/messages/thread/4d33d5f0-7608-4e4f-bf3a-f2bb48c1fe5d

(9 indlæg i alt, 4 personer)

13-11-2020 06:53:36

2
Jette ...
13-11-2020 07:25:39

14-11-2020 14:13:17

(
Samtidig vedr. salvedugen:

Fra: Mogens Kall <...
Date: lør. 14. nov. 2020 kl. 15.55
To: Claus Grønbæk ..., Peter ..., Jens ...

Jens ...
14-11-2020 19:01:15

(
Jeg bliver desværre forhindret i at deltage i gudstjenesten om
søndagen den 15. november 2020.

15-11-2020 15:30:55

6
Jens ...
15-11-2020 17:40:10

7
Birthe ...
15-11-2020 18:15:06

15-11-2020 20:49:03

(
*Alarmen* begynder at ringe HØJLYDT tirsdag den 17. nov 2020:

Date: Tue, 17 Nov 2020 09:59:25 +0100
> [...]
> for når nogen kan definere dig, kan de kontrollere dig! "Hvordan
> kan jeg beskytte mig selv?" spørger du måske.

Der afholdes møde i vores K-gruppe tirsdag den 17. november om
aftenen og det forløber godt, selvom jeg fornemmer at det ikke er
helt okay mht. mine ytringer i debat-forumet!

Anne Marie fortæller mig på vej hjem, at hun på udturen måtte
ta' busser fremfor toge pga. af en person-påkørsel. Jeg nævner i
den forbindelse, at der nok er tale om et menneske, der har
begået selvmord!

En ny tråd bliver undervejs oprettet:

Visioner: Fra minus til plus,
bøn/anmodning til menighedens medlemmer
https://kirkenet.kbhkirken.dk/messages/thread/008487f6-8fb5-4dec-a03c-c9c0b1a88f62

Mogens Kall
18-11-2020 07:07:37

[ ... ]
> 10 tegn på et sundt team

Mogens Kall
19-11-2020 07:39:14

> De 5 kærlighedssprog

20-11-2020 10:41:42

Derefter bliver endnu en tråd oprettet (med 3 indlæg):

Den store helhed mht. Kristendom (overblikket)
+ slaver og kvinders rettigheder
https://kirkenet.kbhkirken.dk/messages/thread/8dc2038a-09f8-424e-b1ad-5af7e51405a0

Mogens Kall
21-11-2020 07:57:58

Mogens Kall
21-11-2020 09:23:36

> Situationsrapport (åndelig set)
>
> Kirken° (Guds Hus på jord) kan måske beskrives - billedlig talt -
> som den amerikanske flåde under 2. Verdenskrig, hvor japanerne
> har angrebet Pearl Harbor 1941. Se evt. det historiske ang. dette ...
> https://da.wikipedia.org/wiki/Angrebet_p%C3%A5_Pearl_Harbor

Mogens Kall
23-11-2020 10:28:40

> Situationsrapport 2 (åndelig set)
>
> At være *skjult* i Kristus

Det er påfaldende, at INGEN kommenterer indlæggene mine (endskønt
man jo sagtens kunne ha' ytret sig fx. om de 5 kærlighedssprog)!

Jeg har set denne tavshed før i en menighed med en for mig at se
al, al for autoritæt ledelse! Folk TURDE ikke foretage sig det
mindste uden først at ledelsen havde godkendt det!

Sammenlign med Jesu Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+23.8-12&version=BPH

Matthæus 23:8-12, Bibelen på hverdagsdansk

8
..., I skal betragte jer selv som søskende på lige fod med
hinanden. I må ikke lade jer kalde ‚rabbi’, for kun Gud er
jeres læremester.

9
I skal heller ikke sige ‚Ærværdige Fader’ til nogen her på
jorden, for kun én er en sådan Far for jer, nemlig jeres
himmelske Far.

10
Lad heller ikke nogen kalde jer ‚Herre’, for kun Messias har
autoritet som jeres Herre.

11
Den største iblandt jer er den, der tjener de andre.

12
Enhver, der ophøjer sig selv, skal ydmyges, og enhver, der
ydmyger sig selv, skal ophøjes.

Så ...

Tanken "strejfede" SELVFØLGELIG mit sind, at man måske ikke TURDE
tilkendegive sin mening UDEN FØRST at ha' fået ledelsens
accept!

Og så hændte der følgende senere på dagen i går:

Fra: Peter ...
Date: man. 23. nov. 2020 kl. 20.57
Subject: Vedrørende kirkenet og samtale på søndag
To: Mogens Kall <...
Cc: Claus ..., Jens ...

=== citat start ===

Kære Mogens!

(kopi til Jens Bruun Kofoed og Claus Grønbæk)

Jeg har forgæves forsøgt at ringe til dig flere gang i dag, og
derfor vælger jeg nu at skrive til dig på mail.

Jeg ser frem til at mødes med dig til en snak om medlemskab i
Københavnerkirken på søndag!

I den forbindelse vil jeg også gerne tale med dig både om dine
mail til os vedrørende salvedug (som jeg allerede har nævnt for
dig) men også om de mange indlæg du har skrevet på kirkenet.

Der er flere ting i det du har skrevet, som jeg gerne vil tale
med dig om på søndag. Og vi (Jens, Claus og jeg) vil faktisk
gerne bede dig om ikke at skrive mere på kirkenet inden vi skal
tale sammen på søndag!

Når vi beder dig om dette er det både af hensyn til menigheden og
til dig selv, da vi ikke mener at dine indlæg opbygger eller
gavner din indgang i menigheden.

Vi håber at du vil respektere vores ønske og opfordring, og tage
imod den i bedste mening. Der ligger ingen modvilje imod dig i
dette. Tværtimod er det af omsorg og fordi det ligger os meget på
sinde at gøre hvad vi kan, for at du kan få så god en indgang i
menigheden som muligt. Og det er vores klare vurdering at det vil
tjene dig bedst at undlade at skrive flere indlæg før vi har talt
sammen på søndag.

Du er meget velkommen til at ringe til mig på ..., hvis du ønsker
at få noget uddybet inden på søndag.

Kærlig hilsen Peter ...

=== citat slut ====

Jeg svarede dem tilbage med ordene:

Fra: Mogens Kall <...
Date: man. 23. nov. 2020 kl. 22.07
Subject: Re: Vedrørende kirkenet og samtale på søndag
To: Peter ..., Claus ..., Jens ...

=== citat start ===

Hej Peter,

Jeg er lige kommet hjem og kan se, at du har ringet flere gange
(kl 11:05, 16:30 og 20:17)

Den man. 23. nov. 2020 kl. 20.57 skrev Peter ...:

> [...]
> med dig om på søndag. Og vi (Jens, Claus og jeg) vil faktisk
> gerne bede dig om ikke at skrive mere på kirkenet inden vi skal

Ja, det anede mig nok!

> [...]
> sammen på søndag.
>
> Du er meget velkommen til at ringe til mig på ..., hvis du ønsker

Men problemet er blot, at *dette er min sande natur (i Kristus*
*Jesus)*, og denne kan jeg jo derfor IKKE fornægte!

Og spørgsmålet er derfor, OM der så overhovedet er plads til mig
i Jeres menighed?

Hmm ...

Tag det nu ikke ilde op, men der findes eksempler i Bibelen på,
at folk desværre IKKE har kunnet enes:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Act+15.39&version=BPH

    Apostelenes gerninger 15:39, Bibelen på hverdagsdansk

    De to mænds uenighed på det punkt blev så skarp, at de
    besluttede at tage hver sit sted hen. ...

Og da er det klogest at gå hver til sit, skønner jeg!

HVORFOR ?

Fordi skænderier er og bliver af det onde, og bør betragtes som
selvmål (underforstået: Det gavnede IKKE Kristus og Hans Kirke
men kun  djævelen)!

Er det okay for Jer, at jeg poster denne meddelelse ud på nettet
Jeres ? - Det vil være en (for mig at se) sund måde at informere
folk på.

Og så kan vi tage en samtale bagefter.

Kærlig hilsen Jeres broder i Kristus Jesus
Monner

=== citat slut ====

Fra: Peter...
Date: tir. 24. nov. 2020 kl. 10.56
To: Mogens Kall <...
Cc: Claus ..., Jens ...

=== citat start ===

Kære Mogens!

Jeg synes ikke det tjener noget godt formål, at du poster din
meddelelse ud på kirkenet. Det vil jeg bede dig om at undlade.

Men jeg tror det kan blive rigtig godt at tale sammen.

Det er rigtigt at der kan være situationer hvor det er bedst at
gå hver til sit. Men det synes jeg er alt for tidligt at
konkludere, når vi ikke har haft lejlighed til at mødes face to
face til en god og broderlig samtale.

Så skal vi ikke lige blive enige om slå koldt vand i blodet og
håbe og bede om, at vi kan nå til en fælles forståelse på søndag?

Kh Peter

=== citat slut ====

Og lige nu har jeg så mest lyst til at svare dem med ordene:

Undskyld at jeg siger det lige ud, men det her, det STINKER langt
væk af *kontrol* (mere end hvad godt er)!

Og ordene KIMER derfor løs i hovedet på mig nu (som en *alarm*
"kanske" Gud selv har sat igang, apropos John 14,27):

Date: Tue, 17 Nov 2020 09:59:25 +0100
> [...]
> for når nogen kan definere dig, kan de kontrollere dig! "Hvordan
> kan jeg beskytte mig selv?" spørger du måske.

Man beskytter sig selv nok bedst ved i tide at indse, at der er
gænser for, hvad man skal finde sig i!

Som sagt:

Tillad IKKE at noget menneske (eller menighed or You-name-it)
kommer mellem dig og Gud, jævnfør Jesu Ord (Matt 23:8-12) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+23.8-12&version=BPH

HVORFOR ?

Fordi det jo er *afgudsdyrkelse* (altså SHIRK), når mennesker vil
lege guder!

Det er at udvide *foragt* overfor Skaberen°!

Og det snerper derfor hen af noget *sekterisk*!

Tillad ALDRIG at folk gi'r dig *mundkurv* på, for så kan de
*kontrollere* dig (og dermed *undertrykke* dig, og i bedste
fald bliver du et elendigt *kopi* af dem: Men dét er jo IKKE
din sande *unikke* identitet)!

Så det klogeste er at ta' sin hat og gå sin vej (mens man endnu
har sin frihed i behold)!

Amen ?

-

Bilag (coming up):

22.615, Personer
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-614/22-615

Debat-indlæg:

22.616, Visioner: Genbrugsbutik
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-614/22-616

22.617, Visioner: Fra minus til plus
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-614/22-617

22.618, Den store helhed, situationsrapport 1 og 2
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-614/22-618

Korrespondance med menighedsledelsen:
22.619, Salvedug
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-614/22-619

Test dit kærlighedssprog:
Last OUTPUT: 22528 news:rkl0fm$7ag$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/Gcn51IznAgAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22614

Subject: Beskyt dit åndelige liv (når en menighed styres fór *autoritært* ?)
Date: Tue, 24 Nov 2020 13:01:13 +0100
22614 news:5fbcf60b$0$735$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-614
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/_4EvEPnBSUc/m/KCR5jJUmBgAJ

> [...]
> https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-614/22-617
>
> 22.618, Den store helhed, situationsrapport 1 og 2

=== citat start (Personer: Mogens Kall) ===

Lidt om mig

Hej,

Jeg hedder Mogens og har været kristen i henved 40 år.

(
Jeg er begyndt at komme her i kirken for nylig (siden ca. sep.
2020), fordi jeg fik Københavnerkirken ANBEFALET af min svoger,
idet fællesskabet bygger på Jesu Ord. Og det er jo ret vigtigt,
når/hvis vi skal kalde os kristne.
)

Min omvendelse var noget usædvanlig, fordi jeg havde som teenager
rodet mig ud i noget okkult (uden helt at være klar over det).

Jeg oplevede nærmest en art dæmon-besættelse:

Det var som om - billedlig talt - at min hoveddørsnøgle var
kommet i en fremmeds besiddelse.

Når som helst - dag eller nat - kunne denne komme ind i mit
legeme og voldtage mig åndeligt.

Jeg erfarede, at selvom jeg strittede imod af alle kræfter var
denne stærkere end jeg!

Og det skræmte mig fra vid og sans. Ingen kunne hjælpe mig!

Det var rædselsfuldt, som et mareridt, der ikke ville holde op.

Ingen steder kunne jeg gemme mig.

*Jeg var lost - fortabt!*

I min nød råbte jeg til Herren og på forunderlig vis kom Han mig
til undsætning.

Og det endte med, at jeg gav mit liv til Herren. Mit eget liv var
jo endt i en fiasko.

Da var det som om, at der blev oprettet en samvittighedens Pagt,
Ham og jeg imellem.

Friends forever ... :-)

Billedlig talt var det som om, at min hoveddørslås blev udskiftet.
Og fra da af har den onde ikke kunnet røre mig længere!

Jesus (Lysets Magt) er STÆRKERE end mørkets magt!

(
Det hænder nu og da (men det er nu mange år siden), at jeg
oplever det som om nogen kommer løbende med fuld fart mod mig for
at sparke mig i skridtet. Men jeg har erfaret, at jeg da bare
skal se på Jesus (fremfor at stirre mig blind på det onde og
blive paralyseret af denne). Og det kan jeg gøre ved fx. ved at
gå ned på knæ og be' mig fritaget - i Jesu navn!
)

I de 40 år der er gået, har jeg aldrig oplevet, at Jesus har
behandlet mig dårligt. Jeg er blevet ydmyget af mennesker (endog
kristne) men ALDRIG af Jesus ... :-)

Som der står skrevet:

13 han, som friede os ud af Mørkets Magt og satte os over i sin
elskede Søns Rige,
Kol 1,13

Sådan er vor Gud ... :-)

Han blev min befrier, min redningsplanke, mit helt og Ham, som
mit hjerte har kær ... :-)

De bedste hilsner og Guds fred
Monner

Et Ord MÅSKE fra Herren:
(2020-11-14, CET 14:44)

Gud ELSKER sin skabning!
Gud ELSKER dig!
Og Han vil se dig glad, som det legende barn uden bekymringer!

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Psa+126.3&version=DN1933

Salme 126:3, Dette er Biblen på dansk

Herren har gjort store Ting imod os, og vi blev glade.

Amen? ... :-)

Debat-indlæg (til inspiration m.m.):

1.
Visioner: Genbrugsbutik

2.
Visioner: Fra minus til plus, bøn/anmodning til menighedens medlemmer
> [...]

3.
Den store helhed mht. Kristendom (overblikket) + slaver og kvinders
> [...]

Coming up (perhaps):

4.
Missions-strategi
... (Ez 47,1-12) ...

=== citat slut (Personer: Mogens Kall) ===

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22615

> [...]
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-614/22-617

> 22.618, Den store helhed, situationsrapport 1 og 2

Tråd:

Visioner: Genbrugsbutik
https://kirkenet.kbhkirken.dk/messages/thread/4d33d5f0-7608-4e4f-bf3a-f2bb48c1fe5d

(9 indlæg i alt)

13-11-2020 06:53:36
=== citat start Kall ===

[...]

=== citat start Jette ===

God morgen.

Gud sender jo somme tider “skøre” tanker. Inden Københavnerkirken
fik lokalerne i Bethesda var der planer om en genbrugsbutik. Men
de strandede, da det ikke var muligt at finde nok interesserede
til at starte. ( Det var jo godt for os, så vi fik lokalerne).
Bogcafe’en er et forsøg på at nå almindelige mennesker. Og da den
startede i onsdags kom en af kunderne fra boghandlen og fik kaffe
og en snak. Ha’ en fortsat velsignet dag.

Hilsen Jette

=== citat slut Jette ===

(Info: Jette er i celle-gruppe med mig og dens leder.)

14-11-2020 14:13:17
=== citat start ===

Æh ...

(Jeg "fristes" over evne til at fortsætte med ordene:)

"planerne ... strandede," skriver du.

Det fik mig til at tænke på et Skriftsted:

1
Hvis ikke Herren bygger huset,
er håndværkernes arbejde forgæves.
Hvis ikke Herren vogter byen,
våger vagterne forgæves.

2
Det er til ingen nytte at slide og slæbe
fra tidlig morgen til sen aften,
for Herren sørger for sine, mens de sover,
han giver dem alt, hvad de har brug for.

Salme 127,1-2

I de omkring 40 år jeg har været kristen må jeg vedstå, at de
ting, Gud har født/(lagt på mit hjerte), har det gået legende let,
SELVOM nogle af tingene nærmest har været umulige (menneskelig
set)! Og så skete der alligevel et mirakel, der vendte op og ned
på det hele! Mens alle de ting, som jeg selv har fundet på (de
såkaldte døde gerninger; "Ismaellerne") har drænet en for kræfter!

Så ...

HVIS vi som kirke IKKE har ressourcerne men alligevel opstarter
noget, da vil folk hurtig opdage, at vi ikke mener det ærligt!

Mit råd er derfor til enhver:

Deltag KUN hvis du lyst til det (at dette lige er dig i en
nøddeskal)!

Og når det er sagt, da vil jeg gerne ytre, at jeg har lyst til
det!

Og KANSKE det er Jesus-i-mig, der har født denne lyst ... :-)

Faktisk er det slet ikke så vanskeligt at opstarte en
genbrugsbutik, fordi ...

Jeg kunne tage en genstand med hjemmefra, fx. en globus. Den har
kostet 50 kr, og nu sætter jeg en seddel på, hvor der står 10 kr.

Enhver kan så gå hen og ta' den og lægge 10 kr. i en postkasse!

Og wupti - så er den handel afsluttet ... :-)

Men ...

Min vision går videre, fordi ...

Jeg kan godt lide at reparere elektronik. Og defekt elektronik er
faktisk noget, folk bare går og smider ud! Ind i mellem kan disse
genstande repareres og wupti har de lige pludselig fået en værdi
igen.

Jeg ku' også godt tænke mig at hjælpe mennesker, hvis computere
er ødelagte pga. fx. virus. Selvom det tager tid at reinstallere
en maskine, kan det ofte lade sig gøre (og er billigere end at
købe en ny)!

Det var måske også noget, vi kunne tilbyde kunderne.

Simple reparationer.

Også små håndværksopgaver i deres hjem.

Små venne-tjenester.

=>

Så det måske føder troen i deres hjerter: Jesus er MIN ven.

Tænk over det (og lad Gud fx. tale i drømme)

De bedste hilsner/knus og Guds fred ... :-)
Monner

=== citat slut Kall ===

(

Fra: Mogens Kall <...
Date: lør. 14. nov. 2020 kl. 15.55
To: Claus Grønbæk ..., Peter ..., Jens ...

Jens ...
14-11-2020 19:01:15
=== citat start ===

Kære Mogens!

Det er desværre ganske enkelt, fordi Bethesda (Københavns Indre
Mission) har givet udtryk for, at det ikke vil fungere med
aflæsning af ting til en genbrugsbutik. Hverken i gården eller
til gaden.

Bedste hilsner
Jens

=== citat slut ===

15-11-2020 15:30:55
=== citat start ===

Nå, ...

Øv ... :-(

Hmm ... (Memory on from) ...

... men Jesu Ånd tillod dem det ikke.
(ApG 16,7)

=>

Meddeler Kaptajnen°/Rytteren° (Jak 3,3) at vi er stødt på
UVENTET modstand!

Vil det hjælpe, om jeg kontaktede Bethesdas ledelse mhp. om
muligt, at de vil ændre mening, Jesus ?

Jeg ku' jo fx. gi' dem mit vidnesbyrd:

=== udkast nr. 001 (anmodning) ===

Kære søskende i Herren,

Jeg er ny her i Københavnerkirken.

Førhen kom jeg bl.a. i Frelsens Hær i Helsingør, men efter 7 års
tjeneste der fik jeg mistanke om, at der var noget galt! Det var
som om Gud Helligånd ikke var med i al det, vi foretog os. Og da
jeg begyndte at undersøge sagen nærmere, opdagede jeg, at de
havde kapituleret til en afgud (ved at tillade gengiftning af
fraskilte, skønt Guds Ord IKKE tillader dette)!

Jeg besluttede mig derfor at opsøge en menighed, der var sig sit
ansvar bevidst OGSÅ hvad angår dette.

Og da jeg spurgte Claus, vores præst, og hans svar gav udtryk
for 100% loyalitet overfor Guds Ord, da vidste jeg, at jeg nok
havde fundet den rette menighed.

Første gang jeg mødte op til gudstjeneste var det Peter (vores
nyansatte præst), der skulle prædike. Og "tilfældigvis" skulle
han prædike netop over dette emne "at holde ægteskabet helligt"!

Mon Gud havde en finger med i spillet?, tænkte jeg.

Ja, SELVFØLGELIG ... :-)

Kort tid efter annoncerede Claus ved flere gudstjenester, at
Kirken havde brug for bøger.

Også dette så jeg som et tegn fra Himlen, fordi ...

I de 7 år jeg gjorde tjeneste i Helsingør, havde korpslederen
bragt på bane, OM vi ikke som korps kunne oprette et lille
bibliotek, hvor man kunne låne kristne bøger.

Denne opgave påtog jeg mig, og i årenes løb kom jeg mange gange
ind i Jeres boghandel og købte nye og gamle bøger.

Men der var INGEN, der gad læse dem (i menigheden). End ikke den
nye korpsleder gad læse bogen "De 5 kærlighedssprog", som jeg
havde foræret ham i forbindelse med en fødselsdag.

Der var måske et åndeligt mørke over menigheden - jeg ved det
ikke.

Alt, hvad jeg ved, er, at Ordene KIMEDE som alarmklokker i mit
sind:

[...]

Og mistanken begyndte også at dukke op:

4
Men jeg har det imod dig, at du har mistet din første
kærlighed.

5
Tænk derfor over, hvorfra du er faldet. Kom tilbage og gør,
som du gjorde i begyndelsen. Ellers kommer jeg og flytter
din lysestage fra dens plads. Det vil jeg gøre, hvis du ikke
lægger kursen om.

(Åb 2,4-5)

Kan vi BEDRØVE Gud så meget, at Han IKKE længere vil investere
tid, penge og kræfter i vores "bondegård"?

Ja! Det er jeg bange for, fordi ...

Forestil dig, at du er Gud, og at al din ejendom bare rådner op
ude på marken.

Ville det i så fald ikke være TÅBELIGT at investere endnu mere
i den bondegård?

Derfor står der også skrevet:

Gør ikke Helligånden bedrøvet

(Ef 4,30)

Nå, men ...

Dét jeg gerne vil nå frem til (med mine ord) er, at jeg er kommet
til denne min nye menighed i forventning om, at vi sammen
"genopbygger Jerusalems ødelagte mure" - fordi I tilhører jo
OGSÅ Guds legeme, for I har holdt fast ved Guds Ord.

Og mere skal der ikke til for at 2 brød og 5 fisk kan mætte
mange, MANGE tusind sjæle, skønner jeg.

Så nu har jeg en lille bøn til Jer om - en anmodning:

Kunne vi (Københavnerkirken) få lov til at have en genbrugsbutik
(med småting man kan bære i hånden fx. en guitar), hvis vi lover,
at vi hverken i gården eller til gaden aflæser ting ?

Fordi ...

Noget i mig driver mig i retning af at kontakte folk, der hvor
de bor. Det ku' være en seddel, jeg blot afleverede til dem,
hvorpå der stod:

"Hej!

Det skulle vel ikke være så heldigt, at du/I har nogle ting
stående, som du/I ikke nænner at smide ud, men som I gerne
vil donere til vores genbrugsbutik i Kirken?

Bedste hilsner
Københavnerkirken"

Men i virkeligheden står der MERE (usynligt mellem linjerne):

"Hej!

Jeg hedder Jesus, og Jeg vil gerne være din ven!
Jeg er din Skaber, og Jeg ELSKER dig og længes derfor efter
fællesskab med dig. Følg blot disse mennesker, fordi de har
fundet Kilden med det LEVENDE vand (Ez. 47,1-12), som du
tørster efter.

Kærlig hilsen
Gud Hamselv°."

Vanvittig ide?

Tja ...

Det kan da godt være, men - som Paulus omtrent skriver: -

Prøv alt, bevar det gode.

(1.Tess 5,21)

Kærlig hilsen Jeres broder i Kristus Jesus ... :-)
Monner

=== END of udkast nr. 001 (anmodning) ===

Jeg har ladet mig fortælle, at ...

Brug 50% af tiden på missionsarbejde, fordi ...

Vi kan altid synge og tilbede Gud i Himlen, så formålet med at
Kirken° er på jord må være at ... (og så kender I resten af
historien) ...

Kærlig hilsen Jeres broder i Kristus Jesus ... :-)
Monner

PS.
Ja, jeg "tilstår": Jeg er "pyroman". Ihukom Jesu Ord:

Jeg er kommet for at sætte verden i brand, og hvor ville jeg
ønske, at ilden allerede havde fænget!

(Luk 12,49)

Der bor ca. 1 million mennesker i København ...

Hvad sker der, hvis Gud Helligånd sætter fut i hele molevitten?

Jeg kommer til at skrige af grin ... :-)

=== citat slut ===

6
Jens ...
15-11-2020 17:40:10
=== citat start ===

Kære Mogens,

Nej, det løb er kørt, og vi ønsker ikke at tage det op igen. Især
fordi begrundelsen gav god mening.

Bedste hilsner
Jens

=== citat slut ===

7
Birthe ...
15-11-2020 18:15:06
=== citat start ===

Kære Jette og Mogens.

Lige et par tanker fra mig.
Jeg tænker heller ikke vi skal starte genbrugsbutik.
Men blot dele, at vi har i tidligere haft mere enkeltstående
lejligheder, hvor menigheden har delt af deres overskud af fx tøj
og legesager til bl.a. dansk flygtninge hjælp og røde kors.
samt en bytte-søndag hvor man kunne dele og få ting. Og betale
hvad man ville til forskellige organisationer. Hvornår næste
lejlighed kommer ved jeg ikke men nu ved vi at der er flere
ildsjæle :-)

Tanken med bøgerne er ikke salg, men at hylderne bliver fyldt med
læsestof både til daglig glæde for menighed og gæster i lokalerne
(og lidt stemning af bibliotek på kontoret) . Hver en læst bog er
en glæde og ikke et krav.

Mh Birthe

=== citat slut ===

15-11-2020 20:49:03
=== citat start ===

Nå, ...

Det var godt nok triste nyheder! ... :-(

Men tak for Jeres bidrag hver især. Og må Gud velsigne Jer ... :-)

_________________________________

Hvordan kommer vi så videre herfra, Jesus ?

Og medens jeg tænkte dette, opstod der en ny sang i mit sind:

C______Am7____F_________G__ (E, F, G)
Nobody knows the trouble I've seen

C______Am7_____G7 ...
Nobody knows, but Jesus

Tak Jesus ... :-)

Åh Herre. Fyld os med lovsang (uanset omstændighederne)!

=== citat slut ===

(
En ny tråd bliver undervejs oprettet:

> [...]

[ ... ]
> 10 tegn på et sundt team

Mogens Kall
19-11-2020 07:39:14

> De 5 kærlighedssprog

20-11-2020 10:41:42
=== citat start ===

Interrupt RETURN from ...

Personer, Mogens Kall
> [...]
> Visioner: Genbrugsbutik
>

> 2.
> Visioner: Fra minus til plus, bøn/anmodning til menighedens medlemmer

Og HVAD kan vi så (som kirke evt.) lære af det ?

Man kan fx. spørge sig selv:

HVOR vigtigt er det for dig, at lige netop denne sag måske
ligefrem SKAL gå *forud* for alle andre sager ?

Overordnet set BØR en menigheds medlemmer holde sig for øje,
skønner jeg, hvad der gavner alle (fremfor først og fremmest KUN
det enkelte individ).

Ellers KAN det gå hen og blive *afgudsdyrkelse*!

Lad os tage et eksempel fra Bibelen. Der står skrevet, at ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mark+16.17&version=BPH

Markus 16:17, Bibelen på hverdagsdansk

Og disse tegn skal følge dem, der tror:
med fuldmagt fra mig skal de ... (dit og dat) ...

HVIS vi nu fik en (bizar ?) idé om at følgene *tegnene* (fremfor
Kærligheden° Himself, 1.Kor. 13, 1.John 4,8.16), da kunne man
måske illustrere dette i form af et billede:

En båd, der sejler på vandet.

Kølvandet symboliserer her tegnene

Forestil dig nu, at du følgerne tegnene (fremfor Kærligheden°).

HVAD ville der så ske (i billed-illustrationen) ?

1.
Ville båden nå frem til sit bestemmelsessted ?

eller ...

2.
Ville båden sejle rundt i cirkler ?
(og dermed ALDRIG nå frem til sit bestemmelsessted)

Gud kan således godt bruge tegn og undere til at herliggøre Jesus
som verdens Frelser°, men ...

HVIS vi jagter tegnene (fremfor vores Herre°), da er vi muligvis
havnet i noget, der begynder at ligne *afgudsdyrkelse* (apropos
Guldkalven, Exodus 2.Mos 32 ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Mosebog+32&version=BPH
)

Og i dette konkrete undervisningseksempel mht. en genbrugsbutik,
vil det også *afspore* et-eller-andet (fx. *loyaliteten* overfor
menighedsledelsens autoritet), dersom jeg *insisterede* på at få
gennemtrumfet MIN vilje (på fællesskabets bekostning)!

Tegnene (eller genbrugsbutikken) er jo blot et middel til at nå
ud til folk med evangeliet!

Og hvis et middel - af en eller anden grund - ikke virker, da
prøv noget nyt!

Giv ikke op!

Gør som Paulus omtrent skriver: -

Prøv alt, bevar det gode.
(1.Tess 5,21)

Amen ?

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22616

> [...]
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-614/22-617

> 22.618, Den store helhed, situationsrapport 1 og 2

(2 indlæg i alt, 1 person)

18-11-2020 07:07:37
=== citat start ===

Jeg har en bøn/anmodning til menighedens medlemmer, men for at
du kan forstå det, må jeg først gøre dig opmærksom på følgende:

> Hvad tror katolikkerne?
> af Otto Hermann Pesch
> Niels Steensens Forlag, 1993
> ISBN 87-87275-79-1
> https://bibliotek.dk/eng/work/870970-basis%3A05146402

Side 32-33

Stridens Ånd

... Ikke engang deres menings-
stridigheder, deres diskussioner, deres kæmpen med proble-
merne er på nogen måde i modstrid med Helligånden. Det har
vi et særligt smukt eksempel på i Apostlenes Gerninger. På
det apostelmøde, der sædvanligvis kaldes for "Apostelkoncil-
let", og hvor det drejede sig om kirkens enhed eller splittelse,

(side 33)

opstod der først en "længere ordstrid". Til sidst nåede man
dog til en fælles beslutning. Og man indleder den, trods stri-
den, med ordene: "Helligånden og vi har besluttet ..." (Ap.
G. 15,1-29). Og Paulus, der har skrevet så overbevisende om
Helligånden, har alligevel ikke været bange for at strides med
Peter, når det var nødvendigt (Gal. 2,11-16). Dette må man
netop i dag huske på, nu hvor der er så megen strid i kirken.
Det behøver vi ikke være bange for. Når der i kirken ikke her-
sker kirkegårdens fred, men liv og også strid, har man lov til
at formode, at Helligånden virker her, langt snarere end dér,
hvor man ikke gør andet end at fortsætte i den bekvemme
gamle trummerum og holder sig alle spørgsmål og problemer
fra livet. Der eksisterer naturligvis også en strid, der er alt
andet end hellig. Men at det drejer sig om en sådan strid, må
man *bevise*: Man har ikke lov til at *gå ud fra*: Blot fordi det
går voldsomt til, er det klart, at Helligånden ikke er med i det.

Hellighedens Ånd

=== citat slut ===

Dejlig *formaning*, ikke sandt? ... :-)

Sammenlign nu denne med følgende:

10 tegn på et sundt team

> https://udfordringen.dk/2013/01/10-tegn-pa-et-sundt-team/
>
> Tilføjet til udfordringen.dk: 16.01.2013, 09:07
> Artiklen bragt i Udfordringen uge 3/2013

=== citat start ===

10 tegn på et sundt team

Hvis samarbejdet med mennesker skal være succesfuldt i
kirken, er det nødvendigt, at man forstår, hvordan et godt
team fungerer. Her er en checkliste til inspiration:

1. Du nyder faktisk at være sammen med de andre, i stedet
for at prøve at undgå de andre.

2. Sandheden bliver sagt i kærlighed og ikke på en
nedladende eller fordømmende måde.

3. Der er en atmosfære af frihed, hvor man kan dele
forskellige meninger, uden at man straks opfatter den som
er uenig som illoyal.
(I øvrigt: Hvis du er til et møde og tænker, at du er
uenig, så har du en pligt til også at (sige) det højt! Hvis
du ikke føler, der er frihed til dette, så er der et
problem.)

4. Folk tør godt spørge om hjælp og lader ikke som om, at
de har styr på det hele.

5. Ingen prøver at bevise sig selv.

6. Alle i lokalet sætter pris på alle de andres mening.

7. Der kan være uenighed, uden det betyder frygt for, at
relationer bliver ødelagt.

8. Hele teamet er fokuseret på at løse og angribe
problemerne og ikke menneskerne!

9. Alle tager ansvar i stedet for at give andre skylden.

10. Folk arbejder ærligt med de spændinger, der er, i
stedet for at lade som om der ikke er noget galt og
derefter gå ud og bagtale dem, de er uenige med.
perrynoble.com

=== citat slut ===

Når jeg ser ud i verden, UNDRER jeg mig over, at fx. den
muslimske tro har kunnet holde stand i 1400 år!

HVORFOR? har jeg ofte spurgt.

Hvad har vi gjort galt, Jesus?

Svaret er muligvis, at djævelen fik held til at så intern splid
blandt de kristne, så de BEKÆMPEDE hinanden, apropos Jakobs ord:

Vend om fra verdslig selviskhed

1
Når der er skænderier og stridigheder iblandt jer, hvad
skyldes det så? Mon ikke det skyldes de selviske motiver,
der raser i jer?

2
I ønsker at få både det ene og det andet, men får intet. ...

(Jak 4,1-)

Interne *magtkampe* KVÆLER Kirken!

Det er på denne baggrund at jeg har en bøn/anmodning til dig:

(Jesus Siger:)

Om forsoning i stedet for vrede

Når du går hen for at give en gave til Gud, og du så kommer
i tanke om, at en af dine bekendte har noget imod dig,

24
så lad gaven vente. Gå først hen og bliv forsonet med
vedkommende. Derefter kan du bringe din gave.

(Matt 5,21-24)

Urenhederne må bort, så Guds kærlighed bedre kan strømme gennem
hver enkelt af os ud til hinanden med tilgivelse, fred og
forsoning og videre ud til den verden, som HIGER efter Kristi
kærlighed!

Amen?

Kærlighed gør en sårbar; ja, men frygt ikke:

Min drøm er nemlig, at Kirken skal være et sted, hvor vi kan ha'
det rart med hinanden og hygge os. Trøste, styrke og opmuntre
hinanden, akkurat som i en sund familie, hvor man bare kan være
sig selv (og IKKE straks frygte det værste fx at blive dolket i
ryggen)!
Maria havde fundet ud af dette; bare det at hvile ved Jesu
fødder og NYDE Hans nærvær (Luk 10,42) og lappe i sig Guds Ord,
Det Levende Vand, som FORNYER ånd, sjæl og legeme.

Og jeg tror, at denne min drøm er fra Gud!

Tag imod Guds *lægedom* ... :-)

Kærlig hilsen Jeres broder i Kristus Jesus
Monner

=== citat slut ===

19-11-2020 07:39:14
=== citat start ===

I dag hændte der så følgende under min andagt:

(Klokken var ca. 06:13)

Jeg ser (som i et "syn") vores Kirkesal for mig med blikket
rettet op mod scenen, hvorfra kommunikationen (med musik og
prædikner m.m.) går ud til resten af rummet.
Det vælter ud med vand fra scenen som en stor flod. Vandet
kommer fra Tempelkilden° (Ez 47,1-12) ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ez+47.1-12&version=BPH

Og i det samme får jeg lyst til at skrive til Jer om mine tanker,
fx. at ...

Min drøm/vision går videre:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Heb+12.14-15&version=DN1933

Hebræerne 12:14-15. Dette er Biblen på dansk

14
Stræber efter Fred med alle og efter Helliggørelsen, uden
hvilken ingen skal se Herren;

15
og ser til, at ikke nogen går Glip af Guds Nåde, at ikke
nogen bitter Rod skyder op og gør Skade, og de mange smittes
ved den;

HVORDAN *undgår* man bitterhed ?

HVAD er Guds "medicin-kur"?

Se til, at INGEN går glip af Guds Nåde, står der skrevet!

Se til, at INGEN går glip af Guds Nåde

Og dette medfører så ...

(og dette afstedkommer så at følgende idé fødes i mit sind ...)

Homework:

(
Jeg er IKKE Rytteren° (Jak 3,3)
Jeg er IKKE The-Teacher° (Læreren°)
Jeg er måske "blot" det lille barn, der kravler rundt på gulvet
i kirkesalen under gudstjenesten og udforsker Paradiset° sammen
med min himmelske Fader° (Genesis 1.Mos 2,19); thi Guds Ånd har
jo taget bolig i os, og Paradiset° er derfor ALLEREDE *nu* her
iblandt os (Eph 1,13b-14a) ...
)

De 5 kærlighedssprog

Test dit kærlighedssprog:

Hvad om vi i vores celle-grupper udforskede/underviste i dette,
så alle var sig bevidste om ...

1.
Deres eget kærlighedssprog

2
De andres kærlighedssprog

Fordi ...

Forestil dig at jeg fx. en dag møder Anette og kan se, at hendes
kærlighedsbeholder IKKE er fyldt helt op; at hun måske er lidt
ked af det.

HVORDAN kan jeg så muntre min søster-i-Herren op?

Ved at tale kærlighed til hende gennem mit eget kærlighedssprog?

Nej, IKKE nødvendigvis, fordi ...

Sæt nu hendes kærlighedssprog er et andet end mit. Da vil hun
måske slet ikke forstå min opmuntring!

Jeg må derfor ha' kendskab til HENDES kærlighedssprog (for at
kunne tale dette til hende).

Men jeg kender måske slet ikke hendes kærlighedssprog!

Ergo MANGLER vi i vores menighed måske kommunikation på dette
område.

Og - i så fald ... Det må vi gøre noget ved, således at INGEN
går glip af Guds Nåde!

Amen?

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22617

> [...]

Tråd:

Den store helhed mht. Kristendom (overblikket)

(3 indlæg i alt, 1 person)

21-11-2020 07:57:58
=== citat start ===

Det hænder nu og da, at Gud giver os inspiration fra uventet
kant

Helge Pahus (som tilhører den karismatiske fløj indenfor
Folkekirken) har skrevet en bog, der hedder ...

Ydmyghed
af Helge Pahus
ISBN 9788792090423
Mediacellen, 1996
http://www.mediacellen.dk/index.php?id_product=143&controller=product

Og heri kommer han ind på nogle interessante tanker, som jeg
synes, at vi godt kan lære noget af.

Han skriver nemlig, at ...

(Først lige en oversigt:)

2
Kristendommens første kasse:
Vore trossætninger / dogmatik ............................... 22

3
Det objektive fundament og den frelsende tro ................ 30

4
Kristendommens anden kasse:
Vore moralske værdier / etik ................................ 40

5
Kristendommens interessante tredje klasse:
Vore attituder / Vores karakter ............................. 52

side 22-

2:1 Kristendommen udtrykker sig gennem en række trossætninger

2:2 Det er vigtigt at have de rette trossætninger

2:3 Men det er også vigtigt at vurdere vore trossætninger rigtigt

(side 25 - og her har jeg så understreget noget:)

De forskellige trossætninger har forskellig værdi. Der er
en nødvendig sundhed i at give top-prioritet til de vigtigste
trossætninger, og lav prioritet til de mindre vigtige. Uden
denne balance ender kristendommen i et morads - også selv
om hele vores dogmatik er rigtig. (Understregning begin:)
En sådant morads og kaos kan man se i visse sekter (END)

U-vigtigt
Mindre vigtigt
Vigtigt
Meget vigtigt
U-undværligt

(side 27 - og her har jeg så understreget noget:)

... Vi kan være
enige i de u-undværlige ting, og bære over med hinanden i
de mindre vigtige, selv om vi er uenige. ...

(side 28 - og her har jeg så understreget noget + own text:)

Hvordan lærer vi at give vore forskellige trossætninger
de rigtige værdier? Ved at kende *hele* Bibelen, ved at modnes
som kristne, og ved at vandre med hinanden, og (Begin) forblive i
hovedstrømmen af alle Kristus-troende (modsat sekterisme, END).

2:4 Denne første kasse er
ikke nok til at udtrykke vores kristne tro

(side 30-37)

3
Det objektive fundament og den frelsende tro ................ 30

3:1 Der er et objektivt og urokkeligt fundament:
Guds gerninger

3:2 Der er en grundlæggende, frelsende tro

3:3 En illustration af forholdet
mellem fundament, tro og viden

3:4 Der er en forbindelse
mellem fundament, tro og læresætninger

(side 38 - og her har jeg så understreget noget:)

Vi skal være tolerante overfor forskelle imellem de kristne,
men *visse* læresætninger er yderst vigtige. Og andre er
det *ikke*.

(Side 39-)

3:5 Skemaet kan stadigvæk ikke
udtrykke vores kristne tro fuldt ud

4
Kristendommens anden kasse:
Vore moralske værdier eller hvad vi gør eller etik .......... 40

4:1 Der er en anden kasse,
som rummer vore moralske værdier

(side 41 - og her har jeg så understreget noget:)

... Legalisme og kristen perfektionisme skaber ikke glade
kristne!

(side 42-)

4:2 Der er en forbindelse mellem fundament,
tro, læresætninger og moralske værdier

(side 47 - og her har jeg så understreget noget:)

4:3 Det er også vigtigt at vurdere
vore moralske værdier rigtigt

U-vigtigt
Mindre vigtigt
Vigtigt
Meget vigtigt
U-undværligt

... Eller de
Ti Bud. En kristen kan ikke lade hånt om disse bud uden at
miste sit åndelige liv.

(side 48)

Et andet eksempel på forskellig "graduering": I USA
betragter mange kristne rygning som en synd. Men sådan er
det ikke i Danmark. I vores menighed er rygning højest en
uvane. Hvad så når amerikanere besøger os? Jeg har oplevet
en from amerikansk pige sige til mig efter en gudstjeneste:
"Er der ingen kristne her? Folk ryger jo!" Samtidig kunne
jeg se at hun havde brugt mindst en halv time denne morgen
på at lægge sin make-up. Hvad så? Hvis hun brokker
sig over vore cigaretter, kan jeg vel også brokke mig over
hendes baby-doll ansigt, som er i modstrid med 1.Pet 3,3!
Sådan kan vi blive ved! Det er jo et spørgsmål om forskellig
*kultur*. ...

(side 49 - og her har jeg så understreget noget:)

... Ligesom med de dogmatiske ting, så foregår der en
(side 50, begin)
værdi-forvrængning i sekterne og kulterne: De tager en
mindre vigtig regel, som de kan finde i Bibelen, og så gør de
den til det aller vigtigste. ...

Det er også farligt, når vigtige bud bli'r mindre vigtige. I
Folkekirken betragtes hor normalt ikke længere som en
synd (END).

(side 51-)

4:4 Skemaet kan stadigvæk
ikke udtrykke vores kristne tro fuldt ud

5
Kristendommens interessante tredje klasse:
Vore attituder eller hvordan vi er eller Vores karakter ..... 52

5:1 Farisæerne var perfekte,
men der var noget de manglede

5:2 Synden gemmer sig ofte i området med vore attituder

5:3 Det er vigtigt at have de rette attituder,
og at vurdere dem rigtigt

5:4 Lidt om kærlighed kontra ydmyghed

(side 61)

5:5 Det endelige skema

Nu ser skemaet sådan ud:

"Hvad vi tror" "Hvad vi gør" "Hvordan
vi er"
eller eller
eller
"Vore trossætninger" "Vore handlinger" "Vore attituder"
eller eller
eller
"Dogmatik". "Moral/Etik"
"Sind/Karakter"

Den frelsende tro

Det objektive fundament

(Guds gerninger)

Det objektive fundament og den frelsende tro sender sin
strøm af Jesus-liv videre til de øverste kasser - kasserne med
dogmatik, moral og attituder. Troen udvikles og forklares
gennem disse kasser. Den frelsende tro søger at præge vores
forståelse, vore handlinger, og vores sind. Men troen prøver
også at værne sig gennem denne udvikling. Alle tre kasser
er et forsvar mod Fjendens angreb, og jo mere de er i orden,
jo stærkere er den kristnes liv.
Et sundt indhold og balance i de tre øverste kasser er en
beskyttelse mod åndelig katastrofe. Men kommer der øde-
læggelse i bare én af kasserne kan smitten brede sig til de
andre, og måske endda dræbe selve den frelsende tro. Det er
som med huller i tænderne. Hvis hullerne ikke bli'r behandlet,
kan de til sidst dræbe selve roden. Og hvis en ødelæggelse
af trossætninger eller moral kan tage os væk fra Himlen,
hvor meget mere er dette så ikke sandt når det drejer sig
(side 62)
om vore *attituder*?

___ END of Helge Pahus' bog: Ydmyghed __________________________

Dét, jeg gerne vil ha' dig til SERIØST at overveje, er følgende:

Set ud fra den store helhed, hvor vigtigt er det så for dig at
fastholde en læresætning (der IKKE rokker det fjerneste ved Jesu
stedfortrædende død på Golgathas kors)?

Er det i grunden ikke bedøvende ligemeget, OM fx Adam var 130 år
(eller 129 år), da han fik sin søn Set?

Og er det i grunden ikke også bedøvende ligemeget, OM dennes
navn staves 'Set' eller 'Seth'?

osv.

HVORFOR hænge sig i petitesser ?

Er vi enige så langt ? ...

Og når emnet fx. handler om kvinders rettigheder, KUNNE det da
tænkes, at *forskelsbehandlingen* (som vi læser om i Bibelen)
hører datidens kultur til ?

Jakob skriver 2 steder i hans brev om *Frihedens* fuldkomne Lov
(Jak. 1,25; 2,12) ?

Hvad frihed er der i at blive *undertrykt* af andre?

Bliver Jesus MINDRE korsfæstet af, at folk får deres frihed?

For mig at se: Næppe!

(
Og hvad mht. slaver ? Her er der - for mig at se - nøjagtig den
samme problemstilling; altså noget, der hørte DATIDENS kultur til
men som nu er *forældet*!
)

Så ...

Min bøn til dig er:

(
Hold fokus på (Keep in mind):
... Vi kan være
enige i de u-undværlige ting, og bære over med hinanden i
de mindre vigtige, selv om vi er uenige. ...
)

Tænk over det:

KUNNE det tænkes, at *forskelsbehandlingen* hører DATIDENS kultur
til ?

[...]

FLERE af vores hangarskibe er således blevet sænket af fjenden:

Det gælder desværre (for mig at se) Folkekirken, fordi ... tja,
HVORDAN kan jeg bedst beskrive det ?

Hmm ...

Jeg har lige ytret mig i forbindelse med Corona-pandemien med
følgende ord:

Subject: Re: Cluster 5 er sandsynligvis uddød -

> [Det] er en meget ærlig, reel og navnlig *ansvarsfuld*
> statsminister, vi har!
>
> Og dét skal vi være *taknemmelige* for!
>
> Hvis ikke Socialdemokratiet havde deltaget i den åndelige
> voldtægt af Folkekirken (med ugudelige love, der påstår, at Gud
> velsigner synd, skønt det er lodret *løgn*!) ...
>
> Hvis ikke S havde deltaget i denne *afgudsdyrkelse*, så havde
> jeg stemt på dem!

Folkekirken er desværre for mig at se et af Kirkens° skibe, der
nu er blevet ramt af fjendens bomber. Sagt med Jens Bruun's
ordvalg, ér det løb kørt (skibet står ikke til at redde)!

Bl.a. jeg er således en af de overlevende "matroser" herfra.

Andre af vores skibe er desværre også blevet ramt af fjendens
bomber. Det gælder desværre også (for mig at se) Den Katolske
Kirke, fordi de ... tja ... HVORDAN kan jeg bedst beskrive
tilstanden her?

For nylig har jeg til et menneske bl.a. ytret følgende:

(Date: tir. 3. nov. 2020 kl. 08.39)

> Jeg kan IKKE gå til den Katolske Kirke og bede dem om hjælp,
> fordi de i mine øjne IKKE helt følger Jesus (men er "lidt"
> skyld i pædofili og homoseksualitet indenfor Kirkens mure,
> fordi de presser folk til cølibat, endskønt de som mennesker
> jo havde/har et naturligt seksuelt behov ligesom alle os andre).
>
> Gud investerer jo IKKE i et fallitbo, skønner jeg.

Og desværre opdagede jeg også at Frelsens Hær havde bøjet knæ
for en hor- og utugtsdæmon! Også dette skib er blevet angrebet
af fjendens bomber, skønner jeg!

Hmm ...

Som overlevende er det mit indtryk, at Gud ønsker at bruge os
kristne, fordi ...

Han KAN sagtens klare ærterne alene!

I GT finder vi eksempler herpå:

Pagtens Ark° var blevet erobret af fjenden (Filistrene) og
opstillet blandt deres afguder. Men næste dag var afguden styrtet
næsegrus til jorden. Og det gentog sig dagen efter. Se ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=1.Sam+4&version=BPH

Læresætningen må (indirekte) være, at ...

Gud ér Gud om så alle lande lå øde!

Men når det er sagt, så ser vi også, at Han IKKE ønsker at klare
ærterne alene!

Han ønsker, at du, Hans barn, skal være med i dette erobringstogt,
hvor fjenden bliver banket på plads (ligesom dengang amerikanerne
bankede japanerne på plads under 2. verdenskrig)!

Jesus siger:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+5.13-16&version=BPH

Jordens salt og verdens lys

13
I er jordens salt. Men hvis saltet mister sin kraft, hvad
kan man da salte det med? Det kan ikke bruges til noget, men
bliver bare smidt ud, og folk træder det ned.

14
I er verdens lys, og det skal kunne ses, ligesom en by, der
ligger på et bjerg, kan ses langt væk.

15
Man tænder jo ikke en lampe for at skjule den under en spand.
Nej, den skal stå højt og frit, så den kan lyse for alle i
huset.

16
På samme måde skal I lade det lys, I har fået, skinne for
folk, så de kan se, at det, I gør, er prisværdigt, og så de
kan give jeres Far i Himlen ære.

Vi, Guds Kirke° på jord, er således Jesu legeme; altså Hans
hænder, fødder, arme og ben; Hans øre, øjne og mund! ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eph+4.15-16&version=BPH

Du er kaldet til at tjene Ham, og Han *udruster* dig hertil. Se ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Eph+6.12-20&version=BPH

Så HVER gang du fx. taler Guds Ord°, ...

Og her skal vi lige huske på, at Guds Ord° ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Heb+4.12&version=DN1933

Hebræerne 4:12, Dette er Biblen på dansk (1933)

Thi Guds Ord er levende og kraftigt og skarpere end noget
tveægget Sværd og trænger igennem, indtil det deler Sjæl og
Ånd, Ledemod såvel som Marv, og dømmer over Hjertets Tanker
og Råd.

Så HVER gang du fx. taler Guds Ord°, ...

Læg - for øvrigt mærke til - at det var præcis det sammen Jesus
gjorde, da Han blev fristet i ørkenen. Han BRUGTE Guds Ord°. Se ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+4.1-11&version=BPH

Skønt Jesus var og ér Gud, vælger Han altså at anvise os en vej,
hvor man IKKE behøver at være Gud (for at klare ærterne)!

Så HVER gang du taler Guds Ord°, da er Himmeriget° her på jord,
midt i den verden, der har korsfæstet Ham!

Så ...

Jeg vil opmuntre ENHVER til at læse i Bibelen og lade Guds Ord
præge dit sind, dine tanker og din holdning og indstilling.

For jo mere du giver Ham, Rytteren°, lov til at præge dit liv,
desto lykkeligere bliver du (i din vandring med Herren).

Amen ?

[...]

Om jeg bliver ombord (på dette "skib") ?

Ja, det tror jeg nok, fordi ...

Jeg har undersøgt sagen og fundet ud af, at ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ez+8&version=BPH

Ezekiel 8, Bibelen på hverdagsdansk

Folkets afgudsdyrkelse

Selvom jeg er MEGET forskellig fra Jer og således ville passe
langt bedre ind i et kristent miljø som Dansk-Oase eller
Hillsong eller Church-of-Love, da kan jeg altså IKKE snuppe
*afgudsdyrkelsen* (hor/utugt), der foregår dér (i mine øjne)!

Jeg har ladet mig fortælle, at Lucifer (altså djævelen) engang
stod for lovsangen i Himlen, men at han så gav efter for
*fristelsen* [til] selv at blive tilbedt som en gud.

Og dermed vil jeg gerne påpege, at selvom lovsang kan være nok
så smuk og dejlig og nyskabende, så må den IKKE prioriteres
højere og mere betydningsfuld end Gudsordet (altså *fundamentet*;
Klippen hvorpå hele Kirken hviler, jævnfør Matt. 7,24-27)!

Og da kom følgene ord til mig (perhaps the voice of Heaven):
(2020-11-23, CET 09:37):
- "Se til"

38
- "at Mit Ord"

38
- "..."

38
- "IKKE"

38
- "misbruges"

39
- "iblandt jer,"

39
- "for Jeg tåler"

40
- "ikke rivaler!"

40
- "Jeg HADER dem;"

40
- "disse *møg-guder*,"

41
- "der forleder jer til synd!"

42
- "Udryd dem"

42
- "hvad enten det er pornoblade,"

43
- "yoga"

43
- "or"

43
- " ... (you-name-it) ...!"

44
- "De skal VÆK fra Mit åsyn!"

"Og du Mit barn," kan jeg nærmest høre Hans-Majestæt° fortsætte
med at sige, ...

45
- "Du skal"

45
- "iklæde dig"

45
- "Mit"

45
- "fuldbragte værk på Golgathas kors,"

46
- "så når du kommer til Mig,"

46
- "da ser Jeg ..."

46
- "Mins søns blod"

47
- "og INTET andet!"

47
- "Du er skjult i Ham°,"

47
- "og modtager derfor Min Nåde° og Barmhjertighed°."

48
- "Tror I det ?"

48
- "At Jeg er en *tilgivende* Gud ?"

Ja, Herre!

Og tak fordi vi må være skjult i dig, Jesus, så vi ligner dig
(skønt vi blot er dødelige skabninger), apropos ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Col+3.3&version=DN1933

Kolossensern 3:3, Dette er Biblen på dansk

Thi I ere døde, og eders Liv er skjult med Kristus i Gud.

Som dronning Ester ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Est+5.2&version=DN1933

Ester 5:2, Dette er Biblen på dansk

Da Kongen så Dronning Ester stå i Gården, fandt hun Nåde for
hans Øjne, og Kongen rakte det gyldne Scepter, som han havde
i Hånden, ud imod Ester. Da trådte Ester hen og rørte ved
Spidsen af Scepteret;

Som dronning Ester kan vi (i dig, Jesus) træde frem for dig,
Himmelske Fader og finde Nåde for Dit Åsyn° ... :-)

Tak for Dit VIDUNDERLIGE værk (på Golgathas kors)
Tak at Du gjorde det muligt
Tak at Du *befriede* os fra mørkets magt...

56
- "Aldrig mere"

57
- "skal mørkets magt"

57
- "herske"

57
- "over jer."

57
- "I er Mit løskøbte"

57
- "ejendomsfolk."

57
- "På jeres pander har Jeg sat Mit mærke:"

58
- "Tilhører HERREN; Guds ejendom!"

"Åh, giv Mig lov til," kan jeg nærmest høre Rytteren° (Jakob
3,3) sige ...

10:03
- "Giv Mig lov til"

03
- "at tæmme"

Tæmme
https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=t%C3%A6mme

Betydninger

1.
vænne dyr til menneskers tilstedeværelse og lære dem at
adlyde deres kommando så de bliver ufarlige og kan udnyttes
til forskellige formål

10:05
- "Giv Mig lov til at tæmme jer,"

05
- "så I - dag for dag - ..."

06
- "bedre kan fornemme,"

06
- "hvad Jeg gerne vil have."

06
- "Jeg ønsker at se jer glade!"

06
- "Jeg har skabt jer,"

07
- "og ved HVORDAN jeres krop og sind er indrettet."

07
- "Åh ... Lad Mig få lov til at skabte i dit indre den lykke
og glæde, som du HIGER efter."

08
- "Jeg, Husets Herre° har talt!"

___

NB!
Disse overfor stående ord er *profetiske*, og SKAL derfor
bedømmes udfra fx. 1.John 4,1- ...

At skelne mellem sandhed og vildfarelser
https://www.biblegateway.com/passage/?search=1.Joh+4.1-6&version=BPH

For sæt nu der er tale om *falsk* profeti (5.Mos 13,1-), da er
det jo IKKE så smart, at du bare godtager budskabet UDEN sund
skeptis, vel ?

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22618

Fra: Mogens Kall <...
Date: ons. 21. okt. 2020 kl. 09.29
To: Claus ..., Jens ..., Peter ...

=== citat start ===

Hej Claus, Peter og Jens,

Jesus-loves-you, Logo.gif

Som I ved, er jeg ny i menigheden og utrolig glad for at komme
her, fordi Menighedernes Herre°, Jesus, råder iblandt os ... :-)

I hverdagen færdes jeg blandt psykisk syge mennesker. Og nogle af
dem pines af stemmer (der fx. ustandselig opfordrer dem til at
begå selvmord og giver anvisninger herpå; endog selvom de er
kristne)!

(
Jeg selv har oplevet (i sin tid) en meget voldsom kamp mellem
Lysets og Mørkets fyrster (se evt. mit lille vidnesbyrd) ...
https://kirkenet.kbhkirken.dk/person/details/3656fbfe-d584-4609-b4d3-0981a7b51fc5
)

Og mit indtryk er fortsat, at der foruden psykisk sygdom desværre
også findes onde magter (der kan plage disse mennesker, fordi de
mangler noget grundlæggende i deres psykiske forsvar, og ikke
kender hemmeligheden - fårenes strategi - at holde sig MEGET tæt
på Hyrden°, fordi Han° jo kan sætte ulven på plads)!

Og det er denne magt, som jeg ønsker brudt, fordi ...

I Mark 6,13 står der, at ... "De uddrev mange dæmoner og
helbredte mange syge, idet de salvede dem med olie."

Og i Jak 5,14 står der, at ... "Hvis nogle af jer ligger syge,
kan I tilkalde menighedens ledere. De vil så salve jer med olie i
Herrens navn og bede for jer,"

Samt i Ap.G. 19,12 står der, at ... "med det resultat, at folk
kappedes om at få fat i de arbejdsforklæder eller tøjstykker, som
Paulus havde brugt. Når tøjstykkerne derefter blev lagt på syge
mennesker, blev de syge helbredt, mens andre blev befriet fra
onde ånder."

Så min anmodning er kort og godt, OM vi ikke i menigheden kunne
praktisere et-eller-andet desangående; at vi følger Bibelens og
dermed Guds anvisning på, HVORDAN vi skal håndtere problemet
(UDEN at stirre os blinde på det onde) og så overlade resten til
Gud Helligånd (og Hans enestående vilje til på Guddommelig vis at
gribe ind og møde og frelse Sine elskede skabninger).

Fordi ...

Min personlige erfaring er, at ...

„Min nåde er dig nok, for min kraft når sit mål gennem
magtesløshed.” ...

2.Kor 12,7b-9

I vor magtesløshed kommer Gud os til hjælp:

ALT, hvad vi skal gøre, er således blot at spille bolden videre
til Ham°, der kan score, vores helt - Michael Laudrup, hvis det
havde været en fodboldkamp - I den åndelige "fodboldkamp" er
Jesus, der er vores helt ... :-)

Rent praktisk kunne jeg fx. foreslå, at et tøjklæde (fx. en
salvedug) blev velsignet af Jer præster, hvorefter vi så som
menighedens medlemmer kunne viderebringe disse konkrete
håndgribelige orienteringspunkter (og dermed symboler på Herrens
nærvær - Sagen er måske den, at nogle gange har vores tro brug
for noget konkret at holde fast i, apropos fx. nadver) til
magtesløse mennesker (og forhåbentlig bidrage til at give dem nyt
håb og mod).

Fra: Peter ...
Date: man. 2. nov. 2020 kl. 18.35
To: Mogens Kall <...
Cc: Claus ..., Jens ...

=== citat start ===

Kære Mogens!

Tak for din mail og dit vidnesbyrd! Det er dejligt at du er så
glad for at være være med i Københavnerkirken!

Vi har ikke tradition for brug af salveduge i Københavnerkirken. Hvis vi
havde Apostlen Paulus i menigheden, ville vi nok overveje at følge
eksemplet fra ApG :-)

Til gengæld har vi god tradition for at praktisere forbøn og
salvning af syge i overensstemmelse med ordene fra Jakobsbrevet.
Det giver også mulighed for en sjælesørgerisk og personlig nærhed
med den syge, som vi tror er meget vigtig. Derfor vil vi holde
fast i denne gode, bibelske praksis, men ønsker ikke at indføre
en praksis med salveduge.

VI håber på dine forståelse for dette. Hvis du ønsker en
uddybning af svaret, er du naturligvis velkommen til at henvende
dig igen.

Guds fred!

Kærlig hilsen Peter ...

=== citat slut ===

Fra: Mogens Kall <...
Date: tir. 3. nov. 2020 kl. 08.39
To: ... (anonymus no 1) ...

=== citat start ===

Hej ... (anonymus no 1) ...,

Jeg fik svar fra Københavnerkirken vedr. salvedug (se nedenfor).

Svaret var desværren et nej, og jeg skal nu passe på så ikke at
undergrave deres autoritet ved at kritisere dem for deres
beslutning.

Men tillad mig lige her hos min "psykiater" (dig, kære broder
... (anonymus no 1) ... at læsse af, fordi ...

Mine tanker løber løbsk, så jeg kommer til at sige til dem (i
min fantasi): Hvad ville I ha' gjort, hvis det var Jeres barn,
der led af denne sygdom?

Så hjælp mig Jesus til IKKE at få bitterhed i mit hjerte!

Men ...

HVORDAN kan jeg så hjælpe disse mennesker?

[...]

Mit spørgsmål er, ... (anonymus no 1) ... OM du gider - på
Kirkens vegne - velsigne nogle salveduge, så jeg kan bringe håb
midt i mørket til mine nye venner i SIND ?

Faktisk er jeg måske ved at få en vision fra Gud om at lave
kurser i SIND-regi, hvor jeg introducerer sindslidende for bl.a.
de 5  kærlighedssprog, og KANSKE her også salveduge kan komme på
tale.

(Jeg skriver lige en mail til ang. dating i dag + Guds Ord.
)

Kh
Monner

=== citat slut ===

Fra: Mogens Kall <...
Date: lør. 14. nov. 2020 kl. 15.55
To: Claus ..., Peter ..., Jens ...

=== citat start ===

Kære forvaltere af Guds ejendom,

Forlat meg, men ...

(
https://www.biblegateway.com/passage/?search=+Mat+15.21-28&version=BPH
)

Jeg vil gerne hermed have lov til at anmode Jer om at genoverveje
Jeres beslutning, fordi ...

(Jeg har én kritisk indvending:)

Hvad ville I ha' gjort, hvis det var Jeres barn, som djævelen
plagede ?

Ville I ikke ha' gjort ALT, hvad der er mulig ?

Det ville jeg i hvert fald ha' gjort!

Så ...

Please understand!

(
Er det - reelt set - så farligt at bede Gud om at udbrede Sit
Kongedømme på jord, også gennem noget så banalt som en salvedug?

I så fald går I i meget små sko! Undskyld denne min benhårde
kritik!

ELSK din næste som dig selv. Und ham/hende det godt! Hjælp ham,
hvis han/hun er i nød!

Og det ér disse mennesker!

I aner ikke, hvor MEGET djævelen plager dem!

Og I kan gøre en forskel!

Hvorfor ?

Fordi således har Gud bestemt det, at Han vil *velsigne* alle
mennesker GENNEM HANS KIRKE PÅ JORD, så folk må fatte og forstå,
at Han er Barmhjertig og Nådig og vil frelse sin  fortabte
skabning!

Disse *tegn* skal følge dem, der tror:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mark+16.17&version=BPH

    Markus 16:17, Bibelen på hverdagsdansk

    (Jesus siger:)

    Og disse tegn skal følge dem, der tror: med fuldmagt fra mig
    skal de drive dæmoner ud, ...

Amen ?
)

Please HELP!!!

(og undskyld at jeg går i rette med Jer, men KÆRLIGHEDEN til
disse mennesker byder mig at gøre endnu et forsøg! Jesu Kristi
Ånd driver mig muligvis.)

Fra: Mogens Kall <...
Date: fre. 20. nov. 2020 kl. 09.19
To: Claus ..., Peter ..., Jens ...

=== citat start ===

Hej igen,

Undskyld min påtrængenhed, men ...

Kommunikation - eller rettere sagt: - 'MANGEL på kommunikation'
KAN skabe unødvendige misforståelser!

(
Og så gik du Jens og jeg vist nok fejl af hinanden i forbindelse
med et debatindlæg; for mig at se IGEN pga. MANGLENDE
kommunikation.

Som nyt medlem i kirken véd jeg jo INTET om, hvad der tidligere
er hændt, herunder beslutninger der er truffet m.m.
)

Så derfor tillader jeg mig nu at *informere* Jer om følgende;
idet jeg skrev angående dette emne til (anonymus no 1) , der i
sin tid anbefalede Jeres (og nu vores) Københavnerkirke til mig
som et godt sted at komme:
(Han og jeg har stået igennem MANGE vanskeligheder sammen. Peter
kan evt. informere Jer mere om dette.)

(
Håber hermed at jeg har udtrykt mine reelle hensigter ... :-)

Kh
Monner
)

[2020-11-24

Herefter citeres mailen til Anonymus no 1:

Fra: Mogens Kall <...
Date: tir. 3. nov. 2020 kl. 08.39
To: ... (anonymus no 1) ...
]

=== citat slut ===

Fra: Jens ...
Date: fre. 20. nov. 2020 kl. 09.26
To: Mogens Kall <..., Claus ..., Peter ...

=== citat start ===

Kære Mogens!

Jeg håber du har tålmodighed lidt endnu. Claus ... har
studieorlov, og Peter er i karantæne pga COVID-19. Som jeg har
forstået på Peter har I en aftale i kalenderen den 29., og det
vil være naturligt at tage det op der.

Bedste hilsner
Jens

=== citat slut ===

Fra: Mogens Kall <...
Date: fre. 20. nov. 2020 kl. 09.33
To: Jens ...

=== citat start ===

Hej Jens,

Dejligt at høre fra dig og tak for det ... :-)

(Jeg kommenterer med rødt undervejs.)

Den fre. 20. nov. 2020 kl. 09.26 skrev Jens ...:

> Kære Mogens!
>
> Jeg håber du har tålmodighed lidt endnu. ...

Ja, SELVFØLGELIG, (og jeg skammer mig "lidt" over at ulejlige Jer.
Men ingen er jo fuldkommen) ... :-)

> Claus ... har studieorlov, og Peter er i karantæne pga COVID-19. ...

Gosch! Det lyder ikke så godt. Vi beder om englevagt og Guds
beskyttelse for ham og hans familie, Jesus!

> Som jeg har forstået på Peter har I en aftale i kalenderen den
> 29., og det vil være naturligt at tage det op der.

God ide, og tak for det ... :-)

Kh
Monner

=== citat slut ===

Slut-kommentar:
(2020-11-24, CET 12:05)

Jens gav IKKE udtryk for nogen indvendinger mht. mine
debat-indlæg på dette tidspunkt, hvilket han BURDE ha' gjort,
hvis der var noget kritisabelt, skønner jeg!

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22619

Den 24-11-2020 kl. 13:01 skrev Kall, Mogens:

> [...]

[ ... ]

> [...]
>
> Tanken "strejfede" SELVFØLGELIG mit sind, at man måske ikke TURDE
> tilkendegive sin mening UDEN FØRST at ha' fået ledelsens

Jeg glemte lige bilag vedr. bøger:

Fra: Mogens Kall <...
Date: søn. 4. okt. 2020 kl. 14.05
To: Claus ...

=== citat start ===

Hej Claus,

Du efterlyste (kristne) bøger i søndags (foruden tidligere).

Men ...

Hvis bøgerne ikke lige passer ind i vores kirkes teologi, da er
det måske knap så smart, at de står til rådighed til fri
afbenyttelse.

Så her lige en liste over nogle, som jeg gerne vil forære
kirken, idet jeg skønner, at de kan opbygge troen og det
kristne liv.

1
Det er kristendom
C. S. Lewis
ISBN 87 7247 312 6
ISBN 9788772473123
Forlaget Scandinavia, 1996, 5. oplag
http://www.scandinavia.as/det-er-kristendom

2
Tro til livet
af Samuel Roswall
ISBN 87-7425-554-1
LogosMedia 2003

3
Den forbudte frelse
Massoud Fouroozandeh med Daniel Øhrstrøm
ISBN 978-87-7467-049-0
Kristeligt Dagblads Forlag A/S, 2005, 2013
http://www.bog-ide.dk/biografier-og-erindringer/biografier-erindringer/massoud-fouroozandeh/den-forbudte-frelse/p-108012/#!108013

4
Skilt - men ikke fra Gud
Steen Møller Laursen
Lohse

5
Prestasjonsløs tro
Sven Reichmann
Rex Forlag A/S, 1991
ISBN 82-7388-222-5

6
Nåde eller præstation?
David A. Seamans
Pionerforlaget, 1989
ISBN: 87 87093 86 3
https://bibliotek.dk/da/work/870970-basis:07089554

7
Sjælesår
af David A. Seamands
ISBN 87 7247 988 4
Forlaget Scandinavia, 1987
https://bibliotek.dk/da/work/870970-basis:20550198

8
Elsker I mig ?
Ross Campbell
ISBN 87 7247 544 7
Forlaget Scandinavia, 1982
https://www.saxo.com/dk/elsker-i-mig_ross-campbell_paperback_9788772475448

9
Elsker I mig stadig?
Ross Campbell
ISBN 87 7247 546 3
Forlaget Scandinavia, 1983
http://www.scandinavia.as/elsker-i-mig-stadig

10
Kærlighedens fem sprog
af Gary Chapman
ISBN 78-564-5573-9
Lohses Forlag, 1999
http://lohse.dk/kaerlighedens-5-sprog.html

11
Kærlighedens fem sprog for singler
af Gary Chapman
ISBN 978-87-564-6030-9
Lohses Forlag, 2008
http://lohse.dk/kaerlighedens-5-sprog-for-singler.html

12
Børnenes fem kærlighedssprog
Gary Chapmann, Ross Campbell
Lohses Forlag, 2002
ISBN 78-564-5683-2

13
Må jeg godt være vred?
af Ross Campbell
ISBN 87-564-5403-1
Lohses Forlag, 1996
https://www.arnoldbusck.dk/boeger/religion/maa-jeg-godt-vaere-vred

14
12 ting jeg gerne ville have vidst før vi blev gift
af Gary Chapman
ISBN 978-87-564-6320-1
Lohses Forlag, 2016
http://lohse.dk/12-ting-jeg-gerne-ville-have-vidst-for-vi-blev-gift.html

Kan de godkendes, for så tager jeg dem med (ved lejlighed) ? ... :-)

Fra: Claus ...
Date: søn. 4. okt. 2020 kl. 14.58
To: Mogens Kall <...

=== citat start ===

Hej Mogens

Det ser rigtig fint ud. Du kigger bare forbi, når det passer.

KH Claus

=== citat slut ===

Dernæst kontakter så et medlem mig med ordene:

Fra: Henning ...
Date: tir. 24. nov. 2020 kl. 15.04
Subject: Re: Hilsen
To: Mogens Kall <...

=== citat start ===

Kommer du så v 12 tiden på torsdag, eller vil du vente til 15.?
Hvis du kommer kl 12 kan vi spise en thaiboks og se en film..

Sendt fra min iPhone
Den 23. nov. 2020 kl. 11.52 skrev Henning ... :

[ cut 2020-11-25 ]

=== citat slut ===

Ham og jeg var blevet gode venner ... :-)

Fra: Mogens Kall <...
Date: tir. 24. nov. 2020 kl. 15.55
To: Henning ...

=== citat start ===

Hej Henning,

Tak for din mail, men jeg kommer desværre nok til at aflyse på
torsdag og fremover, fordi jeg er mere eller mindre blevet smidt
ud af Jeres kirke! (se tekst nedenfor).

Og da jeg desværre ikke er fuldkommen, kan jeg nok ikke holde
min kæft og komme til at sige ting, som du bør skånes for.

Lev vel, kære broder ... :-)

Kh
Monner

> Fra: Mogens Kall <...
> Date: man. 23. nov. 2020 kl. 22.07
> Subject: Re: Vedrørende kirkenet og samtale på søndag
> To: Peter ..., Claus ..., Jens ...
>
> === citat start ===
>
> Hej Peter,
>
> Jeg er lige kommet hjem og kan se, at du har ringet flere gange
> (kl 11:05, 16:30 og 20:17)

Hvad mere er der at tilføje ?

Fejlen, de begår, er at tage *patentret* på Guddommen!

Det er *afgudsdyrkelse* (altså SHIRK)!

Sammenlign med ..

(
Jeg "fristes" over evne til at citere endnu engang fra Pahus
bog 'Ydmyghed':
)

Side 97

=== citat start ===

7:6 Ydmyghed inkluderer det at lytte

[ ... ]

... Et ydmygt menneske indrømmer, at han ikke véd alting og ikke
har ret i alting; derfor er han parat til at lytte og tage mod
belæring.

=== citat slut ===

Test dit kærlighedssprog:
Last OUTPUT: 22528 news:rkl0fm$7ag$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/Gcn51IznAgAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22620

Det er den samme fejl, vi ser hos sekten Jehovas Vidner
og fanatiske muslimer, der flyver ind i vores bygninger!

> [...]
>
> ... Et ydmygt menneske indrømmer, at han ikke véd alting og ikke
> har ret i alting; derfor er han parat til at lytte og tage mod

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22621

Den 24-11-2020 kl. 13:11 skrev Kall, Mogens:

Subject: Re: 22.618 -
Re: Beskyt dit åndelige liv (når en menighed styres fór *autoritært* ?)
Date: Tue, 24 Nov 2020 13:11:25 +0100
22618 news:5fbcf86d$0$736$1472...@news.sunsite.dk
Idolatry (Afgudsdyrkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-614/22-618
Is this a sect ? (Er dette en sekt ?)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sects/is-this-a-sect/22-614/22-618
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/_4EvEPnBSUc/m/GCZfTyMnBgAJ
Interrupt RETURN from ...

Subject: Videointerview
Date: ons. 25. nov. 2020 kl. 16.44

Sent: Sunday, April 24, 2005, CET 18:05, GMT 16:05
Subject: Re: Superloven
4054 news:6vPae.114254$Vf.41...@news000.worldonline.dk
https://sites.google.com/site/kallfiles0000/04-000/04-0xx
http://groups.google.dk/group/dk.livssyn.kristendom/msg/d6ff6ec283f638eb

> [...]
> Det var blot en måde at udtrykke fællesskab, samhørighed
> og navnlig enighed (hvad angår ovenfor skrevet, file 4049).
> Fysisk berøring er jo et af de 5 kærlighedssprog, som Gud
> har givet os, se ...
> 0602 news:wuhta.50803$y3.34...@news010.worldonline.dk
> 1287 news:a_sPb.76716$jf4.4...@news000.worldonline.dk
>
> Om kvinden var Jomfru Maria eller en af menighedernes
> engle, ved jeg ikke. Eller om hun kom fra et muslimsk land
> eller fra det ydre rum (3932), ved jeg heller ej. Dog ét
> ved jeg: Hun var/er min søster/medtjener i Herren ... :-)

Se tillige fx. ...

Guddommelig ledelse -
Re: Beskyt dit åndelige liv (når en menighed styres fór *autoritært* ?)

File 22.624 ...
Divine guidance (Guddommelig ledelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/divine-guidance/22-xxx/22-624
Idolatry (Afgudsdyrkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-614/22-624
Is this a sect ? (Er dette en sekt ?)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sects/is-this-a-sect/22-614/22-624
Psychology‎/Therapy
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/therapy/22-xxx/22-624

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/divine-guidance/22-xxx/22-624

-

Den 24-11-2020 kl. 13:01 skrev Kall, Mogens:

> Mogens Kall
> 23-11-2020 10:28:40

[ ... ]
SELVFØLGELIG havde (og har) jeg behov for at tale ud om det.

(
Jo bedre vi mennesker kan sætte ord på bl.a. vores følelser;
desto bedre kan vi takle et traume; fordi ...

Noget tyder på at venstre hjernehalvdels sprogcenter KAN ved
at *lytte* til højre hvernehalvsdels *følelser* løsne op for
al det, der gør av (i sindet)!
)

Det gjorde jeg bl.a. til en veninde.

Udskrift fra "logbog":

1.
Fra: Mogens Kall <...
Date: ons. 25. nov. 2020 kl. 14.28
Subject: Re: Bøn
To: ... (classified, Anonymus no 2) ...
=== citat start ===

Hej ... (Anonymus no 2) ...,

Den ons. 25. nov. 2020 kl. 11.36 skrev ... (Anonymus no 2) ...:

[ ... ]

> Hvordan står det til hos dig?

Jo tak. Jeg er lige kommet hjem fra Hillerød, hvor jeg var i
banken for at spærre en pengeoverførsel, der ellers finder sted
hver måned omkring den 1.

Årsagen hertil skyldes, at jeg har været så "heldig" nærmest at
blive smidt ud af den nye menighed, hvor jeg kom i (fra august
og så indtil i mandags)!

Jeg er glad for (allerede på nuværende tidspunkt) at ha' opdaget,
at der var noget galt, INDEN jeg lærte al for mange mennesker at
kende (og så skulle efterfølgende skulle være TVUNGET til at
kvitte båndene). Det er jo - billedlig talt - som at få amputeret
en arm (følelsesmæssig set)!

Så nu må jeg ud og finde en ny menighed, der IKKE er faldet i
den grøft, at man tager *patentret* på Guddommen (ligesom fx.
sekten Jehovas Vidner og fanatiske muslimer, der flyver ind i
vores skyskrabere)!

Men selvfølgelig er jeg ked af det!

Dejligt er det så at tænke på, at vi har gode relationer ...

=== citat slut (ons. 25. nov. 2020 kl. 14.28) ===

2.
Fra: Mogens Kall <...
Date: ons. 25. nov. 2020 kl. 14.46
To: ... (classified, Anonymus no 2) ...
=== citat start ===

Den ons. 25. nov. 2020 kl. 14.32 skrev ... (classified, Anonymus no 2) ...:

> Øeh... undskyld mig, den der cellegruppe, du var med i? Inde i
> Københavnerkirken?

Dem i celle-grupper var/er OK.

Det er ledelsen i Københavnerkirken, der er *magtsyge*, synes
jeg!

Jeg nåede at blive venner med en af dem i celle-gruppen. Han
hedder Henning ... (classified) ...

For IKKE at skade ham, måtte jeg også kvitte forbindelsen med
ham, fordi som jeg skrev (til ham):

> [...]

[A2:]
> Søde, rare, flinke dig!!!!!!!

Ja, sikke nogle dumme svin!

> Du er velkommen til at ringe, hvis du trænger til at snakke

Tusind tak for tilbuddet ... :-)

Jeg har det fint nok. Jeg fik bearbejdet traumet (som man måske
nok kan kalde det) ved at nedskrive om tingene. Du ved ...

Et traume gennemløber 4 faser:

1
Chok-fasen

2
Reaktion-fasen

3
Bearbejdnings-fasen

4
Nyorienterings-fasen

Men jeg kan fornemme noget *kaos* under overfladen
(følelsesmæssig set)!

Og det skal vel bare ha' sin tid, så er såret lægt, håber jeg.

(
Når min mor lavede kaos i mit liv (pga hendes egen iboende
psykiske ustabilitet), så tog det henved 3 uger, og så var jeg
ovenpå igen. Jeg er psykisk sårbar (og kan derfor blive ked af
det, når folk gør mig ondt), men endogent set har jeg det godt
med mig selv. Og det har jeg sørget for denne gang at forsvare
og dermed bevare; et sundt selvværd.
)

Knus
Monner

=== citat slut (ons. 25. nov. 2020 kl. 14.46) ===

3.
Fra: Mogens Kall <...
Date: fre. 27. nov. 2020 kl. 07.48
To: ... (classified, Anonymus no 2) ...
=== citat start ===

Go'morgen, kære ... (classified, Anonymus no 2) ...,

Den fre. 27. nov. 2020 kl. 06.45 skrev ... (classified, Anonymus no 2) ...:

Jeg selv kan nogen gange om morgenen ha' lidt hovedpine, som så
forsvinder op af dagen.

Og lige de her dage vågner jeg op med lidt angst og i det hele
taget bare er lidt ked af det.

Man havde jo undt sig selv lidt mere lykke i livet!

I vågen tilstand tager så det rationelle sind efterhånden over
(givetvis sprogcentret i venstre hjernehalvdel) og dermed
"trøster" resten af sindet (givetvis højre hjernehalvdel)

Så ...
)

God bedring ... :-)

Knus
Monner

=== citat slut (fre. 27. nov. 2020 kl. 07.48) ===

4.
Fra: Mogens Kall <...
Date: fre. 27. nov. 2020 kl. 08.55
To: ... (classified, Anonymus no 2) ...
=== citat start ===

Hej igen,

Den fre. 27. nov. 2020 kl. 08.33 skrev ... (classified, Anonymus no 2) ...:

>Håber, du bliver rigtig glad igen

Det skal jeg nok blive, fordi ...

Som jeg skrev i forgårs:

Jeg har det godt med mig selv og kan lide at være den, jeg er.

Så selvom andre påfører en ondt, så VEDBLIVER jeg med at holde
af mig selv.

Der er her tale om en sund narcissisme.

Som Jesus sagde:

Elsk din næste, som dig selv

Ergo siger Jesus indirekte, at vi skal holde af os selv.

Så IKKE noget med selvdestruktiv adfærd osv.

At andre så måske er nogle dumme svin; det kan man jo IKKE gøre
for! ... :-)

Taknemmelig bør jeg bare være for at slippe ud af deres klør,
INDEN de for alvor fik en ned med nakken!

Faktisk gik der en ALARMKLOKKE i gang flere dage forud (om
tirsdagen), førend hovedangrebet deres (på mig) kom (6 dage
senere i mandags):

> [...]
> for når nogen kan definere dig, kan de kontrollere dig! "Hvordan
> kan jeg beskytte mig selv?" spørger du måske.

Netop dén dag skulle jeg om aftenen i celle-gruppe, og da jeg jo
tror på, at Gud kan tale til os mennesker (navnlig gennem andre
kristne), fornemmede jeg, at dagens Ord OGSÅ godt kunne være til
mig personligt (ikke mindst pga. det der med metalstængerne, som
jeg modsat andre jo netop har)!

I de efterfølgende dage, altså fra forrige tirsdag og frem til
nu i dag har denne alarmklokke kimet i mit hoved:

> ... andre mennesker [vil] forsøge at
> "indånde" deres identitet og dagsorden i dig. Og det er farligt,
> for når nogen kan definere dig, kan de kontrollere dig!

Så ...

Det har været lærerigt for mig OGSÅ mht. guddommelig ledelse!

Endogen set har jeg det altså godt med mig selv og mit forhold
til Gud er også bevaret intakt. Og tak for det, Jesus ... :-)

Knus
Monner

=== citat slut (fre. 27. nov. 2020 kl. 08.55) ===

Test dit kærlighedssprog:
Last OUTPUT: 22528 news:rkl0fm$7ag$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/Gcn51IznAgAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22624

At være Guds ejendom -
Re: 22.615 -
Re: Beskyt dit åndelige liv (når en menighed styres fór *autoritært* ?)

File 22.625 ...
Idolatry (Afgudsdyrkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-614/22-625
Is this a sect ? (Er dette en sekt ?)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sects/is-this-a-sect/22-614/22-625

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-614/22-625

-

Den 24-11-2020 kl. 13:10 skrev Kall, Mogens:

Subject: Re: 22.615 -
Re: Beskyt dit åndelige liv (når en menighed styres fór *autoritært* ?)
Date: Tue, 24 Nov 2020 13:10:46 +0100
22615 news:5fbcf848$0$736$1472...@news.sunsite.dk
Idolatry (Afgudsdyrkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sects/is-this-a-sect/22-614/22-615
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/_4EvEPnBSUc/m/itnw2honBgAJ

> [...]

> I de 40 år der er gået, har jeg aldrig oplevet, at Jesus har
> behandlet mig dårligt. Jeg er blevet ydmyget af mennesker (endog

Pudsigt nok kommer jeg så i dag "tilfældigvis" til at læse (under min
private læseplan i min andagt) fra 5. Mos. følgende:

(Netop denne dato i året er special/unit for mig personlig)

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Deu+15.16-17&version=BPH

5 Mosebog 15:16-17, Bibelen på hverdagsdansk

16
Hvis slaverne ikke ønsker frigivelse, fordi de er godt
tilfredse med at arbejde som slaver, og fordi de er kommet
til at holde af dig og din familie,

17
skal du tage en syl og stikke den gennem slavens øreflip og
ind i døren som tegn på, at vedkommende skal være din slave
på livstid. Dette gælder både for mandlige og kvindelige
slaver.

Dette skriftsted havde jeg (inden jeg mere eller mindre blev smidt
ud af menigheden i mandags) i tankerne tænkt mig at berette
uddybende om (på deres interne kirkenet), fordi ...

Åndelig set ér jeg faktisk Jesu *træl* (altså Jesu *slave*)!

Der er indgået en særlig aftale mig og Gud imellem: Det er som
om, at der er stukket en syl gennem min øreflip som tegn på, at
jeg er Jesu *ejendom*, og dermed sagt: IKKE andres - no matter
what!

Jeg vidste derfor fra starten af, at der var noget galt, fordi
disse ledere forsøgte at kile sig ind mellem mig og min Skaber!

(
Sammenlign fx. med Jesu Ord fra Matt. 23,8b-12 ...
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mat+23.8-12&version=BPH
)

Det er meget VIGTIGT, at du er dig *bevidst* om dette:

Kun *Gud* Hamselv skal være din Herre; INGEN andre!

Så ...

Lektien er, at ...

HVIS nogen forsøger at *kontrollere* dig, da er det nok IKKE fra
Gud!

Du er Hans ALENE.

Han kan løskøbt dig (med sit dyrebare blod)!

Amen?

Test dit kærlighedssprog:
Last OUTPUT: 22528 news:rkl0fm$7ag$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/Gcn51IznAgAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22625

Idolatry (Afgudsdyrkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-614/22-630
Is this a sect ? (Er dette en sekt ?)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sects/is-this-a-sect/22-614/22-630

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-614/22-630

-

Den 24-11-2020 kl. 13:01 skrev Kall, Mogens:

Jeg valgte slet ikke at svare tilbage, fordi jeg skønnede det
bedst sådan.

Fra: Peter ...
Date: søn. 29. nov. 2020 kl. 17.02
Subject: Vedr. Medlemssamtale
To: Mogens Kall <...
=== citat start ===

Kære Mogens!

Jeg havde regnet med at vi skulle mødes efter gudstjenesten i
dag til en medlemssamtale. Men kunne ikke se dig nogen steder.
Jeg håber at du har det godt og vil kunne mødes på et andet
tidspunkt? Kh Peter

=== citat slut ===

Manden havde IKKE forstået, at jeg med mit ordvalg ...

> Er det okay for Jer, at jeg poster denne meddelelse ud på nettet
> Jeres ? - Det vil være en (for mig at se) sund måde at informere
> folk på.
>
> Og så kan vi tage en samtale bagefter.

Manden havde IKKE forstået, at jeg med dette mit ordvalg havde
sat som *betingelse*, at jeg informerede menigheden om deres
behandling af mig!

Jeg valgte ligeledes her slet ikke at svare tilbage, fordi jeg
skønnede det bedst sådan.

Men så kom der 2 NYE mails i går aftes (mandag aften) vedr. vores
cellegruppe. Jeg læste dem senere på aftenen og svarede tilbage
til gruppens 9 øvrige medlemmen med ordene:

Fra: Mogens Kall <..
Date: man. 30. nov. 2020 kl. 22.17
Subject: Re: I morgen kommer vi ikke
To: ... (classified, 9 personer) ...
=== citat start ===

Kære alle,

[Jesus loves You, John 15,13-logo]

Jeg er mere eller mindre blevet smidt ud af kirken (se e-mail
fra Peter nedenfor), så jeg kommer heller ikke fremover.

Må Gud velsigne Jer alle. Lev vel ... :-)

Fra: Jette ...
Date: man. 30. nov. 2020 kl. 23.23
To: Mogens Kall <...
Cc: ... (classified, 8 stk.) ...
=== citat start ===

Kære ... (classified) ...! Og Mogens!

[ ... ]

Mogens, jeg synes, du skal give kirken en chance. Jeg håber, du
har glæde af den bog, du lånte og skal endelig læse den færdig,
inden du afleverer den til mig igen.Jeg håber, at du har lyst
til at tale med os i k-gruppen, for at vi kan forstå, hvad der
sker lige nu.

Kærlig hilsen Jette

=== citat slut ===

Denne meddelelse læste jeg så her til formiddag, og jeg følte
det nødvendigt at svare tilbage med ordene (og samtidig lige
give menighedens ledelelse et kopi):

Fra: Mogens Kall <...
Date: tir. 1. dec. 2020 kl. 09.46
To: Jette ..., Peter ..., Claus ..., Jens ...
Cc: ... (classified, 8 tsk.) ...
=== citat start ===

Den man. 30. nov. 2020 kl. 23.23 skrev Jette ...

[ ... cut, se ovenfor ... ]

Hej Jette (og I andre),

*ALARMKLOKKEN* begyndte allerede at kime forrige tirsdag:

Den 17-11-2020 kl. 09:59

> [...]
> NB! Andagtsteksten nedskrevet og trykt i hæfte FØR 26. august 2020,
> apropos det eventuelle *profetiske* element i budskabet!

[ ... ]
> [...]
> "indånde" deres identitet og dagsorden i dig. Og det er farligt,
> for når nogen kan definere dig, kan de kontrollere dig! ...

Jeg MISTER min *selvrespekt*, hvis jeg skal *redukseres* til
bare at være en skygge af mig selv!

Fejlen, ledelsen i kirken begår, er (for mig at se), at de tager
*patentret* på Guddommen. Og det er *afgudsdyrkelse* i mine øjne!
Det er den samme fejl sekten Jehovas Vidner begår og fanatiske
muslimer, der flyver ind i vores skyskrabere.

Så ...

Nej! Jeg egner mig ikke til at være en nikkedukke og bænkevarmer.
Beklager! ... :-(

Lev vel ... :-)

Kærlig hilsen Jeres broder i Kristus Jesus
Monner

=== citat slut ===

Og nu her bagefter kommer jeg i tanke om, HVAD det i grunden
VAR, der bl.a. blev sagt (og som ledelsen ikke kunne lide):

Re: Beskyt dit åndelige liv (når en menighed styres fór *autoritært* ?)
Date: Tue, 24 Nov 2020 13:11:25 +0100
[...]
Og det er så her, at *afgudsdyrkelsen* kommer ind i billedet,
når/hvis man tager *patentret* på Guddommen (skønner jeg)!

Test dit kærlighedssprog:
Last OUTPUT: 22627 news:5fc4a773$0$700$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/pFIWR4nXBQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22630

Idolatry (Afgudsdyrkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-614/22-636
Is this a sect ? (Er dette en sekt ?)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sects/is-this-a-sect/22-614/22-636

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-614/22-636

-

Den 01-12-2020 kl. 18:06 skrev Kall, Mogens:

Subject: Re: Beskyt dit åndelige liv (når en menighed styres fór
*autoritært* ?)
Date: Tue, 1 Dec 2020 18:06:38 +0100
22630 news:5fc67820$0$689$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/_4EvEPnBSUc/m/yxTGJO3CAgAJ
Jette skrev tilbage (45 min senere, tirsdag formiddag) og
accepterede, at jeg har forladt dem!

Og jeg tænkte, at så var det dét (slut, punktum)!

Men næste dag (i onsdags) ringer Peter så til mig kl 15:34.
Jeg ringer IKKE tilbage og tænker, at han vel (som tidligere)
kan skrive en mail, hvis der er noget at tilføje!

I går (torsdag) lidt før kl 11 ringer så et medlem (L.S.) af
k-gruppen (celle-gruppen) til mig og skriver kort tid efter
en SMS-besked, hvor L.S. beder mig kontakte høn.

Det får mig så til at skrive følgende besked (og tilføjer
yderligere lidt mere 17 min. senere):

Fra: Mogens Kall <...
Date: tor. 3. dec. 2020 kl. 11.24
To: ... (L.S.) ...
=== citat start ===

Den tor. 3. dec. 2020 kl. 11.07 skrev Mogens Kall <...:

> Hej ... (L.S.) ...,
>
> Du har ringet og sendt SMS til mig. Tak for din henvendelse,
> men jeg foretrækker mails (som denne), fordi jeg er blevet
> *dybt krænket* (og kan derfor komme til at sige uhensigtsmæssige
> ting i selvforsvar. På skrift er der lige en tænkepause, hvor
> besindighedens ånd kan råde).

Tillad mig lige at fortsætte med ordene (det er min måde at
håndtere konflikter på, der ikke lader sig løse ellers):

Jeg er ikke dum/ubegavet, men jeg er *naiv*, og jeg vil gerne
tro det bedste om andre (fremfor det værste). Og jeg tror, at
Gud har givet mig dette lidt "barnagtige" sindelag ... :-)

Men jeg kommer nogengange galt afsted i min naivitet!

Og det er dét, der er sket her, fordi ...

(Jeg har været nødt til at drøfte hændelsen med bl.a. en god
ven, og jeg har bl.a. skrevet følgende:)

24-11-2020 kl. 13:01

> [...]

> Og i min *naivitet* tror jeg så, at også JEG har lov til at dele
> *ALT*, hvad jeg har på mit hjerte; navnlig hvad jeg tror, at Gud

[ ... ]
> Og det kommer der så en hel masse bøvl ud af!

> Kh
> Monner

[ ... cut, se evt. mail tir. 1. dec. 2020 kl. 09.46 ... ]

=== citat slut ===

Men da jeg så intet hører fra L.S. videresender jeg så beskeden
til menighedens ledelse (bestående af Peter, Claus og Jens) her
til morgen kl 08.

Herved får jeg signaleret til Peter, at han må skrive mail, hvis
der yderligere skal kommunikeres.

Samtidig får jeg også lige præciseret, at det er dem, der er
skyld i al det her bøvl: At de bærer ansvaret for, at jeg er
blevet dybt krænket!

Om de fatter det ?

Tja ...

Jeg er i hvert fald nu blevet klar over, at Gud muligvis brugte
mig (som en *uvildig* instans) til at irettesætte dem (at de
"måske" er gået lidt for vidt mht. *magtsyge*), apropos ...

Subject: Re: Oplærer du mennesker, der kan oplære andre? -
Eller giver du ,dem *mundkurv* på,
som man har for vane bl.a. i sekter ?
Date: Thu, 3 Dec 2020 09:37:11 +0100
22634 news:5fc8a3b9$0$688$1472...@news.sunsite.dk
Idolatry (Afgudsdyrkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-614/22-634
Is this a sect ? (Er dette en sekt ?)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sects/is-this-a-sect/22-614/22-634
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/4XwrNFB8fAs/m/oLV2HAL1AQAJ

[ ... ]

> Sorry, men jeg er - som sagt - IKKE "ansat i firmaet" som nikkedukke
> og bænkevarmer!
>
> Hvis *sandheden* IKKE kan tåles at høres, indikerer dette i sig selv,
> at der er noget galt!
>

> Hertil KUNNE fx. en muslimsk galning så indvende:
>
> "Jamen mig har jo helle-for-delle!
>
> Mig er hævet over AL kritik!
>
> Mig er jo Guds udvalgte!"
>
> Så når du kritiserer mig, er det Gud, du kritiserer!"
>

> Indse dog, at du netop derved gør dig lig Gud, og dét er jo
> *afgudsdyrkelse* (SHIRK)!
>

> Åh ... Gid jeg dog ku' trænge igennem *hjernevasken* din!

> [...]
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22636

*Åndeligt mørke* ? -
Re: Beskyt dit åndelige liv (når en menighed styres fór *autoritært* ?)

File 22.639 ...
Excorsismus (Eksorcisme, dæmon- og djævleuddrivelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/excorsismus/22-xxx/22-639
Idolatry (Afgudsdyrkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-614/22-639
Is this a sect ? (Er dette en sekt ?)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sects/is-this-a-sect/22-614/22-639

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
> [...]

> === citat start ===
>
> Hej Peter,
>
> Jeg er lige kommet hjem og kan se, at du har ringet flere gange

Jeg var oppe og besøge min svoger her i weekenden, og vi fik
drøftet tingene igennem.

SAMTIDIG går det op for mig, at der måske er noget, som jeg
*fuldstændig* har overset (et *tegn* fra Himlen):

DR S144 søn 13 dec 08:02:14
12.december dr.dk/nyheder 14:57

KUN EN TIMES SOL I DECEMBER
"Det er mørkt, når vi står op. Og mørkt
når vi' på job..." Sådan synger Rasmus
Nøhr i sangen "Sommer i Europa".

Og ud over, at dagene er korte, så har
det også været skyet i de sidste 12
dage.

Lige nu kan december kun præstere 1
times solskin på landsplan. Den halve
af den hele time fik vi i tirsdags.

Så hvis solbrillerne ligger og støver i
forruden, så er det ikke uden grund.

December 2019 bød på 42,2 timers
landsdækkende solskin, så der er lang
vej igen.

Kigger vi en uges tid vi frem, er der desværre ikke udsigt til meget
mere sol, så bundrekorden fra 1959 med kun otte timers landsdækkende
solskin i december har forudsætninger for at blive slået.

+

Vi har haft under syv minutters sol om dagen i december
9. dec. 2020, 19:39
https://vejr.tv2.dk/2020-12-09-vi-har-haft-under-syv-minutters-sol-om-dagen-i-december

Er der tale om et *åndeligt mørke* over Danmark for tiden (set
fra Himlen) ?

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22639

Subject: *Åndeligt mørke* ? -
Date: Sun, 13 Dec 2020 16:04:52 +0100
22639 news:5fd62d98$0$674$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/_4EvEPnBSUc/m/YDtoaFcRAgAJ

> Tråd:
>
> Den store helhed mht. Kristendom (overblikket)
> + slaver og kvinders rettigheder

[ Rekonstruktion start ]

> [...]

[ ... ]
> Og da kom følgene ord til mig (perhaps the voice of Heaven):
[ ... ]
> [...]
>

> For sæt nu der er tale om *falsk* profeti (5.Mos 13,1-), da er
> det jo IKKE så smart, at du bare godtager budskabet UDEN sund

[ Rekonstruktion slut ]
Jeg "fristes" over evne til at fortsætte med et bibelcitat ...

(
Fordi ...

I dag da jeg skulle læse fra BibelLæserRingen, og der her
var ny tekst fra Lukas Evangeliet (idet denne forrige fra
Filipperbrevet var slut) ...

... da kom jeg tilfældigvis til at slå op på et andet
Skriftsted (som jeg tidligere har markeret med rødt, så det
er meget tydeligt FREMHÆVET):
)

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Amos+2.12&version=BPH

Amos 2:12, Bibelen på hverdagsdansk

..., og I forbød profeterne at profetere.

Kommentar:

I oversættelsen fra 1992 står der:

... og du uskadeliggjorde mine profeter ved at forlange,
at de skulle holde mund.

Og netop i det samme hørte jeg en røst sige:

Mig osse ha' *patentret* på Guddommen!

Røsten kom fra mig selv ... :-)

Mht. det *åndelige mørke* har der her i Danmark endnu ikke været
solskin!

Apropos ...

"Sladrer" vejret (i DK) om "et-eller-andet" ?

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige:
(2020-12-18, Friday, CET 10:46, GMT 09:46)
- "Spørger jeg."

Nå, men ...

Held i uheld:

Der er "måske" VIGTIGERE gøremål (der skal foretages, mens chancen
byder sig), apropos ...

News:dk.videnskab
Subject: SETI: New searchstring (from 0-1-Pi to 0-1-61/43)
Date: Fri, 18 Dec 2020 02:57:27 +0100
22644 news:5fdc0c8a$0$677$1472...@news.sunsite.dk
https://sites.google.com/site/setiv103/home/pulses/0-1-43-61/22-644
https://sites.google.com/site/abraham175code/files/22-xxx/22-6xx/22-64x/22-644
https://groups.google.com/g/dk.videnskab/c/q95rmjjtQyo/m/h2TjTMPfBAAJ
https://groups.google.com/g/sci.astro.seti/c/N738Im6UhEE/m/zzAQthfaAQAJ

Ting, der har været forsømt i al, AL fór lang tid, skønner jeg!

Last OUTPUT: 22627 news:5fc4a773$0$700$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/pFIWR4nXBQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22645

Den 24-11-2020 kl. 13:01 skrev Kall, Mogens:

Jeg blev i går søndag kontaktet af et medlem af Kirken. Og jeg
valgte så at svare tilbage med ordene:

Fra: Mogens Kall <...
Date: man. 8. feb. 2021 kl. 11.37
Subject: Re: Længe siden
To:
Sander ...
Anja ...
Anne Marie ...
Claus ...
Ejgild ...
Henning ...
Inga ...
Jens ...
Jette ...
Lars ...
Louay ...
Peter ...
Sara ...

=== citat start ===

Fra: Soall ...
Date: søn. 7. feb. 2021 kl. 14.59
Subject: Længe siden
To: Mogens Kall <...

> Hej Mogens.
>
> De sidste gange inden Corona lukkede Københavnerkirken ned
> kikkede jeg efter dig i salen men har ikke set du har været der.
> Heller ikke når vi nu er på ZOOM - online gudstjeneste. Så vil
> bare lige høre om du er OK og om livet byder på udfordringer
>
> Du er velkommen til at skrive retur.
>
> De varmeste hilsner - og må Gud være med dig
>
> Sander ...

Hej Sander,

(
Jeg tillader mig lige at sende et kopi af denne samtale til
ledelsen i Kirken samt medlemmerne af den celle-gruppe, som jeg
kom i (ledet under Jettes autoritet).
)

Tak for din mail (dejligt at høre fra dig) ... :-)

Jeg har med vilje undladt at kontakte dig for at *beskytte* dig.
.

Men da du nu selv retter henvendelse, BØR jeg nok informere dig
om, hvad der skete:

1.a
Københavnerkirken opretter i efteråret 2020 kirkens interne
kommunikation på ...
https://kirkenet.kbhkirken.dk/

1.b
[...]

2.a
[...]

2.b
> [...]

menigheden allerede har truffet), som jeg ikke har kendskab til!)

Jeg forsøger efter bedste evne at rette skaden op!

*Alarmen* begynder at ringe HØJLYDT (i mit sind) tirsdag den 17.
nov 2020:

Date: Tue, 17 Nov 2020 09:59:25 +0100
22598 news:...

> [...]
> NB! Andagtsteksten nedskrevet og trykt i hæfte FØR 26. august 2020,
> apropos det eventuelle *profetiske* element i budskabet!

[ ... ]
> [...]
> for når nogen kan definere dig, kan de kontrollere dig! "Hvordan
> kan jeg beskytte mig selv?" spørger du måske.

Jeg har førhen (i mit personlige kristne liv) *erfaret*, at Gud
kan tale til os mennesker (fx. igennem andre kristne)!

Jeg bliver så "fristet" over evne og skriver et nyt indlæg (i
en ny tråd):

Visioner: Fra minus til plus,
> [...]

[ ... ]
> 10 tegn på et sundt team

Mogens Kall
19-11-2020 07:39:14

> De 5 kærlighedssprog

4.
Og yderligere bliver jeg også "fristet" over evne og skriver et
nyt indlæg (i en ny tråd):

> [...]

Det er påfaldende, at INGEN kommenterer indlæggene mine
(endskønt man jo sagtens kunne ha' ytret sig fx. om de 5

Havde man fx. haft indsigelser (som menighedens ledelse), da
BURDE man jo (som *ansvarsfuld* hyrde) gøre opmærksom på dette
i god tid (og på den måde ha' tilrettevist et lille åndelig
umodent får)!

Jeg har set denne tavshed før i en menighed med en for mig at
se al, al for autoritær ledelse! Folk TURDE ikke foretage sig
det mindste uden først at ha' ledelsens godkendelse/accept!

Det hedder "vist nok" *menneskefrygt på dansk (denne adfærd)!

[...]

samt ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jer+31.34&version=DN1933

    Jeremias 31:34, Dette er Biblen på dansk

    Ven skal ikke mere lære sin Ven eller Broder sin Broder og
    sige: "Kend Herren!" Thi de skal alle kende mig fra den
    mindste til den største, lydet det fra Herren; ...

Så ...

Tanken "strejfede" SELVFØLGELIG mit sind, at man måske ikke
TURDE tilkendegive sin mening UDEN FØRST at ha' fået ledelsens
accept i Københavnerkirken!

Og så hændte der da også følgende (blot ½ time efter mit sidste
indlæg):

Fra: Peter ...
Date: man. 23. nov. 2020 kl. 20.57
To: Mogens Kall <...
Cc: Claus ..., Jens ...

=== citat start ===

Kære Mogens!

(kopi til Jens ... og Claus ...)
> (kopi til Jens ... og Claus ...)
Nogel ord nedskrev jeg i den forbindelse (for herigennem at
*bearbejde* traumet psykisk) den 24. nov 2020 (altså dagen efter
*overgrebet*):

=== citat start ===

Date: Tue, 17 Nov 2020 09:59:25 +0100
22598 news:...

> [...]
> kan jeg beskytte mig selv?" spørger du måske.

Man beskytter sig selv nok bedst ved i tide at indse, at der er
grænser for, hvad man skal finde sig i!

[...]

=== citat slut 24. nov. 2021 ===

8/2-21

Og helt færdigbearbejdet *traumet* har jeg IKKE endnu, Sander.

Et spørgsmål melder sig jo:

OM man tager psykisk skade af at være sammen med sådanne
*herskersyge* mennesker ?

Ja! Det tror jeg faktisk, Sander, for at være helt ærlig!

Så ...

Jeg valgte at *beskytte* mig selv ved - i TIDE - at komme væk
fra dette *usunde* miljø!

Og ...

Da jeg modtog din mail i går, drøftede jeg det med en god
katolsk ven, jeg har, fordi ...

BURDE jeg indvi' dig i sandheden eller blot give dig en lille
hvid løgn (om at jeg fx. ikke har tid eller You-name-it).

Vi bad om, at Gud måtte vejlede mig (fx. gennem en andagtsord).

Men ...

Jeg har ingen vejledning modtaget!

Så ...

HVAD byder min *samvittighed* mig ?

Og nu bliver jeg så "fristet" over evne til at skrive hele
denne lange mail til dig, fordi ...

Jeg ved jo, at du har en baggrund som Jehovas Vidne, men at du
netop ikke kunne udstå deres *herskersyge* (altså *sygelige*
trang til at ville bestemme over andre)!

Så ...

Spørgsmålet i mit sind er jo:

    Har jeg (Mogens Kall) et *medansvar* for Sanders kristne
    livsvandring ?

    (Svaret herpå er: Nej! Da jeg ikke længere kommer i Kirken,
    er det IKKE længere mit ansvar, hvad der foregår der.)

    Men ...

    BØR jeg *advare* ham - i tide - hvis jeg fornemmer, at han
    (ligesom jeg) engang ude i fremtiden vil kunne komme i
    knibe i form af, at disse mennesker også *forgriber* sig
    på ham åndeligt (med deres *herskersyge*) ?

Og svaret er:

Ja! Det tror jeg faktisk!

(
Pudsigt nok kommer BibelLæserRingen delvist ind på dette
dilemma i deres andagtshæfte til i dag med ordene:

NB! Andagtsteksten nedskrevet og trykt i hæfte FØR 10. december
2020, apropos det eventuelle *profetiske* element i budskabet!

=== citat start ===

Mandag 8. februar [2021]

Ez 33,1-20

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ez+33.1-20&version=BPH

    Ezekiel 33:1-20, Bibelen på hverdagsdansk

    Advarer du dem derimod, ..., er [du] uden skyld ...

Vend om, vend om!

[ ... ]

=== citat slut ===

En dag vil jeg blive krævet til regnskab af min Herre° (for
HVORDAN jeg har forvaltet dét, som Han har betroet mig, stort
som småt. Og her gælder det om IKKE at ha' *menneskefrygt* men
en REN samvittighed; koste hvad det koste må).

Så nu er *advarslen* hermed givet videre, Sander (samt til Jer
andre, som jeg lærte lidt at kende i "celle-gruppen")!

Og til Jer i menighedens ledelse har jeg kun én ting at sige:

    Vend om, vend om!

https://www.youtube.com/watch?v=Dl5iPXltMH4

De bedste hilsner og Guds fred ...
Monner

=== citat slut ===

Last OUTPUT: 22700 news:60080d9b$0$677$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/X4z1cd6pDQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22730

Og det blev nødvendigt at komme med yderligere et svar!

File 22.731 ...
Idolatry (Afgudsdyrkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-731
Is this a sect ? (Er dette en sekt ?)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sects/is-this-a-sect/22-731

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-731

-

Den 08-02-2021 kl. 11:45 skrev Kall, Mogens:

*autoritært* ?)
Date: Mon, 8 Feb 2021 11:45:07 +0100
22730 news:60211635$0$690$1472...@news.sunsite.dk
Idolatry (Afgudsdyrkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-730
Is this a sect ? (Er dette en sekt ?)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sects/is-this-a-sect/22-730
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/_4EvEPnBSUc/m/gWCYSr7sAAAJ
[ ... ]
Menighedens ledelse rettede derefter henvendelse til mig få timer
senere pr. mail, og jeg svarede dem (og de andre indkaldte *vidner*
i "sandhedskommission-undersøgelsen") tilbage med følgende ord:

Fra: Mogens Kall <...
Date: tir. 9. feb. 2021 kl. 11.39
To: Anja ...
Anne Marie ...
Claus ...
Ejgild ...
Henning ...
Inga ...
Jens ...
Jette ...
Lars ...
Louay ...
Peter ...
Sander ...
Sara ..

=== citat start ===

Fra: Peter ...
Date: man. 8. feb. 2021 kl. 13.59
To: Mogens Kall <...
Cc:
Sander ...
Anja ...
Anne Marie ...
Claus ...
Ejgild ...
Henning ...
Inga ...
Jens ...
Jette ...
Lars ...
Louay ...
Sara ...

> Kære Monner!
>
> Tak for din mail.
>
> Tak også for at du også har sendt den til os i ledelsen,
> istedet for at gå bag om ryggen på os.
>
> Som det hele tiden har været tilfældet, og som det også
> fremgår af vores tidligere mailveksling, vil vi fortsat meget
> gerne mødes med dig, så vi kan få talt sammen. Det har på
> intet tidspunkt været vores hensigt at give dig mundkurv på
> eller ville kontrollere dig.
>
> Derfor er at du altid er meget velkommen til at kontakte os,
> hvis du ønsker at mødes med os. Vi håber fortsat at du vil
> [...]

Hej Peter!

Du *bedrager* dig selv (med disse dine ord), fordi ...

(Forhold dig *nøgtern* til Sandheden°, John 8,32)

*Realiteterne* er, at jeg fik *mundkurv* på (gennem Jeres
psykiske pres)!

Jeg har følt det ENORMT *ærekrænkende*!

Og faktisk var det et angreb på selve min kristne *identitet*
(med dertil hørende risiko for, at jeg kunne falde bort fra
troen, HVIS jeg havde været en nyfrelst, apropos Matt 18,6)!

Og ...

Set i lyset af dette:

    Ville man byde nyfrelste denne behandling?

Nej, vel ?

Så ...

Jeg kan IKKE anbefale nyfrelste at komme i Københavnerkirken,
for sæt nu I også overfusede dem!

Og ...

HVIS jeg ikke vil byde nyfrelste denne behandling, HVORFOR så
byde mig selv den?

I det hele taget er der - for mig at se - noget galt, NÅR/HVIS
kristne presser hinanden psykisk (fordi det jo slet ikke er
Guds Ånd, der så råder), ved mindre den kristne vitterlig har
gjort noget ALVORLIG galt (såsom hor, utugt, tyveri og det,
der er værre, og som man så må *omvende* sig fra, jævnfør
1. Kor. 5,2)!

Så ...

Hvad gør vi nu ?

Jeg er psykisk sårbar (og MANGLER således desværre delvist noget
af mit psykiske ubevidste forsvar) og kan defor slet ikke tåle
alle disse konflikter med konfrontationer og magtkampe!
   En læge ville derfor *fraråde* mig at møde op ansigt til
ansigt, fordi der måske er risiko for, at patienten bryder
psykisk sammen med psykose.
   Så livets lektie har lært mig, at jeg skal passe på mig selv,
OGSÅ når andre ikke vil *respektere* mine grænser!

Jeg *forlanger* derfor ...

1.
En *uforbeholden* skriftlig undskyldning fra Jer alle 3, både
dig Peter, og dig, Claus, og din Jens!
(fordi du var jo streng taget, Peter, blot en stik-i-rend-dreng,
og kunne - og kan fortsat - fyres, hvis du ikke makker ret. Det
vil derfor være unfair, dersom du alene skal sidde med Sorteper
nu)!

2.
At min *klage* til Øverstkommanderende° (via Sander-notatet:
email sendt til Sander og Jer andre 2021-02-08 kl. 11.37)
bliver lang ud på Københavnerkirkens interne debat-forum ...
https://kirkenet.kbhkirken.dk/group/details/d0e9d2c1-5a79-4547-a62b-826b25957fb2
... så menighedens medlemmer er informeret og evt. kan bidrage
med ... You-name-it!

3.
At kopi af Jeres undskyldning ligeledes bliver lagt ud på
Københavnerkirkens interne debat-forum ...
https://kirkenet.kbhkirken.dk/group/details/d0e9d2c1-5a79-4547-a62b-826b25957fb2

Kan dette lade sig gøre ?

(Kender jeg Jer ret:)

Næppe!

Så ...

Min opgave er løst! I am history now. Og tak for det, Jesus. Så
kan Din træl (*Guds* ejendom, jævnfør Ex. 21,6 Deu 15,17)
vandre videre med *frimodighed* ... :-)

Lev vel. See You in Heaven ... :-)

De bedste hilsner og Guds fred ... :-)
Monner

=== citat slut ===

Puha!

Luften trænger til at blive renset (oven på al dette bøvl):
https://www.youtube.com/watch?v=t7Uk0hflDoY&list=PLszhKo2cWmhNDnGYk3pHw8icJ5iFw2Thd&index=25

Last OUTPUT: 22700 news:60080d9b$0$677$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/X4z1cd6pDQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22732

File 22.733

Den 09-02-2021 kl. 11:56 skrev Kall, Mogens:
> Og det blev nødvendigt at komme med yderligere et svar!

> [...]

Ævl!

Der skulle ha' stået:

File 22.732 ...
Idolatry (Afgudsdyrkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-732
Is this a sect ? (Er dette en sekt ?)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sects/is-this-a-sect/22-732

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-732
Og ...

Jeg "fristes" over evne til at fortsætte med ordene (som "kanske"
skal bruges, dersom der kommer en tilbagemelding fra menighedens
ledelse):

Kalder du det en undskyldning ?

Du må ha' spist søm!

Last OUTPUT: 22700 news:60080d9b$0$677$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/X4z1cd6pDQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22733

Notat vedr. tilgivelse

File 22.736 ...
Forgiveness (Tilgivelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/forgiveness/22-736
Idolatry (Afgudsdyrkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-736
Is this a sect ? (Er dette en sekt ?)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sects/is-this-a-sect/22-736

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/forgiveness/22-736

-

Den 09-02-2021 kl. 12:04 skrev Kall, Mogens:

*autoritært* ?)
Date: Tue, 9 Feb 2021 12:04:48 +0100
22733 news:60226c53$0$667$1472...@news.sunsite.dk
Idolatry (Afgudsdyrkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-733
Is this a sect ? (Er dette en sekt ?)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sects/is-this-a-sect/22-733
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/_4EvEPnBSUc/m/6UYA1WU8AQAJ

[ ... cut 01, See file 22.732 ...
> [...]

> Jeg "fristes" over evne til at fortsætte med ordene (som "kanske"
> skal bruges, dersom der kommer en tilbagemelding fra menighedens

Et udsagn (ønskeseddel):

=== Simulering start ===

Kære Monner,

Vi (menighedens ledelse) er kede af, at vi har forvoldt dig
unødvendig psykisk smerte, og vi vil gerne hermed give dig
en uforbeholden undskyldning!

(
Vores henvendelse var ikke ment som en *mundkurv*, men vi
er i mellemtiden nu blevet klogere og kan således godt
indse, at det KUNNE (og fortsat KAN) opfattes sådan,
fordi ...

Næste skridt KUNNE jo blive (dersom du, Monner, stik imod
hvad vi bad dig om, alligevel skrev flere indlæg i vores
interne debat-forum), at du blev stemplet som trodsig; altså
i *oprør* mod os (og dermed indirekte i *oprør* mod Gud). Og
sådanne mennesker KAN faktisk godt bortvises fra en
menighed (efter en eller to advarsler, jævnfør Tit. 3,10)

Men det var - som sagt - IKKE vores intention!
)

Kan du tilgive os ?

Kh
bla, bla, bla.

=== END of simulering ===

Og hertil vil jeg så svare (at når nu en kristen har *pligt* til
at tilgive sin næste, når/hvis denne beder om det (jævnfør Jesu
Ord fra fx. Luk 17,4):

Ja!

Jeg *tilgiver* Jer - i Faderens, i Sønnens og i
Helligåndens navn!

Men kommer der IKKE denne *syndserkendelse*, da er en kristen
IKKE forpligtet til at tilgive!

Dermed IKKE sagt, at du gerne må tilgive, apropos Jesu Ord på
Korset: Fader! Tilgiv dem, for de ved ikke, hvad de gør!

Men lad være med at presse det igennem med vold og magt,
når/hvis du fx. er sjælesørger (og skal vejlede et andet
menneske), fordi ...

Folk kan være så ødelagte (af andres syndere, fx. incest), at
man IKKE må negligere den smerte, der er blevet påført dem (ved
hurtigt at skøjte videre til "målstregen")!

Giv dem tid til at sørge (og forhåbentlig også genvinde tilliden
til Gud, apropos fx. Ruts bog 1,20-21-END).

Amen ?

Last OUTPUT: 22700 news:60080d9b$0$677$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/X4z1cd6pDQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22736

Brev til en kristen broder (vedr. Ringmuren) -

Re: Notat vedr. tilgivelse -
Re: Beskyt dit åndelige liv (når en menighed styres fór *autoritært* ?)

File 22.803 ...
Forgiveness (Tilgivelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/forgiveness/22-803
Idolatry (Afgudsdyrkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-803
Is this a sect ? (Er dette en sekt ?)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sects/is-this-a-sect/22-803
Ringwall (Ringmur)
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/ringwall/22-803

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/forgiveness/22-803

-

Subject: Notat vedr. tilgivelse -
Date: Wed, 10 Feb 2021 17:42:13 +0100
22736 news:60240cea$0$673$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/_4EvEPnBSUc/m/QNTjcGSdAQAJ
En kristen broder fra menigheden kontakter mig herefter,
hvortil jeg må svare:

Fra: Mogens Kall <
Date: fre. 19. mar. 2021 kl. CET 08.12, GMT 07:12
Subject: Re:
To: ... (classified) ...

=== citat start ===

Hej ... (classified) ...,

(
NB!
Kopi sendes til Køhenhavnerkirkens ledelse, så jeg
IKKE taler bag deres ryg, hvilket Gud jo IKKE bryder
sig om, da det jo ellers undergraver deres autoritet
som Guds repræsentanter i Kirken Hans!
Jeg medtager også Jette, da hun af Gud har fået
indsigt i alle disse ting gennem sit arbejde inden for
psykiatrien og muligvis kan bistå kirkeledelsen med
faglig vejledning/hjælp.
)

Tak for denne din mail ... :-)

Jeg bliver ked af det, hver gang jeg bliver mindet om
Københavnerkirken, fordi det jo aldrig er rart, når andre
mennesker vanærer en.

Særlig alle os, der er psykisk sårbare, kan ikke tåle denne
ukristelige behandling (som jeg blev udsat for), fordi vi
mangler noget i vort ubevidste forsvarsmekanisme.

Uheldigvis bliver jeg mindet om alt dette, som gør psykisk av,
hver gang du kontakter mig, fordi jeg i mit sind jo forbinder
dig med Københavnerkirken, da det jo var her, at vi mødte
hinanden.

Jeg kommer derfor til at melde pas!

Der bliver rippet op i et sjælesår (i mit sind), som måske nu
bare skal ha' fred og ro, så det kan hele; fordi Jesus ALLEREDE
har renset det (jævnfør Joh 15,3).

Der er altså INTET forkert/galt med dig, og du har INTET forkert
gjort. Og du må derfor IKKE opfatte det som et nederlag, at
du som menneske (og Jesu ejendom) *tilsyneladende* er blevet
vraget, for det er du IKKE.

Men situationen er bare sådan lige nu, at jeg IKKE kan tåle
mere!

Mit psykiske forsvar består primært i, at Gud har fået lov til
at være Ringmuren (altså Herre i mit liv):

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Isa+26.1&version=BPH

Esajas 26:1, Bibelen på hverdagsdansk

[ ... ]

Vores by er godt befæstet,
Herren selv er dens mure og volde.

Og det virker fint ... :-)

Men når dette så kommer under angreb fra andre kristne, da
oplever jeg det som en dolk i ryggen! Min sjæl/psyke opfatter
det som forræderi og dermed *tillidsbrud*!

Og det er derfor, at det gør så skrækkelig av!

(
Når/hvis en ledelse (i en Kirke) IKKE kan indse dette, da er
der for mig at se noget ALVORLIGT galt med denne ledelse! De
MANGLER simpelthen forståelse (empati), som er nødvendig
for at kunne lede en menighed/kirke!
)

Så kære broder i Herren!

Som situationen er lige nu, er det ikke så smart, at vi mødes!

Lev vel, kære broder ... :-)

De bedste hilsner
Monner

Den tir. 16. mar. 2021 kl. 10.20 skrev ... (classified) ...:

Hey du ..

jeg får sidste stik vaccine d. 21. marts så hvis du har mod
på det kan du jo kigge ind derefter.

Kh ... (classified) ...

=== citat slut ===

Last OUTPUT: 22800 news:6052548e$0$675$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/RXkOY_yABQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22803

Re: Brev til en kristen broder (vedr. Ringmuren) -
Re: Notat vedr. tilgivelse -
Re: Beskyt dit åndelige liv (når en menighed styres fór *autoritært* ?)

File 22.804b ...
Forgiveness (Tilgivelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/forgiveness/22-804
Idolatry (Afgudsdyrkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-804
Is this a sect ? (Er dette en sekt ?)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sects/is-this-a-sect/22-804
Ringwall (Ringmur)
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/ringwall/22-804

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/forgiveness/22-804

-

Den 19-03-2021 kl. 08:34 skrev Kall, Mogens:

Subject: Brev til en kristen broder (vedr. Ringmuren) -
Re: Notat vedr. tilgivelse -
Re: Beskyt dit åndelige liv (når en menighed styres fór *autoritært* ?)
Date: Fri, 19 Mar 2021 08:34:54 +0100
22803 news:6054541f$0$675$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/_4EvEPnBSUc/m/TGACoW2mAgAJ
Menighedens ledelse kontakter mig herefter med ordene:

Fra: Peter Techow <...
Date: fre. 19. mar. 2021 kl. CET 10.32, GMT 09:32
To: Mogens Kall <
Cc: ... (classified) ...
Claus Grønbæk, Københavnerkirken <...
Jens Bruun Kofoed <...
Jette ...
Lars ..

=== citat start ===

Kære Mogens,

Det skærer i mit hjerte, når du skriver at du bliver ked af det,
hver gang du mindes Københavnerkirken. Derfor vil jeg endnu
engang sige til dig at jeg meget gerne vil mødes med dig, så vi
kan tale om tingene. Jeg håber fortsat, at du vil tage imod
tilbuddet.

Kærlig hilsen
Peter Techow

=== citat slut ===

Og så blev det nødvendigt at skære tingene ud i pap ved at svare
tilbage med ordene:

Fra: Mogens Kall <<...
Date: lør. 20. mar. 2021 kl. CET 10.34, GMt 09:34
To:
Peter Techow <...
[...]

Dine ord virker besnærende, men ...

Det "forekommer" mig, at du mere er interesseret i at feje for
 egen dør (end at ære Gud); idet ... (input memory from) ...

Fra: Peter ...
Date: man. 23. nov. 2020 kl. 20.57
To: Mogens Kall <...
Cc: Claus ..., Jens ...

> Og vi (Jens, Claus og jeg) vil faktisk
> gerne bede dig om ikke at skrive mere på kirkenet ...

+

Egen notat vedr. denne *mundkurv*:
Date: Wed, 10 Feb 2021 17:42:13 +0100
File 22.730

> [...]
>      sådanne mennesker KAN faktisk godt bortvises fra en
>      menighed (efter en eller to advarsler, jævnfør Tit. 3,10)

Du (og menighedens ledelse) kan ikke både blæse og ha' mel i
munden (på samme tid)!

Indse dog, at dét, du (og ledelsen har gjort), er strengt
forbudt i Guds rige (ved mindre der er tale om *vranglære*)!

(Og IKKE at ku' indse dette, er i sig selv *ALARMERENDE*!)

mvh
Monner

=== citat slut ===

(
Min ven havde jeg undtaget, da vedkommende tager skade af
skænderier.

Last OUTPUT: 22800 news:6052548e$0$675$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/RXkOY_yABQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22805

Så fat det dog: Du er *fyret*! -
Re: Brev til en kristen broder (vedr. Ringmuren) -
Re: Notat vedr. tilgivelse -
Re: Beskyt dit åndelige liv (når en menighed styres fór *autoritært* ?)

File 22.809 ...
Forgiveness (Tilgivelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/forgiveness/22-809
Idolatry (Afgudsdyrkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-809
Is this a sect ? (Er dette en sekt ?)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sects/is-this-a-sect/22-809
Ringwall (Ringmur)
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/ringwall/22-809

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/forgiveness/22-809

-

Den 20-03-2021 kl. 11:06 skrev Kall, Mogens:

Subject: Re: Brev til en kristen broder (vedr. Ringmuren) -
Re: Notat vedr. tilgivelse -
Re: Beskyt dit åndelige liv (når en menighed styres fór *autoritært* ?)
Date: Sat, 20 Mar 2021 11:06:27 +0100
22804b + 22805 news:6055c925$0$669$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/_4EvEPnBSUc/m/jrBci0f9AgAJ
Herefter modtager jeg i dag kl ca. 13:47-9 så en gruppebesked
fra Claus Grønbæk og en fra Peter Techow.

Og så blev det desværre nødvendigt at gentage mit budskab med
ordene:

Fra: Mogens Kall <...
Date: tir. 23. mar. 2021 kl. CET 17.53, GMT 16:53
Subject: Slet mig venligst fra Jeres mail-liste -
Fwd: Ny besked på Kirkenet
To: Claus Grønbæk, Københavnerkirken <...
Jens Bruun Kofoed <...
Jette ...
Københavnerkirkens kontor <...
Lars ...
Peter Techow <...

=== citat start (Letter to kbhkirken) ===

File no 22807
Date: Mon, 22 Mar 2021 07:54:08 +0100

> [...]
>      de er stadig fulde af salt.
>

> Slet mig dog fra denne Jeres mail-liste, så jeg ikke mere skal
> blive mindet om det *rådne* vand, der FOREGIVER at være fra Gud
> men som i virkeligheden er den modbydelige perfektionistiske
> jantelov *afgud* (der med sine døde gerninger tager kvælertag på
> Guds Ånd, så AL glæden og frimodigheden ved at være kristen
> forsvinder); en *afgud*, som I (efter min mening) tilbeder (så
> der ligefrem nu er lig i lasten)! Jeg føler mig i hvert fald IKKE
> særlig godt behandlet af Jer og nu derfor bare fremover vil være

Dagens Ord fra BibelLæserRingen:

https://blr.dk/produkt/bibelnoeglen-2-2/

=== citat start ===

Tirsdag 23. marts [2021]

Luk 22,24-30

[
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+22.25&version=BPH

    Lukas 22:25, Bibelen på hverdagsdansk 1992

    Da sagde Jesus til dem: "I denne verden hersker magthaverne
    over folk samtidig med, at de påstår, det er til folkets
    bedste.
]

=== citat slut ===

Sammenlign med ...

Fra: Peter ...
Date: man. 23. nov. 2020 kl. 20.57
To: Mogens Kall <...
Cc: Claus ..., Jens ...

> Og vi (Jens, Claus og jeg) vil faktisk
> gerne bede dig om ikke at skrive mere på kirkenet ...

At høste, hvad man har sået:
)

Slet mig venligst fra Jeres mail-liste. Vi har INTET mere til
fælles!

mvh
Monner

Date: Mon, 22 Mar 2021 07:54:08 +0100
22807 news:60583f12$0$700$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/zCHa19nnbPE/m/ANyQIcsnBQAJ

Subject: Burma: Som *massemorder* er du er *skyldig* og SKAL straffes! -
Re: News 2021-03-01, ...
Date: Tue, 23 Mar 2021 12:33:12 +0100
22809 news:6059d1fa$0$669$1472...@news.sunsite.dk
*Specifikt* vedr. Abraham-koden
https://sites.google.com/site/abraham175code/files/22-xxx/22-8xx/22-80x/22-808
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/zCHa19nnbPE/m/oOXQJJqFBQAJ

Last OUTPUT: 22800 news:6052548e$0$675$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/RXkOY_yABQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22809

Fader! Tilgiv dem, thi de forstår slet ikke, hvad de gør!

Re: Så fat det dog: Du er *fyret*! -
Re: Brev til en kristen broder (vedr. Ringmuren) -
Re: Notat vedr. tilgivelse -
Re: Beskyt dit åndelige liv (når en menighed styres fór *autoritært* ?)

File 22.810 ...
Forgiveness (Tilgivelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/forgiveness/22-810
Idolatry (Afgudsdyrkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/idolatry/22-xxx/22-810
Is this a sect ? (Er dette en sekt ?)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sects/is-this-a-sect/22-810
Ringwall (Ringmur)
https://sites.google.com/site/kallscie/home/psychology/ringwall/22-810

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/forgiveness/22-810

-

Subject: Så fat det dog: Du er *fyret*! -
Date: Tue, 23 Mar 2021 18:19:21 +0100, GMT 17:19
22809 news:605a231c$0$676$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/_4EvEPnBSUc/m/vFEUCaUABAAJ
Her til morgen under min andagts falder mit øje på et skriftsted,
(som jeg har understreget tidligere i min bibel), fordi
andagtsteksten fra BibelLæserRingen "tilfældigvis" i disse dage
er hentet fra Luk 22,47-53:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+23.34&version=BPH

Lukas 23:34, Bibelen på hverdagsdansk

Men Jesus bad:
„Far, tilgiv dem, for de ved ikke, hvad de gør.”

Og jeg fornemmede, at Gud vil, at det også skal være mine ord og
holdning i denne sag, at de er tilgivet, fordi de (i deres
*vildfarelse*) slet ikke har forstået, hvad de egentlig gør
(henretter åndeligt en medkristen og derigennem deres Herre°)!

Lederen i kirken talte MEGET om orden, og det er da også fint
nok, hvis bare IKKE dette udmunder i *kontrol* (af mennesker,
som tilfældet var/er med mig)!

Fordi ...

Sandheden er ... (input memory from) ...

Subject: Re: 22.616 -
Re: Beskyt dit åndelige liv (når en menighed styres fór *autoritært* ?)
Date: Tue, 24 Nov 2020 13:10:59 +0100
22616 news:5fbcf855$0$732$1472...@news.sunsite.dk
Idolatry (Afgudsdyrkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/sects/is-this-a-sect/22-614/22-616
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/_4EvEPnBSUc/m/3NgG3R0nBgAJ

> Tråd:
>
> Visioner: Genbrugsbutik

https://kirkenet.kbhkirken.dk/messages/thread/4d33d5f0-7608-4e4f-bf3a-f2bb48c1fe5d

> (9 indlæg i alt)
[ ... ]
> 5
> Mogens Kall
> 15-11-2020 15:30:55
> === citat start ===
[ ... ]
> [...]
> fællesskab med dig. Følg blot disse mennesker, fordi de har
> fundet Kilden med det LEVENDE vand (Ez. 47,1-12), som du

Subject: Re: Le Réparateur° -
Re: Ord, der skal ihukommes (Ligefrem tale om monogami)
Date: Sat, 21 Nov 2020 13:17:54 +0100
22610 news:5fb90575$0$739$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/kZIFRK-yhrA/m/XtgEmsE7BQAJ

Date: Tue, 24 Nov 2020 13:10:46 +0100
22615 news:5fbcf848$0$736$1472...@news.sunsite.dk
> [...]
[ ... ]
> [...]
> Missions-strategi
> ... (Ez 47,1-12) ...
>
> === citat slut (Personer: Mogens Kall) ===

Ezekiel 47:1-12, Bibelen på hverdagsdansk

Den livgivende kilde fra templet

Efter endnu 500 m var strømmen blevet til en rivende flod
så dyb, at jeg ikke kunne vade igennem den. Man var nødt
til at svømme.

Guds Ånd lader sig IKKE kontrollere! Enhver, der forsøger at
komme i kontakt med denne Helligåndens Flod°, vil opdage, at
man - jo mere man vandrer ud i Floden° - RIVES MED AF STRØMMEN !

Så ...

Når Guds Ånd fx. har taget bolig i mig, fordi jeg har givet Ham°
lov (Kærlighedens Ånd° tiltvinger sig jo ikke adgang i et
menneskes hjerte, modsat onde onder) ...

Når Guds Ånd fx. har taget bolig i mig, da *udruster* Han° os
med Nådegaver. Og en af dem KAN være den profetiske Ånd (jævnfør
fx. 1.Kor. 14,3).

Og det er navnlig dét, disse mennesker IKKE kunne snuppe!

Guds profetiske Ånd var/er IKKE velanskrevet hos dem, ej heller
ikke om den så blot kom til udtryk i et kosteskab, apropos ...

Subject: Jesu Kristi og Gud Helligånd Forbøn -
Re: 2019 uge 44 (news samlet)
Date: Wed, 30 Oct 2019 08:20:57 +0100, GMT 07:120
21880 news:5db939ea$0$692$1472...@news.sunsite.dk
Prayer (Forbøn)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prayer/21-880
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/21-880
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/s_rCuoYZJcI/G6L7au6TAAAJ
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/uwqbI2X6FY0/omEWT6-iAAAJ

> [...]
> "bedemøde" inde i stuen, hvor synden deres er som skidt, der
> er fejet ind under gulvtæppet! De forbliver en vildhest, og
> går muligvis fortabt (apropos Matt. 7,13-23), fordi Jesus i
> realiteten slet ikke fik lov til af dem at blive deres Herre
> (apropos Rytteren). Som en vildhest smed de Ham af og rendte
> deres egne vegne ved fortsat at leve i synd såsom hor, utugt,
> havesyge osv.!
>
> Tillad mig derfor endnu en gang at opfordre dig til på ny at
> overgive dig til Jesus!
>
> Gør det i dag, mens det endnu ikke er for sent!

Så ...

Fader! Tilgiv dem, thi de forstår slet ikke, hvad det er, de gør!

Ønsker du at tjene Gud ?

CET 07:32, GMT 06:32
Tilfældigvis da jeg skal finde skriftstedet i 1.Kor vedr.
nådegaverne, åbnes min bibel og endnu et fremhævet skriftsted
udskilles fra alle de andre:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=2+Cor+10.4-5&version=BPH

2 Korinterne 10:4-5, Bibelen på hverdagsdansk

Vi bruger ikke menneskelige metoder i den åndelige kamp, men
Guds mægtige kraft, som kan nedbryde tankemæssige
fæstningsværker og besejre imponerende argumenter

5
og overmodige tanker, der går imod en sand forståelse af Gud.
Vi tager den slags tanker til fange og fører dem ind i
lydighed mod Kristus.

Det kan godt være, at du (ligesom jeg) IKKE er regnet for noget i
andre menneskers øjne (apropos 1.Kor. 1,26-27), men ryst det af
dig!

Fordi ...

NÅR Gud *betror* dig Hans° Ord, da er INTET menneskelig
fæstningsværk i stand til at holde dig fanget (som var du
Faraos slave)!

Du er købt af Kristus fri til at tjene Ham° alene (Matt. 4,10)!

Amen?

Jeg har faktisk fået for vane nu at tilføje lidt til min
oprindelige daglige bøn vedr. Nådegaverne:

Og så takker vi (kristne) for nådegaverne. Tak fordi Du har givet
mig den profetiske Ånd. Og tak fordi Du også har betroet mig Dit
Ord, så jeg kan fatte det og udlægge det for andre, OGSÅ SELVOM
KØBENHAVNERKIRKEN IKKE BRYDER SIG OM DET! ... :-)

Og ...

OM det skulle være Guds vilje, da fat mod SELVOM folk giver dig
mundkurv på!

For din Herre° (Ham°, som du elsker) fik jo OGSÅ mundkurv på; ja
Han° blev endog hadet så meget (af os syndige skabninger), at vi
henrettede Ham° (på Golgathas kors)!

Amen ?
)

Tak for dejlig psykisk bearbejdning, Gud Helligånd ... :-)

ht43Cal3Ettiesen799961tps://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog
Last OUTPUT: 22800 news:6052548e$0$675$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/RXkOY_yABQAJ
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22810

Og der kom nyt fra Himlen

File 23.165 ...
Idolatry (Afgudsdyrkelse)
https://sites.google.com/view/idolatry/files/23-xxx/23-1xx/23-165
Is this a sect ? (Er dette en sekt ?)
https://sites.google.com/view/kall-sects/start/is-this-a-sect/22-614/23-165

-

Date: Tue, 24 Nov 2020 13:01:13 +0100
22614 news:5fbcf60b$0$735$1472...@news.sunsite.dk
Idolatry (Afgudsdyrkelse)
https://sites.google.com/view/idolatry/files/22-xxx/22-6xx/22-614
Is this a sect ? (Er dette en sekt ?)
https://sites.google.com/view/kall-sects/start/is-this-a-sect/22-614/22-614
Was (before the Google-vandalismus):
[...]
Dagens nyhed fra Himlen er så følgende:

Input andagtstekst fra BibelLæserRingen www.blr.dk

(
NB! Andagtsteksten nedskrevet og trykt i hæfte FØR 2. september 2021,
apropos det eventuelle *profetiske* element i budskabet!

Lørdag 13. november [2021]

Luk 13,10-17

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+13.10-17&version=BPH

Genoprettelse

Dette er sidste gang, Jesus underviser i en synagoge, for de
ledende jøder gav ikke herefter Jesus mulighed for at tale i
synagogerne.

[ ... ]

=== citat slut ===

Disse ord fik mig til at ihukomme den ubehagelige fornedrelse
som jeg blev udsat for forrige år i Københavnerkirken!

(
Emnet havde lige indirekte været oppe og vende forleden dag. Se
evt. file ...
Child rearing (Børneopdragelse)
https://sites.google.com/view/kall-child-rearing/files/23-xxx/23-1xx/23-164
)

I dag kan jeg måske så tillade mig at sige, at også dét har Du Jesus
været udsat for. Og INGEN er jo større end sin Herre!

Og "måske" er der noget om snakken mht. at ...

En profets lod er nu engang, at han/hun ALDRIG anerkendes i sin
hjemstavn (jævnfør Matt. 13,57. Mar. 6,4. Joh. 4,44.)

Nå, men ...

Hvad jeg ikke vidste dengang var, at ledelsen i kirken var
bukket under for *herskersygens dæmon*, som er ligeså
ØDELÆGGENDE som hor- og utugtsdæmonen, fordi de jo alle tager
*kvælertag* på Kærligheden°!

Jeg kan tydelig huske, at jeg IKKE kunne finde ordene, da jeg
dengang profeterede ...

Min ånd var IKKE 100% *synkroniseret* med Guds Ånd, apropos ...

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Romerne+8%3A26&version=BPH

Romerne 8:26, Bibelen på hverdagsdansk

Desuden kommer Helligånden os til hjælp i vores
magtesløshed, for vi ved ikke, hvordan vi bedst kan bede
til Gud. Men så træder Ånden til og beder med dybe suk,
som ikke kan udtrykkes i ord.

Alt, hvad jeg modtog (i min afmagt) af profetiske ord, var
derfor blot følgende:

Date: Tue, 24 Nov 2020 13:11:25 +0100
22618 news:5fbcf86d$0$736$1472...@news.sunsite.dk
Idolatry (Afgudsdyrkelse)
https://sites.google.com/view/idolatry/files/22-xxx/22-6xx/22-618
Is this a sect ? (Er dette en sekt ?)
https://sites.google.com/view/kall-sects/start/is-this-a-sect/22-614/22-618
> [...]
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/_4EvEPnBSUc/m/GCZfTyMnBgAJ

> Den store helhed mht. Kristendom (overblikket)
[ ... ]
> [...]
> Klippen hvorpå hele Kirken hviler, jævnfør Matt. 7,24-27)!
>
> Og da kom følgene ord til mig (perhaps the voice of Heaven):

I dag nu her næsten et år senere ville jeg muligvis kunne høre
Guds Ånd sige:

- Se til at Mit Ord IKKE misbruges iblandt jer, for Jeg tåler
ikke rivaler! Jeg HADER dem; disse *møg-guder*, der forleder
jer til synd! Udryd dem hvad enten det er pornoblade, yoga,
eller *herskersygens dæmon*,...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige
(2021-12-13, Saturday, day no 347, CET 08:22, GMT 07:22)
- "Det er *afgudsdyrkelse*!"

22
- "I Mit navn ... "

(
Dette indlæg (file 23.165) blev herefter nedskrevet og
om-redigeret m.m.
)

Og videre sagde Herren så:

CET 08:35
- "Jeg blotter Mig!"

35
- "Min højre arm"

35
- "tugter"

35
- "Jeg jer med,"

36
- "så I indser"

36
- "alvoren"

36
- "ved"

36
- "denne"

36
- "*afgudsdyrkelse*!"

40
- "I *vanærer* Mig"

40
- "med Jeres forbud om dit og dat og krav om alt mulig."

41
- "Ting, Jeg aldrig har sagt [eller] påbudt jer"

41
- "at følge!"

(
Herre!

Taler Du nu til mange flere end blot denne ene menighed?

42
- "Det får du svar på senere!"
)

Og videre blev der nærmest RÅBT fra Himlen:

08:51
- "*Herskersyge*!"

52
- "Ve jer!"